[Ervaringen] Dell Inspiron 6400 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Source zal prima draaien. Niet met alles op superhigh, maar een normale resolutie met high/medium moet je wel 60fps opleveren. Tenminste, de X1400 is vergelijkbaar met een 9600XT en mijn 9600XT trok dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunen de X1300 en de X1400 kaarten Directx 9.0c?
Verkoper van Dell zei nl. tegen mij van niet, maar dat kan ook zijn geweest om dure gamelaptop te slijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:34:
Ondersteunen de X1300 en de X1400 kaarten Directx 9.0c?
Verkoper van Dell zei nl. tegen mij van niet, maar dat kan ook zijn geweest om dure gamelaptop te slijten...
Tuurlijk wel. Zijn hele moderne (budget)kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Hmm, dat kan dan nog wel es wat interessants worden. Ik baal alleen zo dat Acer die maffe Ferrari laptop alleen in Ferrari-uitvoering heeft. Die had ik eigenlijk liever, maar bij gebrek aan Ferrari-geilheid ga ik denk ik voor de Inspiron 6400..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ondanks een trailer met vertraging :? is mijn T2500 nu toch aangekomen met UPS vandaag! Ik heb het hoge resolutiescherm, en met het (al ingestelde) grotere lettertype is dat goed te doen :)

Geweldig ding, heerlijk snel! Ik ga denk ik maar even een review schrijven, maar eerst eens een herinstall doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
koelkast schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:30:
Ondanks een trailer met vertraging :? is mijn T2500 nu toch aangekomen met UPS vandaag! Ik heb het hoge resolutiescherm, en met het (al ingestelde) grotere lettertype is dat goed te doen :)

Geweldig ding, heerlijk snel! Ik ga denk ik maar even een review schrijven, maar eerst eens een herinstall doen :|
Zou je misschien de moeite willen nemen om in de productsurvey een review te schrijven met een aantal foto's. Ik denk dat veel mensen gebaat zijn bij een goede, complete review met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Laatst online: 21-08 17:17
radem205 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:58:
[...]

Zou je misschien de moeite willen nemen om in de productsurvey een review te schrijven met een aantal foto's. Ik denk dat veel mensen gebaat zijn bij een goede, complete review met foto's.
Inderdaad. Denk dat veel mensen dat wel fijn vinden, ook die nog over het scherm twijfelen.

Voor mij zal dat helaas te laat zijn, want ik heb hem nu toch maar besteld via D-N04643 alleen dan met 1280x800 TrueLife scherm. Heb nu de volgende specs:

Processor: Intel ® Core™ Duo Processor T2500 (2.00 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen: 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harde Schijf: 100GB (5,400 rpm) Hard Drive
LCD Scherm: 15.4" WXGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
Grafische Kaart: 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Batterij: 9-cell, 80 Whr Li-Ion batterij
Optical Drives: 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Netwerk: Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Bluetooth: Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate

En dan ook maar die cd's van XP Home en de drivers, weet nooit waar die goed voor zijn.

Dit alles voor € 1.118.

Ik had dat dinsdag al online besteld toen de goede aanbieding er nog was. Nu wilde ik dat telefonisch aanpassen naar het lagere resolutie scherm zoals hierboven, maar dat bleek niet te kunnen. De order moest dan gecanceld worden en opnieuw aangemaakt, wat natuurlijk tegen de huidige aanbiedingen ging. Maar nadat die kerel allerlei mogelijke wegen had geprobeerd om hem nu zo goedkoop mogelijk te krijgen en na mijn opmerking dat ik dan toch nog € 150 duurder uitwas en dan wel ervanaf zou zien ging hij met zijn manager overleggen. Gelukkig voor mij zag die mijn probleem wel en kreeg ik nu de config toch nog tegen de oude prijs. Enige punt was dat ik geen geld terug kreeg omdat ik nu een lagere resolutie had en dat ik geen printer of € 30 korting daarvoor meer kreeg.

Maar goed, was allang blij dat ik toch niet de huidige prijs hoefde te betalen. Dus nu maar even wachten tot ze hem komen brengen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gregoor op 20-04-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:47
Ik moet voor juli een nieuwe laptop hebben en na een zoektocht kwam ik ook bij de inspiron 6400 uit.

Op dit moment kan ik de volgende configuratie voor 1416 incl verzend + btw bestellen:
T2500 dual core
XP Pro (+ cd)
2 x 512 geheugen (533 MHz)
256Mb ATI X1400
100Gb 4500rpm
true life scherm 1680x1050
9 cell battery
targus rugzak
bluetooth

Verder de standaard zooi.

Is het de moeite waard om 7200rpm te nemen als je slechts af en toe games speelt? Ik gebruik wel vaak redelijk grote applicaties zoals programmeeromgevingen etc.

Ik zie hier regelmatig posts met de 5% kortingsbon. Kan iemand me hier iets meer over vertellen?

De acties hierbij waren 100 euro korting en geheugen upgrade.
Heeft er iemand wat meer ervaring met de dell aanbiedingen om te zeggen of dit een goede aanbieding is of dat er waarschijnlijk betere zullen komen binnen bijv een maand? (Ik weet dat je het nooit zeker kunt zeggen, maar misschien is er voor de "dell experts" een soort trend te herkennen B) )

Maar het ziet er veelbelovend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ehrm, ga naar Consumenten, dan op E-Value code klikken en daar de volgende code invullen:
DMNL4-N04643

En bij de kassa kan je ook nog een waardebon voor 5% korting invullen. Ik zou het wel doen, scheelt in jouw geval echt een paar 100 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
MarcoC schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:21:
Ehrm, ga naar Consumenten, dan op E-Value code klikken en daar de volgende code invullen:
DMNL4-N04643
Ga ik zo even proberen. Dit werkt vast ook wel via kleine ondernemers. Ik kan het namelijk via een eigen bedrijf bestellen. Dat blijft toch een stuk interessanter uiteraard.

Ik heb het even gechecked, maar dit is blijkbaar exact wat ik al had gedaan :)
En bij de kassa kan je ook nog een waardebon voor 5% korting invullen. ...
Wat moet ik daar dan invullen?

[ Voor 8% gewijzigd door IntToStr op 20-04-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
IntToStr schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:24:
[...]

Ga ik zo even proberen. Dit werkt vast ook wel via kleine ondernemers. Ik kan het namelijk via een eigen bedrijf bestellen. Dat blijft toch een stuk interessanter uiteraard.

[...]

Wat moet ik daar dan invullen?
Kan volgens mij ook :P.

In je winkelmandje staat er ergens "waardebon toepassen" met daarachter een leeg vak waar je dus een geschikte code kan invullen.

[ Voor 16% gewijzigd door MarcoC op 20-04-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad,
E-code DMNL4-N04643
Waardebon NRF8MZ4?VK?LL8
De waardebon werkt alleen bij consumenten

Een paar dagen geleden had je nog meer korting en geen verzendkosten, dus je bent wat dat betreft net te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd gregoor, je had dinsdag moeten bellen voordat je bestelde

ik heb uiteindelijk de 4643 gekregen met een minderprijs voor de printer en het scherm (1280x800), en kom daarmee op € 985 incl. btw en verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:28:
inderdaad,
E-code DMNL4-N04643
Waardebon NRF8MZ4?VK?LL8
De waardebon werkt alleen bij consumenten

Een paar dagen geleden had je nog meer korting en geen verzendkosten, dus je bent wat dat betreft net te laat.
Code werkt idd alleen bij consumenten. Scheelt wel 66 euro!

Ik weet dat ik de mooie kortingen net heb gemist, maar volgens mij valt hier ook wel mee te leven: 100 euro korting + 66 euro van die 5%. Het lijkt me sterk dat ze nu weer met zulke kortingen gaan komen, maar als iemand met meer ervaring wat schattingen over kan doen dan is dat uiteraard welkom...

Weet iemand trouwens of je via je bedrijf kunt bestellen door de consumenten website te gebruiken? Dat gaat wel lukken. Kan gewoon naar betalingskeuze gaan met m'n bedrijf in de klantgegevens.

[ Voor 8% gewijzigd door IntToStr op 20-04-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Jongens, jullie zullen toch echt met reviews op de proppen moeten komen. Anders ben ik genoodzaakt om via minder legitieme kanalen jullie locaties te moeten achterhalen en zodoende het een en ander te ontvreemden. ;) :P

Dus kom maar op met duizenden foto's van elk detail. :9~

[ Voor 17% gewijzigd door TMC op 21-04-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
http://tweakers.net/nieuw...o-7900-GTX-en-GS-uit.html

zou de 6400 misschien over een tijdje met een van deze videokaarten geleverd worden? Denk natuurlijk wel dat de gtx versie alleen voor de echte gaming lapops gebruikt zullen worden. Maar als de 6400 met de GS versie geleverd kan worden zou dat geweldig zijn!

"De GeForce Go 7900 GTX is de nieuwe vlaggenchip van het bedrijf; de Go 7900 GS is bedoeld voor mensen met 'eenvoudiger' notebooks. Het zal echter nog wel even duren voordat de GS tot het budgetsegment wordt gerekend: alleen de 7800 GTX en de 7900 GTX zijn krachtiger, reden voor nVidia om de GS in het dure 'enthousiast'-segment in te delen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de mijne is gisterochtend in preproductie genomen en gisteravond verzonden :*)

Nu ff afwachten tot de order bij UPS bekent wordt en in de gaten houden wanneer die geleverd gaat worden. Zal denk ik dinsdag worden, uitgaande van eerdere ervaringen met Dell bestellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij staat al een WEEK in preproductie en NEE ik ben niet ongeduldig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Voor wat betreft de reviews: als het goed is is de inspiron 6400 ook getest in de PCM van mei. Heeft iemand die PCM leest die test toevallig gezien? :D

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
LLEEDD schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 02:38:
http://tweakers.net/nieuw...o-7900-GTX-en-GS-uit.html

zou de 6400 misschien over een tijdje met een van deze videokaarten geleverd worden? Denk natuurlijk wel dat de gtx versie alleen voor de echte gaming lapops gebruikt zullen worden. Maar als de 6400 met de GS versie geleverd kan worden zou dat geweldig zijn!

"De GeForce Go 7900 GTX is de nieuwe vlaggenchip van het bedrijf; de Go 7900 GS is bedoeld voor mensen met 'eenvoudiger' notebooks. Het zal echter nog wel even duren voordat de GS tot het budgetsegment wordt gerekend: alleen de 7800 GTX en de 7900 GTX zijn krachtiger, reden voor nVidia om de GS in het dure 'enthousiast'-segment in te delen."
neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Ik heb hem geannuleerd, bij nader inzien vind ik 15.4" toch te groot.

prrt zit ik weer dubbel :/ sorry

[ Voor 29% gewijzigd door kamphuis op 21-04-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer.. een groot scherm is wel lekker hoor.

Mijn laatste status :D

1. Bestelling wordt verwerkt
2. In preproductie
3. In productie
4. Levering wordt voorbereid vrijdag, april 14, 2006
5. Verzonden

Echter was de order datum 14 april, en de preproductiedatum 14 april.. en nu wordt de levering voorbereid weer met 14 april? Ach ja, hij komt er in elk geval aan :D Zal wel dinsdag of woensdag worden. Jippie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mazzelaar, ik zit al bijna een week in preproductie :'(

@kamphuis,
Heb je een andere concurende laptop kunne vinden ;) ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:08:
Ik ook :)

Vannaf vrijdag de 14e tot vanmiddag. En nu staat ie al op verzonden :) Dat in een paar uurtjes tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dit dan,

Ik heb mn order op 6 april bevestigd gekregen, 7 april in pre-productie, en vandaag is mn uiteindelijke afleverdatum verschoven van 25 april naar 11 mei.

Net Dell gebeld, maar die zijn al gesloten, terwijl de site zegt dat ze zelfs op vrijdag doorgaan tot half 8.

Grapjassen, als dit zo door gaat haal ik wel n ander.

Iemand al een goed alternatief dat wel snel geleverd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal zeggen zie deze topic
Game laptop tot 1000 euro
Die acer ferarie heeft 3,5uur accu tijd en ziet er niet uit.
Dan kwam er een msi die maar 2,5 accu tijd heeft waardoor mij dat geen geschikte kanidaat lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:05:
Zal zeggen zie deze topic
Game laptop tot 1000 euro
Die acer ferarie heeft 3,5uur accu tijd en ziet er niet uit.
Dan kwam er een msi die maar 2,5 accu tijd heeft waardoor mij dat geen geschikte kanidaat lijkt.
Ik heb sinds 12 April de Acer Ferrari 4002 WLMi en het is een erg mooie en solide laptop _/-\o_

Had hem trouwens 5 April besteld dus binnen 1 week in huis.

[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 21-04-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:44:
idd gregoor, je had dinsdag moeten bellen voordat je bestelde

ik heb uiteindelijk de 4643 gekregen met een minderprijs voor de printer en het scherm (1280x800), en kom daarmee op € 985 incl. btw en verzendkosten.
Dat is dan inderdaad nogal balen, scheelt me toch € 133 :(

Maar goed, van de andere kant mag ik ook weer niet helemaal klagen, want ook voor € 1.118 blijft het natuurlijk een erg goede deal. Voordat ik hier op GoT keek en dus niet van de waardebon en de D-N04643 code afwist kwam ik namelijk zelf uit op een laptop van € 1.122. Alleen had ik dan maar een T2300, de X1300 en een kleinere harde schijf geloof ik. Dus wat dat betreft ben ik nu al stukken beter uit :) Daarom honderdmaal dank aan wd200 en degene die met de D-N04643 kwam. Heeft me toch weer een veel betere config opgeleverd.

En Kaiser, jij hebt gewoon ongelooflijk veel geluk gehad. Ik bedoel, zo'n laptop voor € 985 ... dat vind je helemaal nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad erg kwestie van geluk gehad, ik heb paar keer geprobeerd te bestellen zonder zonder maar dat lukte dus maar niet.

Op zich heb ik uiteindelijk geen slechte deal 852,40
Wel T2300 in de plaats van T2500
60Gb in de plaats van 100Gb
512Mb in de plaats van 1024MB.

Wel,
Snap on cover,
Microsoft® Works Suite 2005 (met onder ander Word)
Dell printer die op Marktplaats wordt verkocht voor 25 eur.
Totaal is het dan 827,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
Dat is inderdaad ook nog best redelijk, gezien de huidige aanbiedingen. Al waren die van vorige week helaas toch een stuk beter. Heb toen een beetje voor mijn vriendin zitten kijken en vond toen een

T2300
1024 MB RAM
X1300
80 GB HD
1280x800 zonder Truelife

voor € 802. En daar zou dan waarschijnlijk nog € 30 voor de printer af kunnen. Dat is gezien het geheugen, de harde schijf en de videokaart ook geen slechte deal geweest. Helaas heb ik er toen geen offerte van laten maken. Maar dan maar even wachten tot de 26e, misschien worden de aanbiedingen dan weer iets beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Gregoor op 22-04-2006 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik wacht ook maar even op de 26e...

Heeft iemand hier ervaringen met verschillen tussen een 5400 en een 7200 rpm harde schijf voor deze notebook? Twijfel nog of het de moeite waard is om 7200 te nemen. Scheelt toch 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
IntToStr schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:52:
Ik wacht ook maar even op de 26e...

Heeft iemand hier ervaringen met verschillen tussen een 5400 en een 7200 rpm harde schijf voor deze notebook? Twijfel nog of het de moeite waard is om 7200 te nemen. Scheelt toch 120 euro.
Ik heb hier al eerder wat over gepost: [rml]Hoedje in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 6400"[/rml] :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Nog even over de OC mogelijkheden van de X1400.
default loopt de core op 432 mhz en het mem op 396 mhz

Op dit moment is de mem met geen mogelijkheid zelfs maar iets over te clocken. Erg jammer omdat dat het meeste oplevert in fps.
De core lukt eerst ook niet met Ati-tool, of ATT. Wel met de laatste versie van powerstrip. Heel gek, maar daarmee kun je de core zo naar 575! duwen :7 terwijl standaard 432 is. Hoger kan niet eens in powerstrip B)
Het geheel levert mij ongeveer 180 3d marks op. Ik ga 1832 op stock naar ca 2000 punten. >:)
'k verbaas me wel dat daar zoveel ruimte op zit. Dat belooft wat wanneer er betere ondersteuning komt voor deze kaarten en ook het mem wat omhoog kan worden gezet :9

Iemand gelijke ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt erg goed, straks is die uiteindelijk sneller dan de x700.
Heb je trouwens ook al radlinker geprobeerd ? Als je hem ook nog zou kunne onderclokken dan is dat helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Radlinker werkt ook niet. De laatste versie is trouwens al aardig oud.
Zijn er al meer mensen die getracht hebben de perfomance wat op te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Wat is er eigenlijk dan de 26e? Komen er dan nieuwe aanbiedingen? Ik heb wel tijdens de aanbiedingen mijn inspiron bestelt maar heb het geld alleen nog niet overgemaakt ben toch gaan twijfelen. Hopelijk kan ik nog bellen om het een en ander te veranderen aan de laptop. Kleinere maar snellere hardeschijf 80gb 7200 ipv 100gb 5400. En misschien toch het standaard scherm. Ik ben nomaal gesproken crt schermen gewent en dan is het perfect als een scherm op hoge resolutie kan draaien want dan kan je hem altijd wanneer nodig op lagere resolutie zetten. Bij een laptop kan dit volgens mij helemaal niet dan word het scherm gewoon kleiner. Ik ga mijn laptop vooral gebruiken voor het multimedia creation After effects photoshop en 3dsmax, maar wil me ook bezig houden met hl2 mods. En aangezien de x1400 toch niet zo`n geweldige kaart is zal hij het zowiezo al moeilijk krijgen met HL2 en helemaal als hij op 1680x1050 moet draaien. Of zou dat toch prima gaan? Hoop van wel want de extra pixels zijn toch ook wel erg handig. Wat is eigenlijk het nut verder van true life want had even een msi laptop geleent van een vriend van me en die had ook zo`n spiegelend scherm wat ik eigenlijk vooral heel irritant vond omdat het vaak zo was alsof je in een spiegel zat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb even een config samengesteld (bij kleine ondernemingen) en kom op het volgende:

Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Grafische Kaart Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory
Harde Schijf 80GB (5,400 rpm) Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
Batterij 6-cell , 53 WHr Li-Ion batterij
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800

TOTAAL Excl. BTW:€ 719,00

Hier komt dus nog BTW en verzendkosten bij.

Is dit een mooie deal voor die prijs? 1 Gig geheugen en 80 Gig schijf.

Ik ga de laptop zakelijk gebruiken, dus de BTW krijg ik terug.

Dit is de laptop met de standaard 6-cells batterij. Is de 9-cells groter en zwaarder? Scheelt dit veel? Qua prijs is het maar 11 Eur.

En hoe zit het met de warmteontwikkeling van deze Dell's. Ik wil 'm namelijk wel op schoot kunnen houden....

[ Voor 5% gewijzigd door ione op 22-04-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
ione schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:08:
Ik heb even een config samengesteld (bij kleine ondernemingen) en kom op het volgende:

Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Grafische Kaart Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory
Harde Schijf 80GB (5,400 rpm) Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
Batterij 6-cell , 53 WHr Li-Ion batterij
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800

TOTAAL Excl. BTW:€ 719,00

Hier komt dus nog BTW en verzendkosten bij.

Is dit een mooie deal voor die prijs? 1 Gig geheugen en 80 Gig schijf.

Ik ga de laptop zakelijk gebruiken, dus de BTW krijg ik terug.

Dit is de laptop met de standaard 6-cells batterij. Is de 9-cells groter en zwaarder? Scheelt dit veel? Qua prijs is het maar 11 Eur.

En hoe zit het met de warmteontwikkeling van deze Dell's. Ik wil 'm namelijk wel op schoot kunnen houden....
Ik zou die 9-cell batterij er zeker bijnemen. De prijs is het absoluut waard, want hij gaat gewoon 1,5 keer zo lang mee. 4 uur doet de mijne ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja daat zat ik ook al aan te denken. Ik twijvelde alleen of deze dan niet uitsteekt ofzo. Is ie groter dan de standaard?

En wat de config verder betreft, is ie ok voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13
LLEEDD schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:07:
Wat is er eigenlijk dan de 26e? .......spiegel zat te kijken.
Elke week op woensdag heeft Dell een reeks nieuwe aanbiedingen. Het verschil in prijs tussen die harde schijven die jij aandraagt zal niet echt lukken. Voor de prijs van een 100GB 5400rpm schijf heb je waarschijnlijk geen 80GB 7200rpm schijf. Maar je kunt het altijd proberen.

De 1680x1050 resolutie is echt een aanrader als je veel ruimte nodig hebt. Vooral voor photoshop etc kun je de ruimte wel gebruiken. Je kunt HL2 ook wel op 1280x800 spelen. Dit ziet er niet misvormd uit ofzo.

Het nut van Truelife is inderdaad te betwijfelen. Ik was eerst ook wat sceptisch en je moet er echt van houden. Het is het verschil tussen een matte en glansfoto. Maar het bevalt mij wel. De kleuren zijn meer vol en zwart is ook echt zwart. Het scherm spiegelt eigenlijk alleen vervelend wanneer je naar een zwarte kleur zit te kijken. Voor de rest heb ik er nog maar weinig last van gehad. Je moet de kleurprofielen wel goed afstellen.
ione schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:18:
Ja daat zat ik ook al aan te denken. Ik twijvelde alleen of deze dan niet uitsteekt ofzo. Is ie groter dan de standaard?
Dit is al heel vaak beantwoord in dit topic. Zou ook in de topicstart moeten staan :D.
De 9 cells steekt niet uit, de 6 cells heeft gewoon een lege ruimte van binnen waarschijnlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door AttiX op 22-04-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
ben bij de reinstall eigenlijk 1 dingetje vergeten: de displaydriver. Op de Dell site kan ik uit een heleboel typen kiezen en ik weet niet wat de juiste is. Kan iemand met een fabriek af install even de driver en kleurprofiel hier posten (1680x1050 WSXGA+ Truelife)
Dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Overclock probleem met de X1400 is ook opgelost. Met Powerstrip 3.63.540 kun je WEL de memory overclocken. Met de nieuwere versies van powerstrip of een andere OC tool lukt dit niet.

http://files.tweakers.net/PowerStrip/pstrip-i.exe

Ik kan de core nu overclocken naar 575 (max van powerstrip) en de mem naar 440. Resultaten:

Oude 3dmark03 score: 3714
Nieuwe 3dmark03 score: 4310
Nieuwe 3Dmark06 score: 977

De typen displaydrivers die op de Dellsite staan zijn volgens mij alleen van losse TFT adapters. Ik weet niet of er een specifieke driver is voor de 1680x1050 monitor.

[ Voor 18% gewijzigd door AttiX op 23-04-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
AttiX schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:27:

De typen displaydrivers die op de Dellsite staan zijn volgens mij alleen van losse TFT adapters. Ik weet niet of er een specifieke driver is voor de 1680x1050 monitor.
Welke driver staat er bij jou dan bij de beeldschermeigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:08:

@kamphuis,
Heb je een andere concurende laptop kunne vinden ;) ?
apple (macbook) 13.3"
dell's nieuwe 14" (dualcore)
msi 14inch (dualcore)

ze zijn alleen nog niet uit.

[ Voor 16% gewijzigd door kamphuis op 23-04-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Wow heeft iemand deze pagina al even gecheckt? Voor 1200 euro heb ik nu 100GB met 2500, 1GB en 9cell accu, en een super scherm! Wat een actie :9~

PS: Is er op de 6400 nou een functie dat de CPU sneller gaat lopen wanneer je bijvoorbeeld gaat gamen? Dat zou wel mooi zijn! Iemand die meer weet?

[ Voor 25% gewijzigd door Robbertz236 op 23-04-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Robbertz schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:49:
PS: Is er op de 6400 nou een functie dat de CPU sneller gaat lopen wanneer je bijvoorbeeld gaat gamen? Dat zou wel mooi zijn! Iemand die meer weet?
Ja, zo werken de mobiele processors van Intel. Die klokken automatisch terug a.h.v het CPU-gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertz schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:49:
Wow heeft iemand deze pagina al even gecheckt? Voor 1200 euro heb ik nu 100GB met 2500, 1GB en 9cell accu, en een super scherm! Wat een actie :9~

Leg uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe jij aan die prijs komt. Als ik jouw link volg en de garantie naar 1 jaar gooi en de rest van jouw specs aanklik, kom ik niet op die prijs.

EDIT: zal wel komen omdat ik dat standaar 1280*800 scherm geen superscherm noem.

EDIT2: of heb je hier ook een waardebon voor nodig? :9

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:59:
[...]

Hoe jij aan die prijs komt. Als ik jouw link volg en de garantie naar 1 jaar gooi en de rest van jouw specs aanklik, kom ik niet op die prijs.

EDIT: zal wel komen omdat ik dat standaar 1280*800 scherm geen superscherm noem.

EDIT2: of heb je hier ook een waardebon voor nodig? :9
Huh? Dit is raar, mijn prijs is nu heel anders. Kom nu op 1360 uit, en eerst op 1210. Is mijn pc aan het flippen of wat?

Nouja laat maar, deze laptop wil ik zoiezo toch niet. Ziet er goed uit, lekker snel, toetsenbord, truelife maar volgens mij is het gamen met die x1400 echt brak. Jammer genoeg ben ik verslaafd aan BF2 wat toch wel een prestatietrekker is ;(

PS: Toen ik het checkte rond 1 uur, was de cpu ook nog een 2Ghz T2300 stond er. Volgens mij waren ze nog bezig met het configuren van de lijst :?

[ Voor 28% gewijzigd door Robbertz236 op 23-04-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X700
Mich schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:32:
3d mark 06, geen puntverschil, alle 2 rond de 800 punten.
X1400
AttiX schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:27:
GPU 575Mhz Memory 440Mhz
Oude 3dmark03 score: 3714
Nieuwe 3dmark03 score: 4310
Nieuwe 3Dmark06 score: 977
[b][message=25613728,noline]Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:06[/
3d mark 06, geen puntverschil, alle 2 rond de 800 punten.
dirkdirk schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:59:
GPU 575Mhz Memory 396Mhz
Ik ga 1832 op stock naar ca 2000 punten. >:) (3Dmark05)
Woei
3Dmark03 10% langzamer
3Dmark05 3,4% Sneller
3Dmark06 22% Sneller _/-\o_
Hoezo x700 sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:57:
X700

[...]

[...]

X1400

[...]

[...]

[...]

Woei
3Dmark03 10% langzamer
3Dmark05 3,4% Sneller
3Dmark06 22% Sneller _/-\o_
Hoezo x700 sneller ?
In game ( BF2, Quake4, DooM3 ) dus niet tijdens 3Dmark' 0X is de X700 echt gewoon sneller })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
WiLLoW_TieN schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:03:
[...]

In game ( BF2, Quake4, DooM3 ) dus niet tijdens 3Dmark' 0X is de X700 echt gewoon sneller })
En BF2 is net het spel wat ik wil spelen. Waarom bestaat er nou niet gewoon deze laptop maar dan met een snellere videokaart. Wil je een beetje game-laptop dan zit je meteen weer met een 17inch scherm of erger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Robbertz schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:11:
[...]

En BF2 is net het spel wat ik wil spelen. Waarom bestaat er nou niet gewoon deze laptop maar dan met een snellere videokaart. Wil je een beetje game-laptop dan zit je meteen weer met een 17inch scherm of erger :(
Ik heb een aantal dagen geleden ( 12-04-'06 )de Acer Ferrari 4002 WLMi gekocht.
Ook om mee te kunnen gamen maar ik had hem in een aanbieding voor € 935,00 incl. BTW & Porto.

Neemt niet weg dat de DELL Inspiron 6400 ook een erg mooie laptop is voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je snap me punt niet, doordat de x1400 zo goed is te occen haalt die op die manier toch de X700 er uit. Zonder occen is inderdaad de x700 sneller.

Me laptop is touwens Zaterdag op de post gegaan, hopelijk krijg ik hem dinsdag al binne.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:18:
Je snap me punt niet, doordat de x1400 zo goed is te occen haalt die op die manier toch de X700 erg uit. Zonder occen is inderdaad de x700 sneller.

Me laptop is touwens Zaterdag op de post gegaan, hopelijk krijg ik hem dinsdag al binne.
Ok duidelijk. Veel plezier met je nieuwe laptop en post a.u.b even je bevindingen voor andere Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:18:
Je snap me punt niet, doordat de x1400 zo goed is te occen haalt die op die manier toch de X700 er uit. Zonder occen is inderdaad de x700 sneller.

Graag even je overclock bevindingen posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkdirk schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:37:
ben bij de reinstall eigenlijk 1 dingetje vergeten: de displaydriver. Op de Dell site kan ik uit een heleboel typen kiezen en ik weet niet wat de juiste is. Kan iemand met een fabriek af install even de driver en kleurprofiel hier posten (1680x1050 WSXGA+ Truelife)
Dank ;)
Effe mezelf quoten: wie kan er even de driver van zn standaardinstall posten???
BVD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Bij de standaardinstall stond er gewoon standaardmonitor. Volgens mij is er geen speciale driver.
In mijn geval stond er default monitor op een Engelse Windows XP.
Robbertz schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:29:
[...]Graag even je overclock bevindingen posten ;)
T2400
1GB PC3200 (400Mhz(had nog een 400Mhz dimm liggen, moet die nog ff vervangen)
X1400@ 575/440:

3Dmark06 - 977
3Dmark05 - 2150
3Dmark03 - 4310

[ Voor 91% gewijzigd door AttiX op 23-04-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Kijk goed naar de FPS en niet naar de score van 3dmark.
Beetje vertekend beeld, want de cpu test scoort bij de x1400 hoger (dualcore) en de x1400 heeft nieuwere opties (bv hdr+aa) waardoor de score nog hoger wordt terwijl de daadwerkelijke fps lager licht dan de x700.

[ Voor 3% gewijzigd door kamphuis op 24-04-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is niet zo interessant om een huidige budget/midrange kaart te vergelijken met een vorige generatie midrange/highend kaart. Toch is het wel een indicatie dat er met een x1400 nog best te gamen valt. De Inspiron 6400 is ook niet echt bedoeld als gamelaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
kamphuis schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:38:
Kijk goed naar de FPS en niet naar de score van 3dmark.
Beetje vertekend beeld, want de cpu test scoort bij de x1400 hoger (dualcore) en de x1400 heeft nieuwere opties (bv hdr+aa) waardoor de score nog hoger wordt terwijl de daadwerkelijke fps lager licht dan de x700.
Ik denk dat je dan ook het beste de 3dmark2003 scores kan vergelijken. Dat is ook de kwaliteit van de meeste recente spellen IMHO. In real life is de X700 gewoon nog ietsje sneller, maar vooral wanneer de x1400 wordt ge-OC-ed scheelt het niet veel. Ik zou de laptopkeuze er dan ook vooral niet van laten afhangen, vooral omdat de core duo op dit moment de betere keus is dan de turiun (waar de X700 vaak aan is gekoppend).

Even een andere vraag aan 6400 bezitters: ik heb last van een uitvallende Wifi verbinding. Na een bepaalde tijd (10 minuten of half uur) valt tijdens het internetten de verbinding weg, terwijl die aangeeft dat ie verbonden is. Even later staat er dat wifi is uitgeschakeld (indicatie lampje gaat uit) en valt het ook niet meer in te schakelen, anders dan door te herstarten . Vaak loopt mn laptop hierdoor zelfs volledig vast. 8)7
Ik heb powermanagement al uitgeschakend en de nieuuwste intel drivers, maar het probleem blijft.
Ik begrijp er niets van want mn oude laptop heeft wel gewoon connectie met de AP (een SMC ding). Het ligt volgens mij dus aan de intel-kaart. B)
Iemand gelijke ervaringen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Track by Reference Number

Packages in Shipment: 3
Status: In Transit (1), Billing Information Received (2)
Service Type: STANDARD

Tracking Number Status Delivery Information

1. XXXXXXXXXXXXXXXXXX
In Transit
Shipped to: S HERTOGENBOSCH, NL

2. 1Z XXXXXXXXXX
Billing Information Received*

3. 1Z XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Billing Information Received*

Tracking results provided by UPS: 04/24/2006 5:06 A.M. Eastern Time (USA)

Bij Billing Information Received schijnt het zo te zijn dat ze de papieren al wel hebben maar het pakket nog niet. In transit ben ik nog niet uit. Hij zal morgen of woensdag wel binnenkomen. :)

EDIT: alles in transit.. spannend. Voel me net een klein kind wat uitkijkt naar zijn/haar verjaardag :p

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

dirkdirk schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:25:
Voor wat betreft de reviews: als het goed is is de inspiron 6400 ook getest in de PCM van mei. Heeft iemand die PCM leest die test toevallig gezien? :D
Nee, staat er niet in. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de X1300 kaart te vergelijken is met de ATI Mobility Radeon Xpress 200?
Er zijn nl. nu net 2 nwe notebooks uit met die kaart nl de HP5041 en de Fujitsu 1655G, allebei ook met Turion ML-32 voor onder de 900euro. Ga nu toch twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:46:
Weet iemand of de X1300 kaart te vergelijken is met de ATI Mobility Radeon Xpress 200?
Er zijn nl. nu net 2 nwe notebooks uit met die kaart nl de HP5041 en de Fujitsu 1655G, allebei ook met Turion ML-32 voor onder de 900euro. Ga nu toch twijfelen...
Tja hoe bedoel je, de Xpress 200 presteert veel slechter. De xpress 200 zal ongeveer gelijk, misschien ietsje beter, presteren als de intel integrated graphics (950).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, geen optie dus. Afwachten wat de prizen woensdag doen, als ze iig de verzendkosten maar kado doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog de link van de site waar alle videokaarten staan geselecteerd van minste naar beste. Staat ook ergens in het topic maar kan het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertz schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:02:
[...]

Huh? Dit is raar, mijn prijs is nu heel anders. Kom nu op 1360 uit, en eerst op 1210. Is mijn pc aan het flippen of wat?

Nouja laat maar, deze laptop wil ik zoiezo toch niet. Ziet er goed uit, lekker snel, toetsenbord, truelife maar volgens mij is het gamen met die x1400 echt brak. Jammer genoeg ben ik verslaafd aan BF2 wat toch wel een prestatietrekker is ;(

PS: Toen ik het checkte rond 1 uur, was de cpu ook nog een 2Ghz T2300 stond er. Volgens mij waren ze nog bezig met het configuren van de lijst :?
2 GHz T2300 bestaat geen eens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Er is ook weer een nieuwe bios uit voor de I6400, namelijk A04:

Systems: Dell Inspiron 6400/E1505 Series
Version: A04
Build Date: 04/20/2006

Intel 945GM Graphics Video BIOS version 1264
ATI Mobility Radeon X1300 Video BIOS version 9.012.001.007.189.050
ATI Mobility Radeon X1400 Video BIOS version 9.012.001.007.186.052

Enhancements
------------

1. Updated the ATI Mobility Radeon X1300 and X1400 video BIOS
to support newer versions of the ATI graphics controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:36:
[...]

Nee, dat heet een T2500 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
dirkdirk schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:25:
Hmm vet best benieuwt naar, misschien dan volgende (juni) nummer?
Als we daar een scan van maken, gaan we tegen de policys in toch?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:36:
[...]

Dat bedoel ik juist! Daar is het zo raar. Jammer dat ik geen screenshots hebben kunnen maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Out for delivery :)

Als het goed is komt hij vandaag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog steeds wachten op een onderdeel. Ze wisten niet welk onderdeel. Mn datum is vreschoven naar 11 mei. In pre-productie sinds 7 april :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkdirk schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:10:
[...]

Even een andere vraag aan 6400 bezitters: ik heb last van een uitvallende Wifi verbinding. Na een bepaalde tijd (10 minuten of half uur) valt tijdens het internetten de verbinding weg, terwijl die aangeeft dat ie verbonden is. Even later staat er dat wifi is uitgeschakeld (indicatie lampje gaat uit) en valt het ook niet meer in te schakelen, anders dan door te herstarten . Vaak loopt mn laptop hierdoor zelfs volledig vast. 8)7

Ik heb powermanagement al uitgeschakend en de nieuuwste intel drivers, maar het probleem blijft.
Ik begrijp er niets van want mn oude laptop heeft wel gewoon connectie met de AP (een SMC ding). Het ligt volgens mij dus aan de intel-kaart. B)
Iemand soortgelijke ervaringen? Wordt onderhand aardig gek van die random disconnects/uitval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Kijk eens met network stumbler hoe goed de verbinding is met je AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:06:

Bij mij ook.. feestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Hoeveel geheugenbanken heeft deze laptop eigenlijk? Heb nu gekozen voor 2 keer 512mb en zou wellicht er nog een gig bij willen stoppen in de toekomst. Of zitten ze dan al vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
LLEEDD schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:30:
Hoeveel geheugenbanken heeft deze laptop eigenlijk? Heb nu gekozen voor 2 keer 512mb en zou wellicht er nog een gig bij willen stoppen in de toekomst. Of zitten ze dan al vol?
er zitten 2 bankjes in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Laatst online: 12-09 23:04

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Dacht ik al wel. Neem toch gewoon 2x 512 wanneer ik wil upgraden is het geheugen hopelijk weer een stuk goedkoper.
Hoe ervaren jullie de mobiliteit van de inspiron? Is ie niet te dik? En kan je hem makkelijk mee nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
nieuwe review met antwoord op al mijn vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just note, the one-year collect-and-return warranty will leave you to pick up carriage and repair costs from the second year onwards.
Fijn dat ze dit erbij zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
AttiX schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:30:
Kijk eens met network stumbler hoe goed de verbinding is met je AP.
Tnx. Vreemd, maar waar: die is prima, zelfs na het wegvallen van verbindingen op internet en LAN! Soms komt de verbinding ook wel weer automagisch terug, maar vaak ook niet, met soms een volledige lock van het systeem als gevolg. :X

[ Voor 5% gewijzigd door dirkjesdirk op 25-04-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Heeft iemand in zijn inspiron 6400 een raapje 1GB van Dell erin zitten? Wat voor merk geheugen is dit en welke timings zijn deze? Ben van plan om een extra reepje te kopen, maar ik moet wel dezelfde timings hebben om dual channel te kunnen gebruiken (laptop nog in bestelling)...

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
gavro_g schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:16:
Heeft iemand in zijn inspiron 6400 een raapje 1GB van Dell erin zitten? Wat voor merk geheugen is dit en welke timings zijn deze? Ben van plan om een extra reepje te kopen, maar ik moet wel dezelfde timings hebben om dual channel te kunnen gebruiken (laptop nog in bestelling)...
Timings zijn redelijk standaard. Heb nog geen snellere PC4200(533Mhz) dimms gevonden dan die met 4-4-4-11. En ookal verschillen de timings, dan maakt het nog weinig uit. Dual channel werkt dan nog steeds wel. ATM heb ik 1 533 en 1 400Mhz module samen draaien in Dual channel op 3-3-3-8 op 400Mhz natuurlijk.

Dit is mijn 3e Dell. In de eerste zat Micron en in de tweede en derde zat Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
AttiX schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:52:
[...]

Timings zijn redelijk standaard. Heb nog geen snellere PC4200(533Mhz) dimms gevonden dan die met 4-4-4-11. En ookal verschillen de timings, dan maakt het nog weinig uit. Dual channel werkt dan nog steeds wel. ATM heb ik 1 533 en 1 400Mhz module samen draaien in Dual channel op 3-3-3-8 op 400Mhz natuurlijk.

Dit is mijn 3e Dell. In de eerste zat Micron en in de tweede en derde zat Samsung.
Oki, nice. Thnx!

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:06:

En hij is geleverd _/-\o_

Op het eerste gezicht: wat een mooi ding :) 8) Lekker snel (nog wel ;) ) en ben blij dat ik het 1680x1050 heb, niks te kleine lettertjes en lekker veel ruimte op het bureaublad. Glimmend scherm zal wel persoonlijk zijn, maar ik ben er vooralsnog erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om deze laptop (vrijwel zeker) ook te gaan bestellen.
Maar ik hou o.a. dit topic en de site van dell nog even goed in de gaten.

Op internet heb ik een aantal foto's gevonden van de 6400.
Wellicht handig als je ook interesse hebt in deze laptop.

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7
Foto 8
Foto 9
Foto 10
Foto 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nu bij UPS. na een maand in pre-productie is hij op slag geleverd. Wel knap op zich.
Volgens mij kan ik als IT consultant dik geld verdienen bij Dell. Hun order tracking is dikke poep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Laatst online: 12-08 11:10
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:42:
Hij is nu bij UPS. na een maand in pre-productie is hij op slag geleverd. Wel knap op zich.
Volgens mij kan ik als IT consultant dik geld verdienen bij Dell. Hun order tracking is dikke poep
Tssk, inderdaad ;). Nu zijn de drie paketten weer verspreid over Utrecht en Rotterdam. Volgens UPS mogen ze van Dell de paketten niet onderling afleveren, dus dat betekend weer wachten.
Wat was nou de streefdatum van Dell, 10 werkdagen? Lijkt onderhand het dubbele.
Wat dat betreft nooit meer Dell voor mij, volgende keer koop ik wel gewoon in de winkel (WYSIWYG ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdev schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:55:
Nu zijn de drie paketten weer verspreid over Utrecht en Rotterdam. Volgens UPS mogen ze van Dell de paketten niet onderling afleveren, dus dat betekend weer wachten.
Hier waren mijn pakketten gisteravond nog verspreid over Eindhoven en Ierland :?.
Ondertussen vanmiddag geleverd; vrijdag 14 april besteld, dus 7 werkdagen. Valt wel mee, terwijl iedereen beweerde dat het toen zo druk was. (N04643 btw, met 9 cells batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is sinds zaterdag al op de post en is voor het laats om 10:12 P.M gezien op LIMERICK, IE ben bang dat die morgen nog steed niet wordt bezorgt .

Weet iemand hoe ik legaal aan XP home instalatie cd kan komen ?
Doordat ik niet wist dat je 5 euro extra moest betalen voor de XP cdrom kan ik straks geen schone instalatie uit voeren op me laptop. Vandaar dacht ik download hem wel even, maar tot nu toe kan ik maar geen nerderlandse Home Cdrom vinden op bittorrent netwerk.

Wel pro nederlands, of home engelse :'( erg balen denk je legaal bijzig te zijn, maken ze het weer onmogelijk voor je (mischien moet ik anders maar contact gaan opnemem met dell).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:26:
(mischien moet ik anders maar contact gaan opnemem met dell).
Precies, niet moeilijk doen, gewoon bellen en je situatie uitleggen, krijg je vast wel zo'n cdtje, ergste geval moet je er 5 euro (hmz, maybe plus verzendkosten) voor dokken. Wordt tijd dat Dell eens mensen helpt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vinzzz243 op 25-04-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

dirkdirk schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:21:
[...]

Iemand soortgelijke ervaringen? Wordt onderhand aardig gek van die random disconnects/uitval :(
Vast ip-adres op je laptop ingesteld? Ik heb wel eens verhalen gehoord dat er draadloze routers zijn die om de zoveel tijd een ander ip-adres geven...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:26:
Doordat ik niet wist dat je 5 euro extra moest betalen voor de XP cdrom kan ik straks geen schone instalatie uit voeren op me laptop.
Is het echt zo nodig om de laptop gelijk opnieuw te installeren? Ik heb gelezen dat er veel bloat-ware op geinstalleerd staat, maar is dat niet te deinstalleren? Als het je lukt te deinstalleren dan heb je toch ook een schone XP home? Ik heb die CD ook niet meebesteld namelijk (ik heb de laptop nog niet binnengekregen)

Op één partitie schijnt toch ook de backup disc (als ISO o.i.d.) te staan? Probeer die eens uit, misschien is dat wel precies dezelfde CD-rom als die van 5.95 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Underworld schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:43:

[...]

Zou je er misschien als je hem binnen hebt is een paar pics van willen maken? ik ben er namelijk ook wel benieuwt naar aangezien je niet snel ziet dat er een laptop in kan zitten en dus minder diefstal gevoellig is.
De tas is niet te klein zoals eerder werd gewaarschuwd, oftewel de laptop past er prima in. Hierbij ook nog wat foto's van de tas, met en zonder laptop.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/laptoptas/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/laptoptas/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/laptoptas/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/laptoptas/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/laptoptas/5.jpg

De tas bevalt trouwens prima. Voelt erg stevig aan, vooral de schouderbanden. Genoeg vakken ook. Het hoofdgedeelte is in tweeen opgedeelt. Daarnaast heb je daarvoor nog een redelijk groot vak met ruimte voor boeken, papieren en pennen. Aan de zijkanten zitten ook nog twee vakjes waar je de adapter, muis, kaartlezer etc in kwijt kunt. Ik noem een kaartlezer, omdat ik de interne nog niet werkend heb gekregen... |:( (en omdat ie geen CF lust)

[ Voor 22% gewijzigd door antonboonstra op 25-04-2006 19:38 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Vinzzz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:50:
[...]

Precies, niet moeilijk doen, gewoon bellen en je situatie uitleggen, krijg je vast wel zo'n cdtje, ergste geval moet je er 5 euro (hmz, maybe plus verzendkosten) voor dokken. Wordt tijd dat Dell eens mensen helpt :)
Bij een klasgenoot van mij deze ze daar niet moeilijk over. Hij had wel een andere dan de 6400... Maar toen hij belde werd een cdtje met Windows gratis toegestuurd.

Ik vond dat een nette service toen. (aantal maanden terug).

Fotonerd

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.