HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 9

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.021 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Volgens mij veroorzaakt de WiFi module de battery drain bij de nieuwe I-mate ROM.
Als ik namelijk constateer dat de batterij snel leegloopt, schakel ik WiFi in en dan weer uit en voila: in het battery schermpje blijft hij gewoon hangen op het huidige percentage ipv dat hij elke 20 sec 1 procent afneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
@ferdius. Erg netjes. misschien is het handiger om in een cab file te zetten zodat meer mensen het gaan gebruiken. Zodat dus ook het gebruiks gemak vooruit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:31:
@ferdius. Erg netjes. misschien is het handiger om in een cab file te zetten zodat meer mensen het gaan gebruiken. Zodat dus ook het gebruiks gemak vooruit gaat :)
Mij lijkt het juist gemakkelijker om het in een script te houden zodat iedereen het kan aanpassen naar wens. Niet iedereen heeft immers dezelfde voorkeuren. En zo kan je precies zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:40:
[...]

Mij lijkt het juist gemakkelijker om het in een script te houden zodat iedereen het kan aanpassen naar wens. Niet iedereen heeft immers dezelfde voorkeuren. En zo kan je precies zien wat er gebeurd.
zit idd wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het trouwens handig is dat de registry instellingen ook automatisch vanuit een map worden geïmporteerd, dus dat er gewoon een map is met .reg bestanden. Een klusje voor de volgende keer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik heb niet alle topics doorgelezen en kon het in deze niet zo snel vinden, dus vergeef me aub ;)

Als je je ROM gaat upgraden naar een Engelse ROM, kun je dan nog gebruik maken van de Nederlandse T9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
.Alex schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:25:
Ik heb niet alle topics doorgelezen en kon het in deze niet zo snel vinden, dus vergeef me aub ;)

Als je je ROM gaat upgraden naar een Engelse ROM, kun je dan nog gebruik maken van de Nederlandse T9?
Het is wel mogelijk, maar je zult dan even de nl language files moeten opzoeken en bewaren. Deze kun je na installatie weer toevoegen/overschrijven.

Er is hiervoor ergens een howto te vinden maar ik weet zelf even niet waar.
PS als je een howto en de bestanden bewaart, kun je die dan online beschikbaar maken? Scheelt mij een keer flashen :P

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Hmmm, niet echt een degelijke opvolger, kwa specs bijna identiek.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:31
Ik ben niet zo tevreden met mijn toestel. Ik heb namelijk een beetje problemen. Allereerst is er sinds twee weken ofzo een vervelende hoge piep te horen uit de speaker zodra je de Vario aanzet en ten tweede, en daar baal ik nog meer van, is dat mijn accu afgelopen weekend leeg is gegaan en de MDA besloten heeft helemaal niets meer te doen. Ook niet na een middag laden (er gingen overigens niet eens lampjes branden). Dit is al de tweede keer, maar de eerste keer kon ik nog wel een hard reset doen en die wil ik graag nu vermijden. De harde reset heeft er trouwens op dit moment ook niet zo'n zin in. Iemand bekend met deze problemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Dirickteur op 20-03-2006 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 11-09 17:41
nsa1984 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:42:
[...]

Het is wel mogelijk, maar je zult dan even de nl language files moeten opzoeken en bewaren. Deze kun je na installatie weer toevoegen/overschrijven.

Er is hiervoor ergens een howto te vinden maar ik weet zelf even niet waar.
PS als je een howto en de bestanden bewaart, kun je die dan online beschikbaar maken? Scheelt mij een keer flashen :P
Ik heb het al een keer eerder gepost, maar hier dan nog een keer:
@Eggy, kan je dit in de startpost opnemen?

Dit is de oplossing om Nederlandse spellingscontrole in een anderstalige rom te gebruiken:

Download dit bestand

In deze zip zitten 3 bestanden:
dictprob.dat, statdict.dat and mssp2_nl.lex

Pak de zip uit op je pc en kopieer de 3 bestanden naar een willekeurige map op je Wizard, bv \Storage Card

Open een filemanager op je Wizard, bv Total Commander
Kopieer de 3 bestanden naar de \Windows map en vervang de bestaande bestanden
(Backup de bestaande bestanden eventueel)

Verander in het register:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Spell Check]
"Main_Dict"="\Windows\mssp2_nl.lex"

2 extra tips:
- De T9 taal in je Phone Pad omzetten naar Nederlands kan door in Settings - Input - Input Method - Phone Pad - Options - Languages: Dutch te kiezen
- Als je af wilt komen van het irritante {wel} wat automatisch {we'll} wordt, moet je in Settings - Input - Word Completion de optie "Replace text as you type" uitzetten

herstart je Wizard

Klaar! :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
Dirickteur schreef op maandag 20 maart 2006 @ 02:34:
Ik ben niet zo tevreden met mijn toestel. Ik heb namelijk een beetje problemen. Allereerst is er sinds twee weken ofzo een vervelende hoge piep te horen uit de speaker zodra je de Vario aanzet en ten tweede, en daar baal ik nog meer van, is dat mijn accu afgelopen weekend leeg is gegaan en de MDA besloten heeft helemaal niets meer te doen. Ook niet na een middag laden (er gingen overigens niet eens lampjes branden). Dit is al de tweede keer, maar de eerste keer kon ik nog wel een hard reset doen en die wil ik graag nu vermijden. De harde reset heeft er trouwens op dit moment ook niet zo'n zin in. Iemand bekend met deze problemen?
Heb je geladen aan het stopcontact, of aan een usb-aansluiting? De laatste wil inderdaad nog weleens lastig zijn bij een lege batterij. Daarnaast is het met een Li-ion batterij zaak deze niet helemaal leeg te trekken, omdat, als de spanning onder een bepaald nivo komt (en dat is pas nadat je wizard 0% aangeeft), je de batterij linea-recta in de batterijenbak kunt gooien. Gewoon wat vaker opladen dus voortaan. Je kunt met deze batterij proberen hem wat te verwarmen (NIET in de magnetron of met een aansteker oid, lichaamswarmte moet genoeg zijn, of even bij de verwarming leggen). Met een beetje geluk krijg je hem op die manier weer wakker.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

PuCK schreef op maandag 20 maart 2006 @ 01:20:
[...]
Hmmm, niet echt een degelijke opvolger, kwa specs bijna identiek.
Dat valt best mee, er zijn best wel verschillen:
UMTS/HDSPA
Scrollwheel & OK knop aan zijkant voor navigatie
2.1Mp camera

Volgens mij zijn dat verschillen die het een opvolger maken. Als je andere specs wil, moet je niet naar een opvolger zoeken, maar naar een hoger model in de serie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ToMaSZ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 07:16:
[...]
Daarnaast is het met een Li-ion batterij zaak deze niet helemaal leeg te trekken, omdat, als de spanning onder een bepaald nivo komt (en dat is pas nadat je wizard 0% aangeeft), je de batterij linea-recta in de batterijenbak kunt gooien.
Betekend dit dat al de batterij helemaal leegtrekt en ik deze niet kan opladen ik daarna de batterij weg kan gooien? Lijkt me toch ook een beetje sterk. Ik dacht dat het zelfs 'raadzaam' was de batterij af en toe eens volledig leeg te laten lopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
hemiparo schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:18:
[...]

Betekend dit dat al de batterij helemaal leegtrekt en ik deze niet kan opladen ik daarna de batterij weg kan gooien? Lijkt me toch ook een beetje sterk. Ik dacht dat het zelfs 'raadzaam' was de batterij af en toe eens volledig leeg te laten lopen...?
Dat betekent het inderdaad. Bij Li-ion is het voor de batterij niet nodig om deze helemaal te ontladen, het kan inderdaad funest zijn. Li-ion heeft geen 'geheugengedrag' en wordt dus niet lui bij vaak opladen. 1x per maand bijna helemaal leeg laten lopen is wel aan te raden, om het oplaadmechanisme te hercalibreren.

Edit: meer info (linkje uit vorige deel van dit topic) : http://forum.pocketinfo.n...1492&highlight=Batterijen

en even een quote uit de link:
Comatueuze behandeling
Eén cel van een lithium-achtige accu heeft een normale spanning van 3.7V. Als een Li-Ion zodanig ontladen wordt dat de spanning beneden 2.5V komt, wordt de interne beveiliging geactiveerd en is de accu ‘dood’: de electronisch geregelde oplader in pda’s of camera zal de accu niet meer kunnen opladen. De meeste in pda’s geïntegreerde opladers weigeren overigens al dienst als de spanning (volgens de pda, maar dat terzijde, dat kwam al ter sprake) beneden de 3V komt. De accu is dan nog niet ‘dood’, maar je pda wil ‘m niet meer opladen.

De accuspanning meten geeft duidelijkheid over de kansen tot reanimatie.
Tip (meer dan 3V)
Blijkbaar is de accu OK, de laadelectronica is van slag. De ‘rust-instructie’ van HP voor je pda, in feite een recalibratie-truc, is een goede tip en geldt vermoedelijk ook voor andere merken pda’s.
Tip (3V)
Door de accu kunstmatig op een wat hogere temperatuur te brengen (niet overdrijven en nee, natuurlijk n-i-e-t in de magnetron; “onder je oksel” leek me een aardige hint), loopt de accuspanning gedurende die temperatuurstijging weer iets op en kun je kijken of dat net voldoende is om je pda-laadelectronica ervan te overtuigen dat het beter is om weer gewoon aan het werk te gaan.
Tip (2.5V)
Speciale Li-Ion opladers (Cadex) kunnen een boost-lading geven en ook tot 2.5V ontladen ‘dode’ accu’s weer reactiveren. Er zijn speciale servicecentra die 80-90% van de aangeboden doodgewaande accu’s alsnog weer nieuw leven weten in te blazen.
Als je het per se zelf wilt proberen en goed weet hoe je een accu gecontroleerd laadt (laadspanning, max.laadstroom, plus op plus, etc..) of een ‘opdonder’ weet te geven, hou dan terdege de temperatuur van de batterij in de gaten. Maak dat je weg komt als de temperatuur onrustbarend stijgt: de electroliet is brandbaar en in een gesloten vat hoogst explosief. Zelfs degene die wel eens heeft zitten pielen met een condensator onder overspanning, kan zich slecht voorstellen wat er gebeurt. Ook als het mis is gegaan, moet je blijven oppassen want de materiaalresten zijn caustisch.
Tip (1.5V)
Maar als de accuspanning om welke reden dan ook onder de 1.5V is gekomen, is het echt over en uit. Een poging om een diep ontladen Li-Ion accu weer te reactiveren wordt meermalen als een levensgevaarlijke stunt omschreven: een explosie is onvermijdbaar.

[ Voor 76% gewijzigd door ToMaSZ op 20-03-2006 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Thanks! Heel duidelijk... maar als het toestel aangeegt 'nu opladen' is het dus nog tijd genoeg om aan een oplader te hangen of, indien er geen lader voor handen is, het toestel uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gezocht, maar kon over het volgende nog niets over vinden - mocht het echter al eens langs zijn gekomen, mijn welgemeende excuses.

Waar ik me bijzonder aan erger is de compressie die wordt uitgevoerd op m'n achtergrond. Wanneer je een nieuwe achtergrond selecteerd, converteert Windows Mobile dit bestand naar twee nieuwe bestanden in de Windows map:
  • stwater_240_320.jpg
  • stwater_320_240.jpg
Hier gaat echter een flink schepje compressie mee gepaard. En noem me overdreven visueel ingesteld, danwel een mierenneuker - ik stoor me er onnoemelijk aan.

Nu heb ik als quick & dirty oplossing mijn achtergrond zelf geconverteerd naar de juiste afmetingen en de bovenstaande files vervangen en een soft reset uitgevoerd - dit lost compressie probleem tijdelijk op.

Maar weet één van jullie wellicht of het mogelijk is om meer controle te nemen over de conversie die binnen WM plaatsvindt? Wellicht is dit aan te passen middels een registry key of iets dergelijks?

Nogmaals: als dit al is gevraagd, mijn excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rempx schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:03:
Als je hem dan toch wilt slopen doe het dan volgens de htc handleiding:

http://htcwizard.westland...0Manual-XA(0813-2005).pdf

:)
ohh daar kom je nu mee :) zit ik hier een half uur te klooien om hem open te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
hemiparo schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:44:
Thanks! Heel duidelijk... maar als het toestel aangeegt 'nu opladen' is het dus nog tijd genoeg om aan een oplader te hangen of, indien er geen lader voor handen is, het toestel uit te schakelen?
Mijn ervaring is dat als het toestel nog 1 of 2 procent heeft, het nog prima lukt. Als ie vanzelf uit gaat is er ook niks aan de hand. Je krijgt pas een probleem als je na vanzelf uitschakelen nog een paar keer probeert in te schakelen en dus met het scherm het laatste beetje restspanning van de batterij 'uitwoont'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn zatte hoofd het touchscreen van mijn vario gekilled (het LCD scherm werkt nog wel), oftwewel de glasplaat is kappot. Nu heb ik op http://www.pdatechcenter.nl/ een vervangend scherm voor €129 gevonden. Ik dacht dat moet goedkoper kunnen? Weet iemand wat het kost om hem gewoon door T-mobile te laten repareren? Of heeft iemand een goedkoper adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen mogelijkheid om radio te luisteren via mijn MDA Vario? En als je een thema hebt geinstalleerd is er dan een mogelijkheid om de kleur van de tekst op het beginscherm te veranderen? Nogwat bij pocketpcthemes kan je VGA thema's downloaden weet iemand een site waar ik nog meer van dit soort thema's kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:48:
Ik heb met mijn zatte hoofd het touchscreen van mijn vario gekilled (het LCD scherm werkt nog wel), oftwewel de glasplaat is kappot. Nu heb ik op http://www.pdatechcenter.nl/ een vervangend scherm voor €129 gevonden. Ik dacht dat moet goedkoper kunnen? Weet iemand wat het kost om hem gewoon door T-mobile te laten repareren? Of heeft iemand een goedkoper adres?
ik had me ook al voorgenomen om met op stap gaan een ouwe gsm mee te nemen ;)
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:14:
Is er geen mogelijkheid om radio te luisteren via mijn MDA Vario? En als je een thema hebt geinstalleerd is er dan een mogelijkheid om de kleur van de tekst op het beginscherm te veranderen? Nogwat bij pocketpcthemes kan je VGA thema's downloaden weet iemand een site waar ik nog meer van dit soort thema's kan downloaden?
nee dat is niet mogelijk zo ver ik weet... ik mis die functie eigelijk ook wel een beetje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

zijn wel progjes voor.. Resco radio bijv.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gemerkt dat m'n batterij veel sneller leeg is als ik gebruik maak van WiFi.
Dit is pas gekomen sinds ik de nieuwe iMate rom erop het gezet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Is er al een fix bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee welke rom is op dit moment meest recente en beste om nu te gebruiken.
Ik heb nu een tmobile rom maar dat vind ik persoonlijk niet zo fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:32:
Ik hoor van wel meer mensen dat na verloop van tijd de stylus van de MDA-Vario los gaat zitten..

[afbeelding]

Hier komt het door:

Ik denk dat door het inschuiven van de stylus als hij al in je phone zit, er te veel druk op komt waardoor hij doorschiet en het nokje dat normaal in het groefje@stylus valt op het dikke gedeelte komt en daardoor breekt zoals in de foto te zien is..

Ik heb er een stukje van een rubber o-ring achtergelijmd en nu werkt ik weer meukee.

..
bedankt voor deze foto, in combinatie met de PDF durf ik mijn telefoon nu wel te openen en dit vervelende euvel verhelpen. Het lijkt me 100x sneller dan hem in de RMA te gooien want het gaat geheidt na een tijdje weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat vraagjes over de nieuwe ROM's. Ik heb wel gezocht in dit en voorgaande forums, maar iig niets gevonden over de wekker.

- Is in de nieuwe ROM iets verandert aan de wekkerfunctionaliteit, zoals een werkende wekker en misschien de mogelijkheid om mp3 files als wekker af te kunnen spelen?
- Werkt A2DP met de nieuwe ROM? Heeft iemand een bluetooth headphone werkend en welke headphone is dat dan?
- Bestaan er gratis push-mail profiders?
- Hoe zit het met de nl versie van de nieuwe ROM's?

Hopelijk kan er antwoord op deze vragen worden gegeven. Ik heb nu de MDA Vario en ben niet bijster enthousiast over de ROM maar zolang er geen echte reden is om upgraden, doe ik dat liever nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik probeer vergeefs sms geluiden aan de praat te krijgen, maar het lukt maar niet. Ik heb de nieuwste ROM van I-mate geinstalleerd en heb de volgende programmas erop gezet:

-magicbutton
-tomtom
-total commander
-opera
-check notifications (beide instellingen geprobeerd)

En ik heb diverse registry tweaks gedaan, bijna alle van het forum van Eggy, verder niets. Dezelfde fout geldt ook voor email.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Is er anders niet iemand die een overzichtje kan posten van de nu in omloop zijnde roms met hun voor- en nadelen ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:32:
Ik hoor van wel meer mensen dat na verloop van tijd de stylus van de MDA-Vario los gaat zitten..

[afbeelding]

Hier komt het door:

Ik denk dat door het inschuiven van de stylus als hij al in je phone zit, er te veel druk op komt waardoor hij doorschiet en het nokje dat normaal in het groefje@stylus valt op het dikke gedeelte komt en daardoor breekt zoals in de foto te zien is..

Ik heb er een stukje van een rubber o-ring achtergelijmd en nu werkt ik weer meukee.

Korte handleiding "hoe open in mn MDA":

1) Haal accu en sim er uit en draai de 2 schroefjes aan de onderkant los
Maar om bij die schroefjes te komen moet je denk ik eerst de Warranty Void If Removed sticker verwijderen, die onder de batterij schuilt?

[ Voor 33% gewijzigd door Bebob_NL op 20-03-2006 13:38 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie_NL schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:15:
[...]

Maar om bij die schroefjes te komen moet je denk ik eerst de Warranty Void If Removed sticker verwijderen, die onder de batterij schuilt?
Nee die sticker onder de accu is geen void-sticker, die kan ook gewoon blijven zitten.

De void-sticker zit op een schroefje die onder het klepje zit dat weer over je camgedeeltje heen zit.
maar als je met een scherp mesje hem oplift en niet te gek mee doet dan kun je hem wel heel houden..

Als je hem na het fixen van je stylus opstuurt voor een andere reparatie dan zien ze heus wel dat je er zelf het een en ander in heb zitten lijmen :)

edit:

(de eerste 2 schroefjes zitten in het 'gat' van je stylus, en in het oogje aan de andere kant)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

weet iemand toevallig hoe ik alle andere providers behalve T-Mobile kan verwijderen? Ondanks dat ik instel dat ik het netwerk handmatig wil kiezen staat hij toch vaak op proximus ofzo. Komt mss omdat ik in de buurt van belgie woon maar goed, liever geen bereik dan buitenlands netwerk.

en hoe kan ik zorgen dat GPRS helemaal niet meer werkt? als ik MMS verstuur wordt GPRS automatisch aangezet. MMS kan toch ook via wap verstuurd worden of vergis ik me nu heel erg?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die drivers... Ik krijg het niet aan de prat namelijk. maar zal AS 4.1 is proberen. krijg nu helemaal geen connectie met het ding.. en als ik alles van CD installeer wel.. daarom dacht ik dat die drivers nodig waren... en ik weet: drivers zijn zooo 1998.

Wel stom dat ze het niet deels generic hebben gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resco Radio? Heeft iemand dit en hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qris schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:56:
weet iemand toevallig hoe ik alle andere providers behalve T-Mobile kan verwijderen? Ondanks dat ik instel dat ik het netwerk handmatig wil kiezen staat hij toch vaak op proximus ofzo. Komt mss omdat ik in de buurt van belgie woon maar goed, liever geen bereik dan buitenlands netwerk.

en hoe kan ik zorgen dat GPRS helemaal niet meer werkt? als ik MMS verstuur wordt GPRS automatisch aangezet. MMS kan toch ook via wap verstuurd worden of vergis ik me nu heel erg?
mms kan alleen via gprs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:22:
Resco Radio? Heeft iemand dit en hoe werkt het?
Speelt Internet Radio streams prima af via Wifi, nooit geprobeerd hoe goed het werkt via GPRS. Het heeft een flinke partij radio streams ingebakken, dus altijd wel iets om naar te luisteren.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:05:
Over die drivers... Ik krijg het niet aan de prat namelijk. maar zal AS 4.1 is proberen. krijg nu helemaal geen connectie met het ding.. en als ik alles van CD installeer wel.. daarom dacht ik dat die drivers nodig waren... en ik weet: drivers zijn zooo 1998.

Wel stom dat ze het niet deels generic hebben gemaakt...
Zonder AS4.1 gaat het zeer waarschijnlijk niet werken, maar dat is info die vanaf dag 1 dat activesync 4 voor WM5 uitkwam bekend was. Op de microsoft site onder windows mobile staat een uitgebreide troubleshooting guide met uitleg. Hiernaar wordt overigens ook met tekst en uitleg gelinkt vanuit de startpost. Belangrijkste is dat je AS4.1 gebruikt, firewalls en virusscanners uitschakelt bij de eerste connectie en ervoor zorgt dat de dhcp service op je machine niet is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van het t-mobile logo met een suikerklont, had het namelijk geprobeerd op mijn oude nokia 6680 (vodafone brand) maar dat liet wel degelijk sporen achter. Kan iemand een foto posten van de plek waar het logo verwijderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:53:
Ik heb ook gemerkt dat m'n batterij veel sneller leeg is als ik gebruik maak van WiFi.
Dit is pas gekomen sinds ik de nieuwe iMate rom erop het gezet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Is er al een fix bekend?
Een simpel idee hoor: Je oude rom gebruikte alleen B-type WiFi en de nieuwe rom ondersteunt G-type WiFi waar mogelijk. Dit is een hogere frequentie snelheid en vreet meer stroom. jm2c.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKeeper op 20-03-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
TheKeeper schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:10:
[...]

Een simpel idee hoor: Je oude rom gebruikte alleen B-type WiFi en de nieuwe rom ondersteunt G-type WiFi waar mogelijk. Dit is een hogere frequentie en vreet meer stroom. jm2c.
hoezo hogere frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

Ghannes schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:15:
[...]

hoezo hogere frequentie?
Zelfde frequentie, andere snelheid (11 en 54Mbps)

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:10:Kan iemand een foto posten van de plek waar het logo verwijderd is?
goed afplakken en verwijderen geen enkel schade heb ik (heb bij 5 toestellen gedaan). Gewoon met puntje van suikerklontje doen dus heb je 8 van per klontje. Niet overdreven veel schuren gewoon alleen op plaats waar logo zit. Lijkt dat je em beschadigd maar even met vinger erover en niets aan de hand.. Kan geen foto posten maar opzich kan ik fofot posten van een standaard 9100 want je ziet dus echt niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:34:
[...]
goed afplakken en verwijderen geen enkel schade heb ik (heb bij 5 toestellen gedaan). Gewoon met puntje van suikerklontje doen dus heb je 8 van per klontje. Niet overdreven veel schuren gewoon alleen op plaats waar logo zit. Lijkt dat je em beschadigd maar even met vinger erover en niets aan de hand.. Kan geen foto posten maar opzich kan ik fofot posten van een standaard 9100 want je ziet dus echt niets :)
Met goed afplakken neem ik aan dat je de rest van het toestel bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:56:
[...]

Zonder AS4.1 gaat het zeer waarschijnlijk niet werken, maar dat is info die vanaf dag 1 dat activesync 4 voor WM5 uitkwam bekend was. Op de microsoft site onder windows mobile staat een uitgebreide troubleshooting guide met uitleg. Hiernaar wordt overigens ook met tekst en uitleg gelinkt vanuit de startpost. Belangrijkste is dat je AS4.1 gebruikt, firewalls en virusscanners uitschakelt bij de eerste connectie en ervoor zorgt dat de dhcp service op je machine niet is uitgeschakeld.
Er bestaat wel een programma waarmee je de memorycard kan benaderen op pc's waar geen activesync op staat. Zie: http://www.softick.com/pocket-pc/cardexport2/
Ik gebruik het en het werkt prima, maar je kan dan dus niet op de telefoon zelf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:29:
[...]

Er bestaat wel een programma waarmee je de memorycard kan benaderen op pc's waar geen activesync op staat. Zie: http://www.softick.com/pocket-pc/cardexport2/
Ik gebruik het en het werkt prima, maar je kan dan dus niet op de telefoon zelf komen.
Is idd een prima tooltje, heb het ook, maar dan kun je nog steeds geen ruk met je toestel. Niet syncen, geen software installeren waarvan je geen cab hebt... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Iemand een goede manier om een screenprotector te verwijderen? Want kom er met geen mogelijkheid onder dus krijg hem niet los. Iemand een goede manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:03:
Iemand een goede manier om een screenprotector te verwijderen? Want kom er met geen mogelijkheid onder dus krijg hem niet los. Iemand een goede manier?
stuk duct-tape op plakken en er aan trekken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:07:
[...]

stuk duct-tape op plakken en er aan trekken? :)
Tried, werkt niet echt :) Eigenlijk helemaal niet :( Komt niet los

Edit: Nu na veel gekloot is die eindelijk los :) Het werd tijd voor een nieuwe, de oude was teveel beschadigd.

[ Voor 20% gewijzigd door Razer op 20-03-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Dat is niet waar, ik heb vaak genoeg een mms verstuurd via wap hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

ilrenato

Pizzah!!!!

Ik heb wat zitten zoeken, maar nog niet gevonden, als ik hem als navigatie gebruik zou ik echt heel graag een bluetooth muis oid gebruiken ipv de stylus.

Iemand geprobeerd en werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

ilrenato schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:07:
Ik heb wat zitten zoeken, maar nog niet gevonden, als ik hem als navigatie gebruik zou ik echt heel graag een bluetooth muis oid gebruiken ipv de stylus.

Iemand geprobeerd en werkend?
Dus als je appelsap wil maken gebruik je liever appels dan een kruimeldief? 8)7

Bluetooth GPS muis = GPS ontvanger met BT functionaliteit
Stylus = aanwijsstokje

Wat bedoel je nou?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
d-illusion schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:49:
Hey mede i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000 liefhebbers

Vraagje zodra ik bij TomTom de flitspalen installer als poi via flitspaal.nl werkt de navigatie vertraagd is dit bij jullie ook het geval? Zoja komt het dan dat de telefoon te traag is? Of kan het opgelost worden?

grt
Volgens mij heb je hier nog geen reply op gehad...

Wat je kunt proberen:

Onder 'voorkeur/instellingen -> Nuttige plaatsen beheer' zet je bij 'weergeven van NP's' flitspalen e.d. uit (heb zelf alleen de benzine stations op weergeven staan) en vervolgens stel je onder 'notificatie/melding geven' het gewenste in voor flitspalen en poi's (zullen standaard al aangevinkt staan?).

Heb de exacte menu namen niet bij de hand, maar denk dat je er zo wel uit komt. Dit kan aardig wat schelen qua performace.

Hope it helps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Stereotomy schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:15:
[...]

Dus als je appelsap wil maken gebruik je liever appels dan een kruimeldief? 8)7

Bluetooth GPS muis = GPS ontvanger met BT functionaliteit
Stylus = aanwijsstokje

Wat bedoel je nou?
Een losse muis, als in een computermuis om je cursor mee te besturen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hoe stel ik nou precies de T-Mobile GPRS in op een I-Mate ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 12-09 11:52
download even de volgende file Hierin staat het netjes beschreven voor de vario rom zelf. Dezelfde settings werken ook voor imate.

Even een heel andere vraag.
Ik heb regelmatig als ik mijn telefoon aan mijn usb koppel dat ik de medeling krijg dat er geen contact met outlook mogelijk was. Dan krijg je zoon vastloop venstertje en moet je op [ok] klikken.
Synchronisatie gaat dan soms wel soms niet en hij hangt er gewoon als extra schijfje bij in de verkenner.

Hebben hier meer mensen last van ?

PS Actieve sync 4.1

[ Voor 53% gewijzigd door nsa1984 op 20-03-2006 20:03 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Niet online
Tidaku schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:06:
Ik probeer vergeefs sms geluiden aan de praat te krijgen, maar het lukt maar niet. Ik heb de nieuwste ROM van I-mate geinstalleerd en heb de volgende programmas erop gezet:

-magicbutton
-tomtom
-total commander
-opera
-check notifications (beide instellingen geprobeerd)

En ik heb diverse registry tweaks gedaan, bijna alle van het forum van Eggy, verder niets. Dezelfde fout geldt ook voor email.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
Heeft iemand hetzelfde probleem met het i-mate K-JAM: 2.16.7.1 (6 februari 2006) ROM? Zoniet, dan zit ik er zwaar aan te denken om de ROM nog maar een keer te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst net de demo van sktools geinstalleerd en even mijn Mda Vario even schoon gemaakt en de instellingen op performance gezet. Maar nu kan ik niet meer synchroniseren met mijn computer ik heb sktools weer van mijn Mda Vario af gehaald en een soft reset gedaan en nog steeds kan ik niet synchroniseren. Ik heb ook al de nieuwste activesync geinstalleerd 4.1 maar het groene icoontje blijft draaien. Wat moet ik nog doen om activesync weer aan de praat te krijgen??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Tidaku schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:06:
[...]

Heeft iemand hetzelfde probleem met het i-mate K-JAM: 2.16.7.1 (6 februari 2006) ROM? Zoniet, dan zit ik er zwaar aan te denken om de ROM nog maar een keer te flashen.
Ik wist niet dat je sms geluiden kon aanpassen? Hoe zou het moeten werken, dan probeer ik het hier ook even met de i-Mate AKU2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Niet online
ToMaSZ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:21:
[...]

Ik wist niet dat je sms geluiden kon aanpassen? Hoe zou het moeten werken, dan probeer ik het hier ook even met de i-Mate AKU2
Start -> Settings -> Sounds & Notifications -> Notifications -> Event : Messaging: New text message

[ Voor 4% gewijzigd door Tidaku op 20-03-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn logo van t-mobile verwijderd met een suikerklontje werkt echt perfect :)

Maar nu irriteer ik me eigenlijk alleen nog aan dat t-zones logo op de knop rechtsboven, iemand ervaring met het weghalen van dat logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

offtopic:
Ik vindt zelf de Hermes Topic waardig, er is nu al zoveel info over, voel er alleen zelf niet voor om hem op te starten! Eggy misschien?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Underworld schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:37:
offtopic:
Ik vindt zelf de Hermes Topic waardig, er is nu al zoveel info over, voel er alleen zelf niet voor om hem op te starten! Eggy misschien?
Heb toevallig gister toestemming voor gevraagd :) En ben er al mee bezig, ben evne aan het kijken hoeveel materiaal ik er over kan vinden en welke lay-out ik hem moet geven. Donderdag moet hij klaar zijn en online volgens de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:30:
Heb net mijn logo van t-mobile verwijderd met een suikerklontje werkt echt perfect :)

Maar nu irriteer ik me eigenlijk alleen nog aan dat t-zones logo op de knop rechtsboven, iemand ervaring met het weghalen van dat logo?
Kan ook gewoon met het suikerklontje

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:53:
[...]

Kan ook gewoon met het suikerklontje
Maar het knopje is van plastic gaat dat niet krassen?

Heb jij het ook gedaan Cobra_Lup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:00:
Maar het knopje is van plastic gaat dat niet krassen?

Heb jij het ook gedaan Cobra_Lup?
Of met de zijkant van een stuiver, werkt prima, krast niet.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:33:
[...]

Of met de zijkant van een stuiver, werkt prima, krast niet.
iemand toevallig een foto van het knopje zonder logo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef eindelijk klaar :)

Ik heb een script gemaakt voor nScriptm waarmee je automatisch je HTC Wizard kan configuren. Dit is ideaal voor diegene die vaak roms updaten of hardresetten uit noodzaak ;) en dergelijke. Je kan het volgende met het script doen:
  • Alle .reg bestanden in een voorgedefineerde map (en submappen recursief) automatisch importeren.
  • Alle .cab bestanden in een voorgedefineerde map (en submappen recursief) automatisch en stil installeren. (MagicButton floept er overigens desondanks toch nog een venster voor maar die kun je gewoon wegklikken want nScripm gaat gewoon verder.) De programma's worden op de standaardlocatie geïnstalleerd (dus meestal gewoon op je device zelf).
  • Alle bestanden/mappen in een map (en submappen recursief) kopiëren naar het apparaat. Dus als je in deze voorgedefineerde map bijvoorbeeld de map Windows\MijnMapje maakt met daarin een aantal bestanden, dan worden deze bestanden gekopieerd naar \Windows\MijnMapje (op het apparaat zelf dus). Ideaal voor DLL's en dergelijke.
Het script laat netjes alle geïmporteerde tweaks, geïnstalleerde applicaties en een treeview van de gekopiëerde bestanden zien.

Het enige wat je nodig hebt is dus nScriptm en mijn script. Pas de 3 bronlocaties in het script aan naar de gewenste voorkeuren.

Nog ff een voorbeeld van een reg-file.. voor de leek ;) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Today\Items\"Wireless"]
"Flags"=dword:00000000
"Options"=dword:00000000
"Order"=dword:0000000
"DLL"="netui.dll"
"Enabled"=dword:00000001
"Type"=dword:00000004
Hiermee krijg je het "Wireless" item op je Today screen. Hiervoor heb je heb je overigens wel een rom nodig met de AKU2 update van MS.

Als er vragen zijn (bijv. over de source) stel ze gerust!

Huidige versie: 1.2 (21-03-2006 1:15)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-08 00:35
Is het mogelijk om de wizard te forceren wifi-g te gebruiken? Mijn router thuis kan namelijk b en g aan, en ik wil dat mijn wizard g gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:42:
iemand toevallig een foto van het knopje zonder logo :)
JA, deze, van een maandje terug:
http://home.versatel.nl/mthalen/IMG_0777.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:12
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:20:
ik heb laatst net de demo van sktools geinstalleerd en even mijn Mda Vario even schoon gemaakt en de instellingen op performance gezet. Maar nu kan ik niet meer synchroniseren met mijn computer ik heb sktools weer van mijn Mda Vario af gehaald en een soft reset gedaan en nog steeds kan ik niet synchroniseren. Ik heb ook al de nieuwste activesync geinstalleerd 4.1 maar het groene icoontje blijft draaien. Wat moet ik nog doen om activesync weer aan de praat te krijgen??
Ik heb zo een vermoeden dat je kaspersky AV hebt.
Zet die en ook je firewall uit.

Na de nieuwste Qtek rom, heb ik er gisteren de laatste i-mate rom opgezet.
Mijn eerste indruk is nog positiever dan die over de Qtek

[ Voor 11% gewijzigd door berns op 21-03-2006 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Sick Nick schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:41:
[...]

Een losse muis, als in een computermuis om je cursor mee te besturen :p
Inderdaad, een muis oid op me armsteun want met de stylus is het veel te klein priegelen, en met de muis heb ik zowieso meer ervaring.

Iemand wel eens iets over gezien, een bluetooth muis (geen GPS!, gewoon muis) op de Wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 03:58
Ik betwijfel eerlijk gezegd of dit kan, omdat de wizard niet gemaakt is om computer hardware te herkennen, anders zou je bijv. ook een printer ofzo kunnen aansluiten.

correct me if im wrong, mocht het wel kunnen zou ik dat iig ook zeer handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke rom heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
berns schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 08:41:
[...]

En anders even bij activesync de huidige instellingen voor je telefoon verwijderen. Dan vervolgens telefoon aansluiten. Kan zijn dat je huidige instellingen niet meer kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvos schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:46:
Ik betwijfel eerlijk gezegd of dit kan, omdat de wizard niet gemaakt is om computer hardware te herkennen, anders zou je bijv. ook een printer ofzo kunnen aansluiten.

correct me if im wrong, mocht het wel kunnen zou ik dat iig ook zeer handig vinden.
alsjeblieft:

http://msmobiles.com/news.php/3460.html

die hid2go, is een driver waar alle HIDs (Human Interface Device) mee overweg kunnen, dus bv een logitech bluetooth mouse of keyboard zo moeten lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berns schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 08:41:
[...]

ik heb mijn firewall uit en heb ook getest met mijn virusscanner uit. Maar het werkt nog steeds niet.

Hoe kan ik anders mijn active sync instellingen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Stowaway Bluetooth Mouse voor PDA

Eens kijken of dat gaat werken..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
Op dit moment heb ik de MDA Vario met de nieuwste NL Rom van T-mobile 1.6.2.2 NLD.
Kan ik deze ROM vervangen door een snellere? Van bijvoorbeeld Qtek?

Welke Rom zou ik dan moeten nemen?
Is mijn huidige rom niet beveiligd tegen CID-Unlock?

NLD of ENG maakt me niet veel uit maar voorkeur gaat naar NLD.

[ Voor 12% gewijzigd door Fuske op 21-03-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alles van mijn computer gedeinstalleerd en alles van activesync uit het regeister verwijderd en daarna activesync 4.1 geinstalleerd. En alle instellingen van activesync van mijn mda gehaald.

Maar als ik nu mijn mda aansluit gebeurd er nog steeds niets. Hij maakt geen verbinding.
In het activesync menu staat nu ook niets meer want dat heb ik verwijderd. Ik kan alleen een nieuwe serverinstelling aanmaken maar dat wil ik niet ik wil gewoon rechtstreeks via mijn usb verbinding maken met mijn mda.

Ik heb later ook getest met een mda van iemand anders die wordt gewoon erkent. Damm. Mijn instellingen op mijn mda staan dus verkeerd maar ik zou niet weten wat ik moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
tommy schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:54:
Op dit moment heb ik de MDA Vario met de nieuwste NL Rom van T-mobile 1.6.2.2 NLD.
Kan ik deze ROM vervangen door een snellere? Van bijvoorbeeld Qtek?

Welke Rom zou ik dan moeten nemen?
Is mijn huidige rom niet beveiligd tegen CID-Unlock?

NLD of ENG maakt me niet veel uit maar voorkeur gaat naar NLD.
Installeer gewoon de nieuwste Imate ROM, te vinden op de XDA-developers FTP, is re-te-snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:36:
[...]

Installeer gewoon de nieuwste Imate ROM, te vinden op de XDA-developers FTP, is re-te-snel.
maar niet nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Is dit gedaan door het suikerklontje? Erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Er is toch ook nog geen NL AKU2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:08
Direct push probleempje:

Ik heb vanaf het begin de Imate AKU2 drop staan en push werkte prima tot voor kort. Sinds 2 dagen werkt het niet meer. Als ik handmatig sync gaat alles goed, maar de push methode (daar staat ie wel op (as new items arrive)) die werkt niet. er gaan gewoon 20-30 minuten voor bij en hij gaat niet syncen. ik kan zien dat er wel mail binnen komt omdat ik zelf via cmd line iedere 5 min een mail naar mijn exchange stuur. Als ik dan een keer handmatig sync staan er ineens alle mailtjes.

Als ik de MDA aan de laptop hang dan zou ie ut middels activesync ook moeten doen, en waarrempel daar doet ie ut. Alleen met een nauwkeurigheid van 5 min dus das meer pull dan push

weet iemand een oplossing of heeft iemand dit probleem ook?
Provider is Tmobile

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuk, maar volgens mij ga je zo weer terug naar de laptop. Het grote voordeel van de pocket PC is nu juist dat je dat ding in je zak kan stoppen en niet met een bundel draden en accesoires zit. Bovendien is ie zo klein dat je met een muis m.i.niet echt veel voordeel boven het toverstafje hebt.

Maar goed...dat is mijn mening. Feel free om het ding te kopen. Mij lijkt het onhandig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Heeft iemand ervaring met Wireless Netwerk op de HTC Wizard via SecureW2 Pocket? Hij installeerd hiet alle benodigde certificaten e.d. maar wil maar geen verbinding krijgen (alhoewel het de eerste keer heel even werkte). Kan het zijn dat hij oude instellingen gebruikt ofzo, want ik wis de settings en maak e opnieuw aan maar het werkt maar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:52:
[...]

Netjes hoor en bedankt ga gelijk vanmiddag even krassen, hopen dat ik wat win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:36:
[...]

Zijn er ergens benchmarks of indicaties over hoeveel sneller het wordt?

Kzit er nl ook aan te denken om mn ROM te updaten, maar ik vraag mij af of mn sunnysoft backups nog wel werken...

Die maakt een self-extracting exe van je complete device... werkt prima maar toen ik ooit de rom van mn oude Ipaq geupdate had wou de backup er ook niet meer op terug omdat het OS versie nummer niet meer klopte..

Dus iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

PuCK schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:32:
Heeft iemand ervaring met Wireless Netwerk op de HTC Wizard via SecureW2 Pocket? Hij installeerd hiet alle benodigde certificaten e.d. maar wil maar geen verbinding krijgen (alhoewel het de eerste keer heel even werkte). Kan het zijn dat hij oude instellingen gebruikt ofzo, want ik wis de settings en maak e opnieuw aan maar het werkt maar niet...
Ja hoor, werkt gewoon hier. Is wel vaker naar gevraagd hier. Zowel met de default instellingen als met aangepaste instellingen werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jedego schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 03:11:
Is het mogelijk om de wizard te forceren wifi-g te gebruiken? Mijn router thuis kan namelijk b en g aan, en ik wil dat mijn wizard g gebruikt.
De enige manier waarop je 100% zeker bent, is door je router als g-only in te stellen, wat mij betreft altijd aan te raden. Overigens, denk niet dat je Wizard 54 Mbps aankan, ik meen me zelfs te herinneren dat deze tot 11 Mbps gaat, oftewel ook in g-mode hooguit 'b-snelheid'. Enige voordeel is dat de Wizard met een stuk meer access points verbinding kan maken dan voorheen, wat erg handig is als je bijv ergens in de stad loopt. :p En je AP thuis hoeft niet terug te schakelen naar 802.11b, zodat de rest van je netwerk niet vertraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Nee, met een stuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een stuiver? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:43:
[...]

Zijn er ergens benchmarks of indicaties over hoeveel sneller het wordt?

Kzit er nl ook aan te denken om mn ROM te updaten, maar ik vraag mij af of mn sunnysoft backups nog wel werken...

Die maakt een self-extracting exe van je complete device... werkt prima maar toen ik ooit de rom van mn oude Ipaq geupdate had wou de backup er ook niet meer op terug omdat het OS versie nummer niet meer klopte..

Dus iemand ervaring hiermee?
Sunnysoft wilde bij mij niet terugzetten met een nieuwe versie van het OS. Wel de DB's, maar zaken als registerinstellingen zijn dusdanig anders dat dat en ook een aantal geinstalleerde programma's niet terugwillen, of wel terugwillen, maar je apparaat laten crashen, waarna een garde reset de enige oplossing was (hangen in het windows-mobile startscherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
sinds vorige week heb ik een oppervlakkige kras diagonaal over het touch-screen van de vario lopen.
iemand ervaring met het polijsten van het touch-screen van de vario? of een andere truck voor het maskeren cq repareren van de kras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
K-JAM_WWE_216901_2169101_020710_ship.zip

Is dit de nieuwste Imate?
Dit is de enigste die ik kan vinden?
Weet iemand of deze ook goed werkt met skype, en streaming radio via Pocket Internet Totaal?
En is de nieuwste van Imate dus ook daadwerkelijk de snelste?

[ Voor 14% gewijzigd door Fuske op 21-03-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem: op mijn today-scherm zijn rechtsboven de icoontjes vervormt: Het gprs logo wordt nog goed weergegeven, rechtsdaarvan staat het antenne logo met de streepjes die de verbindingssterkte aangeven: het antennetje zie ik nog wel, de streepjes niet meer. De symbooltjes voor het geluid en de batterij zie ik helemaal niet meer. ik gebruik de laatste i-mate rom en de problemen zijn denk ik veroorzaakt door het gebruik van het programmaatje Registry Wizard 1.0L van XDA developers. Hoe krijg ik deze icoontjes weer terug? voor de duidelijkheid een fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/8616/todaysmall3cn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand misschien hoe ik een grote groep mensen uit mijn contacts snel hetzelfde smsje kan sturen? Ik krijg het niet voor elkaar om meerdere contacts te selecteren? Misschien is er apparte software voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:31:
Ik heb het volgende probleem: op mijn today-scherm zijn rechtsboven de icoontjes vervormt: Het gprs logo wordt nog goed weergegeven, rechtsdaarvan staat het antenne logo met de streepjes die de verbindingssterkte aangeven: het antennetje zie ik nog wel, de streepjes niet meer. De symbooltjes voor het geluid en de batterij zie ik helemaal niet meer. ik gebruik de laatste i-mate rom en de problemen zijn denk ik veroorzaakt door het gebruik van het programmaatje Registry Wizard 1.0L van XDA developers. Hoe krijg ik deze icoontjes weer terug? voor de duidelijkheid een fotootje:

[afbeelding]
Bij mij trad dit bij verschillende roms op door spb pocket plus, die heb jij er zo te zien ook op staan.. Het gekke is dat verwijderen geen zin had. Heb nu een nieuwe rom installatie en daaa pocketbreeze en magicbutton opgezet, dan blijft het wel goed.

Wie kan mij helpen met de mms settings voor t-mobile trouwens? Ik heb er geen cab voor en krijg het niet aan de praat. Nieuwe verbinding naast PIT geeft gedonder met automatisch verbinden in andere programmas, en moet je in de mms-settings bij server e.d. wat invullen, of is dat alleen voor wap-mms?

[ Voor 13% gewijzigd door ToMaSZ op 21-03-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:23:
weet iemand misschien hoe ik een grote groep mensen uit mijn contacts snel hetzelfde smsje kan sturen? Ik krijg het niet voor elkaar om meerdere contacts te selecteren? Misschien is er apparte software voor?
je kunt toch gewoon namen blijven doortikken ; gescheiden, dan krijgen ze allemaal hetzelfde sms-je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wel erg saai, zo'n toestel zonder enig teken erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
Wie kan mij helpen met de mms settings voor t-mobile trouwens? Ik heb er geen cab voor en krijg het niet aan de praat. Nieuwe verbinding naast PIT geeft gedonder met automatisch verbinden in andere programmas, en moet je in de mms-settings bij server e.d. wat invullen, of is dat alleen voor wap-mms?
http://members.home.nl/pi...JAM/Varioinstellingen.pdf

zie startpost

[ Voor 3% gewijzigd door Tall0ne op 21-03-2006 14:59 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.