[PC]Football Manager 2006 - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.732 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seizoen 06-07 is bijna ten einde en Parma is weer gepromoveerd vanuit de Serie B, Lazio en Deportivo zijn beiden gedregadeerd! Kaiserslautern op degredatieplaats in 2. Bundesliga. WTF. Het zijn op zich wel leuke ontwikkelingen, want ik hou er wel van om uiteindelijk een gevallen topploeg weer terug te brengen. Maar eerst Darlington naar de Premiership krijgen!

edit:
Hmm, appeal bij work permit in Engeland heeft soms nut. Ik had een jonge zeer getalenteerde Colombiaanse AMC gevonden, met hoge stats, maar slechts 11 U21 interlands. In eerste instantie kreeg ie geen werkvergunning maar na beroep wel. :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Gestart met Feyenoord.
Sta momenteel 4e, maar het draait tegen de toppers goed, tegen "minder" slecht.

Aankopen:
Daniel Carvalho (AMCL, 22 jaar, CSKA Moscow) 4 miljoen en 10.5 over 24mnd (is veel, maar noodzaak was hoog!!)
Sivok (DMC, 21 jaar, vaste waarde) 3,5 miljoen en een zeer goede speler!
Weverson (GK, 18 jaar, talent) 1.2 miljoen
Rok Kronavator (AMC, 18 jaar, talent) 450.000

Veel middelmatige spelers verkocht.

Volgend seizoen komen 3 spelers terug van loan, die toegevoegd gaan worden aan selectie:
- Jaja
- Zuiverloon (is veel vraag naar)
- Ceular (omdat waarschijnlijk Castelen vertrekt: is ook veel vraag naar)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn spel doet ineens raar :'(
Kan tijdens de wedstrijd niet meer van scherm veranderen (ie. van overview naar player ratings), alleen nog maar tijdens highlights :{
Iemand een idee wat er mis is? best onhandig dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste seizoen met Volendam zit er ook op. Ik ben met Volendam begonnen omdat ze een redelijk groot stadion hebben (voor eerste divisie begrippen) en om de goede spitsen. Mijn bedoeling was om het eerste seizoen een goed team op te bouwen, om daar later mee door te stromen naar de eredivisie. Mijn board en supporters verwachtte beide een "safe mid-table pos".
Het ging allemaal net iets anders dan verwacht. Er is al vaker in dit topic gesproken over hoe eenvoudig de eerste divisie is, maar dit sloeg alles.
[img=http://img530.imageshack.us/img530/6650/ggeindstand4yj.th.jpg]
Uiteindelijk stond ik (na een matige laatste reeks) 22 punten voor op nummer 2 VVV. Terwijl VVV en Veendam beiden ongeveer 7 punten voor me stonden vlak voor de winterstop.
[img=http://img356.imageshack.us/img356/6968/grafiek1xd.th.jpg]

In het begin wilden de meeste goede spelers weg. Zo werd 1 van de 2 beste aanvallers (Ketting) noodgedwogen verkocht aan Metz voor weinig. Mijn andere spits bleef gelukkig en ondanks dat hij meerdere maanden geblesseerd is geweest werd hij en topscorer en "Player of the Year" met een 8.17 gemiddeld. Ik heb het natuurlijk over Jack Tuyp.
[img=http://img484.imageshack.us/img484/7976/topscorer7pz.th.jpg]

Mijn beste speler was natuurlijk ook Jack Tuyp. Omdat een aantal aankopen ondanks veel hoge cijfers nog steeds een flutbedrag waard zijn (~1 a 2 ton) laat ik maar degene zien die het meest waard is geworden van alle spelers die ik op een free aangetrokken heb. En dat is een jonge zwitsere linksback gebleken die bijna elke wedstrijd gespeeld heeft. Hij heet Mefail Emini en omdat hij zo'n rare voornaam heeft mag hij bij me ook alle strafschoppen nemen. Van de 4 die hij nam heeft hij er pas 1 gemist dus dat fail gedeelte valt ook wel weer mee. Geintresseerden zijn oa Werder, PSG en Man U dus ik heb wel ongeveer een idee hoe goed 'ie is.
[img=http://img95.imageshack.us/img95/7794/mefailemini9hd.th.jpg]

Verder heb ik zelf van Volendam een drie jarig contract gekregen, en is gelukkig het wage-budget een stuk omhoog geschoten zodat spelers nu misschien naar Volendam willen komen. En ik moet ook nog een vervanger voor Tuyp zien te vinden, aangezien hij een loan was en ik niet echt beschik over 3,5 miljoen om hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 07:39
DenniZ schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:01:
[...]

Ja maar dat is de NL competitie he, daar krijgen je spitsen geen tegenstand ;)
Speel het al vanaf cm 00/01 en in engeland met fm 2005 lukte het me ook, met van nistelrooy ongeveer 50 doelpunten :9 O-)
Dus nl of niet met de juiste mensen en taktiek kan elke spits zoveel scoren ;)
Maar begin altijd eerst met ajax, daarna man utd of barcelona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Ik heb een vraagje....
Ik ben een newbie met FM. Ik ben nu FM2006 aan het spelen, om het uit te proberen ben ik met RBC begonnen, en op het nippertje gedegradeerd aan het eind van het eerste seizoen.
Ik had ook nauwelijks budget voor nieuwe spelers...

Maar wat ik dus wilde vragen, waar vind ik een beginners-gids voor dit spel? Ik heb wel die tips&tricks gids uit de startport gedownload, maar die is meer voor gevorderden. Wat ik wil weten is hoe ik zie welke speler goed is, hoe ik een speler het beste kan trainen, en vooral hoe ik een goede speler elders kan vinden en aantrekken. Oja, en hoe ik inkomsten omhoog kan krikken, financieel gaat het ook niet zo best met RBC...

En nog een vraagje uit nieuwsgierigheid, als je het spel door blijft spelen, komen er dan nieuwe (gegenereerde) spelers bij? Of heb je na 15 seizoenen alleen nog spelers van boven de 30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudboy schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:52:
En nog een vraagje uit nieuwsgierigheid, als je het spel door blijft spelen, komen er dan nieuwe (gegenereerde) spelers bij? Of heb je na 15 seizoenen alleen nog spelers van boven de 30?
Ja, 'regens' genoemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik heb een vraagje....

Maar wat ik dus wilde vragen, waar vind ik een beginners-gids voor dit spel? Ik heb wel die tips&tricks gids uit de startport gedownload, maar die is meer voor gevorderden.
Check je gmail.
Weet niet of het dezelfde is uit de startpost...

te lui om te checken :Z

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy

Ruudboy

Database Beheerder

Zosas schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:26:
[...]

Check je gmail.
Weet niet of het dezelfde is uit de startpost...

te lui om te checken :Z
Thanks.. maar dat is inderdaad die uit de startpost :)
Ik vind dat niet echt een beginnersguide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik neem aan dat je er wel een boekje bij hebt gekregen >:)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy

Ruudboy

Database Beheerder

DenniZ schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:30:
Ik neem aan dat je er wel een boekje bij hebt gekregen >:)
Die heeft de hond opgegeten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudboy schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:33:
[...]

Die heeft de hond opgegeten.. :(
Chek je GMail nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor verdere dating verwijs ik jullie naar d-date.nl of geef elkaars msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat ik dus wilde vragen, waar vind ik een beginners-gids voor dit spel? Ik heb wel die tips&tricks gids uit de startport gedownload, maar die is meer voor gevorderden. Wat ik wil weten is hoe ik zie welke speler goed is, hoe ik een speler het beste kan trainen, en vooral hoe ik een goede speler elders kan vinden en aantrekken. Oja, en hoe ik inkomsten omhoog kan krikken, financieel gaat het ook niet zo best met RBC...

Geen idee waar er een echte beginnersguide is, in principe staat er in het boekje al heel wat. Ik zou die hond van je een flinke schop verkopen. :+

Een speler is goed als ie hoge stats heeft (1 het laagst, 20 het hoogst). Uiteraard verschilt het per niveau wanneer bepaalde stats hoog genoeg zijn. Op lager niveau kan je ook specifieker naar spelers die de 'sleutel'-stats alleen hoog hebben. Dus bijv een verdediger die goeie tackling, koppen, springen, mandekking en acceleratie heeft. Welke stats belangrijk zijn kan je op zich wel enigszins zelf bedenken, lijkt me. Anders kan je het op de SI-fora bijv vinden. Als je fog of war aanhebt staan, dan moet je eerst spelers scouten om te zien of ze goede stats hebben.

Trainen staat, lijkt me, ook op de SI-fora uitgelegd.

Een speler zoeken? Scouten met je scouts, talent scouten is moeilijker voor je scouts dan ze spelers laten zoeken die al redelijke stats hebben, daar kan je zelf dan ook nog naar kijken. Mijn ervaring, vaanf 20jr zal een 'groot talent' met slechte stats vrijwel nooit meer uitgroeien tot een topspeler. En anders zoeken met een progje genaamd FM Scout, maar da's eigenlijk cheaten.

Financiën opkrikken: (overbodige) spelers verkopen, vriendschappelijke wedstrijden (thuis) organiseren, je ziet bij het organiseren al hoeveel het je gaat opleveren. Grote ploegen leveren meer op. De echte topclubs willen vaak niet komen, maar kijk evt eens naar de oostblok en scandinavische topclubs (oa hongarije, roemenie, HJK), die zijn eerder geneigd om te komen. Als je een toernooi kan organiseren met die clubs tikt het nog beter aan.

Voor veel vragen kun je heel wat vinden op de SI Fora. Even inschrijven en je kan alles bekijken. Forum kan soms langzaam zijn.

Genoeg tips? (8>

Ruudboy... RBC.... gaat opeens een lampje branden... Ruudboy van EBF/Strada?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets héél handigs:
Voor de mensen die FM2006 hebben en hem niet kunnen spelen:

Ga naar "C:/Program Files/Sports Interactive/Football Manager 2006", daar zie je als het goed is de file fm.exe staan.
Klik met je rechtermuisknop op fm.exe en selecteer properties.
Klik bij de properties op Compatibility en selecteer in het dropdown menu: windows NT (service pack 5).

Nu kan je FM 2006 gewoon spelen zonder dat hij om de cd vraagt.

Afbeeldingslocatie: http://www.fminside.net/forums/uploads/post-1476-1142094216.gif
Geen crack dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:22:
Iets héél handigs:

[...]

Geen crack dus :)
Werkte bij mij niet. Omdat mini images ook niet werken, heb ik uit noodzaak de full maar gedownload (700MB). CD begint krasjes te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:48:
[...]

Werkte bij mij niet. Omdat mini images ook niet werken, heb ik uit noodzaak de full maar gedownload (700MB). CD begint krasjes te krijgen :+
Ik kan hem niet uittesten, ik gebruik nog Windows 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy

Ruudboy

Database Beheerder

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:04:
[...]

Ruudboy... RBC.... gaat opeens een lampje branden... Ruudboy van EBF/Strada?
Bedankt voor de tips!! Ik begin nu een seizoen PSV om te kijken hoe het is met een club die wel geld heeft...

[off-topic]Hah.. inderdaad, die Ruudboy, en jij bent Q zie ik :) [/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, zo kom je elkaar weer eens ergens tegen. :) Ja, zelfde avatar andere naam, he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat de vraag hier niet echt thuis hoort, maar ik kan er geen vinden: ik zoek een DL voor een prijs rond de 2 miljoen voor FC Groningen. Heb op die positie dringend een basisklant nodig.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal Bosschaart
Tieme Klompe
Patrick Mtiliga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:40:
[...]

Ik heb passing style op "direct" en tempo "quick", als je slow speelt heeft de tegenstandert meer tijd om de bal af te pakken, als je passing op direct zet icm de hoge snelheid kan de tegenstandert amper aan de bal komen (moet je wel goede spelerts voor hebben uiteraard :P ).
Heb je dat bij alle spelers apart ingesteld staan of gewoon als team-instructie? Ik ga het nu ook ff proberen. Kijken of m'n passing verbetert, had tot nu toe short-tot-mixed ingesteld staan. Maar ik dacht dat ze bij 'direct' een bal direct naar voor jassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:21:
[...]

Heb je dat bij alle spelers apart ingesteld staan of gewoon als team-instructie? Ik ga het nu ook ff proberen. Kijken of m'n passing verbetert, had tot nu toe short-tot-mixed ingesteld staan. Maar ik dacht dat ze bij 'direct' een bal direct naar voor jassen?
nee dat is nog een stapje verder bij passen. lange bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:21:
[...]

Teaminstructie.
Direct = direct passen, dat icm de snelheid omhoog gooien zorgt voor snel combinatiespel (als je spelers dat aankunnen ;) ).

Ik snap er echt geen ruk van... Ik sta gewoon 3e in de Champiomship, ben bijna halverwege het seizoen.
Maar het vreemde is.... In alle vorige seizoenen heb ik nieuwe, betere, spelers gehaald. Dit om steeds weer meer te bereiken en zo naar de EPL te komen. Dit seizoen heb ik 0 nieuwe spelers gehaald, heb er 12 weggedaan (allemaal flutspelers) en ik doe gewoon mee voor de titel... :? Het gros van de spelers zijn dezelfde die ik in L2 al had waarin we redelijk makkelijk kampioen werden. Voor de titelrace in L1 heb ik hier en daar een versterking gehaald (vooral verdediging en middenveld) om ook daar mee te doen. In de wedstrijden die ik tegen hogere teams (in de cups dus) speelde werd ik gewoon weggevaagd.
Hoe kan het dat ik dan nu weer meedoe voor de titel? Is die 4-4-2 diamond dan een soort van cheattactiek? Want sinds ik ben geswitched van een 4-3-3 naar die 4-4-2 ben ik 3x achter elkaar gepromoveerd. Dat het verschil tussen L2 en Conference niet zo groot is snap ik, maar dat ik met een aantal spelers die me de titel in de Conference gaven nog steeds mee kan doen bovenin de Championship gaat er bij mij ergens niet in.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er echt geen ruk van... Ik sta gewoon 3e in de Champiomship, ben bijna halverwege het seizoen.
Maar het vreemde is.... In alle vorige seizoenen heb ik nieuwe, betere, spelers gehaald. Dit om steeds weer meer te bereiken en zo naar de EPL te komen. Dit seizoen heb ik 0 nieuwe spelers gehaald, heb er 12 weggedaan (allemaal flutspelers) en ik doe gewoon mee voor de titel... :? Het gros van de spelers zijn dezelfde die ik in L2 al had waarin we redelijk makkelijk kampioen werden. Voor de titelrace in L1 heb ik hier en daar een versterking gehaald (vooral verdediging en middenveld) om ook daar mee te doen. In de wedstrijden die ik tegen hogere teams (in de cups dus) speelde werd ik gewoon weggevaagd.
Hoe kan het dat ik dan nu weer meedoe voor de titel? Is die 4-4-2 diamond dan een soort van cheattactiek? Want sinds ik ben geswitched van een 4-3-3 naar die 4-4-2 ben ik 3x achter elkaar gepromoveerd. Dat het verschil tussen L2 en Conference niet zo groot is snap ik, maar dat ik met een aantal spelers die me de titel in de Conference gaven nog steeds mee kan doen bovenin de Championship gaat er bij mij ergens niet in.
4-4-2 diamond werkt hier heerlijk. Nadat ik altijd top-ploegen trainde vond ik het eens tijd voor wat anders. 1 stap naar beneden leek me wel wat, toen heb ik voor FC Groningen gekozen. Geen versterkingen gedaan, alleen Jack Tuyp teruggeroepen en Erik Nevland weg waardoor de financiele status weer helemaal goed is. Ik sta atm 3e na 4 wedstrijden gespeeld te hebben. 4-0 gewonnen van Vitesse, 3-0 van Feyenoord en 0-1 verlies bij Hercales.

Ik spel net als King Nothing een 4-4-2 diamond met m'n ML en MR een pijltje naar voren en mijn AMC ook een pijltje naar voren, mijn AMC is ook mijn targetman en scoort aan de lopende band :+ Ook is de verdediging heerlijk: Luirink en Kruiswijk, jong en talentvol, hoop dat ik ze lang kan houden.

Aan het eind van het seizoen een heel verslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!...na eindeloze speurtochten en de veeeeele "rejects" eindelijk een pareltje gevonden die ook nog wil komen voetballen...17 jaar, AM/FC. Finishing 20, heading 19, en de rest van de stats ook hoog. 190k voor betaald, dus niet eens veel. Was wel spannend, want hij kwam op de allerlaatste dag dat het transfer window open was...:D. Campos is zijn naam, ik zal eens kijken of ik ergens online zijn stats kan vinden...:)

1e wedstrijd dat ik hem op mocht stellen was tegen Torpedo Moscow (Nummer 9): ...4-3 gewonnen, hij geeft 2 assysts (2 doelpunten Mysin, de topsorer), en scoort zelf 2 keer....hell yeah!!. De wedstrijd erna uit tegen de nummer laatst, Fakel. Ook die wedstrijd was een 4-3 winst...wederom 2 assysts, waarbij Mysin totaal 3 keer scoort, en Shevchenko ook 1 keer. Ik scoor veel, en dat is nodig, want ik krijg ook veel tegendoelpunten...lol

Ik denk dat ik niet zal degraderen. Ik sta nu 11e, en pak toch wel de puntjes mee, en van de concurenten heb ik gewonnen of gelijk tegen gespeeld. De nummer 1(CSKA Moscow) veegde me thuis met 4-0 van de mat, maar ja, het gaat om de punten tegen de ploegen die onder me staan...:D

hebben jullie dat trouwens ook regelmatig dat je keeper een dramatische fout maakt, en de bal ergens op de middellijn(!!!) verliest, en dat de tegenstander de bal dan in een leeg doel kan schieten? of ligt dat gewoon aan mijn keeper?...Ik heb best een goede keeper overigens.

Ander transfer nieuws is een centrale verdediger, die was wel lastig om te halen, tackling is 18, dus ik dacht die moet ik hebben. 26k aan de club betaald, 50k aan de speler, en salaris helaas wel hoog (4000 p/w) ik had hem eerst een lager salaris aangeboden, maar na 3 keer heen en weer onderhandelen uiteindelijk op 4000 p/w uitgekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:13:
hebben jullie dat trouwens ook regelmatig dat je keeper een dramatische fout maakt, en de bal ergens op de middellijn(!!!) verliest, en dat de tegenstander de bal dan in een leeg doel kan schieten? of ligt dat gewoon aan mijn keeper?...Ik heb best een goede keeper overigens.
Om je gerust te stellen ja, al 3 keer en ben net op 3 kwart van me seizoen. En de volgende wedstrijd heeft stekelenburg weer een 10 door fantastische saves :?
maar het waren geen dure blunders stond dan wel met 2-0 of 3-0 voor

En heb net arsenal thuis met 3-0 verslagen :) huntelaar was de man 2 goals :) dus op naar de kwart finale champions league. Had meer 3 kansen en alledrie erin arsenal had er 10 hehe :9

[ Voor 14% gewijzigd door FidoDido op 29-03-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 01:24:
[...]

Teaminstructie.
Direct = direct passen, dat icm de snelheid omhoog gooien zorgt voor snel combinatiespel (als je spelers dat aankunnen ;) ).

Ik snap er echt geen ruk van... etc
Oke, ik begrijp het. Ik had altijd short-passing staan. Ging in de L2 goed, maar nu gaat het steeds minder. Ik ga eens proberen te switchen want een halve oefenwedstrijd op 'direct' telt natuurlijk niet. Hopen dat het helpt. En anders ga ik toch ook eens een 4-4-2diamond proberen, maar dan moet ik wel eerst 2 goede backs kopen want in mijn huidige 3-5-2 heb ik die dus niet. :)

Overigens ben ik ook 2x op rij gepromoveerd (2x kampioen), L2 en L1. Begin nu net aan de Championship dus je hoort nog wel of het bij mij ook zo makkelijk gaat.

Het team report van m'n overigens goede assistent slaat nergens op. Hij zegt dat we zonder versterkingen in elke linie gedoemd zijn om te degraderen, ondertussen heb ik wel een aantal U21 internationals en 2 'oud' (ze zijn 26 en 28, hebben behoorlijk goede stats maar worden niet opgeroepen) internationals: Hughes (sco) en Healy (ire). Het toppunt is nog dat ie Hughes 1 sterretje geeft terwijl hij veruit mijn beste speler is, qua stats en qua ave/rat. Vervolgens zet hij een DM op de DC terwijl ik gewoon genoeg goede DC heb. M'n beste AMC zettie op de MC(pijltje naar achter) plaats en een DM zettie op de MC (pijltje naar voren) plaats. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Och, Heskey zeikt bij mij al sinds promotie naar de Conference dat ik overal versterkingen moet halen en dat ik met dit team zal degraderen :z
Kreeg laatst wel een compliment van hem omdat we een EPL club met 4-0 van de mat hebben geveegd. Stond in een nieuwsbericht dat Heskey mij complimenteerde met de gehanteerde tactiek :Y)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Feedo. Ok, dat stelt me gerust...gister had ik het tegen CSKA moscow in de 1e minuut...altijd een lekker begin...uiteindelijk verloor ik met 4-0, dus het maakte verder toch niet uit, maar het is zo jammer he, dat je meteen zo begint...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:12:
@Feedo. Ok, dat stelt me gerust...gister had ik het tegen CSKA moscow in de 1e minuut...altijd een lekker begin...uiteindelijk verloor ik met 4-0, dus het maakte verder toch niet uit, maar het is zo jammer he, dat je meteen zo begint...:(
Zit je dan ook tegen je pc te schelden: "stomme randdebiel wat doe je nou?" "Ja jezus, wat is dat nou voor gekloot!!" "Aaargh, stelletje slome klojo's, loop nou gvd eens door, d'r staan verderop 3 man vrij!"

Ik wel... :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe...dat klinkt bekend ja....flink schelden, maar ja, hij hoort het niet denk ik...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:04:
[...]

Zit je dan ook tegen je pc te schelden: "stomme randdebiel wat doe je nou?" "Ja jezus, wat is dat nou voor gekloot!!" "Aaargh, stelletje slome klojo's, loop nou gvd eens door, d'r staan verderop 3 man vrij!"

:D Ziet er heel erg bekend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 07:37:
[...]
Ik spel net als King Nothing een 4-4-2 diamond met m'n ML en MR een pijltje naar voren en mijn AMC ook een pijltje naar voren, mijn AMC is ook mijn targetman en scoort aan de lopende band :+
Yep, die tactiek gebruik ik ook al heel lang, en hij heeft in 3 of 4 opeenvolgende edities nog nooit gefaald. Ik wissel soms een DC voor een DMC of een FC/ST voor een extra AMC, maar de vleugels zijn de basis hier. Ik zoek altijd alleen snelle jongens die goed kunnen dribbelen en crossen/passen. Als je spitsen dan nog een beetje kunnen koppen en je AMC afstandschoten kan nemen zit je gebakken :)

Ik vind FM2006 trouwens makkelijker dan z'n voorganger. Ben net weer gepromoveerd, zit nu met Maidenhead United in L1. Eerste 3 wedstrijden dik verloren maar daarna kwam m'n spits op stoom en schoot 10 goals binnen in 3 wedstrijden. Nu sta ik na 7 wedstrijden ineens 6e.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal eens gaan proberen om het spelen weer op te pakken. Heb de laatste tijd i.v.m. een nieuwe baan weinig tijd gehad. Was net begonnen met een nieuw potje zonder baan gestart voordat ik het druk kreeg. Was geloof ik ergens in hoogste Argentijnse divisie aangenomen, maar dat moet ik nog even nakijken. Dus ga de stof weer eens van het spel blazen en weer aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-4-2 diamond werkt heerlijk.
Dit is de stand, alleen nog volhouden :Y)
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/7664/stand2yg.th.jpg

WTF 8)7 :X
Ben net 3 punten uitgelopen op de nr. 2 :o

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:04:
[...]

Haha idd, dan zit ik echt mee te leven van STOMME SUKKEL. Of dat ze alleen op doel lopen missen ze, zit ik ook van klootzak scoor dan ook al sta ik 3 -0 voor hehe.
Ik vraag veel van me spelers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:01

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:10:
4-4-2 diamond werkt heerlijk.
Dit is de stand, alleen nog volhouden :Y)
[afbeelding]

WTF 8)7 :X
Ben net 3 punten uitgelopen op de nr. 2 :o
Tjah, 8 gespeeld....zegt natuurlijk niet zoveel :) maar wel goed begin!

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 29-03-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het eerste seizoen kampioen geworden met Groningen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:58:
[...]

....

Overigens ben ik ook 2x op rij gepromoveerd (2x kampioen), L2 en L1. Begin nu net aan de Championship dus je hoort nog wel of het bij mij ook zo makkelijk gaat.
Ik ben met Northwich ook 5x achter elkaar gepromoveerd. Volgens mij heeft het met de invloed van morale te maken. Het moraal van al mijn spelers is bijna het hele seizoen very good of superb en dan speel je gewoon stukken beter. Je ziet ook vaak clubs 2x achter elkaar degraderen en dan heeft de hele selectie een morale van poor of very poor. Mentale gesteldheid is wel belangrijk, maar het heeft nu een te grote impact vind ik persoonlijk. Volgens mij zijn er 4 factoren die de winst bepalen (ik kan wat vergeten):

- individuele kwaliteiten van de spelers
- tactiek
- mentale gesteldheid van de spelers
- invloeden van buitenaf (media, druk van supporters e.d.)

Het lijkt erop dat moraal een te grote invloed heeft op het eindresultaat in FM.

Ik sta met Northwich trouwens gewoon gedeeld 1e met Chelsea in mijn 1e seizoen Premiership 8)7, heb nog maar 5 wedstrijden gespeeld, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update van mijn 2e Volendam seizoen, seizoen 06/07. Na net gepromoveerd te zijn was de verwachting van supporters en board was "battle against relegation". Nou wist ik dat er wel meer in zat. Toch liep dit seizoen boven verwachting goed en was het echt aanpassen in de winterstop aan het imago en lef van het team.

Transfers 06/07
Zoals al eerder gemeld ging Jack Tuyp in de spits weg en zocht daar naar een goede vervanger. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan en heb het vertrouwen geschonken aan de twee spitsen die ik al had; Kanu (een andere Kanu) en Frank Edward Torres. Beide deden het ontzettend goed, en ik heb eigenlijk geen moment terug verlangd naar Tuyp. Kanu Is het tweede opvolgende jaar favoriet van de supporters geworden.

Als eerste mijn aankopen.
Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/3801/tranfin1lk.jpg
De interessante zijn Bryce, Doudin, Geypes en Reuser (maar die kwam in de winterstop). Bryce was de vervanger op het middenveld van Woudenberg die voor 1,6 miljoen naar het gedegradeerde(!) AZ vertrok. Doudin is een supertalent op het rechtermiddenveld/vleugel. Ik had hem al een keer eerder gekocht bij Newcastle United en daar deed hij het (heel ander niveau) ook ontzettend goed. Toen ik zag dat hij bijna contract vrij was heb ik dan ook geen moment getwijfeld. Geypes is een Hongaarse international (zegt niet zo veel overigens) die achterin de verdediging met Wijker ging spelen. Omdat hij het beide goed kan was Reuser de directe vervanger van Doudin op rechts, en Agouda op links.

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/7654/tranfout0ck.jpg
Uitgaande transfers, alleen woudenberg is nog een beetje interessant en zorgde er voor dat ik mijn spelers een beetje salaris kon aanbieden.

Opstelling en Tactiek
Mijn ideale 11 aan het begin van het seizoen.

-------Torres----------Kanu------------
Agouda-------Bryce---------Doudin
----------------Canchilla----------------
Emini---Wijker--Geypes--Ramos
-----------------N.Coe-------------------

De reden dat het zo'n ontzettend vreemdelingen legioen is geworden is omdat ik extra spelers uit Brazilie, Peru, Argentinie en Colombia had geimporteerd. (Ik ben in mijn jeugd verwend met 5 jaar Romario, het gaat niet gebeuren dat mijn team niet over een latijnse superspits beschikt)

De gebruikte tactiek, welke waarschijnlijk ook de enige aanwijsbare reden is dat het zo goed gaat ( O-) ) is een gedownloade 4-4-2 (4-4-2 WHU van BobbyMoore/sortitousi.net). Weliswaar aangepast aan de kwaliteiten, het kunnen van mijn spelers en eigen persoonlijke inzicht maar helemaal niet 100% van mezelf.

Eredivisie
Zoals al gemeld het ging erg goed (veel te goed) in het eerste seizoen. De stand aan het einde van het seizoen. Ik had wel verwacht dat ik niet het lachertje zou worden van de competitie en had mezelf zo ingeschat op plek 15~10. In de eerste wedstrijd (5-0 Thuis tegen Heracles) toonde het team al potentie, toen ook Feyenoord in de eerste helft van de competitie met 6-3 naar huis gestuurd werd was duidelijk dat het team toch een stuk sterker was dan vooraf ingeschat.
Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/3142/leaguetable1pt.th.jpg
Een EUFA plek voor Volendam dus, dat kan alleen maar goed gaan. :Y)

beker
Na thuisoverwinning op Groningen en Roda bleek in de kwartfinale, ook thuis, Heerenveen sterker te zijn dan Volendam. De beker ging uiteindelijk naar PSV die in mijn spelletje een beetje heel erg dominant zijn (*Knijpt zichzelf...oh dat is in het echt ook ;) ). Behalve landskampioen dus ook de beker voor PSV, Stam, Crespo, Mascherano en Castrillion. :X

Toekomst
Door de vele spelers die willen vertrekken (mijn hele voorhoede, Doudin, Agouda, Emini, Bryce de belangrijkste) ben ik al blij als ik in de buurt kom van dezelfde plek dit jaar. De rest die niet weg wil is niet blij omdat ze niet spelen etc. Dus kwa selectie wordt het een stuk minder allemaal.
Verder heb ik bij het board nog de tweemaal de vraag ingediend of ze misschien het stadion groter konden maken maar daar was geen geld voor. Wel heb ze het trainingcomplex uitgebreid van "Adequate" naar "Good". Misschien dat er dus ook nog een verdwaalde Nederlander uit de Jeugd (¿Qué pasa Henk?) bij Volendam gaat voetballen.

Beetje lang verhaal geworden. Mijn excuus daarvoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk verhaal sarcastro...Ik kan me wel iets indenken bij een latijnse spits...dat moet en zal ik namelijk ook hebben in mijn team, en uiteindelijk heb ik er een gevonden...:D

Ik zie af en toe bij mensen dat de team instellingen kunnen veranderen (Niet individueel) en ook aan het board dingen als een groter stadion etc kunnen aanvragen? Waar kan dit? Of kan dit alleen aan het begin van elk seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Board Requests zit hier:
(Managernaam)_Confidence_MakeBoardrequest(linksonder)_
Team Tactics zit hier
(Teamnaam)_Tactics_View(rechtsboven)_Team Instructions.

Handleiding :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:53:
Een update van mijn 2e Volendam seizoen, seizoen 06/07. Na net gepromoveerd te zijn was de verwachting van supporters en board was "battle against relegation". Nou wist ik dat er wel meer in zat. Toch liep dit seizoen boven verwachting goed en was het echt aanpassen in de winterstop aan het imago en lef van het team.

Opstelling en Tactiek
Mijn ideale 11 aan het begin van het seizoen.

-------Torres----------Kanu------------
Agouda-------Bryce---------Doudin
----------------Canchilla----------------
Emini---Wijker--Geypes--Ramos
-----------------N.Coe-------------------
Heb je misschien een screentje van je beste speler, topscorder en selectie? Ben wel benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een goed plan. Ik kan helaas niet meer de selectie maken omdat het seizoen 07/08 echt net begonnen is en de selectie er helemaal anders uitziet.

Beste speler (van 06/07) - Mefail Emini. Die deed dus al 2 jaar lang alle penalties en daar kreeg hij er slechts 60% in. Dat ligt dus aan zijn voornaam. Verder sloeg 'ie een contract van Barca af (prutser!).
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/9676/bestespemini0op.th.jpg

Topscoorder (van 06/07)- Frank Edward Torres. Omdat Volendam zijn spelers maar liefst 5 hele euro's per jaar kan betalen wou 'ie dus aan het eind van zijn contract weg. Dus probeerde ik hem zonder succes in de winterstop te verpatsen en ging ie uiteindelijk aan het eind van het jaar voor 0 euro naar Utrecht. Omdat hij dat contract al tekende zo rond de winterstop heb ik hem toen bij de reserves gestopt. Maakte voor hem niet uit, hij werd toch topscoorder met een half seizoen in de spits. Bij mijn reserves heeft hij 6 maal achtereen een 10 gescoord. Daar was hij een klein beetje te goed voor. Hij zit nu op de bank (haha) bij Utrecht.
[img=http://img85.imageshack.us/img85/2592/torrestopscoorder9wz.th.jpg]

Publieks Lieveling - Kanu (niet die Kanu, maar een andere)
Tja. Die liep dus naast Torres en knalde er ook een aantal in per jaar. Probleem was alleen dat hij dus ook al niet zijn contract wou verlengen. Toen ik naar een aantal andere spitsen keek die ik op de groei gekocht had bleek dat die inmiddels ook wel zo goed als die Kanu waren. Dus Kanu mocht weg gaan, en dat deed ik niet graag ivm met het publiek. Speelt nu dus bij Club Brugge.
Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/6605/kanupubfav0jf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:27:
Board Requests zit hier:
(Managernaam)_Confidence_MakeBoardrequest(linksonder)_
Team Tactics zit hier
(Teamnaam)_Tactics_View(rechtsboven)_Team Instructions.

Handleiding :*)
ja hallo, als hoofdcoach kan ik me toch niet bezig houden met het lezen van de handleiding??...:p...Ik zal mijn assistent coach eens aanspreken....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Dit geloof niemand!
8ste finale champions league
Ajax Arsenal 3-0
Arsenal ajax 3-2

Kwart Finale
Ajax Barcelone 5-2
Barcelona Ajax 1-1

Halve Finale
Ajax Bayern 5-1

En de terug wedstrijd moet ik nog spelen. Moet je die scores zien, geloof het gewoon niet 8)7
Eerste jaar ajax, en dan tegen zulke ploegen zulke scores halen, heb ik nog nooit meegemaakt sinds ik fm en championship manager speel 8). Nu hopen dat ik de Cup win eind van seizoen maak ik paar screens. Want huntelaar staat nu op 46 goals _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof je inderdaad niet, bewijs het maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Bewijs 8)
http://i47.photobucket.co...kamikaze1202/scoresfm.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door FidoDido op 30-03-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Haha...ik had een in mijn ogen talent gekocht...krijg je iets later zo'n bericht...

Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/fm/jonkie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:20:
Haha...ik had een in mijn ogen talent gekocht...krijg je iets later zo'n bericht...

[afbeelding]
:/ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is naar, hoop dat het niet veel gekost had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, weer een avondje Ural gecoached, en men wat een doelpunten festijnen...veel drama, maar niet gedegradeerd!...:D Ik ben met nog 2 wedstrijden te gaan 14e, en kan niet meer ingehaald worden.

ik weet niet hoe het kan, of waar het aan ligt, maar ik scoor veel, en krijg er nog meer tegen..:/...1 wedstrjid was echt niet normaal, ik dacht dat ik korfbal zat te kijken....Spartak Moscow-Ural : 7-5
sta je 3-1 voor...1 verdediger geblesseerd..dus wisselen...binnen no time staat het 3-3...Rust...daarna, nog een verdediger geblesseerd, en een verdediger een rode kaart...hoe raak je in een wedstrijd je complete verdediging kwjit...:((...uiteindelijk 7-5 geworden...Daarna win ik weer met 4-0, en dan verlies ik weer met 5-4...echt niet normaal meer...positieve is dat mijn net aangekochte talent maar blijft scoren...6 wedstrijden, 11 goals...niet slecht voor een ventje van 17...:D Mijn andere spits scoort ook nog steeds, hij staat nu op 20 goals...:D

Naar mijn idee is mijn verdediging niet slecht, en mijn keeper ook niet, maar toch vliegen de goals om mijn oren. Ik speel nu zone dekking, misschien moet ik het aanpassen naar man marking ofzo...Mijn tactiek is 4-4-2 in een ruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Vos schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:20:

[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ meesterlijk, hij vond zeker dat hij op zijn 15e alles gewonnen had wat er te winnen viel 8)7 O-)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Update:

Het seizoen begon niet zo sterk. Het ontbrak aan creativiteit op het middenveld, waardoor de spitsen niet genoeg ballen kregen.

Het vertrek van Ono was dus duidelijk te merken. Allereerst informeerde ik naar Diego van FC Porto, maar kreeg al snel te horen dat ze die onder geen beding zouden laten gaan.

Mijn scouts liet ik Medujanin bekijken: talentvol. Dat is niet wat ik zocht. Deze aankoop moest direct een belangrijke schakel worden.

Mijn oog viel op Sivok; een sterke, jonge getalenteerde DMC. Misschien was hij de missende schakel op het middenveld? Na onderhandeling kwamen overeen voor een koopprijs van 3,5 miljoen. 2 miljoen direct en 1,5 over een termijn van 12 maanden.

Sivok bleek zich snel te manifesteren als een belangrijke speler, echter eerder een vervanging voor Ghali dan voor Ono, dus ging de zoektocht verder. Ondertussen was Rok Kronavator aangetrokken als AMC, maar met 18 jaar zal deze pas over 2 seizoenen aanspraak maken op een basisplaats.

Ondertussen kwamen veel biedingen op Zuiverloon en de Guzman; beide spelers hebben een mooie toekomst voor zich, dus voor de bedragen die ze boden (rond de 2,5 miljoen) liet ik ze niet gaan.
Het sterke spel van Vlaar trok de aandacht van Middlesbrough en zij informeerde naar zijn beschikbaarheid: NIET, mits zij 12,5 miljoen wilde neerleggen. Middlesbrough droop af. Ook veel Franse clubs hengelde naar Castelen, echter voor de bedragen die werden geboden kon ik dat verlies niet opvangen.

Zelf zat ik ook niet stil en had inmiddels mijn oog laten vallen op Daniel Carvalho van CSKA Moscow. Net als bij Diego informeerde ik eerst bij de club naar zijn beschikbaarheid en vraagprijs. Het antwoord was ferm: Carvalho was niet te koop. Mijn scouts daarintegen gaven aan dat deze zeer getalenteerde speler Feyenoord naar een hoger niveau zou tillen. Met die conclusie uitte ik publiekelijk zeer gecharmeerd te zijn van deze speler.
Het antwoord van de speler was zeer verassend: Carvalho vond Feyenoord een stap voorwaards en zou, indien het zo ver zou komen, zeker serieus nadenken of een dergelijk overstap.

Door het vertrek van een aantal reserve spelers of spelers met onvoldoende talent was het budget gestegen van 8 naar 16 miljoen en dus werden de onderhandelingen met CSKA Moscow geopend. Na veel heen en weer bieden kwamen we tot overeenkomst. Direct zou 4 miljoen betaald worden voor deze speler en over een termijn van 24 maanden nog eens 10,5. Met de speler zelf waren we er snel uit en uiteindelijk werd Carvalho met rugnummer 11 gepresenteerd als de grote aankoop.

Op de valreep spotte ik nog Weverson. Een 18-jarige getalenteerde Braliziaanse keeper. Vraagrpijs was koopprijs: 200K direct en 1 miljoen over 12 maanden verspreid. Met de verhuur van Elkamry werd Weverson de 3e reserve keeper en vaste waarde van het reserve elftal.

Carvalho liet zijn dank al snel zien in zijn eerste wedstrijd. Mede door zijn assist kon Kuyt scoren en werd er 2-0 van Ajax gewonnen. Altijd fijn een topwedstrijd vrijwel in het begin.

Om deel te nemen aan de UEFA cup moesten we eerst de voorronde winnen. Thuis werd Reijka simpel met 4-0 aan de kant gezet. Carvalho scoorde zijn eerste hattrick in zijn 2e wedstrijd voor feyenoord. Kuyt deed de kers op de slagroom en maakte 4-0. De uitwedstrijd werd met een aangepast elftal gewonnen met 1-0.

Goed begin, echter toen sloop het erin. Verdediging was niet scherp genoeg en we kregen te veel kansen tegen die ook omgezet werden in doelpunten. De voorhoede had hun kruit al verschoten en miste openlijk veel kansen. Uit tegen ADO stonden we 2-0 achter. Kalou werd in de rust vervangen voor Pi-Air en die deed wat vorige week in het echt niet lukte: Maar liefst 4 goals zette de 2-0 om in 2-4. Dit was slechts een opwelling; de belangrijke schakel Carvalho raakte geblesserd voor 6 weken en dat was pijnlijk. Zijn vervanging, de jonge Kronavator, deed zijn plicht maar ontbreekt nog aan kwaliteit.

Feyenoord zakte af naar de 11 plaats en het gemor van bestuur en publiek werd als maar erger. Als trainer was het zoeken en piekeren. Europees gezien ging het fantastisch, maar de competitie niet.
Red Star Belgrado werd overrompeld in eigen stadion met 1-5
Sevilla werd thuis simpel weggetikt 2-0
Dnjerp werd door een B-eftal thuis ook makkelijk verslagen 2-0

Toch werd het tijd om flink in te grijpen!
De trainingen werden aangepast. Coaches met de juiste kwaliteiten voor het juiste trainings gebied aangesteld.

4-3-3 ging op de schop. Tijd om de juiste spelers met de juiste kwaliteit optimaal te benutten. 4-1-3-2 werd geintroduceerd waarbij de DMC een vitale rol speelt. Deze rol was prima weggelegd voor Sivok.

Het tij lijkt nu te keren, momenteel staat Feyenoord 3e met alleen nog NAC op 2 en PSV op 1. De achterstand bedraagt 9 punten op de nummer 1 maar we zitten pas in December en PSV laat nog regelmatig een steekje vallen.
Carvalho is weer terug en Kuyt is scherper dan ooit en is momenteel topscoorder van de Eredisie.

Persoonlijke doelstelling is en blijft kampioenschap en 1/4 finale UEFA. Als het team een beetje blessure vrij blijft (op de domper van Castelen na: 7mnd geblesseerd) moet dit haalbaar zijn.

opstelling:
----------Lodewijks--------------
Greene--Vlaar---Bahia--Bosschaart
------------Sivok----------------
-------Guzman-Carvalho-Pardo-----
-----------Kalou--Kuyt-----------

bank:
Saidi (vergeten aan te passen )
Collen
Aerts
Kronavator
Hooijdonk
Paauwe
variable plek

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:29

Sherlock

No Shit

Leuk stukje Zosas! Zelfs voor een Ajacied leuk om eens een verhaaltje over Feyenoord te lezen :)

Door allerlei onbelangrijke zaken zoals werk en gezin heb ik de laatste tijd niet echt veel kunnen FM'en.

Daarom een kleine update:

Vorige verslag

Heerenveen
Competitie
Kunnen we vrij kort over zijn: Ajax deed lange tijd mee, maar moest op het eind afhaken. Gevolg was een voorsprong van zo'n 11 punten dus Heerenveen kampioen.

Nieuwe seizoen:
Slecht begonnen, maar alle concurrenten verliezen ook punten, dus ik sta twee punten achter op koploper PSV, na 16 wedstrijden.

Beker
Finale helaas verloren van Ajax, die echt heel goede spelers bij elkaar kopen.

Nieuwe seizoen:
Eén wedstrijd gespeeld, tegen de amateurs van Hoek. Ik had vrij veel gewisseld, en dat kwam het spel niet ten goede. 0-0 met de rust. Uiteindelijk wel 5-0 gewonnen.

Champions League

Was al uitgeschakeld door Arsenal.

Nieuwe seizoen:
In een poule met Liverpool, AS Roma en Olympiakos uiteindelijk tweede geworden achter Liverpool. 4x winst, 1 x verlies (Liverpool uit) en 1x gelijkspel (Liverpool thuis). Was dus een relatief eenvoudige poule.

Hradec Kralove
Competitie
Daar komt het dan! Ik ben als tweede ge-eindigd in de competitie (achter het ongenaakbare Sparta Praag B) dus ik mag het volgend jaar een stapje hoger proberen!

In de zomerstop werd er aan al mijn spelers getrokken, ik heb daardoor de financiële situatie (1m schuld) wel weer op orde gekregen, maar sportief heb ik er wel op ingeleverd. Uiteindelijk is mijn beste spits (Pavel Cerny) voor 130k vertrokken en mijn beste verdediger voor 160k.
Van de aankopen die ik bij mijn aanstelling gedaan had zijn er ook al weer drie verkocht (allen niet-eu spelers). Rechtsback Busheiko ging voor 400k naar Sparta Praag, terwijl Sasa Elis voor 650k naar Sparta Praag vertrok. Toen kwam er een bod van PSV op middenvelder Chelidze van 500k om hem een jaar te huren + 500k transfersom. Heb het bod opgehoogd naar 500k + 700k, maar daar wilde PSV helaas niet aan. Ik was best teleurgesteld, want dit had de club een flinke boost kunnen geven! Uiteindelijk kwamen er toch genoeg geinteresseerde clubs om de vraagprijs lekker op te drijven, en is hij voor het recordbedrag van 1,1m verkocht aan HSV.

Betekent dat de financiële positie een stuk gunstiger was, en van de oorspronkelijke 30k aan transfergeld had ik nog 300k over ;)

Weer flink wezen scouten in eigen land, Georgië en Macedonië. Laatste twee landen liep weinig leuks meer rond, die had ik al leegegkocht :X
Uiteindelijk heb ik twee jonge Zweedse spitsen (Bengtsson en Astrom, beide regens) uit de Tsjechische tweede divisie vastgelegd, met heerlijke fysieke stats (alles 15+) en ook nog aardige finishing en composure.

Voor de plek van Linksback heb ik Jiri Barcal uit de tweede divisie geplukt, en voor centraal achterin heb ik Pascal Francis (mooie Tsjechishe naam) gehaald (ook uit de tweede divisie).
Ik heb sowieso de hele tweede en derde divisie afgestruind, omdat anderen niet wilden komen en omdat die spelers nog betaalbaar zijn.

Verder kwamen er in de jeugd twee fantastische centrale middenvelders aanzetten, één van 15 (mag dus nog niet spelen) en één van 17, Antonio Cunha. Ook al zo'n echte Tsjech. Ik heb hem de nickname Anton Cunhacek gegeven, anders zit ik me steeds te irriteren aan die naam, terwijl er echt een Tsjech in het veld staat.

De doelstelling van het bestuur en supporters was zoals verwacht: Battle bravely against relegation. Met 4 punten uit de eerste drie wedstrijden ging dat redelijk, zeker als je naar de gemiddelde leeftijd van mijn team kijkt.

Daarna ging het echter alleen maar beter, en momenteel sta ik op de vierde plaats! Bengtsson scoort aan de lopende band (17 doelpunten ondertussen al) en rechtshalf Makharadze en linkshalf Vaculik spelen de sterren van de hemel en geven assist na assist. Ik durf de pc bijna niet uit te zetten, zo goed gaat het. Helaas wil zowat de hele Europese subtop Makharadze hebben, en heeft hjij een min fee van 725k. Sparta Prague heeft dit al geboden, maar ik kon hier gewoon over onderhandelen. Ik heb een aantal biedingen van zo rond een miljoen geaccepteerd, dus ik verwacht dat hij in de winterstop weg gaat. Weer een niet-EU speler minder :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Is dit spel (veel) beter dan de nieuwe Championship Manager 2006 naar jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CM06? Damn, dat ze het lef hebben na de ultieme baggerzooi van CM05 nog iets uit te brengen zeg...

Als CM06 ongeveer lijkt op CM05 kan je wel concluderen dat de verhouding FM06 <> CM06 hetzelfde is als een Ferrari <> Trabant (die ook nog eens defect is)...

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 31-03-2006 15:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of er op korte termijn een versie uitkomt voor de PSP. Dan kan ik lekker de hele dag door blijven spelen (al zal mijn baas dat niet waarderen ;)). Die prutsers van CM komen er al wel aan met een versie. Die denken natuurlijk gauw wat van dat spel dumpen voor dat de concurent komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
wildhagen schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:48:
CM06? Damn, dat ze het lef hebben na de ultieme baggerzooi van CM05 nog iets uit te brengen zeg...

Als CM06 ongeveer lijkt op CM05 kan je wel concluderen dat de verhouding FM06 <> CM06 hetzelfde is als een Ferrari <> Trabant (die ook nog eens defect is)...
Lol 8)

Ok, ik weet genoeg. Bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:00:
Iemand enig idee of er op korte termijn een versie uitkomt voor de PSP. Dan kan ik lekker de hele dag door blijven spelen (al zal mijn baas dat niet waarderen ;)). Die prutsers van CM komen er al wel aan met een versie. Die denken natuurlijk gauw wat van dat spel dumpen voor dat de concurent komt.
FM06 bedoel je neem ik aan? PSP-versie komt op 13 april, dus nog twee weekjes geduld (zie het SI-forum) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

hilgo

Clear your mind of can't.

Zo jammer... zo vreselijk jammer...

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/6987/jcschaal0bn.th.jpg

En, ja, het is maar de JC schaal.. maar toch.. :/

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:52:
[...]

FM06 bedoel je neem ik aan? PSP-versie komt op 13 april, dus nog twee weekjes geduld (zie het SI-forum) :)
Sorry niet goed gekeken, maar zag alleen op verschillende sites dat je CM al kon pre-orderen en er was nog nergens een spoortje van FM te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wooooow wat een seizoens einde _/-\o_

3 wedstrijden van het eind stond 2 punten achter op Juventus (ben milan) en ik moest er nog 1tje inhalen tegen palermo die 15de ofzo stonden. Kat in t bakkie denk ik. Wedstrijd begint en ik zie vrijwel meteen al dat dit "one of those days" is. Het blijft 0-0 tot de 75ste minuut, waarin ik op achterstand kom. Verloren :'(. Ik denk, ik kan dat kampioenschap wel vaarwel zeggen, dit geeft Juve nooit meer uit handen. Volgende wedstrijd: Inter 1-0 Juventus en ik win met 5-1 van Siena. Ben door het dolle heen en ik sta 1ste :D . Nog 1 wedstrijd, die ik met grote stijl win met 8-2 van Lecce.

Verder nog alle awards gewonnen (behalve topscorer van de Serie A, da's Ibrahimovic) + 8 van de 11 spelers in het team van het jaar + de mooiste goal van het jaar van Pirlo.

Wat een seizoenseinde _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Hier ook een spannend seizoenseinde beleefd, maar uiteindelijk toch kampioen van engeland geworden door Man Utd met 1 punt voor te blijven :D

1e seizoen de Charity shield, FA Cup, Carling Cup en Premiership gewonnen met Chelsea *D

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenniZ schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:35:
Hier ook een spannend seizoenseinde beleefd, maar uiteindelijk toch kampioen van engeland geworden door Man Utd met 1 punt voor te blijven :D

1e seizoen de Charity shield, FA Cup, Carling Cup en Premiership gewonnen met Chelsea *D
Hmm met chelsea. En welke aankopen had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
feedo schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:41:
Dit geloof niemand!
8ste finale champions league
Ajax Arsenal 3-0
Arsenal ajax 3-2

Kwart Finale
Ajax Barcelone 5-2
Barcelona Ajax 1-1

Halve Finale
Ajax Bayern 5-1

En de terug wedstrijd moet ik nog spelen. Moet je die scores zien, geloof het gewoon niet 8)7
Eerste jaar ajax, en dan tegen zulke ploegen zulke scores halen, heb ik nog nooit meegemaakt sinds ik fm en championship manager speel 8). Nu hopen dat ik de Cup win eind van seizoen maak ik paar screens. Want huntelaar staat nu op 46 goals _/-\o_
Een update:
Kampioen Nederland geworden
Nederlandse Beker
En jaja Champions League tegen real madrid gewonnen met strafschoppen
Huntelaar 50 goals gemaakt :) hij raakte geblesseerd in de final :'(

En nu zit iedereen op mijn spelers te jagen, echt erg, maxwell, trabelsi, stekelenburg, sneijder, huntelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak anders een verslag met screenshots, ziet er geloofwaardiger uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaw, ik geloof hem zo ook wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: Ziggy heb je me geblockt ofzo? Ik zie je nooit meer online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:33:
[...]

offtopic: Ziggy heb je me geblockt ofzo? Ik zie je nooit meer online ;)
eens zul je toch op eigen benen moeten staan wat betreft football manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:48:
[...]

eens zul je toch op eigen benen moeten staan wat betreft football manager
Oh, ja, maar ik heb het over een normaal gesprek he ;)
Maar nu sluit ik het offtopic gedeelte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Na een grondige renovatie van Newcastle United in het openingsseizoen (alle overbodige buitenlanders eruit, en alleen Britse spelers gehaald zoals Ian Harte, James McFadden, Zat Knight en Nigel Reo-Coker) werd ik vierde. Ik blij met het behalen van de voorronde van de Champions League, wint Liverpool de Champions League als nummer vijf van de Premier League! :'(

Ben ik dus veroordeeld tot het spelen van de UEFA Cup...

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Holy moses, mijn keeper komt ff vertellen dat-ie meer geld verdient naar zijn mening... hij verdient nu al 43.000/week, dat is ruim 20 procent van mijn totale wagebudget voor één speler.

Ga toch fietsen man, richting Transferlist wel te verstaan. Je bent goed, maar ook weer niet zó goed dat je dát verdient hoor...

Heeft kennelijk te lang boven de lijmpot gehangen ofzo, 't is hem naar zijn hoofd gestegen.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 01-04-2006 17:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:41:
Holy moses, mijn keeper komt ff vertellen dat-ie meer geld verdient naar zijn mening... hij verdient nu al 43.000/week, dat is ruim 20 procent van mijn totale wagebudget voor één speler.

Ga toch fietsen man, richting Transferlist wel te verstaan. Je bent goed, maar ook weer niet zó goed dat je dát verdient hoor...

Heeft kennelijk te lang boven de lijmpot gehangen ofzo, 't is hem naar zijn hoofd gestegen.
LMAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
offtopic:
LMAO, laughing my ass of, je weet toch, is 1337 spraak, lol of zo gaat nog maar lmao en rofl en weet ik veel wat voor wazige domme afkortingen gaan gewoon te ver imo.

Is dit trouwens niet een beetje voordeel halen uit een buitenspel postie:
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/369/buitenspel7kv.th.jpg
Bal komt via keeper bij andere speler in de voeten, goal telt gewoon ondanks dat hij op moment van spelen buitenspel stond. :?

[ Voor 50% gewijzigd door JanW op 02-04-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, die speler wou wss trappen naar doel, dus het telt toch niet als een voorzet ? :)
Anyway, zo denk ik er toch over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de keeper een bal in de voeten van de tegenstander speelt geldt volgens mij de buitenspelregel niet. Die geldt als de bal in de ploeg naar een medespeler gespeeld wordt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zo dacht ik er ook over.

offtopic:
2 weken geleden op de echte voetbal : echt een ***match, begint die lijnrechter buitenspel te vlaggen op een terugspeelbal |:( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:06:
[...]

Hmm met chelsea. En welke aankopen had je?
Messi, Ronaldo, Kuyt, Maduro, Chivu, Kompany :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het zéér verwonderlijk dat je gewonnen hebt. :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me trouwens op dat regen spitsen vaak een hoge tackeling ability hebben, best raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:24:
Dan is het zéér verwonderlijk dat je gewonnen hebt. :o :+
2e seizoen net begonnen en ik heb besloten de breedte wat te versterken met het oog op de toekomst.
Dus Vanden Borre, Walcott en de Guzman gehaald :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je doen als iemand als major concern "angry you don't consider him a first team regular is"? Hij staat sinds de eerste wedstrijd van het seizoen in de basis. Het begon met een slight concern, toen heb ik hem "not available for transfer" gezet en "important first team member". Daarnaast heb ik hem toen hij goed speelde in de media gecomplimenteerd. Ook heb ik hem nooit gewisseld als hij redelijk vermoeid was. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat zijn rugnummer in de 20 is en ik zou zo niet weten hoe ik dit halverwege de competitie aan kan passen.

Ik heb geen idee meer wat ik kan doen, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Behalve wat jij al gedaan hebt kan ik niks meer bedenken... rugnummers maken afaik niets uit (nog nooit iets van gemerkt iig...)

Heeft hij een tijdje heel lang op de bank gezeten (zonder blessures mee te tellen uiteraard), of heb je hem ooit even op de Transfer- of Loan-list gezet? Ook geen "offer to clubs" gedaan voor hem?

Als het niet wil verbeteren zal het vrees ik uiteindelijk wel op een transfer uit gaan draaien...

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 02-04-2006 14:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:33:
Heeft hij een tijdje heel lang op de bank gezeten (zonder blessures mee te tellen uiteraard),
Alleen vorig jaar, toen zijn status ook nog backup was, dus dan kun je dat verwachten denk ik.
of heb je hem ooit even op de Transfer- of Loan-list gezet? Ook geen "offer to clubs" gedaan voor hem?
Als het niet wil verbeteren zal het vrees ik uiteindelijk wel op een transfer uit gaan draaien...
Nooit. Het is wel erg jammer om hem te laten gaan want in moeilijke wedstrijden schiet hij er toch altijd wel een paar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ben een nieuwe save begonnen :) Ben nu manager van Mitra Kukar in Indonesie.
Heb alle leagues van Hong Kong, China, Korea, Indonesie, Singapore en Nederland geladen.

Moest nog 3 wedstrijden spelen met Mitra, 2x gewonnen en een gelijkspel en zo zijn we in de divisie gebleven :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:40:
Ben een nieuwe save begonnen :) Ben nu manager van Mitra Kukar in Indonesie.
Heb alle leagues van Hong Kong, China, Korea, Indonesie, Singapore en Nederland geladen.

Moest nog 3 wedstrijden spelen met Mitra, 2x gewonnen en een gelijkspel en zo zijn we in de divisie gebleven :)
Je kan niet degraderen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Jawel hoor, onderste 2 gaan eruit.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:40:
Wat bedoel je hiermee dan? Over het gehele seizoen, of van de laatste 3 potjes.
Gestopt met Harrogate btw of ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indonesië? :D Lekker niveau zeker? Het is op zich best een leuk idee, ik denk alleen niet dat ik het zou volhouden. Volgens mij best een vage onbekende competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een apart berichtje :)

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/710/atletico9ff.jpg

Misschien dat ik daar maar eens moest solliciteren :9

De reply knop staat zoooo dich bij de post new topic knop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo bijzonder is dat niet hoor. 5 jaar geleden waren ze in 't echie ook gedegradeerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:41:
Zo bijzonder is dat niet hoor. 5 jaar geleden waren ze in 't echie ook gedegradeerd :).
Nou ja, niet bijzonder. Het was toen wel de eerste (en dus enige) keer in de historie van de club dat ze degradeerden. Nu zijn er nog maar 3 clubs die dat nog nooit deden.

Ik snap trouwens niet wat de lol is aan het trainen in een land als Indonesie, je kent er niks, helemaal geen referenties. Maargoed ieder zijn pret met FM. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik ben een single player spel begonnen met The Quakers...oftewel Darlington in League Two. Ben met €10.000 op zak op zoek naar spelers, maar we houden het eerst maar bij free transfers. Heb een aardige keeper van Liverpool U18 weten te huren (Paul Lancaster). Verder jammer dat Clyde Wijnhard verhuurd is...kan hem ook niet terug halen op het moment. Echt ruim in de spitsen zit ik niet dus ff één opscharrelen ergens. Ze hebben wel een all seater stadion van 25000 plaatsen :7 welke destijds gebouwd is omdat de ploeg erg ambitieus was. Maar deze ambities verdwenen toen de toenmalige financierder van het stadion vertrok. Maar met mij aan het roer gaan we voor promotie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:14:
[...]

Wat bedoel je hiermee dan? Over het gehele seizoen, of van de laatste 3 potjes.
Gestopt met Harrogate btw of ernaast?
Ernaast.

Toen ik begon bij Mitra waren er 15 van de 18 wedstrijden gespeeld, moest er dus nog 3.
Zamorano schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:47:
Ik snap trouwens niet wat de lol is aan het trainen in een land als Indonesie, je kent er niks, helemaal geen referenties. Maargoed ieder zijn pret met FM. :9
Och, ik speel al jaren in Engeland, Schotland, Italie, Spanje, Nederland... Dat gaat wel eens vervelen en dan pak je de random team selector en die poept een club uit.
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:16:
Indonesië? :D Lekker niveau zeker? Het is op zich best een leuk idee, ik denk alleen niet dat ik het zou volhouden. Volgens mij best een vage onbekende competitie.
Vaag zeker. Competitie van februari tot augustus.
En niveau.. och. Won net een wedstrijd met 1-0 schoten 12(1) - 8(0) :o :Y)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een seizoen met AGOVV voorbij.

Na een langverwachte promotie uit de Goudengids divisie, en de winst in de Amstel cup vorig seizoen waren de verwachtingen niet echt hooggespannen, de supporters en het bestuur verwachten dat we "fight bravely against relagation" Nou daar kon ik wel meeleven :)

Als eerste de versterkingen aan het begin van het seizoen:
Afbeeldingslocatie: http://img445.imageshack.us/img445/5938/playersin20096ur.th.jpg

let op Rosenberg :9
bleek een van de belangrijkste spelers van het seizoen 21 goals 16 assist 5x MOM

Spelers gehaald in de winterstop:
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/2893/playersin20101zl.th.jpg

Vond ik Freddy Guarin, nota bene bij de Graafschap, dus heb ik hem maar verlost, en hem naar een club van niveau gehaalt AGOVV ;)
Wederom een topkoop in 18 wedstrijden 8 goals 3 assists en 2x MoM waaronder 2 belangrijke goals in de Uefa cup

Door de winst van de Amstel cup mocht ik spelen in de JCS tegen Ajax, Ajax bleek een maatje te groot en won met 4-0 :'(

Ook mocht ik aantreden in de Uefa cup, daar had ik helemaal geen verwachtingen van en hoopte op het beste.... nou dit was wel redelijk zo dacht ik

Na Villareal ganadeloos te hebben verslagen in de knockout met 5-0 moest ik in de poule fase tegen:

Afbeeldingslocatie: http://img327.imageshack.us/img327/8747/uefacupc2fn.th.jpg

Verder verliep het zo:
Afbeeldingslocatie: http://img445.imageshack.us/img445/1413/uefaavontuur20108kb.th.jpg

Helaas was Schalke een maatje te groot en verloor ik in de halve finale, al met al geen schandelijke positie voor een promovendus.

Dan de competitie, die verliep werklijk waar ver boven verwachting:
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/1145/standen20102ls.th.jpg
Eindstand
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/1931/stand20109qj.th.jpg

Beste speler:
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/4753/bestespeler20104mg.th.jpg

Topscorer:
Afbeeldingslocatie: http://img321.imageshack.us/img321/944/topscorer20107qs.th.jpg
Wie anders?

En met deze tactiek heb ik het grootste gedeelte van het seizoen gespeelt:
Afbeeldingslocatie: http://img321.imageshack.us/img321/5575/tactiek20109np.th.jpg

Ook leuk:
Afbeeldingslocatie: http://img448.imageshack.us/img448/130/verwachtingen1ol.th.jpg

Daar heb ik dan toch wel aan voldaan. Heb nu alleen een probleem de motivatie voor AGOVV is weg en wil graag een nieuwe game beginen maarja met welk team in welke divisie?

Ik zoek een beetje een competitie met dezelfde vrijheden als de nederlandse met betrekking tot non EU players en werkvergunningen etc. suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:56:
Ik ben een single player spel begonnen met The Quakers...oftewel Darlington in League Two.
Ik heb ze inmiddels al tot in de Championship gebracht, 2x op rij kampioen. De selectie heeft wel behoorlijk wat nieuw bloed nodig. Martis, Clarke en Johnson zijn de enige die van een beetje niveau zijn. Daarnaast zijn de trainingsfacilities zwaar k*t waardoor spelers niet zo graag willen komen. Maar tis een leuk cluppie. :) Ik ga vanavond maar weer eens verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou maar is ff een verslag van mijn eerste seizoen met Ceske en Central

CENTRAL

Speelt dus in de hoogste divisie in Argentinië, en de comp is verdeeld in een opening en closing stage. Er zijn geen nationale bekers te winnen, maar wel twee continentale: de Copa Nissan Sudamericana en de Copa Toyota Libertadores de América. Ik heb als manager gewoon een Audi laten overkomen hoor :9 Voor de Nissan kun je je plaatsen via de closing stage en voor de Toyota via de openings stage. De Nissen speel je dus tijdens de openings stage en de Toyota tijdens de closing stage :)

De openings stage verliep vrij lekker. Doordat je twee comp speelt kom je iedereen maar 1x tegen per stage, een stage duurt dus 19 wedstrijden. Als je dus in vorm bent kun je goede zaken doen. Ik begon dan ook vrij lekker, maar moest uiteindelijk wel mijn meerdere erkennen in de tradiotionele toppers als Boca en River. Ach, een 4e plek en daardoor geplaatst voor de Toyota dinges.
De closing stage trok ik de goede lijn door, en leek ik zelfs mee te kunnen doen voor de titel. Toen ik dat voor mezelf durfde toe te geven ging ik direct met 4-0 op m'n bakkes :D , maar dat bleek toch eenmalig te zijn. Resultaat: kampioen en een ticket voor de Nissan shit.

Hoe deed ik het dan in de continentale bekers? Voor mijn komst had ik blijkbaar al een ticket voor de Nissan, al moest ik wel een voorronde spelen: tegen Newell's (van ortega). Diezelfde kwam ik ook tegen in de kwartfinale van de Toyota. Onderlinge resultaat :>

De selectie was voor mijn komst al aardig op niveau. Ik had veel talent, waarvan enkele dit seizoen zijn uitgegroeid tot toppers. Mijn eigen Javier Zanetti (paulo ferrari), een Walter Samuel (ramiro fassi), een behoudende Juan Sebastian Veron (damian ledesma) en een wenbaardere Hernan Crespo (pablo vitti). Allen hebben interesse vanuit Europa, maar ik heb niet de ambitie om hier nog jaren te zitten, ik wil een continentale beker winnen en dan ben ik foetsie. Geen van allen trouwens opgeroepen voor de Argentijnse nationale seletie, behalve mijn keeper (juan ojeda) die als reserve meemocht naar het WK06.

Die Pablo Vitti _/-\o_ In FM heb je verschillende spitsen. Je hebt spitsen die alleen kunnen intikken, je hebt ze die alleen kunnen dribbelen maar nooit zullen scoren, je hebt ze die alleen uit onmogelijke hoeken kunnen scoren, maar de makkelijkste missen, je hebt kerels die fungeren naast een bewegelijke (sterke kopsterke spitsen) en je hebt ze die dit alles in een zijn MINUS het missen van kansen na een mooie dribbel. Dat is Pablo Vitti! Die ga ik nog wel eens met mij herenigen in Europa :P

Doel volgend(e) seizoen(en): continentale beker(s) winnen, dan transfer naar Europa :)

CESKE

Dit is dus in de Tsjechie 2e divisie. Waarom deze club gekozen? Omdat Karel Poborsky er op huur speelde. Ja, dé Karel Poborsky van +100 interlands voor Tsjechie. Hij is bij Ceske begonnen, heeft Ceske als favoriete club staan en is 10x beter dan de allerbeste speler in de 2e divisie. Het begon dan ook geweldig, eerste pot 5-0 winnen: 5 assists. Tweede pot 5-0 winnen, vrije trap en 4 assist. Dan denk je echt, wtf: 2 wedstrijden, 9 assist en een doelpunt :9~ Toch heeft hij meer buiten het veld gestaan dan erin gespeeld, en na een half jaar liep zijn huurcontract al af. Kortom, de voorpret was leuker dan het gedoetje zelf ;) Toch geinig, zijn history :D :o

Ach, hij heeft me met die twee potjes goed op weg geholpen zal ik maar zeggen :+ Resultaat: kampioen

Dat wat betreft de competitie. Dit moest ik ook halen van het bestuur, en de selectie was er ook wel naar hoor, maar toch, het moet altijd nog gebeuren. Bovendien kon ik het niet laten om met Karel Poborsky te spelen, jammer dat het maar bij 2 potjes bleef :/ In Tsjechie spelen ze tenminste wel een nationale beker en dat ging ook niet onverdienstelijk. Als 2e divisie-club bracht ik het tot de finale! Vind je dat onrealistisch: klik. Maargoed, dan mijn eigen finale. Ja, hij was net zo suf als dat hij eruit ziet: één hoogtepunt, een ziek mooie krullend afstandschot. Leuk :+

Nou wat betreft de selectie heeft het weinig zin om te gaan pimpen, al zal ik King Nothing' spelertjes uit Azië met gemak overklassen. Wat betreft de aanwinsten voor volgend seizoen, dat ligt wat lastig in Tsjechië. Je kunt binnenslands geen transfervrije spelers overnemen, en uit het westen wil er niemand komen. Waar kom je dan op uit? Twee talentvolle spelers voor de toekomst. Een keeper en een spits.

Doel komende seizoenen: handhaving en uitgroeien tot Tsjechische TOPclub 8) + talent :+
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.