Nou maar is ff een verslag van mijn eerste seizoen met Ceske en Central
CENTRAL
Speelt dus in de hoogste divisie in Argentinië, en de comp is verdeeld in een opening en closing stage. Er zijn geen nationale bekers te winnen, maar wel twee continentale: de Copa Nissan Sudamericana en de Copa Toyota Libertadores de América. Ik heb als manager gewoon een Audi laten overkomen hoor
Voor de Nissan kun je je plaatsen via de closing stage en voor de Toyota via de openings stage. De Nissen speel je dus tijdens de openings stage en de Toyota tijdens de closing stage
De
openings stage verliep vrij lekker. Doordat je twee comp speelt kom je iedereen maar 1x tegen per stage, een stage duurt dus 19 wedstrijden. Als je dus in vorm bent kun je goede zaken doen. Ik begon dan ook vrij lekker, maar moest uiteindelijk wel mijn meerdere erkennen in de tradiotionele toppers als Boca en River. Ach, een
4e plek en daardoor geplaatst voor de Toyota dinges.
De
closing stage trok ik de goede lijn door, en leek ik zelfs mee te kunnen doen voor de titel. Toen ik dat voor mezelf durfde toe te geven ging ik direct met 4-0 op m'n bakkes

, maar dat bleek toch eenmalig te zijn. Resultaat:
kampioen en een ticket voor de Nissan shit.
Hoe deed ik het dan in de
continentale bekers? Voor mijn komst had ik blijkbaar al een ticket voor de Nissan, al moest ik wel een voorronde spelen: tegen Newell's (van ortega). Diezelfde kwam ik ook tegen in de kwartfinale van de Toyota.
Onderlinge resultaat
De
selectie was voor mijn komst al aardig op niveau. Ik had veel talent, waarvan enkele dit seizoen zijn uitgegroeid tot toppers. Mijn eigen Javier Zanetti
(paulo ferrari), een Walter Samuel
(ramiro fassi), een behoudende Juan Sebastian Veron
(damian ledesma) en een wenbaardere Hernan Crespo
(pablo vitti). Allen hebben interesse vanuit Europa, maar ik heb niet de ambitie om hier nog jaren te zitten, ik wil een continentale beker winnen en dan ben ik foetsie. Geen van allen trouwens opgeroepen voor de Argentijnse nationale seletie, behalve mijn keeper
(juan ojeda) die als reserve meemocht naar het WK06.
Die Pablo Vitti

In FM heb je verschillende spitsen. Je hebt spitsen die alleen kunnen intikken, je hebt ze die alleen kunnen dribbelen maar nooit zullen scoren, je hebt ze die alleen uit onmogelijke hoeken kunnen scoren, maar de makkelijkste missen, je hebt kerels die fungeren naast een bewegelijke (sterke kopsterke spitsen) en je hebt ze die dit alles in een zijn MINUS het missen van kansen na een mooie dribbel. Dat is Pablo Vitti! Die ga ik nog wel eens met mij herenigen in Europa
Doel volgend(e) seizoen(en): continentale beker(s) winnen, dan transfer naar Europa
CESKE
Dit is dus in de
Tsjechie 2e divisie. Waarom deze club gekozen? Omdat Karel Poborsky er op huur speelde. Ja, dé Karel Poborsky van +100 interlands voor Tsjechie. Hij is bij Ceske begonnen, heeft Ceske als favoriete club staan en is 10x beter dan de allerbeste speler in de 2e divisie. Het begon dan ook geweldig, eerste pot 5-0 winnen: 5 assists. Tweede pot 5-0 winnen, vrije trap en 4 assist. Dan denk je echt, wtf: 2 wedstrijden, 9 assist en een doelpunt

Toch heeft hij meer buiten het veld gestaan dan erin gespeeld, en na een half jaar liep zijn huurcontract al af. Kortom, de voorpret was leuker dan het gedoetje zelf

Toch geinig, zijn
history
Ach, hij heeft me met die twee potjes goed op weg geholpen zal ik maar zeggen

Resultaat:
kampioen
Dat wat betreft de competitie. Dit moest ik ook halen van het bestuur, en de selectie was er ook wel naar hoor, maar toch, het moet altijd nog gebeuren. Bovendien kon ik het niet laten om met Karel Poborsky te spelen, jammer dat het maar bij 2 potjes bleef

In Tsjechie spelen ze tenminste wel een
nationale beker en dat ging ook niet onverdienstelijk. Als 2e divisie-club bracht ik het tot de finale! Vind je dat onrealistisch:
klik. Maargoed, dan mijn eigen
finale. Ja, hij was net zo suf als dat hij eruit ziet: één hoogtepunt, een ziek mooie krullend afstandschot. Leuk
Nou wat betreft de
selectie heeft het weinig zin om te gaan pimpen, al zal ik King Nothing' spelertjes uit Azië met gemak overklassen. Wat betreft de aanwinsten voor volgend seizoen, dat ligt wat lastig in Tsjechië. Je kunt binnenslands geen transfervrije spelers overnemen, en uit het westen wil er niemand komen. Waar kom je dan op uit? Twee
talentvolle spelers
voor de toekomst. Een
keeper en een
spits.
Doel komende seizoenen: handhaving en uitgroeien tot Tsjechische TOPclub

+ talent