Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn allemaal outtake fans. Ze zuigen allemaal lucht uit de case weg. Eventueel kunnen er achteraan nog wat roosters geplaatst worden om lucht binnen te laten.

Ivm passieve 7900GT: klik

Mijn redenering: of je nu een standaard sink hebt met een fan van de producent erop gemonteerd, of een gewoon een sink, met net daarna een fan van jezelf, maakt volgens mij niets uit. De afstand is zo gering dat het een eigen gpu fan kon zijn.

In totaal heeft deze pc dus 4 fans (voeding, en drie in de case) en daarmee wordt mijns inziens alles goed gekoeld. Wat toch meevalt, aangezien de standaard pc toch ook minstens een viertal fans heeft, 1 case fan, 1 cpu fan, 1 gpu fan, en 1 psu fan. Vaak nog meer zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Paar ideetjes van mijn kant:
• Sowiezo een andere koeler op die graka inderdaad, of misschien zelfs passief, als je namelijk dit ding erop laat zitten is 't een beetje tegenstrijdig om die CPU passief te koelen.. :)
• Ik zou die 120mm's even opschuiven naar de kant van de HDD's en voeding, dit omdat de harddisks meer warmte creëren dan lege PCI-slots :)

Maak je die tekeningen nu met sketchup ofzo? Dit ziet er toch iets anders uit dan de normale schetsen, dit zijn gewoon hele PC componenten erin :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
-nevermind-

[ Voor 94% gewijzigd door Kaspers op 23-07-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine vraag, mijn oom heeft een boot met plexiglas ramen die een beetje gekrast enzo zijn. Kun je die polijsten met iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:50:
Kleine vraag, mijn oom heeft een boot met plexiglas ramen die een beetje gekrast enzo zijn. Kun je die polijsten met iets?
Ik ben bang dat dit niet gaat lukken, mischien zou een professioneel bedrijf dit kunnen doen.
Anders moet je toch echt nieuw ramen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mijn eerder gemaakte thread een slotje heeft post ik het resultaat hier wel (hij is nog niet helemaal af, er moet nog licht in).
AK-zijkanten

Bestaande situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/8580/akcasemod002qn0.th.jpg

Plaatje voor de omtrek e.d. en later het stukje karton voor het aftekenen. Ik had de hoekjes eraf gehaald zodat ik exact dezelfde plek zou hebben van de AK
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/7474/akcasemod003oe6.th.jpg

Eerste zijpaneel AK-vorm:
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/2244/akcasemod005vo9.th.jpg

Totaal:
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/7582/akcasemod010xr0.th.jpg

Foto met flash:
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/6219/akcasemod011tm8.th.jpg

Foto zonder flash:
Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/1830/akcasemod012le6.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Briljant idee!

Alleen is het niet een idee om outtake fanse te plaasen?
Want er komt doordat je 3 intake fans hebt een aardige overdruk op je case te staan.

Misschien idee om je voeding boven de uitbreidingsslote te hangen?
Je schrijft namelijk dat je die toch niet gaat gebruiken :)

Er zijn wel cpu coolers te vinden :)
bv de scythe
http://www.scythe-eu.com/products_cpu.php

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ten eerste: mooie plaatjes en hierdoor erg duidelijk te lezen/zien.

Wat ik me afvraag, maar ik denk dat je dat via een poll moet onderzoeken, is in hoeverre jouw ontwerpen gebruikt kunnen worden door mensen die een meer dan gemiddelde of andere PC hebben. Denk hierbij aan BTX-borden, server-borden (die in veel gevallen wel in de grotere ATX-kasten passen), multi-CPU borden, flinke bergen HDD's (zelf heb ik er al 6 maar ken mensen met nog meer), SLI of Quad-GPU-oplossingen etc.

Niet onbelangrijk; vanwege de huidige aansluitingen op moederborden, heb je tegenwoordig 6-10 SATA aansluitingen, 2-4 IDE-aansluitingen en 4-10 USB-aansluitingen; het zou jammer zijn als je een briljant idee om zeep helpt door te weinig ruimte te bieden aan mensen die alles willen gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets heel stoms, maar je moet ook ff rekening houden met de bekabeling.
De kabels moeten ergens heen... En natuurlijk niet voor de fans, want dat is ook weer zonde van de airflow...
Want je atx kabel is altijd zon lekkere lange en vervelende kabel die nooit meewerkt :X

Wat mij ook een goed idee lijkt is om de HD's + voeding te verplaatsen naar een apart compartiment.
Net zoals bv de antec p180 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:55:
Paar ideetjes van mijn kant:
• Sowiezo een andere koeler op die graka inderdaad, of misschien zelfs passief, als je namelijk dit ding erop laat zitten is 't een beetje tegenstrijdig om die CPU passief te koelen.. :)
Idd, de fans zitten er zo dichtbij dat het 'eigen gpu fans' konden zijn. Passief moet dan ook prima te doen zijn. Zeker met 120 mm fans. Die kunnen een berg lucht verzetten. Dus alle lucht die rond de gpu zit wordt continu naar voor uit de kast gehaald (onderdruk)
• Ik zou die 120mm's even opschuiven naar de kant van de HDD's en voeding, dit omdat de harddisks meer warmte creëren dan lege PCI-slots :)
Mja ok, maar die afstand die je ziet tussen de fans en de rest van de case is 4,5 cm. Ik denk niet dat dergelijke grote fans 4 cm opschuiven veel verschil zal maken. Zoals gezegd, die fans halen de lucht net na de fans eruit, die op hun beurt weer opgevuld wordt door lucht van een beetje verder enz.
Maak je die tekeningen nu met sketchup ofzo? Dit ziet er toch iets anders uit dan de normale schetsen, dit zijn gewoon hele PC componenten erin :o
Als programma om ideëen te visualiseren en ontwerpen te maken:
Google sketchup (google heeft sketchup gekocht en daarvan een gratis versie online gezet met 'beperkte functioniliteit', waar je dus meer dan genoeg mee kan.

Helemaal niet zo moeilijk. Rechts zit er dan een knopje waarmee je modellen van anderen kan doorzoeken in een dedicated google pagina, en met een klik op de knop inladen in je tekening. En qua casemodding zijn er wel heel wat models te vinden (fans ed.)

Het assembleren en de vlakken tekenen kan soms wel wat gesukkel zijn, maar de aanhouder wint, uiteindelijk komt er wel iets degelijk uit.
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:27:
[...]

Briljant idee!

Alleen is het niet een idee om outtake fanse te plaasen?
Euhm, het zijn allemaal outtake fans ;) (al eens gezegd). Achteraan komt de lucht binnen, vooraan eruit.
Want er komt doordat je 3 intake fans hebt een aardige overdruk op je case te staan.
Nee dus, lucht ergens uitzuigen is beter te doen dan echt ergens lucht inblazen waar weinig openingen zijn. Dan krijg je turbulente oncontroleerbare strominigen van lucht die opgehouden wordt. Eruit lukt altijd, want hoe klein de intredes ook zijn, er zal altijd lucht aangezogen worden van buitenaf, lucht is immers omnipresent en vacuum zuigen zal niet echt lukken hiermee ;)
Misschien idee om je voeding boven de uitbreidingsslote te hangen?
Je schrijft namelijk dat je die toch niet gaat gebruiken :)
Idd, die ruimte gebruik ik niet, dus ik heb ook gedacht om daar iets mee te doen.

Maar de voeding zou dan toch een stuk kleiner moeten zijn. En ik ga denk ik ook niet zo een warm onderdeel zo dicht bij de gpu en het moederbord plaatsen. Ik heb mij op voorhand als doelstelling gezet dat de psu de maatgevende hoogte wordt. (dus hoog genoeg om de psu in kwijt te kunnen, maar niet hoger). Dus rechtop zou het de case hoger maken. Plat zou de fan van de voeding op het moederbord liggen, waar het ook vrij nutteloos is. En door die plaatsing wat standaard te houden kan ik de achterkant van een gewone cheape case gebruiken om de rest rond te bouwen.

Wat ik wel kan doen is daar de harddisks hangen. Maar gezien de voeding boven het moederbord komt heb ik toch plaats in dat hoekje boven het moederbord en naast de voeding.

Aangezien ik die slots toch niet ga gebruiken zou ik eventueel ook een microATX mobo kunnen nemen. Kort ik meteen die nutteloze ruimte in. En dan vooraan een fan minder of zo. Nadeel is minder vrije keuze in een moederbord.
MAX3400 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:37:
[...]

Ten eerste: mooie plaatjes en hierdoor erg duidelijk te lezen/zien.
dank u
Wat ik me afvraag, maar ik denk dat je dat via een poll moet onderzoeken, is in hoeverre jouw ontwerpen gebruikt kunnen worden door mensen die een meer dan gemiddelde of andere PC hebben. Denk hierbij aan BTX-borden, server-borden (die in veel gevallen wel in de grotere ATX-kasten passen), multi-CPU borden, flinke bergen HDD's (zelf heb ik er al 6 maar ken mensen met nog meer), SLI of Quad-GPU-oplossingen etc.
Yep, maar dat is een beetje een nonargument. Ik wil hier helemaal niets commercieel mee doen. Dit is enkel als projectje voor mezelf bedoeld, waarvoor ik dus ook mijn eigen doelstellingen en specificaties heb. Dus ik heb weinig boodschap aan hoe mijn ontwerpen door iemand anders kunnen gebruikt worden. Als ik iemand kan inspireren heb ik daar uiteraard niets op tegen.

Je zoekt het ook weer veel te tweaker-like. Hoeveel mensen willen nu multi cpu borden in een pc steken. Wat jij zegt trouwens (verschillende types moederborden) kan trouwens ook alleen met die huge ass cases alla die chieftec big towers. ATX is verder gewoon een formfactor. Wie een atx case koopt weet dat er alleen atx en minder in kan (micro atx bvb).

Quad gpu opstellingen zal je ook niet veel tegenkomen alleszins. In elk geval, niet van toepassing want het moet alleen voor mezelf dienen.

Nog eens kort de backstory: een zo klein mogelijke game pc met zo weinig mogelijk volume. SLI geloof ik niet in voor gewoon gebruik (marketing), maar in mijn ontwerp nog perfect te doen, gewoon extra kaartje insteken in een sli enabled ATX moederbord. (met die strakke luchtstroom naar voor perfect te koelen). Verder heb ik voorzien in twee harddisks voor raid0, voor het snel laden van levels bvb. Maw, meer moet er niet, alles wat nodig is om er een game pc van te maken zit erin. (ik wou iets console achtig, gemakkelijk mee te nemen naar kenissen, bij de tv zetten, lans...) En niet meer nodig om op de grond te plaatsen. Als hoofdpc heb ik een mac mini.
Niet onbelangrijk; vanwege de huidige aansluitingen op moederborden, heb je tegenwoordig 6-10 SATA aansluitingen, 2-4 IDE-aansluitingen en 4-10 USB-aansluitingen; het zou jammer zijn als je een briljant idee om zeep helpt door te weinig ruimte te bieden aan mensen die alles willen gebruiken.
Klein en veel hardware insteken is nu eenmaal onverenigbaar, daar kan ik ook niets aan doen :) Of ik moet mijn designdoelstelling laten varen van 'klein'. Maar het is het één of het ander, en ik wil het zo. Dus weinig aan te veranderen. Anderen moeten maar eens nadenken hoe ze hier dan maar kunnen op verderbouwen.

Zo kan je een extra layer in de hoogte bijvoegen van zeg maar 5 cm waar je over de hele oppervlakte harddisks kwijt kunt, naast elkaar. Geven hun warmte in de centrale ruimte af die meteen geëvacueerd wordt door de fans. Enz, adaptaties genoeg.

Btw, voor die shuttle cases is er ook een markt/publiek. In uw redenering hebben die ook geen bestaansreden omdat 'je nu eenmaal veel in een pc kan hangen'.

Shuttles wil ik trouwens niet omdat je helemaal niet vrij bent in je moederbord keuze, ze nog ongemakkelijker klein zijn, en 'te vierkant' :p

Ik denk dat ik het bij deze plaatsing zal houden. Over de drive ben ik niet erg tevreden, ik wil die ook niet boven de fans, omdat ik de case niet hoger wil dan de voeding en de 120 mm fans. En dat verprutst de aanblik een beetje (van voor gezien symmetrisch opgebouwd rond drie fans)

Een slim line drive zou misschien oplossing bieden, maar echt standaard is dat ook niet. Dat maakt het wel meteen 4 cm minder breed of zo.

Het moeilijkste moet nog komen. Hoe begin ik aan de case, en hoe wil ik die er laten uitzien. Afgeronde hoeken? Werken met plastic of metaal. Grijs, zwart, grijs met zwart, wit? enz.. Gemakkelijk open maken.

Ook zorgen dat de onderdelen geen contact maken met de case omwille van resonantie en zo. (vooral de hdd, de optische drive en de voeding.)

Dus er zal nog heel wat denkwerk bij komen kijken om dit correct en degelijk uit te voeren.

Wat betreft de kabelbrij leg ik wel kabelgootjes. Onder de fans kan bvb een vierkant alu profiel komen waar ik de kabels doortrek van de fans. Believe me, aan kabels heb ik een hekel, en ben daar dan ook zo netjes mogelijk in. Al mijn cases zijn veelvuldig getiewrapped ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Dat is de meest lange post die ik gezien het ooit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t1mmy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:44:
Dat is de meest lange post die ik gezien het ooit _/-\o_
Mijn excuus :p

Een paar reacties samengenomen, dat is makkelijker. Ik probeer ook zoveel mogelijk de mensen die mij feedback geven te woord te staan... Ik ben ook wel redelijk enthousiast, ik denk wel dat ik een goed ontwerpje in handen heb, en als ik éénmaal iets in mijn hoofd heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:50:
Als ze enkel "een beetje" gekrast zijn, kan je dat prima wegwerken met gewone koperpoets. De pasta-variant (meestal in tubes te koop) levert IMHO de beste resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 14-08 16:39
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:26:
[...]

Mijn excuus :p

Een paar reacties samengenomen, dat is makkelijker. Ik probeer ook zoveel mogelijk de mensen die mij feedback geven te woord te staan... Ik ben ook wel redelijk enthousiast, ik denk wel dat ik een goed ontwerpje in handen heb, en als ik éénmaal iets in mijn hoofd heb... :)
maakt ook niet uit hij is gewoon zoo lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:30:
Achterliggende gedachte. Een zo klein mogelijke pc, met standaard componenten. Dus standaard atx voeding, atx moederbord, vga kaart, optische drive en 3.5" hdd.

Zoals je ziet, alles vrij compact, maar toch gewoon veel plaats. Afmetingen zijn ongeveer +-45cm op +-30cm op +-13-14cm

Ik heb er wel zin in om het te proberen. Het lijkt mij een goed design.
Goed uitgedacht plan, toppie tekening. Denk er wel om dat de 3.5" hdd ook een aansluitkabel moet krijgen ? Neem de kast niet AL te krap, die fout heb ik met mijn Machine case gemaakt. :)

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Zou dit met acryan mesh X gedaan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/casemod/lcd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Ward Vr schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:12:

[afbeelding]
Jup, het ziet er in ieder geval hetzelfde uit als ACRyan Mesh X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkie123 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:44:
[...]

Goed uitgedacht plan, toppie tekening. Denk er wel om dat de 3.5" hdd ook een aansluitkabel moet krijgen ? Neem de kast niet AL te krap, die fout heb ik met mijn Machine case gemaakt. :)
Yep, dat heb ik van andere nog al gehoord. De drive past er rechtop net in, maar natuurlijk niet met de aansluitingen erop 8)7

Verder heb ik voor de voeding een modulaire voeding in gedachten. Dan gebruik ik alleen de kabels die ik nodig heb (die ik zelf precies op maat kan fabriceren) Dus dat zal de kabelbrij ook in grote mate reduceren. (plus dat er gewoon geen plaats is om de omgebruikte kabels ergens weg te proppen)

Maar nog vind ik het dus iets te groot. (zoals gezegd: doel is zo klein mogelijk met standaard onderdelen/console-achtig/gemakkelijk in rugzak ergens mee te nemen/Lan friendly/klein is gewoon cool :p )

Maar goed, ik weet niet echt waar ik nog iets kan aanpassen.
*Enige wat in me op komt is mATX. Maar zo standaard is dat ook weer niet, plus kleine keuze. (idee is ook vooral dat, als er iets moet vervangen worden, ik geen moeilijkheden ga krijgen een vervangend en passend onderdeel te vinden)
*Waarom bestaan er geen kleinere voedingen. Misschien dat hier en daar wel een exotische voeding bestaat die kleiner is en modulair, maar dan kom ik weer in de problemen met de vervangbaarheid op termijn, wat is dus wil vermijden
*Optische drive weglaten, maar dat is ook geen strak plan :) Ofwel toch slim line gebruiken, maar die zijn duurder en ook minder makkelijk verkrijgbaar. Ofwel de case 4 cm hoger maken en daar de cd dive inplaatsen, maar dan maak ik het over de volledige oppervlak hoger alleen voor de drive. En een eventueel raampje kan ik dan ook wel vergeten :)
*80mm fans gebruiken, maar dan heb je meer lawaai en zo.

Toch nog maar eens goed nadenken, er moet ergens nog wel iets te bednken zijn voor de ultieme plaatsing van de onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:57:
[...]

Toch nog maar eens goed nadenken, er moet ergens nog wel iets te bednken zijn voor de ultieme plaatsing van de onderdelen :)
Jah, ik denk soms ook wel eens, kan ik mn eigen bouwtekeningen voor een moederbord inleveren?
Het zit niet altijd even handig geplaatst..
Mss exclusive contractje bij asus. met designers praten voor jouw prive moederbord lol ingouden case :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alvi, kun je niet een leuke manier bedenken door hem iets uit te laten steken? Je denkt nu alleen inside the case namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alvi

Je kunt kiezen voor idd kleinere mobo, maar ook voor een kleinere voeding.

BV eentje die een shuttle voeding.
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=63095

Je kunt ook een shuttle 2e hands kopen en onderdelen eruit slopen voor je pc :)
Dus mobo+voeding ;)

Wat mis ook scheelt is een slim-line dvd fikker en 2.5" HD's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:05:
@ Alvi

Je kunt kiezen voor idd kleinere mobo, maar ook voor een kleinere voeding.

BV eentje die een shuttle voeding.
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=63095

Je kunt ook een shuttle 2e hands kopen en onderdelen eruit slopen voor je pc :)
Dus mobo+voeding ;)

Wat mis ook scheelt is een slim-line dvd fikker en 2.5" HD's ;)
Ik heb idd al de keuze gemaakt voor een kleiner moederbord, het zal micro ATX of micro BTX worden. Dat is in feite een logische oplossing, want zoals gezegd ga ik die onderste slots toch nooit gebruiken (maximum nog een geluidskaart, en dan heb ik zelfs op micro bordjes nog slots te veel :) )
Ander punt is ook dat je op micro bordjes hopelijk geen toegevingen hoeft te doen op normale desktop hardware kracht? Dus dat micro atx gewoon atx is met wat minder slots, en verder qua prestaties nauwelijks moet onderdoen. (ik vind het eigenlijk vrij logisch dat micro atx borden meer in trek zouden komen. Dat is meer dan voldoende gezien wat tegenwoordig allemaal onboard zit, atx is so 1990 :p, maar dat is een ander verhaal )

Shuttle voedingen zijn niet sterk genoeg, het zou wel een game pc moeten worden, en ik wil de opties openhouden voor een gpu naar keuze. (shuttles afbreken zit er ook niet echt in :) te vierkant... )

Ook de drive zal ik anders doen, zoals je suggereert, slim line dus. (!= slotlaoding, te duur, te zelfdzaam) maar ergens een slim line drive uit een kapotte laptop slopen zal wel geen probleem zijn. En desktop schijfjes zijn idd ook een optie, maar daar ben ik nog niet over uit. Eerst eens proberen een nieuw ontwerp te maken met micro ATX en slim line drives . (de gewone optische drives zijn echt wel logge grote dingen als je die ergens in kwijt moet :) )

Over het ontwerp van de buitenkant neig ik naar een powermac G5 look a like (in alu met de 'oortjes' dus maar dan 'op schaal'. De ideale backpack game 'desktop' dus)

@dMw_DuVeL: mja, ik houd het liever bij een compacte vorm met zes vlakken, beter bekend als iets balkvormig :) Als ik met uitsteeksel moet gaan werken wordt het te complex en doet het ook veel af aan de elegantie van een compacte oplossing om alles in kwijt te geraken. Externe cd drive is bvb ook geen optie, dat is te veel hussle

Nu ja, nog maar effe nadenken, het is toch ten vroegste voor september, oktober, als alles meezit. Maar het kan geen kwaad om nu al alles uit te denken=> minder problemen bij de uitvoering zo.

Zit ik nog een beetje met wat ik voor de fans moet plaatsen. Geperforeerde alu is natuurlijk wel sjiek, maar ik denk dat dit de airflow wel niet te goede komt. Fanguards zijn dan beter, maar dan moet ik even zien hoe dat zal uitpakken in een algemeen ontwerp. (de originele G5 heeft daar ook geperforeerde sheets. maar in die computer is dat intake, terwijl het bij mij outtake moet worden aan de voorkant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat jullie het volgende weten:

Ik ben van plan om een alluminium koffer te maken. Op zich eenvoudig, maar waar kun je de afwerking vinden wat je op orginele koffers vind?

Afbeeldingslocatie: http://i13.ebayimg.com/01/i/06/35/e0/79_2.JPG

Wat je hier dus ook ziet op bovenstaande plaatje.

Ik ben bij Formido geweest, naja daar kun je net zo goed niet heen gaan. Ik op diverse sites gekeken, maar helaas niet thuis in de custom made producten en misschien dat jullie enkele winkels weten die dit wel heeft :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:07:
[...]

Ik heb idd al de keuze gemaakt voor een kleiner moederbord, het zal micro ATX of micro BTX worden. Dat is in feite een logische oplossing, want zoals gezegd ga ik die onderste slots toch nooit gebruiken (maximum nog een geluidskaart, en dan heb ik zelfs op micro bordjes nog slots te veel :) )
Ander punt is ook dat je op micro bordjes hopelijk geen toegevingen hoeft te doen op normale desktop hardware kracht? Dus dat micro atx gewoon atx is met wat minder slots, en verder qua prestaties nauwelijks moet onderdoen. (ik vind het eigenlijk vrij logisch dat micro atx borden meer in trek zouden komen. Dat is meer dan voldoende gezien wat tegenwoordig allemaal onboard zit, atx is so 1990 :p, maar dat is een ander verhaal )

Shuttle voedingen zijn niet sterk genoeg, het zou wel een game pc moeten worden, en ik wil de opties openhouden voor een gpu naar keuze. (shuttles afbreken zit er ook niet echt in :) te vierkant... )

Ook de drive zal ik anders doen, zoals je suggereert, slim line dus. (!= slotlaoding, te duur, te zelfdzaam) maar ergens een slim line drive uit een kapotte laptop slopen zal wel geen probleem zijn. En desktop schijfjes zijn idd ook een optie, maar daar ben ik nog niet over uit. Eerst eens proberen een nieuw ontwerp te maken met micro ATX en slim line drives . (de gewone optische drives zijn echt wel logge grote dingen als je die ergens in kwijt moet :) )
Valt wel mee hoor :)
http://www.perfectsystems...ten.asp?SGrp=238&HGmnu=46

Enne die voeding trekt dat makkelijk, ik had een SG95G5 waarin een 240watt voeding zit.
Daar zat een 3500+, 2x HD en 6800GT @ Ultra in.
Dat trok ie goed, er was zelfs ruimte voor om de cpu over te overclocken :)
Was voor mij ook een gamemachientje die het prima deed .

Vierkant idd, maar wel een mooie maat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:23:
Misschien dat jullie het volgende weten:

Ik ben van plan om een alluminium koffer te maken. Op zich eenvoudig, maar waar kun je de afwerking vinden wat je op orginele koffers vind?

[afbeelding]

Wat je hier dus ook ziet op bovenstaande plaatje.

Ik ben bij Formido geweest, naja daar kun je net zo goed niet heen gaan. Ik op diverse sites gekeken, maar helaas niet thuis in de custom made producten en misschien dat jullie enkele winkels weten die dit wel heeft :)
Moet je opzoek gaan naar flightcase profiellen en dergelijke. Denk dat je dan een heel eind verder komt. Denk er wel aan dat dat allemaal niet goedkoop speelgoed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippy schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:42:
[...]

Moet je opzoek gaan naar flightcase profiellen en dergelijke. Denk dat je dan een heel eind verder komt. Denk er wel aan dat dat allemaal niet goedkoop speelgoed is.
Maar als ik een custom koffer wil maken dan zit er niks anders op.
Ik wil een koffer maken met afmetingen van 1 mtr bij 50 cm of in ieder geval in de buurt van die grootte. Maar nergens maar dan ook echt nergens heb ik die afmetingen gezien.

Of er zou iets van een bepaalde folie moeten bestaan die eruit ziet als aluminium. Dan heb je in ieder geval geen scherpe randen.

-edit-
Heb wat zitten lezen over Chroom Molding. Te koop bij www.louis.nl: Direct Linkje

Ik zou mijn koffer dan bij de hoeken rond moeten maken wat op zich geen probleem zou mogen zijn, maar is dit wat ik kan gebruiken voor mijn custom koffer?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:07:
[...]

[knip]

[knip]
Sorry?
zit hier met een shuttle, 240W voeding met eraan hangend:
74GB Raptor
40GB Maxtor
80GB Maxtor
Pioneer 106D dvd fikkert
AMD64 3400+
GF 7800GS

en geen problemen what so ever, hoeveel ik ook tegelijk doe. Serieus, die dingen ownen hard :D
heeft zelfs onder full load de brandende zon @ campzone overleeft vorig jaar (ff vergeten dat de zon mn tent in scheen :X )

[ Voor 11% gewijzigd door LordMithril op 27-07-2006 22:10 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:09:
[...]

Sorry?
zit hier met een shuttle, 240W voeding met eraan hangend:
...
en geen problemen what so ever, hoeveel ik ook tegelijk doe. Serieus, die dingen ownen hard :D
...
Ok, my bad :) . Ik dacht dat die voedingen niet genoeg ampere op de 12 volt lijnen hadden voor veeleisende grafische kaart. Maar een 7800 is ook niet van de minste.

En ik denk dat we nu wel de max bereikt hebben qua verbruik. Nog meer zou onverantwoord zijn. Dus de voedingen van nu zullen nog heel lang voldoen.

Desalnietemin heb ik me weer op mijn ontwerp gebogen, en met twee wijzigingen ben ik er in geslaagd nog dichter bij mijn doelstellingen te komen, met als resultaat dat ik nu tevreden ben met de indeling en de grootte. Daarbij gebruik makend van een standaard voeding! (zoals gezegd, graag zoveel mogelijk standaard onderdelen ivm upgraden en kosten. Een gewone voeding is dan ook goedkoper dan een shuttle voeding, en kleiner hoeft niet omdat dit nu de perfecte grootte heeft. Anders kom ik zelfs plaats te kort als de voeding kleiner zou zijn.)
Verdere wijzingen zijn micro ATX ipv ATX, en laptop drive ipv gewone drive. Vooral dat laatste heeft ook veel geholpen. En meer dan micro ATX heb ik ook niet nodig omdat ik nauwelijks uitbreidingskaarten gebruik. En zelfs met een geluidskaart en grafische kaart heb je nog een slot over, meer dan voldoende dus.

Een plaatje zegt veel meer:
***oud***
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/customcase2small.png
***nieuw***
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/customcase4small.png
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/customcase5small.png

In totaal 35*30*15cm ongeveer, kan misschien nog iets smaller door de fans nog iets dichterbij te zetten.

En nu wachten tot ik tijd en geld heb om zoiets te bouwen. En nog nadenken over een constructie voor de shell, wat ook niet gemakkelijk zal zijn wegens alles dicht opeen en weinig plaats voor ribben bvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, shuttlevoeding is in dit plaatje echt niet nodig :)

Stuk onder je DVD fikker kun je gebruiken voor een fancontroller :)
Hebbie gelijk wat aankleding ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek Vinyard
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08-2022
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:19:
[...]

Maar als ik een custom koffer wil maken dan zit er niks anders op.
Ik wil een koffer maken met afmetingen van 1 mtr bij 50 cm of in ieder geval in de buurt van die grootte. Maar nergens maar dan ook echt nergens heb ik die afmetingen gezien.

Of er zou iets van een bepaalde folie moeten bestaan die eruit ziet als aluminium. Dan heb je in ieder geval geen scherpe randen.
Toevallig ben ik ook bezig met plannen voor een Lan-party koffer mod. Althans met sparen, want zon custom koffer is niet goedkoop.

Maar kijk eens op deze site: http://www.flightcase-onderdelen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
je gaat heel wat probs krijgen met de ide kabels etc om aan te sluiten
die dingen staan er niet om bekend dat ze heel erg buigbaar zjin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Derek Vinyard schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:04:
[...]

Toevallig ben ik ook bezig met plannen voor een Lan-party koffer mod. Althans met sparen, want zon custom koffer is niet goedkoop.

Maar kijk eens op deze site: http://www.flightcase-onderdelen.nl
Moet je zoeken op www.conrad.nl op flightcase, vind je exact dezelfde producten en het kost geen drol :D

-edit-
Naja de spullen die je nodig hebt qua hoeken en sloten en scharnieren zijn niet duur, zal niet veel verschil maken met conrad. Maar het plaatmateriaal kun je beter bij Gamma of Formido halen. Daar kost een plaat van 100cm x 50cm 35 euro, maar dan heb je wel 1.5 mm dik.

Pak je een plaat met 0.5 mm dan scheelt het al erg veel, maar voor de stevigheid zul je een dun houten plaat (MDF) erachter kunnen doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:13:
Idd, shuttlevoeding is in dit plaatje echt niet nodig :)
nope, idd, anders kom ik plaats te kort voor de harddisks en dvd lezer... De voeding zorgt voor de goede afmetingen aan de bovenkant
Stuk onder je DVD fikker kun je gebruiken voor een fancontroller :)
Hebbie gelijk wat aankleding ;)
Exact mijn idee :) Geen prefab, want ik heb maar twee fans en meestal hebben die dingen wel minstens 8 knoppen of zo, maar een custom draaiknopje in aluminium, twee ervan. Lijkt me prima. Ze staan ook dicht bij de fans dus dit kan heel clean opgelost worden.
Fr!st! schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:04:
je gaat heel wat probs krijgen met de ide kabels etc om aan te sluiten
die dingen staan er niet om bekend dat ze heel erg buigbaar zjin
Yep, daar heb ik al aan gedacht. Feit is wel dat de voeding voor sata kleiner is dan die molex connectors en de sata aansluitingen zelf ook heel plooibaar zijn net na de stekker. Voor de dvd drive is wel nog wat plaats en daar kan ik een rounded IDE kabel voor aanschaffen. Ik denk wel dat het in orde komt. En indien niet kan ik de drives nog 90 graden kantelen.

Voor het uiterlijk denk ik zoals gezegd aan een mini powermac G5, met ook die handvatjes aan. Maakt het extra draagbaar. Ik heb al in mijn hoofd hoe zoiets moet gebouwd worden, dus daar ga ik geen tekening van maken. (in al z'n eenvoud is sketchup soms wel een programma dat serieus tegenwerkt, dan liever acad.)
Door de kleine afmetingen zal de case zowieso weinig versteviging nodig hebben. Geen grote platen die overal op buiging moeten versterkt worden, enz... De compactheid zal al voor een groot deel zorgen voor de stevigheid. Want zoals je kan zien is er nauwelijks plaats om eerst een ribbenskelet te maken in alu profielen, zoals vaak gedaan wordt, maar dat is ook niet nodig, ik heb een elegante bouwoplossing in m'n hoofd... De voeding kan dan bvb deel uitmaken van de opbouw, als constructielement, en zal torsie en buiging verhinderen, toch alleszins in die hoek.

Al bij al is dit mijn definitieve ontwerp. Dank aan degenen die feedback geplaatst hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polu
  • Laatst online: 11-09 19:37
Maar eens een figuurzaag in mijn lian-li kast gezet. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/Got/zaag1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/Got/zaag2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/Got/zaag3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/Got/zaag4.jpg

Best mooi geworden :*)

jboelen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
als het wat lichter was. kan je ook nog een overdag foto ervan posten. dan zie je het beter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polu
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/Got/zaag6.jpg

ding lijkt op de foto veel kleiner dan in het echt. vaag :?

[ Voor 37% gewijzigd door polu op 29-07-2006 15:38 ]

jboelen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik mag aannemen dat jouw kast geen 4CM lang is in het echt :? Zo nee: Je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ziet er zo een heel stuk beter uit dan die donkere foto _/-\o_ en je draai zeker windows op die pc })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, met allemaal van die wannaB Mac-OS skins, en een Mighty mouse enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polu
DECOY88 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:16:
ziet er zo een heel stuk beter uit dan die donkere foto _/-\o_ en je draai zeker windows op die pc })
grapjas. ik draai al jaren linux. alleen voor spellen die cedega niet lust start ik windows :>

jboelen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15

Aapje

Opel-beun
TheZeroorez schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:19:
Ja, met allemaal van die wannaB Mac-OS skins, en een Mighty mouse enzo :+
Doe ik wel :+
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pete4217/AMD_Met_sidepanel.png
jaartje oud alweer

Ben te lui om me 6600Gt te configgen met x.org :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het design van Mac wel mooi is, maar dat je ook gewoon zelf iets kunt bedenken, of iets kunt zoeken dat geen regelrechte ripoff is :)

Jouw casemod is wel mooi, alleen is 't niet helemaal mijn smaak qua vorm van het raam, maar netjes afgewerkt zo te zien, ook mooi licht enzo _O_

Maar x.org, wasda? Opensource graka driver ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Word aan gewerkt maar dacht dat ik maar eens een tussentijdse pic laat zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.themnuts.be/bargone.jpg

Meer te zien op Themnuts dot be

[ Voor 3% gewijzigd door ThemNuts op 30-07-2006 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes opgeruimd uit
Hij is 2 jaar oud?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:10:
Hij is 2 jaar oud?
Als ik kijk naar de hardware, een Hyper PSU, Corsair led-mem en een SLI videokaart, is hij vast geen 2 jaar oud ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-08 09:10
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:10:
Hij is 2 jaar oud?
Hij zal de tijd op zijn camera wel niet goed ingesteld hebben ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
Skevdude schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:23:
[...]
Hij zal de tijd op zijn camera wel niet goed ingesteld hebben ofzo
Idd. De datum van de cam staat verkeerd maar ben daar niet echt mee bezig. De case is ongeveer een maand of 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Laatst online: 11-09 19:40
Ga je er nog WC in maken zoals ook op je schetsen te zien is of laat je dat lekker achterwege ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
peeter123 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:08:
Ga je er nog WC in maken zoals ook op je schetsen te zien is of laat je dat lekker achterwege ;)
H²O cooling komt er zeker in, en meer dan dat ook...zo zal er onderandere een in-dash 7" touchscreen ingebouwd worden.
Aangezien deze dingen toch aardig wat geld kosten duurt het alleen wat langer.
(Hint voor de sponsors :) )
Mijn doel is om deze voor het NKCM '07 klaar te krijgen en te zien of ik mag meedoen.
De mod is nogmaar in zijn kinderschoenen en zal nog veel veranderen. Dit zullen subtiele veranderingen zijn die niet heel zichtbaar zijn maar toch een wereld van verschil maken.
Offcourse zijn de meeste ideên nog niet gepost anders gaan ze er mee lopen :)

De sketches zijn dan weer niet zo up to date aangezien de voorkant alweer een nieuw design heeft gekregen.

PS: ALLES word gedaan met klein gereedschap (dremel voornamelijk) enkel het zagen van de mdf is met een cirkelzaag gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door ThemNuts op 30-07-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Misschien ben ik hier volkomen offtopic bezig even.

Ik wil graag een top wiet modiviseren in een helder blokje lijm oid. Het eindproduct moet dus een vierkant doorzichtig blokje worden (5cm3 ongeveer) met daarin duidelijk zichtbaar een topje wiet.

Nou mijn vraag. Welk soort lijm of wat dan ook kan ik hier het best voor gebruiken? En als ik het "giet" moet ik dan een soort vaseline aanbrengen in de vierkante mal? zodat de lijm niet vast gaat zitten aan de mal?

Mini modje toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het in glas branden dan mooier en duidelijker zou zijn, er zijn nog wel van die authentieke glasbranders die dat voor je willen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De LogiNoki, zomaar gespot op het internet

Afbeeldingslocatie: http://www.metku.net/mods/loginoki/final4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.metku.net/mods/loginoki/loginoki_closeup.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.metku.net/mods/loginoki/screen_disney2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.metku.net/mods/loginoki/screen_web.jpg

Prachtig idee, en nog een webshop die die schermpjes zo verkoopt ook

Link naar de review
http://www.metku.net/index.html?path=mods/loginoki/index_eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
HyperTrophy schreef op maandag 31 juli 2006 @ 00:47:
De LogiNoki, zomaar gespot op het internet

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Prachtig idee, en nog een webshop die die schermpjes zo verkoopt ook

Link naar de review
http://www.metku.net/index.html?path=mods/loginoki/index_eng
Best leuk :P
Zie het nut er alleen niet van in, aangezien je altijd met je hand op je muis zit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, en om nu met een vergrootglas te gaan zitten internetten.. :X

Ik bedoel, maak er dan wat windows in en zet er wat leds achter ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
internetten of film kijken zal niet gaan. Als je de review gelezen had, kon je weten dat het schermpje maar tot 1 frame per seconde gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat weet ik ook wel, maar als je naar het plaatje wat jijzelf postte gekeken had, had je geweten waarover ik het had. Komop, als je zo nodig Mickey Mouse op je muis wilt, koop/maak je toch een mooie sticker ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:06:
Dat weet ik ook wel, maar als je naar het plaatje wat jijzelf postte gekeken had, had je geweten waarover ik het had. Komop, als je zo nodig Mickey Mouse op je muis wilt, koop/maak je toch een mooie sticker ervan?
Ok true. Misschien moet je het dan meer gaan zien als een gadget of extra feature op je bureaublad. iig iets unieks

Desnoods plaats je het lcd in je kast bijvoorbeeld, of in je toetsenbord

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 31-07-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kijk, aan een LCD in je tobo héb je tenminste nog iets.. een Logitech G5 met kleurenschermpje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
HyperTrophy schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:52:
[...]

Ok true. Misschien moet je het dan meer gaan zien als een gadget of extra feature op je bureaublad. iig iets unieks

Desnoods plaats je het lcd in je kast bijvoorbeeld, of in je toetsenbord
Daar had hij er al eentje in zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk is het niet nuttig van die muis maar wel ontzettend "bling bling"

en daar hou ik wel van :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:23:
Hallo,

Misschien ben ik hier volkomen offtopic bezig even.

Ik wil graag een top wiet modiviseren in een helder blokje lijm oid. Het eindproduct moet dus een vierkant doorzichtig blokje worden (5cm3 ongeveer) met daarin duidelijk zichtbaar een topje wiet.

Nou mijn vraag. Welk soort lijm of wat dan ook kan ik hier het best voor gebruiken? En als ik het "giet" moet ik dan een soort vaseline aanbrengen in de vierkante mal? zodat de lijm niet vast gaat zitten aan de mal?

Mini modje toch ;)
In afwachting van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12-2021
Probeer eens 2-componenten epoxy. Of los wat plexie-glas op in thinner, en giet je object daarin.
Gebruik tegen het plakke siliconen spray aan de binnenkant van je mal.

[ Voor 27% gewijzigd door Guust Flater op 07-08-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Thermaltake armor en kheb er niet veel aan gedaan alleen dit:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v719/jack1987/gunmod1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v719/jack1987/gunmod2.jpg
Ik vond het er wel grappig uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:24:
Ik heb een Thermaltake armor en kheb er niet veel aan gedaan alleen dit:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vond het er wel grappig uitzien
Ziet er wel vet uit :)

Hoe heb je hem bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met alles lijm, van die bizon 10 seconden lijm. blijft goed zitten dus het zit mij best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Vandaag voor de eerste keer een window gemaakt. :D
Wat een pokke werk is dat als je dat voor de eerste keer doet.

Nu nog wachten op nieuwe coolers en nieuwe kabels,etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.w1cked.nl/pc/modded%20kast.jpg

Er moet nog een hoop gebeuren. :)

EDIT: Ja er zit een window in..Hij is zo schoon dat het door de flits lijkt alsof er geen is.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ckeD op 07-08-2006 19:10 ]

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

W1ckeD-GT schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:10:

[afbeelding]

EDIT: Ja er zit een window in..Hij is zo schoon dat het door de flits lijkt alsof er geen is.
zoals ik kan zien een mooie window.
maar als je al je nieuwe spul binnen krijgt, zit daar dan ook een zwarte floppy drive bij :P
(nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges

[afbeelding]

Mooi gedaan, ook handig dat je de HD's en dvd uit het zicht hebt gelaten. Wat je nog wel kunt doen is het achterste rooster eruit halen en de voeding wat mooier maken door er plexi of aluminium omheen te maken, zodat je het saaie grijze niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn "kleine mod" :p
Ik ben deze laatste maanden ook aan het modden geweest en heb nu mijn eerste echte mod af :)
Het is geen kleine mod, maar ik wou hem toch ff plaatsen.
Ik had geen ruimte meer in mijn kast om mijn watercooling in te bouwen (thermaltake bigwater745),dus ik dacht laat ik maar zelf een kast ontwerpen en bouwen.
Ik heb hem gemaakt van mdf en aluminium hoekprofielen en plexi.
Hieronder wat foto's

Koelblok met blauwe led :)
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/8424/1qv1.jpg

Voorkant met psone lcd en karakter lcd.
Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/4124/2zl8.jpg

Zijkant met raam.
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/7484/3qb0.jpg

Bovenkant met dual radiator.
Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/8557/4ph8.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
heb je ook nog een overzicht foto, dit zijn allemaal detail shots.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
PASware schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:50:
heb je ook nog een overzicht foto, dit zijn allemaal detail shots.
Ik ben ook wel benieuwd naar het geheel.

[afbeelding]
ik vind de window wel mooi gemaakt maar miss had je em iets lager kunnen maken zodat je de voeding niet ziet?
Of inderdaad de voeding wat mooier maken, zoals brinkdingers zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto van het geheel.

Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/5341/6de7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ward Vr schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:12:

[afbeelding]
Hoe heet dat apparaatje dat de temps monitort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Laatst online: 10-09 08:56
Het display is volgens mij gewoon een lcd-schermpje. Zo'n kleine van 3*xx karakters. Voor dit soort schermpjes kan je veel software vinden om het aan te sturen of je kan zelf software ervoor schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje. Als je een window wil monteren in een zijpaneel, hoe doen jullie dat meestal?

Gewoon uitsnijden, en window achter het paneel bevestigen? (als je dan met je vinger over de rand zou gaan, dan zou je een verschil in hoogte moeten voelen)

zoiets: ------_____--------

of snijden jullie de windows zo precies uit dat die IN de opening past (uitgesneden in het paneel) en je dus een mooi egaal oppervlak ziet. (--------- )

Dat laatste lijkt mij persoonlijk het mooiste en het cleanst afgewerkt, maar is het doenbaar?

Is het trouwens ook mogelijk om iets te plaatsen tussen de window en het metaal (bij de tweede oplossing) Een soort strip, randje...

zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/Additional/TSC_paint_20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 25-08 11:29
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:13:
of snijden jullie de windows zo precies uit dat die IN de opening past (uitgesneden in het paneel) en je dus een mooi egaal oppervlak ziet. (--------- )

Dat laatste lijkt mij persoonlijk het mooiste en het cleanst afgewerkt, maar is het doenbaar?
Dat gaat je nooit mooi/goed lukken, erachter dus :)
Is het trouwens ook mogelijk om iets te plaatsen tussen de window en het metaal (bij de tweede oplossing) Een soort strip, randje...
zoiets:
[afbeelding]
Of het mogelijk is? Ja, zie het plaatje dat je post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:15:
Mijn "kleine mod" :p
Ik ben deze laatste maanden ook aan het modden geweest en heb nu mijn eerste echte mod af :)
Het is geen kleine mod, maar ik wou hem toch ff plaatsen.
Ik had geen ruimte meer in mijn kast om mijn watercooling in te bouwen (thermaltake bigwater745),dus ik dacht laat ik maar zelf een kast ontwerpen en bouwen.
Ik heb hem gemaakt van mdf en aluminium hoekprofielen en plexi.
Hieronder wat foto's

......

Binnenkant.
[afbeelding]
hmmm, een compleet woonhuis inclusief stuk omgeving binnen in je case? _/-\o_ :+ volgens mij gaat er ergens iets mis bij imageshack 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, een woonhuis met een stuk grond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een 19" rack.. nu wil ik maar 1 zo'n lade maar nu heb ik alleen de "doos" nodig maar deze vind ik nergens ? Flightcase-onderelen niet en Conrad heeft ze ook niet ..
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3010/3014/301400_RB_00_FB.EPS.jpg
zo'n ding dus alleen met bovenop ook nog een plaat .. kan dan wel zo'n lade kopen en alles eruit slopen maar dat is te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf maken of door een metaalbewerker laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je heel makkelijk zelf maken met een dunne plaat aluminium. Beetje zagen/boren/buigen en maybe spuiten heb je zowat hetzelfde. Bij de gamma of formido hebben ze dat spul. Ik heb zelf die van 0,8mm dik en met van die bolle kruik stukjes er in. net van dat oude aanrecht materiaal. Werkt goed. Bij mijn hangt het onder een bureau en er hangt een oude p1 desktop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:03:
Ik ben aan het kijken voor een 19" rack.. nu wil ik maar 1 zo'n lade maar nu heb ik alleen de "doos" nodig maar deze vind ik nergens ? Flightcase-onderelen niet en Conrad heeft ze ook niet ..
[afbeelding]
zo'n ding dus alleen met bovenop ook nog een plaat .. kan dan wel zo'n lade kopen en alles eruit slopen maar dat is te duur :)
Ga ff bij IKEA een keyboard-steun halen. Kost je 10 euro, en past ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
laat maar, fout gelezen.

[ Voor 141% gewijzigd door Edmund op 09-08-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Eagle schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:57:
[...]

Ga ff bij IKEA een keyboard-steun halen. Kost je 10 euro, en past ook :)
HUH?, in zo'n rack moet mijn pc en er nog een bovenop voor de stereo, ziet er wat strakker uit..

@ragingbull: ja moet wel lukken maar hoe buig je zoiets? tussen de werkbank in en duwen maar ? en hoe maak je die platen aan elkaar vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bij ons op school hebben ze zo'n buigbank :*) Of hoe het dan ook mag heten, het is in ieder geval een groot ding, waartussen je het metaal kan klemmen :p

Maar dan zou het tussen een werkbank ook wel moeten lukken ja, als het te dik/hard is kun je het eventueel (aan de kan die je niet ziet!) licht verwarmen met een gasbrander oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-SuPRuuB schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:15:
[...]
Dat gaat je nooit mooi/goed lukken, erachter dus :)
Maar op dat prentje dat ik post lijkt het wel op hetzelfde niveau te liggen?
[...]
Of het mogelijk is? Ja, zie het plaatje dat je post ;)
:p ja maar welk materiaal is dat. Ook dat lijkt mooi niet hoger te komen dan het oppervlak. Is het een soort rubber? Om het raampje goed te laten passen?

Ivm dat buigen, ik hoop dat dat goed kan, in een thuisomgeving, want voor de case die ik in gedachten heb zal er heel moeten geplooid worden.

In essentie heb ik maar twee stukken aluminium nodig, vanwaaruit de hele case dan geplooid wordt. En hopelijk vind ik iemand die goed alu kan lassen want ik wil het schroefloos. (eigenlijk drie platen, een zijpaneel ook nog natuurlijk :) )

Wat denken jullie ivm het plaatsen van magneetjes in een case? Kan dat kwaad met betrekking tot wat erin zit? Het zou gaan om een systeem om het verwijderbare zijpaneel tegen de case te houden (alu is niet zwaar dus dat zal het probleem niet zijn). Ander nadeeltje is dat als je ergens met de pc naar toe gaat, dat ze het zijpaneel er wel heel gemakkelijk kunnen afhalen. Nog effe denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:03:
[afbeelding]
Conrad heeft ze wel, alleen staan ze niet onder de 19" spullen maar onder behuizingen van printplaten etc.
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:58:
[...]

Maar op dat prentje dat ik post lijkt het wel op hetzelfde niveau te liggen?

[...]

:p ja maar welk materiaal is dat. Ook dat lijkt mooi niet hoger te komen dan het oppervlak. Is het een soort rubber? Om het raampje goed te laten passen?

Ivm dat buigen, ik hoop dat dat goed kan, in een thuisomgeving, want voor de case die ik in gedachten heb zal er heel moeten geplooid worden.

In essentie heb ik maar twee stukken aluminium nodig, vanwaaruit de hele case dan geplooid wordt. En hopelijk vind ik iemand die goed alu kan lassen want ik wil het schroefloos. (eigenlijk drie platen, een zijpaneel ook nog natuurlijk :) )

Wat denken jullie ivm het plaatsen van magneetjes in een case? Kan dat kwaad met betrekking tot wat erin zit? Het zou gaan om een systeem om het verwijderbare zijpaneel tegen de case te houden (alu is niet zwaar dus dat zal het probleem niet zijn). Ander nadeeltje is dat als je ergens met de pc naar toe gaat, dat ze het zijpaneel er wel heel gemakkelijk kunnen afhalen. Nog effe denken.
Het lijkt op het zelfde niveau te liggen doordat het metaal niet heel dik is en het strak gemonteerd is. In de window-kits die je vroeger bij casemodshops kon kopen zat een H-rubber zodat het op exact hetzelfde niveau zat, maar dat was erg lastig te monteren. Daarom wordt er tegenwoordig nog hoofdzakelijk U-rubber gebruikt. Je kunt het soms vinden onder de naam raamrubber maar ga er vanuit dat het moeilijk te krijgen is. Wat je wel kan doen is een stuk electriciteitsdraad insnijden en zo je eigen raamrubber maken (is ook erg netjes en in vele kleuren verkrijgbaar).

Het plooien (buigen) van platen aluminium kan je doen door ze tussen twee latten te klemmen in een bankschroef en dan het geheel met een plaat hout om te buigen.

Het lassen van aluminium is een lastig iets, MIG en TIG lassen heet zoiets meende ik, maar dat schijnt nogal een prijzige aangelegenheid te zijn (apart lasapparaat nodig etc.) Waar je eens naar kunt kijken is lijmen, klinkt misschien onstevig, maar een lijm als Locktide is erg stevig en niet zomaar los te halen, mits goed toegepast.

Het plaatsen van magneetjes voor een zijpaneel is goed te doen, ook wel vaker gedaan. Kijk gewoon een beetje uit dat je het niet te dicht bij je harde schijven plaatst, dat zijn mijns inziens de enige factoren binnen een pc die daar last van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die @ Conrad heb ik gezien, maar hij is me iets te duur 60 euro voor een beetje gebogen metaal gaat we me wat ver.. als ik zo verder kijk op het internet zijn er veel buitenlandse sites ( die niet naar het buitenland exporteren :( ) waar de racks een stuk goedkoper zijn (rond de 30 euries) dat is een stuk reëler voor zo'n kist.. ik heb er namelijk 2 nodig ( 1x 3U [pc]en 1x 2U[stereo] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

Chiron

Moderator Discord
Gr0wLiThE schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:48:

Het lijkt op het zelfde niveau te liggen doordat het metaal niet heel dik is en het strak gemonteerd is. In de window-kits die je vroeger bij casemodshops kon kopen zat een H-rubber zodat het op exact hetzelfde niveau zat, maar dat was erg lastig te monteren. Daarom wordt er tegenwoordig nog hoofdzakelijk U-rubber gebruikt. Je kunt het soms vinden onder de naam raamrubber maar ga er vanuit dat het moeilijk te krijgen is. Wat je wel kan doen is een stuk electriciteitsdraad insnijden en zo je eigen raamrubber maken (is ook erg netjes en in vele kleuren verkrijgbaar).
Of je gaat even langs een motorzaak en koopt U-profiel wat je normaliter om de randen om een windscherm heen plakt, in allerlei soorten smaken en kleuren (zelfs verchroomd) te krijgen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ThemNuts
Hier nog maar eens een klein tipje van de progress-sluier...
Stap 4: De Gcard stealth

Afbeeldingslocatie: http://www.bomb-online.be/gcard_stealth4.jpg

Gelieve geen comments over de bouten, de hoek of het schuurwerk.
De bouten worden ingekort, de hoek mooi rondgeschuurd en het schuurwerk is
omdat het nog blauw word gespoten.

Nog foto's zijn te zien op http://www.themnuts.be/worklog.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
ThemNuts schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:31:
Hier nog maar eens een klein tipje van de progress-sluier...
Stap 4: De Gcard stealth

[afbeelding]

Gelieve geen comments over de bouten, de hoek of het schuurwerk.
De bouten worden ingekort, de hoek mooi rondgeschuurd en het schuurwerk is
omdat het nog blauw word gespoten.

Nog foto's zijn te zien op http://www.themnuts.be/worklog.php
Je zou tussen je kaart en het stuk alluminum van die warmte gelijdende gum kunnen doen. En dan precies onder de plek waar de GPU zit, zalman gebruikt dat soort dingen ook in de fanloze kasten.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooling/tnn500af_02_04b.jpg

Heb alleen geen idee hoe die dingen heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:13:
Kort vraagje. Als je een window wil monteren in een zijpaneel, hoe doen jullie dat meestal?

Gewoon uitsnijden, en window achter het paneel bevestigen? (als je dan met je vinger over de rand zou gaan, dan zou je een verschil in hoogte moeten voelen)

zoiets: ------_____--------

zoiets:
[afbeelding]
Ik heb het pexi gewoon mooi afgeschuurd aan de rand, en het met in-busjes aan de buitenkant van het paneel gemonteerd. check mn sig, voor de mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
kippy schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:09:
[...]

Je zou tussen je kaart en het stuk alluminum van die warmte gelijdende gum kunnen doen. En dan precies onder de plek waar de GPU zit, zalman gebruikt dat soort dingen ook in de fanloze kasten.

afbeelding...

Oow... nice toys :9 Zouden die gewoon op de printplaat 'plakken' ?
Lijkt mij echter wat ongeloofwaardig...warmtegeleidende gum ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
van de site van zalman:

"Heat Transfer via Rear-mount Thermal Blocks
When the Rear-mount Thermal Blocks are installed on the back-side of the motherboard in line with the position of the FETs (Field Effect Transistor) and the Northbridge chipset, each can lower the FET temperature by 10 to 30°C and the Northbridge chipset by 5 to 10°C."

Maar ik weet niet of die dingen los te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ward Vr schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:24:
[...]

Oow... nice toys :9 Zouden die gewoon op de printplaat 'plakken' ?
Lijkt mij echter wat ongeloofwaardig...warmtegeleidende gum ???
Op me vorige werk gebruikte we ook zo'n soort gum. Voor AC/DC converters. En het werkt dus inderdaad wel.
Volgens mij kwam ik laatst een topic tegen waar iemand een webshop had gevonden waar je het kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:33
Zeer strak maar heb je ook foto's dat je je echte pc erbij ziet.
En dat je de slangen eruit ziet komen en natuurlijk van binnenin die case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
kippy schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:09:
[...]

[afbeelding]

Dat lijkt me wel iets... 10 to 30°C. das wel nie weinig...
Zouden deze dan ook in hoogte te veranderen zijn?
Zodat ik deze zo hoog kan maken dat het tussen de plaat kan?

Hier nog een pic in daylight. Die van gisteren is nou niet zo schitterend...

Afbeeldingslocatie: http://www.bomb-online.be/gcard_stealth6.jpg

De rest is nog steeds op men worklog te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
nice! das er eentje om te onthouden _/-\o_

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThemNuts schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:36:
[...]

Dat lijkt me wel iets... 10 to 30°C. das wel nie weinig...
Zouden deze dan ook in hoogte te veranderen zijn?
Zodat ik deze zo hoog kan maken dat het tussen de plaat kan?

Hier nog een pic in daylight. Die van gisteren is nou niet zo schitterend...

[afbeelding]

De rest is te nog steeds op men worklog te zien
Damn, die Hyper voeding hangt wel erg mooi daar..netjes.
Maby heb ik eroverheen gelezen maar welke kast is het?

EDIT, zie net op je worklog dat het om een thermaltake armor gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AKmodje bijna klaar
Lichtjes gekocht bij Salland, en het resultaat nu. De bekabeling moet ik nog even wat meer aan doen maar dat komt nog.

Case open:
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/1355/akcasemod008fs9.th.jpg

Case closed:
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/2470/akcasemod010zn1.th.jpg

Foto met flash:
Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/2614/akcasemod011ze4.th.jpg

AK van dichtbij
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/373/akcasemod014lt9.th.jpg
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed