[PC]Football Manager 2006 - Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.734 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
Ook maar weer eens een nieuwe game begonnen.
Met LLM Teamgenerator uitgekomen op Godoy Cruz Antonio Tomba in de Argentijnse Primera B Nacional.
Team is redelijk en er zit zeker wel wat goede spelers tussen. Verdediging kan alleen wel wat beter.

Financien zijn niet echt geweldig, 60.000 wagebudget per maand en een transferbudget van ook 60.000 euro.

Bestuur verwacht dat ik ga bouwen aan een nieuw team en dat is inderdaad ook best nodig, sommige spelers zijn gewoon te oud. Beste spits bijvoorbeeld is 32.

Stadion is redelijk, 15000 zitplaatsen. Training ground is fairly basic.

Ga nou verder en wat games spelen, zie wel hoe het gaat. :)

Stand in het echt daar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Talleres 22 
San Martín SJ 21 
San Martín Mza 20 
Aldosivi 19 
Juv. Antoniana  17 
Chacarita 17 
GODOY CRUZ AT 17 
Huracán 16 
Atlético de Rafaela 16 
CAI 16 
Belgrano 14 
Tigre 14 
Defensa 13 
Ben Hur  13 
El Porvenir  13 
Nueva Chicago  13 
Unión 11 
Huracán TA  10 
Almagro 8 
Ferro CO  6

[ Voor 41% gewijzigd door JanW op 02-04-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de passing op direct staan en ik moet zeggen dat het begint te werken. Eerste wedstrijd verloren (eigenlijk 2x want m'n laptop viel uit omdat ik wat schoolpapieren voor m'n fan-uitgang had liggen), het werd toevallig beide keren 3-2, alleen stond ik de '2e keer' 0-2 voor en toen ik er een verdediger bijzette kreeg ik (de enige) 3 schoten op doel die alledrie raak waren. :( Daarna 3-0 thuis tegen Derby!

Heb ondertussen Colin Healy voor 1,9M +30% verkocht aan West Ham dus financiën zijn ook weer beetje opgepord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:48:
[...]

Ik heb ze inmiddels al tot in de Championship gebracht, 2x op rij kampioen. De selectie heeft wel behoorlijk wat nieuw bloed nodig. Martis, Clarke en Johnson zijn de enige die van een beetje niveau zijn. Daarnaast zijn de trainingsfacilities zwaar k*t waardoor spelers niet zo graag willen komen. Maar tis een leuk cluppie. :) Ik ga vanavond maar weer eens verder.
Hehe cool :). Erg netjes 2x op rij kampioen! Zal het proberen te evenaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/icoon/cheer_icoon.gif Harrogate Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/icoon/cheer_icoon.gif

2e geworden in de Championship :Y)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:15:
[afbeelding] Harrogate [afbeelding]

2e geworden in de Championship :Y)
Dat roept om een verslag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Die komt zometeen :P
Moet ook een verslagje maken van m'n 1e hele seizoen bij Mitra want die heb ik ook alweer uitgespeeld vandaag :X

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Mjah...

Als je dan vanuit L1 naar de Championship promoveert dan verwacht je niet dat je bovenin mee gaat draaien en zeker niet als je dit bij je transferoverzocht ziet staan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/54ee9ec9e58e44850ef870c4af01ee30/thumb.jpg

:X
13 Man verkocht/weg laten gaan.

We zijn met dezelfde spelers dus als het vorige seizoen 2e geworden. De laagste plaats die we innamen was 9e, we hebben een deel van het seizoen 1e gestaan. Op het einde werd het nog spannend voor de promotieplaatsen omdat ik m'n 3 beste spitsen moest missen. Laatste wedstrijd verloren terwijl Aston Villa op gelijke hoogte met ons stond. Gelukkig verloren hunnie ook en konden wij gaan feesten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3ce68c0ce0d1b3272abe32610dc84a1/full.jpg

\o/

En de daders:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3ef97d6d91ea8b194a1d04b4500e440/thumb.jpg

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b9a121c0e541e5c3285aad742ef32185/thumb.jpg

Beste speler qua rating:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95da13aae82d091939cd76818bb8d434/thumb.jpg

Voor het komende seizoen heb ik iig al 1 versterking, David Dean, de spits die ik een jaar geleden voor 3,6 miljoen verkocht komt voor 120k terug :D

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, bij mij gaat het lang niet zo lekker in de Championship. Respect dat je 2e bent geworden. Ik sta na 5 wedstrijden 18e en wordt af en toe behoorlijk weggespeeld. Ik ben nu net aan 't proberen om 4-4-2diamond te spelen maar ik vind dat middenveld centraal zo leeg is. Er loopt wel iemand achter om alles op te vangen en een ervoor om aan te vallen maar er valt te veel ruimte. Ik heb nu gelukkig ff 1,5wk(fm) rust zodat ik er in 2 vriendschappelijke wedstrijden flink op kan oefenen. En ik moet er ook nog een goede linksback bij zoeken.

Ik heb nu m'n halve reserves (talenten) uitgeleend voor 5mnd, spelers op loan zetten gebeurt er nix, bied je ze aan en ze gaan als warme broodjes. Suf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Update II

(in navolging van mijn vorige stuk)

Feyenoord draaide eindelijk goed en zoals ik aangaf bleef mijn doelstelling hetzelfde: 1/4 finale UEFA en Kampioen, echter moesten we eerst maar de winter goed doorkomen.

Castelen zou het einde van het seizoen niet meer meemaken, hij was geblesseerd voor 7 maanden. Toch erg jammer voor een basisspeler. Noodgedwongen werd zijn positie overgenomen door de nog jonge De Guzman.

De winterstop brak aan, echter had ik nog geen behoefte voor aankopen en tevens was er ook geen geld beschikbaar. Toen kwam toch wel een apart moment: Barcelona informeerde naar Kalou. Overigens best vreemd aangezien hij niet echt fantastisch speelde, eerder gemiddeld. Aangezien ik de zwarte parel toch niet kwijt wilde, hoopte ik Barca of te schrikken met een vraagprijs van 18 Miljoen.....maar toen: AKKOORD ?!?!?!

Shit, wat nu? Ik heb maar 3 spitsen: Kuyt Kalou en Pi-Air. 18 miljoen is echt een hoop geld... Na even een adempauze was het toch tijd om de knoop door te hakken. Als eerst stuurde ik direct 2 scouts op pad, op zoek naar een nieuwe spits en Barcelona gaf ik groen licht om de onderhandeling op te starten. Uiteraard kwamen die 2 snel tot een overeenkomst en de transfer was beklonken.

De scouts droegen enkele jonge spitsen aan, maar met dat kaliber zou de doelstellig gewijzigd moeten worden, echter was dat geen optie. Zelf had ik inmiddels mijn ogen laten vallen op Ugur Yildrim. Bij Heerenveen draaide hij als spits op volle toeren met aardig wat goals. Uiteraard deed Heerenveen moeilijk, maar eenmaal 8,5 miljoen geboden waren ze snel overstag en had ik nog 10 miljoen over voor andere spelers. Dit laatste bleek niet nodig en het geld werd gereserveerd voor het nieuwe seizoen.

Overige spelers mochten niet meer vertrekken, er stond nu een goede basis en ik wilde nu rust in het team om verder te bouwen.

Na de winterstop scoorde Yildrim tijdens zijn debuut een hattrick! De pers vroeg wat ik van zijn debuut vond. Uiteraard een fantastisch droomdebuut en ik hoop nog veel van hem te mogen genieten. Hiermee kwam gelijk het manko van Yildrim naar voren: moeite met hoge verwachtingen. Hij was bang dat ik wekelijks een dergelijke prestatie zou verwachten; ik besloot dan ook deze speler tijd te gunnen en lekker te laten spelen.

Feyenoord draaide nu op volle toeren. De achterstand werd goed gemaakt en inmiddels was de 2 postitie ingenomen en kregen PSV in het vizier met nog 8 punten achterstand. De eerste domper kwam pas bij uitschakeling van de UEFA beker in de 1/8 finales. Uit werd simpel met 0-3 gewonnen van Betis, maar thuis stond het voor rust al 0-2, na rust 0-3 en in de verlenging 0-4. Ik was FURIEUS! een 3-0 voorsprong uit handen geven door thuis met 0-4 te verliezen!

Toch een doelstelling die niet gehaald kon worden. Desalniettemin moeten we verder en was een prijs toch wel belangrijk. Kuyt had echt een topjaar en groeide uit tot clubicoon! Prestaties moeten beloond worden en ik bood Kuyt een verbeterd contract. De clubliefde speelde bij hem een grote rol, evenals de trainer (?? mooi compliment) toen hij zijn handtekening onder een nieuw 4 jarige verbintenis zette.

In de beker werd in de 1/4 finales 2-1 van PSV gewonnen. De halve finale stond Ajax op ons te wachten. Dit was een vreselijk spannende pot met lang 1-1. Echter in de 88e minuut maakte Yildrim 2-1 en was de finale een feit. Zeer verassand was de tegenstander Volendam, dus ik maakte me niet al te veel zorgen.

Inmiddels had Feyenoord ook mij een nieuw voorstel gedaan: verlening met 1 jaar en een transferbudget van 11,75 miljoen. Wel moest ik salaris inleveren, maar clubliefde gaat boven alles.

In de competitie werd het nog verdomde spannend. Tot op de laatste speeldag was alles nog onbeslist. De achterstand op PSV bedroeg 1 punt ! PSV moest uit tegen Groningen en wij ontvingen Twente. Ik begon met mijn standaard opstelling die zich dit seizoen goed bewezen had. Tijdens de wedstrijd had ik meer oog op wat er in Groningen gebeurde. Zeker toen Kuyt 1-0 op het scorebord zette. Tot mijn verbazing zag ik groningen - psv voorbij komen: 1-0.... 2-0... (het zal toch niet??) 2-1....2-2.... rust.

Ik motiveerde de spelers nog 1 goal te scoren om de boel veilig te stellen en we stapte vol gemotiveerd het veld weer op. 2-0 werd gemaakt, evenals de 3-0. PSV daarintegen scoorde de tweede helft niet: KAMPIOEN!!!!!! Het was bijna niet te geloven!

De finale van de beker werd ook vrij makkelijk gewonnen. Volendam kwam in de eerste helft nog op voorsprong door een penalty, echter 1 minuut later bewees Kuyt weer van onschatbare waarde te zijn door de snelle gelijkmaker. Uiteindelijk werd met 1-3 gewonnen en was de dubbel een feit.

Het was een mooi seizoen en dat werd uiteindelijk goed beloond:
Speler van het jaar: Kuyt
Talent van het jaar: De Guzman
Trainer van het jaar: Ik

Tijdens de rustperiode (oftewel WK waar NL 3e werd) ging er een bezem door de selectie.
Schreuder vond onderdak bij Willem II
Lazovic mocht vertrekken en ging naar Frankfurt voor 4.6
Babos kwam terug en kon gelijk door naar Sampdoria voor 4.
Verders nog wat jeugdspelers.

De aankoop tot nu toe was alleen Gabriel Heinze die bij ManUtd meer op de bank zat dan speelde. Deze aankoop bedroeg slechts 5 miljoen. Ook probeerde ik Crespo los te weken, echter met een salaris van 100.000 p/w is deze onhaalbaar. Ik bod Cheslea aan de speler te huren voor een jaar en 40% van zijn salaris voor mijn rekening te nemen. Tevens poogde PSV hetzelfde te doen; Crespo koos voor Feyenoord dus mijn stand-in spits is geregeld. Daarnaast leek er een soort samenwerkings verband te ontstaan, want ik huurde tevens een zeer getalenteerde portugeese middenvelders van Chelsea. In principe wilde ik deze kopen voor 9 miljoen (waarde 7) maar Chelsea stond alleen open voor een verhuur.

Daniel Carvalho trok intresse van Valencia, maar aangezien zij niet met de gewenste bedragen kwamen blijft hij vooralsnog waar hij zit.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ural draait niet echt lekker helaas, ik sta intussen elfde en krijg echt veel gele en rode kaarten..op de elfde plaats degradeer je niet, dus dat is goed genoeg voor board en supporters. Het is alleen zo jammer, naar mijn idee heb ik echt een goed team, maar mis net dat beetje geluk om wedstrijden te winnen in plaats van gelijk spelen of net verliezen.

De beker ging echt bijzonder goed, en ik stond in de finale tegen Spartak Moscow..1-0 voor, dan een e.d., en in de 70ste minuut 2-1 achter...dus helaas finale verloren. Hoe kan het zo goed gaan in de beker, en zo slecht in de competitie.

Transfer perikelen:
Een aantal sterspelers willen weg, zo ook mijn superaanvaller(Campos, 18), gekocht voor 200k, en net (een seizoen later) een bod van Colo Colo gehad van 5 Mln, hij wil ook graag weg omdat Ural te klein voor hem is...dus mja...zijn moraal is laag en hij mist nu best veel kansen...:(...dus die moet gewoon weg

Mijn 1e keeper is ook vertrokken, die was ook ontevreden, en had ruzie(!?) met een van mijn verdedigers....

Aankopen:
5 spelers, en totaal nog geen 50k betaald. Een aanvallende middenvelder(Voornaam Sherman Cartenas), een linkhalf(Maxim Boichenko), 2 verdedigers(Merino, en ?) en een spits (Bianchi). Allemaal spelers met hoge stats, en de middenvelders zijn ook echt goed. Naar mijn idee zijn bianchi en merino wel goed, ook wbt stats, maar bij allebei kreeg ik negatieve kritiek vanuit de pers dat ze zo slecht speelde...dus ...foute aankopen? We zullen zien..:)

verder nog een paar transfervrije spelers, maar die spelen nu in mijn reserve team, ze zijn nog niet echt goed, maar ook nog erg jong.

Ik heb trouwens ook 1 speler waarvan ik niet weet wat ik ermee moet...Hij is 18 jaar (M RCL), heeft beregoeie stats, maar speelt vaak als een drol...Ik vind het alleen zo zonde om hem reserve te zetten omdat hij zulke mooie stats heeft, misschien toch maar beter verkopen...hij heeft me vorig jaar 20k gekost, en is nu 600k waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van mijn Volendam game, seizoen 07-08 ( seizoen 06-07)

selectie
Vanwege de onverwacht goede resultaten hadden een behoorlijk aantal spelers zich in de kijkers gespeeld. Een heel aantal van mijn vaste waarden stond dus op het punt om te vertrekken. Daaronder Bryce (MC), Emini (DL) en Doudin (MR). Uiteindelijk kwam daar ook nog mijn spits Kanu bij omdat hij naar mijn smaak teveel wilde verdienen.
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/3222/transfersout2pi.th.jpg
Er is dus flink opgeruimd in mijn 1e en reserve team, staat wel zo netjes.

De spelers die kwamen waren allemaal een stuk goedkoper dan de spelers die verkocht werden. Dit deed ik enkel om mijn board eindelijk genoeg geld te kunnen geven om het stadion uit te breiden. Sergio (van Roda) kwam op een Free voor de MC positie, Edwin de Graaf (Feyenoord) kwam voor de MR positie en zowel Mtiliga en Montenegro kwamen voor de DL positie. Die laatste kan trouwens op links en rechts elke verdedigende positie aan als natural. Altijd handig dus. Ook kwam er nog een betere keeper, omdat ik Coe niet goed genoeg achtte voor het niveau in Europa.
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/7465/transfersin7yk.th.jpg

Opstelling en Selectie
-----------De Sousa---------Genkov---------
Agouda-------------Sergio---------de Graaf
----------------------Canchilla-------------------
Montenegro--Whaite--Geypes--Ramos (In de winterstop kwam Vermaelen van Ajax voor Whaite)
------------------------Vale------------------------
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/7898/selectie3vl.th.jpg

Doelstellingen
In Europa 1 overwinning boeken. Dit omdat naar mijn mening de selectie in kwaliteit er op achteruit gegaan was, en wilde laten zien dat Volendam in Europa tot winst in staat was. Verder hoopte ik op een stuntje in de beker en een gokte ik in de eredivisie op maximaal dezelfde plek die vorig jaar behaald was (5e).

Beker
Uitermate teleurstellend. 1e ronde terecht verloren tegen Willem 2. Doelstelling dus niet gehaald. ;)

Europa
En dat was erg erg leuk. In de voorronde werd ik gekoppeld aan de Poolse nummer 2, Wisla. Het leek er dus op dat de eerste overwinning voor Volendam in het verschiet lag, want de selectie van Wisla kwam niet eens in de buurt van die van Volendam. Thuis won ik met 2-1, en dat was best vervelend omdat ik lange tijd met 2-0 voor stond. Uit had Volendam er al snel 2 inhangen dus dat Poolse uitdoelpunt maakte toen al niet meer uit. De Polen kwamen nog wel tot 2-2 maar dat deerde ons niets, want Volendam zat in de Poule Fase van de Uefa Cup. (en de doelstelling voor Europa bereikt

Maar toen kwam de loting :(. Volendam in een Poule met de Rangers (erg sterk), Sunderland(in mijn game ook vrij sterk), Steaua en Roma ( :( ) . Vooraf dichtte ik ons geen kansen toe om de volgende ronde te halen. De drie plekken zouden gaan naar Roma, Rangers en Sunderland en ik zou met Steaua terug naar huus mogen.
De eerste wedstrijd was tegen Steaua dus die moesten we winnen. Mijn team begon te spelen alsof hun leven ervan afhing en Steaua werd met 4-0 afgedroogd. Toen mochten we uit naar Sunderland. In een wedstrijd waar we de onderliggende partij waren werd het uiteindelijk 4-3. Leuk voetbal om naar te kijken, erg spannend maar uiteindelijk hadden we er geen zak aan.
Daaropvolgend wedstrijd was de gevreesde match tegen Roma, weliswaar thuis maar ik verwachte er niet zo veel van. De wedstrijd verliep zoals verwacht, een veel sterker Roma. De ruststand was 0-0 maar Roma had 10 schoten op target, Volendam 1. Redelijk frustrerend voor spelers van Roma en vooral Totti trok dat slecht. Hij begon te ouwehoeren tegen de scheids. De scheids bleek een ongemeen slechte discussie partner en trok rood. Huh? Ik keek nog een keer en zag toch echt Totti richting kleedkamer gaan. Kansen! :*) Mijn team pikte dat goed op en het werd maar liefst 3-0 voor Volendam met drie doelpunten van De Sousa. De wedstrijd van het Jaar voor Volendam dus.
Uit tegen Rangers verloor ik terecht met 4-1 maar vanwege de behaalde resultaten ging ik wel verder, samen met Rangers en Steaua. Roma en Sunderland uitgeschakeld dus (hihi).
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/2450/eufagroepsronde9ww.th.jpg

De loting voor de eerste knockout ronde koppelde mij aan Olympique Lyon (Crap :X). Na thuis 1-2 verloren te hebben won ik nog wel de uitwedstrijd met 0-1 maar daar had ik niet zoveel aan. Het europees avontuur was dus over, maar leuk was het wel.

Competitie
Na een vrij sterk begin in de eerste helft van de competitie stond ik zo ongeveer op de 4e~2e plek (wedstrijden meer en minder, je weet hoe dat gaat). De competitie was sowieso een verassing aangezien de traditionele top 3 degelijk speelde maar uitgebreid was met Roda en Utrecht die beide een Zuid Amerikaans land leeggekocht hebben. Best wel een spannende competitie dus nog. Uiteindelijk zijn we met Volendam 4e geworden, een plekje hoger dan het voorgaande jaar. Als er niet een blessure golf geweest was (4 basisspelers 1 maand+ geblesserrd) zou er misschien wel iets meer ingezeten hebben.
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/1698/erestand9vy.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/5236/eregrafiek4sm.th.jpg

Toekomst?
Voorlopig blijf ik wel bij Volendam hangen, het begint namelijk steeds leuker te worden. Uitspraken over volgend jaar doe ik liever niet. Vorig jaar was ik namelijk lyrisch over de kwaliteiten van PSV en die werden 3e omdat dit jaar Ajax echt supersterk was.
Wel wil ik de afgang in de beker van vorig jaar goedmaken. Europees ga ik zonder verwachtingen in (dan valt het alleen maar mee). In de eredivisie wil ik me vooral handhaven totdat mijn stadion uitgebreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk verslag, je hebt al best ver geschopt met Volendam.
Zal leuk zijn als je van het volgende seizoen ook een verslag zou schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Ook leuk,

ben het spel begonnen bij Reading en gepromoveerd naar de premier division, daar een seizoen gebleven en het seizoen daarop ging het echt slecht en ben toen ook ontslagen. (Had echt goede spelers: Scorza, Maccarone, Guarin, Pisculichi, Ball, Indio en nog een paar anderen maar het lukte gewoon echt niet).

Krijg ik een aanbieding om bij Den Bosch te beginnen, dit natuurlijk gedaan en ze hadden 1 miljoen transfer geld beschikbaar gesteld...

Direct gaan zoeken naar een spits en ik kom terecht bij Ronaldo die op dat moment (2009-2010) bij Chelsea B speelt en geen basisplaats heeft. Value was 400.000 alleen verdiende hij er nog steeds 110.000 euro per week...Maarja wie niet waagt wie niet wint...

Moeten jullie eens raden wie er in de spits speelt bij Den Bosch nu !!
Chelsea accepteerde direct en ik heb Ronaldo een contract aangeboden van 12,500 per week en dit accepteerde hij meteen...Hij was blij dat hij het eind van zijn carriere nog in de basis mag spelen!!

Daarna een keeper zoeken en ik kom bij Jerzy Dudek...(of hoe je het maar spelt)
Zelfde verhaal alleen had ik em net gekocht verschijnt er een nieuwsbericht dat hij stopt met voetballen en is direct trainer geworden van Polen....das echt balen....
Nu heb ik Tim Krul in het doel en doet het echt fantastisch..

Sta nu 4e in de eredivisie by the way na 11 wedstrijden.
Doel van het bestuur is Europees voetbal, staat wel echt druk op me nu...elke wedstrijd die ik verlies, ook al is het van Ajax of PSV (Feyenoord heb ik van gewonnen), en het bestuur is disappointed...

Opstelling:

-------------Ronaldo----Maikel---------------
-----------------------------------------------------
---------------------Poepon---------------------
Delgado-------------------------------Holster
---------------------Yussuf----------------------
Roumani--Cetto---Del Castillo---Solis
----------------------------------------------------
-----------------------Krul------------------------

Maikel is best goed.....33 jaar...1.89...supersterk...kopt super...Bijna de ideale Targetman.
Deze word ook aangespeeld op z'n hoofd door de 2 middenvelders (deze hebben veel aanvallende impulsen en lange bal geven op targetman).
Maikel (ingesteld als Targetman) houd de bal bij zich totdat Ronaldo in goede positie staat, en dat kan ie vrij goed, en geeft en dan vaak af of scoort zelf....Maikel is nu topscorer met 11 uit 11.
Ronaldo krijgt alleen de teaminstructies mee..
Verder heeft de AMC een vrije rol en dit pakt best goed uit.
Verdedigers blijven alleen verdedigen en komen ook echt nooit naar voren. (Iedereen heeft korte mandekking)
Beekmans ook alleen verdedigen en geeft doorsteekballen.

Hebben jullie nog tips over instructies of een betere tactiek? Ik moet echt Europees halen dit seizoen !!

Dus alle tips zijn welkom

UPDATE:
Den Bosch heeft nieuw bestuur en er is € 9M vrij gekomen voor transfers.....YES!!!

Gekocht:
Mauro Cetto (VC) - € 4.3M (incl maandelijkse aflossing)
Matias Delgado (AML) - € 8.75M (incl maandelijkse aflossing)
Ayila Yussuf (VM) - € 6.75M (incl maandelijkse aflossing)
-----
Alle 3 best wel toppertjes

Verkocht:
Beekmans (VM) - € 4M (incl maandelijkse aflossing)
En een paar reserves
-----

Gaat goed met ze overigens !!
Alleen Yussuf na de eerste training al 3 weken out wegens een kaakblessure !!

[ Voor 18% gewijzigd door Macabre op 03-04-2006 21:16 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat is dan wel weer vet, Ronaldo bij Den Bosch :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, leuke naam heb je ook als middenvelder...poepon?...:D

Hoe doet ronaldo het nu? Wel koel om hem in de spits te hebben...:)

Ik had overigens eind vorig seizoen een aanbod gekregen om NEC te gaan coachen, maar dat heb ik afgeslagen, ik wil te graag met Ural slagen. Ook kon ik '"declare interest"in een job als coach van Villareal, maar dat schijnt nogal slecht bij je huidige club te vallen, dus ook dat niet gedaan...:)
Poging tot mijn opstelling:

-------------Bianchi----Campos-----------
---------------------------------------------------
---- ^ -----Sherman Cartenas------ ^ --
---- |---------------------------------------- | --
--Boichenko---------------------Markov--
-------------------Pyatikopov----------------
-Yenin--Merino--??????--Yepifanov-
-------------------Gabulov--------------------

Ik ben gewoon even de naam van een van mijn verdedigers kwijt...:/

Markov, Yenin, Pyatikopov en yepifanov zijn de enige spelers nog over van de spelersgroep die er was toen ik als coach kwam

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Poepon is een jeugspeler van Ajax met best goede stats....hij heeft bij mij een vrije rol en doet het echt goed...goede cijfers elke wedstrijd en is niet moe te krijgen!

Ronaldo scoort vooral uit vrije trappen en 1 tegen 1 is eigenlijk ook gegarandeerd raak..
Als ik et goed heb staat ie nu op 6 goals...Zijn beoordelingscijfers zijn niet al te goed, maar dat komt vooral omdat hij het in het begin niet eens een hele wedstrijd volhield en telkens gewisseld moest worden. Ook had hij in het begin totaal geen wedstrijdritme omdat hij echt lang op de bank had gezeten bij Chelsea en zo zijn stats echt gekelderd waren.
Hij al 2x geblesseerd geweest, waarvan 1x een maand, hij traint nu ook in een apart programma, stukkie lichter dan de rest van mijn aanvallers...(elke linie heeft een aparte training). Hij traint nu lekker en is tevreden met zijn schema....ook alle stats zijn weer omhoog gegaan....Zit nu op het werk, zal vanavond wel ff screenies posten...

[ Voor 31% gewijzigd door Macabre op 03-04-2006 13:45 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-------------Bianchi----Campos-----------
---- ^ -----Sherman Cartenas------ ^ --
---- |---------------------------------------- | --
--Boichenko---------------------Markov--
-------------------Pyatikopov----------------
-Yenin--Merino--??????--Yepifanov-
-------------------Gabulov--------------------
Rusland, de mafia, hebben ze daar de bond omgekocht zodat je 12 spelers mag opstellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is Sherman Cartenas niet gewoon één speler? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schaam me rot, dacht dat er 2 namen stonden ipv 1 8)7 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chelsea? Wie is Chelsea... :+
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/5457/liverpoolchelsea5de.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:46:
Ik schaam me rot, dacht dat er 2 namen stonden ipv 1 8)7 :o
Mij had hij ook... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Laat de opstelling van Chelsea eens zien dan ;)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Eerste wedstrijd die er in de Argentijnse Primera B Nacional wordt gespeeld en iets zegt me dat San Martin de scheidsrechter niet echt mee had :D .
Afbeeldingslocatie: http://img449.imageshack.us/img449/7574/omkoperij1dn.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:48:
[...]

Laat de opstelling van Chelsea eens zien dan ;)
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/6640/untitled15mg.th.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Netjes dan die 5-1. Vaak spelen de "grote" clubs in deze cup met een b team namelijk :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:59:
[...]

Netjes dan die 5-1. Vaak spelen de "grote" clubs in deze cup met een b team namelijk :)
Ik heb dan ook echt een hele goede 4-3-3, Chelsea ging aanvallen waardoor Cissé (wsl snelste spits in FM) er telkens vandoor ging O+

Zal wat zijn als ie weg gaat, voor de zekerheid Tevez maar gekocht _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Cissé is een van de meest overrated spelers in fm (ergste waarschijnlijk Zlatan). Persoonlijk wordt ik ziek van dat soort spelers, maar goed :r (alleen wanneer ze tegen mij spelen, uiteraard :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Benotti op 03-04-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff mezelf quoten want er is nog niet gereageerd:
Ik ben nu net aan 't proberen om 4-4-2diamond te spelen maar ik vind dat middenveld centraal zo leeg is. Er loopt wel iemand achter om alles op te vangen en een ervoor om aan te vallen maar er valt te veel ruimte.
Ik heb de 2 spitsen en AM C 'omgewisseld'; dus ik speel met 2 AMC en 1 spits en ik heb het idee dat het beter werkt dan de gewone diamond. Als iemand nog tips heeft, of even z'n succesvolle 442diamond wil posten als screenshot/download, graag! Ik hou niet zo van het gebruiken van gedownloade tactics maar ik kan er wel van leren.

Het loopt nu trouwens beter, 0-1 tegen Leicester en 2-0 tegen de Wolves. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je AMC nog een stukje naar achter zetten zodat hij op MC komt te staan ? :)

Edit: dus :
----------AC-AC
--------------------------------
-ML-------AMC--------MR
-------------VM
-VL----VC-----VC-----VR

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar, daarnet Watford met 5-0 van de mat geveegd. :)

------------SC------------
/\----AMC--AMC----/\
ML--------------------MR
------------DMC----------
DL----DC----DC----DR

Werkt lekker dus. Ik had er al over gedacht om idd de AMC naar MC te zetten, maar dan heb ik weer het idee dat de DMC en MC elkaar in de weg lopen. Tis ook nooit goed.

offtopic: Voetbal Insite is prachtig, van Basten veegt even de vloer aan met Derksen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Soms is FM ook een heerlijk vaag spel. Zie nu net het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.melis1/GoT/fm.JPG

Ik ben dit seizoen als 8e geeindigd, heb notabene een UEFA cup plaats verdiend, en nog ist niet goed.
Dit seizoen by-far het beste seizoen ooit gedraait.
En relegation lijkt me al helemaal niet aan de orde, maar om daar nu teleurgesteld over te zijn....

Komt het trouwens wel vaker voor dat je contract al afgelopen is, maar je gewoon blijft managen?
Mijn contract liep tot 30-06-2012, het is nu halfweg juli 2012, en ik heb nog nergens wat van gezien of gemerkt, vreemde zaak

[ Voor 31% gewijzigd door BM op 04-04-2006 00:41 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel eens met spelers gezien dat hun contract al afgelopen is maar dat het gewoon doorloopt (ipv rolling) en dat je dus gewoon een bod zou moeten doen. Bij managers is me het niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Zosas schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:07:
Castelen zou het einde van het seizoen niet meer meemaken, hij was geblesseerd voor 7 maanden. Toch erg jammer voor een basisspeler. Noodgedwongen werd zijn positie overgenomen door de nog jonge De Guzman.
Is dat wat, Die De Guzman? In mijn Feyenoord-game had ie weliswaar goeie stats, maar scoorde hij consequent onder de maat. Ik heb hem doorverkocht voor 8M met 40% sell-on clause aan Charlton. Daar deed hij het ook onder de maat (6,7 avr) maar de clubs stonden opnieuw in de rij. Chelsea kocht hem voor 12 miljoen en nou speelt hij daar als een bezopen kat.

Hij lijkt een van de FM-fenomenen te zijn: goede stats maar zwak spel.
De winterstop brak aan, echter had ik nog geen behoefte voor aankopen en tevens was er ook geen geld beschikbaar. Toen kwam toch wel een apart moment: Barcelona informeerde naar Kalou. Overigens best vreemd aangezien hij niet echt fantastisch speelde, eerder gemiddeld. Aangezien ik de zwarte parel toch niet kwijt wilde, hoopte ik Barca of te schrikken met een vraagprijs van 18 Miljoen.....
Had je meer uit kunnen halen. Ik kreeg een 36M + part exchange deal van Tottenham. Kalou groeit echt uit tot een meester op de flank en hij is vrij makkelijk te behouden zolang je geen aanbiedingen van topclubs afwijst (gewoon een onrealistisch hoog bedrag eisen bij onderhandelingen + 50%, dat schrikt ze wel af maar dat maakt je speler niet ongelukkig).
De scouts droegen enkele jonge spitsen aan, maar met dat kaliber zou de doelstellig gewijzigd moeten worden, echter was dat geen optie. Zelf had ik inmiddels mijn ogen laten vallen op Ugur Yildrim. Bij Heerenveen draaide hij als spits op volle toeren met aardig wat goals. Uiteraard deed Heerenveen moeilijk, maar eenmaal 8,5 miljoen geboden waren ze snel overstag en had ik nog 10 miljoen over voor andere spelers. Dit laatste bleek niet nodig en het geld werd gereserveerd voor het nieuwe seizoen.
Ben benieuwd. In mijn game scoorde hij bij Heerenveen het eerste seizoen als een , maar zakte daarna als een kaartenhuis in elkaar.
Na de winterstop scoorde Yildrim tijdens zijn debuut een hattrick! De pers vroeg wat ik van zijn debuut vond. Uiteraard een fantastisch droomdebuut en ik hoop nog veel van hem te mogen genieten. Hiermee kwam gelijk het manko van Yildrim naar voren: moeite met hoge verwachtingen.
Dat hebben de meeste spelers. Ik kies die optie dan ook nooit maar ga meestal voor de "tevreden"-optie (1 tandje lager dus). Dat geeft ze vrijwel steevast wel een morale een boost.

Overigens hevb ik het bij Feyenoord verknald nadat ik mijn keeper een waarschuwing gaf voor poor performance (liet er 5 invliegen tegen AZ, speelde als een drol, twee wedstrijden eerder ook al verloren tegen Heracles door zwak keeperswerk). Had eerder al een deel van m'n staf vervangen door wereldcoaches, wellicht dat het bestuur dat niet kon waarderen want ik kreg de melding "Feyenoord sacked [me] because of bad relations with the staff". 4 landstitles op rij, JC schaal, kersverse Champions League winnaar, winnaar Europese supercup, wereldbeker, maar een paar maanden later lig je er dan uit. Helaas niet echt realistisch.

Nog erger was het trouwens dat ik maar ee nbeperkt aantal competities draaide. Ik wilde graag met mijn continental rating aan de slag bij een kleine club, maar er waren maar heel weinig banen beschikbaar. Ik heb dus maar een nieuw spel opgestart en ben nu begonnen bij F's satelietclub Excelsior. Da's even een andere manier van managen trouwens. Je kutn nauwelijks spelers uitkiezen om te kopenl ze kiezen bijna eerder jou uit.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Hmmm dat van de Guzman had ik eerder moeten lezen, kheb hem net gekocht met Chelsea voor 14.5miljoen :(

Nou dan koop ik Kalou ook maar, vind het altijd wel leuk om Feyenoord wat geld toe te schuiven :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha,...inderdaad, Sherman Cardenas is 1 naam, Hij heeft nog een naam, maar die weet ik niet...:p
Ik kan hem ook niet vinden op Sortitoutsi scout, Matias Campos overigens ook niet.

Na wat slechte wedstrijden heb ik gister toch iets aan mijn opstelling , en waarempel, 2 wedstrijden gewonnen van de nummer 2 (3-1) en de nummer 5 (4-1)...:D.

-------------Zubko---------Campos-----------
------------------------------------------------------
---- ^ -----Sherman Cardenas------ ^ -----
---- |---------------------------------------- | ------
--Cortes---------------------------Markov------
-------------------------------------------------------
-------------------Pyatikopov--------------------
-Boichenko--Yenin--Almiron-Yepifanov-
-------------------Gabulov------------------------

Zubko is al 32 en ik wilde hem eigenlijk vervangen (Bianchi), maar ja...Hij scoort nog steeds best veel, en zijn vervanger Bianchi niet,...dus toch Zubko maar weer in de basis gezet.

Helaas door de vele gele en rode kaarten die ik krijg heb ik veel geschorsten (Yepifanov, Yenin, Almiron, Cardenas en Campos suspended) en de eerstvolgende wedstrijd tegen Terek (Nummer 14) 1-1 gespeeld, jammer...Maar ja, ik sta nu 10e, nog 1 plekje stijgen.....

Merino blijkt toch een niet zo beste aankoop. Ik begrijp niet waarom hij zo slecht speelt, zijn stats zijn echt prima, Ik wilde hem een kans geven, vanwege zijn stats, maar als hij dan ook nog een rode kaart pakt, ben ik het zat, en Yenin neemt zijn plaats in. Misschine later nog eens proberen

Merino volgens sortitoutsi scout:
Scout rating 63%
Marking:20
tackling 17
heading 14
agression 18
anticipation 16
bravery 17
positioning 20

Tocht niet echt slecht dacht ik zo...:/

Na de twee overwinningen op de hoog geplaatsten kreeg ik een berichtje van Campos dat hij toch graag wilde blijven...:D. Ben ik erg blij om, want dit is er eentje hoor...zo jong, en al zo goed, Zo leuk om te zien hoe hij vanaf randje 16 een lobje over de keeper geeft, schitterend doelpunt...Het zijn maar stipjes, maar daar geniet ik toch van...haha...gek spel toch ook

Ik zal eens kijken of het lukt om vanavond een screenie van wat spelers te plaatsen

Ook ben ik druk bezig geweest om een nieuwe scout, physio en coach te krijgen. Scout en physio is niet gelukt helaas, Ural vinden ze maar niks...maar, ik ben wel blij met het aantrekken van een coach...de wel bekende Onopko! heeft goede coaching stats(Alles tussen 12 en 15), en ik ben blij dat hij wilde komen! eindelijk een bekende naam bij Ural!...:)

1 Berkerwedstrijd gespeeld tegen Baltika, we speelde niet echt goed, maar toch 2-1 gewonnen, Baltika speelt 1 divisie lager. De return thuis moet geen probleem zijn.

Waar ik nu nog dringend op zoek ben is een goede keeper, Ik heb al behoorlijk wat keepers een aanbod gedaan, maar ja..."<spelersnaam> snubs at Ural" is de welbekende reactie...:)...uiteraard blijven we verder zoeken...:) Gabulov is niet slecht, maar ergens heb ik geen goed gevoel bij hem, dus er moet een nieuwe keeper komen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Voordat ik een heel verslag ga posten: 1e leg, 8e finale CL: Heerenveen - Lyon. Ruststand 5-1. Commentaar: Lyon are unfortunate to go in behind.

Het leuke is dat het nog klopt ook, mijn keeper heeft een aantal wereldreddingen gemaakt, terwijl ze (al mijn Brazilianen: Roncatto, Tiui en Sobis) er alles inschoten wat voor de voeten kwam. Uiteindelijk 6-2 geworden, was ik niet echt tevreden over gezien de rode kaart die Lyon opliep in de eerste helft, toch nog een tegendoelpunt moeten incasseren..

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anders schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 06:23:
[...]

Is dat wat, Die De Guzman? In mijn Feyenoord-game had ie weliswaar goeie stats, maar scoorde hij consequent onder de maat. Ik heb hem doorverkocht voor 8M met 40% sell-on clause aan Charlton. Daar deed hij het ook onder de maat (6,7 avr) maar de clubs stonden opnieuw in de rij. Chelsea kocht hem voor 12 miljoen en nou speelt hij daar als een bezopen kat.

Hij lijkt een van de FM-fenomenen te zijn: goede stats maar zwak spel.
Hij draaide bij mij een redelijk goed seizoen. Maar inderdaad inconsequent, de ene keer de sterren van de hemel, de andere keer weer zwak. Gewoon de tijd gunnen, qua potentie kan hij zekers beter worden.
Had je meer uit kunnen halen. Ik kreeg een 36M + part exchange deal van Tottenham. Kalou groeit echt uit tot een meester op de flank en hij is vrij makkelijk te behouden zolang je geen aanbiedingen van topclubs afwijst (gewoon een onrealistisch hoog bedrag eisen bij onderhandelingen + 50%, dat schrikt ze wel af maar dat maakt je speler niet ongelukkig).
Shit... ik ben afgezet... IK WIL DE SPELER TERUG! hehehehe, tja, Tis pas mn eerste potje. Kalou speelde bij mij niet zo denderend, dus vond het vertrek niet zo rampzalig.
Ben benieuwd. In mijn game scoorde hij bij Heerenveen het eerste seizoen als een , maar zakte daarna als een kaartenhuis in elkaar.
Dan koop ik toch maar een extra spits. Mocht Yildrim een terugval krijgen, kan hij altijd nog als middenvelder aan de slag. Ik hoor goede verhalen over Rafinha. Ik heb m al gescout en op mijn shortlist staan... maar hij is niet goedkoop: 13 miljoen afkoopsom.
Overigens hevb ik het bij Feyenoord verknald nadat ik mijn keeper een waarschuwing gaf voor poor performance (liet er 5 invliegen tegen AZ, speelde als een drol, twee wedstrijden eerder ook al verloren tegen Heracles door zwak keeperswerk). Had eerder al een deel van m'n staf vervangen door wereldcoaches, wellicht dat het bestuur dat niet kon waarderen want ik kreg de melding "Feyenoord sacked [me] because of bad relations with the staff". 4 landstitles op rij, JC schaal, kersverse Champions League winnaar, winnaar Europese supercup, wereldbeker, maar een paar maanden later lig je er dan uit. Helaas niet echt realistisch.
Beetje Vincent Del Bosque verhaal; prijzen pakken maar toch wieberen... maar als je dit heb gehaald, dan staan er toch clubs voor je in de rij? Dan toon je toch intresse in een club waarbij de coacht op de schopstoel zit.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:05:
haha,...inderdaad, Sherman Cardenas is 1 naam, Hij heeft nog een naam, maar die weet ik niet...:p
Ik kan hem ook niet vinden op Sortitoutsi scout, Matias Campos overigens ook niet.

Na wat slechte wedstrijden heb ik gister toch iets aan mijn opstelling , en waarempel, 2 wedstrijden gewonnen van de nummer 2 (3-1) en de nummer 5 (4-1)...:D.

-------------Zubko---------Campos-----------
------------------------------------------------------
---- ^ -----Sherman Cardenas------ ^ -----
---- |---------------------------------------- | ------
--Cortes---------------------------Markov------
-------------------Pyatikopov--------------------
-Boichenko--Yenin--Almiron-Yepifanov-
-------------------Gabulov------------------------

Zubko is al 32 en ik wilde hem eigenlijk vervangen (Bianchi), maar ja...Hij scoort nog steeds best veel, en zijn vervanger Bianchi niet,...dus toch Zubko maar weer in de basis gezet.

Helaas door de vele gele en rode kaarten die ik krijg heb ik veel geschorsten (Yepifanov, Yenin, Almiron, Cardenas en Campos suspended) en de eerstvolgende wedstrijd tegen Terek (Nummer 14) 1-1 gespeeld, jammer...Maar ja, ik sta nu 10e, nog 1 plekje stijgen.....

Merino blijkt toch een niet zo beste aankoop. Ik begrijp niet waarom hij zo slecht speelt, zijn stats zijn echt prima, Ik wilde hem een kans geven, vanwege zijn stats, maar als hij dan ook nog een rode kaart pakt, ben ik het zat, en Yenin neemt zijn plaats in. Misschine later nog eens proberen

Merino volgens sortitoutsi scout:
Scout rating 63%
Marking:20
tackling 17
heading 14
agression 18
anticipation 16
bravery 17
positioning 20

Tocht niet echt slecht dacht ik zo...:/

Na de twee overwinningen op de hoog geplaatsten kreeg ik een berichtje van Campos dat hij toch graag wilde blijven...:D. Ben ik erg blij om, want dit is er eentje hoor...zo jong, en al zo goed, Zo leuk om te zien hoe hij vanaf randje 16 een lobje over de keeper geeft, schitterend doelpunt...Het zijn maar stipjes, maar daar geniet ik toch van...haha...gek spel toch ook

Ik zal eens kijken of het lukt om vanavond een screenie van wat spelers te plaatsen

Ook ben ik druk bezig geweest om een nieuwe scout, physio en coach te krijgen. Scout en physio is niet gelukt helaas, Ural vinden ze maar niks...maar, ik ben wel blij met het aantrekken van een coach...de wel bekende Onopko! heeft goede coaching stats(Alles tussen 12 en 15), en ik ben blij dat hij wilde komen! eindelijk een bekende naam bij Ural!...:)

1 Berkerwedstrijd gespeeld tegen Baltika, we speelde niet echt goed, maar toch 2-1 gewonnen, Baltika speelt 1 divisie lager. De return thuis moet geen probleem zijn.

Waar ik nu nog dringend op zoek ben is een goede keeper, Ik heb al behoorlijk wat keepers een aanbod gedaan, maar ja..."<spelersnaam> snubs at Ural" is de welbekende reactie...:)...uiteraard blijven we verder zoeken...:) Gabulov is niet slecht, maar ergens heb ik geen goed gevoel bij hem, dus er moet een nieuwe keeper komen...:)
paar pages terug had ik de naam cardenas genoemd, hij groeit bij mij uit als een wereldtopper,
Ik was begonnen met AZ, werd ontslagen, toen bood Twente mij een baan aan, maar ik kon degradatie niet voorkomen.
Daarna ben ik met vlag en wimpel gepromoveerd.
Een hele lange tijd gevochten tegen degradatie, uiteindelijk 14e geworden.

Toen kwam het volgend seizoen, ik sta nu na 13 wedstrijden 2e, met de meeste goals voor.

mijn gemiddelde leeftijd van mijn spelers die spelen is 21 !!!!
Ik mis alleen 2 goede centrum verdedigers.

Kheb een spits, die bij real madrid geen kans kreeg, zijn naam Krimpenis.
Iemand al eerder ervaring gehad met deze spits ?
Mijn team speelt zo dat zeer veer spelers scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Tja, ik heb gewoon de basisverdedigers: Vlaar, Bahia en Saidi.
Misschien is Saidi wel te halen?

Anders gewoon proberen spelers te huren bij topclubs.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Zosas schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:35:
Tja, ik heb gewoon de basisverdedigers: Vlaar, Bahia en Saidi.
Misschien is Saidi wel te halen?

Anders gewoon proberen spelers te huren bij topclubs.
ik denk dat ik company wel kan losweken bij AZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Gioda niets voor jou ?
Is zeer goeikoop en kost bijna niets... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Gioda is mijn sub-sub speler bij ajax. Pas als er veel geblesseerden zijn komt ie aan spelen toe. Dit is ie nu al voor ongeveer 5 seizoenen en klaagt nog steeds niet. Zijn stats zijn indrukwekkend, maar toch gaan andere spelers voor, omdat zij betere wedstrijden spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij krijgt hij door de assistent-coach voorang op Kompany :>

Achterlijn : Maxwell - Andrade - Gioda - Vanden Borre
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ik wil de pret niet bederven maar kunnen we het gewoon bij discussie, problemen en verhalen houden en niet de hele tijd vragen in de richting van: "Ik zoek een verdediger help!!!!" enzv. Zoek eerst zelf even of gebruik desnoods FMscout (zie startpost). Dit is al eens eerder aangekaart, toen door Ziggy volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:31:
Shit... ik ben afgezet... IK WIL DE SPELER TERUG! hehehehe, tja, Tis pas mn eerste potje. Kalou speelde bij mij niet zo denderend, dus vond het vertrek niet zo rampzalig.
Niet bij elke game zijn de stats van spelers 100% identiek. Heeft met een heel aantal factoren te maken wat je voor een speler kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep0ss schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:59:
Ik wil de pret niet bederven maar kunnen we het gewoon bij discussie, problemen en verhalen houden en niet de hele tijd vragen in de richting van: "Ik zoek een verdediger help!!!!" enzv. Zoek eerst zelf even of gebruik desnoods FMscout (zie startpost). Dit is al eens eerder aangekaart, toen door Ziggy volgens mij.
Het begint hier iig te leven buiten de vaste kern, steeds meer leuke (lange) verhalen erbij.
Alleen dat gespuis idd...

Maar omdat mijn moeder altijd zei dat je iedereen in zijn waarde moet laten, voor deze mensen:
Ander forum: kijk hier eens, dat is meer voor korte vraagjes ed

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardenas is inderdaad een topper, Ik heb hem pas een paar virtuele weken, maar hij speelt altijd goed, en is erg sterk in combinatie met campos, hij scoort zelf ook regelmatig...:D

Waar ik als team wel erg veel moeite mee heb, is als de tegenstander erg verdedigend speelt (5-3-1-1 ofzo) Ik kom er op de een of andere manier niet doorheen. Ik weet ook niet of het verstandig is om een andere tactiek te spelen dan 4-4-2 ruit (Huidige tactiek). Ik kan namelijk niet zeggen dat mijn huidige team al zo lang samenspeelt dat ze dat al beheersen, laat staan af en toe 4-3-3.

Ik wilde trouwens gisteren eens kijken of ik een oude ervaren man kon krijgen...dus ik zoekn op Bergkamp...0 results!...he?..Ik zit pas in 2008, en toch is ie al niet eens meer bekent...:((

Voor diegene die met een lager team zijn begonnen, hebben jullie een limiet van proberen om bv de championsleague te winnen? Ik ben nu 2 seizoenen degradatie kandidaat. Naar mijn idee heb ik erg goede spelers, maar zou het kunnen dat er een beveiliging of whatever in zit dat dit soort kleine clubs nooit de CL KUNNEN winnen? Misschine omdat veel grote spelers niet naar een club als ural willen komen, en je eigenlijk bij voorbaat al kansloos bent. Ik weet natuurlijk niet dat als je eenmaal kampioen bent geworden, dat spelers dan wel naar jou toe willen komen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat het toch ook over details. Maar zoals Sarcastro al zegt: "Niet bij elke game zijn de stats van spelers 100% identiek." Er zit heel wat random data in de game, en dat betreft vooral jonge onbekende talenten en volwassen spelers uit vage landen. In eerdere versies van FM/CM heb ik ook op de TheDugout gekeken wat talenten waren, maar vaak blijkt het niet te kloppen. En ook voor deze versie gaat het ook op. Wat ik wil zeggen: het heeft niet zo veel zin. Soms zit er een goede bij, maar dat zijn al de bekende talenten zoals vdBorre etc. Daarnaast is het een spoiler voor de mensen die graag zelf op zoek gaan naar talent. Of maak er een ander topic bij waar je allemaal je (gezochte) spelers post voor mijn part.

Het is verder leuk dat er meer mensen bijkomen die hun verhalen en problemen posten. Hoe meer zielen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens wil ik geen aanbevelingen horen wbt spelers. Ik zeg alleen dat ik nu nog een keeper zoek. Ik vind het veel te leuk om allerlei competities af te speuren naar een speler, die een aanbod doen, en erg blij zijn als ie (onverwachts) toch op het aanbod ingaat. Dat is een van de leuke onderdelen van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren eindelijk sinds lange tijd mijn save game weer geopend. Was net nadat ik zonder club was begonnen aangenomen bij Lanús in de hoogste Argentijnse divisie. Weet nog wel dat ik vreemd vond dat ik gelijk zo hoog aan de slag kon (Van het weekend hebben ze van Riverplate gewonnen voor het eggie :P).

Er is weinig transfergeld aanwezig, maar er word al gelijk al aan een aantal spelers getrokken vanuit Mexico en Europa. Heb de eerste wedstrijd wel gelijk op mijn klote gehad, maar mijn elftal is nog niet compleet en mijn scouts werken hard om de gaten op te vullen. Met de verkoop van een aantal spelers moet er genoeg ruimte zijn om me te versterken.

Ga eens kijken of ik van de week het seizoen af kan maken en dat ik kan opscheppen met de goede resultaten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:56:
Overigens wil ik geen aanbevelingen horen wbt spelers. Ik zeg alleen dat ik nu nog een keeper zoek. Ik vind het veel te leuk om allerlei competities af te speuren naar een speler, die een aanbod doen, en erg blij zijn als ie (onverwachts) toch op het aanbod ingaat. Dat is een van de leuke onderdelen van het spel.
spoiler:
tegen alle commentaar in: keeper: Weverson, jong en talentvol. Komt uit brazilie

Het speuren is inderdaad een leuk onderdeel. Maar echt speuren laat ik toch liever aan de scouts over. Zit er iets interessants tussen, dan laat ik de speler door de andere scouts bekijken. Meestal ga ik in op hun advies.
Komt de speler te kort: dan koop ik m niet
Voegt hij iets toe (voornamelijk in de breedte) dan hangt het af van de vraagprijs.
Is hij een zeer goed talent: kopen.

Zelf heb ik een spits gescout/gekocht uit het B elftal van volgens mij Levante. Scoorde aan de lopende band en ik had geen tijd om op mijn scouts te wachten. Betis, Lyon, Sevilla deden allemaal een bod. Uiteindelijk kwam hij naar mij toe... vooralsnog niet een miskoop, maar hij speelt wel bij mijn reserve elftal. Hij is 22 jaar, dus ik denk ook niet dat hij explosief zal stijgen, maar vooralsnog niet geod genoeg voor het eerste elftal. (950K voor betaald)

Evenals Rok Kronavator (AMC). Zelf gescout en gekocht, maar ook deze zal het denk ik niet gaan redden. Is nog wel jong (18 jr) maar kan geen stempel op het spel drukken. Doet zijn werk zonder echt op te vallen.. voor deze positie verwacht ik dat juist wel.

[ Voor 1% gewijzigd door Valandil op 04-04-2006 14:01 . Reden: tip in spoiler gezet... maar werd tussen de regels toch wel om advies gevraagd ;) ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Zosas schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:05:
[...]
tegen alle commentaar in: keeper: jong en talentvol.
Haal dat eens weg, hij zegt net zelf dat hij geen aanbevelingen wil horen. Zet het anders op zijn minst tussen spoiler tags. :(

edit:
thanks

[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 04-04-2006 15:18 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geeft niet hoor, ik weet nu in ieder geval wel dat die speler niet bij Ural zal komen..:)) Ik wil zelf "vechten" om een goede speler te vinden en kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:49:
Hier gaat het toch ook over details.
Ik had het al aangepast in "korte vraagjes" voordat je reageerde. Met details bedoelde ik hetzelfde, beetje ongelukkig verwoord.
Ik bedoel daar dus inderdaad mee te zeggen, geen vraagjes als: "iemand nog goede linksback tips?"
Jij geeft al aan, vaak is het niet eens handig (niet alle spelers zijn hetzeflde bij elkaar), en voor de echt grote talenten etc moet je hier iig niet zijn om te vragen. Daar zijn verschillende sites voor met alle talenten op een rijtje, en zo'n site als wat ik hierboven gaf ik daar ook meer geschikt voor. Dit is echt meer voor ellelange verhalen over clubjes uit verweggistan of die-hard ajax-fans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zelf ook veel naar gevraagd, en ben toen gaan zoeken :+
Dus zodat het niet echt gevraagd hoeft worden:
Talenten
Gidsen (welke club/competitie is er leuk)
Tacktieken
Handige downloads

Misschien hebben jullie er wat aan, zoja, misschien een idee voor in de TS :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ik heb sinds kort geupdate naar 6.0.2 en nu valt het mij op dat ik alleen maar verlies draai per maand. Zo ongeveer 5 miljoen per maand. Dit uitgezocht en kwam tot de ontdekking dat mijn 'other' expenditure ongeveer 5 a 6 miljoen per maand is. Ik zit nu in december en dit seizoen heeft me al 33 miljoen gekost aan 'other' expenditure, terwijl dit voorheen ongeveer 30 miljoen in een seizoen was. Iemand anders waarbij dit ook het geval is? Of ligt het aan de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
m4yall schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:36:
Ik heb sinds kort geupdate naar 6.0.2 en nu valt het mij op dat ik alleen maar verlies draai per maand. Zo ongeveer 5 miljoen per maand. Dit uitgezocht en kwam tot de ontdekking dat mijn 'other' expenditure ongeveer 5 a 6 miljoen per maand is. Ik zit nu in december en dit seizoen heeft me al 33 miljoen gekost aan 'other' expenditure, terwijl dit voorheen ongeveer 30 miljoen in een seizoen was. Iemand anders waarbij dit ook het geval is? Of ligt het aan de update?
Misschien 6.0.3 installeren, als dat niet werkt moet je toch even in je uitgaven moeten gaan snoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:32:
Ik heb er zelf ook veel naar gevraagd, en ben toen gaan zoeken :+
Dus zodat het niet echt gevraagd hoeft worden:
Talenten
Gidsen (welke club/competitie is er leuk)
Tacktieken
Handige downloads

Misschien hebben jullie er wat aan, zoja, misschien een idee voor in de TS :)
Ik zit voor de gein eens bij talenten te kijken:

Keepers

Naam Positie Leeftijd Prijs
Blah DM 21 € 3,4M
Blah DM 22 € 800K

Ergens klopt iets niet...?..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Wat klopt er dan niet in jouw ogen? :? :)

[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 04-04-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder keepers staan allemaal spelers met DM als positie, tenzij dit DoelMiddenvelder betekend...:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of Defensive Midfielders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Of Doelman :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct gaat u door voor de koelkast :P

Blah zakt wel erg na een jaar. Die ga ik dus echt niet kopen :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe...ok ok...ik moet even wennen aan de Nederlandse termen...DM is bij mij Defensive Midfield en niet DoelMan...lol..had ik niet eens aan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
kweet niet of het al genoemd is maar volgens een maat van me (die net als ik FM fan is) is SIgames net door Sega opgekocht.

http://www.sigames.com/?gclid=CLqJ7t65k4QCFSdXQgodaV3Jtw

ik hoop dat dit iets goeds is en dat FM zo een nog betere game word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je het verschil zal merken. Op het moment werd het spel ook al uitgegeven/gedistrubeerd door Sega (als ik me niet vergis). Ze zagen waarschijnlijk wat voor een succes het is en wilde het als eigendom hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op je doosje staat boven Football Manager 2006 ook Sega (op zijkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Laatst online: 15-09 22:53
Ben al sinds FM2006 uitkwam nog altijd met dezelfde savegame bezig :) heb gewoon te weinig tijd gehad om te spelen :).

Ik ben in 2005 begonnen met KVSK United (Belgische tweede klasse). Meteen al promotie afgedwongen naar 1st klasse. Het Jaar erna nipt als achtste gefinisht maar het seizoen daarna net kampioen gespeeld en ook nog eens de Belgische SuperCup gewonnen.

Iets daarna maakte ik in 2008 de overstap naar Brazilië als trainer van Vasco de Gama.
Voornamelijk om de Zuid-Amerikaanse competitie eens te verkennen en ik kan zeggen met succes.

Tot nu toe al tweemaal Braziliaans kampioen, tweemaal de Braziliaanse Beker. En ook nog eens de Copa Libertadores (Zuid Amerikaanse Champions League), Zuid-Amerikaanse beker en de Club World Championship :P.

Ondermeer Geovanni (ex-Barcelona) speelt de pannen van het dak :) bij vasco, maar ben nu aan het uitkijken naar een nieuwe ploeg in Europa wat moeilijker lijkt dan gedacht ik heb al verschillende keren gesolliciteerd bij een buitenlandse ploeg (Deportivo, Zaragoza, Lazio, etc) maar word steeds afgewezen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
ik wist dat zei al de distributie deden maar het is natuurlijk nog de vraag waarom sega ze overneemt.
of puur voor het geld en het potentieel wat SI heeft maar kan natuurlijk ook dat ze zich nu erg veel gaan bemoeien met SI en dingen veranderen puur omdat ze denken dat het nog beter kan (wat natuurlijk niet het geval hoeft te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de allermooiste overwinning geboekt in mijn FM carriere. Ik heb zelden zo hard zitten juichen achter mijn PC'tje. Mijn huisgenoot keek me al een beetje vreemd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:47
Details! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:45:

Voor diegene die met een lager team zijn begonnen, hebben jullie een limiet van proberen om bv de championsleague te winnen? Ik ben nu 2 seizoenen degradatie kandidaat. Naar mijn idee heb ik erg goede spelers, maar zou het kunnen dat er een beveiliging of whatever in zit dat dit soort kleine clubs nooit de CL KUNNEN winnen? Misschine omdat veel grote spelers niet naar een club als ural willen komen, en je eigenlijk bij voorbaat al kansloos bent. Ik weet natuurlijk niet dat als je eenmaal kampioen bent geworden, dat spelers dan wel naar jou toe willen komen.
:D
Serieus?

Ik ben begonnen in de 6e Divisie in Engeland (EPL, CH, L1, L2, Conf, Conf N/S) en zit na 10 seizoenen in de Premier League, sta 2000-1 voor de titel... Dus nee, ik stel daar geen doelen in.
En de reputatie van een club groeit naarmate je vordert en successen boekt. Bij Harrogate spelen nu spelers die ik in de Conference/League One nooit kon halen. Tuurlijk weigeren 20 spelers jou contractaanbod, de 21e accepteerd je aanbod wel en zo ga je door, steeds op zoek naar een (iets) betere speler. Zo kom je vanzelf aan een team dat mee kan doen om een titel. Als jij dan eenmaal die titel hebt en in de CL speelt krijg je meer geld en dus meer bestedingsruimte om nog betere spelers te halen.

Ik heb nu bij Harrogate een banksaldo van tegen de 15 miljoen, ik begon met 600.000 euro. Puur door verkoop van spelers heb ik de tocht naar de EPL financieel overleeft, het TV geld van de EPL is dan wel erg lekker :P Ik draaide afgelopen seizoen 400k verlies per maand omdat ik zo'n klein kutstadion heb en me qua salarissen echt scheel betaalde. Goddank heeft het bestuur EINDELIJK!!!! mijn eis voor stadionuitbreiding ingewilligd en er wordt nu gebouwd aan de capaciteitsuitbreiding _O_

we gaan van 3800 (750 zit) naar 5700 8)7

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, 5700 plaatsen!! Ik hoop voor je dat je dat vol krijgt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Das al een doelstelling, 5700 zitplaatsen vol krijgen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:04:
[...]
Dat duurt zo lang bij de kleine clubs. Vorig jaar zat met Volendam het stadion altijd vol (op 10 plekken na ofzo). Verkoop ik de publieksfavoriet, zit het stadion niet eens half vol. :X Waar vorig jaar het board nog wel te porren was voor een stadion upgrade. Toen was dat financieel niet haalbaar, nu wel echter, ze zeggen nu dat ik er in kan zakken omdat dat stadion nooit vol zit. |:(

(ik geef ze geen ongelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh, win je 9 competitieduels op rij, ga ik thuis 0-1 onderuit tegen Cardiff in de League Cup. Reken maar dat ze dat gehoord hebben in de kleedkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:41:
Reken maar dat ze dat gehoord hebben in de kleedkamer.
Hehe, heb ik ook altijd, boos worden op ze omdat je zelf ook boos bent :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:04:
[...]

:D
Serieus?

Ik ben begonnen in de 6e Divisie in Engeland (EPL, CH, L1, L2, Conf, Conf N/S) en zit na 10 seizoenen in de Premier League, sta 2000-1 voor de titel... Dus nee, ik stel daar geen doelen in.
En de reputatie van een club groeit naarmate je vordert en successen boekt. Bij Harrogate spelen nu spelers die ik in de Conference/League One nooit kon halen. Tuurlijk weigeren 20 spelers jou contractaanbod, de 21e accepteerd je aanbod wel en zo ga je door, steeds op zoek naar een (iets) betere speler. Zo kom je vanzelf aan een team dat mee kan doen om een titel. Als jij dan eenmaal die titel hebt en in de CL speelt krijg je meer geld en dus meer bestedingsruimte om nog betere spelers te halen.

Ik heb nu bij Harrogate een banksaldo van tegen de 15 miljoen, ik begon met 600.000 euro. Puur door verkoop van spelers heb ik de tocht naar de EPL financieel overleeft, het TV geld van de EPL is dan wel erg lekker :P Ik draaide afgelopen seizoen 400k verlies per maand omdat ik zo'n klein kutstadion heb en me qua salarissen echt scheel betaalde. Goddank heeft het bestuur EINDELIJK!!!! mijn eis voor stadionuitbreiding ingewilligd en er wordt nu gebouwd aan de capaciteitsuitbreiding _O_

hehe, was eigenlijk wel serieus ja... }:O

maar goed, ik heb ook geen limiet, ik moet en zal de CL winnen met Ural. Ik kan best goede spelers kopen, dus waarschijnlijk ligt het aan mijn managing capaciteiten.. :| , of ik heb gewoon geen geduld genoeg, en kan je na 2 seizoenen nog geen kampioen worden... 8)7
Toen ik begon had ik 75k in kas, nu bijna 3 mln door goede transfervrije spelers te halen, en te verkopen.

Gisteren uiteraard niet gespeeld...Moest Milan kijken... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil met Darlington ook de CL halen. Winnen lijkt me bijna onmogelijk, maar ik wil er dus wil in spelen. En het ziet er gunstig uit. Nadat ik dus na 5 wedstrijden op 18e plaats stond en overgestapt op een 4-4-2diamond, eerst met 1 SC en 2 AMC nu weer met 2 SC en 1 AMC heb ik geen competitiewedstrijd meer verloren. 19 Championshipduels gespeeld en ik sta 1e. :) Hopen dat ik dit kan volhouden tot het eind van het seizoen.

Ondertussen ben ik ook een beetje schoonmaak aan het houden in m'n team. Ik heb 3 overvolle selecties (tja, ik ben koopgeil en ik wil niemand wegdoen want dan profiteer een andere club van ze) en het wordt echt tijd voor opruiming. Ik heb iets te veel spitsen en een aantal jonge engelse spitsen met goede stats die pertinent weigeren om te scoren heb ik nu in de etalage gezet, samen met wat ander spul die waarschijnlijk niet aan spelen toe zullen komen. De concurrentie is te groot en het is goed om 1 talent klaar te hebben voor een positie, maar 4 is iets te veel. En ook omdat ik van systeem ben veranderd, 352 naar 442. Heb nu minder DC en MC nodig en wél vleugelverdedigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege de lengte (ik heb een dag vrij) gaat de post in twee delen.
Update van mijn Volendam game, seizoen 08-09 Deel 1 ( seizoen 06-07 seizoen 07-08)

Vooraf
Allereerst was het een uitermate frustrerend seizoen. In nagenoeg geen enkele wedstrijd in de competitie heeft Volendam gedomineerd, ook leken we een abbonement te hebben op onnodige doelpunten tegen. Waar Volendam in de voorgaande jaren de meeste doelpunten van de Competitie maakte en achterin naar capaciteit werkte kregen we dit jaar echt schandalig veel doelpunten tegen en opende meestal de tegenstander de score. Toch is het het allerbeste seizoen ooit geweest, vele malen beter dan wie dan ook, mijzelf inbegrepen, van te voren had kunnen dromen.

Transfers
De selectie van vorig jaar bleek tijdens lastige wedstrijden toch op enkele punten wat onervaren. Er moesten dus een heel aantal nieuwe spelers komen die het eerste team echt te komen versterken. Te weten een; DMC, DC, DL, MC/ML en 1 ST/FC. Ook had ik het liefste Nederlandse spelers aangezien die in mijn selectie dunbezaaid zijn/waren. Hiervoor was ik (eindelijk) bereid om te betalen. Eindelijk omdat ik normaliter Free transfers, spelers onder de miljoen en einde contract gevallen wil hebben.

Transfers in
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/4793081368.jpg
Martijn van Driel; voor de DC, talent van 17. De supporters van NEC waren uitzinnig dat een idioot zoveel aan een surplus speler uitgaf. Hiervan werd ik een beetje onzeker.
Mark van den Boogaart; voor de DMC, talent van 22. Hetzelfde verhaal. Ik baalde. Ze hadden beiden geweldige stats maar als supporters van een ander team me uitlachen ben ik niet blij. :(
Ivan Korbankolev; een ST van Dinamo Kiev 2 of 3. 21 jaar en Free transfer. Mijn scout vond hem goed, halen dus als het niks kost. Omdat het een Bulgaar was heb ik hem gehaald omdat Genkov (ST en ook Bulgaar) dan niet meer met de koffieautomaat hoefde te praten. Aanvankelijk gehaald voor de reserve ST positie (aanvankelijk ;) )
Symen Myrum; een Noor FC/AMC/MC iets achtigs. Hij kostte slechts 3k maar had echt stats waar je u tegen zegt. Hij heeft wel een heel lelijk regen plaatje, een of andere stonede mongool.
Luiz Henrique AM LC; kreeg 5 sterren van de scout, kostte nagnoeg niets om te halen. 18 jaar.
Luis Alberto Moreno MC; hetzelfde verhaal. 17 jaar.
Jean-David Henniger; DL 19 jaar, Frans u21 international. Een beetje een ontzettende Pino. Hij was bijna einde contract bij Rennes en wilde meer verdienen dan 900 euro de week. Ik bied hem een contract aan, wil die 20k de week. Ja dahag! Zo goed ben je nou ook weer niet. Hetzelfde zei Rennes hem, en de vele belangstellenden. De eerste dag dat ie dus contractloos was nog een contract aangeboden en toen wilde hij ineens voor 4k komen spelen. Nou vooruit dan Jean-David, maar wel je eigen lunch meenemen.

Transfers uit
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/0029307930.jpg
Gyepes; Hongaars international, werd maar niet beter.
Claudio de Sousa; speelde geweldig goed, had het hele jaar in de basis gestaan. Alleen bleef ie maar zeiken dat hij graag in de basis wilde spelen en werd zelfs kwaad op mij. Omdat Volendam een voetbal team is en geen opvanghuis voor contact gestoorde Italianen mocht hij ook weg.
Sergio; de publiekslieveling. Waarom deed ik hem weg? Ik weet het zelf ook niet. Ik dacht dat de MC positie goed bezet was en dat ik hem niet nodig had. Resultaat-> stadions niet gevuld omdat de supports pissig op me waren, board achtte het toen onnodig om het stadion uit te breiden omdat dat ook niet altijd vol zat (de 2 voorgaan jaren wel, maar toen hadden ze geen geld). Les -> niet je publiekslieveling verkopen. :/

Opstelling en Selectie
Dezelfde tactiek als voorgaande jaren (dom dom dom, kom ik op terug) .

----------Esterilla(*)----------Genkov----------- (*dat werd na 2 competitie wedstrijden Korbankolev)
L.Henrique-------Moreno------------Agouda
--------------------vdBoogaart---------------------
Henninger---vDriel---Vermaelen---Ramos
------------------------Vale--------------------------
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/65062384.jpg

Doelstellingen (een copy paste van vorig jaar)
* Ik wil de afgang in de beker van vorig jaar goedmaken.
* Europees ga ik zonder verwachtingen in (dan valt het alleen maar mee).
* In de eredivisie wil ik me vooral handhaven totdat mijn stadion uitgebreid is.

Eredivisie
Als eerste viel mij op dat de kansen van mijn team die ingeschat werden door dat wed kantoor, ontzettend negatief uitpakten voor me, zeker vergeleken met vorig jaar. Ik had een veel beter team (althans, dat dacht ik) dan vorig jaar, dus zou je verwachten dat ik beter ingeschat zou worden. Neen. Eerst gaf ik de schuld aan de leeftijd van mijn team/verdediging, toen dacht ik dat alle andere teams meer progressie geboekt hadden dan wijzelf en dat de NL competitie gewoon een hele zware competitie is/was (zwaarder dan Europees voetballen :D whatever), later heb ik dat maar bijgedraaid naar het feit dat mijn tactiek niet veranderd is in 3 jaar, en de andere teams daar gretig gebruik van maakten.

Elke wedstrijd pakte bijzonder slecht voor me uit, Cambuur (promovendus naar de eredivisie) werd meer kansen toegedicht dan mijn eigen team als ik tegen ze moest spelen en volgens de media was ik dan wel weer titel kandidaat, na Ajax, Feyenoord, PSV en Utrecht. Ik snapte er niks van. Na een hele lelijke blessure golf van November tot Februari begon het team enigsinds zich als een titel kandidaat te gedragen maar het was voornamelijk met de billen bij elkaar en met woede uitbarstingen wedstrijden bekijken. Het team presteerde daarvoor zwaar onder eigen kunnen. Na Februari liep het allemaal weer redelijk ondanks een aantal onnodige gelijke spelen en verliezen en kwam ik uiteindelijk uit op plekje nummer 4. Hartstikke blij mee natuurlijk. :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/7657187.jpg
En de grafiek
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/280637.jpg
Had ik nou de 1 na laatste wedstrijd van Willem 2 met 2 doelpunten verschil gewonnen, was ik zelfs 2e geweest en zelfs Champions League voetbal gespeeld. Maar vanwege de wedstrijd daarvoor was een klein beetje de concentratie weg en kwalijk nemen kon ik de jongens dat niet.

De Beker

Na het debacle van het voorgaande jaar, uitschakeling in de eerste ronde (de 3e), wilde ik nu niet over me heen laten lopen.
In ronde 3 (1e wedstrijd dus) mocht ik aantreden tegen FC Den Bosch uit de eerste divisie. Dit werd een hele eenvoudige 1-3 overwinning waarna Cambuur uit in de vierde ronde wachtte. Dit werd een kenmerkend voor de vorm slecht wedstrijd, achter lag het open en voorin liep Korbankolev en Estrilla rond. 4-6 de eindstand. De loting voor de kwartfinale koppelde me aan PSV. Door blessures en onkunde speelde PSV me thuis van de mat. Eindstand 1-2 voor PSV waar 0-4 een rechtvaardige uitslag geweest zou zijn.
Al met al, niet wat ik hoopte, maar ik ben niet ontevreden over het eindresultaat. Volgend jaar de halve finale dan maar.

Het verslag van Eufa cup, de beste spelers en de toekomst gaat door in deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van mijn Volendam game, seizoen 08-09 Deel 2 ( seizoen 06-07 seizoen 07-08)
De EUFA Cup

Na vorig jaar aan overwinningen geproefd te hebben (Roma thuis 3-0 gewonnen, geschiedenis!) ging ik zonder verwachtingen Europa in. Natuurlijk hoopte ik erop om in de groepsfase te komen maar niet hardop, want als je met Volendam speelt moet je wel bescheiden blijven.
De eerste ronde wachtte Boavista, in Portugal nummer 3 geworden. 2-0 uit gwonnen, thuis werd het maar liefst 5-0. Moraal ging door het dak.
In de groepsfase werd ik ingedeeld met IBV (? uit IJsland), G.Birigli (? Turkije), Steaua (Kende ik nog van vorig jaar) en Werder Bremen ( :( Kende ik nog van een vriendschappelijk duel). Vooraf had Werder, Volendam en Steaua het meeste kans om door te gaan.

Ik won thuis met 4-0 van IBV, bij Werder uit werden we met 2-0 teruggestuurd en waren ze nog vriendelijk voor ons, G.Birigli thuis werd 0-0 en speelden we meesterlijk-matig en uiteindelijk Steaua uit een knappe 1-4 overwinning voor ons.
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/909567407.jpg
Volendam was door dus, achter Werder en ondanks de afwezige verwachtingen begon ik er nu wel zin in te krijgen.

De eerste knockout ronde was tegen het Lille van Jelle ten Rouwelaar. Dat klinkt nu nog niet imposant, over 3 jaar wel. En omdat ik in seizoen 0809 zit was het dus imposant. Verder waren we, mijns inziens kwa selectie een stukje beter dus dichtte ik mij sowieso kansen toe om een ronde verder te komen. En dat lukte ook; 3-1 werd het thuis, met een late onnodige tegentreffer van Lille. Uit verloor ik met 1-2.
De tweede knockout ronde werd spannend. Sporting CP uit Portugal wachtte en had een vele betere selectie dan ik had. Omdat ik een beetje angstig werd en in mijn reserve team echt een hele goede DMC had rondlopen besloot ik van tactiek te veranderen. Een spits eraf, en een DMC erbij. Eerste helft over de vleugels en een goal forceren, tweede helft counteren. Althans, dat was het plan.
We begonnen thuis en in de eerste helft stond het 3-0 voor Volendam. Ik kon mijn ogen niet geloven, dit ging te goed. De tweede helft counteren werd een stuk minder en het werd (weer een onnodige tegentreffer, ik ga dat abbonement echt opzeggen) het 3-1. Spelers gek, ik gek, board gek en supporter gek. Hoewel, niet allemaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/5778400628.jpg
Vol vertrouwen gingen we de return in en ook daar werd gewonnen met 3-1. 6-2 on agg dus. _/-\o_

Nu ik in de kwartfinale aan beland was, was mijn Europese seizoen goed. Dat een afstraffing door een beter team wachtte was een zekerheid, en ik zou als held Volendam rondgeleid worden. Verder zou ik een paar winkelcentra openen en de eerste Hollandse Nieuwe opeten maar dat was het dan.
Celtic was dat team wat ik tegenkwam in de kwartfinale.

Behalve dan dat we uit met 1-3 wonnen. De halve finale leek binnen handbereik, sterker nog ik ging er van uit. We moesten het karwei thuis even afmaken en Volendam was door. En dat was een misvatting. Celtic had daarr niet zo veel zin meer in en maakte in de eerste helft 2 doelputen. 3-3 was de tussenstand dus en Celtic zou doorgaan op uitdoelpunten. De stand was niet zo dramatisch maar vanwege een blessure miste ik mijn enige spits die in Europa potten breekte (Korbankolev, een held) en had ik 1 schot op doel. Verveeld keek ik de tweede helft af. Mijn team was machteloos, Celtic vond het wel goed zo en drukte niet meer aan. In de 85e minuut zette ik mijn team om in de oude opstelling en zette de slider op "all out attack". Niet dat ik er vanwege die 3 schoten van ons vertrouwen in had, maar Celtic ging al helemaal niet ons publiek vermaken. Dit resulteerde gelijk in een kans. Agouda, al 2 jaar een vaste waarde mistte echt heel erg lelijk, en was ook al moe. Ik wachtte op het fluitsignaal en de uitschakeling. Het fluitsignaal kwam niet, wel kregen we een cornerin de 93e minuut. Toen ik mijn doelman mee naar voren zag stormen ging ik toch maar op het puntje van mijn stoel zitten. De corner kwam en raakte het hoofd van van Driel, mijn 18 jarige centrum verdediger die eigenlijk te jong en onervaren bleek het hele seizoen. Maar de bal ging erin! (van mijn stoel opgesprongen en juichend door de kamer, me terughaastend om de tactiek van "all out attack" af te halen). Volendam door naar de halve finale. (ereronde door kamer volgde)

In de halve finale waren we een beetje de neger op de Corps meeting, niet echt op ons plek en zo voelde we ons ook niet. Stuttgart, Atletico Madrid en Werder Bremen waren teams die stuk voor stuk vele malen beter waren. Kwa stadion, selectie, prestige en aanhang, we kwamen bij geen enkel team in de buurt. Het lot koppelde ons aan Werder en aangezien we daar dat jaar al meer ervaring mee hadden wist ik dat ik niet veel kans had.
Thuis verloren we met 1-0 in een wedstrijd waar we geen vuist konden maken. Geen enkele aanval liep goed en Werder had ons helemaal te kakken kunnen zetten. Als thuis als zo crappy ging beloofde uit al helemaal niets. Korbankolev bleek daar toch iets anders over te denken en zette ons op 0-1. Verbaasd keek ik op, een kans op de finale was wel het laatste wat ik verwachtte. Na 11 minuten maakte Korbankolev er na een rush 0-2 van. Tevreden dacht ik na over het feit dat hij bij Dinamo Kiev 3 niet eens altijd speelde. Van 0 euro naar 5.5 miljoen in een jaar. Mijn scout zou een nieuw contract krijgen, dat was zeker.
Bremen maakte er binnen de minuut 1-2 van, maar op uit doelpunten zou ik nog steeds doorgaan. De rest van de helft gebeurde er niets. In de tweede helft drukte Werder ons bijna plat met vlagen, en de jonge en onervaren verdediging vertoonde kreuken en barsten. Ik was er totaal niet gerust op. Een kwartier voor tijd wisselde ik Korbankolev omdat hij op was en nam aan verder niet meer te scoren. Nu was het enkel afwachten. In de 89e minuut kreeg Werder een wereldkans en die bal ging hoog over. Maar de scheids floot maar niet af.
In de 94e minuut vond Montenegro, mijn naar zijn beperkte mogelijkheden goed voetballende links of rechtsback, het nodig om voor het eerst in het jaar een goede pass te geven. Helaas bereikte deze de 18 jarige Zweed Hackzell die in de winterstop kwam omdat hij niks kostte en kon komen. Deze partij was hij beregoed, maar ik had hem te veel zien falen om er iets van te verwachten. Zonder problemen liep hij de 16 in en maakte de kans laag in de korte hoek af. Huh?
Mijn mond viel open van verbazing. Nu maakte het niets meer uit. Als ik nog een doelpunt tegen krijg zit Volendam toch nog in de finale van de Eufa Cup. (weer een Ereronde door mijn kamer volgde). Volendam in de finale van de Eufa Cup! En nu maar liefst 3 Hollandse nieuwe voor de coach. Wat een feest!
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/9021391.jpg
Dat was het beste wat er te bereiken viel dit jaar. Een mega-run naar de finale van de Eufa Cup. In de finale troffen we Atletico Madrid, nummer 1 in de spaanse competitie en de club van Fernando Torres ,3 jaar achtereenvolgend speler van het jaar in Europa waarvan 1 jaar ook als topscorer. Misschien zouden we een doelpuntje scoren en zou Torres Korbankolev over zijn bol aaien maar kans maken deden we niet.
De bookmakers waren het daarover eens, de fans en ikzelf als coach ook. Alleen de spelers niet. En na 5 minuten spelen werd al snel duidelijk dat het toch vooral om hen gaat. Als eerste speelde Atletico arrogant en zagen het meer als een escape van de zware Spaanse competitie om even Volendam opzij te zetten. Korbankolev (ik vertelde al dat het een held was) voltrok het vonnis en na 5 minuten stond er 0-1 voor Volendam op het scorebord. In de 36e minuut kopte hij door op Luiz Henrique, mijn wonderkid middenvelder van 7k. Luiz Henrique ronde beheerst in de linkerhoek af en het stond 2-0. Hmm. De 36e minuut, "time wasting" dan maar op extreem zetten? Vlak voor rust kreeg Torres een matige kans die hij heel knap op doel schoot. Toen werd het ineens allemaal weer een beetje duidelijk tegen wie waar en waarom we speelde. Totnogtoe was de hele wedstrijd een beetje onwerkelijk, omdat uit tegen ADO (de voorgaande wedstrijd) verloren ging.
Eerste kans na rust was weer voor Fernando Torres, die naast kopte. Madrid leek wakker geslagen en drong aan. Toch lukte ze het niet om echt gevaarlijk te worden en in de 80e minuut gingen ze ook alles of niets spelen. Tijdens een corner in die periode kwam de bal bij de DMC van de Boogaart, die nog een beetje verdwaald rond de middencirkel stond (in die tactiek kwam de DMC voor de spits en de spits hoort daar wel te staan, een DMC niet). Van de Boogaart, niet onder de indruk van de tegenstander loopt iedereen voorbij en schiet hard in. 3-0. (weer een ereronde door mijn kamer :*) )
3 minuten later scoort Madrid nog wel uit een corner situatie, maar dat kon de pret niet drukken. Korbankolev aait nog even Perea (de doelpuntenmaker) over zijn bol ( ; ) ). En de rest van de partij gebeurd er niets meer. Volendam wint de EUFA cup onder leiding van ondergetekende! Dolgelukkig was ik, het bestuur, de spelers (zelfs die wegwillen) en de supporters.

Spelers
De topscorer met 28 goals en 9 man of match awards (record voor Volendam, het was namelijk Tuyp met 8); Ivan Korbankolev
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/229208298.jpg

De mijn beste speler, met 15 assists; Luis Henrique (daar bieden meerdere clubs 14 miljoen voor in zijn eerste jaar, dus dat moet een wonderkid zijn)
Afbeeldingslocatie: http://www.hostimage.org/img/08485.jpg

Toekomst
Het nagenoeg hoogst haalbare is bereikt, vele jaren eerder dan verwacht en gewenst. Dat maakt alle komende seizoenen alleen maar lastig. Wel hoop ik met de behaalde status een hele goede spits te kunnen kopen om naast Korbankolev te zetten.
Ondanks de resultaten wil het bestuur mijn contract niet verlengen. Dit omdat ik eis dat het stadion uit gebreid moet worden en zit dit niet willen om al eerder genoemde redenen. Ik zal nog eens een keer een vergulde paraplubak voor ze winnen. Mijn contract loopt deze zomer af, en meestal benaderen ze me voor een nieuwe vlak daarvoor dus ga ik gewoon door bij Volendam.
Hopelijk wordt het eindelijk iets in de beker, en kan ik de hegemonie van Ajax en PSV in Nederland een beetje doorbreken.

Toegevoegd nog een rar met een aantal match files waaronder de return van de halve finale tegen Werder, de Finale tegen Atletico en 2 wedstrijden die kenmerkend voor Volendam's niveau waren dit jaar.
0809 Volendam Matches.Rar by Bigupload.Com (komt een 0809 file uit zonder extensie, gewoon werkend en te openen met winrar)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 13:52 . Reden: html = de moejluk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ga nu aan mijn eerste seizoen met Sparta beginnen. Ik heb wat spelers verkocht;
-van den bergh (3,6mlj)
-schenkel (500k)
-van buuren (500k)
-Bouauzan (600k)
- Emnes (1mlj)
Mijn transferbudget was ongeveer 6 milj

Dit zijn mijn aankopen;
-Etafia (GK)
-Marcus Berg (SP)
-Kislyak (mc/ml)
-Gioda (dc)
-Venkov (dc/l)
-Priskin (SP)
-Rabeh (dc)
-North (dr)
-Bravo (ML)
Winterstop (gratis)

-Lahitie (amlr)
-Larsen (gk)
-Svensson (dc)

Ik heb nog 500k over. Dit wil ik uitgeven voor een spits. Alleen ken ik geen goede spits voor dit bedrag. Kennen jullie nog een aantal goede spitsen?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, leuk verslag sarcastro, je doet het wel echt goed met Volendam!

"met de billen bij elkaar en met woede uitbarstingen wedstrijden bekijken"...hahaha...wat klinkt dit bekend...:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:45:
Kennen jullie nog een aantal goede spitsen?? ;)
Ga je mond spoelen met zeep. Daar heb je van die mensen voor in dienst die ze scouts noemen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen naar spelers is hier 'not done'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:58:
Vragen naar spelers is hier 'not done'.
Daarom doet iedereen het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ural is dit seizoen 11e geworden. Board en supporters tevreden uiteraard, en ik heb een nieuw 4 jarig contract aangeboden gekregen, en getekend. transferbedrag is naar 4,3 MLn gegaan, weekly wage naar 70k. Mijn salaris is 2000 p/w.

Laatste competitiewedstrijd gespeeld tegen Torpedo Moscow. man, wat was mijn keeper daar goed, aanval na aanval, schot na schot, hij pakte alles!..de rest van het team scoorde in de rust 5 of 6, en hij 9...Gelukkig kan Campos slecht spelen en toch scoren...:p...dus 1-0 gewonnen...:D

De beker: Baltika thuis was 2-0 geworden, dus in de volgende ronde wachtte mijn angstgegner Terek, geen goede ploeg(14e in de comp), maar in de competitie kon ik er 2 keer niet van winnen. Eerst uit. ging erg goed, Cardenas knalt er een schitterende vrije trap in, Campos rost er een in, en Bianchi scoort ook weer eens een keertje, hij weet waarschijnlijk dat ik op zoek ben naar een echte topspits, en gaat hij nu beter voetballen. de return ben ik niet meer aan toe gekomen(Viva Barca!), maar dat moet geen probleem zijn na de 3-0 uit, maar je weet nooit uiteraard!

Ik heb 2 nieuwe scouts aangetrokken, (en ook 2 ontslagen...:p) en meteen een op pad gestuurd voor een spits. hij kwam terug met 3 resultaten, alledrie een aanbieding gedaan omdat ze allemaal goedkoop, oof transfervrij waren, en best behoorlijke stats hadden....Indien ze niet voldoen kan ik ze weer doorvekopen. bij een was het wel vreemd, want hij had value 2,2 mln, maar de vraagprijs was 200K dus ik kocht hem voor 200k...?? 19 jarig ventje...Goede deal dus! (Of mis ik het addertje bij deze speler)

In mijn zoektoch naar een keeper ben ik gestuit op Plakhty, keeper van 1e divisie klub Kuban. Ik dacht even die koop ik! Klasse keeper van 20 jaar...maar hij weigerde gewoon!...naja zeg, kan je een divisie hoger spelen, doe je het niet...Zelfs niet "negotiate"...gewoon nee, ural is een stap in de verkeerde richting...:( naja misschien moet ik wat meer vertrouwen hebben in mijn huidige keeper Gabulov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:14: bij een was het wel vreemd, want hij had value 2,2 mln, maar de vraagprijs was 200K dus ik kocht hem voor 200k...?? 19 jarig ventje...Goede deal dus! (Of mis ik het addertje bij deze speler)
Meestal zijn die spelers einde contract en heeft de club opgegeven hen te behouden. Dan willen ze ervoor krijgen wat ze er voor kunnen krijgen.

Edit. Oh, Ik heb gisteren Cavenaghi gestrikt om te komen voetballen voor Volendam. Dat vonden de supporters erg leuk. Het koste alleen wel 11 miljoen. :|

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, als ik het me goed herinnner, speelt die Cavenaghi in mijn spel bij Zenith Petersburg, naast Vitti
Zenith Petersburg is kampioen geworden...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen, maar nu moet ik toch is posten. Met Emmen in mijn eerste seizoen ben ik 5e geworden, ik heb elke periode naast een playoff ticket gegrepen. Het seizoen daarop was extreem slecht, mede doordat mijn beste spelers (Valeev en Hoogstrate) vertrokken ik eindigde dat seizoen als 19e. Ook mijn derde seizoen begon ik erg slecht en na 6 wedstrijden stond ik opnieuw 19e. Wel ben ik een aantal wedstrijden gaan experimenteren met een tactiek en ik zou een tactiek de kans geven als ik weer is een thuis wedstrijd won, nu was het eindelijk zover dat ik thuis won met een bepaalde tactiek maar daar bleef het niet bij ik uit de komende 6 wedstrijden 4 keer en 2 gelijkspelen wat goed was voor een periodetitel. En nu ben ik van de 19e plaats naar de 2e plaats gestegen. Het is best wel een aparte tactiek, en eerst geloofde ik er nooit zoveel in maar deze tactiek zie je ook werkelijk terug bij de doelpunten. Ik speel onwijs aanvallend met 3 spitsen, mijn verdedigers zetten pressie op de tegenstander en mijn spitsen staan op scherp, eenmaal in balbezit is het tik-tik-tik-lange bal de pot in, heel snel allemaal op het doel af. Dit resulteert in erg veel doelpunten voor, nadeel is dat je ook veel tegenkrijgt, ook heb ik het tackelen op hard gezet wat resulteert in veel gele en rode kaarten.

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/2488/tactieken5yv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5899/opstelling5go.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:35:
Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen, maar nu moet ik toch is posten. Met Emmen in mijn eerste seizoen ben ik 5e geworden, ik heb elke periode naast een playoff ticket gegrepen. Het seizoen daarop was extreem slecht, mede doordat mijn beste spelers (Valeev en Hoogstrate) vertrokken ik eindigde dat seizoen als 19e. Ook mijn derde seizoen begon ik erg slecht en na 6 wedstrijden stond ik opnieuw 19e. Wel ben ik een aantal wedstrijden gaan experimenteren met een tactiek en ik zou een tactiek de kans geven als ik weer is een thuis wedstrijd won, nu was het eindelijk zover dat ik thuis won met een bepaalde tactiek maar daar bleef het niet bij ik uit de komende 6 wedstrijden 4 keer en 2 gelijkspelen wat goed was voor een periodetitel. En nu ben ik van de 19e plaats naar de 2e plaats gestegen. Het is best wel een aparte tactiek, en eerst geloofde ik er nooit zoveel in maar deze tactiek zie je ook werkelijk terug bij de doelpunten. Ik speel onwijs aanvallend met 3 spitsen, mijn verdedigers zetten pressie op de tegenstander en mijn spitsen staan op scherp, eenmaal in balbezit is het tik-tik-tik-lange bal de pot in, heel snel allemaal op het doel af. Dit resulteert in erg veel doelpunten voor, nadeel is dat je ook veel tegenkrijgt, ook heb ik het tackelen op hard gezet wat resulteert in veel gele en rode kaarten.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is misschien wel leuk voor in de eerste divisie. Maar ik ben bang dat je TE aanvallend speelt en je overlopen wordt op het middenveld als je eenmaal in de eredivisie speelt en dat avontuur ook maar 1 jaar zal duren met veel tegendoelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt eimand eigenlijk een vorm van 4-3-3? Op het hoogste niveau dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:55:
Ja, dat speel ik, met succes.
Als je wilt kan ik plaatjes uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:55:
Ik speelDE 4-3-3 met succes met ajax. Met de patch 6.01 ging alles goed. Scoorde aan de lopende band. Ge-update naar 6.02 en de taktiek was nergens meer. Ook werden spelers gewisseld van positie tijdens de wedstrijd zonder dat ik er ook maar iets aan deed :/ . Nu speel ik tussen 4-4-2 en 4-2-4 in. Gaat tot nu toe redelijk, als eerste door in Poule CL en sta eerste in competitie (2012 - 2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Danny Blind heeft nét de maand november gehaald, zoals hij in het echt tobt...zo tobt hij ook in FM.

Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/fm/ajax-blind.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/fm/ajax-auw.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 06-04-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wtf, dat is wel heel ernstig. Bij mij zit er ie nog steeds in 07/08, maar ze zijn niet blij met 'm.

Verdomme, heb ik eerst een zooi wedstrijden op rij gewonnen en 4 punten los op de nr2. Dag later verder en er klopt weer geen ene hol van. Een 3-0 winst afgewisseld met een 0-1 thuis waarbij niemand een poot uitstak. Hopeloos uit vorm. Wat een stelletje lapzwanzen. :(

En nu ben ik echt pissed.
3-4 A West Brom
4-0 H Leeds
1-2 A Sheff Wed
1-1 A Hull
3-0 H Stoke
0-1 H Burnley
4-3 A Derby (1-3 rust!!)
1-4 A Cardiff
Hier is geen touw aan vast te knopen. Ik heb 2 MR/ML die zeker 18 hebben voor passing dribbelen en crossen, maar assists? Nee hoor. Spitsen met finishing etc 18, scoren? Tuurlijk niet. Een MC/DMC die geen bal verovert. En morale? Superb.... Als de tegenstander de bal heeft lopen ze overal doorheen, beetje heen en weer passen en je bent aan de overkant. Bij mij maximaal 2 spelers en weer de bal kwijt. Een bal met niemand in de buurt? Oh, laat maar lekker rollen, iemand van de tegenstander gaat m wel halen. Overal te laat, mis en fout. Eergister dus 15!!!! wedstrijden op rij gewonnen in Championship met dezelfde spelers en tactiek en nu dit gekut. |:(

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

^^ Aquaplaning.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, ja, de winterbanden vergeten..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Nee, aquaplaning is zoiets als wat jij nu hebt, een hele serie nederlagen/gelijke spelen/nipte overwinningen terwijl je uitstekend draaide in de competitie. Onverklaarbaar verder en verrekte lastig om uit te leggen.

Enige tip die ik kan geven is spel opslaan en morgen verder gaan :P

Beste vrind wette dat

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.