If it ain't broken, play with it till it breaks.
leuk wapen heeft Imatra trouwens
http://upload.wikimedia.o.../e/eb/Imatran_vaakuna.png[/img]
</erg offtopic>
[ Voor 22% gewijzigd door sjolmers op 27-05-2006 09:32 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
zijn er mensen met een gelockte versie die dit eens kunnen proberen?
Tnx
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Verwijderd
Ik heb heel lang met belangstelling de discussies hier gevolgd zonder mezelf echt geregistreerd te hebben.
Ik heb de mijne overigens in Utrecht gekocht (2 weken geleden).
Kan natuurlijk best zijn dat er meerdere passwords zijn.
Maar goed ik ben een blij mens
Niet slecht bedacht. Logisch dat het dan niet klopt. Ip check?[ash] schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:03:
Hier werkt het bovengenoemde wachtwoord niet. Eerlijk gezegd begin ik te twijfelen aan de hierboven genoemde beweringen. Zowel ITexpert, taurusje en MeOminG hebben zich alle drie vandaag geregistreerd om in dit topic te posten.
Toch wordt hier http://www.telecomvergeli..._offset=100&post_limit=20 ook beweerd dat het werkt
[ Voor 18% gewijzigd door hmd01 op 24-05-2006 19:32 ]
En dat klopt ook het werkt ook inderdaad. Na het inloggen in het adminscherm met de finse naam kan je alles aanpassenhmd01 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:27:
[...]
Niet slecht bedacht. Logisch dat het dan niet klopt. Ip check?
Toch wordt hier http://www.telecomvergeli..._offset=100&post_limit=20 ook beweerd dat het werkt
Mark
Verwijderd
dan zijn de onduidelijkheden zo uit de lucht....
idee voer het finse wachtwoord in en kjik of het lukt...
Geen enkele aanleiding voor om deze verdenking verder nog te bespreken.hmd01 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:27:
[...]
Niet slecht bedacht. Logisch dat het dan niet klopt. Ip check?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik kan alleen nog steeds niet resetten met de telefoon.
Maar kan wel alles instellen. Bel nu gratis met Voipbuster
Voor de veiligheid heb ik provisioning en firmware update uitgezet.
Verwijderd
Mogelijk dat er op korte termijn nog meer passwords boven komen drijven?
DaSnelli
Verwijderd
Nu heb ik een vraag.
Ik heb nu dus twee unlocked SPA3000, beide op een lokaal net (172.16.0.10 en 172.16.0.11).
Een v/d twee heeft een telefoon lijn verbinding naar het KPN net.
De andere 3 aansluitingen zijn voor normale telefoons.
Ik wil dat als er op de KPN verbinding naar binnen gebeld wordt alle 3 de telefoons gaan rinkelen.
1 telefoon heb ik voor elkaar.
Iemand een idee hoe dat met 3 telefoons moet?
Het is volgens mij niet nodig om te resetten, gewoon de sip details veranderen. Ik had inderdaad de provisioning ook maar uitgezet.MeOminG schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:08:
Het is me gelukt! Volgend jaar toch maar naar Finland.
@ ITexpert, MiniMan en alle anderen.
Ik kan alleen nog steeds niet resetten met de telefoon.
Maar kan wel alles instellen. Bel nu gratis met Voipbuster![]()
Voor de veiligheid heb ik provisioning en firmware update uitgezet.
Mark
Wat gebruik je als username? Die moet je ook goed invullen natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:42:
Helaas, bij mij werkt ie niet op de Abel SPA3000
Mogelijk dat er op korte termijn nog meer passwords boven komen drijven?
DaSnelli
En waar kwam de jouwe vandaan?
Voor de geïnteresseerden van ons, de mijne kwam van MM Zwolle.
dus die doen het wel.
Ben ik dan misschien wel lang genoeg lid om wel geloofd te worden?Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:12:
wie van de oude got'ers test zijn eigen doos met het script.... (ik heb geen enkele perl ervaring).
dan zijn de onduidelijkheden zo uit de lucht....
idee voer het finse wachtwoord in en kjik of het lukt...
Ik heb er een gehaald bij de MM in Enschede en hier werkt dat finse geval iig prima op
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Verwijderd
Verwijderd
het is een mooie check op de allernieuwste doosje waar het wachtwoord vast anders is.....DustMan4u schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:55:
[...]
Ben ik dan misschien wel lang genoeg lid om wel geloofd te worden?
Ik heb er een gehaald bij de MM in Enschede en hier werkt dat finse geval iig prima op
Het is dan toch fijn als een methode gereproduceerd kan worden....
Nope Het werkt dus.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 11:16:
Mmmm, interessant, dat wachtwoord. Nu zou je dus ook een RESET (73738) moeten kunnen doen met als IVR wachtwoord 462872 (2=a, b, c, 3=d, e, f, 4=g, h, i, etc...), werkt dat dan ook? Die van mij heb ik vorige week al teruggebracht, dus ik kan het even niet zelf proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door MeO op 26-05-2006 17:24 . Reden: Ik had inmiddels mijn password gewijzigd, vandaar dat het niet werkte. ]
Verwijderd
Ook niet. Had ik al gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:32:
en als je de firmware vervangt?
Verwijderd
Ik heb als username "admin"gebruikt. De mijne komt uit Amsterdam, productiedatum FEB2006.MeOminG schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:34:
[...]
Wat gebruik je als username? Die moet je ook goed invullen natuurlijk.
En waar kwam de jouwe vandaan?
Voor de geïnteresseerden van ons, de mijne kwam van MM Zwolle.
dus die doen het wel.
Groet, Snellius
Heb ik ook gebruikt. Password met alleen kleine letters. Anders zijn er blijkbaar meerdere passwords in omloop.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:31:
[...]
Ik heb als username "admin"gebruikt. De mijne komt uit Amsterdam, productiedatum FEB2006.
Groet, Snellius
Productiedatum is JAN06, s/n 88012DA44755
Ik had voordat ik het aangesloten op mijn router, de DHCP uitgeschakeld en ip gewijzigd van de sipura. Vervolgens internet afgesloten en toen pas de sipura op router gezet. Hierna ingelogd en instellingen gewijzigd. Heb jij eerst nog verbinding met internet gehad?
[ Voor 7% gewijzigd door MeO op 25-05-2006 15:11 ]
Verwijderd
Ja, die van mij heeft al meerdere dagen aan het net gehangen. Misschien dat ABEL remote een update op de settings heeft uitgevoerd. Mijn serienummer is 88012DA53xxx.MeOminG schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:02:
[...]
Heb ik ook gebruikt. Password met alleen kleine letters. Anders zijn er blijkbaar meerdere passwords in omloop.
Productiedatum is JAN06, s/n 88012DA44755
Ik had voordat ik het aangesloten op mijn router, de DHCP uitgeschakeld en ip gewijzigd van de sipura. Vervolgens internet afgesloten en toen pas de sipura op router gezet. Hierna ingelogd en instellingen gewijzigd. Heb jij eerst nog verbinding met internet gehad?
Ik ben benieuwd of er een patroon naar voren gaat komen hiermee.
DaSnelli
Verwijderd
geweldig handigGrrRon schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:01:
Vond ik op het internet, een dialplan parser:
http://supremeit.com/voip/dialplan.php
Nu ik dit heb gelezen denk ik dat het inderdaad daar aan ligt. Zodra dat ding online komt, wordt het - vermoed ik - geprovisioned en ge-upgrade.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:18:
[...]
Ja, die van mij heeft al meerdere dagen aan het net gehangen. Misschien dat ABEL remote een update op de settings heeft uitgevoerd. Mijn serienummer is 88012DA53xxx.
Ik ben benieuwd of er een patroon naar voren gaat komen hiermee.
DaSnelli
Ik ga morgen maar eens naar de mediamarkt in Arnhem om er een op de kop te tikken.
/edit: ik zie dat mijn vermoeden enigzins klopt gezien de reacties van enkele users in de eerste 200 posts (resetten voordat je 'm online laat komen).
[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 25-05-2006 17:17 ]
als ik firmware wil updaten moet ik dan echt een factory reset doen via de telefoon? of kan je ook een reset via de webinterface uitvoeren?
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 19:41 ]
kan iemand mij misschien helpen met een dial plan en alles wat nodig is om in te stellen met voip via xs4all ?
hoe kan ik voipen via xs4all? dus eerst maar eens alleen naar buiten bellen hoe komt die string er dan uit te zien?
een SPA-3000 kopen bij MM ?
Kan ik met de inlog + password nog een upgrade doen ?
Verwijderd
ik heb even in mijn unlockte versie gekeken: geen firmware upload optie. Het kan wel via http://192.168.0.204/upgrade en dan uiteraard mijn ip-nr aanpassen..Zjemm schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:38:
als ik firmware wil updaten moet ik dan echt een factory reset doen via de telefoon? of kan je ook een reset via de webinterface uitvoeren?
edit:
http://www.telecomvergeli..._offset=120&post_limit=20
daar staat dat je het admin wachtwoord moet weghalen, opslaan en dan is firmware reset via telefoon mogelijk....
Iemand heeft veel bij elkaar gezet. Let op niet alles is geschikt (waarschuwt hij in de txt ook voor..) http://junkyard.dreve.nl/Linksys/SPA3000/
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 09:19 ]
Ik heb vandaag het laatste exemplaar bij MM Arnhem gehaald. Voor het resetten (73738) werd er om een password gevraagd. Met het wachtwoord 462872 is de SPA gereset, en nu kan ik mijn SPA 3000 gewoon instellen (admin-toegang, had ik niet).Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 11:30:
[...]
het is een mooie check op de allernieuwste doosje waar het wachtwoord vast anders is.....
Het is dan toch fijn als een methode gereproduceerd kan worden....
Dus ehh... thnx
[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 26-05-2006 12:33 ]
Verwijderd
Inloggen met admin/imatra lukte
Veel dank

Nu nog even configureren...
Welke woordenlijst heb je gebruikt? en waar heb je die vandaan?
Zelf heb ik namelijk een kastje van MM A'dam welke niet naar het finse wachtwoord luisterd. Een brute-force aanval van a t/m z levert algauw 308915776 mogelijke woorden op (uitgaande van een lengte van 6). En na 12 uur was deze pas bij ab*.
Verwijderd
Weet iemand een antwoord op mijn vraagVerwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:41:
Ik heb een vraag over de fall back functie van de spa 3000 van voip naar pstn. Hoe weet je wanneer deze in werking is gesteld? En hoe kan je in de spa 3000 instellen als je over de pstn ga via een pre select code zoals , 1601, 1602, 1649 en etc gaat . En niet via de dure kpn tarieven.
VoIP Fallback To PSTN
Auto PSTN Fallback: Yes (in Line Tab)
welke nummers wil je dan bellen over PSTN?
als je bijv. 06-nummers via 1649 wilt laten gaan voeg je dit toe aan je dialplan:
|<06:164906>xx.<:@gw0>|
of bellen naar België via 1649: |<0032:16490032>xx.<:@gw0>|
Verwijderd
Die dial plan moet ik zeker aanmaken bij het tab blad PSTN Line.Caesu schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:02:
[...]
VoIP Fallback To PSTN
Auto PSTN Fallback: Yes (in Line Tab)
welke nummers wil je dan bellen over PSTN?
als je bijv. 06-nummers via 1649 wilt laten gaan voeg je dit toe aan je dialplan:
|<06:164906>xx.<:@gw0>|
of bellen naar België via 1649: |<0032:16490032>xx.<:@gw0>|
nee in de Line tab.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:42:
[...]
Die dial plan moet ik zeker aanmaken bij het tab blad PSTN Line.
Verwijderd
Dat klopt niet denk ik. Ik heb nu deze dial <0,:0031>[1-8]x.<:@gw1> in de Line tab. Maw ik bel nu binnen Nederland via mijn sip provider. En nu zal ik deze <0,:16490031>[1-8]x.<:@gw0> bij toevoegen. Stel mijn internet connectie valt uit. Hoe weet ik of de SPA 3000 dat die nu over de gw0 gaat.
/dev/null
Hmmz, ik heb een pdf'je van 87 pagina's gevonden: http://www.sipura.com/Documents/SipuraSPAUserGuidev2.0.9.pdf Zo'n beetje alle instellingen worden uitgelegd, maar ik kan zo 1-2-3 niet echt iets over Music On Hold terugvinden.
mischien was het password maar even een tussenoplosing?
toch wel probeer het maar. als de internetverbinding uitvalt werkt het dialplan van de Line 1 tab nog.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:20:
[...]
Dat klopt niet denk ik. Ik heb nu deze dial <0,:0031>[1-8]x.<:@gw1> in de Line tab. Maw ik bel nu binnen Nederland via mijn sip provider. En nu zal ik deze <0,:16490031>[1-8]x.<:@gw0> bij toevoegen. Stel mijn internet connectie valt uit. Hoe weet ik of de SPA 3000 dat die nu over de gw0 gaat.
alleen als je router of natuurlijk je SPA uitvalt werkt het Line 1 dialplan niet meer en bel je rechtstreeks op PSTN.
ik weet niet wat het dialplan in de PSTN tab doet.
[ Voor 6% gewijzigd door Caesu op 27-05-2006 01:15 ]
Dat is - voor zover ik de guide goed heb begrepen ('s nachts gelezen) - bedoeld voor als je eerst belt naar je SPA3k en vervolgens via je SPA3k weer naar buiten wil bellen via VoIP. Met andere woorden: je kunt je SPA3k als 'inbelcentrale' gebruiken (bijv: mobiel->SPA3k->Buitenland via InternetCalls.com)Caesu schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 01:14:
[...]
ik weet niet wat het dialplan in de PSTN tab doet.
Heb je misschjien ook een bron?Powermage schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 01:03:
Let op het is een gerucht, maar ik heb dingen opgevangen dat de beveiliging van de kastjes erg omhoog gaat / is gegaan, zo erg dat je zal moeten gaan solderen om de firmware te vervangen...
Verwijderd
Heeft iemand nog tips hoe een brute-force tool aan te zetten/te configureren? Bijvoorbeeld Brutus?[ash] schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:45:
@ITexpert
Welke woordenlijst heb je gebruikt? en waar heb je die vandaan?
Zelf heb ik namelijk een kastje van MM A'dam welke niet naar het finse wachtwoord luisterd. Een brute-force aanval van a t/m z levert algauw 308915776 mogelijke woorden op (uitgaande van een lengte van 6). En na 12 uur was deze pas bij ab*.
Snellius
Lijkt me onzin. Stel je voor dat er dan een bug in de firmware zit, dan moet iedereen zijn kastje opsturen naar Abel, moeten zij solderen, nieuwe FW erin en terugsturen. Beetje vaag denk je ook niet?Powermage schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 01:03:
Let op het is een gerucht, maar ik heb dingen opgevangen dat de beveiliging van de kastjes erg omhoog gaat / is gegaan, zo erg dat je zal moeten gaan solderen om de firmware te vervangen...
Volgende gedaan:
Belangrijk hang GEEN ethernet aan de SPA !
Een KPN lijn is ook niet nodig !
Hang een DTMF toestel aan de SPA doe dit via de rj-11 "phone"
Neem de hoorn van de haak wacht tot je geen kies(toon) weg valt.
1 Toets **** (4 x *)
2 Toets 73738#
3 Toets 1#
Hierna vraagt de stem geef password
4 Toets 462872#
5 Toets 1# To confirm.
6 Leg hoorn weer neer
De SPA is nu bij mij gerest naar factory default
Zo en nu verder met software upgarde en settings
oh ok, zo kan het dus ook. Ik heb de ADSL kabel uit mijn modem gehaald, vervolgens het abelkastje aangesloten op de modem en via het finse wachtwoord het e.e.a. uit gezet (provision e.d.), het SIP account aangepast en het wachtwoord veranderd. Kan ik er nu vanuit gaan dat de SPA nu niet een keer automatisch gaan upgraden?datakrom schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:50:
Heb net bij MM SPA-3000 gekocht.
Volgende gedaan:
Belangrijk hang GEEN ethernet aan de SPA !
Een KPN lijn is ook niet nodig !
Hang een DTMF toestel aan de SPA doe dit via de rj-11 "phone"
Neem de hoorn van de haak wacht tot je geen kies(toon) weg valt.
1 Toets **** (4 x *)
2 Toets 73738#
3 Toets 1#
Hierna vraagt de stem geef password
4 Toets 462872#
5 Toets 1# To confirm.
6 Leg hoorn weer neer
De SPA is nu bij mij gerest naar factory default
Zo en nu verder met software upgarde en settings
Ik heb het ook ongeveer zo gedaan. Zonder dus te resetten in feite. Wel provisioning uitgezet en alles wat naar octrium verwijs gewist. Enable upgrade van firmware op no gezet etc...kielkiel schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:15:
[...]
oh ok, zo kan het dus ook. Ik heb de ADSL kabel uit mijn modem gehaald, vervolgens het abelkastje aangesloten op de modem en via het finse wachtwoord het e.e.a. uit gezet (provision e.d.), het SIP account aangepast en het wachtwoord veranderd. Kan ik er nu vanuit gaan dat de SPA nu niet een keer automatisch gaan upgraden?
Tot nu toe gaat het goed. Kan me niet voorstellen dat ie nu nog automatisch gaat upgraden enzo. Ik gebruik hem nu 3 dagen. Het beste kun je altijd nog resetten, maar ik ben te lui om alles opnieuw in te stellen.
ik heb het nu zo dat alles via voip loopt.
maar eigenlijk wil ik kunnen kiezen via wie ik bel.. dus of KPN of voip. en dan doormiddel van bijvoorbeeld een * of # voor het nummer te draaien
Verwijderd
Probeer eerst de gratis minuut van Voipbuster, Voipstunt, etc. Een paar postjes geleden melde ik al dat Voipstunt niet werkte bij een collega van mij. Helaas was hij € 11,60 armer en werkte het niet met de spa 3000. Na een nieuwe account te hebben gemaakt, werkte het wel?! Lijkt er op als of er geen sip ondersteuning was.
Ben nu zelf aan het stoeien met dialplannetjes. Helemaal aan het begin van deze topics, zijn er verschillende plannen geplaatst, om te bellen met verschillende providers. De piepjes (van Voip naar vaste lijn) werken perfect. PSTN line tab, onder het kopje audio configuration: Warn outgoing PSTN call op yes zetten. Je hoort aan de piepjes of je dialplan goed staat (onder tabje line 1). Een andere controle is, op het moment dat je wegbelt via de vaste lijn, knipperen de ledjes van je spa, router (en evt. modem) niet meer. Bel je via voip, dan knipperen deze wel. Op het moment dat de internet verbindingwegvalt, schakeld alles via PSTN.
echter ben ik op zoek naar een dial plan waarbij alle nummers via zowel kpn als voip (xs4all) of voipbuster gebeld kunnen worden maar dat je zelf kiest via welke je beld voordat je het nummer kiest.
dus bijvoorbeeld *[nummer] ga je via kpn
en bijvoorbeeld 9[nummer] ga je via voip (xs4all of voipbuster, enz)
is dit mogelijk? kan iemand mij hierbij helpen?
Verwijderd
Ja, dat is mogelijk: (<#,:>xx.<:@gw0>|xx.)Zjemm schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:44:
[...]
echter ben ik op zoek naar een dial plan waarbij alle nummers via zowel kpn als voip (xs4all) of voipbuster gebeld kunnen worden maar dat je zelf kiest via welke je beld voordat je het nummer kiest.
dus bijvoorbeeld *[nummer] ga je via kpn
en bijvoorbeeld 9[nummer] ga je via voip (xs4all of voipbuster, enz)
is dit mogelijk? kan iemand mij hierbij helpen?
Als je een # belt, dan geeft de SPA3000 een alternatieve kiestoon (vanwege de komma tussen # en : ) wist hij het hekje (je wilt het hekje niet naar KPN sturen). Het nummer dat volgt wordt gebeld via gw0 ofwel de normale telefoonlijn. Een nummer zonder hekje ervoor gaat naar VOIP.
Het kan toch niet komen omdat ik een draadloze (dect) telefoon heb + een huiscentrale?
Bij sommige mensen heb ik veel echo, bij anderen helemaal geen.
Zijn er toevallig (gratis) nummers die ik kan bellen om de echo te controleren?
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Als je twee telefoons hebt: Koppel je KPN lijn los van je voip kastje en sluit deze lijn op de 'oudewetse' manier aan en bel je zelf met je voiptelefoon en vraag iemand anders de andere telefoon in te praten en andersom. Je kan uiteraard je mobiel ook gebruiken.Jimbolino schreef op zondag 28 mei 2006 @ 03:46:
Ik heb nog steeds last van echo, zowel op PSTN lijn als op voip lijn.
Het kan toch niet komen omdat ik een draadloze (dect) telefoon heb + een huiscentrale?
Bij sommige mensen heb ik veel echo, bij anderen helemaal geen.
Zijn er toevallig (gratis) nummers die ik kan bellen om de echo te controleren?
Mark
mark
Verwijderd
Verwijderd

als ik mezelf bel op mijn vopbusternummer dan gaat mijn mobiel wel over, zo van er is contact, alleen ik hoor mijn telefoon die aan de Spa 3000 hangt niet overgaan!
Iemand een idee wat dit is?
[ Voor 8% gewijzigd door sjolmers op 28-05-2006 12:47 ]
thnx,Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:00:
[...]
Ja, dat is mogelijk: (<#,:>xx.<:@gw0>|xx.)
Als je een # belt, dan geeft de SPA3000 een alternatieve kiestoon (vanwege de komma tussen # en : ) wist hij het hekje (je wilt het hekje niet naar KPN sturen). Het nummer dat volgt wordt gebeld via gw0 ofwel de normale telefoonlijn. Een nummer zonder hekje ervoor gaat naar VOIP.
dus dat zou dan mn hele dial plan zijn? of moet ik dit stukje in een dialplan verwerken?
Ik denk dat jouw SPA het signaal simpelweg niet binnenkrijgt van de Voipbuster server. Heeft vermoedelijk te maken met firewall in je router en/of niet geforwarde poorten. Het probleem hiermee is (m.i.) dat je van tevoren nooit weet naar welke poort op jouw router/spa Voipbuster gaat connecten. Sommige routers kunnen hier toch goed mee omgaan, andere niet. Welke router gebruik jij?sjolmers schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:47:
GRRRR
als ik mezelf bel op mijn vopbusternummer dan gaat mijn mobiel wel over, zo van er is contact, alleen ik hoor mijn telefoon die aan de Spa 3000 hangt niet overgaan!
Gewoon rösti
Welke poorten zou ik volgens jou moeten opengooien? of kan ik de SPA in de DMZ zetten?
als je wilt dat alle gesprekken via voipbuster gaan en alleen als je een # ervoor toetst via kpn, is dat je hele dialplan.Zjemm schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:12:
[...]
thnx,
dus dat zou dan mn hele dial plan zijn? of moet ik dit stukje in een dialplan verwerken?
voor Nederlandse nummers hoef je namelijk niet 0031 te toetsen als je via voipbuster belt.
wel moet je voor een lokaal gesprek het netnummer intoetsen.
als je dit |<:003110>[1-9]xx.| aan je dialplan toevoegd hoeft dat ook niet meer (dit is voor Rotterdam 010).
met *21 doorschakelen naar een niet bestaand nummer?hmd01 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:29:
Iemand een idee hoe ik kan instellen dat ik inkomende gesprekken alleen wil ontvangen van mijn voipbuster nummer? Dus geen inkomende gesprekken van de KPN lijn? (studentenhuis).
ja haha, dan kan niemand in het studentenhuis meer gebeld wordenCaesu schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:45:
[...]
met *21 doorschakelen naar een niet bestaand nummer?
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Das een goeie, maar de rest van de mensen in huis ontvangen nog wel graag gesprekken via de KPN lijn op hun kamer. Er zou dus echt een instelling in de SPA veranderd moeten worden?Caesu schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:45:
[...]
met *21 doorschakelen naar een niet bestaand nummer?
Ja, precies.Jimbolino schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:47:
[...]
ja haha, dan kan niemand in het studentenhuis meer gebeld worden
ik kan het nu niet testen want ik wacht op een telefoontje.
maar ik denk dat het één van deze instellingen is in de PSTN-tab:
PSTN-To-VoIP Gateway Setup
PSTN-To-VoIP Gateway Enable: Yes
PSTN Ring Thru Line 1: No
één van de twee of allebei op No.
Verwijderd
Versie feb2006
Heb alle 23 pagina's goed doorgelezen.. snapte het eerst niet zo, maar
na goed lezen maar ben wel zover dat de de finse vertaling gewerkt heeft.
Ik snap een paar dingen nog niet zo goed...
Ik heb de SPA3000 vanaf begin niet aan mn internet gekoppeld, dat was ook de bedoeling naar aanleiding van de vele reacties..
ik ga deze VOIP gebruiken voor de kabel.. voorlopig nog geen Voipbuster of iets..
Als ik nu bel, en ik toets 110# om mn IP te krijgen, dan krijg ik een aantal 0-en..
dit komt dus omdat ik de 3000 nog niet aan mn internet heb gekoppeld.
er staat versie 2.0.13 op...
moet ik de versie updaten?
kan ik de 3000 nu wel aan internet koppelen om mn IPadres te verkrijgen,
zonder dat ik een lastige dingen gebeuren waardoor mn 3000 straks niet meer werkt?
dus wat moet ik nu nog doen, zodat ik mn 3000 bij mijn kabel abbo kan gebruiken?
HEEELP wat moet ik doen??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 23:53 ]
ik heb het inmiddels getest.Caesu schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:55:
ja ok. ik snap het.
ik kan het nu niet testen want ik wacht op een telefoontje.
maar ik denk dat het één van deze instellingen is in de PSTN-tab:
PSTN-To-VoIP Gateway Setup
PSTN-To-VoIP Gateway Enable: Yes
PSTN Ring Thru Line 1: No
één van de twee of allebei op No.
PSTN Ring Thru Line 1: No > nu gaat de telefoon niet meer over als de KPN-lijn wordt gebeld.
je kan nog wel uitbellen over de KPN-lijn.
Geweldig! Ik kan het vanavond pas testen.Caesu schreef op maandag 29 mei 2006 @ 07:00:
[...]
ik heb het inmiddels getest.
PSTN Ring Thru Line 1: No > nu gaat de telefoon niet meer over als de KPN-lijn wordt gebeld.
je kan nog wel uitbellen over de KPN-lijn.
Verwijderd
Verwijderd
dat snap ik wel dat je dan het IP adres op kan vragen, maar wat ik dan niet snap is of je de SPA al met internet kan verbinden via de router, of via de router alleen aan je PC zonder internet op te gaan..Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:04:
Als je na het intoetsen van 73738#1 de spa hebt gereset, dit word ook aangegeven, met de boodschap dat het succesvol gebeurd is, kan je normaal zijn ip nummer opvragen, door 'm aan je router te hangen. kijk even terug in de topics, waar je de firmware en upgrade's op nee kunt zetten. dan moet het zeker lukken.

De door jou gevonden password werkt jammer genoeg niet voor mij (en ik denk voor vele anderen niet)Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:22:
Ik heb dus ook zo'n locked SPA3000 gekocht.
Viel me al op dat in Rijswijk alle doosjes opengemaakt waren.
Ik heb er een password attack op los gelaten.
Is niet zo triviaal, ding doet digest authentication en de meeste tools kunnen dat niet.
Met digest-brute.pl (van http://www.websec.org/tools.html)
en een flinke lijst met woorden viel het password er na zo'n 1000000 tries en 20 uur uit.
Zou je mij de woorden lijst kunnen mailen die je hebt gebruikt, zodat ik zelf de password met de door jou beschreven perl tool uit mijn SPA kan lepelen?
na 3 keer overgaan als ik bel met mn gsm of via een andere landlijn?
Voipnr. gaat wel gelijk over.
de settings die ik gebruik zijn van: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
Ik hoop dat hij binnenkort nog langs komt, zit hier namelijk met hetzelfde probleem en had het hem al een aantal posts terug gevraagd.ametis schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:29:
De door jou gevonden password werkt jammer genoeg niet voor mij (en ik denk voor vele anderen niet)Schijnbaar zijn er meerdere passwords gebruikt. Als meer mensen digest-brute.pl zou gebruiken dan zouden we een lijst met alle mogelijke passwords kunnen achterhalen.
Zou je mij de woorden lijst kunnen mailen die je hebt gebruikt, zodat ik zelf de password met de door jou beschreven perl tool uit mijn SPA kan lepelen?
Verwijderd
Zojuist een kastje gekocht bij MM Utrecht. Gelijk ingelogd met admin en pass Werkt perfect.
Provisioning en firmware upgrade uitgezet en gelijk maar admin wachtwoord aangepast.
Nu moet ik hem nog aan voipbuster hangen.
heeft iemand toevallig een screenshot van de SIP pagina met alle juiste instellingen?
Thanx a zillion!
@bb_vercetti
Je moet je router even loskoppelen van het internet. Dan je sipura aan je router hangen. Deze geeft je sipura dan een IP adres. Als je dat IP adres in je browser invoert kom je in het kastje zelf. Maar dus; Router LOSKOPPELEN van het internet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 16:28 ]
Hoop idd dat we nog geholpen kunnen worden met een ander password...
[ Voor 3% gewijzigd door Thijssie909 op 29-05-2006 16:41 ]
STAY AWAKE!!
Volgens de startpost van [rml]Voordelig bellen met Voipbuster [ deel 4][/rml] moet je de volgende poorten openzetten:sjolmers schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:12:
Ik gebruik een Asus wl-500g.
Welke poorten zou ik volgens jou moeten opengooien? of kan ik de SPA in de DMZ zetten?
UDP 5060
UDP 11112
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920
Maar daarmee ben je er volgens mij niet want je weet dan nog altijd niet op welke poort je gebeld wordt. Bel je eigen VOIP nummer maar eens met je mobiel ofzo en kijk dan in het info-scherm van je Sipura web-interface (advanced mode) bij 'Call 1 Mapped RTP Port:'. Daar verschijnt bij mij steeds een andere poort, bijvoorbeeld 16464 en bij de volgende poging 16466. Ik weet dus niet hoe je je router in zou moeten stellen om hierop te anticiperen.
Edit: Ik geloof dat ik het nu snap. De poorten die je moet mappen op je router is de range tussen de poorten die je in het SIP-tabblad hebt ingevuld bij 'RTP Port Min' en 'RTP Port Max'. Daarnaast moet je de 'SIP Port' uit het tabblad Line1 mappen. Allemaal UDP, andere poorten zijn denk ik niet noodzakelijk.
Toch gaat mijn telefoon bij inkomende gesprekken op mijn VOIP-nummer soms wel en soms niet over.
[ Voor 20% gewijzigd door mno op 29-05-2006 19:14 . Reden: Aanvulling ]
Gewoon rösti
hier hetzelfde, maar als ik de delay van 5 seconden verkort, gaat hij wel sneller over maar werkt de nummerherkenning niet meerrkonings schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:38:
Iemand een idee waarom mijn PSTN telefoonnummer pas over gaat
na 3 keer overgaan als ik bel met mn gsm of via een andere landlijn?
Voipnr. gaat wel gelijk over.
de settings die ik gebruik zijn van: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
Provisioning uitgezet in het admin panel, kan ik hem nu veilig op internet aansluiten zonder dat Abel hem weer terugpakt?
[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 29-05-2006 19:11 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Als je het helemaal zeker wil weten doe je nog even een firmware upgrade naar 3.1.10(GWd).Gerco schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:10:Provisioning uitgezet in het admin panel, kan ik hem nu veilig op internet aansluiten zonder dat Abel hem weer terugpakt?
Gewoon rösti