[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 26.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nog een uber handig freeware programma gevonden. Met ServiWin kun je drivers eenvoudig uit zetten. Het programma hoef je niet te installeren, alleen uitpakken :).

Wanneer je in je event-viewer problemen tegenkomt, dan worden deze meestal veroorzaakt door 32-bit drivers die je systeem zijn binnen geglipt en niet geladen kunnen worden. Deze drivers kun je uitzetten door hier in je registery te spitten: Hkey_local_machine\system\currentcontrolset\service.

Voorbeeld: Je wilt de crashende Nero InCD driver (zit bij Nero 7 InCD) stop zetten. Ga met regedit naar bovengenoemde key. Je klikt op InCD, kiest rechts het label start en veranderd dit van 0 (boot), 1(system) of 2(automatic) naar 3(manual) of 4 (disabled). Nu kan je precies hetzelfde doen, maar dan net iets handiger met Serviwin :).

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 07-05-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
wwillem _/-\o_

Geweldig programma!
Nu kan ik eindelijk het een en ander uit zetten :)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo , ik zou graag willen vraagen of iemand een anti spam programma heeft for windows x 64 die zich intergreed in outlook exspres en dan alle spam in een spam folder plaast ... zeg dus maar een standaard spam filter . maar ik kan er geen vinden heb al 2 uur gezocht ze werken allemaal niet.

dus als er iemand wat hulp aan bied waar wel zo een programatje is graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:15:
hallo , ik zou graag willen vraagen of iemand een anti spam programma heeft for windows x 64 die zich intergreed in outlook exspres en dan alle spam in een spam folder plaast ... zeg dus maar een standaard spam filter . maar ik kan er geen vinden heb al 2 uur gezocht ze werken allemaal niet.

dus als er iemand wat hulp aan bied waar wel zo een programatje is graag :)
Je kan gewoon elke willekeurige spamfilter gebruiken, zowel 32-bits als 64-bits :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm ja bedankt maar geen één werkt er met outlook exspres , zoals ik een mijn bericht al zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Vreemd. Gebruik dan Outlook, de ingebouwde werkt én extra scanners werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:31:
uhm ja bedankt maar geen één werkt er met outlook exspres , zoals ik een mijn bericht al zeg.
Er zijn er zoveel. Zoek bijvoorbeeld eens op K9. Bovendien hebben zo'n beetje alle providers een spamfilter voor je klaar staan. Hoef je alleen aan te zetten. Dit is een typisch zoek vraagje vrees ik. Daarvoor is dit topic niet bedoeld :).

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 08-05-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
voor welke spellen zijn er nou x64 patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:56:
[...]

Er zijn er zoveel. Zoek bijvoorbeeld eens op K9. Bovendien hebben zo'n beetje alle providers een spamfilter voor je klaar staan. Hoef je alleen aan te zetten. Dit is een typisch zoek vraagje vrees ik. Daarvoor is dit topic niet bedoeld :).
ohoh... wat zijn er toch veel , ik heb nog geen goede 64bit anti spam filter voor outlook exspres kunnen vinden ook niet op k9... maar gelukig zijn ze wel in de maak dus ik wacht maar even af wat dat gaat worden , toch bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:26:
[...]

ohoh... wat zijn er toch veel , ik heb nog geen goede 64bit anti spam filter voor outlook exspres kunnen vinden ook niet op k9... maar gelukig zijn ze wel in de maak dus ik wacht maar even af wat dat gaat worden , toch bedankt voor de hulp.
Waarom heb jij dan zo nodig een speciale 64-bit filter nodig terwijl er genoeg 32-bit filters zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49
Iemand ervaring met de Windows updates en dat XP x64 daarna stukken trager start? Sinds november draai ik XP x64 en het start altijd vrij snel op; het opstartbalkje gaat max één tot drie keer van links naar rechts. Maar nu na alle updates er in één keer op gegooid te hebben verplaatst het balkje zich 20~21(!) maal voordat Windows doorstart :X Eenmaal gestart is er overigens niks aan het handje.

Hierop heb ik tot tweemaal toe het zaakje geformateerd en opnieuw geïnstalleerd. Starten gaat vlot, maar wederom ná de XP x64 updates is het vreselijk traag starten. Heb zoveel mogelijk services uitgezet, géén software geïnstalleerd (dus ook geen virusscanners e.d.) behalve de noodzakelijke (nieuwste) drivers, alle features van mijn moederbord die ik niet gebruik uitgeschakeld in het BIOS en Bootvis geprobeerd, maar die werkt hier niet met dit OS. Erg wazig en bijzonder vervelend.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Abbadon, je bent niet de enige.
Het viel me direct na het updaten ook al op. Zodra ik windows schoon erop had staan ging het balkje 1 tot maximaal 2 keer rond. Nu nadat alle updates erop staan draait het balkje 7 keer rond.
Ik meen me nog te herinneren dat hier bij SP2 ook zwaar over werd geklaagd, maar kan niet meer terughalen of ik ook nog een oplossing voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik kan Windows niet eens meer updaten :P. Iets te vrolijk bezig geweest met NLite, maar Windows update vermijd ik toch liever. Na SP2 (waar ik tot begin dit jaar mee gewacht heb) geen updates meer voor mij :). Met eigen virusscanner en zelfs zonder firewall is mijn pc alsnog redelijk veilig. Spyware heeft in ieder geval geen kans en een firewall komt er zeer binnenkort ook (Outpost beta :)). Meer heb je voor een veilige pc niet nodig mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:49
Nou, het is dus niet de update. Ik heb 'm wéér opnieuw geïnstalleerd en ook zonder updates doet hij nu in ene extreem traag. Na van alles getest te hebben is het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een HDD/SATA controller issue. Erg toevallig dat dit samenviel met de updates. Goed, ik had liever dat het de updates waren want HDD's kosten geld, geen updates niet :/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier min of meer hetzelfde probleem, met een SATA-only systeem. De ene keer start de pc heel snel op, de andere keer doet ie ogenschijnlijk 10 - 15 sec even niets tijdens het booten. Kijk bij problemen overigens even in de event viewer. Ik heb al wat foutmeldingen op kunnen lossen waardoor het trage opstarten in ieder geval al wat minder frequent voorkomt.

Helaas is het hier nog niet geheel errorvrij. Ik gebruik bijv Diskeeper 10 Pro x64 en die denkt dat Windows 2003 is geïnstalleerd. Daardoor zoekt het programma naar VSS (shadow copy service) die duidelijk niet in XP x64 zit. Dat zou het trage opstarten wel eens kunnen verklaren in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Wat zou het bij mij dan kunnen zijn? :/
Ik heb gewoon 2 ATA schijven in RAID opstelling, maar bij mij is het juist wel na alle updates dat de pc langzamer opstart. Ik zal 'ns even wat research plegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kazu schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:18:
Wat zou het bij mij dan kunnen zijn? :/
Ik heb gewoon 2 ATA schijven in RAID opstelling, maar bij mij is het juist wel na alle updates dat de pc langzamer opstart. Ik zal 'ns even wat research plegen...
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:37:
Kijk bij problemen overigens even in de event viewer.
Als je specifieke foutmeldingen hebt dan kun je ook veel makkelijker specifieke oplossingen vinden. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:39:
Als je specifieke foutmeldingen hebt dan kun je ook veel makkelijker specifieke oplossingen vinden. :)
Oh dat heb je verkeerd begrepen, 't was meer een algemene vraag voor mezelf.
Ik was sowieso al op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kazu schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:50:
[...]

Oh dat heb je verkeerd begrepen, 't was meer een algemene vraag voor mezelf.
Ik was sowieso al op zoek :)
Dan snap ik je nog steeds niet. ;) Je pc start trager op, je wilt weten waar dat door komt, maar bedoelt het eigenlijk niet zo maar meer algemeen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot zou de performance winst zijn als ik met mijn venice 3000+ van 32bit windows naar 64bit windows overstap? Het scheen namelijk trager te zijn en nog vol te zitten met kinderziektes, of ben ik nou gek?

Verder kan je toch ook gewoon 32bits programma's draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:49:
Hoe groot zou de performance winst zijn als ik met mijn venice 3000+ van 32bit windows naar 64bit windows overstap? Het scheen namelijk trager te zijn en nog vol te zitten met kinderziektes, of ben ik nou gek?

Verder kan je toch ook gewoon 32bits programma's draaien?
programmas wel ja .. drivers moeten per se 64bit zijn .. wat nogal irritant soms is ;) ( *kuch* logitech webcams *kuch* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah okay.. nouja bij mijn mobo ( a8v deluxe ) zitten alle drivers er al voor 64bits standaard bij als ik het goed heb.. en mijn videokaart daar zijn ook drivers voor dus dan ga ik de overstap maar maken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:45:
[...]

Dan snap ik je nog steeds niet. ;) Je pc start trager op, je wilt weten waar dat door komt, maar bedoelt het eigenlijk niet zo maar meer algemeen? :/
Ik bedoelde dus eigenlijk dat ik dat probleem ook had, om aan te kaarten dat ik er wel onderzoek naar zou doen en het zou posten.

Ik weet 't, ik kan erg wazig zijn, moet je maar overheen lezen ;)
We gaan wel erg offtopic btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:49:
x64 is niet trager en er zitten nul kinderziektes in. Grootste nadeel is al gezegd: je hebt speciale 64-bit drivers nodig. Dus ook een speciale versie van programma's nodig die drivers gebruiken op je pc, zoals virusscanners en cd-emulatie software. Gelukkig hebben we daarvoor een mooie startpost waarin zo'n beetje alles staat wat je nodig hebt aan programma's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie een programma moet installeren ( als voorbeeld skype ), ga je dan eerst kijken of er een 64bit versie bestaat ? Of maakt het niet uit om zo een 'simpel' tooltje als Sype in 64bit mode te draaien ? Ik zoek zelf wel, maar met kleine applicaties maakt het volgens mijn weinig uit ?

Office is er 'nog' niet in 64bit zag ik ? Wel draaien mijn games met de 64bit patches beter als met de 32bit winXP.. Ik draai de 64bit versie nu een week en loopt beter dan ik had verwacht. Dit komt wel mede door de 6.5 Catalyst drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:51:
Als jullie een programma moet installeren ( als voorbeeld skype ), ga je dan eerst kijken of er een 64bit versie bestaat ? Of maakt het niet uit om zo een 'simpel' tooltje als Sype in 64bit mode te draaien ? Ik zoek zelf wel, maar met kleine applicaties maakt het volgens mijn weinig uit ?

Office is er 'nog' niet in 64bit zag ik ? Wel draaien mijn games met de 64bit patches beter als met de 32bit winXP.. Ik draai de 64bit versie nu een week en loopt beter dan ik had verwacht. Dit komt wel mede door de 6.5 Catalyst drivers...
Ik probeer altijd x64 versies te vinden voor programma's die ik vaak gebruik. Voorbeeld: Browser, e-mail programma, muziekafspeel programma, spellen enz. Ik heb net bijvoorbeeld even Thunderbird 1.6 x64 geprobeerd en deze is inderdaad een stukje sneller. Maar helaas mis je dan weer zo'n beetje alle plugins zoals enigmail.

Nu nog wachten op een x64 versie van zowel Opera als Winamp :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28
Abbadon schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:23:
Bootvis geprobeerd, maar die werkt hier niet met dit OS. Erg wazig en bijzonder vervelend.
Bij mij werkt trace e.d. niet maar "Optimize boot" wel. Hierdoor gaat het balkje nog maar een keer rond, het lijkt dus iig iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ben onlangs op mijn laptop overgestapt naar win64 en moet zeggen dat ik zeker tevreden ben over de prestaties, het oogt allemaal net ff wat soepeler, vooral halflife 2. Het enige nadeel is dat je er eigenlijk nog niet heel erg van kan profiteren, omdat het lijkt alsof weinig bedrijfen 64bit serieus nemen. Op een aantal uitzonderingen na, is er echt heel weinig 64bits software. Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest naar virusscanners en firewalls. Voor virusscanner gebruik ik NOD32, waar ik wel tevreden mee ben, maar voor firewall gebruik ik tiny firewall en daar ben ik minder over te spreken. Weet iemand of er binnenkort wat betere firewalls op de markt komen. Van mcafee bijv. of Kaspersky?
Kwa drivers heb ik gelukkig nog geen problemen ondervonden, maar het 64bit software aanbod is toch wel teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in winXP 64bit mijn Task Manager open zie ik bij de meeste applicaties *32 staan. Ik neem aan dat deze op 32bit draaien ? Dat *32 staat ook achter mijn 64bit applicaties zoals NOD32, Steam etc.. Klopt dit wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja hoor, deze vraag is al eerder aan bod geweest (staat zelfs in TS geloof ik). De core draait wel op 64bit, maar delen die dit niet hoeven te zijn (de interface bijv.) draaien gewoon 32bit. En steam is al helemaal geen 64bit applicatie en werkt gewoon door de emulator :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
ik denk dat ik maar overstap op x64 :)
alleen ik weet niet of alle drivers van mijn hardware er uberhaupt zijn.. zal lang zoeken zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:33:
Ja hoor, deze vraag is al eerder aan bod geweest (staat zelfs in TS geloof ik). De core draait wel op 64bit, maar delen die dit niet hoeven te zijn (de interface bijv.) draaien gewoon 32bit. En steam is al helemaal geen 64bit applicatie en werkt gewoon door de emulator :).
Steam zou dus wel 64bit moeten zijn :| NOD32 zou ook 64bit moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:44:
[...]

Steam zou dus wel 64bit moeten zijn :| NOD32 zou ook 64bit moeten zijn..
Nee.

Rechtsboven zit een mooi zoekvenster. Eén van de eigenschappen van dit mooie zoekvenster is dat je binnen een topic kan zoeken naar vragen die al 34x eerder zijn gesteld. Een voordeel hiervan is dat je binnen enkele milliseconden je antwoord hebt ;). Gratis tip: Zoek eens op nod32 of *32.

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 15-05-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort is er ook een x64-versie van Internet Explorer 7 Beta 2, verkrijgbaar via de officiële site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:57:
[...]

Nee.

Rechtsboven zit een mooi zoekvenster. Eén van de eigenschappen van dit mooie zoekvenster is dat je binnen een topic kan zoeken naar vragen die al 34x eerder zijn gesteld. Een voordeel hiervan is dat je binnen enkele milliseconden je antwoord hebt ;). Gratis tip: Zoek eens op nod32 of *32.
Je hebt gelijk.. Bedoelde meer dat de interface ook 64bit zou moeten zijn..

Is er geen manier om volledig van de folder Program Files (x86) af te komen ? Weet dat je de installdir kan aanpassen in het register, maar dat deze niet meer word gebruikt en verwijderd kan worden ? Vind het heel irritant..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:52:
[...]

Je hebt gelijk.. Bedoelde meer dat de interface ook 64bit zou moeten zijn..

Is er geen manier om volledig van de folder Program Files (x86) af te komen ? Weet dat je de installdir kan aanpassen in het register, maar dat deze niet meer word gebruikt en verwijderd kan worden ? Vind het heel irritant..
Je kan beide verwijzingen naar dezelfde plek laten verwijzen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in pricewatch Windows 64BIt staan voor 125 euro. Hier staat echter OEM bij.. Als je de link volgt kom je uit bij "Single Packs" uit.. Is Single Pack nu gewoon OEM ?

pricewatch: Microsoft Windows XP Professional x64 (UK, OEM)

Vind het niet duur voor een volledige versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
[quote]Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:44:
[...]

Steam zou dus wel 64bit moeten zijn :| NOD32 zou ook 64bit moeten zijn..[/quote]
NOD32 is intern dus ook 64bit, alleen bijv. de interface niet, waardoor een deel alsnog geëmuleerd wordt en het proces dus de toevoeging *32 krijgt.
Excuus, zag dat je al gereageerd hierop had. Maar nogmaals: er moet iets aan 32bit code inzitten, anders zou het niet geëmuleerd hoeven en kunnen worden :).
Steam zelf is niet 64bits, maar gewoon 32bits. Zelfs de engine en dus HL2 en CSS enz. zijn gewoon 32bits, tenzij je een FX processor hebt (ik gebruik 1 installatie van steam en CS voor zowel x86 als x86-64). Snap enkel niet waarom een FX het voordeel krijgt, maar het is nou eenmaal zo.

[ Voor 12% gewijzigd door The__Virus op 17-05-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 05:11:
Sinds kort is er ook een x64-versie van Internet Explorer 7 Beta 2, verkrijgbaar via de officiële site. :)
Maar zit daar mediaplayer en flashplayer in? Die doen het nu namenlijk niet in Firefox x64. Werken die wil in Explorer 7 beta X64?

[ Voor 1% gewijzigd door luccie op 17-05-2006 19:04 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat lijkt me niet, als ze ook niet op IE6 64bit werken. Geloof niet dat ze daar al op werken. 64bit IE is gewoon dikke onzin eigenlijk, want wie gebruikt het nou :P. Het is niets sneller, integendeel zelfs, en instabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:12:
64bit IE is gewoon dikke onzin eigenlijk, want wie gebruikt het nou :P. Het is niets sneller, integendeel zelfs, en instabieler.
Dat denk ik nu ook van IE 32 bit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
De volgende keer dat ik Windows installeer ga ik toch weer voor de 32 bits versie.. ik merk te weinig verschil tussen de 2 versies.. de gedachten dat veel op 64 bits werkt en dus sneller moet zijn is natuurlijk wel fijn, maar echt merkbaar vind ik het niet. Zelfs Vista komt nog met een 32 bits en 64 bits versie uit in de toekomst.. dus echt overstappen doen ze ook nog niet.

En verder werkt nog niet alles vlekkenloos, java/flash plugin voor dearpark werken niet lekker, XRally werkt niet, ioftpd is incompatible.. enige enorme voordeel voor mij is m'n tv kaart die maar 2% cpu vreet in plaats van 100% in de 32 bits versie. Maar dat kan ook nog een driver issue zijn.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:45
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:29:
Ik zie in pricewatch Windows 64BIt staan voor 125 euro. Hier staat echter OEM bij.. Als je de link volgt kom je uit bij "Single Packs" uit.. Is Single Pack nu gewoon OEM ?

pricewatch: Microsoft Windows XP Professional x64 (UK, OEM)

Vind het niet duur voor een volledige versie..
Kan inderdaad kloppen.

Ik heb zelf via alternate een oem versie gekocht :) hij is volledig, maar mag officieel alleen verkocht worden in combinatie met een moederbord. Ook is het zo dat je met een OEM licentie nergens kan aankloppen voor support behalve bij de installed (en dat ben je vaak zelf ;)) of je moet naar micrsoft nog 75euro exl. dokken.

Des ondanks heb ik het gedaan gewoon omdat de prijs nu redelijk draagbaar is/was.

ps even offtopic weet iemand waar op dezelfde manier OEM licenties voor Office verkocht worden ?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51
The__Virus schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:12:
Dat lijkt me niet, als ze ook niet op IE6 64bit werken. Geloof niet dat ze daar al op werken. 64bit IE is gewoon dikke onzin eigenlijk, want wie gebruikt het nou :P. Het is niets sneller, integendeel zelfs, en instabieler.
IE64 bit is idd dikke onzin, maar toch hoop ik dat genoeg mensen er snel gebruik van gaan maken. En met 'genoeg' bedoel ik dan zoveel dat Macromedia het genoeg acht om 64bit flash uit te brengen...

En als ze dan toch bezig zijn kunnen ze die meteen voor linux maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Ik gebruik nu deep park X64 (firefox) een dat werk heel relaxed. Alleen bij flash enzo meot ik ff naar IE 32 bit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja Deer Park x64 heeft totaal geen voordeel t.o.v. van FF, eigenlijk alleen nadelen, zoals compatibiliteit en stabiliteit. Bovendien is het nog steeds een beta (64 bit FireFox zeg maar ;)). En sneller zou ik het ook niet noemen, ik merkte iig geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 18-05-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Ik heb de problemen met m'n Sony DSC-P100 op kunnen lossen.
Ik was helemaal vergeten dat ik in de camera set up de connectie nog op Normal had staan.
Een tikje naar PTP verhielp alles en windows herkende meteen m'n camera.

Just for the record :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
M$ :'( |:( 8)7 :X }:O

Denk je nem eens een programma van microsoft. Namlijk VistaUpgradeAdvisor.msi daarmee kan je zien
of je met je huidige systeem Vista aankunt. Krijg je dit:
Sorry. You must run setup on Windows XP or Windows Vista.
1. Microsoft kan het toch wel zo maken dat hij X64 ook als Windows XP herkent :'(
2. "Or Vista" dan weet je toch al of Vista het doet of niet :+

[ Voor 6% gewijzigd door luccie op 20-05-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Laatst online: 10:49
Ik heb leadtek een vraag gestuurd over de x64 ondersteuning van hun drivers voor de PVR2000, ik meld het hier wel als ik een antwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die toevallig de laatste php versie voor windows x64 gecompiled heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Een interessant artikel voor mensen die in de toekomst moeten kiezen tussen de 32-bit en 64-bit versie van Windows Vista: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ff_x64.asp

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n-i-x schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:14:
Ik heb leadtek een vraag gestuurd over de x64 ondersteuning van hun drivers voor de PVR2000, ik meld het hier wel als ik een antwoord heb.
Ze gaan dus geen x64 drivers uitbrengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Ik ga gewoon voor X64 :D ik heb geen exotische hardware en die drivers komen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Speed_Sheep schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:16:
Een interessant artikel voor mensen die in de toekomst moeten kiezen tussen de 32-bit en 64-bit versie van Windows Vista: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ff_x64.asp
Dat is zeker een interessant artikel. Alleen vinden ze het positief dat er in Vista x64 geen mogelijkheid meer bestaat om unsigned drivers te installeren. Als dit ook betekent dat daemon tools niet meer draait omdat het geen signed drivers heeft dan heb ik bij deze feature m'n twijfels. Alhoewel dat waarschijnlijk ook wel weer te verhelpen zal zijn :P. Verder vergeten ze te vertellen dat 64-bit applicaties in theorie sneller kunnen draaien dan de 32-bit broertjes, 64-bit spellen bijvoorbeeld.
n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:21:
[...]

Ze gaan dus geen x64 drivers uitbrengen :(
Aha, geen leadtek producten meer kopen dus. Moet lukken >:).

[ Voor 24% gewijzigd door dr snuggles op 28-05-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
wwillem schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:18:
[...]

Dat is zeker een interessant artikel. Alleen vinden ze het positief dat er in Vista x64 geen mogelijkheid meer bestaat om unsigned drivers te installeren. Als dit ook betekent dat daemon tools niet meer draait omdat het geen signed drivers heeft dan heb ik bij deze feature m'n twijfels. Alhoewel dat waarschijnlijk ook wel weer te verhelpen zal zijn :P. Verder vergeten ze te vertellen dat 64-bit applicaties in theorie sneller kunnen draaien dan de 32-bit broertjes, 64-bit spellen bijvoorbeeld.

[...]

Aha, geen leadtek producten meer kopen dus. Moet lukken >:).
Je kan de driversignservice uitzetten in Beta 2, ik verwacht niet dat dat anders is dan met de RTM. Ik zal Microsoft hier nog eens over vragen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
wwillem schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:18:
[...]

Staat wel iets over applicateis, zoals ... gaming:
On the positive side, the x64 versions of Windows Vista are far more secure and reliable than the 32-bit versions. The also support enormous amounts of system memory, which can be important in markets such as digital content creation, engineering, and even gaming.
Ik verwacht dat je in je policies kan aangeven dat je drivers niet gesigneerd hoeven te zijn.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Speed_Sheep schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:25:
[...]

Staat wel iets over applicateis, zoals ... gaming:
Ja maar de reden waarom wij 64 bit draaien staat er niet in :).
[...]

Ik verwacht dat je in je policies kan aangeven dat je drivers niet gesigneerd hoeven te zijn.
Ik denk het ook. Of zoals FnF al zegt, het moet iig kunnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knight1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
hoe installeer je windows 64 als je een sata-brander hebt?

heb er namelijk 1 van samsung

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knight1987 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:42:
hoe installeer je windows 64 als je een sata-brander hebt?

heb er namelijk 1 van samsung
SATA-drivers laden vanaf floppy met de F2-methode (in het allereerste begin van de Windows setup vanaf cd) of, beter maar ietwat omslachtig, een custom cd maken met SATA- en andere drivers alvast geïntegreerd, bijv mbv nLite. Heb niet zo lang geleden een SATA-only systeem gebouwd. De met nLite samengestelde Windows-cd werkte perfect. :) De F2-methode was geen optie. In een nieuwe pc stop je immers geen floppydrive meer... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 16:38
Begin dit jaar een laptop gekocht, ben toen voor een turion gegaan ipv van een centrino ivm AMD64. Nu ben ik dus eindelijk XP64 aan het installeren en niks lukt, krijg niks aan de praat. Zelfs de radeon xpress 200M niet. Krijg een "inf file missing" error. Het gaat hier om een Fujistsu-Siemens Amilo A1650G. Het stomme is dat wanneer ik bij FS op de website kijk er geen 1650G bij producten staat wel een 1650 of een 1655G. Ik neem aan dat ze alleen maar ondersteuning bieden op het meegeleverde besturing systeem. Want over XP64 wordt geen wordt gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag wel zeggen dat ik lang gewacht heb met het overgaan naar xp64.
Na alle topics gevolgt te hebben, heb ik afscheid genomen van mijn soundblaster extigy waarvoor geen xp64 drivers meer uitkomen en ben overgestapt op mijn onboard versie.
Alles werkt naat tevredenheid en ik moet bekennen dat ik nog wel het een en ander ff goed moet uitvissen, wat werkt wel goed samen met mijn x2 en wat niet.
Ik hoop dat vista alles duidelijker maakt en zelf bepaalt wat waar moet werken en alle leveranciers op maat gesneden software gaan leveren.

Xp64 is duidelijk een tussenstation waar niet elke leverancier aan meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
paragon schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:37:
Begin dit jaar een laptop gekocht, ben toen voor een turion gegaan ipv van een centrino ivm AMD64. Nu ben ik dus eindelijk XP64 aan het installeren en niks lukt, krijg niks aan de praat. Zelfs de radeon xpress 200M niet. Krijg een "inf file missing" error. Het gaat hier om een Fujistsu-Siemens Amilo A1650G. Het stomme is dat wanneer ik bij FS op de website kijk er geen 1650G bij producten staat wel een 1650 of een 1655G. Ik neem aan dat ze alleen maar ondersteuning bieden op het meegeleverde besturing systeem. Want over XP64 wordt geen wordt gerept.
Wanneer je de nieuwste drivers zoekt voor een laptop, dan is het het handigste om niet op de website van de laptop fabrikant te kijken, maar juist op de website van de fabrikant van het onderdeel waar je drivers voor wilt hebben.

In dit geval heb je eigenlijk drivers nodig voor je Ati Radeon express 200 chipset. Deze kun je op de ATI website vinden. Met deze link naar drivers zou alles moeten werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
wwillem schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:04:
[...]

Wanneer je de nieuwste drivers zoekt voor een laptop, dan is het het handigste om niet op de website van de laptop fabrikant te kijken, maar juist op de website van de fabrikant van het onderdeel waar je drivers voor wilt hebben.

In dit geval heb je eigenlijk drivers nodig voor je Ati Radeon express 200 chipset. Deze kun je op de ATI website vinden. Met deze link naar drivers zou alles moeten werken :).
Ik begrijp dat ik bji de fabrikant van de een onderdeel moet kijken voor drivers. Had dan ook al de juiste ATI driver bij ati gedownload alleen installeert de driver niet ivm een "inf-file error". Andere onderdelen zoals de draadloze kaart staan in het systeem alleen bekend als bijv broadcom, de maker van de chip. Het daadwerkelijke model is niet echt te achterhalen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
paragon schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:58:
[...]

Ik begrijp dat ik bji de fabrikant van de een onderdeel moet kijken voor drivers. Had dan ook al de juiste ATI driver bij ati gedownload alleen installeert de driver niet ivm een "inf-file error". Andere onderdelen zoals de draadloze kaart staan in het systeem alleen bekend als bijv broadcom, de maker van de chip. Het daadwerkelijke model is niet echt te achterhalen :S
Probeer deze eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Volgens mij is dit niet voor een wireless netwerkkaart, maar ik zal het even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al drivers van Geluidskaart Hercules Fortissimo III ?
Ik heb namelijk hercules enige tijd geleden gemaild,en ze zeiden dat er misschien drivers voor werden gemaakt, maar dat was nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:53:
Heeft iemand al drivers van Geluidskaart Hercules Fortissimo III ?
Ik heb namelijk hercules enige tijd geleden gemaild,en ze zeiden dat er misschien drivers voor werden gemaakt, maar dat was nog niet zeker.
Ze lijken niet te bestaan voor x64. Je kan een mailtje sturen naar Hercules, als ze geen positief antwoord kunnen geven dan kunnen we Hercules ook weer wegstrepen als fabrikant om ooit nog eens hardware van te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 21:59
Na wat toeren heb ik ook mijn Opteron systeem voorzien van Windows x64. Alles werkt perfect, op mijn Pinnacle PCTV USB2 na, maar dat neem ik voor lief aangezien ik binnenkort meer VMware moet doen en dus de 4GB nodig ga hebben (wat nog de vraag is of dat gaat werken met hole remapping enzo) :)

Waar ik wel tegenaan liep:

-nVidia RAID drivers op de website van nVidia waren te nieuw voor mijn RAID bios (4.83). Na wat rondbazuinen heb ik met nLite de 5.24 IDE drivers erop gezet, en de rest van de nieuwste nVidia package. Hierna bootte het systeem als normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
4GB moet nog werken, pas als je meer gebruikt dan heb je 64 bit voor het geheugen nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
n-i-x schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:11:
4GB moet nog werken, pas als je meer gebruikt dan heb je 64 bit voor het geheugen nodig...
Niet helemaal. In 32bit windows is de maximale grootte van je geheugen en pagefile samen 4GB. Dus: geheugen + pagefile = 4GB. Als je onder Windows 32bit dus gebruik wil maken van je volledige 4GB, dan moet je je pagefile uitzetten. Het uitzetten zorgt er bij mij voor dat Windows na een tijdje crashed, dus eigenlijk heb je gewoon XP x64 nodig als je meer dan 2~3 GB geheugen hebt in je pc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:03:
De volgende keer dat ik Windows installeer ga ik toch weer voor de 32 bits versie.. ik merk te weinig verschil tussen de 2 versies.. de gedachten dat veel op 64 bits werkt en dus sneller moet zijn is natuurlijk wel fijn, maar echt merkbaar vind ik het niet. Zelfs Vista komt nog met een 32 bits en 64 bits versie uit in de toekomst.. dus echt overstappen doen ze ook nog niet.

En verder werkt nog niet alles vlekkenloos, java/flash plugin voor dearpark werken niet lekker, XRally werkt niet, ioftpd is incompatible.. enige enorme voordeel voor mij is m'n tv kaart die maar 2% cpu vreet in plaats van 100% in de 32 bits versie. Maar dat kan ook nog een driver issue zijn.
Ik heb mijn nieuwe (x64) PC (min of meer toevallig) gekocht op het moment dat 2003 R2 x64 uitkwam. Dit heb ik toen zowel op mijn PC als op mijn al bestaande server gezet. De enige programma's die ik graag 64-bits gezien zou hebben zijn:

- NetLimiter
- Java VM
- Flash

Qua drivers werkt alles bij mij. Ik vind het ook prettig om met het nieuwste van het nieuwste te werken, maar dat terzijde.

Ik vind het, aan de reacties te zien samen met een aantal anderen hier, belangrijk om zo veel mogelijk met x64 te werken, om zo de developers zo veel mogelijk te pushen. Uiteindelijk is dit toch de enige weg, dus waarom uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit het eerder aangehaalde artikel:
One of the key features of Windows Vista, automatic registry and file redirection--which, when combined with Microsoft's per-application and per-application-class "shimming," is responsible for most of this operating system's application compatibility capabilities--is not available on the x64 versions of Windows Vista.
Snapt iemand wat hier bedoeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 01:41:
Uit het eerder aangehaalde artikel:

[...]

Snapt iemand wat hier bedoeld wordt?
Als ik de quote die erachter hoort erbij pak:
This is a major handicap and will presumably mean that many legacy applications simply will not run on the Windows Vista x64 versions. Too, new 64-bit applications will need to adhere to the new Windows Vista application standards in order to run correctly on these versions. That means that even some software written specifically for XP x64 might not work correctly.
Lijkt het alsof er in Vista x64 geen herverwijzing komt voor 32-bit applicaties, die oude 32-bit registers proberen aan te spreken die er kennelijk niet meer zijn. Geen idee of dit nu wel waar is wat er wordt geschreven. Dit lijkt het gevolg van de striktere veiligheids regels die gaan gelden in Vista x64. Of dit nu echt een nadeel is weet ik ook niet. Misschien kunnen ze je in het Vista topic verder helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:04:
[...]

Ik heb mijn nieuwe (x64) PC (min of meer toevallig) gekocht op het moment dat 2003 R2 x64 uitkwam. Dit heb ik toen zowel op mijn PC als op mijn al bestaande server gezet. De enige programma's die ik graag 64-bits gezien zou hebben zijn:

- NetLimiter
- Java VM
- Flash

Qua drivers werkt alles bij mij. Ik vind het ook prettig om met het nieuwste van het nieuwste te werken, maar dat terzijde.

Ik vind het, aan de reacties te zien samen met een aantal anderen hier, belangrijk om zo veel mogelijk met x64 te werken, om zo de developers zo veel mogelijk te pushen. Uiteindelijk is dit toch de enige weg, dus waarom uitstellen.
De Java VM is al verkrijgbaar in AMD64 formaat, namelijk de 1.5.0_07

Java Runtime (als je gebruiker bent)

http://javashoplm.sun.com...d=JSC&TransactionId=noreg

Java Software Development Kit (als je h4x0r bent net als ik)

http://javashoplm.sun.com...d=JSC&TransactionId=noreg

Hij staat helemaal onderaan in beide gevallen 8)

Ik gebruik m zelf niet omdat Sun AS 9 er niet echt mee wil werken, en ik Java EE 5 wat belangrijker vind dan een 64-bits VM

[ Voor 3% gewijzigd door LosserNL op 06-06-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Voor een aantal HP inkjets zijn er 64 bits beta drivers beschikbaar (in mijn geval de photosmart 7450). Ze werken redelijk goed maar het blijven beta drivers.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Ik vind dat Zonelabs nu toch wel erg lang bezig is met het ontwikkelen van van Zonealarm x64.
Midden februari kwam er een nieuwsbericht uit dat ze met beta testen waren begonnen, maar sindsdien werkt de helft van de features toen nu nog steeds niet.
Zonealarm was mijn favoriete firewall op 32-bit, maar nu heb ik helemaal geen firewall ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een paar vraagjes omtrent Firefox en Java waarop ik nog geen eenduidig antwoord op heb kunnen vinden.

Allereerst Java, is het verstandig om de 64-bit versie ervan te installeren, want ik las dat die geen browserondersteuning heeft. Als dat zo is, is het dan niet beter om gewoon de 32-bit versie te installeren, of werkt dat niet? Ik heb niet per se Java in Firefox nodig, maar wel minimaal in IE (eventueel IE 7 beta 64-bit).

Daarnaast Firefox, is het verstandig om de 64-bit versie te installeren of werken dan de extensies niet meer. Zo ja, welke niet? En is het daarnaast nog mogelijk om media af te spelen? Flash of gewoon Media Player embedded op een pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Kazu schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:06:
Ik vind dat Zonelabs nu toch wel erg lang bezig is met het ontwikkelen van van Zonealarm x64.
Midden februari kwam er een nieuwsbericht uit dat ze met beta testen waren begonnen, maar sindsdien werkt de helft van de features toen nu nog steeds niet.
Zonealarm was mijn favoriete firewall op 32-bit, maar nu heb ik helemaal geen firewall ^^
Ik ben op dit moment weer op x64 overgestapt, aangezien de beta van Outpost x64 uit is. Hij heeft nog enkele foutjes, maar hij doet het verder perfect! Geen crashes etc. enkel een paar kleine dingetjes, die ik aangekaart hebt en waar ze aan werken. Agnitum _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:03:
Daarnaast Firefox, is het verstandig om de 64-bit versie te installeren of werken dan de extensies niet meer. Zo ja, welke niet? En is het daarnaast nog mogelijk om media af te spelen? Flash of gewoon Media Player embedded op een pagina.
Ik kan je niet veel vertellen over de 64-bit versie van Java.
Maar ik heb wel de 64-bit versie van Firefox op m'n pc gehad, maar er vrij snel weer af gegooid. Er zijn nog geen extentions/thema's/whatsoever voor deze versie, en dat vond ik erg irritant. Vandaar dat ik nu met de 32-bit versie werk en dat gaat even goed :)

@The_Virus: Bedankt voor de tip! Ik ben meteen gaan zoeken, maar uit de voorwaarden voor de beta test haal ik dat je een sowieso al eerder software van hun gedraaid moet hebben en daar ook een bug uit gehaald moet hebben?
Je moet dus een 'fake' bugreport opzetten begrijp ik

[ Voor 5% gewijzigd door Kazu op 15-06-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:03:
Ter aanvulling op Kazu waar ik het overigens helemaal mee eens ben :) :
Voor 64-bit browsers zijn ook nog plugins zoals flash te krijgen. Je bent dus aangewezen op de gewone 32-bit browsers.
Mocht je toch sneller willen browsen dan kun je altijd nog Opera downloaden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Ik heb het dan ook puur over de extentions/thema's ed die door Mozilla/de community zelf geleverd worden. Niet over flash plug-ins zoals wwillem zegt, die zijn er wel natuurlijk ;)

De laatste keer dat ik de 64-bit versie erop had was hier (extentions e.d. dus) nog totaal niks over te vinden, ik miste dingen als adblock en sessionsaver, vandaar dat ik terug ben gegaan naar de 32-bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Kazu schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:03:
Ik heb het dan ook puur over de extentions/thema's ed die door Mozilla/de community zelf geleverd worden. Niet over flash plug-ins zoals wwillem zegt, die zijn er wel natuurlijk ;)
Zou je dan eens een link naar de 64-bit flash plugin willen posten. Ik ben wel benieuwd namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
wwillem schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:05:
[...]

Zou je dan eens een link naar de 64-bit flash plugin willen posten. Ik ben wel benieuwd namelijk :).
Ik meende dat ik laatst een 64-bit Macromedia Flash plug-in langs zag komen, ik zal nog wel ff zoeken.
Ik vraag me nu af waarom ik die niet heb geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Kazu schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:21:
[...]

Ik meende dat ik laatst een 64-bit Macromedia Flash plug-in langs zag komen, ik zal nog wel ff zoeken.
Ik vraag me nu af waarom ik die niet heb geinstalleerd...
Ik weet wel waarom :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Kazu schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:26:
[...]
@The_Virus: Bedankt voor de tip! Ik ben meteen gaan zoeken, maar uit de voorwaarden voor de beta test haal ik dat je een sowieso al eerder software van hun gedraaid moet hebben en daar ook een bug uit gehaald moet hebben?
Je moet dus een 'fake' bugreport opzetten begrijp ik
Zou je mij die bron misschien eens kunnen laten zien? Ik heb mezelf speciaal aangemeld om beta tester te worden voor de x64 versie en had nog nooit een product beta getest. Maar ik heb al een aantal bugs gepost, waarvan 2 zelfs met hoge prioriteit :>. Verder doet de versie het heel aardig, de firewall zelf doet het (bijna) perfect! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
The__Virus schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:15:
[...]

Zou je mij die bron misschien eens kunnen laten zien? Ik heb mezelf speciaal aangemeld om beta tester te worden voor de x64 versie en had nog nooit een product beta getest. Maar ik heb al een aantal bugs gepost, waarvan 2 zelfs met hoge prioriteit :>. Verder doet de versie het heel aardig, de firewall zelf doet het (bijna) perfect! :D
Ik had even snel gegoogled op Outpost +x64 beta, en toen kwam de site van hunzelf er uit rollen.
Agnitum's Beta Program

Zou zelf graag ook meedoen, omdat jij zo enthousiast bent en ik toch wel weer aan een goede firewall toe ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je hoeft alleen maar een voorbeeld te geven van hoe jouw bug report eruit ziet. Ik moet zeggen dat dit zeer lame is, aangezien je de 'gebruiksaanwijzing' pas kunt lezen als je beta tester bent, maar ik zal je ff helpen:
-Korte beschrijving
-Lange beschrijving
-Altijd je al je logs meesturen (%PROGRAM FILES%\Agnitum\Outpost Firewall\logs en C:\Anti-leak.log (vermeld deze laatste maar niet, aangezien dit alleen voor de huidige beta geldt die je nog niet kan en mag hebben ;))). Er zit in de debugger een handige feature die ze onmiddelijk inpakt :).
-OS Versie (XP Pro x64)
-OS Taal
-Outpost versie (zou 3.51 gebruiken ofzo).
-Outpost taal

succes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
The__Virus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:00:
Je hoeft alleen maar een voorbeeld te geven van hoe jouw bug report eruit ziet. Ik moet zeggen dat dit zeer lame is, aangezien je de 'gebruiksaanwijzing' pas kunt lezen als je beta tester bent, maar ik zal je ff helpen:
-Korte beschrijving
-Lange beschrijving
-Altijd je al je logs meesturen (%PROGRAM FILES%\Agnitum\Outpost Firewall\logs en C:\Anti-leak.log (vermeld deze laatste maar niet, aangezien dit alleen voor de huidige beta geldt die je nog niet kan en mag hebben ;))). Er zit in de debugger een handige feature die ze onmiddelijk inpakt :).
-OS Versie (XP Pro x64)
-OS Taal
-Outpost versie (zou 3.51 gebruiken ofzo).
-Outpost taal

succes ;).
Bedankt voor de info! Klein beetje hulp om beta tester te worden is nooit weg ;)

I'll give it a try, ga er wel van uit dat ik geaccepteerd wordt (met zo'n bug-report móet dat wel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het hier al gepost is, maar ik heb nu drivers voor mijn Audigy 2 ZS waarbij er geluid uit me boxen komt. 5.1 en 7.1 werken echter niet (komt uit de center speakers)

http://betas.intercom.net...ews&file=article&sid=1014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zopas een nieuwe pc aangeschaft in onderdelen met daarbij Win Xp pro 64-bit,

Ik kan er nu echter geen virusscan voor vinden om hierop te installeren.
Kan iemand mij een goede virusscan aanbevelen die wel werkt op XP 64-bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 18-09 22:31
NOD32, had je kunnen vinden in dit topic ;).

[ Voor 80% gewijzigd door Kaspers op 14-07-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:07:
Ik heb zopas een nieuwe pc aangeschaft in onderdelen met daarbij Win Xp pro 64-bit,

Ik kan er nu echter geen virusscan voor vinden om hierop te installeren.
Kan iemand mij een goede virusscan aanbevelen die wel werkt op XP 64-bit?
Wat wil je? Zo nu en dan scannen of on-access?

In het eerste geval is Hitman Pro prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Gebruik avast.
Die gebruik ik ook en het werkt goed.
En het is gratis (home versie) ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-whodini- schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:12:
Gebruik avast.
Die gebruik ik ook en het werkt goed.
En het is gratis (home versie) ;)
alvast merci,
en waar vind ik die gratis (home) versie? gewoon op de site van avast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik moet een nieuwe PC aanschaffen en wil nu een AMD64 CPU gaan kopen. Hierdoor wordt Windows XP x64 ook mogelijk. Ik heb echter een paar n00b vragen die ik in de TS niet kon vinden:

- Moeten alle driver speciale x64 drivers zijn? Of werken 32-bits drivers ook (en dan net zo goed als op Win32)?

- Hoe kom ik met mijn XP Pro 32-bits licentie aan de x64 software. Ik kan wel een trial downloaden maar kan ik die 'activeren' met mijn 32-bits licentie?

- Werkt alle 32-bits software normaal op Windows x64?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Deddiekoel schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:31:
- Moeten alle driver speciale x64 drivers zijn? Of werken 32-bits drivers ook (en dan net zo goed als op Win32)?
Over het algemeen Ja. Het is dan ook verstandig om eerst eens te kijken of voor je hardware wel drivers zijn voor x64. Denk hierbij aan Geluidskaart, Scanner, printer, etc.
- Werkt alle 32-bits software normaal op Windows x64?
Nee. Gewone programma's zoals bv Office, Games, en browsers zullen gewoon werken. Wat problemen zou kunnen geven is Anti-virus, firewall, defrag tools en andere applicaties. Ook hier gaat op om gewoon even op de website te kijken of een programma wel of niet werkt op Windows x64.

ps.
De vraag over de licentie weet ik niet. Wellicht dat iemand anders daar op kan reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door Stuff op 19-07-2006 13:40 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, x64 ondersteuning is dus nog niet ideaal.
Ben wel een Java progger maar begrijp dat de 32-bits VM ook werkt. Java app servers (zoals die van Oracle) moeten dus gewoon werken. Zal eens kijken of al mijn hardware drivers heeft.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:31
Nadat ik had besloten maar weer is een windows reinstall te doen stond ik voor de keuze: Of Vista beta, of XP64. Toch maar voor XP64 gegaan omdat die beta mijn een paar maanden geleden wel goed bevallen was. (Op enkele spellen en software problemen na, maar dat was nu wel opgelost ging ik vanuit). Dus ik voor het eerst met nLite een custom cd maken. Ging superlekker...nog nooit zo snel windows geinstalleerd :)

Alleen nou was ik mijn bekende software install rondje aan het doen, kwam ik bij itunes ui. Ik kon me nog herinneren dat die het in de beta nog gewoon deed (versie 5 dacht ik). Alleen nu geeft hij bij de installatie al aan dat itunes 6 'niet kan draaien op een 64 bit OS'. Dus ik wat verder zoeken, kom ik op de apple site uit...staat gewoon doodleuk dat itunes op dit moment niet samengaat met een 64 bit besturingssysteem ;(

waarom Apple, waarom :'( |:(

Iemand nog een tip/truc om dit te omzeilen btw? (wel itunes, ben het gewend, fijn prog (mijn mening), heb een ipod, en werkt mijn muis het beste mee samen). Of zal ik toch ergens een versie 5.? vandaan moeten halen?

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 18-09 22:31
Kun je hem niet met Windows XP 32-bit compatibiliteit installeren ?
Eigenschappen van de setup file -> tabblad compatibiliteit (compatibility)..

(ik heb zelf nog niet x64 gebruikt, excuses als dit geen optie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:31
Hmm jammer, werkt ook niet. Maar iig bedankt voor de tip! Misschien komt het nog van pas bij andere programma's die niet willen werken.

Edit: Gisteren na lang zoeken nog ergens iTunes 5.0 gevonden, en die werkt wel (ook cd branden).

[ Voor 29% gewijzigd door Clox op 22-07-2006 14:06 ]

Macbook Pro, 640 WD extern

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste