Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16
eX0duS schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:27:
Lol wat een bout cpu eigenlijk, damn. :p
Ik heb totaal niet het idee van goh wat heb ik een vette pc ineens hehe.
Ik was ook bang om dat risico te lopen. Ondanks de lage prijs blijft het (IMHO) een slechte CPU. De 'Netburst' technologie is niet bepaald geweldig, zeker niet i.c.m. een lage FSB. (En die FSB blijft laag, op 4GHz is een FSB van 200MHz alsnog laag)

Ik wacht wel op 'Conroe'. Dat lijkt mij een leuke processor waar ongetwijfeld een gunstig geprijsd model van op de markt komt. Hoogstwaarschijnlijk heeft AMD tegen die tijd (of binnen afzienbare tijd) ook een goed compromis op de markt. Tegen die tijd zoek ik wel weer opnieuw uit welke chip voor mij het beste is :)

De Intel Pentium D805 leek een leuke upgrade CPU voor mij. Gezien ik geen goede moederborden kan vinden die aan mijn eisen voldoen en gezien mijn huidige PC nog draait heb ikm het apparaat niet gekocht. Nu, ietwat later ben ik er nog steeds blij van dat ik het niet gekocht heb. Deze CPU is voor mij niet meer zo interessant als ik het zo bekijk. Dat zou veranderen als die multiplier lager kon, maar dat gaat helaas niet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Mjah ik kan nu wel HD films kijken (720), dat ging eerst niet... Niet echt goed in elk geval. Nu hebben ze een acceptabele framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Nogal ja.. maar hij zal het wel volhouden totdat de conroe uit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet je alleen afvragen of dat aan jezelf ligt, of aan de cpu :) De cpu doet wat tie moet doen, en op 4ghz meer dan dat zelfs. Een deel van dat gevoel kan ook komen doordat je juist zo weinig hebt neergelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Is er voor die p5p ook geen gemodde BIOS waardoor je beter kunt overklokken trouwens?
BTW hoe hoog kan ik dat voltage zetten? Want op 1.5v haalt ie wel 4 ghz, maar dan heb ik dus maar 1 core. Bij 1,55v ook nog. Dus moet ik hem dan nog hoger zetten, zo ja, wat is het maximale met de standaard Intel cooler?

[ Voor 57% gewijzigd door eX0duS op 09-04-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

Thandor schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:38:
Ik wacht wel op 'Conroe'. Dat lijkt mij een leuke processor waar ongetwijfeld een gunstig geprijsd model van op de markt komt. Hoogstwaarschijnlijk heeft AMD tegen die tijd (of binnen afzienbare tijd) ook een goed compromis op de markt. Tegen die tijd zoek ik wel weer opnieuw uit welke chip voor mij het beste is :)
Na zoveel jaren "technische heerschappij" (technologie != marketing/commercie) van AMD in de desktop-markt, begint Intel aan hun comeback. Intel heeft nu de achterstand op processor-kracht ingehaald, maar er is nog werk aan de winkel om een "goed platform" neer te zetten. Op vlak van FSB maakt Intel met een dubbele-FSB-chipset de stap van AMD-760MP(X)-chipset (Athlon MP tijdperk), op dat vlak staat Intel nogal achter.

Voor de tweaker wordt het interessant als er terug 2 bedrijven elkaar kunnen concurreren en de prijzen verlagen.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 09-04-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:45
rapture schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:01:
[...]
-verhaal-

Voor de tweaker wordt het interessant als er terug 2 bedrijven elkaar kunnen concurreren en de prijzen verlagen.
wat bedoel je met deze zin? Want ik kan er kat nog muis van maken.....

overigens zou jij deze nieuwe strategie van Intel moeten toejuichen rapture, want Intel heeft het voor elkaar gekregen om met technologie van jaren terug (MPX chip) het nieuwste van het nieuwste van de concurrent heel dicht te benaderen zo niet verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
eX0duS schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:38:
Is er voor die p5p ook geen gemodde BIOS waardoor je beter kunt overklokken trouwens?
BTW hoe hoog kan ik dat voltage zetten? Want op 1.5v haalt ie wel 4 ghz, maar dan heb ik dus maar 1 core. Bij 1,55v ook nog. Dus moet ik hem dan nog hoger zetten, zo ja, wat is het maximale met de standaard Intel cooler?
Let je wel op dat je er niet teveel voltage doorheen pompt?
Het is wel een 90nm chip, geen 130nm. Overigens weet ik niet waardoor het komt dat er maar één core gezien wordt. Misschien ligt dit helemaal niet aan het voltage.

Overigens moet je het apparaat niet te warm laten worden. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als 'clock-throttling'. Houd het apparaat liever onder de 65C :)
rapture schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:01:
[...]
Na zoveel jaren "technische heerschappij" (technologie != marketing/commercie) van AMD in de desktop-markt, begint Intel aan hun comeback. Intel heeft nu de achterstand op processor-kracht ingehaald, maar er is nog werk aan de winkel om een "goed platform" neer te zetten. Op vlak van FSB maakt Intel met een dubbele-FSB-chipset de stap van AMD-760MP(X)-chipset (Athlon MP tijdperk), op dat vlak staat Intel nogal achter.
Een achterstand op bepaalde onderdelen (t.o.v. de concurrent) maakt mij niet zoveel uit. Zolang de prestaties (prijs/kwaliteit uiteindelijk) maar goed zijn :)
Dat gebeurde voorheen ook al. Heeft niet zozeer met de bekendmaking van de prestaties van de 'Conroe' chip te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Lennieboy83 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:43:
Staar je niet zo blind op die dual-cores Zowel Intel als AMD dual core is geen synoniem voor snelheid, het is puur een extra core, maar de interne snelheid blijft gelijk met die van een enkele CPU met dezelfde snelheid!
Dus Intel Pentium D 820 bv. draait op 2.8 Ghz nou dat staat dus gelijk aan een Pentium 520 ;) met snelheid intern zoals ik ook in ander topic heb gezegd, iedereen trapt erin, als ik zou zeggen koop een Pentium 520 2.8Ghz zou iedereen zeggen ja daaag traag ding maar nu het een pentium D betreft is ie ineens super :?
Welke normale thuisgebruiker heeft btw. een 2e core nodig?Bespaar geld en koop een lekker hoog geklokte 1 core CPU (Intel/AMD is jou keuze natuurlijk :) ).
15 jaar geleden: "Welke thuisgebruiker heeft er nou een harde schijf van 1 GB nodig???"

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
Lennieboy83 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:43:
Staar je niet zo blind op die dual-cores Zowel Intel als AMD dual core is geen synoniem voor snelheid, het is puur een extra core, maar de interne snelheid blijft gelijk met die van een enkele CPU met dezelfde snelheid!
Dus Intel Pentium D 820 bv. draait op 2.8 Ghz nou dat staat dus gelijk aan een Pentium 520 ;) met snelheid intern zoals ik ook in ander topic heb gezegd, iedereen trapt erin, als ik zou zeggen koop een Pentium 520 2.8Ghz zou iedereen zeggen ja daaag traag ding maar nu het een pentium D betreft is ie ineens super :?
Welke normale thuisgebruiker heeft btw. een 2e core nodig?
Bespaar geld en koop een lekker hoog geklokte 1 core CPU (Intel/AMD is jou keuze natuurlijk :) ).
15 jaar geleden: "Welke thuisgebruiker heeft er nou een harde schijf van 1 GB nodig???"
En als we nu Tog effe oude koeien uit de sloot gaan halen :P Welke Thuis gebruiker gaat nu zijn CPU overclocken tot 4 GHZ. dat doen Normale thuis gebruikers niet. Maar wij zijn ook geen Normale thuis gebruikers :) WHE ARE TWEAKERS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

p43000 schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:27:
overigens zou jij deze nieuwe strategie van Intel moeten toejuichen rapture, want Intel heeft het voor elkaar gekregen om met technologie van jaren terug (MPX chip) het nieuwste van het nieuwste van de concurrent heel dicht te benaderen zo niet verslaan.
Lees: "een nieuwe motor met veel pk (snelle Conroe), maar de versnellingsbak, koppeling, assen en wielen zijn niet ideaal (FSB, chipsets, moederborden,...)".
Dat gebeurde voorheen ook al. Heeft niet zozeer met de bekendmaking van de prestaties van de 'Conroe' chip te maken
Athlons waren vroeger goedkoper geprijst. Intel heeft de dualcore-slag tot nu toe verloren en moet hun processors goedkoper dan AMD-tegenhangers verkopen. Als AMD of Intel zonder concurrentie valt, dan schieten de prijzen snel omhoog tot Pentium-II-tijdperk toestanden. Vandaar is het interessant dat Intel terug een sprongetje vooruit kan maken zodat de concurrentie tussen de 2 op een goeie peil blijft.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 10-04-2006 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15

Croga

The Unreasonable Man

rapture schreef op maandag 10 april 2006 @ 00:39:
Lees: "een nieuwe motor met veel pk (snelle Conroe), maar de versnellingsbak, koppeling, assen en wielen zijn niet ideaal (FSB, chipsets, moederborden,...)".
heh :) Maar feitelijk is dit onzin... Doordat Conroe aan de ene kant veel minder afhankelijk is van zijn FSB en aan de andere kant een hogere FSB krijgt, is de FSB straks meer dan toereikend voor beide cores samen.

Netburst was heel erg afhankelijk van FSB door de lange pijplijn en bijbehorende nood aan geheugenbandbreedte in geval van een misser door de branche prediction. Conroe heeft die probleem niet. Daarnaast begint Conroe op 1066FSB, dus krijgt iedere core 533Mhz van de FSB ter beschikking (even gechargeerd, klopt niet helemaal, maar laten we het simpel houden) wat door de P6 architectuur meer dan genoeg moet zijn.

Ofwel: De vervanging van de motor zorgt er voor dat alle andere onderdelen plotseling veel minder kritiek worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik vind toch wel dat die CPU behoorlijk heet word.
Zal een stille Zalman koeler die processor koeler houden of maakt het niet veel uit? Het moet vooral stiller zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Croga schreef op maandag 10 april 2006 @ 07:51:
heh :) Maar feitelijk is dit onzin... Doordat Conroe aan de ene kant veel minder afhankelijk is van zijn FSB en aan de andere kant een hogere FSB krijgt, is de FSB straks meer dan toereikend voor beide cores samen.

Netburst was heel erg afhankelijk van FSB door de lange pijplijn en bijbehorende nood aan geheugenbandbreedte in geval van een misser door de branche prediction. Conroe heeft die probleem niet. Daarnaast begint Conroe op 1066FSB, dus krijgt iedere core 533Mhz van de FSB ter beschikking (even gechargeerd, klopt niet helemaal, maar laten we het simpel houden) wat door de P6 architectuur meer dan genoeg moet zijn.

Ofwel: De vervanging van de motor zorgt er voor dat alle andere onderdelen plotseling veel minder kritiek worden....
Ik zei: "zijn niet ideaal" en niet iets zoals "zijn niet genoeg en vormen een bottleneck".

AMD zorgt ervoor dat elke processor een eigen on-die-geheugencontroller heeft, hierdoor is er geen FSB probleem meer. Dual, quad,... het schaalt netjes op in de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik wacht nu de levering van mn P-D805 + P5P800SE + RAM af, ik verwacht het aan de eind van de week binnen te krijgen. Ik zal dan direct even aan het overclocken gaan, en wat benchmarks op het systeem los laten :) Jullie horen er binnenkort meer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
rapture schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:50:
[...]
Ik zei: "zijn niet ideaal" en niet iets zoals "zijn niet genoeg en vormen een bottleneck".

AMD zorgt ervoor dat elke processor een eigen on-die-geheugencontroller heeft, hierdoor is er geen FSB probleem meer. Dual, quad,... het schaalt netjes op in de servers.
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/3786/untitled8uw.png

offtopic:
Wat een meesterlijk icoon _/-\o_

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Beetje toepasselijk voor die quote, die netwerkkabel door de wc is "snel genoeg voor gigabit en vormt geen bottleneck in het netwerk". Maar "allesbehalve ideaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
rippance schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:20:
Ik wacht nu de levering van mn P-D805 + P5P800SE + RAM af, ik verwacht het aan de eind van de week binnen te krijgen. Ik zal dan direct even aan het overclocken gaan, en wat benchmarks op het systeem los laten :) Jullie horen er binnenkort meer van!
Ik wacht mijn P-D805 ook al. De rest heb ik al en de processor is ook al binnen en betaald bij Salland, het is dus wachten op het moment dat die lieve mensen het tijd vinden hem op de post te doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15

Croga

The Unreasonable Man

rapture schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:50:
Maar dat FSB probleem is er ook niet in geval van de server chipsets van intel, waar iedere processor zijn eigen FSB heeft (of in ieder geval zijn eigen kanaal naar zijn eigen geheugen). Ook die schalen dus netjes op.. dual, quad, maar ook 64 processoren naast elkaar.

Daarnaast zie je nu aan Socket AM2 dat de oplossing van AMD ook "niet ideaal" is: Zonder dat er iets structureels aan de processor veranderd wordt, is men toch verplicht een nieuwe socket neer te zetten.

Ofwel: Zo kun je ieder stukje van de processor wel "Niet ideaal" noemen. Uiteindelijk blijkt ieder stukje in de PC niet ideaal te zijn, want op den duur worden ze allemaal weer vervangen door "meer ideale" onderdelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
M'n 805 moet weg voor RMA :(. Dacht eerst dat het moederbord defect was, maar toen even een prescott er in gedaan, en voila weg problemen. Met de 805 kreeg ik veel artifacts, dual channel werkte niet, en m'n overlock was max 3ghz op 1.5v :(.

Valt me mee dat de prescott op 35c stressed blijft @ 3,2ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Laatst online: 08-09 14:38
Intronic schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:19:
M'n 805 moet weg voor RMA :(. Dacht eerst dat het moederbord defect was, maar toen even een prescott er in gedaan, en voila weg problemen. Met de 805 kreeg ik veel artifacts, dual channel werkte niet, en m'n overlock was max 3ghz op 1.5v :(.

het is tog zo als je de cpu overclockt dat de garantie er dan af is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
CodeConnected schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:19:
[...]

het is tog zo als je de cpu overclockt dat de garantie er dan af is?
Hun zien niet dat ik hem overlclocked heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Intronic schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:07:
[...]
Hun zien niet dat ik hem overlclocked heb :)
Jouw garantie is er simpelweg af. Als je nu gaat RMA'en is dat eigenlijk fraude.

Overclocken is op risico. De mensen die vroeger (begin 2003) hun gok zette op een AMD Athlon XP 1700+/1800+ en een 'Thoroughbred A' kregen gingen ook niet net zolang RMA'en totdat er een 'Thoroughbred B' op de plank lag. Je hebt betaald voor iets wat je gekregen hebt ofwel het product is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2736&p=1

Een review van deze cpu. Wat wij al dachten dus, prima ding, als je multitasked. Geen OC'ing alleen helaas, maar dat komt nog.

[ Voor 15% gewijzigd door Brent op 11-04-2006 19:51 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
ik heb de post net gemist, morgen college maar dan gaat m`n zusje thuis blijven. Ik heb aan het eind van de week echter nogal wat feestjes, dus het wordt waarschijnlijk pas maandag dat ik jullie kan verblijden met statistiekjes van mijn 805

/me P43000 baalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
wat zou beter uitpakken qua prestaties/prijs:
2x P D805 (dus quadcore) als dat mogelijk is
of 1 vd duurdere processoren?
maar dan ook rekening houdend met de prijs van een goed moederbord voor beide opstellingen...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
De Intel Pentium 4 en Intel Pentium D kunnen niet met SMP overweg. Je kunt dus slechts één processor gebruiken. Wil je meer performance dan moet je gaan kijken bij de AMD Athlon 64 X2 of wachten op de Intel Core Duo (Conroe) en kijken wat AMD tegen die tijd in het assortiment heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Weet iemand hoe het komt dat als ik hem op 4 ghz zet (en dan is ie stabiel), dat ik maar een core zie? Ook als ik het voltage verhoog blijf ik maar 1 core zien in Windows. Als ik lager klok dan zie ik wel 2 cores.

Verder weet iemand of er gemodde biossen zijn voor de Asus p5p?

In CoD2 heb ik wel een performanceverbetering gezien, dual processor werkt inderdaad beter in dat spel. Maar voor de rest heb je er weing aan eigenlijk, aan dat dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:25:
Weet iemand hoe het komt dat als ik hem op 4 ghz zet (en dan is ie stabiel), dat ik maar een core zie? Ook als ik het voltage verhoog blijf ik maar 1 core zien in Windows. Als ik lager klok dan zie ik wel 2 cores.

Verder weet iemand of er gemodde biossen zijn voor de Asus p5p?

In CoD2 heb ik wel een performanceverbetering gezien, dual processor werkt inderdaad beter in dat spel. Maar voor de rest heb je er weing aan eigenlijk, aan dat dual core.
Ik denk haast dat je er vanuit kunt gaan dat 1 van de 2 cores deze snelheid niet meer aan kan, maar prik me hier niet op vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
eX0duS schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:25:
Maar voor de rest heb je er weing aan eigenlijk, aan dat dual core.
Droppie, hoe vaak is het nou al langsgekomen dat gamers lekker een Athlon 3200+ moeten nemen? Games hebben gewoon (nog) niets aan meerdere cores. Als je nog andere dingen tijdens het gamen wil doen (bijvoorbeeld een DVDtje rippen), dan doet die andere core ook nog wat nuttigs, anders niet. Mensen die dus enkel en alleen gamen/typen, moeten echt naar een Athlon/Sempron kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Wat haal je met PiFast met een D805? Ben ik benieuwd naar, om te zien hoe hij daarin presteert in vergelijking met andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik heb net de Pentium D 805 geïnstalleerd en dergelijke!
Afbeeldingslocatie: http://www.dakduif.be/pd805.JPG

PiFast op stock:
Afbeeldingslocatie: http://www.dakduif.be/pifaststock.JPG

Straks even overclocken, zal dan ook wat resultjes posten enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pics doen het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 07:01

OcGuru

Giulietta Qv

Zo wel :? : http://www.dakduif.be/pd805.JPG
http://www.dakduif.be/pifaststock.JPG

Niet zo'n beste score :+ Zou je ook eens superpi 1M willen draaien?

[ Voor 28% gewijzigd door OcGuru op 12-04-2006 17:40 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ze doen het wel hier 8)7
Het is mn thuisserver, misschien dat er iets verkeerd gaat :P
Seagate schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:39:
[...]
Niet zo'n beste score :+ Zou je ook eens superpi 1M willen draaien?
Waar kan ik deze weghalen?

Ik heb em nu snel naar 3333mhz overgeclocked, en opnieuw PiFast gedraait.

Afbeeldingslocatie: http://dakduif.mooo.com/pifast3333mhz.JPG
http://dakduif.mooo.com/pifast3333mhz.JPG

[ Voor 54% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 12-04-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 07:01

OcGuru

Giulietta Qv

rippance schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:45:
[...]

Ze doen het wel hier 8)7
Het is mn thuisserver, misschien dat er iets verkeerd gaat :P

[...]

Waar kan ik deze weghalen?
hier ;)

super_pi_mod.exe openen
Calculate > 1M

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Seagate schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:50:
hier ;)
super_pi_mod.exe openen
Calculate > 1M
Op 3333 mhz: 51.890s :)

Ik draai nu de Prime95 torture test voor max heat / power consumption op beide core's. Tot nu toe gaat alles goed, behalve dat de CPU tegen de 66 graden aanloopt

[ Voor 26% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 12-04-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hoe heb jij Pifast ingesteld?

Hmm ik heb dus 42.532 seconden op 3333 mhz (met super pi).

[ Voor 52% gewijzigd door eX0duS op 12-04-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

eX0duS schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:09:
Hoe heb jij Pifast ingesteld?

Hmm ik heb dus 42.532 seconden op 3333 mhz (met super pi).
No way dat dat klopt, op 3333mhz zul je met GoT PiFast zo rond de 50 á 60s moeten zitten.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DaWaN schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:13:
[...]

No way dat dat klopt, op 3333mhz zul je met GoT PiFast zo rond de 50 á 60s moeten zitten.
Ik heb inderdaad de PiFast van GoT afgehaald, van PiFast contest v10 thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Afbeeldingslocatie: http://images.dutch-ix.nl/pifast.jpg
De resultaten.
Ben ik nou 1337? 8)7 8)7
Mjah niks bijzonders dus. Vind het helemaal geen overklokkoning ofzo maar ja. :p
Een van de slechtere aankopen dit jaar.

[ Voor 235% gewijzigd door eX0duS op 12-04-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nee want je resized hem niet :* En dat je niet weg bent van het ding is inmiddels ook overduidelijk ;)

Wel leuke score hoor :)

[ Voor 38% gewijzigd door neographikal op 12-04-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
wtfz0r ik heb wel geresized, maar wilde hem niet kleiner maken want dan is het onleesbaar. :p

[ Voor 60% gewijzigd door eX0duS op 12-04-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dan knip je de betreffende schermen er even uit? Hij is nu net zo hard onleesbaar, link hem dan desnoods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
neographikal schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:37:
Dan knip je de betreffende schermen er even uit? Hij is nu net zo hard onleesbaar, link hem dan desnoods :)
Imageshack gebruiken en de 'thumbnail-code' kopieren/plakken ;)
Snel, effectief en doeltreffend :o

Anyways. eX0duS, ik ben benieuwd naar SuperPi 1M op 2,66GHz.
Zou je die ook kunnen draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:15:
De resultaten.
Ben ik nou 1337? 8)7 8)7
Mjah niks bijzonders dus. Vind het helemaal geen overklokkoning ofzo maar ja. :p
Ik vind dit juist een betere aankoop, mn 2e pc heeft zo voor weinig geld (heb vorige set verkocht voor €239, dit kostte me €249:D) toch wat leuks :)
Kan ik dat bakkie voor encoden enzo gebruiken, en de AMD 3500 voor gamen en dergelijke!

Ik denk trouwens dat hij op 3333mhz / 166FSB het beste draait, gezien snelheid en stabiliteit. Op 3,6ghz met vcore 1,4 krijg ik bijvoorbeeld als ZLib benchmark het resultaat 0 :P
Ten tweede: op 3,33 haalt hij 8889 punten in CPU Photoworxx, op 3,5 ghz haalt hij nog maar 7722.
Dit zou eventueel ook door het RAM kunnen komen: op 166mhz FSB @ DDR333 instelling draait dit op DDR407, op 3,6 ghz draait de RAM nog maar op DDR350.
Ik heb ook nog geprobeerd te booten op 4ghz, maar toen kreeg ik geen POST screen meer :o

[ Voor 36% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 12-04-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Iedereen bedankt voor het Pifast draaien! Ik was onduidelijk, ik bedoelde ein eerste instantie de hexus_pifast van contest e.d., want ik dacht dat superPi niet veel gedaan werd. Zelf heb ik bij de 'gewone'pi wat meer een idee.Ik moet zeggen dat 2.6 > 3.3 ghz erg veel scheelt!
@3.6 ghz (als dat stabiel draait) ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
AlexanderOnline schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:10:
Iedereen bedankt voor het Pifast draaien! Ik was onduidelijk, ik bedoelde ein eerste instantie de hexus_pifast van contest e.d., want ik dacht dat superPi niet veel gedaan werd. Zelf heb ik bij de 'gewone'pi wat meer een idee.Ik moet zeggen dat 2.6 > 3.3 ghz erg veel scheelt!
Ik denk dat dit mede ook komt door de snellere systeembus, 667mhz in plaats van 533. Zelf heb ik hem nog niet stabiel op 3,6 kunnen krijgen, maar heb nu een aantal vrije dagen en ga even aan de gang om het maximale eruit te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:15:
De resultaten.
Ben ik nou 1337? 8)7 8)7
Valt me nu opeens op dat je SuperPi sneller is, maar je PiFast is trager :P
Geen flauw idee hoe dit kan, terwijl we zelfde kloksnelheid draaien met zelfde moederbord en DDR400 :P

@neographikal: read up, daar staat alles :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 12-04-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Geef de tool maar, en wat ik moet draaien: ik zit op 3.6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou bij mij is een core dus echt wel stukke slechter dan de andere. De andere doet zonder voltageverhoging 3,6 ghz, nu zit ik op 1.4v en nog is ie niet prime stable (de 2e core). Damn, wat maken ze die dingen toch ingewikkeld met 2 cores. :p 2x zoveel kans dat je niet goed kunt overklokken.
neographikal schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:18:
Hoeveel volt?

/edit 3,6 ghz op 1.5v tot nu toe stabiel, core kookt nu op 85 graden, fijn... :+

[ Voor 35% gewijzigd door eX0duS op 12-04-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
neographikal schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:18:
Download http://www.fewture.cistron.nl/pifast.zip en draai de pifast.bat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Met een hoop open en Bitcomet op 300kB/s haal ik 55.70 maar dat kan dus nog wel even beter :) En Pifast is schijnbaar niet multithreaded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
neographikal schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:17:
... En Pifast is schijnbaar niet multithreaded :)
Klopt, daarom was ik er juist benieuwd naar ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Even weer iets verder gaan clocken, stabiel 3500mhz, vcore 1.4 met max temp 71 graden :) Hoger ga ik de vcore niet zetten, nog wel straks even kijken wat t hoogst mogelijke FSB is!

Afbeeldingslocatie: http://dakduif.mooo.com/pifast3500mhz.JPG
http://dakduif.mooo.com/pifast3500mhz.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
En gewone pifast, ben ik ook benieuwd :D 71 graden best warm, met de boxed cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Jongens, ik heb de knoop doorgehakt en de D805 samen met een p5p800SE besteld bij Cool-prices.nl ! Ben zonder verzendkosten 197 euro kwijt. Ik was eigelijk de hele tijd aan het kijken naar een A64 3000+ , dual core was onbetaalbaar voor mij dacht ik. Totdat ik dit topic tegen kwam, ideaal voor mij, ik doe altijd veel dingen tegelijk, en met wat overclocke moet deze ook prima zijn voor soms een spelletje . Als ze meerwerken (heb gelijk betaald + screen gestuurd) en ze vandaag opsturen, heb ik het morgen in huis.. _/-\o_

edit:
Even vraagje, ik heb laatst windows al opnieuw geinstalled, enorm rotwerk om alles weer naar je wensen te krijgen. Ik wil graag upgraden zonder opnieuw te installen, hoe hebben jullie dit gedaan? Ik kwam dit tegen, iemand nog meer tips?

[ Voor 25% gewijzigd door AlexanderOnline op 13-04-2006 14:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik heb zelf Windows opnieuw moeten installeren, kreeg een BSOD anders bij het opstarten, ook in veilige modus. Ik draai nu op 3,33ghz met DDR410 stabiel. 3,55 met 1.4vcore was ook mogelijk, maar dan bleef het geheugen achter hangen. Ik denk dat 3,33 met stock voltage en DDR410 beste prestaties levert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
AlexanderOnline schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:16:
edit:
Even vraagje, ik heb laatst windows al opnieuw geinstalled, enorm rotwerk om alles weer naar je wensen te krijgen. Ik wil graag upgraden zonder opnieuw te installen, hoe hebben jullie dit gedaan? Ik kwam dit tegen, iemand nog meer tips?
Ik vrees dat het weer moet gebeuren, je hebt nu een singlecpu-kernel en je hebt een smp-kernel nodig :) Die wordt geinstalleerd bij het installeren van Windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
rippance schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:26:
Even weer iets verder gaan clocken, stabiel 3500mhz, vcore 1.4 met max temp 71 graden :) Hoger ga ik de vcore niet zetten, nog wel straks even kijken wat t hoogst mogelijke FSB is!

[afbeelding]
http://dakduif.mooo.com/pifast3500mhz.JPG
Is dat pifast en super Pi tegelijk gedraait? Zo nee dan vind ik die score wel erg hoog van super PI :|

Want ik haal 39 seconden met D920 @ 3.5 ghz...

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Xiled schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:41:
[...]

Is dat pifast en super Pi tegelijk gedraait? Zo nee dan vind ik die score wel erg hoog van super PI :|

Want ik haal 39 seconden met D920 @ 3.5 ghz...
Nee, is gewoon apart. Jouw 9xx serie heeft een betere architectuur, en snellere systeembus waardoor je waarschijnlijk deze score kunt halen :)
Ik ben zelf echter zeer tevreden met die 805, encoden van film ed gaat stukken sneller nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
rippance schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:20:
[...]

Nee, is gewoon apart. Jouw 9xx serie heeft een betere architectuur, en snellere systeembus waardoor je waarschijnlijk deze score kunt halen :)
Ik ben zelf echter zeer tevreden met die 805, encoden van film ed gaat stukken sneller nu :D
De 9xx heeft dezelfde architectuur als de 8xx. De grootste verschillen zijn te vinden in de vorm van 1MB L2 cache per core meer en een FSB met meer spierballen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Bedankt, ik maak wel backups en probeer t misschien met repairen ofzo, als dat niet lukt reinstall. Ik baal wel hard, op de site stond dat proc + mobo op voorraad waren > krijg mail dat mobo niet op voorraad is. Damn, had dit weekend anders lekker de tijd om te installeren en te gebruiken! Heb nog geen reactie van ze wanneer hij er wel is, maar dat zal wel ff duren.... dikke afknapper dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Thandor schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:00:
[...]
De 9xx heeft dezelfde architectuur als de 8xx. De grootste verschillen zijn te vinden in de vorm van 1MB L2 cache per core meer en een FSB met meer spierballen ;)
Ik wist dat ik niet helemaal goed zat met mijn reply 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Intronic schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:19:

Ik zie net dat je hem aanbied ( http://tweakers.net/aanbod/advertentie/35809 ) voor een scherpe prijs. Heb je hem zo snel geRMAd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Breepee schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:09:
[...]

Ik zie net dat je hem aanbied ( http://tweakers.net/aanbod/advertentie/35809 ) voor een scherpe prijs. Heb je hem zo snel geRMAd?
Ben er na veel testen achter gekomen dat m'n 6800GT gewoon dood aan het gaan was :), dus bordje + proc zijn nog top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Intronic schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:17:
[...]

Ben er na veel testen achter gekomen dat m'n 6800GT gewoon dood aan het gaan was :), dus bordje + proc zijn nog top.
LOL had me 60 eur bespaart, nja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 08:49
AlexanderOnline schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:10:
60.94 ( ik vind de 55.xx die eerder las erg snel, wat 4 mem zit daar in ? Screen shotje plz ?? )

Afbeeldingslocatie: http://82.156.146.227/pifast/score/6094.jpg

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier sinds gisteren ook een D805 op een P5P 800SE
Beetje aan het stoeien, 't is nog zoeken naar optimale waardes.
- kan geen Multiplier veranderen (voorlopig)
- werk hier met 05-BIOS, jullie ook?
- SL8ZH Proc.code
- 30% Overclocken vanauit standaard BIOS werkt stabiel, plm. 10 uur prime95 laten lopen, temp loopt op tot plm. 60gr op Stock voltage

Bij deze wat timings:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/jpkruijt/www/D805.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een testje, Prime95 gaat zo starten, ook al loopt temp al aardig op richting 70gr, Vcore @1.45
gaan we zo maar weer eens lager proberen te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/jpkruijt/www/D805-3600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 08:49
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pvandertoorn/desk.jpg

39 graden.

Draaid 100% stabiel, hoop met DDR2 666mhz nog hoger ( Ghz ) te komen !!

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
24/7 setup

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/1421/screen3fd.th.jpg

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Woei, vanmiddag komt-ie hopelijk binnen :D Misschien heb ik dan al tijd om 'm wat over te clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik heb em nu stabiel draaiend op stock vcore @ 3,4 ghz met DDR425 :)
Staat nu als mediacenter naast mn stereo / TV, 1080P HDTV word vloeiend afgespeeld door de dubbele core! Mooi mediacenter dingetje voor dit prijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hmm vaag ik heb wat stille spullen gekocht zoals een Scythe Ninja Plus, dus het gehele mobo moest er uit, alleen nou is ie niet meer stabiel? :?

Ik had wel een andere voeding gekocht (een Spire Rocketeer 500w), maar deze was zo luidruchtig dat ik hem terug gebracht heb, en heb mijn 360w Chieftec voeding weer teruggezet (met 20->24 pins converter)...
Ik heb die nacht de hele tijd Prime95 gedraaid (op 3,60 ghz), en geen centje pijn (dus met die Chieftec voeding, maar met de originele koeler), en nergens last van.

Nou heb ik alles omgebouwd, en nu is het ineens niks meer... Gewoon op 2,66ghz is ie stabiel, maar hoger (dus bijv 20x166, dus 3,3ghz), dan is hij ineens niet meer Prime stable (op standaard voltage, wat ie eerst wel was)...
Als ik dan met Speedfan naar de vcore waarde kijk zie ik dat deze 1,20v aan geeft... Zou dat iets met de voeding te maken hebben, of heb ik iets gesloopt?
Als ik Prime op cpu 1 draai dan is er niks aan de hand, als ik CPU 0 er bij betrek, dan krijgt ie ineens een error. Eerst was ook al duidelijk dat CPU 0 beter was dan 1 (0 ging op 4ghz en die andere niet).

Hij is btw wel stil nu, die Scythe is echt een aanrader.

/edit
Ik zie bij oudere screenshots van mij in dit topic dat ie daar ook 1.20v aangeeft (dat was dus met die Rocketeer voeding), maar waarom wil ie nou ineens niet meer fatsoenlijk draaien?
De CPU blijft erg koel (50 graden ofzo tegenover 85 graden eerst).

[ Voor 23% gewijzigd door eX0duS op 15-04-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Up 'n running :*) _/-\o_ 8)
Hoezo je moet reinstall doen, nep tweakers? :9 >:) Ik heb het zo gedaan:
In windows, installatie cd erin. Kies voor installatie (upgrade)...na een tijdje een reboot > zet pc uit. Haal oude spul eruit, nieuwe erin. Start de pc, ga naar het BIOS, en stel daar de tijd (!) en opstartvolgorde etc. in. Boot, en de installatie gaat verder. Toen het klaar was en hij reboote, en windows ging laden kreeg ik een BSOD. Ik heb toen geboot in Safe mode, daar de drivers van chipset en LAN geinstalleerd en video drivers eruitgegooid, gereboot, en voila!
Ben er, na een paar minuten werken, al erg lbij mee! Het is gaaf om 2x CPU load te zien in Taakbeheer ;) Maar ik merkmte al gelijk dat sommige dingen soepeler gingen.
Straks wat overclocken (als ik tijd heb, ook sociaal gedoe vandaag ;) )
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mja je moet je afvragen of je je dat op je hals wilt halen, een verse install werkt toch vaak wat lekkerder. Ik heb een hekel aan los rondslingerende drivers in m'n systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens.. Ik wil een nieuwe pc samenstellen en daarop wil ik eigelijk alles kunnen doen. ;)

Ik ben geen supergamer of wat dan ook... gewoon een van alles en nogwat jongen :P

Wat ik zou willen doen op dit systeem:

Gamen op 1 core en op de andere een server draaien ( nooit voor meer als 10 man hoor )
Xfire, MSN en Skype open hebben... Dit alles draait op mijn huidige systeem niet heel soepel.. ( als ik alles open heb behalfe de server ) Vandaar dat ik naar een dualcore wil!

Waar het op neer komt:

Is deze processor geschikt voor allround gebruik? En vooral voor meerdere dingen tegelijk?

Ik weet dat je voor gamen beter een A64 kunt nemen.. Maar.. met een server op de 1e core en de game op de andere zou ik zo blij zijn. Nogmaals het is geen super server maar gewoon om af en toe met vrienden te kunnen gamen! ( we zijn met een mannetje of 6.. En de server game's zijn de shooters als CoD, UO en CoD2 )

Ik hoop dat dit een duidelijk verhaal is.. is dit het niet typ ik het wel opniew en hopelijk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ok vreemd... Ik heb met veel moeite de originele koeler gemonteerd, en toen was hij dus wel stabiel (in elk geval 4 minuten, met de nieuwe koeler dan houd ie het nog geen 5 seconden vol, cpu1 heb ik het dan over)...
Nou heb ik dus die nieuwe koeler niet helemaal goed gemonteerd, hij stond net andersom op de cpu als op het plaatje, dus ik heb hem nu goed gezet...
Dus die zit er nu weer op, (zoals op het plaatje), en nou is ie dus weer niet stabiel... Rara hoe kan dat...?

Vreemde is is dat ie op standaard settings wel stabiel is, en ineens kan ik niet meer overklokken (na de nieuwe koeler gemonteerd te hebben), ik heb hier best wel dik de schijt aan. :r Krijg die koeler er ook niet meer af, want aan de onderkant van het mobo zit ook een stuk metaal geplakt wat je er met geen mogelijkheid nog fatsoenlijk vanaf krijgt.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 16-04-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een dualcore CPU houd niet in dat je 1 programma kan toewijzen aan een core en dan lekker op de andere ook nog zware applicaties kan gaan draaien. De rest van je systeem wordt namelijk ook gebruikt. Een dualcore systeem houd niet in dat je geheugen, harde schijf, etc. ook gescheiden zijn. Of je dus zomaar een complete server naast je games kan draaien is afhankelijk van wat voor server het is, en wat daar de belasting van is. Of je veel winst ermee gaat merken tov je huidige systeem is afhankelijk van wat de specificaties zijn van je huidige computer.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Beste Nelis91, ik krijg nu ook een behoorlijk Deja Vu gevoel. Dit topic gaat over de Pentium D 805. Deze processor is voor multitasken heel geschikt. Voor gamen minder omdat hij is gekortwiekt door een trage FSB en de Netburst architectuur.

Jij hebt nu al 4 keer gevraagd of je nu wel of niet een Pentium D moet aanschaffen, terwijl je al een Athlon64 3200+ hebt besteld. Al 3 keer heb je het antwoord gekregen dat je beter voor die AMD kan gaan. Omdat je nu je eisenlijst hebt aangepast, maar je systeem al binnen hebt, is het natuurlijk veel verstandiger een X2 aan te schaffen, want die past in je huidige moederbord.

NOFI hoor maar mocht je na dit antwoord NOG een keer posten met de vraag of je nou wel of niet een 805 moet aanschaffen dan denk ik dat ik een TR ga doen, want daar is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door -ErikE- op 16-04-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p43000 schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:01:
[...]

Beste Nelis91, ik krijg nu ook een behoorlijk Deja Vu gevoel. Dit topic gaat over de Pentium D 805. Deze processor is voor multitasken heel geschikt. Voor gamen minder omdat hij is gekortwiekt door een trage FSB en de Netburst architectuur.

Jij hebt nu al 4 keer gevraagd of je nu wel of niet een Pentium D moet aanschaffen, terwijl je al een Athlon64 3200+ hebt besteld. Al 3 keer heb je het antwoord gekregen dat je beter voor die AMD kan gaan. Omdat je nu je eisenlijst hebt aangepast, maar je systeem al binnen hebt, is het natuurlijk veel verstandiger een X2 aan te schaffen, want die past in je huidige moederbord.

NOFI hoor maar mocht je na dit antwoord NOG een keer posten met de vraag of je nou wel of niet een 805 moet aanschaffen dan denk ik dat ik een TR ga doen, want daar is dit topic niet voor bedoeld.
LEES MIJN VERHAAL.. ik vraag of hij geschikt is voor EN gamen EN een server.. die vraag heb ik NOOIT eerder gesteld! ik vraag niet PUUR gamen maar de COMBINATIE!!! Ik was hier al bang voor maar begrijp me a.u.b. Ik vraag naar de combinatie!

EDIT: systeem is niet doorgegaan.. dankzij met pakjes gooiende TPG.. plus heb ik extra geld nu.. voor deze combinatie he >:) Excusses voor mijn geschreeuw.. het is niet zo schreeuwerig bedoeld

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
ok ok, maar het komt nogal raar over als iemand 4x (ongeveer) hetzelfde vraagt.

Ik zou je gewoon een x2 aanraden omdat je je pc voornamelijk voor gamen gebruikt. Een 805 wordt pas interessant voor gamen rond de 3,6GHz. Een 3800+ is altijd interessant ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -ErikE- op 16-04-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:59:
Een dualcore CPU houd niet in dat je 1 programma kan toewijzen aan een core en dan lekker op de andere ook nog zware applicaties kan gaan draaien. De rest van je systeem wordt namelijk ook gebruikt. Een dualcore systeem houd niet in dat je geheugen, harde schijf, etc. ook gescheiden zijn. Of je dus zomaar een complete server naast je games kan draaien is afhankelijk van wat voor server het is, en wat daar de belasting van is. Of je veel winst ermee gaat merken tov je huidige systeem is afhankelijk van wat de specificaties zijn van je huidige computer.
Ik gebruik voor de server een p4 1,7 maar die is nog NOOIT boven de 20% load geweest... en ik game nu op een p4 2,8 northwood... Ik dacht dat met 2gb een d 805 wel goed in die richting kom.. Denken jullie daar ook zo over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een probleem van de D805 is, zoals ook al is aangetoond in dit topic, de krappe FSB. 66MHz per core is simpelweg te weinig voor een Netburst based CPU. Aangezien zowel spellen als gameservers allebei nogal geheugenvreters zijn denk ik niet dat het fatsoenlijk mogelijk is om tegelijk een dikke gameserver (10 personen is al behoorlijk wat) en een zwaar spel (CoD2) te draaien. Een en ander moet natuurlijk proefondervinderlijk worden uitgezocht, maar gebaseerd op mijn eigen ervaring met spellen, gameservers en de ervaringen van anderen met deze CPU denk ik niet dat het een succes zal zijn.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:27:
Een probleem van de D805 is, zoals ook al is aangetoond in dit topic, de krappe FSB. 66MHz per core is simpelweg te weinig voor een Netburst based CPU. Aangezien zowel spellen als gameservers allebei nogal geheugenvreters zijn denk ik niet dat het fatsoenlijk mogelijk is om tegelijk een dikke gameserver (10 personen is al behoorlijk wat) en een zwaar spel (CoD2) te draaien. Een en ander moet natuurlijk proefondervinderlijk worden uitgezocht, maar gebaseerd op mijn eigen ervaring met spellen, gameservers en de ervaringen van anderen met deze CPU denk ik niet dat het een succes zal zijn.
Oke.. Dan weet ik genoeg..Tenzij iemand anders kan zeggen dat het anders zit >:) Heeft iemand ervaring met ene soortgelijke setup?

EDIT: Ach jongens.. ik wacht wel op conroe.. dan heb ik EN meer geld... EN meer tijd om keuze's uit te balanceren.

EN ik voorzie dat onze thuis pc het binnenkort ook begeeft... dus misscihen maak ik mijn ouders wel blij met een dualcore >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
eX0duS schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:59:
Ok vreemd... Ik heb met veel moeite de originele koeler gemonteerd, en toen was hij dus wel stabiel (in elk geval 4 minuten, met de nieuwe koeler dan houd ie het nog geen 5 seconden vol, cpu1 heb ik het dan over)...
Nou heb ik dus die nieuwe koeler niet helemaal goed gemonteerd, hij stond net andersom op de cpu als op het plaatje, dus ik heb hem nu goed gezet...
Dus die zit er nu weer op, (zoals op het plaatje), en nou is ie dus weer niet stabiel... Rara hoe kan dat...?

Vreemde is is dat ie op standaard settings wel stabiel is, en ineens kan ik niet meer overklokken (na de nieuwe koeler gemonteerd te hebben), ik heb hier best wel dik de schijt aan. :r Krijg die koeler er ook niet meer af, want aan de onderkant van het mobo zit ook een stuk metaal geplakt wat je er met geen mogelijkheid nog fatsoenlijk vanaf krijgt.
Hoe zit het met de temperatuur verschillen tussen de 2 koelers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
rippance schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:17:
[...]

Hoe zit het met de temperatuur verschillen tussen de 2 koelers dan?
Nou met de boxed koeler werd ie dus @ full load 85 graden, maar wel stabiel (op 3,6 ghz), met die nieuwe koeler word ie stressed hooguit 45 graden (in zoverre ik dat kan testen, aangezien CPU0 na pakweg 5 seconden een error geeft).
Dus dat is het probleem niet.
Nou heb ik dus straks de originele koeler er even op gezet (en aangedrukt met de hand), en toen leek ie dus wel stabiel te zijn.

Maar zoals ik al zei heb ik mijn oude voeding teruggehangen (met 20-24 pins converter), en die nacht heb ik Prime de hele tijd gedraait (@ 3.6ghz), maar met de standaard koeler (de nieuwe had ik nog niet), en toen had ik nergens last van.

Nou heb ik alleen mijn videokaart (6800xt) en een hdd aangesloten, en hij is alleen stabiel op standaard, dus 2,6ghz.

Nou zie ik wel dat het voltage best wel staat te springen vooral van de vcore en de 3,3v. Bijvoorbeeld als ik 180x20 doe (@ 1,5v zoals eerst), dan geeft schommelt ie in de BIOS heen en weer van 1,375 en 1,4205 oid, en de 3.3v die schommelt ook nogal, de andere niet zo.

Dus tjah ik vind het al heel raar dat als de CPU behoorlijk koel blijft, dat een andere koeler (heb er Artic Silver 5 tussen gedaan, en zekers niet te veel), de oorzaak kan zijn dat de PC niet meer overgeklokt kan worden.
Dus dan toch de voeding misschien, maar zoals ik al zei deed ie het eerst wel goed. Dus dan moet ik toch een andere voeding gaan halen, en hopen dat dat het probleem op lost want a) dan tjah heb ik pech want ik heb overgeklokt dus geen garantie en b) ik krijg die koeler er nooit meer goed af, aangezien dat ie aan de onderkant van het moederbord met dikke 3M tape vast zit...

Jammer dat de winkels morgen niet open zijn. :p Dan had ik een andere voeding gehaald (en dan helaas een duurdere, want die Spire was dus echt niet stil genoeg, was ook niet zo duur, een goede is zo al 30 uur duurder).

Ik vraag me gewoon af, is zoiets nou mogelijk door een andere koeler te monteren? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 16-04-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een socket 775 met een PRESCOTT proc.
deze = ZEER goed te overclocken met een goed moederboard.
+ daarbij werkt ddr2 snel.. Ik sta bij EVEREST PROF.ed overal in de top 3/4 qwa snelheid.
3.2 naar 3.550 gaat met gemak..(wel met watercooling btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 00:00:
+ daarbij werkt ddr2 snel.. Ik sta bij EVEREST PROF.ed overal in de top 3/4 qwa snelheid.
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Misschien ook paar benchmarks/cpu-z validatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
3.2 naar 3.55 is niet zo een enorme hoop als je het vergelijkt met 2,66 naar 3,9 vind ik 8)7

@eX0dus: Ik gebruik in mijn 805 systeem een €25 voeding van 400 watt. Deze trekt een 6800LE + HDD + mobo & proc makkelijk, op 3,4 ghz. Voltages zijn ook vrij stabiel in de BIOS, de waarden die everest uitleest bij mij kloppen voor geen kant vergeleken met wat de BIOS zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertrouw de waardes van de BIOS en welk ander software pakket nooit! Zelfs de bijgeleverde meet software zoals bij Asus het programma Asus Probe zijn on betrouwbaar. Simpel weg omdat de meet chip vaak ergens achter op het moederbord zit en als de voltages eenmaal daar aankomen kloppen ze niet meer.

Gebruik liever een multimeter en meet gewoon de 12 volt en de 5 volt. eventueel kan je ook nog de ATX plug doormeten zodat je zeker bent van je zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hoe kun je dat precies doormeten? Ik heb wel een multimeter, maar hoe ik dat precies doormeet is mijn een raadsel.

/edit
Al gevonden, nou alleen nog uitvogelen hoe ik de vcore kan meten. :p

[ Voor 26% gewijzigd door eX0duS op 17-04-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zou ik niet aan beginnen.. als je een betrouwbaar moederbord hebt en je voltages zijn goed. Kun je er van uit gaan dat je vcore dan ook wel ok is. Bij MSI zal het bijvoorbeeld wat meer afwijken als bij Abit..

al met al kun je er van uit gaan dat je goed bezig bent als je een A merk mobo hebt en een A mer psu! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een athlon xp 2500+ als server staan. Zou dit ding een goede vervanger zijn? Hij word vooral gebruik als cs server die zou ik er dan 2 willen draaien (1 per core). En is hij ook geschikt om mischien over een tijdje in redbus of ergens anders te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:34:
ik heb nu een athlon xp 2500+ als server staan. Zou dit ding een goede vervanger zijn?
Een 805 overtreft een 2500+ als server processor. Hij wordt alleen wel warmer.
Hij word vooral gebruik als cs server die zou ik er dan 2 willen draaien (1 per core).
dit is heel goed mogelijk, bedenk wel dat je geheugen en hardeschijf niet gedeeld worden, je hebt dus eigenlijk 2 processoren die 1 werkgeheugen en 1 harde schijf moeten delen. 200% performance zal je nooit halen.
En is hij ook geschikt om mischien over een tijdje in redbus of ergens anders te hangen?
elke CPU kan je in redbus hangen, als je `m maar in een 1U kast propt. Alleen het nut ontgaat me een beetje van een p1 in een serverwarenhuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
ik zit ook te twijfelen om mijn setup 3000+ S939 + Gigabyte k8n-sli weg te doen deze processor te halen maar ik kan werkelijk geen geschikt moederbord vinden.
ik zoek iets tussen 50 - 80 euro met PCI-E x16 & DDR1.

maar ik staar me helemaal dood op de diverse socket 775 moederborden ik kom er gewoon niet uit.

Ik zou graag me oude vga ( 6600GT ) en me oude geheugen meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
SmoothTweaker schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:46:
ik zit ook te twijfelen om mijn setup 3000+ S939 + Gigabyte k8n-sli weg te doen deze processor te halen maar ik kan werkelijk geen geschikt moederbord vinden.
ik zoek iets tussen 50 - 80 euro met PCI-E x16 & DDR1.
D'r zijn er maar 2 die dat kunnen, beide met VIA chipset welke maximaal PCI-e 4x doet. Zoekt in dit topic maar op VIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Breepee schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:33:
[...]

D'r zijn er maar 2 die dat kunnen, beide met VIA chipset welke maximaal PCI-e 4x doet. Zoekt in dit topic maar op VIA.
Zoiets dacht ik al dat eraan zat te komen. maar uit persoonlijke voorkeur wil ik niet voor een Via/sis chipset gaan dus word een iets duurdere met intel chipset
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste