HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 9

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.025 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:18:
Ik volg dit topic al een tijdje met interesse en heb op basis van de adviezen hier ook de laatste I-Mate ROM geinstalleerd. Niets dan lof, maar één ding valt me op en dat stoort me flink.

Sinds enkele dagen krijg ik geen reminders meer te zien. Ik heb al in sounds ingesteld dat ie reminders moet afspelen en ook een wekker is gewoon ingesteld in mijn afspraken / taken. Ik gebruik verder Pocketbreeze en PocketInformant als PIM. Nu heeft het in het begin wel gewerkt!

Ik heb even gekeken met checknotifications, maar ik kon daar geen melding van clock.exe terugvinden. Verder stond er volgens mij niet veel geks tussen.

Iemand een idee?
Iemand die een antwoord heeft op deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij toeval kwam ik op deze Duitse T-Mobile site een engelstalige Blackberry client tegen: https://after-sales-servi.../t-mobile/t_mda_vario.htm

Ik heb nu 3 e-mail accounts in PocketOutlook opgenomen: hotmail (standaard), g-mail (viaPOP) en de mail van mijn universiteit (IMAP). Voor die laatste twee heb ik een update interval ingesteld van 30 minuten, voor hotmail kun je geen interval instellen maar moet je ingelogd zijn bij messenger of handmatig checken of er nieuwe berichten zijn.

Wat is de meerwaarde van Blackberry tegenover mijn huidige configuratie en ten opzichte van Pushmail? en hoe werken beide? wat is het verschil? Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik wil graag mijn e-mail van bovenstaande accounts op mijn mobiel ontvangen en dat dan automatisch wordt gesynchroniseerd met de webmail van hotmail, g-mail en webmail van de universiteit èn met Outlook 2003 op mijn PC. kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:14:
[...]

Ik krijg voortdurend de melding dat er geen modem aanwezig is onder dit nummer. Helaas zowel thuis als op mijn werk (dus onder verschillende zendmasten). Bij Telfort kan ik via sms de instellingen opvragen, maar dat lukt niet voor dit toestel.
Vreemd. Check twee dingen:
1. Zijn er andere verbindingen aangemaakt? zo ja, verwijder die (tijdelijk)
2. Bel Telfort klantenservice om te vragen of je abo wel GPRS en MMS enabled heeft staan. Dat moet aangezet worden.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
de meerwaarde van de blackbarry (als je mailserver het ondersteund) is dat je bericht op je mobiel krijgt als er mail is.Het bericht wordt dus naar je mobiel gestuurd. Dus je mobiel hoeft niet elke x minuten te kijken of er mail is.

Het zal ook dataverbruik schelen denk ik

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Nss schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:29:
Ik krijg sinds vandaag dezelfde melding als jij (chris): "No modem at above number" met T-Mobile. Het heeft een aantal dagen (heb m net) prima gewerkt met nwste i-mate rom, tot vandaag dus. Ik heb ook contact met t-mobile gehad, daar schijnt niks mis te zijn.
Als ik het probeer met mn Telfort abonnement, werkt het wel gewoon.
Voor de zekerheid heb ik net nog een harde reset uitgevoerd, maar dat doet het ook niet werken met t-mobile. Instellingen staan sowieso goed en hetzelfde als toen die het wel deed.

Iemand eerder dit meegemaakt?
Vandaag mn telefoon weer aangezet en nu werkt het weer via T-Mobile. Erg vreemd iig, dat het een hele dag niet werkt. Hoop dat dit zich niet vaker voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb de Vario al paar dagen nu leuke toestel tot nu toe.
Maar ik heb paar kleine problemen ik kan nog steeds niet verbindenmet me computer ( Synchroniseren) Ik heb zelf mij firewall eraf gegooid alleen tig x opnieuw geinstaleerd maar helaas nog steeds niet.
En als ik het probeert dan start mij gprs t-mobile internet ook hoort dat zo of?.
Heb hele forum gelezen maar ben tot nu toe geen probleem tegen gekomen net als de mijne vandaar mij vraag.

Hoop dat een van jullie mij kan uit leggen wat ik verkeerd doe

Thnxx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:28:
quote:
I_Stealth_I schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:15:
Ik heb een probleempje met mijn MDA Vario. Mijn 'new message' lampje blijft best wel vaak oranje knipperen. Terwijl ik alle sms en mailjes heb gelezen en geen nieuwe oproepen heb. Erg irritant. Het gaat niet weg naar het groene lampje als ik een bericht heb gelezen/beantwoord. Iemand een oplossing/soortgelijke ervaring?

Staat er helemaal geen ongelezen berichten meer in heel je berichten lijst. Alle berichten zijn gelezen. Bij mij bleef hij knipperen toen ik nog ongelezen berichten in mijn verwijderde items had staan. Na ook die gelezen te hebben doofde het oranje lampje. (en bleef het uit 8)7 )

dit is gepost in het vorige deel, helaas heeft nog niemand hierop gereageerd!ik ondervind het zelfde probleem, volgens mij als ik een berichtje verstuurd heb en dan de ''bericht verzonden'' mededeling niet weg klikt, dat dan het lampje blijft branden...
erg vervelend, weet iemand hoe dit uit te schakelen/ aan te passen is??en dan bedoel ik niet de ''bericht verzonden'' mededeling uit het register halen.
na een soft reset is het idd geregeld,maar dat is natuurlijk niet echt een optie.

thnx...
Heb dit probleem ook echter ben ik er bij toeval achter gekomen wat bij mij de oorzaak was
Het gebeurde bij mij alleen als de vario op trillen stond... Wanneer ik dan een bericht verstuurd heb en ik krijg de ontvangstbevestiging dan delete ik deze al tijdens het trillen.. Wanneer ik dit deed bleef het lampje oranje knipperen! Echter als ik even wacht met deleten tot de trilfunctie is uitgewerkt dan wordt het lampje wel direct groen knipperend!!! Als mijn vario op geluid aan staat lijk ik van dit probleem geen last te hebben! Het lijkt dus te komen door het feit dat de vario denkt dat er nOg een nieuw bericht is terwijl ik deze al gedelete heb.. Er is dan dus geen mogelijkheid meer om dit bericht te lezen danwel deleten......
Hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is!!!! :) :*)
SUCCES!

ps. Ik kon gister niet meer internetten met mijn vario (gprs) hadden anderen hier ook last van?? hij probeerde 2 keer te verbinden om er dan achter te komen dat dat niet ging lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:41:
Ik heb de laatste tijd niets meer op mijn vario geinstalleerd, maar toch weigert hij voor een tweede keer te syncen met activesync. Voor elke sync beurt moet ik nu dus mijn vario herstarten. Hij doet het dan dus 1 keer en blijft bij een tweede poging hangen op 'veranderingen zoeken'.

Kent iemand dit probleem ?
Het zelfde deed zich gisteren voor op de Vario van mijn vriendin, die twee dagen oud is.
We hebben van alles geprobeerd.soft-reset, andere USB poort, herinstallatie van Active Sync, alles. Uiteindelijk een backup gemaakt met SPB backup.
Daarna een cold-reboot en toen gesynct. dat werkte goed.
Toen de backup terug gezet en nou doet ie het goed denken we :P

Edit: Helaas te vroeg gejuigd, zelfde probleem is terug gekeerd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, maar dit staat allemaal goed. Doet het nog steeds niet. Iemand nog een oplossing die ik kan proberen?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
Even een leuke vraag voor in dit topic.

Heeft iemand het al voorelkaar om het scherm op landscape in te stellen.
Toetsenbordje gebruiken.
Toetsenbordje dicht.
Het scherm op landscape te behouden ?

Dit omdat ik regelmatig forums lees waarbij breedte erg makkelijk is.. hoogte scroll ik wel :)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, wat kan ik nog vragen voor mijn vario van december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Check twee dingen:
1. Zijn er andere verbindingen aangemaakt? zo ja, verwijder die (tijdelijk)
2. Bel Telfort klantenservice om te vragen of je abo wel GPRS en MMS enabled heeft staan. Dat moet aangezet worden.
Dat was het dus (punt 2). Klantenservice gebeld, die hebben alles aangezet, en hij doet het zomaar ineens. Bedankt!

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:27:
Niks zou je hem niet gewoon houden ;)

Ligt er een beetje aan waarom je hem wegdoet.
Als het beestje je niet bevalt zou je rond de 350 kunnen inzetten ...

maar het blijft het verhaal van wat een gek er voor geeft he :)

[ Voor 28% gewijzigd door nsa1984 op 24-03-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

nsa1984 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:01:
SPB Pocket Plus kan het (oa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:45:
ps. Ik kon gister niet meer internetten met mijn vario (gprs) hadden anderen hier ook last van?? hij probeerde 2 keer te verbinden om er dan achter te komen dat dat niet ging lukken!
Had ik gisteren ook last van, zie eerdere posts. Gelukkig was ik niet de enige :)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:27:
Kijk eens op marktplaats wat andere er voor vragen, dan heb je beetje idee wat je er voor kan vragen.. Ik heb zelf net eentje nieuw (<2wk) in (dichte) doos verkocht voor 350euro

[ Voor 32% gewijzigd door Nss op 24-03-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bijna klaar met mijn queste om mijn vario zo compleet en handig mogelijk te maken.
Er rest mij echter nog een 3-tal vragen.
1 - Ik ben op zoek naar een agenda replacement met een optie om de week te zien met de afspraken van die week... en niet alleen met van die balkjes.
2 - Ik zoek een site met de files gepojecteerd op een landkaart welke beperkt is tot mijn regio.
3 - Ook zoek ik nog een site met geanimeerde radarbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
neevedr schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:39:
[...]

SPB Pocket Plus kan het (oa).
Ik begrijp hieruit dat het inderdaad niet met de default software van WM5.0 kan.
Das dan jammer, Pocket Plus nu zo ff aan het bekijken. Eerst even een back-up zodat ik hem zomaar kan terug zetten naar huidige settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:00:
1 - Ik ben op zoek naar een agenda replacement met een optie om de week te zien met de afspraken van die week... en niet alleen met van die balkjes.
Pocket Informant is uitstekend hiervoor. Zeer veel instellingen en eindelijk die prettige weeklayout met volledige informatie en niet die rare versie met balken in pOutlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

nsa1984 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:35:
[...]
Ik begrijp hieruit dat het inderdaad niet met de default software van WM5.0 kan.
Das dan jammer, Pocket Plus nu zo ff aan het bekijken. Eerst even een back-up zodat ik hem zomaar kan terug zetten naar huidige settings. :)
Ik bedenk mij net dat dat wel kan namelijk:
Start -> Instellingen -> Systeem (tweede tabblad) -> Scherm ->
Afdrukstand (staand of liggend (links of rechts)).

Met Pocket plus zou je de actie aan bijvoorbeeld een button kunnen hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door neevedr op 24-03-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
neevedr schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:53:
[...]

Ik bedenk mij net dat dat wel kan namelijk:
Start -> Instellingen -> Systeem (tweede tabblad) -> Scherm ->
Afdrukstand (staand of liggend (links of rechts)).
Klopt inderdaad, maar om een of andere reden schakeld mijn vario zichzelf terug naar portrait als ik toetsenbord uit en weer in schuif.
neevedr schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:53:
Met Pocket plus zou je de actie aan bijvoorbeeld een button kunnen hangen.
O bedoelde je zo dat het met SPB Pocket Plus kon, want net even zitten stooien, maar kon het al niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met een theme generator voor Windows Mobile 5?

Ben inmiddels al bekend met de MS Theme Generator, maar die is voor PocketPC 2002 en is alles behalve ideaal ivm de vernieuwde balken in WM5 en de mogelijkheid van de HTC om ook landscape te renderen.

Ik ben al een uur op zoek naar een geschikte theme generator voor WM5, maar heb tot nog toe weinig geluk...

Wie helpt me uit de brand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb ook de MDA Vario besteld :) nog een paar daagjes en dan issie binnen denk ik (d'r zit helaas net een weekend tussen...). Ben ook gelijk alvast wat accesoires wezen bestellen, alleen nu wil ik extra mini-sd kaartje kopen, maar weet iemand tot hoeveel GB de Wizard ondersteund? Anders heb ik straks een 2GB kaartje waar ik niks mee kan...

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:45:
[...]

Heb dit probleem ook echter ben ik er bij toeval achter gekomen wat bij mij de oorzaak was
Het gebeurde bij mij alleen als de vario op trillen stond... Wanneer ik dan een bericht verstuurd heb en ik krijg de ontvangstbevestiging dan delete ik deze al tijdens het trillen.. Wanneer ik dit deed bleef het lampje oranje knipperen! Echter als ik even wacht met deleten tot de trilfunctie is uitgewerkt dan wordt het lampje wel direct groen knipperend!!! Als mijn vario op geluid aan staat lijk ik van dit probleem geen last te hebben! Het lijkt dus te komen door het feit dat de vario denkt dat er nOg een nieuw bericht is terwijl ik deze al gedelete heb.. Er is dan dus geen mogelijkheid meer om dit bericht te lezen danwel deleten......
Hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is!!!! :) :*)
SUCCES!

dit schept zeker duidlijkheid,en nou je het zegt, bij mij gebeurde het idd ook alleen maar als ie op trillen stond..bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Net even SPB geinstalleerd en Smartskey en oMapclock...
Nu hebben die laatste (als het goed is) niet veel te maken met m'n probleem, maar toch:

Als ik de standby toets gebruik, en weer terugkom, dan staat de verlichting van m'n scherm ineens helemaal uit (schuif staat ook naar links in de Instellingen) en reageert de HTC gigantisch traag.

Heb zelf het gevoel dat ik de .ini niet goed heb bewerkt - wellicht kan iemand opheldering verschaffen op dit donkere schermpje?

Instellingen zijn nu als volgt:

[MAIN]
; set LSKEY to 1 if you want to override Left Soft Key (DEFAULT 1)
LSKEY=0
; set RSKEY to 1 if you want to override Right Soft Key (DEFAULT 1)
RSKEY=0
; set VOLKEY to 1 if you want to override Volume Key (DEFAULT 1)
VOLKEY=1
; set CLOSEAPP to 1 if you want to close app instead of hide (DEFAULT 0)
CLOSEAPP=1
; set STARTONREBOOT=1 to 1 if you the program to be start automatically during
; reboot, use with RSKEY (DEFAULT 0)
STARTONREBOOT=1
; set VOLUMEONPHONE=1 if you want to set volume using volume key in phone app
; use with VOLKEY (DEFAULT 0)
VOLUMEONPHONE=1
; set OMAPCLOCK to the clock if you want to use omapclock and automatically
; set the clock speed after wakeup, you should put OmapClock.exe in the same
; directory of smartskey.exe
OMAPCLOCK=240
;REMOVEDUPSDDAEMON=0
;STARTMENUMETHOD=0

; if you set CLOSEAPP to 1, the program will hide the following
; apps (by title) instead of closing. Other apps will be closed.
; maximum can set 16 apps
[EXCEPTIONLIST]
APP00=Text Messages
APP01=Outlook E-mail
APP02=Hotmail
APP04=MMS
APP05=Contacts
APP06=Calendar

De tags die ik vet heb gemaakt: moet ik die ook activeren?

Edit: Heb net Smartskey en oMapclock verwijdert en nu werkt het weer normaal... Dus blijkbaar doe ik iets fout bij het installeren van Smartskey... Maar wat?!

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:30:
[...]

Bedankt, maar dit staat allemaal goed. Doet het nog steeds niet. Iemand nog een oplossing die ik kan proberen?
Heb dit probleem nog steeds.

Nog een vraagje, hoe kan je aangeven dat je wilt internetten via je wlan en niet via gprs. Hij wil bij mij de hele tijd met gprs verbinden. Heb pit dus niet zoheel erg maar wlan gaat wel sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:15:
[...]

Het zelfde deed zich gisteren voor op de Vario van mijn vriendin, die twee dagen oud is.
... twee dagen oud? ;) Ik moest ff lachen toen ik t zo las :+

[ Voor 4% gewijzigd door magic31 op 24-03-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
magic31 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:04:
... twee dagen oud? ;) Ik moest ff lachen toen ik t zo las :+
dat is ziek! wie geeft een kind van 2 dagen nou een vario :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

ilrenato

Pizzah!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:30:
[...]

Heb dit probleem nog steeds.

Nog een vraagje, hoe kan je aangeven dat je wilt internetten via je wlan en niet via gprs. Hij wil bij mij de hele tijd met gprs verbinden. Heb pit dus niet zoheel erg maar wlan gaat wel sneller.
Probleem heb ik dus ook.
Sommigen zeggen bij hun gaat alles automatisch, nou bij mij niet.
Ik las wel vandaag ergens dat de internet verbinding omgeschakeld moet worden van tmobile gprs (allebei de instellingen) en daar na ging hij het doen, ff zoeken op google.

Iets anders, ik heb die ThinkOutside Bluetooth Mouse aangeschaft, was even rommelen, je hoeft hem namelijk niet te pairen. maar met de laatste driver van ThinkOutside doet ie het.

Nu kan ik tenminste in de auto m'n Vario behoorlijk bedienen , alleen reconnect na standby heb ik nog niet helemaal door. Zelfs tomtom lukt nu met de muis, ik bedoel tik even een adres in terwijl je rijd, niet dus... met de muis stuk beter. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

iemand zei nog "je bent zo weer terug bij laptop, muis is onzinnig", maar laptop in de auto lijkt me wat lastig.

Echt cool, beetje muizen zo, zelfs surfen is nu beter te doen in de file!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Laatst online: 13-09 13:24
Ik heb ene probleem met mijn MDA. Ik heb namelijk hem helemaal naar mijn wensen aangepast met de nodige software en Games, maar nu had ik alle games gedelete en opnieuw geinstaleerd. maar nu blijkt dat ik al de games dubbel heb staan in programs( bijvoorbeeld als ik een snel koppeling wil maken met pocketplus of een snelkoppeling wil plaatsten in het start menu. Ook kan ik de snelkoppelingen in het start menu niet meer weghalen.
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
StalieN schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:37:
Ik heb ook de MDA Vario besteld :) nog een paar daagjes en dan issie binnen denk ik (d'r zit helaas net een weekend tussen...). Ben ook gelijk alvast wat accesoires wezen bestellen, alleen nu wil ik extra mini-sd kaartje kopen, maar weet iemand tot hoeveel GB de Wizard ondersteund? Anders heb ik straks een 2GB kaartje waar ik niks mee kan...
2gb kaartjes zijn vrijwel allemaal werkzaam, zoeken even naar de niet werkende merken.

Ik heb gehoord van 4gb dat die ook werken, maar weet niet welk merk het was geloof sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is het probleem met sms opgelost. Ik stond niet in het netwerk ofzo :S Had even de klantenservice gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

nsa1984 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:17:
[...]
Ik heb gehoord van 4gb dat die ook werken, maar weet niet welk merk het was geloof sandisk.
Zijn er dan al ergens 4gb kaartjes te koop dan? Ben ze nog nergens tegengekomen...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik krijg GPS niet aan de praat, ik heb net een Oasis Media BT GPS gehaald bij PDAshop, aan het uiterlijk te zien is dit de Adapt AD-300. Ik heb zoals in SP com6 en 7 aangegeven maar die kan ik in TT niet aangeven, daar geeft ie alleen com9, infra, com3, com0, com2 en serial port aan.

Tevens heb ik 5.21 installed maar als ik in TT kijk bij toon versie staat er:

App.-versie 5.000 (4890)
GPS stuurprogramma v1.20
Kaart: 'Benelux_Plus-Map' v571

watskeburt?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trigger808 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:17:
[...]

dat is ziek! wie geeft een kind van 2 dagen nou een vario :? :+
offtopic:
nog zieker... wie neemt er nou een vriendin van 2 dagen oud?? ;)

Door mijn ergelijke huisgenoot is mijn tiscali adsl abonement afgesloten omdat hij niet betaalt heeft..... :(:( Nu zit ik via m'n vario (gprs) te inetten! Gaat opzich perfect! erg traag natuurlijk maar t werkt wel!
Weet iemand of het ook mogelijk is om de vario op deze manier als draadloze netwerkkaart te gebruiken.. Als ik wifi aanzet namelijk dan vind ik wel een netwerk (echter maar 1 streepje) maar kan bij speedtest geen verschil ontdekken met gprs (heb dus getest met wifi aan en met wifi uit)

Ook zie ik het gprs icoontje wat ik normaalgesproken bij internet op de vario zie niet.. alleen dat grotere vierkantje met een G erin... Hoe kan ik nu zeker weten dat ik niet dik moet betalen hiervoor.. oftewel hoe kan ik zeker weten dat ik gprs gebruik via PIT...?
alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
PuCK schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:41:
[...]
Zijn er dan al ergens 4gb kaartjes te koop dan? Ben ze nog nergens tegengekomen...
Ik heb even terug gezocht }:O sorry mijn fout was een SD kaart in plaats van mini SD }:O. 2gb is voorlopig de grootste die ik heb gezien inderdaad.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:20:
[...]
offtopic:
nog zieker... wie neemt er nou een vriendin van 2 dagen oud?? ;)

Ook zie ik het gprs icoontje wat ik normaalgesproken bij internet op de vario zie niet.. alleen dat grotere vierkantje met een G erin... Hoe kan ik nu zeker weten dat ik niet dik moet betalen hiervoor.. oftewel hoe kan ik zeker weten dat ik gprs gebruik via PIT...?
alvast bedankt!!!
GPRS van tmobile in het PIT abbonement ziet er gewoon hetzelfde uit als een normale gprs verbinding.
Zorg ervoor dat je APN als internet ingesteld staat, en dat je vario modemlink applicatie verwijst naar je PIT verbinding als je meerdere verbinding hebt ingesteld staan.

Dan moet de rekening die ja achteraf krijgt gewoon normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nsa1984 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:10:
[...]

Ik heb even terug gezocht }:O sorry mijn fout was een SD kaart in plaats van mini SD }:O. 2gb is voorlopig de grootste die ik heb gezien inderdaad.

[...]

GPRS van tmobile in het PIT abbonement ziet er gewoon hetzelfde uit als een normale gprs verbinding.
Zorg ervoor dat je APN als internet ingesteld staat, en dat je vario modemlink applicatie verwijst naar je PIT verbinding als je meerdere verbinding hebt ingesteld staan.

Dan moet de rekening die ja achteraf krijgt gewoon normaal zijn.
euhm.. wat is APN???
En het programmatje modemkoppeling op m'n vario staat op USB, toegangspunt niet: "gebruikt" en status: "geen" Hopelijk is dit goed..
Het rare vind ik dus dat ik als ik los van m'n pc gprs internet ( op de vario dus) dat het gprs icoontje 2 pijltjes heeft en en heel klein G'tje.. En als ik via usb verbonden ben en ik internet op m'n laptop dan zie ik een grote G in een wit vierkantje.... vrrrreemd hoop dat ik niet nu al de hele avond heb zitten internetten op eigen kosten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 16:59
Ik krijg met ActiveSync niet al mn taken en afspraken gesynced... Van Vario -> PC gaat prima, maar andersom (na ROM-update :P) ontbreken er een hoop, die wel stug in mn Outlook staan.

*grmbl* Outlook helemaal moeten installeren voor dit geintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 21:15
Iemand een account op http://www.smart-phones.be/ toevallig?
De NL versie van de laatste ROM is in Belgie gereleased...
Zou leuk zijn als die naar XDA dev kan worden geupload :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Weet iemand hoe ik de picture groter kan krijgen die je ziet als een van je contacts belt? Nu is het letterlijk een thumbnail :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:41:
[...]

euhm.. wat is APN???
En het programmatje modemkoppeling op m'n vario staat op USB, toegangspunt niet: "gebruikt" en status: "geen" Hopelijk is dit goed..
Het rare vind ik dus dat ik als ik los van m'n pc gprs internet ( op de vario dus) dat het gprs icoontje 2 pijltjes heeft en en heel klein G'tje.. En als ik via usb verbonden ben en ik internet op m'n laptop dan zie ik een grote G in een wit vierkantje.... vrrrreemd hoop dat ik niet nu al de hele avond heb zitten internetten op eigen kosten!!!
De instellingen voor gprs internet via PIT van t-mobile staan in onder andere het documentje gelinkt in deze post van mij.

APN staat voor Acces Point Name
Bij t-mobile kun je kiezen voor internet en t-zones dacht ik. t-zones is degene die je nodig hebt als je de echte t-zones pagina's wil bekijken anders internet.

Wat betreft dat icoontje bovenin je schermpje klopt. Als je op je mda zelf aan het gprsen bent staat er een kleine "g" met twee pijltjes.
Als je je mda als modem gebruikt voor gprs dan staat er een grote "g".

Ik heb dit zelf ook en heb nog geen extra rekeningen gehad dat ik op een verkeerde manier van het PIT gebruik maakte. En geloof me dat doe ik best veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nsa1984 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 00:51: [...] De instellingen voor gprs internet via PIT van t-mobile staan in onder andere het documentje gelinkt in deze post van mij. APN staat voor Acces Point Name Bij t-mobile kun je kiezen voor internet en t-zones dacht ik. t-zones is degene die je nodig hebt als je de echte t-zones pagina's wil bekijken anders internet. Wat betreft dat icoontje bovenin je schermpje klopt. Als je op je mda zelf aan het gprsen bent staat er een kleine "g" met twee pijltjes. Als je je mda als modem gebruikt voor gprs dan staat er een grote "g". Ik heb dit zelf ook en heb nog geen extra rekeningen gehad dat ik op een verkeerde manier van het PIT gebruik maakte. En geloof me dat doe ik best veel :)
ok dan bedankt voor de heldere uitleg! ik kan dus vrolijk verder internetten! werkt dan dus achteraf echt super makkelijk.. modempje installeren en ingternetten maar!!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nsa1984 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 00:51: [...] De instellingen voor gprs internet via PIT van t-mobile staan in onder andere het documentje gelinkt in deze post van mij. APN staat voor Acces Point Name Bij t-mobile kun je kiezen voor internet en t-zones dacht ik. t-zones is degene die je nodig hebt als je de echte t-zones pagina's wil bekijken anders internet. Wat betreft dat icoontje bovenin je schermpje klopt. Als je op je mda zelf aan het gprsen bent staat er een kleine "g" met twee pijltjes. Als je je mda als modem gebruikt voor gprs dan staat er een grote "g". Ik heb dit zelf ook en heb nog geen extra rekeningen gehad dat ik op een verkeerde manier van het PIT gebruik maakte. En geloof me dat doe ik best veel :)
ok dan bedankt voor de heldere uitleg! ik kan dus vrolijk verder internetten! werkt dan dus achteraf echt super makkelijk.. modempje installeren en ingternetten maar!!..

ohjee excuses voor de dubbelpost!!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Lukt het iemand om via www.pocketpcmedia.nl/tv_dutch.php3 het NOS journaal te bekijken? Helaas lukt dat bij mij niet, ik krijg eerst (gedeeltelijk) het advertentie filmpje te zien, vervolgens begint het NOS journaal te 'spelen', maar zie niks anders dan zwart scherm. Gebruik gewoon de de media player. Openen van stream met bijvoorbeeld andere media player als TCPMP lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

Nss schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 02:34:
Lukt het iemand om via www.pocketpcmedia.nl/tv_dutch.php3 het NOS journaal te bekijken? Helaas lukt dat bij mij niet, ik krijg eerst (gedeeltelijk) het advertentie filmpje te zien, vervolgens begint het NOS journaal te 'spelen', maar zie niks anders dan zwart scherm. Gebruik gewoon de de media player. Openen van stream met bijvoorbeeld andere media player als TCPMP lukt niet.
Dat probleem heb ik dus ook, terwijl mijn oude SDA wel het nieuws wou vertonen, ik heb geprobeerd mijn verbindingssnelheid te forceren op 56kbit, maar dan worden het net postzegels die voorbij schieten.
Iemand een oplossing?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nsa1984 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:01:
Even een leuke vraag voor in dit topic.

Toetsenbordje gebruiken.
Toetsenbordje dicht.
Het scherm op landscape te behouden ?

Dit omdat ik regelmatig forums lees waarbij breedte erg makkelijk is.. hoogte scroll ik wel :)
ja dat kan met een magneetje aan de rechter kant van je toestel houden dus de kant waar de ir zit. je kunt dit testen door middel van de meegeleverde draag tasje, in de flap die je open klapt zit een magneetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Tidaku schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:06:
Ik probeer vergeefs sms geluiden aan de praat te krijgen, maar het lukt maar niet. Ik heb de nieuwste ROM van I-mate geinstalleerd en heb de volgende programmas erop gezet:

-magicbutton
-tomtom
-total commander
-opera
-check notifications (beide instellingen geprobeerd)

En ik heb diverse registry tweaks gedaan, bijna alle van het forum van Eggy, verder niets. Dezelfde fout geldt ook voor email.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
IK heb hetzelfde probleem ook ik krijg geen geluid bij nieuwe berichten of sms :-(, bij het ontvangen van msn berichten krijg ik wel geluid/trillen afhankelijk van wat ik instel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:14:
[...]
ja dat kan met een magneetje aan de rechter kant van je toestel houden dus de kant waar de ir zit. je kunt dit testen door middel van de meegeleverde draag tasje, in de flap die je open klapt zit een magneetje.
Je zal het wel niet erg vinden dat ik deze suggestie niet serieus neem he. |:( |:( |:(
Er zal toch wel ergens een mogelijkheid zijn om die sensor te vertellen dat ie het scherm niet meer naar portrait moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
je kunt aan één van de hardwarematige knoppen een andere functie toewijzen, in dit geval wil je de functie "rotate screen" (dit werkt in zowel originele t-mob rom als ook in de nieuwe i-mate rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
nsa1984 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:01:
[...]

Je zal het wel niet erg vinden dat ik deze suggestie niet serieus neem he. |:( |:( |:(
Er zal toch wel ergens een mogelijkheid zijn om die sensor te vertellen dat ie het scherm niet meer naar portrait moet brengen.
Zal toch ook wel programma-tje ergens voor zijn die dat kan doen. Heb je bij gewone pc ook, lijkt me sterk dat dat er al niet is voor de pda.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:54:
[...]

Zal toch ook wel programma-tje ergens voor zijn die dat kan doen. Heb je bij gewone pc ook, lijkt me sterk dat dat er al niet is voor de pda.
Kijk hier:
http://microsoft.handango...uctType=2&productId=79935

http://www.omegaone.com/batterypack/pro/bppversion.html

http://www.insoftwarehous...ts/inclose/index.php?l=en

Wellicht zit er wat voor je bij.. anders www.google.com en vul in "rotate screen WM5" (doet wonderen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:17:
Iemand een account op http://www.smart-phones.be/ toevallig?
De NL versie van de laatste ROM is in Belgie gereleased...
Zou leuk zijn als die naar XDA dev kan worden geupload :)
Is er al iemand hiero die bij de nederlandse rom kan of m eff kan uploaden of sharen....

greets marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Nog een vraagje die ik in andere topics niet ben tegen gekomen.
Die bijgeleverde headset, als ik deze zo bekijk lijkt het me ONMOGELIJK om hiermee handsfree te kunnen bellen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:16

mulder

ik spuug op het trottoir

netblade schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:56:
Nog een vraagje die ik in andere topics niet ben tegen gekomen.
Die bijgeleverde headset, als ik deze zo bekijk lijkt het me ONMOGELIJK om hiermee handsfree te kunnen bellen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Je stopt het stekkertje in de phone en je belt? Werkt perfect.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je dat "blokje" tussen de oordopjes en de volumecontrole lostrekken en weer achter je nek vastmaken. Zit het prcies op maat en dus wél in de buurt van je mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raymonvdm schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:22:
[...]

IK heb hetzelfde probleem ook ik krijg geen geluid bij nieuwe berichten of sms :-(, bij het ontvangen van msn berichten krijg ik wel geluid/trillen afhankelijk van wat ik instel :'(
Hm toch herkenbaar. Is er iets mis met notificaties in de nieuwste I-Mate ROM? Ik ontvang bijvoorbeeld geen notificaties van taken en afspraken. Erg irritant als je ergens moet wezen en je wordt er niet aan herinnerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

[quote]Don Facundo schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:00:
[...]

edit; zie post hieronder :)

[ Voor 48% gewijzigd door netblade op 25-03-2006 17:28 . Reden: Inmiddels opgelost :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:09:
Volgens mij moet je dat "blokje" tussen de oordopjes en de volumecontrole lostrekken en weer achter je nek vastmaken. Zit het prcies op maat en dus wél in de buurt van je mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helloow,

Iemand enig idee of ik tijdens gerbuik van mijn wizard als modem ook via wifi (ipv gprs) kan internetten?? tis namelijk zo tergend langzaam dat gprs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 06:58:
[...]

De oplossing heb ik niet maar ik zou hem ook graag uitschakelen!!
In een van de vorige topics heeft iets gestaan om het uitschakelen van de toetsenbordverlichting te vertragen via een registersleutel. Maar dat werkte helaas ook niet bij mijn M3000. Liever zou ik willen instellen dat de verlichting helemaal niet meer inschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
Kan iemand mij vertellen hoe ik zomertijd moet instellen?

Gewoon een uur vooruit zetten of is er een daylight saving optie?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
GroteBozewolf schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:07:
Kan iemand mij vertellen hoe ik zomertijd moet instellen?

Gewoon een uur vooruit zetten of is er een daylight saving optie?
ging bij mij vanzelf. (misschien ff pda aan/uit)

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Laatst online: 13-09 01:47
Bij mij geeft hij aan: "de klok is bijgesteld naar zomertijd. Controleer de klokinstellingen om te zien of de tijd correct is"
tmobile rom nl
:P

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:14:
[...]

Hm toch herkenbaar. Is er iets mis met notificaties in de nieuwste I-Mate ROM? Ik ontvang bijvoorbeeld geen notificaties van taken en afspraken. Erg irritant als je ergens moet wezen en je wordt er niet aan herinnerd.
Hmmm... vreemd, maar ligt in zoverre niet aan het I-Mate Rom. Van dit alles geen last hier & ik draai het nieuwste rom van I-Mate.

Zomer tijd ging hier ook automatisch... toch leuk die mini Windows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MillZ schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:11:
Bij mij geeft hij aan: "de klok is bijgesteld naar zomertijd. Controleer de klokinstellingen om te zien of de tijd correct is"
tmobile rom nl
:P
Heb ik niet gehad, maar kan je het niet handmatig op zomertijd zetten? Kan bij de datum en tijd instellingen niets vinden.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

birdibird bedankt voor je handleiding over NL woordenboek op een Engels MDA ;)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

GroteBozewolf schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:19:
[...]
Heb ik niet gehad, maar kan je het niet handmatig op zomertijd zetten? Kan bij de datum en tijd instellingen niets vinden.
Bij mij ook geen automatische aanpassing. Heb nwste I-mate rom. Maar wat is er mis met de tijd handmatig een uur voorruit zetten? Daarvoor heb je toch geen zomertijd-optie nodig??

Is het trouwens mogelijk om met ActiveSync remote (via internet) te synchroniseren?

[ Voor 10% gewijzigd door Nss op 26-03-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
As ik de laatste firmware versie moet nemen van ftp://ftp.clubimate.com/, welke is dat dan? Het is voor mijn M3000. Of kan ik beter een QTEK firmware erop zetten?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Hiervoor is Vraag & Aanbod bedoeld.

[ Voor 106% gewijzigd door Eggy op 26-03-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Is er een manier om het register van de wizard te bewerken op de gewone pc?

Edit: Jawel die is er wel namelijk: Mobile Registry Editor

Afbeeldingslocatie: http://www.breaksoft.com/download/mre/MRE2.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door neevedr op 27-03-2006 00:04 . Reden: Gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Nss schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:51:
[...]

Bij mij ook geen automatische aanpassing. Heb nwste I-mate rom. Maar wat is er mis met de tijd handmatig een uur voorruit zetten? Daarvoor heb je toch geen zomertijd-optie nodig??

Is het trouwens mogelijk om met ActiveSync remote (via internet) te synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 21:09
Is het ook mogelijk om intern over wifi te pushen.
Want ik krijg steeds de melding van active sync van setup a cellular data connection.
Ik had al een site gevonden die uitleg gaf bij de foutmelding maar ik kom er echt niet uit.
http://www.pocketpcfaq.co...ossible_Resolution%20desc

Heb me telefoon al een paar keer een hard reset gegeven dat was het niet.
Heb op me exchange server push mail ook aan gezet, en onder user staat hij ook aan.

Kan me wizard nu namelijk alleen handmatig over wifi syncen.

Graag hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
De Nederlandse Qtek ROM welke AKU 2.0 bevat is nu ook te downloaden, voor de liefhebbers ;)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eggy schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:38:
De Nederlandse Qtek ROM welke AKU 2.0 bevat is nu ook te downloaden, voor de liefhebbers ;)
Iemand daar een account dan? Vraagt om een Belgische IMEI :)

edit: ah, verkeerd gelezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 26-03-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Op mijn forum heb je geen IMEI nodig, je moet mogelijk alleen wel registreren.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Vario al een tijdje in gebruik en wil hem nu ook als MP3/multimedia speler gaan gebruiken. Omdat het kopieren van bestanden naar de SD kaart zo lang duurt, heb ik eens gekeken hoe snel dat gaat. Volgens het netwerkgedeelte van de taakmanager gaat dit met zo'n 35% van 10Mbit. Een magere 3,5 Mbit/s dus.
Waarom is dit zo traag? Bij de specs staat USB 1.1, klopt dit? Moet het dan toch niet niet met zo'n 10 / 12 Mbit gaan? Is de SD kaart te traag? Is de OMAP cpu te traag? Iemand enig idee om dit te versnellen, of moet ik maar een USB2 kaartlezer kopen?

PS: Heb de 2.17 ROM van Qtek en de CPU op 240Mhz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Eggy schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:38:
Deze liefhebber heeft hem net geïnstalleerd ;)

Thanx Eggy

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nieuwe ROM geinstalleerd. Iemand een idee waarvoor de volgende twee files uit de startup folder voor dienen en of ze nodig zijn?

WiFiInit.lnk
custTDYTSK.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Morgen wordt mijn M3000 bezorgd :)

Nadat mijn M500 was verdronken en de verzekeringmaatschappij geen M500 meer kon bestellen bij Orange kreeg ik de I-mate Jam/Qtek S100 aangeboden, of met €100 bijbetaling een M3000, ben dus voor de M3000 gegaan :Y)

Ik ben me nu dus aan het orienteren op software en firmware. Mijn vraag is dus of ik verschil ga merken tussen de originele M3000 firmware en de firmware die Eggy net heeft gepost (Dutch Qtek - ROM versie: 2.18.7.6 - Extended ROM: 2.18.7.106 - Radio ROM: 02.07.10)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetallerbeste
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 22:03
Cobra_Lup schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:21:
[...]

Thanx Eggy
Kun je me ook vertellen of hier het Bluetooth A2DP profiel in zit?
Dit is het profiel waar ik nog op wacht!~
Zodra die er is ga zeker een Stereo Bluetooth Headset kopen voor mijn QTEK 9100 :)

Ben benieuwd!

Te koop Jabra 620s (Bluetooth Stereo Headset) voor 60 euro. stuur een e-mail wanneer je interesse hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Cobra_Lup schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:21:
[...]

Thanx Eggy
Enig verschil merkbaar met de Imate rom 2.16.9.1 WWE, of heb je deze niet geinstalleerd gehad? Mijn huidige rom dateert van 2/6/06 en heeft OS 5.1.195 (build 14847.2.0.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jerome! schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:44:
[...]

Enig verschil merkbaar met de Imate rom 2.16.9.1 WWE, of heb je deze niet geinstalleerd gehad? Mijn huidige rom dateert van 2/6/06 en heeft OS 5.1.195 (build 14847.2.0.0)
Geen verschil met de I-Mate zo lijkt het...
Alleen handig dat deze Nederlandstalig is, als je dat tenminste gewend bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
WM5torage turns your MS Smarpthone into logical USB drive
March 26, 2006 [MS Smartphone]
While some devices powered by Palm OS and manufactured by Palm Inc had this feature for a long time - to see internal memory of the device as a logical USB drive - similarly like Sony PSP and Apple iPod - Microsoft was (and still is) too complacent to understand a need for such feature in the Windows Mobile OS... and the only way to access internal memory devices is to use (Microsoft's proprietary) ActiveSync program. The arrogance of Microsoft is so big, that even Xbox 360 made by Microsoft is not recognizing Windows Mobile devices - when they are connected over USB - just because they don't offer this 'logical drive' feature...

Fortunately some freeware developer managed to do a utility that can do it also for MS Smartphone:

This program will export the flash memory card inside the smartphone as usual USB Mass Storage device (ordinary "usb disk") - effectively turning smartphone into flash reader (albeit USB 1.0 only, and not very fast).

It was tested with Tornado Smartphone Platform with recent firmware update. It could work with other phones and even with PDAs, hovewer I cant be sure about compatibility, as I had to break some specifications to defuse bugs in the propietary HTC/OMAP USB hardware driver.

Dont install it to memory card. When activated, memory card will not be accessible in the smartphone, as all direct access to the flash card will be routed to USB.

To learn more or to download this free application click here
Bron: Msmbiles

Misschien iets voor de ts? Want het lijkt me een erg handig prog.

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 26-03-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:05:
Ik heb de Vario al een tijdje in gebruik en wil hem nu ook als MP3/multimedia speler gaan gebruiken. Omdat het kopieren van bestanden naar de SD kaart zo lang duurt, heb ik eens gekeken hoe snel dat gaat. Volgens het netwerkgedeelte van de taakmanager gaat dit met zo'n 35% van 10Mbit. Een magere 3,5 Mbit/s dus.
Waarom is dit zo traag? Bij de specs staat USB 1.1, klopt dit? Moet het dan toch niet niet met zo'n 10 / 12 Mbit gaan? Is de SD kaart te traag? Is de OMAP cpu te traag? Iemand enig idee om dit te versnellen, of moet ik maar een USB2 kaartlezer kopen?

PS: Heb de 2.17 ROM van Qtek en de CPU op 240Mhz
Met een USB 2.0 kaartlezertje van 7Euro haal ik wel een paar MegaByte/seconde. De telefoon is gewoon niet snel genoeg om alles snel weg te schrijven. Via de Activesync bijvoorbeeld een film naar je telefoon transporteren duurt veel te lang. Mijn advies, koop zo'n goedkoop lezertje, dan gaat het als een speer!

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Laatst online: 13-09 13:24
Ik heb een probleem met mijn MDA. Ik heb namelijk hem helemaal naar mijn wensen aangepast met de nodige software en Games, maar nu had ik alle games gedelete en opnieuw geinstaleerd. maar nu blijkt dat ik al de games dubbel heb staan in programs( bijvoorbeeld als ik een snel koppeling wil maken met pocketplus of een snelkoppeling wil plaatsten in het start menu. Ook kan ik de snelkoppelingen in het start menu niet meer weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele uren is er een nieuwe Nederlandstalige Qtek ROM uit (versie 2.18.7.6). Qtek Belgie heeft deze meteen, zonder te testen, vrijgegeven. Qtek Nederland wacht nog even af met een officiele release om zeker te weten dat de ROM goed functioneert met de Nederlandse netwerken.

ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...EK_Generic_DUT_Ship_2.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 06:00:
Sinds enkele uren is er een nieuwe Nederlandstalige Qtek ROM uit (versie 2.18.7.6). Qtek Belgie heeft deze meteen, zonder te testen, vrijgegeven. Qtek Nederland wacht nog even af met een officiele release om zeker te weten dat de ROM goed functioneert met de Nederlandse netwerken.

veel verschil met de 2.17?
hoe backup je highscores en savegames van bejeweled :)?

wil wel rom-update maar dan ben ik me savegame met 4 miljoen kwijt beetje zonde... gheghe en me sms en callhistorie etc iemand die me helpt?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 09:08 . Reden: vacuumcleaner --> nice klikbare link is beter gozer dus :X en big up to Agent Smith ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:35:
[...]

wil wel rom-update maar dan ben ik me savegame met 4 miljoen kwijt beetje zonde... gheghe en me sms en callhistorie etc iemand die me helpt?
Call History staat op je SIM volgens mij. Had tenminste na updaten de history nog....
Bejeweled highscores haal je toch gewoon opnieuw :+

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 27-03-2006 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 06:00:

Deze had Eggy gisteren ook al gepost.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

iemand m al runnen?

welke instellingen blijven eigenlijk bestaan? (like mail - gprs - etc)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
nicknec schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:44:
iemand m al runnen?

welke instellingen blijven eigenlijk bestaan? (like mail - gprs - etc)
Niks?
Vergelijkbaar met formatteren en opnieuw installeren van Windows: alles is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

matthijst schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:56:
[...]

Niks?
Vergelijkbaar met formatteren en opnieuw installeren van Windows: alles is weg.
ok dus als vanouds.. je ziet tegenwoordig vaker dat ROM of firmware updates toch de instellingen mee neemt naar de nieuwe versie, soort van ingebakken backup tool.

Linksys is een goed voorbeeld.

maar jammer.. kunnen we veel dingen weer opnieuw doen,...

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Ok , heb de rom draaien.
Vind hem net zo snel als de Imate rom en de Engelse Qtec rom, alleen is deze dus Nederlands, en dat is het enige wat eigenlijk anders is.
De rest is gelijk en zoals ik al zei, net zo snel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een update naar een nieuwe ROM waren natuurlijk al mijn instellingen weg. In heb onder andere Opera wmppc5_85b2 opnieuw gïnstalleerd. Opera werkt echter niet direct op de nieuwe Qtek NL ROM! Je krijgt 'symbool karakters' in het URL-adres en op Opera knoppen. Oplossing: kopieer arial.ttf van je Windows PC naar de windows directory op je Pocket PC, soft-reset, en Opera werkt weer naar behoren!

In mijn oude opzet had ik aan de linker softkey de functie 'nieuw bericht' toegewezen. Als je dan er op klikte kreeg je een scherm "New message" met de opties: new textmessage / new MMS / new e-mail (....@hotmail.com) / new e-mail (...@gmail.com) / new e-mail (...@versatel.nl). De snelkoppeling of .exe naar dat scherm kan ik echter nergens meer vinden! iemand enig idee? Ik weet natuurlijk dat je via het register de keys 112 en 113 kan creeëren maar dan moet je dus wel de locatie hebben van die bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:35:

matthijst schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:01:
Call History staat op je SIM volgens mij. Had tenminste na updaten de history nog....
Bejeweled highscores haal je toch gewoon opnieuw :+
nop call backupt i niet en staat niet op sim.. en 4 miljoen en nog niet game over (zit 3 dagen werk in:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:46:
nop call backupt i niet en staat niet op sim.. en 4 miljoen en nog niet game over (zit 3 dagen werk in:))
Ah, dan houdt ie het zeker bij in PIM.vol (contactpersonen)? Da's het enige bestand dat ik gebackupped had.

Tenminste, gespreksgeschiedenis noem ik: Telefoon -> Oproepen, en dan zo'n lijstje met alle uitgaande en inkomende oproepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Is Push email nu standaard op de QTEK? Is dit te fixen met fixes ofzo?
Om dit te hebben moet je dan een andere Rom opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
mistercash schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:24:
Is Push email nu standaard op de QTEK? Is dit te fixen met fixes ofzo?
Om dit te hebben moet je dan een andere Rom opzetten?
Die andere ROM is meer dan de moeite waard, aangezien alles sneller+stabieler is...
En hoeveel werk is het om alles er opnieuw op te zetten? Een keer een half uur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:14:
Ah, dan houdt ie het zeker bij in PIM.vol (contactpersonen)? Da's het enige bestand dat ik gebackupped had.

Tenminste, gespreksgeschiedenis noem ik: Telefoon -> Oproepen, en dan zo'n lijstje met alle uitgaande en inkomende oproepen...
hoorde dat terugzetten van pimmie soms problemen geeft, maar valt dus mee..
ook smsjes terug?
edit> en bejeweled save games O-) ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn MDA is op dit moment helaas op vakantie bij Dynafix :( maar hopelijk deze week terug en dan meteen de NL Qtek erop knallen... Gewoon uitvoeren, MDA aankoppelen en een paar keer op 'Next' drukken denk ik? Verder kan er niet veel fout gaan? (ROM update van de SPV is in ieder geval makkelijk en dit lijkt hetzelfde scherm).
Alleen... als ik terug wil naar de originele T-Mobile ROM (garantie enzo...) kan ik die ergens vandaan halen en op dezelfde manier installeren. Misschien dat dit niet kan omdat er dan een oudere versie op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ace P900 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:50:
Ik heb een probleem met mijn MDA. Ik heb namelijk hem helemaal naar mijn wensen aangepast met de nodige software en Games, maar nu had ik alle games gedelete en opnieuw geinstaleerd. maar nu blijkt dat ik al de games dubbel heb staan in programs( bijvoorbeeld als ik een snel koppeling wil maken met pocketplus of een snelkoppeling wil plaatsten in het start menu. Ook kan ik de snelkoppelingen in het start menu niet meer weghalen.
Dan staan er nog snelkoppeling in je submap van programma's na deïnstallatie.
Deze snelkoppelingen achteraf met de verkenner verwijderen en alles is weer oké.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.