Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16
Breepee schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:58:
Je kunt met die borden toch gewoon de PCI/AGP snelheden locken en de FSB per mhz ophogen? Meer he bje toch niet nodig (OK, Vcore zou leuk zijn, maar zonder moet 3.5GHz ongeveer ook wel lukken).
Het probleem is wel dat ik niet weet hoe stabiel dit bord is bij het opvoeren. Je zou verwachten dat een Intel Pentium 4 630 wel verder opgevoerd kan worden dan 3,3GHz (dat is slechts 300MHz erbij) zonder vCore verhogingen.

Er is overigens nog een ander interessant bord :
ECS Elitegroup 915G-A (1.2A)

Deze heeft DDR-SDRAM, DDR2-SDRAM, PCI-Express en 'AGP Express' ondersteuning.
In het laatst genoemde slot kan men gewoon AGP4x/8x sloten installeren :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
Dat is, itt de VIA oplossing, een vermomd PCI slot, zeer slechte performance dus (echter afrader). Daarbij is het een 915 chipset, dus geen dual-core ondersteuning...

Als die VIA echt niks is (ik zoek nog steeds naar iets meer info dan een Duitste review en 2 Amerikaanse reacties) hou ik het op de Asrock 775i65PE. Bord zonder tierlantijnen, maar wel Intel en dus goed overklokbaar(?). [edit] Potverdekke, is alleen in te stellen op 533 of 800 MHz FSB >:( Overklokken kan je hiermee dus wel vergeten...

Bovendien: die lui die de VIA's overklokken beginnen natuurlijk al op een fsb van 800mhz. Wij zullen waarschijnlijk daar niet eens aan komen. Daarbij heeft dat Asus bord wat ik aanwees (P5VD1-X) ondersteuning voor een fsb van 1066mhz, itt tot de 800 van jou Asrock bordje en heeft per mhz instelbare fsb. Ik ben nog steeds niet echt overtuigd dat VIA 3 keer niks is :P

[ Voor 23% gewijzigd door Brent op 30-03-2006 22:28 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:47:
[...]
Mocht het een leuke game processor zijn dan kan ik altijd nog mijn huidige pc verkopen.. maar denk dat ik met mijn a64 toch beter uit ben :9
nelis91: NOFI maar je moet eens wat gaan lezen over cognitieve dissonantie en consonantie. Is genoeg over te vinden op Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Breepee schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:18:
Dat is, itt de VIA oplossing, een vermomd PCI slot, zeer slechte performance dus (echter afrader). Daarbij is het een 915 chipset, dus geen dual-core ondersteuning...
Heeft de i915 officieel geen dualcore ondersteuning of is het met een beetje tweak werk (van ECS' kant) om te bouwen zodat er wel dualcore op kan ?
ASRock heeft ook een i865 bord met LGA775 en dualcore support dacht ik. De i915 moet dit dan toch ook kunnen?

Of de prestaties van het op dit bord erg slecht zijn weet ik nog niet. Eerst even zoeken daarnaar ;)
Als die VIA echt niks is (ik zoek nog steeds naar iets meer info dan een Duitste review en 2 Amerikaanse reacties) hou ik het op de Asrock 775i65PE. Bord zonder tierlanltijnen, maar wel Intel en dus goed overklokbaar(?).
Een Intel chipset wil niet persé zeggen dat men goed kan overclocken met het moederbord. Er zijn immers ook nog andere factoren die een rol spelen. (Ondersteuning in BIOS, de rest van de hardware etc.)
Bovendien: die lui die de VIA's overklokken beginnen natuurlijk al op een fsb van 800mhz. Wij zullen waarschijnlijk daar niet eens aan komen. Daarbij heeft dat Asus bord wat ik aanwees ondersteuning voor een fsb van 1066mhz, itt tot de 800 van jou Asrock bordje.
De ASUS heeft inderdaad een 266MHz (QDR)1066MHz FSB. Dat dankzij de 'ultra' chipset. Echter wil het niet zeggen dat de VIA chipset gelimiteerd is, andere factoren kunnen ook een rol spelen.

Naast dat wil ik graag rekening houden met de toekomst. Misschien komt er over een (half) jaar een andere LGA775 (bv. op 65nm) op de markt die aantrekkelijk is om te tweaken. Die 65nm processoren (bv. Cedar Mill of Presler) kunnen ook goede overclockers zijn en misschien wel naar de 5GHz schieten :)

Van het ECS bord heb ik nog een review kunnen vinden waarin screenshots staan van het BIOS. Daarin zie ik staan dat de vCore en de vDimm wel verhoogd kunnen worden :Y)
Alleen die dualcore support nog even uitzoeken. Als dat wel zou kunnen en het AGP Express slot zou goed kunnen draaien i.c.m. mijn videokaart dan heb ik een prima bord gevonden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 30-03-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Thandor schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:27:
[...]
Heeft de i915 officieel geen dualcore ondersteuning of is het met een beetje tweak werk (van ECS' kant) om te bouwen zodat er wel dualcore op kan ?
Officieel, en AFAIK heeft nog geen enkele mobomaker er wat op gevonden.
ASRock heeft ook een i865 bord met LGA775 en dualcore support dacht ik. De i915 moet dit dan toch ook kunnen?
Een Intel chipset wil niet persé zeggen dat men goed kan overclocken met het moederbord. Er zijn immers ook nog andere factoren die een rol spelen. (Ondersteuning in BIOS, de rest van de hardware etc.)
Dat is dus diezelfde Asrock die ik aanwees... Ik heb net even goed de handleiding doorgenomen en overklokken kan niet. Alleen een FSB van 533, 800 of 1066 is mogelijk... Buiten dat staan deze chipsets wel erg goed bekend als overklokkers.

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 30-03-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Op de ECS site wordt ook geen woord gerept over de Intel Pentium D. Ook Foxconn moederborden met een i915 chipset hebben geen Intel Pentium D support. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik had er zelf ook al naar gekeken, helaas :P Het is natuurlijk ook Intel's budget chipset, dus daar vonden ze dual-core gewoon niet bij passen ofzo...

He, als dat VIA bord nu gewoon eens top was ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Breepee schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:42:
Ik had er zelf ook al naar gekeken, helaas :P Het is natuurlijk ook Intel's budget chipset, dus daar vonden ze dual-core gewoon niet bij passen ofzo...

He, als dat VIA bord nu gewoon eens top was ... :P
Nee, ten tijde van die 915 en 925 chipset was er geen sprake van dual core dus werd het ook niet ondersteund.....

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Djoekie schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:15:
[...]

Nee, ten tijde van die 915 en 925 chipset was er geen sprake van dual core dus werd het ook niet ondersteund.....
Ten tijde van de 865PE al helemaal niet, maar die ondersteund het wel. Denk dat ondersteuning door 915 en 925 niet vrijgegeven wordt om meer duurdere chipsets te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Nielson schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:28:
[...]

Ten tijde van de 865PE al helemaal niet, maar die ondersteund het wel. Denk dat ondersteuning door 915 en 925 niet vrijgegeven wordt om meer duurdere chipsets te kunnen verkopen.
Dat is het precies. Anders worden en serverborden met deze goedkope chipsets gemaakt en dat wil Intel natuurlijk niet hebben ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik zit nu al een tijdje dit topic nauwlettend te volgen, omdat ik het toch vrij interessant vind om goedkoop naar een snelle dualcore over te schakelen. Het enige waarmee ik nog zit is het mobo, ik zoek een goed overclock mobo met DDR1 ondersteuning. Iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Ik zie in jouw signature dat je een AMD Athlon 64 3500+ hebt. De Intel Pentium D is niet bepaald een goede processor en je moet het apparaat flink opvoeren wil je qua single performance op jouw huidige niveau te komen.

Misschien is het verkopen van de AMD Athlon 64 3500+ een betere optie. Dan kun je van het geld dat je daarvoor hebt + wat bijgelegdt geld een AMD Athlon 64 X2 3800+ kopen.
Technisch is die processor een stuk beter. Naast dat kun je die ook overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Thandor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:14:
Ik zie in jouw signature dat je een AMD Athlon 64 3500+ hebt. De Intel Pentium D is niet bepaald een goede processor en je moet het apparaat flink opvoeren wil je qua single performance op jouw huidige niveau te komen.

Misschien is het verkopen van de AMD Athlon 64 3500+ een betere optie. Dan kun je van het geld dat je daarvoor hebt + wat bijgelegdt geld een AMD Athlon 64 X2 3800+ kopen.
Technisch is die processor een stuk beter. Naast dat kun je die ook overclocken :)
Ik verkoop onderdelen van de 2e PC: een P4 3,4 + 512ddr + mATX budget moederbordje :) En die wil ik dan gaan omzetten naar de Pentium D-805... en eventueel gaan gebruiken als 1e pc indien deze echt sneller is. Enige waar ik dan tegen aan loop is dat ik in eerste instantie een AGP 6800LE erop gooi, maar als t kan daarna een PCI-E 7800GT(indien de Pentium D 805 sneller mocht blijken dan mn A64 3500). Dan kom ik al heel snel uit bij het moederbordje waar jij het over had, de ASRock 775Dual-880Pro. Enige nadeel daarvan is, zoals je zei, je nergens kan vinden als je het voltage van de CPU ook kan verhogen.

Aan de andere kant, is het misschien ook wel verstandiger om simpel te doen en mn huidige CPU vervangen door een X2 3800+ zodra het geld het een keer toe laat. Zou dan 2 dualcore bakken in huis hebben!

[ Voor 38% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 31-03-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
rippance schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:38:
[...]

Ik verkoop onderdelen van de 2e PC: een P4 3,4 + 512ddr + mATX budget moederbordje :) En die wil ik dan gaan omzetten naar de Pentium D-805... en eventueel gaan gebruiken als 1e pc indien deze echt sneller is. Enige waar ik dan tegen aan loop is dat ik in eerste instantie een AGP 6800LE erop gooi, maar als t kan daarna een PCI-E 7800GT(indien de Pentium D 805 sneller mocht blijken dan mn A64 3500). Dan kom ik al heel snel uit bij het moederbordje waar jij het over had, de ASRock 775Dual-880Pro. Enige nadeel daarvan is, zoals je zei, je nergens kan vinden als je het voltage van de CPU ook kan verhogen.

Aan de andere kant, is het misschien ook wel verstandiger om simpel te doen en mn huidige CPU vervangen door een X2 3800+ zodra het geld het een keer toe laat. Zou dan 2 dualcore bakken in huis hebben!
Single threaded is die P3 3.4Ghz en die Athlon64 3500+ absoluut sneller. Om eerlijk te zijn zou ik nooit de 805D als vervanger voor een van deze twee kiezen, TENZIJ je echt absoluut iets van dual core nodig hebt. Als je van single naar dual core wilt gaan is de 805D misschien wel een idee, wil je naar dual core en erop vooruit gaan, dan zou ik ZEKER voor een Athlon X2 gaan.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Ik zou ook eerst voor die AMD Athlon 64 X2 gaan. Ik heb zelf de Intel Pentium D 805 overwogen als upgrade van mijn huidige AMD Athlon XP. Qua singlethreaded performance moet ik die Intel Pentium D805 aardig overclocken wil ik op het niveau van nu komen (AMD Athlon XP @ 2,5GHz met nog een beetje rek, doet max 2732MHz)

Als ik die Intel Pentium D805 zou kopen kan ik mijn huidige PC doorschuiven naar een andere PC hier thuis (AMD Duron 1800 @ 2250) en die AMD Duron zou mijn server dan kunnen vervangen (Intel Pentium !!! 667MHz 'Coppermine'). Al met al een leuk plan om voor een lage prijs een flinke upgrade voor een aantal systemen te hebben.
Dit hele plan gaat waarschijnlijk, wegens gebrek aan moederborden met features die ik wil hebben vervallen. Nu kan ik het nog wel uithouden met mijn huidige PC en zal ik later wel overstappen naar een AMD Athlon 64 X2 of een Intel 'Conroe' maar dat zie ik tegen die tijd wel weer :)

Gezien de Intel Pentium D niet bepaald een goede processor is moet je hem flink opvoeren om de singlethreaded performance bij te halen. Uiteraard heb je wel een tweede core maar de Intel Pentium D is niets meer dan een 'dual-Prescott' die snel inelkaar gefixed is. Het K8 ontwerp van AMD is simpelweg beter en ik denk dat je veel meer profijt hebt als je die AMD Athlon 64 gaat upgraden en die Intel Pentium 4 3,4GHz laat voor wat het is. (Gezien een Intel Pentium 4 3,4GHz toch redelijk wat prestaties biedt als tweede PC ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Waarom nemen jullie niet dit mobo:
Asus P5P800, i865PE
65 euro in de pricewatch zit nog ddr + agp op ;)

Dualcore werkt er ook op zoals hier staat vermeld in productsurvey
http://tweakers.net/productsurvey/92215

Info:
http://www.asus.com/produ...3=0&model=629&modelmenu=1

Zelf denk ik misschien over deze combo, zeker omdat ik nu nog een goede agp kaart en ddr geheugen heb :)

[ Voor 37% gewijzigd door Xiled op 31-03-2006 17:42 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Thandor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:06:
Ik zou ook eerst voor die AMD Athlon 64 X2 gaan. Ik heb zelf de Intel Pentium D 805 overwogen als upgrade van mijn huidige AMD Athlon XP. Qua singlethreaded performance moet ik die Intel Pentium D805 aardig overclocken wil ik op het niveau van nu komen (AMD Athlon XP @ 2,5GHz met nog een beetje rek, doet max 2732MHz)

Als ik die Intel Pentium D805 zou kopen kan ik mijn huidige PC doorschuiven naar een andere PC hier thuis (AMD Duron 1800 @ 2250) en die AMD Duron zou mijn server dan kunnen vervangen (Intel Pentium !!! 667MHz 'Coppermine'). Al met al een leuk plan om voor een lage prijs een flinke upgrade voor een aantal systemen te hebben.
Dit hele plan gaat waarschijnlijk, wegens gebrek aan moederborden met features die ik wil hebben vervallen. Nu kan ik het nog wel uithouden met mijn huidige PC en zal ik later wel overstappen naar een AMD Athlon 64 X2 of een Intel 'Conroe' maar dat zie ik tegen die tijd wel weer :)

Gezien de Intel Pentium D niet bepaald een goede processor is moet je hem flink opvoeren om de singlethreaded performance bij te halen. Uiteraard heb je wel een tweede core maar de Intel Pentium D is niets meer dan een 'dual-Prescott' die snel inelkaar gefixed is. Het K8 ontwerp van AMD is simpelweg beter en ik denk dat je veel meer profijt hebt als je die AMD Athlon 64 gaat upgraden en die Intel Pentium 4 3,4GHz laat voor wat het is. (Gezien een Intel Pentium 4 3,4GHz toch redelijk wat prestaties biedt als tweede PC ;) )
Die P4 3,4 presteert ontzettend slecht, waarschijnlijk door brak mobootje waar deze op zit... Northwood socket 478 :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Xiled schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:36:
Asus P5P800, i865PE

Info:

Zelf denk ik misschien over deze combo, zeker omdat ik nu nog een goede agp kaart en ddr geheugen heb :)
Ik wil graag DDR2-SDRAM sloten en PCIe sloten hebben. Alles op één moederbord dus :)
rippance schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:47:
[...]

Die P4 3,4 presteert ontzettend slecht, waarschijnlijk door brak mobootje waar deze op zit... Northwood socket 478 :P..
Een Intel Pentium 4 3,4GHz 'Northwood' :o. Dat is de snelste Pentium4 met een 'Northwood' core en die moet zeker goed kunnen presteren. Misschien is enkel een nieuw moederbord voor die Intel Pentium4 een betere optie? :) (Een ASRock moederbord met zowel S478 als LGA775, dan kun je later nog een nieuwere Intel Pentium D erop prikken mocht daar interesse voor zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Oh dat is jammer!
Ik moet zelf maar eerst ff kijken wat ik nog kan krijgen voor mijn Amd 64 bit 3000+ @ 2700 mhz @ 1.4v en een dfi lanparty NF3 ultra-D. Als dat rond de 200 euro is, kan ik het wel doen ;)

En anders wacht ik toch maar op de intel conroe :+

[ Voor 16% gewijzigd door Xiled op 31-03-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Thandor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:50:
[...]
Ik wil graag DDR2-SDRAM sloten en PCIe sloten hebben. Alles op één moederbord dus :)

[...]
Een Intel Pentium 4 3,4GHz 'Northwood' :o. Dat is de snelste Pentium4 met een 'Northwood' core en die moet zeker goed kunnen presteren. Misschien is enkel een nieuw moederbord voor die Intel Pentium4 een betere optie? :) (Een ASRock moederbord met zowel S478 als LGA775, dan kun je later nog een nieuwere Intel Pentium D erop prikken mocht daar interesse voor zijn.)
Misschien is dit een beter idee. Even nog ter verduidelijking (misschien): Ik was sowieso van plan die 805 op minimaal 3,4 GHz te laten draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hoe verschillend zijn de Intel 875P en 865PE kwa geheugenondersteuning? Ik heb een beetje een vreemd gezelschap aan geheugenstokjes, te weten 2x 512MB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM) en 2x 256MB PC2700 DDR CL2.5 (Samsung). Deze werken (toevallig?) hartstikke goed in m'n huidige bord, maar als ik zo'n beetje de geheugentopics afloop heeft lang niet iedereen zoveel geluk. Ik vraag me dus af hoe (on)waarhscijnlijk het is dat een 865PE (in de vorm van een P5P800 SE) precies hetzelfde presteert als m'n huidige 875P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 08:49
FF een bench gedraaid :

Intel Pentium D 805 @ 3,6ghz

Fi-Bench 4.0.0.39

-Number of processors: 2
-Total Physical memory: 1.047.724 KB
-Used Physical memory: 336.288 KB (32%)
-Available Physical memory: 711.436 KB
-Swap used: 232 MB

Test started @ 0:54:00
Settings:
-Normal priority
-2 threads, 41 generations
-Thread bug disabled!

Executing thread 0...
Executing thread 1...
Thread 0 ready (535828591)
Thread 0 took 20,015 seconds
Thread 1 ready (535828591)
Thread 1 took 20,015 seconds

Total time needed: 40,03 seconds.

AMD Opteron 148 @ 2,8ghz

Fi-Bench 4.0.0.39

-Number of processors: 1
-Total Physical memory: 1.048.048 KB
-Used Physical memory: 373.060 KB (35%)
-Available Physical memory: 674.988 KB
-Swap used: 255 MB

Test started @ 9:33:13
Settings:
-Normal priority
-Thread bug disabled!

Executing thread 0...
Executing thread 1...
Thread 0 ready (535828591)
Thread 1 ready (535828591)
Thread 0 took 35,656 seconds
Thread 1 took 35,672 secondsTotal time needed: 71,328 seconds.

Sandra Soft bench kan je vinden op mijn site onder [ Pentium D ] en [ Opeteron ]

Valt nog steeds niet tegen voor 125euro ex BTW

[ Voor 4% gewijzigd door Reveltoorn op 01-04-2006 01:05 ]

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Wat zijn de specs pc met de D805 erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En even een nieuwe versie downloaden van Fi-Bench, ik ben inmiddels al bij 4.0.0.41. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik heb toch besloten om die P4 te verkopen, en ga een P-D 805 + Asus P5P800SE + 2x512 Mb terug kopen. Ik laat wel even weten hoe alles verloopt :D (inclusief de benodigde benchmarks zodra ik alles binnen heb ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
rippance schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:52:
Ik heb toch besloten om die P4 te verkopen, en ga een P-D 805 + Asus P5P800SE + 2x512 Mb terug kopen. Ik laat wel even weten hoe alles verloopt :D (inclusief de benodigde benchmarks zodra ik alles binnen heb ;))
Offtopic: hoeveel wil je ervoor hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Luuk1983 schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:24:
[...]

Offtopic: hoeveel wil je ervoor hebben :P
Mail me maar even wat je er voor over hebt :P info@dakduif.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me ook te orienteren op de Pentium D 805 in samen werking met een Intel Intel D945GTP (Intel i945 chipje die Pentium D ondersteund). Alleen heb ik nog niet kunnen vinden om je met zo'n Intel bord goed kan overclocken. Heeft iemand idee of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 08:49
AtleX schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:11:
En even een nieuwe versie downloaden van Fi-Bench, ik ben inmiddels al bij 4.0.0.41. :)
Valt weinig nws te bekennen :

Pentium D 805

Fi-Bench 4.0.0.41

-Number of processors: 2
-Total Physical memory: 1.047.724 KB
-Used Physical memory: 264.852 KB (25%)
-Available Physical memory: 782.872 KB
-Swap used: 167 MB

Test started @ 20:34:16
Settings:
-Normal priority
-Thread bug disabled!

Executing thread 1...
Executing thread 0...
Thread 1 ready after 20,016 seconds
Thread 0 ready after 20,016 seconds

Total time needed: 40,032 seconds.

Opteron 148
Fi-Bench 4.0.0.41

-Number of processors: 1
-Total Physical memory: 1.048.048 KB
-Used Physical memory: 353.888 KB (33%)
-Available Physical memory: 694.160 KB
-Swap used: 235 MB

Test started @ 1:07:15
Settings:
-Normal priority
-Thread bug disabled!

Executing thread 0...
Executing thread 1...
Thread 0 ready after 36 seconds
Thread 1 ready after 36,016 seconds

Total time needed: 72,016 seconds.

Spec hadden jullie eerder al kunnen lezen.....

Maar ja hier de info :

Asus P5LD2
Intel Pentium D 805 ( 2666 Mhz ) @ 3,6ghz
2x 512mb DDR2 Pc4300 TwinMos @ 300mhz
Hitachi 7K250 250gb 7k2 8mb SATA
ATI Radeon x850 PCIE 256mb DDR ViVo ( 507 / 520 )

[ Voor 22% gewijzigd door Reveltoorn op 03-04-2006 01:08 ]

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:19:
Ik zit me ook te orienteren op de Pentium D 805 in samen werking met een Intel Intel D945GTP (Intel i945 chipje die Pentium D ondersteund). Alleen heb ik nog niet kunnen vinden om je met zo'n Intel bord goed kan overclocken. Heeft iemand idee of dit kan?
Met Intel borden kun over het algemeen middels de BIOS nauwelijks overkloken. Ik heb zelf zo'n D945Gtp als MCE draaien met een Celeron D 336 erin, maar een dezer dagen ga ik er een 805 in stoppen, dan zal ik gelijk even kijken of dit bord kunt overklokken.
Die 805 zit nu op een Intel D955Xbk, en ook daarbij kan je niet overklokken middels de BIOS, maar daar heb ik een programma'tje van Intel op draaien waarmee volgens info van internet tot 40% zou moeten kunnnen overklokken, maar ik kan niet hoger instellen dan 4%, ook niet met een 630, 820 of 920 erop 8)7 Mijn advies: Geen Intel bord aanschaffen als je wil kunnen overklokken. Zijn verder wel erg stabiele borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Xiled schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:36:
Asus P5P800, i865PE

Info:

Let op, dit gaat over verschillende P5P800 borden! De link naar de ASUS site die jij opgeeft betreft de P5P800 SE deze kan officieel wél de Pentium D aan, net als de P5P800-VM. De de 'gewone' P5P800 volgens de ASUS site NIET, net als de P5P800-MX. Persoonlijk denk ik dat de reviewer waar jij naar linkt niet de Pentium D op de P5P800 heeft gebruikt, in de tekst komt daar niets over naar voren, en ik het zelf ook een P5P800 én een Pentium D 805 en dat werkt bij mij iig niet...

[ Voor 40% gewijzigd door Eldee op 03-04-2006 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Oke bedankt voor de opheldering :)
Gelukkig dat ik nog niks heb besteld :p
Wat is eigelijk het verschil tussen de non SE versie en SE versie? Behalve dat de SE versie pentium D ondersteunt?

Bij de reviewer staat:
Gebruikte hardware:
Geforce 6800
Pentium D830

Dus ik weet niet hoe hij het werkend heeft gekregen, of hij heeft een gewoon een SE board.

[ Voor 32% gewijzigd door Xiled op 03-04-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
ik zit te twijfelen deze processor aan te schaffen...

ik twijfel alleen tussen een 650 of deze, natuurlijk is de prijs een verschil maar met de 650 kan ik weer de cpu unlocken tot een bepaalde waarde...ik vraag mij af, wat het beste zal zijn, qua overclock dan, denk zelf dat de warmte verschil weer in t voordeel is van de D805

ik gebruik een MSI p4n Diamond en 1024mb ddr2 geheugen

[ Voor 9% gewijzigd door RSD1982 op 03-04-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
--edit--

Overbodig :)

[ Voor 93% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 03-04-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
rippance schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:04:
Voor diegene die dat EM64T interessant vond: Als ik in pricewatch keek en dan op de link van Salland, zag ik dat ze erbij hadden gezet dat deze processoren EM64T ondersteunen... zal wel standaard zijn dan?
Kijk gewoon bij processorfinder.intel.com of bij The BalusC Webserver als je op zoek bent naar specificaties ;)

Beide bronnen zeggen dat EM64T ondersteunt wordt : :)
These parts support Intel® Extended Memory 64 Technology (EM64T).
Instructiesets 8nn / 9nn: RISC - IA32 - EM64T - XD - MMX - SSE - SSE2 - SSE3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Euhmm op het doosje wat ik hier heb van de 805 staat gewoon "Intel EM64T supporting 64-bit computing", dus...

BTW, weet iemand wat een goede core is? Staat op de doos ook de code van de core of staat die alleen op de CPU zelf?

[ Voor 39% gewijzigd door eX0duS op 04-04-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Zit ook over deze proc te denken....In combinatie met dit mobo: Asus P5VD1-X ..heb nog een prima AGP kaart waar geen afstand van kan doen. Dus ff voor de duidelijkheid 805 Smithfield ondersteund ook 64-bits????

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, alle 8xx Intel CPU's hebben EM64T support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
silitek schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:13:
Zit ook over deze proc te denken....In combinatie met dit mobo: Asus P5VD1-X ..heb nog een prima AGP kaart waar geen afstand van kan doen. Dus ff voor de duidelijkheid 805 Smithfield ondersteund ook 64-bits????
Wanneer ga je deze combo aanschaffen? Ben erg benieuwd naar de prestaties van de bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^ Ben er nog niet uit..want de 775Dual-880Pro met ddr2 vind ik ook wel wat...Maar de hamvraag blijft welke OC beter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Maar je kunt dan dus ook 64 bits Windows installeren? Is dat ook sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja het kan, nee het is niet sneller. Sowieso zijn de Intel's trager in 64bit mode dan in 32bit, als ik het me goed kon herinneren (in tegenstelling tot de AMD's). Maar de drivers zijn allemaal nog niet jofel, dus of het veel zin gaat hebben betwijfel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
eX0duS schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:37:
Maar je kunt dan dus ook 64 bits Windows installeren?
Intel.com - Intel® Pentium® D Processor Product Information.
Daar staat :
Intel® Extended Memory 64 TechnologyProcessors with Intel EM64T allow platforms to access larger amounts of memory and will support 64-bit extended operating systems.
Is dat ook sneller?
Daar zijn benchmarks over te vinden. Bepaalde applicaties zullen ongetwijfeld sneller zijn al kan ik mij voorstellen dat andere applicaties vrijwel geen winst zullen boeken en/of trager zullen zijn. Driversupport speelt ook een rol.

Nu is het volgens mij wel zo dat de AMD64 extensies (64bits bij AMD) sneller/beter werkt dan EM64T op een Intel CPU.

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 04-04-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb nu ook voor mezelf een P5P800se en een 805 gekocht. Ik wacht nog op de case (ik weet eigenlijk nog helemaal niet welke case ik moet nemen :Z).
Maar goed, toen ik die P5P800se eens goed bekeek (had hem ook al in mijn kantoor PC gezet, maar verder niet naar gekeken), dacht ik toch wel, omfg wat ziet dat ding er eigenlijk cheap-ass uit.
In vergelijking met mijn NF7S 2.0, die vol met chips en andere rariteiten zit, zit er op die Asus dus bijna niks. Doet me echt denken aan zo'n cheap-ass Pentium II boardje van 10 jaar geleden, maar ja het is dan ook een budgetboard, maar toch.
Ik hoop dat het een waardige vervanger gaat worden voor mijn huidige setupje (die trouwens te koop is).
En volgens mij dat SoundMAX (ziet er ook al zo cheap uit, dat logo), zal ook wel niet veel soeps zijn.
Ik weet dat voor PC's die ik voor klanten bouw (met Asus bordjes), dat dat SoundMAX control panel er (jawel CHEAP) uit ziet, dat heb ik allemaal wel eens beter gezien.

Als je bij Asus bij de gewone P5P800 kijkt, zie je dus dit:

http://www.asus.nl/produc...=26&model=166&modelmenu=1

En dan vooral dit:
Upgrade Nu uw Audiosysteem!
Met een paar muisklikken wordt het audio-subsysteem veranderd in een volledig Sound Blaster-geschikte audiogigant.

Geniet van verbeterde Muziek, Film en Game audio met opwindende surround sound via een eenvoudige upgrade die in een wip is geïnstalleerd! Voor meer informatie over het Sound Blaster Live! upgradeprogramma, verwijzen wij u graag naar de website: http://www.soundblaster.com/mbupgrade/
Zal dit ook gelden voor de SE versie??

Is er misschien nog iets meer te vertellen over welke core van de 805 beter is, kun je dit uberhaupt nog wel ergens zien? Ik weet dat mijn XP-M een "1337" core heeft, zo niet een van de beste, maar is dat bij Intel ook zo?

[ Voor 51% gewijzigd door eX0duS op 05-04-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Klopt inderdaad eX0duS, maar toch zit alles er wel op: gbit lan, hele zooi audioaansluitingen voor de liefhebber en SATA. Die NF7 zat inderdaad stampvol met chips, die heb ik hiervoor gehad in m'n systeem. :) Reminds me, die moet ook in de V&A, bedankt voor de reminder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Maar als je de Asus site zo bekijkt, lijkt het net of de gewone p5p meer feature rich is dan de SE...
Ik heb toch minder een *fap fap* gevoel dan met de Abit. :p

Straks komen we er gewoon allemaal achter dat de 805 een piece of shit is, en hebben we met zijn alle onze uber Athlon64 8000+ aan een of andere nerd verkocht via MP, en zitten we met een bout systeem opgescheept. :p

[ Voor 65% gewijzigd door eX0duS op 05-04-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
eX0duS schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:33:
Is er misschien nog iets meer te vertellen over welke core van de 805 beter is, kun je dit uberhaupt nog wel ergens zien? Ik weet dat mijn XP-M een "1337" core heeft, zo niet een van de beste, maar is dat bij Intel ook zo?
Ja, Intel processoren hebben ook steppings en andere data ;)

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/4360/01p4sl85umalayb7kf.th.jpg
De foto laat een Intel Pentium D 805 zien. Intel Pentium 4 8)7
Daar staat SL85U Malay. Als ik kijk op overclockers.ru zie ik het volgende:
• SL7YU -> 2.66 ГГц, 533 МГц, FMB 1.0 (TDP=84 Вт), кэш 1 Мб, степпинг D0;
• SL7YV -> 2.93 ГГц, 533 МГц, FMB 1.0 (TDP=84 Вт), кэш 1 Мб, степпинг D0;
• SL85U -> 2.66 ГГц, 533 МГц, FMB 1.0 (TDP=84 Вт), кэш 1 Мб, степпинг E0;
• SL85V -> 2.93 ГГц, 533 МГц, FMB 1.0 (TDP=84 Вт), кэш 1 Мб, степпинг E0.

Het bovenstaande lijstje gaat over de normale Intel Pentium 4 'Prescott'. Blijkbaar is die code ook geldig voor de Intel Pentium D gezien de SL85U aardig overeen lijkt te komen. (2,66GHz, 533MHz, etc.).
'степпинг' kan zich vertalen naar stepping, de processor op de foto is dus een B0 stepping omdat de A stepping van 'Smithfield' "overeenkomt" met de D stepping van 'Prescott' en de B stepping dus overeenkomt met die van de 'Prescott' E stepping ;)

Mocht er een processor opduiken met een andere code dan kan het zijn dat Intel een C-stepping heeft uitgebracht. Vermoedelijk zal de 'SL85U' nog wel een tijdje blijven.

Er staat nog meer data op de processor maar ik kan daar niet veel uithalen. Bij AMD processoren kan ik de informatie makkelijk aflezen gezien ik mij daar vroeger in verdiept heb. (Laaggeclockte Thoroughbred B's opvoeren in begin/medio 2003 :9)

Overigens wordt het interessant als het Intel Pentium D 905's (o.i.d.) verschijnen met een 'Presler' core :o

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 06-04-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
eX0duS schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:45:
Maar als je de Asus site zo bekijkt, lijkt het net of de gewone p5p meer feature rich is dan de SE...
Ik heb toch minder een *fap fap* gevoel dan met de Abit. :p

Straks komen we er gewoon allemaal achter dat de 805 een piece of shit is, en hebben we met zijn alle onze uber Athlon64 8000+ aan een of andere nerd verkocht via MP, en zitten we met een bout systeem opgescheept. :p
neo en een paar andere hebben het ding al en zoals je aan de hand van de specs kan verwachten een prima ding. Ik zou niet weten waarom hij tegen zou vallen, zeker niet voor z'n prijs.

Wat de P5P800-SE betreft: Weinig toeters en bellen idd (wel GBit lan met geheel eigen aansluiting op NB), maar wel een Intel chipset uit de 8xx serie. Je kunt zeggen wat je wil, maar rocksteady en overklokbaar zijn ze, zeker voor deze cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15

Croga

The Unreasonable Man

Gisteren mijn 805 binnen gekregen.... En ik ben behoorlijk teleurgesteld...

Setup:
Pentium D 805 (ja, duhuh!)
Zalman 9500 koeler
Asrock 775Xfire-eSATA moederbord (945PL chipset)
2 stuks Twinmos PC4300 geheugen
ToPower 600Watt voeding
ATi X800XL grafkaart

De FSB wil tot 150Mhz. De processor loopt dan op ongeveer 3Ghz en stabiel als een rots. Temperatuur komt niet boven de 45 graden. Zodra ik de FSB naar 151 zet start de PC niet eens meer op.

Het geheugen draai ik op "DDRII-400" setting, waardoor het op 112Mhz uit komt. Dat zou dus geen probleem mogen zijn. Het moederbord ondersteund 800Mhz processoren, dus zou makkelijk naar 200Mhz FSB toe moeten kunnen, en op diverse fora zie ik dat 220 ook geen probleem is. Ik kan echter core voltage niet aanpassen.

Iemand een idee waar het probleem hier zit? Ik kan me niet voorstellen dat het geheugen hier een beperking is aangezien dat nog lang niet aan zijn stock speeds zit, en als ik op default instellingen boot (133FSB, DDRII-533) loopt het ook gewoon. Daarnaast vindt ik het raar dat het van rock-stable naar helemaal niet booten gaat op 1Mhz FSB.

Afijn; ik had veel meer verwacht van deze combo. Maar als het niet verder gaat dan dit moet ik toch maar naar een ander bordje gaan kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Hoe heb je de dividers ingesteld ?
Ik ken jouw bord niet maar misschien zit er geen PCI/AGP divider lock op. In dat geval draait jouw PCI bus op 37,5MHz wanneer je 150MHz FSB draait. Als je de mogelijkheid hebt om de FSB op 166MHz vast te zetten is dit wel een proberen waard. Mogelijk veranderd de divider dan ook waardoor de PCI bus netjes op 33MHz komt te draaien met een FSB van 166MHz. Vervolgens kun je weer opvoeren tot een FSB van ~187MHz voordat je weer aan de PCI bus van 37,5MHz aanloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Thandor schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:29:
Hoe heb je de dividers ingesteld ?
Ik ken jouw bord niet maar misschien zit er geen PCI/AGP divider lock op. In dat geval draait jouw PCI bus op 37,5MHz wanneer je 150MHz FSB draait. Als je de mogelijkheid hebt om de FSB op 166MHz vast te zetten is dit wel een proberen waard. Mogelijk veranderd de divider dan ook waardoor de PCI bus netjes op 33MHz komt te draaien met een FSB van 166MHz. Vervolgens kun je weer opvoeren tot een FSB van ~187MHz voordat je weer aan de PCI bus van 37,5MHz aanloopt :)
hmmm... goeie! Volgens mij kan ik ergens de PCI-e snelheid aanpassen, die zal vast gelinked zijn aan de PCI snelheid. Straks eens even kijken wat dat doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb nu een "805 SL8ZH", dat is toch iets anders dan SL85U...
Laten we hopen dat ie goed klokt. :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door eX0duS op 06-04-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Croga schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:30:
[...]

hmmm... goeie! Volgens mij kan ik ergens de PCI-e snelheid aanpassen, die zal vast gelinked zijn aan de PCI snelheid. Straks eens even kijken wat dat doet.....
Ik weet niet of de PCIe klokfrequentie gelijk loopt met die van de PCI bus. Ik heb hier geen ervaring mee dus moet je het zelf even testen ;)
eX0duS schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:32:
Ik heb nu een "805 SL8ZH", dat is toch iets anders dan SL85U...
Hmm, ik zie dat mijn theorie niet klopt. Ik heb tot nu toe weinig ervaring met de processorcodes van Intel maar het begint wel duidelijker te worden ;)

Ik had met Google afbeeldingen naar een Intel Pentium D gezocht. Helaas heeft Google voor een tijd terug iets veranderd aan de 'Afbeeldingen' zoek code. De zoekresultaten zijn er daardoor niet op vooruit gegaan :X. Nu zie ik dus dat de foto waar Intel Pentium D bij stond gewoon een Intel Pentium 4 is 8)7

Als ik met Google zoek naar SL8ZH kom i Intel Pentium D informatie tegen. O.a. weer bij overclockers.ru waarbij men een screenshot van Intel Processor Finder laat zien. Als ik op die site kijk kan ik de processor ook weer terug vinden. Blijkbaar zijn die codes dus gewoon een identificatie van de processoren :)

Als ik goed kijk naar de afbeelding bij overclockers.ru zie ik dat er wordt aangegeven dat de processor EIST had. Intel beweerde op 13 Februari 2006 blijkbaar dat deze processor wél EIST zou hebben. (Technisch zou dit ook mogelijk zijn). De huidige pagina op processorfinder.intel.com laat zien dat EIST niet aanwezig is. In de tekst op overclockers.ru wordt ook gesproken over het verlagen van de multiplier naar 14x om energie te besparen. Dit voordeel is dus blijkbaar weggehaald door Intel. Jammer, anders hadden we gunstig geprijsde 'Smithfield' met een hoge FSB :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Thandor schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:50:
[...]

Als ik goed kijk naar de afbeelding bij overclockers.ru zie ik dat er wordt aangegeven dat de processor EIST had. Intel beweerde op 13 Februari 2006 blijkbaar dat deze processor wél EIST zou hebben. (Technisch zou dit ook mogelijk zijn). De huidige pagina op processorfinder.intel.com laat zien dat EIST niet aanwezig is. In de tekst op overclockers.ru wordt ook gesproken over het verlagen van de multiplier naar 14x om energie te besparen. Dit voordeel is dus blijkbaar weggehaald door Intel. Jammer, anders hadden we gunstig geprijsde 'Smithfield' met een hoge FSB :o
Op de website van ASUS, bij de P5800SE staat het volgende: "SUS CPU Lock Free
De P5P800 SE is nu uitgerust met de CPU Lock Free-optie, die het mogelijk maakt de CPU-multiplier aan te passen tot 14x. Verlaging van de multiplierwaarde zorgt voor meer flexibiliteit in het verhogen van de externe FSB-frequentie om de geheugenbusbandbreedte te vergroten. CPU Lock Free verbetert de algehele systeemprestaties door synchrone modificatie mogelijk te maken. Profiteer van betere prestaties op de zelfde CPU-snelheid en verbeter uw systeem zonder het uiterste van de CPU te vergen."

Komt er dus op neer dat de multiplier tot 14x is in te stellen :p Zie: http://www.asus.nl/produc...=26&model=629&modelmenu=1

Of was dit toch niet precies wat je bedoelde, doelde je meer op iets als CoolnQuiet om energie te besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
In principe is EIST bedacht om de multiplier on-the-fly te veranderen zodat de klokfrequentie lager wordt en er minder energie verbruikt wordt. Uiteraard kan men bij het overclocken ook gebruik maken van de lage multiplier. Probleem is, de D805 ondersteunt geen EIST en dus gaat het hele multiplier verhaal niet op.

EIST en Cool 'n Quiet zijn beide opgezet met dezelfde doelstelling. Bij de AMD Athlon 64 kun je dus enkel de multiplier verlagen. Bij de Intel Pentium D zou dit dan ook mogelijk moeten zijn mits er EIST geactiveerd is en het moederbord de multiplier verandering ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
rippance schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:24:

Komt er dus op neer dat de multiplier tot 14x is in te stellen :p Zie: http://www.asus.nl/produc...=26&model=629&modelmenu=1

Of was dit toch niet precies wat je bedoelde, doelde je meer op iets als CoolnQuiet om energie te besparen :)
Mensen, ik heb dit bord en het verlagen van de MP gaat niet. De cpu ondersteunt het niet, dit hoeft toch niet elke pagina gezegd te worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ook niet als je een of ander pinnetje aftaped? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hmm wtfz0r? Hij loopt nu op 4 ghz, 200mhz FSB en 1.5v... Is dat normaal of wat|?

/edit
Hij loopt nu al dik een half uur Prime stable...

/edit2

Hmmh hij reboot steeds spontaan. Maar dat deed ie ook al op stock speed. Nou weet ik niet of het aan de gare voeding ligt (een 300 watt component pro van een standaard Aopen kast, ik heb er wel zon verloopstekker opgezet van 20 naar 24 pins), of dat de stroom hier niet helemaal lekker is (dat is ie ook niet, want als ik ga printen lijkt het hier net een kermisattractie met al dat geknipper).

[ Voor 87% gewijzigd door eX0duS op 06-04-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Gare voeding, zou ik het zelf op gokken.
Ik heb ergens in dit topic een link naar een review gezien, daar lieten ze zien dat een overgeclockte (3.6ghz oid) PD805 op load 298 watt verbruikte. ALS je nog een 2e voeding hebt, zet die er even op en kijk als hetzelfde nog steeds gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb die Hyperpath functie in de BIOS uitgezet (dus op AUTO), tot nu toe LIJKT het dat ie nu wel stabiel is...

Hoe kan het eigenlijk dat als hij zo veel stroom verbruikt, in verhouding maar weinig warm word dan?

/edit
Maakt niet uit dus, hij is al weer gereboot. :(

/edit zoveel
Ik heb dus ook een tweede p5p, en deze reboot dus ook, dus denk toch dat die voedingen het niet trekken dan (tenminste dat hoop ik maar).

[ Voor 67% gewijzigd door eX0duS op 06-04-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
kon het niet laten, dus heb er ook maar een 805 + p5pse gekocht, om mee te spelen tot de conroe er is :)

morgen ff max op air proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Croga schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:30:
Helaas, mocht niet baten.

Als ik de PCI-e op 100Mhz zet, FSB op 151, doet niets. PCI-e op 90Mhz (om zeker te zijn dat die niet mee klokt met FSB), FSB op 151, doet niets.

De voltages lopen allemaal heel netjes net iets boven normaal (3.3 loopt op 3.45, 12 loopt op 12.3 ongeveer) dus daar kan het ook niet zitten.

Helaas is op het Internet nagenoeg niets te vinden over de 775XFIRE-eSATA. Geen details over wat de PCI CLK doet en hoe die te beïnvloeden, noch iets over voltages....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Met een andere voeding heeft Prime95 18 uur gelopen op 4 ghz, en geen centje pijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

eX0duS schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:05:
Met een andere voeding heeft Prime95 18 uur gelopen op 4 ghz, en geen centje pijn. :)
Zo dat doe je goed!!...waar heb je dat mobo + proc vandaan? AGP en DDR1 is voor mij ook ff genoeg.
Knallen met de 805 is belangrijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Gewoon besteld bij onze groothandel/leverancier...
Het enige probleem is is dat ik nog geen case heb om het in te bouwen. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:58
silitek schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:04:
[...]

Zo dat doe je goed!!...waar heb je dat mobo + proc vandaan? AGP en DDR1 is voor mij ook ff genoeg.
Knallen met de 805 is belangrijker :)
lekker! Dan moet je nu Prime95 eens op allebei de cores draaien en zorgen voor goede koeling en voeding. Dan ben je echt zeker dat het stabiel is. Deed ik gisteren ook maar toen zakte de spanning in en kreeg ik bij 1 core steeds een foutmelding.

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Oh hij doet dat maar op één koor? Ik dacht gewoon allebei tegelijk hehe. Dat is ook klote als de ene core veel slechter is als de andere natuurlijk. }:O

BTW ik heb getest met enkel een cd-rom speler er op aangesloten, en een goedkope 350watt Target voeding (wel 17a op de 12v lijn), en dus geboot met WUBCD.

De andere 805 die ik heb die trok 4 ghz niet...
Ik denk dat deze nog wel hoger kan, en het voltage omlaag. MIsschien doet ie op stock wel 4 ghz, maar ik wil hem eerst fatsoenlijk inbouwen.

[ Voor 90% gewijzigd door eX0duS op 07-04-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Zat je ook aan de 4 ghz??...Op lucht? Zal het het waterkoeling ook instorten..
Dan erbij 3,6 ghz is al voldoende..toch. Heb je een aardige perform

Iemand als eens in games getest??..BF2 of Cod2 b.v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
4ghz op lucht met de standaard koeler op 1,5v (en voltage kan misschien wel lager, nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dan moet tie heel behoorlijk warm worden :o Doe eens checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
Had hem gisteren op 3,8 bij 1,45 maar toen draaide hij nog maar op 1 core en werd hij me iets te warm, ga binnenkort maar eens voor een waterkoeling kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou, ik vind de koeler anders helemaal niet zo warm aanvoelen. Je voelt als je er boven gaat hangen dat er wel het een en ander aan warmte afgevoerd word, maar dat ding is zeker niet zo heet als mijn Athlon die soms op 70 graden staat te bakken.
Ik kan het niet zien want in WUBCD zit volgens mij niks waarmee ik de temperatuur kan meten.
Als het goed is bouw ik hem vandaag in mijn oude case in en installeer ik Windows en heel de zooi (helaas moet ik dan wel weer zo'n 20 naar 24 pins converter gebruiken, want heb geen nieuwe voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

Hier een test van de: Intel Pentium D 805

Anandtech: Intel Pentium D 805 - Dual Core on a Budget

So there you have it, if you are a multitasker or run multithreaded applications, and you want a great low cost solution, then the Pentium D 805 makes a wonderful stepping stone to a future AM2 or Conroe platform. If you're a gamer that doesn't care about multitasking while gaming, the Athlon 64 3000+ is still a strong value. And finally, if you've got the budget for it, the Athlon 64 X2 3800+ still can't be beat.

:)

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 07-04-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hmm ik heb Windows nu fatsoenlijk geinstalleerd, maar op 4ghz @ 1.5v dan ziet ie dus maar een processor... Het voltage wil ik eigenlijk niet verder opschroeven, aangezien hij stressed al 70 graden word... Hmm jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Heb je wel "ACPI multiprocessor PC" staan bij "computer" in aparaatbeheer? Boot anders eens met een Linux Live CD om te zien of die wel 2 CPU's ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou dat verschilt steeds. Bij 3.66 ghz (met alle zooi van mijn pc afgekoppeld)dan heb ik wel 2 CPU's, maar op 4 ghz, niet.
Als ik al mijn hdd's, cd-roms etc aansluit, dan boot ie met 3.66 ghz niet eens.
De voeding trekt het dus niet eens hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dikkere voeding kopen dus, voor ongeveer 80 euro heb je al een kwaliteitsvoeding van ~400w die behoorlijke systemen trekken kan.

[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 07-04-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
AtleX schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:28:
Dikkere voeding kopen dus, voor ongeveer 80 euro heb je al een kwaliteitsvoeding van ~400w die behoorlijke systemen trekken kan.
dat probleem met 1 proc had ik dus ook gisteren ook, maar dan met een tagan 380w voeding... zal er straks eens een zwaardere aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Euhm is het normaal dat dat ding bij full load 80 graden word? (3,66 ghz) :X Hmm alhoewel de heatsink voelt absoluut niet heet aan ofzo, welke temp zal het zijn, die van 73 graden of die van 52 graden? :p

/edit
Ik vind hem eigenlijk helemaal niet veel sneller ofzo dan mijn vorige setup. Eerder langzamer. :X Zal wat gaan benchen, ik hoop wel dat games beter gaan anders verpats ik de boel weer denk ik. :p

En het maakt ook veel meer lawaai als eerst...

[ Voor 40% gewijzigd door eX0duS op 07-04-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
eX0duS schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:07:
Euhm is het normaal dat dat ding bij full load 80 graden word? (3,66 ghz) :X Hmm alhoewel de heatsink voelt absoluut niet heet aan ofzo, welke temp zal het zijn, die van 73 graden of die van 52 graden? :p

/edit
Ik vind hem eigenlijk helemaal niet veel sneller ofzo dan mijn vorige setup. Eerder langzamer. :X Zal wat gaan benchen, ik hoop wel dat games beter gaan anders verpats ik de boel weer denk ik. :p

En het maakt ook veel meer lawaai als eerst...
Jongens jongens jongens, jullie verwachten echt teveel van deze processor. Alleen als je daadwerkelijk meerdere dingen tegelijk gaat doen heb je een prima proc voor weinig geld. Echter in games gebruik je 1 thread en is het gewoon een processor die gelimiteerd is door de 533MHz bus. Dus gewoon een 530J (geloof ik). En die zijn inderdaad niet erg snel nee. Dus verwacht er nou niet teveel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Luuk1983 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:23:
[...]

Jongens jongens jongens, jullie verwachten echt teveel van deze processor. Alleen als je daadwerkelijk meerdere dingen tegelijk gaat doen heb je een prima proc voor weinig geld. Echter in games gebruik je 1 thread en is het gewoon een processor die gelimiteerd is door de 533MHz bus. Dus gewoon een 530J (geloof ik). En die zijn inderdaad niet erg snel nee. Dus verwacht er nou niet teveel van!
Qua single performance is de Intel Pentium D805 vergelijkbaar met de Intel Pentium 4 506. De Intel Pentium 4 530J die z'n werk doet op 3GHz met een FSB van 200MHz (QDR800) is weer wat sneller.

De Intel Pentium D805 moet ook flink opgevoerd worden om qua singleperformance (IMHO) iets te betekenen. Denk aan minimaal 3,6GHz en liever 3,8GHz of 4GHz :)
Het is en blijft een 'Smithfield' processor. Twee inefficiente cores met een 'Netburst' architectuur en een lage FSB ;)
Het is leuk dat je een tweede core hebt die het systeem beter maakt voor multitasking (e.d.). Uiteraard moet je daarbij wel een hoge klokfrequentie en FSB voor hebben. Dat is in dit geval dus minimaal één GHz overclocken.

[ Voor 213% gewijzigd door Thandor op 07-04-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Dus je kan beter een D920 of D820 nemen? Als je games wilt spelen & dual core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
Naar mijn mening kun je dan beter een AMD Athlon 64 X2 halen. Die presteren simpelweg beter.Probleem is wel dat deze een hogere aanschafsprijs hebben. Dat hebben de D820/D920 ook.
Alledrie de processoren vallen dus (IMHO) af voor de personen die graag budget onderdelen willen kopen.

Als je standaard een snel dual-core systeem wilt hebben zou ik een AMD Athlon 64 X2 aanraden. Heb je reeds een LGA775 moederbord met DDR-II geheugen en een dual-core processor ondersteunende chipset dan wordt het verhaal anders en wordt er een Intel Pentium D aangeraden ;)

Overigens zou een Intel Pentium D920 met een FSB van 266MHz (QDR1066) ook lekker zijn. Deze zou dan op 3,73GHz gaan draaien. Een groot bottleneck (de FSB) wordt dan versoepeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Xiled schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:54:
^
Dus je kan beter een D920 of D820 nemen? Als je games wilt spelen & dual core?
Dan kun je beter een X2 nemen, maar als je even de thread leest kom je eracher dat dit al 20 keer is langsgekomen...

Dit topic is over de D805, een goed overklokbare goedkope dual-core, niet wat de allersnelste game-cpu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
ja prijs speelt een grote rol, voor de prijs van een X2 kan ik een mobo + D920 kopen! Maarja nu weer terug ontopic ;)

Heb trouwens zelf nu een:
P5p800SE met D920 gekocht i.p.v. D805 ;)

P5P800Se is zeker aan te raden leuk en stabiel bordje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Laatst online: 22:45
Ik heb me een tijdje stil gehouden, maar nu mijn 530J (daar was ie weer) nu eindelijk de deur uit is (voor een mooi prijsje al zeg ik het zelf) heb ik ook maar een 805 besteld. Volgens Salland is hij 10-03 leverbaar, dus dan hoop ik `m 11-03 in huis te hebben. Mooi op tijd voor m`n verjaardag B) Mocht het allemaal toch zwaar tegenvallen (waar ik niet vanuit ga) dan ga ik lekker weer terug naar een singlecore 630 en als dualcore me heel erg bevalt maar de snelheid niet, naar een 920 @ 3,73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zijn er nog wat tweak tooltjes ofzo speciaal voor Intel boardjes of iets waar ik rekening mee moet houden?
Vind hem maar langzaam... Lijkt ook gewoon of dat programma's etc langzamer opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
originele Intel bordjes hebben iets van een tweak utility, maar jij hebt een asrock bord toch? Hier zijn verder geen 'speciale' tools voor. Verder is het volgens mij vrij algemeen bekend dat tweakers vinden dat pc`s met AMD processoren bijvoorbeeld wat 'happiger' zijn. Mappen schijnen sneller te openen bijvoorbeeld. Ikzelf vind dit grote onzin (merk het zelf namelijk niet), maar als jij altijd AMD bent gewend, moet je vast even wennen aan de extreme traagheid van Intel ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zijn deze temperaturen normaal? 805 @ 3,66 ghz, alletwee de cores @ full load (Prime).

Afbeeldingslocatie: http://images.dutch-ix.nl/temp.jpg

Worden die dingen echt zo warm??
Anders moet ik weer een fatsoenlijke koeler gaan halen, dan is het ook geen budget CPU meer. :p

Wat is de standaard voltage van die dingen eigenlijk? Ik dacht 1,4v, maar volgens mij zit ik er naast, of niet? Want zoals je ziet staat in het plaatje 1.2v.

[ Voor 24% gewijzigd door eX0duS op 07-04-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
:)

[ Voor 99% gewijzigd door Intronic op 07-04-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voltages die speedfan aangeeft zijn niet nouwkeurig. En de standaard vcore is dacht ik 1,3. En over je temps. ik denk dat je voltage regulators (de spoeletjes en schakelingen rond je socket heet worden) Dit los je op door er een flinke fan op te richten of een goede luchtcooler te kopen. Zalman is ideaal, deze cooled dus ook heel erg goed je componenten rond je socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Xiled schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:32:
^
ja prijs speelt een grote rol, voor de prijs van een X2 kan ik een mobo + D920 kopen! Maarja nu weer terug ontopic ;)

Heb trouwens zelf nu een:
P5p800SE met D920 gekocht i.p.v. D805 ;)

P5P800Se is zeker aan te raden leuk en stabiel bordje...
offtopic:
En, hoe bevalt de 920? Ik heb hem zelf ook @4.2GHz
Zeer snel op die snelheid kan ik melden :)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Het voltage op die P5P800SE is wel heel erg onstabiel, in de bios op 1.52 gezet, in cpu-z geeft hij 1.240 - 1.40 aan :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Intronic schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:47:
Het voltage op die P5P800SE is wel heel erg onstabiel, in de bios op 1.52 gezet, in cpu-z geeft hij 1.240 - 1.40 aan :r
Wat voor voeding heb je er aan hangen en hoe zwaar heb je je proc overclokced?

Ik zou het niet zomaar op het moederbord gooien, als je een te lichte voeding hebt. Zoals al gemeld kan dit beestje met een behoorlijke overclock op bijna 200watt terecht komen voor alleen de processor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Croga schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:23:
[...]

Wat voor voeding heb je er aan hangen en hoe zwaar heb je je proc overclokced?

Ik zou het niet zomaar op het moederbord gooien, als je een te lichte voeding hebt. Zoals al gemeld kan dit beestje met een behoorlijke overclock op bijna 200watt terecht komen voor alleen de processor....
Tagan 480 Watt, en draait nu op 3,2ghz .. maar nu krijg ik af en toe weer artifacts, terwijl me gpu niet oced en maar 48c is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:34
Luuk1983 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:23:
[...]

Echter in games gebruik je 1 thread en is het gewoon een processor die gelimiteerd is door de 533MHz bus.
Daar zit je toch wel zwaar fout, games gebruiken sowieso wel meer dan één thread. Zelfs MS word gebruikt meerdere threads. Kun je zien in windows taakbeheer bij Beeld->kollommen selecteren-> aantal threads. Hetgeen wat er meestal nog niet gebeurd is dat bij games de threads op beide cores draaien maar op één core.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
@KingNothing (offtopic)
Kan je ff je settings posten in dit topic, ik kom niet verder dan 3.5 ghz op dit moment :'( : [OC / Ervaringen] P4/CeleronD Prescott Socket775 OC topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hmm op 4 ghz ziet Windows nog maar een core, betekend dat dan dat die andere niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
het kan inderdaad heel goed dat die andere core niet tot 4GHz kan klokken... Dat is wel jammer voor je! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Lol wat een bout cpu eigenlijk, damn. :p
Ik heb totaal niet het idee van goh wat heb ik een vette pc ineens hehe.

[ Voor 49% gewijzigd door eX0duS op 08-04-2006 17:31 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste