HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 9

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.023 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:31:
Ik heb het volgende probleem: op mijn today-scherm zijn rechtsboven de icoontjes vervormt: Het gprs logo wordt nog goed weergegeven, rechtsdaarvan staat het antenne logo met de streepjes die de verbindingssterkte aangeven: het antennetje zie ik nog wel, de streepjes niet meer. De symbooltjes voor het geluid en de batterij zie ik helemaal niet meer. ik gebruik de laatste i-mate rom en de problemen zijn denk ik veroorzaakt door het gebruik van het programmaatje Registry Wizard 1.0L van XDA developers. Hoe krijg ik deze icoontjes weer terug? voor de duidelijkheid een fotootje:

[afbeelding]
beetje een hack maar je zou dit kunnen doen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\nls\overrides

maak een string genaamd "SSDte" , met de waarde "dd/MM -"

het aantal spaties tussen de "MM" en de "-" bepaald hoeveel de time/date naar rechts gaat, stuk of 4 is voldoende denk ik

Hierdoor gaan de de andere icoontjes ook meer naar rechts toe en dan zie je ze weer helemaal

En als je dan toch bezig bent:

KEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shell\
Maak een DWord met de naam "TBOpt" en geeft die de waarde 3.
(1=alleen tijd, 2=alleen date, en 3 is beide)

Dan kun je en de datum en de tijd in je balk zetten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik adviseer de nieuwste qtek rom, deze is anar mijn id zelfde als imate echter het probleem van de klok rechtsboven is verholpen (niet in alle menutjes maar toch).

Kort extraatje: heb inside info van rikaline (A) de gps maker, over maand komt nieuw gps adapter met SIRFIII.. Heb zelf net de 6300 aangeschaft bevalt redelijk, redelijk snelle fix en auto on off is nice echter de positiebepaling (refresh en plaats) valt tegen. Wanneer je voor het apparaat snelrijdend en onverwacht een bocht neemt (zoals ik snachts taxirijdend meestal doe, wel richting aangevend maar dat ziet die gps niet; dus onverwacht) zie je je blauwe pijltje van tommie de afslag voorbij rijden en later terugspringen. Dus beter even wachten mocht je em willen aaschaffen, en anders mag je mijne wel kope(A)..
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:29:
Er bestaat wel een programma waarmee je de memorycard kan benaderen op pc's waar geen activesync op staat. Zie: http://www.softick.com/pocket-pc/cardexport2/
Ik gebruik het en het werkt prima, maar je kan dan dus niet op de telefoon zelf komen.
krijg em niet werkend, ook de 2.11 versie niet HELP!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 15:30 . Reden: toevoegen hulp vraagjuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:31:
Ik heb het volgende probleem: op mijn today-scherm zijn rechtsboven de icoontjes vervormt: Het gprs logo wordt nog goed weergegeven, rechtsdaarvan staat het antenne logo met de streepjes die de verbindingssterkte aangeven: het antennetje zie ik nog wel, de streepjes niet meer. De symbooltjes voor het geluid en de batterij zie ik helemaal niet meer. ik gebruik de laatste i-mate rom en de problemen zijn denk ik veroorzaakt door het gebruik van het programmaatje Registry Wizard 1.0L van XDA developers. Hoe krijg ik deze icoontjes weer terug? voor de duidelijkheid een fotootje:

[afbeelding]
Je hebt je/de clock optie uitgezet.... of beter gezegd uit laten zetten door RegWiz ;)
Zet deze weer aan en je mooie battery icoon is weer terug... vervorming effect weg.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm das idd echt raar, heb nu een paar dagen (denk ik) ook last van het feit dat mijn accu echt snel leeg raakt nadat ik Wi-Fi heb gebruikt en uitgezet heb! Ik heb de nieuwste I-mate rom (nu al een paar weken zonder klachten draaien) dus ik denk dat het veroorzaakt wordt door een tweak ofzo. Ik heb het Wireless Today item sinds een paar dagen toegevoegd... daar kan het toch niet aan liggen? In ieder geval een tijdelijke oplossing is om de telefoon gewoon te resetten zodat Wi-Fi écht uit gaat. (Wi-Fi in- en uitschakelen werkt bij mij niet als oplossing.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een vraagje want ik heb nogal ruzie met T-Mobile. Blijkbaar is mijn Vario uitgerust met een redelijk oude ROM namelijk 1.3.2.3 van 29 september 2005. Aangezien ik de telefoon nogal traag vindt reageren in een aantal situaties, ben ik dus op zoek gegaan naar een nieuwe versie.

Wat schetst mijn verbazing; een collega heeft zijn Vario 2 weken later gekocht en die heeft een 1.6.x.x. uitvoering. Mooi, ik T-Mobile bellen om deze ook te krijgen en het antwoord luidt dan dat je je telefoon op moet sturen naar hun reparatie-centrum, 10 werkdagen moet wachten en dan komt 'ie terug met een nieuwe ROM. Zoals je begrijpt: te gek voor woorden en degene aan de telefoon snapte ook niet dat je zelf een ROM kan flashen als ze 'm zouden mailen. Nee, opsturen en anders niet!

Na de Orange M1000 gewend te zijn geweest, heb ik wel wat ervaring met flashen en doen, dus toch maar op eigen risico. Maar ik wil wel even weten of mijn volgende redenatie mogelijk is:

ROM versie: 2.17.7.2
T-Mobile CAB

Is dit mogelijk; een WWE-ROM flashen en daarna de T-Mobile CAB eroverheen te zetten voor de GPRS/MMS-instellingen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:53:
Even een vraagje want ik heb nogal ruzie met T-Mobile. Blijkbaar is mijn Vario uitgerust met een redelijk oude ROM namelijk 1.3.2.3 van 29 september 2005. Aangezien ik de telefoon nogal traag vindt reageren in een aantal situaties, ben ik dus op zoek gegaan naar een nieuwe versie.

Wat schetst mijn verbazing; een collega heeft zijn Vario 2 weken later gekocht en die heeft een 1.6.x.x. uitvoering. Mooi, ik T-Mobile bellen om deze ook te krijgen en het antwoord luidt dan dat je je telefoon op moet sturen naar hun reparatie-centrum, 10 werkdagen moet wachten en dan komt 'ie terug met een nieuwe ROM. Zoals je begrijpt: te gek voor woorden en degene aan de telefoon snapte ook niet dat je zelf een ROM kan flashen als ze 'm zouden mailen. Nee, opsturen en anders niet!

Na de Orange M1000 gewend te zijn geweest, heb ik wel wat ervaring met flashen en doen, dus toch maar op eigen risico. Maar ik wil wel even weten of mijn volgende redenatie mogelijk is:

ROM versie: 2.17.7.2
T-Mobile CAB

Is dit mogelijk; een WWE-ROM flashen en daarna de T-Mobile CAB eroverheen te zetten voor de GPRS/MMS-instellingen?
Hoe bedoel je mailen? Je kan de updates toch van de T-Mobile site plukken? Verder niets illegaals/obscuurs aan.

En WWE-Rom? WWE staat voor dat er een Engelse OS opstaat. Als je bedoelt of je er een Qtek/I-mate rom op kan zetten, dat kan idd maar dan moet je wel je mobiel unlocken. Dat is hier verder verboden om te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:59:
[...]

Hoe bedoel je mailen? Je kan de updates toch van de T-Mobile site plukken? Verder niets illegaals/obscuurs aan.

En WWE-Rom? WWE staat voor dat er een Engelse OS opstaat. Als je bedoelt of je er een Qtek/I-mate rom op kan zetten, dat kan idd maar dan moet je wel je mobiel unlocken. Dat is hier verder verboden om te bespreken.
Ik kom net van de telefoon af met T-Mobile; die zeggen geen updates meer te verstrekken aan klanten op een andere manier dan in het servicecentrum. Als je een URL hebt voor hun site: zeeer graag!

En eigenlijk was mijn vraag; kan ik een WWE-ROM installeren (want ik wil Engels) in combinatie met die T-Mobile.cab voor de instellingen van T-Mobile? En mijn telefoon is al SIMlock-vrij; dat heb ik bedongen tijdens de aanschaf van mijn telefoon dus wat dat betreft geen illegaliteit aan deze kant van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:02:
[...]

Ik kom net van de telefoon af met T-Mobile; die zeggen geen updates meer te verstrekken aan klanten op een andere manier dan in het servicecentrum. Als je een URL hebt voor hun site: zeeer graag!

En eigenlijk was mijn vraag; kan ik een WWE-ROM installeren (want ik wil Engels) in combinatie met die T-Mobile.cab voor de instellingen van T-Mobile? En mijn telefoon is al SIMlock-vrij; dat heb ik bedongen tijdens de aanschaf van mijn telefoon dus wat dat betreft geen illegaliteit aan deze kant van de lijn.
In dat geval kun je op ftp://xda:xda@xda-developers.com kijken.

Helaas gaat het nu om een andere lock, zie startpost:
In het geval van de T-Mobile MDA Vario dien je eerst het toestel te CID unlocken. Hoe dit moet zal ik hier echter niet beschrijven vanwege de GoT policy. Aangezien dit in strijd is met de GoT policy mag dit in dit topic ook niet besproken worden. Het plaatsen van andere ROMs is namelijk in veel gevallen door de resellers/providers niet toegestaan. Overige HTC Wizard gebruikers kunnen echter direct hieronder starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

EDIT

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik heb al m'n Vario naar de T-Mobile MDA_Vario_1060202_103_11210_TMNL_Ship versie kunnen updaten omdat ik nog op de 1.3 versie zat. Dit gaat allemaal vrij simpel maar als ik de

186504-ruu_9100_2170702_21707102_20710_qtek_wwe_ship

versie wil installeren geeft ie een foutmelding. Op m'n vario zijn 4 kleuren te zien en krijg ik de melding dat deze versie niet geschikt is voor de 9100. Wat doe ik verkeerd? Ik heb toch zeker wel de CID verwijderd.. Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik ben dus van plan mijn MDA Vario dmv T-Mobile verlenging te verkrijgen, maar is er dan enige manier om dat ding te verzekeren tegen diefstal ed.?

Net met Actua Assurantiën gebeld, en die willen em alleen verzekeren als je hem bij een bij hen aangesloten toko koopt. T-Mobile zelf verzekerd niet volgens hen, en andere toko's ook alleen als je hem daar koopt.

Wie-o-Wie weet waar je hem dus kan verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze thread (en de voorgaande afleveringen) heeft al een boel van mijn vragen opgelost, maar
ik ben nog steeds op zoek naar:
Today plug-in welke makkelijk profiles laat wisselen (bellen, trillen, bluetooth aan/uit, wifi aan.uit etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:25:
Ik gebruik opm'n vario spd pocket plus (voornamelijk voor de realclose functie) en smartskey; op een orignele vario rom.
Nu merk ik net dat smartskey de exceptions van spd pocket plus negeert en poutlook en agenda gewoon helemaal afsluit. Gebruik het al een paar dagen maar merk het nu pas. (weet dus niet of het al vanaf begin was of dat hij het eerst wel naar mijn wensen deed) Dit is erg vervelend want dat brengt dan ook weer het probleem van sms'jes vaker versturen met zich mee.. Hebben meerdere gebruikers van smartskey hier last van?
geen reactie op gehad.. Hopelijk dat iemand er toch iets vanaf weet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:28:
Deze thread (en de voorgaande afleveringen) heeft al een boel van mijn vragen opgelost, maar
ik ben nog steeds op zoek naar:
Today plug-in welke makkelijk profiles laat wisselen (bellen, trillen, bluetooth aan/uit, wifi aan.uit etc.)
zoek op xda dev op "ring profiles", komen handige en kleine apps uit naar voren, zoals oa de file WMA_phoneprofiles.cab. is een klein progje met ik geloof maximaal 7 profiles die een today plug-in geeft waarin je de profiles kunt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

[...]

About die settings daar heb je geen CAB file voor nodig...
Kun je zelf ook instellen (zo gedaan)
CAB file
T-mobile settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar de Qtek 9100 die heeft een processorsnelheid van 200MHz.
Als ik dat weg zet tegen bijvoorbeeld de MIO A701, die heeft een precessorsnelheid van 520MHz.

Is dat echt zo´n wereld van verschil? Of hebben ze verschillende type processoren en komen ze qua snelheid gewoon overeen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:16:
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar de Qtek 9100 die heeft een processorsnelheid van 200MHz.
Als ik dat weg zet tegen bijvoorbeeld de MIO A701, die heeft een precessorsnelheid van 520MHz.

Is dat echt zo´n wereld van verschil? Of hebben ze verschillende type processoren en komen ze qua snelheid gewoon overeen?
Ja, net zoals een Apple 1.6GHz net zo snel is als een Pentium 3.2GHz, bij wijze van spreke. De architectuur van die CPU's is anders en dus andere kloksnelheden maar dezelfde prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje met interesse en heb op basis van de adviezen hier ook de laatste I-Mate ROM geinstalleerd. Niets dan lof, maar één ding valt me op en dat stoort me flink.

Sinds enkele dagen krijg ik geen reminders meer te zien. Ik heb al in sounds ingesteld dat ie reminders moet afspelen en ook een wekker is gewoon ingesteld in mijn afspraken / taken. Ik gebruik verder Pocketbreeze en PocketInformant als PIM. Nu heeft het in het begin wel gewerkt!

Ik heb even gekeken met checknotifications, maar ik kon daar geen melding van clock.exe terugvinden. Verder stond er volgens mij niet veel geks tussen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

Na lang wachten kon ik dit prachtige toestel vandaag ook dan eindelijk in gebruik nemen.
Meteen al mijn smsjes van mijn oude SDA overgezet naar dit nieuwe toestel.
Met een demo van Jeyo Mobile Companion, misschien een aanrader voor gebruikers die net als ik erg gehecht zijn aan hun smsjes.

Tot dusver een toptoestel :).

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uit het niets een probleem met active sync met USB, hij ziet mijn MDA en gaat connecten maar active sync verbind niet.

Heb nieuwste i-mate ROM K-JAM_WWE_216901_2169101_020710_ship en ActiveSync 4.1 hier heeft het me gewerkt, sinds een paar dagen werkt het gewoon niet meer.

weet iemand hier iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

Ik probeer mijn email te synchroniseren met een exchange server. Dit is gelukt maar nu wil ik dat hij synchorniseerd bij het ontvangen van een nieuw bericht dmv Always Up-To-Date: AUTD. Hier staat de handleiding van Microsoft: http://www.microsoft.com/...l/exchange/2003/autd.mspx

Weet iemand of dit in te stellen is met t-mobile. Volgens die handleiding moet je bij het adres invullen:
T-Mobile: <1+area code+number+@tmomail.net>
maar dat geld niet voor Nederland. Ik heb al 06########@tmomail.net, 106########@tmomail.net, 316########@tmomail.net en 1316########@tmomail.net geprobeerd en ook met 06########@tmobile.nl maar ook dat werkt niet. Weet iemand of dit gaat werken en hoe?

Tweede vraag: Ik zoek ook een andere media player die ASX kan afspelen.
Deze: 3FM: http://www.omroep.nl/radio3/live20.asx
Radio538: http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/radio538_pda.asp
en deze: mms://ms.stream.garnierprojects.com/radio538
Ik kan deze wel afspelen met de standaard Media Player maar deze heeft geen favorieten lijst zodat ik eerst PIE moet opstaren om ze te kunnen starten. Dit vind ik een handeling te veel. GreensSoftware GSPlayer en Resco Pocket Radio spelen geen ASX af.

[ Voor 4% gewijzigd door neevedr op 21-03-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neevedr schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:18:
Ik probeer mijn email te synchroniseren met een exchange server. Dit is gelukt maar nu wil ik dat hij synchorniseerd bij het ontvangen van een nieuw bericht dmv Always Up-To-Date: AUTD. Hier staat de handleiding van Microsoft: http://www.microsoft.com/...l/exchange/2003/autd.mspx

Weet iemand of dit in te stellen is met t-mobile. Volgens die handleiding moet je bij het adres invullen:
T-Mobile: <1+area code+number+@tmomail.net>
maar dat geld niet voor Nederland. Ik heb al 06########@tmomail.net, 106########@tmomail.net, 316########@tmomail.net en 1316########@tmomail.net geprobeerd en ook met 06########@tmobile.nl maar ook dat werkt niet. Weet iemand of dit gaat werken en hoe?

Tweede vraag: Ik zoek ook een andere media player die ASX kan afspelen.
Deze: 3FM: http://www.omroep.nl/radio3/live20.asx
Radio538: http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/radio538_pda.asp
en deze: mms://ms.stream.garnierprojects.com/radio538
Ik kan deze wel afspelen met de standaard Media Player maar deze heeft geen favorieten lijst zodat ik eerst PIE moet opstaren om ze te kunnen starten. Dit vind ik een handeling te veel. GreensSoftware GSPlayer en Resco Pocket Radio spelen geen ASX af.
volgens mij kun je pas met exchange "pushen" met de nieuwst sw zoals die op de Qtek S200 zit, daar zit always-on-air op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:04

KSH

Nu bestaat de optie om een foto te koppelen aan een contactpersoon natuurlijk al in de Vario. Ik vind de afbeelding die verschijnt bij een inkomend gesprek alleen wel te klein. Weet iemand hoe je deze eventueel kan vergroten? Heb momenteel de nieuwste I-Mate Rom draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

DaannO schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:41:
[...]

Heb toevallig gister toestemming voor gevraagd :) En ben er al mee bezig, ben evne aan het kijken hoeveel materiaal ik er over kan vinden en welke lay-out ik hem moet geven. Donderdag moet hij klaar zijn en online volgens de planning.
Hey Toppie!!! _/-\o_
succes ben er benieuwt naar!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
Martino-s schreef op woensdag 15 maart 2006 09:31

quote:
ToMaSZ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 06:56:
[...]Dat ziet er megastrak uit. Account aangevraagd.

Zou je hierover je bevindingen willen posten?

Zo te zien is het dus je gps-positie die via internet na te checken is door middel van Google Earth.

edit:

Dit staat er op die website:
PocketReperion with basic functionality is free for consumers. Value added services on top of tracking and tracing will be available soon. If you want to download and test PocketReperion, please email to : newaccount@reperion.com

Mijn vraag: Wat kan je met deze basis functionaliteiten?
Even uit het vorige topic. Ik ben met reperion aan het spelen gegaan en dit is een ernstig leuk tooltje.
Je upload je GPS positie naar de reperion tracker en vervolgens kan iedereen die je Call kent zien waar je bent of bent geweest. Configuratie is easy en dan wordt je positie als het tooltje draait met vaste interval doorgegeven. Je kunt plotten in google earth, maar ook op de reperion site op gedetailleerde kaarten van mapquest. Misschien ga ik binnenkort eens kijken wat de mogelijkheden zijn om deze gegevens ook weer naar OziExplorer te halen... :)

Behalve je positie doorgeven kun je ook berichten ontvangen op je PDA van mensen die op je tracker kijken. Je kan dan berichten terugsturen vanuit reperion, of zelfs foto's en wavfiles toevoegen bij je huidige positie. Als ik op wereldreis zou gaan, zou ik mbv deze tool een reislog bijhouden voor de thuisblijvers. Mogelijkheden voor leuke (scouting) activiteiten zijn m.i. eindeloos.

Als ik vanavond tijd heb zal ik eens kijken of er een mooi topic te fabriceren is met wat tekst, uitleg en voorbeeldjes.

Voor wat betreft het testen van reperion: er zijn nog wel wat bugjes, maar het functioneert heel aardig. De ontwikkelaars zijn blij met feedback en geven snel en enthousiast antwoord. Leuke ontwikkeling wat mij betreft! :)

[ Voor 7% gewijzigd door ToMaSZ op 22-03-2006 07:16 ]

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
ToMaSz; hoelang heeft het geduurd voordat je een reperion account had? ik zit nu vanaf vorige week woensdag ofzo te wachten..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

ToMaSZ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 07:15:
[...]

Even uit het vorige topic. Ik ben met reperion aan het spelen gegaan en dit is een ernstig leuk tooltje.
Je upload je GPS positie naar de reperion tracker en vervolgens kan iedereen die je Call kent zien waar je bent of bent geweest. Configuratie is easy en dan wordt je positie als het tooltje draait met vaste interval doorgegeven. Je kunt plotten in google earth, maar ook op de reperion site op gedetailleerde kaarten van mapquest. Misschien ga ik binnenkort eens kijken wat de mogelijkheden zijn om deze gegevens ook weer naar OziExplorer te halen... :)

Behalve je positie doorgeven kun je ook berichten ontvangen op je PDA van mensen die op je tracker kijken. Je kan dan berichten terugsturen vanuit reperion, of zelfs foto's en wavfiles toevoegen bij je huidige positie. Als ik op wereldreis zou gaan, zou ik mbv deze tool een reislog bijhouden voor de thuisblijvers. Mogelijkheden voor leuke (scouting) activiteiten zijn m.i. eindeloos.

Als ik vanavond tijd heb zal ik eens kijken of er een mooi topic te fabriceren is met wat tekst, uitleg en voorbeeldjes.

Voor wat betreft het testen van reperion: er zijn nog wel wat bugjes, maar het functioneert heel aardig. De ontwikkelaars zijn blij met feedback en geven snel en enthousiast antwoord. Leuke ontwikkeling wat mij betreft! :)
Stel dat je bij een bezorgdienst o.i.d. werkt.
Dan is dit toch de ideale manier om al je bezorgbusjes in de gaten te houden?
Kan je dus ook meerdere GPS-gebruikers tegelijk op 1 kaart zien?

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Krypt schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:11:
ToMaSz; hoelang heeft het geduurd voordat je een reperion account had? ik zit nu vanaf vorige week woensdag ofzo te wachten..
Ik had hem na 2 dagen. Een vriend van me had er gisteren 1 binnen 10 minuten. Ik zou het verzoek gewoon een tweede keer mailen. Waarschijnlijk ben je er tussendoor geglipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Martino-s schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:33:
[...]

Stel dat je bij een bezorgdienst o.i.d. werkt.
Dan is dit toch de ideale manier om al je bezorgbusjes in de gaten te houden?
Kan je dus ook meerdere GPS-gebruikers tegelijk op 1 kaart zien?
Inderdaad een bruikbare toepassing voor het mkb denk ik. Moet niet moeilijk zijn om er meerderen op 1 kaart te zetten. Web based kun je nu maar 1 gebruiker tegelijk zien, in google earth kun je natuurlijk plotten wat je wil.

Edit: de google earth KML is gewoon een xml file... je kan dus alle kanten op.

[ Voor 8% gewijzigd door ToMaSZ op 22-03-2006 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:24:
[...]

volgens mij kun je pas met exchange "pushen" met de nieuwst sw zoals die op de Qtek S200 zit, daar zit always-on-air op
Exchange verstuurt wel degelijk een bericht naar een (ingesteld) email adres. Het bericht ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
To: me@willekeurig-adres.nl
Subject: 623d727caba0e441affe2b796c132070-38b3
Body: //SCKL040A AwFqAAADxgADBQHDEGzbipX0sKwYAK7M+y1NxgEB

Dit lijkt mij een synchronisatiebericht. Ik zoek alleen het adres waar dit heen moet. Dus rechtstreek naar mijn Vario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
Red Nalie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:25:
Ik ben dus van plan mijn MDA Vario dmv T-Mobile verlenging te verkrijgen, maar is er dan enige manier om dat ding te verzekeren tegen diefstal ed.?

Net met Actua Assurantiën gebeld, en die willen em alleen verzekeren als je hem bij een bij hen aangesloten toko koopt. T-Mobile zelf verzekerd niet volgens hen, en andere toko's ook alleen als je hem daar koopt.

Wie-o-Wie weet waar je hem dus kan verzekeren?
Ik heb em van t-mobile. maar dan in een tell-me winkel. die winkel kan em wel verzekeren. Dan ben je van het gezeur af. bij mij was het enige nadeel dat de t-mobile shop er toen een gratis bluetooth oortje bij gaf. die heb ik dan nu niet. (voor mij niet bijzonder belangrijk).

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neevedr schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:48:
[...]

Exchange verstuurt wel degelijk een bericht naar een (ingesteld) email adres. Het bericht ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
To: me@willekeurig-adres.nl
Subject: 623d727caba0e441affe2b796c132070-38b3
Body: //SCKL040A AwFqAAADxgADBQHDEGzbipX0sKwYAK7M+y1NxgEB

Dit lijkt mij een synchronisatiebericht. Ik zoek alleen het adres waar dit heen moet. Dus rechtstreek naar mijn Vario.
bij mijn S200 zat een folder van is.nl met een gratis gebruikscode. Daarmee gebruik je hun exchange-server. Alle mails komen direct binnen. Ook alle afspraken, contacts en tasks die ik in mijn s200 zet staan direct in mijn exchangefolder (die ik ook weer over al kan bekijken uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:29:
Er bestaat wel een programma waarmee je de memorycard kan benaderen op pc's waar geen activesync op staat. Zie: http://www.softick.com/pocket-pc/cardexport2/
Ik gebruik het en het werkt prima, maar je kan dan dus niet op de telefoon zelf komen.
instaleren doet t, programma doet het, windows ziet usb massaopslag, maar verder komt i niet omdat i em niet herkent (type massa wrschnlk).
ook de 2.11 versie hielp niet...

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat vraagjes over de nieuwe ROM's. Ik heb wel gezocht in dit en voorgaande forums, maar iig niets gevonden over de wekker.

- Is in de nieuwe ROM iets verandert aan de wekkerfunctionaliteit, zoals een werkende wekker en misschien de mogelijkheid om mp3 files als wekker af te kunnen spelen?

- Werkt A2DP met de nieuwe ROM? Heeft iemand een bluetooth headphone werkend en welke headphone is dat dan?

- Bestaan er gratis push-mail profiders?

- Hoe zit het met de nl versie van de nieuwe ROM's?

Hopelijk kan er antwoord op deze vragen worden gegeven. Ik heb nu de MDA Vario en ben niet bijster enthousiast over de ROM maar zolang er geen echte reden is om upgraden, doe ik dat liever nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:38:
Ik heb wat vraagjes over de nieuwe ROM's. Ik heb wel gezocht in dit en voorgaande forums, maar iig niets gevonden over de wekker.

- Is in de nieuwe ROM iets verandert aan de wekkerfunctionaliteit, zoals een werkende wekker en misschien de mogelijkheid om mp3 files als wekker af te kunnen spelen?

- Werkt A2DP met de nieuwe ROM? Heeft iemand een bluetooth headphone werkend en welke headphone is dat dan?

- Bestaan er gratis push-mail profiders?

- Hoe zit het met de nl versie van de nieuwe ROM's?

Hopelijk kan er antwoord op deze vragen worden gegeven. Ik heb nu de MDA Vario en ben niet bijster enthousiast over de ROM maar zolang er geen echte reden is om upgraden, doe ik dat liever nog even niet.
De wekker doet het bij mij gewoon, mp3 is niet mogelijk voor zover ik weet.
A2DP werkt voor zover ik weet nog met geen enkele ROM
Gratis push mail... is geloof ik eerder ergens een link voorbij gekomen, maar kan hem even niet vinden
NL versies komen nog

Upgraden naar AKU2 is zeker de moeite waard, al is het alleen maar voor de veel betere stabiliteit en de minstens verdubbelde standby tijd. Het voelt echt als een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe boot je in safe modes op normale manier? (KNOPJE?, dus zonder em te laten crashen in opstartprosedeeeee)
kan dictprob.dat namelijk niet verwijderen (instalatie nederlandse woordaanvulling)

k.t in safe mode is bestand ook niet te vervangen iemand weet hoe je t fixt?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 14:46 . Reden: uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:35:
hoe boot je in safe modes op normale manier? (KNOPJE?, dus zonder em te laten crashen in opstartprosedeeeee)
kan dictprob.dat namelijk niet verwijderen (instalatie nederlandse woordaanvulling)

k.t in safe mode is bestand ook niet te vervangen iemand weet hoe je t fixt?
Eerst de vervanger naar je My documents kopieren, dan met totalCommander kopieren en plakken en voor overschrijven kiezen. Dat werkte bij mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:50:
Eerst de vervanger naar je My documents kopieren, dan met totalCommander kopieren en plakken en voor overschrijven kiezen. Dat werkte bij mij uitstekend.
heb de nieuwste qtek rom misschien dat daarom niet wil.. hij wil niet deleten en overschrijven geeft geen foutmelding maar bestandsgroote blijft gelijk. en wordt niet gelijk aan bestandje dat ik er plakte... siphheidje hierzo

edit> kon wel nederlands kiezen in t9 aanvulling maar dus niet het bestandje aanpassen.. waar is dat bestand dan voor? is hele tel dan nl?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 14:59 . Reden: gebruik ook total comandor dus daar ligt t niet aan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
SonOfSam schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:26:
[...]

Ik heb em van t-mobile. maar dan in een tell-me winkel. die winkel kan em wel verzekeren. Dan ben je van het gezeur af. bij mij was het enige nadeel dat de t-mobile shop er toen een gratis bluetooth oortje bij gaf. die heb ik dan nu niet. (voor mij niet bijzonder belangrijk).
Tnx voor je idee, maar dat is voor mij niet mogelijk omdat ik mn contract online wil verlengen (ivm web relax abo). Ik heb het probleem inmiddels opgelost via gsmverzekeren.nl, daar kun je hem dus verzekeren via Actual Assurantiën (jaja, het kan dus wel...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Laatst online: 13-09 13:24
Hallo allemaal ik heb sinds kort ook een Wizard en hij bevalt heel goed. Ik heb hem al helemaal naar mijn smaak aangepast maar 3 kleine dingetjes lukken me niet.

1. Ik wil de 2 links op het today screen (standaard Calendar / Contacts) veranderen maar zie het niet meer in mijn menu staan sinds ik de Nieuwe I-Mate rom erop gezet heb.

2. Als ik een background voor mijn Today screen instel is het vervaagd dus een beetje doorzichtig ik wil die niet hebben maar hem er gewoon normala op hebben.(ik heb Pocket Plus en Pocket breeze op mijn todayscreen)

3. Ik heb nu sinds ik de I-mate roms erop heb in mijn taakbalk bovenin een icoontje van de batterij staan deze wil ik ook graga weg hebben maar dit lukt ook niet.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vighu op 22-03-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ace P900 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:30:
Hallo allemaal ik heb sinds kort ook een Wizard en hij bevalt heel goed. Ik heb hem al helemaal naar mijn smaak aangepast maar 3 kleine dingetjes lukken me niet.

1. Ik wil de 2 links op het today screen (standaard Calendar / Contacts) veranderen maar zie het niet meer in mijn menu staan sinds ik de Nieuwe I-Mate rom erop gezet heb.

2. Als ik een background voor mijn Today screen instel is het vervaagd dus een beetje doorzichtig ik wil die niet hebben maar hem er gewoon normala op hebben.(ik heb Pocket Plus en Pocket breeze op mijn todayscreen)

3. Ik heb nu sinds ik de I-mate roms erop heb in mijn taakbalk bovenin een icoontje van de batterij staan deze wil ik ook graga weg hebben maar dit lukt ook niet.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. :)
roms heb ik geen verstand van. Bij 2: ga naar pictures en video's, kies dan de foto, stel in als Today background en dan kun je het % transparency instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:36:
[...]

roms heb ik geen verstand van. Bij 2: ga naar pictures en video's, kies dan de foto, stel in als Today background en dan kun je het % transparency instellen
Als ik een afbeelding selecteer en klik op set as today background krijg ik niet de optie om Transparency te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Sinds kort heb ik ook een Vario het het bevalt me lekker.
Maar ik kan nog steeds niet verbinden ( synchroniseren ) heb vaak opnieuw geinstaleerd zou niet weten wat ik fout doet weet iemand het?.

Of komt het omdat ik een oude Rom heb zo jah waar kan ik die vinden ik heb een abbo bij t-mobile

Met vriendelijke groet,

Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ace P900 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:48:
[...]

Als ik een afbeelding selecteer en klik op set as today background krijg ik niet de optie om Transparency te kiezen.
Ik heb de -nieuwste- Qtek Rom (S200) , weet niet of daar het verschil in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:15:
Hey,

Sinds kort heb ik ook een Vario het het bevalt me lekker.
Maar ik kan nog steeds niet verbinden ( synchroniseren ) heb vaak opnieuw geinstaleerd zou niet weten wat ik fout doet weet iemand het?.

Of komt het omdat ik een oude Rom heb zo jah waar kan ik die vinden ik heb een abbo bij t-mobile

Met vriendelijke groet,

Z
heb je sync 4.1 met XP SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt komt het door sp 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 12-09 11:52
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:37:
[...]
Ja dat klopt komt het door sp 2?
Nee het komt hoogst waarschijnlijk omdat je een firewall actief hebt.

Actieve sync gaat tegen woordig over een
"netwerk" verbinding op tcp/ip nivo. ik meende dat de range ip adressen iets van 169.254.2.x was.

Dit kun je controleren door even naar netwerkverbinding in je configuratie scherm te gaan. terwijl je Vario eraan hangt.

Dan zie je een nieuwe netwerkkaart/verbinding. Als je die als trusted in je firewall opgeeft doet actieve sync weer braaf waar het voor gemaakt is.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb getracht "enableRecognizersNL" te installeren, zoals beschreven in de MiniFAQ maar deze File (uitgepakt, zonder extensie(?)) reageerd niet. Heb ook de naam gewijzigd door extensie .cab toe te voegen. Nada :(
Iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:38:

http://htcwizard.westlands.org/

Hier staat een verwijzing naar een wekker die werkt met .mp3, .wav en .ogg

Werkt prima, tot 10 wekkers, allemaal verschillend instelbaar. Snooze functie. Grote knoppen die je makkelijk vindt als je nog half slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nsa1984 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:53:
[...]

Nee het komt hoogst waarschijnlijk omdat je een firewall actief hebt.

Actieve sync gaat tegen woordig over een
"netwerk" verbinding op tcp/ip nivo. ik meende dat de range ip adressen iets van 169.254.2.x was.

Dit kun je controleren door even naar netwerkverbinding in je configuratie scherm te gaan. terwijl je Vario eraan hangt.

Dan zie je een nieuwe netwerkkaart/verbinding. Als je die als trusted in je firewall opgeeft doet actieve sync weer braaf waar het voor gemaakt is.
Zucht ook gedaan het lukt maar niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 13-09 07:49
Red Nalie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:09:
[...]

Tnx voor je idee, maar dat is voor mij niet mogelijk omdat ik mn contract online wil verlengen (ivm web relax abo). Ik heb het probleem inmiddels opgelost via gsmverzekeren.nl, daar kun je hem dus verzekeren via Actual Assurantiën (jaja, het kan dus wel...).
Niet duur, maar vind het maar een rare website, met erg veel spelfouten erop. Komt op mijn niet over als een tent die ook echt gaat uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
sorted.bits schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:34:
[...]
Niet duur, maar vind het maar een rare website, met erg veel spelfouten erop. Komt op mijn niet over als een tent die ook echt gaat uitbetalen.
Toko zelf is Actua Assurantiën, niet de meest heilige toko maar de reviews die ik over hen heb gelezen doen mij geloven dat het allemaal wel goedkomt. Dat gsmverzekeren.nl komt idd niet erg betrouwbaar over, maar reageren wel snel op E-mail. Al met al is er idd een kans dat het fout gaat, maar ik ben koppig genoeg om mn gelijk te halen mocht dit nodig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 21:15
Weet iemand of en hoe het mogelijk is om de kalender default in Month view te openen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
matthijst schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:59:
Weet iemand of en hoe het mogelijk is om de kalender default in Month view te openen?
Bedoel je de outlook kalender?

In dat geval vraag ik er meteen bij hoe je outlook kunt starten met kalender inplaats van today/mail overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 13:18
Mijn TomTom heeft een tijd goed gewerkt, maar nu geeft hij aan dat hij geen kaarten meer kan vinden. Ik heb het truukje met CurrentMap al geprobeerd, tevergeefs. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
nsa1984 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:23:
[...]

Bedoel je de outlook kalender?

In dat geval vraag ik er meteen bij hoe je outlook kunt starten met kalender inplaats van today/mail overzicht.
Dat ding wat opent als je op de Calendar knop drukt :)
Staat na elke reset standaard op "dag" ingesteld. Wil 'm op maand hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

De snelkoppeling "poutlook.exe calendar" opent de Calendar in de "dag" view. De snelkoppeling "\windows\HTCCalendar.exe" opent hem in de "maand" view.
(De eerste is de snelkoppeling in het startmenu en via de T-mobile knop ding op het today scherm. De tweede is de standaard actie achter de rechter onderste hardware knop.)

[ Voor 10% gewijzigd door neevedr op 22-03-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ik heb de T-Mobile Vario besteld. Nog een paar dagen en ik kan hopelijk mee tweaken.

Ik ben nu even aan het kijken voor een schermprotector van Brando. Is de volgende de goede: PASCR01381?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davhor schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:48:
Ik heb de T-Mobile Vario besteld. Nog een paar dagen en ik kan hopelijk mee tweaken.

Ik ben nu even aan het kijken voor een schermprotector van Brando. Is de volgende de goede: PASCR01381?
Geen idee. Ik heb m destijds via gpsplaza besteld, past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ik zie op gpsplaza.nl twee soorten, namelijk de MDA Vario en de Qtec 9100. Maar deze hebben toch beide hetzelfde scherm? Maar ik bestel de Vario. Thx.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
davhor schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:04:
Ik zie op gpsplaza.nl twee soorten, namelijk de MDA Vario en de Qtec 9100. Maar deze hebben toch beide hetzelfde scherm? Maar ik bestel de Vario. Thx.
Ze hebben beiden inderdaad hetzelfde scherm.

Grootste verschil zit hem in de (officiele) ondersteuning. SIM lock, en toegevoegde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Misschiel al vermeld, maar je kunt de achtergrond vrij eenvoudig aanpassen door Default_stwater.gif in de windows directory aan te passen en op je today screen de "windows default" te kiezen als theme.... Afbeelding is 320 x 320. Bovenste strook wordt voor landscape view gebruikt. Linkerdeel voor portrait view.

Vb:
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/mthalen/Default_stwater.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embrowsers
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-08 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:59:
[...]

Waar vind je die dan, op de T-Mobile site?
De T-Mobile CAB(s) in het Nederlands, voor het inzetten van de de MMS-instellingen (die 5 noodzakelijke bestanden die elders genoemd zijn) heb ik niet meer ;( en ik kan ze ook nergens vinden op de T-Mo site. Wel updates voor de MDA II en MDA III. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allan24 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:55:
[...]

De T-Mobile CAB(s) in het Nederlands, voor het inzetten van de de MMS-instellingen (die 5 noodzakelijke bestanden die elders genoemd zijn) heb ik niet meer ;( en ik kan ze ook nergens vinden op de T-Mo site. Wel updates voor de MDA II en MDA III. :|
Sorry maar dit was een vergissing van mij zie een aantal posts na mij reactie. Daar staat ook een link waar je ze wel waarschijnlijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embrowsers
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-08 14:10
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:03:
[...]

Sorry maar dit was een vergissing van mij zie een aantal posts na mij reactie. Daar staat ook een link waar je ze wel waarschijnlijk vindt.
Ik had er overheen gelezen B) mijn dank is groot _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allan24 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:46:
[...]

Ik kan hem ook niet vinden of is t-mobile.cab??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allan24 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:46:
[...]

Geen dank!

Zijn er trouwens nog mensen die mijn scriptje hebben gebruikt/getest en opmerkingen hebben? Ik vind het persoonlijk wel een handig scriptje en ben er ook best wel een beetje trots op dat ik dit zo in elkaar heb geknutseld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
Ok nou ik heb nog 1 ding over die mij niet lukt, namelijk :

Sinds ik de I-mate rom erop heb is in mijn taakbalk bovenin een icoontje van de batterij te zien deze wil ik ook graag weg hebben maar dit lukt niet.Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Alvast bedankt

[ Voor 33% gewijzigd door Vighu op 23-03-2006 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
Gister even die nieuwe I-mate Rom erop geplant. Ben zeer tevreden had wel last van de klok rechtsboven, maar ik gebruik Wisbar Advance En dat vervangt die hele today theme dus geen last meer van ;) .

Over streaming radio gesproken:
Kan als enigste 3fm fatsoenlijk luisteren...Andere radio's lopen 10sec en dan gaan ze weer opnieuw bufferen...Best wel hatelijk, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Heb inmiddels Qtek 9100, 2 Gb Storage Card, geprinte versie van deze manual en tig leesuurtjes achter de rug, 198 suikerklontjes, dampende badkamer: alles werkt!

Toch 2 kleine vraagjes:
- bij synchro van Fav moet je op PC eerst map 'Mobiele Favorieten' aanmaken. Ik heb echter veel Fav, ook in submappen. Synchro lukt zo niet. Betekent dit dat ik eerst submappen op Qtek moet aanmaken? Dat lukt echter ook niet.. :?
- ik kom van Nokia (eerder ook Psion) en ben allergisch voor defekte flatcables, waardoor apparaat gelijk onbruikbaar wordt. Heeft iemand ervaring met tever uitschuiven ven tbord? Alles kan kapot, snap ik, maar hoe zit deze verbinding?
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
offtopic:
Het Hermes topic heeft door onvoorziene omsandigheden vertraging opgelopen. Ik heb jammer genoeg de deadline moeten uitstellen tot maandag. Sorry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:36:
Ik zit hier met een lastig probleem. Ik heb een maandje geleden een Qtek 9100 aangeschaft samen met een Adapt Bluetooth GPS muis. Dit werkt perfect samen met TomTom 5.21. Echter loopt de Qtek elke keer vast als hij ongeveer een uurtje aan het navigeren is. Een softreset is het enige wat mogelijk is om dat ding weer aan de praat te krijgen. Ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is, instellingen gechecked, dit forum doorgespit, maar ik kan niets verkeerds vinden.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)
In deel 4 staat hier volgens mij nog het nodige over.
edit: het zit in deel 5, zo vanaf het midden...
In het kort :Ervaring van een aantal (imate en Qtek Rom gebruikers) was dat de october/november 2005 rom versies problemen gaven met tomtom... idd na een uur navigeren, vaak in combinatie met een Adapt 300 muis.

Nieuwere rom heeft voor een aantal de oplossing geboden, daarna is die thread een beetje dood gebloed. Jaspov heeft geloof ik toen nog een mooi lijstje gemaakt met welke combis (rom + gps muis) problemen leken te geven.

Ik zou zeggen... zet de nieuwste Rom van Qtek erop.... wel natuurlijk eerst alle belangrijke zaken backuppen... want je raakt dan al je instellingen kwijt.... :X zeg t maar even erbij O-)

[ Voor 5% gewijzigd door magic31 op 23-03-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
Masterkev schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:54:
Mijn TomTom heeft een tijd goed gewerkt, maar nu geeft hij aan dat hij geen kaarten meer kan vinden. Ik heb het truukje met CurrentMap al geprobeerd, tevergeefs. Iemand nog een idee?
Om maar wat te roepen... heb je onlangs wat in settings aangepast? Zoals bv het standaard pad van My Documents? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:58:
[...]

Geen dank!

Zijn er trouwens nog mensen die mijn scriptje hebben gebruikt/getest en opmerkingen hebben? Ik vind het persoonlijk wel een handig scriptje en ben er ook best wel een beetje trots op dat ik dit zo in elkaar heb geknutseld ;)
Ziet er ook strak uit ferdius! Denk wel dat er een hoop huiverig zijn om het zodermeer te proberen. lol
Maar ik heb net een aangepaste versie (eigen settings erin geprutst) getest... en werkt als een zonnetje!

Ik hoorde trouwens dat er een 'side-effect' is/kan zijn bij gebruik van de WiFi today plugin.. nl de onhebbelijkheid om de WiFi hardware niet volledig uit te zetten als je dit via de today plugin doet... en je battery vervolgens rap wordt leeggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Ik heb een T-Mobile Vario sinds kort.
Ik heb deze voorzien van de K-JAM_WWE_216901_2169101_020710_ship ROM. Met dank aan de beschrijving van Eggy _/-\o_

Nu heb ik echter ook de Extend Rom van i-mate mee gekregen.
Ik heb de orginele T-Mobile Ext-Rom ook bewaard.

Wat moet ik nu als T-Mobile klant ? Is er een goede reden om de T-Mobile Ext-Rom te gebruiken ipv de i-mate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
BVD-S3mT3x schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:24:
Ik heb deze voorzien van de K-JAM_WWE_216901_2169101_020710_ship ROM. Met dank aan de beschrijving van Eggy _/-\o_

Wat moet ik nu als T-Mobile klant ? Is er een goede reden om de T-Mobile Ext-Rom te gebruiken ipv de i-mate ?
Zou ik zelfs afraden... zowel het gebruik van (oude) T-Mobile en/of Imate extended rom meuk (en al helemaal als je het door mekaar gebruikt) kan je problemen gaan geven (instabiel, vreemde kuren). :X

De nieuwste OS roms van Imate en Qtec bevatten alles wat je nodig zou hebben, op MMS misschien na.. dat gebruik ikzelf niet.
Je zou nog kunnen overwegen om hele specifieke zaken uit de extended rom te installeren (zie start post) die je echt wilt hebben. Voor de rest zijn alle benodigde instellingen vrij snel met t handje in te kloppen.

Extended rom cabs door mekaar gebruiken is voor velen een no-no, zeker waar het systeem gerelateerde applicaties en/of settings zijn. Je MDA gaat er niet beter van lopen.. eerder het tegenovergestelde :P

[ Voor 7% gewijzigd door magic31 op 23-03-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BVD-S3mT3x schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:24:

dat zal niet lukken. de extende rom van t-mob verwijst (met nederlandse termen) naar windows-software (in het engels). Je krijgt dan veel dubbele termen in je scherm (zoals Agenda en Calendar) en veel verwijzingen die niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn 9100 ligt weer klaar bij de belcompany gerepareerd en al, anderhalve week moeten missen :'(
Benieuwd wat er nu mee mis was, zal ik straks dan wel zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:31:
[...]

dat zal niet lukken. de extende rom van t-mob verwijst (met nederlandse termen) naar windows-software (in het engels). Je krijgt dan veel dubbele termen in je scherm (zoals Agenda en Calendar) en veel verwijzingen die niet werken
Bedankt voor de snelle reakties !
Ik blijf overal vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je de standaard NL T-Mobile Rom kan downloaden, dus welke je bij aankoop meekrijgt? Ik kan hem nergens vinden,ook niet op de t-mobile sites?? Iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:25:
Weet iemand waar je de standaard NL T-Mobile Rom kan downloaden, dus welke je bij aankoop meekrijgt? Ik kan hem nergens vinden,ook niet op de t-mobile sites?? Iemand een link?
ftp://xda:xda@xda-develop...2_103_11210_TMNL_Ship.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
Sinds ik de I-mate rom erop heb is in mijn taakbalk bovenin een icoontje van de batterij te zien deze wil ik graag weg hebben maar dit lukt niet.Okk heb ik het gevoel dat de batterijindicator niet helemaal zichtbaar is. Ik vraag me ook af in hoeverre je icoontjes in de taakbalk kan verwijderen/toevoegen. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
Allan24 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:55:
[...]

was wel ff zoeken trouwens

overigens beweren ze op xda dat op deze versie wel A2DP is ingebakken. en dat terwijl het een eerdere release is van het os dan de Imate of Qtec

[ Voor 13% gewijzigd door SonOfSam op 23-03-2006 15:16 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon net opgehaald, kan ik weer terug :'(
Volume slider aan de zijkant is kapot en zit helemaal los, ben ik het toestel weer anderhalve week kwijt :'(
Wat een pech, maand zonder goede telefoon straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
SonOfSam schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:09:
[...]

was wel ff zoeken trouwens

overigens beweren ze op xda dat op deze versie wel A2DP is ingebakken. en dat terwijl het een eerdere release is van het os dan de Imate of Qtec
Ze zijn er in iedergeval druk mee!

zie hier - stukje van Jwrightmcps

[ Voor 20% gewijzigd door magic31 op 23-03-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Ik heb vandaag de Vario met Brando Ultra Screen protector ontvangen.
Nu heb ik deze geprobeert te monteren, maar er is 1 bubbel onder blijven zitten, die ik niet wegkrijg. Vervelende is dat ik de Brando er ook niet meer afkrijg...

Echt storend is de bubbel niet, maar toch wil ik graag weten hoe ik die Brando er weer af kan krijgen zonder het scherm te beschadigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Nalie schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:17:
Ik heb vandaag de Vario met Brando Ultra Screen protector ontvangen.
Nu heb ik deze geprobeert te monteren, maar er is 1 bubbel onder blijven zitten, die ik niet wegkrijg. Vervelende is dat ik de Brando er ook niet meer afkrijg...

Echt storend is de bubbel niet, maar toch wil ik graag weten hoe ik die Brando er weer af kan krijgen zonder het scherm te beschadigen...
Je nagels een week laten groeien en peuteren maar!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet de versie waar ik het over had: bij aankoop heb je rom versie: 1.3.2.3 NLD
dit is de 1.6.2.2 NLD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
I_Stealth_I schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:15:
Ik heb een probleempje met mijn MDA Vario. Mijn 'new message' lampje blijft best wel vaak oranje knipperen. Terwijl ik alle sms en mailjes heb gelezen en geen nieuwe oproepen heb. Erg irritant. Het gaat niet weg naar het groene lampje als ik een bericht heb gelezen/beantwoord. Iemand een oplossing/soortgelijke ervaring?

Staat er helemaal geen ongelezen berichten meer in heel je berichten lijst. Alle berichten zijn gelezen. Bij mij bleef hij knipperen toen ik nog ongelezen berichten in mijn verwijderde items had staan. Na ook die gelezen te hebben doofde het oranje lampje. (en bleef het uit 8)7 )

dit is gepost in het vorige deel, helaas heeft nog niemand hierop gereageerd!ik ondervind het zelfde probleem, volgens mij als ik een berichtje verstuurd heb en dan de ''bericht verzonden'' mededeling niet weg klikt, dat dan het lampje blijft branden...
erg vervelend, weet iemand hoe dit uit te schakelen/ aan te passen is??en dan bedoel ik niet de ''bericht verzonden'' mededeling uit het register halen.
na een soft reset is het idd geregeld,maar dat is natuurlijk niet echt een optie.

thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:46:
[...]

Je nagels een week laten groeien en peuteren maar!! :P
Beschadig ik het scherm dan niet?
* FailFr8er baalt dat hij en zn vriendin net hun nagels geknipt hebben :P

Erg veel last heb ik er niet van, kan het kwaad trouwens? Vlekken oid zo'n bubbel achterlaat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 19:21
je kunt hem ook verwijderen middels een plakband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd niets meer op mijn vario geinstalleerd, maar toch weigert hij voor een tweede keer te syncen met activesync. Voor elke sync beurt moet ik nu dus mijn vario herstarten. Hij doet het dan dus 1 keer en blijft bij een tweede poging hangen op 'veranderingen zoeken'.

Kent iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:41:
Ik heb de laatste tijd niets meer op mijn vario geinstalleerd, maar toch weigert hij voor een tweede keer te syncen met activesync. Voor elke sync beurt moet ik nu dus mijn vario herstarten. Hij doet het dan dus 1 keer en blijft bij een tweede poging hangen op 'veranderingen zoeken'.

Kent iemand dit probleem ?
Ja, had ik ook.
Herstarten werkt, maar Magic Button ook (zie startpost). Gewoon de vorige active sync afsluiten en je kunt weer synchronyseren.

Ik heb een andere vraag. Ik heb een paar weken terug een tweedehands mda vario gekocht, en meteen de nieuwe imate rom erop gezet. Ik heb Telfort, dat werkt verder prima, behalve gprs en mms.
Ik heb al gedaan:
- standaardinstellingen uit de imate rom gebruikt: werkt niet
- het cab filetje uit de startpost gebruikt: werkt niet
- de beschrijving van brave_michel uit deel 5 (Ga naar settings, connections, manage existing connections (of add new connection). Dan: add new connection. Voer een naam in (Telfort Edge oid) en kies als modem: Cellular line (GPRS). Dan vraagt ie om access point name. Voer in: internet (geen hoofdletter, iemand zei ergens dat dat uitmaakte). Next: alles open laten. Dus geen username, passwoord of domain invullen. Ook onder advanced alles default laten.)
Werkt helaas ook niet.
- Tenslotte vanmiddag nog de beschrijving gebruikt van http://members.home.nl/pi...pocketpc-instellingen.pdf
Werkt ook al niet.

Ik krijg voortdurend de melding dat er geen modem aanwezig is onder dit nummer. Helaas zowel thuis als op mijn werk (dus onder verschillende zendmasten). Bij Telfort kan ik via sms de instellingen opvragen, maar dat lukt niet voor dit toestel.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe, of wat ik moet doen om het wel werkend te krijgen?
Overigens werkt internetten via wifi probleemloost (en dat doe ik meestal, maar soms wil je wel gprs gebruiken, als je niet thuis bent of zo).

Ik ben benieuwd.

Groeten,
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Ik krijg sinds vandaag dezelfde melding als jij (chris): "No modem at above number" met T-Mobile. Het heeft een aantal dagen (heb m net) prima gewerkt met nwste i-mate rom, tot vandaag dus. Ik heb ook contact met t-mobile gehad, daar schijnt niks mis te zijn.
Als ik het probeer met mn Telfort abonnement, werkt het wel gewoon.
Voor de zekerheid heb ik net nog een harde reset uitgevoerd, maar dat doet het ook niet werken met t-mobile. Instellingen staan sowieso goed en hetzelfde als toen die het wel deed.

Iemand eerder dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn vario binnen gekregen, volg deze topic al een tijd, goed en leuke tip gekregen.
Maar nu het volgende, als ik een smsje wilt verzenden geeft hij aan dat hij hem niet kan verzenden. Ik heb de .cab file uitgevoerd uit de start post maar dat heeft niet geholpen. Heb verder niks veranderd aan de instellingen.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

kijk eerst voor zekerheid ff of nr sms centrale klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dit checken? Kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die de blauwe verlichting van het toetsenbord als vervelend ervaren?
Zodra de verlichting inschakelt is het lastiger om de toetsen te zien. :/
Waar kan ik de verlichting definitief uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 06:45:
Zijn er meer mensen die de blauwe verlichting van het toetsenbord als vervelend ervaren?
Zodra de verlichting inschakelt is het lastiger om de toetsen te zien. :/
Waar kan ik de verlichting definitief uitschakelen?
De oplossing heb ik niet maar ik zou hem ook graag uitschakelen!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:15:
Waar kan ik dit checken? Kan het niet vinden.
o.a. door op je singaal metertje op de startbalk te klikken (provider informatie verschijnt maar ook de optie om je settings na te lopen) en te kiezen voor 'settings'. Nederlandse rom zal wel 'instellingen' hebben staan daar.

Pak in de settings de tweede tab 'services' .
Daar staat een optie tussen voor 'Voice Mail and Text Messages' - selecteer deze en daarna de knop 'get settings;

Voor T-Mobile zou de messages service op +31624000000 moeten staan en Voice Mail op +31624001233

p.s. Als je graag je telefoon wat langer wilt over laten gaan voor die naar voicemail overstapt (ook wel es vragen over gehad), dan kun je dat onder Call Forwarding terug vinden (onder services tab van de settings).
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.