• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:15
armageddon_2k1 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:01:
Ik zit deze game al 2 jaar voor mezelf te hypen, omdat ik dat bij Morrowind ook gedaan heb en dat de beste game is die ik ooit gespeeld heb. Tuurlijk, het had z'n tekortkomingen, maar voor de rest was het fantastisch en ik ga ervan uit dat dat nu ook zo is.
De enige tekortkoming van Morrowind was de stabiliteit van het spel, voor de rest waren bergen plug-ins.

• Silent Thunder
  • Laatst online: 26-05 17:55
Komt er bij het spel ook een soort guide voor beginnelingen? Om ze op weg te helpen enzo? Of zit zoiets normaal ook al ingame?

Van wat ik hier her en der oppik zijn jullie al bezig over karakters en weet ik het allemaal; mja... ik heb totaal nog geen inzicht in al dat gedoe :P Bijvoorbeeld dit poppetje kan dat. Met deze moet je dit en dit doen, en voor dit gedoe kan je het beste deze gebruiken, etc etc etc....

[Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 20-03-2006 10:28]

• jv777
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03-2014
Silent Thunder schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:26:
Komt er bij het spel ook een soort guide voor beginnelingen? Om ze op weg te helpen enzo? Of zit zoiets normaal ook al ingame?

Van wat ik hier her en der oppik zijn jullie al bezig over karakters en weet ik het allemaal; mja... ik heb totaal nog geen inzicht in al dat gedoe :P Bijvoorbeeld dit poppetje kan dat. Met deze moet je dit en dit doen, en voor dit gedoe kan je het beste deze gebruiken, etc etc etc....
Ik ben zelf begonnen met morrowind, en dat was het eerste spel van de serie die ik speelde. En dat was op zich wel redelijk te doen, was wel ff wennen en zoeken hoe alles werkt. Maar uiteindelijk heb ik er toch heeeeel veel uren plezier aan beleefd.. dus ik denk dat het wel te doen is als eerste game uit de reeks te spelen. Alleen tsja je moet wel van RPG houden inderdaad..

Here i am

• Silent Thunder
Maar het draait dus voornamelijk om karakters dan om missies oplossen?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 12:57

Van wat ik hier her en der oppik zijn jullie al bezig over karakters en weet ik het allemaal; mja... ik heb totaal nog geen inzicht in al dat gedoe :P
Je kan in het begin neem ik aan net als bij Morrowind kiezen welke kant je op gaat met je karakter.
En da's dus gewoon een kwestie van even lezen wat de plus en minpunten zijn van elk type en dan een keuze voor jezelf maken die jouw het meest lijkt te liggen.

Mocht dat niet het geval zijn na een tijdje spelen dan begin je gewoon opnieuw en kies je een heel ander karakter O+

Komt de levensduur ook ten goede zoiets, want al heb je hem uitgespeeld met 1 karakter, dan kan je altijd nog eens proberen met een ander karakter hoe dat gaat. :)

offtopic: Morrowind kon ik pas anderhalf jaar na de release op full-detail spelen, maar ik was nu eik van plan om maar meteen een dikke videokaart erbij te kopen. Na het zien van dat filmpje van die duitser met zn 9800pro wacht ik denk ik eerst maar even af hoe het draait, want dat vond ik er ook al keimooi uitzien. Als ie lekker draait heir dan wacht ik tot aan de zomer met mn videokaart upgraden denk ik; issie ook weer wat goedkoper ;)

• vosss
Silent Thunder schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:31:
Eehmz....je kiest een karakter en je gaat missions doen. Of dat nou het hoofdverhaal is of een hele zwik site-quests; je karakter word vanzelf beter "along the way" zegmaar.

Da's een beetje hoe een RPG werkt ;)

• Silent Thunder
Oke :P

Anoniem: 154012

Silent Thunder schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:31:
Beide zijn even belangrijk. Je karakter zal een heel traject doorlopen zoals jij wilt wat je karakter wordt. Om dit traject te doorlopen zul je missies en opdrachten moeten uitvoeren. Deze missies zijn dan te verdelen in de main quest en de grote hoeveelheden side-quests.

Ze zijn dus beide even belangrijk. En volgens mij moet je in het begin gewoon goed de beschrijving lezen bij de verschillende keuzes van je karakter.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:20
De duite versie is uiteraard wel erg grappig met die stemmetjes... "ich benutze den magic fur extra re-generierkraftpunkte!" oder so etwas...

dus ik twijfel nog :P

Van wat ik begrepen heb begin je in Oblivion in een cel, en dan moet je daarna vechten enzo, maar je hoeft nog geen karakter uit te kiezen, pas als je dat eerste 'level' uitgespeeld hebt, dan moet je pas kiezen. Maar tegen die tijd weet je veel beter wat wel en niet bevalt, en volgens mij helpt Oblivion je ook nog aan de hand van je speelstijl tijdens dat eerste 'level' :)

Anoniem: 113541

anandus schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:04:
[...]

Van wat ik begrepen heb begin je in Oblivion in een cel, en dan moet je daarna vechten enzo, maar je hoeft nog geen karakter uit te kiezen, pas als je dat eerste 'level' uitgespeeld hebt, dan moet je pas kiezen. Maar tegen die tijd weet je veel beter wat wel en niet bevalt, en volgens mij helpt Oblivion je ook nog aan de hand van je speelstijl tijdens dat eerste 'level' :)
Je ras kies je gelijk dacht ik, want heb meen ik in review gelezen dat op het moment dat je het spel in de gevangenis begint al word toegesproken door een andere gevangene en dat deze opmerkingen al aardig ras georienteerd zijn als het ware.

De rest kies je wel binnen het eerste uur dat je speelt, met een keer de kans om toch nog een ander karakter te kiezen.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 09:19

Darth Malak

Sith Lord

jaapstobbe schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:52:
De duite versie is uiteraard wel erg grappig met die stemmetjes... "ich benutze den magic fur extra re-generierkraftpunkte!" oder so etwas...

dus ik twijfel nog :P
Hoezo, je twijfelt nog... de 1ste keer is het grappig maar ik moet er meteen al van.... :r

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 09:07
TIS maandag!

Ligt dat spel nou niet ergens in een winkel te wachten op ons??
Kan niet meer wachten!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 15:30
Darth Malak schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:28:
[...]

Hoezo, je twijfelt nog... de 1ste keer is het grappig maar ik moet er meteen al van.... :r
Leer de term sarcasme kennen....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• MrCaleb
BTW

Op Gamespot gaan ze een 12 urige Marathon houden aan TES4 spelen.
Dat kan je live meekijken volgens mij. (Maar misschien moet je member zijn, weet niet zeker)

Zal wel ongelovelijk veel spoilers bevatten natuurlijk.
Maar voor de gene die misschien nie kunnen wachten.

6PM zeggen ze...ben nie goed in die amerikaanze tijden.

http://www.gamespot.com/x...tag=lgm_psbox_hp&tr=gsmov

Check maar

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-05 12:11

MUSTIS

ads by Google

heb even zitten kijken waar deze mensen precies zitten maar daar kom ik zo niet achter.

hier is trouwens een tijdsklok:

http://www.timeanddate.com/worldclock/

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Silent Thunder
Hmm, in NYC zal over een paar uur ofzo wel de eerste gamewinkels opengaan

Anoniem: 127568

Om een uur of 3 gaan ze open :P
Niet dat het voor ons iets uitmaakt }:O ;)

• MrCaleb
Gewoon balen dat wij em vrijdag pas hebben.

Vriend van me werkt bij de E-Plaza..die verwacht hem dus of morgen of woensdag...en dan kan ik mijn versie natuurlijk ophalen :D *TieHie*

Maar had em liever vandaag gehad..
Heb fuckin nachtdienst vanaf woensdag...dus zou wel uitkomen

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:12
MrCaleb schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:41:
BTW

Op Gamespot gaan ze een 12 urige Marathon houden aan TES4 spelen.
Dat kan je live meekijken volgens mij. (Maar misschien moet je member zijn, weet niet zeker)

Zal wel ongelovelijk veel spoilers bevatten natuurlijk.
Maar voor de gene die misschien nie kunnen wachten.

6PM zeggen ze...ben nie goed in die amerikaanze tijden.

http://www.gamespot.com/x...tag=lgm_psbox_hp&tr=gsmov

Check maar
Ik schat dat de ze (voor ons) om 1 à 2 uur vannacht beginnen :/

• evilpin0
  • Laatst online: 26-05 00:16
Anoniem: 127568 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:09:
Om een uur of 3 gaan ze open :P
Niet dat het voor ons iets uitmaakt }:O ;)
voor mij en nog meerdere mensen wel :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09-2021

Tettie

Atheistisch agnost

Ik heb hem gepreordered, maar ik begrijp nog niet helemaal of ik hem dan ook eerder krijg, of juist pas later omdat hij dan pas de 24e op de bus gaat.

Tettie weet het even niet meer...

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Cardinal
Tettie schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:59:
Ik heb hem gepreordered, maar ik begrijp nog niet helemaal of ik hem dan ook eerder krijg, of juist pas later omdat hij dan pas de 24e op de bus gaat.

Tettie weet het even niet meer...
Volgens mij zijn er een paar soorten mensen.

1. Degene die hem hebben ge-pre-orded en geen idee hebben wanneer die binnenkomt
2. De mensen die elke dag de game-shop weer afgaan
3. Mensen die andere "kanalen" afspeuren.
4. en mensen zoals ik, als het eerste bericht binnenkomt en plaatjes verschijnen, dan ga ik maar eens relaxt naar de winkel. :P

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 13:14

Phyxion

_/-\o_

MUSTIS schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:05:
heb even zitten kijken waar deze mensen precies zitten maar daar kom ik zo niet achter.

hier is trouwens een tijdsklok:

http://www.timeanddate.com/worldclock/
Goed gevonden * Phyxion bookmarked deze site even :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:24
cardinal808 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:05:
[...]

Volgens mij zijn er een paar soorten mensen.

1. Degene die hem hebben ge-pre-orded en geen idee hebben wanneer die binnenkomt
2. De mensen die elke dag de game-shop weer afgaan
3. Mensen die andere "kanalen" afspeuren.
4. en mensen zoals ik, als het eerste bericht binnenkomt en plaatjes verschijnen, dan ga ik maar eens relaxt naar de winkel. :P
Waarschijnlijk krijgt nummer 3 hem als eerste, daarna nummer 2, dan 4 en als laatste 1... en ik hoor nu in groep 1.... want ik wilde die collectors edition voor de prijs van de gewone. :p

Pre-orders hebben winkels al in de pocket... dus eerst gaan ze de game proberen te slijten aan zoveel mogelijk anderen. Die pre-orders wachten wel en lopen niet makkelijk weg naar de concurrent..

• Cardinal
PHiXioN schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:12:
[...]
Waarschijnlijk krijgt nummer 3 hem als eerste, daarna nummer 2, dan 4 en als laatste 1... en ik hoor nu in groep 1.... want ik wilde die collectors edition voor de prijs van de gewone. :p
ezcid schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:26:
AAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH
* Cardinal gokt een gevalltje 1 :X

Anoniem: 159209

Maar hij ligt nog niet in de winkel ?? ( in nl )

• MrCaleb
Anoniem: 159209 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:24:
Maar hij ligt nog niet in de winkel ?? ( in nl )
Nee op dit moment nog niet.
De meeste winkels krijgen heb waarschijnlijk Woensdag binnen maar hij mag officeel in NL pas verkocht worden op 24-Maart...vrijdag dus.
Nou zijn er shops die em misschien Woensdag al stiekem wegdoen (maar officeel mag dit dus niet)
In Amerika gaat die vandaag in de verkoop.

Het blijkt wel dat in Duitsland al een aantal versies verkocht zijn (die waren dus nog eerder).
Ligt gewoon aan wanneer die geshipt is en welke winkels hem als eerste binnen hadden.

Reken maar op vrijdag

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lees de topic waarschuwing eens heel goed door

[Voor 75% gewijzigd door Terr op 20-03-2006 14:43]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Quickshifter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 13:45
Net langs de frs geweest, die kerol zei dan donderdag terug kon komen ;)

Anoniem: 157893

Mailtje van GCShop:
Beste Sonke,

Games komen meestal een dag voor de releasedatum (en een enkel geval
zelfs wat eerder) en dan worden ze meteen verzonden. Mits je bestelling
dus geen vertraging oploopt in de post mag je hem op de releasedatum in
huis verwachten. Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik ze graag.

Met vriendelijke groet,

Steven Dekker
info@gcshop.nl
www.gcshop.nl
Let's hope so _/-\o_

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hier even wat interessante informatie dat er deze week een nieuwe forceware driver wordt uitgebracht specifiek voor Oblivion:

http://www.hardocp.com/ne...=MTc2OTcsLCxobmV3cywsLDE=

Darth Malak schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:34:
Hier even wat interessante informatie dat er deze week een nieuwe forceware driver wordt uitgebracht specifiek voor Oblivion:

http://www.hardocp.com/ne...=MTc2OTcsLCxobmV3cywsLDE=
Je loopt achter, was al bekend een paar pagina's terug :P

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tja... het gaat ook zo hard hier... :) Zelden zo'n hype gezien rond een game als deze. Ik hoop echt dat het niet zo'n sof wordt als bijvoorbeeld bij Battle for Middle earth 2... Zal wel niet.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verkeerde topic :P

[Voor 96% gewijzigd door Gizz op 20-03-2006 15:54]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Anoniem: 170489

? juist verveling zeker of niet ?

@gizz ohh ok :Y)

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 170489 op 20-03-2006 15:56]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Verkeerde topic Gizz? Dit lijkt me niet direct een in-game screenshot. :P

Is er trouwens al iets bekend over de totale tijd die je met alle quests kwijt bent? Ik heb al even lopen zoeken, maar ik kon het zo snel niet vinden..

-

Anoniem: 169058

SysRq schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:55:
Is er trouwens al iets bekend over de totale tijd die je met alle quests kwijt bent? Ik heb al even lopen zoeken, maar ik kon het zo snel niet vinden..
Als je alleen de main questline zou doen was je dacht ik 20 uur bezig ongeveer. Als je echt alles doet wat je tegen komt etc kom je toch wel uit boven de 100 uur gametime. Geen source, heeft ergens op oblivion forum gestaan, probeer de search daar onder "main questline" of "20 uur" oid.

• jv777
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03-2014
Anoniem: 169058 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:08:
[...]

Als je alleen de main questline zou doen was je dacht ik 20 uur bezig ongeveer. Als je echt alles doet wat je tegen komt etc kom je toch wel uit boven de 100 uur gametime. Geen source, heeft ergens op oblivion forum gestaan, probeer de search daar onder "main questline" of "20 uur" oid.
Ik denk dat ik, en de meeste met mij meer dan 100 uur gametime zullen hebben ;) Het spel is waarschijnlijk zo huge. Met MW zat ik al ver boven de paar honderd uur ;)

Here i am

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 22:43
Terr schreef op zondag 19 maart 2006 @ 00:04:
[...]

Heb je daar een bron van?

Shader Model 3.0 zorgt voor hardwarematige support van een aantal effecten, maar het zou niet de afstand waarop textures scherp weergegeven worden moeten beinvloeden. Dat is denk ik waar corpseflayer over valt.

Misschien dat op de "High" setting de texture detail afstand niet op zijn wordt hoogst gezet, maar dat dat met wat custom settings wel te doen is.
Inderdaad, SM3.0 heeft een aantal extra's dat SM2x niet heeft.
De voornaamste is de mogelijkheid om met een grotere preciesie berekeningen te gaan doen.
Voor echte HDR is dit vereist, hierbij worden dan 16 bits per kleurenkanaal gebruikt ipv de gebruikelijke 8 (ati) of 6(nvidia).
HDR ondersteuning blijft dus achterwege zonder SM3.0 omdat er anders 2 manieren van HDR geïmplementeerd moeten worden (waarbij de 2.0 methode veel minder mooi is).
Met een x800 serie kaart zal het er niet mooier uitzien als met een 9800pro, enkel de fps zal hoger zijn.
Nog een tip:
Kies een resolutie met breedte = schermbreedte en hoogte zo laag mogelijk. Bvb 1280*720. Stel dan in je control panal de optie screenscaling uit. Nu heb je 2 zwarte randen net zoals bij het afspelen van een film. Het voordeel is dat de schermruimte met ongeveer 30% afneemt en je toch een weergave hebt in native resolutie. 30% minder schermruimte = stuk kleinere framebuffer en een stuk meer beschikbare bandbreedte en dus fps.

• bAdmuTs
  • Laatst online: 01-05 21:20
Anoniem: 169058 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:08:
[...]

Hmm, ik dacht dat het meer dan 200 uur was :?

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

corpseflayer schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:12:
[...]
Nog een tip:
Kies een resolutie met breedte = schermbreedte en hoogte zo laag mogelijk. Bvb 1280*720. Stel dan in je control panal de optie screenscaling uit. Nu heb je 2 zwarte randen net zoals bij het afspelen van een film. Het voordeel is dat de schermruimte met ongeveer 30% afneemt en je toch een weergave hebt in native resolutie. 30% minder schermruimte = stuk kleinere framebuffer en een stuk meer beschikbare bandbreedte en dus fps.
Ga je hiermee vervorming krijgen in je beeld? Of wordt er een stuk afgesneden van het beeld zoals je op TV ook wel is ziet? Ook zie ik meestal in spellen geen mogelijkheid om in deze res. te spelen, alleen de standaard 1024/1280 resoluties zijn beschikbaar.

Als het met TESIV wel kan ga ik het zeker is proberen.

• evilpin0
corpseflayer schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:12:
[...]

Inderdaad, SM3.0 heeft een aantal extra's dat SM2x niet heeft.
De voornaamste is de mogelijkheid om met een grotere preciesie berekeningen te gaan doen.
Voor echte HDR is dit vereist, hierbij worden dan 16 bits per kleurenkanaal gebruikt ipv de gebruikelijke 8 (ati) of 6(nvidia).
HDR ondersteuning blijft dus achterwege zonder SM3.0 omdat er anders 2 manieren van HDR geïmplementeerd moeten worden (waarbij de 2.0 methode veel minder mooi is).
Met een x800 serie kaart zal het er niet mooier uitzien als met een 9800pro, enkel de fps zal hoger zijn.
Nog een tip:
meer fps inruilen voor 30% minder beeldruimte?! thx voor de tip maar ik laat hem links liggen

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Op zich is die "breedbeeld" tip best goed, want ik vind wel dat zo'n breedbeeld weergave ook op een gewoon scherm wat cinematische belevingen toevoegt (voor zover mogelijk). DIe widescreen screenshots van laatst zien er bijvoorbeeld waanzinnig mooi uit als je ze 50% kleiner schaalt en dan fullscreen bekijkt op 1280x1024. Die zwarte balken vergeet je al snel als je de pracht ziet die Oblivion op het scherm tovert.

Ik heb speciaal voor Oblivion een 7800 GS gekocht, die is vandaag binnengekomen. Ik verwacht veel van het spel en aangezien ik erg van Morrowind heb genoten denk ik dat ik het zeker mee zal vallen, ondanks de hype. Wat ik erg goed vind is dat alle tekst nu gesproken is, in Morrowind was het met het lettertype nogal lastig om je helemaal in te lezen en in te leven, omdat het nogal kleine lettertjes waren en je gedwongen was alle tekst aandachtig door te lezen.

Ik vond daarom bijvoorbeeld Vampire Bloodlines echt fenomenaal en het ziet er naar uit dat Oblivion het nog even gaat overtreffen: vooral de nieuwe stijl van dialogen voeren is perfect, zo was het in Vampire ook. Ik wacht in spanning af tot hij in de winkels ligt!

Kan iemand trouwens iets meer vertellen over de "random" vegetatie in Oblivion? Word er iedere keer dat je een "cell" (stukje van de map) inloopt een nieuwe opstelling van vegetatie gemaakt, ook als je daar al was geweest? Het lijkt me erg desorienterend als planten opeens anders staan aangezien ik nogal visueel ben ingesteld. Wat ik me kan voorstellen is dat als een "cell" eenmaal berekend is in jouw game dat hij daarna steeds hetzelfde is. Nou ja, voor kleine plantjes maakt het misschien niet uit, als de bomen maar op hun plek blijven.

Spannend wat er vanavond als filmpje uitkomt!

[Voor 4% gewijzigd door raoulduke op 20-03-2006 16:26]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 19:46
Idd, ik vind de gesproken teksten ook enorm veel toevoegen aan het spel. Bij heel veel rpg's zie je dat meer dan een kwart niet is ingesproken, wel begrijpelijk natuurlijk want rpg's bevatten vaak enorm veel tekst, maar met gesproken tekst leef je je toch veel meer in.

Bossen zijn in elk spel precies hetzelfde. Ze zijn random gegenereerd in de editor, niet in de game zelf. Hoe het met vegetatie zit, weet ik niet zeker maar ik denk het zelfde.

Nieuwe screenshots, zitten best wat leuke tussen:
http://www.pcgames.de/?me...id=458405&image_id=501296

http://www.pcgames.de/screenshots/medium/1142864888024.JPG

[Voor 38% gewijzigd door DeepSeven op 20-03-2006 16:33]

Anoniem: 113541

MrCaleb schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:29:
[...]

Nee op dit moment nog niet.
De meeste winkels krijgen heb waarschijnlijk Woensdag binnen maar hij mag officeel in NL pas verkocht worden op 24-Maart...vrijdag dus.
Nou zijn er shops die em misschien Woensdag al stiekem wegdoen (maar officeel mag dit dus niet)
In Amerika gaat die vandaag in de verkoop.

Het blijkt wel dat in Duitsland al een aantal versies verkocht zijn (die waren dus nog eerder).
Ligt gewoon aan wanneer die geshipt is en welke winkels hem als eerste binnen hadden.

Reken maar op vrijdag
Pete Hines confirms the official shipping date as March 20, 2006 arriving in stores starting March 21. They are not requiring stores to hold back for a specific release date and they will be putting it up as it arrives to various locations throughout the week. Individual retailers are setting their own release dates based on the shipping methods available to them.

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 16:42
FnF schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:04:
[...]

Nee hoor, dat is al vanaf het begin bekend dat iedere keer bomen e.d. op een andere plaats komen te staan.
Daarnaast, Speedtree wordt niet gebruikt, ze hebben het intern gebruikt om te zien hoe je mooie bomen e.d. krijgt, stond ergens in het vorige deeltje :)
Dit is je reinste flauwekul!
Ze hebben éénmalig alles op hun map gerenderd. Alles is voor iedereen gelijk.

• Yonix
  • Laatst online: 23:39

Yonix

Gamertag: Yonix360

Zo, net even bij Dynabyte de Collectors Edition (PC) gereserveerd, alleen is het nog niet 100% dat ik hem op de dag van release ook daadwerkelijk zal krijgen.
Er werd mij verteld dat Dynabyte ongeveer 900 Collectors Editions zou krijgen en deze waren niet meer beschikbaar, maar er zouden er meer beschikbaar worden gesteld.
Ik hoop echt dat ik hem een vrijdag heb _/-\o_ :9

Intel i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | RTX 3080 Ti FE | 32GB DDR4 | LG OLED C9/C1 | Lenovo Legion 7 (2021) | Xbox Series X|S | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck Klik

• MrCaleb
Anoniem: 113541 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:01:
[...]

Pete Hines confirms the official shipping date as March 20, 2006 arriving in stores starting March 21. They are not requiring stores to hold back for a specific release date and they will be putting it up as it arrives to various locations throughout the week. Individual retailers are setting their own release dates based on the shipping methods available to them.
heheeheh oh :)
thnx for clearing that up

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45
was toch al van plan morgen en woensdag de stad in te gaan.
dus gewoon effe langs de Free-recordshop, mediamarkt, dixons, VenD, intertoys, dynabyte en bart smith langs gaan om te checken beide dagen :)

en dan natuurlijk nog de trein halen.
maar mocht ie 1 van die in een van die winkels in de schappen liggen zal het een erg leuke trein rit zijn :)

• Silent Thunder
Bigbot schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:21:
en dan natuurlijk nog de trein halen.
maar mocht ie 1 van die in een van die winkels in de schappen liggen zal het een erg leuke trein rit zijn :)
Juist niet. Hoe dichter je bij je doel komt; hoe slopender het word :Y)
Dus als je het doel al op 99% hebt bereikt (daadwerkelijk in bezit zijn van het spel, maar je moet nog steeds wachten totdat je em thuis kunt installeren)... dan lig je al half te hyperventileren :P

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 16:42
Silent Thunder schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:26:
[...]

Juist niet. Hoe dichter je bij je doel komt; hoe slopender het word :Y)
Dus als je het doel al op 99% hebt bereikt (daadwerkelijk in bezit zijn van het spel, maar je moet nog steeds wachten totdat je em thuis kunt installeren)... dan lig je al half te hyperventileren :P
En dan kom je thuis en blijkt dat bij de collectors edition de munt die je erbij krijgt los te zijn geraakt en allemaal krassen op je DVD heeft gemaakt :P (mijn nachtmerrie!!)

• Deadsy
ach trein rit is 10 minuten.
sprintje naar huis dus 15 minuten :).

PC staat natuurlijk al aan

maar met mijn geluk zul je zien dat ik bij mijn halte vergeet uit te stappen.

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 01:21
Dan heb ik nog geluk, ik woon in centrum maastricht en zit dus enkele honderden meters van frs af....

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48

jpiwf

licenced pepernootaddict

Yonix schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:12:
Zo, net even bij Dynabyte de Collectors Edition (PC) gereserveerd, alleen is het nog niet 100% dat ik hem op de dag van release ook daadwerkelijk zal krijgen.
Er werd mij verteld dat Dynabyte ongeveer 900 Collectors Editions zou krijgen en deze waren niet meer beschikbaar, maar er zouden er meer beschikbaar worden gesteld.
Ik hoop echt dat ik hem een vrijdag heb _/-\o_ :9
ik blij dat ik hem al 3 maanden in de preorder heb staan. nu heb ik lekker eerste recht. neemt niet weg dat ik hem om 10 uur 's ochtends op vrijdag ga halen, tenzei ze hem op woensdag de deur al uit doen natuurlijk, dan skip ik wel een uurtje natuurkunde om hem vroeg te hebben.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 11:18

Distortion

Bottle to Throttle

_/-\o_ http://img378.imageshack.us/my.php?image=200320061310tk.jpg _/-\o_

[Voor 20% gewijzigd door Distortion op 20-03-2006 17:55]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• Deadsy

• Bramm
  • Laatst online: 26-05 14:12
wie is dat?

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Bigbot schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:57:
[...]

heb je een adress?
dat en wie rijd de vlucht auto?
Ja, adres heb ik :*) FF wachten, ik ga eerst even instaleren. Doen we later wel even :P

Anoniem: 147867

da's een mannetje van isonews

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Jij gaat door voor de koelkast :'( |:( :D

Nou rippen klaas! _/-\o_ O-)

• Maximized
  • Laatst online: 26-05 06:22

Maximized

En niet minimized

Kap nu eens met die stomme grappen.. begint erg afgezaagd te worden imho :)

Ik heb ff wat rondgebeld/gelopen en meeste winkels hier krijgen de PC versie en X360 versie uiterlijk vrijdag binnen. Wel raar, als de shipping date 20 Maart is en hij 21 maart al in de US stores ligt. Hebben ze dan hier geen magazijnen oid? :?

Wie maakt er ff een mooi 24 hour tellertje :P

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:12

Magic666

No one's neighbour!

puur ter evaluatie uiteraard! :Y)

Join het GoT Pulse-Team!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Weet iemand trouwens hoe de ingame-map eruit gaat zien? ik heb hier nog niks over gezien/gehoord.

• evilpin0
Flyby_Wire schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:58:
[...]

Ja, adres heb ik :*) FF wachten, ik ga eerst even instaleren. Doen we later wel even :P
leuke humor hoor?
ga wat nuttigs doen ofzo

beter dan no life

[Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 20-03-2006 18:46]

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

evilpin0 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:10:
[...]

leuke humor hoor?
ga wat nuttigs doen ofzo
zoals wat,.....reageren op je "quote" ? bij deze,...of een jointje roken,...ben jij ook goed in toch? 8)7

[Voor 14% gewijzigd door Distortion op 20-03-2006 18:22]

• Terr
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11-2017

Terr

Suiker op je patat

Mocht je rustig willen chatten, ga dan naar IRC of duik de Huiskamer in. Dit topic is niet bedoeld voor slowchats.

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

• vosss
Terr schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:14:
Mocht je rustig willen chatten, ga dan naar IRC of duik de Huiskamer in. Dit topic is niet bedoeld voor slowchats.
Klagen kan via e-mail ;)

[Voor 55% gewijzigd door Crash op 20-03-2006 19:53]

Het is ook onzinnig om niet te mogen SC.
Tweakers valt nu onder VNU dus wat betreft datalimieten zit het wel snor.
Iets terugvinden is lastiger in een sc topic maar goed wie wil dit nu nog lezen over een jaar of wat.

• Silent Thunder
Het informatief-gehalte wordt hoger gehouden. Als men minder SC'd, dan staan er meer concrete inhoudelijke dingen tussen waar men echt wat aan heeft.

Dus je moet een afweging maken wat je met het topic wilt. Gewoon wat kloten ermee; of wil je het op een niveau houden. Ik denk dat SPD voor dat laatste kiest.

Persoonlijk vind ik de waarheid in het midden liggen, maar dat werkt nou eenmaal niet met vele; daarom kiezen ze maar voor 1 kant I guess: op niveau houden.

[Voor 22% gewijzigd door Silent Thunder op 20-03-2006 19:29]

• _the_crow_
  • Laatst online: 26-05 17:23

_the_crow_

Rare vogel

Ik stel voor om gewoon een IRC kanaal te maken. Dat heb ik dan bij deze gedaan. Lekker slap kletsen over alles wat je dwars zit: http://irc.tweakers.net/oblivion of via een IRC client. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Silent Thunder schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:26:
Het informatief-gehalte wordt hoger gehouden. Als men minder SC'd, dan staan er meer concrete inhoudelijke dingen tussen waar men echt wat aan heeft.

Dus je moet een afweging maken wat je met het topic wilt. Gewoon wat kloten ermee; of wil je het op een niveau houden. Ik denk dat SPD voor dat laatste kiest.

Persoonlijk vind ik de waarheid in het midden liggen, maar dat werkt nou eenmaal niet met vele; daarom kiezen ze maar voor 1 kant I guess: op niveau houden.
Het heeft niet eens zo zeer met niveau te maken.

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

laatste filmpje is te zien. 1 day to go

http://media.xbgl.com/fil...minus1/countdown_1day.wmv

[Voor 67% gewijzigd door Distortion op 20-03-2006 20:21]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Anoniem: 135104
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als je zo'n post doet bedenk dan even dat niet iedereen meteen weet waar je het over hebt. Ik neem aan dat het gaat over de 'day to go...' serie :P. Zo ja, heb je een link?

Edit: Ty

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 135104 op 20-03-2006 20:36]

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Heb hem gezien, ziet er leuk uit, maar had wel wat meer afwisseling in gemogen, 20 seconden een vlam bekijken is leuk maar leuker is om er nog wat bij te laten zien. Grafisch natuurlijk weer helemaal _/-\o_

• GG85
  • Laatst online: 23:19
Construction set is uit! :P

Construction set Wiki: http://cs.elderscrolls.com/
Download: http://www.theelderscroll...ads/updates_utilities.htm

Zodra de game binnen is uurtje spelen en dan modden maar :P

• bAdmuTs
  • Laatst online: 01-05 21:20
Hmm, vaag filmpje, niks boeiends op te zien behalve vuur :?

[Voor 13% gewijzigd door bAdmuTs op 20-03-2006 20:24]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• jaapstobbe
  • Laatst online: 19:20
eng filmpje :'(

maar ik ga niet bij de pakken neerzitten, ik ga die game halen!

http://rapidshare.de/files/16000297/countdown_1day.wmv.html

Rapidshare linkje voor de liefhebber.

Nogal saai filmpje verder, net iets als een open haard DVD :)

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 12:31
GG85 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:23:
Construction set is uit! :P

Construction set Wiki: http://cs.elderscrolls.com/
Download: http://www.theelderscroll...ads/updates_utilities.htm

Zodra de game binnen is uurtje spelen en dan modden maar :P
Zal hem alvast downloaden :P
Vaag filmpje trouwens, alleen maar wat vuur ... wat stelt het eigelijk voor?

• Yonix

Yonix

-Eraser- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:30:
[...]
I don't know :p
The Fire of Oblivion? of The Gates of / to Oblivion :p

Intel i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | RTX 3080 Ti FE | 32GB DDR4 | LG OLED C9/C1 | Lenovo Legion 7 (2021) | Xbox Series X|S | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck Klik

• GG85
Volgens mij de top van een van de torens in the Fields of Oblivion, dat vuur moet je volgens mij doven om de portal(s) te laten verdwijnen

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 22:51
iedereen vindt het saai but mark my words... dit filmpje heeft iets met het einde te maken... (zodat je later hebt van "OH! SO THATS WHAT HEY MEANT WITH THE STARS FROM ABOVE!!!11" voor de mensen die Kung Pow hebbe gezien :P )

• Terr
  • Laatst online: 28-11-2017

Terr

Suiker op je patat

-Eraser- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:30:
[...]
Misschien is dat het ritueel of proces waarmee de gates geopend worden. Dat zou wel toepasselijk zijn :)

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

• GG85
Jup, zie 2 posts boven je :D

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02 16:19
Countdown 1 filmpie te krijgen bij worthplaying, doe niet veel moeite echt een poepfilmpie. De echte fans zullen het misschien wel een tof filmpie vinden, maar ik vond het niks bijzonders.

• PcManiaxx
  • Laatst online: 23-05 20:43

PcManiaxx

ondertitel duh

Ff voor de debielen onder ons he :P

HET SPEL IS MORGEN UIT B)

• -Eraser-
Terr schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:33:
[...]

Misschien is dat het ritueel of proces waarmee de gates geopend worden. Dat zou wel toepasselijk zijn :)
Dat zou best kunnen inderdaad :), ik denk ook dat ze het niet zo maar in dit filmpje laten zien als het niks voor zou stellen

• Yonix

Yonix

PcManiaxx schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:35:

Voor de Amerikanen :p Wij moeten nog een aantal dagen wachten.
Ik begin van vandaag begonnen met het opnieuw kijken van enkele ''Countdown'' filmpjes, zo houdt ik de spanning er nog even in :p
Maar ik ben zeer, maar dan ook zeer benieuwd in het spel :D Ik ben er klaar voor _/-\o_

[Voor 8% gewijzigd door Yonix op 20-03-2006 20:37]

• PcManiaxx
  • Laatst online: 23-05 20:43

PcManiaxx

ondertitel duh

Yonix schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:37:
[...]

Voor de Amerikanen :p Wij moeten nog een aantal dagen wachten.
Ik begin van vandaag begonnen met het opnieuw kijken van enkele ''Countdown'' filmpjes, zo houdt ik de spanning er nog even in :p
Maar ik ben zeer, maar dan ook zeer benieuwd in het spel :D Ik ben er klaar voor _/-\o_
Ik vind die countdown filmpjes zo kort en vaag.

Als ik de spanning erin wil houden, bekijk ik vooral die duitse walkthrough.

Graphics om bij af te likken :9~

• Silent Thunder
PcManiaxx schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:38:

Als ik de spanning erin wil houden, bekijk ik vooral die duitse walkthrough.

Graphics om bij af te likken :9~
URL? :)

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

PcManiaxx schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:35:

Heel veel mensen in de US hebben de game nu al op mogen halen, check maar eens het The Elder Scrolls forum :)

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

offtopic:
GG85: Kan het IRC-kanaal in de TS komen? Dan kunnen mensen het snel zien. :>

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Snelle mirror voor de CS:
http://www.trendmill.nl/TES4_Construction_Set.exe

http://img386.imageshack.us/img386/2963/tescs7pf.th.png

[Voor 48% gewijzigd door Phyxion op 20-03-2006 20:50]

Anoniem: 156412

Ik had liever wat pure gameplay elementen gezien ipv die vage vuur zooi...
als ze zo graag met vuur willen spelen laat ze dan wat vette magic zien.. :r :9
Maar kan nog steeds niet wachten :9

• -Eraser-
Ah bedankt :) kon geen site vinden die niet overbelast was :P
Anoniem: 156412 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:49:
als ze zo graag met vuur willen spelen laat ze dan wat vette magic zien.. :r :9
Maar kan nog steeds niet wachten :9
Als je terug leest in het topic weet je wat het voorstelt ;)

[Voor 43% gewijzigd door -Eraser- op 20-03-2006 20:51]

Anoniem: 156412 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:49:
Het is het hele idee dat je de Gates ziet, de dag voor ze open gaan ;)
edit:
spuit 11 :X

[Voor 5% gewijzigd door anandus op 20-03-2006 20:53]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee