Ik heb nu een Acer N30 die een behoorlijk helder scherm heeft, maar buiten is het nauwelijks leesbaar, ik denk dat het een kwaaltje is dat je bij alle pda-telefoons tegenkomtUnderworld schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:56:
[...]
Dat heb ik met m'n huidige Pda (af en toe) ook, dat zal ook altijd blijven naar mijn mening
Hehe, hier zat ik ook al naar te zoeken...maffe schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:38:
- Via Pc (Winxp) -> usb -> Tytn, kan ik wel browsen in pda, maar volgens mij niet naar de microSD...
Waar vind ik mijn zojuist gemaakte foto's/video's ? (Ik kan gaan search doen, naar bijv *.jpg)
maffe
Deze computer > Mobile Device of Activesync > Explore, dan browse je dus in je PDA. Als het goed is het eerste icoontje wat je ziet een PDA met de naam My Windows Based-Mobile Device. Ga daar heen en dan zit je zeg maar op de zelfde locatie als wanneer je file explorer gebruikt op je PDA. Daar staat dus ook storage card op.
Blijkt dat je eerst in de \My Documents folder komt van je PDA als je op explore drukt (of Deze Computer > Mobile Device) maar dan een + het My Windows Based-Mobile Device icoontje. Waarom weet ik niet niet eigenlijk, als wel 'gebruiksmak' gemak zijn.
P.S. Sorry voor de warrige uitleg, ben net wakker
Anoniem: 86536
Fijn dat ik nog moet wachten tot TM hem uit gaat brengen
... hoop dat ze een beetje haast maken. Opvallend is dat er op de site van tm al een aantal telefoons staan die in augustus verwacht worden, maar daar staat de vario 2 nog niet bij.
Krijg je overigens je telefoon al vóórdat je abonnement ingaat? Dat is bij mij namelijk vanaf augustus, maar het zou natuurlijk wel erg fijn zijn als ik de telefoon al meteen krijg opgestuurd natuurlijk
En ik vroeg me nog af of je via WLAN ook op beveiligde (WEP, etc) netwerken kunt komen?
Krijg je overigens je telefoon al vóórdat je abonnement ingaat? Dat is bij mij namelijk vanaf augustus, maar het zou natuurlijk wel erg fijn zijn als ik de telefoon al meteen krijg opgestuurd natuurlijk
En ik vroeg me nog af of je via WLAN ook op beveiligde (WEP, etc) netwerken kunt komen?
Volgens mij krijg je de telefoon altijd al gelijk, alleen kun je hem niet gebruiken, pas als je abbo ingaat...
En volgens mij ondersteund de Tytn beveiligde netwerken, dat deed de wizard namelijk ook (dacht ik).
En volgens mij ondersteund de Tytn beveiligde netwerken, dat deed de wizard namelijk ook (dacht ik).
Anoniem: 111759
beveiligde netwerken kun je inderdaad gewoon aan.Silvos schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:31:
Volgens mij krijg je de telefoon altijd al gelijk, alleen kun je hem niet gebruiken, pas als je abbo ingaat...
Weet iemand toevallig waarneer hij bij orange uitkomt? Wil hem wel namelijk. Wil mijn abbo verlengen, ergens in de herfst geloof ik.
Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?
Orange was erg laat met het uitbrengen van de Wizard onder zijn eigen merkt. Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat dit weer het geval zal zijn. Ik denk dat je dan moet denken aan februari 2007. Is verder gewoon een wilde gok.masterofoboe schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:37:
Weet iemand toevallig waarneer hij bij orange uitkomt? Wil hem wel namelijk. Wil mijn abbo verlengen, ergens in de herfst geloof ik.
DaannO schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:40:
[...]
Orange was erg laat met het uitbrengen van de Wizard onder zijn eigen merkt. Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat dit weer het geval zal zijn. Ik denk dat je dan moet denken aan februari 2007. Is verder gewoon een wilde gok.

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?
Anoniem: 177975
Waarom Waarom Waarom ?
HTC TyTN ( MDA VARIO II )
Design: Teleurstelling in vergelijking met andere branded modellen.
Waarom nou weer dat rood
!!!
* Ontslag voor de kleurenblinde T-mobile designer & de rest v d afdeling.
HTC TyTN ( MDA VARIO II )
Design: Teleurstelling in vergelijking met andere branded modellen.
Waarom nou weer dat rood
* Ontslag voor de kleurenblinde T-mobile designer & de rest v d afdeling.
hmmmm Ik heb tips nodig om de batterij langer te kunnen gebruiken.. want ik haal geeneens 1 dag zo. Zit een beetje te kloten met Internet, Skype, Msn, Bellen, Smsen, email, etc. Dan haal ik maar een halve dag. Heb bluetooth en Wifi gewoon uitstaan. Volgens mij draait de progammas door op de achtergrond ofzo op windows mobile dat mijn batterijen opvreet.
Wie o wie heeft tips voor mij... ik ga ff de Wizard topic doorneuzen voor tips, iets wat de progammas daadwerkelijk afsluit als ik dat doe. en misschien iets om mijn Tytn te onderklokken ofzo.
Wie o wie heeft tips voor mij... ik ga ff de Wizard topic doorneuzen voor tips, iets wat de progammas daadwerkelijk afsluit als ik dat doe. en misschien iets om mijn Tytn te onderklokken ofzo.
Anoniem: 181620
Wat ik me nu afvraag, waarom moet je een bepaald abbonement hebben voordat je web'n'walk mag gebruiken...
Smartphoneshop.nl biedt nu een pre-paid simkaart met web'n'walk...
http://www.smartphoneshop.nl/product/26533
Voor sommige kan dit goedkoper zijn dan dat je een abbonement neemt...
Je kan je background light wat lager zetten... GPRS / UMTS disconnecten... scheelt ook hoop accu... en ja, ook je programma's sluiten als je ze toch niet gebruikt... scheelt toch ook iets in je accu...coramoor schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:21:
hmmmm Ik heb tips nodig om de batterij langer te kunnen gebruiken.. want ik haal geeneens 1 dag zo. Zit een beetje te kloten met Internet, Skype, Msn, Bellen, Smsen, email, etc. Dan haal ik maar een halve dag. Heb bluetooth en Wifi gewoon uitstaan. Volgens mij draait de progammas door op de achtergrond ofzo op windows mobile dat mijn batterijen opvreet.
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 181620 op 24-07-2006 00:25 ]
Hmmmm met het abbo dat ik wil hebben/gebruik komt 'ie op 249 euro voor een jaar. Heeft iemand TomTom al geinstalleerd en aan de praat? Dat gebruik ik zelf vaak en is voor mij heel belangrijk
Ik doe nu (met gem half uur bellen per dag, 25 smsjes en uurtje internet en 40 mails ophalen) bijna 2 dagen met 1 batterij. Gebruik nauwelijks wifi en geen btcoramoor schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:21:
Zojuist iemand van T-Mobile Zakelijk aan de lijn gehad. Hij wist me te vertellen dat ze 'm eind augustus/begin september verwachten...
Da's balen. Wil niet meer wachten! Of zou hij bij Zakelijk later uitkomen dan bij Particulier, of zit er geen verschil tussen?TheRookie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:12:
Zojuist iemand van T-Mobile Zakelijk aan de lijn gehad. Hij wist me te vertellen dat ze 'm eind augustus/begin september verwachten...
Geen idee, maar hij is wel via een alternatieve route te krijgen ...
ik denk dat hij de Vario 2 wil hebben en niet de TytnTheRookie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:16:
Geen idee, maar hij is wel via een alternatieve route te krijgen ...
Als je telefoon nog geen WiFi verbinding heeft opgebouwd (dus als je meteen internet opstart zodra je wifi hebt aangezet) of als je verbinding (tijdelijk) verbroken wordt door slecht signaal oid dan gaat hij over op gprs. Dat zal bij jou waarschijnlijk ook de reden zijn.maffe schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:38:
Zo, ik heb de Tiet'n gisteren ook aangeschaft......
- Als ik wifi connectie heb, probeert hij soms ook gprs te connecten,
waarom ben ik nog niet achter, er moet eigenlijk een setting zijn:
ben ik wifi connected, dan geen gprs ofzo...
Maar goed heb hem net een dag, misschien zie ik iets over het hoofd.
......Er komen vast nog meer vragen vandaag...
maffe
No matter the age, never lose the Kramer inside
Deze pda is eigenlijk het zelfde als de wizard qua software. Dit zou betekenen dat tom tom er probleem loos op zou moeten werken. Ik denk dat het dan ook wel goed komtzeef schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:32:
Hmmmm met het abbo dat ik wil hebben/gebruik komt 'ie op 249 euro voor een jaar. Heeft iemand TomTom al geinstalleerd en aan de praat? Dat gebruik ik zelf vaak en is voor mij heel belangrijk
Anoniem: 174966
Ik zou dit apparaat vandaag nog bestellen, maar eerst heb ik nog antwoord nodig op de volgende prangende vraag ivm met mijn bluetooth carkit:
Heeft dit toestel nu het "remote sim access profile"? (was aangekondigd maar nog niet bevestigd)
Er zou moeten een progje zijn 'SAP settings' of zo en daar zou je dat moeten kunnen aanvinken?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heeft dit toestel nu het "remote sim access profile"? (was aangekondigd maar nog niet bevestigd)
Er zou moeten een progje zijn 'SAP settings' of zo en daar zou je dat moeten kunnen aanvinken?
SAP settings zit er inderdaad op als progje. weet ik ook weer wat dit voor is, ook bedankt dus. Voor de rest een supertoestel, goed geluid, stabiel, kortom een blijvertje (voor mij op zich al een uitzondering)Anoniem: 174966 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:44:
Ik zou dit apparaat vandaag nog bestellen, maar eerst heb ik nog antwoord nodig op de volgende prangende vraag ivm met mijn bluetooth carkit:
De Tytn is toch gewoon een niet-ge'brand'e Vario 2Anoniem: 111759 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:37:
[...]
ik denk dat hij de Vario 2 wil hebben en niet de Tytn
Dat klopt. Maar ze hebben wel een ander type nummer htc iets met 200 en de rest, dus de gebrande toestellen iets met 100. Volgens mij is dat terug te vinden op het forum van pocketinfo.TheRookie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:17:
[...]
De Tytn is toch gewoon een niet-ge'brand'e Vario 2
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
de HTC TyTN is zeg maar de 'orginele' mobiel.TheRookie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:17:
[...]
De Tytn is toch gewoon een niet-ge'brand'e Vario 2
Elke provider vind het alleen nodig om hun eigen software erop te zetten en dat vinden ze nog niet genoeg, dus veranderen ze ook het uiterlijk maar om meer bekijks te krijgen en geven ze het tot slot ook nog maar eens een nieuwe naam.
De Vario 1 was ook een Qtek 9100, maar dan branded.
Paar pagina's terug staan alle verschillende versie's in 1 plaatje opgesomd.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 177975 op 24-07-2006 13:35 ]
Ik zat daarover ook al eerder te denken. Jaja, dat overkomt me weleens.DaannO schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:32:
Deze pda is eigenlijk het zelfde als de wizard qua software.
In beginsel komen veel vragen neer op het functioneren van de Windows Mobile software. Natuurlijk ben je deels afhankelijk van wat de hardware aankan, en of de besturings-software al dan niet is aangepast in een operator-specifieke versie. Maar vaker zie je dat problemen/vragen gewoon zijn gerelateerd aan het besturingssysteem an sich, en daardoor over allerlei draadjes (van toestellen die van desbetreffend besturingssyteem gebruik maken) verspreid staat.
Daarom vraag ik me af of het niet verstandig is om bij GoT een specifiek deel van het forum in te ruimen voor besturingssystemen voor mobiele apparaten. Dat zou ergens kunnen onder "Softe Goederen", of als men het liever apart houdt onder "Consumentenelektronica", in een deel "Software voor Mobiele Apparaten". Daar kunnen dan gedeeltes/draadjes voor bijvoorbeeld "Windows Mobile", "Symbian" en "Linux Voor PDA" in worden ondergebracht. Informatie kan dan mooi gecentraliseerd worden, opdat niet allerlei draadjes (van andere toestellen) te hoeven worden afgestruind om een antwoord te vinden.
Er zijn alleen wel een paar problemen waar je rekening mee moet houden. Als je zo een topic zou openen zou het over meerdere individuele telefoons gaan. Je moet je dan voorstellen dat er op een dag 30 mensen een vraag neer planeten met 30 verschillende typen toestellen, maar wel het zelfde besturingssysteem. Dit zou erg onoverzichtelijk worden.Beuzelarij schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:44:
[...]
Ik zat daarover ook al eerder te denken. Jaja, dat overkomt me weleens.
In beginsel komen veel vragen neer op het functioneren van de Windows Mobile software. Natuurlijk ben je deels afhankelijk van wat de hardware aankan, en of de besturings-software al dan niet is aangepast in een operator-specifieke versie. Maar vaker zie je dat problemen/vragen gewoon zijn gerelateerd aan het besturingssysteem an sich, en daardoor over allerlei draadjes (van toestellen die van desbetreffend besturingssyteem gebruik maken) verspreid staat.
Daarom vraag ik me af of het niet verstandig is om bij GoT een specifiek deel van het forum in te ruimen voor besturingssystemen voor mobiele apparaten. Dat zou ergens kunnen onder "Softe Goederen", of als men het liever apart houdt onder "Consumentenelektronica", in een deel "Software voor Mobiele Apparaten". Daar kunnen dan gedeeltes/draadjes voor bijvoorbeeld "Windows Mobile", "Symbian" en "Linux Voor PDA" in worden ondergebracht. Informatie kan dan mooi gecentraliseerd worden, opdat niet allerlei draadjes (van andere toestellen) te hoeven worden afgestruind om een antwoord te vinden.
Het is ook nog een feit, dat elke pda een andere rom heeft. Dus een andere versie van win mobile 2005. Hierdoor zou je te veel verschillende oorzaken kunnen krijgen zodat je het eingelijk (nog) niet kan centraliseren. Misschien dat het in de toekomst zou moeten kunnen. Maar de pda`s verschillen daar nog te veel voor
Whoa! Dat neem ik meteen zodra dit abonnement afgelopen is...Anoniem: 181620 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:23:
Wat ik me nu afvraag, waarom moet je een bepaald abbonement hebben voordat je web'n'walk mag gebruiken...
Maarre, hoe kunnen zij zoiets aanbieden terwijl t-mobile het zelf niet aanbiedt?
Ben ik niet met je eens. Een toestel-specifieke vraag stel je natuurlijk in desbetreffend topic. In zo'n algemeen topic stel je algemene vragen. Er worden, over meerdere topics verspreid, vaak dezelfde vragen gesteld in de trant van "hoe stel ik dit of dat in". Dat zijn vaak algemene vragen waarbij het type toestel er eigenlijk niet toe doet. Als dat laatste er wel toe doet, dan dus in het toestel-specifieke topic.DaannO schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:27:
Er zijn alleen wel een paar problemen waar je rekening mee moet houden. Als je zo een topic zou openen zou het over meerdere individuele telefoons gaan. Je moet je dan voorstellen dat er op een dag 30 mensen een vraag neer planeten met 30 verschillende typen toestellen, maar wel het zelfde besturingssysteem. Dit zou erg onoverzichtelijk worden.
Wat wel een probleem kan zijn, is dat mensen met een bepaald toestel, zo'n algemene vraag tóch in het toestel-topic stellen en niet in het besturingssyteem-topic. Maar dat hou je toch, ben ik bang. Ook nu worden er onbenullige/overbodige vragen gesteld, die bijvoorbeeld in een topic-start zijn terug te vinden.
Ik denk niet dat die verschillen kleiner worden. Bovendien zijn er nu ook niet verschillende (hardware-)topics voor alle varianten.Het is ook nog een feit, dat elke pda een andere rom heeft. Dus een andere versie van win mobile 2005. Hierdoor zou je te veel verschillende oorzaken kunnen krijgen zodat je het eingelijk (nog) niet kan centraliseren. Misschien dat het in de toekomst zou moeten kunnen. Maar de pda`s verschillen daar nog te veel voor
Mijn punt is dat veel vragen gewoon standaard "Windows Mobile"-softwarevragen zijn, waarbij de antwoorden over allerlei topics van allerlei verschillende toestellen verspreid staan. Heel veel vragen over de Hermes, zullen bijvoorbeeld in de topics over de Wizard al behandeld zijn. Bij elk nieuw (en populair) "Windows Mobile 5"-toestel, zal die versplintering over allerlei topics enkel maar toenemen.
Met andere woorden: antwoorden op standaard software-specifieke vragen zijn vaak al gegeven, maar omdat ze in een ander toestel-specifiek topic staan, vaak niet of nauwelijks terug te vinden.
^^
Eather way, ik ga hier niet echt over. Ook is dit offtopic en kunnen we het hier beter niet bespreken. Je zou een mod je plan kunnen voorleggen en misschien dat die er heil in ziet. Mocht je de discussie willen voortzetten, dan kan je mij toevoegen op msn
Eather way, ik ga hier niet echt over. Ook is dit offtopic en kunnen we het hier beter niet bespreken. Je zou een mod je plan kunnen voorleggen en misschien dat die er heil in ziet. Mocht je de discussie willen voortzetten, dan kan je mij toevoegen op msn
Hmmm, hoe zou je dit kunnen combineren met een sim waar je wel een abo op hebt? Dus alleen Web 'n Walk via een aparte sim. En bellen van je normale abo-simAnoniem: 181620 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:23:
[ Voor 4% gewijzigd door ione op 24-07-2006 15:57 ]
Als je van knutselen houdt 
Duo Sim ? Kun je apart aanvragen ( Kost wel wat ), maar weet niet percies hoe en of dat werkt. Kunt altijd t-mobile anoniem opbellen en vragen of het mogelijk is.
Duo Sim ? Kun je apart aanvragen ( Kost wel wat ), maar weet niet percies hoe en of dat werkt. Kunt altijd t-mobile anoniem opbellen en vragen of het mogelijk is.
dit zijn ook oplossingen van een dualsim
http://duosim.com/x2instructions.html
http://home.wanadoo.nl/hverbij/
http://www.multi-mobile.nl/
[ Voor 14% gewijzigd door jasperv525 op 24-07-2006 16:35 ]
Misschien wel de moeite om er wat uitzoekwerk in te steken, nietwaar? Aparte topic?jasperv525 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:28:
dit zijn ook oplossingen van een dualsim
Ik had net de volgende theorie (en meestal blijken die in de praktijk niet te werken)
Als je nou een breedband abo neemt bij t-mobile ben je geloof ik 50 euro per maand kwijt. Maar je kunt nu bellen via bijvoorbeeld skype, dus geen normaal abbonement* en vaste internetaansluiting meer nodig. Misschien een goedkoop abonnement omdat de dekking van umts niet overal beschikbaar is, maar verder kun je overal bellen...
*abonnement is het geloof ik
Als je nou een breedband abo neemt bij t-mobile ben je geloof ik 50 euro per maand kwijt. Maar je kunt nu bellen via bijvoorbeeld skype, dus geen normaal abbonement* en vaste internetaansluiting meer nodig. Misschien een goedkoop abonnement omdat de dekking van umts niet overal beschikbaar is, maar verder kun je overal bellen...
*abonnement is het geloof ik
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 24-07-2006 17:13 ]
Volgens mij hebben jullie de website niet helemaal goed gelezen. Dat staat er namelijk helemaal niet:Psychoray schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:32:
[...]
Whoa! Dat neem ik meteen zodra dit abonnement afgelopen is...
Maarre, hoe kunnen zij zoiets aanbieden terwijl t-mobile het zelf niet aanbiedt?
Kortom ze smeren je een prepaid kaartje aan, onder het mom van even Web 'n Walk uitproberen tegen de hoge prepaidtarieven. De dienst is verder hetzelfde, je betaalt nu alleen per 10 kb en anders is het onbeperkt tegen een tientje per maand.Met de bijgeleverde prepaid-SIM-kaart krijgt u een tegoed van €5. Met de opwaardeervoucher voegt u hier nog eens €10 aan toe, goed voor circa 75 webpagina's of 200 e-mails. Zo maakt u makkelijk en vrijblijvend kennis met Web 'n' Walk.
Linkje met de kosten: https://www.t-mobile.nl/p...prs_hotspot_inbellen.aspx.
Ik ben het toch eens met Daanno de verschillen zijn voorlopig gewoon nog te groot. Zo verschillen de registeropties enorm tussen de verschillende telefoons. Daarnaast zou voor bijna elke gebruiker de startpost van het Wizardtopic qua software voldoende moeten zijn. Heb je toch nog vragen/problemen of ervaringen om te delen, dan kun je die hier bespreken.Beuzelarij schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:05:
[...]
Met andere woorden: antwoorden op standaard software-specifieke vragen zijn vaak al gegeven, maar omdat ze in een ander toestel-specifiek topic staan, vaak niet of nauwelijks terug te vinden.
Naast dat het prepaidverhaal volgens mij niet klopt, snap ik deze constructie niet helemaalione schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:57:
[...]
Hmmm, hoe zou je dit kunnen combineren met een sim waar je wel een abo op hebt? Dus alleen Web 'n Walk via een aparte sim. En bellen van je normale abo-sim
Sowieso is GPRS te langzaam voor Skype (en waarschijnlijk elke VoiP of UMA oplossing). Je hebt gewoon een bepaalde bandbreedte nodig, dus het kan alleen met UMTS, Wifi of beter (wellicht dat EDGE ook net werkt). Echter je hebt wel een groot probleem.Anoniem: 86536 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:12:
Ik had net de volgende theorie (en meestal blijken die in de praktijk niet te werken)
A ) Skype werkt vrij slecht, geluid over de speaker etc., maar goed laten we stellen dat je een goed programma hebt.
B ) Dan moet je altijd verbonden zijn met UMTS of Wifi waarbij er een kleine hoeveelheid gegevens uitgewisseld worden, dat zuipt stroom. Maar het grootste probleem is dat je je Hermes niet op stand-by kan zetten. Dan sluit immers je VoiP applicatie en worden ook de dataverbindingen verbroken, wellicht dat de UMTS verbinding wel gehandhaafd blijft (dat kan immers ook met GPRS), maar Wifi wordt sowieso verbroken. Het grootste probleem is dat je applicatie sluit en dan ben je dus niet bereikbaar. Pas als Microsoft VoiP inbouwt in het OS net als pushmail bijv. zal het een mogelijkheid zijn. De telefoon de hele tijd aan laten staan is niet echt handig, dan gaat de batterij waarschijnlijk nog geen halve dag mee (ook de umts/wifi verbinding meegerekend), en dan moet je nog gaan bellen
Indeed*abonnement is het geloof ik
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Mensen met bel-ervaring:
Hoe is de TyTN met bellen ?
- Ligt hij lekker in de hand of is het net een baksteen ?
- stel je komt iemand tegen en je wilt ff snel zijn nr invoeren, duurt dit uren of zo gebeurd ?
- ik neem aan dat smsén lekkerder gaat m.b.t. het toetsenbord ...
- belkwaliteit ?
- worden programma's/internet pagina's onderbroken/afgesloten als je gebelt word ?
Dankje
Hoe is de TyTN met bellen ?
- Ligt hij lekker in de hand of is het net een baksteen ?
- stel je komt iemand tegen en je wilt ff snel zijn nr invoeren, duurt dit uren of zo gebeurd ?
- ik neem aan dat smsén lekkerder gaat m.b.t. het toetsenbord ...
- belkwaliteit ?
- worden programma's/internet pagina's onderbroken/afgesloten als je gebelt word ?
Dankje
Ik weet dat dit offtopic is en je geen moderator bent, maar om er speciaal een nieuw topic voor te openen leek me wat al te veel van het goede. De Wizard is een succes, en de topics van Eggy daarover zijn dat ook. Er is veel informatie in terug te vinden. Omdat de Hermes min of meer de opvolger is, zullen veel vragen in de Hermes-topics gesteld worden die in de Wizard-topics reeds beantwoord zijn. Vandaar dat ik juist hier het idee opperde. Natuurlijk verschilt de hardware iets, maar de besturingssoftware van al die dingen is grotendeels hetzelfde.DaannO schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:37:
Eather way, ik ga hier niet echt over. Ook is dit offtopic en kunnen we het hier beter niet bespreken. Je zou een mod je plan kunnen voorleggen en misschien dat die er heil in ziet.
In de toekomst zullen vaker dergelijke toestellen op de markt komen, waardoor al die vergelijkbare informatie omtrent bijvoorbeeld Windows Mobile, verspreid en versnipperd over allerlei topics komt te staan. Hetzelfde geldt voor Symbian.
Wellicht merkt een moderator dit op, en doet er iets mee. Zo niet, ook goed.
Bedankt voor het aanbod, maar ik doe niet aan MSN-en.Mocht je de discussie willen voortzetten, dan kan je mij toevoegen op msn
Mijn toetsenbordje gaat nu al losser zitten
Centrale topics voor besturingssystemen wijzen wij niet per definitie af, we stellen alleen strengere eisen. Een apart forum hiervoor is echter wel wat overdreven naar mijn mening. Ten eerste kan het enige verwarring veroorzaken (leden die het forum geheel over het hoofd zien en daardoor hun vraag in het huidige forum stellen), ten tweede gaat men dan voor veel kleine vragen individuele topics openen.
Een centraal software topic heeft zo ook zijn nadelen. Zo bevordert het bijvoorbeeld cross-posting, zo ook in het relatief nieuwe Symbian topic van DaannO. Ook geeft men regelmatig aan niet zeker te zijn van de door hun gekozen locatie voor hun vraag. De centrale topics bedoeld voor toestellen kunnen hierdoor ook vrij makkelijk leeglopen terwijl de centrale software topics juist onoverzichtelijk kunnen raken.
Maar goed, dit is toch meer iets voor Lieve Adjes mocht iemand het nog verder willen bespreken.
Een centraal software topic heeft zo ook zijn nadelen. Zo bevordert het bijvoorbeeld cross-posting, zo ook in het relatief nieuwe Symbian topic van DaannO. Ook geeft men regelmatig aan niet zeker te zijn van de door hun gekozen locatie voor hun vraag. De centrale topics bedoeld voor toestellen kunnen hierdoor ook vrij makkelijk leeglopen terwijl de centrale software topics juist onoverzichtelijk kunnen raken.
Maar goed, dit is toch meer iets voor Lieve Adjes mocht iemand het nog verder willen bespreken.
[ Voor 6% gewijzigd door Eggy op 24-07-2006 20:34 ]
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Beuzelarij: Omtrent dat geneuzel over wat wel/niet in welk forum zou moeten: dat moet volgens mij sowieso NIET hier. Daar bedoel ik mee te zeggen dat het nogal storend is, hetgeen het laatste is dat ik hierover in dit topic zeg.
On-topic:
Er zijn vast wel mensen die ook de Wizard/Vario hadden. Hoe bevalt de snelheid van de TyTN? Heeft er al iemand getest met ietwat 'zwaardere' applicaties, zoals Tomtom?
Trouwens, is deze CPU 100% compatible met de Intel processoren uit de voorgangers, zodat alle software zoals Tomtom zonder aanpassingen draait?
On-topic:
Er zijn vast wel mensen die ook de Wizard/Vario hadden. Hoe bevalt de snelheid van de TyTN? Heeft er al iemand getest met ietwat 'zwaardere' applicaties, zoals Tomtom?
Trouwens, is deze CPU 100% compatible met de Intel processoren uit de voorgangers, zodat alle software zoals Tomtom zonder aanpassingen draait?
Idd, er staat erg veel informatie in he topic van Eggy. Ik heb daarom ook in de TS een link gezet (meerdere) naar zijn topic omdat het inweze het zelfde toestel is waarop door gegaan is.Beuzelarij schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:20:
[...]
Ik weet dat dit offtopic is en je geen moderator bent, maar om er speciaal een nieuw topic voor te openen leek me wat al te veel van het goede. De Wizard is een succes, en de topics van Eggy daarover zijn dat ook. Er is veel informatie in terug te vinden. Omdat de Hermes min of meer de opvolger is, zullen veel vragen in de Hermes-topics gesteld worden die in de Wizard-topics reeds beantwoord zijn. Vandaar dat ik juist hier het idee opperde. Natuurlijk verschilt de hardware iets, maar de besturingssoftware van al die dingen is grotendeels hetzelfde.
In de toekomst zullen vaker dergelijke toestellen op de markt komen, waardoor al die vergelijkbare informatie omtrent bijvoorbeeld Windows Mobile, verspreid en versnipperd over allerlei topics komt te staan. Hetzelfde geldt voor Symbian.
Wellicht merkt een moderator dit op, en doet er iets mee. Zo niet, ook goed.
[...]
Bedankt voor het aanbod, maar ik doe niet aan MSN-en.(Ja, die mensen bestaan ook nog!
)
Dit probleem hou je altijd bij opvolgers en daar kan je verder erg weinig aan doen. Je moet ook proberen om alles een beetje centraal te houden denk ik. Daarom lijkt het mij een beter idee om voor elke telefoon een topic te openen, dan een algemeen topic. Dit wordt gewoon onoverzichtelijk. Wederom heeft Eggy en of Canaria hier het laatste woord over. En daar laat ik het bij
Mailen mag trouwens ook hoor
Mijn laatste reactie hieromtrent, opdat deze draad ontopic blijft:
@Eggy en DaannO:
Ik kan wel een heel eind in jullie argumentatie meegaan. Toch lijkt me een topic voor bijvoorbeeld WM5 en Symbian, waarin echt de standaard dingetjes worden behandeld, misschien wel nuttig.
Wat een zielige en overdreven reactie, en nog wel op zo'n pedant toontje. Dat het offtopic is heb ik reeds aangegeven, evenals de reden waarom ik het toch hier heb gepost. Bovendien is het geen "geneuzel", maar een inhoudelijke opmerking voorzien van argumenten. Daar kun je het mee eens zijn of niet.
Je doet net of ik een compleet forum overhoop heb gehaald!
@Eggy en DaannO:
Ik kan wel een heel eind in jullie argumentatie meegaan. Toch lijkt me een topic voor bijvoorbeeld WM5 en Symbian, waarin echt de standaard dingetjes worden behandeld, misschien wel nuttig.
Stefan Mensink schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:35:
Beuzelarij: Omtrent dat geneuzel over wat wel/niet in welk forum zou moeten: dat moet volgens mij sowieso NIET hier.
Wat een zielige en overdreven reactie, en nog wel op zo'n pedant toontje. Dat het offtopic is heb ik reeds aangegeven, evenals de reden waarom ik het toch hier heb gepost. Bovendien is het geen "geneuzel", maar een inhoudelijke opmerking voorzien van argumenten. Daar kun je het mee eens zijn of niet.
Ik heb welgeteld 1 post over dat idee gemaakt, en 1 keer op een reactie van DaannO gereageerd.Daar bedoel ik mee te zeggen dat het nogal storend is, hetgeen het laatste is dat ik hierover in dit topic zeg.
Je doet net of ik een compleet forum overhoop heb gehaald!

Hoe zit het eigenlijk met Skype op de Vario II / TyTN.
Wat voor nut heeft Skype nou eigenlijk. Ik lees van alles over skype en dat het gebruikt wordt met de TyTN.
Wat voor nut heeft Skype nou eigenlijk. Ik lees van alles over skype en dat het gebruikt wordt met de TyTN.
Je kan gewoon skype er op zetten. Het nut er van is, dat je goedkoper kan bellen. Echter heb je hier wel minimaal edge snelheid voor nodig. Dit houd in dat je met PIT, skype niet kan gebruiken.Sulo schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:15:
Hoe zit het eigenlijk met Skype op de Vario II / TyTN.
En wat Pumba zegt
[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 24-07-2006 21:58 ]
Maar wel (niet onbelangrijk) via WLAN, dus in je (thuis)netwerk kun je het wel gebruiken.DaannO schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:36:
[...]
Je kan gewoon skype er op zetten. Het nut er van is, dat je goedkoper kan bellen. Echter heb je hier wel minimaal edge snelheid voor nodig. Dit houd in dat je met PIT, skype niet kan gebruiken.
Sorry als het zo overkwam, want het was niet persoonlijk of beledigend bedoeld. Ik vind het alleen jammer dat de discussie nu niet meer over de TyTN gaat.Beuzelarij schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:12:
![]()
Wat een zielige en overdreven reactie, en nog wel op zo'n pedant toontje.
skype werkt goed met pit en tytn naar een pc heb nog niet naar een normale telefoon getest. alleen hij werkt alleen op de speaker. of er moet ergens een verborgen instelling zijn om hem aan je oor te gebruiken. denk dat het we'll werkt met de oordopjes of bt headset.
hehe tytn is handig onderweg zit er nu op.
hehe tytn is handig onderweg zit er nu op.
Gisteren bestelt, vandaag abonnement gegevens gefaxed, hopelijk voor het eind van de week nog in huis (smartphoneshop). Ben reuze benieuwd.
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
Aanvaard.Stefan Mensink schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:33:
Sorry als het zo overkwam,
'T kwam zo wel enigszins over, na (zoals gezegd) enkel 1 post en 1 reactie.want het was niet persoonlijk of beledigend bedoeld.
Ontopic:
Vraagje aan diegenen die hem al in bezit hebben:
Dat scrollwieltje, is dat nu ook in de praktijk een hele verbetering? Met andere woorden, maak je daar ook echt veel gebruik van, of valt die meerwaarde t.o.v. de Wizard wel mee?
Same here, hoop dat ik hem deze week binnen krijg. Heb hem met een éénjarig Flex 25 en PIT besteld. Ga het abbo niet gebruiken, alleen PIT aangezien ik al een sim-only bij t-mobile heb lopen die ik voornamelijk zal gebruiken hier in NL. Betaal nu € 9,75 voor een Relax 300 sim-only.Zyphrax schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:52:
Gisteren bestelt, vandaag abonnement gegevens gefaxed, hopelijk voor het eind van de week nog in huis (smartphoneshop). Ben reuze benieuwd.
Het flex tegoed spaar ik gewoon op tot wanneer ik volgend jaar voor een paar maanden in China zit, dan ga ik daar mijn tegoed gebruiken voor sms (mijnpostbank) en noodzakelijke gesprekken en laat ik mijn relax sim-only kaartje hier in NL achter. Toen ik er met kerst en nieuwjaar zat had T-mobile gewoon bereik in Beijing en kon gewoon sms ontvangen en versturen naar NL nummers. Dus perfecte uitkomst voor mij.
Maar goed, back on-topic met een paar vragen:
Ben benieuwd hoe goed de Tytn zal werken met Tomtom. Ervaringen iemand?
Kan je in outlook gewoon meerdere e-mail accounts instellen? IMAP en POP3?
Welke browser gebruiken jullie? IE of Opera en hoe gaat het browsen?
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Moet zeggen dat ik die orange versie er echt super uit vind zien. Vind het de meest mooie versie die er is. Hopelijk is die ook los te krijgen en is er dan een andere rom op te zetten en simlock vrij te maken. Net zoals nu met de mda vario mogelijk is.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Anoniem: 181620
Tegoed is niet bruikbaar in het buitenland!!FongWan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:09:
[...]
Same here, hoop dat ik hem deze week binnen krijg. Heb hem met een éénjarig Flex 25 en PIT besteld. Ga het abbo niet gebruiken, alleen PIT aangezien ik al een sim-only bij t-mobile heb lopen die ik voornamelijk zal gebruiken hier in NL. Betaal nu € 9,75 voor een Relax 300 sim-only.
Het flex tegoed spaar ik gewoon op tot wanneer ik volgend jaar voor een paar maanden in China zit, dan ga ik daar mijn tegoed gebruiken voor sms (mijnpostbank) en noodzakelijke gesprekken en laat ik mijn relax sim-only kaartje hier in NL achter. Toen ik er met kerst en nieuwjaar zat had T-mobile gewoon bereik in Beijing en kon gewoon sms ontvangen en versturen naar NL nummers. Dus perfecte uitkomst voor mij.
Voordat je in china zit en je uiteindelijk een leuke rekening opgestuurd krijgt
Dus die pre-paid kaart die ze aanbieden is een gewone (standaard) sim-kaart? Dus niet iets speciaals om gebruik te maken van Web 'n Walk?Naast dat het prepaidverhaal volgens mij niet klopt, snap ik deze constructie niet helemaal. Want als je toch al een abbo hebt bij T-Mobile, dan kun je toch net zo goed daar meteen Web 'n Walk bij aanvragen, dan krijg je meestal nog 50 euro extra toestelkorting ook...
Een Web 'n Walk abo haal ik er waarschijnlijk niet uit. Zal internet niet zoveel gebruiken. Dacht dat dit een speciale sim was waarmee ik dan toch gebruik kon maken van Web 'n Walk als het nodig was.
Ik weet niet waar jij het over hebt maar bij het Flex abbo is tegoed voor alles te gebruiken .... de Relax is het niet in het buitenland te gebruiken en die laat ik dan ook hiet in NL.Anoniem: 181620 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:58:
[...]
Tegoed is niet bruikbaar in het buitenland!!
Voordat je in china zit en je uiteindelijk een leuke rekening opgestuurd krijgt
Anders mag T-mobile zijn gegevens wel updaten ....
https://www.t-mobile.nl/p...ails_flex_abonnement.aspx
Voordelen in het kort van fe Flex abbo:
* Gebruik je meer dan je beltegoed, dan betaal je automatisch lagere tarieven;
* Gebruik je minder dan je beltegoed, dan blijft je beltegoed onbeperkt houdbaar;
* Je ontvangt een sms’je als je meer gebruikt dan je beltegoed;
* Je betaalt alles uit één beltegoed: bellen, sms’en en mms’en in binnen- en buitenland.
[ Voor 7% gewijzigd door FongWan op 25-07-2006 10:24 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Paar vragen:
- Kan het apparaat opgeladen worden dmv de mini usb?
- Vallen de T-Mobile hotspots ook onder het € 9,50 web-and-walk abonnement?
- Kan je opnemen via het audio snoertje wat erbij zit? Of is het alleen volume regeling? Misschien Voice commands?
- Wat voor software zetten jullie er zoal op? Voor het kijken/omzetten van video, of leuke game emulators (die goede ouwe C&C op je mobiel zal wel niet kunnen
)
Tip:
Voor de mensen die bewust hun maand-bankafschriften gestopt hebben en hem bij de SmartPhoneShop bestellen met abonnement. Een kopie van je bankpas (voor en achterkant) volstaat ook. Een screenshot van je internetbankieren website helaas niet
- Kan je opnemen via het audio snoertje wat erbij zit? Of is het alleen volume regeling? Misschien Voice commands?
- Wat voor software zetten jullie er zoal op? Voor het kijken/omzetten van video, of leuke game emulators (die goede ouwe C&C op je mobiel zal wel niet kunnen
Tip:
Voor de mensen die bewust hun maand-bankafschriften gestopt hebben en hem bij de SmartPhoneShop bestellen met abonnement. Een kopie van je bankpas (voor en achterkant) volstaat ook. Een screenshot van je internetbankieren website helaas niet
[ Voor 8% gewijzigd door Zyphrax op 25-07-2006 14:02 ]
Klopt, bij gebruik van NL legitimatie is een bankpas voldoende, heb ook mijn bankpas en reijbewijs gebruikt voor de aanvraag.Zyphrax schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:00:
Tip:
Alleen heb ik nog niets vernomen mbt orderstatus.
Zyphrax heb jij al iets vernomen?
Niet meer vziw.Zyphrax schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:00:
Paar vragen:
FongWan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:05:
Alleen heb ik nog niets vernomen mbt orderstatus.
Zyphrax heb jij al iets vernomen?
Ik hoopte stiekem dat een internetbankieren screenshot zou werken (weleens vaker gedaan), nu heb ik de bankpas scans opgestuurd. Waarschijnlijk morgen een mailtje dat het verstuurd is naar Tmobile en dat het toestel verstuurd gaat worden (dat had een vriend van mij).Smartphoneshop.nl email:
smartphoneshop.nl heeft uw documenten ontvangen en uw order in behandeling
genomen. Helaas zijn de door u verstrekte gegevens niet juist of
onvolledig. Graag ontvangen wij nog de volgende gegevens:
- kopie dagafschrift niet ouder dan 1 maand of de voor- en achterkant van
uw bankpas per email naar backoffice@coolblue.nl
[ Voor 6% gewijzigd door Zyphrax op 25-07-2006 14:53 ]
Jammer, bij mij is het gelukkig goed gegaan en ik hoop hem echt morgen te hebben:Zyphrax schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:51:
Ik hoopte stiekem dat een internetbankieren screenshot zou werken (weleens vaker gedaan), nu heb ik de bankpas scans opgestuurd. Waarschijnlijk morgen een mailtje dat het verstuurd is naar Tmobile en dat het toestel verstuurd gaat worden (dat had een vriend van mij).
Eerst ff alles testen als ik hem binnen heb en dan binnenkort maar een 1GB kaartje halen.Wij hebben alle bescheiden ontvangen en mijn collega van de back-office heeft de aanvraag doorgegeven aan T-Mobile. Wij verwachten geen problemen, zodat uw bestelling vandaag nog verstuurd kan worden en u naar alle waarschijnlijkheid morgen de TyTN bezorgd krijgt.
Ik zit me af te vragen of ik een Ultra II kaartje moet halen of de gewone. Denk dat het de Ultra II wordt, dan kan ik die ten minste later eventueel in mijn Ixus 800IS gebruiken als er grotere micro sd kaartjes te koop zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door FongWan op 25-07-2006 15:16 ]
JaZyphrax schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:00:
Paar vragen:
De belangrijkste progjes staan in de HTC Wizard startpost: HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12.- Wat voor software zetten jullie er zoal op? Voor het kijken/omzetten van video, of leuke game emulators (die goede ouwe C&C op je mobiel zal wel niet kunnen)
Dat is al eerder gevraagd, en het zal prima werken. Het werkt immers op alle WM 5.0 telefoons prima en de TyTN heeft ook nog eens een snelle processor. Alleen de geheugenkaartjes zijn wat duur (om map e.d. op te zetten).FongWan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:09:
[...]
JaKan je in outlook gewoon meerdere e-mail accounts instellen? IMAP en POP3?
Ze hebben allebei zo hun voor en nadelen. Opera is overigens wel veruit de betere browser! PIE is nogal veroudert. Het browsen gaat verder prima.Welke browser gebruiken jullie? IE of Opera en hoe gaat het browsen?
Jongens op heel veel vragen is toch wel relatief simpel antwoord te vinden, en ik heb niet eens een TyTN
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Heb je het met een T-mobile abo besteld? Is het de Tytn?FongWan schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:09:
[...]
Same here, hoop dat ik hem deze week binnen krijg. Heb hem met een éénjarig Flex 25 en PIT besteld. Ga het abbo niet gebruiken, alleen PIT aangezien ik al een sim-only bij t-mobile heb lopen die ik voornamelijk zal gebruiken hier in NL. Betaal nu € 9,75 voor een Relax 300 sim-only.
Hoe is het mogelijk?
je kunt de Tytn toch gewoon met elk abo wat je wil bestellenSulo schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:48:
[...]
Heb je het met een T-mobile abo besteld? Is het de Tytn?
Hoe is het mogelijk?
De HTC Tytn is gewoon de originele versie dus alles kan erin qua netwerk. Dus ja ik heb de Tytn met een T-mobile Flex 25 inderdaad, krijg hem hopelijk morgen binnen. Kreeg zonet een mailtje van smartphoneshop dat ik goedkeuring heb van T-mobile.Sulo schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:48:
[...]Heb je het met een T-mobile abo besteld? Is het de Tytn?
Hoe is het mogelijk?
Hoezo zou het niet mogelijk zijn dan?
Gelazer!
Ik kreeg een berichtje van een kennis die bij t-mobile werkt:
K: Had jij nou echt ingetekend voor een Vario II en zo ja.. bij welke T-Shop?
G: Jazeker, bij de T-mobile shop in Utrecht. Ik was de eerste zeiden ze. Maar wieso?
K: Haha.. er zijn hier wat inkopers over de zeik omdat nog helemaal niet zeker is of en wanneer hij komt..
Ik hoop dat de Mda Vario II niet doorgaat !
1 seconden later *
Ik hoop dat ze de Vario II her-over-wegen, en met een nieuw design komen
Suc6 bij T-mobile ! Maak er maar eens iets moois van...ik wacht de reclame's wel af
1 seconden later *
Ik hoop dat ze de Vario II her-over-wegen, en met een nieuw design komen
Suc6 bij T-mobile ! Maak er maar eens iets moois van...ik wacht de reclame's wel af
Eerlijk is eerlijk, ik vind het design van O2 het mooist maar goed ik wil hem nu hebben en unbranded dus dan maar het orgineel he. Heb nu alvast een paar aps zitten downloaden zodat ik die uit kan proberen met de Tytn
- Opera
- Magic Button
Eerst daarmee klooien en later zal ik denk ik wel proberen NL spellingcheck op erop te krijgen met deze tutorial:
http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?t=194
Can't wait ...
- Opera
- Magic Button
Eerst daarmee klooien en later zal ik denk ik wel proberen NL spellingcheck op erop te krijgen met deze tutorial:
http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?t=194
Can't wait ...
Mijn TyTN ziet niet dat ie connected is met WiFi, als ik naar een site wil surfen blijft ie maar in willen bellen met GPRS terwijl in de settings bij WLAN staat dat ie connected is met accesspoint.
Weet iemand wat er fout gaat?
weinig tot niks..
Klopt niet. Het is wel zeker dat hij komt, omdat ik vorige week een t-mobile dude langs kreeg die al een hele brochure en de hele mik mak bij zich had. Jammer genoeg nog geen echt werkende. Hij zei dat we hem in augustus kunnen verwachten.GraasGast schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:37:
Gelazer!
[...]
En even over de antwoorden van hoedje. Hij heeft wel gelijk, hij heeft alle vragen beantwoord die makkelijk met de search in dit topic gevonden konden worden en of bij logisch nagedacht kon worden.
Gebruik aub eerst de search voordat je een vraag neer plant. We zijn per slot van rekening toch tweakers
Ik had vandaag t-mob. Dealer gebeld en die kon mij vertellen dat T-mobile ze eind augustus gaat releasen (iig de zakelijk afdeling dat was al zeker volgens hem). Dus nog ff wachten, misschien dat het via online sites beter zal gaan?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Is dit niet het standaard verhaaltje van gebruik verbinding die als en verbinding die wanneer?didio schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:38:
Mijn TyTN ziet niet dat ie connected is met WiFi, als ik naar een site wil surfen blijft ie maar in willen bellen met GPRS terwijl in de settings bij WLAN staat dat ie connected is met accesspoint.
*empty*
Nice... bestelling verzonden, morgenavond/overmorgen weet ik meerUw bestelling zal worden aangeboden door TPG Post onder afzender "Coolblue B.V.".
Zo ik heb hem inmiddels een paar dagen en ik ga hier het een en ander (vragen en opmerkingen) roepen:
Waarom pakt mijn telefoon de ene keer Umts en de andere keer Gprs?
Ik wil dat hij bijv alleen Gprs neemt en geen Umts. Ditzelfde geldt voor Wifi. Ik wil bij alleen wifi en geen gprs. Ik kan zo gauw geen settings vinden waarmee ik dit soort dingen kan instellen.
Als ik 2 wifi netwerken heb waar ik zo op kan (zonder beveiliging), dan gaat ie met de verkeerde connecten. Ik wil dat ie aan me vraagt welke wifi netwerk hij gaat nemen. Als je op wifinetwerk klikt, kan je verder niks configgen. Hoe doe ik bijv een ipconfig ?
Ik heb in 3 dagen tijd, 3x warme reset moeten doen (1: sloeg vast met msn, 2: kreeg telefoon niet aktief, als ik in comm.manager op telefoon klikte voor een keer disable en enable, 3: weet niet meer)
Zijn er windows 5.0 (automatische) update mogelijkheden ?
Nadeel: Als je de tytn voor je op tafel legt om eens lekker te chatten met je keyboard, ligt ie schuin op z'n camera en wiebelt dan. Misschien moet ik eens een handig kussentje maken
Vind raar dat de mediaplayer niet standaard mpg1 ondersteund. Moest aparte player op
Hoe krijg ik als de tytn standby staat de tijd en ontvangst van telefoon antnenne in beeld ?
In bijv mijn oude nokia heb je altijd de tijd bij de hand en zie je je ontvangst. Dat is toch een gemis.
Nu moet ik weer horloge kopen
Hoe zet ik die irritante bliebjes uit ? de settings die ik dacht dat het was, disabled meteen het
geluid voor binnenkomende sms'jes.. iemand een tip?
En wat ik heb begrepen van iemand is dat tomtom er (nog) niet op werkt.
Gaarne reakties !!
Ik wil dat hij bijv alleen Gprs neemt en geen Umts. Ditzelfde geldt voor Wifi. Ik wil bij alleen wifi en geen gprs. Ik kan zo gauw geen settings vinden waarmee ik dit soort dingen kan instellen.
Als ik 2 wifi netwerken heb waar ik zo op kan (zonder beveiliging), dan gaat ie met de verkeerde connecten. Ik wil dat ie aan me vraagt welke wifi netwerk hij gaat nemen. Als je op wifinetwerk klikt, kan je verder niks configgen. Hoe doe ik bijv een ipconfig ?
Ik heb in 3 dagen tijd, 3x warme reset moeten doen (1: sloeg vast met msn, 2: kreeg telefoon niet aktief, als ik in comm.manager op telefoon klikte voor een keer disable en enable, 3: weet niet meer)
Nadeel: Als je de tytn voor je op tafel legt om eens lekker te chatten met je keyboard, ligt ie schuin op z'n camera en wiebelt dan. Misschien moet ik eens een handig kussentje maken
Vind raar dat de mediaplayer niet standaard mpg1 ondersteund. Moest aparte player op
Hoe krijg ik als de tytn standby staat de tijd en ontvangst van telefoon antnenne in beeld ?
In bijv mijn oude nokia heb je altijd de tijd bij de hand en zie je je ontvangst. Dat is toch een gemis.
Hoe zet ik die irritante bliebjes uit ? de settings die ik dacht dat het was, disabled meteen het
Gaarne reakties !!
zet je networkinstelling op die instellng die je wil. Je kunt daar UMTS uitschakelen (wellicht had je dan de Qtek 9100 moeten kopen, nu heb je betaald voor UMTS-chip die je niet gebruikt). Bij wifi kun je je IP opnieuw laten configureren, maar ik denkt dat het toestel de sterkste frequentie kiets. Standby instelling kent WM niet, geen idee of er een progje voor is. Sommige geluidsjes kun je alleen uitschakelen in de Registry. Reboten heb ik geen last van gehad (nu 6 dagen in gebruik), heb je soms andere progjes geinstalleerd die nog niet compatible zijn met WM5maffe schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:18:
Zo ik heb hem inmiddels een paar dagen en ik ga hier het een en ander (vragen en opmerkingen) roepen:
Gaarne reakties !!
Heb hem net 15 minuten geleden binnengekregen
Ga er zometeen ff mee klooien en proberen een eerste indruk/review te schrijven een deze dagen. Ik wil snel ff kwijt dat je volgens de warranty card in het NL stukje in NL de volgende garantie hebt:
24 maanden beperkte garantie van het mobiele toestel en 12 maanden voor accessoires (zowel tijdens verkoop bijgesloten in het pakket van het toestel of apart verkocht)
Das mooi om te horen
Hopelijk hoef ik er geen gebruik van te maken maar het is wel prettig om te weten dat je 2 jaar garantie hebt. Ga maar eens verder spelen, foto's en ervaringen komen asap.
Ga er zometeen ff mee klooien en proberen een eerste indruk/review te schrijven een deze dagen. Ik wil snel ff kwijt dat je volgens de warranty card in het NL stukje in NL de volgende garantie hebt:
24 maanden beperkte garantie van het mobiele toestel en 12 maanden voor accessoires (zowel tijdens verkoop bijgesloten in het pakket van het toestel of apart verkocht)
Das mooi om te horen
Ik denk dat het door een programma kwam, net harde reset gedaan en nu is het weg.MR_VIPER schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:13:
[...]
Is dit niet het standaard verhaaltje van gebruik verbinding die als en verbinding die wanneer?
weinig tot niks..
toestel bevalt best goed tot nu toe op een ding na: woon in een grensgebied van UMTS-GPRS en daar is de ontvangst van het toestel erg slecht. Met grote regelmaat geen bereik. erg vervelend. Moet snel veranderen want anders verandert hij van eigenaar
Ik geef je er 300 euro voor ..Anoniem: 111759 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:53:
toestel bevalt best goed tot nu toe op een ding na: woon in een grensgebied van UMTS-GPRS en daar is de ontvangst van het toestel erg slecht. Met grote regelmaat geen bereik. erg vervelend. Moet snel veranderen want anders verandert hij van eigenaar

Ff zonder dollen.. Had je die problemen hiervoor ook al of is de TyTN je eerste toestel waarbij je GPRS/UMTS gebruikt ?
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Dat ligt dan toch niet aan het toestel? Of doe je hem dan weg omdat je in dat geval niet alle mogelijkheden kunt benutten, en je hem dan te groot vindt of iets dergelijks?Anoniem: 111759 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:53:
Dat GPRS en UMTS wil je toch vooral voor onderweg? Het lijkt me dat je thuis juist graag gebruik wilt maken van WiFi.
is een toestelprobleem. Las dat eeder al op de test in duitsland van de vario 2 maar ben er van uit gegaan dat dat met de definitieve versie wel over zou zijn. Niet dus. Met de Nokia N80 had ik dat probleem niet.Beuzelarij schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:17:
[...]
Dat ligt dan toch niet aan het toestel? Of doe je hem dan weg omdat je in dat geval niet alle mogelijkheden kunt benutten, en je hem dan te groot vindt of iets dergelijks?
dat klopt, maar als je geen bereik hebt valt het bellen ook niet meeStefan Mensink schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:26:
Dat GPRS en UMTS wil je toch vooral voor onderweg? Het lijkt me dat je thuis juist graag gebruik wilt maken van WiFi.
Begrijp ik nu goed dat naast het UMTS- en GPRS-bereik, ook het GSM-bereik slecht is?Anoniem: 111759 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:23:
dat klopt, maar als je geen bereik hebt valt het bellen ook niet mee
Heb hem nu inmiddels 2 dagen en zie de volgende nadelen:
1) Gebruik van bluetooth en WiFi tegelijk is haast onmogelijk. In ieder geval voor waar ik dat wil gebruiken: streaming radio van internet via WiFi en dan via bluetooth naar mijn bluetooth koptelefoon. Je hoort dan de muziek uit de koptelefoon voortdurend hakkelen.
2) Het bereik van Wifi is echt slecht. Met mijn iPAQ heb ik gewoon 5 meter extra bereik. Ook bluetooth houdt niet over.
3) Paar keer een hanger gehad
Verder een zeer fraai toestel
1) Gebruik van bluetooth en WiFi tegelijk is haast onmogelijk. In ieder geval voor waar ik dat wil gebruiken: streaming radio van internet via WiFi en dan via bluetooth naar mijn bluetooth koptelefoon. Je hoort dan de muziek uit de koptelefoon voortdurend hakkelen.
2) Het bereik van Wifi is echt slecht. Met mijn iPAQ heb ik gewoon 5 meter extra bereik. Ook bluetooth houdt niet over.
3) Paar keer een hanger gehad
Verder een zeer fraai toestel
Nice, alleen denk ik dat ik toch maar voor een 1GB Ultra II kaartje ga. Zal voorlopig toch niet zoveel gebruiken. De Tytn bevalt tot nu toe goed, was alleen ff kloten met instellingen en het wennen aan een smartphone, is ook mijn eerste pda dus wel ff wennen.jasperv525 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:34:
2 GB micro kaartje komt er aan:
http://geheugen.pocketinfo.nl/prodmem.odb?artcod=3380
Geen problemen met GPRS/UMTS en ook niet echt als ik GSM gebruik. Ik heb hem op auto staan voor GSM / UMTS maar wel dat hij alleen hoeft te kijken naar 900, 1800 en 2100. Dus niiet naar al die andere frequenties die hier toch niet gebruikt worden.
Ik heb een vraagje aan anderen, ik heb een probleem met wifi. Als ik WPA-PSK met TKIP gebruik kan ik geen connectie maken met mijn Asus WL530-g. Gebruik ik geen beveiliging, WEP64 of WEP128 lukt het wel. Dan krijg ik gewoon de IP die ik in mijn router heb ingesteld (mac hard koppelen aan een static IP).
Maar op de een of andere manier wilt ie maar niet verbinden met WPA, krijg of een foutmelding van de key of hij blijft maar proberen zonder succes. Heeft een van jullie hier ook problemen mee gehad?
Browsen en mailen gaat wel goed met UMTS. Heb mijn hotmail, gmail en echte e-mail adressen in verschillende accounts en zijn ook toevallig pop3, imap en hotmail via de msn client. Werkt tot op heden goed, met de paar test mailtjes die ik gestuurd heb. Jammer dat Oprera een trial is, ff kijken of ik hem kopen of toch bij IE blijf.
Ik moet alleen uitvissen hoe ik het moet instellen dat als ik wifi gebruik ik ook kan internetten, maar dat komt morgen wel denk ik. Eerst ff uitvissen waarom ik geen ip en connectie krijg met WPA-PSK TKIP. Dan komt het andere wel ...
Hij is nu ongeveer 10 dagen uit, zijn er nog nieuwe revieuws ?
Heb wel eentje gelezen in de startpost, die vond ik wel goed.
Jammer dat het vaak over de camera gaat ?
Mijn intresses liggen meer bij het 'bellen' & 'internetten'.
Iemand al ervaring met bellen, zuivere kwaliteit ?
- Ligt deze lekker in de hand ?
- kun je snel iemand bellen of moet je eerst door tig menu's heen ?
Heb wel eentje gelezen in de startpost, die vond ik wel goed.
Jammer dat het vaak over de camera gaat ?
Mijn intresses liggen meer bij het 'bellen' & 'internetten'.
In aanvulling hierop: Is dat scrollwieltje ook in de praktijk écht een verbetering?Anoniem: 177975 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:52:
Ik vind de scrollwiel niet echt handig.. omdat ik vind dat er bij het scrollen te weinig weerstand heeft en bij en indrukken van de wiel geeft hij te veel weerstand. Hierdoor draait de scrollwiel altijd door als ik op ok wil drukken.Beuzelarij schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:59:
[...]
In aanvulling hierop: Is dat scrollwieltje ook in de praktijk écht een verbetering?
Maarja ik gebruik mijn tytn toch alleen maar in het uitgeklapte stand dus ik gebruik het niet.
Over de belkwaliteit enzo. Hij is ok vind hem alleen ietsjes zachter als een normale telefoon maar voor de rest is die gelijk
Hmm precies wat ik eigenlijk al dacht, ik denk zelf dat ze op xda. wel een tooltje maken waardoor je het scrollwieltje langzamer kan laten lopen, misschien kan je het zelfs zelf wel doen in het register?coramoor schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:31:
[...]
Ik vind de scrollwiel niet echt handig.. omdat ik vind dat er bij het scrollen te weinig weerstand heeft en bij en indrukken van de wiel geeft hij te veel weerstand. Hierdoor draait de scrollwiel altijd door als ik op ok wil drukken.
Maarja ik gebruik mijn tytn toch alleen maar in het uitgeklapte stand dus ik gebruik het niet.
Over de belkwaliteit enzo. Hij is ok vind hem alleen ietsjes zachter als een normale telefoon maar voor de rest is die gelijk
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Bedankt voor je antwoord. Er zit toch ook een OK-knop in de buurt van het scrollwiel? Kun je dat dan niet gebruiken, of werkt dat onhandig?coramoor schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:31:
Ik vind de scrollwiel niet echt handig.. omdat ik vind dat er bij het scrollen te weinig weerstand heeft en bij en indrukken van de wiel geeft hij te veel weerstand. Hierdoor draait de scrollwiel altijd door als ik op ok wil drukken.
Die is juist om vensters te sluiten, de ok knop werkt namelijk ook bij kruisjes. Je kan em waarschijnlijk wel anders instellen, maarja dan is het nut van de jogdial ook weer weg, want dan moet je weer met je andere hand gaan klooien om vensters te sluiten...Beuzelarij schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:24:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Er zit toch ook een OK-knop in de buurt van het scrollwiel? Kun je dat dan niet gebruiken, of werkt dat onhandig?
Zojuist kreeg ik m'n TyTN binnen van Smartphoneshop. Ik heb even wat fotootjes gemaakt van het uitpakproces.
Een review is voor later nog gepland, maar dan moet ik 'm wel eerst gebruikt hebben, dus alvast even deze. Dan krijg je ook een beetje overzicht qua wat er in de doos zit. Let op: de micro sd zat NIET standaard bij de TyTN, die had ik er los bij besteld.
Ziehier een opendirretje: http://www.tytn.info/first_impression/
Een review is voor later nog gepland, maar dan moet ik 'm wel eerst gebruikt hebben, dus alvast even deze. Dan krijg je ook een beetje overzicht qua wat er in de doos zit. Let op: de micro sd zat NIET standaard bij de TyTN, die had ik er los bij besteld.
Ziehier een opendirretje: http://www.tytn.info/first_impression/
op die fotos van jou ziet de usb port er wel erg standaard uit..
is het toch stiekem een standaard usb port
en kreeg je die headset en tasje er gratis bij of los bijgekocht?
De usb-kabel van een Canon Ixus past er gewoon in. Een wat oudere van een Fuju Finepix en die van een mp3-speler ook niet, die zijn te smal.... dus ik weet niet precies wat er nu standaard is.....ianz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:07:
Die zaten gewoon in de doos van de TyTN. Op het tasje staat ook het logo van HTC.en kreeg je die headset en tasje er gratis bij of los bijgekocht?
Het is geen standaard USB poort, maar je kunt er wel een standaard mini-USB kabel insteken. Hij is niet standaard, omdat je hem ook kan gebruiken voor de headset. Tasje en headset zitten er gewoon bij...ianz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:07:
is het toch stiekem een standaard usb port![]()
Yep, mooie doos en goed verpakt. Ben er tot op heden erg tevreden mee maar ik wil toch graag weten of mensen hem met WPS-PSK TKIP aan de praat hebben gekregen.
Alleen dan krijg ik geen verbinding op de een of andere manier, nu heb ik het de 9100 topic zitten kijken en daar stond er ook dat er iets was met WPA ... en ik hoop niet dat het weer een probleem is.
Anders moet ik daar nog even goed lezen wat ik eraan kan doen want ik ga niet mijn heel netwerk naar WEP128 omzetten.
Alleen dan krijg ik geen verbinding op de een of andere manier, nu heb ik het de 9100 topic zitten kijken en daar stond er ook dat er iets was met WPA ... en ik hoop niet dat het weer een probleem is.
Anders moet ik daar nog even goed lezen wat ik eraan kan doen want ik ga niet mijn heel netwerk naar WEP128 omzetten.
Dit topic is gesloten.