linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 12:06
Ik zal gelijk even de mythe uit de wereld helpen.

Een vriend van mij heeft vorige week er twee gekocht met een "rode" band om de doos, gister heeft een andere vriend van me er 1 met een blauwe band eromheen gekocht en ik heb gister er 1 gekocht met een blauwe en rode band.....

Ze zijn alle vier geupgrade qua firmware en draaien nu heerlijk onder voipbuster/internetcalls.com etc...

PS: Zoetermeer & Rijswijk hebben er ook nog zat.

[ Voor 8% gewijzigd door Justin_Time op 01-05-2006 22:25 ]

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Arnhem: "met blauw strikje"... ;)
Er waren er vanavond nog genoeg. Ik had er zelf al weken eentje, maar ivm een tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174937

Heb een spa 3000 (van de MM) een weekje werkend, iedereen bedankt voor de goede tips. Mochten er nog problemen zijn met unlocken, probeer dit eens: Hang de spa aan een analoge lijn (nog niet aan je router / internet). Sluit je (dect) telefoon aan op je spa en wacht totdat de kiestoon weg valt. Toets dan direct 4x **** en volg de instructies aan het begin van de topic. Als dat gelukt is en je hebt je ip adres binnen, is het geen probleem om de spa naar een nieuwe firmware te tillen. Vervolgens kies (of maak je zelf) een mooi dialplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
ik heb bij PSTN Line .. een 2e SIP provider ingevuld .. er staat 'connected' .. maar als ik het nummer bel, gaat de telefoon niet over .. iemand enig idee? port 5061 staat open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 11:44

Crusader

Arc Nature

Bij ons in Zoetermeer gebruiken ze rode banden. M'n collega haalde zijn SPA3000 in Den Haag. Daar lagen sommige doosjes zonder band en sommige met band er omheen. Hij kocht een doosje zonder band en die was prima te gebruiken. Dus dat is ook niet helemaal consequent.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 12:06
Crusader schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 06:47:
Bij ons in Zoetermeer gebruiken ze rode banden. M'n collega haalde zijn SPA3000 in Den Haag. Daar lagen sommige doosjes zonder band en sommige met band er omheen. Hij kocht een doosje zonder band en die was prima te gebruiken. Dus dat is ook niet helemaal consequent.
Als je goed oplet in Zoetermeer zie dat er niet alleen een rode band omheen zit maar onder deze rode band zit weer een blauwe.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Justin_Time schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:03:
[...]

Als je goed oplet in Zoetermeer zie dat er niet alleen een rode band omheen zit maar onder deze rode band zit weer een blauwe.
Is mij niet opgevallen toen ik 'm vorige maand kocht. Wellicht dat die blauwe band onder de kartonnen Abel Telecom wikkel zat, maar kan het me niet goed meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij sommige nr's heb ik af en toe last van een echo. Heb nu bij het tabje PSTN line (helemaal onder aan) current limiting enable op yes gezet. Problemen lijken nu minder te zijn. :Y) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterLR
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-11-2022
Ik heb een voipbuster account en wanneer iemand belt naar mijn VOIP nummer dan hoor hij alleen maar een "beep beep beep". Gespekken via de PSTN komen wel gewoon binnen. Ik kan via VOIP bellen en de ontvanger ziet gewoon mijn VOIP nummer.
Wanneer ik mij met "linphone" aanmeldt bij voipbuster dan ben ik wel bereikbaar op mijn VOIP nummer.
Het lijkt dus een SPA3000 probleem te zijn. Wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendg
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-12-2023
Heb gisteren bij MM ArenA zo'n Abel SPA3000 opgehaald, ze hadden nog bergen. Deze had blauwe bandjes er omheen.

Helaas is een Factory reset niet mogelijk. :( Zodra je de code voor een factory reset (73738) hebt ingetoetst wordt er gevraagd om je wachtwoord.

Ook flashen met nw firmware lukt niet omdat je dan eerst ook het wachtwoord moet invoeren.

Iemand een generator? Of weet iemand misschien hoe dit op te lossen? B)

J.de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Een 2e gekocht op 18-04 bij de MM in Eindhoven.
Niet passende omdoos van Abel waarbij de witte Linksys doos 2 blauwe banden heeft.

Resetten werkt gewoon prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jeroendg schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:28:
Iemand een generator? Of weet iemand misschien hoe dit op te lossen? B)
Geen oplossing, wel workaround: terugbrengen, geld terugvragen en een SPA3000 bij MM Den Haag halen. Gisteren hadden ze in elk geval nog niet-geflashte exemplaren liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer eens **** 110#. Als hij je ip nummer door |:( geeft is het mischien toch mogelijk omin de spa te komen en een password te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendg
Heb net nog ff zitten stoeien en het hele kastje maar uit elkaar gehaald. Er zit één jumper op het board vastgelijmt. Heb geprobeert deze om te zetten om te zien of ie misschien voor een reset was maar helaas gebeurde er niks.

Ik kan de SPA trouwens wel middels de web-interface benaderen alleen ik kan niet naar advanced settings gaan want dan vraagt hij weer om een admin wachtwoord.

Wellicht dat MM ArenA wel veel verkoopt en dat dit inderdaad een nieuwe zending is. Op de SPA zelf staat als productie data Jan06 dus dat is wel heel recent. Helaas kan je aan de buitenkant van de doos de productie datum niet zien.

Misschien ga ik hem morgen wel ff in Den Haag omruilen, als dat kan met iets wat je in A'dam hebt gekocht.

Wat was de productie datum (staat op de SPA zelf) eigenlijk van die uit Den Haag?

J.de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendg
Daar ben ik alweer ik kan het gewoon niet uitstaan dat het bij mij weer niet werkt!

Heb wel uitgevonden dat de Tiptel 106 Voip ook een Sipura SPA-3000 is!

Dus als je nog een handleiding in het Nederlans zoekt kun je hem daar vinden.

J.de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114732

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er twee verschillende versies zijn van die abeltelcom.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 114732 op 02-05-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jeroendg schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:10:
Wat was de productie datum (staat op de SPA zelf) eigenlijk van die uit Den Haag?
Ik heb 'm zelf uit Zoetermeer dus kan het je niet vertellen. M'n collega's (2 inmiddels) hebben 'm wel uit Den Haag, maar ik kan niet op hun kassie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendg
Crusader schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:13:
[...]

Ik heb 'm zelf uit Zoetermeer dus kan het je niet vertellen. M'n collega's (2 inmiddels) hebben 'm wel uit Den Haag, maar ik kan niet op hun kassie kijken.
De productie datum staat op het apparaat zelf. Onderaan het label waarop het serie nummer en het MAC adres staat.

Kan je voor mij nog ff kijken?

J.de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26
De mijne, geunlockte, (uit Zwolle) is ook van Jan 06..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jeroendg schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:23:
[...]

De productie datum staat op het apparaat zelf. Onderaan het label waarop het serie nummer en het MAC adres staat.

Kan je voor mij nog ff kijken?
Dan moet ik naar het huis van m'n collega's, of wil je de datum van mijn Zoetermeer exemplaar weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendg
Zoetermeerse exemplaar is ook goed!

Ik denk trouwens dat er inderdaad een update plaats vindt zodra je de SPA3000 aan het net hangt. Met deze update wordt er ook een admin wachtwoord geprogrammeerd.

Je ip adres wordt ook gelogd door Abeltelecom. Toen het unlocken niet lukte heb ik het app. afgekoppeld en uit gezet. Toen ik later op de avond de website van Abeltelecom bezocht en op activeer hier klikte kon ik het serie nummer van mijn SPA zien ondanks dat deze allang niet meer aan mijn netwerk hing.

Mensen die hem aan het net hingen en geen problemen ondervonden bij het unlocken deden dit voordat Abel de automatische update met admin wachtwoord had ingesteld.

Ga proberen vandaag om te ruilen.

J.de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jeroendg schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 07:16:
Zoetermeerse exemplaar is ook goed!
Ik zal even kijken zodra ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt idd. Als je hem eerst aan een router / internet hangt, kan het gebeuren dat een factory reset niet (meer) mogelijk is. Een kennis van mij had dezelfde problemen. Is ook in de topics eerder voor gewaarschuwd. Hij heeft de spa kunnen omruilen (MM) en vervolgens eerst de factory reset uitgevoerd, geen problemen meer gehad. Er word tevens geadviseerd na een factory reset, als je een nieuwere firmware versie wilt hebben dit eerst te doen, voordat je de spa verder configureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bovendien zou ik de optie "provisioning" en "firmware upgradable" op no zetten, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendg
Daar ben ik weer. Inmiddels een omruil gedaan bij MM ArenA. Helaas ook deze SPA3000 is niet te reseten, ook als je hem helemaal niet aan het net hangt. De productie datum, op het app., is februari 06.

Dus beste mensen het heeft geen zin om naar MM ArenA te gaan. :(

Ik ga het opgeven want iedere keer dat heen en weer rijden is ook kostbaar!

J.de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je wel in het eerste veld kan komen bij het tabje system, dan zou het mischien kunnen zijn, dat er bij user password iets te vinden is. DHCP is dan mischien ook op yes te zetten. Mischien het proberen waard. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Especially for jeroendg: fabrikatiedatum is bij mij FEB06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterLR
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-11-2022
peterLR schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:02:
Ik heb een voipbuster account en wanneer iemand belt naar mijn VOIP nummer dan hoor hij alleen maar een "beep beep beep". Gespekken via de PSTN komen wel gewoon binnen. Ik kan via VOIP bellen en de ontvanger ziet gewoon mijn VOIP nummer.
Wanneer ik mij met "linphone" aanmeldt bij voipbuster dan ben ik wel bereikbaar op mijn VOIP nummer.
Het lijkt dus een SPA3000 probleem te zijn. Wat kan hier aan de hand zijn?
Ik heb intussen het probleem gevonden.
Volgende instellingen werden gebruikt:
"line 1 -> Audi Configuration -> Preferred Codec: G711u"
"line 1 -> Audi Configuration -> Use Pref Codec Only: yes"
Deze laatste instelling was de oorzaak van het probleem.

Met de default instelling:
"line 1 -> Audi Configuration -> Use Pref Codec Only: no"
werkt inbellen wel

Waarschijnlijk wil de server van voipbuster niet met codec G711u communiceren en
geeft er de brui aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 12:30
In Ede hebben ze ook nog zat liggen die te unlocken zijn. Ik zou hem alleen eerst resetten voordat ik hem aan de router hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendg
@Crusader bedankt voor je info.

Een derde keer durf ik echt niet aan. Wel raar dat die van MM ArenA allemaal gelocked zijn.

Of zou ik gewoon heel toevallig net 2 exemplaren die reeds eerder verpruts zijn en retour gebracht hebben aangekocht?

Heb echt de factory reset, na ****, (73738#) gedaan met alleen een telefoon gekoppelt aan de analoge poort. Die vervellende meneer van Sipura blijft dan maar vragen "enter password"! :X

J.de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Als ie om een password vraagt, lijkt het mij dat het aangepaste versies zijn helaas.
Maar je kunt je exemplaar toch ook gewoon ruilen bij een andere vestiging van MM? Of kan dat weer niet omdat het onafhankelijk opererende MM's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87303

Ik heb het linksys SPA3000 kastje van abel gekocht bij MM Zwolle.
Nu heb ik het forum een beetje gelezen maar zie door het bomen het bos niet meer.
Eerst maar even vertellen wat ik heb.
Een Adsl aansluiting van de buurman wij delen deze samen.
Een Kpn Telefoonlijn
en een Linksys Wireless-g Router.
Wat moet ik doen en instellen om gebruik te kunnen maken met voipbuster programma te gaan bellen.
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 87303 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:01:
Ik heb het linksys SPA3000 kastje van abel gekocht bij MM Zwolle.
Nu heb ik het forum een beetje gelezen maar zie door het bomen het bos niet meer.
Eerst maar even vertellen wat ik heb.
Een Adsl aansluiting van de buurman wij delen deze samen.
Een Kpn Telefoonlijn
en een Linksys Wireless-g Router.
Wat moet ik doen en instellen om gebruik te kunnen maken met voipbuster programma te gaan bellen.
BVD
Uh.. eerst het mediamarktding unlocken. Dan aansluiten aan je router, instellen met je account van voipbuster enz (zie dit topic), eventueel dailplans maken en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor het configureren van een spa 3000:

Hang de Spa niet aan het internet / router!!

Kijk in het begin van de topics (1) bij Juulh009. Daar staat precies wat je moet doen om de spa te resetten. Soms kan het zijn, dat je de Engelse stem niet direct te horen krijgt, wacht dan eerst tot de kiestoon wegvalt en toets dan 4x****

Kijk dan verder in de topics naar JJapie. Daar word verwezen naar; JJapie in Voordelig bellen met Voipbuster (deel4). Ga daar naar toe.

Bij; kijk hier even naar, klik op het woord hier,je komt dan in een pdf bestand waar alles mooi staat uitgelegd, incl. een mooi belplan.

Even wat moeite doen, maar zo moet het zeker lukken. Heb je opstart problemen, lees de topics door, er zijn al heel wat problemen de revue gepasseerd. Suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175210

als je zo'n sipura 3000 hebt. heel goed! dit is namelijk een erg goed apparaat met veel features.
ik heb em zelf ook en gebruik het al een aantal maanden om mee uit te bellen via voipbuster en inkomende calls via kpn of ook budgetphone.
op mijn website leg ik uit hoe je het kan configureren. uitleg bijna gratis internet telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 175210 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:00:
als je zo'n sipura 3000 hebt. heel goed! dit is namelijk een erg goed apparaat met veel features.
ik heb em zelf ook en gebruik het al een aantal maanden om mee uit te bellen via voipbuster en inkomende calls via kpn of ook budgetphone.
op mijn website leg ik uit hoe je het kan configureren. uitleg bijna gratis internet telefonie
Nette site! Mag van mij wel in de startpost ofzo. Voor mensen die net beginnen met de SPA3000 is het een duidelijk verhaal wat er moet gebeuren.

* Crusader bookmarken doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 20:01
Ik heb ook een spa3000 van abel gekocht en alles werkt perfect dankzij dit topic ;)
Krijg alleen 1 ding niet voor elkaar nl.:

mijn pstn lijn in gesprek laten gaan als ik met voip bel.

Ik heb al van alles geprobeerd bij: PSTN Disconnect Detection onder het tabje PSTN Line, maar kan gewoon gebeld worden over mijn KPN lijn als met ik voip uitbel, je krijgt geen ingesprek toon.

mijn dial plan is overigens:
( 00xxx. | <:0031592>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx.<:@gw0> | 06xxxxxxxxS0 | 08[24578]xxxxxxxS0<:@gw0> | 090[069]xxxx.<:@gw0> | 11xS0<:@gw0> | <*:>xxxxxxxxxxS0 | <9,:>[*#x].<:@gw0> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ook zitten stoeien, ik weet nietof de Spa 3000 het kan. Op het moment dat je nl. belt via voip, dan is in feite je vaste lijn vrij voor inkomende gesprekken. De spa zou dan in princiepe de hoorn van de haak moeten gooien, of een ingesprek toon moeten genereren. In feite ben je niet in gesprek op je analoge (KPN) lijn. Geen geweldige oplossing, maar ik heb zelf een (dect) telefoon paralel aan mijn analoge lijn gehangen, op het moment dat ik met voip(Buster) bel en iemand belt mij op de vaste lijn, gaat deze telefoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

De SPA-3000 is niet in staat om de PSTN-lijn van de haak en er weer terug op te doen, omdat dit gewoon de andere partij op kosten jaagt. Misschien komt het ooit nog, maar ik denk dat ze het er niet in hebben gedaan met een reden.

Het is trouwens toch ook gewoon mogelijk om de SPA een wisselgesprek te laten maken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:58:
De SPA-3000 is niet in staat om de PSTN-lijn van de haak en er weer terug op te doen
Waar is de setting "Off Hook While Calling VoIP" op de PSTN tab dan voor?
omdat dit gewoon de andere partij op kosten jaagt.
Die snap ik niet. Hoe kan je iemand nou op kosten jagen door enkel je (niet-gebruikte) PSTN line off-hook te laten gaan? Je belt toch over VoIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175343

na drie pogingen heb ik eindelijk een (abel) spa-3000 weten te bemachtigen die ik kon unlocken.

Eerste twee gekocht bij MM Hengelo. Deze waren allebei met password beveiligd.
Bij de tweede heb ik dit gechecked voordat ik hem aan het net heb gehangen. Dus hij kan ook niet online gepatched zijn.

Vandaag weer een andere opgehaald bij MM Enschede en hier zat gelukkig dus geen password op.
Daar lag nog een hele stapel, net als in Hengelo trouwens.

Ik heb verder geen verschil kunnen ontdekken aan de buitenkant van de doosjes.
Allemaal blauwe bandjes en bovendien hadden ze ook alle drie de productiedatum jan 06.

Ik ga eens kijken of ik hem nu verder kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:10:
[...]

Waar is de setting "Off Hook While Calling VoIP" op de PSTN tab dan voor?

[...]

Die snap ik niet. Hoe kan je iemand nou op kosten jagen door enkel je (niet-gebruikte) PSTN line off-hook te laten gaan? Je belt toch over VoIP?
In de varianten die ik ken, wordt er opgepakt en meteen opgehangen zodra er iemand belt. Diegene betaalt dan dus de kosten voor een gesprek van 1 seconde ofzo.

Dit systeem is echter een stuk slimmer, en die optie had ik nog nooit gezien, of niet op gelet. Sorry voor de verwarring!

offtopic:
Ik gebruik trouwens nou geen SPA-3000 meer, maar een Fritz!Box Fon 5050. ISDN-aansluitingen 8)

Edit: Volgensmij heeft die optie hier trouwens niets mee te maken.
. When a PSTN caller is automatically routed to a VoIP destination due to
a) hotline w/o authentication, or b)call forwarding, the SPA
will not take the FXO port off-hook until the VoIP destination answers the
call. If the VoIP call leg fails (busy, etc), the PSTN call will not be
picked up by the SPA at all.
The old behavior for this scenario is that the SPA will off-hook the FXO
port first before calling the VoIP destination. To keep the old behavior,
set the new [PSTN Line] paramter <Off Hook While Calling VoIP> to "yes"
(default is "no")

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 05-05-2006 21:33 . Reden: Quote ik eens één keer niet, frot er meteen iemand een bericht tussendoor. :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer wat geleerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Kwam er net achter dat die setting niet werkt inderdaad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90385

Vandaag heb ik nog MM in Amsterdam gebeld of ze de Abel Telecom op voorraad hebben. En de man zei dat MM nog 250 in stock heeft. Mijn vraag is, ik wil perse de linksys SPA 3000 unlocken en is dit nog mogelijk? Want als ik zo nu lees zijn de nieuwe SPA3000 niet meer te unlocken is. Wie kan me verder adviseren waar ik echt moet opletten voordat ik een kat in de zak koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Je moet afgaan op geluiden van mensen die zo'n ding hebben gehaald ergens. Hier in dit topic geven mensen ook aan of ie gelocked was of niet en waar ze 'm gehaald hebben. Bijvoorbeeld deze:
Vandaag weer een andere opgehaald bij MM Enschede en hier zat gelukkig dus geen password op.
Daar lag nog een hele stapel, net als in Hengelo trouwens.
Dus kijk een beetje rond en doe er je voordeel mee.

Oh ja, nog een andere quote, kan helpen:
Ik heb verder geen verschil kunnen ontdekken aan de buitenkant van de doosjes.
Allemaal blauwe bandjes en bovendien hadden ze ook alle drie de productiedatum jan 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even goed nadenken of ik wel een Abel SPA3000 ga halen. Als ik al die verhalen lees. Dan kan ik beter een orginele Linksys SPA3000 kopen. Het op en neer reizen is dan niet echt meer rendabel. Heeft iemand nog meer tips waar ik moet opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38
Anoniem: 90385 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 09:39:
Even goed nadenken of ik wel een Abel SPA3000 ga halen. Als ik al die verhalen lees. Dan kan ik beter een orginele Linksys SPA3000 kopen. Het op en neer reizen is dan niet echt meer rendabel. Heeft iemand nog meer tips waar ik moet opletten?
laptop mee en ter plekke resettten ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is geen slimme zet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 19:48

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik wil vanmiddag ook ene spa3000 kopen bij mediamarkt Alkmaar.
Waar moet ik nu op letten, welke kleur band is wel goed?
Graag hulp. thx

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
wrom niet ? Je mag toch altijd kijken of zo'n ding werkt ?

En overigens heb je voor het resetten niet eens een laptop nodig, maar alleen een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
StevenK schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:27:
[...]

wou je in de winkel de doos lostrekken?

Kan in theorie wel, mits je ook een voeding op batterijen en een telefoontoestel meeneemt.
't valt alleen wel op denk ik, en netjes is t ook niet ;)

Wat wel kan (is ook niet netjes maar goed): ding kopen, in je auto unlocken (of thuis als je dichtbij woont) en terugbrengen als ie gelocked is: "ik heb een usb adsl modem dus kan m niet gebruiken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DJSmiley schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:39:
[...]

wou je in de winkel de doos lostrekken?

Kan in theorie wel, mits je ook een voeding op batterijen en een telefoontoestel meeneemt.
't valt alleen wel op denk ik, en netjes is t ook niet ;)
Nee, bij de retourbalie. Daar kun je als 't goed is het ding ff aan de 220 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag eentje gehaald bij de MM. Na de 73738 vraagt dat stomme ding voor een password. Maw mensen koop geen Abel SPA3000 bij MM in Amsterdam. Die zijn allemaal gelockt :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

gertitombo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:17:
Ik wil vanmiddag ook ene spa3000 kopen bij mediamarkt Alkmaar.
Waar moet ik nu op letten, welke kleur band is wel goed?
Graag hulp. thx
Wel of geen band, rode of blauwe, pimpelpaarse of geelgroene, het maakt niks uit. Zegt niets over de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand nog een MM in de buurt van Amsterdam die nog ungelockte SPA3000 verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90385 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:38:
Vandaag eentje gehaald bij de MM. Na de 73738 vraagt dat stomme ding voor een password. Maw mensen koop geen Abel SPA3000 bij MM in Amsterdam. Die zijn allemaal gelockt :( .
iets?
http://lists.digium.com/p...sd/2005-March/000704.html

btw: To factory reset the Sipura 3000 use the IVR interface by dialing.
* * * * 'To get into the IVR
73738# 'Hidden rest option
12#
via
http://www.google.com/sea...:official_s&start=10&sa=N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn vader moet via een soort inbelverbinding data opvragen bij zijn werk met een standaard 56k modem en een handterminal. Dit gaat via een 0800 nummer. Ondanks dat ik ingesteld heb dat dit nummer via de normale kpn lijn moet gaan gaat het toch fout.
Je hoort wel dat het terminal aan het communiceren is, maar volgens mijn vader is het geluid heel anders dan normaal en na een 15sec krijg je dan ook "communicatie fout" in beeld.
Iemand ervaring met dit soort toestanden? Nu moet hij namelijk steeds zijn handterminal voor de SPA3000 aansluiten...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iets?
http://lists.digium.com/p...sd/2005-March/000704.html

btw: To factory reset the Sipura 3000 use the IVR interface by dialing.
* * * * 'To get into the IVR
73738# 'Hidden rest option
12#
via
http://www.google.com/sea...:official_s&start=10&sa=N
Werkt ook helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog geen problemen gehad met de MM Spa's in Eindhoven. Op de doos staat wel UPC?! Unlocken geen probleem (datum Jan. 06) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UPC heeft niets met het kabelbedrijf te maken. UPC en EAN-13 zijn streepjescodesystemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoek zelf een verder via google.... Er was nog veel meer.. .give it a try....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58

bladebla

<Piéééép>

Heeft er iemand positieve ervaringen met Caller ID en kabelaanbieders zoals Essent Twinner die FSK ondersteunen? Het dan dus om de PSTN poort :)

Ik krijg dit niet voorelkaar. Alleen met "Caller ID Method" op 'Bellcore' (V.23 of Bell 202) krijg ik nog enig response op mijn Gigaset en dat is "Nummer onderdrukt", wat beslist niet zo is.

"PSTN Ring Thru Delay" naar waarde '3' of hoger werd hier en daar als optie genoemd om de Spa meer tijd te geven om CID op te pakken en de decoden, maar helpt niet.

Voor die nog zoeken: mijn Spa afgelopen woensdag bij de MM in Groningen gekocht en naar mijn hand gezet ;)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175427

Ik heb 2 kastjes Sipura SPA-3000 in serie geschakeld, omdat ik 2 providers inbound wil gebruiken. Alleen heb ik het probleem dat dan de nummermelding niet meer werkt. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan me helpen aan een unlockte versie SPA 3000? Uiteraad betaal ik je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

MM in Alkmaar heeft nog ongeveer 20 dozen liggen en deze zijn niet gelocked! Ik heb zelf gister ééntje opgehaald.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gertitombo schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:43:
MM in Alkmaar heeft nog ongeveer 20 dozen liggen en deze zijn niet gelocked! Ik heb zelf gister ééntje opgehaald.
Bedankt voor de gouden top. Ik heb er nu ook een _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 90385 op 07-05-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik eindelijk de SPA3000 een reset gegeven. Daarna een een static ip adres gegeven van 192.168.X.X 255.255.255.0 met default route 192.168.X.X. Als ik in de IE het ip adres in tikt. Dan kom ik niet ik het grafische hoofd menu. We kan me er bij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

De default route is wellicht verkeerd. Daar moet je niet aankomen. Volgens mij heeft de SPA3000 die optie helemaal niet. Tenzij je de default gateway bedoelt, maar dat maakt voor de webadmin niet uit.
Kun je 'm wel pingen? Staat er misschien een firewall teveel aan ergens? Wat krijg je wél te zien in IE? Je interne netwerkgegevens kun je rustig posten hoor, het helpt als je je IP adressen van je pc en de SPA3000 even wilt posten. Inclusief subnet masks van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Anoniem: 90385 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:49:
[...]

Bedankt voor de gouden top. Ik heb er nu ook een _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .
Graag gedaan!

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:31:De default route is wellicht verkeerd. Daar moet je niet aankomen. Volgens mij heeft de SPA3000 die optie helemaal niet. Tenzij je de default gateway bedoelt, maar dat maakt voor de webadmin niet uit.
Kun je 'm wel pingen? Staat er misschien een firewall teveel aan ergens? Wat krijg je wél te zien in IE? Je interne netwerkgegevens kun je rustig posten hoor, het helpt als je je IP adressen van je pc en de SPA3000 even wilt posten. Inclusief subnet masks van beide.
Ik was vergeten de proxy uit te zetten in IE. Nu kan ik wel webpage zien van Sipura.

[ Voor 137% gewijzigd door Anoniem: 90385 op 07-05-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Geen idee of dit programma al eens voorbij is gekomen....

http://racktel.com/page.php?id=12

Dit programma is voor de SPA 3000

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had ergens gelezen dat het niet zo best werkend programmaatje is. Maar proberen kan geen kwaad, je kunt het altijd nog van je computer verwijderen als die niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraag over de dial plan. En mijn vraaag is of dit wel mogelijk is. Ik heb de volgende wensen:

- Gratis bellen binnen nederland en andere landen via voipbuster. Is dat mogelijk?
- Betaalde nummers 09XX en gratis nummers 0800 via kpn.
- En de rest via pre carrier select bijv. via 1602 en of 1649 voor alle overige buitenlands nummers en
mobiel nummers.

Wie kan me adviseren. Ik heb ook naar deze link gekeken: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/dialplan.htm Ik weet niet of deze echt up to date is.

En mijn ander vraag is, ik heb nu: Software Version: 2.0.13(GWg) Hardware Version: 2.0.1(8830) in de SPA3000. Kan ik de software upgraden naar de 3.0 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Upgraden naar een nieuwere versie geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Na het invoeren van een telefoonnummer om via PSTN te bellen, krijg ik een soort 'in gesprek' toon.

Ik heb de instellingen overgenomen van: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/dialplan.htm
firmware versie: 3.1.10(GWd)

Inkomende gesprekken via PSTN zijn te beantwoorden. Bij het uitschakelen van de stroom, wordt er keurig naar PSTN geschakeld voor alle uitgaande gesprekken. Via subscriber (Voipbuster) werkt het bellen naar behoren (ingaand en uitgaand). Echter, bij gesprekken die in dialplan via PSTN worden geleid krijg ik een soort 'in gesprek' toon te horen.

Ook met dialplan: (000S0 <:@gw0>) krijg ik na het intoetsen van 000 een 'in gesprek' toon te horen.
Elk willekeurig dialplan dat naar PSTN schakelt geeft dezelfde 'in gesprek' toon.

Welke instelling kan verkeerd staan?

[ Voor 12% gewijzigd door fjorden op 08-05-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143681

Heb een raar probleem ontdekt bij de SPA 3000 met 3.1.10(GWd) firmware. 8)7

Een 4 cijferig 0800 (bijv. 0800-0403) kan gewoon gebeld worden via VOIP (van Xs4all), maar een 0800 met meer cijfers bijv. 0800 - 0234956 werkt niet op de normale manier.
Het werkt wel als je 00318000234956 in toetst op de telefoon.

Het dialplan onderdeel voor 0800 ziet er zo uit <0:0031>800xxxx.<:@gw1>

Verder heb ik ook problemen met het bellen via PSTN, nadat ik een 9 bel en na de dialtone een telefoonnummer bel 06/0800/0900/etc krijg ik een in gesprek toon. |:(

Dit is het dialplan onderdeel voor PSTN lijn <9,:>[*#x].<:@gw0>

Suggesties? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 18:42
fjorden schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:05:
Na het invoeren van een telefoonnummer om via PSTN te bellen, krijg ik een soort 'in gesprek' toon.

Ik heb de instellingen overgenomen van: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/dialplan.htm
firmware versie: 3.1.10(GWd)

Inkomende gesprekken via PSTN zijn te beantwoorden. Bij het uitschakelen van de stroom, wordt er keurig naar PSTN geschakeld voor alle uitgaande gesprekken. Via subscriber (Voipbuster) werkt het bellen naar behoren (ingaand en uitgaand). Echter, bij gesprekken die in dialplan via PSTN worden geleid krijg ik een soort 'in gesprek' toon te horen.

Ook met dialplan: (000S0 <:@gw0>) krijg ik na het intoetsen van 000 een 'in gesprek' toon te horen.
Elk willekeurig dialplan dat naar PSTN schakelt geeft dezelfde 'in gesprek' toon.

Welke instelling kan verkeerd staan?
Sorry dat ik geen oplossing te melden heb, maar ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb al wat op dit deel van het grote voipbuster topic gediscusseerd over het probleem.

In mijn status scherm staat Last PSTN Disconnect Reason: CPC Signal
Dat lijkt me niet gezond, al kan ik er in de handleiding niets zinnigs over vinden.

Overigens heb ik mijn SPA bij de mediamarkt in Almere gekocht. (Abel ding dus)

[ Voor 19% gewijzigd door alexrins op 08-05-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem:

Als ik de ATA configureer, kan ik uitgaand bellen, en gebeld worden.

Echter, als ik dan een tijdje niks doe, kan ik niet meer gebeld worden. De telefoon waarmee ik de ATA bel geeft wel een toon aan dat de ATA "over gaat", maar er klinkt op de telefoon geen beltoon.

Als ik dan met de ATA een uitgaand gesprek voer, kan ik daarna weer gebeld worden. Totdat het wéér wegvalt.

Ik heb het idee dat er iets met timers fout staat ingesteld, maar ik heb geen idee :S

Iemand anders wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 22:40
alexrins schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:37:
[...]

Sorry dat ik geen oplossing te melden heb, maar ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb al wat op dit deel van het grote voipbuster topic gediscusseerd over het probleem.

In mijn status scherm staat Last PSTN Disconnect Reason: CPC Signal
Dat lijkt me niet gezond, al kan ik er in de handleiding niets zinnigs over vinden.

Overigens heb ik mijn SPA bij de mediamarkt in Almere gekocht. (Abel ding dus)
Ik het het antwoord al op de eerste pagina gegeven geloof ik, maar vooruit ... nog een keer :)
hoog de waarde van Min CPC Duration: op, bij mij staat ie op 0.5, dat zou moeten werken.

edit: hmm da's vreemd, hier en op andere locaties werkte het perfect, je moet het iig toch in de cpc sectie zoeken denk ik ..

[ Voor 8% gewijzigd door Mitch op 12-05-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
Mitch schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:42:
[...]

Ik het het antwoord al op de eerste pagina gegeven geloof ik, maar vooruit ... nog een keer :)
hoog de waarde van Min CPC Duration: op, bij mij staat ie op 0.5, dat zou moeten werken.
Dank voor je toevoeging, maar ik had die instelling zelf ook al overgenomen van iemand. Zowel 0.5 als 0.9 werkt niet. Precies het zelfde resultaat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer eens "Detect CPC" op no te zetten op de PSTN Line-tab. CPC is een soort hook-flash (korte onderbreking van de lijnspanning), maar dan aan de kant van de centrale. Zodra de andere partij heeft opgehangen, stuurt de centrale een CPC-signaal en weten sommige PABX'en of telefoons dat ze de lijn op kunnen leggen. Doen ze dit niet, krijg je de kiestoon terug. Echter bestaat dit niet in Nederland en kun je dit beter uitzetten.

"Detect Polarity Reversal" kan waarschijnlijk ook uit, omdat KPN-centrales de lijn ompolen nadat het laatste cijfer van het nummer is gekozen (iig vroeger), dit wordt misschien ook fout geïnterpreteerd als dat de andere partij ophangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
alexrins schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:47:
Dank voor je toevoeging, maar ik had die instelling zelf ook al overgenomen van iemand. Zowel 0.5 als 0.9 werkt niet. Precies het zelfde resultaat. :(
Bij mij ook niet. Ik had dat idd. ook al geprobeerd, tevens:
Detect CPC: no
Detect Polarity Reversal: no
ook geen resultaat.

oplossing: wel het gewenste resultaat heeft het verlagen van de waarde:
Line-In-Use Voltage: 30 (standaard)
naar bv. 10 (bij daadwerkelijk bezet een 'in gesprek' toon).

Van een ander forum:
The Line-In-Use Voltage specifies the voltage under which a line is considered in use; if the voltage drops below that value, the line is in use. Setting it to zero will never detect the line in use
(mss. hangt er teveel apparatuur aan de telefoonlijn waardoor deze waarde lager is, of zeg ik nu grote onzin?).

@PJH: Dank, maar dat bood helaas niet de oplossing. Overigens lijk ik zojuist de oplossing te hebben gevonden: de 'line-in-use voltage' verlagen. Ik zal deze instellingen iig uitzetten als dit in NL niet wordt gebruikt.

[ Voor 60% gewijzigd door fjorden op 09-05-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Inmiddels kan ik uitbellen en gebeld worden op mijn voip nr mbv de SPA-3000. Nu zit ik alleen nog met het volgende, thuis hebben we een telefooncentrale die op de KPN lijn aangesloten is. Voor een buitenlijn moet er eerst een 0 gekozen worden, binnenshuis heeft iedereen een eigen nummer 1 t/m 4. Maar wanneer ik nu de lijn die naar de telefooncentrale gaat op mijn Sipura aansluit en een 0 of 1 kies dan gebeurt er niets. Heeft iemand een idee of dit op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik heb vandaag bij de MM in Arnhem ook zo'n kastje gekocht (en unlocked)

Ik heb een voipbuster account

ik heb al 5x alles doorgelezen hier echter krijg ik hem met voipbuster niet online.
Heb uiteraard alles zo ingesteld als op: http://www.voipconfig.de/

ook heb ik dingen ingsteld zoals op http://www.callvoip.nl/technotes/voip-spa3000_voipbuster.pdf

Als ik bel naar mijn voip nummer hoor ik dat ik offline ben?

Line 1 Status
Hook State: On Registration State: Failed
Last Registration At: 0/0/0 00:00:00 Next Registration In: 28 s

Mijn setup:
ADSL modem: Linksys WAG54G v2 in DMZ naar router
Router: Hotbrick LB2-VPN
Heb op de router de volgende poorten doorgezet naar het linksys voip kastje:
5060 ~ 5061 UDP
16384 ~ 16482 UDP

iemand de gouden tip?

Edit: werkt nu dns probleempje :o

[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 09-05-2006 18:58 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
fast-server schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:16:
Ik heb vandaag bij de MM in Arnhem ook zo'n kastje gekocht (en unlocked)

Ik heb een voipbuster account

ik heb al 5x alles doorgelezen hier echter krijg ik hem met voipbuster niet online.
Heb uiteraard alles zo ingesteld als op: http://www.voipconfig.de/

ook heb ik dingen ingsteld zoals op http://www.callvoip.nl/technotes/voip-spa3000_voipbuster.pdf

Als ik bel naar mijn voip nummer hoor ik dat ik offline ben?

Line 1 Status
Hook State: On Registration State: Failed
Last Registration At: 0/0/0 00:00:00 Next Registration In: 28 s

Mijn setup:
ADSL modem: Linksys WAG54G v2 in DMZ naar router
Router: Hotbrick LB2-VPN
Heb op de router de volgende poorten doorgezet naar het linksys voip kastje:
5060 ~ 5061 UDP
16384 ~ 16482 UDP

iemand de gouden tip?
Hoe ben je uberhaubt aan dat nummer gekomen? Ik dacht dat ze massaal teruggetrokken waren (maybe is dat ook de reden dat het niet werkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo massaal? Ik heb mijn nummer nog, mijn buurman en diens kennis ook. Dus zo massaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als ik voipbuster op mijn pc aanzet werkt het gewoon hoor..

Echter wil de spa niet online komen met voipbuster...
(staat op de pc dan uiteraard uit!)

Edit: werkt nu dns probleempje :o

[ Voor 12% gewijzigd door fast-server op 09-05-2006 18:57 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hier de spa 3000 werkend met een oude (Profoon) centrale. De kabel die normaal van de telefooncentrale naar de KPN aansluiting gaat op de spa aangesloten. Door 7 te toetsen kan ik wegbellen via (voip) de spa 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Kan iemand mij helpen met een (spa-3000) dialplan voor de onderstaande gegevens

112 / 0800 / 0900 -> PSTN

alle normale gesprekken in NL -> voipbuster
06 -> voipbuster
Australie 0061 -> voipbuster
Indonesie 0062 -> voipbuster
Duitsland 0049 -> voipbuster
V.S. 001 -> voipbuster

Mijn kengetal 026 (Arnhem)

[ Voor 55% gewijzigd door fast-server op 09-05-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Anoniem: 174937 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:34:
Heb hier de spa 3000 werkend met een oude (Profoon) centrale. De kabel die normaal van de telefooncentrale naar de KPN aansluiting gaat op de spa aangesloten. Door 7 te toetsen kan ik wegbellen via (voip) de spa 3000.
Zou dit ook anders kunnen, bijv. dmv het aanpassen van het dailplan of settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke poorten moet je eigenlijk mappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155105

De datum en tijd blijft bij mij niet in het geheugen van de SPA3000 staan.
Als ik de tijd/datum verander naar heden, dan onthoudt hij het wel, maar als ik de volgende dag kijk, dan is hij toch weer gereset en staat dan op 01-01-2003 12:39 (bijvoorbeeld).
Ik heb firmware 3.1.7 (G).

Iemand anders ook deze ervaring met deze firmware?

Als ik de firmware zou updaten, ben ik dan al mijn instellingen (dailplan, Nederlandse tonen en 4 dubbele piep bij betaalnr's via KPN) kwijt?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik heb ook firmware 3.1.7 (G).

Vul bij "system" de volgende ntp servers in:

Primary NTP server: ntp.xs4all.nl
Secondary NTP server: ntp2.xs4all.nl

werkt hier prima!

Hoe regel je die 4 dubbele piep voor nr's via je kpn lijn?

[ Voor 19% gewijzigd door fast-server op 10-05-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piepjes:

PSTN Line tab: Warn Outgoing PSTN Call: Yes

Bij Regional, bij PSTN Warning Tone: 600@-10;5(0/.5/1,.05/.05/1,.05/.7/1)

En de NTP server zal ik meteen ff invullen als ik thuis ben!

bedankt tot zover!

Weet iemand het antwoord mbt mijn vorige vraag over de firmware?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Settings blijven bewaard als je een software/firmware upgrade doet...

Echo probleem:
Als mensen mij belden hoorde ze een echo, ik ben toen eens wat gaan prutsen :Y)

In het tapblad "regional"

FXS Port Input Gain: -6 (staat stock op -3)
FXS Port Output Gain: -6 (staat stock op -3)

Heb met deze settings al 3 mensen gebeld en geen echo te bekennen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door fast-server op 10-05-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tip vd NTP-servers werkt inderdaad perfect!

Thanks again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
fast-server schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:47:
Settings blijven bewaard als je een software/firmware upgrade doet...

Echo probleem:
Als mensen mij belden hoorde ze een echo, ik ben toen eens wat gaan prutsen :Y)

In het tapblad "regional"

FXS Port Input Gain: -6 (staat stock op -3)
FXS Port Output Gain: -6 (staat stock op -3)

Heb met deze settings al 3 mensen gebeld en geen echo te bekennen _/-\o_
heb je echo als je een VOIP gesprek hebt dan? dat heb ik nooit.
wel heb ik soms echo als ik over de PSTN-lijn bel.
dit heb ik opgelost door SPA To PSTN Gain op 0 te zetten in de PSTN-tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Mijn Gain waardestond al op 0 in de PSTN-tab

Ik had idd via voip en pstn echo op de lijn (volgens de gene die mij belden)

Zal wel niet met mijn Siemens A140 dect setje te maken hebben, zonder de spa-3000 had ik geen echo op de pstn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 14:35
he mensen misschien handig als iemand echt een stap voor stap walkthrough maakt zodat noobs zoals mij dit ding ook aan de praat kunnen krijgen met voip buster? of waren de settings in een vn de eerste posts al genoeg?

ben ook op zoek naar zo;n goedkoop kastje. dus ik zag dit staan.

even een vraagje over de spa? heeft deze een ingebouwde router ofzo. want ik zag ergens staan dat je dhcp aan moest zetten. of is dat enkel om de spa automatisch een ip te laten accepteren vanuit de router?

alvast bedankt

edit1: heb hem net gehaald alleen als ik eerst **** bel en dan de code invoer vraag ie om een paswoord, als ik dan 1# intoets zegt ie invalid password. ik kan dus neit resetten. iemand ideeen?

edit2: lamaar ik zie al dat je gewoon daar langs heen meot kijken

EDIT 3: kan iemand mij helpen ik kom nou nadat bij het resetten zoals bij edit1 gezegd gereset, maar kreeg nog steeds te horen dat het password incorrect was.
daarna de rest van de stappen gevolgd, kreeg netjes een ip.

internet explorer ip erin, en nou komt het dan, dan moet ik dus die line 1 gegevens onder admin in vullen maar als ik als admin dingen wil invoerenv raagt ie om een username en passowrd.. wat meot ik invullen daarvoor.

[ Voor 45% gewijzigd door dangerpaki op 11-05-2006 17:23 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste