[Ervaringen] Dell Inspiron 6400 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.856 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dat inderdaad proberen zodra me laptop is bezorgd.

Mooi dat die trouwens gewoon in de tas past, tja hopelijk past die in me huidige tas. Anders ga ik wel die laptop rugtas van kijkshop wel halen voor 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Op deze foto http://www.christnt.easynet.be/Dell/8.jpg lijkt de laptop SUPER LANG. Hopelijk is dat in het echt niet zo?

Jezus wat een oplichterij, voor dezelfde laptop betaal ik bij consumenten 1325 euro en bij klein zakelijk ongeveer 1010 zonder kortingsbonnen enz. Iemand al ervaring met zakelijk bestellen terwijl je eigelijk consument bent? Wordt er een kvk gevraagt?

PS: Weet iemand hoeveel verzendkosten zijn?

[ Voor 54% gewijzigd door Robbertz236 op 25-04-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is ook binnen :*)

Lekker snel.. En natuurlijk ook niet gekozen voor dat resourchekitje dus ook niet met XP CD. Heb daarom alle meuk die erop stond (denk hierbij aan coral paint shop pro eval, mcaffee eval, tiscali internet, wanadaoo internet enz) gedeinstalleerd.

Hij werkt geweldig, hij ziet er heel mooi uit... ik ben O+ O+

Hij is bij overigens een dag te vroeg geleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:38:
Op deze foto http://www.christnt.easynet.be/Dell/8.jpg lijkt de laptop SUPER LANG. Hopelijk is dat in het echt niet zo?

Jezus wat een oplichterij, voor dezelfde laptop betaal ik bij consumenten 1325 euro en bij klein zakelijk ongeveer 1010 zonder kortingsbonnen enz. Iemand al ervaring met zakelijk bestellen terwijl je eigelijk consument bent? Wordt er een kvk gevraagt?

PS: Weet iemand hoeveel verzendkosten zijn?
Afmetingen en verzendkosten staan op DELL.nl (rond de 90 euro)

Zakelijk bestellen kan als consument, wordt niet naar een kvk nummer gevraagd (staat ook in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:09:
[...]
Afmetingen en verzendkosten staan op DELL.nl (rond de 90 euro)
Bedankt voor de afmetingen!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:09:
[...]
Zakelijk bestellen kan als consument, wordt niet naar een kvk nummer gevraagd (staat ook in dit topic)
Maar wat voor risico neem je dan als ze het ontdekken? Gewoon doen alsof je de domme nederlander bent die de verkeerde afdeling heeft gekozen? Zouden ze dat pikken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:09
Als je de e-value code van zakelijk invult bij consument kom je uiteindelijk op dezelfde prijs uit en kun je ook nog die kortingscode invullen, dus 5% goedkoper dan bij zakelijk.

Vergeet niet dat de prijzen bij zakelijk ex btw zijn!

En nu maar hopen dat de aanbiedingen van (over)morgen goed zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23

Hoogie2004

Whohooooo

antonboonstra schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:01:
[...]

Vast ip-adres op je laptop ingesteld? Ik heb wel eens verhalen gehoord dat er draadloze routers zijn die om de zoveel tijd een ander ip-adres geven...
(gaat dan niet om de 6400, maar heb echter wel dit probleem gehad op 3 plaatsen waar ik wel eens wat pc's fix, in alle 3 gevallen lag het aan de router. controleer of je de laatste firmware hebt, dit verhelpt ook vaak dit soort problemen)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

antonboonstra schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:34:
[...]

De tas is niet te klein zoals eerder werd gewaarschuwd, oftewel de laptop past er prima in. Hierbij ook nog wat foto's van de tas, met en zonder laptop.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De tas bevalt trouwens prima. Voelt erg stevig aan, vooral de schouderbanden. Genoeg vakken ook. Het hoofdgedeelte is in tweeen opgedeelt. Daarnaast heb je daarvoor nog een redelijk groot vak met ruimte voor boeken, papieren en pennen. Aan de zijkanten zitten ook nog twee vakjes waar je de adapter, muis, kaartlezer etc in kwijt kunt. Ik noem een kaartlezer, omdat ik de interne nog niet werkend heb gekregen... |:( (en omdat ie geen CF lust)
Dat CF niet past is wel duidelijk... maar wat doet het dan niet als je bijvoorbeeld een SD of MMC kaart in de interne lezer steekt?? Als ik de MMC uit m'n telefoon in de kaartlezer doe, wordt ie meteen herkent en opend ie zo'n "wat wil je hiermee doen venster" in windows (geen idee hoe dat ding heet :+) en kan ik hem gewoon vanuit verkenner benaderen en gebruiken :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ze hebben vanaf vandaag weer de erg goede actie. Voor 1080 euro (incl. waardebon en BTW) de beste specificaties!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
radem205 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:37:
Ze hebben vanaf vandaag weer de erg goede actie. Voor 1080 euro (incl. waardebon en BTW) de beste specificaties!!!!
Zelf kom ik uit op 1173,40 euro met E-value D-N04643 en de waardebon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:26:
Mijne is sinds zaterdag al op de post en is voor het laats om 10:12 P.M gezien op LIMERICK, IE ben bang dat die morgen nog steed niet wordt bezorgt .

Weet iemand hoe ik legaal aan XP home instalatie cd kan komen ?
Doordat ik niet wist dat je 5 euro extra moest betalen voor de XP cdrom kan ik straks geen schone instalatie uit voeren op me laptop. Vandaar dacht ik download hem wel even, maar tot nu toe kan ik maar geen nerderlandse Home Cdrom vinden op bittorrent netwerk.

Wel pro nederlands, of home engelse :'( erg balen denk je legaal bijzig te zijn, maken ze het weer onmogelijk voor je (mischien moet ik anders maar contact gaan opnemem met dell).
Ik heb ze gister zelf ook al gemailt omdat mijn MediaDirect het dus niet meer doet,... :S
Als ik antwoord heb hoor je het gelijk (heb trouwens gemailt)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:55:

Op internet heb ik een aantal foto's gevonden van de 6400.
Wellicht handig als je ook interesse hebt in deze laptop.
Hmm dat zijn wel hele goede pics, kan ik die toevoegen aan de SP, weet niet of het een site van jouw is of wat dan ook?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:30:
[...]
(gaat dan niet om de 6400, maar heb echter wel dit probleem gehad op 3 plaatsen waar ik wel eens wat pc's fix, in alle 3 gevallen lag het aan de router. controleer of je de laatste firmware hebt, dit verhelpt ook vaak dit soort problemen)
OK, dat zou best kunnen, maar mijn oude lappie met 3com Wifi kaart draait perfect. De firmware van de router is de laatste (SMC site is brol :> ), dus wat voor instelling kan dat dan evt. zijn?

NB: een vast IP adres werkt niet. Ik krijg dan op een of andere wijze helemaal geen verbinding meer.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Kun je het echt niet testen op een andere locatie met iemands andere router, dan weten we iig of het aan de router of aan de laptop ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ligt het nou aan mij, of zijn de aanbiedingen niet schokkend verbeterd vandaag (eigenlijk verslechterd)?
Helaas weer geen gratis verzendkosten.
Zit echt te twijfelen wat te doen. Heb nu deze config samengesteld bij kleine ondernemingen:

Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Grafische Kaart Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory
Harde Schijf 60GB (5,400 rpm) Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
Batterij 9-cell , 53 WHr Li-Ion batterij
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800

TOTAAL Excl. BTW:€ 729,00

Vorige week had ik volgens mij deze config voor dezelfde prijs maar dan met 80 gig. Damn had ik toen maar besteld. Heeft eriemand een dergelijke config op de Dell site goedkoper gevonden (via een andere weg)?

Help me Tweakers!!!!!! Doen of niet doen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de aanbiedingen ongeveer hetzlefde qua prijs en idd minder harddisc.
Misschien dat ze bereidt zijn telefonsich de verzendkosten te laten vallen, wordt het wachten wel een beetje zat op nwe aanbiedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Zouden ze dat doen? De verzendkosten laten vervallen? Op grond waarvan dan?

Bovenstaande config bij consumenten: 1042 incl btw (met die gratis printer die ik niet nodig heb)
En bij kleine onderemingen is ie 956 incl btw.
Scheelt toch wel weer.
Ik ga 'm ook zakelijk gebruiken, dus de BTW krijg ik dan ook nog een sterug. Heb dan eigenlijk wel een mooi lappie voor een mooie prijs, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de tijd
Consument E-code DMNL4-N04641
  • Centrino Duo Core T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
  • Geheugen 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
  • ATI® MOBILITY X1400 256MB graphics card, PCI-Express x16
  • Harde Schijf 60GB (5,400 rpm) Hard Drive
  • Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
  • LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
Totaal € 843,71
- 5% (5% korting bon)
Totaal € 801,52 inclusief BWT en verzendkosten.

Ik zal inderdaad nog eventjes wachten met bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Ik ga mijn laptop gebrukken voor een beetje software-ontwikkeling en websites. Gamen is in principe niet de bedoeling. Wat zou voor mij dan een goede videokaart zijn? Ben nu steeds van die 950 uitgegaan. Maar is de X1300 beter? De X1400 is weer te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zowiezo voor de x1300 gaan aangezien die vele malen sneller is dan de onboard intel kaart (mocht je af en toe een game wille spelen op de laptop), de x1400 zal ik je niet aanraden aangezien de snelheid verschil tussen de x1300 x1400 niet zo groot is (ik dacht een factor 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond even zitten spelen met de laptop. Viel mij op dat icoontjes en plaatjes in IE er belabberd uitzien :? Allemaal blokkerig en rafelig. Ik heb het 1680 scherm, hoogste scherm met TrueLife en de ATI X1400. Heb daarstraks eens zitten zoeken op de Dell forums en daar kwam ik erachter dat er dus veel meer mensen last van hebben. Hebben jullie dat hier ook?

Als oplossing staat er dat het font op 120dpi staat en als je dat terugzet naar 96dpi dat dat al een hoop scheeld. Vanavond maar eens proberen. Zoals de plaatjes er nu uitzien is gewoon triest :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:22:
Als oplossing staat er dat het font op 120dpi staat en als je dat terugzet naar 96dpi dat dat al een hoop scheeld. Vanavond maar eens proberen. Zoals de plaatjes er nu uitzien is gewoon triest :|
Dat is een tooltje van Dell :P . Dat zorgt ervoor dat als je een hoog resolutie scherm hebt, dat er meer wordt vergroot dan alleen de resolutie in Windows. Het zorgt er inderdaad voor dat alles er nogal brak uit ziet. Je kunt inderdaad de DPI omlaag zetten, maar ik zou daarnaast ook dat tooltje even uitzetten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:19
Hmm dat zijn wel hele goede pics, kan ik die toevoegen aan de SP, weet niet of het een site van jouw is of wat dan ook?
Van mij mag je. Het komt van een één of ander Frans forum waar ik ze met toeval tegenkwam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:25:
[...]
Dat is een tooltje van Dell :P . Dat zorgt ervoor dat als je een hoog resolutie scherm hebt, dat er meer wordt vergroot dan alleen de resolutie in Windows. Het zorgt er inderdaad voor dat alles er nogal brak uit ziet. Je kunt inderdaad de DPI omlaag zetten, maar ik zou daarnaast ook dat tooltje even uitzetten.
Welk tooltje is dat dan? Ga ik die er gelijk uitslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Hoe zit het eigenlijk met dat system restore?

Kun je dat gewoon van je harde schijf gooien en als je ooit een xp opnieuw wilt installeren gewoon een cd erin doen en de licentie gebruiken die je krijgt bij de laptop?

Wordt zeker weer een hele zoektocht om alle dell zooi eraf te gooien :)

Ik denk dat ik de laptop maar gewoon bestel nu. 150 euro korting + 5%.
Misschien dat volgende week de verzendkosten gratis zijn, maar dat scheelt ook maar 20 euro met de 5% korting die je dan niet meer krijgt. De wachttijden zullen toch wel behoorlijk zijn, dus kan maar beter op tijd bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:53:
[...]

Welk tooltje is dat dan? Ga ik die er gelijk uitslopen.
Volgens mij is het dit tooltje!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
IntToStr schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:58:
...
De wachttijden zullen toch wel behoorlijk zijn, dus kan maar beter op tijd bestellen...
De wachttijden vallen blijkbaar heel goed mee. Vorige dinsdagnacht had ik de laptop besteld en volgens UPS zit mijn pakket momenteel in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
IntToStr schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:58:
Hoe zit het eigenlijk met dat system restore?

Kun je dat gewoon van je harde schijf gooien en als je ooit een xp opnieuw wilt installeren gewoon een cd erin doen en de licentie gebruiken die je krijgt bij de laptop?

Wordt zeker weer een hele zoektocht om alle dell zooi eraf te gooien :)

Ik denk dat ik de laptop maar gewoon bestel nu. 150 euro korting + 5%.
Misschien dat volgende week de verzendkosten gratis zijn, maar dat scheelt ook maar 20 euro met de 5% korting die je dan niet meer krijgt. De wachttijden zullen toch wel behoorlijk zijn, dus kan maar beter op tijd bestellen...
Ik denk dat ik er ook maar voor ga.....
150 Eur korting? Op welke config heb je dat? Heb je de waardebon gebruitk die in dit topic staat of heb je een andere? Hoe kan je eigenlijk aan de waardebonnen komen? Heb al gegoogled maar niks wijzer kunnen worden.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik denk dat ik er ook maar voor ga.....
150 Eur korting? Op welke config heb je dat? Heb je de waardebon gebruitk die in dit topic staat of heb je een andere? Hoe kan je eigenlijk aan de waardebonnen komen? Heb al gegoogled maar niks wijzer kunnen worden.........
Ik heb de volgende configuratie: E-value code DMNL4-N04643
Dan heb ik nog voor xp pro gekozen, 100gig 7200rpm harde schijf, 9 cell batterij, bluetooth en rugzak

Waardebon NRF8MZ4?VK?LL8 voor 5% korting bij consumenten. (tot 28 april!)

150 euro korting heb je dan automatisch al via de evalue code.

Totaal prijs is dan precies 1400 incl verzend en btw

[ Voor 5% gewijzigd door IntToStr op 26-04-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag, ik weet zeker dat ik me laptop heb besteld met het standaard scherm, wat krijg ik dat spiegelende scherm. Ik moet zeggen dat er in direct zonlicht nog steeds goed is te werken op de laptop, alleen contrast val wat tegen. (maarja is eigelijk ook wel oneerlijk vergelijk waneer je hem gaat vergelijken met een 19inche PVA scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Heb net met Dell gebeld en krijg de korting van kleine bedrijven via consumenten zodat ik ook de kortingsbon kon gebruiken en krijg er ook nog een printer bij van ze :P

Alle kortingen samengevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Klinkt goed.
Vindt het wel vaag op de site van Dell. Verschillende prijzen enzo. En dan ook nog eens met die E-value codes en waardebonnen. Snap het niet helemaal.

Op welk bedrag kom je uiteindelijk uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle kortingen samen??
Dus gewoon de e-value code van kleine bedrijven invullen bij consumenten dus.
Dat is geen dubbele korting. Verklaar je nader en welk prijs betaal je nu voor welk systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Bij kleine bedrijven heb je de actie 150 euro korting en dubbel geheugen.

Als je de evalue code invult bij consumenten worden deze er automatisch in verwerkt.
De actie bij consumenten van die gratis printer heb ik er ook nog uit kunnen halen.

Dan heb je nog die 5% korting die alleen bij consumenten werkt.

Vandaar dus alle kortingen. Ik zou zo een mail moeten krijgen met de offerte van die gast. Zal straks meer info posten.

Zoals ik hierboven al had vermeld:
Ik heb de volgende configuratie: E-value code DMNL4-N04643
Dan heb ik nog voor xp pro gekozen, 100gig 7200rpm harde schijf, 9 cell batterij, bluetooth en rugzak

Heb er de 810 printer bijgekregen voor 30 euro incl btw.

Totaal 1431 euro incl verzend en btw

[ Voor 26% gewijzigd door IntToStr op 26-04-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkdirk schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:32:
[...]

OK, dat zou best kunnen, maar mijn oude lappie met 3com Wifi kaart draait perfect. De firmware van de router is de laatste (SMC site is brol :> ), dus wat voor instelling kan dat dan evt. zijn?

NB: een vast IP adres werkt niet. Ik krijg dan op een of andere wijze helemaal geen verbinding meer.
Wifi werkt hier perfect met de asus WL-HDD als accespionts. Ik kan gewoon met met laptop in de tuin gaan zitten zonder enige disconections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet echt dubbele korting. Alleen die printer eigenlijk.
Heeft iemand al een keer geprobeerd de verzendkosten eraf te lullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:32:
Dat is niet echt dubbele korting. Alleen die printer eigenlijk.
Heeft iemand al een keer geprobeerd de verzendkosten eraf te lullen?
Je maakt zeker een grap. Een printer eraf lullen is al moeilijk laat staan 89 euro aan verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Bij kleine ondernemers staan 3 voorgeconfigureerde 6400's. Ik heb van een van deze de e-value bij consumenten ingevuld. En de waardebon, en dat scheelt 60 EUR op het totaal bedrag (BTW en transport).
Alleen staat er bij deze config een tweede batterij bij. Deze kan je er niet weghalen. Is dat niet mogelijk of zijn er ook weer trucjes hiervoor?

Op de foto's die eerder zijn gepost lijkt de 6400 een beetje zilverachtig. Zijn er meerdere kleuren behuizing?(zonder de snap-on gedoe)?

Wat is verstandiger om te doen? Ik denk aan een config met 1024 Ram en de X1300. Of is het slimmer om nu voor 512 te gaan met de X1400. En er later dan weer 512 bij te prikken?

[ Voor 33% gewijzigd door ione op 26-04-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:22:
Gisteravond even zitten spelen met de laptop. Viel mij op dat icoontjes en plaatjes in IE er belabberd uitzien :? Allemaal blokkerig en rafelig. Ik heb het 1680 scherm, hoogste scherm met TrueLife en de ATI X1400. Heb daarstraks eens zitten zoeken op de Dell forums en daar kwam ik erachter dat er dus veel meer mensen last van hebben. Hebben jullie dat hier ook?

Ik heb het opgelost door de dpi terug te zetten naar 96dpi. Het beeld is nu perfect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
pfff..denk dat we het volgende topic maar: "Ervaringen Dell 6400 deel 2 / Hoe krijg ik mijn 6400 zo goedkoop mogelijk in huis???" moeten gaan noemen ;)

Als ik nu een oordeel mag geven over de intel graphic kaart vindt ik hem belabbert...ik zou echt voor de ATI 1300 gaan mocht je op dit moment kunnen kiezen.

edit:

oja...
Misschien dat één van de kenners het hier weten?
Als ik bijvoorbeeld (zoals vandaag ;) ) ff in het zonnetje buiten ga internetten ik maak dan op dat moment gebruik van de batterij.
Ik stop met computeren als de batterij op 94% zit.
Is het dan "erg" als ik hem dan gelijk weer op de lader doe?, vanwege het aantal cyclus laden/ontladen?
Ik weet dat je een lithium bat. altijd kan opladen mja, ik ben gewend ze altijd volledig te laten leeg lopen omdat ze dan bij mij altijd erg lang (meer dan 2jr) mee gaan en hun kracht het langst behouden.
ik vindt dat de Dell Owner's manual niet echt een goed antwoord geeft, wel zeggen ze dat je na 100 cyclus laden/ontladen minder capaciteit zult hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door Underworld op 26-04-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:30:
[...]

Wifi werkt hier perfect met de asus WL-HDD als accespionts. Ik kan gewoon met met laptop in de tuin gaan zitten zonder enige disconections.
Met een vast IP adres ingesteld? Nog speciale opties ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Underworld schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:56:
pfff..denk dat we het volgende topic maar: "Ervaringen Dell 6400 deel 2 / Hoe krijg ik mijn 6400 zo goedkoop mogelijk in huis???" moeten gaan noemen ;).
Inderdaad ja. Hoewel ik er zelf ook aan mee heb gedaan zou er eigenlijk een apart topic moeten komen. Tips en gebruikerservaringen raken zo een beetje ondergesneeuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
dirkdirk schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:05:
[...]

Inderdaad ja. Hoewel ik er zelf ook aan mee heb gedaan zou er eigenlijk een apart topic moeten komen. Tips en gebruikerservaringen raken zo een beetje ondergesneeuwd.
mja...ik zelf ook hoor, maarja aan de ene kant ook wel logische om een ander topic te starten is misschien wel beter, hoewel alles wel steeds over de 6400 gaat en niet over andere laptops in dit topic.

btw.
Geachte heer Heyboer,

Dell case nummer: 51*******

Betreft: Dell Media Experience

Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support.

U heeft gelijk dat een herinstallatie van Media Experience mogelijk uitkomst bied in dit geval.
U heeft op het moment ook nog een ander alternatief. U heeft geen installtie cd nodig om het systeem (Windows) opnieuw te installeren. U kunt gebruik maken van de ingebouwde dell restore functie.

Ik adviseer u deze Dell restore uit te voeren:

Let op!! Na het uitvoeren van de Dell Restore bent u alle geinstalleerde programma's en opgeslagen bestanden kwijt. De computer gaat terug naar de Fabrieksinstelling. (volledige uitleg stond hieronder maar die hoeft niet gepost te worden tenzij meerdere mensen dit probleem ondervinden)
:X

mja,...ik ga wel bellen, blijkbaar geven ze dan wel cd's :9 :) ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Underworld op 26-04-2006 20:17 . Reden: edit edit edit edit edit edit editten is leuk :) :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokrs Suite 2005
:r :r Ik kreeg zoals op de site stond de engelse internationale versie, bij Microsoft Office XP Language Settings heb ik hem ingesteld op dutch. Echter blijft alles engels en is er geen nederlandse spellings controlle aanwezig.
Ik baal hier erg van, ik dacht mooi legaal word wordt je op zo manier weer afgezet. Morgen ga ik zeker dell ff opbellen en anders is het maar jammer voor microsoft, vinden ze het gek dat er zoveel illigaal gebruik is ?

@dirkdirk
Heb alleen bij intel tool gekozen voor de wireles netwerk (sidd) en me paswaard ingevoerd. En tot nu toe perfecte verbinding, ik moet wel zeggen dat ik bij mij acces piont hem heb geforceerd naar 54mbit only. DHCP server wordt verzorgd door de asus WL-500g router.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:18
Damn ik begin het wachten nu echt beu te worden. Had gehoopt me laptop vandaag in ontvangst te nemen, maar UPS wil maar niet opschieten. Het pakket is maandag al verzonden en staat sinds gisteren op in transit. En nu nog steeds :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
Ik stop met computeren als de batterij op 94% zit.
Is het dan "erg" als ik hem dan gelijk weer op de lader doe?, vanwege het aantal cyclus laden/ontladen?
Ik weet dat je een lithium bat. altijd kan opladen mja, ik ben gewend ze altijd volledig te laten leeg lopen omdat ze dan bij mij altijd erg lang (meer dan 2jr) mee gaan en hun kracht het langst behouden.
Nee dat is niet erg, een halve cyclus word als een halve geteld. Een mooie uitleg staat op de site van apple: http://www.apple.com/nl/batteries/
Dreamer... schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:18:
Damn ik begin het wachten nu echt beu te worden. Had gehoopt me laptop vandaag in ontvangst te nemen, maar UPS wil maar niet opschieten. Het pakket is maandag al verzonden en staat sinds gisteren op in transit. En nu nog steeds :S.
Hmm da's slecht nieuws.. mijne staat sinds vandaag in transit, en ik hoop hem morgen toch wel binnen te krijgen, maar als ik dit hoor...
Als ik nu een oordeel mag geven over de intel graphic kaart vindt ik hem belabbert...ik zou echt voor de ATI 1300 gaan mocht je op dit moment kunnen kiezen.
Belabbert op welk vlak? Gamen? HD-video bekijken?

Ik heb hem gekozen omdat hij minder energie verstookt dan de ATi's, en betere drivers heeft voor Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
jeroen-v schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:17:
[...]

Nee dat is niet erg, een halve cyclus word als een halve geteld. Een mooie uitleg staat op de site van apple: http://www.apple.com/nl/batteries/

[...]

Hmm da's slecht nieuws.. mijne staat sinds vandaag in transit, en ik hoop hem morgen toch wel binnen te krijgen, maar als ik dit hoor...

[...]

Belabbert op welk vlak? Gamen? HD-video bekijken?

Ik heb hem gekozen omdat hij minder energie verstookt dan de ATi's, en betere drivers heeft voor Linux.
hey thnx das een behoorlijk goede uitleg!
mja met most wanted, als je erg snel gaat en dus daardoor meer frames per second hebt, gaat het soms erg traag allemaal, ik denk dat je dat niet met de Ati kaarten hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Even wat advies gevraagd bij het bestellen:

Bij het configureren kan je onder het kopje 'Operating System Backup & Recovery' kiezen voor
PC Restore recovery system by Symantec of Windows Backup Media. Is de eerste optie dat er een deel van je harde schijf ingericht wordt met restore-spullen? En bij de tweede krijg je de restore op CD? Of krijg je Windows op een CD? Wordt er sowieso een restore-gedeelte op je harde schijf geplaatst (ongeacht de keuze bij dit onderwerp)?

Bij het volgende kopje 'Dell System Media Kit' kan je kiezen of je een resource-cd wilt hebben. Er staat dat je de spullen ook van de support-site kan downloaden. Niet nodig dus??

In het overzicht na het configureren staat de volgende regel:
'Gedis Bundle Reference 6400 Silver N04642'
Wat houdt dit in. Ik heb i.p.v. silver ook weleens bronze zien staan. Zijn dit de kleuren van de laptop?
Bij de specs las ik ook dat er twee kleuren zijn (Silver en White). Ik zie echter nergens waar je dat kan selecteren (of komt dat pas bij het definitieve bestellen)?

[ Voor 24% gewijzigd door ione op 27-04-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ione schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:20:
'Gedis Bundle Reference 6400 Silver N04642'
Wat houdt dit in. Ik heb i.p.v. silver ook weleens bronze zien staan. Zijn dit de kleuren van de laptop?
N04641: Bronze
N04642: Silver
N04643: Gold

Dit zijn gewoon benamingen voor de goedkopere (~business/coupon?) versies van de drie 6400 reeksen die je ook ziet als je bij de consumentenafdeling voor de 6400 kiest. Die standaard versies (resp. N04645,6,7 dacht ik) zijn duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
Ik zit voor mijn vriendin nu te twijfelen tussen een Inspiron 6400 of misschien een andere goedkope laptop van rond de 700 a 800 euro. Maar vaak zie je dan toch nog Pentium M's. Nu weet ik wel dat die trager zijn dan de Centrino Duo's en meer energie zouden verbruiken, maar heeft iemand hier misschien specificaties van? Want of het verschil nu 5 of 30% is in prestaties maakt natuurlijk toch nogal een verschil.

Dus kan er iemand benchmarks vinden tussen één of meerdere Pentium M's en Centrino Duo's? Via google vond ik namelijk voornamelijk vergelijkingen tussen desktop-cpu's of met enkel de Pentium M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ione schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:20:
Even wat advies gevraagd bij het bestellen:

Bij het configureren kan je onder het kopje 'Operating System Backup & Recovery' kiezen voor
PC Restore recovery system by Symantec of Windows Backup Media. Is de eerste optie dat er een deel van je harde schijf ingericht wordt met restore-spullen? En bij de tweede krijg je de restore op CD? Of krijg je Windows op een CD? Wordt er sowieso een restore-gedeelte op je harde schijf geplaatst (ongeacht de keuze bij dit onderwerp)?

Bij het volgende kopje 'Dell System Media Kit' kan je kiezen of je een resource-cd wilt hebben. Er staat dat je de spullen ook van de support-site kan downloaden. Niet nodig dus??
Er staat ongeacht welke optie je kiest een partitie met restore spullen op de HDD. Ik heb zelf gekozen voor de XP cd voor die paar euro extra. Je krijgt dan een Dell cdrom met gewoon XP erop. Als je die installeerd heb je dus een kaal, schoon systeem. Drivers kan je idd downloaden. Doe dit dan wel VOOR je Windows opnieuw installeerd. Brand ze op cd en ga dan installeren.

Hou er wel rekening mee dat spullen als Media Experience, DVD software, CD/DVD brand software NIET op cdrom meegeleverd worden. Er zijn hier mensen bezig of ze er een cd van los kunnen peuteren bij Dell. Ik ben benieuwt, als het ze lukt ga ik dat ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 20:36
Gregoor schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:57:

Dus kan er iemand benchmarks vinden tussen één of meerdere Pentium M's en Centrino Duo's? Via google vond ik namelijk voornamelijk vergelijkingen tussen desktop-cpu's of met enkel de Pentium M.
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=2663
http://www.tomshardware.c...ife_for_quicker_response/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:10
De waardebon die 5 % korting biedt op de bestelling vervalt vrijdag 28 april 2006. Is deze morgen (vrijdag) ook nog bruikbaar. Iemand die me daar uitsluitsel over kan geven?

En als ik n order vandaag aanmaak, en betaal pas zaterdag/maandag. Geld dan t bedrag op het moment van de order? of op de prijzen die gebasseerd zijn op zaterdag/maandag?

[ Voor 34% gewijzigd door Shadowzon op 27-04-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gregoor schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:57:
Ik zit voor mijn vriendin nu te twijfelen tussen een Inspiron 6400 of misschien een andere goedkope laptop van rond de 700 a 800 euro. Maar vaak zie je dan toch nog Pentium M's. Nu weet ik wel dat die trager zijn dan de Centrino Duo's en meer energie zouden verbruiken, maar heeft iemand hier misschien specificaties van? Want of het verschil nu 5 of 30% is in prestaties maakt natuurlijk toch nogal een verschil.

Het is dat ze bij Dell goedkoop zijn. Deze configuraties kan je nergens en dan ook nergens voor een prijsje onder de 1200-1500 euro vinden. Waarom een verouderde computer kopen als je ook het nieuwste van het nieuwste kunt kopen. Zelfs de Pentium M's bij computerwinkels zijn nog erg duur. Waar denk jij een pentium M te kunnen vinden van 700-800 euro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag laatst nog de 6400 in een computerzaal bij mijn opleiding. :9 Wat is het een mooie ding. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:20:
Ik zag laatst nog de 6400 in een computerzaal bij mijn opleiding. :9 Wat is het een mooie ding. :>
Ik krijg ook alleen maar complimenten waar ik ook ben, iedereen vindt dit ding ruleren!!! _/-\o_ :Y) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nu out for delivery. Vraag me af hoe snel die er zal zijn. Wanneer hadden de meeste van jullie m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een goede site gevonden met heel veel afbeeldingen van de 6400
Deze keer komen de afbeeldingen (31 stuks) van een Chinese site.

Link:
http://detail.zol.com.cn/picture_index_42/index416026.shtml

(Update) En nog wat CPU-Z, 3D Mark 2001 etc. informatie:

http://detail.zol.com.cn/picture_index_42/index415984.shtml

Heb zelf de notebook nog niet besteld, omdat ik o.a. de aanbieding van deze week niet echt spectaculair vind.

Daarnaast heb ik nog wat vragen:
  • Als je kiest voor zo'n Ati kaart, kun je die dan evt later altijd nog vervangen als deze bijv. defect raakt.
  • En een wat algemenere vraag. Ik heb van iemand gehoord dat een notebook na +/- 3 jaar afgeschreven is, maar ik heb hiervoor een notebook gehad van een ander merk, waarbij ieder jaar de videokaart defect raakte omdat deze te warm werd. Moest daarbij dus steeds het complete moederbord laten vervangen.
    Als ik hier zo reacties lees zou een Dell notebook toch meer vertrouwen geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

KabalA! schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:23:
[...]

Dat CF niet past is wel duidelijk... maar wat doet het dan niet als je bijvoorbeeld een SD of MMC kaart in de interne lezer steekt?? Als ik de MMC uit m'n telefoon in de kaartlezer doe, wordt ie meteen herkent en opend ie zo'n "wat wil je hiermee doen venster" in windows (geen idee hoe dat ding heet :+) en kan ik hem gewoon vanuit verkenner benaderen en gebruiken :)
Ik stop er een SD kaartje in (kan maar op 1 manier) maar er komt niets tevoorschijn. Is het zo dat er in Verkenner standaard al schrijfstations staan voor de interne kaartlezer ook al zit er nog geen kaartje in? Die staan er namelijk niet bij mij, maar wel als ik mijn externe kaartlezer aansluit. Bij apparaatbeheer staan geen problemen, de drivers lijken goed geinstalleerd. Iemand hier ook ervaring mee?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:16:
Hij is nu out for delivery. Vraag me af hoe snel die er zal zijn. Wanneer hadden de meeste van jullie m?
Hier ook :) Hopelijk komen ze nog in de voormiddag. In de namiddag moet ik weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:18:
Als je kiest voor zo'n Ati kaart, kun je die dan evt later altijd nog vervangen als deze bijv. defect raakt.
Ik zou zeggen, check even de service manual: http://support.euro.dell....s/ins6400/en/sm/index.htm

Die is redelijk compleet en beschrijft hoe je je 6400 volledig uit elkaar haalt. Kort antwoord: ja, de grafische kaart lijkt me vervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:12:
[...]

Er staat ongeacht welke optie je kiest een partitie met restore spullen op de HDD. Ik heb zelf gekozen voor de XP cd voor die paar euro extra. Je krijgt dan een Dell cdrom met gewoon XP erop. Als je die installeerd heb je dus een kaal, schoon systeem. Drivers kan je idd downloaden. Doe dit dan wel VOOR je Windows opnieuw installeerd. Brand ze op cd en ga dan installeren.

Hou er wel rekening mee dat spullen als Media Experience, DVD software, CD/DVD brand software NIET op cdrom meegeleverd worden. Er zijn hier mensen bezig of ze er een cd van los kunnen peuteren bij Dell. Ik ben benieuwt, als het ze lukt ga ik dat ook proberen.
Ik heb zonet even gebeld. Ik had geeneen CD meegeleverd gekregen, maar omdat ik de schijf wil partitioneren (zonder Partition Magic) had ik de CD eigenlijks wel nodig. Hij kwam eerst met de optie 'Recovery CD branden' vanuit het startmenu -> Dell o.i.d. Tweede optie was dat hij de CD opstuurde. Ik gaf uiteraard aan wel interesse in optie 2 te hebben. Dat was prima :)
Volgens hem krijg ik nu gratis(!) opgestuurd: Windows CD, drivers CD, Sonic brander software én PowerDVD :*) Geweldige service bij Dell tot nu toe _/-\o_

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonboonstra schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:01:
[...]

Ik heb zonet even gebeld. Ik had geeneen CD meegeleverd gekregen, maar omdat ik de schijf wil partitioneren (zonder Partition Magic) had ik de CD eigenlijks wel nodig. Hij kwam eerst met de optie 'Recovery CD branden' vanuit het startmenu -> Dell o.i.d. Tweede optie was dat hij de CD opstuurde. Ik gaf uiteraard aan wel interesse in optie 2 te hebben. Dat was prima :)
Volgens hem krijg ik nu gratis(!) opgestuurd: Windows CD, drivers CD, Sonic brander software én PowerDVD :*) Geweldige service bij Dell tot nu toe _/-\o_
Kijk, dat zou mooi zijn. Denk dat ik die lui ook maar eens ga bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
antonboonstra schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:01:
[...]

hmm zo do i...maare wat heb je precies gezgt om dit alles zomaar te krijgen!!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:41:
[...]

Ik zou zeggen, check even de service manual: http://support.euro.dell....s/ins6400/en/sm/index.htm

Die is redelijk compleet en beschrijft hoe je je 6400 volledig uit elkaar haalt. Kort antwoord: ja, de grafische kaart lijkt me vervangbaar.
In principe kan je dus de hardeschijf ook vervangen. Dit lijkt me erg handig met het oog op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
Vandaag is trouwens de laatste dag voor de 5 % kortingsbon.. Heb n Dell medewerker gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Heb net ook ff gebeld,
Ik vertelde dat MediaDirect niet meer werkte (is ook echt zo!), en ik zij dat ik de support van de email al helemaal gevolgt had, hij stelde voor om ctrl - f11 te doen, ik zij dat ik dat al gedaan had :X en dat dat niet hielp.
Toen zij hij, tja dan zal ik toch echt ff de cd's moeten versturen, ik zij "ok dat moet dan maar..." ( ;) )
Bleef ie ff 5 minuten lang weg, ik dacht shiitt dat heb ik weer ze hebben me vast door!!!
Maar toen kwam ie met het verhaal dat ze sinds 2005 geen cd's er meer bij doen omdat ze zo'n geweldig recovery systeem erop hebben zitten! (omg! ik wist dat al maar hij moest het blijkbaar ff navragen oid! :X ;))
Mja, nu kan ik voor morgen (maar liefst) 5cd's verwachten (morgen al !?).

Ik krijg nu: Sonic, Powerdvd, Resourse cd, Media Experience (heb ik dus.. serieus echt nodig!). en de winxp cd thuis gestuurd. :*) :*)

Mja, hij zij op het laatst of ik ff een enquette over zijn service wilde invullen die ik per mail krijg,..("met zo'n hoog mogelijke cijfers," zij die zelf heel zacht!!! :) ), ik zij das geen probleem ik zla je een aantal negens geven B) (doe ik wel ff voor hem).

So that's it, kan ik eindelijk een fresh install doen zonder breedband shit erop en geheel legaal laten!!!

[ Voor 20% gewijzigd door Underworld op 27-04-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Die moet ik onthouden :P

Ik gooi gewoon al die shit van dell eraf inclusief de system restore, zet er zelf wat programma's en pakketten op door wat universiteitslicenties te gebruiken en maak dan zelf wel een image. Mocht het mislukken kan ik altijd nog bovenstaand toneelstukje opvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
IntToStr schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:27:
Die moet ik onthouden :P

Ik gooi gewoon al die shit van dell eraf inclusief de system restore, zet er zelf wat programma's en pakketten op door wat universiteitslicenties te gebruiken en maak dan zelf wel een image. Mocht het mislukken kan ik altijd nog bovenstaand toneelstukje opvoeren :)
offtopic:
Mja dat kan ook, maar ik vindt nog altijd dat ik recht heb op cd's bij een nieuwe computer/laptop.
Dat vondt ik al toen ik jaren geleden voor meer dan 1400 euro een MyCom pc kocht en ik alleen maar OEM kon kiezen of voor 140 euro extra de cd versie (proffessional) :? dus zonder een WinXP cd geheel zonder Software, was volgens hun namelijk al allemaal op het recovery gedeelte :X

MyCom doet vet moeilijk; "U heeft zelf voor een OEM gekozen u had ook voor hetzelfde geld voor de cd versie kunnen kiezen" (yeah right, wtf!!!!) maar Dell doet dus in dit geval totaal niet moeilijk!

Voor service geef ik Dell dus ook op dit moment gewoon een negen! (kan niet hoger dan 9 kiezen volgens de dell medewerker).

@Attix (of desnoods iemand anders?)
Aangezien het topic toch wel goed loopt.
Zie je er iets in om de volgende SP te maken? ik vindt dat ik er namelijk niet zo goed in ben (en heb er geen zin in ;) )

heb btw. de SP weer ff geupdate met de foto's van Renzo24 en het batterijen verhaal

[ Voor 23% gewijzigd door Underworld op 27-04-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:55
Laptop inspiron besteld vorige week vrijdag (21 April) Ik kreeg hem gisteren binnen (26 April) Ik heb er 1050 euro voor betaald. (T2300, 1024 mb geheugen, 256 mb x1400 kaart, 100 gig HD 5400 rpm, truelife beeldscherm 1280x800. + grotere batterij) Had het via kleine bedrijven besteld. Gewoon laten belasten voor thuisgebruik. Als het goed is, mag je als normale consument ook gewoon een order plaatsen onder kleine bedrijven, mits je het belast met btw. Wettelijk gezien moet je je laptop gewoon met btw gaan belasten als je als bedrijf je laptop aanschaft voor thuisgebruik. Heb ik dus gewoon gedaan. Je hoeft niet eens een bedrijfsnaam in te vullen bij de registratie.

Even een verhaal over de drivers en etc. Standaard staat er een verborgen partitie op, voor je software op de dell inspiron 6400. Als je de drivers cd aanvraagt kun je dat gewoon van je HD wissen zonder problemen. Ik zag bijvoorbeeld, dat ik maar 95 gig aan ruimte had op mijn hd (terwijl ik toch een 100 gig hd erin had zitten) een paar gig is dus besteed aan verborgen partitities. Ik had gebeld en ik krijg alle cd's gewoon thuisgestuurd van dell. (5 stuks in totaal) een windows xp home cd, drivers cd, sonic brand software, mediadirect software en powerdvd) kostte mij niets. Daar heb je immers recht op. Gewoon bellen. Ik had als argument, dat ik alles opnieuw wilde partitioneren en ik wist niet hoe ik alles kon backuppen. Er werd verteld dat ik dus start moest drukken en dan dell, recoverycd branden ofzo (onder de map accesoires). Maar die had ik dus niet meer op mijn laptop staan om de een of andere vage rede. Hij gaf aan van: dan moet ik je maar de cd's op gaan sturen. "Ja graag!". Ik krijg het tussen morgen en volgende week woensdag binnen.

Gewoon bellen en aanvragen die handel. Is niet moeilijk en ik vind dat je daar recht op hebt.

Ik snap alleen 1 ding niet. Sommigen hadden eerder een order geplaatst, maar toch had ik mijn laptop al binnen na 6 dagen wachten. Ik had betaal met creditcard, misschien was het daarom sneller afgehandeld (of bedrijven hebben een hogere prioriteit). Is trouwens ook raadzaam om met creditcard te betalen. Je krijgt bent namelijk 3 maanden verzekerd tegen diefstal en schade. (Daarnaast kreeg ik ook 15 euro extra korting. Hetwas een actie)

[ Voor 4% gewijzigd door Monkeydancer op 27-04-2006 16:27 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net besteld:

T2300
1024 MB
X1300
9 cells batterij
normale scherm
80 Gb HD 5400rm

€ 870,00
inclusief kortingsbon(die morgen afloopt), btw, verzendkosten en €20,00 retour voor printer 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Ik heb op dit moment ff een deja-vu gevoel nu ik bovenstaande lees :? :? :?
Het middelste gedeelte was bekend en een gedeelte heb ik zelf nu net gepost...mja maakt niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
nu wel een beetje spijt dat ik geen BT onboard heb genomen, is makkelijker als elke keer het stickje er in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier op het forum dat de ervaringen met een truelife scherm over het algemeen positief zijn,
maar zijn er ook nadelen aan een truelife scherm.

Dat ze spiegelen kun je wel zien in o.a. de volgende foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/8294.jpg
Grote Afbeelding
(Foto van Dell XPS M140)

Is zo'n truelife scherm bijv. kras gevoeliger en trekt zo'n scherm bijv.
meer stof aan waardoor je deze vaker moet schoonmaken dan een standaard scherm
omdat die stofdeeltjes bijv. veel meer zullen opvallen dan op een standaard scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:29:
Net besteld:

T2300
1024 MB
X1300
9 cells batterij
normale scherm
80 Gb HD 5400rm

€ 870,00
inclusief kortingsbon(die morgen afloopt), btw, verzendkosten en €20,00 retour voor printer 750.
Hoe heb je die printer erbij gekregen..? die kreeg ik niet.. :(

Heb je de e-value code van kleine bedrijven gebruikt en bij consumenten ingevoerd? of hoe heb jij je systeem samengesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond heren...

Heb hem net als vele ook (eindelijk) vandaag ontvangen.
Wil natuurlijk schone install uitvoeren.
Zou iemand duidelijk kunnen posten welke drivers, enz. noodzakelijk zijn na een opschoning en win. xp pro

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Type je service tag (onderkant v/d laptop) hier in:

http://support.euro.dell....px?c=nl&l=nl&s=gen&~ck=bt

Dan kun je alle benodigde drivers downloaden. Eerst even doen, anders doet wireless het bijv. niet en kun je niet online..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Shadowzon schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:44:
[...]

Hoe heb je die printer erbij gekregen..? die kreeg ik niet.. :(

Heb je de e-value code van kleine bedrijven gebruikt en bij consumenten ingevoerd? of hoe heb jij je systeem samengesteld?
Ja, ben ik ook wel benieuwd naar. Laat eens weten 007Dutchy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:39:
Ik lees hier op het forum dat de ervaringen met een truelife scherm over het algemeen positief zijn,
maar zijn er ook nadelen aan een truelife scherm.

Dat ze spiegelen kun je wel zien in o.a. de volgende foto.

[afbeelding]
Grote Afbeelding
(Foto van Dell XPS M140)

Is zo'n truelife scherm bijv. kras gevoeliger en trekt zo'n scherm bijv.
meer stof aan waardoor je deze vaker moet schoonmaken dan een standaard scherm
omdat die stofdeeltjes bijv. veel meer zullen opvallen dan op een standaard scherm?
wederom thnx, voor een goede pic als voorbeeld van het Truelife scherm!
mja, ik denk dat het aantrekken van stof en het zien van stof hetzelfde is...
mij lijkt schoonmaken van een truelife scherm ook veel makkelijker.
krasgevoelig, geen idee..
Wat een klasgenoot tegen mij zij die een Acer heeft met truelife; beviel erg goed alleen als je een beetje in de zon komt dan zie je vrij weinig, maarja ik zie nu ook met mijn normale scherm in de zon "vrij weinig",..dus ik denk dat het allemaal maar niets uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:01
Die prijzen zijn wel heel raar bij Dell.

Ik heb de E- value codes van Kleine Ondernemingen (N04641, N04642 en N04643) ingevoerd bij Consumenten en het prijsverschil tussen de eerste (€1046,01 exclusief verzendkosten) en de laatste (€1165,01 ook ex. verz.) bedraagt slechts dus €119 als ik het systeem samenstel zoals ik hem graag zou willen hebben.

Ik configureer de notebooks met een X1400, het 1680x1050 scherm, de 9- cels accu, Bluetooh, 1 Jaar Collect & Return service en XP Home. Wat je hiervoor terugkrijgt:

• T2500 i.p.v. T2300
• 2x512MB i.p.v. 2x256MB
• 100GB harde schijf i.p.v. 60GB harde schijf

Hmm, voor 120 euro meer krijg je dan heel wat bang for the buck als je het mij vraagt :).

Op de site staat dat de actie morgen 'afloopt'. Betekent dat morgen de laatste dag is of is dat vannacht?

[ Voor 12% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-04-2006 22:04 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
Denk dat dell morgen wel met n leuke aanbieding komt voor met koninginnedag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Shadowzon schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:04:
Denk dat dell morgen wel met n leuke aanbieding komt voor met koninginnedag... :)
Ahhhh, waarom doe je dat nou. Stond net op het punt te gaan bestellen. Nu krijg ik weer een naar gevoel..... :-)

Maar komen de nieuwe acties van Dell niet altijd op woensdag uit? De overige acties bij kleine on. lopen nog tot 2 mei. Zou er morgen dan al een nieuwe actie komen, of pas 3 mei?

[ Voor 23% gewijzigd door ione op 27-04-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
Nou Dell heeft ook bijna altijd wel weekendaanbiedingen... Was met pasen ook zo.. dus verwacht t eigenlijk ook wel met koninginnedag..

Tis tenslotte n nationale feestdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Shadowzon schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:18:
Nou Dell heeft ook bijna altijd wel weekendaanbiedingen... Was met pasen ook zo.. dus verwacht t eigenlijk ook wel met koninginnedag..

Wat voor aanbieding hadden ze met pasen dan? Aantrekkeijk?
Op zich loop ik het risico om ongeveer 45 Eur te verliezen als er geen goeie actie is dit weekend. Dit is namelijk de korting van de waardebon. De overige aanbiedingen lopen tot 2 mei (o.a. dubbel geheugen en extra korting bij kleine ondernemingen).
Denk dat ik het risco wel wil gaan lopen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
Ik hoop stiekem dat ze de verzendkosten gratis doen... Dat zou nl. ideaal zijn!

Heb vandaag n offerte laten maken die nog n dag geldig is. Dus ik wacht lekker af! Soms moet je t slim spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Offerte kan ook via internet? Of alleen telefonisch?
Hoe gaat dit dan? Ik ben tot nu toe steeds tot het 'mandje' gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:50:
[...]

wederom thnx, voor een goede pic als voorbeeld van het Truelife scherm!
Vandaag zat ik in de trein met de laptop, en natuurlijk scheen de zon op me scherm, waneer je de brightness op maximaal zrt is het geen probleem :) . Ik weet alleen niet of ik nou wel of niet een Truelife scherm heb, ik heb namlijk besteld met het standaard scherm. Maar hij spiegeld wel, al heb je er gelukig bijna geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat ik nou net deze laptop besteld hebben.
Als ze morgen nog met een mooie aanbieding komen opzetten pak ik de telefoon nog even :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
terug komen op trulife ..
ja het spiegel gehalte is hoog maar geen spijt van :)
kijkt erg goed.

hier nog een voorbeeld van de spiegel

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto142.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:39:
[...]

Vandaag zat ik in de trein met de laptop, en natuurlijk scheen de zon op me scherm, waneer je de brightness op maximaal zrt is het geen probleem :) . Ik weet alleen niet of ik nou wel of niet een Truelife scherm heb, ik heb namlijk besteld met het standaard scherm. Maar hij spiegeld wel, al heb je er gelukig bijna geen last van.
whahahaha dat is toch wel één van de grappigste dingen die ik in dit hele topic heb gehoord _/-\o_ :D _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:54

hier nog een voorbeeld van de spiegel
Ziet er toch wel apart uit. Net alsof het gewoon glas is.
Vandaar dat ik ook het idee heb dat zo'n scherm veel krasgevoeliger zal zijn.

Maar ik zal is gaan kijken bij een Mediamarkt naar zo'n soort scherm.

Heb nog wel wat info gevonden over hoe zo'n truelife scherm werkt.
http://www.screentekinc.com/dell-truelife-lcd-screens.shtml

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 19:21
IntToStr schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:27:
Opnieuw installeren met XP Pro is geen probleem, dat heb ik ook gedaan.
Van tevoren wel even alle drivers van de Dell website gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:06:
[...]

Ziet er toch wel apart uit. Net alsof het gewoon glas is.
Vandaar dat ik ook het idee heb dat zo'n scherm veel krasgevoeliger zal zijn.

Maar ik zal is gaan kijken bij een Mediamarkt naar zo'n soort scherm.

Heb nog wel wat info gevonden over hoe zo'n truelife scherm werkt.
http://www.screentekinc.com/dell-truelife-lcd-screens.shtml
hmm ook wel weer iets voor de SP!
nice info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:29:
Net besteld:

T2300
1024 MB
X1300
9 cells batterij
normale scherm
80 Gb HD 5400rm

€ 870,00
Heb telefonisch besteld. E value code N04642 laten invullen bij consumenten, 9 cells batterij genomen en 1 jaar collect en return. Daarna nog € 20,- voor de printer terug gekregen, hij kon hem ook eerst niet vinden heb hem toen gewezen op de aktie voor consumenten tot 2 mei een printer erbij. De waardebon laten invullen die vandaag afloopt.
Ben wel blij met de configuratie, als je vergelijkt met andere merken heb je hier zoveel meer voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:50:
[...]

Heb telefonisch besteld. E value code N04642 laten invullen bij consumenten, 9 cells batterij genomen en 1 jaar collect en return. Daarna nog € 20,- voor de printer terug gekregen, hij kon hem ook eerst niet vinden heb hem toen gewezen op de aktie voor consumenten tot 2 mei een printer erbij. De waardebon laten invullen die vandaag afloopt.
Ben wel blij met de configuratie, als je vergelijkt met andere merken heb je hier zoveel meer voor je geld!
Niet duur voor een nette configuratie, 750 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:56:
[...]

Niet duur voor een nette configuratie, 750 €
Zou mooi zijn maar het is printer type 750. Heb gewoon € 870,00 betaald hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Heb je dan mazzel gehad met wie je aan de telefoon hebt gehad, en zou het iedereen lukken? Of is het afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt?

Bij de aanbiedingen staat steeds dat deze geldt bij online bestellingen. Maar ze gelden dus ook als je belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er wel aan wie je aan de lijn krijgt, sommige willen helemaal niets teruggeven anderen wel weer wat. Ze zijn wel erg standvastig en geven weinig korting , maar ja in vergelijking met andere merken zijn ze ook wel erg goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Met code N04642 staat er ook een extra batterij bij op internet. Moet je die er dan ook bijnemen (je kan 'm niet weglaten op internet) , of heb je die ook nog kunnen weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat je het zegt, zie hem net op mijn orderbevestiging staan. Heb ik uiteraard niet nodig gelijk ff customer care gebeld, die gaan erachter aan, wordt nu gebeld door sales over hoe of wat. Zou mooi zijn als ik die er nog vanaf zou krijgen, is € 80,00 als je hem losbesteld. Zal wel niet hele bedrag kunnen krijgen maar iets zal al mooi zijn. Bedankt voor je opmerkzaamheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Ja scheelt weer. Alhoewel voor de prijs die je nu hebt heb je die batterij zo goed als gratis :-)

De waardebon vervalt trouwens vanmiddag om 16:59:59.

Zit echt te plussen en te minnen of ik het nu wel of niet moet doen. Wat scheelde de waardebon jou? Ook iets van 45 Eur?

Laat effe weten als je wat weet over die batterij.

[ Voor 9% gewijzigd door ione op 28-04-2006 12:20 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.