Verslag seizoen 09/10 Darlington
Vorige seizoenen:
08/09: 9e in Premiership
07/08: 1e in Championship
06/07: 1e in League One
05/06: 1e in League Two
Premiership
Het 2e seizoen in de Premiership zit er op. De doelstelling was rond de 6e plaats eindigen en europees voetbal halen. Omdat ik vorig seizoen een wat matig scorend vermogen had moesten er nieuwe spelers komen. Zodoende heb ik een aantal redelijk grote versterkingen gehaald: Cavenaghi (€ 11M), Brown (free) en Mido (free) moesten de drie spitsen worden. Iniesta en Seedorf kwamen het middenveld versterken. Spelend in een 4-3-3 waarbij de twee buitenste spitsen op de AM R/L met pijltje naar de spits staan.
De voorbereiding liep voortreffelijk met onder andere een 1-8 tegen Benfica en een overwinning op het eigen toernooi met PSV, Sevilla en CSKA. De competitie seizoen begon zoals het vorig seizoen eindigde: rommelig. Blijkbaar werkt de 4-3-3 alleen goed in vriendschappelijke wedstrijden.
Toch maar voor een 4-4-2 diamond gekozen met aparte instellingen voor uit en thuis. De uit-tactiek gebruikte ik ook thuis tegen de toppers. En vanaf de 18e wedstrijd begon het eindelijk te lopen. We stegen van de 10e naar de 4e positie. Met nog een paar wedstrijden te gaan was er uitzicht op voorronde Champions League en misschien meer. Dankzij overwinningen op Man Utd, Liverpool en Chelsea haalde ik zelfs Aston Villa (3e) in. De een na laatste wedstrijd ging in een bizarre match met 7-5 verloren tegen Newcastle:
Met 1 wedstrijd te gaan stonden Aston Villa en ik toch nog gelijk in punten waarbij ik het beste doelsaldo had en Chelsea er 1 puntje achter met nog 2 wedstrijden in te halen. Chelsea draait niet meer lekker. Uit deze twee wedstrijden werd slechts 1 puntje gehaald en kwam alles aan op de laatste speeldag waarin dus de 2e t/m 4e plaats verdeeld ging worden. Arsenal was inmiddels kampioen.
Mijn voorkeur was de 3e plaats zodat ik voorronde CL kon spelen, wat wel een lekkere voorbereiding voor het seizoen geeft en toch ook een ereplaats. Met een thuiswedstrijd tegen het reeds gedegradeerde Wolves zou het in ieder geval niet lastig worden. Ik stuurde dus maar m'n B-elftal het veld op. In deze wedstrijd heb ik in de virtuele stand achtereenvolgens 2e, 3e, 4e, 3e en weer 2e gestaan. Ik kwam 1-0 achter en kwam vervolgens toch op een 1-2 voorsprong, Aston Villa liep snel uit naar 3-0 en Chelsea kwam 1-0 achter, 1-2 voor en weer 2-2 gelijk. De eindstand werd dus 2e, ver boven verwachting.
Eindstand Premiership, AveRat & Team van het Jaar
Cups
Carling Cup: 3e ronde
FA Cup: finale (2-1 verloren van
Man Utd Ruud van Nistelrooij)
Selectie
Topscoorders
Mido is Players Player of the Year geworden, Cardenas Young Player of the Year en Seedorf 2e plaats Footballer of the Year.
Talent

Hill is in de basis gekomen omdat mijn andere talent die rechtsback zou gaan spelen geblesseerd raakte. Hij deed het boven verwachting goed en die ander raakte nog 2x geblesseerd.
Home & Financiën
Toekomst
De zomer is begonnen en ik ben nog een paar versterkingen aan het regelen. Iniesta heb ik weer verkocht aan Sevilla voor 10M+20%, evenals Brown 1,2M naar Hibernian. De eerste mocht weg omdat ik te veel middenvelders heb, de tweede omdat ie sinds de voorbereiding niet uit de verf komt. Verder nog wat jeugd wat mag verkassen. Ik heb een Braziliaanse AM/FC aangetrokken voor €10M. Slechts een 8 U21 gespeeld maar de 'appeal' werkte weer goed bij de work permit-board. Helaas moet ik wel een zeer talentvolle AMRC uit Zuid Afrika laten gaan omdat zijn contract niet verlengt mag worden. Hij speelt te weinig, maar ja, tis nog een talent. Verder komt er een Griekse international DM/AML en een Frans U21 groot talent AMR van Bordeaux. Daar komt misschien nog een AML bij want m'n scouts kwamen een Spanjaard met goede stats tegen bij het U21 EK die 'star of the future' is. Die 3 kosten allemaal rond de € 6M. Ik geef nog geen grote bedragen uit.
Ik ben inmiddels ook in trek bij diverse clubs, ik heb oa afgeslagen: Ajax, Liverpool (die probeerden het zelfs 2x in een maand), Villareal en Corinthians. Maar dit seizoen CL dus ik blijf. Ik ben benieuwd of ik of Chelsea voorronde moet spelen aangezien Chelsea wel de CL heeft gewonnen maar 4e is geworden.
Doel: Meedoen voor de CL-plaatsen en overwinteren in de CL.