Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrCaleb schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:18:
[...]

Tis frustrerend...altijd al geweest :)
Ben blij dat een goede vriend van me bij de E-plaza werkt.
Die weet altijd wel precies wat waar uitkomt...is ook een hardcore gamer.
Die had vandaag de CE XBOX360 Versie bij de Savegames in Amsterdam-Noord gekocht.
E-Plaza krijgt hem morgen pas binnen voor wat ik gehoord heb (Dus Bart-Smit ook zitten onder 1 kap).
En hij wist nie zeker of de CE versie daarbij zat :)

Dixons en Dynabyte waren iets eerder.

maar tis gewoon gokken..en gekloot vooral als je de hele dag duizende winkels afgaat..nergens te bekennen
Dan kom je hier..en ja hoor HEb em hier gehaald en hier en hier :)
Dynabyte had m eerder?! Die vertelde mij gister juist dat hij pas vrijdag verkocht mag worden.
Damnit, ik wil de game gewoon! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:39:
[...]

Dynabyte had m eerder?! Die vertelde mij gister juist dat hij pas vrijdag verkocht mag worden.
Hmm..Wish i could teleport it to ya :P

Bij wachten op games is geduld een zaak die vooral veel buikkriebels en tranen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:39:
[...]

Ik kocht hem vandaag bij Futurezone, toen werd er nog bij gezegd 'game mag pas vanaf morgen verkocht worden, dus hou het even voor je dat wij hem al verkopen' :D

Nu zitten spelen sinds ik thuiskwam (+/- 4 uurtjes) en dit is toch wel een heel erg cool spel. Twijfelde eerst over de aanschaf ervan omdat ik het zie als offline-MMO-en (en dan doe ik liever online) maar nu toch blij dat ik hem gekocht heb.

Zoveel te doen, ziet er zo verschrikkelijk goed uit en speelt gewoon super op de 360. Kreeg al vrij snel de quest om naar een ander dorp te gaan om met iemand te praten. Maar onderweg is zoveel te zien en te doen dat ik daar ruim 2 uur over gedaan heb :P

Vind die 'instant travel' optie beetje vreemd eigenlijk, misschien dat je die later in het spel nog gaat gebruiken maar ik gallopeer nu liever overal op m'n paardje heen. Te voet wordt je trouwens ook nog eens lastig gevallen door 'highwayman', houdt het nog een beetje spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik heb hem nu dus ook. Ben al halverwege lvl 3 en al iets met een oblivion gate gedaan in een dorpje. Meer zeg ik niet ivm spoilers...

Maar mijn vraag is hoe dat lockpicken nu werkt ? Ik kan wel 1 zon pinnetje omhoog duwen, maar zelf bij de simpelste sloten krijg ik het slot dan niet open want dat pinnetje valt gewoon terug !
Iemand enig idee hoe t wel moet, en met wele (standaard) toetsen ? En auto-lockpick kost me teveel lockpicks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Oh ja met de mensen die met bDoSpecularPass=0 spelen,
bij mij crashte ie bij ingaan van een bepaald huis, met die setting weer op 1 werkte het wel.

Das erg jammer, want met die setting aan is het niet te spelen op een geforce fx 5900, zelfs niet op 640x480, terwijl ie zonder die setting nog half speelbaar was op 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

waarom crashed de game bij Alt+Tab :( Als ik dan terug ga naar de game is ie "Frozen"

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Quadropluxor schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:25:
[...]

Ehm, naast zilver kun je toch ook daedric of enchanted stuff gebruiken?
klopt maar betwijfel dat hij al deadric of ebony ofzo kan bemachtigen en dat enchanted ook werkt was ik vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:31
Je duwt een pennetje omhoog. Als hij even bovenaan blijft 'hangen' druk je op de linkermuisknop. Timing is dus belangrijk. Als je alle pennetjes omhoog hebt gaat de lock open.

Trouwens, hoe maak je screenshots? Kan het zo snel nergens vinden. Ik wil jullie graag laten meegenieten! :P

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:33:
[...]

Wordt nog al moeilijk he, als ik een pci express kaartje wilt. ;)
Gheghe .. heb toevallig gister een XFX Geforce 7800 AGP kaart gekocht ... laatste op gebied van AGP ( geloof ik ) met alles erop en eraan .. speelt echt lekker met dit spel :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zucht, net een dungeon ingelopen en nou ben ik verdwaald :X (kan niet meer terug want ik moest een stukje naar beneden springen). Maar toch, leuk spel tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Draait echt perfect op mijn laptopje...hij recommende ultra high settings aan...draait ook wel soepeltjes (dell inspiron 9400)

Morrowind sfeer zit hier ook goed in...al weet ik niet zeker of ik instant travel een verbetering vindt....zelf lopen / silt striders gaven de wereld echt een 'groot' gevoel...nu gaat het zo snel :P Weet iemand waar thiefs guild zit btw? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:14:
Zucht, net een dungeon ingelopen en nou ben ik verdwaald :X (kan niet meer terug want ik moest een stukje naar beneden springen). Maar toch, leuk spel tot nu toe.
Minimap? Tab drukken en dan op je compass klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_FlasH_ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:21:
Hebbes :) De enige die Dixons in Enschede binnenkreeg vandaag. Morgen krijgen ze er ws meer:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch jammer dat er zon groot leeftijds advies logo erop staat :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
writser schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:56:
Je duwt een pennetje omhoog. Als hij even bovenaan blijft 'hangen' druk je op de linkermuisknop. Timing is dus belangrijk. Als je alle pennetjes omhoog hebt gaat de lock open.

Trouwens, hoe maak je screenshots? Kan het zo snel nergens vinden. Ik wil jullie graag laten meegenieten! :P
Lol dat had ik ook.

Maar als je het pinnetje omhoog drukt..en je hoort misschien zacht iets van *KLIK* dan moet je snel drukken op de knop. Dan blijft het pinnetje in het slot hangen en gaat het slot open.
Tis dus niet alleen omhoog drukken. Vergt wat timing om op het juiste moment op de knop te klikken zodat de pin bovenin het slot blijft steken.

Dus omhoog drukken en dan de "action" button. (Zeg maar ff action omdat iedereen een andere knop gebruikt...maar tis dus gewoon de linkermuisknop en of de slaan knop (als je xbox heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Raah, ik ben op zoek naar J'Skar :) maar ik kan hem echt niet vinden. irritant ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Nouja heb hem dus besteld (eigenlijk een half jaar geleden al). :D
Hoop dat ik hem morge heb. :9

Ik heb hem hier besteld Dimension Plus.

Zitten lekker geen verzenkosten bij. :>

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRedbeard op 22-03-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Chill.

Ik hoop het beste voor iedereen en moge iedereen hem voor het weekend en tijdens het weekend heerlijk ontdekken.

Mijn avonddienst zit er over een uurtje op. Morgen nachtdienst.
Dat houd in dat ik op het beste manier me biologisch klok kan omgooien vannacht :D

TES4 SPELEN tot de zon weer gaan schijnen!!

JeeeJ.

Kruip zo lekker erachter en kom er nie achter vandaan tot het weer licht word buiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer die zich enorm aan de besturing irriteren, ik heb de vorige Elder Scroll spellen niet gespeeld maar die first person view sucked want je ziet je hele personage niet, en in third person view zie je geen kruisje in beeld om te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:45:
Zijn er nog meer die zich enorm aan de besturing irriteren, ik heb de vorige Elder Scroll spellen niet gespeeld maar die first person view sucked want je ziet je hele personage niet, en in third person view zie je geen kruisje in beeld om te richten.
Mwah...weet nie waar je hem op speelt..
Maar op de PC kan ik makkelijk me weg vinden. Een muis met meer dan 4 Buttons zou nog wel iets relaxter zijn. Maar me standaard movies...Magic/Attack/Block zitten gewoon op me muis..en me wandel/spring knopjes :)
Meer heb ik niet echt nodig. Gaat makkelijk met het toetsebord...

Dit soort games..eigelijk alle First Person games op een Joystick/pad spelen heb ik een bloedhekel aan...dus daar hoor je me niet over

Deze topic loopt wel als een speer..hehe

[ Voor 4% gewijzigd door MrCaleb op 22-03-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
na een tijdje spelen is de 360 versie toch zo lelijk niet.

maar het is een behoorlijke afknapper als je net uit de sewers komt van de tutorial dungeon.

nergens gras te bekennen en je ziet een fletse barrel op de bergen in de verte. maar als je zelf in de bosserijen loopt is het allemaal wel aangenaam.

spoiler:
ik snap eigenlijk niet dat je meteen al in die gate in kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Het gaat wel de hele tijd over videokaarten enzo, maar in hoeverre hebben de CPU en hoeveelheid geheugen invloed op het spel? Merk je het als je een 3,8 Ghz hebt ipv 3,0 en merk je het verschil tussen bijvoorbeeld 512MB ram, 1GB of 2GB?

Lijkt me ook wel interessant. Ik zit erover te denken om m'n videokaart te vervangen, maar als ik dan meteen CPU/mem limited ben dan doe ik het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
(jarig!)
WOW, dit spel wordt echt met de minuut vetter zeg. In het begin was het gewoon leuk, nu zit ik echt te genieten. Ik zit nu een beetje de dungeons af te gaan, die zijn echt cool als thief, super spannend :). Ik kwam toen straks in een vampire dungeon, ik zag wat bloed liggen en aan het plafond hangen, ik denk wtf. Ik loop een stukje verder en BAM, 3 van die gigantische pillaren komen in 1 x uit het plafond en de vloer schieten, schrok me kapot. Gelukkig stond ik tegen de muur aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
1920x1200 met een AMD Venice 3800+ en X850XT is niet echt een succes op high met 2x fsaa :P

Maargoed... was te verwachten...

Vraagje, de tuturial liep niet zo lekker bij mij, kan ik alleen spels casten met de C knop? Ik bedoel, beetje onhandig hoor... ik ben een mage en geen fighter, maar als ik op de linkermuisknop ram sla ik dus ... nu weet ik dat je kunt remappen, maar omdat ik de tuturial heb gemist vraag ik even hier of ik wat heb gemist betreffende het casten van spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

armageddon_2k1 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:26:
Raah, ik ben op zoek naar J'Skar :) maar ik kan hem echt niet vinden. irritant ;)
Joh,die is heel simpel :)

Er zijn 3 mages in dat establisement. Mage 1 geeft je de opdracht om J'Skar te zoeken, Mage 2 geeft aan dat ze er niks mee te maken wil hebben en Mage 3 zegt J'Skar meteen terug te halen als je één klein dingetje voor hem doet. Hele quest is in 1 minuut te doen :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
(jarig!)
Roberto schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:06:
1920x1200 met een AMD Venice 3800+ en X850XT is niet echt een succes op high met 2x fsaa :P

Maargoed... was te verwachten...

Vraagje, de tuturial liep niet zo lekker bij mij, kan ik alleen spels casten met de C knop? Ik bedoel, beetje onhandig hoor... ik ben een mage en geen fighter, maar als ik op de linkermuisknop ram sla ik dus ... nu weet ik dat je kunt remappen, maar omdat ik de tuturial heb gemist vraag ik even hier of ik wat heb gemist betreffende het casten van spel :)
Ik denk niet dat je iets gemist hebt, misschien alleen dat je spells ook aan keys kunt binden. Van 1-8, ga naar je spells menu, houdt 1 van de nummers ingedrukt (krijg je mooi schermpje) en klik dan op je spell.
En je kijgt al snel een staff waarmee je van een afstand damage kunt doen, die zijn ideal voor mages :).

Btw, weet iemand waar je enchanted items kan opladen? Of kan dit alleen als je de mage guild joint?

[ Voor 7% gewijzigd door DeepSeven op 22-03-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Nou, die mage 3 zegt dat dus niet :)
Even kijken of ik kan opslijmen. Je bedoelt die lange mage of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

armageddon_2k1 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:11:
Nou, die mage 3 zegt dat dus niet :)
Even kijken of ik kan opslijmen. Je bedoelt die lange mage of niet?
De man in ieder geval, ben zijn naam even kwijt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond er voor de mainquest nou maar 20 uur? Leuk dat nu bij elke savegame je total playing time staat, ben alweer 7,5 uur bezig en heb het gevoel net begonnen te zijn :X

edit:
Ik blijf de interface wel hinderlijk vinden. Tevens is het zo'n versimpeling t.o.v. Morrowind; je hebt nog maar één damage waarde voor elk wapen, en deze liggen bovendien veel dichter bij elkaar. In Morrowind was het verschil tussen, ik zeg maar wat, een steel longsword en een daedric longsword, echt gigantisch, hier valt dat best mee. Het is veel meer action-oriented dan het vorige deel, ook duidelijk te merken aan de combat (die ik overigens wel verbeterd vind).

Iemand op de officiële forums heeft het heel mooi verwoord:
Well, first, I've been a gamer for a loong time and I've never written to a forum before about a game, so you can tell this is not good. :) But, first off, compliments should be paid to the programmers and designers on a job well done: Graphics look great, the mood in the dungeons fantastic, motion is fluid, combat is intense! Excellent job, second to none!!

However, I'm really let down by this craze of Console-adaptability going around. KOTOR2 was bad enough.. but Elderscrolls??! why??? You just broke my heart! I'm sure its not the programmers or designers, but definately high-ups trying to impress the very high-ups by saving a freakin dollar! I have to say first, that, I will not buy another Bethesda game until I know more about the game after it's released. No more console interfaces; it's cheap, unprofessional, dummied-down and insulting to PC gamers (to me atleast), not to mention R-E-S-T-R-I-C-T-I-V-E. I find I cannot interract with the environment like Morrowind--my hands are litterly tied behind my back now! It was a moronic decision; and if the next one is similar I can honostly say I will not buy it, seriously. I'm too old to make idle threats. You had your own niche with the emersion into your virtual world, now it's just eye candy. You really blew it Bethesda, alteast with me. As for now, I look forward to NWN2 and I sincerely hope they didn't turn THAT console based!! (screenshots are deceptive) And everyone knows that Obsidians one-and-only was a console before, so, I'm watching them closely now after this experience.

In short, the graphics, feel, sound, and music are fantastic! But, the big letters and bulkiness are dumb, not to mention you turned a simple one-click access to things in Morrowind into several clicks and scrolling through inventory! Thank god you didn't remove the 'pause' in Inventory mode.

I don't know about others, but I can't drag-n-drop things anywhere--only shift-click to drop it from inventory whereby it shoots out from me in some god aweful direction across the room. Wth was that!?! Because of this moronic concept, you can't manipulate the world like Morrowind; I used to love the idea of picking up all kinds of items and colored lights (etc..) And placing them on a ledge or table or whereever for a different look and feel; or, neatly organize my magic items, soul gems (or anything!) on tables. No more. Can't do it at all in any way now. A severe let down. The Console UI and loss of manipulation affect a persons playing experience with your game far far greater than graphics and sound; I bought all of Morrowinds expansions--unfortunately, I won't buy any of Oblivians.

Finally, I'm convinced I wasted $50 and 3 years of anticipation. This is clearly a $20 Ported PC game at best, or a $50 Console game. It should have been marketed solely as a console game first.
bron

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Wie verkoopt er een spell waarmee ik een wezen kan summonen wat altijd een magicka attack op me doet? Ik wou net als in Morrowind een Breton Battlemage met sterrebeeld The Atronach maken (magicka dus stunned), maar in Morrowind had ik een ghost die mijn magicka opvulde en nu moet ik die spell zelf eerst nog ff zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Is er misschien ook een speciale driver voor Ati-videokaarten?
Of is mn cpu gewoon te langzaam?

PIV 2.8
X1800XT 512
2 GB 3200
Realtek onboard
Maxtor 250 gb 7200 rpm

Op 1024 met alles op low is het natuurlijk goed te doen, maar wanneer ik alles op medium zet (behalve water, dat op zn lelijkst), dan gaat ie vaak toch al hakelen (vooral bij meerdere personages, of bij het overhoop slaan van objecten).
1024 en alles op high loopt ie nog wat slechter, maar als ik dan de resolutie nog hoger zet, gaat ie bijna niet slechter lopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou denken dat je toch wel iets betere prestaties zou moeten hebben... Draait er in de background misschien iets? Hoe lang doe je al met deze Windows installatie? Had je hiervoor een NVidia kaart in je systeem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

Background is alleen mIRC, maar zonder maakt geen verschil.
Installatie is 2 maanden oud ongeveer, maar in de tussentijd weinig mee gedaan.
Geen andere kaart ingezeten (toen ik deze kaart kreeg, had ik geformatteerd).

Ik heb trouwens ook geprobeerd in die ini, van die 3 enen, 3 nullen gemaakt, maar daarna zag het er niet meer zo uit als het hoorde (af en toe missende textures).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de gfx buiten.. ik zit nu echt in de bossen en daar ziet het er toch echt wel zo uit als op de screenshots :P Veeel mooier als het begin waar je buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ja, als je de sewers uitkomt is het niet echt "wauwie, Seyda Neen gevoel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:12
Ik heb vandaag 4,5 uur gespeeld, en ben nog steeds level 1. Hoort het zo lang te duren voordat je verder levelt? Ik heb gelezen dat er een berichtje komt dat je 24 uur moet rusten ergens en dat je dan daarna een level omhoog gaat, maar in de 4,5 uur dat ik gespeeld heb heb ik geen een keer zoiets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

Dit kwam ik net btw ook tegen, ik heb het alleen nog niet getest:
"Go to the Talos district of the Imperial city, find a house owned by a gentlemen named Dorian, it will be "Dorians House" of course, it's in the SE section of the Talos district. Anyway, break into his house, find him, when he tells you to leave kill his ass dead. Loot his body, click on the gold he's carrying and keep hitting A like you normally would, over and over, it will keep giving you gold, the number of gold pieces left will freeze when it gets to 8 gold pieces and it won't go any lower, it will just keep giving you all the gold you could ever desire."
Oja, bij mijn probleem (iets hierboven), ik heb t alleen bij dit spel, css doet het gewoon altijd goed :P

[ Voor 11% gewijzigd door j86 op 22-03-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 10-09 00:26
Vuurvoske schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:33:
Nou ik zit nu al vast, waar de fuck moet ik heen :s
Ik snap echt niet waar ik mijn quests kan vinden, volgens de controls is Tab mijn journal, maar daar zie ik geen quests staan heur :/
je kan klikken op je navigatie, health je wapen en magic, misschien moet je hem maar kopen, dan staat het keurig uitgelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

cardinal808 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:53:
[...]

je kan klikken op je navigatie, health je wapen en magic, misschien moet je hem maar kopen, dan staat het keurig uitgelegd :P
ROFL (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:40
Wekko schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:50:
Ik heb vandaag 4,5 uur gespeeld, en ben nog steeds level 1. Hoort het zo lang te duren voordat je verder levelt? Ik heb gelezen dat er een berichtje komt dat je 24 uur moet rusten ergens en dat je dan daarna een level omhoog gaat, maar in de 4,5 uur dat ik gespeeld heb heb ik geen een keer zoiets gezien.
Je moet uitrusten , daarna kun je je skillpoints gebruiken en ga je lvl up. Weet alleen niet meer of dat dat in een Inn moet of gewoon buiten ook kan met een uurtje rest (engels dus :P )

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Silent Thunder schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:14:
Ik moet alles draaien op het minimum en dan loopt het enigszins redelijk (amd 3000+ 512mb gf 5700). Wel een tof spel :)

Overigs, hoe drop je items uit je inventory?
Dat heb ik ook, alleen dan een FX 5700 Go (64 mb).

Waarom kan jij em wel spelen en ik niet...?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vanitas schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:25:
[...]

Dat heb ik ook, alleen dan een FX 5700 Go (64 mb).

Waarom kan jij em wel spelen en ik niet...?
Misschien door de minimale systeemeisen?

128MB Direct3D compatible video card

Dat gaat dan inderdaad niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Dan moet ik em toch wel kunnen starten dacht ik zo...

Hij knalt hier direct na het intro filmpje al terug naar windows :(

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 01-02 22:09
Hmm, ik heb nu 8 uurtjes gespeelt en ik ga niet zeggen dat het een lelijke game vind. Maar de rgaphics vielen mij wel tegen, de bergen in de verte zijn aanwezig; maar de kleur ervan is echt wazig wit en groen. T ziet er neit uit. Verder ben ik niet zo te spreken over die renderlijnen die voor je uit lopen en waar ze constant gras in planten. Maarja, de indoor graphics zijn dan weer zeer vet, de characters ook, en t geluid is ook superbe.

Het spel zelf bevalt me wel. Ik ben een Rogeu van lvl 4 nu, heb al 2 dungeons gecleared na de sewers en dat beviel mij wel! Zit nu bij blades guild, geen idee wat voor invloed dit heeft. Snap dat hele guild gedoe niet. Ik kan ook bij fighters guild gaan ? Maar maakt dat dan uit voor mn andere guild ? Mag je maar bij 1 guild ? Of moet je gewoon lekker doen waar je zin in hebt wat guilds betreft ?

Heeft iemand trouwens enig id of er ergens een rogue guild is, en waar ? Heb em nog niet gevonden!

Heb ook al paard gereden, is niet echt de moeite waard. + Dat je paard wegloopt als je unmount. En voor een beesje van 2500 gold vind ik dat niet echt prettig, heb geprobeerd hem/haar aan een boom vast te binden maar dat lukte niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben net de oblivion gate ingegaan. Dat was niet echt een succes, werd al snel ik de pan gehakt.
Nu maar snel op zoek naar de erfgenaam, om die terug te brengen bij de monnik.
Ik kan hem alleen nergens vinden, sta nu bij de stad die net verwoest is.
Is er niet ergens anders een hint als er geen rode pijl op je compas staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bedankt voor de spoiler vgafreezer, dat van die stad hoef ik niet van te voren te weten :/
Vanitas schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:32:
Dan moet ik em toch wel kunnen starten dacht ik zo...

Hij knalt hier direct na het intro filmpje al terug naar windows :(
Als hij na het introfilmpje al textures etc. gaat laden (of uberhaupt test of je hardware voldoende is qua geheugen), dan is het niet zo verwonderlijk dat het niet werkt. Volgens mij is die 128 MB videogeheugen niet alleen een vereiste voor acceptabele performance, maar volgens mij past het gewoon niet in 64 MB. Dus als zou je in het main menu komen, dan heb je er nog niks aan :)

[ Voor 79% gewijzigd door Gizz op 22-03-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:42:
ik ben net de oblivion gate ingegaan. Dat was niet echt een succes, werd al snel ik de pan gehakt.
Nu maar snel op zoek naar de erfgenaam, om die terug te brengen bij de monnik.
Ik kan hem alleen nergens vinden, sta nu bij de stad die net verwoest is.
Is er niet ergens anders een hint als er geen rode pijl op je compas staat?
spoiler:
Die erfgenaam kun je in de stad vinden, dus net voorbij die Oblivion Gate staat nog een normale stadspoort. Drie beestjes dood maken en het enige gebouw waar je in kunt is de erfgenaam ook. Minpuntje, je moet daarna alsnog de Oblivion Gate in want hij wil niet met je mee voordat het veilig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 18:34

GG85

.......

Topicstarter
Is er trouwens een manier om de interface en de ingame teksten wat kleiner te krijgen? Ik stoor me namelijk vreselijk aan dat letterype 18(?) ingame en die onmensgrote healthbar en iconen onderin beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Wat ik een beetje mis is de Antriscopisch Filtering optie. Dit zou de wazigheid in de verte moeten kunnen terug dringen. Of staat deze instelling misschien onder een andere noemer?

btw, hoeveel mensen spelen met hdr en hoeveel met bloom? Wat vinden jullie van het verschil trouwens?

(EDIT: Nog wat leuks voor de Nerds onder ons: wanneer ik kijk op me LCD scherm van het toetsenbord zie ik dat het spel gebruik kan maken van de Dual-Core procc, maar dit is niet extreem. Verder gebruikt het spel volle CPU. Wat weer opvalt, wat je eigenlijk ook aan de laadtijden kunt afleiden is dat de levels weinig ruimte in beslag nemen. Het verschil tussen 1Gb en 2Gb zul je niet merken!)

[ Voor 41% gewijzigd door krouwen op 23-03-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, net ongeveer 6 uurtjes gespeeld en ben nu lvl uhh.. 4 d8 ik en Slayer bij de Dark Brotherhood. Te gekke faction, kicke items en wel komische quests, kvermaak me wel.

Ik stoor me wel enorm aan die verdomde xbox console interface, gaat echt nergens meer over. Haalt et cijfer wat ik voor Oblivion zou geven toch makkelijk van een 9 naar een 7.5.

Weet iemand toevallig hoe ik de thieves guild kan joinen? Ik las ooit ergens iets over dat je eerst iets moest stelen ofzo, maar nou steel ik zoveel als ik kan maar er komt maar niemand langs... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:10:
Weet iemand toevallig hoe ik de thieves guild kan joinen? Ik las ooit ergens iets over dat je eerst iets moest stelen ofzo, maar nou steel ik zoveel als ik kan maar er komt maar niemand langs... :(
Zorg dat je een keer in de gevangenis beland. Daarna (dus als je er weer uit bent) nemen ze vanzelf wel contact met je op. Nouja, vanzelf.. als je een verdacht persoon ergens tussen de bosjes ziet lopen moet je maar even met hem/haar praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Gizz schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:14:
[...]

Zorg dat je een keer in de gevangenis beland. Daarna (dus als je er weer uit bent) nemen ze vanzelf wel contact met je op. Nouja, vanzelf.. als je een verdacht persoon ergens tussen de bosjes ziet lopen moet je maar even met hem/haar praten :P
Ik kreeg opeens uit het niets een briefje in me handen geduwd. Daarna kreeg een een quest om de guild te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Pandemic schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:39:

Heb ook al paard gereden, is niet echt de moeite waard. + Dat je paard wegloopt als je unmount. En voor een beesje van 2500 gold vind ik dat niet echt prettig, heb geprobeerd hem/haar aan een boom vast te binden maar dat lukte niet :(.
Heb je een paard gestollen? Zo ja dan loopt ie terug, Je krijgt als je begin missie volgt een mogelijkheid om een paard mee tenomen als je dar voor kiest heb je gewoone en paard en die blijft gewoon stil staan als je afstapt en ook een grot in gaat blijft ie gewoon staan dan weet je dat :)

Maar goed wat je van graphics vind enzo das voor iedereen persoonlijk ik heb nu mooie mix gevonden. En ik heb trouwens view distance op de helft gezet ik vind het namelij kniet echt realistisch dat je zover kan kijken (en ziet er over al gemeen nou niet echt mooi uit) dus dan maar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Gizz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:49:

[...]

Als hij na het introfilmpje al textures etc. gaat laden (of uberhaupt test of je hardware voldoende is qua geheugen), dan is het niet zo verwonderlijk dat het niet werkt. Volgens mij is die 128 MB videogeheugen niet alleen een vereiste voor acceptabele performance, maar volgens mij past het gewoon niet in 64 MB. Dus als zou je in het main menu komen, dan heb je er nog niks aan :)
Het main menu (en de filmpjes ook) is idd het enigste van Oblivion wat ik heb gezien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

krouwen schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:08:
(EDIT: Nog wat leuks voor de Nerds onder ons: wanneer ik kijk op me LCD scherm van het toetsenbord zie ik dat het spel gebruik kan maken van de Dual-Core procc, maar dit is niet extreem. Verder gebruikt het spel volle CPU.
Best gek! Ik heb hier zelf op een core zo'n 70% belasting & op de andere 50%. Heb ook alle drivers & hotfixes ed in gebruik voor de X2.

[ Voor 18% gewijzigd door Okyah op 23-03-2006 00:50 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
(jarig!)
Je moet toch een onschuldig persoon killen om door de dark brotherhood gecontacteerd te worden niet? Iemand een tip wie een makkelijk slachtoffer is zonder teveel gezeik erbij te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

DeepSeven schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:05:
Je moet toch een onschuldig persoon killen om door de dark brotherhood gecontacteerd te worden niet? Iemand een tip wie een makkelijk slachtoffer is zonder teveel gezeik erbij te krijgen? :)
spoiler:
In het dorp bij het klooster waar je die figuur is die je vertelt waar de zoon van de keizer is (lol) krijg je zo'n quest waarbij je met 2 broers mee moet gaan omdat hun vader dat niet meer kan/durft. Laat er een dood gaan, maak de andere dood & vertel vervolgens aan pa dat ze daar aan hun eind zijn gekomen ;( :D Je raakt wel redelijk wat goud kwijt, maar er zijn absoluut geen consequenties! Volgens mij... :+

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 07-09 14:57
Net ff gespeelt en ik moet zeggen dat het me wel bevalt.
Draait nog verbazend lekker op mijn pc (AMD64 3400+, 1024MB, Radeon 9700Pro @ 12<>30 FPS).
Maar jah, zoveel fps heb je ook niet nodig bij dit spel :P

Vind het wel jammer zoals al eerder werd gepost dat je niet meer dingen kan neerleggen zoals jij wilt.
Vond het altijd wel leuk om zelf mn net gejat.. uh.. gekregen :+ huisje in te richten :P
Moet alleen nog ff kijken hoe ik gejatte items kan verkopen :P

Vind dat overigens wel beter gedaan, de npc's lopen nu tenminste met je mee door hun eigen huis :)
moest nu echt moeite doen om wat te jatten bij de smit :P
Snel naar beneden rennen, de hoek om en het eerste beste zwaard wat ik zag pakken voordat ze me zag :D best humor :p

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
(jarig!)
Oblivion Settings guide.

Staat ook in hoe je de textures in de verte kunt verbeteren (ik weet verder niet hoe of wat):
i. uGridsToLoad + uNumDepthGrids

These two settings can be used to increase the tiling on distant textures to give the terrain a less
washed-out look. To do this, apply these changes:

Change:
uGridsToLoad=5
to:
uGridsToload=10

and change:
uNumDepthGrids=3
to:
uNumDepthGrids=1

Note that the first setting will cause some corruption of the water reflection. Changing uNumDepthGrids
from 3 to 1 will reduce the corruption, but not completely eliminate it.
(tip by austin from the Oblivion forums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geweldig spel heerlekije sfeer :)

Maar hij crasht hier en dar wel :(
Bij mij is het bijna altijd als ik een huisje in wil gaan. En volgens mij ligt het aan het feit dat-ie een autosave maakt.
Als ik het spel weer start, dan staat er ook geen autosave meer tussen.
Nog niet geprobeerd om de autosave uit te zetten (als het kan), maar misschien dat dat het verhelpt :)

Verder supergaaf, ik probeer nu de siege of Kvatch effe te fixen :+

Overigens, wat ook geweldig is, is jagen met pijl en boog op hertjes :D
Ik heb er echt een sport van gemaakt.
Leuk ook dat je boven je doel moet richten enzo.
Tip: Zet actor fade op max, dan zie je de hertjes ook ver weg.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
Ik denk dat ik dit topic niet meer ga lezen met zoveel spoilers :'(

Probeer er wel overheen te skimmen maar goed, ik kan uit de beperkte posts dat Oblivion mooie indoor scenes heeft, minder resources als gedacht gebruikt, minder mooi is dan gedacht en de UI is heel slecht.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

killingdjef schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:01:
Probeer er wel overheen te skimmen maar goed, ik kan uit de beperkte posts dat Oblivion mooie indoor scenes heeft, minder resources als gedacht gebruikt, minder mooi is dan gedacht en de UI is heel slecht.
Imo zit het anders. De UI is best ok. Dat "probleem" van geen gear kunnen dumpen, dat ligt echt aan die spelers, want dat wordt gedurende het eerste half-uur ofzo gemeld.

Maar goed, samengevat zonder spoilers > Leuke indoor & outdoor scenery, minder mooi dan verwacht, zwaarder dan verwacht, UI is duidelijk, spel is verslavend :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* anandus vindt de UI ook echt afgrijselijk.
Zo moeilijk doen om zulke simpele dingen te doen.

Wat was er mis met de UI van Morrowind?

Ik hoop dat er een soort 'PC-patch' uitkomt ofzo :P

Even voor de gein net een koele helm in de CS 'gemaakt' (bestaande helm genomen en lichter getweakt en in een huisje in de buurt geplaatst.). Best grappig. En ik zie er cool uit :P

Oh, en ik zit een beetje vast, weet iemand de oplossing voor mijn probleem?
spoiler:
Ik zit in een dungeon. Nu heb ik de boer gevonden en de Sunken One gedood. Maar hoe kom ik daarboven? Volgens de minimap zit daar veel meer. Er is ook een dunne muur ergens anders te zien maar daar kan ik niet doorheen.

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 23-03-2006 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Heeft iemand al geprobeerd een paard dood te schieten waar iemand op zit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Lord_Mithril schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:10:

Vind het wel jammer zoals al eerder werd gepost dat je niet meer dingen kan neerleggen zoals jij wilt.
Vond het altijd wel leuk om zelf mn net gejat.. uh.. gekregen :+ huisje in te richten :P
Moet alleen nog ff kijken hoe ik gejatte items kan verkopen :P

Vind dat overigens wel beter gedaan, de npc's lopen nu tenminste met je mee door hun eigen huis :)
moest nu echt moeite doen om wat te jatten bij de smit :P
Snel naar beneden rennen, de hoek om en het eerste beste zwaard wat ik zag pakken voordat ze me zag :D best humor :p
dat vond ik in morrowind altijd leuk.
ging ik naar boven en jatte echt alles (potten pannen etc).
komen hun de trap omhoog en ik sta daar dan zo van: it wasnt me :)
of net als hun om de hoek zijn de sloten openbreken.

ik weet niet hoe het nu in oblivion is maar in Morrowidn was het zo dat je niet zo dom moest zijn om dingen die je in een winkel jatte of in een opberg ruimte die aan het gebouw zat aan die eigenaar moest gaan verkopen want dan ben je genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bigbot schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:26:
[...]

dat vond ik in morrowind altijd leuk.
ging ik naar boven en jatte echt alles (potten pannen etc).
komen hun de trap omhoog en ik sta daar dan zo van: it wasnt me :)
of net als hun om de hoek zijn de sloten openbreken.

ik weet niet hoe het nu in oblivion is maar in Morrowidn was het zo dat je niet zo dom moest zijn om dingen die je in een winkel jatte of in een opberg ruimte die aan het gebouw zat aan die eigenaar moest gaan verkopen want dan ben je genaaid.
Probeer die spullen überhaupt maar te verkopen ;)

Ik vind die physics-engine geweldig trouwens.
Ik stond op een heuvel/berg en werd aangevallen door een wolf, waarna ik de wolf natuurlijk doodde.
En toen viel de wolf van de helling af, eerst rollend, toen koprollend en kwam uiteindelijk tot stilstand tegen een rots. Supercool :D
Al had ik een andere keer dat ik iemand doodde en ik het wapen wilde pakken, maar ertegenaan liep, waarna het wapen naar beneden rolde/viel. En verder, en verder, en verder.
Toen had ik echt geen zin meer om dat end naar beneden te lopen. was ik er maar niet tegenaangelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
anandus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:33:
[...]

waarom vanwege de GUI of gaan ze direct over diefstal praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bigbot schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:35:
[...]

waarom vanwege de GUI of gaan ze direct over diefstal praten?
Nee, gestolen spullen kán je niet eens aan normale verkooplieden verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
anandus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:44:
[...]
Nee, gestolen spullen kán je niet eens aan normale verkooplieden verkopen ;)
jammer, >:) maja dan kan je die zooi mits het mooi is in je huis uitstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Laatst online: 02-09 21:00
anandus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:33:
[...]

Al had ik een andere keer dat ik iemand doodde en ik het wapen wilde pakken, maar ertegenaan liep, waarna het wapen naar beneden rolde/viel. En verder, en verder, en verder.
Toen had ik echt geen zin meer om dat end naar beneden te lopen. was ik er maar niet tegenaangelopen...
:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Nou ben er klaar voor de winkels gaan bijna open snel het spel halen.
Heb windows 64 er op nieuw opgezet (iemand al ervaringing met oblivion en windows xp64) dus dat moet goed gaan lopen jammer dat ik al weer een paar dagen achterloop met het spel maar ja ik begin vandaag. ;)

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

pixon schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 07:19:
Nou ben er klaar voor de winkels gaan bijna open snel het spel halen.
Heb windows 64 er op nieuw opgezet (iemand al ervaringing met oblivion en windows xp64) dus dat moet goed gaan lopen jammer dat ik al weer een paar dagen achterloop met het spel maar ja ik begin vandaag. ;)
Al een paar dagen, volgens mij loop je net een lange dag achter ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bAdmuTs op 23-03-2006 07:27 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Bij die 1e missie, waar je na Jauffre martin in Kvatch moet opzoeken, als ik dat Kvatch binnen loop stormt er gelijk zo'n hagedissen ding op me af tesaam met een skamp, ik overleef het telkens net niet.

En als ik die Oblivion gat vlak ervoor probeer te sluiten, wordt ik ook afgeslacht door een ventje in full deadric armour?

Ik ben net level 3 (battlemage). Is dat gek dat me die 1e mainquest en het sluiten van de gate nog ff niet lukt of doe ik iets verkeerd?

N.B.

En hoe recharche ik mijn enchanted zwaard...

Tenslotte....

BOOBYTRAPS RULE :D, en vanmiddag hoop ik de CE te halen, daar zit toch die uitgebreide guide bij?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:07
Fiddle schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 07:48:
Bij die 1e missie, waar je na Jauffre martin in Kvatch moet opzoeken, als ik dat Kvatch binnen loop stormt er gelijk zo'n hagedissen ding op me af tesaam met een skamp, ik overleef het telkens net niet.

En als ik die Oblivion gat vlak ervoor probeer te sluiten, wordt ik ook afgeslacht door een ventje in full deadric armour?

Ik ben net level 3 (battlemage). Is dat gek dat me die 1e mainquest en het sluiten van de gate nog ff niet lukt of doe ik iets verkeerd?
Ik weet niet precies hoe dat zit met een mage, maar ik was thief level 1, en ik kon ze wel redelijk goed aan met een boog en een iron long sword, zo'n ventje in full daedric armor is trouwens een dremora ;)
Bij een elven ruine of met soulgems
BOOBYTRAPS RULE :D, en vanmiddag hoop ik de CE te halen, daar zit toch die uitgebreide guide bij?
Als je de strategy guide bedoelt ... nee die zit niet bij de CE, bij de CE zit de pocket guide to the empire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan ook bij de mage guild, ik dacht dat ik een recharger dude tegen kwam in deyeshcvalfe whatever :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de "demo" gister avond een paar uurtjes gespeeld en ik ben overtuigd. Vandaag of morgen ga ik hem proberen te bemachtigen voor mijn Xbox360. Op mijn pc speelde het best goed (al heb ik nog geen extreme gevechten meegemaakt) met mijn athlonxp 3200+, 1GB RAM een een X800. Ik ga er vanuit dat het op de 360 toch een stukje beter gaat lopen. Zijn er al mensen die hem op zowel de xbox als pc gespeeld hebben en wat is hun oordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wijst de mensen op de spoiler tags
Niet iedereen wil al weten hoe je de thieves guild joined en zeker niet hoe de main quest verder gaat.

Verder idd zijn de gebreken al heel snel gevonden waar ik ook de grootste de UI vindt. Alsof me opa t spel moet kunnen zien. Ik speel nu op 1280*1024 en vindt t al groot, dus kan me wel voorstellen hoe erg t is op 1600*1200 .... brrrr.

maarre, kan ik eigenlijk hotkeys maken voor het wapen wisselen? Begin vaak met een boog (sneak *3 damage >:) ) en als ze dichterbij komen switchen naar me blade.

En is iemand er al uit hoe het levelen gaat? Ben zelf net lvl2 en zag dat het weer hetzelfde systeem als MW was waar je of +1/+2/+3/+4/+5 erbij kon krijgen, dus dat wordt weer pas level-uppen als ik alles minimaal +4 kan doen :(

Maar goed, dagje werken en dan snel weer naar huis om verder te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:08:
Ik heb de "demo" gister avond een paar uurtjes gespeeld en ik ben overtuigd. Vandaag of morgen ga ik hem proberen te bemachtigen voor mijn Xbox360. Op mijn pc speelde het best goed (al heb ik nog geen extreme gevechten meegemaakt) met mijn athlonxp 3200+, 1GB RAM een een X800. Ik ga er vanuit dat het op de 360 toch een stukje beter gaat lopen. Zijn er al mensen die hem op zowel de xbox als pc gespeeld hebben en wat is hun oordeel?
Naja gezien dat de interface enzo gwoon compleet voor de xbox zijn gemaakt en beetje nutteloos in PC kan je em net zo goed voor de xbox kopen imo -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe dit spel zal lopen op

P4 3,0
1 Gig Ram
9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Voor mensen met een nVidia kaart, installeer Coolbits (Als je het nog niet had gedaan), en zet Max frames to render ahead op 0. Schijnt soms zo maar 10-15 fps winst te geven :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb gister een reactie van GCshop gehad en de mensen die geen e-mail hebben gehad over dat ze konden kiezen (geld terug of gewone versie) zullen hem vrijdag op de deurmat kunnen verwachten.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 10-09 19:32
FnF schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:32:
Voor mensen met een nVidia kaart, installeer Coolbits (Als je het nog niet had gedaan), en zet Max frames to render ahead op 0. Schijnt soms zo maar 10-15 fps winst te geven :)
Wow heb het vanmorgen nog ff snel geprobeerd. Scheelt echt zeker 10 fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Krijg je dan bijv. niet dat de game wat schokkeriger gaat lopen ? Werkt het bij jou verder wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Elke keer als ik even speel dan krijg ik allemaal piepjes uit m'n computer. Raakt hij overhit ofzo?
Zal vanmiddag is met een programmaatje kijken hoe heet hij wordt...

Niemand anders die dit heeft? Heb niks overgeclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet deze optie dan precies, toch iets moet er veranderen? Want 10FPS is niet niks in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 10-09 19:32
Hier staat iets meer over deze tweak:

http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=282064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Carel schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:53:
[...]

Krijg je dan bijv. niet dat de game wat schokkeriger gaat lopen ? Werkt het bij jou verder wel?
Ik heb het geprobeerd, maar heb wel een idee dat het iets beter loopt. Let wel, er zijn mensen die dit geprobeerd hebben, waar het in Oblivion perfect werkt (+10fps), maar bij bijvoorbeeld CSS -10fps kregen. Zelf moet ik nog maar eens fraps installeren, want ik mis nog steeds het command om je fps te laten zien.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:31:
Weet iemand hoe dit spel zal lopen op

P4 3,0
1 Gig Ram
9800 Pro
Exact het systeem van m'n huisgenoot. Het draait okee op medium. Denk aan 20-25 fps, maar het ziet er wel mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

gouden tip fnf, kzalt vanavond meteen proberen.

over de interface, dies idd wat meer voor spelconsoles gemaakt lijkt et.. tis iig erg wennen, ik druk nog telkes op de rechtermuisknop.

ik heb nog niet echt zitten tweaken, maar wat me opvalt is dat er maar 3 a 5 fps afgaat als je hdr of bloom aan of uitzet, ook 0xAA of 4xAA scheelt bij mij enkele frames.
etzelfde geldt voor ver zien en beperkt zien :|
ook lijkt de manier van sli renderen ook niks uit te maken (auto,alternet, split)
dit klinkt allemaal leuk, maar de framerate gaat dus ook maar een paar frames omhoog als je et spul uitzet. :(
mischien doe ik iets verkeerd, want ik heb em zitten spelen dan zitten tweaken :Y)

verder loopt ie goed, 2 uur gespeelt en nog geen vastlopers. ook zijn de laadtijden een grote verbetering.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:10:
snel gevonden waar ik ook de grootste de UI vindt. Alsof me opa t spel moet kunnen zien. Ik speel nu op 1280*1024 en vindt t al groot, dus kan me wel voorstellen hoe erg t is op 1600*1200 .... brrrr.

maarre, kan ik eigenlijk hotkeys maken voor het wapen wisselen? Begin vaak met een boog (sneak *3 damage >:) ) en als ze dichterbij komen switchen naar me blade.
Als je de resolutie hoger zet, wordt de tekst etc kleiner, precies het tegenovergestelde, of bedoel je dat niet?

Hotkeys kan je maken door een nummer ingedrukt te houden en dan een wapen te selecteren. (of kan dat alleen voor magic?)

Zijn er problemen om dit spel te spelen op een Geforce Ti4600? Bij mn huisgenoot draait de
introfilm prima, maar zodra hij z'n character kan aanpassen wordt het allemaal heel lelijk, character is niet zichtbaar, alleen maar witte ongetexturede (lijkt het) achtergrond.. Kan dit door de drivers komen, en zo ja welke drivers worden aangeraden?

[ Voor 20% gewijzigd door Meelobee op 23-03-2006 09:34 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Meelobee schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:30:
[...]

Als je de resolutie hoger zet, wordt de tekst etc kleiner, precies het tegenovergestelde, of bedoel je dat niet?

Hotkeys kan je maken door een nummer ingedrukt te houden en dan een wapen te selecteren. (of kan dat alleen voor magic?)

Zijn er problemen om dit spel te spelen op een Geforce Ti4600? Bij mn huisgenoot draait de
introfilm prima, maar zodra hij z'n character kan aanpassen wordt het allemaal heel lelijk, character is niet zichtbaar, alleen maar witte ongetexturede (lijkt het) achtergrond.. Kan dit door de drivers komen, en zo ja welke drivers worden aangeraden?
Komt niet door drivers.. Je videokaart is gewoon technish te zwak. waarschijnlijk ook qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 4600 is behoorlijk kansloos ben ik bang, deze wordt niet eens ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:18:
Stond er voor de mainquest nou maar 20 uur? Leuk dat nu bij elke savegame je total playing time staat, ben alweer 7,5 uur bezig en heb het gevoel net begonnen te zijn :X

edit:
Ik blijf de interface wel hinderlijk vinden. Tevens is het zo'n versimpeling t.o.v. Morrowind; je hebt nog maar één damage waarde voor elk wapen, en deze liggen bovendien veel dichter bij elkaar. In Morrowind was het verschil tussen, ik zeg maar wat, een steel longsword en een daedric longsword, echt gigantisch, hier valt dat best mee. Het is veel meer action-oriented dan het vorige deel, ook duidelijk te merken aan de combat (die ik overigens wel verbeterd vind).

Iemand op de officiële forums heeft het heel mooi verwoord:

[...]

bron
Haha, nouja je kan het wel overdrijven. Ik bedoel kijk naar Deus Ex 2 dat is pas erg. Dit valt nog mee. Maarja als je al moet kotsen om grotere letters dan houd het inderdaad op. :r :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met een ATI kaart was er ook zoiets gepost op het officiele forum, maar ik heb er verder nog niets over gehoord:"
Net zoals de optie "max frames to render ahead" van Nvidia heb je blijkbaar ook de "flip queue size" van ATI. Zit in de ati tray tools als het goed is. Kan iemand die verifieren? Ben er zelf erg benieuwd naar maar kan het nu effe niet checken helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:07

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Over die Ti4600: de minimum specs zijn minimaal een 128MB videokaart en een DirectX9-compatible driver. Misschien voldoet je videokaart zelf niet aan die specs, of je drivers niet.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Zit er veel verschil in de PC en X360 versie? (Bedienings gemak etc)
Ik zit te dubben of ik de PC versie zal kopen of een X360 met Oblivion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:07:
Zit er veel verschil in de PC en X360 versie? (Bedienings gemak etc)
Ik zit te dubben of ik de PC versie zal kopen of een X360 met Oblivion...
wat zijn je pc specs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Laatst online: 14:03
Hmm, ik ben nu net over encumbered, hoe kan ik iets laten vallen? Ik heb alles al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

woutertje schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:12:
Hmm, ik ben nu net over encumbered, hoe kan ik iets laten vallen? Ik heb alles al geprobeerd
Shift+click zoals al 10x gemeld ;)
Woei, het werkt. Of iig werkt het voor mijn gevoel en dat lijkt me ongeveer even goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik kan BF2 vrij aardig spelen.
(P4 2.6, 2GB, 6800GT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutertje schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:12:
Shift-Klik, al tig keer langsgekomen in t topic. 8)7
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.