☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je kan het ook omdraaien, die optie weer aanzetten en de optie bewaar verstuurde berichten uitzetten, dat is misschien handiger want je slaat die berichten nu dubbel opDotto schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:27:
De verstuurde emails komen nu niet meer in de prullenbak terecht. Wanneer ik nu een email verwijder zie ik hem nergens meer terug. Ook niet in de prubllenbak. Handig is anders
Ze zeggen het zelf ook:
Sending:
* Do NOT save sent messages on the server. If your client is sending mail through Gmail's SMTP server, your sent messages will be automatically copied to the [Gmail]/Sent Mail folder.
* DO save draft messages on the server. If you want your drafts in your mail client to sync correctly with Gmail's web interface, set your client to save drafts to the [Gmail]/Drafts folder.
Deleting:
* Do NOT save deleted messages on the server. Messages that are deleted from an IMAP folder (except for those in [Gmail]/Spam or [Gmail]/Trash) only have that label removed and still exist in All Mail. Hence, your client doesn't need to store an extra copy of a deleted message.
* Do NOT save deleted messages to your [Gmail]/Trash folder because this will delete a message in all folders.
* Do NOT save deleted messages to your [Gmail]/All Mail folder as some clients will try to empty this folder and ultimately fail. This can lead to delayed mail access or excessive battery consumption on a mobile device.
Junk mail and spam:
* Do NOT enable your client's junk mail filters. Gmail's spam filters also work in your IMAP client, and we recommend turning off any additional anti-spam or junk mail filters within your client. Your client's filter will attempt to download and classify all of your existing messages, which may slow down your client until the process is complete.
[ Voor 61% gewijzigd door Marzman op 19-08-2009 11:38 ]
/▌
Gefixt!
Same here, en ook ontvang ik nu elke minuut minstens 2 of 3 vrijwel vergelijkbare spammails, die volgens mij wel als spam herkend zouden moeten wordenMarzman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:04:
Het spamfilter is vandaag goed van slag. Ik heb er 6 false positives uit moeten vissen terwijl dit anders nooit gebeurd. Een paar nieuwsbrieven en een log van mijn router welliswaar, maar toch dingen die altijd doorgelaten zijn (en die log is zelfs met de smtp-server van gmail verzonden)
Voor mijn eigen bedrijfje (kleinschalig) heb ik een hostingpakket + domeinnaam waar ook mij mail binnenkomt (alleen pop woirdt ondersteund). Vroeger gebruikte ik Outlook express via pop om zo de mail uit te lezen. Op een gegeven moment ben ik alleen gebruik gaan maken van webmail bij de hoster. Zodoende had ik overal beschikking over al mijn mails. Dit werkte op zich prima, maar nu begin ik tegen schijfruimteprobleem aan te lopen.
Ik heb nu een tijdje geleden een Gmail-account aangemaakt en daar lees ik middels pop mijn mailbox uit bij de provider (waarbij ik de berichten op de server laat staan). Ik gebruik nog steeds webmail van de hoster, maar al mijn mail staat nu ook in Gmail waardoor ik oudere berichten kon opschonen (alles staat immers in Gmail).
Waar ik nu eigenlijk aan zat te denken is om alleen Gmail te gaan gebruiken. Mijn mail komt dan gewoon bij de hoster binnen. Via Gmail laat ik die box uitlezen. Ik laat het bericht dan niet meer bij de hoster staan. En ik gebruik voortaan Gmail als mailapplicatie. In Gmail kan ik volgens mij alles zo instellen dat men gewoon mijn eigen mailadres ziet (en niet het gmailadres), toch?
Vanuit gmail zou ik dan ook eventueel met imap aan de slag kunnen om de mails ook op m'n iPhone te keijgen. Maar dat heeft geen prio en is iets voor later.
Maar is het verstandig om alles via Gmail te laten gaan? Zouden jullie bovenstaande setup aanraden?
En ja je zal gewoon een username@domein.nl adres behouden, er is nergens aan te zien dat het van Google komt
Je zou ook Google Apps for Your Domain kunnen gebruiken. Heb ik ook, werkt fantastisch. Helemaal in combinatie met mijn Android toestel.ione schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:23:
Ik heb even advies nodig voor wat betreft mijn mail-setup.
Voor mijn eigen bedrijfje (kleinschalig) heb ik een hostingpakket + domeinnaam waar ook mij mail binnenkomt (alleen pop woirdt ondersteund). Vroeger gebruikte ik Outlook express via pop om zo de mail uit te lezen. Op een gegeven moment ben ik alleen gebruik gaan maken van webmail bij de hoster. Zodoende had ik overal beschikking over al mijn mails. Dit werkte op zich prima, maar nu begin ik tegen schijfruimteprobleem aan te lopen.
Ik heb nu een tijdje geleden een Gmail-account aangemaakt en daar lees ik middels pop mijn mailbox uit bij de provider (waarbij ik de berichten op de server laat staan). Ik gebruik nog steeds webmail van de hoster, maar al mijn mail staat nu ook in Gmail waardoor ik oudere berichten kon opschonen (alles staat immers in Gmail).
Waar ik nu eigenlijk aan zat te denken is om alleen Gmail te gaan gebruiken. Mijn mail komt dan gewoon bij de hoster binnen. Via Gmail laat ik die box uitlezen. Ik laat het bericht dan niet meer bij de hoster staan. En ik gebruik voortaan Gmail als mailapplicatie. In Gmail kan ik volgens mij alles zo instellen dat men gewoon mijn eigen mailadres ziet (en niet het gmailadres), toch?
Vanuit gmail zou ik dan ook eventueel met imap aan de slag kunnen om de mails ook op m'n iPhone te keijgen. Maar dat heeft geen prio en is iets voor later.
Maar is het verstandig om alles via Gmail te laten gaan? Zouden jullie bovenstaande setup aanraden?
Google apps for your domain: Wat vinden we er van?
Gebruik dan wel Google Apps in plaats van de gewone Gmail. Je mail komt dan rechtstreeks bij Google binnen in plaats van dat je Google laat poppen. Bij Google Apps kun je elk e-mailadres instellen dat je wilt, maar wordt wel altijd je gebruikersnaam meegezonden. Als je dat niet wilt dan moet je zorgen dat je gebruikersnaam ook het e-mailadres is en niet een alias.ione schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:23:
/▌
Lol, te langzaam getikt zie ik alweer
[ Voor 4% gewijzigd door Stoffel op 21-08-2009 13:31 ]
Ja dat lukt perfect. Ik wil net hetzelfde doen, ben nu nog op zoek naar een zeer betrouwbare maar goedkope hoster met 0 1 mb ruimte en 500 mb verkeer. Inkomende e-mails wil ik forwarden en emails verzenden moet via de SMTP van de hoster.ione schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:23:
...
[ Voor 6% gewijzigd door Lulukai op 21-08-2009 13:50 ]
.
Stoffel schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:31:
Dan zou ik toch zeker gaan voor Google Apps, of bedoelde je dat ook? Daarmee kun je gewoon de MX records van je domeinnaam laten verwijzen naar Google, en dan heb je de hele mail van je webhoster niet meer nodig. Je kunt met de gratis versie geloof ik nu 50 mailboxen van ~7 gigabyte aanmaken. Plus dan kun je met je hele domein kalenders delen, chatten, distributielijsten maken, documenten delen, noem maar op. Heel erg handig
Ik zie niet echt de meerwaarde in van Google Apps nu je sinds kort e-mails kan verzenden via de STMP-server van je hoster.Marzman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:30:
[...]
Gebruik dan wel Google Apps in plaats van de gewone Gmail. Je mail komt dan rechtstreeks bij Google binnen in plaats van dat je Google laat poppen. Bij Google Apps kun je elk e-mailadres instellen dat je wilt, maar wordt wel altijd je gebruikersnaam meegezonden. Als je dat niet wilt dan moet je zorgen dat je gebruikersnaam ook het e-mailadres is en niet een alias.
[ Voor 30% gewijzigd door Lulukai op 21-08-2009 13:37 ]
.
ruyckske schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:32:
[...]
Ja dat lukt perfect. Ik wil net hetzelfde doen, ben nu nog op zoek naar een zeer betrouwbare maar goedkope hoster met 50 mb ruimte en 500 mb verkeer.
/▌
Ik wil vermijden om alles bij Google te hebben.Marzman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:33:
[...]
, www.schaap.tv staat daar ook in mijn Apps account. Je hebt 100 MB ruimte.
.
De opties zijn ook wel beperkt, maar omdat dit geen eis was leek het me een alternatief en misschien dat je niet gezien had dat het konruyckske schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:35:
[...]
Ik wil vermijden om alles bij Google te hebben.
/▌
Ok, dus wat ik wil lijkt wel te kunnen.
Hoe doen jullie het met een backup van je mails in Gmail? Zijn daar ook weer tools voor? Of een twee gmail ernaast en die als backup gebruiken :-)
Ik snap alleen nog niet hoe het met dat Google apps zit. Wat zou daar de meerwaarde van zijn t.o.v. gewoon gmail?
Ik heb ook een Google Apps account, maar hoe maak je een website aan? Ik heb enkel "Sites" maar dat is maar voor "Sharepoint" achtige zaken.Marzman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:33:
[...]
, www.schaap.tv staat daar ook in mijn Apps account. Je hebt 100 MB ruimte.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Dit is Google Pages, volgens mij is het inderdaad wel de bedoeling dat ik naar Google Sites overstap maar die mist de simpelheid van Google Pages en je kunt er ook geen pagina's naar uploaden.tc982 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:11:
[...]
Ik heb ook een Google Apps account, maar hoe maak je een website aan? Ik heb enkel "Sites" maar dat is maar voor "Sharepoint" achtige zaken.
/▌
Google Pages is inderdaad niet meer beschikbaar. Je kan niet meer aanmelden :Marzman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:16:
[...]
Dit is Google Pages, volgens mij is het inderdaad wel de bedoeling dat ik naar Google Sites overstap maar die mist de simpelheid van Google Pages en je kunt er ook geen pagina's naar uploaden.
We are no longer accepting new sign-ups for Page Creator because we have shifted our focus to developing Google Sites, which offers many of the capabilities of Page Creator along with new features like site-level navigation, site-level headers, control over who can see and edit your site, and rich embeddings like calendars, videos, and Google docs.
If you are currently a Page Creator user, you can continue to use Page Creator and your pages will automatically be transitioned to Google Sites later this year. We are committed to making this transition as smooth and easy as possible, and we will post more details as we get closer to the transition time. You can also manually move your web pages from Page Creator to Google Sites or other service providers at any time.
iemand een alternatief voor een website plaats dat niet duur is, voor een statische pagina.
Het is bijna hetzelfde. Bij normale gmailaccounts zitten wat dingen gekoppeld als Youtube, Google, iGoogle (ipv daarvan heb je een wat gaardere startpagina met erg veel overeenkomsten van igoogle) , maps enz. Ook nieuwe dingen zitten wat eerder in de normale Gmail lijkt het.smeerbartje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:40:
Even een simpele vraag, maar zijn de email accoutns van Google Apps for domains exact hetzelfde als een normaal gmail account? Ik heb ergens gelezen dat er functionaliteit ontbreekt, maar welke?
Welke functionaliteit heb je gelezen dat er ontbreekt?
/▌
Is het ook aan te readen om met je zakelijke mail helemaal via Google te laten verlopen?Stoffel schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:31:
Dan zou ik toch zeker gaan voor Google Apps, of bedoelde je dat ook? Daarmee kun je gewoon de MX records van je domeinnaam laten verwijzen naar Google, en dan heb je de hele mail van je webhoster niet meer nodig. Je kunt met de gratis versie geloof ik nu 50 mailboxen van ~7 gigabyte aanmaken. Plus dan kun je met je hele domein kalenders delen, chatten, distributielijsten maken, documenten delen, noem maar op. Heel erg handig
Lol, te langzaam getikt zie ik alweer
Wat zou ik dan precies moeten doen?
Eerst een account voor Google Apps (kan je voor je bedrijf ook zo'n gratis account gebruiken?).
Dan de records bij de huidige hoster laten verwijzen naar google. En dan komt de mail direct bij Gmail binnen?
Een andere optie is om gmail om de zoveel tijd de mail box bij de hoster leeg te halen.
Zijn er nog andere opties? En welke is aan te raden?
Ik ben vrij onbekend op dit gebied en wil dus wel eerst wat informatie voor ik het overzet. Wil m'n mail niet kwijtraken :-)
Ja, je kan ook een gratis account aanmaken (staat gewoon op de pagina waar je jezelf aan kan melden). En met betrekking tot je vraag of het aan te raden is een zakelijk account te migreren, je hebt natuurlijk geen garanties met een gratis account. Op een betaald account krijg je die wel.ione schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:04:
[...]
Is het ook aan te readen om met je zakelijke mail helemaal via Google te laten verlopen?
Wat zou ik dan precies moeten doen?
Eerst een account voor Google Apps (kan je voor je bedrijf ook zo'n gratis account gebruiken?).
Dan de records bij de huidige hoster laten verwijzen naar google. En dan komt de mail direct bij Gmail binnen?
Een andere optie is om gmail om de zoveel tijd de mail box bij de hoster leeg te halen.
Zijn er nog andere opties? En welke is aan te raden?
Ik ben vrij onbekend op dit gebied en wil dus wel eerst wat informatie voor ik het overzet. Wil m'n mail niet kwijtraken :-)
/▌
Nog een vraag. Ik heb een eenmanszaak. Werk dus in m'n eentje. Als ik dus de betaalde variant neem betaal ik 40 EUR per jaar (1 user). Maar kan ik hier dan meerdere mailadressen onder aanmaken? Of wordt dat dan gezien als extra users met de bijbhorende kosten?
En is er de mogelijkheid om een catch-all adres in te stellen?
En hoe kan ik het beste mijn mail vanuit een andere gmail-box overzetten? Ik heb de mail bij m'n hoster staan, en had later een gmail-account erbij genomen als back-up (mail wordt via pop overgehaald en op server laten staan). Ik zou dan graag de mail die nu in mijn gmailbox staat in mijn nieuwe box willen hebben.
Ben er bijna zeker van dat ik mij zo ga aanmelden. Nog deze paar kleine vraagjes, en ik ben om....
[ Voor 24% gewijzigd door ione op 22-08-2009 14:43 ]
Ok, het zou dan dus alleen voor dat extra stukje garantie zijn.....Coju schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:59:
Met het gratis account is alles wat je wilt al te doen. Meerdere users/mailadressen en catch-all. Betalen heeft wel wat voordelen voor migratie, mailinglijsten en een stel API's geloof ik. Allemaal niet erg relevant voor een eenmanszaak waarschijnlijk.
Ik kan ook de gratis versie eerst doen en indien ik later wil upgraden kan dat makkelijk zag ik.
Ik heb nu de mail bij mijn hoster staan. Hier staan dan mailtje in de inbox en ook in Sent items (ik gebruikte webmail tot nu toe). De inbox heb ik destijds al eens door een gmail-account laten overhalen. Maar hoe kan ik mijn sent-items vanuit de box bij de hoster overhalen? Via pop kan ik alleen de binnenkomende mailtjes ophalen, toch?
Nu wil ik alleen nog mijn huidige mail welke bij mijn hoster staat overhalen.
De hoster ondersteunt geen IMAP, dus moet het via POP.
Wat ik begrepen heb is dat je alleen je inbox kan overhalen middels POP. Ik heb tot nu toe webmail gebruikt en daar staan dus ook de verzonden items.
Nu vond ik een trucje dat je de mails vanuit je Verzonden items map naar de Inbox verplaatst. Daarna worden ze door Gmail overgehaald. In Gmail moet je er dan nog voor zorgen dat ze in de Verzonden Items map komen. Maar hoe kan ik dat in Gmail doen? Ik zag dat je bercihtem wel kon verplaatsen naar 'labels', maar zag de map verzonden items er niet bij staan.
Je kan ze gewoon naar de imap map van Google slepen voor verzonden items (niet te veel tegelijk)ione schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:03:
Ik heb inmiddels een (betaalde) account.
Wat ik begrepen heb is dat je alleen je inbox kan overhalen middels POP. Ik heb tot nu toe webmail gebruikt en daar staan dus ook de verzonden items.
Nu vond ik een trucje dat je de mails vanuit je Verzonden items map naar de Inbox verplaatst. Daarna worden ze door Gmail overgehaald. In Gmail moet je er dan nog voor zorgen dat ze in de Verzonden Items map komen. Maar hoe kan ik dat in Gmail doen? Ik zag dat je bercihtem wel kon verplaatsen naar 'labels', maar zag de map verzonden items er niet bij staan.
/▌
Dus vanuit de inbox in Gmail naar de imap map?Marzman schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:10:
[...]
Je kan ze gewoon naar de imap map van Google slepen voor verzonden items (niet te veel tegelijk)
[ Voor 15% gewijzigd door ione op 24-08-2009 17:33 ]
Gewoon al je mail ophalen met Outlook en dan de Google e-mail uploader gebruiken, heb ik gedaan en heb nu alle mail + contacts items in mijn gmail staan.ione schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:03:
Ik heb inmiddels een (betaalde) account.
http://mail.google.com/mail/help/email_uploader.html
Maar het probleem is dan toch nog steeds dat de verzonden items niet in Outlook komen te staan??tc982 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:35:
[...]
Gewoon al je mail ophalen met Outlook en dan de Google e-mail uploader gebruiken, heb ik gedaan en heb nu alle mail + contacts items in mijn gmail staan.
http://mail.google.com/mail/help/email_uploader.html
Nee, vanuit Outlook verzonden items rechtstreeks naar de imap map.ione schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:33:
[...]
Dus vanuit de inbox in Gmail naar de imap map?
[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 24-08-2009 17:39 ]
/▌
Het kan wel maar niet via de webinterface. Via outlook of thunderbird connecten met gmail via IMAP. Je krijgt nu alle labels en mappen te zien waaronder inbox spam en verzonden items. Je kan nu uit je gmail inbox berichten gewoon slepen in de mappen waarin je ze wilt hebben (in dit geval dus verzonden items).ione schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:33:
[...]
Dus vanuit de inbox in Gmail naar de imap map?
Extra tip: Als je je oude mail allemaal al netjes gesorteerd had in een offline mail programma dan kan je gewoon de complete mapjes op deze manier in gmail slepen via IMAP. Er wordt dan een label aangemaakt met alle mailtjes die erin horen. Dit werkt ook als je meerdere mappen ineen hebt (School, School/project A en School/Project B oid).
Het kan zijn dat het veranderd is, maar destijds kreeg ik timeouts bij grote mappen. Daarom zij ik dat hij er niet te veel tegelijk moest doen.Lt. Marx schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:39:
[...]
Het kan wel maar niet via de webinterface. Via outlook of thunderbird connecten met gmail via IMAP. Je krijgt nu alle labels en mappen te zien waaronder inbox spam en verzonden items. Je kan nu uit je gmail inbox berichten gewoon slepen in de mappen waarin je ze wilt hebben (in dit geval dus verzonden items).
Extra tip: Als je je oude mail allemaal al netjes gesorteerd had in een offline mail programma dan kan je gewoon de complete mapjes op deze manier in gmail slepen via IMAP. Er wordt dan een label aangemaakt met alle mailtjes die erin horen. Dit werkt ook als je meerdere mappen ineen hebt (School, School/project A en School/Project B oid).
/▌
Dus als ik het even in een stappenplan beschrjf:Lt. Marx schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:39:
[...]
Het kan wel maar niet via de webinterface. Via outlook of thunderbird connecten met gmail via IMAP. Je krijgt nu alle labels en mappen te zien waaronder inbox spam en verzonden items. Je kan nu uit je gmail inbox berichten gewoon slepen in de mappen waarin je ze wilt hebben (in dit geval dus verzonden items).
- Items in verzonden map in m'n oude webmail verplaatsen naar de inbox van webmail.
- Mail met Outlook op een pc ophalen (pop). Voor de zekerheid laat ik ze gewoon achter op de server.
- In gmail IMAP activeren
- In Outlook een IMAP-account aanmaken voor gmail.
- Verzonden items die nu in de Inbox staan slepen naar verzonden items van IMAP-account in Outlook. En inbox-berichten naar inbox van IMAP.
- MX-records aanpassen en laten verwijzen naar google-servers
Ben ik er dan?
In plaats van slepen zou ik ook email uploader kunnen gebruiken. Maar dan hoef ik geen IMAP in Outlook in te stellen, toch?
Klopt helemaal, dat je dat nog niet geprobeerd hebt (is minder werk dan alles hier omschrijvenione schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:17:
[...]
Dus als ik het even in een stappenplan beschrjf:
- Items in verzonden map in m'n oude webmail verplaatsen naar de inbox van webmail.
- Mail met Outlook op een pc ophalen (pop). Voor de zekerheid laat ik ze gewoon achter op de server.
- In gmail IMAP activeren
- In Outlook een IMAP-account aanmaken voor gmail.
- Verzonden items die nu in de Inbox staan slepen naar verzonden items van IMAP-account in Outlook. En inbox-berichten naar inbox van IMAP.
- MX-records aanpassen en laten verwijzen naar google-servers
Ben ik er dan?
In plaats van slepen zou ik ook email uploader kunnen gebruiken. Maar dan hoef ik geen IMAP in Outlook in te stellen, toch?
/▌
Hahaha, ja erg, he. Maar wilde het allemaal even heel zeker weten. En ik had nog niet echt tijd gehad om het op m'n pc te doen. Moet ook nog effe Outlook installeren.Marzman schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:20:
[...]
Klopt helemaal, dat je dat nog niet geprobeerd hebt (is minder werk dan alles hier omschrijven)
Bedankt in ieder geval voor de info!
Uiteraard heb ik hier al op gegoogled maar ik vind enkel oude berichten met gelijksoortige klachten, geen mensen waarbij ook 'opeens' de spamfilter te streng is geworden. Ik vraag me voornamelijk af of jullie soortgelijke zaken tegen zijn gekomen (veel mensen zullen het niet tegenkomen, normaal las ik ook niet dagelijks mijn spambox door om te kijken of hier eventueel juiste e-mails in terecht zijn gekomen).
Ik heb mail nu in Outlook staan en heb IMAP geactiveerd bij Google (ik heb trouwens Google Apps).
In Outlook geef ik als imap server imap.<mijndomein>.nl op en de inloggegevens. Maar het lijkt erop dat de server niet gevonden is. Moet ik eerst de MX-records aanpassen voordat ik deze server kan bereiken....
Dat was bij mij ook, Een dag, daarna was het weer normaal.Leekah schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:50:
Sinds ongeveer een week heb ik het 'probleem' dat de spamfilter van gmail te streng is. Ik moet dagelijks ongeveer 5 mailtjes verwijderen uit mijn spambox, varierend van normale e-mails tot reacties van bedrijven op vragen tot nieuwsbrieven. Het vreemdste vond ik dat er mails in mijn spambox kwamen waarbij eerdere, soortgelijke e-mails hier niet in terecht kwamen. Ik had eerst het vermoeden dat het aan 1 e-mailadres lag (catch-all, doorgestuurd naar gmail) maar ik heb het op meerdere e-mailadressen (4).
Uiteraard heb ik hier al op gegoogled maar ik vind enkel oude berichten met gelijksoortige klachten, geen mensen waarbij ook 'opeens' de spamfilter te streng is geworden. Ik vraag me voornamelijk af of jullie soortgelijke zaken tegen zijn gekomen (veel mensen zullen het niet tegenkomen, normaal las ik ook niet dagelijks mijn spambox door om te kijken of hier eventueel juiste e-mails in terecht zijn gekomen).
/▌
Ben ik in ieder geval niet de enige. Ik kan er op zich ook wel mee leven, ik ontvang maar een stuk of 200 spammails per dag dus af en toe even scannen op onterecht als spam gemarkeerde mails en dan is het geen probleem meer. (ja, 200 klinkt als redelijk veel maar met 3 catch-alls valt dat nog best mee. ;-))Marzman schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:08:
[...]
Dat was bij mij ook, Een dag, daarna was het weer normaal.
Nu heb ik nog wel even de volgende vraag. Op deze pagina
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78892 staat onderdaan een aantal richtlijnen voor het gebruik van IMAP.
Maar wat is nou het beste om te doen? Moet je dit nog instellen, of staat het standaard al zoals zou moeten?
En hoe zit het met verwijderde berichten? In datzelfde stukje staat hier ook iets over, maar snap het niet helemaal. Als ik een bericht verwijder zou ie naar de prullenmand moeten gaan en die leeg ik dan periodiek.
Het heeft denk ik een beetje te maken met de mappen waarin het bewaard wordt. Als je via Gmail iets verwijderd komt het in de Gmail-prullenbak. Als ik in Outlook of op mn telefoon iets verwijderd, plaatst de client dit in de map Verwijderde Items (of welke naam je client aan zn prullenbak geeft). Bij Gmail resulteert een client-side map niet in een map maar in een label. Nu heb ik dus bijvoorbeeld in de Gmail-webmail een folder prullenbak en een label verwijderde items. Die laatste ziet Outlook dus als verwijderde items, maar Gmail ziet het als een label zoals alle anderen. Dus niet als "verwijderd" item. Zelfde geldt voor spam. Ik heb de Gmail folder spam maar ook de Outlook mappen, dus labels, Junk en Ongewenste email.ione schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:26:
Het is gelukt om de oude mail over te zetten naar Google. Werkt perfect. IMAP ingesteld.
Nu heb ik nog wel even de volgende vraag. Op deze pagina
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78892 staat onderdaan een aantal richtlijnen voor het gebruik van IMAP.
Maar wat is nou het beste om te doen? Moet je dit nog instellen, of staat het standaard al zoals zou moeten?
En hoe zit het met verwijderde berichten? In datzelfde stukje staat hier ook iets over, maar snap het niet helemaal. Als ik een bericht verwijder zou ie naar de prullenmand moeten gaan en die leeg ik dan periodiek.
Denk dat het ze daar een beetje om gaat. Dat outlook dan aan zijn kant weer alle gmail mappen en labels ziet en dus mails dubbel gaat ophalen voor al die mappen.
Aan anderen: ander idee, vertel het dan. Dit is mijn visie.
Overigens naar mijn mening een nadeel van Gmail, het ontbreken van mappen. Nu heb ik alsnog alle mails in de inbox staan. Je zou steeds het label Postvak In kunnen verwijderen maar dat lijkt me ook geen optie.
[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 28-08-2009 10:38 ]
Standard, Education, Non-profits, Government .... welke moet ik hebben? Ik ben geen bedrijf, persoonlijk gebruik. Ben geen student, maar ook geen profitsmeerbartje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:40:
Even een simpele vraag, maar zijn de email accoutns van Google Apps for domains exact hetzelfde als een normaal gmail account? Ik heb ergens gelezen dat er functionaliteit ontbreekt, maar welke?
Ofwel, de standard of de non-profit?? En wat is het verschil?
Dat en dat je e-mials dubbel opgeslagen worden als je het niet veranderd. Gmail slaat bijvoorbeeld alle berichten op die je verzend via smtp.gmail.com. Outlook ook, dus heb je het bericht twee keer als je dat niet aanpast.Ascathon schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:35:
[...]
Het heeft denk ik een beetje te maken met de mappen waarin het bewaard wordt. Als je via Gmail iets verwijderd komt het in de Gmail-prullenbak. Als ik in Outlook of op mn telefoon iets verwijderd, plaatst de client dit in de map Verwijderde Items (of welke naam je client aan zn prullenbak geeft). Bij Gmail resulteert een client-side map niet in een map maar in een label. Nu heb ik dus bijvoorbeeld in de Gmail-webmail een folder prullenbak en een label verwijderde items. Die laatste ziet Outlook dus als verwijderde items, maar Gmail ziet het als een label zoals alle anderen. Dus niet als "verwijderd" item. Zelfde geldt voor spam. Ik heb de Gmail folder spam maar ook de Outlook mappen, dus labels, Junk en Ongewenste email.
Denk dat het ze daar een beetje om gaat. Dat outlook dan aan zijn kant weer alle gmail mappen en labels ziet en dus mails dubbel gaat ophalen voor al die mappen.
Aan anderen: ander idee, vertel het dan. Dit is mijn visie.
Overigens naar mijn mening een nadeel van Gmail, het ontbreken van mappen. Nu heb ik alsnog alle mails in de inbox staan. Je zou steeds het label Postvak In kunnen verwijderen maar dat lijkt me ook geen optie.
/▌
Op m'n Iphone heb ik als ik het account open een map Inkomen, Verstuurd, Prullenmand en nog een paar mappen (Concepten, Diversen, Verzonden Items). Ook staat er een map Gmail met daarbinnen weer submappen (Alle berichten, Concepten, Met ster, Verzonden berichten).
Wat zijn nou de juiste mappen waar ik mee zou moeten werken? De map Inkomend voor de binnekomende berichten en dan alleen de mappen binnen de map Gmail? Komt dat overeen met de indeling in de webinterface van Gmail?
De overige (iPhone)-mappen kan ik negeren? Daar zou niks in moeten verschijnen?
Zie even door de bomen het bos niet meer (en dan vertaald naar mappen..).
Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Wil voorkomen dat het een chaos wordt en dat ik straks dingen moet herstellen en dan het risico loop mail kwijt te zijn.....
De mappen die je interesant vind? Inkomend is belangrijk ja, en de mappen onder gmail die je interesant vindt. "Alle mail" hoef ik niet te zien, eigenlijk alleen inkomend omdat alles wat niet spannend is toch voorbij die map gefilterd wordt.ione schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:31:
Ben er nog niet helemaal uit hoe het nou zit met al die mappen met IMAP en gmail.
Op m'n Iphone heb ik als ik het account open een map Inkomen, Verstuurd, Prullenmand en nog een paar mappen (Concepten, Diversen, Verzonden Items). Ook staat er een map Gmail met daarbinnen weer submappen (Alle berichten, Concepten, Met ster, Verzonden berichten).
Wat zijn nou de juiste mappen waar ik mee zou moeten werken? De map Inkomend voor de binnekomende berichten en dan alleen de mappen binnen de map Gmail? Komt dat overeen met de indeling in de webinterface van Gmail?
De overige (iPhone)-mappen kan ik negeren? Daar zou niks in moeten verschijnen?
Zie even door de bomen het bos niet meer (en dan vertaald naar mappen..).
Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Wil voorkomen dat het een chaos wordt en dat ik straks dingen moet herstellen en dan het risico loop mail kwijt te zijn.....
/▌
Maar bijvoorbeeld van je verstuurde berichten. Daar zie ik een map Verstuurd en Verzonden Items. En dan ook nog binnen de map Gmail een map Verzonden berichten....Marzman schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:46:
[...]
De mappen die je interesant vind? Inkomend is belangrijk ja, en de mappen onder gmail die je interesant vindt. "Alle mail" hoef ik niet te zien, eigenlijk alleen inkomend omdat alles wat niet spannend is toch voorbij die map gefilterd wordt.
Die onder Gmail staat is waarschijnlijk degene die ik ook in de webinterface zie....
Edit, ik zie nu bij Geavanceerd (binnen het mailaccount) op de iPhone dat je kan aangeven welke mappen waarheen verwijzen op de server. Die kan voor concepten, verstuurd en prullemand. Deze zouden allemaal dus naar een submap binnen de Gmail map gezet moeten worden?
[ Voor 17% gewijzigd door ione op 31-08-2009 12:26 ]
Die onder gmail moet je hebben, die andere is een map die de applicatie op je iphone aanmaakt. Als je ook berichten met je iphone verzend moet je deze niet op laten slaan (komen toch automatisch in die map onder gmail).ione schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:22:
[...]
Maar bijvoorbeeld van je verstuurde berichten. Daar zie ik een map Verstuurd en Verzonden Items. En dan ook nog binnen de map Gmail een map Verzonden berichten....
Die onder Gmail staat is waarschijnlijk degene die ik ook in de webinterface zie....
Edit, ik zie nu bij Geavanceerd (binnen het mailaccount) op de iPhone dat je kan aangeven welke mappen waarheen verwijzen op de server. Die kan voor concepten, verstuurd en prullemand. Deze zouden allemaal dus naar een submap binnen de Gmail map gezet moeten worden?
/▌
iemand ervaring mee?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Die mogelijkheid bestaat al twee jaar. Check je instellingen.raydekok schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:43:
wie weet er of er de mogelijkheid bestaat dat je een imap account binnen kan halen in je gmail? nu kan dit alleen met een pop account.
iemand ervaring mee?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Hij bedoeld de andere kant op, zodat de IMAP account zichtbaar is binnen Gmail. Lijkt me wel een vrij lastige feature om te bouwen in een webclient die bovendien niet heel vaak gebruikt zou worden (kan zijn dat ik het mis heb en hier wel veel animo voor is?).Sebazzz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:44:
[...]
Die mogelijkheid bestaat al twee jaar. Check je instellingen.
Nee, zijn er mailservers die wel imap hebben en geen pop? Je kunt de mail gewoon op de originele server laten staan dat maakt verder niet uit.raydekok schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:43:
wie weet er of er de mogelijkheid bestaat dat je een imap account binnen kan halen in je gmail? nu kan dit alleen met een pop account.
iemand ervaring mee?
/▌
Jup hier ook.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:02:
Gmail is bij mij op dit moment niet bereikbaar.
Meer mensen die dit probleem hebben?
http://feeds.gawker.com/~...gmail-hits-another-outage
en
http://search.twitter.com/search?q=gmail
en
http://downforeveryoneorjustme.com/gmail.com
[ Voor 43% gewijzigd door LtMarx op 01-09-2009 22:06 ]
@thijs: je puntje tussen je voor- en achternaam is nogal zinloos.
Zonder puntjes komt het ook bij jou aan gmail negeert puntjes namelijk
[ Voor 69% gewijzigd door jordi.c op 01-09-2009 22:06 ]
kan ik het dan gewoon niet doen? kan ik de mail niet ergens online binnen halen en dan weer via gmail binnen halen met pop?Marzman schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:09:
[...]
Nee, zijn er mailservers die wel imap hebben en geen pop? Je kunt de mail gewoon op de originele server laten staan dat maakt verder niet uit.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
iPhone via T-Mobile werkt wél.
Alternatieve opties
http://www.demogeek.com/2...en-you-cant-access-gmail/
http://lifehacker.com/506...ail-account-when-its-down
Het wordt tijd om toch maar minder webbased te gaan werken ...
==
hoi
Ik heb even voor je zitten googlen en volgens mij is het antwoord nee. Ik heb wat posts gevonden van US army soldiers die hun mailbox geconverteerd zagen worden van POP naar IMAP. Veel soldaten gebruikten ook gmail vanwege de ruimere attachement restricties. Helaas konden ze nu alleen niet meer hun soldatenmailaccount (leuk galgje woord) binnenhalen in Gmail door het IMAP protocol.raydekok schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:05:
kan ik het dan gewoon niet doen? kan ik de mail niet ergens online binnen halen en dan weer via gmail binnen halen met pop?
De enige oplossing is om zelf een mailservertje te hebben geloof ik die zowel IMAP als POP kan binnensluizen terwijl deze het weer doorgeeft via POP.
Verwijderd
@Jordi: klopt dat, dat zonder een punt ertussen gmail dat niet beschouwt als een volledig ander adres? Wilde het net eens even proberen,maar ging uiteraard nog niet
JaVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:23:
Hier doet ie het weer deels. Kan weer inloggen, maar verder niks, begint dan te piepen 'Kan Gmail niet bereiken. Controleer internetverbinding' .
@Jordi: klopt dat, dat zonder een punt ertussen gmail dat niet beschouwt als een volledig ander adres? Wilde het net eens even proberen,maar ging uiteraard nog niet
http://mail.google.com/su...er.py?hl=nl&answer=10313# (bovenste optie van die drie)
/▌
Verwijderd
Of op postvak in klikken, dat werkt ook nog merk ik net.
[ Voor 19% gewijzigd door Ad de Jong op 01-09-2009 22:53 ]
IMAP is gewoon te activeren bij je instellingen, net als pop3 toegang.MrAcid schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:52:
Eh, nee? Dat kan niet.
Ik heb alleen IMAP aan en POP3 uit, werkt vlotjes.
Baal wel dat GMail niet te bereiken is, ik heb een belangrijke brief daar geparkeerd...
Met iGoogle kan ik trouwens weer niet bij GMail komen.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2009 22:54 ]
bij de apps status dashboard 11:13PM:
1
2
3
| We are continuing to investigate this issue. We will provide an update by September 2, 2009 12:13:00 AM UTC+2 detailing when we expect to resolve the problem. Users can access their email via IMAP or POP. You can find instructions for how to do this here. Also, at this time, Google Apps Sync for Microsoft Outlook (applies only to Google Apps Premier and Edu customers) is not available. |
overigens zou iedereen gewoon via IMAP en POP mail kunnen lezen.
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Maar het blijft nog steeds beter wat betrouwbaarheid en aangeboden diensten betreft dan andere betaalde ISP's die ik gehad heb. Ook ben ik bij Gmail nog nooit mail kwijt geraakt wat ik ergens anders helaas niet kan zeggen.
/▌
Volgens mij klopt dat niet,Uiteindelijk was de webversie van Gmail daardoor wereldwijd zo'n honderd minuten onbereikbaar. Berichten konden wel worden gelezen via mailprogramma's, zoals Outlook, Thunderbird of Mail.app.
Aangezien mijn google android ook niet kon synchroniseren met mijn google apps account.
Dat werkt via een soort van pushmail techniek
Check...Tiemez schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:49:
http://mail.google.com/ma...ium=et&utm_campaign=en-GB
iemand al Google mail master?![]()
Alleen vind ik het zeer hinderlijk dat Google nog steeds alleen 30 minuten incrementies ondersteunt, ik heb wat rondgezocht, en de suggestie is al erg vaak voorbijgekomen, alleen wordt er blijkbaar niks mee gedaan...
Erg jammer, want veel van mijn lessen beginnen/eindigen om kwart over of kwart voor, en nu moet ik elke keer handmatig de tijden gaan veranderen. Daarbovenop komt ook nog eens al ik bijv. een les heb die begint om 9:15, en eindig op 11:00, dan sleep ik dus een item van 9:00 tot 11:00, en als ik dan vervolgens handmatig de tijd veranderen naar 9:15, dan wordt 11:00 ook automatisch veranderd naar 11:15. Erg irritant...

Ik heb dit opgelost door als ik een batch moet toevoegen dit via mijn desktop mail programma (iCal) te doen die ik via SpanningSync sync. Hierdoor ben je in een keer van dit probleem af. Je kan dit neem ik aan ook via Outlook doen en ik weet zeker dat het ook via Thunderbird kan!Sefyu schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:49:
Ik ben net voor het eerst aan de slag gegaan met Google Agenda om m'n schoolrooster op te plaatsen en eventueel te syncen met m'n telefoon.
Alleen vind ik het zeer hinderlijk dat Google nog steeds alleen 30 minuten incrementies ondersteunt, ik heb wat rondgezocht, en de suggestie is al erg vaak voorbijgekomen, alleen wordt er blijkbaar niks mee gedaan...
Erg jammer, want veel van mijn lessen beginnen/eindigen om kwart over of kwart voor, en nu moet ik elke keer handmatig de tijden gaan veranderen. Daarbovenop komt ook nog eens al ik bijv. een les heb die begint om 9:15, en eindig op 11:00, dan sleep ik dus een item van 9:00 tot 11:00, en als ik dan vervolgens handmatig de tijd veranderen naar 9:15, dan wordt 11:00 ook automatisch veranderd naar 11:15. Erg irritant...
Alleen vind ik de uitvoering toch behoorlijk karig... Zo zit ik net zoals in Google Agenda online vast aan de blok met alleen de titel van mijn gebeurtenis(online staat er tenminste nog een tijd bij), maar die lege ruimte kan net zo goed gebruikt worden om de locatie of beschrijving weer te geven.
Dit:

Ook zou het wel handig zijn als je ook de locatie kon opgeven direct tijden het creëren van de gebeurtenis i.p.v. alleen de titel.
Het is wel te zien dat Gmail de meeste aandacht verkrijgt van het ontwikkelteam...
[ Voor 6% gewijzigd door Sefyu op 05-09-2009 20:22 ]
www.youtube.com/DerOllie
Ik merk er niks van.Cybpraetorian schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:57:
Gmail weer traag? bij mij laadt ie alleen de HTML eenvoudige weergave, de normale weergave blijft ie hangen tijdens het laden...
Hier is ie sneller dan ooit tevoren.Cybpraetorian schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:57:
Gmail weer traag? bij mij laadt ie alleen de HTML eenvoudige weergave, de normale weergave blijft ie hangen tijdens het laden...
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Probeer het eens met een andere browser. Bij mijn ouders blijft mijn Gmail ook vaak hangen (die gebruiken IE, als ik het daarna in Firefox probeer werkt het prima).Cybpraetorian schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:57:
/▌
-edit-
toen zat ik op een UPC-lijn, nu op een telfortlijn 150km verderop, en hier is geen vuiltje aan de lucht.
[ Voor 48% gewijzigd door mcDavid op 07-09-2009 15:42 ]
kan wel op Igoogle maar ik zie nergens hoe je daar kunt uitloggen want ik moet op een ander account
Zo scherp als een voetbal!
Geen idee hoe het kwam, maar op de een of andere manier was er een Google Labs optie wat niet meer lekker bij me werkte, dus eea uitgezet, wat ik toch niet zo vaak gebruikte, en het werkte weer. Lag denk ik aan combinatie browser met Gmail, want op mn andere pc deed ie het wel gewoon. Hoe dan ook: Service is resumed as normalCybpraetorian schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:57:
www.youtube.com/DerOllie
Dit topic is gesloten.