Anoniem: 169058

Het levelen gaat indd net als in morrowind. Als je level up wilt moet je gewoon een beetje werken aan je Major skills etc. Kijk wel uit dat je als je start niet allemaal dingen als athletics en acrobatics kiest als major skills. Wel leuke ed. maar als deze hard omhoog gaan van alleen rondjes rennen en je dan level up gaat, worden de monsters sterker sinds die scalen per lvl, maar je combat skill wordt nou niet echt hoger van hoe hard je rent of hoe hoog je springt. :Y)

Owja, mn sneak skill is nu Journeyman, nu hebben de weight van mn boots geen effect meer op mn sneaken, niet dat ik boots aan had ofzo ><

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:19
kom net terug uit heerlen.
alleen intertoys en dixons hadden Oblivion en geen CE :( dixons had de laatste net verkocht dus maar de gewone gepakt.
nu net vlug me 2x512Mb ballisitix eruit gehaald en 2Gb G.skill erin.

nu instaleren :)

iemand al erachter of dual core een boost geeft bij oblivion?

en btw iemand vroeg hoe je vampirism kunt curen.
in morrowind ging dat door bij een shrine dacht ik te gaan . (kost je beetje geld en word je gehealed)

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 10:08
Bigbot schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:19:

)
volgens de makers wel, maar of het merkbaar is...

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Bigbot schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:19:
Ik herhaal mezel een beetje, maar ik merk niets van een performanceboost wat dualcore betreft :P Affinity op 1 core geeft even veel fps als met affinity op 2 cores. De load wordt alleen gebalanced over die 2 cores. Op het Oblivion forum zie ik overigens dezelfde resultaten. Misschien is het een foutje wat settings, drivers oid betreft, maar volgens mij staat dat hier wel goed... Maar goed, even wachten op een officiele reactie of een fix/tip/trick ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-04 13:15
keldon schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:15:
Kan dat ik heb een blablabla CPU met een megabla GPU niet in een ander topic ofzo? Ik wil game ervaringen hier zien (zoals dat vampire gedoe, briljant!) en niet de hele tijd mensen horen klagen over 17.9FPS buiten, en 23.1FPS binnen.

Speel Oblivion dan ook gewoon op de 360, zoals normale mensen :P

* SnackMasterFlex trekt asbestos pak vast aan
*SnackMasterFlex besteld vast een forum herdenkingstegeltje voor Keldon*

asbestos pak.....prachtig, misschien dat die ook wel in oblivion zit tegen fire attacks :P

Maar ik ben het helemaal met je eens, dit forum wordt overspoeld door mensen die een paar honderd euro hebben uitgegeven voor een videokaart die oblivion draait als ware het het geinverteerde resultaat van het renderen van één mspaint 8 bits 2x2 plaatje.....aha hmmmmk

Please een ander topic daarvoor.

Ik ben trouwens vrij gemakkelijk aan een paard gekomen, in het klooster waar je het amulet van die dode kerel terug brengt daar lopen nog 2 andere (mindere) monniken rond. Die sliepen bij mij alle twee, 1 van deze twee heren kon ik vragen voor een gunst. Ik was in een haast en drukte gelijk op LMB tijdens dit gesprek maar zag en hoorde nog wel iets over "just take a horse" iets in die trend.

Ben naar buiten gegaan en een paard gepakt, die blijft ook gewoon staan als ik er af stap en een stad in ga.

Wat wel een vreemd gezicht was, was een verlaten paard ergens langs een pad. 100 meter verderop kwam ik de eigenaar tegen (ik zat nog op mijn eigen paard), deze eigenaar viel mij opeens aan. Ik stapte van mijn paard af om te vechten en zag hoe hij mijn paard aanviel terwijl het paard op een prachtige manier begon te stijgeren en te trappen richting die kerel. Mooi uitgewerkt.

Even over paarden, wat een ramp dingen. Ten eerste de besturing gaat echt nergens over, net alsof je in een tank probeert te voetballen. Nog meer X-box'isering, jeej! :r

Vervolgens het animeren, probeer vooral NIET met je paard in 3rd person te springen, trust me, it's horrible. Alsof je paard opeens opstijgt, even blijft hangen en vervolgens weer ter aarde zakt. 1st person view op paard wordt je ook misselijk van, breekt totaal met de controls van gewoon lopen.

En naja, het verkrijgen, kon ergens in een stadje helemaal ten zuiden voor 500g zo'n ding kopen maar daar had ik dus echt ff geen zin in, was wel de goedkoopste die je kon krijgen verzekerde de meneer me. Ik heb nu twee keer een paard gepakt, gewoon naar toe gelopen, gejat en weg gereden. Gebeurde compleet niks, ik ging de tweede keer zelfs nog de verkeerde kant op, draaide om, liep zo op mn gestolen paard de stal weer door de andere kant uit, langs de guards zo het bos in. Snap er echt de ballen niet van. :o

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
De horror! Heb ik de collectors edition net binnengekregen, kan ik het niet spelen omdat mijn pc uit elkaar ligt tot volgende week!
Aargh!
Ligt het aan mij of zijn er bijzonder weinig boeken die extra puntjes geven? Heb behoorlijk wat gelezen, maar heb nog geen extra puntjes ervan gekregen.
Het lijkt me dat het hetzelfde is als in Morrowind?

• Nico K.
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 10:59
Hey mede gamers.
Ik heb een probleem als ik alles voll open zet loopt mijn pc na 4 a 5 min vast. Maar het spel draait wel perfect.
heeft iemand een idee hoe dat kan? En of hoe ik het moet oplossen

pc spec.

amd 3800
1gig pc3200
7800gt

ps. kan het dat mijn voeding het niet aan kan?? 400Watt maar wel cheap

• Cardinal
  • Laatst online: 09:46
anandus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:36:
Ligt het aan mij of zijn er bijzonder weinig boeken die extra puntjes geven? Heb behoorlijk wat gelezen, maar heb nog geen extra puntjes ervan gekregen.
Het lijkt me dat het hetzelfde is als in Morrowind?
Dat viel me ook al op, ik heb nog nergens een punt van gekregen, dus ik weet niet zeker of het er wel inzit.
Nico K. schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:38:
Hey mede gamers.
Hier zijn veel topic over, maar dan niet in combinatie met Oblivion. Check je waardes met speedfan.

[Voor 27% gewijzigd door Cardinal op 23-03-2006 13:40]

Nico K. schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:38:
Hey mede gamers.
Ik heb een probleem als ik alles voll open zet loopt mijn pc na 4 a 5 min vast. Maar het spel draait wel perfect.
heeft iemand een idee hoe dat kan? En of hoe ik het moet oplossen

pc spec.

amd 3800
1gig pc3200
7800gt

Kan dat niet beter in dit subforum?
Spielerij - Problemen & Vragen
Weer een vraagje... :) Hoe doe ik nu YIELD?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Anoniem: 110235

een cure vampirism Mod van het officiele oblivion forum:

It's a quick cure if you get vampirism, instead of doing the very long and very hard quest in the game, the mod just creates a chest in the temple district of imperial city full of potions that cure vampirism.

Download:
http://rapidshare.de/files/16196872/Cure_Vampirism.zip.html
(if you mirror it let me know and I'll add you to this post)

Installation:

Put "Cure_Vampirism.esp" into your C:\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion\Data\ folder

Usage:

1. Before you push "Play", select "Data Files" in the starting menu
2. Double click "Cure_Vampirism.esp" so that it has an X beside it, push "OK" and click "Play"
3. After you load your game, travel to the Imperial City Temple District
4. Walk to the main door of the "Temple of the One" (the building in the middle), there should be a chest beside it
5. Inside the chest are 85 "Cure for Vampirism" potions
6. Take one and drink it
7. Exit your inventory menu, it'll take a second before the potion takes affect and removes vampirism

• Tomino
  • Laatst online: 14:40
LOl hoe lang is het spel al uit en er komen nu al officiele mods uit voor bepaalde problemen

Good job maar ook beetje 8)7

Ik snap dat hele ding niet dat je enemies mee een level stijgen als jij een level stijgt. Wat is dan het nut van een level te stijgen ????

• Anoniem: 106149
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Yes, ik heb nu precies de laatste CE bij FRS vandaan >:) Die septim is echt cool, haha.
Ik ga hem nu spelen op de 360. PC draait hem voor geen meter.. 640x480 ultra low en nog 3-4fps en een zeer trage muis en toetsenbord respons, was geen spelen aan dus

Anoniem: 110235 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:46:
Ik snap dat hele ding niet dat je enemies mee een level stijgen als jij een level stijgt. Wat is dan het nut van een level te stijgen ????
uhhh... ze worden groter? :P
Tja, jij wordt hoger level, zij ook, je loot ook. Zo werkte et in morrowind, zo werkt het in Obl. Geen ideaal systeem imo maarja, hoort er bij I guess.

Anoniem: 154012

Tomino schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:45:
LOl hoe lang is het spel al uit en er komen nu al officiele mods uit voor bepaalde problemen

Het idee is alleen dat dit geen probleem in het spel is maar een deel van het spel. Mensen zijn alleen te lui om die quest te doen dus lossen ze het zo op. Ieder ze eigen keus maar toch een beetje 8)7

Anoniem: 72703

cardinal808 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:39:
[...]

Dat viel me ook al op, ik heb nog nergens een punt van gekregen, dus ik weet niet zeker of het er wel inzit.
ja boeken geven punten, had een boek in de sewers die me unarmed skill gaf.

Anoniem: 169688

als ik die forceware driver voor oblivion wil installen, dan reageerd mijn pc in het midden van de installatie niet meer. hij gaf een fout aan en ik kon kiezen tss 'toch doorgaan' of beeïndigen, ik toch doorgaan gekozen. hoe komt dit? moet ik eerst de andere driver uninstallen mss?

heb het nu al eens stuk of 3 keer geprobeerd, maar altijd hetzelfde

• Cardinal
Anoniem: 169688 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:10:
als ik die forceware driver voor oblivion wil installen, dan reageerd mijn pc in het midden van de installatie niet meer. hij gaf een fout aan en ik kon kiezen tss 'toch doorgaan' of beeïndigen, ik toch doorgaan gekozen. hoe komt dit? moet ik eerst de andere driver uninstallen mss?
"toch doorgaan" heeft ermee te maken dat het een Beta driver is en niet WHQL gecertificeerd is. Ik heb gisteren hem er gewoon overheen geinstalleerd zonder problemen, maar misschien is het uninstallen voor jou de oplossing.

Anoniem: 114796

Tomino schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:45:

Is tochn geen officiele mod dit?
Weet iemand waar ik in de imperial city de Fighters Guild kan vinden.
En weet verder iemand hoe je moet yielden?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Kunnen jullie nu eindelijk is op houden met dat hardware gelul, maak daar een aparte thread voor ofzo, het is uitermate storend.

Voor de guilds kan je gewoon voor directions vragen aan de guards. Ook je lokale map kan je kijken, daar staan ze op aan gegeven als je in de buurt bent en er al eens lastig gelopen bent.

En yield, uhh probeer Y is? Ik had een keer dat ik et per ongeluk deed tegen een monster waar het niet kon ofzo en toen stond het er van "dat kan niet etc".

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 169058 op 23-03-2006 14:30]

Anoniem: 169058 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:28:
Kunnen jullie nu eindelijk is op houden met dat hardware gelul, maak daar een aparte thread voor ofzo, het is uitermate storend.
biertje ? :/

Fiddle schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:25:
Weet iemand waar ik in de imperial city de Fighters Guild kan vinden.
En weet verder iemand hoe je moet yielden?
Volgens mij is deze er niet in de imperial city, had t aan een guard gevraagd en die zei dat er alleen een academy was.

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Even een vraagje... is het mogelijk om de pc versie met de xbox 360 controller te spelen? :+
Eens.

Voor problemen kan je het beter in dit subforum vragen:
Spielerij - Problemen & Vragen

Dit topic is niet bedoeld voor drivers, crashes en weetikveelwat.

Weet iemand trouwens waar ik mods kan vinden? :)
Reconhell schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:36:
Even een vraagje... is het mogelijk om de pc versie met de xbox 360 controller te spelen? :+
Het lijkt me van wel? Wil het zelf ook een keer met een joypad proberen :) :/

[Voor 25% gewijzigd door anandus op 23-03-2006 14:42]

ik ben quite new in dit rpg-gedoe.
Hoe is het eigenlijk het best om te starten als character ?

De attributes die bij je karakteren horen sterk versterken, of balanceren om van hieruit verder te bouwen zodat je ook wat andere skills hebt ?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 110235 op 23-03-2006 14:43]

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-11-2021
ja dat is mogelijk

moet je wel een speciale controller kopen die heb ik gezien bij dixons

• Reconhell
  • Laatst online: 21-10-2018
Grossen schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:43:
ja dat is mogelijk

moet je wel een speciale controller kopen die heb ik gezien bij dixons
Speciale controller? Lijkt mij dat elke ordinaire gamepad moet voldoen(met genoeg knoppen)
En misschien een domme vraag, maar waar kan je je save game een titel geven? Bij mij heten ze save1, save2, etc :/

Anoniem: 129489

Voor wie nog op zoek is naar de CE-versie en in de buurt van Arnhem woont.
Mijn vriendin haalde daar rond 12.00 bij de Dynabyte een exemplaar voor mij.
Er waren toen nog 19 stuks op voorraad.

Misschien ben je op tijd en hebben ze er nog een paar. :)

• Manzor90
Uhm jongens die post van Grossen om 14.43 uur heb ik niet gepost :S
Zit er iemand op mijn account of zo?

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-01-2019
Veel gras in beeld waardoor wolven aan je enkels bijten?

Het volgende aanpassen in je ini file helpt ( beetje met de getallen uitproberen wat voor jouw systeem het lekkerst werkt)

[Grass]
IMinGrassSize=200
fGrassenDistance=10000.0000
fGrassandfadedistance=5000.0000

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Xrenity schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:54:
Elke keer als ik even speel dan krijg ik allemaal piepjes uit m'n computer. Raakt hij overhit ofzo?
Zal vanmiddag is met een programmaatje kijken hoe heet hij wordt...

Niemand anders die dit heeft? Heb niks overgeclocked.
Computer even open gehaald, bleek dus dat de Videokaart vlak naast m'n geluidskaart zat :')
Dus ding kon niet coolen. De game crashte net overigens wel ;(
Dit is een handig tooltje, wat ik net tegenkwam.
De Oblivion Save Manager!

http://www.mattmarcin.com/oblivion/oblivionsave.JPG

Download:
Klik

Anoniem: 83846

Reconhell schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:36:
De wired versie van de XBOX360 controller werkt op de pc, de draadloze dacht ik niet. Dus het zou gewoon moeten kunnen. Ik wil het best even proberen vanavond.

Heb vandaag mijn versie voor de xbox360 gehaald bij dixons. Het was de laatste (in het schap althans). De verkoop zei tegen me toen hij de DVD en boekje in het doosje stopte: "Ik had ze net zo goed niet uit kunnen pakken". Wel grappig.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 83846 op 23-03-2006 15:02]

Voor de guilds kan je gewoon voor directions vragen aan de guards. Ook je lokale map kan je kijken, daar staan ze op aan gegeven als je in de buurt bent en er al eens lastig gelopen bent.

En yield, uhh probeer Y is? Ik had een keer dat ik et per ongeluk deed tegen een monster waar het niet kon ofzo en toen stond het er van "dat kan niet etc".
"Y" werkt hier anders niet? Ook als ik in de lijst met controles ken zie ik geen yield staan? :S

Betrefd opladen enchanted weapon, dat is zien duur :(. Dat kon je toch ook zlef zei iemand? Ik heb hier een hel;e hoop "Welkynd Stones" uit een elven ruin? Ik zie in de Mages Guild ook geen speciale werkdesk ofzo die je zelf kan gebruiken om je wapen met deze stones op te laden...

[Voor 19% gewijzigd door Fiddle op 23-03-2006 15:07]

anandus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:45:
En misschien een domme vraag, maar waar kan je je save game een titel geven? Bij mij heten ze save1, save2, etc :/
Nope, kan niet. Ook zo'n negatief invloedje van de console :|

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 09:04
Grossen schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:52:
Uhm jongens die post van Grossen om 14.43 uur heb ik niet gepost :S
Zit er iemand op mijn account of zo?
hehe...heel de nacht Oblivion gespeeld? B)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Weet iemand hoe ik in kan stellen dat ik kan casten met de middelste muisklik?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wakkaman schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:43:
Ik heb een aantal vragen, het is vrij lang terug dat ik morrowind heb gespeeld. Dus vind het best moeilijk op het moment:

Ik wil gaan voor een pure mage character, welke birthsign raden jullie aan? Op die character creation website van Muthas stond: The Atronarch, maar dan restored je magicka helemaal niet, terwijl dat juist essentieel is.
Potions, als iemand een mage attack op je doet krijg je de helft van de magic kost bij jou bijgevuld, en je kan een ghost summonen die mage attacks op jou doet als je hem aanvalt (normaal helpt ie je)

Anoniem: 103571

Ik ben erg te spreken over het spelletje. Het is zwaar zoals verwacht, het is groot zoals verwacht, het is mooooi zoals verwacht.

In de bossen herten achterna, een wolf neerschieten, de wolf die van de berg naspartelend rolt. Dat in cominatie met die schaduwen die de bomen op dat gras en de grond werpen... Stunning!

Ik heb wel het gevoel dat alles niet op punt staat. Durft af en toe te crashen, soms massive framedrops bij bepaalde characters of creatures, land in de verte dat er niet uitziet (kan je blijkbaar tweaken maar is nog niet echt helemaal wat ik wil)... Maar ik vind eht te mooi om bepaalde sliders terug te schroeven. :p Ook jammer van de console interface. Werkt niet echt snel of intuitief.

Desondanks, érg leuk.

Nu op zoek naar een goede tweakguid. :p

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 23-03-2006 15:22]

• Cardinal
Ik zou zeggen maak een nieuw topic aan met een mooie topicstart, Dan kan je daarna vragen om aan mensen waar het te plaatsen. Probleem is echter dat de meeste mensen met problemen juist opzoek gaan naar tweaks en die zin wel verdomd handig.

Daarnaast is games - problemen en vragen toch een beetje overbodig imho, omdat er constant verwezen wordt naar beide topics en uiteindelijk twee topics over hetzelfde gaan.

• SaN
  • Laatst online: 03-06 18:52
Dit is mijn eerste echte RPG spel. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van het genre, maar door de hype het spel toch maar geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik het erg indrukwekkend vind tot nu toe, en ik heb nog bijna niks gedaan. Toch een paar vraagjes.

- Ik heb gekozen voor scout omdat die guard zei dat dat een geschikte class was voor mij (zegt hij natuurlijk bij iedereen, maaar dit is dan zeker de standaard class?) Dit leek me goed genoeg aangezien ik een echte beginner ben en eigenlijk toch alleen wilde kijken of het me een beetje beviel. Als birthmark heb ik assasin gekozen. ras = wood elf. Nou heb ik een uurtje of 2 á 3 gespeeld, en nu vraag ik me af of ik niet beter opnieuw kan beginnen en me eerst is verdiepen in alle verschillende opties. Denken jullie dat ik spijt krijg van deze keuze als ik verder ga? Of kan je toch vanzelf wel de kant op die je op wil?

- Als jullie niet met de hoofdquest bezig zijn, doen jullie dan alleen die kleinere quests of ook andere dingen. Ik vind het wel leuk om gewoon een beetje rond te rijden en te jagen bijvoorbeeld B) Ik heb ook al gelezen dat mensen in Morrowind hun eigen huis in gingen richten enz. Zijn er veel van dit soort activiteiten? Wat vinden jullie leuk?

- Ik heb tot nu toe nog niks gedaan met spells of sowieso met magie. Wat is de beste manier om hier een beetje over te leren? Ik heb niet echt veel zin om te gaan lezen, dus als het ook anders (spelenderwijs 8)) kan graag.

Alvast bedankt, er zullen vast nog wel meer vragen volgen, maar dit is het wel voor nu.

[Voor 4% gewijzigd door SaN op 23-03-2006 15:33]

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 13:01
[
spoiler:
Om in contact met de dark brotherhood te komen moet je een niet hostile NPC vermoorden.

Kan de dark brotherhood zeker wel aanraden als je beetje die richting op zit met je skills ook :)[/quote]

Hmm, dat heb ik al gedaan. Daarna nog 2 uurtjes doorgespeelt maar geen tegen gekomen die mij wou contacten.

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-03-2022

MethodP

baanaan

IK wil een paard! :(
weet iemand hoe ik aan een GRATIS paard kom ? (blijf natuurlijk Nederlander :*) )

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:11

Phyxion

_/-\o_

MethodP schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:40:
weet iemand hoe ik aan een GRATIS paard kom ? (blijf natuurlijk Nederlander :*) )
Bij de dominee, of buiten een grote stad kan je een stal vinden, je kan daar paarden gewoon meenemen, niemand zegt er iets van.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 13:01
Jatten

• SaN
  • Laatst online: 03-06 18:52
Dan loopt hij weg, gewoon het eerste deel van de main quest doen zoals hierboven gezegd. Kost je een kwartiertje...

Anoniem: 157893

Zo dan, als ik het mailtje van GC-Shop mag geloven is het morgen dan eindelijk zo ver _/-\o_

Ik heb er zin an, ben het type dat eerst de Bonus content DVD gaat bekijken en daarna de manual helemaal gaat doornemen. En dan is er nog maar 1 game die ik ga spelen tot September (release Double Agent) ;)

Wordt een mooie dag morgen...

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Anoniem: 103571 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:21:

Ik heb wel het gevoel dat alles niet op punt staat. Durft af en toe te crashen, soms massive framedrops bij bepaalde characters of creatures, land in de verte dat er niet uitziet (kan je blijkbaar tweaken maar is nog niet echt helemaal wat ik wil)... Maar ik vind eht te mooi om bepaalde sliders terug te schroeven. :p Ook jammer van de console interface. Werkt niet echt snel of intuitief.

Desondanks, érg leuk.

Nu op zoek naar een goede tweakguid. :p
Dat is tegenwoordig wel bij de meeste spellen het probleem. Spellen worden gewoon te groot / ambitieus om het goed te kunnen testen binnenshuis. Ik neem aan dat er over een maand of twee wel een patch uitkomt waarin de grootste problemen wel gefixed zijn. De early adopters zijn tegenwoordig de testers voor games developers. :)
Anoniem: 157893 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:45:
Ik heb er zin an, ben het type dat eerst de Bonus content DVD gaat bekijken en daarna de manual helemaal gaat doornemen. En dan is er nog maar 1 game die ik ga spelen tot September (release Double Agent) ;)

Wordt een mooie dag morgen...
Lijkt me een slecht idee, meestal bevat die bonuscontent spoilers die je niet wil zien.

[Voor 20% gewijzigd door PHiXioN op 23-03-2006 15:47]

• n0isH
  • Laatst online: 07-04 11:31
verkeerd topic :+

[Voor 14% gewijzigd door n0isH op 23-03-2006 15:51]

Anoniem: 56386

spoiler:
Als je de mainquest krijgt 'Deliver the last amulet' aan Jauffre. Als je bent daar aangekomen. is er een monnik die jouw een paard geeft als je met hem praat.

Pandemic schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:38:
Hmm, dat heb ik al gedaan. Daarna nog 2 uurtjes doorgespeelt maar geen tegen gekomen die mij wou contacten.
Wel nog ff slapen natuurlijk he ;)

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 13:56
Hebben de nieuwe 84.25 drivers nog enige invloed boven de 84.21 drivers van nvidia?

[Voor 4% gewijzigd door PPanic op 23-03-2006 16:02]

INVENTARIS

• Manzor90
Yes! Net Dynabite voor de 10de keer deze week gebeld. Ze hadden nog maar 2 Collectors Edition's over, eentje achteruitgelegd voor mij en die haal ik straks op.

Wat een geweldige dag vandaag _/-\o_

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
HANDIGE TIP: voor je die tutorial dungeon verlaat, make ff een SAVE.

Kan je heel makkelijk characters opnieuw maken zonder die hele tutorial opnieuw te doen.

Beste klant,

Onlangs heeft u de PC-Game ‘The Elder Scrolls 4, Oblivion
(collector's Editon)’ bij ons besteld met bestelnummer: XXXXXXXX.

De leverancier heeft ons kort geleden laten weten dat
dit artikel niet meer uitgebracht zal worden. Om die reden
zullen wij uw bestelling dan ook moeten annuleren. Onze
excuses voor het ongemak.

bla bla bla bla

Om u in het ongemak tegemoet te komen, bieden wij u hierbij een cadeaubon aan ter waarde van € 5,-. Deze kunt u inwisselen bij een volgende bestelling.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice

NOU LEKKER IS DAT.
Iemand nog ideeën?

Anoniem: 106525

Aahhh,

Krijg net een mailtje van Bol.com:

Eerst mijn bestelling bij GCShop geannuleerd omdat ze er geen meer hadden, nu Bol.com. :(

Weet iemand of er in Den Bosch of Deurne nog CE's beschikbaar zijn?

[Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 106525 op 23-03-2006 16:08. Reden: Ik zie dat ik niet de enige ben]

• Cardinal
PHiXioN schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:46:
[...]
Dat is tegenwoordig wel bij de meeste spellen het probleem. Spellen worden gewoon te groot / ambitieus om het goed te kunnen testen binnenshuis. Ik neem aan dat er over een maand of twee wel een patch uitkomt waarin de grootste problemen wel gefixed zijn. De early adopters zijn tegenwoordig de testers voor games developers. :)
Lijken wel EA taferelen.

Soms zou ik wel eens meer vakantiedagen willen hebben, dan had ik vandaag tenminste kunnen spelen :P

Anoniem: 141099

:P Als je een pc en x360 hebt mot je het spel op de 360 kopen loopt lekker soepel allemaal net 3 uurtjes gespeeld. Top spel.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Pff, het gaat wel slecht. Waarom biedt Bol.com trouwens normale versie niet aan, zal ook wel op zijn :?

Maar mijn versie op GC shop staat ook nog steeds in behandeling, zou nu toch wel opgestuurd zijn verwacht ik :( Heb nog nooit bij hun besteld, maar dat zetten ze toch wel bij status, weet iemand dat?

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:23
Anoniem: 106525 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:06:
Aahhh,

Krijg net een mailtje van Bol.com:

Eerst mijn bestelling bij GCShop geannuleerd omdat ze er geen meer hadden, nu Bol.com. :(

Weet iemand of er in Den Bosch of Deurne nog CE's beschikbaar zijn?
Heb ook bij de bol besteld en dus ook geannulleerd.
Ik had al zo'n vermoeden omdat op de site die CE ook nergens meer te vinden was dus heb ik um vanmiddag bij de frs kunnen halen het was de laatste en ze hadden er maar 2 binnen gehad.Ikke blij :*) Hopelijk kan je er nog een vinden ergens want die CE is echt mooi. Was overgens in Goes.
Maar wat ik dus begrijp zijn degenen met een CE-editie ongelooflijke mazzelaars, aangezien de CE-editie überhaupt niet meer geleverd wordt?

• Blackminister
huh? leverancier heeft laten weten dat het niet meer uitgebracht wordt? Wat is da nu voor zever? Gaan ze nu al stoppen met uitgeven? hahaha.. 8)7

Wel stom dat er geen bestellingen geleverd kunnen worden. En dan vraagt men zich af waarom mensen downloaden.....het is veel makkelijker en je hebt het direct tenminste....

edit: ahja...de CE-editie...

[Voor 5% gewijzigd door Blackminister op 23-03-2006 16:19]

Anoniem: 62696

Is er ook een plek waar ik uitrusting kan opbergen of verkopen?

• evilpin0
  • Laatst online: 06-06 10:08
Anoniem: 141099 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:15:
:P Als je een pc en x360 hebt mot je het spel op de 360 kopen loopt lekker soepel allemaal net 3 uurtjes gespeeld. Top spel.
tenzij je pc sneller is dan de 360, helaas van de al de console invloeden die zijn doorgevoert maar naar mijn mening hoort zon spel toch echt gewoon op de pc :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:19
Anoniem: 62696 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:20:
Is er ook een plek waar ik uitrusting kan opbergen of verkopen?
Verkopen in ins of aan smiths etc.
maar niet elke koper/verkoper zal alles willen kopen. soms kopen ze alleen spels of wapens etc.
en soms willen ze niks met je te maken hebben omdat je om vna hun diensten gebruik te maken je ene guild moet joinen.

Anoniem: 62696

Bigbot schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:23:
[...]

Verkopen in ins of aan smiths etc.
maar niet elke koper/verkoper zal alles willen kopen. soms kopen ze alleen spels of wapens etc.
en soms willen ze niks met je te maken hebben omdat je om vna hun diensten gebruik te maken je ene guild moet joinen.
Ah thx

Iemand bij de music store zei dat de CE nog wel besteld kan worden... ben benieuwd of dat dan waar is.

Anoniem: 170489

hummm ook besteld bij bol.com maar nog steeds geen email gehad
bestel status staat nog steeds op wordt verwerkt.

hopen dat ik er wel 1 krijg.

Anoniem: 166989

Vanmiddag ff gehaal bij Dynabite in Leeuwarden, rond een uurtje of 12 hadden ze er nog meer dan genoeg.

Het loopt zelf nog wel aardig op m'n systeem maar ik hoop wel dat snel m'n 7900GT binnen komt die ik bestel had, dan gaat het pas leuk worden >:) >:)

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 166989 op 23-03-2006 16:36]

• Jesseh
  • Nu online
Nou, ik heb GCshop gemaild en ik krijg dus nog gewoon m'n CE binnen, gelukkig. Inmiddels had ik 'm wel al gedownload (sorry!)

Inmiddels een klein uurtje gespeeld ofzo (of veel langer, geen idee) en ik vind het echt heerlijk! Het ziet er niet heel geweldig uit op m'n AMD Athlon 64 3500+, Gyg RAM en 7800GT, dat wil zeggen niet als in de filmpjes, maar ondanks toch een van de mooiste spellen die ik ooit gezien heb. De auto-instellingen waren Ultra High en ik speel op 1024*768. (niet om te pimpen, maar een beetje indicatie geven van instellingen) Die .ini tweak ben ik nog niet aan begonnen, eerst maar weer verder spelen.

• jv777
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03-2014
Anoniem: 170489 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:31:

same here.. ook nog geen email...

ik ben ook nog gezellig aan het wachten, het is maar goed dat ik zondag pas weer tijd heb om hem te spelen, maar ik krijg er wel weer steeds meer zin in, zeker nu dit topic zo hot is... ;)

Here i am

Anoniem: 170489 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:31:

Jonges wat een paniek allemaal zeg :X Ik heb al wel 30 games en/of dvd's besteld de afgelopen jaren (bij bol.com) status kan nog veranderen tot vanavond laat. GC-Shop tussen 9.00 en 19.00.

edit:
Dit is overigens ook de laatste keer dat ik pre-order. Gezien hij gisteren al bij bijna alle Dixons filialen lag. En vandaag bij FRS en E-plaza. Lekker dat iedereen zich zo netjes aan de release-date houdt... |:(
(Goes, Zeeland)

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 157893 op 23-03-2006 16:49]

Anoniem: 130938

weet je wat echt leuk is een oblivion gate ingaan een goed wapen vinden veel skills level up dan eruit gaan een andere plek ingaan en dan crash bij een auto save en je laatste eigen save 30min terug hebben ! * kan de autosave NIET meer laden hij zegt dat die corrupt is !

• Blackminister
Anoniem: 130938 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:47:
weet je wat echt leuk is een oblivion gate ingaan een goed wapen vinden veel skills level up dan eruit gaan een andere plek ingaan en dan crash bij een auto save en je laatste eigen save 30min terug hebben ! * kan de autosave NIET meer laden hij zegt dat die corrupt is !
tekens zoals komma en punt gebruiken is ook echt leuk :P

Nog 10 minuten werken en ik kan eindelijk ook beginnen met de manie.... :D

Blackminister schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:50:
[...]

tekens zoals komma en punt gebruiken is ook echt leuk :P

Nog 10 minuten werken en ik kan eindelijk ook beginnen met de manie.... :D
o het spijt me zeer. (ZzeikerT)
Anoniem: 130938 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:53:
[...]

o het spijt me zeer. (ZzeikerT)
offtopic:
Je mag hem een zeikerd vinden, maar hij heeft imho gelijk. Goede punctuatie maakt het allemaal een stuk leesbaarder :)

nja back to ontopic.
Iemand enig idee of een corrupte save nog te fixen is?
Heb zo'n gevoel dat ik dit nog wel vaker ga meemaken :(

• Wekko306
  • Laatst online: 19:24
sander-sp schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:32:
- Als jullie niet met de hoofdquest bezig zijn, doen jullie dan alleen die kleinere quests of ook andere dingen. Ik vind het wel leuk om gewoon een beetje rond te rijden en te jagen bijvoorbeeld B) Ik heb ook al gelezen dat mensen in Morrowind hun eigen huis in gingen richten enz. Zijn er veel van dit soort activiteiten? Wat vinden jullie leuk?
Zelf heb ik nog helemaal niks aan de hoofdquest gedaan (behalve het verplichte), verder ren ik lekker door de wereld heen en doe ik kleine sidequests als ik die tegenkom (net de 3e of 4e afgemaakt).
Wel raar trouwens: ik ging een huis binnen en pakte daar een paar zwaarden. Toen ik naar beneden ging zei de eigenaar er niks over, maar toch werd ik door een Guard opgepakt en raakte ik veel meer kwijt dan alleen dat wat ik net daarvoor gestolen had.

Ik ben nu net level 3 en heb een beetje het idee dat ik een verkeerde combinatie ras/skills heb gekozen, maar ik ga gewoon door aangezien het nu nog niet echt moeilijk is ofzo. Na 2 cave's doorgespit te hebben kon ik weer even naar een Inn om een level omhoog te gaan, waarna ik opeens geconfronteerd werd door iemand van die Dark Brotherhood O-)

Overigens heb ik nog wel een paar vragen, kan je lid worden van meerdere Guilds? Ik ben lid van de Mage Guild (al heb ik daarvan gestolen, dus nu moet ik voor straf 40 plantjes vinden waarvan ik geen idee heb waar die staan) en bij bijvoorbeeld de Fighters Guild kan ik er niet voor kiezen om ook daarvan lid te worden. En hoe kan je training doen, kan dat pas als je lid bent van een bepaalde Guild of kan dat altijd?

[Voor 15% gewijzigd door Wekko306 op 23-03-2006 17:07]

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 02:07
Hoe kun je die lock picken in de tutorial? B) :? :X

• Blackminister
Denk dat het echt wel toevallig is dat je save-game nu corrupt is.. Ik weet alvast geen oplossing hiervoor, enige dat je op dit moment kan doen is af en toe je save-game kopieren naar een andere map.
Of zelf veel saven (want tis blijkbaar je autosave die faalt?)

Als nog andere mensen dit tegenkomen, kan het eventueel een bug zijn....... :?

• maurice
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07-2017

maurice

Error 404 Icon Not Found

Iemand nog interesse in een CE edition? Ik heb er nog eentje gereserveerd staan bij de Dynabyte in Alphen aan den Rijn, maar ik heb dus al een CE binnen. Als niemand hem wilt dan annuleer ik hem gewoon. Wie o wie?
Blackminister schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:03:
Denk dat het echt wel toevallig is dat je save-game nu corrupt is.. Ik weet alvast geen oplossing hiervoor, enige dat je op dit moment kan doen is af en toe je save-game kopieren naar een andere map.
Of zelf veel saven (want tis blijkbaar je autosave die faalt?)

Als nog andere mensen dit tegenkomen, kan het eventueel een bug zijn....... :?
Bij mij crasht-ie regelmatig als ik een gebouw binnenga. Er is dan ook geen autosavegame meer terug te vinden. Foetsie.
Ik hoopte dat de autosave uitschakelen zou helpen, maar helaas.

• Cardinal
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:03:
Hoe kun je die lock picken in de tutorial? B) :? :X
De deur openen en genoeg lockpicks hebben, zonder kan je ook niet freubelen

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 02:07
Ik zie 6 van die slotjes. 1 daarvan is omlaag, en als ik er tegenaan tik met m'n stok, komt ie weer naar beneden :?

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10
Zijn er al nieuwe ati drivers speciaal voor oblivion, of heeft iemand nog tweaks gevonden speciaal voor ati kaarten? Ik zie die van geforce voorbij vliegen maar van ati niks.

• Wekko306
  • Laatst online: 19:24
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:08:
Ik zie 6 van die slotjes. 1 daarvan is omlaag, en als ik er tegenaan tik met m'n stok, komt ie weer naar beneden :?
Je moet die ook vastklikken op het hoogste punt zodat het slot open is. Hoe je dat op de computer doet weet ik niet, op de Xbox gewoon met A...

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:27
LOL, omhoog tikken en dan klikken ;)

anandus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:05:
[...]

Bij mij crasht-ie regelmatig als ik een gebouw binnenga. Er is dan ook geen autosavegame meer terug te vinden. Foetsie.
Ik hoopte dat de autosave uitschakelen zou helpen, maar helaas.
Ik was net een grot binnen had iemand neergehaald drukte t voor wait en hij savede nog net en toen werd alles zwart.

Ik denk dat het vooral door mijn alt+tab gedrag komt wel met meer spellen gemerkt dat ze het absoluut niet fijn vinden als je veel alt+tab doet.

• Cardinal
Wekko schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:12:
[...]
Je moet die ook vastklikken op het hoogste punt zodat het slot open is. Hoe je dat op de computer doet weet ik niet, op de Xbox gewoon met A...
oftewel, nog een keer klikken (snel)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:49

_the_crow_

Rare vogel

Wanneer hebben jullie de CE-versie besteld bij bol.com? Want ik heb het 7 maart besteld en nog geen annuleer-mailtje. :? :)

* _the_crow_ klopt het nog maar eens af op een stukje hout..

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Ik ging zojuist dezelfde oblivion Gate weer in en alles is anders?
Zijn die Gate's Random gemaakt elke keer dat je erin stapt..?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:57

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kan iemand me vertellen hoe ik me aan kan sluiten bij een mage guild? Want ik wil iets meer kunnen dan alleen flare en heal als sorcerer en daar kunnen ze me vast bij helpen :P

Ben ondertussen een aardig eind op weg denk ik, beetje main quest doen, beetje sidequestjes doen die je tegen komt. Al met al, een leuk spel tot nu toe, veel te doen.

xxxxxxx
27/01/2006
The Elder Scrolls 4: Oblivion (Collector's Edition)
Verzonden
GC-Shop.nl
Maak morgen wel wat leuke kiekjes als ie draait op mn 26" Samsung LE26R41B ;)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

^^ met slim :D :D
xxxxxxx
28/01/2006
The Elder Scrolls 4, Oblivion (Collector's Editon)
Verzonden
GC-Shop.nl
Damn, duurt nog lang :+

[Voor 38% gewijzigd door Angeloonie op 23-03-2006 17:42]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee