Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

heb een athlon 2400, 512mb geheuge en een radeon 9600xt 128mb, is het de moeite waard t spel te gaan spelen? of is dat verspilde energy om eraan te geraken?

thnx for any advice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
jaapstobbe schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:00:
[...]

Verschill tussen HDR en AA? kan je beter het verschil bekijken tussen Bloom en HDR, deze zorgen namelijk beide voor de felle en warme licht-effecten, AA is om de kartelrandjes van de polygonen weg te werken.
Waarschijnlijk bedoelt hij dus een vergelijking tussen HDR en AA + Bloom omdat HDR en AA niet samengaan. :)
Fridge-RaideR schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:38:
heb een athlon 2400, 512mb geheuge en een radeon 9600xt 128mb, is het de moeite waard t spel te gaan spelen? of is dat verspilde energy om eraan te geraken?

thnx for any advice.
Ikzelf speel het spel op een 2500+ met 512MB en een radeon 9700 (gemodde 9500) en het spel ís speelbaar, maar zoals ik het draai is het niet veel mooier dan Morrowind :P De gameplay is wel goed dus als je geen eye-candy hoeft is het de moeite waard.

[ Voor 39% gewijzigd door Getah op 27-03-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71555

Anoniem: 99283 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:34:
[...]

Deze quest heb ik al gedaan. Als hij niet met je mee gaat kun je wellicht een charm spell of iets dergelijks gebruiken om 'm te "overtuigen". Bij mij kwam ie iig in een keer mee.
De bastard heeft al een disposition van 100 (dus Maxed out) bij mij...
Maar goed ik zal een kijken of ik nog een Begoule heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Fridge-RaideR schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:38:

thnx for any advice.
Als je dit topic een beetje had door gelezen dan had je waarschijnlijk wel gelezen dat het idd verspeelde moeite is. Voornamelijk je GPU wordt dan de bottleneck, maar de rest laat ook wat te wensen over voor lekker spelplezier.

500e post!!!

[ Voor 43% gewijzigd door Trasos op 27-03-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
foutje, dit is dus nr 501...

[ Voor 94% gewijzigd door Trasos op 27-03-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Baal er nog al van dat monsters met je meelvlen, zo zal je nooit het gevoel van echte macht krijgen lijkt me. Tevens nogal irri als je op hoog lvl bepaalde "groupquests" gaat doen, aangezien de monsters van jouw lvl zijn maar de groupies die met je meevechten in een klap dood gaan...

Dus ben je lvl 20, denk je ik slacht die beer in het bos wel even, mooi niet dus... ook loopt ineens het halve spel rond in deadric/glass :O

[ Voor 22% gewijzigd door marshallq op 27-03-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

marshallq schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:43:
Baal er nog al van dat monsters met je meelvlen, zo zal je nooit het gevoel van echte macht krijgen lijkt me. Tevens nogal irri als je op hoog lvl bepaalde "groupquests" gaat doen, aangezien de monsters van jouw lvl zijn maar de groupies die met je meevechten in een klap dood gaan...
Die groups sucken sowieso. Bij mij worden dat zo lui meestal binnen 1 a 2 minuten volledig geslacht en kan ik daarna alsnog de hele zaak in m'n eentje doen. Beetje jammer; het zou voor de immersie wel goed zijn wanneer ze wat langer aan je zij zouden vechten.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 99283 op 27-03-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Weet iemand of Oblivion de PPU van Ageia gaat ondersteunen? Ik heb me er eerlijk gezegd zelf niet heel erg in verdiept, maar het lijkt me wel tof als de Physics in Oblivion veel beter berekend zouden kunnen worden, al denk ik niet dat ze tijdens het programmeren hiermee rekening hebben gehouden.

zie Hardwarematige physics processor voor info over de PPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:15
DropjesLover schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:32:
[...]

levelen gaat tot zeker level 60 - 70 (dan zijn al je main skills maxed out). in 12 uur nog steeds maar level 3 :? je moet gewoon veel je main skills gebruiken (daarom zijn het ook je main skills) en slapen in een bed/bedroll om op te levelen als je kan.

hangups & niet verzenden error -> staat in de start-post :X
Bij mij is dit het zelfde geval... mijn main skill is bvb met je handen knokken, maar dat doe ik nooit... daarom denk ik dat ik zo langzaam level. Volgende keer maar wat nauwkeuriger een karakter bouwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Getah schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:49:
Weet iemand of Oblivion de PPU van Ageia gaat ondersteunen? Ik heb me er eerlijk gezegd zelf niet heel erg in verdiept, maar het lijkt me wel tof als de Physics in Oblivion veel beter berekend zouden kunnen worden, al denk ik niet dat ze tijdens het programmeren hiermee rekening hebben gehouden.

Volgens mij gaat de Havok physics engine de Ageia wel ondersteunen en die wordt weer gebruikt in Oblivion. Maar ik denk niet dat dat nu al het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

DropjesLover schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:32:
[...]

levelen gaat tot zeker level 60 - 70 (dan zijn al je main skills maxed out). in 12 uur nog steeds maar level 3 :? je moet gewoon veel je main skills gebruiken (daarom zijn het ook je main skills) en slapen in een bed/bedroll om op te levelen als je kan.

hangups & niet verzenden error -> staat in de start-post :X
hangt van je speelstijl af... als je gaat dungeon hoppen en je gebruikt een aantal van je mainskills (door te vechten) dan lvl je snel. Ga je je meer richten op de quests dan vecht je in verhouding veel minder en level je minder snel.

ik heb in iets meer dan 9 speeluren:
-mainquest gespeeld tot het afsluiten van de eerste portal
-lid van fightersguild geworden en daar zo'n 6-8 quests (gokje) voor gedaan.
-lid van The dark brotherhood geworden en daar zo'n 3-4 quests voor gedaan.
-stuk of 3-4 sidequests gedaan.

en ik ben nu level 2! (halverwege lvl 3).. ik heb dus wel aardig wat gedaan maar hierdoor level ik niet zo snel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De beloofde screens, ze zijn klikbaar voor 1280x1024

Full Detail + 16xHQAF + HDR
Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/pics/screenshots/oblivion/hdrm.jpg

Full Detail + 16xHQAF + Bloom + 6xAA
Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/pics/screenshots/oblivion/bloomm.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 11:55

RMB

Nee, geen right mouse button!

mooi, wat voor een pc heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

6pack15 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:01:
aah dit spel is te verslavend, ik ben al ong 10 uur bezig, en ik heb nog niet het gevoel dat ik al met het spel ben begonne, Ik heb al wel de oblivion gate geslote.
Hoe sluit je nou eigenlijk zo'n poort? Ik ben door de gate bij Kvatch gegaan en heb alles vermoord wat los en vast zit. Ik zit nu alleen vast doordat ik twee deuren heb waar een sleutel voor nodig is. Geen id waar die te krijgen is.
In Kvatch word ik ook niet veel wijzer. Ook daar heb ik alle beestjes vermoord, maar Martin blijft volhouden dat het nog niet veilig is om weg te gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
RMB schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:06:
mooi, wat voor een pc heb je?
X2 4400+/X1900/2GB ram
gwystyl schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:06:
[...]

Hoe sluit je nou eigenlijk zo'n poort? Ik ben door de gate bij Kvatch gegaan en heb alles vermoord wat los en vast zit. Ik zit nu alleen vast doordat ik twee deuren heb waar een sleutel voor nodig is. Geen id waar die te krijgen is.
In Kvatch word ik ook niet veel wijzer. Ook daar heb ik alle beestjes vermoord, maar Martin blijft volhouden dat het nog niet veilig is om weg te gaan :(
spoiler:
Pak de sleutel die de mob bij Martin dropt. Martin hoef je niet te redden. Terug naar de toren waar je vandaan kwam. Daar kan je nu een deur openen. in de volgende toren zo hoog mogelijk gaan en de gloeiende gele/goude sphere pakken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
een paar goede mods tot nu toe!

**IMPROVED UI MODS WITH NO MARKERS

http://www.tessource.net/files/file.php?id=1825#gallery

Handige mod die de veel gehate quest markers weg haalt. Daarnaast word de UI van de helegame wat pc achtiger. Dus de map is groter en je kan meer items in je inventory tegelijk zien.

Voor mij een must have

**MONSTERS NOLVL 1.3

http://www.tessource.net/files/file.php?id=1891

Monsters levelen niet meer met je mee. persoonlijk vind ik dat niet echt erg maar ik las net hier bij iemand die zich er wel aan iriteerde ;)

**Robes over Armor

http://www.tessource.net/files/file.php?id=1877#gallery

iets waar ik zelf niet echt aan kan wennen is het feit dat je niet net zoals in morrowind een robe over je armor kan dragen. Met deze mod kan dat dus wel, helaas wel veel clipping maar daar kan ik zelf wel mee leven (1st person)

**Vampire Cure potion

http://www.tessource.net/files/file.php?id=1821

Je krijgt er een mechant bij die Vampire cute potions verkoopt, voor een vrij dure prijs, maar het is voor sommige mensen een pain in the ass om de quest te voltooien.

Als ik nog meer leuke mods vind, laat ik het wel even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Nice, ik heb net de schatkist van de Arena gelockpickt. Het was me gelukt, maar toen hadden de guards me gezien, daarna nog een keer geprobeerd met sneaken, en nu ben ik 500 Gold rijker :P... leuke tip dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
sander-sp schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:15:
Nice, ik heb net de schatkist van de Arena gelockpickt. Het was me gelukt, maar toen hadden de guards me gezien, daarna nog een keer geprobeerd met sneaken, en nu ben ik 500 Gold rijker :P... leuke tip dus ;)
Als je een beetje in de arena door speelt krijg je dat na een gewonnen wedstrijd ;) (nouja, 1.5 wedstrijd dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 22-05 11:04

PcManiaxx

ondertitel duh

Chester schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:03:

[afbeelding]

[afbeelding]
En een view distance van 20% zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chester schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:11:
[...]

X2 4400+/X1900/2GB ram
[...]

spoiler:
Pak de sleutel die de mob bij Martin dropt. Martin hoef je niet te redden. Terug naar de toren waar je vandaan kwam. Daar kan je nu een deur openen. in de volgende toren zo hoog mogelijk gaan en de gloeiende gele/goude sphere pakken.
ok da's wat duidelijker, maar er blijft toch een vraagje over:
spoiler:
- Beetje n00b mss, maar wat is een mob? Ik moet daarbij denken aan mafia, maar die heb ik niet gezien :) Ik heb alle beesten in Kvatch vermoord, en alle personen in de kerk ondervraagd + alle kisten/barrels doorzocht. Geen sleutel te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
PcManiaxx schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:18:
[...]

En een view distance van 20% zeker :P
Nope, alles max in de in-game instellingen. Verder niks in de ini aagepast.
gwystyl schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:19:
[...]

ok da's wat duidelijker, maar er blijft toch een vraagje over:
spoiler:
- Beetje n00b mss, maar wat is een mob? Ik moet daarbij denken aan mafia, maar die heb ik niet gezien :) Ik heb alle beesten in Kvatch vermoord, en alle personen in de kerk ondervraagd + alle kisten/barrels doorzocht. Geen sleutel te vinden
Mob is een monster/vijand.

edit:
Genoeg geluld :P
* Chester gaat weer spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 27-03-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Chester schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:17:
[...]

Als je een beetje in de arena door speelt krijg je dat na een gewonnen wedstrijd ;) (nouja, 1.5 wedstrijd dan :P )
Tja zo ver ben ik nog niet in de arena, heb pas 2 wedstrijden gewonnen... Ik ben ook maar een miezerige Woodelf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154823

Anoniem: 143400 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:30:
Wat een geweldig spel. _O_

Alleen zit ik vast bij de quest Imperial Corruption. ;(

Hmm, ik moet 2 mensen vinden om een witness te doen voor de quest Imperial Corruption. Jensine wilt absoluut niet, en de andere 2 kan ik niet overhalen.
Eentjes van die twwe valt wel over te halen.

Als je zelf wilt ontdekken hoe, lees dit dan niet.
spoiler:
Je moet met ze praten, en desonoods omkopen

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 154823 op 27-03-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

Heeft iemand reeds de "Fingers of the Mountain"-quest voltooid en een suggestie aan wie het boek overhandigd moet worden?
Wat gebeurt er als
spoiler:
je "Part II" voltooid door het aan Earana te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Ik heb een probleempje (nouja niet echt een probleem maar meer een irritatiefactor bij de Xbox360 versie). Ik had al rondgezocht op de Oblivion forums en ook hier maar kon verder geen oplossing vinden.
Het probleem is dat er op mijn televisie een deel van het speelscherm word weggesneden. Ik zie zeg maar niet mijn torch als ik die vast heb en ook bij de map valt er een stukje weg. Ik vroeg me dus af of ik de enige ben met dit probleem. Ik gok dat het iets te maken heeft met het 60Hz gedoe, ik speel hem daarin wel af maar Pal is nou eenmaal 50Hz.

Ik heb een Advanced Scart in de bestelling staan en gebruik dus nog de normale die bij de xbox werd geleverd. Misschien ligt het daar aan. Anyway de tv die ik heb is een: Daewoo DTY-21G S.
Iemand die een idee heeft wat er fout zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36844

Bedankt, ziet er mooi uit. Moet zeggen dat ik de bloom mooier vind, maar misschien dat het bij zonnige screens anders is.
Maar het is lang niet zo mooi als in de gameplay videos en screenshots. Ik word er wel een beetje gek van dat gamedevs je zo lopen op te geilen met uberscreens en dat het dan weer tegenvalt. Ik hoop dat ze nog een patch releasen zodat je alles op de kwaliteit van de filmpjes kan zetten (mits je bak dat draait).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 36844 op 27-03-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Anoniem: 115695 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:28:
Heeft iemand reeds de "Fingers of the Mountain"-quest voltooid en een suggestie aan wie het boek overhandigd moet worden?
Wat gebeurt er als
spoiler:
part || word voltooid door haar te zeggen dat ze die boek niet krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 21:23
Wat gebeurt er als
spoiler:
Dan krijg je geen recommendation lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Intronic schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:40:
[...]

Dan krijg je geen recommendation lijkt me.
spoiler:
Het schijnt dat je dat boek gewoon van 'r kan stelen en dan alsnog afleveren. Maar niet iedereen is 't daarover eens, want de recommendation quest schijnt dan verdwenen te zijn uit je questlog. Ik ben zoals de meesten heel braaf geweest, want ik wou graag de Arcane University van binnen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Heeft iemand trouwens een goede uitleg waarin staat hoe je precies moet lockpicken? Ik kom er zelf maar niet uit, ik krijg slechts die sloten met 1 pinnetje dicht open. Bij de rest moet ik auto pick doen, want ik begrijp het mini spelletje om een of andere rede niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:34:

edit: ik heb wel personality volgens mij als major skill, waardoor je automatisch apprentice bent in speechcraft. Dat zou wel eens het verschil gemaakt kunnen hebben. Dat hele speechcraft levelt trouwens voor geen meter. Hoe krijg ik die hoger?
Veel ouwehoeren. Je moet echt iedereen aanspreken en dan met 't disposition metertje gaan spelen; bij mij gaat 't echt vrij snel; zit inmiddels bijna op journeyman, terwijl het een minor skill is bij mij. Als je d'r eenmaal een handigheid in hebt, krijg je bij iedereen vrij snel 'disposition maxed out'. En bij merchants kan je dan fijn afdingen, wachten tot je disposition weer lekker laag is en dan opnieuw eraan werken; level je weer fijn verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PHiXioN schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:50:
Heeft iemand trouwens een goede uitleg waarin staat hoe je precies moet lockpicken? Ik kom er zelf maar niet uit, ik krijg slechts die sloten met 1 pinnetje dicht open. Bij de rest moet ik auto pick doen, want ik begrijp het mini spelletje om een of andere rede niet.
Handleiding, pagina 41. En een tip die ik op 't Oblivion forum las: als een van die tumblers heel snel valt, valt 'ie de volgende keer heel langzaam. Je moet gewoon even ermee spelen; kijk hoe snel iedere tumbler valt en zodra je dat doorhebt is 't gewoon een kwestie van alle tumblers vergendelen en hopla, weer een slot open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb en speel het spel zelf niet, maar volgens mij neem je nu niet echt een representatief beeld uit het spel.

Dit gelijkt althans nergens op die mooie screenshots die ik al zo lang te zien krijg.

Misschien is het doordat het nogal een 'grijze dag' lijkt te zijn (weinig licht) en er weinig scenery op is. Maar dit is verre van overtuigend.

En al die tech-talk is in principe overbodig, het gaat erom wat je ziet, en als ik dit zie denk ik: een net iets betere ET: RTCW of zo...

Niet slecht bedoeld alleszinds, maar volgens mij moet je iets meer 'sprekende' en 'imposantere' settings kiezen om je uber geil pc'tje (het dient gezegd, wat een killer pc) te demo'en :p

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 27-03-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 15:04
Wat een kl*te-spel :@
Had hem vandaag binnen, maar wou niet te lang spelen omdat ik middenin de PTA week zit...
Ik denk snel even een kwartiertje te testen... 8 uur later bedenk ik me dat ik ook nog moet leren :(

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Ik hoop dat ze bij Bethesda een patch gaan releasen die ervoor zorgt dat je wel weer de schaduwen van items te zien krijgt (zoals in filmpje, pakt ie ribbenkast op en zie je geile schaduwen, heb je nu niet meer...)

anders misschien iets om te modden als het mogenlijk is? (misschien zit het erin maar vergrendelt?)

tis maar een idee plies niet boos worden ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169058

Anoniem: 35113 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:48:
[...]

spoiler:
Het schijnt dat je dat boek gewoon van 'r kan stelen en dan alsnog afleveren. Maar niet iedereen is 't daarover eens, want de recommendation quest schijnt dan verdwenen te zijn uit je questlog. Ik ben zoals de meesten heel braaf geweest, want ik wou graag de Arcane University van binnen zien. :)
Wat ik heb gedaan:
spoiler:
Gewoon ingeleverd bij mage guild, dan loopt ie naar boven en doet em in chest, pak em er weer uit, ga naar wijf toe, zeg dat je em niet hebt. Dan zegt ze dat je terug moet om em te halen, lever je em in en krijg je de quest dat je naar die steen weer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:26
Ik heb 1 onschuldige vermoord in de buurt van een town, daarna kwam er 1 guard op me af en die heb ik daarvoor laten boeten. In een andere town werd ik toen opgepakt en ben ik de bak ingegaan.
Nu kan ik in geen enkele temple meer prayen.
Is er een manier om m'n zonden kwijt te raken of in ieder geval dat ik weer gebruik van temples kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 16:53
Chaoss schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:01:
[...]

hangt van je speelstijl af... als je gaat dungeon hoppen en je gebruikt een aantal van je mainskills (door te vechten) dan lvl je snel. Ga je je meer richten op de quests dan vecht je in verhouding veel minder en level je minder snel.

ik heb in iets meer dan 9 speeluren:
-mainquest gespeeld tot het afsluiten van de eerste portal
-lid van fightersguild geworden en daar zo'n 6-8 quests (gokje) voor gedaan.
-lid van The dark brotherhood geworden en daar zo'n 3-4 quests voor gedaan.
-stuk of 3-4 sidequests gedaan.

en ik ben nu level 2! (halverwege lvl 3).. ik heb dus wel aardig wat gedaan maar hierdoor level ik niet zo snel.
.. maakt toch allemaal weinig uit... de rest leveled lekker met je mee :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Getah schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:49:

lijkt me wel lacheu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheBlasphemer schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:59:
Wat een kl*te-spel :@
Had hem vandaag binnen, maar wou niet te lang spelen omdat ik middenin de PTA week zit...
Ik denk snel even een kwartiertje te testen... 8 uur later bedenk ik me dat ik ook nog moet leren :(
Zelf-di-sci-pli-ne. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169058 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:02:
[...]

Wat ik heb gedaan:
spoiler:
Gewoon ingeleverd bij mage guild, dan loopt ie naar boven en doet em in chest, pak em er weer uit, ga naar wijf toe, zeg dat je em niet hebt. Dan zegt ze dat je terug moet om em te halen, lever je em in en krijg je de quest dat je naar die steen weer moet.
spoiler:
Loop je dan niet 't risico dat je uit de guild getrapt wordt? Ik ben maar wat blij dat ik A.U. binnenkan en 'k wil niet 't risico lopen daar niet meer in te mogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Ik denk dat de mensen die het mee lvlen van vijanden maar irritant vinden, niet goed snappen dat dit moet in een open wereld als dit. Als je alles van tevoren vast legt, krijg je een wereld waar je gebieden in wordt geforceerd, zoals wow. Hier kan je gaan en staan waar je wil en doen wat je wil, wat de hele filosofie is achter de TES spellen is. Je wordt tot niks gedwongen.
Nu snap ik best dat mensen dan minder het gevoel hebben dat ze krachtiger worden, maar het is er echt wel hoor. Ik had eerst 10 pijlen nodig voor een timber wolf, nu naai ik ze neer met 3.
Het is toch juist super dat je naar elke willekeurige dungeon kunt gaan, en daar de zelfde spanning mee maakt als je 10 lvls geleden had in een andere dungeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:36

Distortion

Bottle to Throttle

DeepSeven schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:37:
Ik denk dat de mensen die het mee lvlen van vijanden maar irritant vinden, niet goed snappen dat dit moet in een open wereld als dit. Als je alles van tevoren vast legt, krijg je een wereld waar je gebieden in wordt geforceerd, zoals wow. Hier kan je gaan en staan waar je wil en doen wat je wil, wat de hele filosofie is achter de TES spellen is. Je wordt tot niks gedwongen.
Nu snap ik best dat mensen dan minder het gevoel hebben dat ze krachtiger worden, maar het is er echt wel hoor. Ik had eerst 10 pijlen nodig voor een timber wolf, nu naai ik ze neer met 3.
Het is toch juist super dat je naar elke willekeurige dungeon kunt gaan, en daar de zelfde spanning mee maakt als je 10 lvls geleden had in een andere dungeon?
ik heb begrepen dat die dieren niet mee levellen. zoals ratten, wolfen e.d. Maar de monsters levellen wel degelijk mee, in welke mate weet ik niet.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 19:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

argh :(

spoiler:
Ik ben de Nirnroot quest aan het doen en heb er nu 9, maar ik kan er geen een meer vinden bij die Landmark waar die vent je heen stuurt ;( Weet iemand er nog 1 te vinden in die buurt?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Angeloonie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:43:
argh :(

spoiler:
Ik ben de Nirnroot quest aan het doen en heb er nu 9, maar ik kan er geen een meer vinden bij die Landmark waar die vent je heen stuurt ;( Weet iemand er nog 1 te vinden in die buurt?
Geen hulp maar toch:
spoiler:
Hmm, ik kan je niet helpen maar ik kon er bij de landmark maar 3 vinden :X Die stonden aan de rand van het water. Kun je mij toevallig helpen met de anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 30-05 19:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

IceStorm schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:46:
[...]

Geen hulp maar toch:
spoiler:
Hmm, ik kan je niet helpen maar ik kon er bij de landmark maar 3 vinden :X Die stonden aan de rand van het water. Kun je mij toevallig helpen met de anderen?
spoiler:
Ik heb er in Anvil bij de lighthouse in de buurt 2 gevonden, en bij de eerste stad bij het water, dus altijd bij water :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Anoniem: 35113 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:53:
[...]

Handleiding, pagina 41. En een tip die ik op 't Oblivion forum las: als een van die tumblers heel snel valt, valt 'ie de volgende keer heel langzaam. Je moet gewoon even ermee spelen; kijk hoe snel iedere tumbler valt en zodra je dat doorhebt is 't gewoon een kwestie van alle tumblers vergendelen en hopla, weer een slot open. :)
Wat moet je dan doen als zo'n tumbler langzaam valt? Dat er verschil tussen zat wist ik al, maar elke keer als hij langzaam gaat en ik klik dan breekt mn lockpick alsnog. :( Met welke knop vergrendel je er dan eentje? Ik las spatie ergens, maar ik weet niet welke knop dat is, aangezien ik mijn keys in de game compleet heb aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

DeepSeven schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:37:
In het begin had je niet eens timber wolfs ;)
Toch blijft het wel een beetje onzin dat je in theorie het spel kunt uitspelen op level 1, dat was in Morrowind wel anders. Ik erger me hier echter niet zo erg aan, wel aan het feit dat de rewards voor quests ook leveld zijn. Ik zag iemand met dat Kvatch Cuirass dat je vrij aan het begin van de MQ krijgt bij een zijpad; bij mij is dat gewoon veel minder sterk en ook minder waard :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

Anoniem: 35113 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:31:
[...]

spoiler:
Loop je dan niet 't risico dat je uit de guild getrapt wordt? Ik ben maar wat blij dat ik A.U. binnenkan en 'k wil niet 't risico lopen daar niet meer in te mogen. :P
spoiler:
Ik heb hetzelfde als WeeBull gedaan (al voordat ik zijn post las :P), en ik lijk helemaal geen problemen te hebben. Bij het inleveren krijg je gewoon de "recommendation", en als je het vervolgens "voorzichtig" jat (volgens mij wordt het niet eens gezien als stelen zolang je mee zijn kamer binnenglipt in plaats van de deur openbreken) lijkt er niets mis te gaan.
Je krijgt als beloning een leuke spreuk overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Laatst online: 28-05 11:55

RMB

Nee, geen right mouse button!

Kan iemand een screenshot Posten van een goedlopende game (Framedroploos)
die een computer heeft die ongeveer overeenkomt met de mijne? (AMD 64 3200+, 1.3GB intern, Ati Radeon X800XT PE)

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

sander-sp schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:15:
Die lukte mij open te krijgen met lvl 13 security, 8 lockpicks >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

spoiler:
Het wordt nog veel leuker als je er 10 hebt weten te vinden :P, dan mag je er 20, 30 en 40 verzamelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Laatst online: 28-05 15:13
ok, ik wordt nu egt pissed, kan iemand me helemaal uitlegge hoe je moet gaan vechte in de arena, ik heb 1x gevochte met de light rainment(ofzo), als het goed is, kan je na de dod van je vijand weer naar benede en prate met die ''baas'' en dan krijg je je geld, en kan je naar het volgende niveau, maar als ik gewonne he, en naar benee ga, en met die vent praat, is het net alsof ik nog niet heb gevochte. Als ik op ready for match druk, zegt ie, dat hij dat weet, en dat ik un idioot ben ofzo.
erg frustrerend.

[ Voor 3% gewijzigd door 6pack15 op 27-03-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107347

Kan iemand mij wat vertellen over de quest bij dark fissure ?

Ik moet daar op de lookout zijn voor "The heavenly lights" (Geen idee wat het is).The dark fissure is een grot vol met dark nacromancers.Ik heb ze allemaal al uitgemoord maar ik heb geen idee waar die zogenaamde heavenly lights zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
@ Sixpack:

sjiit, hij zegt waarschijnlijk dat je alleen tussen 9:00 am en 9:00 pm kan vechten. Dus dan maakt jou een idioot omdat je niet goed leest... En niet iedere rank zorgt voor toename van rank in de arena, slechts 1 op de 4 gevechten ofzo doen dat.

Ik begin me mateloos te irriteren aan die oblivion gates. Ik snap wel dat ze erbij horen, maar t lijkt alsof die dingen exponentieel toenemen. Ik kan nu nergens meer door bos lopen zonder er minimaal 1 tegen te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Pandemic op 27-03-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Anoniem: 107347 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:19:
Kan iemand mij wat vertellen over de quest bij dark fissure ?

Ik moet daar op de lookout zijn voor "The heavenly lights" (Geen idee wat het is).The dark fissure is een grot vol met dark nacromancers.Ik heb ze allemaal al uitgemoord maar ik heb geen idee waar die zogenaamde heavenly lights zijn.
spoiler:
Ik ben daar die grot in gegaan en de eerste die ik vermoorde had een briefje bij zich. Briefje gelezen en tadaa, quest update

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13
En je hebt geen geld gekregen?

Kan het niet zo zijn dat je wél geld gekregen hebt maar het niet gezien hebt en vervolgens gezegd hebt dat je ready voor een match bent en dan nog eens ready voor een match zegt?

Je kan er vaker dan 1 keer terecht hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind het toch wel erg jammer dat HDR en AA niet samen gaan. Ik vind (de karteltjes buiten beschouwing gelaten :+ ) die met HDR veel mooier O+

Moet ik wel bij zeggen dat ik het eens ben met degene die zei dat je misschien niet de allermooiste scene uitgekozen hebt. Ik zou bv een scene in het bos uitkiezen waar de zon tussen de bomen door schijnt (maarja, ik heb makkelijk lullen, mijn kaart ondersteunt geen HDR :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

RMB schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:00:
Kan iemand een screenshot Posten van een goedlopende game (Framedroploos)
die een computer heeft die ongeveer overeenkomt met de mijne? (AMD 64 3200+, 1.3GB intern, Ati Radeon X800XT PE)

Heel erg bedankt!
Dit zou ik nu dus ook wel eens willen weten. En ook hoe het draait + eruit ziet op speelbare FPS met een 6800GT videokaart...(ook met HDR?)????

Kan iemand ons helpen? Ik twijfel of ik de game zal kopen ivm de hoge systeem eisen. Ik heb daarnaast een 6800GT in agp uitvoering, dus een 2e 6800GT erbij is geen optie. Ik heb geen geld voor een compleet nieuw systeem nu. Please help!

*Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 27-03-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Anoniem: 115092 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:42:
[...]

Dit zou ik nu dus ook wel eens willen weten. En ook hoe het draait + eruit ziet op speelbare FPS met een 6800GT videokaart...????

Kan iemand ons helpen? Ik twijfel of ik de game zal kopen ivm de hoge systeem eisen. Ik heb daarnaast een 6800GT in agp uitvoering, dus een 2e 6800GT erbij is geen optie. Ik heb geen geld voor een compleet nieuw systeem nu. Please help!

*Alvast bedankt!
Als jouw videokaart sneller is dan een 9800pro kun je het best kopen.
Ik heb zelf ook een 64 3200+ venice en 1gb geheugen en het draait redelijk tot prima op 1024x768 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107347

Nvidiot schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:22:
[...]

spoiler:
Ik ben daar die grot in gegaan en de eerste die ik vermoorde had een briefje bij zich. Briefje gelezen en tadaa, quest update
spoiler:
Heyy, Thanks he, Ik had al die nacromacers doorzocht behalve die 1ste dan. Als ik jouw was zou ik ook ff die grot doorspitten er valt namlijk een tof item te vinden in een kist of doodskist :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169688

ik AMD 3800, 1 gig ram en XFX 6800 XXX en speel het op 1024 alles high, balkjes op default en HDR en het loopt ongeveer aan 20-30 fps, bij meerdere vijanden bv vanaf 3-4 beginnen de frames nog te zakken naar 15 ofzo, maar het blijft over het algemeen vrij speelbaar, zelfs met 20 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vosss schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:46:
[...]

Als jouw videokaart sneller is dan een 9800pro kun je het best kopen.
Ik heb zelf ook een 64 3200+ venice en 1gb geheugen en het draait redelijk tot prima op 1024x768 :)
Anoniem: 169688 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:47:
ik AMD 3800, 1 gig ram en XFX 6800 XXX en speel het op 1024 alles high, balkjes op default en HDR en het loopt ongeveer aan 20-30 fps, bij meerdere vijanden bv vanaf 3-4 beginnen de frames nog te zakken naar 15 ofzo, maar het blijft over het algemeen vrij speelbaar, zelfs met 20 fps.
Bedankt voor de snelle reacties!!!!! Dan gaat een X800XT PE dus ook prima draaien met alles op max. en hogere resoluties maar dan zonder HDR.

BTW, hoe ziet dat er ongeveer uit dan??? Dus je kan met een 6800GT wel HDR gebruiken? Bij introductie van de 6800GT werd altijd beweert dat hij geen HDR zou kunnen gebruiken in toekomstige games omdat hij dan toch te traag zou zijn. Dat valt dus wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

In mijn ervaring heeft HDR bijna geen invloed op de performance (6800LE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169688

denk het wel , maar het neemt natuurlijk veel performance weg, maar het maakt het spel toch wel veel mooier:)

heb nog niet zonder HDR gespeeld, maar wel al met HDR en bloom en als ik bloom uitzette, was het toch wel zeker 5-8 fps winst.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 169688 op 27-03-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Laatst online: 13-02-2020
Mensen ik heb twee vervelende dingen:

1. Ik kan nog steeds geen screenshots maken! Alle instellingen in de .ini staan goed, maar er gebeurt gewoon niks als ik op PrintScreen (of shift erbij) druk. Het gekke is dat het in het begin wel gewerkt heeft, maar wat ik nu ook doe: noppes. Iemand een idee?

2. Het spel loopt redelijk op mijn systeem, maar op het moment dat er een gevecht is waarbij er nogal wat lichteffecten op de wapens e.d. zijn (bv. mijn arm/hand/zwaard werd rood en er stond dat verschillende attributes gedrained werden), dan loopt de framerate terug naar 1fps! Zodra ik bv. mijn zwaard opberg loopt het weer normaal, of zodra een vijand dood is ook. Ik gok dat het een bepaald effect is waar mijn videokaart (9800XL op PRO speed) niet mee overweg kan.. iemand een idee wat dat is zodat ik het misschien kan uitzetten? Het gebeurt tot nu toe dus tijdens gevechten waarbij magie aan te pas komt zodat er bv. oplichtende wapens te zien zijn enzo... hopelijk weet iemand hier iets op want verder loopt t redelijk! Ik heb het alleen nog gehad aan het begin
spoiler:
als de keizer wordt aangevallen (dan hakken de soldaten op de vijanden en dan zie je ook een soort rode lichteffecten --> 1 fps!) en toen ik de quest deed waarbij ik de grafrover die kleding verkocht moest confronteren in het graf. Toen werd ik ook aangevallen met magische zwaarden waardoor de wapens rood oplichtten ---> 1 fps!).

Help!

[ Voor 18% gewijzigd door Syntagma op 27-03-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt alsof ik hem ga kopen :9

Een paar screenshots zou nog wel leuk zijn. Vooral omdat de officiele screenshots gemaakt zijn onder ideale omstandigheden. Hoe ziet het er in de praktijk uit? Is 1024sx768 erg kartelig etc.?

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 27-03-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
vosss schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:37:
[...]

Ik vind het toch wel erg jammer dat HDR en AA niet samen gaan. Ik vind (de karteltjes buiten beschouwing gelaten :+ ) die met HDR veel mooier O+

Moet ik wel bij zeggen dat ik het eens ben met degene die zei dat je misschien niet de allermooiste scene uitgekozen hebt. Ik zou bv een scene in het bos uitkiezen waar de zon tussen de bomen door schijnt (maarja, ik heb makkelijk lullen, mijn kaart ondersteunt geen HDR :) )
Vooruit dan maar =) Hieronder screenshots waar het verschil beter zichtbaar is:

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/pics/screenshots/oblivion/hdr2m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/pics/screenshots/oblivion/bloom2m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Lastig... AA is echt een stuk beter, maar ik zou toch voor de belichting van HDR gaan. Wat is het verschil in performance bij jou?

Ik ben trouwens van plan om dat krot in the imperial city te kopen zodat het kan dienen als noodopslag (ik heb verder nog geen huis) Kan je zo'n huisje weer voor een redelijke prijs verkopen, of ben je meteen de helft kwijt?

[ Voor 66% gewijzigd door SaN op 27-03-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 20:06
Na wat sidequests te hebben gedaan ben ik nu weer bezig met de mainquest. Ik zit nu in Kvatch, probeer de graaf te vinden. Daarvoor net de portal gesloten. Erg gaaf, maar ik vind het wel verdomde moeilijk! Ben een assassin, ga dus erg snel dood als ik onder vuur lig. Steeds weer wachten om met restoration skill mijn health weer omhoog te krijgen. Meer mensen die het spel zo moeilijk vinden? Of is mijn karakter een mietje? :P

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
ok, ik zal het nog een keer uitleggen,
- ik heb geen geld gekregen na het gevecht
-ik heb die vent ni de arena al vermoord
- ik kan niet meer opnieuw vechten, want dan zegt hij dat ik al kan vechten, dan ga ik vervolgens naar de arena, en dan ie ie gewoon open (geen hek zoals bij de 1e keer) en geen vijand, alleen iederen die juicht
oja, en ik ben nu bezig met die quest met thoromir, en dan hij dinge te goedkoop verkopt, en nu heb ik hem gevolgd, zijn afspraak gezien met die nadere 'dude'' garamir ofzo, die volg ik dan, en dan blijft ie staan op dat plein in het midden van de stad(keb ze leipe zwaard al wel gepickpocketed :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Kan je niet een game loaden van voor het gevecht, een nachtje slapen en het nog een keer proberen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 30-05 18:40
Anoniem: 169058 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:08:
[b]
[...]

The Blades is hier ong. imperial legion. Zijn de goody-twoshoes knights. Kan je joinen als faction en quests voor doen naast de main quest line.
nop.
the blades zijn (zo ver ik gemerkt heb) in Oblivion net als in Morrowind onderdeel van de main quest line.
heb al beetje rond gezocht en vind het best raar en jammer dat je het imperial legion niet kunt joinen want je bent tenslotte in Cyrodil.

Dus vergeleken met morrowind heeft Oblivion toch minder factions die je kunt joinen hoewel ik moet toegeven dat ik de verhaal lijnen van de factions in oblivion beter vind.

strax nog even de Fighters guild quest line afmaken want daar zit ik ook al op het einde.
Moet daarna alleen nog de main quest en Mage guild afmaken.

weet iemand of het de Mage guild quests te doen zijn voor een pure warrior of zijn er quests waar je een mage voor moet zijn?

Ben bijna lvl 21 en heb nu pas mijn eerste glas armor piece gevonden :).
gebruiken doe ik het niet omdat ik al een volledig Ebony pak heb :)

Moet ook toegeven dat het in Oblivion eenvoudiger is om de master trainer te vinden van bepaalde vaardigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Als ik pixel en vertex shader 1 force op mijn ati radeon 9600 pro voor fps winst. Dan krijg je gelijk zo'n foutreport. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Anoniem: 111703 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:05:
[...]

Ik raad je aan de Dark Brotherhood te joinen. Je krijgt meteen al een hele mooie oufit (pak + hood) met zeer goede stats.

In de Dark Brotherhood loopt ook een merchant rond die spells verkoopt voor thieves, inclusief een hele handige spell waarmee je met 1 cast een deur open kan maken die een "easy" of "very easy" slot hebben.

Voor bewapening raad ik je een "Fine Steel Bow" aan, met "Steel Arrows". Zorg dat je sneaking/pickpocketing skill hoog is, en jat dan gewoon je bow van een guard :Y)

Voor de mensen die moeite hebben met de thieves guild access quest:

spoiler:
Wanneer je het huis moet zoeken voor dat dagboek, volg gewoon het meisje en zorg dat je athletics skills hoog zijn, ze rent best snel :). Wanneer ze het huis in gaat ga je met haar mee, en dan is er een desk aan je rechterhand in de kamer. Snel unlocken, diary pakken en wegwezen maar. Sim-pel.
vraagje:

spoiler:
en als dat dagboek dus idd weg is...waar moet je dan naar toe?
er staat dat je het van haar kan stelen....maar hoe kom ik er achter waar zij is?)

[ Voor 3% gewijzigd door Underworld op 27-03-2006 20:31 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Underworld schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:31:
[...]

vraagje:

spoiler:
en als dat dagboek dus idd weg is...waar moet je dan naar toe?
er staat dat je het van haar kan stelen....maar hoe kom ik er achter waar zij is?)
spoiler:
nou zei is op dezelfde route als dat ze gekomen was op weg terug naar die armand. als je vna ahar steelt pas wel op dat een guard je niet ziet-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143400

Iemand hier die weet waar de diary is voor de quest May the best Thief win? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
heb een probleempje...

ik ben dus net uit de dungeons en sewers en loop nu vrij rond door het land... alleen is er een probleem met npc textures die niet goed laden ofzo....

mensen in dorpen etc. zijn onzichtbaar??? ik bedoel ze lijken geckloackt ofzo... je kan gewoon tegen ze praten etc.

iemand anders dit probleem gehad?? oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesseh
  • Laatst online: 09-05 20:21
Wat gebeurt er als
spoiler:
Ik heb niet gezien of je vraag al beantwoord is, maar de eerste paar mensen waren gewoon braaf geweest.

spoiler:
Ik heb dus het boek aan Earana gegeven. Deze overhandigd je een note, met daarin een verhaal, komt erop neer dat je terug moet naar Weather Top (ofzo?) en daar een lightning spell op die middelste pilaar moet casten. Als je dit heb gedaan word je zelf weer geraakt (dus niet doen als je low on health bent :P) en dan krijg je een hele sterkte lightning spell, 90 dmg, range en nog wat, wel heb je er zo'n 400 magicka voor nodig

Edit:
spoiler:
Daarna kan je het boek weer terugstelen en alsnog je Recommendation krijgen

[ Voor 8% gewijzigd door Jesseh op 27-03-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

@ egamer, als je dit je active quest maakt zie je een marker. Je kan ook
spoiler:
wachten tot dat die vrouw je voor is, en dan wachten bij die tuin totdat ze voorbij komt en de diary van haar stelen/ "pickpocketen"

@whitviper: Is het niet zo dat je toevallig bij die ene quest bent waar de mensen in een dorp onzichtbaar gemaakt zijn en jij dat op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 10-05 23:20
@sander....

ehm... de vijanden zijn ook onzichtbaar :? dus ik weet niet of het part of the quests is.. maar weet wel dat ik pas ±15min buiten was toen ik dit dorpje tegenkwam...

nog anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor dingesroot en andere planten zijn de Black Marshes geweldig. Vergeet niet door de valleien te lopen en langs het water te blijven en je hebt zo 10 á 30 nirnroots.

* anandus had in één keer de eerste twee potions :P

Overigens ben ik nu bizar snel aan het levellen, echt niet te geloven, ik level nu 1 keer per uur ofzo, zit nu op 13, vanochtend(/vannacht ;) ) zat ik nog op 8. Heb nu al twee keer gehad dat ik twee keer levelde achter elkaar (dus slapen en nog een keer moeten slapen).

Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet verder wil levellen, omdat ik de monsters al naar genoeg vind :+

Maar kijkt het spel naar je level (dus ná slapen) of naar je skills in totaal (dus als je niet slaapt ben je dom bezig :P ). Weet iemand dat?

Wat is trouwens de beste manier om je magicka omhoog te krikken? Want mijn Intelligence wil niet zo snel ;(

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Is er een manier om de volumecontrolls op het toetsenbord te laten werken in Oblivion? En heel misschien ook de rest van de knoppen op een Logitech mx510 muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:20

Dizzy

Where am I?

Hierbij een kleine contributie van mij.

1024x768 HDR rendering. (resized naar 800x600)

Afbeeldingslocatie: http://p2bs.brabus.org/~dizzie/pics/ScreenShot8_resize.jpg

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesseh
  • Laatst online: 09-05 20:21
anandus schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:51:
Wat is trouwens de beste manier om je magicka omhoog te krikken? Want mijn Intelligence wil niet zo snel ;(
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Ik ben Breton, en heb niet voor Starsign 'The Mage' gekozen. Per Intelligence krijg je er maar 2 magicka bij, geloof ik.

Waarschijnlijk is het gewoon dingen enchanten met Fortify Magicka...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:18

DropjesLover

Dit dus ->

anandus schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:51:
-knip-

heel veel potions maken. restore fatigue is het makkelijkst. je gaat gewoon naar een boerderij toe, haalt alle velden leeg (bijv carrot, potatoes, tomatoes, enz) bijna al die dingen hebben asl eerste uitwerking restore fatigue. dan moet je met je alchemy setje al van al die ingredienten potions maken. daar gaat je alchemy skill van omhoog = intelligence

spoiler:
waar moet je precies staan bij de path of dawn (met die 4 boeken) quest? ik sta al 2 dagen op 12 am en pm bij het noordelijke en zuidelijke gebouwtje (zo'n rond ding met pilaar of standbeeld er in). er zou dan iets rood moeten gaan opgloeien...

ik heb de search al gebruikt en gedaan wat er stond, maar er komt/gebeurt niets...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
niemand, dit zuigt echt, misschien ga ik wel overnieuw beginnen..
ik heb wel 1x(de 1e keer) mijn normale armor aangetrokke, maar toen mocht ik niet vechte .. zou dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
iBackgroundLoadExtraMaxFPS=20
iBackgroundLoadExtraMinFPS=10
Wat zouden deze settings kunnen uithalen als je ze verhoogt :P
Miscchien extra frames die geladen kunnen worden ofzo en heb je hogere fps?! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106149

Volgens mij heb ik te maken met een vette bug.
spoiler:
Ik moet J'Ghasta vermoorden van de Dark Brotherhood. Maar hij is dus niet in zijn huis, terwijl die marker aangeeft dat ik zijn huis binnenmoet. Eenmaal binnen moet ik volgens de marker weer naar buiten - en je raad het al - dit blijft dus eeuwig doorgaan.
Ik kijken bij de Inn daar of ie toevallig daar is, zit daar die gast Gromm die me ineens aanvalt, ik hak hem in de pan en hij verdwijnt ineens uit het spel.
Vage shit dus... maar ik kom niet verder nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 106149 op 27-03-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

Anoniem: 106149 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:03:
Volgens mij heb ik te maken met een vette bug. Ik moet J'Ghasta vermoorden van de Dark Brotherhood. Maar hij is dus niet in zijn huis, terwijl die marker aangeeft dat ik zijn huis binnenmoet. Eenmaal binnen moet ik volgens de marker weer naar buiten - en je raad het al - dit blijft dus eeuwig doorgaan.
Ik kijken bij de Inn daar of ie toevallig daar is, zit daar die gast Gromm die me ineens aanvalt, ik hak hem in de pan en hij verdwijnt ineens uit het spel. Vage shit dus... maar ik kom niet verder nu.
spoiler:
wacht geduldig af in of voor dat huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Anoniem: 34043 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:07:
[...]

wacht geduldig af in of voor dat huis
en gebruik voor de verandering is de [*spoiler]
spoiler:
SPOILER!!!
[*/spoiler] tags :X

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 154012 op 27-03-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 106149 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:03:
Volgens mij heb ik te maken met een vette bug. Ik moet J'Ghasta vermoorden van de Dark Brotherhood. Maar hij is dus niet in zijn huis, terwijl die marker aangeeft dat ik zijn huis binnenmoet. Eenmaal binnen moet ik volgens de marker weer naar buiten - en je raad het al - dit blijft dus eeuwig doorgaan.
Ik kijken bij de Inn daar of ie toevallig daar is, zit daar die gast Gromm die me ineens aanvalt, ik hak hem in de pan en hij verdwijnt ineens uit het spel. Vage shit dus... maar ik kom niet verder nu.
spoiler:
zoals reeds gezegd gebruik spoiler tags.
en je moet eraan denken wat de mensen die je moet doen voor beroep hebben.
het kan goed zijn dat rond de tijd at jijv oor zijn huis staat die gast aan het werken is dus verzet de klok 8 uur of 12 uur en check dan nog eens.
Want bij de dark brotherhood quests kwamen die gasten soms op rare tijdstippen thuis (heeft denk ik met hun vage beroep te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86561

Mischien een domme vraag, maar is er een mogelijkheid dat hij draait op een ati radion 9200? Battlefield 2 deed het namelijk hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Komt die Emperor Uriel Septim VII nog later in het verhaal (meer) terug, naast het begin van het spel, want Patrick Stewart heeft echt zo'n "koning"-stem.... hahahahaha, k o n i n g... snap je 'm.... ;)
Anoniem: 86561 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:23:
Mischien een domme vraag, maar is er een mogelijkheid dat hij draait op een ati radion 9200? Battlefield 2 deed het namelijk hier wel.
Minimum System Requirements
System: 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent
RAM: 512 MB
Video Memory: 128 MB
Hard Drive Space: 4600 MB
Other: Keyboard, Mouse MB

als die 128MB videogeheugen, wel dus :)

[ Voor 55% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 27-03-2006 21:26 ]

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

Anoniem: 154012 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:14:
[...]

en gebruik voor de verandering is de [*spoiler]
spoiler:
SPOILER!!!
[*/spoiler] tags :X
sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 17:36

Vuurvoske

Nunquam cede!

Nhaixatael schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:12:
[...]

waar heb je die precies vandaan gehaald?
Ja dit wil ik ook wel weten eigenlijk! Waar heb je die eenhoorn gevonden :D

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106149

Bigbot schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:20:
[...]

spoiler:
zoals reeds gezegd gebruik spoiler tags.
en je moet eraan denken wat de mensen die je moet doen voor beroep hebben.
het kan goed zijn dat rond de tijd at jijv oor zijn huis staat die gast aan het werken is dus verzet de klok 8 uur of 12 uur en check dan nog eens.
Want bij de dark brotherhood quests kwamen die gasten soms op rare tijdstippen thuis (heeft denk ik met hun vage beroep te maken)
Nouja zoveel word er niet gespoiled. Anyway, ik heb 24 uur gewacht en elk uur naar binnen en buiten gelopen (72 acties dus 8)7) maar hij is er telkens niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135104

Ik heb ff hulp nodig. Ik zit in een toren waarin allemaal goblins zitten. Samen met martin salva... ben ik de goblins voorbij gerusht maar die Martin is knock-out gegaan onderweg. Nu ben ik in een kamer waarin ik een item op het lichaam van een gedode priester heb gevonden, maar nu is de vervolg-quest dat ik het gevonden item weer terug moet brengen voorbij al die goblins. Nu is mijn wapen bijna kapot en kan ik niet travelen of repairen omdat er veel enemy's dichtbij zijn. Als ik probeer terug te rushen wordt ik door 10 van die Goblins tegelijk aangevallen en ga ik dus dood. Het probleem is dat in dat stuk mijn enige 2 saves bewaard zijn gebleven... Wat moet ik doen!?

spoiler niet nodig lijkt me

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135104 op 27-03-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn vrouwtje
warlock bij de mages guild
en nu bezig met the dark brotherhood

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.weeink/ScreenShot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.weeink/ScreenShot2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.weeink/ScreenShot3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.weeink/ScreenShot4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.weeink/ScreenShot5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.weeink/ScreenShot6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141099

Nouwja na 24uur oblivion gespeeld te hebben heb ik toch mixed-feelings over de bugs/performance. Ik heb nu voor de 4-5de keer een disc read error gekregen, dus van mij mochten ze het spel nog eigenlijk wel een maand testen want je betaald ~60 euro voor een spel op de xbox360, dan mag je toch verwachten dat het werkt. |:(
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.

Posts over of je het spel binnen hebt of dat 'ie verzonden wordt zijn niet nodig, tenzij je de post aanvult met nuttige informatie.