If it ain't broken, play with it till it breaks.
iemand enig idee wat die password zou kunnen zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door dangerpaki op 11-05-2006 19:39 ]
Verpakking enz is t iig niet aan te herkennen: geen, blauwe of rode bandjes maakt allemaal geen f*ck uit.
Enige wat zou kunnen: Eerste levering(en) zijn niet gelocked, latere leveringen wel.
In dat geval zou je kans moeten hebben:
a. onderop de stapel (als ze gewoon naar boven bijvullen)
b. in een MM ergens in een onbewoond gebied
Als ze dus idd bij latere leveringen de lock hebben toegevoegd dan zou het misschien adhv serienr te herleiden zijn, als die tenminste chronologisch uitgedeeld zijn.
Er zou dan een serienr moeten zijn vanaf waar ze gelocked zijn..
Mijne (unlocked): 88012DA41916
Als iemand ff simpel php paginatje in elkaar frutst waar we diverse serienrs vergelijken zien we snel genoeg of dat idd als criteria te gebruiken is mbt zien of ze wel of niet geunlocked zijn. (aparte pagina lijkt me ff handiger dan hele topic hier ermee te "vervuilen")
wbt password: Iemand zo'n ding al opengesloopt? Als je geluk hebt kun je de eprom resetten, net zoals bv een Dell notebook. Als die linksys (net als linksys routers) een recovery-mode heeft, waar ie dan in komt bij gebrek aan firmware, dan zou je via TFTP er een nieuwe firmware heen kunnen schoppen.
Ik heb zelf geen MM in de buurt hier, en mijne is in gebruik, anders was ik ff gaan slopen
[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 11-05-2006 19:58 ]
http://ozvoip.com/products/sipura-wizard.php?device=spa3000
ik begrijp zelf nog namelijk niet eens de helft van de settings. maar zou iemand dit kunnen verifieren?
edit: ding opengeschroefd wat foto's gemaakt, probeerd met jumpers te resetten en niets werkt...
dus waarschijnlijk geen hardreset mogelijkheid aanwezig. zal foto's proberen binnenkort te posten
maar ben nu dus bovengenoemde link aan het proberen om line settings erin te krijgen. kijken of het lukt
[ Voor 29% gewijzigd door dangerpaki op 11-05-2006 20:44 ]
Anoniem: 19701
probeer via TFTP eens een firmware update....dangerpaki schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:31:
heb ik dus weer. haal net een ander, effe omgeruild en krijg is dus weer die pasword zooi, tjonge jonge, ik dacht eerst dat het kwam omdat ik hem misschien eerst aan de netwerk had gehangen maar krijg hetzelfde nu weer.
iemand enig idee wat die password zou kunnen zijn?
http://www.experts-exchan...e_over_IP/Q_21446720.html
Hier hebben ze een gelockte Linksys PAP2....
Dus de SPA 3000 via een Crosskabel aan je pc, die inrichten als bijv 192.168.0.1, evne horen wat het ip nr van je SPA is (IP nr pc aanpassen als het een andere range is).
Dan TFTP opstarten en kijken of ie heb vinden kan en dan de firmware uploaden.
Zorg voor croskabel !! en niet via een hub of switch doen! En niet aan het internet!
ok heheh elolzAnoniem: 19701 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:56:
[...]
probeer via TFTP eens een firmware update....
http://www.experts-exchan...e_over_IP/Q_21446720.html
Hier hebben ze een gelockte Linksys PAP2....
Dus de SPA 3000 via een Crosskabel aan je pc, die inrichten als bijv 192.168.0.1, evne horen wat het ip nr van je SPA is (IP nr pc aanpassen als het een andere range is).
Dan TFTP opstarten en kijken of ie heb vinden kan en dan de firmware uploaden.
Zorg voor croskabel !! en niet via een hub of switch doen! En niet aan het internet!
kan je me misschien stap voor stap uitleggen ben niet helemaal into the shit
de link in mijn post boven werkte trouwens niet.
ben dus aan de update gekomen, maar als ik het via de normale .exe bestand doe vraagt ie dus om een admin paswoord. (effe tussendoor zou je neit de info die gestuurd wordt tussen het programma en je spa kunnen opvangen ofzo misschien pasword eruit halen ofzo)Anoniem: 19701 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:12:
ik ben nu aan het werk..... dus mag je zelf even googlen....
anyways als ik het goed begrijp dus een tftp server opzetten via crosscable tussen mn comp en linksys en dan moet ie hem vinden??? ofzo en dan firmware upgrade???
EDIT: ok ook met de tftp server geprobeerd
tftp server opgezet in de root de firmware gezet. daarna ip van de spa gecontrolerd ip van mn comp in zelfde range gezet en crosscable ertussen. prima.
vervolgens http://172.19.3.3/upgrade...2/spa3k-02-00-13-GW-g.bin ingevoerd...
waarbij eerste ip van spa is en tweede van de comp op dat moment en daarna de naam van het bin bestand.
resultaat... username en password weer gevraagd.
word gewoon gek. dit ding meot gewoon te kraken zijn
maar misschien een idee om de communicatie tussen comp en dat ding op te vangen zou je daarin de password kunnen vinden?
[ Voor 35% gewijzigd door dangerpaki op 11-05-2006 21:36 ]
Anders even manual voor TFTP zoeken... so wie zo eerst goed uitzoeken.
Altijd crosskabel!!!
PS: exe werkt niet..... met ww, TFTP dumpt normliter de firmware er gewoon boven op.
Alles uiteraard voor eigen risico, net als al het andere op dit forum...
Als je 'm online hangt gaat ie bij een server van abel waarschiijnlijk z'n configuratie downloaden.
Profile Rule: <url-naar-abel-oid>/spa.cfg
In principe moet het mogelijk zijn om m op die manier een blanco configuratie te laten laden. Vervolgens wijzig je deze naar je eigen wensen en verander je de link naar de config in de "non-gelockte" versie:
/spa$PSN.cfg
Na een reboot zou ie dan geunlocked moeten zijn lijkt mij (hij laad zn profile niet meer bij Abel dan)
Als je 'm dan weer factory-reset dan is ie weer met abel-url en dus gelocked maar zolang je zelf de config beheerd gebeurt dat natuurlijk niet...
Je moet alleen met een sniffer oid uitlezen welk URL ie dus benaderd (of firewallen en zelf kijken wat ie doet) en vervolgens dat url "simuleren" (route toevoegen in je router naar een lokale apache bak ofzo zodat ie denkt dat ie bij Abel komt en lekker een blanco CFG file laad)
Heb geen gelockte abel linksys hier bij de hand om het te proberen maar volgens mij zou dat moeten werken.
edit: als iemand een abel-gelockte heeft wil ik best dat ding lenen om te experimenteren. Mijne is niet gelocked en ik ga geen 2e kopen voor jullie
[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 11-05-2006 21:27 ]
http://central.voxilla.co...?x=&mod_id=2&root=2&id=26
[/quote]
The latest firmware for your Sipura device is available at Sipura Support Center. The easiest method for upgrade is to run the executable file included in the archive downloaded from Sipura site.
If you are not on a Windows platform, the easiest way to upgrade is to use the spa.bin file included in the archive downloaded above. The SPA's built-in web server interface, in conjunction with a TFTP server , is used to activate the upgrade.
1. If necessary, install a TFTP server on a PC on the same local subnet as the SPA (e.g. , you may use the free TFTP server software from solarwinds.net ). Most Linux distributions include a TFTP server.
2. Place the firmware upgrade "spa.bin" file in the TFTP root directory of the active TFTP server.
3. Determine the IP address of the powered-up Sipura (IVR menu ****-110 - #).
4. Request the upgrade from a web browser. If the TFTP server is running on the same computer:
* Assuming a.b.c.d is the SPA 's IP address, http://a.b.c.d/upgrade?/spa.bin should work.
* If the TFTP server is on a different computer ( a.b.c.d is the SPA's a d dress and x.y.z.w is the TFTP server ' address), use the following URL: http://a.b.c.d/upgrade?tftp://x.y.z.w/spa.bin.
5. The SPA should then get the new firmware from the TFTP server and reboot.
[quote]
"Soylent Green is people!"
Anoniem: 174937
Bij mij liep de centrale vast (geen verbinding) omdat de centrale niet denderend werkt bij keuze menu's ed van bedrijven en instellingen. Ook bij het uitkiezen dmv een dialplan liep het niet lekker met deze telefooncentrale. Door een 7 te kiezen, pakt de centrale direct de buitenlijn en bel ik met toestel 1 naar bijvoorbeeld 020 Amsterdam. Nu is het niet meer zo dat de centrale het cijfer 2 ziet als, intern door verbinden naar toestel 2 of gewoon er de brui aan geeft. De huiscentrale's van KPN werken veel beter ( overigens lang voor dat Voip er al was ). Bij sommige centrale's is het ook mogelijk om voor of na de 0 (kies buitenlijn) een pauze in te lassen, om verbinding problemen te voorkomen.
Als dit allemaal klopt, kan er nog het volgende aan de hand zijn:
Op de topics is al gemeld dat er soms problemen zijn met (dect) telefoons.
kijk even of de telefoon (en de andere modellen die op de centrale zijn aangesloten) ook allemaal goed werken, door ze rechtstreeks op de spa 3000 te zetten en te testen. Het kan zijn dat bepaalde voltage's niet goed ge-matched zijn met je telefoons en / of de centrale. In de spa is dit allemaal te configureren bij de advanced instellingen. Ik heb mijn handen hier (nog) niet aan gebrand, maar er zijn al diverse tips gegeven.
Onder heb ik mijn dialplan gepost. Bij <:0031xxx, dien je op xxx het eigen net nummer in te toetsen, (0 bij het netnummer weglaten). Het dialplan is zo opgezet dat 112 0800 0900 en 06 nummers lopen via de vaste (KPN) lijn en de overige nummers via voipbuster. Ik heb (helaas) nog geen nummer van Voipbuster toegewezen gekregen. Ik ben zelf benieuwd als ik er een heb, hoe die in het dialplan past (word weer lezen geblazen).
(112xs0<;@gw0>|0[689]xx.<:@gw0>|<:0031xxx>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0033xx.|0041xx.|0044xx.|0049xx.|00xx.<:@gwo>

The latest firmware for your Sipura device is available at Sipura Support Center. The easiest method for upgrade is to run the executable file included in the archive downloaded from Sipura site.GrrRon schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:40:
Misschien helpt deze link:
http://central.voxilla.co...?x=&mod_id=2&root=2&id=26
If you are not on a Windows platform, the easiest way to upgrade is to use the spa.bin file included in the archive downloaded above. The SPA's built-in web server interface, in conjunction with a TFTP server , is used to activate the upgrade.
1. If necessary, install a TFTP server on a PC on the same local subnet as the SPA (e.g. , you may use the free TFTP server software from solarwinds.net ). Most Linux distributions include a TFTP server.
2. Place the firmware upgrade "spa.bin" file in the TFTP root directory of the active TFTP server.
3. Determine the IP address of the powered-up Sipura (IVR menu ****-110 - #).
4. Request the upgrade from a web browser. If the TFTP server is running on the same computer:
* Assuming a.b.c.d is the SPA 's IP address, http://a.b.c.d/upgrade?/spa.bin should work.
* If the TFTP server is on a different computer ( a.b.c.d is the SPA's a d dress and x.y.z.w is the TFTP server ' address), use the following URL: http://a.b.c.d/upgrade?tftp://x.y.z.w/spa.bin.
5. The SPA should then get the new firmware from the TFTP server and reboot.
dit heb ik al gedaan, en werkt dus neit want ook via tftp vraagt ie om een password.
wat Door: DJSmiley zegt is dus nog neit geprobeerd. ben nu even bezig te kijken of ik er wat vanaf kan sniffen, maar ja kans is klein lijkt me komt neits vanuit de ip van de spa zelf. dus effe checken dan maar.
smeer het er maar lekker inAnoniem: 174937 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:56:
Heb vandaag weer een spa 3000 van de MM in Eindhoven geunlocked!
[ Voor 5% gewijzigd door dangerpaki op 11-05-2006 22:06 ]
Morgen eerste wat ik doe is bij de MM een SPA3000 halenAnoniem: 174937 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:56:
Heb vandaag weer een spa 3000 van de MM in Eindhoven geunlocked!
alleen af en toe een vaag iptje van een of ander bedrijf uit slovenie, maar niets bijzonders bij het aanzetten van de spa
[ Voor 42% gewijzigd door dangerpaki op 11-05-2006 22:19 ]
Hoe heb jij gesniffed? arp-spoofing, hub of heb je een managable switch? (of op routernivo?)dangerpaki schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:18:
jeetje echt neits gevonden iemand ideeen hoe we verder dit ding zouden kunnen bypassen???
alleen af en toe een vaag iptje van een of ander bedrijf uit slovenie, maar niets bijzonders bij het aanzetten van de spa
ben niet zo ervaren gewoon e packet sniffer gepakt... en mn netwerk gesniffed.DJSmiley schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:26:
[...]
Hoe heb jij gesniffed? arp-spoofing, hub of heb je een managable switch? (of op routernivo?)
heb een copperjet adsl moden met ingeboude nat en heb daarachter een router als hub staan nu (zonder nat dus) en heb daarover gekeken kwam neits speciaals uit (voor zover ik kom zien)
zou handig zijn als we de eeprom kunnen hardresetten door pinnetjes te connecten
edit foto's van de binnenkant:

[ Voor 21% gewijzigd door dangerpaki op 11-05-2006 23:26 ]
Anoniem: 155105
(Ik zag het net staan, omdat ik iets anders aan het zoeken ben; ik ben nu op mijn werk dus ik kan het hier niet uittesten).
http://whirlpool.net.au/f...s-archive.cfm/429829.html
Anoniem: 175427
EDIT: als iemand in omgeving hier (rotterdam of misschien den haag) eentje heeft van MM die wel geunlocked is en het helemaal doet wil ik hem overkopen. wel met bonnetje etc. dus als iemand er een extra heeft hoor ik het graag.
[ Voor 29% gewijzigd door dangerpaki op 12-05-2006 09:51 ]
Klopt, daarom ben ik alvast aan het zoeken naar een betrouwbare VoIP provider. Dan maar ietsjes betalen, maar geen verrassingen. Al zat het er natuurlijk wel aan te komen, dat ze dit soort dingen gaan doen. Voor niets gaat de zon op.Anoniem: 175427 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:36:
Voipbuster en consorte worden steeds duurder. Eerst een maximum van 20 uur per maand, nu is deze limiet weer verder ingeperkt tot een maximum van 300 minuten per week en overgebleven minuten niet mee te nemen. Als je deze overschrijdt zit je minimaal aan de minimale 1 eurocent p/m.
Waarom haal je er zelf niet eentje bij de MM in Den Haag? Die dingen zijn gegarandeerd unlocked, omdat mijn collega gisteren daar een unlockte versie heeft gekocht.dangerpaki schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:36:
EDIT: als iemand in omgeving hier (rotterdam of misschien den haag) eentje heeft van MM die wel geunlocked is en het helemaal doet wil ik hem overkopen. wel met bonnetje etc. dus als iemand er een extra heeft hoor ik het graag.
eeehm ... 20 uur/maand = 300 min/weekAnoniem: 175427 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:36:
Voipbuster en consorte worden steeds duurder. Eerst een maximum van 20 uur per maand, nu is deze limiet weer verder ingeperkt tot een maximum van 300 minuten per week en overgebleven minuten niet mee te nemen. Als je deze overschrijdt zit je minimaal aan de 1 eurocent p/m.

edit: past die trouwens niet beter in het grote voipbuster topic, dit topic is voor de spa's ?
[ Voor 11% gewijzigd door Mitch op 12-05-2006 10:22 ]
Anoniem: 175427
Ja dat weet mijn neus ook wel. Ik bedoel, ik ga 2 weken op vakantie en als ik terug ben wil ik eigenlijk wel gebruik maken van die 20 uur voor de resterende 2 weken, en dus niet dat er volgens de nieuwste limiet regeltjes in die maand nog maar 300 minuten per week overblijft!!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 175427 op 12-05-2006 10:19 ]
is dat echt zeker, heb namelijk geen zin om straks voor de derde keer iets terug te brengen,Crusader schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:00:
[...]
Waarom haal je er zelf niet eentje bij de MM in Den Haag? Die dingen zijn gegarandeerd unlocked, omdat mijn collega gisteren daar een unlockte versie heeft gekocht.
en stel ik koop in den haag kan ik dan terug brengen in rotterdam als ie het neit doet?
Nee, lees net dit:dangerpaki schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:11:
[...]
is dat echt zeker, heb namelijk geen zin om straks voor de derde keer iets terug te brengen,
en stel ik koop in den haag kan ik dan terug brengen in rotterdam als ie het neit doet?
Óf er zijn écht gelockte tussen de unlockte, óf de persoon in kwestie kan niet met de SPA3000 omgaan... for you to decideSangroid schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:28:
[...]
Apart, gisteren vertelde een collega van mij dat hij zijn kastje weer teruggebracht heeft, omdat die gelocked was.
Ook gekocht bij de MM Den Haag...
thnx, maar ik laat het hierbij wou bijna eentje uit den haag halen, maar eerlijk gezegd is het voor mij op dit moment ook neit echt heel belangrijk, was voor mij meer een probeersel en dan kijken of eht rendabel was (vast wel) maar met al die mobiel abo's hier bij mij thuis bellen we amper nog vanaf vast dus helemaal neit nodig.Crusader schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:51:
[...]
Nee, lees net dit:
[...]
Óf er zijn écht gelockte tussen de unlockte, óf de persoon in kwestie kan niet met de SPA3000 omgaan... for you to decide
maar heb wel veel handige info opgedaan om eventueel later als ik opmezelf ga de techniek te gebruiken. endan koop ik er ook gewoon een die gewoon standaard unlocked is of in ieder geval te unlocken is
ik weet het ook wel, maar verkeerde smileyAnoniem: 174937 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:11:
Dit weekend koopt een kennis van mij ook een spa 3000 in de MM Eindhoven. Ik laat het weten hoe de unlock gaat. Dangerpaki ik wilde echt niets insmeren, het berichtje was bedoelt voor Pingelmonster. We krijgen nu wel beter in kaart, waar wel of waar niet niet te kopen.

wordt er niet beter op bij voipbuster///
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
@ fast-server: "een paar dagen" klopt niet, het is al een tijd 7 dagen.
het lijkt erop of dat een soort preoftijd wordt: zo voor ruim een euro kun je een week proberen of het wat is.
Met kranten is het ook zo.... 3 maanden een gratis krant of voor heel weinig, vervolgens een abonnement. Die kant gaat VOIP ook heen, alleen heb je gelukkig wel mer keuzes dan bij een krant, dus ook meer prijsverschil....
Voor 11.70 per 120 dagen "gratis" vast net reguliere nummers bellen: daar kan mijn KPN nog steeds niet tegenop....
[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 13-05-2006 07:35 ]
http://www.bargainshare.c....php?showtopic=69607&st=0
Lees ook het stuk over de XML-trick.
[ Voor 17% gewijzigd door GrrRon op 13-05-2006 14:41 ]
"Soylent Green is people!"
Ik heb regelmatig dat ik wel kan uitbellen maar dat m'n inbound nummer niet werkt, meer mensen met dat probleem?
Anoniem: 90385
en op http://66.249.93.104/sear...lnk&cd=1&client=firefox-aPick up the phone and dial: ****
Then dial: 7932#
Password is: 78196365
Press 1 to Confirm and then hang up.
kwam ik dit tegen
iemand deze passwords al geprobeerd?Password is: (usually) 7756112# could be: 8995523#
Ook deze spannende tekst kwam ik tegen
Bron: http://66.249.93.104/sear...lnk&cd=4&client=firefox-aThis is how I did a reset on my PAP2:
I opened the box to find a two pin jumper for three pins available on
the board. I kept the device ON, (I used NONSTATIC gloves) pluged off
the jumper from the second and the third pins and connected it to the
first and second pins. Then I punched in "****" and "FACTRESET" and
then "1" on the telephone connected to the PAP2. It announced that it
did RESET successfully. I then switched of the PAP2 and reverted the
jumper back to its second and third pin position and closed the box. I
had the PAP2 unlocked!
[ Voor 66% gewijzigd door sjolmers op 13-05-2006 22:20 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Anoniem: 176078
Bij het opstarten verkrijgt het kastje een IP adres via DHCP (als dat niet werkt, neemt het kastje het adres 192.168.2.127/255.255.255.0 aan). Daarna vraagt het om de juiste tijd bij ntp.octrium.com en opent het een https(!) verbinding met provisioning.octrium.com.
Het kastje controleert of het daadwerkelijk met provisioning.octrium.com praat door het SSL server certificaat te controleren. M.a.w.: de verbinding is niet af te luisteren (met een man-in-the-middle-attacken ook niet om te leiden naar een eigen provisioning server. (om dat te doen moet je een geldig server certificaat hebben en dat is zeer moeilijk (i.e.: duurt miljoenen jaren) te maken)
Hoe het kastje dan wel te kraken (niet geprobeerd, in oplopende haalbaarheidsgraad):
- wellicht is er een buffer overflow in de http of ssl implementatie die toegang geeft tot het systeem
- hardwarematig moet er 't een en ander mogelijk zijn; die jumpers (zowel JP1 als JP2) lijken het admin wachtwoord niet te wissen (of te resetten naar 'admin'), maar die brede connector (die geen pennetjes heeft) zal misschien toegang geven tot het non-volatile geheugen van het kastje
- vul valse info in bij abel zodat je kastje wordt geconfigureerd, schrijf vervolgens een SIP proxy die het verkeer voor abel doorstuurt naar je eigen provider (met wijziging van je username/wachtwoord etc, natuurlijk) en blokkeer verder alles behalve SIP zodat het kastje niet op afstand kan worden uitgeschakeld door abel
als je het in je sipura wilt instellen moet je even *67 (Block CID Act Code:) toetsen.
en *68 (Block CID Deact Code:) om het weer aan te zetten.
al deze Vertical Service Activation Codes staan in de Regional Tab.
en bij mij werkt Caller ID als iemand mij belt met deze instellingen in Regional Tab:

[ Voor 24% gewijzigd door Caesu op 14-05-2006 03:49 ]
Anoniem: 176135
Same here. Een ssl mitm lijkt niet te werken vanwege het opgeslagen certificaat (geprobeerd met webmitm maar ook wat gekke resultaten). Een bruteforce op de http webinterface heb ik ook geprobeerd. Het werkt met HTTP MD5 Digest authenticatie en is langzaam. Daarnaast reboot het apparaat na een kleine 400 pogingen. Het apparaat reboot ook wanneer er een heel lange url wordt geopend.josjevv schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:09:
Vandaag ook zo'n ding gehaald maar de oude unlock methode werkt niet omdat er dus een admin password op zit. Na wat capturing met ethereal ben ik er achter dat de spa contact probeert te maken over poort 443 (https) naar provisioning.octrium.com. Met wat dns aanpassingen en een test SSL certificate naar een eigen webserver (IIS) laten gaan maar daar zie ik niets in de log files komen. Misschien dat de SPA een client certificate heeft of zo, hij 'vertrouwt' mijn fake webservertje in ieder geval niet helaas. Misschien dat iemand anders al verder is gekomen? Anders ga ik toch maar eens naar een brute force attack kijken.
Waar de vorige versies dus nog gereset konden worden met ****RESET#1# wordt er bij deze versie een wachtwoord gevraagd. Forums over de Vonage versie zeggen daarnaast dat ook al weet je het wachtwood, de provision instellingen behouden blijven waaronder het admin wachtwoord.
Zelf heb ik nog een DHCP server opgezet en daarin een tft-server-name ingesteld. De SPA3000 trekt zich hier niks van aan en lijkt alleen z'n IP te controleren.
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 176135 op 14-05-2006 20:44 . Reden: dns->dhcp ]
Anoniem: 176078
Mmm, wat voor gekke resultaten zijn dat dan? Bij mij geeft hij een 'SSL-het-server-certificaat-deugt-niet' error in webmitm.Anoniem: 176135 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:38:
[...] Een ssl mitm lijkt niet te werken vanwege het opgeslagen certificaat (geprobeerd met webmitm maar ook wat gekke resultaten). [...]
heb behalve de eerste verder alles geprobeerd en het werkt helaas neit.. ook die jumper doet neits. de ene pen van de jumper die je kan verbinden is zelf verder namelijk nergens aan verbodonden voor zover ik kan ziensjolmers schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:15:toon volledige bericht
OP http://www.bargainshare.c....php?showtopic=69607&st=0 vind ik de volgende tekst:
[...]
en op http://66.249.93.104/sear...lnk&cd=1&client=firefox-a
kwam ik dit tegen
[...]
iemand deze passwords al geprobeerd?
Ook deze spannende tekst kwam ik tegen
[...]
Bron: http://66.249.93.104/sear...lnk&cd=4&client=firefox-a
Heb geprobeert om de abel helpdesk te bellen, maar volgens mij kan dat niet met een gsm ofzow (kreeg de toon dat het nummer niet bestaat).
kortom het wachten is op iemand die zijn abel abo opzegt en zo aardig is de daarna te volgen stappen te delen.....Als u na een jaar geen gebruik meer wilt maken van Abel kunnen wij voor u de Abel gegevens uit het kastje wissen.
Dan kunt u hem gebruiken voor andere aanbieders.
kunnen wij voor u....esky schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:04:
Heb maar eens gemaild met abel of als je zo'n kastje hebt je na een jaar er nog wat mee kan (als je het contract met hen opzegt zegmaaar) en dit was het antwoord:
[...]
kortom het wachten is op iemand die zijn abel abo opzegt en zo aardig is de daarna te volgen stappen te delen.....
Ik denk dat ze dat dus remote doen ipv een beschrijving geven.
http://whirlpool.net.au/f...s-archive.cfm/281921.html
Anoniem: 143681
Verder vraag ik me af of het mogelijk is 2 inkomende voip nummers op de SPA3000 te kunnen configureren. 1 VOIP faxlijn en 1 VOIP DECT telefoon, deze moeten dan wel in serie geschakeld zijn want de SPA3000 heeft maar 1 telefoon poortje, maar dat terzijde.
Anoniem: 176155
Suggestie van cubemstr (valse info) uitgeprobeerd (via keten van anonymiserende proxies), maar de e-mail met activatiecode wil niet aankomen op mijn moeilijk-traceerbare e-mail adressen (hotmail, patra.net, freemail.nl etc.). Dus dat wil niet.
- Abonnement: € 9,95/mnd
- Een maand gratis abonnement
- Minimale abonnementsduur: 1 jaar
- Opzegtermijn: 1 maand
- Afsluitkosten bij opzegging: € 9,95
13 * € 9,95 = 129,35 euro, met kastje erbij, 179,30.
Is dat abbo verplicht? Blijkbaar...
Want op de doos vermelden ze dit wel, in hele kleine lettertjes. Toch is het leuk om dan volgend persbericht http://www.perssupport.an...hten/Actueel?itemId=76860 erbij te nemen.
ABEL doet niet aan onverwachte kleine
lettertjes. Concurrerende bedrijven zeggen vaak 'gratis bellen' te verkopen, terwijl dit
in de praktijk niet zo is. Bovendien vergeten ze te melden dat de kosten voor de KPN-lijn
nog steeds moeten worden betaald. Bij ABEL zijn we daar duidelijk in en weet je waar je
aan toe bent! Wat ook prettig is, is dat de consument na het verstrijken van een eerste
jaarabonnement vrij is om per maand het abonnement op te zeggen. Men is dus niet tegen
wil en dank nog een jaar lang gebonden aan een contract waar ze eigenlijk van af willen'.
Geen kleine lettertjes (?) wel een jaar vast aan je abbo!

Ik heb wel 2 dagen geleden mijn webserver opgeroepen bij een vriend van me, en toen kreeg het menu van de SPA3000 te zien. Toen heb ik maar in het menu van de SPA3000 webserver op disable gezet. En ik heb toen ook niet meer telefoon gebruikt. Zou het misschien door die webserver disablen komen?
[ Voor 3% gewijzigd door weltie op 16-05-2006 21:00 ]
uh... als je webserver uitzet kun je idd niet meer via een website 'm configureren, je hebt m namelijk uit gezet..weltie schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:59:
Ik heb de SPA3000 nu ook maandje in bezit, meteen andere firmware opgezet en een account bij voipplanet gepakt en heeft altijd perfect gewerkt. Nu sinds gister kan ik niet meer bellen, en als ik met ip-scan zoek dan zie ik wel een app. op 192.168.1.128 voorheen ging ik zo ook naar het menu van de SPA3000 maar nu kom ik niet meer in het menu. Hoe dit op te lossen, want wil graag weer bellen?
Ik heb wel 2 dagen geleden mijn webserver opgeroepen bij een vriend van me, en toen kreeg het menu van de SPA3000 te zien. Toen heb ik maar in het menu van de SPA3000 webserver op disable gezet. En ik heb toen ook niet meer telefoon gebruikt. Zou het misschien door die webserver disablen komen?
optie: factory reset, of via voice-menus m weer aanzetten (vraag me niet in WELK menu)
**** enter menu
3948 exit menu
100 check dhcp
101 enable/disable dhcp
110 check IP address
111 set static ip adress (* is punt)
120 check netmask
121 set netmaks
130 check gateway adres
131 set gateway adres
140 check mac adres
150 check firmware version
160 check primary dns server setting
161 set primary dns server
170 check spa web server port
7932 enable/disable web server (1 = enable)
732668 manual reboot
877778 user factory reset (1 confirms, * cancels)
73738 facturoy reset (1 confirms, * cancels)
Zet na elke code een # om de code te bevestigen.
bron: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/17158
[ Voor 6% gewijzigd door Crusader op 16-05-2006 21:11 ]
2 webservers hebben ook beide een eigen IP (ip server en IP spa3000). Vanaf extern zie ik het probleem niet: Portmapping richting ip server.weltie schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:51:
Crusader, toppie met die code heb ik hem weer aan de gang. Maar hoe maak ik het mogelijk om mijn website op mijn webserver weer zichtbaar te maken, want als ik nu mijn adres in de explorer intik dan kom ik mijn SPA3000 menu. Dus eigenlijk eigenlijk heb ik 2 webservers draaien, webserver SPA3000 en webserver op mijn server. Hoe kan ik dit oplossen dat als ik vanaf extern adres inlog op mijn webserver van mijn server?
Anoniem: 159660
Weet iemand hoe ik de SPA3000 zo configureer dat er een bezettoon klinkt wanneer ik zelf aan het bellen ben over voip?
En als variant: hoe configureer ik de SPA3000 dat voor de beller de telefoon wel overgaat, maar dat ik dat zelf niet hoor over de lijn als ik over voip bel?
Eej Jennekes, er is een optie "FXO off-hook while calling via VoIP" of iets dat daar op lijkt.Anoniem: 159660 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:38:
Ik gebruik KPN voor inkomende calls en voip voor uitgaande calls. Als ik zelf bel, dus via voip, en iemand probeert mij te bellen via KPN, dan krijgt deze persoon geen in-gesprek-toon. Zelf hoor ik op de achtergrond dat er gebeld wordt en de persoon die belt wordt uiteindelijk op de voicemail van KPN gezet.
Weet iemand hoe ik de SPA3000 zo configureer dat er een bezettoon klinkt wanneer ik zelf aan het bellen ben over voip?
En als variant: hoe configureer ik de SPA3000 dat voor de beller de telefoon wel overgaat, maar dat ik dat zelf niet hoor over de lijn als ik over voip bel?
Maar helaas blijkt die niet te werken. Er wordt het volgende over die optie gezegd:
Ik heb hetzelfde probleem als jij en ben ook nog zoekende... (naar een oplossing)When a PSTN caller is automatically routed to a VoIP destination due to
a) hotline w/o authentication, or b)call forwarding, the SPA
will not take the FXO port off-hook until the VoIP destination answers the
call. If the VoIP call leg fails (busy, etc), the PSTN call will not be
picked up by the SPA at all.
The old behavior for this scenario is that the SPA will off-hook the FXO
port first before calling the VoIP destination. To keep the old behavior,
set the new [PSTN Line] paramter <Off Hook While Calling VoIP> to "yes"
(default is "no")
is die spa3000 trouwens ook met voip van xs4all te gebruiken? of xs4all en voipbuster tegelijkertijd? dus meerdere profielen zoals je bv in een draytek kan instellen?
zijn de geunlockte versies met abel software? ook te flashen met gewoon linksys software?
[ Voor 14% gewijzigd door Zjemm op 18-05-2006 15:48 ]
D'r zit sowieso geen Abel firmware in, maar een Sipura. Je kunt 'm gewoon flashen naar de meest recente firmware van Sipura, die inmiddels het Linksys logo bevat.Zjemm schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:26:
zijn de geunlockte versies met abel software? ook te flashen met gewoon linksys software?
http://www.telecomvergeli...t_offset=60&post_limit=20
moet je net wel een flash programmer in huis hebben en goede desoldeerspullen.....Het is mij gelukt om de 'nieuwe' linksys firmware om te zetten naar de oude firmware. Het is nogal een werkje, maar door de flasheprom eruit te solderen en om te programmeren is de spa van de mediamarkt weer als vanouds. Het grappige is wel dat ik nu twee spa's heb met dezelfde mac-adressen. Maar goed, het is in elk geval mogelijk om deze kastjes om te proggen.
Gelukkig hebben ze er veel moeite voor gedaan om er een mooi en netjes Linksys logo in te zetten *kuch*Crusader schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:52:
[...]
D'r zit sowieso geen Abel firmware in, maar een Sipura. Je kunt 'm gewoon flashen naar de meest recente firmware van Sipura, die inmiddels het Linksys logo bevat.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Als het goed is heb je na het save van de unlockte SPA3000 een HEX file. Als men de HEX file edit.Dan kan men zelf het oude mac adres en serie nr. in de HEX terug vinden en veranderen naar de mac adres en serie nr. van de lockte SPA3000
de mijne is unlockt
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 20-05-2006 13:52 ]
Anoniem: 176801
Anoniem: 176801
Anoniem: 19701 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:01:
waar gekocht.....
Bedoel je dat het gelockt was met een wachtwoord? Zo ja, hoe heb je hem dan precies ge-unlocked?Anoniem: 176801 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:55:
Ik heb gisteren ook een nieuwe SPA-3000 gekocht en liep ook tegen het feit aan dat deze locked was. Na de eerste keer **** te hebben ingetoetst direct daarna dat nogmaals gedaan en kon vervolgens de reset code invoeren.
Dat vermoed ik ook, maar je weet het maar nooit heCrusader schreef op maandag 22 mei 2006 @ 09:33:
Zó gemakkelijk reset je gelockte exemplaren niet. Lijkt mij gewoon een unlockte versie geweest te zijn.
Anoniem: 143386
Zou ik nog niet doen, er zijn zo veel instellingen die je kan aanpassen m.b.t. de aansluiting naar je telefoon (belspanning, impedance, etc). Wat doet het precies niet?Lief_Adje schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:42:
Voor de mensen die er nog 1 zoeken (zonder Abel meuk), hier staat er nog 1-tje.
Ik doe hem weg ivm. met het niet samen willen werken met de draadloze telefoon...
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 22-05-2006 16:42 ]
Anoniem: 140177
Aangeschaft zojuist om 19 uur.
Tis met een Siemens Gigaset 3000 (dacht ik) en het is bij mijn ouders thuis, en ze hebben niet echt veel zin in al dat geklooi. (last van echo) dus mocht ik hem van me ouders weer verkopen.Zjemm schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:03:
idd welke telefoon heb je, wat heb je al geprobeerd
Ik heb zelf bij me thuis ook 1 staan en dat werkt wel perfect (met een vaste telefoon)
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Anoniem: 152905
NeeAnoniem: 152905 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:19:
Ik lees me helemaal suf, maar kan iemand nu gewoon in één woord zeggen of je een gelockte versie van die Linksys PAP2 aka Sipura 3000 zonder soldeerwerk kan ontdoen van die Abel-fratsen? Ja of nee voldoet.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Hier om 20:00 ook nog succesAnoniem: 140177 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:39:
Ook hier nog succes in Eindhoven bij de Mediamarkt.Staat inderdaad nog een hele pallet van een paar lagen waaruit in ieder geval mijn doosje nog van de oude lichting was.
Aangeschaft zojuist om 19 uur.
Anoniem: 175210
mvdk schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:00:
als je zo'n sipura 3000 hebt. heel goed! dit is namelijk een erg goed apparaat met veel features.
ik heb em zelf ook en gebruik het al een aantal maanden om mee uit te bellen via voipbuster en inkomende calls via kpn of ook budgetphone.
op mijn website leg ik uit hoe je het kan configureren. uitleg bijna gratis internet telefonie
Crusader: Nette site! Mag van mij wel in de startpost ofzo. Voor mensen die net beginnen met de SPA3000 is het een duidelijk verhaal wat er moet gebeuren.

dat had ik ook met met een firmware, weet niet meer welke.Anoniem: 90385 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:36:
Wie heeft dat ook. Als ik bel dan reset de SPA 3000 soms spontaan. Ik hoor duidelijke de relais overschakelen. Ook als ik niet bel hoor ik soms de SPA 3000 resetten. Zit er misschien een instelling en of timer in de SPA 3000 voor deze reset zorgt. Wie kan me verder adviseren.
met firmware 3.1.10 was dit opgelost.
http://www.sipura.com/support/index.htm
Anoniem: 152905
Dank je wel. Helder antwoord. Het apparaat gaat vandaag retour MM, want ik ben niet gediend van dit soort koppelverkoop.
Hoezo koppelverkoop? Je krijgt dat ding voor bijna de helft van de prijs.Anoniem: 152905 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:33:
[...]
Dank je wel. Helder antwoord. Het apparaat gaat vandaag retour MM, want ik ben niet gediend van dit soort koppelverkoop.
Vind ik onterecht gezeur.
Anoniem: 177074
Viel me al op dat in Rijswijk alle doosjes opengemaakt waren.
Ik heb er een password attack op los gelaten.
Is niet zo triviaal, ding doet digest authentication en de meeste tools kunnen dat niet.
Met digest-brute.pl (van http://www.websec.org/tools.html)
en een flinke lijst met woorden viel het password er na zo'n 1000000 tries en 20 uur uit.
Wat het password? Ik ga het hier niet schrijven. Lijkt me geen goed idee.
OK dan, wel een paar hints.
Ik denk dat de persoon die hem geconfigureerd heeft bij abel iets met finland te maken heeft. Het password is een plaats met beginnend met een 'i' en is 6 letters lang. Er zijn alleen kleine letters gebruikt.
[ Voor 77% gewijzigd door Neus op 24-05-2006 10:31 ]
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !