![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Welkom in het HTC TyTN topic! De HTC TyTN is de nieuwste telg uit de HTC familie. Hij is de opvolger van de HTC Wizard, ook wel bekend als Qtek 9100, I-Mate K-Jam,MDA Vario of M3000. De belangerijkste verbeterpunten zijn het scroll-wieltje, zodat je makkelijker door de menu` s heen kan, en de snellere processor die nu op 400mhz gaat lopen. Ook heeft de Hermes een 2.1 Megapixel camera! Wanneer deze pda precies uit komt is nog gissen, maar naar verluid komt de MDA Vario 2 van T-Mobile in juli al van dit jaar uit. De Qtek versie zal echter vervallen en de I-Mate versie zal waarschijnlijk in augustes volgen. Dit is overigens de release datum in Duitsland, dus in Nederland kan het best wat later zijn. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ik hoor van veel mensen: HTC wie of wat is dat? Ik heb nog nooit gehoord van ze en is het een goed merk? Het antwoord hierop ga ik proberen in dit stukje te geven. Eerst een kort stukje van HTC zelf: Zoals je kan lezen bestaat HTC als bijna 9 jaar. Ze begonnen eerst met de productie van servers voor Microsoft Windows. Later hebben ze daar een mobiele pda tak bijgevoegd waarop ze later op door zijn gegaan. Ondetussen is HTC marktleider samen me palm en HP in de PDA markt. Ze staan over het algemeen goed bekend en betrouwbaar en ze zijn daarom ook door Microsoft benoemd als Elite Partner die hun software mag gebruiken en resellen. Voor hun product overzicht kan je hier kijken. De Productie Facilatie in Taiwan en de plaats waar ze gehuisvest zijn. ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() HTC TyTN Unbranded & Unlocked
MDA Vario || Branded & Locked
![]() ![]() Uit de bovenstaande foto`s blijkt ook dat er nog 2 extra knoppen bij de vario 2 zijn gekomen. ![]() VPA compact III Branded & Locked
![]() Orange SPV M3100 Branded & Locked
Hier nog een keer in een overzicht alle versies van de Hermes: ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De MDA Vario 2 wordt waarschijnlijk in mei al beschikbaar in Duitsland. De andere komen waarschijnlijk rond Juli beschikbaar. Of ze dan later in Nederland beschikbaar zijn is de vraag die ik niet kan beantwoorden. De branded versie van T-mobile zal goedkoper zijn dan de simlock vrije versies. De prijs die ze ervoor gaan vragen is nog onbekend, en ik ga er dan ook niet naar gissen. Inderdaad, er komt een scroll wiel die we ook kennen van de Sony-Ericsson telefoons zoals de P910. Dit scroll wiel maakt het erg makkelijk om door menu`s heen te komen. Het volgende stukje tekst benadrukt wat voor een gemakt dit wieltje aan de Hermes geeft: Ik denk dat dit een van de grote vooruitgangen is en erg handig zal zijn. Inderdaad, er komt een Samsung CPU in die op 300mhz 400mhz loopt. Er schijnen zelfs geruchten vanuit T-Mobile`s kan te komen dat he hartje van de Hermes op 400 mhz gaat lopen. Dit is overgins door meerdere bronnen nu bevestigd Het type van de cpu is S3C2442. Van meerdere mede tweakers heb ik vernomen dat de op 400mhz lopende Samsung cpu beter zijn best doet dan een op 520mhz intel cpu. Welke het gaat worden is dus nog even afwachten. Maar dat hij snel wordt, is denk ik wel duidelijk Het is tot nu toe nog niet duidelijk of er een 2,5mm jack in komt of een standaard 3.5mm jack. Waar wel rekening mee gehouden moet worden, is dat de koptelefoon ook gebruikt moet worden om handsfree mee te kunnen bellen. Dit zou betekenen dat de 3,5mm afvalt en dat er misschien zelfs wel een geheel nieuwe aansluiting erop zal komen zoals bijvoorbeeld deze. Nee, HTC heeft besloten om de TyTN onder zijn eigen naam te gaan uitbrengen. Ze hebben een fris logo aangenomen en gaan er hopelijk lekker tegen aan. Qtek zal langzaam maar zeker verdwijnen en vervangen worden door het HTC merk. Meer info kan je hier vinden. En natuurlijk op Tweakers, Kort samengevat uit de First Post:
Ik zal de verschillen in een overzicht plaatsen:
Deze faq zal nog een andere form krijgen en veel meer info | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De HTC TyTN uitgeklapt ![]() De camera ![]() Vario 2 met Logo`s ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Officiele link: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() General Info: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Handige links: ![]() ![]() ![]() ![]() Accesoires ![]() ![]() ![]() ![]() Gebruiks applicaties: Dit komt pas als hij uit is | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 188% gewijzigd door DaannO op 22-07-2006 12:06 . Reden: Aanpassingen TS ]