Ik denk dat als die waardebon vervalt er vast wel weer een nieuwe komt.. Ik heb hier nog een offerte liggen van 1100 euro incl alles. terwijl als ik deze laptop nu op dezelfde manier samenstel hij 1200 euro kost incl. btw en verzendkosten.. Ik ga hem dus niet eerder bestellen dan dat ie weer op de 1100 euro zit.. Geduld loont vast wel..:)
Hoe kwamen we eigenlijk aan de waardebon die in dit topic werd gebruikt? Krijg je die van Dell zelf?
Anoniem: 157137
van wd200 dacht ik. Ik weet niet hoe hij eraan komt.ione schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:57:
Hoe kwamen we eigenlijk aan de waardebon die in dit topic werd gebruikt? Krijg je die van Dell zelf?
007Dutchy:
Wie van Dell heb je gesproken? kun je miss zijn contact gegevens mailen?
joeprheiter at hotmail.com
Wie van Dell heb je gesproken? kun je miss zijn contact gegevens mailen?
joeprheiter at hotmail.com
Anoniem: 161665
Waardebon is 5% dus idd iets van €45,00. Heb maar besteld met de gadachte dat de kans dat de 6400 volgende week minimaal € 45 goedkoper is erg klein is.ione schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:20:
Ja scheelt weer. Alhoewel voor de prijs die je nu hebt heb je die batterij zo goed als gratis :-)
De waardebon vervalt trouwens vanmiddag om 16:59:59.
Zit echt te plussen en te minnen of ik het nu wel of niet moet doen. Wat scheelde de waardebon jou? Ook iets van 45 Eur?
Laat effe weten als je wat weet over die batterij.
Ga zo ff bellen of ze al iets weten over die batterij, laat het z.s.m. weten!
Anoniem: 91634
Voot in de TS.
De Inspiron 6400 heeft ook Digitaal audio out (spdif). De spif gaat via de TV-out, er wordt alleen standaard geen kabel bijgeleverd voor de spif.
Wie zelf een kabeltje wilt maken,

Pin 7 is de spif out en pin 1 is de ground.
Undervoltage,
Met dit tooltje kan je cpu onder voltten, de mijne loopt nu bij maximale snelheid op 0,95V in de plaats van 1,263V wat zo 10°C scheelt waneer die stressed is (uiteindelijk scheelt de temp niet zoveel doordat de fan langzamer gaat draaien, al gaat op deze manier je accu wel langer mee). Op deze manier kijg je ook veel meer overcloke ruimte voor je video kaart.
Hopelijk wordt het later nog mogelijk om de cpu te overclokken door de fsb te verhogen.
De Inspiron 6400 heeft ook Digitaal audio out (spdif). De spif gaat via de TV-out, er wordt alleen standaard geen kabel bijgeleverd voor de spif.

Undervoltage,
Met dit tooltje kan je cpu onder voltten, de mijne loopt nu bij maximale snelheid op 0,95V in de plaats van 1,263V wat zo 10°C scheelt waneer die stressed is (uiteindelijk scheelt de temp niet zoveel doordat de fan langzamer gaat draaien, al gaat op deze manier je accu wel langer mee). Op deze manier kijg je ook veel meer overcloke ruimte voor je video kaart.
Hopelijk wordt het later nog mogelijk om de cpu te overclokken door de fsb te verhogen.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 28-04-2006 14:17 ]
Hey vet!! Dit is wat ik miste! Waar heb je dit vandaan btw?Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:30:
Voot in de TS.
[afbeelding]
Dell Inspiron 510m en SPDIF niet werkend, hoe?
Toen ben ik wezen proberen om versterker op de verschillende pins aan te sluiten, bij pin 7 ging me Digitaal in branden en krijg ik geluid. Let wel op dat je Spif aan moet zetten in de volume paneel.
(zelf misde ik het ook de spif uit, het is vooraal handig waneer je een dvd wilt gaan kijken met DTS en zowie is de geluids kwaliteit beter)
Toen ben ik wezen proberen om versterker op de verschillende pins aan te sluiten, bij pin 7 ging me Digitaal in branden en krijg ik geluid. Let wel op dat je Spif aan moet zetten in de volume paneel.
(zelf misde ik het ook de spif uit, het is vooraal handig waneer je een dvd wilt gaan kijken met DTS en zowie is de geluids kwaliteit beter)
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 28-04-2006 14:16 ]
|Las net dit bericht op de FP: nieuws: Intel bereidt massale introductie van Core voor
Betekend dit dat je over een jaar je Core Duo eruit kan wippen en vervangen voor een Merom met 64 bits extensies? Dat zou tzt wel een mooie upgrade zijnDe notebookchip Merom zal in augustus volgen en in hoog tempo Yonah gaan vervangen. Voordeel daarbij is dat de nieuwe chip in het huidige platform geprikt kan worden en er dus geen nieuwe ontwerpen gemaakt hoeven worden. Meer dan honderd notebooks die zijn ontworpen voor Core Duo zijn al met succes getest in combinatie met de 64-bit Merom
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Anoniem: 52211
Part # voor de originele Dell adapter is 44CTV, maar daar word je op de Dell site niet veel wijzer mee (naja, op een forum post na). Blijkbaar wordt die niet verkocht door Dell zelf?Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:30:
De pin-out in de service manual heeft het trouwens niet over spdif, maar goed, als er volgens je versterker digitaal geluid uitkomt ...
support.dell.comAnoniem: 174575 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:05:
Goedenavond heren...
Heb hem net als vele ook (eindelijk) vandaag ontvangen.
Wil natuurlijk schone install uitvoeren.
Zou iemand duidelijk kunnen posten welke drivers, enz. noodzakelijk zijn na een opschoning en win. xp pro
Bij voorbaat dank
Selecter drivers en dan selecteer je je laptop. Vervolgens krijg je alle drivers die je nodig hebt te zien.
Ik heb het volgende gedaan:
- broadcom drivers op een duimstick gezet
- Winxp pro erop gezet.
- netwerkkaart installeren
- Woeii, internet - download de overige drivers
- Ati/dell driver vervangen met de omega drivers. Ik kreeg problemen met de catalystdrivers van dell. Er was iets met de control center. Kreeg continu een foutmelding
- intel chipset drivers genomen van de intel website (de mobo van deze laptop is een 945 PM)
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Moet je eerst .net framework installeren dacht ik (of het control center niet installeren).Monkeydancer schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:32:
- Ati/dell driver vervangen met de omega drivers. Ik kreeg problemen met de catalystdrivers van dell. Er was iets met de control center. Kreeg continu een foutmelding
Ik was zelf van plan om een fully loaded 6400 te gaan kopen in juli/augustus.. maar nu zit ik erg te twijfelen na dit nieuwsbericht, hoe snel zullen er er dell notebooks komen met deze cpu erin? aangezien hij in de huidige moederborden geprikt kan worden, lijkt mij dat zit niet al te lang zou kunnen duren. Alleen heb ik hier verder helemaal geen kijk op...dirkdirk schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:24:
|Las net dit bericht op de FP: nieuws: Intel bereidt massale introductie van Core voor
[...]
Betekend dit dat je over een jaar je Core Duo eruit kan wippen en vervangen voor een Merom met 64 bits extensies? Dat zou tzt wel een mooie upgrade zijn
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
Anoniem: 161665
Batterij kan er helaas niet vanaf omdat het een bsiness pakket is, wel jammer. Dus las iemand een 6 cells batterij voor weinig wil hebben.....Anoniem: 161665 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:17:
[...]
Waardebon is 5% dus idd iets van €45,00. Heb maar besteld met de gadachte dat de kans dat de 6400 volgende week minimaal € 45 goedkoper is erg klein is.
Ga zo ff bellen of ze al iets weten over die batterij, laat het z.s.m. weten!
@tencoryn,
De technische dienst die ik vandaag aan de telefoon heb gehad verteld inderdaad dat dell dat kabeltje verschijnlijk niet verkoopt, maar dat je het kabeltje wel in verschillende winkels te koop is. Ik had nog zo speciaal kabeltje liggen van dell met alleen compsite aansluiting, die heb ik du gemodiviceerd naar een spif adapter wat perfect werkt
De technische dienst die ik vandaag aan de telefoon heb gehad verteld inderdaad dat dell dat kabeltje verschijnlijk niet verkoopt, maar dat je het kabeltje wel in verschillende winkels te koop is. Ik had nog zo speciaal kabeltje liggen van dell met alleen compsite aansluiting, die heb ik du gemodiviceerd naar een spif adapter wat perfect werkt
Typ de code eens bij google in...Anoniem: 157137 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:13:
[...]
van wd200 dacht ik. Ik weet niet hoe hij eraan komt.
ik wam geloof ik uit bij notebookforums
Zal het spidif verhaal zsm in de SP zetten!
thnx
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Anoniem: 174575
Toppie bedankt!
Was al een heel eind gekomen. Zat idd ook met die foutmelding.
Heb ze vandaag ook nog even gebeld en ze sturen cd's win xp, drivers, power dvd ed kosteloos op. Kan nooit kwijt daar een origineel cdtje van te hebben natuurlijk...
Was al een heel eind gekomen. Zat idd ook met die foutmelding.
Heb ze vandaag ook nog even gebeld en ze sturen cd's win xp, drivers, power dvd ed kosteloos op. Kan nooit kwijt daar een origineel cdtje van te hebben natuurlijk...
Monkeydancer schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:32:
[...]
support.dell.com
Selecter drivers en dan selecteer je je laptop. Vervolgens krijg je alle drivers die je nodig hebt te zien.
Ik heb het volgende gedaan:
- broadcom drivers op een duimstick gezet
- Winxp pro erop gezet.
- netwerkkaart installeren
- Woeii, internet - download de overige drivers
- intel chipset drivers genomen van de intel website (de mobo van deze laptop is een 945 PM)
De user manual heeft het trouwens ook over een adapter met component aansluiting:

... "available from Dell"

... "available from Dell"

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 52211 op 28-04-2006 16:09 ]
Zou je net als de CD zo'n kabeltje gratis kunnen krijgen? Da's eigenlijk het enige wat ik mis in het pakket. Ik moet even kijken, volgens mij heb ik nog wel een tv-out kabel van m'n mx440 liggen.
Wat me trouwens opvalt is dat de voeding wel érg heet wordt als je de laptop aan hebt, en als hij dan ook nog eens aan het laden is. Hij verbruikt dan (volgens mijn kWh meter) zo'n 70-75 Watt. Is dat heet worden heel erg?
En een reactie op eerdere opmerkingen: dat de voeding een beetje piept, klopt wel. Het is een elektronische (schakelende) voeding, en dat heeft m'n Nokia telefoon ook. Moet je je oor er eens naasthouden als je de stekker eruit trekt; da's nog leuker...
Ik zal een review van mijn 6400 (t2500) op mijn eigen website plaatsen, dat hoop ik morgenavond erop te hebben.
Wat me trouwens opvalt is dat de voeding wel érg heet wordt als je de laptop aan hebt, en als hij dan ook nog eens aan het laden is. Hij verbruikt dan (volgens mijn kWh meter) zo'n 70-75 Watt. Is dat heet worden heel erg?
En een reactie op eerdere opmerkingen: dat de voeding een beetje piept, klopt wel. Het is een elektronische (schakelende) voeding, en dat heeft m'n Nokia telefoon ook. Moet je je oor er eens naasthouden als je de stekker eruit trekt; da's nog leuker...
Ik zal een review van mijn 6400 (t2500) op mijn eigen website plaatsen, dat hoop ik morgenavond erop te hebben.
Anoniem: 145944
Ik kom nog even terug op het Truelife verhaal.
Ben vandaag bij de Mediamarkt wezen kijken naar het effect van zo'n Truelife scherm
of in de gevallen bij de Mediamarkt Crystalbright schermen.
Wat me o.a. opviel was dat je vanaf een zijkant bij vrijwel alle schermen met Crystalbright
en dus waarschijnlijk ook Truelife een diagonaal patroon ziet van lijnen. Dit valt echter alleen op als het beeld donker is en je moet dit ook niet zien als een nadeel want als je recht naar het scherm kijkt valt het vrijwel niet op.
In de volgende tekening een illustratie daarvan. In het echt natuurlijk niet zo overdreven, maar gaat om het idee:

Grote voordeel van Truelife/Crystalbright zijn de kleuren. Dit is echt een groot verschil met een normaal scherm. Bij Truelife/Crystalbright zijn de kleuren veel helderder en levendiger.
Bij een standaard scherm is het allemaal wat doffer.
Qua krassen maakt het geen verschil ten opzichte van een standaard scherm. Volgens een medewerker van Mediamarkt hebben ze bij deze technologie de matte laag weggelaten en één of andere coating toegevoegd.
Dat de Truelife/Crystalbright technologie populair is blijkt uit het aantal laptops die er van voorzien waren. Van alle laptops bij de Mediamarkt waren dat er namelijk +/- 80%.
Oftewel...
Als je budget het toelaat is het zeker te overwegen om een Truelife scherm te kiezen.
Dit geldt tevens ook voor TFT monitoren. Er stonden er nog niet zoveel maar ik denk dat dit
over tijdje wel zal gaan veranderen.
Ben vandaag bij de Mediamarkt wezen kijken naar het effect van zo'n Truelife scherm
of in de gevallen bij de Mediamarkt Crystalbright schermen.
Wat me o.a. opviel was dat je vanaf een zijkant bij vrijwel alle schermen met Crystalbright
en dus waarschijnlijk ook Truelife een diagonaal patroon ziet van lijnen. Dit valt echter alleen op als het beeld donker is en je moet dit ook niet zien als een nadeel want als je recht naar het scherm kijkt valt het vrijwel niet op.
In de volgende tekening een illustratie daarvan. In het echt natuurlijk niet zo overdreven, maar gaat om het idee:

Grote voordeel van Truelife/Crystalbright zijn de kleuren. Dit is echt een groot verschil met een normaal scherm. Bij Truelife/Crystalbright zijn de kleuren veel helderder en levendiger.
Bij een standaard scherm is het allemaal wat doffer.
Qua krassen maakt het geen verschil ten opzichte van een standaard scherm. Volgens een medewerker van Mediamarkt hebben ze bij deze technologie de matte laag weggelaten en één of andere coating toegevoegd.
Dat de Truelife/Crystalbright technologie populair is blijkt uit het aantal laptops die er van voorzien waren. Van alle laptops bij de Mediamarkt waren dat er namelijk +/- 80%.
Oftewel...
Als je budget het toelaat is het zeker te overwegen om een Truelife scherm te kiezen.
Dit geldt tevens ook voor TFT monitoren. Er stonden er nog niet zoveel maar ik denk dat dit
over tijdje wel zal gaan veranderen.
Naar wat ik lees is de pin-out Dell specifiek, en kabels van andere grafische kaarten zijn no-go.koelkast schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:20:
Ik moet even kijken, volgens mij heb ik nog wel een tv-out kabel van m'n mx440 liggen.
hmm ja, misschien dat ze dan ook nog een leuke technologie er bij maken dat je ook in de zon gebruik kan maken van een laptop
* Underworld met zijn zon de hele tijd 
@tencoryn
Volgens mij heeft de Xbox360 ook zo'n kabel m.a.w. je zou hem gewoon in elke electronica winkel moeten kunnen kopen. Denk niet dat ze dit soort dingen "gratuit" gaan versturen, aangezien het HW is ipv SW, wat denk ik iets anders ligt.
@tencoryn
Volgens mij heeft de Xbox360 ook zo'n kabel m.a.w. je zou hem gewoon in elke electronica winkel moeten kunnen kopen. Denk niet dat ze dit soort dingen "gratuit" gaan versturen, aangezien het HW is ipv SW, wat denk ik iets anders ligt.
Dus op de S-video-uitgang kan niet elke S-video kabeltje aangesloten worden om naar de tv te gaan? Of speelt bovenstaande alleen als je SPDIF-audio wilt hebben
Om aan zo'n kabel te komen kun je eens kijken in de volgende lijst:
http://www.circuitsonline.net/shops/
Zal vast wel ergens een elektronicawinkel zijn die van die kabels heeft liggen.
http://www.circuitsonline.net/shops/
Zal vast wel ergens een elektronicawinkel zijn die van die kabels heeft liggen.
Over Dell All in one printer,
Maximale scan resolutie 600dpi, kwaliteit niet al te best. Waneer je de scan gaat inzomen dan zie je dat de randen van de zwarte letters verschilende kleuren heeft
Wat wel erg goed werkt is de ORC herkinning (tekst herkingen).
Om het moelijk te maken heb ik een krant onder de scanner gelegt en daaruit een advertentie gescand. En het resoltaat was zeer goed, hij steld dus ook gewoon de juiste letter kleur een grote, schuin, (bold / underline nog niet getest).
Ik denk dat ik deze printer wel hou voor naast me laser printer, de catrige ga ik wel proberen te hervullen waneer die leeg zijn.
Maximale scan resolutie 600dpi, kwaliteit niet al te best. Waneer je de scan gaat inzomen dan zie je dat de randen van de zwarte letters verschilende kleuren heeft

Om het moelijk te maken heb ik een krant onder de scanner gelegt en daaruit een advertentie gescand. En het resoltaat was zeer goed, hij steld dus ook gewoon de juiste letter kleur een grote, schuin, (bold / underline nog niet getest).
Ik denk dat ik deze printer wel hou voor naast me laser printer, de catrige ga ik wel proberen te hervullen waneer die leeg zijn.
Dell is gek geworden! Het verschil tussen klein zakelijk en consument is niet normaal! Ik betaal:
Consument
1470
Klein zakelijk
960
Voor dezelfde laptop! Niet normaal
Consument
1470
Klein zakelijk
960
Voor dezelfde laptop! Niet normaal
Anoniem: 172610
Heb net mn laptop voorzien van de betere software dingen en wat spellen.
Bevalt me zeer deze laptop. Goed geluid, truelife scherm is perfect, merk binnen bijna nix van de spiegeling, snelheid is bizar goed.
Nadeel alleen is dat spellen net boven gemiddeld draaien met X1400. Ik ga dr nog wel wat aan tweaken, maar ik merk dat het niet zo soepel kan draaien met alle toeters en bellen als bij sommige spel-pc's.
Al met al een perfecte desktop vervanger, vooral voor meerdere applicaties tegelijk.
Ik had een vraag; Is het mogelijk om het draadloos netwerk aan te laten als ik in slaapstand ga of het beeldscherm dichtklap? Het is nl. vervelend als ik aan het downloaden ben, heeft iemand hier al een oplossing voor?
Bevalt me zeer deze laptop. Goed geluid, truelife scherm is perfect, merk binnen bijna nix van de spiegeling, snelheid is bizar goed.
Nadeel alleen is dat spellen net boven gemiddeld draaien met X1400. Ik ga dr nog wel wat aan tweaken, maar ik merk dat het niet zo soepel kan draaien met alle toeters en bellen als bij sommige spel-pc's.
Al met al een perfecte desktop vervanger, vooral voor meerdere applicaties tegelijk.
Ik had een vraag; Is het mogelijk om het draadloos netwerk aan te laten als ik in slaapstand ga of het beeldscherm dichtklap? Het is nl. vervelend als ik aan het downloaden ben, heeft iemand hier al een oplossing voor?
Je kunt bij power options in het configuratiescherm instellen dat de laptop niet op standby / slaapstand gaat als je het scherm dichtklapt. een laptop die door download terwijl hij in slaapstand / standby staat moet nog worden uitgevondenAnoniem: 172610 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:09:
Heb net mn laptop voorzien van de betere software dingen en wat spellen.
hmm ja, ik heb mijn laptop ook geweizigt van slaapstand naar normaal geloof ik...
@Hoogie2004, dat zou een geweldige uitvinding zijn, wat een energie besparing komt er dan in één keer vrij!
@Hoogie2004, dat zou een geweldige uitvinding zijn, wat een energie besparing komt er dan in één keer vrij!
Hmm ik vind het vreemd dat iedereen True life zo geweldig vind. Mijn ouders hebben een Fujitsu Siemens met True-life en ik vind de spiegeling ongelooflijk irritant, het leidt mij constant af.
Ik heb zelf nu de Inspiron 6400 (Zónder True-life) en ik vind de kleuren v/h scherm ook gewoon super, doet niet onder van mijn Samsung Syncmaster 172x.
De accu-tijd van deze laptop is geweldig trouwens, ik heb hem met 9 cells (T2300, 1x512, 60gb, GMA950, WLAN aan, Brightness 100%) en ik haal al makkelijk 5 uur! Ongelooflijk!
Ik heb wel gezeik met het WLAN i.c.m. mijn WLAN-router.
Een erg vaag probleem: sommige sites kan ik gewoon niet bezoeken of gaan 50x trager dan normaal.. Ik kan bijv. niet op http://digg.com http://gmail.com http://intel.com komen..
Google resultaten pagina's laden maar voor de helft.. erg vaag allemaal, want www.speedtest.nl werkt wel, en daar haal ik gewoon 200KB/sec
Ik heb zelf nu de Inspiron 6400 (Zónder True-life) en ik vind de kleuren v/h scherm ook gewoon super, doet niet onder van mijn Samsung Syncmaster 172x.
De accu-tijd van deze laptop is geweldig trouwens, ik heb hem met 9 cells (T2300, 1x512, 60gb, GMA950, WLAN aan, Brightness 100%) en ik haal al makkelijk 5 uur! Ongelooflijk!
Ik heb wel gezeik met het WLAN i.c.m. mijn WLAN-router.
Een erg vaag probleem: sommige sites kan ik gewoon niet bezoeken of gaan 50x trager dan normaal.. Ik kan bijv. niet op http://digg.com http://gmail.com http://intel.com komen..
Google resultaten pagina's laden maar voor de helft.. erg vaag allemaal, want www.speedtest.nl werkt wel, en daar haal ik gewoon 200KB/sec
thnx voor de info.
Truelife is bizar flex. Ik moet er niet meer aan denken om aan een normale monitor te zitten
Truelife is bizar flex. Ik moet er niet meer aan denken om aan een normale monitor te zitten
Ik ben er achtergekomen dat het scherm wat ik heb toch matt is.
1)Mijn samsung 19Inch scherm heeft veel minder last heeft van refelectie tot zo ver me laptop. (Zo zie je dat reflectie per matte schermen ook erg verschild).
2)Contrast is erg slecht (schat op zo 300:1), zwart ziet er grijs uit tot zover me samsung 19Inch PVA scherm. Maarja aan de ene kant ook weer geen hele eerlijke vergelijking TN vs PVA.
1)Mijn samsung 19Inch scherm heeft veel minder last heeft van refelectie tot zo ver me laptop. (Zo zie je dat reflectie per matte schermen ook erg verschild).
2)Contrast is erg slecht (schat op zo 300:1), zwart ziet er grijs uit tot zover me samsung 19Inch PVA scherm. Maarja aan de ene kant ook weer geen hele eerlijke vergelijking TN vs PVA.
@jeroen-v
heb je wel alle certificaten? kan nog wel eens de oorzaak zijn, zijn nu net nieuwe uit gekomen dacht ik, iig bij gmail lijkt mij dat het geval...windows update dus
heb je wel alle certificaten? kan nog wel eens de oorzaak zijn, zijn nu net nieuwe uit gekomen dacht ik, iig bij gmail lijkt mij dat het geval...windows update dus
'Tot zover' betekent niet hetzelfde als 'in vergelijking met' hoor...Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:46:
Ik ben er achtergekomen dat het scherm wat ik heb toch matt is.
Ik heb hem net binnen gekregen, en is aardig dingetje. Enkele vraagjes.
Waar kan ik nieuwe drivers voor de x1400 vinden? Op de ATI site kan ik ze niet vinden namelijk. Zijn er verder nog andere zaken die ik moet weten om de laptop schoon te maken enzo (wat kan bijvoorbeeld allemaal weg, dat Sonic gedoe?)...
alvast bedankt
Waar kan ik nieuwe drivers voor de x1400 vinden? Op de ATI site kan ik ze niet vinden namelijk. Zijn er verder nog andere zaken die ik moet weten om de laptop schoon te maken enzo (wat kan bijvoorbeeld allemaal weg, dat Sonic gedoe?)...
alvast bedankt
Ik heb hem gistere binnen gekregen. Welgeteld 9 dagen nadat ik de bestelling gedaan heb.
'K vind het echt een heerlijke laptop. Ik haal zo'n 1800 punten in 3dmark05. (x1400, T2500, 7200tpm schijf) Vind ik niet slecht voor een laptop. Mijn vorige pc (Geforce 6600GT, AMD 3500) haalde 1300 punten.
Batterij gaat zo'n 4 uur mee als ik wat draadloos internet en wat dingen installeer.
Ik ben ook bezig geweest met de cpu te undervolten. Op full speed kan ik het voltage flink naar beneden brengen, waardoor de fan maar heel soms op de laagste stand aanslaagt @ full load. Maar het vreemde is dat ik bij geen enkel programma dat ik getest heb het voltage bij de laagste multiplier naar beneden kan brengen. 0.950V is het laagste dat ik kan selecteren. (oa bij notebook hardeware control en rightmark cpu clock) Iemand die een programma kent waar ik wel een lager voltage dan 0.950 kan selecteren?
'K vind het echt een heerlijke laptop. Ik haal zo'n 1800 punten in 3dmark05. (x1400, T2500, 7200tpm schijf) Vind ik niet slecht voor een laptop. Mijn vorige pc (Geforce 6600GT, AMD 3500) haalde 1300 punten.
Batterij gaat zo'n 4 uur mee als ik wat draadloos internet en wat dingen installeer.
Ik ben ook bezig geweest met de cpu te undervolten. Op full speed kan ik het voltage flink naar beneden brengen, waardoor de fan maar heel soms op de laagste stand aanslaagt @ full load. Maar het vreemde is dat ik bij geen enkel programma dat ik getest heb het voltage bij de laagste multiplier naar beneden kan brengen. 0.950V is het laagste dat ik kan selecteren. (oa bij notebook hardeware control en rightmark cpu clock) Iemand die een programma kent waar ik wel een lager voltage dan 0.950 kan selecteren?
mm dan heb ik ofwel heel scheel gekeken, ofwel was er iets mis met de drivers. Het was wel degelijk 2005. Achja, niet dat dat zo belangrijk is voor mij. Gamen doe ik praktisch nooit.
Ati site:Ammun schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:58:
Ik heb hem net binnen gekregen, en is aardig dingetje. Enkele vraagjes.
Waar kan ik nieuwe drivers voor de x1400 vinden? Op de ATI site kan ik ze niet vinden namelijk.
bedankt
https://support.ati.com/ics/support/KBList.asp?folderID=536
en dan de mobility catalyst 6.4
@mr star:
0.95 volt is waarschijnlijk de hardware limiet. lager kan je voltage regelaar niet aan
Zal wel het eerste zijn geweest, een 6600GT hoort rondjes te rennen om een X1400mr_star schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:53:
mm dan heb ik ofwel heel scheel gekeken, ofwel was er iets mis met de drivers. Het was wel degelijk 2005. Achja, niet dat dat zo belangrijk is voor mij. Gamen doe ik praktisch nooit.
Wordt bij julliie de voeding ook zo warm tijdens gebruik en opladen? Hij wordt hier erg heet zelfs en verbruikt zo'n 70 watt volgens mijn kWh meter...
Hier wordt die ook inderdaad erg heet, maarja toch sukke zuinger dan me huidige pc met een GF 6800.
Er is wel een nieuwe aanbieiding t/m maandag. Namelijk dubbel geheugen.ione schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 09:09:
hmmm, nog geen nieuwe aanbieding.......
Ik heb ook een nieuwe Inspiron 6400. De voeding piept bij mij ook een beetje,
maar dat vind ik niet zo storend. Wat mij meer stoort is een korte hoge piep
die vaak te horen is wanneer ik de scrollfunctie van de touchpad gebruik. Soms
gebeurt het ook als ik op een muisknop druk of zoiets.
Is meer mensen dit opgevallen? Ik heb gelezen dat dit komt omdat er dan
plotseling meer stroom gebruikt wordt, waardoor de voeding moet schakelen.
Maar als niemand anders er last van heeft wil ik toch even met Dell bellen..
Voor de rest super laptop.
maar dat vind ik niet zo storend. Wat mij meer stoort is een korte hoge piep
die vaak te horen is wanneer ik de scrollfunctie van de touchpad gebruik. Soms
gebeurt het ook als ik op een muisknop druk of zoiets.
Is meer mensen dit opgevallen? Ik heb gelezen dat dit komt omdat er dan
plotseling meer stroom gebruikt wordt, waardoor de voeding moet schakelen.
Maar als niemand anders er last van heeft wil ik toch even met Dell bellen..
Voor de rest super laptop.
Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500
Ja je hebt gelijk. Dubbel geheugen.
Zou het nu dan zo zijn dat als je de e-valuecode van kleine ondernemingen bij consumenten invult er dan ook dubbel geheugen bij zit. Bij kleine ondernemingen krijg je namelijk ook al dubbel geheugen. Had van de week dan een config met 1024 Mb. Zou het nu zo zijn dat dit bij consumenten ook weer verdubbeld wordt????
Zou het nu dan zo zijn dat als je de e-valuecode van kleine ondernemingen bij consumenten invult er dan ook dubbel geheugen bij zit. Bij kleine ondernemingen krijg je namelijk ook al dubbel geheugen. Had van de week dan een config met 1024 Mb. Zou het nu zo zijn dat dit bij consumenten ook weer verdubbeld wordt????
Mini-review (geen pics want geen digicam)
Uit de doosch
)
Verse install XP pro
Uit de doosch
- Past net in het backpack (geen probleem dus, alhoewel op de Targus site de 6400/6000 niet in de lijst van geschikte laptops staat)
- Verpakking van de laptop is minimalistisch: laptop+adapter (+ verpakkingsschuim). Geen verdere kabeltjes (wel de handleiding en wat garantiedocumenten)
- Op de laptop zitten twee beschermingsvellen op de cover en rond het toetsenbord, zoals je ook wel vindt op GSM schermen (niet op het scherm zelf)
- Adapter maakt geen lawaai. Wel als ik mijn oor ertegen houdt, dan hoor ik net een licht geratel - geen gepiep - zoals van een lampdimmer. Maar dit hoor je dus verder totaal niet.
- Laptop is ook lekker stil (fan blijft meestal uit). In een stille kamer hoor je net de harde schijf.
- Geen dead pixels. Al lijkt op 1680x1050 iedere stofje wel een dead pixel te zijn, even afvegen dus. Het PSP filmpje dat hier rondzwerft met de rood-groen-blauw kleurafwisseling, daar zit trouwens een vlek in. Toch maar even dat filmpje gedraaid, en dacht dat er in de linkerbovenhoek iets mis was, maar dat is dus het filmpje zelf.
- Truelife: toevallig zat ik bij het uitpakken net bij een raam, en het viel mij op dat de reflecties ongeveer even erg waren in dit scherm als in mijn CRT die net achter de laptop stonden. Valt wel mee dus eigenlijk.
- Resolutie: 1680x1050 vind je normaal op een 20" TFT (met normale dotpitch), dit is een 15,4", dus zo'n 25% kleiner. Blijft goed leesbaar. Ik had erger verwacht.
- Toetsenbord: goed - vergelijkbaar met standaard keyboard qua spacing. Alt zit wel een beetje opgeschoven dus ik druk constant op de Windows toets
- Muisknoppen: er gaan wat klachten op notebookforums dat de muisknoppen 'mushy' en 'cheap' aanvoelen. Het zijn inderdaad geen klassieke microswitch muisknoppen. Ze voelen eigenlijk hetzelfde aan als een standaard toetsenbord key qua geluid, gedrag en travel. Vind dit wel OK eigenlijk en helemaal niet cheap (en gaan wellicht een stuk langer mee dan de normale microswitch oplossing).
- Touchpad was tijdens de EULA in orde, maar weinig gevoelig in Windows zelf (iets met de Synaptics instelling zelf, maar heb het niet gevonden). Muizen met de uiterste vingertoppen werkte niet (op het touchpad 'krabben' ging dus niet). Dan maar direct een muis aangesloten om de drivers te downloaden
- Kreeg eerst Ethernet niet in gang, maar blijkt dus dat die standaard uitgeschakeld wordt door Dell Quickset als je op battery-power werkt
.
- MTU staat standaard erg conservatief. Dus best is het eerste wat je doet even een MTU patch draaien, anders blijf je wachten op je drivers en service packs e.d.
Verse install XP pro
- Je komt zonder probleem op je desktop.
- Windows update vondt 44 updates of zo (vanaf SP2). Heb ook WMP10 en .Net framework 1.1 aangeklikt.
- Installatie drivers:
- Eerst de Intel chipset drivers installeren en dan het lijstje afwerken.
- Best ook Dell Quickset (voor je toetsencombinaties)
- Als je de SigmaTel audio installeert, komt er een modem bij. Die installeer je best toch zo snel mogelijk, anders blijft de wizard nieuwe hardware zeuren, en blijkbaar blokkeert dit de detectie van nieuwe hardware zolang je de drivers niet installeert (of de modem uitschakelt, neem ik aan). Kreeg daardoor dus geen USB muis gedetecteerd alvorens ik die drivers erop gezet had.
- Standaard ATI X1400 drivers van Dell als laatste geïnstalleerd (moet je wel eerst .net framework erop zetten)
- 1680x1050 is erg leuk. Wel krijg ik nieuwe windows helemaal linksboven in het scherm. Ik sleep me een ongeluk. Misschien verbetert dit nog.
- Geluid valt goed mee. Als je net in de sweetspot voor de laptop zit, kickt het stereobeeld in, en lijkt het geluid van achter de LCD te komen. Kan flink luid (zorg wel voor een hoofdtelefoon met volumeknop, want de line-out staat luid - misschien kan ik het wave volume nog wat omlaag halen).
- Applicaties die rekening houden met non-square pixel schermen (in mijn geval, mame en mplayer) moet je eerst vertellen dat je op een widescreen aspect (16:10) werkt, anders denken die dat je op een vreemd anamorfe resolutie werkt en wordt alles vervormd.
- De toetsen voorop de laptop zijn de standaard multimedia keys. Werken b.v. in WinAmp als je global hotkeys aanvinkt.
- Optical drive (Sony) heeft geen problemen met schijven lezen. Maakt wat geluid, maar als je er media vanaf draait lijkt ie wel stiller te gaan draaien.
Anoniem: 174697
Geinig voor weinig. Mail effe everdingen at yahoo.comAnoniem: 161665 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:26:
[...]
Dus las iemand een 6 cells batterij voor weinig wil hebben.....
@tencoryn
Hmm nice review, erg duidelijk voor mensen die deze laptop nog (moeten) aanschaffen wat ze te verwachten staat!
Ga zelf volgende week beginnen met fresh install, maar is wel handig dat ik nu weet dat ik die stomme modem ook moet installen
Hmm nice review, erg duidelijk voor mensen die deze laptop nog (moeten) aanschaffen wat ze te verwachten staat!
Ga zelf volgende week beginnen met fresh install, maar is wel handig dat ik nu weet dat ik die stomme modem ook moet installen
Hier nog een review van de Dell Inspiron 6400 met een aantal foto's.
Originele Duitse versie:
Review Dell Inspiron 6400 (Duits)
Vertaald naar (krom) Engels met Babelfish
:
Review Dell Inspiron 6400 (Engels)
Originele Duitse versie:
Review Dell Inspiron 6400 (Duits)
Vertaald naar (krom) Engels met Babelfish
Review Dell Inspiron 6400 (Engels)
Voor de geïnteresseerde die Mandriva 2006 Linux op hun Inspiron 6400 willen installeren,
staat er op de volgende website een beschrijving.
Installeer Mandriva 2006 op Inspiron 6400
Misschien heb je er iets aan.
staat er op de volgende website een beschrijving.
Installeer Mandriva 2006 op Inspiron 6400
Misschien heb je er iets aan.
En voor de verandering nog wat foto's maar nu ook met een scherm dat met leer bedekt is.
Denk dat Underworld nu onderhand wel genoeg foto's heeft voor zijn topic.
Denk dat Underworld nu onderhand wel genoeg foto's heeft voor zijn topic.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145944 op 29-04-2006 19:18 ]
Ik heb m'n harddisk opnieuw gepartitioneerd (twee partities) en een schone windows install gedaan. Ook MediaDirect werkt weer.
Hoe je MediaDirect opnieuw kunt installeren is hier te vinden:
http://forums.us.dell.com...arddrive&message.id=51866
In 't kort:
1. max 3 primaire partities.
2. minimaal 1450mb vrije ongepartitioneerde ruimte overlaten.
3*. Vanuit windows MediaDirect 2 installeren, daarna uitschakelen.
4. Laptop opstarten dmv mediadirect button, en de installatie wordt afgerond.
* zorg dat je drivers zijn geinstalleerd (chipset, video, Dell Quickset!). En het lijkt alsof de MediaDirect installatie vastloopt, maar je moet even op "enter" drukken.
MediaDirect 2.0 ISO: http://aibal.fileburst.com/MediaDirect20.zip
Hoe je MediaDirect opnieuw kunt installeren is hier te vinden:
http://forums.us.dell.com...arddrive&message.id=51866
In 't kort:
1. max 3 primaire partities.
2. minimaal 1450mb vrije ongepartitioneerde ruimte overlaten.
3*. Vanuit windows MediaDirect 2 installeren, daarna uitschakelen.
4. Laptop opstarten dmv mediadirect button, en de installatie wordt afgerond.
* zorg dat je drivers zijn geinstalleerd (chipset, video, Dell Quickset!). En het lijkt alsof de MediaDirect installatie vastloopt, maar je moet even op "enter" drukken.
MediaDirect 2.0 ISO: http://aibal.fileburst.com/MediaDirect20.zip
[ Voor 18% gewijzigd door OnAcid op 29-04-2006 19:41 ]
De foto's vond ik op een Duits forum dus waar dat zwarte scherm vandaan komt weet ik niet.Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:31:
@Renzo24: Dat ziet er strak uit. Heb je dat zwarte ding van it-premier.de?
Maar als je tijdens een bestelling op de Dell.nl site kijkt onder het kopje "Kleur Keuze", dan kun je ook kiezen voor "Snap on LCD back cover Natural Leather" dus ik denk dat het dat zal zijn.
(Update) Dat blijkt het dus inderdaad te zijn. De volgende covers kunnen gekozen worden:
Natural Leather![]() | Cherry Burlwood![]() |
Carbon Fiber![]() | Mediterranean Blue![]() |
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 145944 op 29-04-2006 22:19 ]
Anoniem: 120284
Ik kan er maar 1 kiezen?? Namelijk Natural Leather. Mij lijkt de Carbon Fiber kleur wel strak
Me laptop heeft een defecte
Waneer ik me scherm dichtklap dan blijf het scherm gewoon aanstaan. (Waneer je instel dat die op standyby moet gaan waneer je scherm dicht klapt dan doet die dat ook niet.)
Kan iemand kijken of het beelscherm bij zijn Inspiron 6400 wel uit gaat waneer je het scherm dichtklapt? Want wie weet is het een ontwerp fout of een bug in de bios.
Kan iemand kijken of het beelscherm bij zijn Inspiron 6400 wel uit gaat waneer je het scherm dichtklapt? Want wie weet is het een ontwerp fout of een bug in de bios.
Heb de 6400 nu 3 weken en ben er erg tevreden over (T2500, x1400, 1 gb RAM). Heb een clean install van WinXp erop gezet met de drivers van de Dell site. Alleen met het mediadirect gebeuren had ik problemen. Het hele systeem liep vast en ik kon meteen mijn eerste gemaakte image terugzetten. Zoals gezegd kan je die CLI.exe error van Ati oplossen door eerst (of daarna) Microsoft's .NET framework 1.1 te installeren.
Ik had deze week opeens een melding dat de license van mijn interne Toshiba bluetooth module verlopen was. BT deed verder niets meer. Toen ik de computer compleet afsloot (dus geen hibernate of standby) en opnieuw opstartte, werkte het weer prima... Blijkbaar een soort time-out of zo?
Mijn ouders hadden hetzelfde met WLAN, dat niet meer werkte na regelmatig hibernaten. Volledig afsluiten en opstarten was ook hier de oplossing.
In het begin van dit topic vroeg iemand naar het juist instellen van de multiplier. Blijkbaar is standaard de waarde geknepen. Is het trouwens 2x 1 ghz (dus samen 2 ghz) of is het 2x 2,0 ghz (dus elk 2 ghz)? Hoe stel je nou de multiplier in het bios zo in, dat de laptop werkt zoals de specs beloven, zonder te overklokken?
Verder lukte het mij niet om het beeld van de laptop via de TV-Out naar de S-Video aansluiting van mijn (beeldbuis)-TV te sturen (via de clone mode). Hij registreert 2 beeldschermen, schakelt de laptop zelfs terug qua resolutie, de Tv is goed ingesteld, maar toch geen beeld op TV... Kan dit alleen op LCD/Plasma's i.v.m. verschil pixels/beeldlijnen
Nog een noot voor toemomstige aankopen, als er bij een product iets gratis wordt meegeleverd:
Als bijv. bij Dell een printer gratis meegeleverd wordt bij een laptop, dan is de verkoper wettelijk verplicht de helft van de waarde als korting te geven als men het gratis aangeboden artikel niet wil. Dit bovenop de geldende kortingspercentages etc. Ik wilde de gratis printer niet en heb erover gebeld en kreeg extra korting; ong. 50 euro...
Ik had deze week opeens een melding dat de license van mijn interne Toshiba bluetooth module verlopen was. BT deed verder niets meer. Toen ik de computer compleet afsloot (dus geen hibernate of standby) en opnieuw opstartte, werkte het weer prima... Blijkbaar een soort time-out of zo?
Mijn ouders hadden hetzelfde met WLAN, dat niet meer werkte na regelmatig hibernaten. Volledig afsluiten en opstarten was ook hier de oplossing.
In het begin van dit topic vroeg iemand naar het juist instellen van de multiplier. Blijkbaar is standaard de waarde geknepen. Is het trouwens 2x 1 ghz (dus samen 2 ghz) of is het 2x 2,0 ghz (dus elk 2 ghz)? Hoe stel je nou de multiplier in het bios zo in, dat de laptop werkt zoals de specs beloven, zonder te overklokken?
Verder lukte het mij niet om het beeld van de laptop via de TV-Out naar de S-Video aansluiting van mijn (beeldbuis)-TV te sturen (via de clone mode). Hij registreert 2 beeldschermen, schakelt de laptop zelfs terug qua resolutie, de Tv is goed ingesteld, maar toch geen beeld op TV... Kan dit alleen op LCD/Plasma's i.v.m. verschil pixels/beeldlijnen
Nog een noot voor toemomstige aankopen, als er bij een product iets gratis wordt meegeleverd:
Als bijv. bij Dell een printer gratis meegeleverd wordt bij een laptop, dan is de verkoper wettelijk verplicht de helft van de waarde als korting te geven als men het gratis aangeboden artikel niet wil. Dit bovenop de geldende kortingspercentages etc. Ik wilde de gratis printer niet en heb erover gebeld en kreeg extra korting; ong. 50 euro...
hahaha Thnx Renzo24 nice ones!, mja we zijn al weer bij pagina 8 beland, is beter voor het volgende topic
Veel succesUnderworld schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:27:
hahaha Thnx Renzo24 nice ones!, mja we zijn al weer bij pagina 8 beland, is beter voor het volgende topic
Anoniem: 174763
Ik heb ook een inspiron 6400 besteld
core duo T2500
2048 GB ram
80GB harde schijf
Ati X1300
mijn vraag is : is er veel verschil tussen een gewoon tft scherm en een tft scherm met true life?
core duo T2500
2048 GB ram
80GB harde schijf
Ati X1300
mijn vraag is : is er veel verschil tussen een gewoon tft scherm en een tft scherm met true life?
Klopt, dat zag ik ook. Maar als je belt met een medewerker van Dell, misschien is het dan wel mogelijk om een andere cover te krijgen. Die Carbon look lijkt mij ook strak en dat leer ook wel, alleen heb ik het idee dat leer op den duur zal gaan slijten.Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:20:
Ik kan er maar 1 kiezen?? Namelijk Natural Leather. Mij lijkt de Carbon Fiber kleur wel strak
Zoek even in dit topic op truelife. Wellicht beantwoord dat dan al je vraag.Anoniem: 174763 schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:27:
Ik heb ook een inspiron 6400 besteld
core duo T2500
2048 GB ram
80GB harde schijf
Ati X1300
Zo niet... Ga dan eens kijken in een computerzaak daar staat vast wel een laptop te draaien met een truelife of crystal bright scherm.
Ik zit te twijfelen of ik hem via kleine onderneming zal bestellen dat is veel goedkoper. Mn vader had een bedrijf alleen dat bestaat niet meer. Mijn vraag is gaan ze dat bij de kamer van koophandel controleren ofzo
Anoniem: 174767
Vraag: Wat voor brander heeft de Inspiron 6400 bij de laatst uitgeleverde vanaf ongeveer half april 2006. Mijn pa heeft een Precision M60. Daar zit een Nec 6100 in. Het liefst heb ik de laatste van Nec de ND-4771:
http://www.de.nec.de/productdetail.php/id/1524
Of de laatste van Sony de DW-Q60A:
http://b2b.sony.com/Solut...ge/oem-optical/Slim-DVD-R
Ik heb ergens gelezen dat sony en nec samen zijn gegaan. Maar of er nu een nec binnenwerk in die sony branders zit? Geen idee.
Ik hoop dat iemand het leuk vind even zijn type door te geven. Ik wil hem bijna gaan bestellen.
Ik heb ergens gelezen dat sony en nec samen zijn gegaan. Maar of er nu een nec binnenwerk in die sony branders zit? Geen idee.
Ik hoop dat iemand het leuk vind even zijn type door te geven. Ik wil hem bijna gaan bestellen.
Volgens Nero bij mij: Sony DW-Q58A UDS1Anoniem: 174767 schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:49:
Ondersteunt bitsetting en bepalen van PI-fouten enz. Leessnelheid iets van 4-10 MB/s.
Wanneer je hem besteld bij klein zakelijk, dan moet je toch gewoon het volle bedrag betalen inclusief BTW. Want dan kan je pas volgens mij bij de belastingdienst met een BTW nummer de 19% terugvragen. Hoe kan je dan in hemelsnaam als consument zonder BTW nummer bestellen?
Later in je bestelling geef je aan of je wel of geen BTW moet afdragen, dus dan betaal je gewoon BTW.Robbertz schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:17:
Wanneer je hem besteld bij klein zakelijk, dan moet je toch gewoon het volle bedrag betalen inclusief BTW. Want dan kan je pas volgens mij bij de belastingdienst met een BTW nummer de 19% terugvragen. Hoe kan je dan in hemelsnaam als consument zonder BTW nummer bestellen?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik heb hem als kleine onderneming besteld incl. BTW dan kom ik nog 20 euro goedkoper uit en veel betere configuratie. Ze kunnen toch niet controleren of mn vaders bedrijf nog bestaat. Dus nu wachten tot ie wordt bezorgd
Dell Inspiron 6400 (€1236,41 incl. BTW en verzendkosten)
Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 100GB (5,400 rpm) Hard Drive
Overige Opslagmedia Geen Floppy Drive geselecteerd
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 6400 Gold N04643
Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services 1 Jaar Collect & Return service
Bescherm uw nieuwe PC Geen beveiligings/ anti-virus software
Voeding 65W AC Adapter
Foto's indelen en delen Geen Foto Album / Foto Beheer software
Fotobewerking Geen Foto bewerking Software
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Draagtassen Geen Draagtas
Korting 150 Euro off ex vat
Dell System Media Kit No Resource CD
Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Microsoft OS Labels Genuine Windows® XP Logo Label
Dell Media Experience Dell® Media Experience 3.0 Basic
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
Operating System Backup & Recovery Legitieme Windows® XP Home SP2 Backup Media
LCD Scherm 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™
Dell Inspiron 6400 (€1236,41 incl. BTW en verzendkosten)
Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 100GB (5,400 rpm) Hard Drive
Overige Opslagmedia Geen Floppy Drive geselecteerd
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 6400 Gold N04643
Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services 1 Jaar Collect & Return service
Bescherm uw nieuwe PC Geen beveiligings/ anti-virus software
Voeding 65W AC Adapter
Foto's indelen en delen Geen Foto Album / Foto Beheer software
Fotobewerking Geen Foto bewerking Software
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Draagtassen Geen Draagtas
Korting 150 Euro off ex vat
Dell System Media Kit No Resource CD
Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Microsoft OS Labels Genuine Windows® XP Logo Label
Dell Media Experience Dell® Media Experience 3.0 Basic
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
Operating System Backup & Recovery Legitieme Windows® XP Home SP2 Backup Media
LCD Scherm 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 174763 op 30-04-2006 16:01 ]
In de mijne zit de Samsung TS-L532
Edit, laat maar. Nu gaat die wel uit, ik vermoed dat het een software matige bug is.Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:21:
Me laptop heeft een defecteWaneer ik me scherm dichtklap dan blijf het scherm gewoon aanstaan. (Waneer je instel dat die op standyby moet gaan waneer je scherm dicht klapt dan doet die dat ook niet.)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 30-04-2006 18:17 ]
hmm MediaMarkt heeft deze week een vette aanbieding met een siemens laptop, zelfde specs als de dell volgens mij komt die wel een stuk goedkoper uit...1090 ofzo...
X1400 kaart
1024mb
100gb sata
wifi
dvd brander
T2300
home edit.
'k vondt het geen slechte prijs
(voor de mensen die persé een goede, goedkope verzekering op hun laptop willen
)
X1400 kaart
1024mb
100gb sata
wifi
dvd brander
T2300
home edit.
(voor de mensen die persé een goede, goedkope verzekering op hun laptop willen
[ Voor 15% gewijzigd door Underworld op 30-04-2006 18:38 ]
Owww, ik dacht dat consumenten hem hier hadden besteld zonder BTW. Maar nu gaat het dus alleen maar om de klein zakelijke prijs en niet om de 19%. Mijn foutJapie_17 schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:18:
[...]
Later in je bestelling geef je aan of je wel of geen BTW moet afdragen, dus dan betaal je gewoon BTW.

Ik heb het niet zo op Fujitsu Siemens notebooks. Van kennissen heb ik slechte ervaringen gehoord en op forums en review sites zijn ze ook niet altijd te spreken over Fujitsu Siemens.Underworld schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:37:
hmm MediaMarkt heeft deze week een vette aanbieding met een siemens laptop, zelfde specs als de dell volgens mij komt die wel een stuk goedkoper uit...1090 ofzo...
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 145944 op 30-04-2006 19:18 ]
Je moet gewoon de e-value code die je vind bij een aanbieding onder klein zakelijk, invullen onder consumenten. Het bedrag word dan direct weergegeven incl. BTW en toch ben je een stuk goedkoper uit dan wanneer je dezelfde config. direct samensteld onder consumenten.Robbertz schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:15:Owww, ik dacht dat consumenten hem hier hadden besteld zonder BTW. Maar nu gaat het dus alleen maar om de klein zakelijke prijs en niet om de 19%. Mijn fout
oke dacht al zoiets, had al eerder van een klasgenoot gehoord dat hij die dingen bij Albert heijn vaak terug kreeg, mja dat waren normale pc's en ook fijitsu'sAnoniem: 145944 schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:18:
[...]
Ik heb het niet zo op Fujitsu Siemens notebooks. Van kennissen heb ik slechte ervaringen gehoord en op forums en review sites zijn ze ook niet altijd te spreken over Fujitsu Siemens.
Trouwens deze laptop heeft een T2300. Bij dell krijg je een T2400/T2500.Underworld schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:37:
X1400 kaart
1024mb
100gb sata
wifi
dvd brander
T2300
home edit.
(voor de mensen die persé een goede, goedkope verzekering op hun laptop willen)
Net even in de bios geweest om een simpele optie te veranderen (Boot priority), wil ik rebooten, krijg ik een BIOS error: time-of-day clock stopped
Ik kon niet meer in de bios komen ook.
Alles geprobeerd, booten zonder accu/met accu, cd erin, xp cd erin, geen cd erin, enz enz, niks werktte,
error gegoogled, scheen aan de bios batterij te liggen,
guide opgezocht, en laptop opengeschroefd om bios-batterij even eruit te halen en er weer in te doen, gedaan, en nu werkt 'ie weer ..
Tering ik schrok wel ff, heb helemaal geen zin om deze fantastische laptop (

Anoniem: 174575
2 vraagjes:
-welke netwerkdrivers dienen worden geinstalleerd ? (broadcom driver, broadcom diagnostic utility en de Intel PRO/Wireless of meer of minder)
-zijn de twee bestanden die te vinden zijn bij de diagnostic utilities relevant, danwel interessant?
In productie op 22 april
-welke netwerkdrivers dienen worden geinstalleerd ? (broadcom driver, broadcom diagnostic utility en de Intel PRO/Wireless of meer of minder)
-zijn de twee bestanden die te vinden zijn bij de diagnostic utilities relevant, danwel interessant?
Ik heb een SONY DW-Q58AAnoniem: 174767 schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:49:
Vraag: Wat voor brander heeft de Inspiron 6400 bij de laatst uitgeleverde vanaf ongeveer half april 2006. Mijn pa heeft een Precision M60. Daar zit een Nec 6100 in. Het liefst heb ik de laatste van Nec de ND-4771:
In productie op 22 april
hmm ik ben zeer geinteresseerd in deze laptop, maar ik vind die videokaart erin een beetje teleurstellend. Ik wil minimaal een x1600 of iets in die trant hebben. Ik heb wel al rondgekeken bij Dell en heb verschillende modellen gezien, maar niet echt 1 naar mijn wens. Hebben jullie voor mij een advies? Ik krijg namelijk sowieso 30% korting bij Dell (daarnaast ben ik ook nog een klein bedrijf). Mijn wensen:
- Max 15.4 inch
- x1600 of daaraan gelijke videokaart
- Duo core processor 1,86
- 1024 MB ram
- 80 gb hdd
Mijn budget zal rond de 1100 zijn incl die 30% korting.
- Max 15.4 inch
- 1024 MB ram
- 80 gb hdd
Even een vraagje, is misschien al eerder beantwoord maar toch..
Is het mogelijk om later een andere videokaart erin te stoppen. Is toch handig, zkr voor potentiele kopers. Ram en HD wisk al, die schijnen verwisselbaar te zijn. En is het makkelijk om dat te vervangen of kan dat alleen met Dell onderdelen?
Is het mogelijk om later een andere videokaart erin te stoppen. Is toch handig, zkr voor potentiele kopers. Ram en HD wisk al, die schijnen verwisselbaar te zijn. En is het makkelijk om dat te vervangen of kan dat alleen met Dell onderdelen?
Heb ik al eerder gezegt: Top laptop, maar de videokaart is het enige minpuntje!
Tegenwoordig zijn dat allemaal standaardonderdelen. Voor die laptop kun je dus gewoon op zoek naar DDR2 geheugens voor laptops en SATA laptopschijven.Anoniem: 172610 schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:45:
Even een vraagje, is misschien al eerder beantwoord maar toch..
@jozy: een x1600 kun je niet configureren bij de 6400, je kunt maximaal tot x1400 gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-05-2006 08:20 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Hoe krijg je die 30% korting? Ik ben ook een klein bedrijfje namelijk......jozy schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:14:
hmm ik ben zeer geinteresseerd in deze laptop, maar ik vind die videokaart erin een beetje teleurstellend. Ik wil minimaal een x1600 of iets in die trant hebben. Ik heb wel al rondgekeken bij Dell en heb verschillende modellen gezien, maar niet echt 1 naar mijn wens. Hebben jullie voor mij een advies? Ik krijg namelijk sowieso 30% korting bij Dell (daarnaast ben ik ook nog een klein bedrijf). Mijn wensen:
- Max 15.4 inch
- 1024 MB ram
- 80 gb hdd
Ennne,.......de gedachtegang over het dubbel geheugen, zal dat werken? Dus de E-value van kleine ondernemingen invullen bij consumenten. Bij consumenten is er namelijk een actie 'dubbel geheugen'. Bij de config van kleine ondernemingen staat 1024 Mb. Als je deze config naar consumenten brengt zou je daar dan 2 gig krijgen?
De printer krijg je ook bijvoorbeeld (lees ik hier in het topic). Ga vanavond maar eens proberen te bellen.
Via de site zie ik trouwens die printer er niet bij verschijnen als ik bovenstaande doe. Zal je waarschijnlijk voor moeten bellen?
[ Voor 28% gewijzigd door ione op 01-05-2006 09:23 ]
Ik krijg 30% korting omdat ik een beheerder ken die bij Dell werkt, maar is er dan geen één ander laptop met als vergelijkbare videokaart x1600 erin (met mijn eisen meegenomen)? Zou wel erg jammer zijn of ik zie iets over het hoofd..
Anoniem: 157155
30% altijd lekker meegenomen toch..jozy schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:49:
Ik krijg 30% korting omdat ik een beheerder ken die bij Dell werkt, maar is er dan geen één ander laptop met als vergelijkbare videokaart x1600 erin (met mijn eisen meegenomen)? Zou wel erg jammer zijn of ik zie iets over het hoofd..

Anoniem: 148632
Ik weet niet zeker hoe dat zit in laptops, maar er staat in de configuratie dat de x1400 die in mijn 6400 zit op een pci-e interface werkt. Dus misschien kun je die x1600 er los bij kopen?jozy schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:49:
maar is er dan geen één ander laptop met als vergelijkbare videokaart x1600 erin (met mijn eisen meegenomen)? Zou wel erg jammer zijn of ik zie iets over het hoofd..
Vraag me alleen af of in een laptop de bus hetzelfde is

De inspiron 6400 bevalt trouwens heel erg goed. Het beeld is goed, op wat kleine dingen na; af en toe lijkt het alsof er 'scanlines' op het beeld verschijnen tijdens het spelen van (vooral bij BF2 en ghost recon a-w) de wat zwaardere spellen dus.
Verder vind ik hem heel stil (vond ik erg belangrijk).
Weet iemand trouwens wanneer er linux drivers voor de 3945 beschikbaar worden?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 148632 op 01-05-2006 11:29 ]
Zijn er allangAnoniem: 148632 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:09:
[...]
Weet iemand trouwens wanneer er linux drivers voor de 3945 beschikbaar worden?
Kan je eens vertellen hoe Battlefield 2 speelt? Aangezien dat ook het spel is wat ik wil gaan spelen op mn toekomstige laptopje. Op welke instellingen kan jij nog soepel het spel laten lopen? En hoe gaat het in BF2 met de resoluties? Bedankt mede-bf2 spelerAnoniem: 148632 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:09:
[...]
De inspiron 6400 bevalt trouwens heel erg goed. Het beeld is goed, op wat kleine dingen na; af en toe lijkt het alsof er 'scanlines' op het beeld verschijnen tijdens het spelen van (vooral bij BF2 en ghost recon a-w) de wat zwaardere spellen dus.
Heb de laptop nu enkele dagen, en bevalt me erg goed. Mooi beeld, lekker snel. Heb wel een vraagje. Ik merk dat de fan bijna constant draait (ook wanneer ik gewoon op internet zit). Het is niet hinderlijk, maar vraag me af of dit zo hoort. Ik heb de T2500, x1400 en 1gb ram
alvast bedankt
alvast bedankt
Na alle 1000+ berichten te hebben gelezen was ik overtuigd. Dus besteld:
Inspiron 6400 Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 1
15.4" UltraSharp Wide Screen WSXGA (1680x1050) Display with TrueLife 1
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) 1
100GB (5,400 rpm) Hard Drive 1
Targus Campus Notebook Backpack (Black) - Not compatible with 17" + screen notebooks 1
128MB ATI MOBILITY RADEON X1300 graphics card, PCI-Express x16 1
Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors 1
Bluetooth Wireless Network Card 1
Prijs: € 1149,54
Order geplaatst op: 21-4-2006
Verwachte leverdatum: 15-5-2006
iedereen is gewaarschuwd... lange levertijd.
Targus Campus Notebook Backpack (Black) - Not compatible with 17" + screen notebooks 1
Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors 1
Verwachte leverdatum: 15-5-2006

[ Voor 3% gewijzigd door Ralfoyd op 01-05-2006 14:02 ]
Die verwachte leverdatum zegt alleen weinig. Bij mij was die ook 12 mei. En ik heb mijn laptop 28 april al binnen gekregen. Dat was 4 dagen nadat ik het geld vanaf mijn Postbank rekening naar de ABN rekening van Dell overgemaakt had. Dus erg snel gezien de twee dagen die er nog in de overboeking gaan zitten.Ralf the Malf schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:01:
Na alle 1000+ berichten te hebben gelezen was ik overtuigd. Dus besteld:
Verwachte leverdatum: 15-5-2006iedereen is gewaarschuwd... lange levertijd.
Dus ik zou zeggen, bekijk zelf hier even je orderstatus en waarschijnlijk valt het allemaal wel mee: http://support.euro.dell....px?c=nl&l=nl&s=gen&~ck=mn
NiceGregoor schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:17:
[...]
Die verwachte leverdatum zegt alleen weinig. Bij mij was die ook 12 mei. En ik heb mijn laptop 28 april al binnen gekregen. Dat was 4 dagen nadat ik het geld vanaf mijn Postbank rekening naar de ABN rekening van Dell overgemaakt had. Dus erg snel gezien de twee dagen die er nog in de overboeking gaan zitten.
Dus ik zou zeggen, bekijk zelf hier even je orderstatus en waarschijnlijk valt het allemaal wel mee: http://support.euro.dell....px?c=nl&l=nl&s=gen&~ck=mn
Heeft Dell nou eigenlijk vaan van die 'gratis verdubbeling van het geheugen' acties? Ik ben namelijk pas sinds kort aan het kijken op de site, maar als deze actie wel vaker voorkomt wacht ik misschien nog effe met bestellen.
Kan me herinneren dat ik die zeker 2x dit jaar voorbij heb zien komen.
Is het geheugen van deze laptop uit te breiden zonder dat de garantie vervalt? Dus geen speciale 'garantie'schroefjes of -stickertjes?
ja dat kan je doen, maar je hebt toch dell geheugen nodig
anders werkt het niet (tenminste dat heb ik gehoord)
Dit is een fabeltje, waarschijnlijk zullen niet ALLE merken so-dimm uit de pricewatch werken, maar een groot gedeelte zal het probleemloos doen in de dell.jozy schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:22:
ja dat kan je doen, maar je hebt toch dell geheugen nodiganders werkt het niet (tenminste dat heb ik gehoord)
Dell heeft idd regelmatig een "Dubbel-geheugen (op geselecteerde systemen) -actie"Ralf the Malf schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:40:
Kan me herinneren dat ik die zeker 2x dit jaar voorbij heb zien komen.
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
Echt? Kan iemand dit bevestigen?jozy schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:22:
ja dat kan je doen, maar je hebt toch dell geheugen nodiganders werkt het niet (tenminste dat heb ik gehoord)

Maar er zitten dus geen speciale stickertjes of schroefjes die je garantie doen vervallen?
Dit topic is gesloten.