HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 9

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:40:
Naar aanleiding van de reacties op het forum hier de PocketMusic player geprobeerd omdat deze de toch wel erg handige feature heeft dat het scherm wordt uitgeschakeld na een bepaalde tijd. Handig met name als je het toestel als mp3 player gebruikt en in je broekzak hangt. Deze mogelijkheid bestaat overigens alleen in het zgn. Feature Pack, waar wel voor betaald moet worden (ca. 20 dollar) en werkt niet feilloos; na het aanklikken van een nummer uit de playlist moet je opnieuw de feature aanzetten omdat het scherm anders niet uit gaat.
Misschien begrijp ik je niet helemaal goed, maar het automatisch laten uitgaan van het scherm na een bepaalde tijd wordt volgens mij door alle players ondersteund, zo ook de gratis uitvoeringen. Probeer GSPlayer eens. Je kunt die hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58
Niek_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:32:
Hm, heb ik bijna alles weer goed ingesteld na het installeren van een andere ROM ligt GPRS dwars.

Ik heb de stap voor stap handleiding voor T-Mobile instellingen uit de startpost gebruikt. Net nog een keer helemaal nagelopen waarbij het opviel dat het wachtwoord ongeveer uit 2 x zoveel sterretjes bestond dan dat ik hem ingevoerd had. Wachtwoord opnieuw ingetikt (tmobile) en weer geprobeerd te verbinden.

Krijg echter deze melding: Cannot connect with current connection settings. To change connection settings, tap Settings.

Tsja, daar sta je dan.... :|
Ik neem aan dat je PIT van t-mobile hebt? Het enige wat je dan hoeft in te vullen bij een nieuwe GPRSverbinding is "internet" bij acces point name, voor de rest niets, geen namen of ww. Werkt bij mij wel gewoon met de niewe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:47
Ik lees dit draadje al een tijdje, maar hebben jullie ook wel eens, dat de storage card niet te benaderen is?
Dan moet je het kaartje er even uit en in doen, en dan wordt hij pas weer gezien.
Niet heel erg, maar toch...

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen, sta op punt rom update..
er is qtek ROM versie: 2.17.7.2
en
imate ROM versie: 2.16.7.1
is die qtek gewoon nieuwer dus beter? dus moet ik die hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf hoorde dat bij de I-mate 1.3.x veelmoverbodige dinge werden geïnstalleerd (virusscanner enzo) waardoor die heel traag werd. Dus toen heb ik mijn Vario rom ingeruild voor een Qtek rom.
De Qtek was sneller, maar wel minder stabiel.

Is de huidige I-mate rom voor zover ik heb gelezen, ook een verbetering tov de Qtek 1.3.x rom?

Anders wacht ik tot de nederlandse Qtek 2.x rom uitkomt. Heb tot nu toe alleen engels, frans en deens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
Ik kreeg gisteren een mailtje binnen van de memoryshop dat de 2gig scandisk mini sd beschikbaar is. Heb hem meteen maar bestel. Hoop hem vandaag of morgen binnen te krijgen.

Nog een ander vraagje, weet er iemand nog een goede poker game voor op de vario?

**EDIT**

Mmm ff googlelen had misschien wel handig geweest. Blijkbaar is de Texas Hold'em Poker game for Palm OS & Pocket PC een van de beste maar eens kijken of ik die kan aanschaffen.

[ Voor 28% gewijzigd door SuperKneus op 17-03-2006 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:16:
[...]
Als je het zelfde doet ergens tussen je startmenu knop en je GPRS icoontje krijg je
Internal Use Spy, met een heel verhaal.
iemand enig idee wat dat is en wat je er mee kunt?
Debugging info voor ontwikkelaars, is trouwens al aanwezig vanaf WM2003 net zo als run en clock.

Quote van hier

hwnd : "window handle" this is basically the window number of the current window.

style : obviously some flags describing the window, for example, is it maximised or not, does it have a title, does it have the start button on it, etc etc etc

ex : er?

hwndParent : the window handle of this window's parent, this line also gives the style and "ex" of the parent window. I assume the 0 means this window is root (i.e. has no parent)

hwndOwner : all windows have an owner (the app which created it) - this will give the handle of the main (root) window of that app. Will usually be the same as hwndParent, unless the app has spawned a child which itself has spawned a child.

Class : every window has to have a class, basically speaking it says what "sort" of window this is. Usually every app will have it's own classes of windows, so if I wrote a driving game I might have classes like "radishRacerMain" and "radishRacerScores".

Title : work it out ;)

Window and Client : probably co-ordinates indicating the window size. The "Window" area is the actual visible window, including title bars etc. The "Client" area is the bit available for drawing, i.e. minus the top and bottom bars, scroll bars etc. For those technically illiterate, the "funny looking numbers" are hex

And to answer the big question "Dump the parent?" most likely means "do you want to see this info for the parent as well?" ("dump" means show info about). The reason nothing happens, is that there is no parent in this case (as mentioned above). Try getting the same screen up in, say, a control panel applet. That should give you a valid parent

[ Voor 10% gewijzigd door DeOS op 17-03-2006 08:33 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met mijn SPV C500 heb ik altijd gebruik gemaakt van Jeyo Mobile Companion voor het backupen van mijn SMS boxen. Met dit toestel is het ook mogelijk alleen van de Verzonden items gaan alleen de laatste 10 berichten mee? Als ik de SPV aankoppel weer direct alles. En wil graag een backup van zowel de in- als outboxen maken.

De support van Jeyo is niet alles (op het forum wordt wel over het probleem gesproken maar geen oplossing gegeven) dus hopelijk is hier iemand die het probleem heeft opgelost?

Of is er een andere (gratis of betaalde) mogelijkheid om alleen een backup van de sms boxen te maken? Ben eigenlijk niet op zoek naar een full backup en restore programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwste qtek rom geïnstaleerd en merk weinig verschil in snelheid...
had t-mobile nieuwste nu de qtek 2.17.7.2.
is die imate ookal heeft i lager getal gewoon sneller?
kan me voorstellen dat 17 in het getal voor vendor staat want das bij k-jam 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
N!co schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:16:
[...]

Ik neem aan dat je PIT van t-mobile hebt? Het enige wat je dan hoeft in te vullen bij een nieuwe GPRSverbinding is "internet" bij acces point name, voor de rest niets, geen namen of ww. Werkt bij mij wel gewoon met de niewe rom.
Hulde! Toch raar, voor de nieuwe ROM had ik alles incl. gebruikersnaam en ww ingevuld en werkte het ook. Maar goed, mijn GPRS werkt weer. :)

Heb nu een dagje de nieuwste I-Mate ROM erop staan, niets dan lof. Accutijd lijkt vervijfvoudigd en hij is een stuk sneller. Moet alleen nog de keuze maken tussen MagicButton of SBS Pocket Plus als het programma om prgramma's echt af te sluiten.

Ik krijg daarnaast ook het idee dat er iets niet klopt in m'n scherm. In de taakbalk, bovenin staan van links naar rechts de volgende gegeevns.
Windows-vlaggetje - Start - Syncicoon - Signaalsterkte - Luidsprekertje - Batterijstatus. Rare is dat batterijstatus voor de helft afgebroken lijkt te zijn en er vervolgens niks meer staat tot het einde van het scherm. Normaal staat hier toch de tijd? Zie ook onderstaande foto.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/scherm.JPG
Lijkt wel alsof er ' iets' staat wat niet goed weergegeven wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door Niek_ op 17-03-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek_ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:46:
Normaal staat hier toch de tijd? Zie ook onderstaande foto.
[afbeelding]
algemeen bekend dat met nieuwere roms die tijd er niet emer staat.. behoorlijk irritant mrjah, zal binnenkort wel iemand komen met een eigen tootltje..

IEMAND????
had t-mobile nieuwste
nu de qtek 2.17.7.2.

is die imate rom sneller (ookal heeft i lager versienummer)?

ennnnnnnnnnnn> als je rom update doet veranderd dan ook de extended rom? heb reset gedaan teon extended ging installe omdat k niet wist welke extended die ging installeren...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 10:16 . Reden: toevoegingetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:55:
[...]

algemeen bekend dat met nieuwere roms die tijd er niet emer staat.. behoorlijk irritant mrjah, zal binnenkort wel iemand komen met een eigen tootltje..

IEMAND????
had t-mobile nieuwste
nu de qtek 2.17.7.2.

is die imate rom sneller (ookal heeft i lager versienummer)?

ennnnnnnnnnnn> als je rom update doet veranderd dan ook de extended rom? heb reset gedaan teon extended ging installe omdat k niet wist welke extended die ging installeren...
Je post 2x hetzelfde, gebruik dan de edit-knop. Je kan de klok in de taakbalk gewoon aanzetten voor in programma's (alleen niet op today screen, maar daar kan je hem weer in de today plugin zien). Snelheid qtek en i-mate aku2... ik heb nog geen benchmark gezien, ik zou zeggen... probeer het zelf.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:35:
Je post 2x hetzelfde, gebruik dan de edit-knop.
in het kader van ik ga er niet tegen in:
gozer ik geef reactie op iemands vraag en herhaal mijn vraag (LEES GVD er staat zelfs nog edit, omdat ik dat later heb toegevoegd.. ok maar rustig aan jij bent de man

Modbreak:Hoewel het niet nodig was van ToMaSZ om op jouw post te reageren was de opzet hiervan niet beledigend. Jouw reactie hierop gaat dan ook te ver. Overigens heeft hij wel gelijk. Hoewel je gerust nogmaals had mogen posten om antwoord te geven op die vraag is het niet toegestaan je eigen vraag binnen 24 uur te kicken.

[ Voor 33% gewijzigd door Eggy op 17-03-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
ToMaSZ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:35:
[...]

Je post 2x hetzelfde, gebruik dan de edit-knop. Je kan de klok in de taakbalk gewoon aanzetten voor in programma's (alleen niet op today screen, maar daar kan je hem weer in de today plugin zien). Snelheid qtek en i-mate aku2... ik heb nog geen benchmark gezien, ik zou zeggen... probeer het zelf.
Nee, dat werkt niet, zie de klok nu wel in de andere programma's maar ik blijf dat lege vakje (zie foto paar posts hierboven) houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd erg veel last van dat ik het programma scherm niet meer gesloten krijgt. Ook niet met magic button.
Als ik op vandaag druk in het startscherm blijft ie gewoon staan op programma's

Verder blijft ie alles wel gewoon doen,

Is een soft-reset de enige oplossig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek_ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:46:
[...]

Hulde! Toch raar, voor de nieuwe ROM had ik alles incl. gebruikersnaam en ww ingevuld en werkte het ook. Maar goed, mijn GPRS werkt weer. :)

Heb nu een dagje de nieuwste I-Mate ROM erop staan, niets dan lof. Accutijd lijkt vervijfvoudigd en hij is een stuk sneller. Moet alleen nog de keuze maken tussen MagicButton of SBS Pocket Plus als het programma om prgramma's echt af te sluiten.

Ik krijg daarnaast ook het idee dat er iets niet klopt in m'n scherm. In de taakbalk, bovenin staan van links naar rechts de volgende gegeevns.
Windows-vlaggetje - Start - Syncicoon - Signaalsterkte - Luidsprekertje - Batterijstatus. Rare is dat batterijstatus voor de helft afgebroken lijkt te zijn en er vervolgens niks meer staat tot het einde van het scherm. Normaal staat hier toch de tijd? Zie ook onderstaande foto.
[afbeelding]
ligt niet aan de i-mate ROM: de Qtek S200 is voorzien van de nieuwste QtekRom en geeft precies hetzelfde beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Niek_ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:11:
[...]

Nee, dat werkt niet, zie de klok nu wel in de andere programma's maar ik blijf dat lege vakje (zie foto paar posts hierboven) houden.
Je bedoelt dat lege vakje naast je batterij-indicator? Die heb ik idd ook, dat is in alle AKU2 ROM's, de qtek test had dat ook al. Het lijkt of die ruimte gereserveerd blijft voor een evt. sluitknop. Wel valt als je spb pocket+ installeert alles rechts van de helft van je GSM-icoontje weg... heel apart. Pocketbreeze heeft hier geen last van.

[ Voor 8% gewijzigd door ToMaSZ op 17-03-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het kader van de nostalgie wil ik dit ook proberen. Alles werkt, ook het in landscape mode krijgen, maar niet om weer uit het settingsmenu te komen en een nieuw spel te starten! Iemand een idee wat de "escape" knop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:43:
[...]

In het kader van de nostalgie wil ik dit ook proberen. Alles werkt, ook het in landscape mode krijgen, maar niet om weer uit het settingsmenu te komen en een nieuw spel te starten! Iemand een idee wat de "escape" knop is?
Het envelopje, dus de linkerboven softkey, of in landscape de linkertoets onder het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Weet iemand of ik de agena en mail kan laten synchroniseren met Rainlendar en Thunderbird zonder Outlook te gebruiken?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 12:51
Ik weet niet of het hier al langs gekomen is, maar iemand heeft de service manual van de HTC Wizard op weten te duikelen. Zie hier.

There is no spoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Voor de mensen die zich net zo als mij mateloos ergeren aan de beperkte functionaliteit van pocket msn is er nu een (tot nu toe) gratis alternatief. Agile Messenger heeft namelijk een publieke alpha versie beschikbaar gesteld via xda. Hier zijn ook bugs te melden.
Ondersteunt:
  • MSN
  • XMPP
  • Google talk
En je kunt foto's versturen tijdens je gesprek (zelf nog niet getest).

Er zullen ongetwijfeld nog wat kinderziektes in zitten (zoals het niet helemaal goed weergeven van de tabjes in landscape modus) maar bij mij werkt ie echter perfect op dit moment en ik vind het een verademing t.o.v. standaard pocket msn.

Hij is hier te downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/5505_1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door DeOS op 17-03-2006 14:41 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Iemand al iets gehoord over de releasedatum van de NL ROM van QTEK?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

SuperKneus schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 07:41:
Ik kreeg gisteren een mailtje binnen van de memoryshop dat de 2gig scandisk mini sd beschikbaar is. Heb hem meteen maar bestel. Hoop hem vandaag of morgen binnen te krijgen.
Ik heb dit al eerder gevraagd, maar nooit antwoord gehad. Nog maar eens...

Weet iemand of die 2Gb dingetjes sneller zijn dan de 512Mb die je van T-Mobile erbij krijgt? Ik heb nl de indruk dat dat ding retetraag is. Ligt dat aan de interface of aan het kaartje; ofwel: heeft een sneller kaartje (indien verkrijgbaar) zin?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adviseerd men de qtek nieuwste rom of de k-jam...? (soz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:08:
adviseerd men de qtek nieuwste rom of de k-jam...? (soz)
Er zit tussen beide roms niet echt veel verschil. Ik heb gelezen dat de core OS build hetzelfde is gebleven. Het verschil steekt echter in de extended rom, daarover moet je zelf maar wat info zoeken, over wat jij belangrijk acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de imate rom geeft hij in de extended rom skype en nog wat proggies die je toestel vertragen en geeft ook een provider optie..de qtec heeft dat niet zitten in de extended rom dus als je er voor gaat ga dan voor de Qtek rom....

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Als je het customisen voorkomt installeert hij de extended ROM ook niet, dat heb ik bij mijn I-mate ROM gedaan, dus dan maakt dat ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik heb vandaag eindelijk mijn Vario in ontvangst mogen nemen... doa :(

Op het moment dat ik het toestel inschakel gaat het scherm aan en heb ik een mooie zaklamp. Meer dan een wit scherm krijg ik niet te zien.

Wanneer ik het toestel via ActiveSync verbind kan ik er wel op navigeren.

Harde en soft resets zijn gedaan maar ik krijg er helaas geen beeld op.

Ik kan maandag een nieuwe aanvragen maar ik heb al zo lang moeten wachten tot deze binnen was.
Omruilen in een T-Mobile shop zit er helaas niet in. Beleid is beleid maar dat de verkoper hem niet met een ander model wilde omruilen waarop hij de mijne uit voorraad op garantie weg kon doen vond ik een beetje kinderachtig.

Ik heb er weinig hoop op maar heeft iemand misschien nog een suggestie?

Het lijkt trouwens ook dat het apparaat vrij heet word bij de toetsen onder het scherm wanneer ik hem aan de lader hang? Is dat normaal? (echt heet, niet handwarm of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:49
RolfLobker schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 22:45:
Ik heb er weinig hoop op maar heeft iemand misschien nog een suggestie?

Het lijkt trouwens ook dat het apparaat vrij heet word bij de toetsen onder het scherm wanneer ik hem aan de lader hang? Is dat normaal? (echt heet, niet handwarm of zo)
Hmmm flash em es opnieuw met de originele T-mobile rom., maarja, misschien beetje riskant voor iemand die m nog moet opsturen.

Voor de rest wordt die van mij toch echt niet warm onder de toetsen.

Ik heb nu trouwens iets raars. Hij zegt bij mij dat ik 1 unread text message in mijn inbox heb, terwijl ik net mijn inbox heb leeggegooid. Ze waren al niet unread, maar nu zijn ze weg en staat er nog steeds dat er 1 ongelezen in staat.

Ook ben ik benieuwd of er al een oplossing is voor het probleem met TomTom, dat hij in standby gaat als je lang navigeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
sorted.bits schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:38:
Ook ben ik benieuwd of er al een oplossing is voor het probleem met TomTom, dat hij in standby gaat als je lang navigeert.
Is dat niet gewoon een kwestie van powersaving opties van ofwel de battery, of het display aanpassen?
Was iig. wel zo met wm2003 icm TT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
sorted.bits schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:38:
[...]
Hmmm flash em es opnieuw met de originele T-mobile rom., maarja, misschien beetje riskant voor iemand die m nog moet opsturen.
Done, helaas geen verschil.

Ik vrees dat het opsturen word en ben bang dat het wel zo'n 3 weken zal gaan duren eer ik een nieuwe heb.

Inmiddels wel gereageerd op een advertentie van iemand die een MDA Pro wil ruilen tegen een Vario met bijbetaling. Ook een leuk toestel en als ik die per direct kan ruilen terwijl hij wacht op de garantie ga ik over op een ruil. Heb aangeboden € 50,- bij te willen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
DeOS schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:35:
Voor de mensen die zich net zo als mij mateloos ergeren aan de beperkte functionaliteit van pocket msn is er nu een (tot nu toe) gratis alternatief. Agile Messenger heeft namelijk een publieke alpha versie beschikbaar gesteld via xda. Hier zijn ook bugs te melden.
Ondersteunt:
  • MSN
  • XMPP
  • Google talk
En je kunt foto's versturen tijdens je gesprek (zelf nog niet getest).

Er zullen ongetwijfeld nog wat kinderziektes in zitten (zoals het niet helemaal goed weergeven van de tabjes in landscape modus) maar bij mij werkt ie echter perfect op dit moment en ik vind het een verademing t.o.v. standaard pocket msn.

Hij is hier te downloaden.

[afbeelding]
Te gek deze versie van Agile. Ik had de vorige beta versie voor ppc al draaien, maar deze is veel uitgebreider en incl google. _/-\o_

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het gebruikersforum van Qtek.nl heb ik onlangs een link geplaatst naar de ftp-site van xda-developers. Dit omdat de nieuwe rom die al dagen uit is nog steeds niet door qtek.nl wordt aangeboden. Omdat ik al veel profijt van deze nieuwe versie heb gehad, wilde ik dat delen met anderen aldaar. Qtek.nl nam mij dat niet in dank af en stuurde de volgende pm:
Het aanbieden van of verwijzen naar ROM updates (firmware) van andere aanbieders dan degene van waar u uw toestel heeft betrokken is illegaal. Daarnaast verspeelt een gebruiker met het installeren van deze firmware elk recht op garantie en support. Het verwijderen van dergelijke content is dan ook om twee reden:

1) Het is illegaal. Hiervoor kunt u strafrechtelijk worden vervolgd.

2) Om niets vermoedende gebruikers te beschermen tegen deze illegale praktijken die op basis van 'advies' van anderen worden uitgevoerd en vervolgens een niet (goed) functionerend toestel bezitten zonder enige vorm van ondersteuning of garantie.

Bij meerdere malen overtreden van de regels van het Qtek gebruikersforum op basis van bovenstaande wordt u de toegang tot het forum per direct ontnomen.

Met vriendelijke groet,

Qtek Nederland
Ik heb meteen gereageerd dat ze nogal hard van stapel lopen, zeker voor een eerste keer. Het gaat ten eerste om een officiele Qtek-rom dus illegaal zou ik het niet willen noemen. Ten tweede bied ik niet zelf de rom aan, maar wijs hooguit de weg. Punt 1 is natuurlijk je reinste opnaaierij. Ik heb ze dan ook met klem gevraagd te stoppen met deze pertinente leugen.

De claim dat ik geen garantie meer zou hebben als ik op eigen houtje een nieuwe rom op mijn pda installeer, kunnen ze ook nooit volhouden. Ik mag met mijn eigendom doen wat ik wil. Als ik het toestel verder normaal behandel en er ontstaat buiten mijn schuld om een hardwaredefect dan moeten ze mijn garantie gewoon erkennen, met of zonder update en CID unlock.

Voorheen had ik een redelijk positief beeld van Qtek maar deze gestapo-trekjes hebben dat met een shock veranderd. :|

In het verlengde hiervan:

Ongelofelijk hoe de software-industrie zelf een steeds criminelere vorm aan begint te nemen als het op beschermen van 'intellectueel eigendom' aankomt. Nog even en de straf op 'illegale software' is groter dan op bijv een roofoverval. Misschien overdrijf ik nu, maar iets in mij zegt dat dat niet geheel ondenkbaar is. Het wordt tijd dat freeware ook op de pda goed tot ontwikkeling komt. Alleen jammer dat dergelijke apparaten (nog) niet zonder software verkocht worden. Begrijp me niet verkeerd: ik draai ook Windows op mijn pc, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch op linux aangewezen zal zijn, mede gezien de enorme bloatware vormen die windows (vista) aan begint te nemen. Om nog maar te zwijgen over de aanhoudende beveiligingsrisico's (en de voor nog meer bloatware zorgende lapmiddeltjes ertegen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
tomtom tipje, kopieer alle files van de 5.21 update over je 5.0 install (inc setup.exe) en je kunt tomtom zo installeren op de vario , alleen kun je de stemmen niet mee installeren , die moet je handmatig in het juiste mapje zetten. de kaarten kun je in de root van je sd dumpen. ZIP staat bij mij in mijn documenten , de voices in het tomtom mapje met de do_not_remove file in de root van de vario , en in het tomtom mapje in mijn documenten staat een file CurrentMap.txt (leeg)

werkt bij mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
hemiparo schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:35:
Met mijn SPV C500 heb ik altijd gebruik gemaakt van Jeyo Mobile Companion voor het backupen van mijn SMS boxen. Met dit toestel is het ook mogelijk alleen van de Verzonden items gaan alleen de laatste 10 berichten mee? Als ik de SPV aankoppel weer direct alles. En wil graag een backup van zowel de in- als outboxen maken.
Ben nog even aan het proberen geweest en nu worden er 48 berichten ingeladen... bizarre is alleen dat het programma aangeeft: 1536 Total, 0 unread, 48 downloaded.
En waarom het er nu 48 zijn en gisteren 10... geen idee. De enige optie die er is om het aantal te downloaden te berichten aan te passen heb ik al geprobeerd (0 is alles en elk ander getal natuurlijk dat aantal, zowel bij 0, 48, 2000 en 1000 komen er maar 48 binnen).
Nergens kan ik een optie vinden om meer of minder berichten te downloaden... waarmee kan ik nog meer sms berichten bewaren en later terugzetten?

EDIT: de berichten die zijn binnengekomen op de Vario komen wel binnen... de berichten die op de SPV zijn binnengekomen (en via de backup ook op de Vario zitten) komen niet in de computer... terwijl ze dus wel in de Vario zitten. Daarin moet dus het probleem (en oplossing?) zitten...

[ Voor 13% gewijzigd door hemiparo op 18-03-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt MMS bij T-Mobile mensen met laatste i-mate rom? Verzenden lijkt wel aan te komen, maar ontvangen ho maar, alleen bericht dat er een bericht is en na drie dagen dat bericht expired is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 03:44:
Op het gebruikersforum van Qtek.nl heb ik onlangs een link geplaatst naar de ftp-site van xda-developers. Dit omdat de nieuwe rom die al dagen uit is nog steeds niet door qtek.nl wordt aangeboden. Omdat ik al veel profijt van deze nieuwe versie heb gehad, wilde ik dat delen met anderen aldaar. Qtek.nl nam mij dat niet in dank af en stuurde de volgende pm:

[...]

.

De claim dat ik geen garantie meer zou hebben als ik op eigen houtje een nieuwe rom op mijn pda installeer, kunnen ze ook nooit volhouden. Ik mag met mijn eigendom doen wat ik wil. Als ik het toestel verder normaal behandel en er ontstaat buiten mijn schuld om een hardwaredefect dan moeten ze mijn garantie gewoon erkennen, met of zonder update en CID unlock.
Zou ik zo snel niet zeggen. Kijk maar eens goed naar de wetgeving op het gebied van intellectuele software. SW wordt namelijk in licencie gegeven en nooit eigendom. Qtek heeft dus wel degelijk gelijk in dit geval

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je gelijk??? als je een legaal imei nummer invult kan je toegang krijgen tot een nieuwere rom file terwijl ik een branded locked toestel koop bv een M3000 dat gewoon eigenlijk een QTEK is maar met provider software. Dan mag zo`n provider ook nog eens bepalen of hun de nieuwe rom uit brengen en zo niet heb je pech nou dat is echt te behappen mag dus blijven zitten met een brakke oude rom vol met fouten en mensen die bv 500 euries neer leggen mogen doen met het toestel wat ze willen. Ik geef de bovenste poster gelijk als ik een toestel koop mag ik er mee doen wat ik wil en deze kartel praktijken moeten wij als gebruikers eens aan pakken. Zie de HP pocket pc`s koop je een nieuwe komt er een jaar later weer een nieuwe lijn uit met een nieuwere rom en geen support op de oude toestellen meer. Zo dwingen ze je tot aanschaf van een nieuwe serie!!... En dit terwijl de meeste gebruikte beta rom`s < kan het weten als beta tester voor microsoft> gewoon op oudere versie`s ook getest worden en werken. Dan komen ze met het argument dat je toestel te langzaam is of een andere reden.... walgelijk die regels lijkt casema wel...........

greets marco :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is misschien handiger om voor die discussie een nieuwe thread te openen, want ik denk dat jullie hier niet 1-2-3 uit zijn. Dat gedoe met ROM ligt juridisch gezien niet zo simpel in ieder geval, wat je er ook van mag vinden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:56:
Werkt MMS bij T-Mobile mensen met laatste i-mate rom? Verzenden lijkt wel aan te komen, maar ontvangen ho maar, alleen bericht dat er een bericht is en na drie dagen dat bericht expired is.
Ik heb denk ik het zelfde probleem gehad. Steeds melding dat ik een MMS had, maar ze niet kunnen downloaden.

Voor ik overstapte naar de I-Mate Rom heb ik de T-Mobile extended rom gesaved.

Vervolgens heb ik de volgende 5 cab files uit die extended rom over de I-Mate rom heen geinstaleerd en het probleem was opgelost. Deze informatie heb ik uit de startpost. Of ze allemaal nodig zijn weet ik niet, maar het werkt. Zorg er voor dat je ze backupt, want na de installatie zijn ze weg.

CAB-Customization-TMNL-Wizard-01-04-03oct05.CAB >>> MMS instellingen

CAB-Customization-WapPush-TMO-Wizard-Aug11.CAB >>> WAP instellingen

CAB-DATEamil-Wizard-TMONL-24jul05-DataBase.CAB >>> E-mail instellingen voor Nederlandse providers

Signed_TMO_EU_UA_051003.sa.CAB >>> IE settings (user agent enzo) en MMS kopje onder berichten

Signed_UNI_TMONL_Conn_112101.CAB >>> MMS en internet instellingen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Na veel lezen ben ik er nog steeds niet uit.

Ik wil bij T-mobile de mda Vario gaan bestellen. Het enige wat ik zeker wil weten is:

kan ik gebruik maken van ieder willekeurig (bijvoorbeeld thuis) draadloos netwerk of is de T-mobile versie alleen ingesteld voor de T-mobile hot-spots?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davhor schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:33:
Na veel lezen ben ik er nog steeds niet uit.

Ik wil bij T-mobile de mda Vario gaan bestellen. Het enige wat ik zeker wil weten is:

kan ik gebruik maken van ieder willekeurig (bijvoorbeeld thuis) draadloos netwerk of is de T-mobile versie alleen ingesteld voor de T-mobile hot-spots?
Er zit gewoon WLAN in dus je kan van ieder draadloos netwerk gebruik maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fout in de Start Post:

EnableIndicator moet in Keybd ipv Keyb. Anders werkt het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vrouw en ik hebben beide een mda vario dit omdat we na het synchroniseren via onze laptop, altijd gelijk lopen echter nu onze toestellen gelijk hebben uitgestaan willen ze beide niet meer opstarten (lijkt wel afgesproken werk) halverwege het opstart menu krijgen we een agenda reminder die niet meer weg gaat uit het opstartmenu en er voor zorgt dat het toestel vast loopt.
Resetten tijdens het opstarten heeft er voor gezorgd dat de beide toestellen niet meer aan willen
wie weet raad ? alvast bedankt Rob en Margriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:18:
mijn vrouw en ik hebben beide een mda vario dit omdat we na het synchroniseren via onze laptop, altijd gelijk lopen echter nu onze toestellen gelijk hebben uitgestaan willen ze beide niet meer opstarten (lijkt wel afgesproken werk) halverwege het opstart menu krijgen we een agenda reminder die niet meer weg gaat uit het opstartmenu en er voor zorgt dat het toestel vast loopt.
Resetten tijdens het opstarten heeft er voor gezorgd dat de beide toestellen niet meer aan willen
wie weet raad ? alvast bedankt Rob en Margriet
Ik denk dat een hardreset uitkomst bied, alle gegevens gaan dan wel helaas verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Hey mede i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000 liefhebbers

Vraagje zodra ik bij TomTom de flitspalen installer als poi via flitspaal.nl werkt de navigatie vertraagd is dit bij jullie ook het geval? Zoja komt het dan dat de telefoon te traag is? Of kan het opgelost worden?

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 03-09 23:03
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:34:
Hoe bedoel je gelijk??? als je een legaal imei nummer invult kan je toegang krijgen tot een nieuwere rom file terwijl ik een branded locked toestel koop bv een M3000 dat gewoon eigenlijk een QTEK is maar met provider software. Dan mag zo`n provider ook nog eens bepalen of hun de nieuwe rom uit brengen en zo niet heb je pech nou dat is echt te behappen mag dus blijven zitten met een brakke oude rom vol met fouten en mensen die bv 500 euries neer leggen mogen doen met het toestel wat ze willen. Ik geef de bovenste poster gelijk als ik een toestel koop mag ik er mee doen wat ik wil en deze kartel praktijken moeten wij als gebruikers eens aan pakken. Zie de HP pocket pc`s koop je een nieuwe komt er een jaar later weer een nieuwe lijn uit met een nieuwere rom en geen support op de oude toestellen meer. Zo dwingen ze je tot aanschaf van een nieuwe serie!!... En dit terwijl de meeste gebruikte beta rom`s < kan het weten als beta tester voor microsoft> gewoon op oudere versie`s ook getest worden en werken. Dan komen ze met het argument dat je toestel te langzaam is of een andere reden.... walgelijk die regels lijkt casema wel...........

greets marco :X
Voorop gesteld een M3000 is geen gerebrandde Qtek. Het zijn allebei verschillende uitvoeringen van de HTC Wizard.
Als jij jaren terug een Dell PC gekocht hebt en hij doet het niet met je WinXP, kan ik me ook voorstellen dat ze hem bij de garantie niet accepteren. Ze zeggen simpel, zet je de recovery cd's erop en hij doet hij het nog niet, kan je hem altijd nog insturen.
Als jij een Qtek rom op een M3000 gezet hebt en je biedt hem aan met een orginele Qtek rom, hebben ze hem maar aan te nemen.
Maar jij koopt een goedwerkend toestel maar daarmee nog niet het recht om een illegaal van het net geplukte besturingssysteem erop te knallen. M.a.w. je mag met het toestel doen wat je wilt, maar niet met het besturingssysteem. Microsoft verkoopt dat niet los, dat wist je voordat je het toestel kocht en heb je dat maar te accepteren.
Dat Qtek en Imate wat fanatieker zijn met rom updates is misschien wel de meerwaarde van die merken. Ze zijn niet voor niets duurder. En als jij een Vario of een M3000 koopt kan een telefoonmaatschappij het geen moer schelen of je wel of niet bepaalde functies hebt op je toestel, als je maar kan bellen, smsen, mmsen of welke dienst je afgenomen hebt op je toestel. De rest interesseert ze simpelweg geen bal.
Je kan het kartel praktijken noemen maar dit wist je van te voren. Je hebt met zo'n wizard 4 verschillende uitvoeringen en daar kon je uit kiezen voordat je hem kocht.

[ Voor 1% gewijzigd door Rudi Vader op 18-03-2006 22:57 . Reden: typo's ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Als ik met mijn standaard T-Mobile room een videostreaming file kijk van bijvoorbeeld 580Kbps gaat dit erg schokkend, ook als ik mijn processor overclock naar 252Mhz, nu wilde ik weten of dit met de nieuwe I-mate of QTek ROM beter gaat. Iemand die het misschien eens wil testen op z'n Wizard? Anders vind ik dit wel een goed punt om over te stappen naar een nieuwe ROM.

Linkje naar steaming TV voor je PDA:

http://www.pocketpcmedia.nl/tv_dutch.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@roy1985
Vraag me af of een hard reset kan als het toestel al niet aan gaat, los daar van tis toch niet normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:11:
[...]

Zou ik zo snel niet zeggen. Kijk maar eens goed naar de wetgeving op het gebied van intellectuele software. SW wordt namelijk in licencie gegeven en nooit eigendom. Qtek heeft dus wel degelijk gelijk in dit geval
Maar als ik al van mijn garantie gebruik moet maken dan is dat in 99 van de 100 gevallen vanwege een hardwareprobleem. Software kan ik zelf wel vervangen. En laat die hardware nou net wél mijn eigendom zijn! Als Qtek dan mijn hardware niet wil repareren omdat ik met de software heb zitten kloten dan komen ze bedrogen uit (tenzij dat hardwareprobleem aantoonbaar door de gebruikte software is ontstaan). Ik vrees alleen dat, in het geval dat Qtek inderdaad moeilijk doet, mijn recht halen nog niet makkelijk zou zijn.

Vandaag ontdekte ik dat de display uitgaat tijdens een telefoongesprek. Met de oude rom gebeurde dat niet. Scheelt weer energie :).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
"Jeugdjournaal met gebarentolk" loopt vloeiend in de High versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
matthijst schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:42:
[...]

"Jeugdjournaal met gebarentolk" loopt vloeiend in de High versie....
I-Mate ROM? Overclocked of gewoon standaard? Bedankt voor het testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Razer schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:44:
[...]

I-Mate ROM? Overclocked of gewoon standaard? Bedankt voor het testen :)
Imate ROM, standaard overclocked op 242.
Heb net de clip van Biggie - Nasty Girl gechecked en die stotterde wel, hoewel hij veel lagere kbps had, maar ga er vanuit dat dat een coderingsprobleem is... Neem aan dat ze bij de NOS wel weten hoe ze hun streams moeten coderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Dit topic is niet bedoeld voor het bespreken van bedrijven zoals Qtek en hun garantie beleid.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:54:
[...]
Je kan het kartel praktijken noemen maar dit wist je van te voren. Je hebt met zo'n wizard 4 verschillende uitvoeringen en daar kon je uit kiezen voordat je hem kocht.
Dan kon ik zeker ook van tevoren weten dat deze firmware vastlopers heeft aan alle kanten en dat kan ik niet bekiezen via een website.....
En klagen bij een provider helpt niets gewoon ` oplossing een rom downloaden via qtek en mijn problemen waren grotendeels opgelost jammer voor die garantie als ik dat wil knal ik gewoon eff die orange rom terug toch.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op zondag 19 maart 2006 @ 00:38:
Dit topic is niet bedoeld voor het bespreken van bedrijven zoals Qtek en hun garantie beleid.
Mee eens, maar het is misschien wel handig om er op te wijzen dat Qtek de ROM-praktijken hier sterk afkeurt en dat mensen die eventueel een beroep moeten doen op hun garantie daar goed van op de hoogte zijn. Maar goed, back on topic dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:12
Ik heb hem nu 2 weken de Vario en heb er gisteren de nieuwste Qtek rom opgezet.
Het gaat allemaal wat sneller nu, ik ben zeer tevreden met deze rom.
Heb wel eerst de T-Mobile rom die erop zat gedownload, zodat ik die kan terugzetten in geval van garantie. Als dat niet lukt zijn er nog andere onorthodoxe methodes om de technische dienst zand in de
ogen te strooien. Je weet dan ook zeker dat hij niet gerepareerd maar omgeruild terugkomt.

Naast de adaptec charge & go heb ik later ook een 4xAA >miniUSB charger gekocht bij digitalsonline.
10.000mAh bij de hand. Gebruikers die op zoek zijn naar een AA-charger moeten deze hebben.
[ Battery Extender voor Qtek 9100, MDA Vario, K-Jam, SPV M3000 ]
De Charge & Go blijkt toch niet zo handig met zijn 1 AA`tje erin. Het kabeltje ertussen is ook erg kort.
Als je alleen de charger besteld bij digitalsonline, kan je beter voor brievenbus zending kiezen.
Kies je voor pakketlevering (5€ ,komt het alsnog in een envelop met 1,7€ port erop)

Ik kwam er ook achter dat Remotely Anywhere gewoon werkt op WM5. Er worden aangepaste pda-pagina`s gegenereerd. File transfer was overzichtelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door berns op 19-03-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:15
berns schreef op zondag 19 maart 2006 @ 09:24:
Ik heb hem nu 2 weken de Vario en heb er gisteren de nieuwste Qtek rom opgezet.
Het gaat allemaal wat sneller nu, ik ben zeer tevreden met deze rom.
Heb wel eerst de T-Mobile rom die erop zat gedownload, zodat ik die kan terugzetten in geval van garantie. Als dat niet lukt zijn er nog andere onorthodoxe methodes om de technische dienst zand in de
ogen te strooien. Je weet dan ook zeker dat hij niet gerepareerd maar omgeruild terugkomt.

Naast de adaptec charge & go heb ik later ook een 4xAA >miniUSB charger gekocht bij digitalsonline.
10.000mAh bij de hand. Gebruikers die op zoek zijn naar een AA-charger moeten deze hebben.
[ Battery Extender voor Qtek 9100, MDA Vario, K-Jam, SPV M3000 ]
De Charge & Go blijkt toch niet zo handig met zijn 1 AA`tje erin. Het kabeltje ertussen is ook erg kort.
Als je alleen de charger besteld bij digitalsonline, kan je beter voor brievenbus zending kiezen.
Kies je voor pakketlevering (5€ ,komt het alsnog in een envelop met 1,7€ port erop)

Ik kwam er ook achter dat Remotely Anywhere gewoon werkt op WM5. Er worden aangepaste pda-pagina`s gegenereerd. File transfer was overzichtelijk.
die ben ik vergeten eerst te downloaden, heb je die ergens nog online staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 02:27:
[...]

Dan kon ik zeker ook van tevoren weten dat deze firmware vastlopers heeft aan alle kanten en dat kan ik niet bekiezen via een website.....
En klagen bij een provider helpt niets gewoon ` oplossing een rom downloaden via qtek en mijn problemen waren grotendeels opgelost jammer voor die garantie als ik dat wil knal ik gewoon eff die orange rom terug toch.... >:)
Als men jou een ondeugdelijk product verkoopt, kan je de verkoper aansprakelijk stellen. Dat geeft jou nog niet het recht bij een ontevreden reactie om illegaal een rom te downloaden en dan of bij Qtek of bij Orange garantie te claimen.
Wat ik al zeg, als Orange vindt dat je gewoon al hun diensten van ze kan gebruiken, is voor hun vaak de kous af (niet dat ik dit een correcte reactie vindt!!!). Orange verkoopt belminuten en waar dat op gebeurd, is bijzaak.
Dan had je de Qtek of I-Mate voor een paar honderd euro meer moeten kopen, die zijn eerder bereid om jouw apparaat volledig te ondersteunen. Men vindt bij een telecomprovider eigenlijk misschien wel dat je geen eisen kan stellen aan bepaalde dingen, simpelweg omdat je er ook niet voor betaald heb.
Ik verwacht ook niet dat er een Rom update komt voor de Vario of M3000 met de pushmail functies, als de provider zelf de dienst niet aanbied.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Eggy schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:02:

Brodit Car Holders

[afbeelding]

Een selectie van zowel actieve als passieve autohouders.
Weet er iemand als deze Draaibaar zijn? vertikaal en horizontaal?

[ Voor 18% gewijzigd door mistercash op 19-03-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:36:
[...]

Ik heb denk ik het zelfde probleem gehad. Steeds melding dat ik een MMS had, maar ze niet kunnen downloaden.

Voor ik overstapte naar de I-Mate Rom heb ik de T-Mobile extended rom gesaved.

Vervolgens heb ik de volgende 5 cab files uit die extended rom over de I-Mate rom heen geinstaleerd en het probleem was opgelost. Deze informatie heb ik uit de startpost. Of ze allemaal nodig zijn weet ik niet, maar het werkt. Zorg er voor dat je ze backupt, want na de installatie zijn ze weg.

CAB-Customization-TMNL-Wizard-01-04-03oct05.CAB >>> MMS instellingen

CAB-Customization-WapPush-TMO-Wizard-Aug11.CAB >>> WAP instellingen

CAB-DATEamil-Wizard-TMONL-24jul05-DataBase.CAB >>> E-mail instellingen voor Nederlandse providers

Signed_TMO_EU_UA_051003.sa.CAB >>> IE settings (user agent enzo) en MMS kopje onder berichten

Signed_UNI_TMONL_Conn_112101.CAB >>> MMS en internet instellingen
Die ben ik dus kwijt nu. Maar omdat ik originele t-mobile mda heb is het denk ik mgeen probleem om deze naar mij toe te zenden? e-mail staat in profiel. Zou je erg dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59
Ok, naar eindeloos gedebateerd te hebben met mezelf, reviews lezen, en deze topics een beetje doorbladeren heb ik dan eindelijk besloten dat ik dat ding ga kopen (w0h00t).

Ik heb alleen nog een paar vraagjes:

- Ik heb gelezen dat Skype werkt, als je hem lichtelijk overclocked (naar 216mhz geloof ik). Kun je Skypen met GPRS of is dit echt niet te verstaan (licht gekraak wel uiteraard, maar het gaat mij of je een redelijk gesprek kunt voeren). En Hoe is de kwaliteit bij WiFi?

- Wat voor informatie kun je kwijt in het contact gedeelte, volledig NAW of alleen telefoonnummers?

- De schermprotector van T-Mobile, is die écht zo kut erop te krijgen of is het een doem verhaal (cq. zijn er ook succesverhalen of moet op zoek gaan naar een andere ;)).

- Wat zijn ervaringen van de headset met mic die erbij geleverd wordt, is dat ding bruikbaar of is het maar een absoluut onding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Red Nalie schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:43:
Ok, naar eindeloos gedebateerd te hebben met mezelf, reviews lezen, en deze topics een beetje doorbladeren heb ik dan eindelijk besloten dat ik dat ding ga kopen (w0h00t).

- Ik heb gelezen dat Skype werkt, als je hem lichtelijk overclocked (naar 216mhz geloof ik). Kun je Skypen met GPRS of is dit echt niet te verstaan (licht gekraak wel uiteraard, maar het gaat mij of je een redelijk gesprek kunt voeren). En Hoe is de kwaliteit bij WiFi?

Geen idee nooit gebruikt

- Wat voor informatie kun je kwijt in het contact gedeelte, volledig NAW of alleen telefoonnummers?

Je kunt je beter afvragen wat je er niet in kwijt kunt :) Dit is echt heeeeeeel uitgebreid.

- De schermprotector van T-Mobile, is die écht zo kut erop te krijgen of is het een doem verhaal (cq. zijn er ook succesverhalen of moet op zoek gaan naar een andere ;)).

Hier ook maar meteen aan andere gekocht, die van T-Mobile is ECHT brak.

- Wat zijn ervaringen van de headset met mic die erbij geleverd wordt, is dat ding bruikbaar of is het maar een absoluut onding?[
Werkt best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Bij de contacts kun je alles kwijt wat je in je gewone outlook ook kwijt kan, dus echt alles wat je kan verzinnen.
Die t-mobile screenprotector is een onzin ding, als je hem erop heb lijkt het wel of je naar een ruitjespapier kijkt. Het scherm is niet meer helder en scherp, ding is echt niks. Koop gewoon voor 7 euro een brando ultra clear, die is perfect (alleen iets lastiger erop te krijgen, zodra ie zit is het perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:08

- Wat zijn ervaringen van de headset met mic die erbij geleverd wordt, is dat ding bruikbaar of is het maar een absoluut onding?
1) sorry gebruik ik niet
2) te veel om op te noemen...home work email1-x phone fax etc etc zie je contacts in outlook
3) kan wel iet wel iets te klein dus niet zoals ik de ruimte aan de rechterkant vrij laten ivm scrollen. Heb toch een brando gekocht en die bevalt prima en is ook "simpel" aan te brengen
4) Persoonlijk vind ik head set die ik bij mijn mda kreeg bagger. de mic hang op mijn kruis ipv onder mijn kin... maar ja draad is lang genoeg om hem een keer extra rond mijn oor te draaien zodat ie wel langs mijn mond zit.

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
Hier is iets mis gegaan?

Skype is voorzover mij bekend enkel als text message beschikbaar voor windows mobile 5.0.
Volledige NAW en meer in notities mocht je die behoeft nog nodig hebben. Mijn inziens mischien zelfs wel teveel informatie dus. ;)
Zoek een andere het ding plakt prima maar past niet en komt er niet goed meer vanaf :( Brando is goed en snel :) wiew sneller dat gemiddelde NL wenshop en dat uit Hongkong :)
Nog niet gebruikt ben zelf op zoek naar een BT setje

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

1) Skype heb ik niet gebruikt. dus geen idee.
2) Contact gedeelte is net zo uitgebreid als dat outlook is. dus tot en met de adresgegevens van zijn kantoor kan je er in kwijt.
3) Scherm protector die er bij zit is niet echt top nee. heb em er een tijdje op gehad. maar wel met lelijke randjes en stof er tussen. ergelijk dus.
4) de headset werkt redelijk goed. maar in mijn geval zit hij behoorlijk knudde. hij valt steeds uit mijn oor. kan ook aan mij liggen. ben aan het wachten tot jabra met zijn bt620s uit komt.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op zondag 19 maart 2006 @ 00:38:
anders wel van belang om gebruikers er op te wijzen dat wijzingen in de software (onderdeel van dit forum) wel consequenties kan hebben voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met een lastig probleem. Ik heb een maandje geleden een Qtek 9100 aangeschaft samen met een Adapt Bluetooth GPS muis. Dit werkt perfect samen met TomTom 5.21. Echter loopt de Qtek elke keer vast als hij ongeveer een uurtje aan het navigeren is. Een softreset is het enige wat mogelijk is om dat ding weer aan de praat te krijgen. Ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is, instellingen gechecked, dit forum doorgespit, maar ik kan niets verkeerds vinden.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:15
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:36:
Ik zit hier met een lastig probleem. Ik heb een maandje geleden een Qtek 9100 aangeschaft samen met een Adapt Bluetooth GPS muis. Dit werkt perfect samen met TomTom 5.21. Echter loopt de Qtek elke keer vast als hij ongeveer een uurtje aan het navigeren is. Een softreset is het enige wat mogelijk is om dat ding weer aan de praat te krijgen. Ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is, instellingen gechecked, dit forum doorgespit, maar ik kan niets verkeerds vinden.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)
andere rom proberen?

weet iemand hoe je de gprs-verbinding kan blokkeren? Want hij connect af en toe via gprs terwijl ik hier wlan heb!

[ Voor 9% gewijzigd door Ghannes op 19-03-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vorige week zaterdag opzoek naar een leuk abbonementje met een leuke telefoon erbij. Na veel telefoon winkels bezocht te hebben kwam ik uiteindelijk uit bij T-Mobile in Zwolle, deze winkel zit er net en hielpen mij erg goed. Ik heb nu een abbo met een MDA Vario. Na nu iets meer dan een week ben ik nog steeds tevrede alleen het is even wennen. Ik heb mijn telefoon laten aansluiten bij mijn draadloos netwerk thuis (WiFi) en ga waarschijnlijk ook nog voor 9,50 p.m i-net aanvragen voor dit kostbare speeltje. Maar na veel gespeel met mijn telefoon had ik eigenlijk 2 vragen die nog steeds on-opgelost blijven;

Kan ik ook mijn infra-rood gewoon aan doen, zonder sync? Want ik wou gebruik maken van Novii-Remote.

Bestaat er flash (macromedia) voor windows mobile? want sommige site's die ik bezoek werken niet volledig omdat er geen flash op mijn telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
mistercash schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:03:
quote:
Eggy schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:02:

--------------------------------------------------------------------------------

Brodit Car Holders

[afbeelding]

Een selectie van zowel actieve als passieve autohouders.
Bijkomend vraagje:

Weet iemand cases voor rond de qtek buiten die leren? Ik ben geen 40 jaar, zou iets moderner willen.

[ Voor 35% gewijzigd door mistercash op 19-03-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
mistercash schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:10:
[...]

Bijkomend vraagje:

Weet iemand cases voor rond de qtek buiten die leren? Ik ben geen 40 jaar, zou iets moderner willen.
Je hebt ook zo'n aluminium Adapt case
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=24284
Te koop bij diverse zaken voor rond de € 40,-. Weet alleen niet hoe het met het uitschuifbare toetsenbord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:22:
[...]
Die ben ik dus kwijt nu. Maar omdat ik originele t-mobile mda heb is het denk ik mgeen probleem om deze naar mij toe te zenden? e-mail staat in profiel. Zou je erg dankbaar zijn.
Ik dacht dat deze dus gewoon op de CD werd meegeleverd, maar niet dus. Ook ik heb geen backup gemaakt en zou deze graag wel willen hebben. Als iemand deze heeft is mijn e-mail ook te vinden in mijn profiel. Thx!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej allemaal,

Ik zoek de USB DRIVERS voor de QTEK 9100.. XP versie. Die drivers staan dus echt nergens online he! Belachelijk!
Maar ik heb de CD thuis liggen en kan er dus niet bij. Ik heb ze best nodig nu.

Heeft iemand ze online staan? Zo niet ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:11:
Heej allemaal,

Ik zoek de USB DRIVERS voor de QTEK 9100.. XP versie. Die drivers staan dus echt nergens online he! Belachelijk!

Logisch dat ze niet online staan, ze bestaan niet.
Ik denk dat je een ander probleem hebt, want drivers heb je voor winXP absoluut niet nodig.
Activesync 4.1 downloaden bij microsoft. Installeren, 9100 aan je pc en klaar. XP Drivers zijn zooo 1998. :+

[ Voor 7% gewijzigd door ToMaSZ op 19-03-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Nog even een vraagje. Om de ROM te updaten moet je bij de T-Mobile mda Vario een CID unlocken. Is dit ook nodig om wijzigingen in de Extended ROM aan te brengen. Ik wil namelijk niet met die roze menu's blijven rondlopen.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

je unlockt beide zaken.
na de nieuwe rom (ik weet niet naar welke je gaat)
zul je geen last meer hebben van de t-mobile kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
RudiVader schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:39:
[...]

[afbeelding]
Te koop bij diverse zaken voor rond de € 40,-. Weet alleen niet hoe het met het uitschuifbare toetsenbord gaat.
Is toch ook ni echt wat ik zoek, eerder iets in stof geen leder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:10:

knip

Bestaat er flash (macromedia) voor windows mobile? want sommige site's die ik bezoek werken niet volledig omdat er geen flash op mijn telefoon zit.
http://www.macromedia.com...player/pocketpc/2002.html
RudiVader schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:39:
[...]

[afbeelding]
Ik heb er één gehad maar ik heb hem na een paar dagen maar retourgestuurd. Mijn bevindingen: Echt superlicht en supersterk en je kan gewoon het toetsenbordje eruit schuiven zonder dat ie uit de hoes hoeft. Maar dat vond ik persoonlijk niet opwegen tegen de nadelen: Het lijkt écht alsof je een koelkast erom hebt zitten.. heb al meerdere negatieve opmerkingen gehad :X maar dat terzijde, je kan hem niet meer fatsoenlijk dragen in een broekzak. In je tas of jas wil uiteraard wel. En het schijnt dat Wi-Fi iets beperkt kan worden, maar daar heb ik zelf niet getest. Ik draag het apparaat nu gewoon los in de zak, met het scherm naar binnen en uiteraard een protector erop.
davhor schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:36:
Nog even een vraagje. Om de ROM te updaten moet je bij de T-Mobile mda Vario een CID unlocken. Is dit ook nodig om wijzigingen in de Extended ROM aan te brengen. Ik wil namelijk niet met die roze menu's blijven rondlopen.
Een ROM-update update de extended_rom ook. Bij nieuwere updates kun je overigens geen wijzigingen meer aanbrengen in de extended_rom. Doe hierbij gewoon een softreset vlak nadat je een hardreset hebt gedaan en de standaard configuratie schermen van WM hebt voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de rekenmachine best vaak op mijn Vario. Maar ik kan de rekenmachine alleen openen via explorer. Weet iemand hoe ik een snelkoppeling kan maken van de rekenmachine in programma's?

Thanx, Het is gelukt.
Ik had alleen gedacht dat het ook zou moeten kunnen zonder dat hij aan de pc gelinkt is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
Met explorer naar de exe van de calculator gaan, rechtsklikken, Copy. Dan naar \Windows\Start Menu\Programma's (oid) gaan, rechtsklikken, Paste Shortcut. Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop snel zo'n Brando Ultra Clear screenprotector, de beste voor deze PDA naar mijn mening. Ik heb de screenprotector al besteld voordat ik mn toestel binnen kreeg. Vervolgens heb ik het orginele folie dat vanaf de fabriek om de Qtek heen zit, eraf gehaald en binnen een paar seconden die Brando erop geplakt. Resultaat: Perfect! Geen stof, vettige vlekken of bubbels onder de screenprotector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistercash schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:50:
[...]

Is toch ook ni echt wat ik zoek, eerder iets in stof geen leder
Crumpler heeft ook mooie neopreen opbergzakjes. Weliswaar geen case (maar welk toestel wordt er nou niet dikker op met een case??), maar wel goede bescherming en lekker zacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
In FE 'copy' en dan in \Windows\Start Menu\Programs\ 'Paste shortcut'

[ Voor 22% gewijzigd door Vinnienerd op 19-03-2006 16:56 . Reden: Oeps, had windows iets te lang openstaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:11:
Heej allemaal,

Voor de USB Modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davhor schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:36:
Roze menu's zijn gewoon te veranderen in settings via themes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe bij het pakket Destinator een rikaline bt gps receiver aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik opm'n vario spd pocket plus (voornamelijk voor de realclose functie) en smartskey; op een orignele vario rom.
Nu merk ik net dat smartskey de exceptions van spd pocket plus negeert en poutlook en agenda gewoon helemaal afsluit. Gebruik het al een paar dagen maar merk het nu pas. (weet dus niet of het al vanaf begin was of dat hij het eerst wel naar mijn wensen deed) Dit is erg vervelend want dat brengt dan ook weer het probleem van sms'jes vaker versturen met zich mee.. Hebben meerdere gebruikers van smartskey hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nu mijn sms backup probleem is opgelost is het natuurlijk logisch dat er weer een nieuw probleem bijkomt... :(

Als ik WiFi inschakel loopt mijn Vario vast. Maakt niet uit of het mijn eigen netwerk is of dat van een ander, of ik het probeer na een harde reset of een zachte... elke keer als ik WiFi probeer in te schakelen loopt het toestel vast. Ik ben bang dat er iets hardwarematigs kapot is. Dit zou dan met een dode pixel puntje 2 zijn. Is een pixel trouwens ook garantie?
Wat kan er aan de hand zijn met WiFi? Het vastlopen gebeurd ook vanuit de vliegtuigmodus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de originele tmobile rom als .exe kan ik daar de extended rom cabjes uit extracten? of moet ik dan weer flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Ik had vandaag ook iets raars: Het beeldscherm van mn vario ging steeds aan, maar er kwam steeds niks op het scherm, net of werd ik gebeld, maar er gebeurde helemaal niks. Nu kreeg ik een sms dat mn vriendin inderdaad had geprobeerd om mij een paar keer te bellen. Zijn er meer mensen die dit wel eens gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:12:
Ik heb de originele tmobile rom als .exe kan ik daar de extended rom cabjes uit extracten? of moet ik dan weer flashen?
Met winrar kan je vaak *.exe "unzippen"
heb het vlug even geprobeerd, je krijgt 6 files, maar niet wat jij wou dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.buurman.be/img/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op zondag 19 maart 2006 @ 10:38:
[...]

. Men vindt bij een telecomprovider eigenlijk misschien wel dat je geen eisen kan stellen aan bepaalde dingen, simpelweg omdat je er ook niet voor betaald heb.
Ik verwacht ook niet dat er een Rom update komt voor de Vario of M3000 met de pushmail functies, als de provider zelf de dienst niet aanbied.
Nou een twee jarig 32,50 abbo denk ik toch dat ik wat meer betaal voor mijn toestel dan als ik m in de winkel koop, en dan het gelul over dat ik een het toestel anders is al een qtec vario is gewoon bull..t. Mijn toestel komt uit dezelfde fabriek alleen de rom is door de provider aangepast.
De qtek rom draait prima op mijn toestel zonder problemen en zelfs beter. Dat illegaal verhaal boeit mij niet ik koop een toestel en verwacht met alle toeters en bellen te kunnen werken en dat push mail nog niet wordt ondersteund door orange in nederland , wat niet is kan nog komen. En wat zou jij doen als je toestel niet goed werkt en je krijgt de kans met wat eigen kennis een betere rom er op te zetten dan zou jij het op zeker niet doen!!....

Zo nu weer ontopic allleen vind ik dit gezeur zo patetish gezeur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor van wel meer mensen dat na verloop van tijd de stylus van de MDA-Vario los gaat zitten..

Afbeeldingslocatie: http://www.jdbgraphics.nl/test/mda_stuq.jpg

Hier komt het door:

Ik denk dat door het inschuiven van de stylus als hij al in je phone zit, er te veel druk op komt waardoor hij doorschiet en het nokje dat normaal in het groefje@stylus valt op het dikke gedeelte komt en daardoor breekt zoals in de foto te zien is..

Ik heb er een stukje van een rubber o-ring achtergelijmd en nu werkt ik weer meukee.

Korte handleiding "hoe open in mn MDA":

1) Haal accu en sim er uit en draai de 2 schroefjes aan de onderkant los

Er zitten rondom een aantal 'klikkers', de truuk is om je bankpasje tussen de 2 helften te wurmen en dan rond om open te ritsen, zo krijg je geen deuken en krassen. (werkt met alle apparaten die zo dicht zitten)

2) Onderaan beginnen en dan langs de kant waar die IR zit naar boven werken tot de helft, dan de andere kant, waar de volumeknop zit, tot de helft doen. Als je hem voor de helft open hebt (tot het klepje over het cam gedeelte), dan moet je eerst dat klepje er op de zelfde manier afhalen, daaronder zitten weer 2 schroefjes waarvan 1 met garantie zegel. (als je voorzichtig bent blijft ie wel heel :) ) en als die schroefjes er uit zijn kunje met je bankpas de laatste klikkers losmaken.

1 van de delen die je dan in je handen hebt is wat je op de pic ziet, en dan naar eigen inzicht fixen :)
en weer in elkaar zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rempx
Als je hem dan toch wilt slopen doe het dan volgens de htc handleiding:

http://htcwizard.westland...0Manual-XA(0813-2005).pdf

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ff een paar dagen zoet geweest om een script voor nScriptm te maken. Hiermee kan ik na elke hardreset vrijwel al mijn tweaks, instellingen en programma's automatisch installeren. Binnenkort komt er meer bij.

Edit: Nog ff bezig.. zaten nog wat foutjes in...

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 21:14 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.