ingejanse.nl: dingen die ik doe
Mjah, het was eerst helemaal geen link, en ik heb een tikfoutje gemaakt, niet iets waar ik m'n tijd nog aan ga verdoen, je snapt wat er staat, en verder boeit het niet.AW_Bos schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:46:
plan: Server- & netwerkstatusmeldingen
De link naar crew.tweakers.net is fout...
[ Voor 32% gewijzigd door moto-moi op 18-04-2006 20:53 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
[een kinderhand is snel gevuld - red]
Het probleem zou met met name aan...
...op Lenovo-computers wordt voorgeïnstaleerd voorgeïnstalleerd...
...standaard op alle pc's wordt geïnstaleerd geïnstalleerd...
...de nieuwe architectuur die Intel dit jaar voor zijn zijn notebooks...
Volgens Free-hotspot.com is het is voor winkels...
...die in ergonomisch opzicht hun tastzintuigen bediend willen weten hebben.
...hebben een joint venture opgerichten opgericht onder de naam...
...wiens maker Giant Company Software in december 2004 is overgenomen <punt mist> Oorspronkelijk was het programma...
Om gebruik te maken van SLI moeten de drivers van nVidia wel gepatch gepatchd worden.
Meuktracker
Enige tijd geleden is namelijk onder druk het omzeilen van de kopieerbeveiliging namelijk verwijderd.
Klein technisch foutje. De processor kan onmogelijk 'uitgevoerd zijn met een socket', aangezien deze in het moederbord is verwerkt. De processor wordt hier ingestoken.Versie 1.70 voegt ondersteuning toe voor processors die uitgevoerd zijn met een AM2-socket.
Dat was het weer even
[ Voor 24% gewijzigd door Rone op 19-04-2006 08:38 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Wat is daar volgens jou mis mee? Vergelijk 'De atleet jogde na het finishen van de 100 meter sprint nog een aantal rondjes door het stadion, hij had alweer gewonnen en wilde dat weten ook; tot vervelens toe bleef hij kushandjes uitdelen vanaf de track, todat uiteindelijk enkele officials hem in een hinderlaag lieten lopen en naar de catacomben van het stadion afvoerden.'...die in ergonomisch opzicht hun tastzintuigen bediend willen weten hebben.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Hahaha, nou vooruittestcase schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:03:
[...]
Wat is daar volgens jou mis mee? Vergelijk 'De atleet jogde na het finishen van de 100 meter sprint nog een aantal rondjes door het stadion, hij had alweer gewonnen en wilde dat weten ook; tot vervelens toe bleef hij kushandjes uitdelen vanaf de track, todat uiteindelijk enkele officials hem in een hinderlaag lieten lopen en naar de catacomben van het stadion afvoerden.'
Then again, who am I?
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
waarmee de preciesie
U hebt gezocht op preciesie:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
U hebt gezocht op precisie:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
pre·ci·sie (de ~ (v.))
1 juistheid, nauwkeurigheid
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Als die tien systemen niet identiek zijn qua performance, zijn het de snelste tien aangezien er maar een (1) de snelste kan zijn....waarmee de computer tot de tien snelste systemen in Nederland...
use strict; use warnings;
[ Voor 30% gewijzigd door Rataplan op 19-04-2006 12:18 ]
 Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations. 
Verwijderd
"Om voor de hand liggende redenen zullen we het lek hier niet uit de doeken doen, maar we konden de werkwijze wel uittesten. "
Het is uitproberen of testen, dit is een contaminatie (of hoe dat ook heet). Iets wat tegenwoordig teveel gebeurd, helaas.
Allemaal de schuld van VNUVerwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:24:
Iets wat tegenwoordig teveel gebeurd, helaas.
Uittesten staat ondertussen (helaas, idd) gewoon in de Van Dale, dus ik moet 'm laten staan.
 Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations. 
Aangezien er (op het uitzonderlijke ex aequo geval na dan) maar 1 de snelste kan zijn, kunnen er derhalve niet 10 de snelste zijn. (Kijk desgewenst even op top500.org; aanschouw de natuurlijke diversiteit.)Rataplan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:18:
Als tien systemen sneller zijn dan alle andere, zijn dat wmb de tien snelste systemen. Een onderlinge vergelijking wordt met deze constructie niet geïmpliceerd, dus niet aangepast.
(Ook van de top tien van snelste machines kan er maar 1 de snelste zijn.)
Ondersteunende link: http://www.jagerneyndorff...ng/taal_woordgroepen.html
use strict; use warnings;
[mierenneuk]Hardeschijfprestaties als 1 woord? Neem aan dat die alle 3 los moeten dan.[/mierenneuk]
De huidige constructie is natuurlijk net zo fout, want als er maar 1 de snelste kan zijn kunnen er geen snelste tien zijn. De overtreffende trap kan volgens deze redenering voor geen enkele gediversificeerde groep worden gebruiktYoeri schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:14:
gammuts heeft idd gelijk, ik pas het meteen aan
Niet aannemen, is correct gespeldThe Realone schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:21:
http://tweakers.net/nieuw...ardeschijfprestaties.html
[mierenneuk]Hardeschijfprestaties als 1 woord? Neem aan dat die alle 3 los moeten dan.[/mierenneuk]
[ Voor 38% gewijzigd door Rataplan op 19-04-2006 13:25 ]
Verwijderd
Wat tegenwoordig ook teveel gebeurT is foutief gebruik van "d" of "t" aan het einde van een werkwoord...Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:24:
nieuws: Website Rabobank lekt e-mailadressen klanten - Update
"Om voor de hand liggende redenen zullen we het lek hier niet uit de doeken doen, maar we konden de werkwijze wel uittesten. "
Het is uitproberen of testen, dit is een contaminatie (of hoe dat ook heet). Iets wat tegenwoordig teveel gebeurd, helaas.
Volgens mij en Wikipedia is het:een van 780 nm voor dvd en een van 650 nm voor cd
cd -> 780
dvd -> 650
In de bron zou het dan ook verkeerd staan.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Gefixed
- de winst bedraagt 13 eurocent per aandeel, in plaats van 13 euro
 - faillissement wordt met twee s'en geschreven

Iets met dertig keer twee en dan nog watKaj. schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:01:
nieuws: Panasonic showt 103"-plasmascherm
37 inch is ruim 90cm.
Ik zei toch dat 'ie dronken wasoscar schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:06:
nieuws: Philips presenteert cijfers eerste kwartaal 2006kleine voutjes, maar toch...
- de winst bedraagt 13 eurocent per aandeel, in plaats van 13 euro
 - faillissement wordt met twee s'en geschreven

Gefixed
Verwijderd
nVidia heeft vandaag twee nieuwe mobiele gpu's gepresenteerd. De GeForce Go 7900 GTX is het nieuwe vlaggenschip van het bedrijf....
Dat is geen schip. Dat is een chip
Shoot'em up lijkt me.Het terug omhoogklokken van de gpu leidde tot een aanzienlijk hogere framerate in de shoot'em Counter Strike; die ging van 61 naar 97 beeldjes per seconde.
Of shooter?
Volgens mij moest Yoeri niezen toen hij dat woord schreefDaarniest biedt de behuizing plaats aan een SiRFstar III gps-ontvanger, een Intel-cpu op 520MHz en 192MB geheugenruimte.
"en daarvóór" denk?Yahoo kwam eerder in opspraak wegens het helpen bij de arrestatie van de dissident Li Zhi, een daarvoor vanwege (...)
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 20-04-2006 02:10 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Informatienoch Yahoo Hong Kong dergelijke infromatie aan de politie zouden openbaren.
Counter-Strike is Counter-Strike: Source. Althans volgens het bijgevoegde plaatje. Zit nogal een verschil in of dat ding nu 60FPS in CS haalt of in CS:Source.
Daar staat een 'n' teveelSinds november 2005 was Visual Studio Express Edition gratis verkrijgbaar voor de duur van eenn jaar
En zo is het maar net.
Eerste regel:
Sinds november 2005 was Visual Studio Express Edition gratis verkrijgbaar voor de duur van eenn jaar
verrek net te laat
[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 20-04-2006 09:59 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
De behuizing was nogal stoffig, maar alles is gefixed thx to R@Tsunami schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:41:
Volgens mij moest Yoeri niezen toen hij dat woord schreef
Eerste regel:
De ElectroTechnische Vereeniging, de studievereniging voor elektrotechnici aan de TU Delft,
een "e" teveel dus
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
De ontwikkelaars van Mantis Bug Tracker hebben in de vorm van 1.0.2 een neiuwe versie van de bugtracker Mantis uitgebracht.
Moet zijn 'nieuwe'.
http://tweakers.net/nieuws/dag/1145397600
Philips meldt in de eerste drie maanden van 2006 een omzet van 1,37 miljard euro op de klok te hebben gezet
In de link staat dat 'De omzet is met 14% gestegen naar EUR 7.374 miljoen'. Maar misschien mis ik iets?
[ Voor 42% gewijzigd door JoetjeF op 20-04-2006 14:26 ]
Had de post nog ge-edit met een tweede link, had je deze ook gezien?
Dat is een hele beste typo, zes miljard ernaastJoetjeF schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:27:
Jij bent veel te snel
Had de post nog ge-edit met een tweede link, had je deze ook gezien?
Lol, ik zie nu pas dat dit zo hoort.Rataplan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:27:
Dat willen die fietsenmakers mensen graag zo. Laat ze nou maar
/me Zondagskindje voelt zich een beetje blondT
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
meuk: Mozilla Suite 1.7.13
Versie 1.7.13 bevat drie beveiligingsupdates, die ook in Firefox 1.0.7 gevonden waren.
Veanded!KillerDream schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:22:
Software updates / Mozilla Suite 1.7.13
meuk: Mozilla Suite 1.7.13
[...]
De ALC885 is de opvolger van het huidige topmodel uit de Realtek-stal en biedt betere DAC’s en ADC’s..
Of één punt, of drie punten, 2 kan nooit
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik zou daar een spatie tussen zetten (eerste kwartaalresultaten), of er "de resultaten van het eerste kwartaal" van maken.eerstekwartaalresultaten
Edit: hoewel...
[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 20-04-2006 19:08 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
'De eerste kwartaalresultaten' betekent iets anders dan 'de eerstekwartaal-resultaten'. Laatstgenoemde schrijven we aanelkaar, maar ik zet even een verbindingsstreepje om de woordcombinatie te verduidelijken. We kennen eerstekwartaalresultaen, tweedekwartaalresultaten, enzovoorts. Bij sommige bedrijven zijn de eerste kwartaalresultaten in een kalenderjaar hun derdekwartaalresultaten, en vice versaCodeCaster schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:06:
[...]
Ik zou daar een spatie tussen zetten (eerste kwartaalresultaten), of er "de resultaten van het eerste kwartaal" van maken.
]
Er wordt hier gezien de context waarschijnlijk "statische" bedoeld.Dit alles zorgt ervoor dat er geen sprake is van een statistische database
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
GefixtJuup schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:42:
reviews: Databaseserver en -software vergelijking
[...]
Er wordt hier gezien de context waarschijnlijk "statische" bedoeld.
V'tje vergeten bij de derde regel:
LC Media Player is een opensourcemediaspeler...
Toen betrof het liefst 135.000 accu's die vervangen moeten worden.
Vooral dit laatste lijkt erop te wijzen dat Google het onlangs aanschafte algoritme aan het implementeren is.
aanschafte -> aangeschafte
Bloed, zweet & koffie
Hechtte..aan..benadrukken.. Ik heb het idee dat er nog een woord mist, kan dat, of is het gewoon een ongebruikelijke constructie?het bedrijf hechtte er daarnaast aan om te benadrukken dat de notebooks
Je in goed gezelschap wetenMet collega's als Nikon, Dell en Apple weet HP zich in elk geval in goed gezelschap.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
of meer van 16MB geheugen voorzien
of meer van 16MB cache voorzien
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Het is niet bepaald een 'lagere school'-formulering, maar wel ok.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:34:
[...]
Hechtte..aan..benadrukken.. Ik heb het idee dat er nog een woord mist, kan dat, of is het gewoon een ongebruikelijke constructie?
Zie mijn vorige opmerking[...]
Je in goed gezelschap wetenKan dat? Nee toch? Iig ook hier weer nooit van gehoord.
Cache is een vorm van geheugen.FnF schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:41:
nieuws: Seagate komt met 750GB-schijven
of meer van 16MB geheugen voorzien
of meer van 16MB cache voorzien
Ik ben wel iets verder gekomen dan de lagere school, maar toch echt niet bekend met die constructies, maar het zal dan wel.testcase schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:47:
[...]
Het is niet bepaald een 'lagere school'-formulering, maar wel ok.
[...]
Zie mijn vorige opmerking.
Was nog vergeten te linken naar het nieuwsbericht ook, dom.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
De PS2 zou nog een hele tijd mee moeten gaan, net zoals de PS1 nog lang na de introductie van de PS2 verkreegbaar bleef; een prijsverlaging zou de verkopen voorlopig op peil houden.
Dat moet natuurlijk "verkrijgbaar"zijn......
...verbetert...met een t.Het is aannemelijk dat de prijs van de Raptor WD740ADFD nog verder richting de WD740GD zal dalen zodra de verkrijgbaarheid verbeterd....
Hij hecht eraan dit te doen... De verwarring ontstaat doordat er ten eerste in goed Nederlands had moeten staan: hechtte er waarde aan, maar dat is niet alles. Volgens Koenen heeft de uitdrukking "ergens aan hechten" ook de betekenis "ergens waarde aan hechten". Maar er is meer! Dit riekt naar een anglicisme - in het oorspronkelijke artikel staat waarschijnlijk they were apt to..., wat zoveel betekent als they were able and willing and fast to....W3ird_N3rd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:34:
Hechtte..aan..benadrukken.. Ik heb het idee dat er nog een woord mist ontbreekt, kan dat, of is het gewoon een ongebruikelijke constructie?
De tekst komt waarschijnlijk gekunsteld over omdat het een te letterlijke vertaling is.
Volgens mij is het een normale uitdrukking; het klinkt enigszins belegen maar komt me niet onbekend voor.Je in goed gezelschap wetenKan dat? Nee toch? Iig ook hier weer nooit van gehoord.
meuktracker: Foxit Reader 1.3 build 1621
Bovendien hoeft de software niet te worden geïnstalleerd om zijn werkt te kunnen doen, maar een installer is voor de liefhebber echter wel beschikbaar.
...maar...echter... dubbelop.
[ Voor 4% gewijzigd door CmdrKeen op 21-04-2006 21:16 . Reden: typo ]
Bloed, zweet & koffie
...en fix dan ook gelijk werkt->werkVorkbaard schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:11:
meuktracker: Foxit Reader 1.3 build 1621
Bovendien hoeft de software niet te worden geïnstalleerd om zijn werkt te kunnen doen, maar een installer is voor de liefhebber echter wel beschikbaar.
...maar...echter... dubbelop.
Vorkbaard schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:11:
Hij hecht eraan (...) vertaling is.
Mooi staaltje gokwerk, maar nnnet niet goed
Waar je dat anglicisme vandaan haalt is me een totaal raadsel, maar dit is gelukkig geen discussietopic
De hierboven gemelde foutjes zijn iig gefixed
Apt to wordt vaker kort door de bocht vertaald met hecht eraan dat, en dat is jammer want hecht eraan dat is op zich correct (hoewel samengetrokken) Nederlands maar op deze manier begint het hoe langer hoe meer op een anglicisme te lijken. Ik dacht overigens dat vermeld had dat hecht eraan dat volgens Koenen wel degelijk correct is
En niet dat ik me beschuldigd voel, maar ik ben geen taalpurist. Ik vind dat een taal mag groeien, lenen en verbasteren, kortom: mag leven. De enige zaken waar ik me echter wel kwaad om kan maken is napraterij van anglicismen (vaak het weglaten van wederkerigheid) en hypercorrecties ("twee keer zo groot dan").
Maar vat dat niet op als hier relevante kritiek hoor
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
'applicaties' heeft een 'l' teveel, 'bedoeld' moet met een t.waarmee het bedrijf appllicaties bedoeld waarbij meerdere
Moet vast en zeker draait zijn...De omzet in de muziekdownloads draaigt inmiddels voor 5,5 procent bij in de totale omzet van EMI.
Eerder: draagt
Lezen in de context: draagt bij, bijdragen.
Maar de poster zal het wel allebei bedoelen, en zodoende een nieuw woord te hebben geïntroduceerd
Wilde die ook net ff melden..
NB: al zin in ub40 ?
Ey!! Macarena \o/
...namelijk 47.000 stuks, Deze hoeveelheid...
komma -> punt
Voor de rest: prima artikel
Bloed, zweet & koffie
"Het achtste exemplaar diende als als hotspare."
als als ---> als
Verwijderd
Een rechter suggereerde dat Apple ook wel zijn personeel aan een test met een leugendetector had kunnen onderwerpen om de lekker te vinden.
lekker -> lekken
Nee, want er staat wat er moet staan. Met 'de lekker' wordt de persoon bedoeld die de informatie naar buiten heeft laten lekken.Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:12:
nieuws: Apple valt persvrijheid aan om lek boven te krijgen
Een rechter suggereerde dat Apple ook wel zijn personeel aan een test met een leugendetector had kunnen onderwerpen om de lekker te vinden.
lekker -> lekken
"(...) twee DiamondMax 11-schijf (...)"
schijf ---> schijven
Het nederlandse biljoen is niet gelijk aan de engelse Billion, dat is namelijk gewoon ons miljard! Deze fout komt telkens weer voor in dergelijke nieuwsberichten. Mag toch wel eens op gelet worden!De hoeveelheid data die opgeslagen kan worden, zou in de buurt kunnen komen van het theoretische maximum van een biljoen bits per kubieke centimeter.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Daar wordt ook op gelet, vrees nietdeepspace schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 15:21:
nieuws: Eerste holografische opslagapparaat ziet het levenslicht
[...]
Het nederlandse biljoen is niet gelijk aan de engelse Billion, dat is namelijk gewoon ons miljard! Deze fout komt telkens weer voor in dergelijke nieuwsberichten. Mag toch wel eens op gelet worden!
* Inge Janse verandert het dus weer terug en mompelt iets over 'bronnenonderzoek'
Mijn fout, sorrydata transfer rates to about one billion bits per second
[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 22-04-2006 15:54 ]
De titel heeft het goed, maar in het bericht wordt meerdere malen Conquerer ipv Conquer gebruikt.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Moet Cedar Mill zijnDe processors, met de codenaam Ceder Mill...
edit: Lol, hoe zorg je dat er geen edit-balkje onder gezet wordt??Inge Janse schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:47:
Richting. Driemaal dingen aangepast. Bedankt!
[ Voor 108% gewijzigd door John_Glenn op 22-04-2006 20:26 ]

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()