Hier wellicht nog wat nuttige info uit eigen ervaring...
Jabra BT-620S
Hier een paar pros en cons van het gebruik van de
Jabra BT-620S met de TyTn:
+ Geluidskwaliteit is best goed, heel soms kraakt het een heel klein beetje, maar zeker de kwaliteit tijdens het bellen is prima. Het geluid valt bijna nooit weg.
+ Mooi apparaatje, best hoog gadget gehalte (zeker dankzij de ledjes in de oorschelpen)
+ Praktisch in gebruik, knoppen op de oorschelpen werken goed
+ Veel functionaliteit, van muziek pauzeren tot doorstappen, telefoon opnemen tot voice dialing
+ Net als de TyTn oplaadbaar met mini-USB, zowel met adapter als via de PC (praktisch aangezien de TyTn ook van dezelfde kabel daarna kan opladen)
- Helaas ben ik erachter gekomen dat mijn hoofd niet gemaakt is voor dit soort headsets, waarschijnlijk een TE diep hoofd

. Dit moet voor veel andere mensen GEEN probleem zijn. Blijkbaar is in-ear-oortjes meer mijn ding.
- Video kijken en draadloos naar de audio luisteren is toch best een aanslag op de TyTn, muziek luisteren is geen probleem. Maar bij video gaat het beeld soms wel wat traag, duidelijk door hogere belasting.
- Als je op je oorschelp drukt voor Voice dailing, geeft hij netjes het signaal door naar de TyTn. De TyTn is alleen al iets trager in het opstarten van Voice dialing. Dat zorgt ervoor dat je op je oorschelp drukt, dan niet meteen de naam kan noemen maar even 4sec moet wachten, en dan kan voicedialen.
Kortom leuk ding om te hebben en prima te gebruiken als je niet echt video's kijkt op je TyTn of andere zware multimedia applicaties/spellen tegelijk gebruikt.
Algemene ervaring TyTn
De TyTn zelf bevalt me prima. Handige intelligente telefoon met een hoop mogelijkheden. Best veel knoppen aan de buitenkant, die ik nog niet heel veel gebruik (styles en soms je nagel wil ook best). Alles via mini-USB vind ik bijzonder praktisch. Het MicroSD kaartje is echt waanzinning klein, kleiner dan een SIM kaartje. Kortom heel tevreden.
Hoe lock je de toetsen van de TyTn
Hier de tip, toepasbaar op alles wat WM 5 draait:
=> Ga naar Start -> Settings
=> Kies Today
=> Kies het Items tabje
=> Vink aan Device lock
Nu kan je via je Today screen je TyTn locken en unlocken (dwz al je toetsen, behalve de uit/standby knop, deactiveren). Een voordeel van deze optie t.o.v. standby/uit is dat muziek wel gewoon blijft spelen als je hem locked. Als je hem op standby zet, dan hoor je geen geluid meer van MediaPlayer.
Toetsenbord verlichting
Voordat je denkt dat toetsenbord verlichting het niet doet. De toetsen verlichten zich NIET als de telefoon op uit(logisch) of standby staat. Daarnaast moet je op een willekeurige toets drukken voordat de verlichting aangaat, openklappen alleen activeert niet de verlichting.
Slechte camera kwaliteit
Een collega was met mijn telefoon aan het spelen en vond de foto kwaliteit wat slecht. Het bleek dat hij het Macro palletje naast de lens omgezet had, dat geeft niet een al te beste kwaliteit bij ver-weg-foto's. De kwaliteit is sowieso niet zo goed als bijv. de K750i, maar dat kan zowel aan de lens als aan de software liggen, dus wordt misschien nog beter (K750i was ook slecht in het begin).
TomTom aan de gang krijgen
Een vriend van mij wilde erg graag TomTom op de TyTn kunnen draaien. Hij had TomTom op zijn PDA staan en wilde nu alles in 1 kunnen draaien met de TyTn. Na een support gevecht met TomTom ging hij zelf maar wat proberen en met goed resultaat, hierbij zijn stappenplan:
1. Steek je orginele TomTom card in 'n memory-lezer van je PC.
2. Kopieer de hele inhoud naar 'n directory op je PC.
3. Verbind je TyTn met je PC en kopieer de hele directory van je PC naar je storage card.
4. Run in je TyTn via file explorer nu start.exe vanaf je storage card.
5. TomTom zie het nu als 'n nieuwe installatie, dus wel gewoon registreren enzo, maar je kan gewoon doorgaan en uiteindelijk werken.
Om je GPS device aan de gang te krijgen binnen WM5 moet je hem even aan een COM poort (bij hem werkte COM4 goed) koppelen.
Hij had hiermee geen problemen met het touchscreen, wat je soms wel hoort. Het enige wat niet lijkt te werken is automatisch omklappen naar landscape als je het toetsenbord uitschuift.
MPEG1 en WMV afspelen
Zowel m.b.v. PocketTV en TCPMP (neem wel de SmartPhone exe) prima naar filmpjes gekeken. Bij TCPMP moet je even een paar instellingen doen, Video op Raw Framebuffer modus zetten werkt bij mij het best.
Met het PC programma Pocket DVD Wizard kan je ook allerlei filmpjes omzetten naar Windows Media Video, wat direct af te spelen is in Pocket MediaPlayer.
Er zijn nog wat andere formaten die ik moet testen, zoals echt MPEG4 e.d., maar ik voorzie weinig problemen. Je moet vaak even kijken wat de juiste verhoudingen zijn en sommige halfbakken players stotteren een klein beetje of lopen in no-time niet meer in sync.
Je kan ook een aantal kant en klare filmpjes downloaden op:
http://www.pocketmovies.net/
[
Voor 18% gewijzigd door
Zyphrax op 29-07-2006 01:16
]
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.