[PC]Football Manager 2006 - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.736 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat heb ik gister al gedaan. :) Ik heb nu mn tactiek weer verandert, 4-4-1-1 (de bekende van de CM...) en net weer gewonnen. Ik hoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maximale aantal wedstrijden achter elkaar dat ik niet verloren heb is 5...Ook mijn laatste beker wedstrijd voor de winterstop verloor ik met 3-2 van Terek thuis, terwijl ik ze uit met 3-1 versloeg...Was nog wel even billenknijpen, want ik stond 20 minuten voor tijd met 3-1 achter. Gelukkig maakte ik 2-3, maar de 2-4 zat er eigenlijk eerder aan te komen dan de 3-3 en dan zou ik niet doorgaan!, gelukkig viel hij niet. (tnx Gabulov!)

Het nieuwe seizoen is nog niet begonnen, wel al een oefenwedstrijd gespeeld, en de eerste wedstrijd in de kwartfinale van de beker. Oefenwedstrijd met 2-0 (2x Bianchi) gewonnen van Torpedo Moscow, en de 1st leg in de beker thuis met 3-1(Zunito, Cardenas, Campos) gewonnen van Krylja Sovetov. Nu nog uit...

Ik heb een aantal nieuwe spelers, maar vooralsnog stel ik er maar 1 op...Zunito. Hij is pas 17, maar nog voordat hij ook maar een minuut voor mij gespeeld had na zijn transfer bood CSKA Moscow al 2,5 mln voor hem. Niet gedaan uiteraard. Hij staat nu in de aanvallende punt van de ruit, waar eerst Cardenas stond. Die heb ik verplaatst naar de linkshalf positie. In de beker scoorde Zunito een doelpunt, en kreeg een 8, Cardenas scoorde ook als linkshalf (vrije trap) en kreeg een 10 in de 1e helft en een 9 in de 2e, dus die heeft het naar zijn zin op de linkshalf! Eigenlijk wilde ik Zunito laten rijpen in het reserve team, maar ja, wat goed is komt snel zeg ik dan maar...:D

Andere spits die ik gekocht had was Esterille(Sarcastro heeft hem ook dacht ik?, mijn scout kwam er mee aan, en hij was niet duur). De supporters waren reteblij met deze aankoop, een internationale ster!. Echter doet Bianchi het ook goed, dus die start voorlopig nog in de basis, met Esterille steeds als invaller. Ik vind hem niet overtuigend in de speelminuten die hij krijgt, is hij bij jou wel goed Sarcastro? Heeft hij gewoon tijd en speelruimte nodig?

Uiteraard staat Campos(Wil weer weg...:(( ) ook nog in de spits.In verdedigend opzicht moet ik echter wel beter opletten, Ik heb teveel vertrouwen in spelers die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn, of goede stats hebben. vandaar dus de zoektocht naar een nieuwe vleugelverdediger en een DMC. Mijn keeper heb ik nu alle vertouwen gegeven, gabulov is nummer 1, en er komt geen vervanger meer, wel is er eentje voor in de breedte nodig. Mijn Opstelling aan de start van het seizoen:

-------------Bianchi*-------Campos----------- *eventueel Esterille
-----^----------------------------------------^-------
-----|------------------Zunito--------------|-------
-----|-----------------------------------------|-------
--Cardenas-------------------------Markov----
-------------------------------------------------------
---------------------Pyatikopov------------------
Boichenko-Merino-Almiron-Yepifanov--
---------------------Gabulov-----------------------

Counter aan, direct passing, Markov en Cardenas verder naar voren in balbezit dan eerst)

Ik heb mijn scouts laten zoeken naar vleugelverdedigers in Oost Europa en een DMC in Scandinavie, Echter beide scouts kwamen met 0 results...:(( Meteen weer op pad gestuurd, maar nu in Rusland zelf en in zuid amerika. en ze moeten opschieten, want de markt sluit over een week! Ik zoek vervangers voor Yepifanov en Pyatikopov, volgens mij moet ik intussen wel uit gaan kijken met het aantal uitenlanders volgens mij.. :) Misschine kijken ze in Rusland niet zo nauw... O-)

Cortes, Mijn "problemenkindje" nu maar gewoon verkocht, Ik wist niet wat ik ermee aanmoest, zo'n talent hoort niet in het reserve team, en ergens pastte hij toch ook niet in mijn 1e team. ColoColo kwam wederom met een aanbod van 650.000, alleen heeft Cortes een release clausule van 2,7 mln, dat gezegd, en Colo Colo twijfelde geen moment..die is dus weg.

Ik kreeg ook nog een domme aanbieding voor Bianchi van 4,5 MLN van een duitse club..ik dacht wtf? die is weg!... :o...Ik keek toen naar de aanbieding...Ik zou nu 0,- krijgen, en na 40 doelpunten de rest...jaaaajaaaa...en hem dan na 39 doelpunten niet meer opstellen zeker...grapjurken

OF ik heb verkeerd gelezen, OF mijn board heeft me belazerd wat betreft beschikbaar transfergeld...:/...Ik dacht echt dat ze 4,3 miljoen boden, en dat vond ik goed, echter als ik nu kijk, heb ik maar 2,6 miljoen gekregen...bastards...:(...Op zich heb ik geen geld nodig hoor, maar tis toch jammer, ik heb nu 5 mln in kasna de verkoop van Cortes. Ook hebben ze mijn vraag om de jeugdfaciliteiten aan te passen geweigerd...:(

Doelstelling board voor het nieuwe seizoen: vechten tegen degradatie
Mijn doelstelling: top 10 competitie en halve finale beker

Wederom lang verhaal zonder plaatjes..hopelijk niet te saai...:)..Ik zal asap plaatjes van mijn team posten...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Een physio aantrekken uit Denemarken met de naam Kreutzfeld dat kan niet goed gaan :+ heb ff doorgezocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, einde seizoen 2011/2012 alweer, mijn vijfde bij FC Kharkiv, en de eerste in de hoogste divisie :)

De missie was dus duidelijk: fight against relegation.

Op transfergebied is in feite nauwelijks iets te melden: één extra speler (Mykhalyk) gehaald, en twee overbodige (jeugd)spelers verkocht.

Helaas willen een heleboel spelers (belangrijksten zijn Kryoka en Gorbushyn) nu weg, en hun contract niet meer verlengen :( Dat word dus weer dik scouten...

Om maar eens te beginnen met Europees voetbal, waar ik uitkwam in de UEFA Cup, door mijn bekerwinst vorig seizoen. Ik moest starten in de tweede kwalificatieronde, waar ik lootte tegen Maccabi Petach-Tikva uit Israël. Uit werd met 2-1 verloren, op zich niet hopeloos ivm dat doelpunt, maar thuis kwam ik niet verder dan een 0-0. Helaas dus meteen uitgeschakeld...

Ik mocht ook uitkomen in de Supercup, waar ik tegen Dinamo Kiev moest. Hier verloor ik met 2-1, toch speelde ik niet slecht, als je het niveau-verschil tussen de teams in acht neemt.

In de Cup liep het helemaal niet, de 1e ronde werd met 8-0 nog makkelijk van een amateurclub gewonnen, maar in de tweede ronde werd ik met 3-4 van het gras gespeeld door een club die notabene een divisie lager speelt...

In de competitie daarentegen ging het erg goed, met name de eerste helft van het seizoen. Ik deed zelfs serieus mee voor de Europese plaatsen (nr's 1 t/m 4 gaan Europa in), zie onderstaand screenshot. Ik werd weliswaar vierde, maar aangezien ik hetzelfde aantal punten had als de nr 5, moest ik tegen hun een play-off spelen, en die werd kansloos met 3-0 verloren. Daardoor eindigde ik dus als vijfde (beetje vage regel, maar ok...)

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/716/fck178fv.th.jpg

Volgend jaar hoop ik dit succes dus te kunnen voortzetten :)

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/5931/fck186yi.th.jpg

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/9526/fck194xm.th.jpg

Beste speler qua stats:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/9996/fck204dt.th.jpg

Topscorers (beide identiek aantal goals):

Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/8831/fck211up.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/9867/fck222ez.th.jpg

Over Canada is nog niets nieuws te melden, ik heb er nog niet mee gespeeld. Wel weet ik iig dat ik de tweede fase van de kwalificatie voor het WK2014 moet tegen Suriname, maar meer dan dat weet ik dus ook nog niet...

---

Dan Málaga, mijn tweede game.

Hier was mijn missie een respectable league position. Mijn persoonlijke missie was promotie.

Qua transfers was het hier wel rumoerig. Doordat ik nog boven budget zat heb ik nogal wat spelers (vooral jeugd overigens) verkocht, en ook een paar nieuwe aankopen gedaan. Gevolg is nu dat ik ruim onder het budget zit, en de schuld van ongeveer 7 miljoen euro is omgebogen in een winst van 9 miljoen euro. Ook heb ik nogal wat spelers uit de jeugd gepromoveerd naar het eerste elftal (Peralta, Costa, Navarro, Jimenez).

In de Copa Del Rey lag ik in de 1e ronde er al uit, door een scheidsrechter die kennelijk óf is omgekocht, óf altijd onterechte penalties uitdeelt...

In de competitie ging het kortweg super, zoals onderstaande grafiek bewijst:

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/8813/mal52du.th.jpg

Helaas wil een van mijn beste spelers (Benitez) weg, dus ik moet daar nog eens goed gaan scouten, om me volgend jaar in de Primera Division te kunnen handhaven....

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/3466/mal68gt.th.jpg

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/9149/mal72od.th.jpg

Beste speler qua stats:

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/9738/mal87tj.th.jpg

Topscorer:
Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/4825/mal98wr.th.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Vos schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:26:
Een physio aantrekken uit Denemarken met de naam Kreutzfeld dat kan niet goed gaan :+ heb ff doorgezocht :p
Hij heet toevallig niet Jakob? 8)7

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:40:
Het maximale aantal wedstrijden achter elkaar dat ik niet verloren heb is 5...Ook mijn laatste beker wedstrijd voor de winterstop verloor ik met 3-2 van Terek thuis, terwijl ik ze uit met 3-1 versloeg...Was nog wel even billenknijpen, want ik stond 20 minuten voor tijd met 3-1 achter. Gelukkig maakte ik 2-3, maar de 2-4 zat er eigenlijk eerder aan te komen dan de 3-3 en dan zou ik niet doorgaan!, gelukkig viel hij niet. (tnx Gabulov!)

Het nieuwe seizoen is nog niet begonnen, wel al een oefenwedstrijd gespeeld, en de eerste wedstrijd in de kwartfinale van de beker. Oefenwedstrijd met 2-0 (2x Bianchi) gewonnen van Torpedo Moscow, en de 1st leg in de beker thuis met 3-1(Zunito, Cardenas, Campos) gewonnen van Krylja Sovetov. Nu nog uit...

Ik heb een aantal nieuwe spelers, maar vooralsnog stel ik er maar 1 op...Zunito. Hij is pas 17, maar nog voordat hij ook maar een minuut voor mij gespeeld had na zijn transfer bood CSKA Moscow al 2,5 mln voor hem. Niet gedaan uiteraard. Hij staat nu in de aanvallende punt van de ruit, waar eerst Cardenas stond. Die heb ik verplaatst naar de linkshalf positie. In de beker scoorde Zunito een doelpunt, en kreeg een 8, Cardenas scoorde ook als linkshalf (vrije trap) en kreeg een 10 in de 1e helft en een 9 in de 2e, dus die heeft het naar zijn zin op de linkshalf! Eigenlijk wilde ik Zunito laten rijpen in het reserve team, maar ja, wat goed is komt snel zeg ik dan maar...:D

Andere spits die ik gekocht had was Esterille(Sarcastro heeft hem ook dacht ik?, mijn scout kwam er mee aan, en hij was niet duur). De supporters waren reteblij met deze aankoop, een internationale ster!. Echter doet Bianchi het ook goed, dus die start voorlopig nog in de basis, met Esterille steeds als invaller. Ik vind hem niet overtuigend in de speelminuten die hij krijgt, is hij bij jou wel goed Sarcastro? Heeft hij gewoon tijd en speelruimte nodig?

Uiteraard staat Campos(Wil weer weg...:(( ) ook nog in de spits.In verdedigend opzicht moet ik echter wel beter opletten, Ik heb teveel vertrouwen in spelers die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn, of goede stats hebben. vandaar dus de zoektocht naar een nieuwe vleugelverdediger en een DMC. Mijn keeper heb ik nu alle vertouwen gegeven, gabulov is nummer 1, en er komt geen vervanger meer, wel is er eentje voor in de breedte nodig. Mijn Opstelling aan de start van het seizoen:

-------------Bianchi*-------Campos----------- *eventueel Esterille
-----^----------------------------------------^-------
-----|------------------Zunito--------------|-------
-----|-----------------------------------------|-------
--Cardenas-------------------------Markov----
---------------------Pyatikopov------------------
Boichenko-Merino-Almiron-Yepifanov--
---------------------Gabulov-----------------------

Counter aan, direct passing, Markov en Cardenas verder naar voren in balbezit dan eerst)

Ik heb mijn scouts laten zoeken naar vleugelverdedigers in Oost Europa en een DMC in Scandinavie, Echter beide scouts kwamen met 0 results...:(( Meteen weer op pad gestuurd, maar nu in Rusland zelf en in zuid amerika. en ze moeten opschieten, want de markt sluit over een week! Ik zoek vervangers voor Yepifanov en Pyatikopov, volgens mij moet ik intussen wel uit gaan kijken met het aantal uitenlanders volgens mij.. :) Misschine kijken ze in Rusland niet zo nauw... O-)

Cortes, Mijn "problemenkindje" nu maar gewoon verkocht, Ik wist niet wat ik ermee aanmoest, zo'n talent hoort niet in het reserve team, en ergens pastte hij toch ook niet in mijn 1e team. ColoColo kwam wederom met een aanbod van 650.000, alleen heeft Cortes een release clausule van 2,7 mln, dat gezegd, en Colo Colo twijfelde geen moment..die is dus weg.

Ik kreeg ook nog een domme aanbieding voor Bianchi van 4,5 MLN van een duitse club..ik dacht wtf? die is weg!... :o...Ik keek toen naar de aanbieding...Ik zou nu 0,- krijgen, en na 40 doelpunten de rest...jaaaajaaaa...en hem dan na 39 doelpunten niet meer opstellen zeker...grapjurken

OF ik heb verkeerd gelezen, OF mijn board heeft me belazerd wat betreft beschikbaar transfergeld...:/...Ik dacht echt dat ze 4,3 miljoen boden, en dat vond ik goed, echter als ik nu kijk, heb ik maar 2,6 miljoen gekregen...bastards...:(...Op zich heb ik geen geld nodig hoor, maar tis toch jammer, ik heb nu 5 mln in kasna de verkoop van Cortes. Ook hebben ze mijn vraag om de jeugdfaciliteiten aan te passen geweigerd...:(

Doelstelling board voor het nieuwe seizoen: vechten tegen degradatie
Mijn doelstelling: top 10 competitie en halve finale beker

Wederom lang verhaal zonder plaatjes..hopelijk niet te saai...:)..Ik zal asap plaatjes van mijn team posten...:)
Cardenas op de plek van Zunito en je moet hem de vrije ballen laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ratsja, daar had ik hem ook staan, en deed het ook echt wel goed. Alleen is hij AML, en zunito alleen centraal, dus de keuze gemaakt om cardenas links te cetten, en zunito centraal. Cardena neemt nu overigens wel gewoon de vrjie trappen. Op de linkshalf speelt hij ook echt goed, anders scoor je geen 10 als rating natuurlijk...:). Ik kijk even aan hoe Zunito het doet, anders gaat Cardenas weer centraal, maar de twee potjes met deze opstelling heb ik beide gewonnen, dus ik laat het nog even staan...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Estrilla speelt bij mij ook als invaller. Dat is misschien wel net even iets anders omdat daar Cavenaghi ook voor hem staat. Dat neemt echter niet weg dat het een goede spits is. In moeilijke wedstrijden brengt hij wel meer dan Cavenaghi. Dat het een internationale ster is heeft ermee te maken dat hij voor Ecuador uit komt en ze daar niet bezaaid zijn met wereld spitsen.

Bij mij heeft het wel een tijd geduurd voordat zijn stats goed werden en hijzelf ook goed begon te spelen. Reken minimaal op een half jaar. Een positief punt is dan weer wel dat hij nooit loopt te zeiken dat 'ie niet in het 1e team speelt.

Stats en History (uit 2009!)
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/7884/pedroestrilla8cd.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/9913/pedroestrillahistory7ty.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:25

Sherlock

No Shit

ratsja schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:15:
[...]
Cardenas op de plek van Zunito en je moet hem de vrije ballen laten nemen.
Heerlijke quote voor één regel tekst :) _/-\o_

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
ben laatst weer opnieuw begonnen en zocht een team wat aan een paar voorwaarden voldeed.
Dingen zoals een goed verleden en financiele problemen.

een maat kwam met Nottingham Forest.
speelde in the league one in engeland.

Nottingham heeft een erg goed verleden etc.

dus ik dacht waarom niet.
Kwam dus bij mijn nieuwe baan en het bleek dat de bazen verwachte dat ik de league one zou winnen.
Toen ik mijn spelers checkte had ik iets van wtf.
Paar leuke spelers erbij maar niet veel diversiteit om met strategie te spelen.Er waren wel veels pelers maar die spelers die je naast de basis 11 had waren zwaar klote om het zo te zeggen.
had spitsen maar erg lage finishing etc mijn naaste cocnurenten hadden toch wel de betere spitsen.

Nu het financiele.
ik zat van start al 20k boven mijn wekelijkse loon budget.
had een transfer kas van 400k.

nadeel was dat het team ook direct met ik dacht -400.000 aan saldo begon :/
dat en omdat we een schuld van 17.5Miljoen hebben moet ik per week 200k terug betalen.

een groot voordeelw as dat we een groot stadium van 30.000 bezoekers hebben.
Dit is overgebleven van het rijke verleden. Voordeel si er passen 30.000 mensen in nadeel is dat het nooit vol heeft gezeten.
dus ik had niet de inkomsten van een 30k stadium maar wel de kosten.

Toen ik keek hoe ik iets kan doen aan de lonen bleeken de top spelers rond de 4k en 5k per week te krijgen maar 1 speler kreeg 11.000 per week om in de reserves te spelen en hij had potentieel.

ik liet deze speler een paar keer spelen in het 1e en hij speelde absoluut slecht hoe ik hem ook opstelde.

Omdat de hele voorbereiding slecht ging heb ik de hele selectie om gegooid.
4 verdedigers waarvan de 2 flanken opkomen.
3 middenvelders
2 spitsen die naar de zijkanten uitwijken en passen en een opkomende middelverder die dan moet scoren.
bleek namelijk dat een MC van mij verreweg de hoogste finishing had.

scoren deed hij niet veel maar deze strategie liep het beste ik kreeg alleen veel tegen doelpunten.

Dus het offensieve gedeelte had ik gefixed maar verdedigend was het team erg zwak.

de ene goede speler die ik had ind e verdediging was een talent uit de jeugd van 21 Wes Morgan.
zodra ik hem zag had ik hem direct in het 1e gezet waarna hij na 1 wedstridj voor 3 maanden uitgeschakeld was.

probeerde toen nog vervangers te halen maar rond dat punt zat ik nog 5k boven mijn lkoon budget en de spelers die ikd acht te kunnen halen wilden niet naar zulk een onzker teamkomen etc.

ik maakte dus veel doelpunten maar speelde vaak gelijk of verloor nipt door de verdediging.
vaak 3-3 of 4-3 verloren.

bleek dat de manier om voor een financiel zwak teama ls ik oms pelers te halen is om te kijken welke spelers geen contract meer hebben.
Kon uiteindelijk gratis David cano halen.
Al op leeftijd met 30 jaar maar gratis en hoefde niet veel loon.
En met zijn stats hoopte ikd at hij een sleutel figuur in de opbouw zou kunnen zijn wat hijd us ook werd.

Nadeel was dat een paar super spelers ik niet kon krijgen vanwege arbeids vergunning die geweigerd werden.

omdat ik zag dat mijn schulden steeds groter werden heb ik beslotengeen spelers meer te halene n spelers die teveel geld kregen voor hun lprestaties weg te doen.
duurde een half jaar maar toen zat ik uiteindelijk 4k onder het budget.
aangezien ik toen in januarie zat en 14e stond zag ik mijn baan in gevaar :).

1e of 2e was al vel te ver weg maar nr 3 tot 6 waren maar 10 punten weg.
Aangezien we 46 competitie wedstrijden hadden dacht dat het moet kunnen.

uiteindelijk 6e geworden en dus play offs gehaald en met 2 vingers in de neus gewonnen.

in de championship zouden mijn strikers het nog moeilijker krijgen
hoewel mijn budget omhoog ging wist ikd at ik teveel dood vlees in de kuip had.
dus alle spelers die niet goed genoeg waren gingen in de uitverkoop.

dat bleken dus de helft van de verdediging en alle spitsen te zijn.

Nieuwe verdedigers haalde ik uit mijn jeugd of huurde ik van Chelsea en Arsenal.
Nieuwe offensieve krachten haalde ik gratis van spelers waarvan het contract afliep of die zonder werk zaten.
Nadeel was wel dat die nieuwe spitsen 30 waren of de 30 al een tijd geleden gepaseerd waren.
Maar die spelers moeten gewoon 1 of 2 jaar meedoen en proberen mij in de championship te houden zodat ik in de championship kan blijven met het groter budget en dit kan gberuiken financieel er wat op vooruit te gaan.
en dan volgend jaar of het jaar erna aan een team werken wat kan promoveren.

ik probeer een groot deel van mijn extra budget te gebruiken om mijn trainers staff te verbeteren.
Want de oudere spelers die ik heb zijn nuttig om te overleven maar ik heb voor een beetje geld veel jeugd spelers op plekken weg gehaald.
En ik hoop dat deze mijn team over 2 jaar ofzo in de premiership kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kwam dus bij mijn nieuwe baan en het bleek dat de bazen verwachte dat ik de league one zou winnen.
Toen ik mijn spelers checkte had ik iets van wtf.
Paar leuke spelers erbij maar niet veel diversiteit om met strategie te spelen.Er waren wel veels pelers maar die spelers die je naast de basis 11 had waren zwaar klote om het zo te zeggen.
Uhm, hallo? Het is L1 hoor, geen Premierleague ofzo...?

Ik heb ook met Nottingham gespeeld, en ze hebben met afstand de beste spelers uit die league... je kan makkelijk 11+5 subs opstellen. Je moet de spelers natuurlijk niet met Premiership-niveau vergelijken hé, dat redden ze idd niet.

Kijk ook eens in je reserves en je U18's, daar ziten ook een paar aardige spelers.
Nadeel was dat een paar super spelers ik niet kon krijgen vanwege arbeids vergunning die geweigerd werden.
Yup, niet-EU spelers zijn als lower league team (en dan bedoel ik alles onder de Premier) nauwelijks te halen (krijgen geen work permit), of ze moeten enorm veel interlands hebben, maar dan willen ze meestal zelf niet. Je kan beter in de EU zelf kijken, die leveren geen problemen op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Bigbot schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:23:
*knip in heel verhaal*

bleek namelijk dat een MC van mij verreweg de hoogste finishing had.

*knip*
Wel warrig verhaal soms :) maar keep them coming!
Finishing zegt niet alles hoor....En je spitsen moeten toch in 9 van de 10 gevallen het werk doen.

pfff ik wéér uit voor een beker...

Carling Cup 1st round: away Preston 2-3
Carling Cup 2nd round: away Walsall 0-5
Carling Cup 3rd round: away Aston Villa 3-0

LDV Vans Trophy N 1st round: away Cambridge 0-1
LDV Vans Trophy N 2nd round: away Wrexham 0-1
LDV Vans Trophy N semif final: away Stockport...nog te spelen

FA cup 1st round: away Hucknall Town 0-4
FA cup 2nd round: away Havant & Waterlooville 0-8
FA cup 3rd round: away Stockport....nog te spelen

Desalniettemin zit het niet tegen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 07-04-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Ik heb eind 2010 de overstap gemaakt van Vasco de Game naar Stoke.

Stoke stond op dat moment op de 10de plaats in de Championship (het seizoen ervoor speelden ze in de Premier Division en nu werden ze getipt als titelkandidaat).

De vorige trainer was ontslagen wegens tegenvallende resultaten, club zat ook nog eens lekker in de schulden plus een te grote kern (+-30 spelers) en een stukje boven het wagebudget.

Ik heb direct de stal dan maar uitgemest ;) en een aantal spelers verkocht of buitengesmeten. Daarna begon de inhaal race (we stonden 14 punten verwijderd van de eerste plaats :)) en op de voorlaatste match werd de eerste plaats bereikt :) en ondanks een gelijkspel op de laatste speeldag werden we toch kampioen :D, tweede plaats had ook rechtstreekse promotie opgeleverd maar kampioen spelen is toch altijd iets leuker.

Het nieuwe seizoen in de Premier Division is net begonnen en we staan op een gedeelde 5de plaats na 5 wedstrijden. Ambitie is europees voetbal maar media prediction is een gevecht tegen de degradatie :).
We zullen wel zien hoe dat het loopt maar ik heb er wel vertrouwen in.

Edit: Woohoo :9~ net uitmatch gewonnen van Chelsea - Stoke 1-2, 4de plaats nu in de competitie :).

[ Voor 5% gewijzigd door KeiFront op 07-04-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:32:
Ratsja, daar had ik hem ook staan, en deed het ook echt wel goed. Alleen is hij AML, en zunito alleen centraal, dus de keuze gemaakt om cardenas links te cetten, en zunito centraal. Cardena neemt nu overigens wel gewoon de vrjie trappen. Op de linkshalf speelt hij ook echt goed, anders scoor je geen 10 als rating natuurlijk...:). Ik kijk even aan hoe Zunito het doet, anders gaat Cardenas weer centraal, maar de twee potjes met deze opstelling heb ik beide gewonnen, dus ik laat het nog even staan...:)
Bij mij heeft hij AMCL en bij mij komt hij als AMC beste uit zijn verf.
Het is dus zo dat hij in jouw game andere positie heeft.
Betekend dit dat dit bij meerdere spelers en andere games het geval kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:40:

Meestal doet een voorzitter in Rusland niet zo moeilijk als je al het geld opmaakt. Ik mocht met Lokomotiv Moscow ook gewoon 12 mln. uitgeven aan transfers terwijl er maar 7.5 mln. op de balans stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ PirE: Hoe gaat het nu op het hoogste niveau? Ik verlang naar je verslag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm. Ik krijg net een bod van 300k, 9,5 miljoen over 18 maanden, 20% doorverkoop clausule en Maarten Stekelenburg (27 in mijn game) voor een linksback. Ik vind het een erg goede speler (die linksback van me) maar heb ook zeker een goede vervanger.

Nu ben ik dus ontzettend aan het twijfelen of ik dit moet accepteren. Een goede doelman (hele goede) zoals Maarten Stekelenburg kan iedereen natuurlijk gebruiken, maar ik ben bang dat het mijn (nu) goeddraaiende elftal helemaal overhoop gooit.

Heeft iemand een advies voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:53

hilgo

Clear your mind of can't.

Volg je eerste gevoel ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:33:
Uhm. Ik krijg net een bod van 300k, 9,5 miljoen over 18 maanden, 20% doorverkoop clausule en Maarten Stekelenburg (27 in mijn game) voor een linksback. Ik vind het een erg goede speler (die linksback van me) maar heb ook zeker een goede vervanger.

Heeft iemand een advies voor me?
Let wel: je krijgt die 9,5 miljoen niet in je transferbudget. En je moet het ook nog eens worden met Maarten Stekelenburg.
Persoonlijk zou ik het doen, als je maar een goede vervanger hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. En Stekelenburg wil nu dus niet komen. :(

Die spelers-ruil deals dat zijn toch de aller lastigste omdat het van meerdere partijen afhangt of het door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:12:
@ PirE: Hoe gaat het nu op het hoogste niveau? Ik verlang naar je verslag _/-\o_
Heb net 11 wedstrijden gespeeld. Heb een beetje lopen rommelen met een andere save om mijn tactiek aan te passen. Maar ik ga nu weer verder met Northwich in de Premier League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:07:
Let wel: je krijgt die 9,5 miljoen niet in je transferbudget.
Gespreide verkoop krijg je wel in 1 keer in je transferbudget (dat wil zeggen, mits 100% van je tranfsfers terugvloeit naar dat budget). Probleem is dat je het niet direct op je balans krijgt. Als je iemand verkoopt net voor de zomer en het bestuur stelt prompt na de verkoop het nieuwe transferbudget vast voor het komende jaar, kun je fluiten naar je hoge budget.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Anders schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 06:23:
Is dat wat, Die De Guzman? In mijn Feyenoord-game had ie weliswaar goeie stats, maar scoorde hij consequent onder de maat. Ik heb hem doorverkocht voor 8M met 40% sell-on clause aan Charlton. Daar deed hij het ook onder de maat (6,7 avr) maar de clubs stonden opnieuw in de rij. Chelsea kocht hem voor 12 miljoen en nou speelt hij daar als een bezopen kat.

Hij lijkt een van de FM-fenomenen te zijn: goede stats maar zwak spel.
Even terugkomend op wat ik eerder zei... Ik ben een nieuw Feyenoordspel begonnen nadat ik in de vorige ben ontslagen door het bestuur (had wat teveel kritiek op de spelers). De Guzman presteert in mijn huidige spel debiel goed. In het tweede seizoen ben ik hem eens op gaan stellen. Na 8 hele wedstrijden en 3 invalbeurten staat ie op 4 goals en 7 assists. Average: 8.00. Mooiste goal in de beker was een echte Maradona: pikte bal op op eigen helft, slalomde langs 3 spelers en maakte de bal geweldig af. Wedstrijdbeschrijving:

Alfred Schreuder heads the ball to de Guzman
De Guzman brings the ball forward
De Guzman jinks past Ebben
De Guzman cracks a low drive at the goal
GOALL!!
Jonathan de Guzman beat 3 men before finding the net!!
A wonder goal by Jonathan de Guzman

Zijn beschrijving is nu officieel: wonderkid.

Een speler die in mijn vorige game wel een wonderkid was, is dat nu helaas niet meer (Steven Defour)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die De Guzman is idd erg goed. Ik heb hem ook, omdat ik bondscoach ben van Canada (hij is immers Canadees), en uit 11 duels heeft hij een gemiddelde van 7.75 gehaald vorig jaar, niet slecht...

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 09-04-2006 14:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:12
Een vraag:

Op welke criteria wordt nou eigenlijk worldfootballer (keeper, midfield etc) of the year enzo nou gekozen? Als ik kijk naar de spelers die jaar na jaar die titels binnenslepen zijn dat altijd de mensen uit de 'grote' clubs real madrid, milan, chelsea en het rijtje gaat door.

Psv is bij mij al zowat 4 jaar de #1 club in europa met 5x CL op rij en de landstitel. De average rating van mijn spelers ligt hoger dan al die andere of is het gewoon Reputation based ofzo?

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
Geen idee, dat vraag ik me namelijk ook wel eens af. Bij mij was het een keer Zlatan, die had het hele seizoen geen pepernoot geraakt met maar 3 doelpunten en 4 assists oid. Gemiddelde was net boven de 7 maar toch wereldspeler van het jaar 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, seizoen 2012/2013 zit er weer op.

Ik was al een tijdje met FC Kharkiv overweg, ongeveer halverwege de competitie, toen ik opeens dit scherm kreeg (en ja, er was gesolliciteerd, ivm verveling bij de oude club)

Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/5318/darl19xx.th.jpg

Na lang denken heb ik het offer aangenomen. Dit was dus het einde van 1918 dagen trainer-zijn bij FC Kharkiv :)

De selectie was aardig op peil, overal hadden we voldoende spelers rondlopen.

Financieel ging het helaas minder goed, we zaten zeer ruim over wagebudget en ook enkele honderdduizenden euro's in het rood. Ik heb dus nogal wat spelers verkocht, gevolg is dat we nu nog 'slechts' 10K/week boven budget zitten (dit was 27K/week).

Over de Cups kan ik kort zijn: zowel in de LDV Vans, de FA Cup als de Carling Cup lag men er al uit (overal in de 1e ronde).

In de competitie stond men 17e toen ik ze overnam (toen had men al 19 games gespeeld). Zoals hieronder te zien is heb ik dat aardig kunnen ombuigen. Sterker nog: PROMOTIE _O_ _O_

Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/5039/darl27qs.th.jpg

Nu volgend jaar de L1 maar eens zien te overleven :)

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/6269/darl72mr.th.jpg

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/5584/darl47zd.th.jpg

Beste speler qua stats, dit is tevens één van de twee topscorers:

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/9007/darl57cw.th.jpg

Topscorer 2 (naast die van hierboven dus):

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/3747/darl65nf.th.jpg

--

Dan mijn Malaga-game. Hier wist ik dat ik een zwaar seizoen tegemoet ging, door de promotie naar de Primera Division.

Ik heb een speler uit de jeugd (Aquino, AMLC/FC) gepromoveerd, omdat ik daar te weinig mensen had. Verder nog een DLC en een DC gehaald, en een paar overbodige spelers verkocht. Financieel is deze club nu wel gezond te noemen. Aan het eind van mijn seizoen gaat mijn AML (Mahon) weer met pensioen, en ook Chus (DC) vertrekt aan het eind van het seizoen, dus ik hoop weer een paar mooie vervangers te kunnen vinden...

Dan de Copa Del Rey kwam ik tot de 5e ronde, waar ik terecht door Betis met 3-1 werd uitgeschakeld.

In de competitie begon het erg mooi, de eerste twee wedstrijden werden meteen gewonnen (4-0 tegen Murcia, 3-1 tegen Deportivo de la Coruna), maar daarna zakten we snel in, zoals hieronder te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/3992/mal101re.th.jpg

Gelukkig pakte ik zo nu en dan toch mooi mijn puntjes bij elkaar, dus ik heb me mooi volgens missie kunnen handhaven in de Prima Division :)

Mooiste overwinning was overigens een 2-0 thuis tegen Barcelona. Krankzinnige wedstrijd, waar ik Eto'o ook voor het gemak even het ziekenhuis in geschopt heb (4-7 maanden weg met een gebroken been, dag Barcelona ;)).

Overigens kreeg ik ook nog een aanbod om Atletico Madrid te managen (vorig jaar gedegradeerd naar de Seguna Division), maar dat heb ik afgeslagen, ondanks het riante transferbudget van 70 miljoen dat me werd toegezegd...

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/8287/mal110ik.th.jpg

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/262/mal125ei.th.jpg

Beste speler qua stats:

Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/3082/mal139sx.th.jpg

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/5716/mal141yf.th.jpg

Lekkere regen zou ik zeggen, hij komt ook uit de eigen opleiding, dus geen aankoop van een andere club. Heb hem meteen maar tot 2017 vastgelegd, met een minimum release fee (verplicht in Spanje) van 75 miljoen euro. :)

Waarom hij nou de Nederlandse nationaliteit heeft is me overigens niet bekend. De Spaanse lijkt me logischer, gezien zijn naam (hij heeft overigens wel de Spaanse nationaliteit als tweede erbij staan).

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 09-04-2006 17:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ff9b4647c1834fdd7dd68262d4c7b3fe/full.jpg

3 Jaar achter elkaar 4e :z En in de beker de laatste 2x 4e geworden. Beetje weinig progressie :P

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die MP game (portugal) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Nee, Mitra huppeldepup in Indonesie.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ratsja, Ik heb cardenas ook als AMLC, maar op linkshalf deed hij het ook goed, maar ik heb de switch gemaakt, hij staat nu AMC en doet het erg goed. Ik wilde Zunigo eens testen als centrale middebvelder, en dus ging cardenas even naar links. Zunigo heb ik in het 2e lopen nu.

In het begin van het seizoen was de doelstelling om de halve finale te halen van de beker, dat was gelukt, maar met kansen op meer, mijn team draait goed. In de halve finale eerst uit tegen CSKA Moscow. Dan is het altijd zo leuk dat in een keer 5 basisspelers een interland hebben...:(...dus in een poging de schade beperkt te houden iets verdedigender gespeeld, en CSKA op 2-0 verlies kunnen houden, alle mogelijkheden dus nog in de thuiswedstrijd. De internationals waren weer terug, en wilde heel graag verder in de beker, en waren gemotiveerd om CSKA op te rollen. De wedstrijd start. en binnen 25 minuten sta ik 2-0 voor..ik denk wtf, dat gaat goed!...vlak voor rust wordt het 2-1, maar ik speelde goed, dus ik zag nog alle mogelijkheden. in de 69 minuuut: Markov scoort de 3-1...yes!...nog een doelpuntje!!...84 minuut...strafschop!!!!...YESSSS...Cardenas neemt hem...Hij neemt de aanloop...JAA!!...NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...hij MIST!..kut kut kut...3-1 gewonnen, maar wel uit de beker...dramatiek ten top.
Doelstelling wel gehaald.

In de competitie gaat het ook erg goed. Ik heb wat verdedigers kunnen halen, en Tininho komt nog voor de linksback positie. Ik heb nu 11 wedstrijden gespeeld en sta nu 4e, op 2 punten van de koploper. In mijn laatste wedstrijd speelde ik 1-1 tegen Rubin, waar ik gewoon had moeten winnen, rubin staat 15e. Als ik gewoon gewonnen had, had ik voor het eerst op de koppositie gestaan(beter doelsaldo). Maar mijn team draait echt lekker, dus alle hoop voor een goede plaats in de competitie. Ik heb de tactiek iets aangepast, met de AMC 1 plekje naar achter, dus iets minder aanvallend. Dit pakt blijkbaar goed uit!

Transfer perikelen.
2 spelers (verdedigers) van 17 gehaald, en in Ural -18 gezet voor de toekomst. Jaager van FC Moscow gehaald voor centraal in de verdediging, Tininho komt nog als linksback. Mijn aanbod heeft hij al geaccepteerd, en nu moet het alleen nog afgerond worden.

Nu trekt wel iedereen aan mijn spelers, Cardenas heeft minimaal 10 aanbiedingen gehad, en gabulov, mijn keeper ook al zoiets. Allerlei andere spelers kijgen ook aanbiedingen(behalve de spelers die ik nooit opstel uiteraard), maar voorlasnog laat ik ze niet gaan, het gaat nu eindelijk goed...:)

Enige probleem heb ik nu met Campos, zijn contract loopt af eind dit jaar, en hij heeft nog geen zin in contract besprekingen, Ik heb hem al wel een aanbod gedaan, maar nog geen antwoord gehad. Als hij transfervrij weggaat word ik gek! Iemand tips dat ik wat kan bespoedigen dat hij een nieuw contract tekent?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAAAH!!!! Ga je als eerste divisie club uit Argentinie scouten in de tweede divisie van Argentinie en vind je een aantal talenten. Gaan ze allemaal naar River Plate. Het is echt om moe van te worden. Ben nu maar in het tweede van River aan het shoppen, want die moeten nu toch spelers over houden. :P

Zal vanavond even een verhaaltje posten van de openingronde van de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:00:
AAAAH!!!! Ga je als eerste divisie club uit Argentinie scouten in de tweede divisie van Argentinie en vind je een aantal talenten. Gaan ze allemaal naar River Plate. Het is echt om moe van te worden. Ben nu maar in het tweede van River aan het shoppen, want die moeten nu toch spelers over houden. :P

Zal vanavond even een verhaaltje posten van de openingronde van de competitie.
Wat vind jij van die argentijnse comp? Ik ben nu 1.5 seizoen bezig, en heb in het eerste seizoen de closing stage gewonnen (met central). Kampioen _/-\o_ :/ Ik ben er helemaal niet blij mee, het is maar fucking 19 wedstrijden. River, Boca uit vorm, jij in vorm en hupsa je bent kampioen. Als het nou zo is, dat de winnaar van de opening stage tegen de winner van de closing stage een finale moet spelen, en dat die dan kampioen wordt, dat zou leuk wezen :) Dit vind ik erg matig, onspannend. Ik wil dan ook alleen ff (alsof het niets is :+ ) een continentale beker winnen, en dan ben ik weg uit Argentinië. Is me flink tegengevallen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op maandag 10 april 2006 @ 00:31:
Nee, Mitra huppeldepup in Indonesie.
Hoe is het dan met die game in Portugal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:51:
[...]

Wat vind jij van die argentijnse comp? Ik ben nu 1.5 seizoen bezig, en heb in het eerste seizoen de closing stage gewonnen (met central). Kampioen _/-\o_ :/ Ik ben er helemaal niet blij mee, het is maar fucking 19 wedstrijden. River, Boca uit vorm, jij in vorm en hupsa je bent kampioen. Als het nou zo is, dat de winnaar van de opening stage tegen de winner van de closing stage een finale moet spelen, en dat die dan kampioen wordt, dat zou leuk wezen :) Dit vind ik erg matig, onspannend. Ik wil dan ook alleen ff (alsof het niets is :+ ) een continentale beker winnen, en dan ben ik weg uit Argentinië. Is me flink tegengevallen :'(
Ach zo goed is mijn team nou ook weer niet. Lanus (gelijk aangenomen zonder enige ervaring :? ) heeft maar een aantal goede spelers en er moet nog veel verbouwd worden. Ik starte de openingsfase ook nog eens met 6 verliespartijen, maar daarover later meer. Ga eerst eens kijken of ik me in de closing stage kan plaatsen voor een continentale cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:01:
[...]

Ach zo goed is mijn team nou ook weer niet. Lanus (gelijk aangenomen zonder enige ervaring :? ) heeft maar een aantal goede spelers en er moet nog veel verbouwd worden. Ik starte de openingsfase ook nog eens met 6 verliespartijen, maar daarover later meer. Ga eerst eens kijken of ik me in de closing stage kan plaatsen voor een continentale cup.
True, ik had wel een paar aardige talenten lopen. Maargoed, ik blijf het stom vinden: 19 wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:51:
[...]

Verhuis even naar Brazilie Ziggy, daar heb je eerst state championships (state open en closing stage ~15 matchen) en dan pas begint de echte competitie 38 matchen. Tussendoor nog eens de beker en de Zuide Amerikaanse competitie dus meer dan 50 matchen op 1 seizoen :).

Het gaat lekker goed met Stoke ik sta 1ste in de competitie, slechts 2 verloren matchen tegen Man Utd en Middlesborough lig wel al uit de League Cup maar ik beschouw het eerder als een voordeel ;). Mijn keeper valt wel tegen te vaak geblesseerd gelukkig kleine blessures maar toch wel vervelend voor een keeper.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/keifront/StokePDsmall.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door KeiFront op 10-04-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KeiFront schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:21:
[...]

Verhuis even naar Brazilie Ziggy, daar heb je eerst state championships (state open en closing stage ~15 matchen) en dan pas begint de echte competitie 38 matchen. Tussendoor nog eens de beker en de Zuide Amerikaanse competitie dus meer dan 50 matchen op 1 seizoen :).
Volgens mij is at alleen in de lagere divisies ofzo? In de hoogste divisie heb ik nooit iets van state-championships gezien? (was wel nog in FM05, maar toch)

Of zijn de regels daar recent veranderd ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Ik heb ieder seizoen de Rio State Championship gespeeld met Vasco da Gama.

Edit: Is blijkbaar altijd zo geweest zie http://www.futebolthebraz...e.com/vasco_honours.shtml http://www.futebolthebraz...om/flamengo_honours.shtml

[ Voor 55% gewijzigd door KeiFront op 10-04-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vaag dan :?

Ik speelde destijds met Grêmio, een paar seizoenen lang, en heb nooit iets van zo'n Championship gemerkt. Misschien doen daar maar een paar ploegen aan mee ofzo? Of misschien heeft niet iezere staat zo'n championship?

Waren toen ook meer dan 38 competitie-wedstrijden (46 geloof ik, uit mijn hoofd). Maar dat komt iig omdat er nu minder clubs in een divisie spelen daar (ook IRL).

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 10-04-2006 12:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:33:
Vaag dan :?

Ik speelde destijds met Grêmio, een paar seizoenen lang, en heb nooit iets van zo'n Championship gemerkt. Misschien doen daar maar een paar ploegen aan mee ofzo? Of misschien heeft niet iezere staat zo'n championship?

Waren toen ook meer dan 38 competitie-wedstrijden (46 geloof ik, uit mijn hoofd). Maar dat komt iig omdat er nu minder clubs in een divisie spelen daar (ook IRL).
Toen ik met Palmeiras speelde (cm04 dacht ik) had ik daar idd wel mee te maken (en toen speelde ik in de GGD van Brazilie zeg maar). In Brazilie hebben ze tenminste wel een échte compeitie inderdaad, naast andere championships ed. Ik denk ook dat ik inderdaad daarheen verhuis :)

edit:

Ik maak gewoon het 2e seizoen af met central, en verhuis dan naar Brazilie. Ik heb nog geen zin om de transfer naar Europa te maken, verder heb ik trouwens ook nog 3 andere landen uit Zuid-Amerika geselecteerd, dus misschien daar is kijken anders, al ga ik het liefst voor Brazilië.

Ik heb nog geen zin om naar Europa te gaan, ben daar dus bezig (indezelfde game) met Ceske uit Tsjechie, en ik wil naar Europa komen als ik met Ceske "aan de top" sta en er al een flink stuk regens zitten. Eerst dus Zuid-Amerika ownen 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Weinig info over Gremio http://www.futebolthebrazilianwayoflife.com/gremio.shtml

Maar in mijn savegames spelen ze in de Gaucho State Championship en dit blijkt te kloppen http://www.gremio.net/pag...peonato_gaucho&language=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Het is in ieder geval een leuke competitie, veel matchen je krijgt altijd een terugval van je team vanwege blessures en het hoge matchritme :). Met een kleine kern kom je er niet, en de Braziliaanse competitie loopt over van talent. Speel wel met de laatste patch want deze fixt een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zeg :/

Speel in de beker met Ceske (Tsjechie) en na 90min is het 1-1, geen verlenging of return, maar direct penals :D

Pff, niet goed voor mijn hart, 9-8 gewonnen :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wildhagen: Je topscorer heeft wel een lekker Nederlandse naam ;) . Altijd leuk van de regens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier eigelijk wel eens iemand geweest wie éérst een Nationaal team (bv.Nederland) en daarna pas een club heeft gekozen?
Lijkt me wel leuk, manager van Nederland en dan een club uit een LLM :+
Is iig goed voor je replutatie als je bv. met het Nederlands elftal het WK wint :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:48:
@wildhagen: Je topscorer heeft wel een lekker Nederlandse naam ;) . Altijd leuk van de regens.
Ja, daar moet SI ook eens naar kijken... heb nog een andere regen rondlopen (Navarro), met een Italiaanse naam, maar die heeft weer wel de Spaanse nationaliteit...

Ik zie idd té veel regens met een niet-Nederlandse naam, maar wel de Nederlandse nationaliteit (als 1e).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:52:
[...]

Hoe is het dan met die game in Portugal?
Bagger :D
Ben daar dus manager van Nelas, 2e Divisie C. Sta nu 12e iirc van de 14 en ben bijna op de helft van het seizoen. Club staat zo'n 800k in het rood, de spelers zijn allemaal ongelukkig en niemand wil bijtekenen omdat het bestuur een salariscap heeft ingesteld van € 550,- per speler per maand. En sja, als je dan 1300 verdient wil je geen 550 hebben het jaar erna.
Laatste speelsessie gisteren was zwaar kut, 1e 6 wedstrijden 4 punten, 6 goals en 17 tegen. Laatste moest ik tegen een andere clanner en ik won nipt, 6-0 8)7 :X Moraal van de spelers ging daarvan gelukkig wat omhoog, dus ik heb nog wat hoop op lijfsbehoud. Toch hoop ik ergens ook wel dat we degraderen, ik kan niets bereiken zolang we zo'n schuld hebben.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Woei, ik ben net voor het eerst door een ander land (Nigeria) gevraagd als bondscoach terwijl ik al bondscoach was bij een ander land (Canada). Was me in zoewel FM05 als 06 nog nooit gebeurd IIRC.

Uiteraard geaccepteerd, Nigeria is toch een stapje hoger dan Canada wat dat betreft :)

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/3497/niger16kj.th.jpg

Aan de genoemd eis moet ik wel kunnen voldoen denk ik, gezien de huidige stand van zaken:

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/4278/niger29oo.th.jpg

In mijn andere game, waar ik ook bondscoach ben van Schotland, werd ik ook al door een ander land (Albanië) gevraagd, maar dat heb ik mooi afgewezen...

[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 10-04-2006 18:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook weer na een weekend feesten :)
wildhagen schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:28:
[...]

Yup, niet-EU spelers zijn als lower league team (en dan bedoel ik alles onder de Premier) nauwelijks te halen (krijgen geen work permit), of ze moeten enorm veel interlands hebben, maar dan willen ze meestal zelf niet. Je kan beter in de EU zelf kijken, die leveren geen problemen op.
Hehe, ik heb in de L1/Championship 2 nonEU U21-internationals aan kunnen trekken (Cardenas en een Zuid-Afrikaanse AM R). Bij Cardenas moest ik wel in beroep gaan omdat de vergunning in eerste instantie werd afgewezen. Nu heb ik een 18jarige Chileense AML/FC op het oog met gigantisch hoge stats en al 14 U21 interlands maar die kreeg helaas geen toestemming. Nog een jaartje wachten vrees ik.
ratsja schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:03:
[...Cardenas...]

Bij mij heeft hij AMCL en bij mij komt hij als AMC beste uit zijn verf.
Het is dus zo dat hij in jouw game andere positie heeft.
Betekend dit dat dit bij meerdere spelers en andere games het geval kan zijn ?
Bij mij is ie MC/AMC en verdomde goed inderdaad, ook met penalties, vrije trappen en corners. Speelt (niet regelmatig) op de MC of AMC positie.
Dus nu zijn we al met 3 Darlington managers?? :) En ik zie dat je Anthony Grant ook hebt! Heb ik ook gehaald, uit de jeugd van Chelsea. Speelt nu als stand-in maar z'n stats worden steeds beter, Wordt een topper, denk ik!

Ik moet nog steeds een verslag van m'n L1 maken en m'n volgende seizoen zit er al bijna op. :z Komt er nog aan dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Who the fuck are Manchester United?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7f63e54d56f51eae599e5cc9551a92af/thumb.jpg

_O_

En dankzij deze overwinning kunnen we niet meer degraderen :Y)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:04:

Dus nu zijn we al met 3 Darlington managers?? :) En ik zie dat je Anthony Grant ook hebt! Heb ik ook gehaald, uit de jeugd van Chelsea. Speelt nu als stand-in maar z'n stats worden steeds beter, Wordt een topper, denk ik!
Word echt een topper ja voor dat niveau, moet je zijn history zien:

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/6195/grant16or.th.jpg

En zijn stats zijn ook niet slecht (hangt ook van je training af natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/9742/grant24uh.th.jpg

Overigens is hij geen aankoop van mij dus, hij zat er al, waarschijnlijk door een vorige manager aangekocht :)

Snap ook niet dat hij voor een L1 of zelfs L2-team wil spelen, met zijn stats moet hij in de Championship makkelijk meekunnen, en misschien zelfs in een van de lichtere teams van de Premiership.

Mijn debuut in L1 met Darlington loopt lekker: 3 games gespeeld, 2 overwinning (en niet tegen de minsten; Gillingham en Prestorn North End), 1x verlies (tegen QPR), 5e plaats :)

Minpuntje is trouwens wel het belachelijk grote stadion. Ding heeft 25.000 zitplaatsen, maar ik haal gemiddeld ongeveer 6000 toeschouwers, dus ik betaal me blauw aan ground maintenance enzo...

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 10-04-2006 20:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:14:
Who the fuck are Manchester United?

[afbeelding]

_O_

En dankzij deze overwinning kunnen we niet meer degraderen :Y)
Op mijn beurt: mag ik een screenshot van de opstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:36:
[...]

Op mijn beurt: mag ik een screenshot van de opstellingen?
Sure.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/955afd72e9db1ec10cf761e9669a790c/thumb.jpg

Net Arsenal ook verslagen, 4-2 8)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:59:
[...]

Sure.
[afbeelding]

Damn, als je in 2020 zit herken ik alleen Gianni Zuiverloon :+

Ben net een game begonnen met Willem ||, 1 stap lager dan ik normaal speel. Doelstelling 1e jaar: proberen Europees voetbal te halen (of het via de competitie is of beker maakt niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Emmen seizoen 2008/2009

De aanloop:
Na het puike seizoen waarin Emmen de Gatorade cup won en als 3e eindigde waren de verwachtingen in Emmen hoog gespannen; was het een eenmalige opleving of kon er dit jaar mee gestreden worden voor het kampioenschap ? De belangrijkste spelers van het succes elftal van 2007/2008 waren in ieder geval erg in trek en uiteindelijk niet te houden. Lamah (AML/FC), het wonderkind op links en de club top scorer Cristiano (27 doelpunten gedurende het jaar) werden door vele clubs begerig aangekeken en de telefoon stond niet stil. Ook mijn keeper, Kenneth Vermeer, had de intresse gewekt van enkele clubs en zelfs de Israelische spits Shlomi Arbeitmann (door mij steevast Sloompie genoemd, niet vooruit te branden die gozer) werd begerige aangekeken.
Nou wou ik toch al van Sloompie af dus toen Herenveen inging op mijn vraagprijs van 2m was de zaak snel beklonken. Ook de jonge keeper Vermeer mocht wat mij betreft wel weg, ik had toch het idee dat hij nog iets te jong was om Europees gezien de kar te trekken. En toen AZ 2m bood dacht ik heel even na, zag dat ik hem voor noppes had gehaald en dacht: Ik haal wel een nieuwe keeper.
Minder blij was ik met de aandacht voor mijn 2 toppers en lang probeerde ik ook de boot af te houden maar helaas, zowel Lamah als Cristiano wilden weg, Emmen was te klein geworden.
Everton was voor Lamah met 7m uiteindelijk de hoogste bieder en Cristiano ging voor een slordige 5.5m naar Ajax. Dit leverde links en rechts wat gemor op bij de supporters. Ze vonden me een aardige vent en ik had 'silverware' gewonnnen maar nou was ik toch echt van de pot gerukt! Hoe kon ik nou toch mijn 2 beste spelers verkopen! Ik riep op tot rust en beloofde, met een stalen gezicht, om goede vervangers aan te trekken. Tenslotte had ik de bui al zien hangen en de laatste 2 á 3 maanden mijn scouts door Europa gestuurd om hier en daar spelers te zoeken.
Helaas is Emmen maar een kleine club en veel van de door mij begeerde spelers wilden niet komen.
Uiteindelijk vond ik Jefferson Farfan, die zonder club zat.. En hij wou wel bij Emmen zijn carriere vervolgen. Maar dat was pas 1 spits en ik moest er zeker nog 1 bij. Het geluk wou dat Tim Janssen bij Real Madrid in het tweede was beland en dat niet zo tof vond: Spelen of weg was zijn opmerking en Real vond weg het beste.. maar wel voor een bak met munten. Na wat over en weer gepraat kwamen we uiteindelijk een prijs overheen: 6.75m en ook Tim zag Emmen, gelukkig, wel zitten.
Restte mij nog een keeper en dat werd uiteindelijk Kujovic die bij Den Bosch in de eerste divisie het doel verdedigde. Hij was zeer content om de stap voorwaarts te maken naar Emmen toe en ik was blij een keeper gevonden te hebben :)

Het seizoen:
Na wat oefen potjes was de eerste wedstrijd er meteen een om een prijs: De Johan Cruyff schaal. We moesten tegen Ajax en naar 90 minuten was het 3-3... verlengen dus... 6-6.. penalties.. Ajax wint. Hoewel we verloren lieten mij jongens zien dat er potentie in het team zat en vol goede moed begonnen we aan de competitie.
En wat ik in de JC schaal wedstrijd al zag werd in de competitie bevestigd: Na 9 westrijden stonden we op de eerste plek om deze niet meer af te staan!

Competitie verloop:
Afbeeldingslocatie: http://img142.imagevenue.com/loc13/th_93834_Emmen05.jpg

De stand:
Afbeeldingslocatie: http://img7.imagevenue.com/loc141/th_92092_Emmen01.jpg

Uiteindelijk werd Emmen 4 westrijden voor het einde van de competitie kampioen. En dat klinkt nu makkelijker dan het was; de selectie bleek namelijk niet breed genoeg. Op een gegeven moment had ik nog slechts 4 reserves te beschikking waarvan 1 een 17 jarige jeugd keeper omdat de rest geblesseerd of geschorst was. En dan wordt je als trainer toch een beetje onrustig. Gelukkig werd het niet erger en een voor een kwamen de spelers weer terug.

De selectie:
Afbeeldingslocatie: http://img120.imagevenue.com/loc140/th_92098_Emmen02.jpg

Voor volgende jaar wil ik zo wie zo zeker vier extra spelers halen en natuurlijk vervanging voor degene die straks vertrekken gaan. Gaan er spelers vertrekken dan ? Ik ben bang van wel... Farfan en Janssen bleken uitstekende vervangers en speelden vanaf dag 1 boven mijn verwachting. Tim bleek een ware doelpunten machine en staat hierdoor in de belangstelling van meerdere clubs. Maar Tim kon het niet zonder Farfan zijn sublieme assists, het was een waar super duo!

Tim Janssen, club topscorer met 37 goals:
Afbeeldingslocatie: http://img24.imagevenue.com/loc174/th_92103_Emmen03.jpg

Jefferson Farfan, beste speler qua stats en scoort ook leuk:
Afbeeldingslocatie: http://img134.imagevenue.com/loc48/th_92112_Emmen04.jpg

Goed, de competitie ging dus cresendo; hoe ging het verder ? De beker kan ik kort over zijn: Ik verlies altijd van Ajax in de beker (als ik ze tegen kom) en ik kwam ze nu in de halve finale tegen. Een lullige 1-0 en uitgerekend mijn ex spits Cristiano maakt het doelpunt. Maar goed, op dat moment was de bezetting van mijn team erg dun dus zo erg vond ik het nou ook weer niet.

Europees ging het ook boven verwachting, de EUFA poul fase werd gehaald en daarmee mijn doelstelling. Maar voor het tweede jaar op rij kwamen we ook de poul door, al was het met de hakken over de sloot (3e). De daarop volgende wedstrijd tegen Levski Sofia werd vooraf ingeschat als "moet te doen zijn" en dat bleek het ook: Thuis werd met 4-1 gewonnen en uit op de counter een sneaky 1-0. Daarna was Dortmund aan de beurt.. vooraf ingeschat als uiterst moeilijk maar mijn jongens liepen de benen uit hun lijf en in de spannende uit wedstrijd werd het 2-2. Dat gaf de burger moed, thuis kon Emmen wel eens voor een stunt gaan zorgen. En die stunt kwam er! Met 3-0 werd Dortmund naar huis gestuurd, de stemming was opper best! De loting voor de kwart finale koppelde ons aan Betis.. Niet de makkelijkste tegenstander maar aangezien Real Madrid ontlopen werd kon het alleen maar meevallen. Vooraf gaf ik mijn spelers de opdracht vooral te genieten, door uberhaupt zo ver te komen konden we alleen maar trots op ons zelf zijn. In een vol sportpark Meerdijk werd het net aan 1-0 voor ons maar dat was meer geluk dan wijsheid en met angst in de benen gingen we dan ook naar de uit wedstrijd. Veel mannen achter de bal en hopen op een lucky counter was de boodschap. Betis kwam al na 2 minuten op 1-0 en ik zag een afstraffing al in de lucht hangen. Maar de tijd liep door en toen in de 67e minuut de 1-1 werd gemaakt kwam langzaam het besef dat we wel eens door zouden kunnen gaan... De wedstrijd leek wel eeuwen te duren en de extra 4 minuten werden al billen knijpend door gebracht. Uiteindelijk kwam dan toch het verlossende fluitje: Emmen in de halve finale van de EUFA cup! Wie had dat van te voren gedacht! In die halve finale moesten we het opnemen tegen wederom een Spaanse club: Atletico Madrid. De boodschap aan de jongens was wederom om vooral te genieten en dan kon het alleen maar meevallen. En meevallen deed het: De eerste wedstrijd, uit in Madrid, werd met 2-0 gewonnen! De stemming was extatisch, de finale binnen handbereik.. Ik probeerde de spelers wanhopig op aarde te houden, er kwam tenslotte nog een thuis wedstrijd aan en we moesten zeker niet overmoedig worden.
De thuis wedstrijd begon super, na 2 minuten scoorde Tim Janssen de 1-0! De Meerdijk stond te trillen op zijn voegen! De tijd verstreek en Atletico zette meer en meer druk wat in de 27e minuut de 1-1 opleverde. Nog geen reden tot paniek, blijven ademen en na de rust proberen wat meer bal bezit te houden. Helaas, in de 64e minuut scoorde Atletico de 1-2 en ze roken bloed. Aanvaller er af en middevelder erbij, met 1-2 zijn we nog door. En toen, in de 83e minuut, uit het niets de 1-3. En vanaf de bank zag er iets knappen bij de mannen. Weg finale droom. Atletico gooide achterin de deur in en de resterende minuten werd er, ondanks verwoede pogingen, niets meer weggeven.
Maar hoe jammer de uitschakeling ook is, Emmen heeft Europa laten zien dat het geen push over meer is en volgend jaar in de champions league gaan we het weer proberen.

Volgend jaar:
Met nog 1 jaar te gaan bij Emmen is de doelstelling voor volgend seizoen om in de competitie bij de eerste 6 te komen en Europees voetbal te halen. De Gatorade cup zou ik graag nog een keer winnen maar halve finale is de doelstelling. Champions league tenslotte ben ik tevreden als we de poul fase over leven :) Dit alles is wel afhankelijk van wie er wel of niet worden weggekocht en of ik daar gelijkwaardige (of betere) spelers voor kan terug halen. Ondanks de puike prestaties heb ik een hoop wedstrijden nipt gewonnen en moet de verdediging zeker versterkt worden. Nu maar hopen dat mijn scouts het net zo goed voor elkaar hebben als met Janssen en Farfan.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilgo schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:08:
Emmen seizoen 2008/2009

*Knip*
Heb je die tacktiek zelf gemaakt? Want hij lijkt mij monsterlijk goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:59:
[...]

Sure.
[afbeelding]

Mijn voorlopige hoogtepunt is ook een winst op buurman Man. Utd. Het werd 2-5 op Old Trafford :D

Afbeeldingslocatie: http://xs76.xs.to/pics/06151/manutd.jpg.xs.jpg

Arsenal is nog te sterk van mijn team. Heb met 0-1 van ze verloren omdat Henry zelfs op zijn 33ste nog aan de lopende band scoort (12 goals in 11 wedstrijden). Crouch loopt ook nog 1 op 1 (11 uit 11). Altijd leuk aangezien zijn contract dit seizoen afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:19:
[...]

Heb je die tacktiek zelf gemaakt? Want hij lijkt mij monsterlijk goed :D
Ik maak meestal gebruik van 4-4-2 (counter) waarbij ik wel vaak in de 2e helft over schakel naar iets anders. Als ik voor sta een 4-1-3-2 om wat meer verdedigend te spelen of, als ik achter sta, een 4-3-3. De meeste spelers die ik heb kunnen op meerdere posities spelen waardoor ik niet, of hoog uit 1 speler, hoef te wisselen. Daarnaast was dit afgelopen seizoen er ook een met een hoop mazzel: Bijvoorbeeld tegenstanders die rood krijgen (soms zelfs 2x rood in 1 wedstrijd) en wedstrijden die puur door individuele klasse van mijn spitsen werden gewonnen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ben weggegaan bij Harrogate ;( PSV kwam buurten en ik heb hun aanbod maar geaccepteerd.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, geldwolf. Alleen maar voor het makkelijke succes gaan. ;)

Ik heb bijna promotie naar premiership afgedwongen en m'n reserves en U18 zijn beiden voor de 3e keer kampioen geworden, evenals prolongatie van de U18 Cup. In de tussentijd aanbiedingen afgeslagen van oa Derby, Leeds Utd, Den Bosch, Utrecht en Eibar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:49:
Ben weggegaan bij Harrogate ;( PSV kwam buurten en ik heb hun aanbod maar geaccepteerd.
Zonde, had ik toch nooit gedaan. 'k zou eerst Harrogate kampioen etc. maken, en dan pas de overstap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:49:
Noooooooooo!

Nou kan ik niet zeggen dat ik geheel ongevoelig ben voor je besluit. Toen ik laatst benaderd werd door een team uit de Championship (ik zit met Volendam in de ere) heb ik er ook wel een tijdje over na gedacht. En ik zit pas 5 jaar bij Volendam.

Update Volendam seizoen 09-10 (seizoen 08-09 seizoen 06-07 seizoen 07-08)

Transfers
Dit jaar heb ik niet zo gek veel aankopen gedaan. Wel een hele grote, Cavenaghi wilde komen spelen! (55k/w, 7k app fee, 7k ass fee & 7k goal fee :X ) Ik dacht omdat ik hem gelijk een contract kon aanbieden dat hij wel voor niets zou komen maar toen eenmaal de deal doorging kon ik 11,25 miljoen lappen. Geen idee wat daar gebeurde.

Weg gingen er wel een aantal. Ajax, ondanks dat ze Maxwell in mijn game nog steeds hebben, begon als een bezetene te bieden op 2 linksbacks van me. 1 was de deal met Stekelenburg die niet doorging, de andere een "normale" deal van 9 miljoen voor een speler die surplus was. Dat bedrag heb ik toch maar geaccepteerd.

Opstelling en Selectie
De tactiek heb ik toch maar veranderd ten opzichte van vorig jaar, omdat ik het gevoel had dat ze me in de eredivisie "door" hadden elke wedstrijd. Tijd voor een nieuwe 4-4-2 dus.
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/6076/tacticsselection7es.th.jpg

--------------Cavenaghi-----Korbankolev-------------
----------------------------------------------------------------
---Everton----------L.Henrique--------Agouda------
----------------------vd.Boogaart-------------------------
--Henninger---v.Driel----Mendoza------Ramos--
--------------------------Marcio----------------------------

Doelstelling
De doelstelling stond vorig jaar niet zo gek hoog omdat we toen "per ongeluk" de Eufa cup won (gaat nooit meer lukken). Het halen van een goede spits vond ik belangrijker, en met Cavenaghi is dat wel zo ongeveer gelukt. Ook wilde ik dat we gingnestunten in de beker, oftewel eindelijk een keer in de finale komen.

De Eufa Supercup
De reden dat mijn assistent geen oefenwedstrijden voor me regelde. De datum voor de supercup was niet bekend. Uiteindelijk hebben we hals over kop een paar wedstrijden geregeld met MVV, de reserves, de U21 squad en een paar amateurs waarna Juventus volgde.
En die waren natuurlijk veel beter. Ibrahimovic maakte 1-0. Vervolgens liet Juve zich zakken en konden we het spel overnemen. Korbankolev (als altijd) maakte met een knappe actie op de 16 de verdiende (ik geloofde het ook niet, maar dat was wel zo) 1-1 in de 2e helft. In de 2e verlenging, toen ik al spelers ging wisselen voor de pennels schoot Ibrahimovic de 2-1 binnen. :(
De eerste en laatste kans van Volendam om dat ding mee naar huis te nemen.

De Beker
Na overwinningen op Groningen en Heracles werd Volendam uigeschakeld (door een veel beter :| ) Ajax.

De Eufa Cup
Lang leek het erop dat ik een nieuw record ging zetten voor het aantal doelpunten gescoord in een jaar van een team. We moesten spelen tegen team als Sigma Olouc, OFK Beograd en Zenith Petersburg. In de poule zaten behalve de laatste 2 ook nog HSV en Porto. Daar zijn we uiteindelijk 1e geworden maar dat, mede met het behaalde resultaat vorig jaar, zorgde ervoor dat we overmoedig de knockout ronde ingingen en daar werden we flink op ons nummer gezet door Palermo. Die wonnen met 1-3 in het Veronica Stadion.

De Eredivisie
In de competitie ging het allemaal soepel. Uiteindelijk hebben we maar 3 wedstrijden verloren; Ajax thuis, PSV uit en, toen het er allemaal niet meer om ging, Vitesse thuis.
Tussen die Ajax en PSV verliespartijen zat een run van 13 maal achtereenvolgend winst. Waar het vorig jaar super stroef in de competitie ging, ging het dit jaar (volgens mij dankzij de vernieuwde tactiek) van een leien dakje. Ondermeer een puntenrecord voor teams, doelpuntenrecord voor teams, meeste wedstrijden gewonnen achter elkaar voor team en een aantal individuele records.
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/8255/eindstandleague1eh.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/8056/eindstandgraph6ux.th.jpg
[img=http://img145.imageshack.us/img145/3756/endseasonoverview2xa.th.jpg]

Spelers
De alleskunner Korbankolev werd behalve assist en MoM koning ook toevallig nog topscorer. (Waarom betaal ik Cavenaghi zo veel 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/447/topscorerkorbankolev1rg.th.jpg
Volgens mijn assistent is hij zo in vorm dat hij een "Club Legend" kan worden. Wat dat ook is, dat klinkt goed. Ik had nog nooit zo'n bericht gezien in ieder geval.
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/2893/topscorerkorbankolevclublegend.th.jpg

Beste speler werd Wonderkid Luiz Henrique. Op het moment dat er 1 speler het halve veld met bal dwars oversteekt weet je dat je niet meer in de GGD speelt en dat je een goeie te pakken hebt. Als de top 3 van NL en een handvol buitenlandse clubs dan ook nog eens 25miljoen+ gaan bieden voor hem weet je dat het niet heel veel beter wordt dan wat je hebt.
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/1279/clipboard017ny.th.jpg

Volgend Jaar
Qua bekers of prijzen om te winnen weet ik echt niet wat ik nog zou willen. Na een dominant landskampioenschap en een Eufa cup blijven alleen nog de Gatorade en Johan Cruyff schaal over. Als er nu een interessant team komt ben ik echt gelijk weg. Een lichtpuntje is dan wel dat mijn board eindelijk het stadion van 6000 plaatsen naar 9000 gaat uitbreiden. Die 3000 zijn nodig om Cavenaghi te betalen vermoed ik.
Gelukkig mag ik nu weer gaan doen wat ik het leukste vind aan het spelletje; spelers kopen, verkopen en het team opbouwen voor volgend jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na veel lappen tekst eindelijk wat plaatjes geschoten van mijn topspelers:

Ural
Http://www.xs4all.nl/~dovdmeer/foto/Ural.jpg

Spits Campos
Http://www.xs4all.nl/~dovdmeer/foto/Ural_campos.jpg

Middenvelder Cardenas
Http://www.xs4all.nl/~dovdmeer/foto/Ural_cardenas.jpg

Keeper Gabolov
Http://www.xs4all.nl/~dovdmeer/foto/Ural_gabulov.jpg

Gisteren nog even gespeeld, 3 gewonnen en 1 verloren. Ik sta nu 2e, en heb 4 punten achterstand op CSKA Moscow. Aankomende wedstrijd is een zware...tegen Zenith Petersburg, Die staan 4e

In de laatste wedstrijden wel een luxe probleem ontstaan...Vaste kracht bianchi was geblesseerd, en dus Esterilla erin...4 wedstrijden...7(!) doelpunten.. 8)7 echt bizar...Dus ik laat hem maar staan, en laat Bianchi maar even reserve nu...

Ik krijg reteveel aanbiedingen voor bovenstaande spelers, maar sla ze allemaal af, helaas vinden Cardenas en Campos dat niet echt leuk...Blijkbaar helpt het wel als je een press release doet dat ze het zo goed doen...Alleen zit ik nog steeds met het contract van Campos....:/..Misschien moet ik Campos toch maar verkopen voordat hij transfervrij wegloopt..Alleen weet ik zeker dat er veel herrie gaat komen van andere spelers en de supporters...veel spelers zien Campos als supertalent, en willen graag met hem spelen...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

:(

Harrogate/PSV save wil niet meer laden :( Gelukkig doet een backup het nog wel, maar moet een paar wedstrijden overnieuw spelen. Gelukkig ben ik hier al safe en zit de 5-1 en 4-2 tegen ManUtd en Arsenal er nog in.

Geen PSV dus.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:00:
:(

Harrogate/PSV save wil niet meer laden :( Gelukkig doet een backup het nog wel, maar moet een paar wedstrijden overnieuw spelen. Gelukkig ben ik hier al safe en zit de 5-1 en 4-2 tegen ManUtd en Arsenal er nog in.

Geen PSV dus.
Hier zal iedereen hier blij mij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ben nu de dag gepasseerd dat PSV mij benaderde, dit keer geen aanbod gehad :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gewoon zelf interesse tonen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Mjah, maar dan moet de positie van de manager wel ter discussie staan en dat staat'ie niet eens meer :o

Ik was als 12e geeindigd, nu in de replay ben ik als 9e geeindigd in de EPL, genoeg voor Europees voetbal, Intertoto (Euro Vase) om precies te zijn. Wil ik de UEFA Cup winnen moet ik 23 (!) Europese wedstrijden spelen 8)7

/edit
:o

Stadionuitbreiding 2, 10.150 zitplaatsen erbij 8)7 En nu niet na gedram van mijn kant maar gewoon vanzelf uit het bestuur _O_

[ Voor 19% gewijzigd door King Nothing op 11-04-2006 21:30 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Weet niet of het interessant is, maar misschien kunnen we in tweakers een IRC kanaal maken #FM06. Zo maar een idee, dat mensen daar terecht kunne eventueel met speler requests en tussentijdse verslagen. Heb het al aangemaakt ter test. Laat even weten ok :) .

Gewoon even naar irc.tweakers.net gaan en dan bij channel FM06 invullen :) .

@KN : Zal waarschijnlijk komen vanwegen europese voetbal, kijk maar naar AZ, krijgen nu ook een iets ruimer stadion dan "de Hout" .

[ Voor 35% gewijzigd door JanW op 11-04-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep0ss schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:30:
Weet niet of het interessant is, maar misschien kunnen we in tweakers een IRC kanaal maken #FM06. Zo maar een idee, dat mensen daar terecht kunne eventueel met speler requests en tussentijdse verslagen. Heb het al aangemaakt ter test. Laat even weten ok :) .

Gewoon even naar irc.tweakers.net gaan en dan bij channel FM06 invullen :) .
Is wel leuk :) Ben er net even op geweest, maar Eposs antwoorde niet :+

Is denk ik wel een goed idee, als er maar regels worden opgesteld, die dan bv. in dit topic komen te staan.
Misschien mag je daar dan wél vragen van: Ik zoek een keeper, tips? dan heb je daar zo in een paar seconden een goede keeper _/-\o_
Of: ik zoek een leuke club? Dat soort dingen, of die wel of niet mogen, zodat dit topic grootendeels voor verslagen gebruikt kan worden.

Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Dat was inderdaad mijn plan ja, moet dan wel even opgenomen worden in de TS erbij als het dus inderdaad doorgaat. Als ik er alleen met Tom in zit schiet het ook niet op.

//edit

Waar irc ook voor bedoeld is is voor de snelle vragen bijvoorbeeld: Tim Bakens kan ik uitlenen aan west Ham voor 500.000 + 100% salaris maar wel met een Future Fee, zal ik dit doen of niet, want hij is een van mijn weinig centrum verdedigers.

offtopic:
Dit was mijn 500ste post :o

[ Voor 51% gewijzigd door JanW op 11-04-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:29:
Stadionuitbreiding 2, 10.150 zitplaatsen erbij 8)7 En nu niet na gedram van mijn kant maar gewoon vanzelf uit het bestuur _O_
Kijk, dat zou je dus gemist hebben als je in naar Eindhoven was gegaan. Zo'n stadion uitbreiding is toch wel een van de betere dingen die je kan bereiken binnen FM.:Y)

(Niet dat het in Eindhoven niet leuk is, op zondag avond ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik ben gewild opeens :X :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/901efe497a61b3b1aaf880ac8599c43b/thumb.jpg

Australie is de gelukkige geworden.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

06/07 League One
Eigenlijk zijn we vrij gemakkelijk kampioen geworden. Het enige waar het aan ontbrak was een topscoorder. Haal je transfervrije jongens van de topclubs, scoren ze allemaal niet. Dus heb ik aan het eind van het seizoen een setje nieuwe spitsen moeten halen. Ik had gelukkig wel een mannetje die gegarandeerd alle vrije trappen er inlegde (Carlitos). Hem heb ik halverwege het volgende seizoen in de Championship verkocht aan Watford omdat Darren Potter het erg goed deed op zijn positie. Ook heb ik aan het begin van het Championship-seizoen Colin Healy (13-voudig Iers international) verkocht aan West Ham omdat ik geld moest hebben en plaats voor talent. Daarnaast stapte ik van 3-5-2 over op 4-4-2diamond dus had ik sowieso wat middenvelders te veel.
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/3402/fm32wn.th.jpg
Verder ook de VANS Trophy gewonnen! De andere bekers was niet veel soeps.

07/08 Championship
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/5329/fm49if.th.jpg
Het was tot op de laatste speeldag spannend, maar het is wel gelukt! Na 5 wedstrijden stond ik op de 18e plaats: 1 winst, 2 gelijk en 3 verlies. Toen ben ik overgestapt van mijn 3-5-2 op een 4-4-2 en dat werkte wel opeens. Gevolg: 15 winst op rij en de eerste plaats en 4 punten voor op de nr2. Helaas raakte m'n team begin vorige week (irl) aan het aquaplanen waardoor ik nutteloos punten verspeelde. Na een paar dagen (irl) rust weer een goede run en aan het eind van het seizoen was het tussen mij en West Ham. Op de laatste speeldag was het Darlington-Sheffield Wednesday (moesten winnen voor play-offs) en Derby (moesten winnen om niet te degraderen)-West Ham. Darlington stond 2 punten voor. Ik win met 3-0 en West Ham speelt slechts 2-2. Wederom Kampioenen!!!

Tactiek/Opstelling
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/7607/fm08me.th.jpg
Afhankelijk van hoe de wedstrijd loopt zet ik de MC en AMC allebei een linie terug, dus DMC en MC.

In principe is dit mijn basisteam, al was Diego aan het begin van het seizoen net terug van 5 maanden blessure. Hij is gelukkig weer terug op z'n niveau maar nog wel af en toe geblesseerd. Robbie Foy is de stand-in voor MR/ML posities maar ook vaak geblesseerd. Tahiri (swe) was in eerste instantie de spits maar mist gewoon het neusje voor de goal, 15 is te weinig. Ik had aan het begin van het seizoen ook nog Eikenes (Nor) gehaald, raakte geblesseerd maar aan het eind van het seizoen kreeg ie toch een kans. Met 9 goals in 11 wedstrijden heeft ie mij overtuigd. Tahiri heb ik na de laatste wedstrijd op transferlijst gezet en daarnet verkocht aan Panionios voor 4,5M (waarvan het grootste deel monthly inst.) +40%. Het valt me trouwens op hoe gigantisch de waarde van spelers stijgt als je alleen al promoveert naar de Premiership. Ik had een overbodige middenvelder voor 1M (waarde 750k) al verkocht op 3/4 van het seizoen. Nu komt de transferdatum in de buurt en is ie opeens 2M waard terwijl ie geen wedstrijd in het eerste speelde.

AveRat in de Championship
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/4800/fm59qy.th.jpg

Cups
FA Cup: 5e ronde, thuis tegen Middlesbrough, ik kom op 1-0 maar uiteindelijk terecht verloren met 1-2
League Cup: Lullig verloren van prutsers Cardiff City ergens in de tweede ronde ofzo, ik heb het al verdrongen.

Topscoorder: Darryl Knights
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/3277/fm61en.th.jpg
Gehaald voor een paar euro's van Ipswich als talent en blijkt behoorlijk te zijn gegroeid waardoor ie vrij snel basisklant werd. Nu vaste waarde en zeikende om een nieuw contract. Krijgt ie wel, al moet ie nog wel wat doen aan z'n hé-een-keeper-laat-ik-daar-maar-op-mikken-syndroom. Maar 20 goals is toch niet slecht.

Beste stats: Sherman Andres Cardenas
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/2066/fm78pq.th.jpg
Behoeft voor de meesten geen uitleg meer.

Talent: Neil Stuart
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/1845/fm90px.th.jpg
Het grote talent volgens scouts en assistent en gezien het aantal topclubs wat geïnteresseerd in hem is hebben ze waarschijnlijk ook gelijk. In de reserves en U18 speelt ie in ieder geval al erg goed. Wordt volgend seizoen de vaste stand-in voor de rechtsbackpositie.

Voor de vergelijk met Wildhagen:
Anthony Grant
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/3440/fm85no.th.jpg
Ik heb hem ook op DR getraind, komt wel eens van pas.

Volgend seizoen
Enkele engelse sterke spelers proberen te halen en proberen af te geraken van het gigantische overschot aan (multifunctionele) middenvelders in m'n reserves. Toen ik een nieuw contract kreeg aangeboden wilde de board de trainingground niet aanpassen maar nadat promotie zeker was voldeden ze aan mijn verzoek. Dat zal helpen bij het aantrekken van goede spelers. Ik hoop zo rond de 10e plaats te kunnen eindigen maar wie weet wat de toekomst brengt....

In april kreeg Blind te horen dat de volgende wedstijd beslissend was. De spelers hebben laten merken wat ze van hem dachten.
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/4308/fm23dx.th.jpg

En wie staat er in het rijtje opvolgers?!?!
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/7843/fm16ah.th.jpg
Het werd de Nees trouwens, ik heb ook niet gesolliciteerd. Eerst mijn werk bij Darlington afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren niet al te veel vorderingen gemaakt. Een wedstrijdje tegen Zenith Petersburg, waar het best goed ging...Helaas in de 92 minuut werd het 3-3 na een 3-1 voorsprong. Was een erg vervelende pot wbt blessures en kaarten. Mijn 1e keeper was al geblesseerd, mijn 2e keeper Garvish, Boichenko en Esterilla zijn geblesseerd geraakt. In de eerste week na de wedstrijd raakte ook Bianchi nog geblesseerd...:(...Wordt leuk voor de volgende wedstrijd tegen Terek, Campos en Almiron spelen ook niet wegens een schorsing....Geen idee wie nu de doelpunten moet gaan maken, en wie ze tegen moet gaan houden...Moet maar eens in het 2 team gaan shoppen voor de volgende wedstrijd...

Cardenas is intussen weer blij dat hij voor Ural kan spelen...hopelijk trekt dat campos ook over de streep...:)

zoekende naar een nieuwe assistent valt mijn oog opeens op de volgende namen: Neeskens en van Basten hebben allebei geen club!...een paar pogingen gedaan, maar ze willen niet komen...jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:45:
Ik ben gewild opeens :X :D

[afbeelding]

Australie is de gelukkige geworden.
Wat moet je als bondscoach eigenlijk allemaal doen? Ook trainingen maken en staff aanstellen of is het alleen spelers selecteren en een tactiek bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

In mijn potje gaat alles nog naar wens nu in het 2e seizoen met Chelsea. Ik heb het team nu echt naar mijn hand gezet met de juiste aankopen voor de juiste posities. Speel nu 3-2-2-1-2 en al mijn spelers presteren prima :)
Heb ook qua trainingsstaf de juiste mensen bij elkaar gehaald, coaches van milan, barca en man utd afgesnoept. Ik ben er nog niet helemaal klaar mee maar het gaat de goede kant op.

Ook het board is dik tevreden (delighted) en zowaar nog een stadionuitbreiding gehad van 9000 zitplaatsen. Altijd leuk.

Jammer dat ik het Charity Shield verloren heb aan Man Utd :( weer een prijs minder die ik kan winnen dit seizoen. Maar ik heb toch mijn vizier gericht op de CL natuurlijk. Gaat wel lukken denk ik Drogba en Ronaldo scoren aan de lopende band, krijgen goede aanvoer van Messi en Robben op de flanken en Lampard er vlak achter. Het vuile werk wordt opgeknapt door Maduro en Makelele.
Met het oog op de toekomst heb ik al een flink aantal spelers gekocht die ik langzaam het 1e elftal in ga brengen, zoals Kompany, Vandenborre, de Guzman, Kalou...
Ben alleen nog op zoek naar een hele goede jonge keeper, iemand suggesties? Geld speelt geen rol 8)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:49:
Wat moet je als bondscoach eigenlijk allemaal doen? Ook trainingen maken en staff aanstellen of is het alleen spelers selecteren en een tactiek bedenken?
Alleen speler selecteren en de tactiek bedenken. Trainingen kan je niets aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je ook bondscoach EN club coach tegelijk kunnen zijn? Of is dat juist altijd zo? Ik ben nooit gevraagd voor bondscoach ofzo...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PapaLazarou: hehe, jij hebt Öberg zie ik, die heb ik ook in mijn Malaga-game (niet bij Darlington dus). Hoe doet hij het bij jou? Ik vind hem maar zwaar tegenvallen, laat te vaak zijn mannetje lopen...
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:31:
Zou je ook bondscoach EN club coach tegelijk kunnen zijn? Of is dat juist altijd zo? Ik ben nooit gevraagd voor bondscoach ofzo...:)
Ja, dat kan. Ik ben in beide games zowel bondscoach (Schotland en Nigeria) als clubcoach (Darlington en Malaga).

En in aanvulling op wat ArieR meld: een bondscoach kan ook staff huren. Trainingen kan je idd niets mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:35:
Ik vind hem maar zwaar tegenvallen, laat te vaak zijn mannetje lopen...
Hij heeft niet toevallig ergens familiebanden met van Bommel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in aanvulling op wat ArieR meld: een bondscoach kan ook staff huren. Trainingen kan je idd niets mee.
Ok, en wat voor rol, behalve de adviserende, hebben zij dan?

Ik ben gevraagd in mijn game om Zwitserland te coachen. Dat wil ik graag doen (Volendam wordt een beetje van hetzelfde) maar ik wil van te voren wel precies weten waar ik aan toe ben. Bondscoach ben ik nog niet geweest namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:49:
[...]

Je kunt ze het U23/U21/U19-team laten coachen, als je daar zelf geen zin in hebt (en dat heb ik niet). Kan via de options, als je tenminste staff hebt.

Verder weet ik het niet eigenlijk, wat je d'r nog meer mee kunt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:49:
[...]

Ik ben gevraagd in mijn game om Zwitserland te coachen. Dat wil ik graag doen (Volendam wordt een beetje van hetzelfde) maar ik wil van te voren wel precies weten waar ik aan toe ben. Bondscoach ben ik nog niet geweest namelijk.
Ik zou zo wie zo je club aanhouden. Je kan dan namelijk misbruik maken van de scouts die bij je team rondlopen ;) . Je stuurt er in jouw geval gewoon een naar de Zwitserse competitie en laat hem rapporteren over goede zwitserse spelers. De rest is het bijna hetzelfde als een club (op training na dan). Je hoeft alleen niet te betalen voor nieuwe spelers. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf ook gewoon normaal bij mijn club, maar dan ga ik daarnaast Zwitserland doen. Dat houd de afwisseling erin.

(Beetje een Guus gedachte vanuit de club gezien, maar goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Na twee succesvolle seizoenen bij Chelsea heeft zojuist Portugal bij mij aan de deur geklopt :) Ik heb flink zitten twijfelen. Aan de ene kant zit ik niet echt te wachten op een dubbelbaan en als ik het al doe, dan toch liever Brazilie of Nederland oid. Uiteindelijk toch maar besloten het te doen. Het EK is volgend jaar al dus hoef ik maar een paar kwalificatiewedstrijden te spelen. Na het EK stop ik dan :)

Dit is hoe ik Portugal aantref: http://img143.imageshack....205/041220061440100jo.jpg

Wordt dus nog wel ff werken om me te kwalificeren, maar dat mag geen probleem opleveren. Mocht ik me niet kwalificeren, dan heb ik gewoon een rustige zomer, tis toch maar Portugal :+

Het EK onder 19 staat wel meteen voor de deur, maar aangezien ik daar helemaal geen zin in heb, heb ik mijn assistent bij Chelsea gevraagd of hij ook assistent bij Portugal wil worden, en dat wilde hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:43:

Dit is hoe ik Portugal aantref: http://img143.imageshack....205/041220061440100jo.jpg

Wordt dus nog wel ff werken om me te kwalificeren, maar dat mag geen probleem opleveren. Mocht ik me niet kwalificeren, dan heb ik gewoon een rustige zomer, tis toch maar Portugal :+
Even van Macedonie winnen en je staat tweede. Je moet je echt wel kunnen kwalificeren. Anders zijn we hier heel teleurgesteld in je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PapaLazarou: hehe, jij hebt Öberg zie ik, die heb ik ook in mijn Malaga-game (niet bij Darlington dus). Hoe doet hij het bij jou? Ik vind hem maar zwaar tegenvallen, laat te vaak zijn mannetje lopen...
Heeft bij mij wel 6 voor "off the ball" maar op zich doet ie het niet slecht. Had een 7.1 in z'n eerste seizoen in de Championship. Ik ben wel al bezig om nog een extra verdediger te halen, 20jarige DC/DMC van Leeds en U21 international. Heb 4,7 geboden (waarde 3,4M) hopen dat ze akkoord gaan.

Ik schrok wel even van die televisie opbrengsten. Tering, bijna 20M!! Ik had net 7M op de bank staan. Hierdoor verdubbelde m'n wagebudget ook meteen en kon ik 2 belangrijke spelers (Hughes en Knights) een nieuw langlopend contract met flinke afkoopclausule aanbieden.

Ik ben inmiddels ook bondscoach, van Egypte!! :) Ze vroegen me en ik was bang dat het nogal prutspelers zouden zijn, maar de meesten zijn niet slecht. De verdedigers zijn het minst ontwikkeld. Ik moet de eer hoog houden voor de WK kwalificatie (de eerste 2 wedstrijden werden met 2-3 verloren, dus toen werd vorige coach ontslagen) maar ik ga voor het WK. Moet lukken met Mido. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Ben nu bezig met mijn derde seizoen Feyenoord. Eerste seizoen de titel gewonnen, vorig seizoen de dubbel en bovendien de kwartfinale van de CL. Die Europese reeks heeft behoorlijk wat geld opgeleverd dus ik heb een aardig elftal kunnen bouwen.

Huidig elftal (dec 2007):

GK: Probleemgeval. Degré staat er nu, Anthony Silva als backup maar die laat teveel ballen door

DL: Grosso (Pineda)
DC: Barzagli (Pineda, Bahia)
DC: Vanden Borre (Pineda, Bahia)
DR: Carlos Magno (Vanden Borre)

DMC: Mascherano (Guarin, Edgar Davids)

ML: Kalou (Grosso, Adu, Leonardo)
MC: Obu Mikel (Defour)
MR: De Guzman (Kalou, Carlos Magno)

FC: Kuyt (Johnson, Scorza)
FC: Fred (Johnson, Scorza)

Het halen van Fred was een meesterstukje in mijn vorig seizoen. Ik heb veel spelers verkocht en verhuurd voor geld om hem te kunnen halen. Ik had 19,8 miljoen aan transfer funds gegenereerd door onder meer Vincken, Kisliy, Jenner, Favaro en Loovens van de hand te doen. Lyon wilde 19,5 miljoen hebben :-) Fred wilde alleen komen met een 3-jarig contract en het absolute maximum aan wages, een minimum release clausule en nog wat secundair spul. Ben ermee akkoord gegaan en heb zijn contract afgelopen zomer gelukkig kunnen openbreken en verlengen onder gunstiger voorwaarden.

Zijn prestaties waren behoorlijk: 35 goals en 13 assists in 45 wedstrijden. avr 7.49. Dit seizoen begon ie een sutk minder en mistte veel kansen, al is ie de laatste twee wedstrijden weer op stoom. Hij staat nu op 14 goals en 8 assists in 20 wedstrijden, met een avr van 7.85

Kuyt blijft onvoorstelbaar goed. Eerste seizoen 34 goals/17 assists in 40 wedstrijden. Vorig seizoen 42/17 in 47 wedstrijden en dit seizoen tot nu toe 20/4 in 20 wedstrijden. Avr eveneens 7.85. Toch levert ie veel grijze haren op omdat ie de meest eenvoudige kansen weet te verprutsen. Ballen eri knallen vanaf 30, 35 meter is geen probleem maar een intikkertje is stukken moeilijker. Als ie 1 op 1 door is op de keeper mist ie (zonder overdrijven) 9 van de 10 keer.

De Guzman is een "wonderkid" volgens zijn beschrijving. Haalr een avr van 7.52 tot nu toe dit seizoen, hetzelfde als vorig seizoen.

We staan nu eerste in de eredivisie met (na 14 wedstrijden al) 9 punten voorsprong op PSV en 12 op Ajax:

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/7299/fey0708league9xe.th.jpg

Toch gaat het enorm moeizaam omdat we een gigantische hoop kansen verprutsen in het veld en bovendien veel teveel goals doorlaten. Mijn (beoogd) eerste keeper Silva staat na 17 wedstrijden op 18 tegendoelpunten en slechts 5 clean sheets. Ben sinds kort overgestapt op een van m'n youngsters, Vincent Degré, die na 4 wedstrijden nog geen bal heeft doorgelaten. Helaas raakte hij in de laatste wedstrijd gelijk voor 2 maanden geblesseerd.
spoiler:
Kenneth Stenild
die normaal een goede keeper wordt, ontwikkelt zich in mijn game als een dweil. Wel heb ik een 16-jarige regen opgepikt: Roberto Graziano (dubbed the new Gianluigi Buffon) voor 60K. Nu al 650K waard. Verder heb ik een 17-jarige Braziliaanse keeper transfervrij kunnen tekenen. 20 aerial ability, 12 command of area, 20 communication, 20 handling, 20 kicking, 20 one on ones, 16 reflexes, 12 throwing, 20 decisions, 18 concentration... wereldstats. Helaas wordt dat verprutst door een 18 voor eccentricity. Een soort barthez dus. Ook heeft ie slechts 8 voor jumping.

Van de winter dus maar eens op zoek naar een nieuwe eerste doelman. Degré en de zijnen vind ik toch nog net iets te jong.
spoiler:
Ochoa
heeft inmiddels helaas geen interesse meer,
spoiler:
Akinfeev
ook niet en die is bovendien te duur.

Mijn tactiek is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/3442/fey0708tactic7fp.th.jpg

.. een eigen versie van de SideWinder-tactiek van de dugout-forums. Die tactiek is te aanvallend, ik kreeg teveel tegengoals door tegenstanders die achter mijn backs vandaan renden. Ik heb met name hun aanvallende kwaliteiten wat getemperd. Kansen creëren we toch wel genoeg en aangezien mijn backs ziekelek goeie crossing hebben (20) halen ze toch nog een heel aantal assists. Groso en Carlos Magno kunnen bovendien goed 1 of 2 linies naar voren opschuiven als de nood aan de man is.

Financieel gaat het voor de wind, en dan komen straks de winstpremies er nog bij. Eddie Gaven kan bovendien vertrekken, die voegt echt helemaal niks toe aan het elftal (al stond ie 2 jaar geleden nog omschreven als "a player of immense quality"). Dat zal ook nog zo'n 6 miljjoen opleveren deze winterstop.

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/1772/fey0708finances6oi.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:59:
Ik ben inmiddels ook bondscoach, van Egypte!! :) Ze vroegen me en ik was bang dat het nogal prutspelers zouden zijn, maar de meesten zijn niet slecht. De verdedigers zijn het minst ontwikkeld. Ik moet de eer hoog houden voor de WK kwalificatie (de eerste 2 wedstrijden werden met 2-3 verloren, dus toen werd vorige coach ontslagen) maar ik ga voor het WK. Moet lukken met Mido. :P
Wie is je eerste keeper? Ekramy? Ekramy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al plannen om dit weekend de PSP versie te gaan halen. Ik zelf twijfel nog vanwege de beperkte aantal landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een idee om in die IRC te komen?
Ik zit er nu alleen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou best druk in je eentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:42:
Iemand nog een idee om in die IRC te komen?
Ik zit er nu alleen :+
offtopic:
Rond 7 uur zal ik er zijn Tom, zit nou nog op stage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel leuk als mensen geinterreseerd zijn:
Heb nu 4 wedstrijden met Groningen gespeeld en heb nog 0 tegendoelpunten tegen. Als jullie deze tacktiek willen gebruiken zwier ik hem wel online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Eerste wedstrijd: http://img132.imageshack....421/041220061739117hd.jpg

92e minuut \o/

En wedstrijd twee: http://img133.imageshack....205/041220061745479dv.jpg

Stand: http://img142.imageshack....996/041220061746423da.jpg

Das dus ook meteen gefixed :Y) Eerste zal er waarschijnlijk niet inzitten aangezien ik niet meer tegen Zweden speel, maar de eerste twee gaan sowieso naar het ek, dus ik zit wel goed denk ik 8)

Geluk mijn reet btw :P

[ Voor 74% gewijzigd door Benotti op 12-04-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das geluk hebben :)

Pff, Nu bij Groningen wordt er flink aan m'n spelers getrokken:
Jack Tuyp: Metz, Ajax, Spurs
Luirink: PSV
Paul Matthijs: ook PSV

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:17:
[...]

Wie is je eerste keeper? Ekramy? Ekramy?
Ik heb hem bij de selectie zitten. Hij speelt nu overigens bij RKC. Nu ga ik eerst even opnieuw mijn National Pool (is gelukkig geen kutwerk, ofzo) maken en een halve week opnieuw spelen want m'n laptop is uitgevallen toen ik boterhammen stond te smeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Aaarggh.... Milan heeft 26 miljoen +20% geboden voor De Guzman. Totaalwaarde 31,5 miljoen. Voor Gaven is net 6,25 miljoen geboden. Met de 7,5M aan transferbudget dat ik nu al hebt komt mijn nieuwe transferbudget dan uit op een slordige 40 miljoen...

Aanlokkelijk. Zeker aangezien De Guzman een nieuw contract wil (hij staat nog wel 5 jaar onder cnrtact maar krijgt nu 15,000 per week, hij wil naar 44,000). Lastig hoor.. In mijn vorige games speelde De Guzman erg matig, maar nu speelt ie erg goed (7.5 avr).

Ik denk dat ik ga kijken of ik goede apelers kan halen van het geld wat ik binnen krijg. Misschien dat ik Kompany haal, Vanden Borre naar DR plaats en Carlos Magno een linie naar voren schuif. Hoewel, met 7 off the ball en 13 voor acceleration is hij niet echt optimaal voor een AMR.

Twijfels. De Guzman is net 20, omschrijving "wonderkid" verdwijnt pas bij 22 jaar tenzij ie plotseling stopt met de ontwikkeling. Normaal gesproken zou ik hem dus ook over een jaar nog kunnen verkopen als wonderkid.

/edit - in het "team report" van m'n assistent is hij teruggegaan van 5 naar 4 sterren. Wellicht een teken aan de wand?

[ Voor 7% gewijzigd door Anders op 12-04-2006 18:11 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.