Gebruik nu een tijdje de nieuwste iMate ROM. Helaas heeft ie erg veel last van kinderziektes die, denk ik, door de extended rom van iMate worden veroorzaakt.
Staan verder geen programma's op, dus kan nergens anders aan liggen lijkt me...
- Hij kan soms erg traag zijn met laden van programma's, blijft het laad icoontje maar ronddraaien.
- Start-balk was gistermiddag ineens na unlocken wit en niet terug te halen tot een soft-reset
- Alarm werkt soms niet, ben al op 2 afspraken te laat gekomen waaronder eerste werkdag
- Batterij icoontje werkt heel vaag. Ene moment blijft ie zo gauw 2 uur tussen 100 en 90% hangen terwijl andere keer in precies zelfde situatie is ineens terugzakt naar 60%...
Denk dus dat ik maar weer eens nieuwste Qtek ga proberen. Maar even m'n ervaring met iMate terzijde.
Heb wat vragen, wellicht weten jullie dit.
Er zijn enkele dingetjes waar ik me vreselijk aan erger, al sinds m'n eerste stock T-mobile rom:
1. Als je calender opent en nieuwe afspraak wil maken, verschijnt scherm waar je onderwerp kan invullen. Als je dan vervolgens je keyboard uitschuift en beeld wordt 90 graden gedraaid, kan je niet langer tekst typen in balkje en moet je vervolgens of met je vinger of stylus pakken om balkje opnieuw te selecteren. Is dit via tweak op te lossen?
2. MSN heeft bij al sinds ik m'n Vario heb vaak de neiging om berichten soms echt continue achter mekaar niet door te willen zenden. Krijg je steeds melding dat het bericht niet afgeleverd kan worden. Ligt dit aan het netwerk of is dit iets anders? Gebeurt soms als je in bijv tram zit, wat begrijpend is als signaal zwakker wordt, maar ook gewoon als je thuis op de bank zit...
3. Wat is het max aantal pop adressen dat je kan invoeren? Heb er nu 4 en wil er graag nog eentje bij hebben van school. Maar toevoegen lukt niet? Kan dit omzeild worden?
4. En bestaat er een mogelijkheid om in 1x al je accounts te laten checken op nieuwe berichten? Heb ze sowieso ingesteld op elke 15min controleren nu omdat elke keer handmatig elk account 'send/receive' selecteren erg vervelend is maar gaat weer ten koste van de accuduur.
5. Kan je voor bijv msn ook andere geluidjes wijzigen. Zachte deuntje dat je nu krijgt als iemand reageer hoor ik vaak niet en wordt ook gebruikt bij andere toepassingen.
6. En als laatste. Werk graag met me vingers op telefoon, erg knullig om telkens stylus uit ding te halen als je ff snel iets wil doen. Zijn er mensen hier die hun Vario dusdanig met software hebben aangepast dat je dingen makkelijker met je 'dikke mannen' vingers kan besturen?
Zit telkens zo te priegelen als ik em wil locken. Was sowieso van plan om dit te forwarden naar knop aan zijkant. Maar wellicht groter icoontje op desktop?