Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
Wellicht al eerder gepost:
Linksys (Sipura) SPA 3000 voor €49 bij MediaMarkt
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/16304

alles werkt perfect .. ik heb alleen 2 problemen met voipbuster .. misschien iemand enig idee?

1. als ik bel naar iemand krijgt de andere kant mijn nummer niet te zien
2. mensen kunnen mij niet bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10911

Voor internetbellen :voipdiscount, voipstunt, voipbuster, wat een namen allemaal verwarrend en allemaal van Betamx Köln, Karin Nab.
Ik heb ooit eens een e-mail gestuurd met een vraag maar krijg nooit antwoord.
Ik vind het niet echt duidelijk op de website.Ik kan op bv voipdiscount niet direkt duidelijke info vinden hoeveel je bv moet betalen als je van plan bent meer dan 1 min. te bellen.
Je zou gratis kunnen bellen voor een minimum bedrag naar bep. landen? Wat zit er achter?
En, voorzover ik het begrijp kan je geen voivemail hebben of een tel.nr? kun je een webcam gebruiken erbij?
Skype vind ik daarentegen vind ik wel veel duidelijker .ook duidelijk aangegeven een forum.
Heeft voicemail mogelijkheid. ok, wel geen gratis bellen naar vaste lijnen.
Hopelijk komen ze ook met faxen mogelijkheid.
Nog even en we kunnen van onze vaste telefoons afschaffen en overal waar we zijn onze faxen, berichten en e-mails bekijken. Met verhuizen ook geen probleem meer ivm de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 10911 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:58:
Voor internetbellen :voipdiscount, voipstunt, voipbuster, wat een namen allemaal verwarrend en allemaal van Betamx Köln, Karin Nab.
Ik heb ooit eens een e-mail gestuurd met een vraag maar krijg nooit antwoord.
Ik vind het niet echt duidelijk op de website.Ik kan op bv voipdiscount niet direkt duidelijke info vinden hoeveel je bv moet betalen als je van plan bent meer dan 1 min. te bellen.
Je zou gratis kunnen bellen voor een minimum bedrag naar bep. landen? Wat zit er achter?
En, voorzover ik het begrijp kan je geen voivemail hebben of een tel.nr? kun je een webcam gebruiken erbij?
Skype vind ik daarentegen vind ik wel veel duidelijker .ook duidelijk aangegeven een forum.
Heeft voicemail mogelijkheid. ok, wel geen gratis bellen naar vaste lijnen.
Hopelijk komen ze ook met faxen mogelijkheid.
Nog even en we kunnen van onze vaste telefoons afschaffen en overal waar we zijn onze faxen, berichten en e-mails bekijken. Met verhuizen ook geen probleem meer ivm de nummers.
De info is niet altijd even duidelijk inderdaad. En de info die er wel staat veranderd regelmatig.

Op Voipbuster (de eerste(?) en bekendste portal van ze) staat ook een gebruikersforum overigens. Op zich ben ik er redelijk tevreden over, alleen komen ze op mij niet erg betrouwbaar over en dat is jammer (ze noemen het een beta dienst, al moet je er wel voor betalen, veranderen regelmatig de tarieven en voorwaarden en de resellers (komen op mij over als bijverdienende scholiertjes) maken het er ook niet beter op).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:24[/message]:[/b]
[...]

De info is niet altijd even duidelijk inderdaad. En de info die er wel staat veranderd regelmatig.

Op Voipbuster (de eerste(?) en bekendste portal van ze) staat ook een gebruikersforum overigens. Op zich ben ik er redelijk tevreden over, alleen komen ze op mij niet erg betrouwbaar over en dat is jammer (ze noemen het een beta dienst, al moet je er wel voor betalen, veranderen regelmatig de tarieven en voorwaarden en de resellers (komen op mij over als bijverdienende scholiertjes) maken het er ook niet beter op).
En hoe gaat dat dan, je zou 10 euro storten en kunt FREE bellen naar Ned/Belgie/DE
Je belt alle dagen. Blijft het echt for FREE? Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 10911 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:33:
[...]

En hoe gaat dat dan, je zou 10 euro storten en kunt FREE bellen naar Ned/Belgie/DE
Je belt alle dagen. Blijft het echt for FREE? Hoe kan dat?
Je stort 10 euro en die kun je in 120 dagen opbellen. Sommige landen (waaronder Ned/Belg) zijn gratis, of ze gratis blijven dat is niet bekend.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Marzman schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:37:
[...]

Je stort 10 euro en die kun je in 120 dagen opbellen. Sommige landen (waaronder Ned/Belg) zijn gratis, of ze gratis blijven dat is niet bekend.
als je constant gratis belt ,kan je nooit je 10 euro opmaken.
dus na 120 dagen geld weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 05-06 08:48
Aram schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:51:
[...]

Is vind ik ik toch wezenlijk anders. Je hebt dan te maken met een soort van een houdbaarheids duur. In het geval van Voipbuster stellen zij dat ze niet verplicht zijn je (onjuist) gestortte bedrag ter bscikking te stellen noch terug te zullen storten. Sory, maar dan heb je mijn sympatie echt niet meer. :|
Ik vind er weinig anders aan. Je stort geld en daarmee kan je bellen. Via het voipbuster tooltje op je pc. Je kan alleen voor € 10,- een normaal telefoonnummer krijgen om te bellen en gebeld te worden via een ata. Dat jij te weinig stort voor een telefoonnummer kan je hun niet kwalijk nemen. Je krijgt zeker waar voor je geld, je kan bellen voor je geld.
Toegeven, met het steeds wisselen van voorwaarden, wek je bij mij ook geen sympatie op maar je bent niet verplicht er aan mee te doen. Je kunt ook naar siphol.nl, abeltelecom.nl en budgetphone.nl. Stuk sympathieker maar daar betaal je voor.
Ook hiervoor geldt, het is een beta. Je bent gewoon proefkonijn en ze draaien je zeker niet een poot uit maar het is leuk voor erbij, je moet er niet van afhankelijk zijn. Je hoeft het niet te gebruiken. En ze zijn verreweg het goedkoopste van alle andere concurenten, zelfs na het bijstellen van de voorwaarden.
Dus vind ik verongelijkte reacties hier apart. Als je dit niet van te voren verwacht, kom je toch uit een grot? Voor niets gaat de kat dood en vroeg of laat is het over met de pret. "Vraag niet hoe het kan, profiteer er van", roepen ze al jaren op de Albert Cuyp en dat geld voor dit ook.

[ Voor 1% gewijzigd door Rudi Vader op 30-03-2006 22:41 . Reden: even wat verduidelijken ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
kenles schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:15:
[...]

als je constant gratis belt ,kan je nooit je 10 euro opmaken.
dus na 120 dagen geld weg
Dat is dus het uitgekookte van deze actie. Je € 10,- is weg of je stort € 10,- + btw bij. Daarmee kan je of weer niets doen, of je belt er 80 minuten mee naar een mobiel. Of in geval van voipbuster ruim 1720 min mee naar bijvoorbeeld duitsland. Of je belt weer alleen gratis en je mag weer € 10,- + btw storten. Je credits lopen alleen op als je gratis belt.
Stort je een keer niet bij, dan ben je al je opgebouwde credits kwijt, dus stort je wel bij. Anders wordt het al duurder als je je account laat verlopen. Beste uitgekookte manier van klanten binden.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Amien90 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:52:
Wellicht al eerder gepost:
Linksys (Sipura) SPA 3000 voor €49 bij MediaMarkt
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/16304

alles werkt perfect .. ik heb alleen 2 problemen met voipbuster .. misschien iemand enig idee?

1. als ik bel naar iemand krijgt de andere kant mijn nummer niet te zien
2. mensen kunnen mij niet bellen
VoipBuster progje even opstarten.
en dit uitvinken.
Afbeeldingslocatie: http://xs74.xs.to/pics/06134/screenshot005.jpg

(je hèbt wel een nummer neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
werkt .. tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 19:11

Crusader

Arc Nature

Met die Sipura, hoe kan ik m'n KPN lijn als backup gebruiken en inkomende KPN telefoontjes toch binnenkrijgen? Ik zie op die SPA 3000 helemaal geen POTS aansluiting...

Laat maar, zit bij het verkeerde product te kijken op de Linksys pagina's. Die SPA 3000 is op linksys.com trouwens helemaal niet terug te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Crusader op 31-03-2006 10:23 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168720

RudiVader schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:39:
[...]

Dat is dus het uitgekookte van deze actie. Je € 10,- is weg of je stort € 10,- + btw bij. Daarmee kan je of weer niets doen, of je belt er 80 minuten mee naar een mobiel. Of in geval van voipbuster ruim 1720 min mee naar bijvoorbeeld duitsland. Of je belt weer alleen gratis en je mag weer € 10,- + btw storten. Je credits lopen alleen op als je gratis belt.
Stort je een keer niet bij, dan ben je al je opgebouwde credits kwijt, dus stort je wel bij. Anders wordt het al duurder als je je account laat verlopen. Beste uitgekookte manier van klanten binden.
Je mag natuurlijk ook gewoon bellen tegen kosten (bv. naar mobiel) om je credits beperkt te houden.
(dat zou ik trouwens ook aanraden; anders doe je er helemaal niets mee en dat is zonde)
Verder mag je bij (bepaalde) resellers ook € 5 storten, wat vervolgens je totale credits weer 120 dagen houdbaar maakt.
Dit kostte mij onlangs slechts € 7,-.

Ik vind dit helemaal zo gek nog niet; als mijn totaal na de 120 dagen maar een tientje of hoger is, kan ik toch weer lange tijd gratis bellen.
En ik ben best tevreden over de kwaliteit, zelfs ik combinatie met een gelijktijdige dl op mijn Speedtouch 716 modem.

Maar ik geef toe: de toekomst bij VB is erg wazig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Jongens, voipbuster is niet de enige die dit doet. Skype is even erg. Die vrolijke vrienden hebben een keer 10 euro van mijn account gestolen omdat ik het 120 dagen niet had gebruikt... scheen in de voorwaarden te staan, ik was er in iedergeval best boos over.

Dan liever op de voipbuster manier waarbij wel duidelijk is hoe lang je het geld nog kan besteden, dan kan je het gewoon opmaken door naar mobiele nummers te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:41:
Jongens, voipbuster is niet de enige die dit doet. Skype is even erg. Die vrolijke vrienden hebben een keer 10 euro van mijn account gestolen omdat ik het 120 dagen niet had gebruikt... scheen in de voorwaarden te staan, ik was er in iedergeval best boos over.

Dan liever op de voipbuster manier waarbij wel duidelijk is hoe lang je het geld nog kan besteden, dan kan je het gewoon opmaken door naar mobiele nummers te bellen.
Het is niet even erg en het is niet gestolen. Het zijn gewoon de voorwaarden waarmee je akkoord gaat door een keer op 'yes' te klikken. Je kan het ze niet kwalijk nemen dat jij niet weet wat er in de voorwaarden staat. Je hebt zelf aangegeven dat ze het mogen doen. Niks stelen, niks boos, zij doen gewoon wat er van te voren afgesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb gisteren bij de media markt een linksys spa-3000 gehaald voor 50 euri en dmv een telefonische betaling 1,04 beltegoed gestort om even te testen. Dit kan weer zowel via voipbuster.com als voipstunt.com. Kreeg direct een lokaal telefoonnummer. De kwaliteit is uitstekend! Erg veel leuke instellingen te doen met automatische redirects van bepaalde telefoonnummers naar mijn kpn lijn en andere nummers via VOIP. Tja, je weet natuurlijk niet hoelang binnen Nederland of naar je favoriete buitenlandse bestemming gratis blijft, maar voor dit soort bedragen kun je je geen buil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb 'm net gehaald.
Zit helemaal geen software bij. Dat wordt effe zoeken en configureren voor VoipDiscount.
Eerst maar eens kijken wat z'n IP adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:39

Speedmaster

Make my day...

Crusader schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:24:
Ik heb 'm net gehaald.
Zit helemaal geen software bij. Dat wordt effe zoeken en configureren voor VoipDiscount.
Eerst maar eens kijken wat z'n IP adres is.
aansluiten op je router, 4 x sterretje toetsen vervolgens 110 en Hekje en hij verteld het je zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:57:
[...]

aansluiten op je router, 4 x sterretje toetsen vervolgens 110 en Hekje en hij verteld het je zelf :)
Ja, punt was dat ie niet reageerde op 4 sterretjes. Doe ik er daarna nog eens 4 (8 dus) dan kom ik wel in dat menu.
Bellen lukt nu, maar hij klinkt wel erg amerikaans. Ik las ergens iets over customizen zodat nummerherkenning goed werkt, wellicht dat ie ook zodanig te programmeren valt dat ie wat "nederlandser" klinkt. Kiestoon e.d. is nu effe wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Neem de instellingen over van deze pagina. Dan klinkt ie weer Hollands :-)

Heeft iemand al met een streaming audio server geexperimenteerd? Het schijnt dat je mensen een muziekje kunt laten horen als ze in de wacht staan. Totaal overbodig natuurlijk, maar wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op voipdiscount voor 10 euro bellen 120 dagen naar bep. landen is natuurlijk niet veel als veel buitenlandse telefoontjes pleegt.
Waar kun je op die site trouwens vinden om een tel.nr te bekomen zodat je ook gebeld kan worden?
Hebben ze geen voicemail zoals Skype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh, sorry. van het tel.nr. stond rechts in grote letters ;-)
betaal ik dan zelf niets als iemand mij belt op bv een NED telefoonnummer en ik zelf buiten NED. woon?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 10911 op 31-03-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

wian schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:41:
Neem de instellingen over van deze pagina. Dan klinkt ie weer Hollands :-)

Heeft iemand al met een streaming audio server geexperimenteerd? Het schijnt dat je mensen een muziekje kunt laten horen als ze in de wacht staan. Totaal overbodig natuurlijk, maar wel geinig.
Thanks, het is enkel de dialtone die "425@-19;10(*/0/1)" moet zijn. That's all.

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 31-03-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Crusader schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:43:
[...]

Thanks, het is enkel de dialtone die "425@-19;10(*/0/1)" moet zijn. That's all.
De ingesprekstoon en dergelijke zijn ook anders, ik denk dat je alle "tonen" bij de regiosettings moet overnemen (hoop ik iig, want dat heb ik net gedaan ;))

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112755

Anoniem: 170749 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:06:
heb tiptel cyberbox 100 en gewone telefoon. Alles werkt perfect met voipbuster alleen gaat mijn telefoon niet als ik mijn voipbusternummer bel.

heeft iemand een suggestie ?
Met de nieuwe "Manager for VoipBuster" die je kunt downloaden van Tiptel.nl werkt dat nu bij mij wel. Hiervoor dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:50
mmm heb dus die 10 euro gestort.. heb vandaag gekeken.. staat er nu 8.62 op... dus je bent je 10 euro niet kwijt.. de kosten worden er gewoon afgehaalt.. prima in orde.. net ff de 2e credit up gedaan.. dan moet het strakts wel goed zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
elma_illusion schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:33:
mmm heb dus die 10 euro gestort.. heb vandaag gekeken.. staat er nu 8.62 op... dus je bent je 10 euro niet kwijt.. de kosten worden er gewoon afgehaalt.. prima in orde.. net ff de 2e credit up gedaan.. dan moet het strakts wel goed zitten..
Het is ook € 10,- + 16% (duitse) btw. Dus je had € 11,60 moeten overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb hier een Zyxel 2602 staan, waar ik een analoge telefoon aan gehangen heb. Het plan was om VoipBuster in te stellen en dan lekker te kunnen bellen met dat toestel, is soms toch fijner dan met een headset achter de pc zitten.

In de topicstart zag ik meteen de instellingen staan die ik nodig had, dus een kind kan de was doen zou je zeggen. Niet dus, want mijn modem komt met de volgende foutmelding:
* rb338 FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid RTP Port range.
Ik heb op Google en GoT al vanalles gezien over die RTP port range, ook in de handleiding van de modem. Het enige wat ik heb gevonden was dat de RTP instellingen te vinden zijn onder de 'Advanced settings' van de SIP-instellingen. Maar als ik die knop indruk krijg ik weer bovenstaande foutmelding!

Heb al geprobeerd om de UDP port range voor RTP (die ik bij Tiscali gevonden had) in mijn firewall in te voeren op verschillende plaatsen, later nog de hele firewall uitgeschakeld. Maakt allemaal geen verschil.

Wat kan dit zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:50
RudiVader schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:10:
[...]

Het is ook € 10,- + 16% (duitse) btw. Dus je had € 11,60 moeten overmaken.
zoals je had kunnen lezen in dit topic wist ik niet ( en niemand hier ook) of het geld (die 10 euro - de kosten) nog wel op mijn account werden gezet.. omdat het minder dan 10 euro was. Dat is dus wel zo.. dus nu weet iedereen het ff hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171416

rb338 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:11:

Ik heb op Google en GoT al vanalles gezien over die RTP port range, ook in de handleiding van de modem. Het enige wat ik heb gevonden was dat de RTP instellingen te vinden zijn onder de 'Advanced settings' van de SIP-instellingen. Maar als ik die knop indruk krijg ik weer bovenstaande foutmelding!

Heb al geprobeerd om de UDP port range voor RTP (die ik bij Tiscali gevonden had) in mijn firewall in te voeren op verschillende plaatsen, later nog de hele firewall uitgeschakeld. Maakt allemaal geen verschil.

Wat kan dit zijn :?
RTP is een protocol voor je geluid laat ik het maar zeggen

Als je nu geen probleem hebt met het geluid moet je je er geen zorgen over maken
poort 5060 MOET wel open stan voor inkomende gesprekken anders ben je slecht berijkbaar voor de doze buitenwereld :P:P

Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Anoniem: 171416 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:51:
[...]

RTP is een protocol voor je geluid laat ik het maar zeggen

Als je nu geen probleem hebt met het geluid moet je je er geen zorgen over maken
poort 5060 MOET wel open stan voor inkomende gesprekken anders ben je slecht berijkbaar voor de doze buitenwereld :P:P

Edwin
Ik heb wel een probleem, maar niet met het geluid :P
Ik kan voipbuster gewoon niet instellen. Ik heb dus nu totaal geen voip.

Als iemand weet hoe ik die RTP port fout op kan lossen hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RudiVader schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:59:
Het is niet even erg en het is niet gestolen. Het zijn gewoon de voorwaarden waarmee je akkoord gaat door een keer op 'yes' te klikken.
Voorwaarden lees ik niet echt vaak, is ook mijn schuld. Maar een emailtje een week van te voren ofzo zou wel vriendelijk zijn. Zo met klanten omgaan is gewoon klantonvriendelijk. Ze zien mij dan ook niet meer terug. Voipbuster is zoiezo stukken beter, ik kreeg bij skype vaak klachten van mensen die ik belde over de kwaliteit van het stemgeluid.

Voipbuster steelt ook je tegoed als je het niet opmaakt op tijd, maar je krijgt tenminste eenvoudig in beeld te zien hoe lang je nog hebt. Dat is een veel eerlijkere manier van bedrijfsvoeriging. Al is het ook maar afwachten voor hoelang dit zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Laatst online: 08:54
Ik heb al sinds 9 November voipbuster (toen was het 5 Euro) maar ik heb nog steeds mijn credit en kan nog gewoon bellen....
Dat zijn meer dan 120 dagen...
Rara hoe kan dat? Ik weet het namelijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463

Ik heb net alles ingesteld op mn speedtouch 716g
Echter als ik de hoorn er weer op leg na het bellen, dan gaat de telefoon over bij mij en word er weer gebeld naar dat nummer toe :/ en dat gaat oneindig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:12
buiter schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:28:
Ik heb al sinds 9 November voipbuster (toen was het 5 Euro) maar ik heb nog steeds mijn credit en kan nog gewoon bellen....
Dat zijn meer dan 120 dagen...
Rara hoe kan dat? Ik weet het namelijk niet?
Omdat het systeem niet echt goed werkt bij hun :p
Bij mij zou ik vandaag moeten bijstorten maar het proggie van hun zegt pas over 100 dagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Laatst online: 08:54
tafmaf schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:52:
[...]
Omdat het systeem niet echt goed werkt bij hun :p
Bij mij zou ik vandaag moeten bijstorten maar het proggie van hun zegt pas over 100 dagen :p
Ik hebt het proggie ook eens geinstalleerd...
Ik heb nog 39 dagen zie ik...
Ik maak normaal via mijn speedtouch gebruik van voipbuster!

Wel stom dat je verplicht bent om 10 Euro te zenden en dat je geen ander bedrag via Paypal kan sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159825

Ik heb inmiddels ook de spa300 bij de mm gehaald. Alles ingesteld mbv alle aanwijzingen in deze topic. Tot mijn verbazing werkt nummerweergave wel als ik op m'n voipnummer wordt gebeld maar als ik op de kpn-lijn wordt gebeld werkt het niet. Wie kan mij vertellen hoe ik kan instellen dat ook de kpn-lijn nummerweergave geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 159825 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:13:
Ik heb inmiddels ook de spa300 bij de mm gehaald. Alles ingesteld mbv alle aanwijzingen in deze topic. Tot mijn verbazing werkt nummerweergave wel als ik op m'n voipnummer wordt gebeld maar als ik op de kpn-lijn wordt gebeld werkt het niet. Wie kan mij vertellen hoe ik kan instellen dat ook de kpn-lijn nummerweergave geeft.
Ik kan me herinneren dat je dan op de Regional tab onderaan iets moest instellen op "DTMF (Denmark)". Helaas werkt die optie bij mij ook niet, ik heb ook geen nummerherkenning via de KPN lijn. Wellicht moet ik eerst even updaten naar de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels de laatste firmware geinstalleerd, maar ook dit mocht niet baten. Wat je aangeeft bij regional tab heb ik alles geprobeerd waar DTMF in voorkomt. Wie weet raad om de nummerweergave vanaf de kpn-lijn weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan de instellingen van de PSTN-Line tab hier plaatsen die gebruik maakt van KPN-lijn?
Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik denk dat je dan even hier moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de door jou aangegeven site wordt geen gebruik gemaakt van een kpn-lijn. Maar toch bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik blijf ook doorzoeken, want ik wil het ook werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat ff weten als je het gevonden hebt. Mocht ik het gevonden heb zal ik ook laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

YES!

Ik probeerde n.a..v deze pagina de instelling "ETSI FSK" en dat werkte in één keer goed!
Ik klooide altijd wat aan met die ETSI DTMF omdat ik van mening ben dat dat het meest gebruikt werd in NL (vooral door KPN), maar die FSK doet het nog beter.
De enige instelling die tot nu toe werkte was die default "Bellcore (N.America, China)" maar daarbij kwam het nummer pas erg laat door. Nu kwam ie in één keer in het display van m'n toestel.
Mag duidelijk zijn dat je toestel natuurlijk wel FSK moet ondersteunen (en dat doet mijn Siemens Gigaset 4015 dus).

[ Voor 95% gewijzigd door Crusader op 01-04-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een siemens micro 4010. Met jou instelling werkt het bij mij nog steeds niet. |:(
Kun je bij de info tab bijna onderaan even kijken wat je line voltage is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben er inmiddels achter wat er fout gaat. Of de telefoonkabel is te lang of er zijn twee aders omgedraait. Nu ik de spa3000 met een korter andere telefoonkabel aansluit wordt de line voltage 50v ipv van -50v en werkt de nummerweergave wel! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 159825 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:35:
Ik heb een siemens micro 4010. Met jou instelling werkt het bij mij nog steeds niet. |:(
Kun je bij de info tab bijna onderaan even kijken wat je line voltage is?
Stom zeg, dan heb je exact hetzelfde toestel als ik, alleen zonder antwoordapparaat.
Hier de info, heb meteen maar effe een screenie van mijn regional settings gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://crusader.tweakdsl.nl/pstn.png

Afbeeldingslocatie: http://crusader.tweakdsl.nl/regional.png

Zat tegelijk met jou te posten... Mooi dat het nu werkt!
Zeker weten dat het de polariteit is en niet de lengte van de kabel.
Ook raar, zag ergens in de instellingen ook iets staan van polarity detection ofzo...

[ Voor 17% gewijzigd door Crusader op 01-04-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de screenie! Inmiddels heb ik 2 draden van de lange kabel omgewisseld echter zonder het beoogde resultaat. Nog steeds geen nummerweergave met de lange kabel! Wel heb ik nu 50V. Ik zal dus de spa op een andere locatie moet plaatsen! Bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Betekent dat het dus wél aan de lengte van de kabel ligt. Dat heb ik met analoge telefonie nog nooit meegemaakt... Maar goed, je bent weer een stuk verder. Graag gedaan trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik de lange kabel gelijk op het dect basis station aansluit heb ik wel nummerweergave! Wanneer de lange kabel op de spa3000 aansluit en basis station weer op de spa3000 heb ik geen nummerweergave. De spa3000 kan dus niet tegen een lange kabel op de line-in ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171265

rb338: De RTP range van je Zyyxl 2602 kun je voor VOIPbuster als default laten staan:
Dus: range from 16384 to 32767.

Ik heb deze werkend voor VOIPstunt en denk dat het voor VOIPbuster dezelfde setting zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Anoniem: 171265 schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:32:
rb338: De RTP range van je Zyyxl 2602 kun je voor VOIPbuster als default laten staan:
Dus: range from 16384 to 32767.

Ik heb deze werkend voor VOIPstunt en denk dat het voor VOIPbuster dezelfde setting zal zijn.
Dat is in elk geval goed om te horen, maar ik kan nieteens bij de instellingen daarvoor komen omdat ik die foutmelding dan weer krijg.

Hij begint dus om 1 of andere vage reden over die port range te zeuren, terwijl ik er nooit iets aan veranderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172529

Anoniem: 26362 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:23:
Ik heb sinds kort een E-Tech IP Phone (professional) gekocht.
Via de software die bijgelverd wordt kun je heel simpel het apparaat instellen.
Dit heb ik dan ook gedaan voor de account die ik heb bij VoipBuster.

Alles werkt perfect op 1 belangrijk ding na.
Gebeld worden op mijn VOIP-in nummer werkt perfect, maar bellen van het apparaat naar
een telefoonnummer in werkt ook wel, maar als de persoon opneemt verbreekt hij direct de verbinding weer. Het kan in mijn ogen niet aan de poorten liggen aangezien ik wel gebeld kan worden.

Hier mijn instellingen http://www.xs4all.nl/~grijo/voip.jpg

Iemand nog instel-suggesties?

Uiteraard zijn de xx tekens op de instelpagina bij mij wel goed ingevuld ;-)

ps... ook duurt het uitbellen erg lang in vergelijking met het programma VoipBuster zelf (ik hoor ook totaal geen overgaanstoon)
Ik heb een e-tech VPAD02, daar zit volgens mij dezelfde familie firmware in (zie www.aredfox.com).
Met stun werke het bij mij erg onbetrouwbaar (na enkele uren helemaal geen verbindingen meer). Heb toen de zaak op "NAT-traversal"=enable gezet, vast IP adres van mijn ADSL lijn ingevuld bij "NAT Addr" en op router de poorten (register port / RTP port, 5060/5004) vast aan het IP adres van de VPAD gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echter als ik de hoorn er weer op leg na het bellen, dan gaat de telefoon over bij mij en word er weer gebeld naar dat nummer toe :/ en dat gaat oneindig door.

Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
iets geks met m'n SPA-3000 i.c.m Voipbuster (Line 1) / Voipdiscount (Gateway 1)

ik heb zo ingesteld in m'n dailplan dat alle Nederlandse vaste nummers over Voipbuster gaan en alle buitenlandse nummers over Voipdiscount (meer landen).
dit ging altijd goed.

tot gister. nu gaat opeens alles over Voipbuster. maar bij 'Last called nummer' staat wel @gw1, dus het gaat wel over Gateway 1, maar als ik bij Voipbuster.com en Voipdiscount.com kijk zie ik bij 'recent calls' dat het gesprek bij Voipbuster staat?

als ik bel met het Voipdiscount programmaatje op de pc komen de gesprekken wèl bij Voipdiscount recent calls te staan.

edit:

ben er al uit... was vergeten userid@ ervoor te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://xs75.xs.to/pics/06141/screenshot001.jpg
beetje dubbelop maar er moet 2x je userid staan anders werkt het niet.

en er is weer een nieuwe firmware (3.1.10)
http://www.sipura.com/Documents/spa3k-3.1.10d.zip

[ Voor 25% gewijzigd door Caesu op 03-04-2006 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Nou mijn probleem is opgelost. Wat heb ik gedaan? Simpel: mijn hele modem gereset, eerst SIP ingesteld voor Voipbuster (werkte meteen) en toen maar wat trial-and-error werk: instelling veranderen, nog eens SIP testen, etc.

Ik heb alles weer zoals het was en SIP werkt nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
volgens mij werkt paybyphone weer? erg goed nieuws aangezien ik toch bijna alleen gratis bel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bigfoot1942 schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:22:
volgens mij werkt paybyphone weer? erg goed nieuws aangezien ik toch bijna alleen gratis bel...
Dat tegoed is maar 7 dagen geldig (dus duurder en niet gunstig als je weinig belt).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
7 dagen is wel erg weinig... staat dat ook ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

als je wil opwaarderen staat het er erg GROOT. Kun je echt niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nog wat aanvullingen voor de OP:

Wat informatie over Betamax
Andere VoIP providers
Informatie over Finarea SA, moederbedrijf van Betamax

[ Voor 20% gewijzigd door gertjan! op 04-04-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Zou het wel fijn vinden als in het openingstopic zou staan welke telefoonnumers er beschikbaar zijn.
Wellicht dat er ook nog wat verschillen zijn kwa beschikbare regio's bij de diverse voipbuster toko's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:02:
als je wil opwaarderen staat het er erg GROOT. Kun je echt niet missen.
ik heb wel een idee wat je bedoelt alleen staat er bij mij echt geen getal bij. Zowel met FF als IE
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/9792/voip7ju.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Er staat wel een interessante passage op de website over het beltegoed:
If you only make calls to free destinations, your credit will not be used up; but unless you purchase more credit within 120 days (i.e. 4 months), your remaining credit will expire. Since the system will not let you purchase more credit unless your balance is below EUR 5, your remaining credit definitely will expire unless you use it.

Thus, the company realizes revenue even from users who only make free calls. Since the minimum top-up payment is EUR 10 (in some cases initial payment is EUR 5), if all you call is free destinations, you are effectively paying EU 2.50 per month for a very economical flatrate.
je moet dus zorgen dat na 4 maanden je beltegoed onder de 5 euro is, anders kun je niet opwaarderen, en vervalt het gehele credit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/9822/voipbuster4mv.th.png

Bij mij staat er nu op een andere plek expires after 7 days. Kijk nu eens of het er bij jou ook staat? Waarschijnlijk waren ze er net mee aan het sleutelen toen jij keek.

[ Voor 54% gewijzigd door knakworst op 04-04-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 7175 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 02:29:
Zou het wel fijn vinden als in het openingstopic zou staan welke telefoonnumers er beschikbaar zijn.
Wellicht dat er ook nog wat verschillen zijn kwa beschikbare regio's bij de diverse voipbuster toko's.
Als jij weet waar je die info vandaan kan halen ... ;) Volgens mij valt er weinig te kiezen, je krijgt een nummer toegewezen uit je regio (en soms een nummer uit een andere regio ;))

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
die nieuwe firmware voor de Sipura 3000 (3.1.10d) zorgt er bij mij voor dat hij niet zomaar gaat rebooten.
dat gebeurde bij de vorige firmware (3.1.7g) zo'n 4x per dag.
ook kon ik soms niet via m'n browser erin komen met die firmware zonder even aan/uit te doen, nu lukt dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172799

Ik heb een vraag over mijn 7940 Cisco telefoon. Ik heb deze telefoon gekregen. Alleen nu is mijn vraag of hij ook kan functioneren zonder callmanger/Asterisk maar gewoon met Voipbuster. Er staat de laatste SIP firmware op geinstalleerd.

Is er iemand die ook zo'n telefoon heeft in de 79XX serie en deze werkend heeft via voipbuster. Zo, ja welke instellingen moet ik dan doen om hem werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463 schreef op zondag 02 april 2006 @ 19:32:

Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
niemand? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jersey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01-2024
Bij mij werkt het met onderstaande instellingen probleemloos

- SIP uri: [mijn gebruikersnaam]
- username: [mijn gebruikersnaam]
- password: [mijn wachtwoord]
- Registrar: sip1.voipbuster.com
- registrar port 5060
- Proxy: sip1.voipbuster.com
- proxy port 5060
- expire time 3600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jersey schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:11:
[...]

Bij mij werkt het met onderstaande instellingen probleemloos

- SIP uri: [mijn gebruikersnaam]
- username: [mijn gebruikersnaam]
- password: [mijn wachtwoord]
- Registrar: sip1.voipbuster.com
- registrar port 5060
- Proxy: sip1.voipbuster.com
- proxy port 5060
- expire time 3600
Ik heb het exact hetzelfde ingesteld. Ook heb ik bij SIP uri: mijn ip adress ingevuld ipv gebruikersnaam. maar dat gaf geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Is er een andere mogelijkheid dan betalen via CC of Paypal?

Ik ben bezig met een onderzoek en moet binnen Nederland 300 mensen bellen. Dat kan ik met mijn gewone telefoon doen, het is immers eenmalig, maar ja, als het gratis kan.. Bovendien wil ik ook niet met mijn gewone telefoon naar heel Nederland bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie nu pas dat Pay by Phone weer beschikbaar is. Voor 7 dagen, maar dat maakt niet uit. Het is toch eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
tiscali rulez!

Ik heb nu voipbuster geinstalleerd op de Zyxel modem :)

Ik moet wel zeggen, Internetcalls.com heeft goedkopere tarieven naar mobiel bellen in Nederland.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

vanpeltje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:01:
tiscali rulez!

Ik heb nu voipbuster geinstalleerd op de Zyxel modem :)

Ik moet wel zeggen, Internetcalls.com heeft goedkopere tarieven naar mobiel bellen in Nederland.
Niet te vroeg juichen, ik heb sinds gister studenten.net 6 mbit via tiscali voor 19,95 met wireless zyxel. Meteen voipbuster en budgetphone erop. Werkt op zich prima, alleen moest ik vanochtend mijn zyxel alweer uit en aan doen.

edit: Vergeet trouwens niet bij je zyxel de G711 codec prioriteit te geven. Standaard geeft Zyxel G729 prioriteit, maar G711 klinkt echt beter.

[ Voor 13% gewijzigd door knakworst op 06-04-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117480

Vraagje, kon het antwoord nergens vinden.

Als je eenmalig die €10 betaalt, en dit tegoed vervalt na 4 maanden, wordt je dan ook weer teruggezet naar een bellimiet van 60 seconden per gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat is niet mogelijk. Als je dan wilt bellen word je doorverwezen om credit te kopen.

Je kan dus zonder credit niet meer bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:49:
Ik ben bezig met een onderzoek en moet binnen Nederland 300 mensen bellen.
wel offtopic, maar ik neem aan dat dit voor je studie is. Toen ik nog studeerde kon je dit in speciale kamertjes op de hogeschool doen, geen idee of jouw opleiding dat ook aanbied?

En anders toch pay by phone? 300 mensen in 7 dagen lukt ook wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:52

Neo

Anoniem: 171265 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:12:
Nee, dat is niet mogelijk. Als je dan wilt bellen word je doorverwezen om credit te kopen.

Je kan dus zonder credit niet meer bellen!
Kan je nog wel gebeld worden? Ik ben dit nog niet tegen gekomen in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:33:
[...]

wel offtopic, maar ik neem aan dat dit voor je studie is. Toen ik nog studeerde kon je dit in speciale kamertjes op de hogeschool doen, geen idee of jouw opleiding dat ook aanbied?

En anders toch pay by phone? 300 mensen in 7 dagen lukt ook wel ;-)
Klopt. De school biedt helaas geen facaliteiten omdat het eigen keuze is. Via het internet zou ook kunnen maar dat is veel minder betrouwbaar omdat iedereen dat kan invullen en theoretisch met proxies e.d. mensen het meerdere keren kunnen insturen.
300 is overigens wel met de gewone telefoon te doen. Maar 300 is slechts mijn aandeel. Bij elkaar moeten we 2000. Dan is een VoIp account wellicht wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
AMD user schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:30:
[...]

Kan je nog wel gebeld worden? Ik ben dit nog niet tegen gekomen in het topic.
vorige week vrijdag om 22:00 €1,30 in Internetcalls gestopt en een nummer gekregen.
vanochtend klokslag 00:00 wordt die euro eruit gehaald:
2006-04-07 00:00:18 +credit expired (2006-04-07) 00:00:00 € 1.0400
en kan ik niet meer bellen (ook niet 1minuut limiet).
dus 7 dagen was in mijn geval 6 dagen + 2 uur.

ik kan nog wel gebeld worden op m'n Internetcalls-nummer!
terwijl er op de site iets anders wordt gezegd:
Your credit has expired. To make chargeable calls you will need to buy new credit. Please ensure to always maintain some credit as your voip-in number will not work without any credit in your account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 03:40
Hier bij mij heb ik ook een voipbusternummer dat al een maandje expired is, maar ik kan nog gewoon gebeld worden op het nummer.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebeld worden kan nog wel, maar dat kunnen ze denk ik niet garanderen tot hoelang.

Volgens mij kun je niet 300 keer in de week bellen. Het is me niet eerder opgevallen, in de faq staat: "Fair use policy exceeded" is mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 15:01

gjs

Scoobydoobydoo

Er is weer een update bij Tiscali te vinden voor het 2602H/HW modem.
http://www.tiscali.nl/hel...18&question=firmware#faq2

# Optimalisaties:Geen modem softwarecrashes meer
# Geluidsniveau van de telefoonpoorten
(geluidsniveau is zelf in te stellen via de modeminterface)
# WLan power staat standaard ingesteld
op de hoogste stand
# De nieuwste WLan drivers

# Nieuwe functies:WPA2 wordt ondersteund
# Nummerweergave is om te zetten van
standaard DTMF (in gebruik in NL) naar FSK
# Bij de update naar deze versie wordt

Je moet echter wel je hele modem opnieuw configgen.
Ik heb net even getest, maar het lijkt er echt op dat het modem nu niet crasht als je belt/gebeld wordt.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171416

Voor de mensen die last hebben met gebeld worden op hun Voipbuster nummer

er is al veel over geschreven en ik heb al meerdere oplossingen geprobeerd maar het probleem is makkelijk op te lossen.
Ik had las dat als ik mn voipbuster nummer belde, ik de telefoon wel hoorde overgaan op mijn mobiel maar thuis geen gekinkel.
Alles geprobeerd maar nu blijkt een poort niet open te staan, dit is heel belangrijk !!!!!

Poort 5060 zorgt dat de Sipserver jou SIP divice kan vinden als die poort dicht staat is er geen communicatie van de SIP server naar jou divice. dus geen inkomende gesprekken

Door deze poort in je NAT tabel te zetten TCP en UDP ben je weer vrolijk berijkbaar voor de buitenwereld.
ik gebruik een PAP2 van linksys en bevalt me prima
als server maak ik verbinding met SIP1.voipbuster.com
de eerder genoemde connectionserver.voipbuster.com werkt niet goed en gaat binnenkort ook weer uit de lucht. dus niet gebruiken !!!!

Ik hoop dat hiermee meer mensen geholpen zijn
Verder heb ik mn codec op G926 staan en is perfect !!

Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Vraag van een andere orde:

Ik vraag me af hoe andere mensen hier mee omgaan. Ik heb een Zyxel 2602, alles werkt uit de kunst, bellen en gebeld worden. Nu heb ik ook een gewoon KPN abo en daar wil ik gewoon bereikbaar blijven op m'n eigen nummer. Ik vind het (nog) niet interessant om bereikbaar te zijn via internet. M.a.w., ik zou moeten uitbellen via de router en gebeld worden op m'n KPN lijn. Ik zou iedere keer een kabeltje om kunnen pluggen, ik zou een mooi schakelaartje kunnen maken, ik zou 2 telefoons kunnen gebruiken. Ik vind het allemaal wat omslachtig.

Hebben hier al mensen over nagedacht? Bestaan er oplossingen voor?

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marlibica schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:25:

Ik vraag me af hoe andere mensen hier mee omgaan. Ik heb een Zyxel 2602, alles werkt uit de kunst, bellen en gebeld worden. Nu heb ik ook een gewoon KPN abo en daar wil ik gewoon bereikbaar blijven op m'n eigen nummer. Ik vind het (nog) niet interessant om bereikbaar te zijn via internet. M.a.w., ik zou moeten uitbellen via de router en gebeld worden op m'n KPN lijn. Ik zou iedere keer een kabeltje om kunnen pluggen, ik zou een mooi schakelaartje kunnen maken, ik zou 2 telefoons kunnen gebruiken. Ik vind het allemaal wat omslachtig.

Ja, er zijn ata-kastjes waar je ook je gewone telefoonlijn op aan kan sluiten. Alleen als je al zo tevreden met je Zyxel bent is het een beetje onzin om andere hardware aan te schaffen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Laatst online: 10-04 11:36
Marlibica schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:25:

Je hebt dan een line-switch nodig zoals de Artech AX521.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Dat is inderdaad EXACT wat ik bedoel. Dat gaan we eens bekijken. Thnx!!

edit:

Kom er net achter dat de Zyxel P-2602 HWL lifeline support biedt..
* Marlibica heeft een P-2602 HW :(

[ Voor 56% gewijzigd door Marlibica op 11-04-2006 09:30 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
@ Marlibica

Ik had hetzelde probleem, maar ik vind die switcher wel prijzig. Ik heb daarom bij mediamarkt voor 49 euro de sipura -3000 gekocht (ik weet niet of die aanbieding nog geldt).
Het voordeel hiervan is dat de sipura ook goed werkt met budgetphone en ik kan hem meenemen als ik bij iemand logeer. De zyxel werkt perfect met voipbuster, maar met budgetphone vind ik de kwaliteit matig.

Oeps, ik had de edit van je bericht over het hoofd gezien. 8)7 Ikzelf heb een zyxel 2602 hw (zonder lifeline). Dat scheelt je weer 49 euro. :)

[ Voor 17% gewijzigd door hakuin op 11-04-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 19:58

CodeIT

Code IT

Dat schilt je weer 49 euro.
Appels schil je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Ik heb dezelfde Zyxel. Maar de Artech AX521 die Aram noemt kost ook iets van 49 euro. Ik heb Demon gemaild of ze misschien met bijbetaling ook de HWL willen leveren. Ik heb de lijn net een week. Gaat dat niet dan zal ik denk ik toch zo'n apparaatje moeten aanschaffen.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Nee hoor, ik internet ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Wat is de goedkoopste/beste VoIP aanbieder op dit moment? nog altijd voipbuster voor 10 euro per 120 dagen, of kan t goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

bigfoot1942 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:32:
[...]

ik heb wel een idee wat je bedoelt alleen staat er bij mij echt geen getal bij. Zowel met FF als IE
[afbeelding]
Waarom zie ik niet opwaarderen via de telefoon staan? ik ben nu al eeuwen aan het zoeken?
Of moet ik de 1e keer toch de creditcard gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117480

Anoniem: 7094 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:04:
[...]

Waarom zie ik niet opwaarderen via de telefoon staan? ik ben nu al eeuwen aan het zoeken?
Of moet ik de 1e keer toch de creditcard gebruiken?
Je kan nog altijd een normale (gratis) bankoverschrijving doen... stond er bij mij binnen 3 dagen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Number You pay Credit you receive Expires after
0900 1537 € 1.30 € 1.04 -24706 days

Bij pay by phone krijg ik dit te zien. Dit betekent naar mijn idee dat mijn beltegoed tot 24 juli blijft staan. Dat is meer dan 7 dagen. Normaal zou ik mijn beltegoed in mei kwijt zijn.
Wat krijgen jullie te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107593

hakuin schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:02:
Number You pay Credit you receive Expires after
0900 1537 € 1.30 € 1.04 -24706 days

Bij pay by phone krijg ik dit te zien. Dit betekent naar mijn idee dat mijn beltegoed tot 24 juli blijft staan. Dat is meer dan 7 dagen. Normaal zou ik mijn beltegoed in mei kwijt zijn.
Wat krijgen zullen te zien?
EXACT hetzelfde. Er is dus iets mis, helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30485

Aram schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:09:
[...]

Je hebt dan een line-switch nodig zoals de Artech AX521.
Voor degene die geintereseerd zijn, ik heb op marktplaats een Artech AX521 te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

ik hoop dat je degeen bent die em voor €35 heeft staan.. Er staan er nog twee voor €47, dat kost het nieuw ook

edit:

Ik denk dat ik hem van je gekocht heb :)

[ Voor 25% gewijzigd door Marlibica op 13-04-2006 08:57 ]

Sign here against sigs

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.