Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:29
Is er al een mogelijkheid om "wireless" te bellen via Voipbuster in combinatie met bepaalde hardware?
Het liefst via een bluetooth setje, maar bv een Wlan phone mag ook :)

De enige oplossing die ik kan bedenken om wireless te bellen is via een normale DECT telefoon, maar dat wil ik niet (continue hoge straling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xained schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:07:
Is er al een mogelijkheid om "wireless" te bellen via Voipbuster in combinatie met bepaalde hardware?

De enige oplossing die ik kan bedenken om wireless te bellen is via een normale DECT telefoon, maar dat wil ik niet (continue hoge straling).
Ik gebruikte voordat ik een Linksys ATA had, een bluetooth dongle i.c.m. bluetooth headset op de Voipbuster software. Werkte gewoonweg goed, af en toe een kraak, maar ze konden mij gewoon goed verstaan. Zo hoefde ik niet achter mijn laptop te blijven zitten om te kunnen bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:21:
[...]

Kijk hier even: http://www.voipconfig.de/ dit zijn dan wel de duitse instellingen maar met die gegevens en dit dailplan ( 00xxx. | <:0031182>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx. ) wat je moet invoeren bij Line 1 kom je een heel stuk verder. Let op als je netnummer korter is als 3 positie's moet je achter [2-8] een x meer neer zetten (Met dank aan Birdibird)

Let wel even op als je op de voipconfig site zit dat jouw pap2 niet op 192.168.1.12 staat anders gaat het verkeerd.

Suc6

enne kom je er dan nog niet uit dan kan ik je altijd bellen op je gewone telefoonlijn want hier is het nu gratis ;)
heb ik gedaan wn werkt als een speer, verder heb ik de nummerherkenning wel verabderd naar :
ETSI DTMF with PG ( Of er nu PG staat of iets anders , maar is een vaste keuze)
aan de belstring heb ik nog 06! toegevoegd zodat er geen 06 nummers gebeld kunnen worden.

Helemaal toppie zo !!!!!! edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xained schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:07:

Wie zegt dat Wlan geen hoge stralingen heeft ..... maar VoWLAN is nog lang niet daar waar het moet zijn. ik werk bij een telecombedrijf en wij bieden dit niet aan zolang het nog niet klaar is.
het geluid is slecht vooral als er een beetje data getrokken word over je AP. en straling heb je bij elk mobiel apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:24:
[...]

heb ik gedaan wn werkt als een speer, verder heb ik de nummerherkenning wel verabderd naar :
ETSI DTMF with PG ( Of er nu PG staat of iets anders , maar is een vaste keuze)
aan de belstring heb ik nog 06! toegevoegd zodat er geen 06 nummers gebeld kunnen worden.

Helemaal toppie zo !!!!!! edwin
Kijk hier eens naar. Deze dialplan zorgt ervoor dat bellen naar vaste nummers binnen Nederland via VoIP verloopt, en bellen naar mobiel over vast (PSTN). Ideaal!
Hier nog een handige PDF over hoe je SPA 3000 te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal voor de toegestuurde instellingen voor de SPA-3000. Ik heb het nu werkend, voor zowel inkomend en uitgaand, maar 1 ding werkt nog niet. Als ik mijn laptop aan heb staan, dan kan ik gewoon bellen en gebeld worden, maar als ik mijn laptop helemaal uit heb staan, dan kan ik zelf wel bellen, maar niet gebeld worden. Krijg dan een stem die zegt dat je een niet bestaand nummer hebt gedraaid.... :? Heeft iemand een oplossing hiervoor, of weet iemand waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
mrjem
Wie zegt dat Wlan geen hoge stralingen heeft .....
Ik niet iig.
Maar voor zover ik weet heeft DECT een hogere/schadelijkere straling dan Wlan. But please, correct me if I'm wrong :)
maar VoWLAN is nog lang niet daar waar het moet zijn. ik werk bij een telecombedrijf en wij bieden dit niet aan zolang het nog niet klaar is.
Hmm, jammer... Dan voorlopig maar werken met de bluetooth oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Net ook maar eens die Linksys van de MM gehaald.
Ga ik wat lezen, zie ik dat die 10 euro "verloopt".. Dus toch niet zo gratis :X :(
Naja, voor 50 euro kun je je geen bult vallen aan zo'n stukkie hardware :)

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 23-03-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de SPA-3000 bij de Media Markt gekocht maar ik krijg het alleen niet aan de praat wie kan me verder helpen? Ik heb een draytek vigor 2200E Router.

Ik wil het gaan gebruiken met Voipbuster zonder kpn
Ik heb van Voipbuster ook een Voipnummer gehad.

Dus ik wil graag bellen en gebeld worden op het voipbuster nummer via een gewone telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
Volg deze handleiding eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gebeld kan worden op het voipbuster nummer?
Bellen gaat prima via het ata kastje van de Media Markt middels de boven staande handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij de MM geweest _/-\o_
Maar ik ben zo'n sporadische beller dat die 10 euro voor mij al erg veel is om dat per 4 maanden te moeten betalen.
Was bij betalen via de telefoon niet zo'n punt en de moeite en prijs wel waard.
Maar dat is blijkbaar dus niet meer.
Jammer ook dat ik geen lokaal nummer heb gekregen, we wonen tenslotte niet allemaal in Amsterdam, dan was het nog te overwegen geweest in mijn geval.

Jammer dat ze met de prijsstellingen alleen maar rekening lijken te houden met de veelbellers,
voor af en toe een telefoontje vind ik het wat aan de prijzige kant.

Irritant ook dat je niet meer bereikbaar bent als je credits op zijn, ook heb je die eerste gratis minuut dan niet meer.

Wellicht nog maar een accountje aanmaken, wil toch wel graag ff de kwaliteit testen want met m'n vigor was het aan de ontvangende kant niet goed genoeg en ik ben benieuwd hoe dat met die spa-3000 gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Die van mij gaat morgen terug.
Leuk en aardig, maar die 10 euro had ik te laat gezien. Ik verbel doorgaans geen 10 euro in 120 dagen, en eigenlijk nooit naar het buitenland, dus ik heb er niet zoveel aan.

/edit
Overigens verschijnen ze nu al op marktplaats voor 79 :)

[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 23-03-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ulbrasub kan ik dat dig niet van je kopen voor het bedrag wat je betaalt hebt+5,50 verzendkosten? zo ja mial me dan ff op dicksterkenburg@uwnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Caesu schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:19:
alleen één vraagje, heb er al op andere fora naar gezocht en het kan waarschijnlijk (nog) niet:
als ik in gesprek ben via VOIP en ik word op dat moment gebeld is er geen ingesprektoon te horen maar de beller hoort hem dan gewoon overgaan.
dit is niet op te lossen? zoveel instellingen maar precies dit kan dus niet??
ik ben er nu eigenlijk wel een beetje uit waarom dit niet kan.
als je via VOIP belt ben je dus niet ingesprek op de PSTN-lijn.
als de ATA nu een ingesprektoon 'faked' voor de PSTN-lijn moet de persoon die belt toch een starttarief betalen (+ een paar seconden bellen), dat zou niet zo netjes zijn natuurlijk.

de ATA zou dus de PSTN van de haak moeten gooien als je belt via VOIP, maar dat kan nog niet bij de Sipura 3000 geloof ik.

verder blijf ik tot augustus bellen met Voipbuster (tot die tijd is m'n via 0900 gekochte credit geldig).
daarna stap ik denk ik over op Voipplanet. Niet gratis bellen maar wel goedkoper dan Budgetphone en Abel Telecom want voor meer dan 10€ bel ik denk ik niet met Voipplanet. (komt neer op zo'n 600 uur per maand - hangt natuurlijk af van piek/daltarief).
En natuurlijk altijd KPN Budgetbellen.

Dit is trouwens m'n dailplan:
(11xS0<:@gw0>|0[689]xx.<:@gw0>|<:003178>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|00xx.<:@gw1>|<#9:>xx.<:@gw0>)
112/118 en 06/08/09-nummers via KPN. Vaste Nederlandse nummers via VOIP en alle internationale nummers via Gateway 1 (Internetcalls.com), want bij Internetcalls kan je naar erg veel landen gratis bellen zonder er geld in gestopt te hebben zolang een gesprek maar onder de 40 minuten blijft - want anders houdt het op. Verder #9 ervoor als ik toch via KPN wil als VOIP eruit ligt bijvoorbeeld.

[ Voor 34% gewijzigd door Caesu op 23-03-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 15:38
xained schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:16:
mrjem
[...]
Ik niet iig.
Maar voor zover ik weet heeft DECT een hogere/schadelijkere straling dan Wlan. But please, correct me if I'm wrong :)

[...]
Hmm, jammer... Dan voorlopig maar werken met de bluetooth oplossing.
Bedoel je met Voice over WLAN gewoon binnenshuis als DECT vervanger? Want deze producten levert ons bedrijf op het moment wel. Werkt allemaal netjes via 802.11b en SIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:08

knakworst

Get more sats!

Caesu schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:31:
[...]

verder blijf ik tot augustus bellen met Voipbuster (tot die tijd is m'n via 0900 gekochte credit geldig).
daarna stap ik denk ik over op Voipplanet. Niet gratis bellen maar wel goedkoper dan Budgetphone en Abel Telecom want voor meer dan 10€ bel ik denk ik niet met Voipplanet. (komt neer op zo'n 600
Je bedoelt 600 minuten per maand denk ik. Bedenk wel dat bij voipbuster je beltegoed 4 maanden geldig is, dus als je 150 minuten per maand belt, ben je bij voipbuster al voordeliger uit.

[ Voor 54% gewijzigd door knakworst op 23-03-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik iedereen bedanken voor de uitleg van de Mediamarkt voip bak van linksys, het werkt hier nu perfect!

ik gebruik geen dialplan (heb hier geen pstn lijn waar ik nu zit) en alleen voor 06 nummers moet je 0031 erbij zetten, maar dat is wel handig omdat je dan niet per ongeluk nummers belt waardoor je tegoed weg is.

SUPER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
timcooijmans schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:35:
[...]

Bedoel je met Voice over WLAN gewoon binnenshuis als DECT vervanger? Want deze producten levert ons bedrijf op het moment wel. Werkt allemaal netjes via 802.11b en SIP
Yup!
PM me plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:14:
[...]

Je bedoelt 600 minuten per maand denk ik. Bedenk wel dat bij voipbuster je beltegoed 4 maanden geldig is, dus als je 150 minuten per maand belt, ben je bij voipbuster al voordeliger uit.
Ja per maand idd.
Voipbuster is inderdaad goedkoper. Maar toch stuur ik ze liever geen 10€.
Ze kunnen zomaar tarieven/voorwaarden veranderen.
Ga ik toch liever met Voipplanet in zee vanaf augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

Vet vet vet dat VoIP :)

Ik heb ook een Mediamarkt Linksys spa-3000 kastje. Alles gereset en ingesteld met voipbuster.

Mijn vraag:

Ik kan op dit moment niet vanuit de computer (met een ander Internetcalls account) naar mijn telefoon bellen die aan mijn linksys kastje zit.

Ik krijg dan:a local network problem ended this call, als error. iemand een idee wat dit kan zijn?

Of heb ik echt een telefoonnummer nodig en kan ik niet naar mijn linksysaccount naam bellen, nee toch?

[ Voor 7% gewijzigd door lampie1979 op 23-03-2006 21:51 ]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je eigenlijk als minimale bandbreedte nodig, en wat is nodig voor gewoon goed te kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:30:
Wat heb je eigenlijk als minimale bandbreedte nodig, en wat is nodig voor gewoon goed te kunnen bellen?
volgens mij 64kpbs. weet niet of dat up en down bijelkaar is.
128kbps is iig zat. dus voor langzaamste ADSL/kabel abonnement is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heb De Linksys Box van de MM unlocked zoals beschreven, en hij werkt nu fantastisch met sipsdiscount!

Handige link overigens met firmware, instellingen en handleidingen voor de 3000
https://www.myvoipstore.c...d/template.asp?pageid=112
Lampie1979 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:48:
Vet vet vet dat VoIP :)

Ik heb ook een Mediamarkt Linksys spa-3000 kastje. Alles gereset en ingesteld met voipbuster.

Mijn vraag:

Ik kan op dit moment niet vanuit de computer (met een ander Internetcalls account) naar mijn telefoon bellen die aan mijn linksys kastje zit.

Ik krijg dan:a local network problem ended this call, als error. iemand een idee wat dit kan zijn?

Of heb ik echt een telefoonnummer nodig en kan ik niet naar mijn linksysaccount naam bellen, nee toch?
Doe je dit als test, om te kijken of het allemaal naar behoren functioneerd?
Network problem lijkt mij een ipconflict.

[ Voor 59% gewijzigd door sjolmers op 24-03-2006 09:22 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Het valt mij op dat overal iets anders staat.
Ik heb het nu zo ingesteld dat het werkt, maar wat ik allemaal heb gedaan weet ik niet.
Stun server ingevuld, ook poorten geforward etc.. Misschien wat overbodig.

Is het een idee om een goede configuratiefile voor de spa3000 ism met voipbuster hier neer te zetten zonder gebruikersnaam en wachtwoord zodat we die met een tool kunnen uploaden in de SPA3000?

Dit dan met een standaard, of geen dailplan.

Of zijn er gewoonweg geen optimale instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple-D schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:01:
Het valt mij op dat overal iets anders staat.
Ik heb het nu zo ingesteld dat het werkt, maar wat ik allemaal heb gedaan weet ik niet.
Stun server ingevuld, ook poorten geforward etc.. Misschien wat overbodig.
Ik doe dit even uit mijn hoofd, maar ik heb bij line 1 (advanced mode) alleen sip1.voipbuster.com ingevuld bij volgens mij proxy en voor de rest alleen username en password en ip bellen op yes gezet en meer niet? Dat werkte gelijk goed. Ik heb geen poorten geforward in mijn router, is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en je kunt gewoon gebeld worden met deze instellingen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook alleen de sip1.voipbuster.com met gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd. Verder heb ik nog een dialplan. Uitgaand bellen via Voip gaat perfect, alleen bij inkomende Voip gesprekken hoor ik op de telefoon waarmee ik bel wel het geluid dat de telefoon over zou moeten gaan, maar verder gebeurd er dus helemaal niks!
Inkomende KPN gesprekken gaat wel goed.

Ik heb een Speedtouch 510 v4 die SIP ondersteunt. Ook al geprobeerd met default server instelling naar Sipura voor die inkomende gesprekken, maar dit hielp ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de PAP 2 met voipbuster

ik heb een inkomend nummer en alles ingesteld zoals staat op de site uit duitsland

afgelopen woensdag en donderdag werkte alles perfect , maar vandaag kan ik wel uit bellen , maar inkomend krijg je te horen : dit nummer is offline, probeer het later weer.
maar mn PAP 2 staat netjes aan en online ??

kennen jullie dit verschijnsel ?

edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timcooijmans schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:35:
[...]

ik zal ook niet zeggen dat ze niet bestaan , ohw ja hoor dat wel
alleen is de kwaliteit nog lang niet daar waar het wezen moet in vergelijking met DECT.

Ook de roaming en handover is bagger , maar het is er wel en werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Mijn dailplan op dit moment
(<**:>[2-9] | 00xxx. |<:003150>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-57]xxxxx.|001xx.|0049xx.|0061xx.|0032xx.|0045xx.|0033xx.|0034xx.) icm met sipdiscount.

Ik heb alleen bij de proxy sip1.sipdiscount ingevuld en mijn username en pw. Verder alles onevranderd gelaten (na een factory reset te hebben uitgevoerd).

Ik kan zowel op mijn POTL als via mijn Voipnummer, het door voipbuster toegewezen nummer, werkt ook als je sipdiscountgebruikt, gebeld worden! Ook kan ik via zowel de POTL als Sipdiscount bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:03:
Mijn dailplan op dit moment
(<**:>[2-9] | 00xxx. |<:003150>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-57]xxxxx.|001xx.|0049xx.|0061xx.|0032xx.|0045xx.|0033xx.|0034xx.) icm met sipdiscount.

Ik heb alleen bij de proxy sip1.sipdiscount ingevuld en mijn username en pw. Verder alles onevranderd gelaten (na een factory reset te hebben uitgevoerd).

Ik kan zowel op mijn POTL als via mijn Voipnummer, het door voipbuster toegewezen nummer, werkt ook als je sipdiscountgebruikt, gebeld worden! Ook kan ik via zowel de POTL als Sipdiscount bellen.
Voer je deze dialplan in bij Line1-tab of bij PSTN line-tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:52:
[...]

Voer je deze dialplan in bij Line1-tab of bij PSTN line-tab?
line 1 tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:10:

ik heb een inkomend nummer en alles ingesteld zoals staat op de site uit duitsland

afgelopen woensdag en donderdag werkte alles perfect , maar vandaag kan ik wel uit bellen , maar inkomend krijg je te horen : dit nummer is offline, probeer het later weer.

edwin
de heledag het zelfde probleem gehad , nu werkt het weer normaal
ik heb een sip3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 08:56

TXC

Ik ben een paar maand geleden in het buitenland lid geworden van VOIPbuster. Omdat dit in Spanje was heb ik Spanje ingevuld bij het opgegeven van het land waar ik woonde.

Inmiddels ben ik weer in Nederland en nu wil ik graag een telefoonnummer aanvragen maar dat lukt niet omdat er geen nummers voor Spanje beschikbaar zijn. En het land is niet te wijzigen bij het adres op de website (postcode, woonplaats etc. wel) |:(

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Op de website inloggen en daar veranderen.
Maar zoals ik zonet gemerkt heb zag ik de nieuwe gegevens niet in Voipbuster zelf verschijnen.

Edit: Kwas niet wakker bij t posten...

[ Voor 16% gewijzigd door Ascathon op 24-03-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 08:56

TXC

Ascathon schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:06:
Op de website inloggen en daar veranderen.
Maar zoals ik zonet gemerkt heb zag ik de nieuwe gegevens niet in Voipbuster zelf verschijnen.
Zo ver was ik ook al. Maar de website ondersteunt het veranderen van het land niet (zoals ik dus hierboven schreef B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
TXC schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:34:
Ik ben een paar maand geleden in het buitenland lid geworden van VOIPbuster. Omdat dit in Spanje was heb ik Spanje ingevuld bij het opgegeven van het land waar ik woonde.

Inmiddels ben ik weer in Nederland en nu wil ik graag een telefoonnummer aanvragen maar dat lukt niet omdat er geen nummers voor Spanje beschikbaar zijn. En het land is niet te wijzigen bij het adres op de website (postcode, woonplaats etc. wel) |:(

Iemand een oplossing?
nee, je land kan je niet veranderen.
je zou opnieuw moeten registreren...

iets anders: ik merk dat lang niet alle nummers die ik bel verschijnen bij Recent Calls.
https://myaccount.voipbuster.com/clx/calls.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 11-08 01:38
De nieuwe 3.1.7 firmware van Sipura zelf:
http://www.sipura.com/Documents/spa3k-3.1.7g.zip

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 17:01
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:10:

edwin
Bij mij vandaag net zo...inkomend "dit nummer is offline"

Als ik uitgaand bel naar mijn mobiel of ander nummer en terug bel zijn er geen problemen :?

Spa 3000 v/d MM uiteraard..

[ Voor 11% gewijzigd door ribbekassie op 24-03-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik zou wel opletten met die firmware. je hebt namelijk hardware versie 2.0 en 3.0.
ik heb 2.0.1
Afbeeldingslocatie: http://xs73.xs.to/pics/06125/screenshot004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs73.xs.to/pics/06125/screenshot005.jpg
http://www.sipura.com/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
nee, die 2.0 en 3.0 slaat op de firmware serie, niet op de hardware

edit: SPA-3000 useful stuff :)

Hmm, sommige forums adviseren om firmware 3.1.5 te nemen omdat die het meest stabiel is

[ Voor 56% gewijzigd door birdibird op 24-03-2006 21:42 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
uit dat tabelletje zou je kunnen opmaken dat het op het SPA model slaat...
maar bij mij werkt alles prima met firmware 2.0.13, dus ik upgrade voorlopig niet.

je hebt idd gelijk denk ik nadat ik dit topic gelezen heb:
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/480709.html

[ Voor 32% gewijzigd door Caesu op 24-03-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de URL van zo'n voIPbuster reseller waar je maar 5 euro credit kan kiezen ipv 10, ik vind er geen. Of opwaarderen van je credits via de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voipbuster maar eens een mailtje gestuurd.
Ik bel namelijk amper maar vind het allemaal erg leuk om mee te klooien, 2,50 per maand vind ik daarvoor teveel.

Heb ze dus maar eens een mailtje gestuurd of ze niet andere opties aan zouden kunnen bieden, 1,40 via de telefoon met een aantal belminuten of alleen een starttarief van een paar cent.

Zou zelf met name in die laatste optie wel wat zien, bel zelden maar als ik bel kan het wel lang duren.

De huidige opzet is toch echt voor de veel(naar het buitenland) beller en het wordt tijd dat ze ook aan wat andere doelgroepen gaan denken.
Wanadoo vraagt ook 4 cent starttarief en als je dan bij voipbuster geen abbo zou hoeven te betalen dan is het toch een mooi product, ook voor op de wat langere termijn.

Wordt voor mij iig de hoogste tijd dat ze wat andere opties aanbieden.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten dus als er anderen zijn die dat ook een goed idee vinden dan mailen naar die gasten of een berichtje op hun forum of zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:35:
en je kunt gewoon gebeld worden met deze instellingen????
Ja, maar echt stabiel is het niet. Soms werkt het niet, maar meestal wel. Ik had eerst ook gedonder omdat voipbuster ook nog op de pc stond en steeds aanging als ik de pc opstartte, dat gaf gedonder en vervolgens was ik 2 uur niet bereikbaar...

Maar afgezien van die stommiteit kan ik na 2 maanden gebruik concluderen dat het in 60% van de gevallen werkt om mij te bellen op dat nummer. Ik gebruik het dus ook alleen om zelf mee te bellen, dat gaat in 90% van de gevallen prima en in de andere gevallen moet ik het een paar keer proberen en werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het al eerder hier langsgekomen maar ik kon het i.i.g. niet vinden....

In mijn VB client staat nu (eerst niet) dat mijn credit nog 39 dagen geldig is. Wat betekent dit? Dat ik na 39 dagen niet meer kan bellen naar alle nummers of alleen niet meer naar betaalde nummers? En (in geval van het eerste) kan ik weer gewoon via de KPN 1 euro toevoegen zodat e.e.a. weer een tijdje werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:35:
Misschien is het al eerder hier langsgekomen maar ik kon het i.i.g. niet vinden....

In mijn VB client staat nu (eerst niet) dat mijn credit nog 39 dagen geldig is. Wat betekent dit? Dat ik na 39 dagen niet meer kan bellen naar alle nummers of alleen niet meer naar betaalde nummers? En (in geval van het eerste) kan ik weer gewoon via de KPN 1 euro toevoegen zodat e.e.a. weer een tijdje werkt?
Alle nummers en nee.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:19

Speedmaster

Make my day...

En ter aanvulling; VB heeft aan je credits een geldigheid gehangen van 120 dagen, daarna moet je weer nieuwe kopen via creditcard of pay-pal. De aankoopmogelijkheid via de telefoon is niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens mij is deze week Mexico ook weer gratis geworden. Ben toen een tijdje overgestapt naar Skype omdat Mexico niet meer gratis was bij VB en bij Skype een stuk goedkoper.
Ben nu dus weer ff terug bij VB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 07:24:
Heb voipbuster maar eens een mailtje gestuurd.
Ik bel namelijk amper maar vind het allemaal erg leuk om mee te klooien, 2,50 per maand vind ik daarvoor teveel.
Ben benieuwd naar de reactie... of eigenlijk meer naar OF je een reactie krijgt. Heb enige tijd geleden tot 2x toe ook een soortgelijke vraag gesteld maar tot op heden geen enkele reactie.
Tegoed is ondertussen nog 7 dagen geldig en ik heb een heel mooi nummer... bel af en toe eens naar een vast nummer... moet ik nu echt zoveel geld storten? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het alles behalve duur. Of het rendabel is moet je echter voor jezelf uitmaken. Maar voor vele gebruikers waaronder mijzelf is het spotgoedkoop.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
wie kan mij helpen met de instelling van de spa 3000.
het probleem is dat ik perfect naar buiten kan bellen ,maar als iemand mij belt met het vb nr dan doet het de ene keer wel en de andere keer krijg dan te horen dat dit nr niet online is of hij gaat 4 tot 5 keer over en dan stop de ring tone.bij mij gaat de telefoon dan niet over.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:27:
Ik vind het alles behalve duur. Of het rendabel is moet je echter voor jezelf uitmaken. Maar voor vele gebruikers waaronder mijzelf is het spotgoedkoop.
Zeker, Ik denk dat voip oplossingen het meeste rendabel zijn voor gebruikers die internationaal bellen.
Ikzelf bel minimaal 1,5 uur naar Mexico per dag en dat kost me soms helemaal niets met voipbuster en op momenten dat Mexico niet meer gratis is kost het me met skype nog steeds maar 2 cent per minuut ipv 65 eurocent/minuut.

/ben sinds Januarie naar Voip overgestapt ipv 0900 nummers van teledump en telestunt, 123bel enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Jamaicaman op 26-03-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

http://www.voipdiscount.com/en/rates.html

nieuwe kloon. Opvallend is dat bellen naar mobiele nummers veel goedkoper is. Bijvoorbeeld NL mobiel 15 ipv 25 cpm, Thailand mobiel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

knakworst schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:43:
http://www.voipdiscount.com/en/rates.html

nieuwe kloon. Opvallend is dat bellen naar mobiele nummers veel goedkoper is. Bijvoorbeeld NL mobiel 15 ipv 25 cpm, Thailand mobiel gratis.
Die is niet nieuw hoor.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
kenles schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:00:
het probleem is dat ik perfect naar buiten kan bellen ,maar als iemand mij belt met het vb nr dan doet het de ene keer wel en de andere keer krijg dan te horen dat dit nr niet online is of hij gaat 4 tot 5 keer over en dan stop de ring tone.bij mij gaat de telefoon dan niet over.

alvast bedankt
Ik heb precies de zelfde problemen met mijn spa 3000 als bovenstaand.
Als ik zelf gebruik heb gemaakt van de telefoon gaat het een uurtje goed met binnenkomende gesprekken daarna is het voipb.nr. nagenoeg onbereikbaar.
Heb al verscheidene handleidingen welke hier zijn gepost geprobeerd en nagelopen.
Ben helaas niet zo'n crack op dit gebied en zou dus een paar verhelderende tips erg waarderen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ribbekassie schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:52:
[...]

Als ik zelf gebruik heb gemaakt van de telefoon gaat het een uurtje goed met binnenkomende gesprekken daarna is het voipb.nr. nagenoeg onbereikbaar.
Heb al verscheidene handleidingen welke hier zijn gepost geprobeerd en nagelopen.
Ben helaas niet zo'n crack op dit gebied en zou dus een paar verhelderende tips erg waarderen. _/-\o_
Het zal wel een instelling zijn die je vergeten bent.

Staat nat op je router ingesteld?

Stunserver op de sipura? Nat mapping en nat keep live enabled?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
Marzman schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:56:
[...]

Het zal wel een instelling zijn die je vergeten bent.

Staat nat op je router ingesteld?

Stunserver op de sipura? Nat mapping en nat keep live enabled?
bedankt voor de tip deze instellingen had ik niet zo staan
blijft het zelfde , geen verandering

[ Voor 6% gewijzigd door kenles op 26-03-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenles schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:00:

alvast bedankt
Hier idem met de spa 3000 en ik heb het ook met de speedtouch 716. Het probleem zit hem dus niet in je spa 3000. Het netwerk is mijn inziens gewoon nog niet stabiel genoeg en geen vervanger voor je huidige vaste kpn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
waarom zou je gebeld willen worden op je VoIP-nummer als je toch ADSL hebt (SpeedTouch 716) en dus op z'n minst een KPN BudgetBellen aansluiting met een telefoonnummer?
de Sipura 3000 heeft een FXO-poort dus je kan gewoon bereikbaar zijn op de KPN-lijn.

het zou moeten werken, dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
Caesu schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:14:
waarom zou je gebeld willen worden op je VoIP-nummer als je toch ADSL hebt (SpeedTouch 716) en dus op z'n minst een KPN BudgetBellen aansluiting met een telefoonnummer?
de Sipura 3000 heeft een FXO-poort dus je kan gewoon bereikbaar zijn op de KPN-lijn.

het zou moeten werken, dat is waar.
ik heb kaalkoper lijn en mijn VoAdsl werkt nietmeer vanwege upgrading van adsl1 naar adsl2
vandaar wil ik op deze manier toch tel bereikbaar blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook upgraden via de resellers optie,
komt niet erg betrouwbaar over maar dan is het minimum bedrag vanaf 7 euro (incl btw).
Als je normaal 10 euro koopt ben je bijna 12 euro kwijt.

Wel heb je dan maar 5 euro beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook een voipbuster site waarbij je gratis naar wit rusland en/of de Oekraine kan bellen? Dat zoek ik nog, maar ik ken maar 3 voipsites en daarop moet je naar deze landen betalen (en het is duurder dan als ik via zo'n belwinkel bel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ribbekassie schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:52:
[...]

Ik heb het zelfde
maar een blik op het Voipbuster Forum zie je dat ze nog TOTAAL geen ondersteuning geven aan SIP.
Dit moet binnenkort wel gaan komen, in November 2005 riepen ze al dat ze met het ontwikkelen van een nieuw SIP platform bezig zijn. Het probleem schijnt ook alleen met SIP toestellen / adapters voor te komen en niet met de bijgeleverde VoipBuster applicatie.

Dus , of we wachten geduldig af
of we gaan Voipbuster maar eens een mail sturen ( wat ik al gedaan heb )
of we gebruiken gewoon de Softphone client van VoipBuster.

Meer mogelijkheden weet ik niet

Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hier werkt SIP al maanden perfect op een Sipura SPA-1001. Het kan dus wel werken. Wellicht heeft het te maken met de NAT keep alive interval? Staat bij het tabje SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Laatst online: 27-07 08:25
Op de site van VoIPBuster hebben ze nu wel een extra onderdeel voor SIP

http://www.voipbuster.com/en/sip.html

Ik heb alleen 1 vraag... hoe stel ik in mijn Linksys(sipura)-2002 in dat ik Anoniem bel?

Via het programma kan ik het wel, maar ik wil het ook kunnen via mijn ATA box...

iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Caesu schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:14:
Er zijn er genoeg die je terugbellen aan de hand van de nummerweergave. Daarbij hoort het gewoon te werken, wat trouwens met de juiste hardware en wat technische kennis geen probleem is. Je kunt natuurlijk je nummer onderdrukken, maar dan heb je kans dat iemand de telefoon minder snel opneemt.

Bij voipbuster moet je vooral letten op de poortmappings, in het bijzonder poort 5060. De voipbuster server stuurt namelijk SIP data naar het laatst bekende poortnummer, maar dit gaat niet altijd goed. Als je dus na een zo'n 30-60 minuten niet meer bereikbaar bent, heb je hier waarschijnlijk mee te maken. STUN en keep-alive packets zijn in principe onnodig en alleen zinnig bij goedkope hardware routers, welke niet fatsoenlijk zijn te configureren. Met een packet analyser zijn de meeste problemen zo op te sporen, mits je configuratie dat toelaat, wat met een hardware router wat lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Justhim schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:51:
Op de site van VoIPBuster hebben ze nu wel een extra onderdeel voor SIP

http://www.voipbuster.com/en/sip.html

Ik heb alleen 1 vraag... hoe stel ik in mijn Linksys(sipura)-2002 in dat ik Anoniem bel?

Via het programma kan ik het wel, maar ik wil het ook kunnen via mijn ATA box...

iemand die dit weet?
Als je het in het programma hebt ingesteld, geldt het ook voor bellen via sip!

Maar los daarvan, als je in het programma nummerweergave aan hebt staan kan je bij alle Linksys / Sipura apparaten nummerherkenning uitzetten door:
Tabblad user 1
Block CID setting: yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
epias schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:05:
[...]
Er zijn er genoeg die je terugbellen aan de hand van de nummerweergave. Daarbij hoort het gewoon te werken, wat trouwens met de juiste hardware en wat technische kennis geen probleem is. Je kunt natuurlijk je nummer onderdrukken, maar dan heb je kans dat iemand de telefoon minder snel opneemt.

Bij voipbuster moet je vooral letten op de poortmappings, in het bijzonder poort 5060. De voipbuster server stuurt namelijk SIP data naar het laatst bekende poortnummer, maar dit gaat niet altijd goed. Als je dus na een zo'n 30-60 minuten niet meer bereikbaar bent, heb je hier waarschijnlijk mee te maken. STUN en keep-alive packets zijn in principe onnodig en alleen zinnig bij goedkope hardware routers, welke niet fatsoenlijk zijn te configureren. Met een packet analyser zijn de meeste problemen zo op te sporen, mits je configuratie dat toelaat, wat met een hardware router wat lastig is.
Maak gebruik van een al wat oudere router de Sitecom DC 202 V3 zou deze dan (af en toe) dwars kunnen liggen?

Heb hier en daar gelezen dat velen hier gebruik maken van een vast inbelnummer van Budgetphone is dat omdat Budgetphone stabieler is of omdat Voipbuster niet altijd nieuwe nummers vrijgeeft.
Het belangrijkste voor mij is dat ik (betaalbaar) bereikbaar ben op een vast nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
De sipura's staan standaard niet ideaal voor NL telefoons ingesteld.

Omdat er veel mensen zijn die niet precies weten hoe je de sipura moet instellen heb ik hierbij mijn configuratie gepubliceerd, welke perfect werkt.

Kenmerken:

- Budgetphone én voipbuster zowel in als uit
- Nederlandse kiestonen
- correcte Dtmf InBand werking (in menu's zoals girotel werken de toetsen)
- correcte flash INFO werking voor aannemen 2e gesprek
- gebruikt ntp timeservers om de tijd en datum in te stellen, incl zomertijd
- packet size en jitter correctie voor beter geluid en weinig echo
- correcte instellingen voor NAT en STUN (voor achter routers)
- Ring voltage en Ring frequency en FXS Port Impedance op Nederlandse situatie
- Nummerherkenning op DTMF(Denmark) <- let op: sommige telefoons moeten echter op ETSI DTMF With PR
- Registratie elke 300 s
- aanpassing codecs
Dialplan:
voipbuster: 00 internationale nummers, nummers binnen 030, interlokale nummers, 0800 nummers
budgetphone: 06 nummers, 08x nummers, 090x nummers, 11x nummers, 444 (prepaid saldo)
- Dialplan heeft een truuk voor als je wilt afwijken van de standaardkeuzes: draai # voor het nummer om via budgetphone te bellen, en * om via voipbuster te bellen
(- PSTN staat bij mij uit)

Mochten er vragen zijn, post hier of mail me.
HIER vind je de configuratie.

schaamteloze crosspost met Telecomvergelijker.nl :*)

[ Voor 4% gewijzigd door birdibird op 28-03-2006 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
goeie configuratie wel, ik heb wat aanpassingen gemaakt in m'n configuratie.
nu heb ik eindelijk die Hook Flash aan de praat voor een 2de gesprek.

alleen stun.fwd.net is beter lijkt me, die jij daar hebt doet het nu niet.
RTP Packet Size kan nog wel op 0.010, wel iets meer bandbreedte daar door.
Network Jitter Level kan op Low.
in mijn geval werkt ETSI FSK het best voor nummerherkenning voor mijn DECT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik heb een voipbuster-account en een zyxel 2602.
Bij de beginpost wordt de zyxel ingesteld op sip1.voipbuster.com. Ik heb sip1.sipdiscount.com ingesteld en dat werkt ook goed. Wat is de reden van het instellen van sip1.voipbuster.com?

Als ik uitbel moet ik eerst het landennummer (31) drukken. Is er een mogelijkheid een dialplan in te stellen op de zyxel (ik heb het niet kunnen vinden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers: Afbeeldingslocatie: https://myaccount.voipbuster.com/clx/logo_topup.gif is weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=25465440,noline]Als ik uitbel moet ik eerst het landennummer (31) drukken. Is er een mogelijkheid een dialplan in te stellen op de zyxel (ik heb het niet kunnen vinden)?
Stel in de VoipBuster software in waar je woont. Land instellen op VoipBuster.com is dus NIET genoeg!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

birdibird schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 01:55:
[knip...]
- Registratie elke 300 s
[/knip...]
En deze setting is errug belangrijk voor de mensen die opgemerkt hebben dat ze niet meer te bereiken zijn op hun Voipbusternummer.

In het geval van een Speedtouch 546 kan je ook de timeout instellen voor het open laten staan van je poortmapping. De Speedtouch heeft de neiging deze (default) na 15 minuten dicht te gooien.

Dit vond ik ergens op internet:
Last Friday I was forced to reconfigure my internetconnection from
pptp to nat. Not a real problem and everything seemed to be running
quite good. Except for the fact that some people at Speedtouch think
that you need to drop any TCP-connection after 15 minutes of traffic.
And I must grant them that normal users proberly do not notice it, but
when you have SSH-sessions open all day it maybe a problem when you go
for coffee or lunch or get a phone call and your sessions are gone.

This problem can be fixed luckily by setting the timeout value
something higher and when you login with telnet you can follow the
example below. In the example you can see how you can set the value to
it maximum value of 24 hours. Don't forget to save your configuration
with config save.

=>nat config timeout_TCP=24:00
=>nat config
Timeout ICMP idle : 00h01m
Timeout UDP idle : 00h05m
Timeout TCP idle : 24h00m
Timeout TCP negotiation idle : 00h02m
Timeout Other idle : 00h01m
IKE outside port number : Floated
=>config save
=>

Thanks for finding this out, mr. Dailystuff!!

[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 28-03-2006 12:40 . Reden: Accentueren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het voor een hoop mensen toch wel belangrijk is om hun Voipbuster-periode te verlengen:
Pay By Phone is weer terug!

Afbeeldingslocatie: https://myaccount.voipbuster.com/clx/logo_topup.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 13:48
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:57:
Omdat het voor een hoop mensen toch wel belangrijk is:
Pay By Phone is weer terug!

[afbeelding]
Er staat echter een wel zeer extreem zinnetje onderaan die pagina:
Your TopUp credit will expire after 7 days.
Als ik het goed begrijp is tegoed dat je koopt via een telefoontje dus tegenwoordig nog maar 7 dagen (!) geldig!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ik het goed begrijp is tegoed dat je koopt via een telefoontje dus tegenwoordig nog maar 7 dagen (!) geldig!?
Hmm, ik heb mijn eerste 5 euri op deze manier gekocht oktober 2005, weet niet of dit bedenkelijke zinnetje er toen ook al stond... :?

Laatste keer (1 week geleden) heb ik overigens credits gekocht via reseller en dat ging binnen 1 dag... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:37
FlorisD schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:00:
[...]

[...]

Hmzzzzzzzzzzz ook niet de moeite dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 17:39
Er was net een update van ht VoIPbuster programma.
Het importeert nu automatisch alle MSN contact personen, althans als je het wil.
Maar ik wil niet dat al mij MSN contacten weten dat ik een bepaald VoIPbuster nummer heb...
Hoe kan ik dit uizetten, zonder dat ik als "onbekend" wordt gemeld bij nummerweergave?

Verder vind ik het een vooruitgang dat Pay bij Phone terug is, alleen 7 dagen is wel heel weinig.
Maak er dan 60 dagen van.
De helft van andere betalingen.
Dit is wel erg weinig...

www.voipdiscount.com is trouwens uit de béta fase.

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie-Jan op 28-03-2006 19:30 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Hoezo? Op de download pagina staat gewoon nog beta release.
Caesu schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 07:34:
goeie configuratie wel, ik heb wat aanpassingen gemaakt in m'n configuratie.
nu heb ik eindelijk die Hook Flash aan de praat voor een 2de gesprek.

alleen stun.fwd.net is beter lijkt me, die jij daar hebt doet het nu niet.
RTP Packet Size kan nog wel op 0.010, wel iets meer bandbreedte daar door.
Network Jitter Level kan op Low.
in mijn geval werkt ETSI FSK het best voor nummerherkenning voor mijn DECT.
Bij mij had ik met 0.010 en low jitter level last van een beetje jitter. met 0.020 en medium was het veel beter.
De stunserver stun.web.de heeft in mijn ervaring veel lagere pingtijden dan stun.fwdnet.net.

O ja: voor de mensen die last hebben van dat voipbuster soms na een tijd offline gaat als je niet gebeld hebt en je dus op je sipura niet meer bereikbaar bent: Ik heb in het voipbusterprogje forwarding aangezet bij offline naar mijn budgetphonenummer. Nu komt ie dus altijd binnen op de sipura, en het forwarden is gratis omdat NL nummers gratis zijn :)

[ Voor 73% gewijzigd door birdibird op 29-03-2006 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

[...]

Dus alleen maar interesant als je van plan bent veel of lang naar het buitenland te gaan bellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Is het niet zo dat als je nog credits hebt en je maakt, voordat je credits verlopen, een pay by phone betaling, dat dan deze extra credits binnen 7 dagen verlopen maar de bestaande credits wel weer 120 dagen geldig zijn?? staat namelijk TOPUP CREDIT verlopen na 7 dagen maar wat wordt bedoeld met TOPUP CREDIT

Iemand dit geprobeerd misschien??

P@ddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Lijkt me ook.
Ik kan het echter niet proberen. Ik hoor het graag van iemand.

[ Voor 42% gewijzigd door Triple-D op 29-03-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

birdibird schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 02:09:
[...]

De stunserver stun.web.de heeft in mijn ervaring veel lagere pingtijden dan stun.fwdnet.net.
Wat is eigenlijk het nut van een STUN-server als het zonder ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 16:58
Ik zit denk ik met een probleempje..
ik heb paar dagen geleden geld gestort (voor het eerst) om mijn credit op te bouwen. Ik heb dit gedaan via de international transfer manier. Dus gewoon via postbank.nl en geld overmaken naar een buitenlandse rekening. Maar ik ging er vanuit dat het de kosten die daaroverheen komen automatisch erbij gerekent worden. Je krijg tenslotte niet voor niet een ander scherm als je buitenlandse overboekingen doen. Ik heb dus 10 euro gestort.. Dat is dus voldoende. Maar met die kosten erbij (info op de site) word het 11.60.

Ik heb het credit nog steeds niet ontvangen op mijn account. Wat moet ik nu doen? Nog langer wachten of die 1.60 overmaken. (als ik 1.60 overmaak dan gooi ik er natuurlijk gelijk die kosten erook over heen dus laten wij er 5 euro van maken wat ik dan voor de 2e keer wil overmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elma_illusion schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:53:
Ik heb het credit nog steeds niet ontvangen op mijn account. Wat moet ik nu doen?
Ik zou met support contact opnemen. Zomaar geld overmaken is niet verstandig.

Geen idee of er een goede support is trouwens, laat je hier je bevindingen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
zeker zeker.. heb bij hun al op het forum gepost. Daar zit ook een admin die zo alle gegevens kan opvragen en zo.. dus mjaoh.. Maarja zomaar geld overmaken.. het wel een Officieel bedrijf en recenties zijn positief. Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

elma_illusion schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:53:
Ik zit denk ik met een probleempje..
ik heb paar dagen geleden geld gestort (voor het eerst) om mijn credit op te bouwen. Ik heb dit gedaan via de international transfer manier. Dus gewoon via postbank.nl en geld overmaken naar een buitenlandse rekening. Maar ik ging er vanuit dat het de kosten die daaroverheen komen automatisch erbij gerekent worden. Je krijg tenslotte niet voor niet een ander scherm als je buitenlandse overboekingen doen. Ik heb dus 10 euro gestort.. Dat is dus voldoende. Maar met die kosten erbij (info op de site) word het 11.60.

Ik heb het credit nog steeds niet ontvangen op mijn account. Wat moet ik nu doen? Nog langer wachten of die 1.60 overmaken. (als ik 1.60 overmaak dan gooi ik er natuurlijk gelijk die kosten erook over heen dus laten wij er 5 euro van maken wat ik dan voor de 2e keer wil overmaken).
Voor een buitenlandse overschrijving moert je minimaal 11.60 overmaken als je dit leest:
Please transfer the desired amount of credit plus 16% VAT to our bankaccount by using your electronic banking or a transfer form. The minimum amount is 10 euro, any lower amounts wil not be processed or refunded!

Examples:
10 Euro credit costs 10 Eur plus 16% VAT = 11.60 Euro
25 Euro credit costs 25 Eur plus 16% VAT = 29.00 Euro

The bank account details are:
Account holder: Betamax GmbH & Co.KG
City: Koeln
Country: Germany
IBAN: DE44 3704 0044 0134 9026 00
BIC/SWIFT: COBADEFFXXX
Transaction reference number /
Transaction description 317386306 125

Take extra care in filling out the transaction reference number! This number is used for automatic processing. If the transaction reference number is incorrect, the order will not be processed and the money transfer will be reversed.

Your payment will be processed when your banktransfer is received. The processing of off-line payments may take several days. We will update your credit as soon as your bank transfer has arrived in our bankaccount. Do not combine payments for several orders in one bank transfer. International money transfers can take up to 7 WORKING days.
Kosten betaal je niet voor een Europese overschrijving als je "shared" aankruist en de IBAN/BIC goed invult, dus 10 euro is 10 euro. Je had alleen 11,60 over moeten maken ben ik bang. Ik moet wel zeggen dat het erg verwarrend is met de zin: The minimum amount is 10 euro, je zou de neiging krijgen om 10 euro over te maken. Er staat echter dat je de amount plus 16 % over moet maken, dus 11,60 zoals het example laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik via de draadloze telefoon ook gebeld kan worden via het voipbusternummer?

Bellen zelf gaat prima met de 2 draadloze telefoons.

Ik hoor als ik mijn voipbuster nummer bel het wel overgaan maar de telefoon gaat niet over, als ik de telefoon op neem dan is er wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:30:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik via de draadloze telefoon ook gebeld kan worden via het voipbusternummer?

Bellen zelf gaat prima met de 2 draadloze telefoons.

Ik hoor als ik mijn voipbuster nummer bel het wel overgaan maar de telefoon gaat niet over, als ik de telefoon op neem dan is er wel verbinding.
Wat voor hardware gebruik je ? En heb je er wel voor gezorgd dat de softclient uit staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:38:
[...]

En deze setting is errug belangrijk voor de mensen die opgemerkt hebben dat ze niet meer te bereiken zijn op hun Voipbusternummer.

In het geval van een Speedtouch 546 kan je ook de timeout instellen voor het open laten staan van je poortmapping. De Speedtouch heeft de neiging deze (default) na 15 minuten dicht te gooien.

Dit vond ik ergens op internet:

[...]
Maar wat moet ik dan waar invullen in mn pap2 ?

je kunt er zo veel invullen :S:S:S:S

Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:50:
[...]

Wat voor hardware gebruik je ? En heb je er wel voor gezorgd dat de softclient uit staat ?
linksys spa 3000 samen met een draytek vigor router 2200E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
knakworst schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:02:
[...]

Voor een buitenlandse overschrijving moert je minimaal 11.60 overmaken als je dit leest:

[...]

Kosten betaal je niet voor een Europese overschrijving als je "shared" aankruist en de IBAN/BIC goed invult, dus 10 euro is 10 euro. Je had alleen 11,60 over moeten maken ben ik bang. Ik moet wel zeggen dat het erg verwarrend is met de zin: The minimum amount is 10 euro, je zou de neiging krijgen om 10 euro over te maken. Er staat echter dat je de amount plus 16 % over moet maken, dus 11,60 zoals het example laat zien.
ja maar wat kan ik nu het beste doen? welk bedrag krijg mijn credit nou dan? 9 euro nog wat ofzow? of omdat het minder is dan 10 euro komt het er helemaal niets op te staan? Moet ik een klein bedrag bij storten om toch op het juiste bedrag te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:43
Als ik geld wil storten, stuur ik geld naar Paypal. Daarvandaan stort ik naar Voipbuster, in enkele secondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

elma_illusion schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:38:
[...]

ja maar wat kan ik nu het beste doen? welk bedrag krijg mijn credit nou dan? 9 euro nog wat ofzow? of omdat het minder is dan 10 euro komt het er helemaal niets op te staan? Moet ik een klein bedrag bij storten om toch op het juiste bedrag te komen?
Als ik het zo lees ben je het kwijt, oftewel je bent aan de goedheid van voipbuster overgeleverd:

The minimum amount is 10 euro, any lower amounts wil not be processed or refunded!

Ik zou zeggen wacht af wat voor antwoord je op het forum van voipbuster terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Laatst online: 14-08 19:19
knakworst schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:57:
[...]

Als ik het zo lees ben je het kwijt, oftewel je bent aan de goedheid van voipbuster overgeleverd:

The minimum amount is 10 euro, any lower amounts wil not be processed or refunded!

Ik zou zeggen wacht af wat voor antwoord je op het forum van voipbuster terugkrijgt.
Dit soort praktijken verwacht je niet van een commercieel bedrijf. Dit mag wettelijk volgens mij niet eens, zomaar geld incasseren en zonder enige tegenprestatie behouden. Het geeft te denken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Aram schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:11:
[...]

Dit soort praktijken verwacht je niet van een commercieel bedrijf. Dit mag wettelijk volgens mij niet eens, zomaar geld incasseren en zonder enige tegenprestatie behouden. Het geeft te denken :?
Moet jij eens 3 maanden niet bellen met een prepaid kaartje van een doorsnee provider. Wat te denken van die belbundels die je afneemt. Je kan die ook 1 maand meenemen en dan verlopen ze (alleen Orange en T-Mobile nu tegenwoordig niet).

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Laatst online: 14-08 19:19
RudiVader schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:08:
[...]

Moet jij eens 3 maanden niet bellen met een prepaid kaartje van een doorsnee provider. Wat te denken van die belbundels die je afneemt. Je kan die ook 1 maand meenemen en dan verlopen ze (alleen Orange en T-Mobile nu tegenwoordig niet).
Is vind ik ik toch wezenlijk anders. Je hebt dan te maken met een soort van een houdbaarheids duur. In het geval van Voipbuster stellen zij dat ze niet verplicht zijn je (onjuist) gestortte bedrag ter bscikking te stellen noch terug te zullen storten. Sory, maar dan heb je mijn sympatie echt niet meer. :|
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.