Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.470 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:11:
[...]
Als je dan via je vaste aansluiting belt betaal je toch gewoon telefoontikken ?
Nee, want je wordt gebeld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Voor België ook weer veranderingen:

oude situatie:
Tomsworld schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:06:
Voor België is het pay by phone gebeuren ook veranderd:

code:
1
2
3
4
Number  You pay Credit you receive  Expires after
0909 99104  € 1.00  € 0.58  7 days
0909 99303  € 2.48  € 1.70  14 days
0909 99403  € 6.20  € 4.47  120 days
nieuwe situatie

code:
1
2
3
4
Number  You pay Credit you receive  Expires after
0909 99104  € 1.00  € 0.58  7 days
0909 99303  € 2.48  € 1.70  14 days
0909 99403  € 6.20  € 4.47  28 days

Voor die 6 euro zou je toch op zijn minst 60 dagen ofzo mogen verwachten.

Als mijn krediet op is ga ik toch eens kijken voor of poivy of parlino, de gsm prijs van parlino is zelfs iets beter (iets minder btw).

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In veel gevallen is VOIPbuster of een ander Finarea variant nu niet meer de goedkoopste. Koop een betrouwbaar (lokaal) nummer bij Budgetphone en bel uit via Astratel. Ze hebben nu 24 landen waarbij je goedkoop kunt bellen (60 min voor ongeveer 11.5 eurocent, daarna ophangen en opnieuw bellen :/ ). Voor Australie is het onbeperkt bellen voor 6 eurocent! Credit is 12 maanden geldig met minimaal ongeveer 6 Euro via credit card / Paypal opladen! Zie ik misschien nog iets anders over het hoofd?

Ik heb zelf nog geen ervaring met Astratel, maar overweeg het wel zodra mijn "120 dagen" op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:49:
In veel gevallen is VOIPbuster of een ander Finarea variant nu niet meer de goedkoopste. Koop een betrouwbaar (lokaal) nummer bij Budgetphone en bel uit via Astratel. Ze hebben nu 24 landen waarbij je goedkoop kunt bellen (60 min voor ongeveer 11.5 eurocent, daarna ophangen en opnieuw bellen :/ ). Voor Australie is het onbeperkt bellen voor 6 eurocent! Credit is 12 maanden geldig met minimaal ongeveer 6 Euro via credit card / Paypal opladen! Zie ik misschien nog iets anders over het hoofd?

Ik heb zelf nog geen ervaring met Astratel, maar overweeg het wel zodra mijn "120 dagen" op zijn.
Ja voor jullie in Nederland zijn er inderdaad ook lokale goede aanbiedingen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:43

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:49:

De SIP-server staat in Australie, mijn traceroute geeft een ping aan van rond de 330 ms. Ik denk dat er een grotere kans is op een matige gesprekskwaliteit, hoewel het ook wel goed kan gaan. Maar je moet toch echt rekening houden met een merkbare vertraging ben ik bang. Daarnaast betaal je bij Astratel een bedrag per gesprek, ik maar ook veel korte telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor korte gesprekken zijn ze inderdaad goedkoper. Ik bel zelf ook vaak gesprekken langer dan 30min en dan kan Astratel goedkoper zijn. In april heb ik ruim 14 uur gebeld. Ik ben benieuwd of mijn VOIPbuster account gelockt wordt zodra de 20 uur limiet bereikt wordt (dit is dan niet leuk |:( ) Iemand hier al ervaring mee?

Tomsworld: mocht je in Antwerpen of Brussel wonen dan zou je SIPbroker kunnen overwegen voor je lokale bereikbaarheid. Het twee-traps-bellen kan een ongemak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:03:
[...]

Ik heb een sipura, dus ik zal eens kijken :)
Weet je hoe ik mijn Sipura moet instellen om te bellen met Voipbuster en gebeld te worden via Budgetphone. Ik kom daar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:51:
[...]
Weet je hoe ik mijn Sipura moet instellen om te bellen met Voipbuster en gebeld te worden via Budgetphone. Ik kom daar niet uit.
Ja zo werkt het bij mij. Waar kom je niet uit?

In de eerste post van dit topic staat een uitleg voor budgetphone en sipdiscount, als je die instellingen overneemt heb je een werkenden setup. Ik heb er wat kleine dingen in veranderd (provisioning links weggehaald en niet denmark dtmf, maar dtmf with pr.).

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 06-05-2006 14:08 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 01:55:
De sipura's staan standaard niet ideaal voor NL telefoons ingesteld.

Omdat er veel mensen zijn die niet precies weten hoe je de sipura moet instellen heb ik hierbij mijn configuratie gepubliceerd, welke perfect werkt.

Kenmerken:

- Budgetphone én voipbuster zowel in als uit
- Nederlandse kiestonen
- correcte Dtmf InBand werking (in menu's zoals girotel werken de toetsen)
- correcte flash INFO werking voor aannemen 2e gesprek
- gebruikt ntp timeservers om de tijd en datum in te stellen, incl zomertijd
- packet size en jitter correctie voor beter geluid en weinig echo
- correcte instellingen voor NAT en STUN (voor achter routers)
- Ring voltage en Ring frequency en FXS Port Impedance op Nederlandse situatie
- Nummerherkenning op DTMF(Denmark) <- let op: sommige telefoons moeten echter op ETSI DTMF With PR
- Registratie elke 300 s
- aanpassing codecs
Dialplan:
voipbuster: 00 internationale nummers, nummers binnen 030, interlokale nummers, 0800 nummers
budgetphone: 06 nummers, 08x nummers, 090x nummers, 11x nummers, 444 (prepaid saldo)
- Dialplan heeft een truuk voor als je wilt afwijken van de standaardkeuzes: draai # voor het nummer om via budgetphone te bellen, en * om via voipbuster te bellen
(- PSTN staat bij mij uit)

Mochten er vragen zijn, post hier of mail me.
HIER vind je de configuratie.

schaamteloze crosspost met Telecomvergelijker.nl :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik ben dus nu mijn voipnr kwijt! :( en hier lees ik dat een nieuwe aanvragen dus nog niet gaat. wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

thefxr schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:49:
ik ben dus nu mijn voipnr kwijt! :( en hier lees ik dat een nieuwe aanvragen dus nog niet gaat. wat nu te doen?
Je adres gegevens wijzigen naar een plaats met als kengetal 0?? dus max 3 cijfers zoals Rotterdam Amsterdam en Den Haag. Vervolgens kan je weer simpel een VoipIn nummer aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Tuut-Tuut schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:36:
[...]

Je adres gegevens wijzigen naar een plaats met als kengetal 0?? dus max 3 cijfers zoals Rotterdam Amsterdam en Den Haag. Vervolgens kan je weer simpel een VoipIn nummer aanvragen.
yep, het is gelukt, er staat nl koop een voipnr, maar achteraf blijkt dit gratis te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik wil bellen met een Voipbuster account en een telefoonnummer van Voipbuster (heb ik al) terwijl mijn PC uitstaat. Het liefst wil ik mijn gewone telefoon aansluiten.
Ik maak gebruik van een kabelmodem.

Welke apparatuur heb ik nog meer nodig. Wat is het beste. Om inkomend en uitgaand telefoonverkeer mogelijk te maken terwijl de PC uitstaat?
Het gaat voornamelijk of ik nog speciale dingen moet hebben omdat ik internet via de kabel en niet via ADSL. Wie weet een goede opstelling? (kan ik zomaar iedere normale telefoon aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 02:22:
Even een vraagje. Ik wil bellen met een Voipbuster account en een telefoonnummer van Voipbuster (heb ik al) terwijl mijn PC uitstaat. Het liefst wil ik mijn gewone telefoon aansluiten.
Ik maak gebruik van een kabelmodem.

Welke apparatuur heb ik nog meer nodig. Wat is het beste. Om inkomend en uitgaand telefoonverkeer mogelijk te maken terwijl de PC uitstaat?
Het gaat voornamelijk of ik nog speciale dingen moet hebben omdat ik internet via de kabel en niet via ADSL. Wie weet een goede opstelling? (kan ik zomaar iedere normale telefoon aansluiten)
Koop een SPA3000 en je bent er.
Dat je internet via kabel of ADSL maakt helemaal niets uit. Internet is internet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 20 uur kun je nog steeds bellen. ;)

"Max 20hrs per month of free calls. Unused free minutes cannot be taken to the following month(s). If limit is exceeded, a minimal rate will be charged as shown in the VoipBuster software."

Nu maar hopen dat het minimale bedrag maar 1 eurocent is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Crusader schreef op zondag 07 mei 2006 @ 07:21:
[...]

Koop een SPA3000 en je bent er.
Dat je internet via kabel of ADSL maakt helemaal niets uit. Internet is internet.
...ervan uitgaand dat je kabelmodem een ingebouwde router heeft. Anders moet je een combi router/voip-module kopen (zoals bv de Draytek 2200V (G))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik ben sinds gisteren overstapt op voxalot en moet zeggen dat het goed werkt. En het leuke is dat je met behulp van bepaalde codes ook kan overschakelen op andere netwerken.

Of als je het nog eenvoudig wil kan je ook shema's ingeven. Zo kan je instellen dat gesprekken die met +32 of +31 omgeleid worden naar je voipbuster account en zodoende kan je die gratis bellen. Ik heb dit net even getest en ik hoorde het systeem 2 maal bellen. En even later had ik gratis verbinding. Alleen nadelig is dat hij bij bijvoorbeeld mijn GSM-nummer blijft bellen.

Daar ik geen betalende account heb bij voipbuster is dit dus heel beperkt. Paar minuten per dag en dat is wel heel spijtig. Of zijn de andere sites a la voipbuster hier anders in en kan je als gratis gebruiker ook langer dan die tijdstippen bellen naar de free landen?

Heb trouwens gisteren met voipbuster gebeld naar mezelf via een lokaal inbelnummer. Werkte verbazingwekkend goed. Nooit gedacht dat dit zo goed zou werken. Maar nu nog een eigen inbellnummer er voor en we zijn weer een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:42:
Na 20 uur kun je nog steeds bellen. ;)

"Max 20hrs per month of free calls. Unused free minutes cannot be taken to the following month(s). If limit is exceeded, a minimal rate will be charged as shown in the VoipBuster software."

Nu maar hopen dat het minimale bedrag maar 1 eurocent is!
Het zal vast iets als 0,5 cent zijn. Dat moet ik trouwens opeens ook betalen voor het bellen naar Duitsland??? Dat was altijd gratis??? Afijn, 0,5 cent per minuut is niet iets om arm van te worden, maar toch... gratis blijft niet gratis bij de vrienden van voipbuster.

Verder gaat nog steeds 9 van de 10 keer mijn telefoon niet over als er gebeld wordt en krijgt de beller te horen dat ik offline ben terwijl ik wel kan bellen? Nouja, ik heb ook gewoon een vaste lijn, maar het zou wel handig zijn als dit nu eens goed ging werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dan ga je toch gewoon bellen via VoipDiscount.com? Duitsland nog steeds gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
  • Laatst online: 01-08 23:18
Ik ben in het bezit van een Linksys ATA 3000. Het werkt allemaal prima (bellen via internet en gebeld worden via PSTN) maar uitgaand bellen naar nummers die via het dialplan ingesteld staan op PSTN, werkt niet. (06, 0900, 0800 etc).

Als ik bel krijg ik na een lange periode (10 sec oid) tuut tuut tuut, snel achter elkaar.

Iemand een idee? Mijn dial plan:

(112xS0<:@gw0>|0[689]xx.<:@gw0>|<:0031294>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0034xx.|0041xx.|0044xx.|0049xx.|00xx.<:@gw0>)
(Netnummer is 0294)

Overigens denk ik dat het goed aangesloten is (kabels) aangezien ik anders niet gebeld zou kunnen worden via PSTN.

Daarnaast zijn alle instellingen gedaan zoals beschreven op deze pagina

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris27 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:57:
[...]

...ervan uitgaand dat je kabelmodem een ingebouwde router heeft. Anders moet je een combi router/voip-module kopen (zoals bv de Draytek 2200V (G))
Ik heb een Motorola Surfboard SB51000E kabelmodem. Dus geen ingebouwde router volgens mij.
Dus in dat geval zou ik een Draytek 2200V nodig hebben. En hoe sluit ik dat dan aan. Loopt dan buiten de PC om toch. Direct Telefoon - Router - Modem en PC - Router - Modem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tuut-Tuut schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:36:
[...]

lukt mij niet :( dan zeurt die dat t incorrect is :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:08:
[...]

Ik heb een Motorola Surfboard SB51000E kabelmodem. Dus geen ingebouwde router volgens mij.
Dus in dat geval zou ik een Draytek 2200V nodig hebben. En hoe sluit ik dat dan aan. Loopt dan buiten de PC om toch. Direct Telefoon - Router - Modem en PC - Router - Modem toch?
http://www.tijdhof.com/handytone.php (voipgateway met ingebouwde router) of je kan een router op je kabelmodem aansluiten voor een paar tientjes en dan kan je elke willekeurige voipgateway aansluiten (bijvoorbeeld de sipura 1001).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
alexrins schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:37:
Ik ben in het bezit van een Linksys ATA 3000. Het werkt allemaal prima (bellen via internet en gebeld worden via PSTN) maar uitgaand bellen naar nummers die via het dialplan ingesteld staan op PSTN, werkt niet. (06, 0900, 0800 etc).

Als ik bel krijg ik na een lange periode (10 sec oid) tuut tuut tuut, snel achter elkaar.

(112xS0<:@gw0>|0[689]xx.<:@gw0>|<:0031294>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0034xx.|0041xx.|0044xx.|0049xx.|00xx.<:@gw0>)
(Netnummer is 0294)

Overigens denk ik dat het goed aangesloten is (kabels) aangezien ik anders niet gebeld zou kunnen worden via PSTN.

Iemand een idee?
(11x|0[1-7]xxxxxxxx|<:010>[1-9]xxxxxx|0800 x.|090[069] x.|00xxxxxxxx x.)

Caller id Method: DTMF (Denmark)

010 nummer van Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
hakuin schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:39:
[...]

Caller id Method: DTMF (Denmark)

010 nummer van Rotterdam
Wat betekend deze string precies?
Mijn bedoeling is om alle gratis nummers via voip te bellen en de betaalde nummers (landen die niet gratis zijn en 06,0900 en 0800) via PSTN. Kan dat met deze string?

Thx voor je advies, trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

hakuin schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:39:
[...]

Met dat dialplan gaat dus werkelijk alles over VoIP. Gaat niet werken voor de 0800, 090x en 11x nrs.
Je vergeet de <:@gw0> entries.

Zo lukt ie wel, alleen is deze string voor mij (Zoetermeer) van toepassing:
code:
1
(<:003179>[3]xxxxxxS0  | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx.  | 0800xxxx.<:@gw0> | 0842x.<:@gw0> | <0:0031>[6]xxxxxxxxS0  | 090[069]xxxx.S0<:@gw0> | 11xS0<:@gw0> | <9:>xxxxxxx.<:@gw0> | 00xxxxxxxx. )

En voor alexrins, wat die codes betekenen (bron: telecomvergelijker.nl):
De basis van het dialplan is:

( en ) is de start en het einde van de string
| is het scheidingsteken tussen de verschillende regels
* staat voor de toets *
# staat voor de toets #
1 staat voor de toets 1 (2 voor 2, enz....)
x staat voor een willekeurig cijfer
[2-8] staat voor: 2, 3, 4, 5, 6, 7 of 8. ([1-9] is dus onzin, dan kan je ook x neerzetten)
[135] staat voor: 1, 3 of 5
<0:0031> staat voor: bij het indrukken van een 0, vervang dit door 0031
. (punt) staat voor: er mogen nog meer getallen ingedrukt worden, hetzelfde als het voorgaande symbool
S0{spatie} staat voor: wacht 0 seconden met bellen na het indrukken van de laatste toets
! staat voor dat het geblokkeerd wordt
, geeft een toon alsof er een buitenlijn is

voorbeeld: xx3.
twee willekeurige cijfers, een 3 en eventueel meer 3-en mag gebeld worden.
Dus 243 mag, 133 mag, 123333333 mag enz.

voorbeeld: xx.
je mag 2 of meer willekeurig getallen indrukken, dus 12, 1399, 1489828838, 323 enz.

voorbeeld: 0[134-6]0xxxxx
het nummer bestaat uit 8 cijfers (niet meer, niet minder!), waarvan de 1e en de 3e een 0 is en de 2e een 1, 3, 4, 5 of 6 en de rest willekeurig

voorbeeld: <9:33>xxxS0
Je mag 4 cijfers ingedrukken waarvan de 1e een 9 is. Nadat de 4 cijfers zijn gekozen start het apparaat direct met bellen, waarbij de 9 door 33 is vervangen.

voorbeeld: 06!
het getal 06 mag niet gebeld worden

voorbeeld: 06xxxxxxxx!
06 nummers, bestaande uit 10 cijfers mogen niet gebeld worden

voorbeeld: 09x.!
09x nummers, bestaande uit 3 of meer cijfers mogen niet gebeld worden

voorbeeld: *xx
Je mag een code indrukken bestaande uit een * en 2 willekeurige cijfers

voorbeeld: <9,:> 0xxxxxxxxx
De gebruiker is verplicht een 9 te draaien voordat hij/zij een 10 cijferig nummer draait die begint met een 0. Er klinkt een toon na het indrukken van de 9, de 9 wordt niet doorgegeven door de ATA

[ Voor 70% gewijzigd door Crusader op 08-05-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Mijn mooie A'Dam nummer was verlopen (te laat met credits kopen) maar nu heb ik een nummer van mijn eigen woonplaats gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo samen,

Ik gebruik nu een tijdje een voipbuster alternatief (Sparvoip.de) en nu heb ik aantal dagen geleden dezelfde mail gekregen mbt het wijzigen van het telefoonnummer.
Ik had een 023 nummer en aangezien ik in maastricht woon heb ik nu een 043 nummer gekregen.
TOP zou je zeggen maar helaas. Het nummer is door BIJNA niemand te bellen.
Alleen achter een telefooncentrale (bij mijn vrouw op het werk) en via de gsm is mijn nummer te bereiken maar de overige (normale) aansluitingen krijgen na de eerste drie toetscombinaties de tuut tuut tuut te horen dat het nummer niet in gebruik is...

Iemand hier ervaring mee?
mijn nummer is 043-430 .. .. maar zodra je deze 3 (6 inclusief netnumer) cijfers belt krijg je de tuut tuut tuut geluid

Vreemd

Guido

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
Crusader schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:22:
[...]

Met dat dialplan gaat dus werkelijk alles over VoIP. Gaat niet werken voor de 0800, 090x en 11x nrs.
Je vergeet de <:@gw0> entries.

Zo lukt ie wel, alleen is deze string voor mij (Zoetermeer) van toepassing:
code:
1
(<:003179>[3]xxxxxxS0  | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx.  | 0800xxxx.<:@gw0> | 0842x.<:@gw0> | <0:0031>[6]xxxxxxxxS0  | 090[069]xxxx.S0<:@gw0> | 11xS0<:@gw0> | <9:>xxxxxxx.<:@gw0> | 00xxxxxxxx. )

En voor alexrins, wat die codes betekenen (bron: telecomvergelijker.nl):

[...]
wanneer ik jou code aanpas, door <0:0031>[6]xxxxxxxxS0 aan te passen naar: <0:0031>[6]xxxxxxxxS0<:@gw0> (dus ik forceer alle 06 nummers, over PSTN?) kan ik niet meer uitgaand bellen. Wanneer ik bel krijg ik na 10 sec tuuut tuuut tuuut, snel achter elkaar te horen. Net zoals mijn oorspronkelijke probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zou het niet gewoon een fout ergens in de dialplan kunnen zijn, zodanig dat de SPA3000 het niet weet te ontcijferen? Begin eens opnieuw met een heel kaal dialplan en werk het verder uit.
Overigens zou ik voor die 06 nummers het dialplan zo instellen:
[06]xxxxxxxxS0<:@gw0> omdat ie anders ook nog eens 0031 voor het nummer gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
alexrins schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:37:

(Netnummer is 0294)

Iemand een idee?
copy en paste de dialplan en wijzig dan het netnummer.
dan moet het werken,bij mij doet het al 3 mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
Welke dialplan?

Overigens heb ik nu geprobeerd om alleen: ([06]xxxxxxxxS0<:@gw0>) als dialplan in te voeren, en ik krijg nu nog het zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Krijg de indruk dat dat ding van je niet in orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
Ja, maar dat is wel vreemd aangezien ik wel gebeld kan worden. Ik krijg het idee dat hij op de een of andere manier niet kan schakelen naar PSTN.

Ik heb de hele setup nogmaals doorlopen en het goede dialplan ingesteld, nog werkt het niet.

Daarnaast heb ik Sipura zelf even een mailtje gestuurd met mijn bevindingen. Misschien hebben zij nog raad.

[ Voor 19% gewijzigd door alexrins op 08-05-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ook toevallig, zit net twee seconden geleden deze reactie te lezen:
fjorden in "linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) o..."

Kwoot:
Echter, bij gesprekken die in dialplan via PSTN worden geleid krijg ik een soort 'in gesprek' toon te horen.
Hetzelfde probleem als jij geloof ik...

[ Voor 28% gewijzigd door Crusader op 08-05-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Laatst online: 10-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:08:
[...]
Ik heb laatst zelf een 2200V op een SB5100E (inderdaad zonder router) aangesloten (via @home). Na een poosje werkte alles goed. Heb problemen gehad met bereikbaar zijn (na één keer zelf bellen niet bereikbaar meer en eerst 2200V resetten) maar na wat instellingen te hebben veranderd geen problemen meer. Tot de beruchte telefoonnummer inname. Nieuw nummer aangevraagd en nu lijkt het er op dat, na het opnemen van de telefoon, willekeurige nummers worden gekozen. Ik heb er nog niet naar "gekeken", maar ik vertrouw er op dat dat wel weer goed komt. Zou het telefoonnummer nog wat instellingen meegekregen hebben van zijn vorige eigenaar? Ik weet het niet... :?

Aansluiten: 5100E - 2200V en vervolgens inderdaad hier zowel de PC als de telefoon op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
Het probleem is opgelost. Erg simpel achteraf, zoals wel vaker.

De string: ([06]xxxxxxxxS0<:@gw0>) was niet goed aangezien er een x te weinig stond. Ik kwam er achter doordat ik op de status pagina, bij het laatst gekozen nummer een waarde te weinig zag staan. In princiepe staat in de bovenstaande string natuurlijk: OF 0 OF 6 en dan 8 variabele. Dit kan verbeterd worden door de string te vervangen door: ( 06xxxxxxxx S0 <:@gw0> ).

Mijn dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

voipdiscount en consorten hebben de voorwaarden weer gewijzigd:

Max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s).
If limit is exceeded, a minimal rate of 1ct/min will be charged (as shown in the VoipDiscount software).

Voipbuster is vooralsnog 20 uur per maand.

Volgende week is het zeker 200 minuten :O

[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 09-05-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

knakworst schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:17:
voipdiscount en consorten hebben de voorwaarden weer gewijzigd:

Max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s).
If limit is exceeded, a minimal rate of 1ct/min will be charged (as shown in the VoipDiscount software).

Voipbuster is vooralsnog 20 uur per maand.

Volgende week is het zeker 200 minuten :O
Wat was het dan bij voipdiscount? Ook 20 uur? Dan is het niet grappig inderdaad en weet ik al dat ik het niet ga verlengen als mijn 120 dagen om zijn (al maak ik ook 300 minuten nooit op in een week). Het is op zich logisch dat ze dit soort maatregelen treffen want voipbuster is zo ook erg interesant voor belhuizen en ik denk dat ze er niet aan uit komen als er 8 (of meer) uur per dag continu wordt gebeld over zo'n account.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Voipbuster is nu ook 300 minuten per week.

Reken er maar op dat er steeds meer beperkingen worden opgelegd. De bedrijfjes onder de tak van Betamax GmbH & Co KG beginnen steeds meer klanten te krijgen. Op een bepaald moment hebben ze genoeg klanten en gaan ze de boel strakker aantrekken. Klanten winnen was hun eerste doel en dat is gelukt volgens mij.
Maar voor die tarieven moet je ook echt niets eisen en niet boos worden als er weer eens wat regeltjes worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Crusader schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:37:
Maar voor die tarieven moet je ook echt niets eisen en niet boos worden als er weer eens wat regeltjes worden aangepast.
De tarieven hebben helemaal niets met de twijfelachtige werkwijze van Voipbuster te maken. Dat mensen daar over klagen is geheel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk die nieuwe regels van Voipbuster, Ik had ruim nog 3 euro op mijn account staan en kreeg vandaag een berichtje dat mijn credits vervallen zijn. WTF waarom waarschuwen ze niet even dat de credit systeem is aangepast en dat mijn tegoed dreigt te vervallen, zodat ik maatregelen kon nemen?

Nee 1 email met het bericht dat de credits vervallen zijn is alles wat je krijgt.. Weg geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

epias schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:26:
[...]
De tarieven hebben helemaal niets met de twijfelachtige werkwijze van Voipbuster te maken. Dat mensen daar over klagen is geheel terecht.
Wat vind je twijfelachtig aan de werkwijze dan? Of heb jij een contract met ze afgesloten waarin staat waar je recht op hebt? Profiteer van ze zolang het kan, op een bepaald moment gaan ze van jou profiteren, heel simpel. Welk ander bedrijf werkt zoals Voipbuster en co? Geen. De grappen die ze uithalen kun je toch wel van te voren aanvoelen? Wil je dit soort dingen voorkomen, neem je gewoon een abonnement bij een willekeurig ander VoIP provider, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Crusader schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 06:33:
[...]

Wat vind je twijfelachtig aan de werkwijze dan? Of heb jij een contract met ze afgesloten waarin staat waar je recht op hebt? Profiteer van ze zolang het kan, op een bepaald moment gaan ze van jou profiteren, heel simpel. Welk ander bedrijf werkt zoals Voipbuster en co? Geen. De grappen die ze uithalen kun je toch wel van te voren aanvoelen? Wil je dit soort dingen voorkomen, neem je gewoon een abonnement bij een willekeurig ander VoIP provider, simpel.
Natuurlijk zag iedereen dit aankomen, maar dat wil niet zeggen dat het ok is (daarom heb ik ook een account bij een andere voipaanbieder voor inkomende gesprekken).

Ik denk wel dat het ze heel veel voordeel op gaat leveren dat ze een flink marktaandeel hebben in heel wat landen. Dat is toch net wat makkelijker onderhandelen met de plaatselijke telco's.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Marzman schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 07:21:
[...]

Ik denk wel dat het ze heel veel voordeel op gaat leveren dat ze een flink marktaandeel hebben in heel wat landen. Dat is toch net wat makkelijker onderhandelen met de plaatselijke telco's.
En daar is het ze precies om te doen. Slim bekeken, ik geef ze geen ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Crusader schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:37:
Voipbuster is nu ook 300 minuten per week.

Reken er maar op dat er steeds meer beperkingen worden opgelegd. De bedrijfjes onder de tak van Betamax GmbH & Co KG beginnen steeds meer klanten te krijgen. Op een bepaald moment hebben ze genoeg klanten en gaan ze de boel strakker aantrekken. Klanten winnen was hun eerste doel en dat is gelukt volgens mij.
Misschien dat het er ook mee te maken heeft dat het gewoon niet meer op te brengen is. Ik heb ook gehoord dat sommigen voipbuster gebruiken om enquettes te houden voor afstudeer projecten, studenten die stage lopen in het buitenland en de halve wereld afbellen met voipbuster of even snel een nummer aanvragen om illegale zooi op marktplaats te dumpen. Daar is dit allemaal niet voor bedoeld en dus komen er maatregelen. Logisch toch?
Het schiet gewoon zijn doel voorbij. Wil je wel bellen via een voipbuster dochter en toch geen gezeik, bel via poivy.com. Tsja, die is niet gratis......

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RudiVader schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:05:
[...]

Misschien dat het er ook mee te maken heeft dat het gewoon niet meer op te brengen is. Ik heb ook gehoord dat sommigen voipbuster gebruiken om enquettes te houden voor afstudeer projecten, studenten die stage lopen in het buitenland en de halve wereld afbellen met voipbuster of even snel een nummer aanvragen om illegale zooi op marktplaats te dumpen. Daar is dit allemaal niet voor bedoeld en dus komen er maatregelen. Logisch toch?
Het schiet gewoon zijn doel voorbij. Wil je wel bellen via een voipbuster dochter en toch geen gezeik, bel via poivy.com. Tsja, die is niet gratis......
Wat is het verschil dan? http://www.poivy.com/en/rates.html ik zie hier ook gratis landen tussen staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik zie bij poivy ook gewoon dezelfde limieten als bij de andere Betamax bedrijfjes. Limiet van 300 minuten etc. Waarom zou je via poivy geen gezeik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Bij Poivy hád je geen gezeik, omdat je daar anderhalve cent mper minuut betaalde. Tot gisteren dan. Toen hebben ze de regels plots gelijk gemaakt aan alle andere zusterbedrijven.
Enderzijds jammer, ik ben een weinigbeller en had daarom bewust een poivy-account genomen. Anderzijds, ik had via pay-by-phone voor 1,30 euro maar liefst een hele euro beltegoed gekocht :) , en die is nu nog 355 dagen geldig. Tegen anderhalve cent per minuut is dat eenvoudig te verbellen, maar met gratis bellen gaat dat 355 dagen duren voor het op is :9 .
Overigens is nu ook bij poivy via paybyphone de opwaardering maar 7 dagen geldig. Dus over een jaar ben ik het haasje, maar voor nu niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wat is eigenlijk een serious (betaald) alternatief voor VoIP bedrijfjes als Voipbuster?
Zat zelf te kijken naar www.budgetphone.nl, die 9,50 per maand is wel te behappen, dan heb ik in principe hetzelfde als bij Voipbuster e.d., namelijk gratis naar vast en 15 cent naar mobiel. Naar het buitenland interesseert mij niet, daar bel ik nooit naartoe.
Lijkt mij dat ik voor die 9,50 per maand wel wat meer zekerheid heb en niet steeds m'n tegoed in de gaten moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Marzman schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:26:
[...]

Wat is het verschil dan? http://www.poivy.com/en/rates.html ik zie hier ook gratis landen tussen staan.
Ok... ik had een periode geleden gezien dat die helemaal niet gratis was. Nu is het gewoon 'the same shit'

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
voipplanet.nl is ook aardig.
niet gratis bellen voor een bedrag maar gewoon erg goedkope tarieven.

kan je uitrekenen wanneer voor je voipplanet of budgetphone goedkoper is.
bij 1000 minuten moet je wel bij budgetphone met terugwerkende kracht alles betalen.

http://www.voipplanet.nl/tarief-nl.php

mobiel bellen is niet echt goedkoper over voip vergeleken met kpn bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Caesu schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:59:
bij 1000 minuten moet je wel bij budgetphone met terugwerkende kracht alles betalen.
Hoe bedoel je dat precies?
mobiel bellen is niet echt goedkoper over voip vergeleken met kpn bijv.
Ik zit met een KPN BelBudget abonnement. Wedden dat ze goedkoper zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Om gratis nederlandse vaste nummers te bellen is parlino.com een goed alternatief.
Dit is de VoIP dienst van Tele2, stond vorige week op de frontpage
Zie voor alle tarieven de volledige prijslijst

De server adressen:
register.parlino.com
stun.parlino.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
werkt parlino dan ook met SIP ?

ik heb ook maar een account bij ze gemaakt, vooral voor goedkoop sms sturen naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Netjes, dat Parlino. Zal het eens nader bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Crusader schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 06:29:
Netjes, dat Parlino. Zal het eens nader bestuderen.
Dat ziet er inderdaad goed uit, ik denk dat dat het wordt na voipbuster. Ze zijn in ieder geval duidelijk over de houdbaarheid van je crediet en dergelijke.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Marzman schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 07:29:
[...]Dat ziet er inderdaad goed uit, ik denk dat dat het wordt na voipbuster. Ze zijn in ieder geval duidelijk over de houdbaarheid van je crediet en dergelijke.
Het schijnt dat de geluidskwaliteit niet denderend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wortelstok schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:43:
[...]

Het schijnt dat de geluidskwaliteit niet denderend is.
Ik heb nog niet gevonden welke codecs ze gebruiken. Anyway, ik ga het vanavond testen.
Heb net 30 euro gestort, krijg als het goed is die Topcom Butler 4012 telefoon voor nop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Bij parlino is het na 31 mei afgelopen met het gratis naar nederlandse vaste nummers bellen! Het gratis bellen is alleen een introductie-aanbieding.
Daarna gaat het gewoon anderhalve cent per minuut kosten. Nog steeds niet slecht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
dag beste mensen,

ik heb globaal de topic een beetje doorgekeken en rondgezocht op tweakers forum en zit met de volgende vragen, als ze al eerder behandled zijn sorry.

mijn situatie is als volgt:
  • adsl modem met ingebouwde router (zodat je via usb en ethernet tegelijk kan internetten)
  • hierachter heb ik een router staan waarvan ik de dhcp uitheb gezet (en deze functioneert nu dus eingelijk gewoon als een hub)
  • en hieraan zit mn pc aangesloten via ethernet kabeltje
ik ben nu dus eignelijk op zoek naar een ata om op mijjn hub te kunnen aansluiten (en liefst dus een ata zonder dhcp functie etc. gewoon een simpele die een ethernet heeft om aan de hub of router te kunnen) die een beetje goedkoop is en goede kwaliteit.
daarnaast wil ik gewoon inkomende gesprekken van mn vaste lijn kunnen ontvangen en in geval dat internet eruit ligt ermee kunnen bellen.
ik hoef maar een vaste toestel eraan te hangen dus ik hoef geen 2 of meer poorten voor meerdere toestellen.
ik eil deze natuurlijk gaan gebruiken met VOIP buster

nou heb ik wat rond zitten kijken en staan in de PW bijna alleen maar usb phones. die moet ik dus neit hebben want ik wil onafhankelijk van mn comp kunnen bellen.

kan iemand mij misschien iets aanraden wat kwalitatief toch redelijk goed is en voldoet aan deze eisen, en kan diegene ook vertellenw aar ik de ata zou kunnen kopen, ik woon in rotterdam dus omgeving rotterdam is prima maar de rest is ook geod :)

alvsat bedankt voor jullie hulp

PS: ik zie op de website van VOIP buster dat er behoorlijk wat gratis bestemmingen zijn, waarvan sommigen bij ons in de startpost als neit meer gratis staan. of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

dangerpaki schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:15:
dag beste mensen,

.....Heleboel vragen.....

PS: ik zie op de website van VOIP buster dat er behoorlijk wat gratis bestemmingen zijn, waarvan sommigen bij ons in de startpost als neit meer gratis staan. of zie ik iets over het hoofd?
Wellicht even rondkijken in dit topic: linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
dag beste mensen,

ik heb globaal de topic een beetje doorgekeken en rondgezocht op tweakers forum en zit met de volgende vragen, als ze al eerder behandled zijn sorry.

• adsl modem met ingebouwde router (zodat je via usb en ethernet tegelijk kan internetten)
  • hierachter heb ik een router staan waarvan ik de dhcp uitheb gezet (en deze functioneert nu dus eingelijk gewoon als een hub)
ik ben nu dus eignelijk op zoek naar een ata om op mijjn hub te kunnen aansluiten (en liefst dus een ata zonder dhcp functie etc. gewoon een simpele die een ethernet heeft om aan de hub of router te kunnen) die een beetje goedkoop is en goede kwaliteit.
daarnaast wil ik gewoon inkomende gesprekken van mn vaste lijn kunnen ontvangen en in geval dat internet eruit ligt ermee kunnen bellen.
ik hoef maar een vaste toestel eraan te hangen dus ik hoef geen 2 of meer poorten voor meerdere toestellen.

nou heb ik wat rond zitten kijken en staan in de PW bijna alleen maar usb phones. die moet ik dus neit hebben want ik wil onafhankelijk van mn comp kunnen bellen.

kan iemand mij misschien iets aanraden wat kwalitatief toch redelijk goed is en voldoet aan deze eisen, en kan diegene ook vertellenw aar ik de ata zou kunnen kopen, ik woon in rotterdam dus omgeving rotterdam is prima maar de rest is ook geod :)

"Wellicht even rondkijken in dit topic: linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account"

Vorige week zag ik ze nog een flink aantal dozen (spa 3000linksys) bij mediamarkt in Rotterdam-centrum liggen.
Je zou ook een sipura 1001 kunnen kopen. Kijk eens op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Vandaag heeft een collega van me een SPA3000 bij MM Den Haag gehaald. Ding was niet gelocked. Daar kun je dus ook nog terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
nou vandaag dus een gehaadl bij mm rotterdam, --> gelocked, teruggebracht nog een gehaald --> gelocked. heeft dus weinig zin eingelijk.

maar even eenv raag hoe zit het met de kwalitiet van voipbuster. nou zat ik naar mn telefoont e bellen (1 minutt limit) en er zit dus wel behoorlijk wat vertraging tussen. is dit normaal, en dit te corrigeren met de spa3000 of blijf je dit houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Crusader schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:23:
[...]
Hoe bedoel je dat precies?

[...]

Wat houdt de fair use policy van het VOIP-onbeperkt abonnement in?

Het VOIP-onbeperkt abonnement is uitsluitend bedoeld voor particulieren. Bij excessief gebruik kunnen we daarom besluiten om naast het maandbedrag van 9,50 alle gesprekken naar vaste Nederlandse nummers alsnog in rekening brengen. Dat gebeurt dan tegen piektarief. Daarbij hebben we de grens op 1000 minuten per maand gelegd.
dan met je dus goed de pineut...
maar 1000 minuten is voor mij erg veel.
bij voipplanet zou ik goedkoper uit zijn.
maar tot augustus bel ik nog met voipbuster gratis.

en over het mobiel bellen. ik had het natuurlijk over de kosten per minuut. dat is zo ongeveer overal hetzelfde.
meesten mensen zullen toch belbudget hebben, iig, als je adsl hebt. of dan moet je datzelfde bedrag betalen aan je je provider.
kan je beter belbudget houden, heb je iig een vast nummer.
behalve bij de 0900-aanbieders, maar daar betaal je ook bij ingesprek en als er niet wordt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
dag beste mensen,

Kijk eens bij de PW bij de merken Sipura en Grandstream
De internetshops in de PW en de mediamarkt of zo'n Abeltelecom pakketje, die is het goedkoopst.

Jammer dat je geen voorbeelden geeft. Dan is dat wel aan te passen door de TS of een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
dangerpaki schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:05:
nou vandaag dus een gehaadl bij mm rotterdam, --> gelocked, teruggebracht nog een gehaald --> gelocked. heeft dus weinig zin eingelijk.

maar even eenv raag hoe zit het met de kwalitiet van voipbuster. nou zat ik naar mn telefoont e bellen (1 minutt limit) en er zit dus wel behoorlijk wat vertraging tussen. is dit normaal, en dit te corrigeren met de spa3000 of blijf je dit houden?
Heb je hem wel gereset naar fabrieksinstellingen?
Reset naar factory default doe je snel en gemakkelijk. Sluit een normale telefoon aan (niet op je kpn-aansluiting) en volg de volgende 3 stappen:

stap 1: * * * *
stap 2: 73738#
stap 3: 1#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dangerpaki schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:05:
Vertraging blijf je houden, maar als je naar iemand anders belt is het niet zo storend.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Crusader schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:56:
Vandaag heeft een collega van me een SPA3000 bij MM Den Haag gehaald. Ding was niet gelocked. Daar kun je dus ook nog terecht.
Apart, gisteren vertelde een collega van mij dat hij zijn kastje weer teruggebracht heeft, omdat die gelocked was.

Ook gekocht bij de MM Den Haag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Ik ben benieuwd hoe het met VoIPbuster verder gaat.
Eerst werden de gratis landen een keer kleiner, maar dat is toen ook weer terug gedraaid.
Nu zetten ze overal limieten op.
Hoop ook dat ze dat weer terug draaien!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

Nicap

Tsssk....

Caesu schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:56:
[...]

[...]

dan met je dus goed de pineut...
maar 1000 minuten is voor mij erg veel.
bij voipplanet zou ik goedkoper uit zijn.
maar tot augustus bel ik nog met voipbuster gratis.

en over het mobiel bellen. ik had het natuurlijk over de kosten per minuut. dat is zo ongeveer overal hetzelfde.
meesten mensen zullen toch belbudget hebben, iig, als je adsl hebt. of dan moet je datzelfde bedrag betalen aan je je provider.
kan je beter belbudget houden, heb je iig een vast nummer.
behalve bij de 0900-aanbieders, maar daar betaal je ook bij ingesprek en als er niet wordt opgenomen.
Maareh, zo de pineut ben je niet. Er staat nergens met terugwerkende kracht hoor!! Weet niet hoe de vorige poster daarbij kwam?
Er staat alleen dat je bij excessief gebruik na de 1000 minuten gewoon moet dokken tegen piektarief. Bel je dus 1100 minuten dan betaal je alleen die 100 minuten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nicap schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:42:
[...]

Maareh, zo de pineut ben je niet. Er staat nergens met terugwerkende kracht hoor!! Weet niet hoe de vorige poster daarbij kwam?
Er staat alleen dat je bij excessief gebruik na de 1000 minuten gewoon moet dokken tegen piektarief. Bel je dus 1100 minuten dan betaal je alleen die 100 minuten maar.
uit de budgetphone faq:
Wat houdt de fair use policy van het VOIP-onbeperkt abonnement in?

Het VOIP-onbeperkt abonnement is uitsluitend bedoeld voor particulieren. Bij excessief gebruik kunnen we daarom besluiten om naast het maandbedrag van 9,50 alle gesprekken naar vaste Nederlandse nummers alsnog in rekening brengen. Dat gebeurt dan tegen piektarief. Daarbij hebben we de grens op 1000 minuten per maand gelegd.
Met de woorden alle gesprekken, en alsnog, trek ik de conclusie dat dan echt alles in rekening gebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
zo legde ik ook het woordje 'alsnog' uit.
ben je dus na 1100 minuten opeens 16,50€ extra kwijt.
dan is voipplanet goedkoper omdat je daar geen abbonementskosten betaalt (wel 2,50€ per maand als je een nummer wilt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Voipbuster geen vertraging gehad. Is altijd duidelijk geweest bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:29:
[...]

Het werkt dus (nog) niet als je in Zeeland woont. 8)7

Maar... adres aanpassen en inwoner van de Randstad worden voor 5 min. en HOPPA een nieuw telefoonnummer. NAW gegevens weer terug en klaar :z (?)

Ok tel. no. niet in de regio, maar da wa's toch al nie ;)
0118 hierzo, dus ik ga wel voor een 020 nummer 8)7
beetje flauwe actie dat je in een keer je nummer kwijt bent maarja ik betaal er teminste geen x aantal euro per maand voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Laatst online: 19:43
Mijn tegoed op SIPDISCOUNT loopt over 3 dagen af en ik dacht: ik zal het eens opwaarderen.

nu blijk ik alleen maar te kunnen opwaarderen via Moneybookers, Paybyphone, regular banktransfer, reseller of voucher. Waar zijn de mogelijkheden van Creditcard of PayPal gebleven?

is iemand dit al eerder opgevallen?
hoe lang duurt het normaal gesproken als een bedrag per "banktransfer" wordt overgemaakt, dit op het account is bijgeschreven? (Als dit meer dan 3 dagen is ben ik mijn tegoed kwijt.... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik vraag me af hoeveel stroomkosten je (per jaar) kwijt bent aan zo'n VoIP-kastje.
mijn Linksys SPA3000 wordt best wel een beetje warm en staat natuurlijk 24/7 aan.
tijdens een gesprek zal hij nog wel meer stroom verbruiken ga ik van uit.

de adapter in het stopcontact verbruikt ook stroom (voelt ook warm aan).
en je modem (in mijn geval Speedtouch 546 + adapter), moet ook 24/7 aan staan.
dit modem wordt ook aardig warm.

je bespaart op je telefoonkosten maar je betaalt wel meer stroomkosten.
iemand die een ruwe schatting kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Laatst online: 19:43
Caesu schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 07:42:
ik vraag me af hoeveel stroomkosten je (per jaar) kwijt bent aan zo'n VoIP-kastje.
mijn Linksys SPA3000 wordt best wel een beetje warm en staat natuurlijk 24/7 aan.

om het modem mee te rekenen is niet "eerlijk" ook al zou je nog normaal telefoneren, denk ik dat je modem ook dag en nacht zal aanstaan voor je internet. Voor het reeele gebruik/verbruik mag dus alleen de kosten gemaakt voor/door de het VOIP kastje worden meegewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik had een vraagje voor de kenners hier, want ik kan zelf het antwoord hier niet op vinden.

Kan een Draytek Vigor 2200vg uitbellen met een voipbuster account en gebeld worden met een budgetphone account?

In mijn regio is er nog steeds geen nummer beschikbaar van voipbuster.

[ Voor 3% gewijzigd door GrrRon op 18-05-2006 14:03 ]

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrrRon schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:50:
Ik had een vraagje voor de kenners hier, want ik kan zelf het antwoord hier niet op vinden.

Kan een Draytek Vigor 2200vg bellen met een voipbuster account en uitbellen met een budgetphone account?

wat ik gelezen heb op op de forums van de draytek site is het mogelijk want je kan sip invullen, maar in de praktijk kan ik er niet overoordelen heb verder geen ervaring met deze router.

beste kun je kijken op het forum http://www.draytek.nl/phpBB2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Caesu schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 07:42:

De SPA 3000 gebruikt ca. 5 watt per uur (of je belt of niet, dat zal niet zoveel uitmaken).
Op jaarbasis is dat +/- 43,8 KWH. De kostprijs van stroom is als ik het goed heb ruim 6 cent per KWH (ik weet dat niet zeker) . Dus dan kom je op jaarbasis uit op +/- 2,75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 00:01
Ik zit hier met Voipbuster en een linksys pap2 die ik niet werkend krijg. Ik heb van www.voipconfig.de de instellingen overgenomen en nu kan ik naar buiten bellen.
Alleen inkomende gesprekken krijg ik niet voor elkaar.
Ik was net via het voipbuster programmatje ingelogd, op een gegeven moment word ik dan uitgelogd omdat ik ergens anders ben ingelogd. Als ik dan mij Voip-in nummer bel dan krijg ik te horen "deze gebruiker is momenteel niet online". Als ik vervolgens mijn telefoon toestel dat aan de Linksys zit gebruik om een nummer te bellen dan werkt dat wel. Probeer ik daarna mijn Voip-in nummer te bellen dan gaat hij nu opeens wel over alleen mijn telefoon doet niks. Als ik mijn telefoon dan op neem heb ik ook geen verbinding.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? En waar moet ik de oplossing zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
hakuin schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:09:
[...]

De SPA 3000 gebruikt ca. 5 watt per uur (of je belt of niet, dat zal niet zoveel uitmaken).
Op jaarbasis is dat +/- 43,8 KWH. De kostprijs van stroom is als ik het goed heb ruim 6 cent per KWH (ik weet dat niet zeker) . Dus dan kom je op jaarbasis uit op +/- 2,75 euro.
dat valt dan wel mee... had het hoger verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Caesu schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:52:
[...]

Het is toch maar een simpel ding? Ding heeft hier de grootte van een luciferdoosje, ik heb niet echt het idee dat het zo'n stroomslurpend apparaat is ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:55:
[...]

Het is toch maar een simpel ding? Ding heeft hier de grootte van een luciferdoosje, ik heb niet echt het idee dat het zo'n stroomslurpend apparaat is ;)
ik ging vooral af op de warmte die er vanaf komt. hij wordt niet heet maar wel warm.
dat associeerde ik met energieverbruik. maar als het maar 5 watt is, is het weinig op jaarbasis.

(off-topic ik kan trouwens nergens vinden hoeveel watt m'n SpeedTouch 546 verbruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Caesu schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:52:
[...]

Ik denk ook dat hij iets meer verbruikt, de adapter wordt namelijk warm. Daarnaast is stroom tegen de 15 cent per kwh. Ik denk dat het ongeveer 10 euro per jaar is. Niet iets om wakker van te liggen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
knakworst schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:37:
[...]

Ik denk ook dat hij iets meer verbruikt, de adapter wordt namelijk warm. Daarnaast is stroom tegen de 15 cent per kwh. Ik denk dat het ongeveer 10 euro per jaar is. Niet iets om wakker van te liggen dus.
• stroom:
- DC input voltage +5 VDC @ 2A max
- stroomverbruik: ca. 5 watts
- stroomadapter 100-240v, 50-60Hz.(26-34VA) AC Input

Dus 6,60 euro per jaar, misschien iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:07:
[...]

wat ik gelezen heb op op de forums van de draytek site is het mogelijk want je kan sip invullen, maar in de praktijk kan ik er niet overoordelen heb verder geen ervaring met deze router.

beste kun je kijken op het forum http://www.draytek.nl/phpBB2
Dit is antwoord wat ik van Draytek kreeg:
Helaas is het (nog) niet mogelijk om verschillende accounts in te voeren in
de DrayTek Vigor 2200VG.
In de toekoms zal dit met nieuwe firmware wel mogelijk zijn.
DrayTek Taiwan is ermee bezig, maar wij kunnen niet precies aangeven wanneer
deze firmware beschikbaar is.
Dus voorlopig gaat dit niet.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het valt me op dat de kwaliteit verre van goed is de laatste weken, ik gebruik het toch al heel wat maanden. Het kraakt nu heel erg en veel vertragingen. (nee ligt niet aan me internet :) ) Andere mensen ook veel last van de laatste weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jamaicaman schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:07:
Het valt me op dat de kwaliteit verre van goed is de laatste weken, ik gebruik het toch al heel wat maanden. Het kraakt nu heel erg en veel vertragingen. (nee ligt niet aan me internet :) ) Andere mensen ook veel last van de laatste weken?
Ik gebruik het niet zo intensief, maar de telefoontjes die ik voer gaan goed.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:53
Geen problemen hier, ik zou het in je apparatuur/verbindingen zoeken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Jamaicaman schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:07:
Geen probleem hier, gebruik je een ata of via de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RudiVader schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:37:
[...]

Geen probleem hier, gebruik je een ata of via de computer?
Tiptel Cyberbox 100, heeft maanden goed gewerkt, nu kraakt en vertragen de gesprekken vaak.
Deze cyberbox is aangesloten op een aparte server waar voor de rest al maanden niets mee gedaan is.
Als ik Skype probeer met de Cyberbox werkt alles perfect. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Het werkt hier ook allemaal perfect!
Misschien ergens een poortje dicht die misschien toch open moet?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 11-09 04:22
GrrRon schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:50:

Kan een Draytek Vigor 2200vg uitbellen met een voipbuster account en gebeld worden met een budgetphone account?

Dit kan (helaas) niet.

Met een Sipura SPA-3000 is dit wel mogelijk.

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 11-09 04:22
Crusader schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:23:
Bellen naar mobiel is niet duurder met Belbudget dan met Belbasis.

Alleen bellen naar vaste nummer is veel duurder met Belbudget.

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Slash schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:30:
[...]

Bellen naar mobiel is niet duurder met Belbudget dan met Belbasis.

Alleen bellen naar vaste nummer is veel duurder met Belbudget.

Grtz, jeroen
Maar KPN is wel duurder met bellen naar mobiel dan menig andere VoIP aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 00:01
ExCibular schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:58:
Ik zit hier met Voipbuster en een linksys pap2 die ik niet werkend krijg. Ik heb van www.voipconfig.de de instellingen overgenomen en nu kan ik naar buiten bellen.
Alleen inkomende gesprekken krijg ik niet voor elkaar.
Ik was net via het voipbuster programmatje ingelogd, op een gegeven moment word ik dan uitgelogd omdat ik ergens anders ben ingelogd. Als ik dan mij Voip-in nummer bel dan krijg ik te horen "deze gebruiker is momenteel niet online". Als ik vervolgens mijn telefoon toestel dat aan de Linksys zit gebruik om een nummer te bellen dan werkt dat wel. Probeer ik daarna mijn Voip-in nummer te bellen dan gaat hij nu opeens wel over alleen mijn telefoon doet niks. Als ik mijn telefoon dan op neem heb ik ook geen verbinding.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? En waar moet ik de oplossing zoeken?
iemand die hierop het antwoord weet?
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.