Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:34:
ik heb nu een athlon xp 2500+ als server staan. Zou dit ding een goede vervanger zijn? Hij word vooral gebruik als cs server die zou ik er dan 2 willen draaien (1 per core). En is hij ook geschikt om mischien over een tijdje in redbus of ergens anders te hangen?
Een XP 2500+ draait ook op zijn sloffen twee servers, tenzij je allemaal brakke mods gaat installeren. Deze cpu zal het inderdaad alleen makkelijker nog trekken, waarbij de i/o niet heel boeiend zal zijn en de bandbreedte van en naar het geheugen zal het ook niet zijn vermoed ik. Het zal in ieder geval rapper draaien dan je Xp2500+, en goed ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
SmoothTweaker schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:42:
[...]

Zoiets dacht ik al dat eraan zat te komen. maar uit persoonlijke voorkeur wil ik niet voor een Via/sis chipset gaan dus word een iets duurdere met intel chipset
Die zijn er dus niet. Die twee VIA's zijn de enige opties die je hebt. Wil je Intel, dan moet je over op DDR2 of AGP.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:45
Whieeee, mijn 805 zit erin en draait fijn @ 3,4GHz. Ik ben er alleen achter dat Corsair Valueselect DDR2 geheugen zwaar bagger overclocked. Morgen haal ik nog maar een bankje zodat ik kan Dual Channelen, want mijn CPU`s zijn nu helemaal gekortwiekt.

Prime stabiel voor 3 uren op beide CPU`s vind ik genoeg om ze stabiel te verklaren. Verder dan 3,4 (170x4 FSB) heb ik niet geprobeerd. Ik vind dit al snel genoeg. Jeetje wat een verschil met die 530J zeg :)

/me P43000 is weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

p43000 schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:38:
Whieeee, mijn 805 zit erin en draait fijn @ 3,4GHz. Ik ben er alleen achter dat Corsair Valueselect DDR2 geheugen zwaar bagger overclocked. Morgen haal ik nog maar een bankje zodat ik kan Dual Channelen, want mijn CPU`s zijn nu helemaal gekortwiekt.

Prime stabiel voor 3 uren op beide CPU`s vind ik genoeg om ze stabiel te verklaren. Verder dan 3,4 (170x4 FSB) heb ik niet geprobeerd. Ik vind dit al snel genoeg. Jeetje wat een verschil met die 530J zeg :)

/me P43000 is weer blij
offtopic
Ga je nu een nickchange aanvragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Meer mensen die dit hebben?

Afbeeldingslocatie: http://images.dutch-ix.nl/cpu/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.dutch-ix.nl/cpu/3.jpg

Asus p5p800se dus... Let op de verkleuring. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 17-04-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bedoel je nou dat het boven lichtgeel is, en onder donker geel? Dit komt door de printbanen die er lopen of snap ik het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nee, ik bedoel die donkerbruine vlekken... Zie ook Problemen met overklokken door andere koeler?.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben, dan weet ik dat het niet aan mijzelf heeft gelegen, ik heb nml. geen extreme dingen gedaan, maar toch ziet het er "gebakken" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16
Nee, volgens mij komen die verkleuringen door warme MOSFET's ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Iavak schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:43:
[...]

offtopic
Ga je nu een nickchange aanvragen? :+
Ik zat erop te wachten dat iemand dat zou vragen ;) Ik blijf wel bij P43000 >:)

Morgen zal ik eens een SS proberen. 4GHz DC is het doel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
eX0duS schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:59:
Meer mensen die dit hebben?
*knip*
Asus p5p800se dus... Let op de verkleuring. ;)
Ik heb iig geen vlekken op mijn p5p800 Se. Misschien zoals Thandor als zei: Je board wordt waarschijnlijk te warm..

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/64/p5p800se2rf.th.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Xiled op 18-04-2006 09:22 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Heb inmiddels een andere p5p en 805, deze doet nu 3,6ghz @ 1.4v... Misschien dat ie nog lager kan qua voltage, dat weet ik nog niet, nu is ie stabiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Wat voor koeler gebruik je nu eXoDus? Die scythe of de standaard koeler en wat zijn je temperaturen? Mijn 805 wordt @ 3,4GHz full load 66 graden met waterkoeling (1x 120mm rad + i955x ook meegekoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
p43000 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:28:
Wat voor koeler gebruik je nu eXoDus? Die scythe of de standaard koeler en wat zijn je temperaturen? Mijn 805 wordt @ 3,4GHz full load 66 graden met waterkoeling (1x 120mm rad + i955x ook meegekoeld).
Die van mij loopt tegen de 70 graden aan met boxed cooler, standaard vCore @ 170x20= 3,4 gHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Stock koeler, ik twijfel nog of ik gewoon weer zo'n Scythe koop of wat anders.
Hij word nu zo'n 75-80 graden stressed op 3,6 ghz.
Wel worden de condensatoren minder warm dan bij dat andere bord...

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 18-04-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
eX0duS schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:38:
Stock koeler, ik twijfel nog of ik gewoon weer zo'n Scythe koop of wat anders.
Hij word nu zo'n 75-80 graden stressed op 3,6 ghz.
Wel worden de condensatoren minder warm dan bij dat andere bord...
Ik neem aan dat je de MOSFET's bedoelt i.p.v. de condensatoren ?
Je kunt deze uiteraard ook koelen, bij overclocken kan dit van essentieel belang zijn.

Zelf heb ik een EPoX 8RDA, een socket A moederbord met een nForce2 chipset. De MOSFET's langs mijn processor werden ook extreem heet. Ik heb er daarom een aantal heatsink opgeplakt. Dit hielp echter niet veel omdat er weinig airflow was (watergekoelde CPU). Nu zit er als extra nog een ventilator bij en kan ik stabiel overclocken. Zonder de extra koeling zou mijn PC niet stabiel zijn bij het overclocken.

CPU's en GPU cooling is leuk, maar je hebt er praktisch niets aan als andere onderdelen te warm worden ;). Probeer dus wat airflow te creëren bij die MOSFET's. Misschien dat de Intel Pentium D 805 dan nog iets verder overgeclocked kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nee, ik bedoel de condensatoren, die grote zwarte torentjes op het mobo, die werden bij die andere behoorlijk heet, zo heet dat je ze liever niet aanraakt iig. Deze worden wel warmpjes maar niet zo heet als die andere, hoe dit komt weet ik ook niet...

Die Scythe die koelt idd die andere dingen niet echt, de Intel stock koeler wel, want die zwiert de lucht alle kanten op... Welke koeler ik dan moet nemen weet ik nog niet, ik vond die Scythe wel vet (dat ding is echt huge, nee ik heb niks te compenseren :Y) ).

[ Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 18-04-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
eX0duS schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:51:
Die Scythe die koelt idd die andere dingen niet echt, de Intel stock koeler wel, want die zwiert de lucht alle kanten op... Welke koeler ik dan moet nemen weet ik nog niet, ik vond die Scythe wel vet (dat ding is echt huge).
De Intel koeler is ook rond, juist omdat deze de andere onderdelen op het moederbord moet koelen. Daarom zie je dat andere bedrijven met LGA775 koelers vaak ook een rond-design hebben wat op het Intel design lijkt :)

De Scythe zal wellicht bruikbaar zijn maar dan moet je ervoor zorgen dat de MOSFET's, condensatoren en andere chips goed gekoelt worden. Dit zou je kunnen oplossen met een additionele ventilator. Als je een extra ventilator plaatst moet je wel opletten dat de airflow niet verstoord raakt.

Als die Scythe qua koelprestaties enorm bevalt dan zou het mooi zijn als je het apparaat kunt bewaren. Immers zou het jammer zijn om het heatsink op de spreekwoordelijke plank neer te leggen. Bekijk dus de mogelijkheden om een extra ventilator (al dan niet met extra heatsinks) te plaatsen. Je kunt uiteraard ook gebruik maken van 'ducting' ('ducting-mod') om de lucht ietwat te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:58
Hij wordt bij mij niet veel warmer als 66 graden op full load (3,5ghz), bij prime 95 zie je ook de core voltage flink inzakken. van 1,42 idle naar 1,32 bij prime op 1 core en bij dual core naar 1,27v.

Zou het voltage nog omhoog kunnen gooien maar dan moet ik op zoek naar waterkoeling.

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Nou, ik dacht, ik ga ook even prutsen. Steeds wat hoger, uiteindelijk 3.8 ghz met 1.525 V (cpu temp wisselde wel best, rond de 62-66 graden), pifast zo'n 62 sec Had 't ff op 3.7 ghz draaien, en ik moest ff weg en zette BOINC maar ff snel aan. teruggekomen zag ik een BSOD en toen op 3.6 gezet, maar toen bij booten ook een BSOD, terwijl dat eerst wel OK liep. Nu maar ff op 3,4 ghz gezet, dat loopt prima (en 1,45v). Idle nu zo'n 42 graden. Overigens in cpu-z schommelt de Vcore best wel dus ik kijk gewoon in BIOS.
Morgen wat verder prutsen om iets moois stabiel te krijgen, dan maak ik ook screen.
Ik heb nu FSB 170, dan loopt m'n RAM ook zo (1:1). Terwijl volgens het boekje ik ram ook gewoon op 200 moet kunnen zetten, maar ik kan alleen maar uit DDR266/333 kieze? Een paar keuzes minder. Iemand dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
Heb hem op 333 staan in de bios, loopt nu op ong 436mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou heb nog geen koeler gevonden die me geschikt lijkt... Ik wil geen stomme ledjes en hij moet vooral stil zijn, en goed koelen natuurlijk. Die Scythe was echt uber (die zit nog op dat andere mobo, want ik krijg hem er niet meer af, zit aan de onderkant vastgeplakt), maar wat nou een goede is, hij moet er wel 1337 uitzien, maar geen stomme ledjes (ik heb zo'n hekel aan die kutdingen, ze zitten echt overal, heb je een kerstboom, totaal niet cool, nou ja juist wel cool, maar niet cool in de zin van "goh kijk mij met mijn ledjes").

Eigenlijk zou die Scythe gewoon moeten werken, er word nergens iets gezegd over dat die condensators etc gekoelt moeten worden.

[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 18-04-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
eX0duS schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:37:
Eigenlijk zou die Scythe gewoon moeten werken, er word nergens iets gezegd over dat die condensators etc gekoelt moeten worden.
Volgens mij wordt er ook nergens gezegd dat jij alles moet overclocken tot de limieten van de hardware ;)

Een PC heeft koeling nodig en niet altijd alleen de CPU maar ook de onderdelen die de CPU van stroom voorzien. Met een Intel reference cooler is er op stock speeds niets aan de hand en volgens mij gaan de meeste mensen er van uit dat de meeste mensen ook de Intel koeler gebruiken. (En uiteraard het systeem niet opvoert).

De overclocker moet het anders aanpakken en koeling in de gaten houden. In jouw geval bekijken of andere onderdelen op het moederbord warm/heet worden en die eventueel extra koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb niks tot de limiet geklokt hoor, maximale is 1,5v (en niet eens zo lang), nou er zijn er wel meer die dat voltage hebben... Ik denk dat dat bord gewoon niet helemaal goed was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
@Exodus

Heb jij nu die set dubbel 8) ?

Of ga je die D805 en P5P800SE nog rma'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Een set op kantoor en een set privé... Heb die dus maar omgeruild omdat ik op kantoor geen blablabla @ 1,5v en @ 360000ghz etc nodig heb... Dus tjah. :p Deze klokt ook beter (denk ik).

Ik heb ook nog "tha overclock mastah" Abit NF7S 2.0 + AthlonXP-M 2400+ 35w @ weetikhoeveelghz, die ligt nu te verstoffen, nog geen koper voor gevonden.

/edit
Hoe heet mag dat ding maximaal eigenlijk worden?

[ Voor 50% gewijzigd door eX0duS op 18-04-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Op 3,4 ghz heb ik een BSOD toen BOINC ff draaide (was beneden, maar pc was op zwart en reageerde niet), heb nu Vcore op 1.475 gezet, misschien wertk het dan wel beter. Vind ik nog best hoog voor zo "weinig", ofniet? Temps zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaan jullie vdroop mods solderen, mosfets sinken en watercoolen? Zie eigenlijk alleen maar mensen die op 80C lopen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:44:
Wanneer gaan jullie vdroop mods solderen, mosfets sinken en watercoolen? Zie eigenlijk alleen maar mensen die op 80C lopen enzo
P43000 koelt em volgens mij met water, dan blijft ie nog vrij heet.
Voor de rest.. vdroop mods solderen, mosfets sinken? Dat is niet aan mij uit besteed, ik gooi er wel wat airflow bij in straks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Ik heb `m inderdaad met water gekoeld. Van het kabaal van luchtkoeling ben ik niet gediend ;) Mosfets koelen hoeft niet, want daar heeft Abit al voor gezorgd. VDroop hoeft ook niet, want 1,425V in het BIOS wordt in windows als 1,42V aangegeven (onder load uiteraard). Ik neem aan dat hij afkapt en niet afrond, dus dat komt mooi overeen. Soms heeft het zo z`n voordelen om een goed mobo te hebben (kuch, pats, slijm), zeker na die verhalen van eXodus over z`n p5p800se :P
Afbeeldingslocatie: http://www.abit-usa.com/images/products/aw8-sm.jpg

Stressed tikt mijn proc inderdaad de 66 graden aan. Ik vind dit een redelijke temperatuur voor een proc die dan rond de 140 Watt verstookt. Ik koel mijn NB ook mee en dit is ook best een heethoofd (i955x). Mocht ik koeler willen dan zou ik nog een 120x240mm rad kunnen kopen, maar hiervoor heb ik nu niet a) de ruimte in/buiten de kast zonder veel modden b) de motivatie, ik vind de temps prima c) het geld voor over B)

[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 19-04-2006 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ok ik zit er dus ook over te denken om naar dual-core te upgraden en deze chip vind ik voor het geld zeker ook erg leuk presteren, maar omdat ie wel erg heet wordt en technisch minder is wilde ik eigenlijk toch voor een x2 3800+ gaan. Maar nou heb ik een nieuw idee :Y).

Ik weet niet hoelang het nog duurt, maar binnenkort komen er moederborden uit die de Conroe gaan supporten en dat is natuurlijk een erg interressante processor voor mij (gaming, photoshop, ultra-silent-rig). Dan zou ik tijdelijk met een 805 heel mooi kunnen draaien, totdat de Conroe voor een mooie prijs verkijgbaar is. Tzt hoef ik dan alleen een nieuwe proc te kopen.

Ik heb zelf het volgende lijste gevonden van Borden die de Conroe gaan supporten:

Supported
*Asus
--P5B-BM (Micro-BTX, Intel G965, ICH8, FSB1066, DDR2-800)
--P5B-VM (Micro-ATX, Intel G965, ICH8, FSB1066, DDR2-800)
--P5B Deluxe (ATX, Intel P965, ICH8R, FSB1066, DDR2-800)

*Abit
--AB8 Pro (ATX, Intel P965, ICH8R, FSB1066, DDR2-800)

*ECS
--P965-A

*Gigabyte
--GA-8I965G(-Pro-RH)
--GA-965P-S4 (ATX, Intel P965, ICH8R, FSB1066, DDR2-800)

*Albatron
--i975X

Do NOT support Conroe (even with latest unreleased BIOS):

Intel D975XBX
Asus P5WD2-E (Premium)
Asus P5WDG2-WS

Helaas dus geen borden die al uit zijn. Al schijnt er al een nieuwe revisie te zijn van een Intel 975 mobo die via via al te krijgen is en de Conroe wel support. Ik heb nu geen slechte pc, maar ik wil wel voor de zomer ongeveer op Dual-core zitten, dus de Conroe duurt te lang. Dit zou een mooie tussenoplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zit inmiddels op 3,7ghz @ 1,5v (die voltage heb ik zomaar genomen, kan dus zijn dat ie lager hetzelfde doet), alleen tjah... Die condensators hé, ze worden toch wel erg heet, en dat komt door die Scythe, maar ja dan monteer ik hier wel een extra fan op oid, moet ik nog even bekijken hoe ik dat ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 08:49
Even over de temps:

Mijn sys ( @ 3,6ghz ) wordt niet warmer dan 50g full load en idle rond de 40g...

Ik heb een "open" Air tupe gemaakt van een Cola fles ( 25cent !! )
Zuigt dus kamer temp lucht naar de CPU en blaast dit via het board de kast binnen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/slc/foto/tupe02k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/slc/foto/tupe03k.jpg

Tis maar een idee, heb wel 2x 8cm coolers voor in/out.

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
The_nv40_man schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:02:
Do NOT support Conroe (even with latest unreleased BIOS):

Intel D975XBX
Asus P5WD2-E (Premium)
Asus P5WDG2-WS
Ik heb dus die Premium, dus geen Conroe voor mij. Stelletje hufters daar bij Intel :(

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
  • Laatst online: 19-04-2021
@VSC: mooie colafles Mod ;), mag ik vragen hoe je dat gat in je behuizing gemaakt heb?

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:30
Na een hoop gezeik met multikabel had ik 3 weken geen internet door een interne fout bij hun, precies op de dag dat ik mijn Pentium D 805 systeem gebouwd had werden we afgesloten :(.

Ik heb wel een paar dingen getest, aangezien ik daar nu helemaal dik tijd voor had. op 1.298 volt blijft het ding stabiel tot 3520 MHz, dubbelprime voor 5 uurtjes. Met een betere koeler moet dit een stuk beter kunnen (al ben ik niet ontevreden, ik vind het wel aardig voor dat voltage :)) want het ding bereikte de 67 Graden. In eerste instantie leek die Intel koeler wel ok maar na een paar tests vind ik het een prutkoelertje.

Ik kan het voltage niet verhogen omdat er een gaar ASRock bordje in zit met bijna evenveel mogelijkheden als een broodtrommel. Niet dat ik dit wil doen, aangezien de temperatuur vrij hoog ligt. Misschien dat ik er nog een Arctic Freezer pro in ga hangen.

Dit is de pc van mijn pa en ma overigens, het ding loopt nu standaard op 20x 166 = 3320 MHz.

Ik denk dat met een kleine voltage verhoging de 3.9~4 GHz makkelijk haalbaar is. Loopt undervolted op 3520 dus ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Ik heb nog even gespeeld met het voltage van m`n proc. Hij loopt nu op stock voltage @ 3,4GHz. Dit scheelt zeker 8 graden idle en 10 graden load. Ik zal vanavond de hele nacht ff prime laten lopen voor de zekerheid. Hij loopt zowieso een uur lang goed, maar ik wil het zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Worden bij jullie die condensators dan ook zo heet als jullie aan het benchen zijn? Heb er een fan boven geplaatst maar die dingen worden gewoon behoorlijk heet.

[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 20-04-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
niks aan de hand hiero. Het komt waarschijnlijk omdat een Smithfield CPU een andere stroomvoorziening nodig heeft dan een Prescott CPU. Het PCB van de p5p800se is hier waarschijnlijk net wel/ net niet op gemaakt en daarom wordt alles wat warmer dan gemiddeld.

Mijn AW8 bord is speciaal gemaakt voor de P-D en ik heb zelfs speciaal voor jou even gevoeld aan de condensators, ze zijn gewoon koud (iets kouder dan omgevingstemperatuur doordat het metalig is). Alleen mijn mosfet heatsinks zijn wat lauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hmmm wat zou dan de beste manier zijn om die dingen te koelen? Ik heb er nou een 80mm fan van Nexus (stil dus) op gericht, maar @ full load worden die dingen alsnog hardstikke heet.
Kan het ook niet zijn dat het aan de voeding ligt ofzo? Dat die misschien te weinig stroom leverd en dat dat opgevangen word door iets anders? Het is nog steeds een ATX 1.1 (met 20 pins) voeding...
Paar sinks op de mosfets lijkt me weinig zin hebben, aangezien dat niet is wat heet word. :p

Is er verder dan niemand met een andere koeler op zijn p5p800se?

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 20-04-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Ik weet niet precies wat voor voeding je hebt (een chieftec 360W dacht ik zo uit m`n hoofd), maar condensators zijn meestal een soort buffer voor stroomkringen. Als er dus een piekje in het voltage zit, vangt een condensator dit op. Als er een dipje inzit, vult een condesator dit aan. Zo krijgen je componenten dus altijd een stabiel voltage.

Let er wel op dat dit zegt niks over de hoogte, als je voeding het niet trekt, zal op je 3,3V lijn maar 3,0V staan, maar die gaat dan wel naar je CPU. De binnenkomende stroom fluctueert dan tussen 2,8 en 3,2 bijvoorbeeld, de condensator vangt dit op en probeert een zo stabiel mogelijk voltage naar de componenten te sturen.

Als jou condensators dus super heet worden, zou dit kunnen komen doordat ze constant heel veel dipjes moeten opvangen. Probeer inderdaad eens een ATX2.0 Voeding van een merk als Antec. Die Spire die je hebt gehad komt bij mij niet als betrouwbaar over. Koop `m via een webshop en als het proleem niet wordt opgelost kan je `m binnen 7 dagen weer terugsturen als je niet tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zou hem dan liever in een echte winkel halen, zodat ik hem makkelijker terug kan brengen als het geen zak uit maakt. Ik heb wel wat zitten zoeken, ik kijk dan ook vooral hoeveel ampere hij kan leveren, ik zie dan dat de Spire 20a op 12v kan leveren, maar bijvoorbeeld een ander merk maar weer 14 of 15, terwijl ik had gelezen ergens dat het toch minimaal 18a moet zijn eigenlijk. Ik wil ook niet meer dan 50 euro uitgeven als het even kan, en al helemaal geen stomme ledjes. :p

Of zoals ik in dat ander topic al zei die Chieftec case die ik nu ook heb, maar daar zit dan een 410w atx 2.0 voeding (zonder leds o yeah :p).

Dit is wel offtopic trouwens. ;)
Ik wil zo even niet hoger gaan klokken totdat die dingen niet meer zo heet worden, anders heb ik straks weer "gebakken moederbord".

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 20-04-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Misschien zijn deze wat voor je?

Klik

Klik

[ Voor 28% gewijzigd door -ErikE- op 20-04-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Euhm dat is wel erg goedkoop... Ergens anders kost ie het dubbele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik heb een elcheapo voeding erin hangen, 400watt met 21 ampere op de 12volt lijn. Deze voeding komt met een 20pins stekker, en zit in de P5P800SE. Ik heb er verder ook geen last van dat condensatoren warm worden of dat het board verkleurd, ook niet na tijden van hoge load. Dit met een Intel boxed cooler en een 80mm casefan achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Ik geloof dat ik je dan overtref qua braqueheid van voedingen. Mijn AOpen 350Watter heeft maar 16A op de 12V rail, je kan `m echter gewoon kopen in de winkel, hij is helemaal niet duur en trekt mijn systeem heel redelijk!

KLIK

sys specs in een notendop:

P-D 805 @3400MHz
1x DDR2 latje
2x sata hdd`s 7200rpm
radeon x800xl videokaart
2 optische drives (1 brander, 1 dvdrom)

volgens mijn multimeter is de 12V spanning 12,06V @ full load en 12,12V @ idle.

offtopic:
Multimeters zijn leuk >:)

[ Voor 11% gewijzigd door -ErikE- op 20-04-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Het loopt nog niet lekker. Ik heb 3.4 ghz op 1,475 V, gamen gaat goed enzo, maar BOINC draaien resulteert in een hang. Ik merk dat de vcore best wel schommelt, toen ik na die hang in de hardware monitor van de BIOS keek stond er 1.4v ipv 1.475. Heb nu 1.5125 v en in cpuz schommelt het vanaf 1.432 tot 1.48 .
Ik heb een Coolermaster Extremepower 430W en naast een 6800LE en wat casemodspul 3 HDD's en een DVD drive.
Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
AlexanderOnline schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:49:
Het loopt nog niet lekker. Ik heb 3.4 ghz op 1,475 V, gamen gaat goed enzo, maar BOINC draaien resulteert in een hang. Ik merk dat de vcore best wel schommelt, toen ik na die hang in de hardware monitor van de BIOS keek stond er 1.4v ipv 1.475. Heb nu 1.5125 v en in cpuz schommelt het vanaf 1.432 tot 1.48 .
Ik heb een Coolermaster Extremepower 430W en naast een 6800LE en wat casemodspul 3 HDD's en een DVD drive.
Iemand hier ook last van?
Ja, als ik beide cores volledig onder druk zet, zakt de vcore naar 1.21-1.23 maar hij blijft stabiel, op stock vcore instelling @ 3,4 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Volgens mij moet je het echt zoeken in je moederbord. Jij had toch ook een 865pe moederbord? Ik heb eens wat op internet rondgeneusd en alle hoge overclocks worden behaald op 945p & g, 955x en vooral 975x moederborden. Vooral die P5WD2-e schijnt goed over te klokken.

eXodus heeft ook al problemen (niet stabiliteit, maar warme issues) en jij hebt ook al problemen. Ik denk toch dat de 865pe een beetje teveel op z`n bord krijgt met een P-D. Het is natuurlijk hartstikke jammer voor al die mensen met AGP en DDR1, maar het begint er steeds meer op te lijken dat, wil je een 805 zo goed mogelijk gebruiken dan moet je een nieuwer (lees duurder :( ) mobo met chipset halen.

Het enige wat ik me afvraag is, hoe het eigenlijk zit met die VIA chipset. Iedereen is massaal voor de p5p800se gegaan, maar Breepee heeft een VIA bord overwogen. Misschien dat deze betere prestaties/ondersteuning biedt voor de P-D??

/me p43000 smijt ook maar zijn twee cent op tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mwah, met de stock koeler werden die condensators etc niet zo warm als nu... Dus ligt meer aan de koeler dan aan het bord, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
Ligt niet aan de chipset, maar meer aan de opbouw van het bord zelf.

Bord is meer geschikt voor proccessors met 1 core, lijkt gewoon niet genoeg vermogen te kunnen geven. Heb er een 580watt voeding aanhangen, maar zodra je fullload gaat stort de spanning in. Die nieuwere borden zullen andere (zwaardere) mosfets en condensatoren hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Gamen etc gaat goed, maar iok zag gisteravond al dat 10 minuten BOINC fouten gaf. Best jammer, ik weet zo niet of de mosfet's erg heet worden dat die mss gekoeld moeten worden ofzo. Lijkt idd aan het bord te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Wat dachten jullie hier van?
http://www.techpowerup.co...rclocking/motherboard/122
Hier staat ook beschreven dat de vcore dropt bij hoge belasting.
Misschien kan er beter een p5p thread geopend worden.

[ Voor 41% gewijzigd door eX0duS op 21-04-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Lijkt me handig die mod, alleen is het wel erg klein. Denk niet dat ik dat zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Je kunt de vcore ook gewoon rond de 1.4 instellen natuurlijk. Zodra ik dit doet, en dan een 100% load situatie creeër gaat mn vcore niet lager dan 1.33. Zelf heb ik trouwens geen problemen op 3400mhz te draaien @ 100% load met stock vcore. Hij valt dan terug naar 1,21-1,23 maar blijft Prime stabiel (8 uur getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou ik durf Prime niet meer te draaien, want dan begint het na een paar minuten te stinken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb ondertussen mijn Asrock 775XFIRE-eSATA vervangen door een Asus P5LD2 Deluxe bord.

Hoewel de Asrock weigerde voorbij de 3Ghz te gaan (FSB 150) heb ik de Asus nu draaien op 180Mhz FSB (3.60Ghz CPU) op stock voltage. Ik zie hier nog geen instabiliteit of problemen dus als ie dit een dagje volhoudt zal ik eens gaan kijken of hij 200Mhz FSB ook nog trekt.

Temperatuur is wel enigszins onprettig richting de 70 graden. Maar ik heb het gevoel dat dat minder zal worden als ik de 25cm casefan wat harder laat draaien. Ook de ventilator van de Zalman 9500 mag nog wel iets harder. Eens kijken of we daar wat mee kunnen.

Alles bij elkaar ben ik érg tevreden over de resultaten. Voor 130 euro een 3.6Ghz dual core processor dat doe je niet elke dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
poepkop schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:53:
@VSC: mooie colafles Mod ;), mag ik vragen hoe je dat gat in je behuizing gemaakt heb?
Thx,

Helaas "gewoon" met een boormachine en een vijl.... ( heb nog geen drabel ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
eX0duS schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:03:
Wat dachten jullie hier van?
http://www.techpowerup.co...rclocking/motherboard/122
Hier staat ook beschreven dat de vcore dropt bij hoge belasting.
Misschien kan er beter een p5p thread geopend worden.
Die is voor een p5p800 dus zonder SE. Je weet dus niet of de layout van een SE board is veranderd. Ook is het erg klein. Ik kan iig niet de plek vinden op mijn SE moederbord wat je op het plaatje ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
IK snap er niks van, het loopt voor geen meter. Ik krijg m niet stabiel op 3,4 ghz, zelfs niet met 1.575 Vcore! Gamen ofzo gaat prima, maar 4x pifast draaien en hupsakee BSOD. Na de BSOD boot hij ook niet als ik reset doe, moet ik eerst de pc uit zetten en weer aan (of hij blijft bij checking NVRAM hangen). Maar de settings zet hij niet terug. Zelfs met die enorme Vcore drop lijkt mij 1.575V veel. Heb het nu op 3 ghz Vcore 1.525, daar loopt het goed op tot nutoe lijkt het. Met standaard Vcore wou windows niet eens booten.
Ik snap niet hoe dit nou zo slecht kan lopen. Mem timings had ik nog handmatig op laag gezet, hielp niet. En mem loopt gewoon even hard als de FSB dus geen prob lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het toch aan die p5p ligt... Hij was toch al vrij goedkoop dus dat wil ook wel wat zeggen, op zich is het een prima bordje, maar op de een of andere manier hebben veel mensen toch problemen.
Alhoewel de mijne nu prime loopt eigenlijk verder (heb hem nu ook maar op 3,3ghz staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik snap dan niet dat ik op mijn p5p boardje wel lekker stabiel kan draaien zonder stinkende geuren of BSODs, hij bootte bij mij op stock vcore nog op ~3,8ghz alleen was niet meer Prime stabiel, maar hij gaat niet stinken en ik krijg ook geen BSOD. Ook heb ik geen vlekken op mn plank zelf zitten. Heb ik gewoon geluk, of hebben jullie pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderOnline schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:17:
IK snap er niks van, het loopt voor geen meter. Ik krijg m niet stabiel op 3,4 ghz, zelfs niet met 1.575 Vcore! Gamen ofzo gaat prima, maar 4x pifast draaien en hupsakee BSOD. Na de BSOD boot hij ook niet als ik reset doe, moet ik eerst de pc uit zetten en weer aan (of hij blijft bij checking NVRAM hangen). Maar de settings zet hij niet terug. Zelfs met die enorme Vcore drop lijkt mij 1.575V veel. Heb het nu op 3 ghz Vcore 1.525, daar loopt het goed op tot nutoe lijkt het. Met standaard Vcore wou windows niet eens booten.
Ik snap niet hoe dit nou zo slecht kan lopen. Mem timings had ik nog handmatig op laag gezet, hielp niet. En mem loopt gewoon even hard als de FSB dus geen prob lijkt me.
En je weet natuurlijk heel zeker dat de cpu de oorzaak is van de instabiliteit en niet je windows, of bios instellingen?

Die mod wil ik trouwens wel voor je doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
AlexanderOnline schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:17:
IK snap er niks van, het loopt voor geen meter. Ik krijg m niet stabiel op 3,4 ghz, zelfs niet met 1.575 Vcore! .
Je moet er ook aan denken dat Prescott CPU`s hoge VCore zowieso niet fijn vinden. Er is eens een review geweest waar dit werd aangetoond en ik heb het zelf ook ondervonden. De truuk is om zo hoog mogelijk op stock VCore door te gaan totdat je errors krijgt in Prime95 of PiFast.

Als je nu het voltage stapje voor stapje gaat verhogen, merk je vanzelf dat Prime95 en PiFast weer goed gaan draaien. Gelijk 1,5V op de core zetten en dan beginnen met overclocken werkt, itt bijvoorbeeld Socket A procs, niet jammer genoeg.

Mijn 530J wilde op stock voltage wel 266x15 lopen (4GHz) maar als ik dan Prime95 draaide, klapte alles eruit. De core voltage twee stapjes ophogen en alles was stabiel. Vervolgens kon ik nog weer verder overklokken tot 4,5GHz. Toen was de boel weer instabiel. De VCore 3 stapjes verhogen zorgde weer voor stabiliteit. Toen ik echter @ stock draaide en in 1x de VCore 5 stappen verhoogde en de core op 4,5 zette, wou de PC niet eens booten :? Tis dus een beetje trickie, maar misschien is het de oplossing voor je probleem.

Een of beide van je cores kan natuurlijk ook hartstikke brak zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb Windows XP x64 geinstalleerd, en dat werkt, dus hij werkt zeker op 64 bit, maar dit was allang bekend. ;)

Alleen er zijn dus wel een aantal programma's die er niet goed meer werken.
Ben nog aan het uitvogelen hoe of wat, maar sneller is het iig niet, tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:48:
Ik heb Windows XP x64 geinstalleerd, en dat werkt, dus hij werkt zeker op 64 bit, maar dit was allang bekend. ;)

Alleen er zijn dus wel een aantal programma's die er niet goed meer werken.
Ben nog aan het uitvogelen hoe of wat, maar sneller is het iig niet, tot nu toe.
Had je dat verwacht van een techniek die wat mij betreft nog in de kinderschoenen staat?
Daarmee bedoel ik windows x64 niet de processor oid. hoor B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mjah het is totaal niks, veel meer gekke gebreken dan x32... Dus ik gooi er vanavond weer 32 bit op, eigenlijk nooit problemen mee. Voor x64 moet je sowieso andere drivers hebben (er zijn niet een 64 bit 3com drivers 8)7), verder doet het systeem me iets te wazig.

Heb wel een nieuwe voeding gekocht, een Enermax Liberty 400, met 2 x 12v met elk 20a... Dat lijkt me wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou, die Enermax maakt dus geen ene flikker uit.
Asus P5P is gewoon echt teh suk voor overclock. :(
Voltages zijn gewoon nog hetzelfde, maakt gewoon niet uit... Nou ja ik doe het hier maar mee... Langzamer is het allemaal ook weer niet (behalve met opstarten, vraag me niet waarom).

[ Voor 48% gewijzigd door eX0duS op 24-04-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Op overklokken heb je geen garantie, dus elke procent extra is mooi meegenomen. Ik heb ook wel eens betere overkloks gehad met andere moederborden, maar daarom hoor je mij ook niet klagen over de P5P800? Het ding doet wat ie moet doen! En onthoud altijd dat je bij overklokken gewoon flink geluk moet hebben. Het ene board gaat nu eenmaal harder dan het ander terwijl je dat juist niet verwacht. En zelf denk ik dat je die paar fpsjes in je game echt niet gaat missen. En straks waarneer dual core betere support heeft heb je alleen maar profeit van je overstap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Ik ga binnekort eens kijken of die mod misschien ook voor de SE kan. Xiled heeft overigens gelijk, wat meegenome is mooi meegenome, maar ik snap dat je baalt. Overigens vind ik het verder een prima bordje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Dat is mooi :) Ik wil eigelijk ook wel een vdroop mod. Ik heb het al op xtremesystems gevraagd maar niemand weet het of wil er tijd in stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik hier eens op. Se en non se hebben blijkbaar dezelfde vdroop mod. Was ook wel te verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag... Als ik een pentium d 820 koop.. kan de multiplier dan wel veranderd worden? In de ene review lees ik van wel en in de andere niet... Of is het net zo als met de 805 de production samples kunnen alles en de gewone versie niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:39:
Wat ik mij afvraag... Als ik een pentium d 820 koop.. kan de multiplier dan wel veranderd worden? In de ene review lees ik van wel en in de andere niet... Of is het net zo als met de 805 de production samples kunnen alles en de gewone versie niets?
Het staat echt op bijna élke pagina: het kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:44:
[...]

Het staat echt op bijna élke pagina: het kan niet :)
Maar niet over de 820... en dat vroeg ik!

Ik bedoel dus... Is het met de 820 wel mogelijk multiplier te veranderen of is het net zo als met de 805

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:55:
[...]

Ik bedoel dus... Is het met de 820 wel mogelijk multiplier te veranderen of is het net zo als met de 805
Nee alleen exreme editions van intel hebben een unlockte multiplier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:13:
[...]

Nee alleen exreme editions van intel hebben een unlockte multiplier ;)
Dit klopt niet. De processors welke voorzien zijn van EIST hebben een unlockte multiplier naar beneden. Gebruik de Intel processorfinder om na te gaan als jou processor dit ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:44:
klik hier eens op. Se en non se hebben blijkbaar dezelfde vdroop mod. Was ook wel te verwachten
Oh ok ;)

Ik heb net ff gekeken op me moederbord en die contact punten zijn wel erg klein! Ik met mijn amateur soldeerskills ga dat niet eens proberen! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:55:
[...]

Excuses dan, maar je zit in het 805 topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:39:
[...]

Excuses dan, maar je zit in het 805 topic :P
Ik wou zeker weten dat ik het de toppers vroeg! _/-\o_

sorry!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
ff een nieuwsflash, voor mensen die goedkoop op de p-d willen overstappen is het nu denk ik prijstechnisch gezien interessanter om een 930 te kopen. Deze kosten nog maar 200 euro. Dat is slechts 70 euro duurder dan de 805 en je hebt 2x1MB cache meer, hogere FSB dus hogere overclock en een kleiner procedé dus koeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
De andere P5P van mij doet het ook al niet goed meer. Op 3,6 ghz krijg ik ook Prime fouten.
Ik weet eigenlijk bijna zeker dat dit te danken is doordat de vcore drastisch daalt (1.18v ipv 1,3v)... Damn Asus... :X Dat hadden jullie wel beter gekunnen.

Zal het zin hebben een email te sturen naar Asus?
Zal wel geen compensatie krijgen, want dan moet je dat mobo toch terug naar de winkel brengen. Maar ja dat is het probleem, ik ben de winkel. :p Dus dan moet ik het zelf gaan RMA'en (waar ik dus geen zin in heb, aangezien mij dat dan geld gaat kosten, voor klanten gebeurd dat natuurlijk wel).
Misschien bij de volgende bestelling een ander moederbord, helaas zijn er volgens mij verder geen mobo's die zowel AGP als DDR hebben met Socket 775.

[ Voor 63% gewijzigd door eX0duS op 28-04-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat je dus kan doen: de vdroop mod, mosfets sinken, cap mod (extra caps paralel of caps vervangen voor grotere en snellere). zou al veel moeten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mjah dat kan ik allemaal niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heatsink op de mosfets plakken moet je nog wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja maar die worden niet zo warm, die condensators juist wel.
Ik weet wel hoe dat komt. Zelfs op stock snelheid moeten die dingen keihard werken als er heavy load is, want zelfs dan zakt de vcore drastisch in.
Afrader dus dat moederbord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het mogelijk zijn om deze met een OC te voorzien van singlethread prestaties van een P4 3GHZ northwood? dus als ik 1 core uitschakel dat ik dan ongeveer dezelfde performance heb? HOE groot is de kans dat ik de 800fsb haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:44:
zou het mogelijk zijn om deze met een OC te voorzien van singlethread prestaties van een P4 3GHZ northwood? dus als ik 1 core uitschakel dat ik dan ongeveer dezelfde performance heb? HOE groot is de kans dat ik de 800fsb haal?
Lees het topic zou ik zeggen... De kans dat je 800fsb haalt is klein omdat de multiplier niet naar beneden kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Vdroop van P5P800 werkt NIET op P5P800 Se.

Dus kijk uit! Met die vdroop maak je alleen maar je moederbord stuk! I)ickie (member van Xtremsystems) heeft dit helaas ondervonden!

Link:
http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=95623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is de kans dat ik hem kan OCen tot het singlethreaded niveau van een P4 3.0GHZ northwood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:33:
Hoe groot is de kans dat ik hem kan OCen tot het singlethreaded niveau van een P4 3.0GHZ northwood?
Lees eerst het topic maar eens... dan kom je er vanzelf achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:37:
[...]

Lees eerst het topic maar eens... dan kom je er vanzelf achter..
ik heb al tot pagina 5 ong gelezen dacht ik, maar ik kom er dus nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
wat wil je als het topic 18 pagina`s lang is.......

nofi

[ Voor 19% gewijzigd door -ErikE- op 02-05-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:33:
Ik heb geen idee, maar stel je krijgt hem tot ongeveer 3,2 ghz, wat tot nu toe door iedereen makkelijk gehaald word, dan zit je redelijk in de buurt van het singlethread niveau van een 3.0 ghz denk ik. Nadeel is wel de lagere FSB die met deze processor gepaart gaat. Beter haal je een budget CPU in de 9xx serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check deze link, de Duitse tomshardware site heeft een ellenlange review over deze processor + talloze benchmarks waarop ze de processor zelfs tot 4.3 GHz, ja je leest het goed hebben opgeboost!!!!

http://www2.tomshardware.de/cpu/20060427/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Wat een über review. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiled schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:40:
Vdroop van P5P800 werkt NIET op P5P800 Se.

Dus kijk uit! Met die vdroop maak je alleen maar je moederbord stuk! I)ickie (member van Xtremsystems) heeft dit helaas ondervonden!

Link:
http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=95623
OMg, dat die gast de ic verkeerd afleest |:( . Ik zal volgende week (wanneer ik terug ben van vakantie) eens in de schema's duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:13:
Check deze link, de Duitse tomshardware site heeft een ellenlange review over deze processor + talloze benchmarks waarop ze de processor zelfs tot 4.3 GHz, ja je leest het goed hebben opgeboost!!!!

http://www2.tomshardware.de/cpu/20060427/index.html
Krijg er gelijk weer zin in, hoop van de week mijn DDR2-667 binnen te krijgen.

Kijken of we voorbij de 3,7Ghz kunnen komen, moet er miss wel een 2e voeding bij hangen !!
400watt full load @ 4ghz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Wat voor system specs heb je verder? Ik lees op die review dat je proc dan 210W wegsnoept. Dan houd bijvoorbeeld maar 140W over (er vanuit gaande dat de voltlijnen stabiel blijven).

Daar is met m`n X800XL (PCIe zonder voeding dus max 75W) nog maar 65W van over.... 2x 20W voor de harddiscs en /me P43000 begint `m behoorlijk te knijpen :P

Als jou systeem onstabiel is en vergelijkbaar, dan hoef ik niet ver te zoeken als de mijne dat ook is ;)

edit: jeu jeu bijna tijd voor deel 2 :7

[ Voor 22% gewijzigd door -ErikE- op 02-05-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn D805 besteld bij de groothandel, nu nog een mobo. welke kan ik het beste nemen: Asus P5P800SE of ASRock 775i65PE. ik wil mijn D805 zo ver mogelijk krijgen, heb nu PC3200 DDR1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Dit staat keurig uitgelegd El Tweako. Thandor heeft het in een ander topic ook al haarfijn aan je uitgelegd. Wil je advies van mij, mik dan dat DDR1 op marktplaats ofzo en koop een fatsoenlijk PCIe + DDR2 moederbord. Scheelt je een hoop stress en je bent op de toekomst voorbereid.

/me P43000 wil wel proberen een topicstart voor deel 2 te maken iemand anders al plannen?

[ Voor 15% gewijzigd door -ErikE- op 02-05-2006 17:41 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste