Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.469 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 10:08

:murb:

@murb.nl

Mocht je niet weten hoe je je voipbuster tegoed op kunt krijgen... misschien een idee om een voicemail box aan te vragen bij k7.net:

Je kunt daar (nog) een ander telefoonnummer krijgen, een VS-nummer. En dat biedt enkel een voicemail en fax-ontvang dienst (fax heb ik zelf nog niet uitgeprobeert). Je callforwarding bij voipbuster zet je op het nieuwe VS nummer, en je hebt een voicemail box voor je voipbuster (waarbij de berichten in je e-mail box komen, of blijven staan op de k7 website of...). De dienst zelf kost niets. Bellen via voipbuster (of een forward via voipbuster) naar dat nummer echter wel: 1 cent per minuut. Geluidskwaliteit is niet helemaal top, maar het werkt! Je moet na registratie wel even wachten voordat het nummer bereikbaar is vanuit het buitenland. Zelf een persoonlijke boodschap inspreken werkt gewoon via de dialpad van voipbuster.

Ik heb het zelf alleen nog maar getest, maar mijn ervaringen tot dusver zijn positief. Nu afwachten wat anderen er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:43

knakworst

Get more sats!

gjs schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:47:
Er is weer een update bij Tiscali te vinden voor het 2602H/HW modem.
http://www.tiscali.nl/hel...18&question=firmware#faq2

# Optimalisaties:Geen modem softwarecrashes meer
# Geluidsniveau van de telefoonpoorten
(geluidsniveau is zelf in te stellen via de modeminterface)
# WLan power staat standaard ingesteld
op de hoogste stand
# De nieuwste WLan drivers

# Nieuwe functies:WPA2 wordt ondersteund
# Nummerweergave is om te zetten van
standaard DTMF (in gebruik in NL) naar FSK
# Bij de update naar deze versie wordt

Je moet echter wel je hele modem opnieuw configgen.
Ik heb net even getest, maar het lijkt er echt op dat het modem nu niet crasht als je belt/gebeld wordt.
Deze firmware draait totnutoe top moet ik zeggen! Ik gebruik het met voipbuster en budgetphone, het modem geeft geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Het lukt mij niet om erheen te bellen. Ik heb een telefoonnummer gekregen: 206-xxx-xxxx.
Ik probeer te draaien: 001 (2)06-xxx-xxxx, doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
murb schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:32:
Mocht je niet weten hoe je je voipbuster tegoed op kunt krijgen... misschien een idee om een voicemail box aan te vragen bij k7.net:

Je kunt daar (nog) een ander telefoonnummer krijgen, een VS-nummer. En dat biedt enkel een voicemail en fax-ontvang dienst (fax heb ik zelf nog niet uitgeprobeert). Je callforwarding bij voipbuster zet je op het nieuwe VS nummer, en je hebt een voicemail box voor je voipbuster (waarbij de berichten in je e-mail box komen, of blijven staan op de k7 website of...). De dienst zelf kost niets. Bellen via voipbuster (of een forward via voipbuster) naar dat nummer echter wel: 1 cent per minuut. Geluidskwaliteit is niet helemaal top, maar het werkt! Je moet na registratie wel even wachten voordat het nummer bereikbaar is vanuit het buitenland. Zelf een persoonlijke boodschap inspreken werkt gewoon via de dialpad van voipbuster.

Ik heb het zelf alleen nog maar getest, maar mijn ervaringen tot dusver zijn positief. Nu afwachten wat anderen er van vinden.
Dan hed je beter Voipstunt kunnen aanvragen. Daar kan je wel bellen naar de USA voor FREE!! Instellingen zijn verder hetzelfde.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemde gang van zaken bij VoipStunt!

Ik maakte vandaag een account aan, je komt dan op een scherm om via telefoon (09001537) te betalen en ik zag een tarief van E. 1,30 (E.1,04 credit)

Men belooft op de website 120 dagen en ik zie tot mijn verwondering dat het maar 7 dagen geldig is.

Ik maakte een uur later een account aan voor een kennis en wilde credit kopen via "buy credit".
En dan zie een scherm met het volgende:

Buy €10.00 Credit
If you add Credit to your account you can:
- Make UNLIMITED free calls!
- Make paid calls!
- Get your own VoipIn number, for free!

En dan ga je verder en zie je een scherm om 09001537 te bellen voor E. 1,30 (E. 1,04 credit)

Dat zal dan ook wel weer voor 7 dagen zijn i.pv. de beloofde 120 dagen.

Ik ga maar niet meedoen aan deze rare manier van zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:41
Dat klopt, dat is al een tijdje zo.
Via 0900 is het tegoed 7 dagen geldig, en via andere betalingsmethoden 120 dagen.

Dat is gedaan omdat het voor hen anders niet uit kan: € 1,04 is te weinig beltegoed is om 120 dagen gratis te bellen.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:56:
Dat klopt, dat is al een tijdje zo.
Via 0900 is het tegoed 7 dagen geldig, en via andere betalingsmethoden 120 dagen.

Dat is gedaan omdat het voor hen anders niet uit kan: € 1,04 is te weinig beltegoed is om 120 dagen gratis te bellen.
Ik zie het ...bedankt.

VoipStunt belooft 120 dagen vrij bellen op hun website en biedt de mogelijkheid om via telefoon te betalen.
Het moet niet nodig zijn om via een forum erachter te komen dat het "anders niet uit kan" en dat je niet per telefoon kan betalen.
Ik vind dat een echte VoipStunt stunt...hoeveel mensen hebben al gebeld en zijn in deze stunt getrapt?!
E. 1,30 voor 7 dagen = E. 22,28 voor 120 dagen.

Gebruik makend van andere betalingsmogelijkheden 10 Euro voor 120 dagen...

* Voor 10 Euro kan ik 500 minuten bellen via VOIP van XS4ALL naar alle vaste nummers in NL en naar vele andere landen voor nog minder. (auto incasso samen met abonnement xs4all)
Zonder dat je eventueel een credit kan verliezen.
En ik kan 08 nummers onvangen en bellen.
Mogelijk met KPN Budget (goedkoopste abonnement)...

http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/gesprekskosten.php

* Voor 10 Euro kun je via 1643 - 110X (starttarief 9 cent) - onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in NL. en internationaal, naar GSM voor 8 cent per minuut.
Hiervoor heb je echter een KPN Basis abonnement nodig.
Verschil in abonnementskosten KPN Budget en KPN Basis is 10 euro per maand.

http://www.1643telecom.nl

Als je veel belt kan VoipStunt goedkoper zijn, echter ik ken de "fair use" regels niet.
120 dagen onbeperkt voor 10 Euro...morgen misschien 20 euro?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:46:
[...]

Ik zie het ...bedankt.

VoipStunt belooft 120 dagen vrij bellen op hun website en biedt de mogelijkheid om via telefoon te betalen.
Het moet niet nodig zijn om via een forum erachter te komen dat het "anders niet uit kan" en dat je niet per telefoon kan betalen.
Ik vind dat een echte VoipStunt stunt...hoeveel mensen hebben al gebeld en zijn in deze stunt getrapt?!

* Voor 10 Euro kan ik 500 minuten bellen via VOIP van XS4ALL naar alle vaste nummers in NL en naar vele andere landen voor nog minder. (auto incasso samen met abonnement xs4all)
Zonder dat je eventueel een credit kan verliezen.
Mogelijk met KPN Budget (goedkoopste abonnement)...

http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/gesprekskosten.php

* Voor 10 Euro kun je via 1643 - 110X (starttarief 9 cent) - onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in NL. en internationaal, naar GSM voor 8 cent per minuut.
Hiervoor heb je echter een KPN Basis abonnement nodig.
Verschil in abonnementskosten KPN Budget en KPN Basis is 10 euro per maand.

http://www.1643telecom.nl

Als je veel belt kan VoipStunt goedkoper zijn, echter ik ken de "fair use" regels niet.
Je moet bij dit soort zaken ook geen aannames doen. Je kan voor € 1,30 een voip-in nummer krijgen. En je kan met 1 betaling 120 dagen gratis bellen. Jij neemt aan dat het één met het ander werkt. In werkelijkheid staat die link niet op de site. Er staat ook niet bij dat je 8 cent extra betaald als je naar mobiel belt.
Voipstunt/Voipbuster is heel leuk maar je moet letterlijk nemen wat er staat. Begrijpend Nederlands in het kwadraat op de site loslaten en je snapt hoe het zaakje in elkaar steekt. Al met al is het nog steeds de goedkoopste manier van bellen voor € 2,50 per maand (bij alleen bellen naar vast) maar je moet er geen wonderen van verwachten. Of je kan 10 minuten per maand bellen naar mobiel. En ik maak er gewoon gretig gebruik van tot het over is met de pret.
Het werkt gewoon net hetzelfde als die bel pakketten met mobiel bellen. Daar brengen ze het iets anders en niemand klaagt dat je belminuten verloopt. En als de bedrieger (providers) zich bedrogen voelt zoals nu bekend is op de FP met beltegoedcashen.nl gaan ze de boel de omzeep helpen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Voor België is het pay by phone gebeuren ook veranderd:

code:
1
2
3
4
Number  You pay Credit you receive  Expires after
0909 99104  € 1.00  € 0.58  7 days
0909 99303  € 2.48  € 1.70  14 days
0909 99403  € 6.20  € 4.47  120 days

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heeft iemand dit ook als je ingelogd bent. Er staat bij mij:
Select one of the gifts below and give it away! These gifts are from us to you, so it will not cost you anything. Your available gifts: 1 week of unlimited VoipOut credit (4 left)
Als ik op de button klik kan staat er een vakje waar ik een naam kan invoeren waarnaartoe de gift moet. Ik heb mezelf al geprobeerd, maar dat werkte niet ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ze dus blijkbaar alleen aan iemand anders geven.
Jammer dat het maar 1 week geldig blijft maar prima voor testdoeleinden om nieuwe klantjes te lokken.

Toch een aardige manier van adverteren.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heeft Betamax eigenlijk zoveel verschillende websites met een andere naam die het internetbellen aanbied! Nu weer: www.poivy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Poivy is van dezelfde makelij, maar er zijn wel verschillen. Geen gratis landen, en het beltegoed blijft langer geldig:

How long can I use my credit to make calls outside poivY network?

Credit in your poivY balance remains active for 365 days after your last purchase (unless stated otherwise).

Is dus gunstig voor mensen die heel weinig bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
En: invite your friends and earn free credits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
Ascathon schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 08:33:
En: invite your friends and earn free credits
Ik heb mijn vrienden uitgenodigd, maar niemand heeft de mail gekregen... Iemand meer succes gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
knakworst schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:13:
Poivy is van dezelfde makelij, maar er zijn wel verschillen. Geen gratis landen, en het beltegoed blijft langer geldig:

How long can I use my credit to make calls outside poivY network?

Credit in your poivY balance remains active for 365 days after your last purchase (unless stated otherwise).

Is dus gunstig voor mensen die heel weinig bellen.
En voor velen heel interessant hier: bellen naar mobiel voor € 0,16. ipv € 0,25 met voipbuster. En dat is goedkoper dan bij andere providers.
Verder vind ik het niks. Voipbuster is voor vaste net nog onovertroffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudi Vader op 14-04-2006 14:27 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:46:
[...]

Ik zie het ...bedankt.

Er staat toch echt "expires after 7 days" in vetgedrukte rode letters als je die optie gebruikt. Dus als je daar zonder dat forum niet achter komt dan zit je behoorlijk te slapen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Wanneer worden er weer nummers uitgedeeld? Ik ken iemand die heeft een nederlands nummer dat naar VoipBuster belt... Dat wil ik namelijk ook!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@murb.nl

RudiVader schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:26:
[...]

Dan hed je beter Voipstunt kunnen aanvragen. Daar kan je wel bellen naar de USA voor FREE!! Instellingen zijn verder hetzelfde.
Hey, het idee is toch dat we nog iets doen met de 10 euro ;) Hoewel dat met 1cent per minuut ook niet hard op schiet. Overigens was ik al geregistreerd met VoipBuster, en heb ik daar ook al een telefoonnummer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@murb.nl

Triple-D schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:58:
Het lukt mij niet om erheen te bellen. Ik heb een telefoonnummer gekregen: 206-xxx-xxxx.
Ik probeer te draaien: 001 (2)06-xxx-xxxx, doe ik wat fout?
Ik heb het volgende ingevoerd:
+1206xxxxxxx

en dan kan ik gewoon bellen. Direct na registreren kreeg ik wel, in zeer slechte kwaliteit, iets te horen van 'This telephone number is not yet available on international connections", maar die melding was een dag of wat later weg, en toen kon ik er dus gewoon naar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hoort de andere kant een echo en is er een vertraging op de lijn
Zeer irritant
Ik bel met de cyberbox 100 en een gewone telefoon
Speakers aan of uit helpt niet
Manager for voipbuster geinstalleerd
Moet ik in voipbuster iets aan de instellingen doen ?
Wie helpt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
je hebt waarschijnelijk je mic naast je speaker gezet?! ik zie nu pas dat je met gewone tel belt.

ik had vandaag 26 cent op mijn rekening, naar 0900 gebeld en staat nu 78 cent :? i.p.v 1,30
Tenzij ik namelijk -26 cent had, dan komt het wel goed uit; -0,26 + 1,04 = 0.78 cent.
Maar kun je uberhaupt wel rood staan?? :>

[ Voor 9% gewijzigd door D!ablo op 16-04-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Hoe zit het nu precies met het telefonisch opwaarderen?

Toen ik lid werd ging alles prima, met een 0900-nummer kon je 1.30 betalen om 1.04 te krijgen.
Tegoed is hier nog gewoon 107 dagen geldig (die 1.04, niets meer!)
edit: Had daarna ook een VoIP-in-nr. gekregen: +31 30 6552XXX

Ik hoor echter dat het nu via een overschrijving moet (10€), of om 6€ op te bellen.

Zijn ze echt aan het veranderen of is het maar af-en-toe?
Voor de duidelijkheid: Ik bedoel dus VoIPBuster, geen van de andere providers.

[ Voor 7% gewijzigd door DarthPlastic op 16-04-2006 22:25 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:36:
Waarom hoort de andere kant een echo en is er een vertraging op de lijn
Zeer irritant
Ik bel met de cyberbox 100 en een gewone telefoon
Speakers aan of uit helpt niet
Manager for voipbuster geinstalleerd
Moet ik in voipbuster iets aan de instellingen doen ?
Wie helpt mij ?
Ik ken het echoprobleem met een Tiptel 115 usb voip telefoon...bij gesprekken naar computers en niet naar vaste nummers.
Heb een SpeedTouch 716 modem in bestelling (voor aansluiting van een normale telefoon .. ontvangst voip werkt ook als computer uit is) en een van de kenmerken is: echoreductie conform G.168
Zal mij benieuwen...

G.168 Echo canceller:
http://www.vocal.com/data_sheets/g.168_more.html

http://www.talkin2ya.nl/faq.php?q=50
"Ik hoor echo als ik bel met mijn telefoon of adapter. Wat kan ik hier aan doen?
De oorzaak ligt dan of in uw toestel of adapter. Het geluid wordt in de meeste ip-apparatuur versterkt en dit kan de echo veroorzaken. U kun het geluid dan zachter zetten. In veel apparatuur is het ook mogelijk om “echo-cancelling” aan te zetten."

http://www.phone-master.nl/Voip/Voip.html
TOPCOM-Webt@lker100 usb phone
echo-cancelling voor superieur geluid

Ik weet ook niet of dit allemaal werkt maar ik heb wel vertrouwen in de toekomst van Voip...alle 16xx nummers werken via dit systeem.

Ik denk dat binnenkort de kotserig hoge GSM prijzen ook via Voip tot het verleden behoren.
Nationale Wifi dekking?

Het is mogelijk om met o.a. een PDA via GPRS te bellen.
Via Wifi punten kost dat niets.
Ik zou weleens willen weten hoeveel bytes/dataverkeer bellen via GPRS/VOIP neemt....en wat het kost.
Ook in andere landen, bijvoorbeeld bellen vanuit Frankrijk via Voip via GPRS...met een PDA/Computer telefoon.
Het enige antwoord dat ik kreeg van mensen met verstand van zaken is: "Het neemt weinig dataverkeer" maar hoeveel weet men niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een berekening van je dataverkeer zie deze Link.

Over het algemeen is GPRS (vaak per Mb) vrij duur in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dat optimaal werken?

De situatie:

Ik probeer m'n broer die ooit in de Skype hype is getrapt over te halen om zo'n spa-3000 kastje in huis te halen.
Probleem is dat hij 3 oudere dect toestellen in huis heeft die alleen via een oude kpn huiscentrale intern te gebruiken zijn.

De SPA-3000 zou dan ook op die huiscentrale aangesloten moeten worden.

Aangezien er nogal wat mogelijk is met de SPA-3000 lijkt het mij dat dat wel gaat werken, hij moet nu een code intypen om extern te kunnen bellen, ik meen iets van "*1 Pauze" maar iig zoiets.
Dat lijkt me voor de SPA-3000 geen enkele probleem te zijn maar voor de zekerheid toch maar ff vragen.

De bedoeling is dus de SPA-3000 op de oude huiscentrale aan te sluiten en zo toch de overige handsets in huis te kunnen oproepen en mogelijk daarnaar te kunnen doorverbinden.

Valt die oude KPN huiscentrale technologie goed te combineren met de SPA-3000.

Als het mogelijk is dan zijn configuratietips ook welkom :D

Mediamarkt heeft toch ook een 8dagen niet goed geld terug policy?

Hmm, ff zoeken leverde me via Tijdhof op dat dat idd gewoon gaat werken :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Caesu schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:18:
[...]

ik zou wel opletten met die firmware. je hebt namelijk hardware versie 2.0 en 3.0.
ik heb 2.0.1
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.sipura.com/support/
Ik zie nu pas dat mijn firmware en hardware (SPA1001) versie niet bij elkaar horen:
Software Version: 3.1.8(SEc)
Hardware Version: 2.0.1(9e08)

Vaag, want met deze firmware doet hij het ook al een paar maanden en ik heb geen vreemde dingen gemerkt ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:23:
[...]

Ik zie nu pas dat mijn firmware en hardware (SPA1001) versie niet bij elkaar horen:
Software Version: 3.1.8(SEc)
Hardware Version: 2.0.1(9e08)

Vaag, want met deze firmware doet hij het ook al een paar maanden en ik heb geen vreemde dingen gemerkt ;)
ja het lijkt erop dat in dat tabelletje 2.0 en 3.0 niet op hardware versie (model) slaat maar op firmware versie.
dus je hoeft niet op hardware versie te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Weet iermand of er nog wijzigingen aanzitten te komen wat betreft beltegoed kopen?
Ik vind €1,30 voor 7 dagen veels te kort.
En voor €10,- zou ik toch wel minimaal een halfjaar gebruik van het beltegoed willen/kunnen gebruik maken. :(
Verder is het zo'n ideaale service, maar moet wel een beetje redelijk zijn.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Henkie-Jan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:10:
Weet iermand of er nog wijzigingen aanzitten te komen wat betreft beltegoed kopen?
En voor €10,- zou ik toch wel minimaal een halfjaar gebruik van het beltegoed willen/kunnen gebruik maken. :(
Wie moet er hier nu redelijk zijn?
KPN abonnement € 18,- per maand, normaal abonnement + betaald bellen per minuut
Abel telecom abonnement € 9,95 per maand, gratis bellen
Budgetphone abonnement € 9,50 per maand, gratis bellen

Voipbuster € 10,- credits kopen (die mobiel op te bellen is) + gratis bellen voor 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

mno

Kloppen de poorten die je volgens de startpost in je router moet forwarden voor VOIP-in (in mijn geval naar mijn SPA-3000) eigenlijk nog wel? Volgens de startpost moet je forwarden:
UDP 5060
UDP 11112
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920
maar ik kom in mijn Sipura menu en op diverse sites alleen info over UDP poorten 5060 en 5061 tegen. Waar komen die andere poorten vandaan en zijn ze wel echt nodig?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik heb alleen 5060 geforward.
als je een stun-server gebruikt hoef je volgens mij helemaal geen poorten te forwarden (of alleen dus die 5060).
bij mij werkt het iig allemaal goed (bellen en gebeld worden) met enkel poort 5060 geforward.
'k zal eens proberen om die poort 5060 ook niet te forwarden, kijken of het dan werkt.
wel een betrouwbare stun-server gebruiken natuurlijk.
ik gebruik: stun.fwdnet.net gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

mno

Ik gebruik stun.web.de (zit wat dichterbij) maar weet niet of dit ook echt iets doet. Of het forwarden nodig is zal ook wel afhankelijk zijn van je router. Ik gebruik een Speedtouch 510, welke heb jij?

Het rare is dat inkomende telefoontjes naar mijn Voipbuster nummer soms wel en soms niet op mijn DECT telefoon binnenkomen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik zag in een computertijdschrift een nieuwe voipprovider Wengo.
http://www.wengo.com/index.php/aboutCallOut
Bellen kost 1 cent per minuut en nu 100 minuten gratis (al kan je maar 10 minuten per keer bellen, als ik het goed gelezen heb). Je kan met 5 euro opwaarderen en het werkt onder windows, apple en linux.
Mobiel bellen 22 cent en sms 10 cent.
Misschien een alternatief voor voipbuster voor mensen die weinig bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door hakuin op 21-04-2006 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:10:
Ehhhh KPN? :+

---
D=lexi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Gisteren heb ik een topic gestart

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1128408/0

In het kort komt het er hier op neer dat mijn voipdiscount abonement niet werkt in Egypte waar ik momenteel verblijf. Na flink googelen en yahooen lijkt het erop dat ondanks voipbuster claimt "all over the world" toch ipreeksen buiten de westerse wereld heeft geblokeerd. niet leuk om er op het moment supreme achter te komen, omdat ze er op de site geen woord over reppen. helaas kan niemand bevestigen of ontkennen dat dit daadwerkelijk het geval is. dus ik zoek een andere manier in de trend van een proxy in een "westers land" die SIP calls doorlaat. Bestaan die?? Ik heb thuis een linuxdoos draaien, zou die simpel kunnen worden omgezet. Ik las dat in dit topic behoorlijke voipbuster kennis is dus hopelijk wat antwoorden waarmee ik verder kan.

Alvast bedankt

Pandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik weet niet of het aan je IP adres ligt. Egypte staat wel gewoon in het lijstje van landen waar je naartoe kunt bellen. Waarom zouden ze andersom dan blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

@ Pandit:

Het lijkt mij ook "logischer" dat de lokale ISP aldaar wellicht ook aan telefonie aanbiedt en derhalve anderen op zijn netwerk blokkeert.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Deze is ook wel handig. Je hoeft geen programma's te installeren en je belt gewoon via je vaste lijn.
http://jajah.com/

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Coach4All schreef op maandag 24 april 2006 @ 06:29:
@ Pandit:

Het lijkt mij ook "logischer" dat de lokale ISP aldaar wellicht ook aan telefonie aanbiedt en derhalve anderen op zijn netwerk blokkeert.
Dit is een aannemelijke verklaring. De egyptische telefoonmaatschapij is van de staat, en bellen vanuit Egypte via een landlijn is niet duur, maar ontzettend duur. De lokale ISP biedt geen telefonie aan http://www.smart-eg.com. Is er een manier om te checken of voip wordt geblokkeerd ? De eigenaar van het internetcafe waar ik ben gaat voor mij informeren bij de ISP. Ik laat wel weten of het lukt. in ieder geval bedankt voor het meedenken

Pandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Xanion schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:54:
Deze is ook wel handig. Je hoeft geen programma's te installeren en je belt gewoon via je vaste lijn.
http://jajah.com/
Ik heb even gekeken, maar het is eerst betalen, en niet gratis of proberen zoals Voipbuster, wel goedkoper dan landlijnen dus mischien wat voor mijn kennissen hier, bedankt.

Pandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pandit schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:11:
[...]

Ik heb even gekeken, maar het is eerst betalen, en niet gratis of proberen zoals Voipbuster, wel goedkoper dan landlijnen dus mischien wat voor mijn kennissen hier, bedankt.

Pandit
De eerste vijf minuten zijn gratis. Gisteren even geprobeerd, het werkt wel op zich.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:05:
[...]

De eerste vijf minuten zijn gratis. Gisteren even geprobeerd, het werkt wel op zich.
nou daar wil ik een reactie opgeven, naar Suriname bellen werkt dus voor geen meter dus het klopt niet wat ze daar adverteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:59:
[...]

nou daar wil ik een reactie opgeven, naar Suriname bellen werkt dus voor geen meter dus het klopt niet wat ze daar adverteren
Zit jij in Suriname dan?
5 FREE minutes between landline phones!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Even paar dingen duidelijk maken. Ik wil graag allebei even vergelijken.
Graag bij elke vraag beide diensten aangeven, zodat ik naast elkaar kan vergelijken. Dat betekent dat je antwoord moet geven voor VoIP én Skype.

- VOIP en Skype... Het zijn twee verschillende diensten right? Wat zijn de verschillen?

- Noem eens wat (sterke) voordelen en nadelen van beide diensten.

- Hoe zit het met de kosten in Nederland tussen beide diensten?

- Wat zijn de kosten naar buitenland bellen (ook beide diensten)?

- Hoe duur is het als ik vanuit buitenland naar Nederland bel?

- Hoe zien de persoonlijke telefoonnummers eruit?

- Wat is gemiddelde bandbreedte verbruik tijdens bellen?

- Ik weet dat er Skype programma bestaat voor op mobiele telefoons (WM5), kan dat ook met VoIP?

- Moet men vooraf abonnement afsluiten en is dat gratis / bepaalde bedrag?

- Hoe zien de hardware telefoons eruit?

- Welke poorten gebruikt de dienst? (allebei noemen!)

- Welke dienst is geschikt voor "meerdere lijnen" in de bedrijf (meerdere telefoons op 1 netwerk)? Althans met 1 nummer voor allemaal? Of kan dat niet?

- Kan je bellen naar normale telefoon netwerken? Of alleen naar dezelfde dienst?

- Hoe stabiel is de lijn / werkt het meteen?

- Hoe zit het met geluidskwaliteit / vertraging?

- Hoe lang bestaat de dienst al? (En hoe is het ontstaan?)

En dan algemeen:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van Skype naar VoIP of andersom? Noem een reden waarom je overgestapt ben.

Alvast dank voor reacties; dan kan ik makkelijker keuze maken tussen beide diensten.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDummy op 26-04-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MrDummy schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:26:
Graag bij elke vraag beide diensten aangeven, zodat ik naast elkaar kan vergelijken. Dat betekent dat je antwoord moet geven voor VoIP én Skype.
Moet iemand anders dit voor jou uit gaan zoeken? De meeste antwoorden op je vragen kan je eenvoudig zelf opzoeken.

- VOIP en Skype... Het zijn twee verschillende diensten right? Wat zijn de verschillen?
Skype biedt in weze ook Voip aan, alleen gebruiken ze een gesloten netwerk. Wat zijn de verschillen tussen internet en Het Net?
Skype biedt voip aan via een gesloten P2P netwerk (dus je kan kiezen uit Skype)
Voipbuster biedt voip aan over oa het SIP protocol (wat de meeste providers aanbieden, dus je kan met je gekochte voipphone altijd overstappen naar een andere aanbieder)
Er zijn veel aanbieders voor voip er is een Skype.
Staat op de websites van de aanbieders
Staat op de websites van de aanbieders
Dat bepaald de buitenlandse aanbieder
Tja, hoe ziet een telefoonnummer er uit?
Ligt aan het gebruikte protocol. Uitleg hiervan staat op de websites van de aanbieders.
- Ik weet dat er Skype programma bestaat voor op mobiele telefoons (WM5), kan dat ook met VoIP?
Geen idee, vast wel. SIP is een open standaard dus iedereen kan mag er software voor maken.
Ligt aan de aanbieder, voorwaarden staan op de betreffende website.
Kijk eens op www.routershop.nl of in de winkel van budgetphone.nl
Simpele opzoekvraag, ga ik niet voor je doen.
- Welke dienst is geschikt voor "meerdere lijnen" in de bedrijf (meerdere telefoons op 1 netwerk)? Althans met 1 nummer voor allemaal? Of kan dat niet?
Ik denk dat ze dat allebei wel kunnen. Als je verschillende poorten per nummer gebruikt.
- Kan je bellen naar normale telefoon netwerken?
Ja
Voip bestaat al zo'n 10 jaar.
En dan algemeen:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van Skype naar VoIP of andersom? Noem een reden waarom je overgestapt ben.

Alvast dank voor reacties; dan kan ik makkelijker keuze maken tussen beide diensten.
Twee diensten? Bedoel je Skype en Voipbuster ipv voip? Dan wil ik nog even opmerken dat het minder betrouwbaar is dan KPN. Met Skype heb ik geen ervaring, maar Voipbuster heeft regelmatig storingen. Daarom heb ik als backup een Voipnummer via Budgetphone (5 euro per jaar, prepaidnummer) wat een stuk betrouwbaarder is. Budgetphone heeft vast ook al wel storingen gehad, maar ik heb er nog niks van gemerkt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:26:
[...]

Zit jij in Suriname dan?

[...]
ja ik zit momenteel in Suriname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik denk al een tijd na over VOIP maar al die providers waaronder VOIPbuster heeft hoge tarieven (30 cent) voor bellen naar Aruba toe (waar familie van me woont).
Dit terwijl bel1649 er maar 14 cent voor vraagt. Gevolg is dak KPN Basis zal moeten aanhouden :(

Mooiste zou zijn als die familie via de computer zou gaan bellen maaruh dat zal helaas niet gebeuren.

Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrycan op 26-04-2006 14:22 ]

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
MrDummy schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:26:

- Kan je bellen naar normale telefoon netwerken? Of alleen naar dezelfde dienst?

- Hoe stabiel is de lijn / werkt het meteen?

- Hoe zit het met geluidskwaliteit / vertraging?

En dan algemeen:

Zoals gezegd Voip staat dus voor Voice Over Internet Protocol. Skype, Voipbuster, MSN spraakgedeelte, Teamspeak zijn allemaal vormen van Voip. Voipbuster gebruikt het Sip protocol en is eigenlijk het meest standaard omdat het open is. Verder is het zo op bijna al je vragen: google is your friend (ik vind de vraagstelling al vrij brutaal, jij wil vergelijken en wij moeten antwoord geven?).
Voor het Sip protocol heb je overgens voor een pocketpc Sjphone, die vraagt wel meer van je ppc als de skype ppc versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudi Vader op 27-04-2006 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

Nicap

Tsssk....

Jerrycan schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:20:
Ik denk al een tijd na over VOIP maar al die providers waaronder VOIPbuster heeft hoge tarieven (30 cent) voor bellen naar Aruba toe (waar familie van me woont).
Dit terwijl bel1649 er maar 14 cent voor vraagt. Gevolg is dak KPN Basis zal moeten aanhouden :(

Mooiste zou zijn als die familie via de computer zou gaan bellen maaruh dat zal helaas niet gebeuren.

Iemand suggesties?
Ik weet niet hoe het zit daar met ADSL of flatfree internet op aruba. Als een familielid van je wel flatfree heeft zou ik daar een SPA 3000 box tussen zetten. Dan kunnen de andere familieleden op aruba via de SPA 3000 naar NL bellen(lokaal tarief aruba) en vice versa(dus familie in NL kan lokaal tarief NL in Aruba bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Nicap schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:29:
[...]

Ik weet niet hoe het zit daar met ADSL of flatfree internet op aruba. Als een familielid van je wel flatfree heeft zou ik daar een SPA 3000 box tussen zetten. Dan kunnen de andere familieleden op aruba via de SPA 3000 naar NL bellen(lokaal tarief aruba) en vice versa(dus familie in NL kan lokaal tarief NL in Aruba bellen)
precies, geef ze een NL nummer... echter weet ik niet wat ADSL oid kost daar maar het zal wel wat duurder zijn dan hier denk ik, voor SIP heb je alleen weer niet zo heel erg veel band breedte nodig?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
even melden dat er op InkoopActies.net momenteel een animo-check loopt voor SIP-hardphones en ATA's/Gateways... http://www.inkoopacties.net/ia/w7y59pyy/1?g=73g8rvs7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Klopt het dat ik zonder beltegoed wel ingelogd ben maar geen kiestoon krijg op mijn sip-modem/router ?
(zyxel 2602)

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Er is weer een nieuwe voip-aanbieder: parlino.com, van Tele2. Qua prijzen vergelijkbaar met bijvoorbeeld poivy. Normaal 1,5 cent per minuut naar vaste lijnen, en je beltegoed blijft 180 dagen geldig ná ja laatste geslaagde gesprek met een vaste lijn. Een voip-in telefoonnummer is erg duur, 3 euro per maand.

Wel een leuke aanbieding: tot eind mei gratis bellen naar vaste nummers in bijvoorbeeld nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

andreas2005 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:28:
Er is weer een nieuwe voip-aanbieder: parlino.com, van Tele2. Qua prijzen vergelijkbaar met bijvoorbeeld poivy. Normaal 1,5 cent per minuut naar vaste lijnen, en je beltegoed blijft 180 dagen geldig ná ja laatste geslaagde gesprek met een vaste lijn. Een voip-in telefoonnummer is erg duur, 3 euro per maand.

Wel een leuke aanbieding: tot eind mei gratis bellen naar vaste nummers in bijvoorbeeld nederland.
Werken ze ook met sip?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Hoewel ze het nergens over sip hebben, vermoed ik het wel. Topcom usb phone kun je 'krijgen' als je voor € 30,- aan credits koopt. Verder werkt het met een softphone op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
Ze hebben het inderdaad nergens over sip. Verder valt op dat de softphone heel veel mogelijkheden nog niet heeft, en het te installeren programme heet parlinoBETA.exe.
Uiteindelijk willen ze oa een chatfunctie bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 'gratis' of voordelig bellen wordt steeds minder: nu 120 dagen voor 10 Euro en sinds vandaag ook nog maar max. 20 uur bellen per maand! :(

Zo kun je wel je credit opmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 19:23
Hmm, ik kreeg net een mailtje dat de VOIP-in nummers ingeleverd moeten zijn, en dat er nieuwe nummer uitgedeeld gaan worden ivm 'wettelijke verplichtingen'. :( Lekker dan, weet iedereen eindelijk mijn nummer, gaat het weer veranderen.
Voipbuster wisselt nederlandse Voip-IN Nummers in. Vanwege wettelijke verplichtingen moeten we nieuwe nederlandse VoipIn nummers uitdelen.

Er verandert verder niks, wel moet je opnieuw een VoipIn nummer aanvragen (gratis!).
Surf naar http://www.voipbuster.com/en/buycredits.html en vraag GRATIS een nieuw, nederlands VoipIn nummer aan.
Zorg er ervoor dat je nog wel tegoed hebt en dat de bij ons bekende adresgegevens kloppen. Je oude nederlandse VoipIn nummer is niet meer geldig en kan niet meer gebruikt worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Juist dat mailtje kreeg ik ook zojuist... Net nu ik mijn zyxel "router" fatsoenlijk heb ingesteld.. Maar momenteel werkt mijn huidige nummer wel nog. (Ik heb een 033 nummer en zit in regio Enschede)

Maar per wanneer gaat dat dan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Kreeg dat mailtje ook. Ik heb nog 50 cent tegoed maar zie nergens de optie om een nieuw nummer aan te vragen. Heb ook een aantal keer mijn adresgegevens aangepast maar zonder effect. Wel staat er bij voip-in nummer nog steeds mijn oude vertrouwde nummer. Heeft iemand misschien wat meer duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Geen reclame voor de heren. Als iets belangrijk is voor een klant dan is het wel nummerbehoud. Dat is ook de reden dat ik nog steeds mijn KPN nummer aanhoudt. Erg vreemde actie, ik geloof het ook niet zo. Als ik wettelijk verplicht zou worden al die nummers in te leveren zou ik dat niet zonder slag of stoot laten gebeuren en dan hadden we daar ongetwijfeld over gehoord in de media.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
Heeft iemand een actueel vergelijkend overzicht van de voorwaarden van de diverse voip-aanbieders? Wat mij namelijk opvalt is dat bij de Batamax-klonen de echt belangrijke zaken pas zichtbaar zijn na het aanmaken van een account.
Het gaat dan met name om hoe er wordt omgegaan met de geldigheid(sbeperking) van je tegoed, en de manier om het in stand te houden.
Bij Poivy is je tegoed 365 dagen geldig, maar betaal je ook voor gesprekken naar alle vaste lijnen.
Bij voipcheap is je tegoed maar 90 dagen geldig, maar heb je wel naar 50 landen gratis bellen. En je oude tegoed blijft bestaan als je tijdig nieuw tegoed koopt.
Bij voipstunt is het tegoed 120 dagen geldig, en als je het oude tegoed niet grotendeels hebt opgemaakt, moet het eerst verlopen (=kwijtraken) voor je nieuw tegoed kunt aanschaffen.

De beperking die hierboven is gemeld,
Het 'gratis' of voordelig bellen wordt steeds minder: nu 120 dagen voor 10 Euro en sinds vandaag ook nog maar max. 20 uur bellen per maand!
kan ik nergens terugvinden, neem aan dat het over voipstunt gaat, maar misschien is het ook wel voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Marlibica schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:59:
Geen reclame voor de heren. Als iets belangrijk is voor een klant dan is het wel nummerbehoud. Dat is ook de reden dat ik nog steeds mijn KPN nummer aanhoudt. Erg vreemde actie, ik geloof het ook niet zo. Als ik wettelijk verplicht zou worden al die nummers in te leveren zou ik dat niet zonder slag of stoot laten gebeuren en dan hadden we daar ongetwijfeld over gehoord in de media.
Had er geloof ik mee te maken dat je een nummer uit je eigen regio moet hebben. Dus niet bijvoorbeeld een 033 nummer als je in de regio 020 woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bel een week uitgaand via Voipbuster. Ben best wel tevreden. Tegoed blijft staan mits je op tijd opwaardeerd. Dat je gesprekken beindigd worden na 60 min. is iets waar je dan maar aan wennen moet. Waar ik nu alleen tegenaan loop is dat mijn gesprekken na 20 sec verbroken worden. En dat vind ik iets minder eerlijk gezegd. Komt dit vaker voor? En wat doe ik er aan? Ik heb net opgewaardeerd, dus daar kan het niet aan liggen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Lord schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:01:
Had er geloof ik mee te maken dat je een nummer uit je eigen regio moet hebben. Dus niet bijvoorbeeld een 033 nummer als je in de regio 020 woont.
Dat zou wel mooi zijn, maar ik ben allerminst te spreken van deze actie. Ik kan helaas geen contactgevens van voipbuster vinden in Nederland om even te bellen of te mailen... leuk is dat, ik zal in iedergeval voipbuster nooit meer zien als een echt alternatief voor mijn KPN lijn, ze zijn gewoon niet te vertrouwen met zo'n actie.

Maar ik kan dus net als de rest nog geen nieuw nummer aanvragen? Lekker, dit lijkt weer helemaal nergens op , doe een mailactie als je de zaken op orde hebt en niet zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

Ik heb zo'n mailtje niet gehad. Wel heb ik sinds m'n aanvraag 5 weken geleden ook een 079-3xxxxxx nummer, zoals het hoort aangezien ik in Zoetermeer woon.
Stond er toen al van te kijken dat ik zo'n mooi nummer kreeg, die helemaal voldoet aan de regio waar ik in woon.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:28:
[...]
ik zal in iedergeval voipbuster nooit meer zien als een echt alternatief voor mijn KPN lijn
Sowieso zou ik dat nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Update: Het werkt, je kan nu een nieuw telefoon nummer aanvragen. Het mooiste is dat ik nu een nummer uit mijn regio heb. Ik woon in de 075 regio en had een 033 nummer en heb nu keurig netjes een 075 nummer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Lord schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:14:
Update: Het werkt, je kan nu een nieuw telefoon nummer aanvragen. Het mooiste is dat ik nu een nummer uit mijn regio heb. Ik woon in de 075 regio en had een 033 nummer en heb nu keurig netjes een 075 nummer gehad.
Zou je kunnen uitleggen hoe je je nummer veranderd of aangevraagd hebt, ik zoek me eigen wezenloos waar dit zou moeten maar kan het niet vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Lord schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:14:
Update: Het werkt, je kan nu een nieuw telefoon nummer aanvragen. [...]
Het werkt dus (nog) niet als je in Zeeland woont. 8)7

Maar... adres aanpassen en inwoner van de Randstad worden voor 5 min. en HOPPA een nieuw telefoonnummer. NAW gegevens weer terug en klaar :z (?)

Ok tel. no. niet in de regio, maar da wa's toch al nie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:29:
[...]

Het werkt dus (nog) niet als je in Zeeland woont. 8)7

Maar... adres aanpassen en inwoner van de Randstad worden voor 5 min. en HOPPA een nieuw telefoonnummer. NAW gegevens weer terug en klaar :z (?)

Ok tel. no. niet in de regio, maar da wa's toch al nie ;)
:( :(
Hier werkt het dus ook niet, echt, ik ben hier erg boos over. Stelletje %$%$# daar bij voipbuster. Ik pas ook wel even mijn adres aan, zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[EDIT:] het werkt meteen: bellen en gebeld worden, maar netjes is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ben wel blij met m'n nieuwe nummer.
had eerst een nummer in Amersfoort, nu heb ik het netnummer van m'n eigen regio.
nu heb ik maar aangezet dat m'n nummer wordt weergegeven als ik iemand bel.

en 20 uur bellen per maand geldt ook voor Voipbuster, staat er gewoon bij in kleine letters.
maar 1200 minuten bellen vind ik best veel.
BudgetPhone heeft 1000 minuten als grens waarboven alle gesprekken met terugwerkende kracht in rekening worden gebracht. dan ben je bij Voipbuster dus nog beter uit.
toen ik nog via Tele2 belde, belde ik zo'n 500 minuten, nu wel wat meer, maar 1200 minuten haal ik bij lange na niet.

Web-activated calls kan nu ook.
Kan handig zijn als je ergens zit zonder SIP telefoon of Voipbuster-programmaatje maar wel een vaste telefoon en een internetbrowser hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Caesu op 03-05-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:25:
[...]

Zou je kunnen uitleggen hoe je je nummer veranderd of aangevraagd hebt, ik zoek me eigen wezenloos waar dit zou moeten maar kan het niet vinden
Inloggen op de account site bij voipbuster. Staat op de zelfde plaats waar je je credits op hoogt. Als het er nog niet staat is je oude nummer nog niet vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik heb ook geen knopje van nummer kopen of zow, en mijn oude nummer werkt nog steeds.
Dus wat dat betreft.

Ook kan in mijn beltegoed niet opwaarderen.
Meer mensen die hier problemen mee hebben?

En ik zie dat je nu maximaal 20uur per maand kan bellen?
betekendt dat de "houadbaarheid" van het beltegoed nu verder weer onbeperkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 11:14

royke

aan het typen....

Waarschijnlijk had je al een nummer welke oereen kwam met je adres. Bij mij is ook nog niets gewijzigd.

De 20 uur geld ook voor Voipbuster. Alleen is nog niet duidelijk wat na die 20 uur gebeurt. Kun je gewoonniet meer bellen? of worden de minuten in rekening gebracht. ZZo ja hoeveel kost een minuuje dan?
beltegoed zal niet onbeprekt houdbaar blijven, zie die 10 euro als een verkapt abonnement

[ Voor 13% gewijzigd door royke op 03-05-2006 16:46 ]

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemmand of ze ook nummer in het noorden uigeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Mijn nummer is net precies vervallen. :(

Heb gelijk ff iemand ingelicht waarvoor ik de boel heb geinstalleerd.
Vervelend om al deze negatieve berichten tegelijk te brengen...
Als iemand een gelijk waardig alternatief weet, graag ff melden. :(

Weet iemand trouwens ook wanneer er voor andere andere regio's voip nummers vrijkomen?

Edit: heeft iemand ervaring met www.voipplanet.nl ?

[ Voor 11% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-05-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Laatst online: 20:48
Henkie-Jan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:01:
Mijn nummer is net precies vervallen. :(

Heb gelijk ff iemand ingelicht waarvoor ik de boel heb geinstalleerd.
Vervelend om al deze negatieve berichten tegelijk te brengen...
Als iemand een gelijk waardig alternatief weet, graag ff melden. :(

Weet iemand trouwens ook wanneer er voor andere andere regio's voip nummers vrijkomen?

Edit: heeft iemand ervaring met www.voipplanet.nl ?
Ik heb ervaring met ze.
Werkt gewoon goed.
Ik heb volgens mij ook nog een abbonement bij ze lopen. maar zolang je niet belt kost dat dus niks.

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij voipbuster uitgaande gesprekken het nummer niet mee kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
RippyNL schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:07:
[...]

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij voipbuster uitgaande gesprekken het nummer niet mee kan sturen?
Klik in het VoIPbuster programma op Profiel (grote knop) en dan rechts kan je het uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Henkie-Jan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:29:
[...]

Klik in het VoIPbuster programma op Profiel (grote knop) en dan rechts kan je het uitschakelen.
En als je niet via dat programma belt? Misschien een dialplan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Geen idee, denk toch ff inloggen dan met het programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Mijn Voip-In nummer werkt niet meer. En als ik een nieuwe aan wil vragen zijn er geen nummers meer beschikbaar.... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coach4All schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:44:
Mijn Voip-In nummer werkt niet meer. En als ik een nieuwe aan wil vragen zijn er geen nummers meer beschikbaar.... :( :(
gewoon zeggen dat je in amsterdam woont (pik een naam uit het telefoonboek), ook netnummer daarvan invullen, dan nummer aanvragen en je adres weer wijzigen... zo lukte het bij mij, alleen ben ik bang dat ik straks geblocked wordt voor het sjoemelen, maarja...

ik heb nog 1,50 euro tegoed en wilde gaan opwaarderen, maar dat doe ik maar even niet. Ik vind dit een vreemde gang van zaken allemaal en ben er nog steeds best boos over. Eerst jat skype 10 euro omdat ik 180 dagen het niet gebruik en nu gaat voipbuster rotzooien... Ongelofelijk, dit is echt geen service en net als anderen hier zoek ik ook een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Henkie-Jan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:39:
Geen idee, denk toch ff inloggen dan met het programma...
O, dan schakel je het in je profiel uit? Ik dacht dat het dan alleen voor dat programma gold :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SysRq schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:44:
Hmm, ik kreeg net een mailtje dat de VOIP-in nummers ingeleverd moeten zijn, en dat er nieuwe nummer uitgedeeld gaan worden ivm 'wettelijke verplichtingen'. :( Lekker dan, weet iedereen eindelijk mijn nummer, gaat het weer veranderen.

[...]
Vreemd, ik heb mijn nummer nog steeds, maar ben wel blij dat ik voor 5 euro per jaar een budgetphone prepaidnummer heb aangevraagd wat ik communiceer en gebruik voor inkomende gesprekken.

Zijn die webactivated calls trouwens ook gratis als je twee nummers uit gratis landen invult?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40
Ok ik was ook mijn nummer kwijt, en had er geen mailtje over gehad..

Toen ik m'n nummer aan ging vragen kreeg ik wel een mooi 035 nummer, regionaal! :)

Budgetphone kost 10 euro per jaar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:30:
[...]
Ik vind dit een vreemde gang van zaken allemaal en ben er nog steeds best boos over. Eerst jat skype 10 euro omdat ik 180 dagen het niet gebruik en nu gaat voipbuster rotzooien... Ongelofelijk, dit is echt geen service en net als anderen hier zoek ik ook een alternatief.
Chill man...
1. Waarom boos zijn? VoipBuster heeft zich te houden aan de wetgeving hiero. Sim-pel.
Heb je soms een jaarcontract met ze afgesloten waarin staat dat jij recht hebt op een bepaald VoIP-In nr.?

2. Jatten?? Nou wordt ie mooi. Als mensen nou eens de algemene voorwaarden lezen voordat ze in zee gaan met een bedrijf....

Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Ik heb nog steeds mijn "vertrouwde" nummer, (033 nr) maar goed, ik ben eens benieuwd of ik dit nummer nog steeds heb na het weekend.

Nou sinds vanmorgen ben ik mijn nummer dus ook kwijt, en als ik nu een nieuw nummer wil aanvragen lukt dat ook niet meer, "sorry er zijn geen nummmer beschikbaar" :( Bah dit vind ik slecht

*edit*
Aach okej, nu ik mijn persoonlijke gegevens heb ingevuld (Dat ik in enschede woon) is er wel een nummer beschikbaar :P , ik heb nu een 053 nummer gekregen

[ Voor 69% gewijzigd door Pittie op 04-05-2006 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

het lijkt erop dat voipbuster duidelijkheid heeft verschaft over de hoeveelheid free calls:
* Max 20hrs per month of free calls. Unused free minutes cannot be taken to the following month(s).
en dat is voor mij ruim voldoende _/-\o_

edit: en dat was al gemeld lees ik nu...

[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 04-05-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Dit is echt heel leuk, Web-activated normal calls, net als Jajah maar dan gratis...

"Great News"

Make VoipBuster calls, using your normal phone!
You can now use your VoipBuster credits to make calls with your normal phone (land line or mobile) with this simple new tool: Web activated calls (beta). Just enter your phone number and the destination number and press "Call!". Your phone will start ringing, pick it up and wait for the other side to pick up as well.

Your phone number:

Destination phone number:

Make sure you enter both phone numbers in the international format, for instance for calls to UK phones: 0044 20 12345678)

Costs for calling your phone number and the destination number are settled via your VoipBuster account. You pay the regular VoipBuster rates as advertised on our website.

To make use of this , please log in to your account and from there you can test it .

[ Voor 6% gewijzigd door Wortelstok op 04-05-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wortelstok schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:46:
Dit is echt heel leuk, Web-activated normal calls, net als Jajah maar dan gratis...

"Great News"

Make VoipBuster calls, using your normal phone!
You can now use your VoipBuster credits to make calls with your normal phone (land line or mobile) with this simple new tool: Web activated calls (beta). Just enter your phone number and the destination number and press "Call!". Your phone will start ringing, pick it up and wait for the other side to pick up as well.

Your phone number:

Destination phone number:

Make sure you enter both phone numbers in the international format, for instance for calls to UK phones: 0044 20 12345678)

Costs for calling your phone number and the destination number are settled via your VoipBuster account. You pay the regular VoipBuster rates as advertised on our website.

To make use of this , please log in to your account and from there you can test it .
Alleen gratis als beide bestemmingen gratis zijn dus....

Anders de kosten voor beide bestemmingen.... (Gelukkig is NL-Vast nog steeds gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Coach4All schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:17:
[...]

Anders de kosten voor beide bestemmingen.... (Gelukkig is NL-Vast nog steeds gratis)
Toch ideaal als je op je vakantiebestemming over een vaste lijn beschikt. Zelfs als het niet gratis is kun je dan voor een paar centen bellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Marzman schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:22:
[...]

Toch ideaal als je op je vakantiebestemming over een vaste lijn beschikt. Zelfs als het niet gratis is kun je dan voor een paar centen bellen.
En internet......

Hoe geef je anders aan van en naar welk nummer er gebeld moet worden.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Laatst online: 20:48
Marzman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:36:
[...]

En als je niet via dat programma belt? Misschien een dialplan?
Bij de sipura kan je instellen dat ie je nummer niet meestuurd dit werkt ook bij voipbuster.
Maar ik heb er nog een pbx tussen. Daar kan ik niet opgeven dat ie het nummer niet meestuurd. Maar er moet dus een bepaalde code zijn anders kan de sipura ook niet meegeven dat het nummer niet zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen creidtcard en betaal dus 1,30 per week via de telefoon. Ik vind het wat omslachtig, hebben jullie alternatieven voor de betalingen aan VoipBuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RippyNL schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:43:
[...]

Bij de sipura kan je instellen dat ie je nummer niet meestuurd dit werkt ook bij voipbuster.
Maar ik heb er nog een pbx tussen. Daar kan ik niet opgeven dat ie het nummer niet meestuurd. Maar er moet dus een bepaalde code zijn anders kan de sipura ook niet meegeven dat het nummer niet zichtbaar is.
Ik heb een sipura, dus ik zal eens kijken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:38:
Ik heb geen creidtcard en betaal dus 1,30 per week via de telefoon. Ik vind het wat omslachtig, hebben jullie alternatieven voor de betalingen aan VoipBuster?
Er is een legio aan alternatieven, je kan het ook gewoon overmaken enzo.

Als je gaat "top-uppen" dan zie je minstens 10 mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coach4All schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:17:
[...]

Als je dan via je vaste aansluiting belt betaal je toch gewoon telefoontikken ?
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.