As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb het hier ook werkend gehad. Misschien gebruik je een wat oudere versie? Download de nieuwste van internet en probeer het nog eens, het zou écht moeten werken.Maximilian schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:21:
[...]
Dat vind ik echt leuk om te weten maar ik wil eigenlijk meer weten over windowblinds
Waarom werkt dat niet!?
Ik was is de veronderstelling dat zo ongeveer alle 32 bits spelletjes timebased zijn en dus geen last hebben van een te snelle cpu.
Ik heb wel een tijdje gehad dat m'n computer klok te snel liep. Worden de meeste spelletjes wel erg pittig.
Maximilian schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:54:Alle games lopen allemaal veelste snel, lol! Maar 1 core uitzetten doet iedere keer weer wonderen.
Kep nu wel een gratis spelletje gevonden wat de oldskool oude stunts vervangt, aangezien er geen DOS games meer draaien op x64:
[ Voor 15% gewijzigd door MaZeS op 27-03-2006 23:11 ]
Ik heb hier ook problemen met Canon, ze schijnen sinds vorig jaar mei al beloofd te hebben dat de drivers er snel zullen zijn, maar tot nu toe zijn alleen een kwart van alle printers omgezet.FutureCow schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:24:
heeft er al iemand een scanner werkend gekregen? Ik heb een HP Scanjet 2400 maar hij wordt nergens herkend. Heb ook progjes als VueScan geprobeerd maar werkt ook niet.
Heb nog een vraag over printers, ik heb hier 2 printers een goedkopere kleuren printer, Canon Pixma IP3000 en een duurdere laser printer/copier Canon IR 1510. De eerste werkt perfect, de ander krijg ik ook niet aan de praat. Iemand die daar een oplossing voor weet?
Ze beweren zelfs dat de oude 32 bit drivers gewoon zouden moeten werken...
PS5 PSN: UnrealKazu
de 5 Enhanced ìs de nieuwsteThe__Virus schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:14:
[...]
Ik heb het hier ook werkend gehad. Misschien gebruik je een wat oudere versie? Download de nieuwste van internet en probeer het nog eens, het zou écht moeten werken.
Nou om maar een paar voorbeelden te noemen waar ik 1 core uit moet zetten:MaZeS schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:09:
Als dos spelletjes niet draaien, welke spelletjes draaien dan te snel?
Ik was is de veronderstelling dat zo ongeveer alle 32 bits spelletjes timebased zijn en dus geen last hebben van een te snelle cpu.
Ik heb wel een tijdje gehad dat m'n computer klok te snel liep. Worden de meeste spelletjes wel erg pittig.![]()
[...]
TO:AOT
NFSMW
NFSU2
BF2
FEAR
UT2005
En nee Vertical Sync aanzetten helpt dan echt niet meer...
Tis wel uitdagend moet ik eerlijk zeggen, maar de geluiden kloppen dan niet meer met wat je ziet.
[ Voor 8% gewijzigd door Maximilian op 28-03-2006 08:47 ]
Gaaf probleemMaximilian schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:45:
Nou om maar een paar voorbeelden te noemen waar ik 1 core uit moet zetten:
TO:AOT
NFSMW
NFSU2
BF2
FEAR
UT2005
En nee Vertical Sync aanzetten helpt dan echt niet meer...
Tis wel uitdagend moet ik eerlijk zeggen, maar de geluiden kloppen dan niet meer met wat je ziet.
• Installeer de AMD CnQ drivers (en waarschijnlijk ook CnQ aanzetten in je bios + minimal power management bij power options in je control panel.
• Pas in je boot.ini het volgende aan: na /fastdetect de switch /usepmtimer toevoegen.
Meerdere links via Google geven aan dat het veroorzaakt wordt door een timings issue. Dus stel jouw cpu loopt op 2200 MHz, dan geeft Windows foutief 1100 MHz door, zodat een spel z'n snelheid gaat aanpassen. Een spel denkt dat er elke T=1/1100 micro seconde een klokpuls komt, maar in werkelijkheid komen de klok pulsjes twee keer zo snel, namelijk om de T=1/2200 micro seconden. Virtual Dub zal bij jou bijvoorbeeld ook op z'n gat gaan en onterecht een hoop frames gaan droppen. Maar dit alles is dus simpel te fixen. Grappig toch
[ Voor 24% gewijzigd door dr snuggles op 28-03-2006 10:37 ]
Etuuuuuh!
CnQ is het laatste wat ik installeer, aangezien ik nu een FSB van 265x10 en 442 Mem heb en ik die clock graag zo wil houden zonder datie over ze nek gaatwwillem schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:29:
[...]
Gaaf probleem. Ik heb even gezocht en je schijnt niet de enige te zijn met dit probleem. Hier staat een interessant stuk over jouw specifieke probleem. Twee oplossingen worden aangedragen die werken, waarbij ik een voorkeur heb voor de eerste oplossing:
• Installeer de AMD CnQ drivers (en waarschijnlijk ook CnQ aanzetten in je bios + minimal power management bij power options in je control panel.
• Pas in je boot.ini het volgende aan: na /fastdetect de switch /usepmtimer toevoegen.
Meerdere links via Google geven aan dat het veroorzaakt wordt door een timings issue. Dus stel jouw cpu loopt op 2200 MHz, dan geeft Windows foutief 1100 MHz door, zodat een spel z'n snelheid gaat aanpassen. Een spel denkt dat er elke T=1/1100 micro seconde een klokpuls komt, maar in werkelijkheid komen de klok pulsjes twee keer zo snel, namelijk om de T=1/2200 micro seconden. Virtual Dub zal bij jou bijvoorbeeld ook op z'n gat gaan en onterecht een hoop frames gaan droppen. Maar dit alles is dus simpel te fixen. Grappig toch.
Boot.ini ga ik zoiezo ff aanpassen, kijken of dat werkt
iig bedankt!
Maar waarvoor gebruik je CnQ? Ik bedoel, om me CPU koel te houden heb ik zo'n ding met een fannetje wat aan blijft staan.The__Virus schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:40:
Die driver zou je wel moeten installeren. Ik heb hem zelf ook (alleen niet echt nodig) en het is niet alleen voor cool 'n quiet, wat ik verder niet eens gebruik. Zolang je je power management gewoon laat staan en/of C'n'Q in de BIOS uit, zal deze niet gebruikt worden. Overigens kan het prima samenwerken met overklokken, meestal werkt het dan alsnog feilloos.
Eventually, als je een 1/2 uur aan het gamen bent slaatie toch naar de temps die hij werkelijk gebruikt... en daarvoor heb ik nou juist een dikkere koeler
En stroom verbruik is nou ook niet echt een issue bij mij
NpMaximilian schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:27:
CnQ is het laatste wat ik installeer, aangezien ik nu een FSB van 265x10 en 442 Mem heb en ik die clock graag zo wil houden zonder datie over ze nek gaat
Boot.ini ga ik zoiezo ff aanpassen, kijken of dat werkt
iig bedankt!
Maar ik zou wel even proberen of CnQ niet gewoon prima werkt. Ik draai ook met een FSB die niet helemaal standaard is (*kuch* 278 MHz) en zeker zo'n overklokte cpu slurpt energie en veroorzaakt warmte waardoor je pc-onderdelen het eerder gaan begeven. Het enige nadeel van CnQ in een overklokt systeem, is dat je bij het omlaag throttlen van de snelheid en de spanning op de core, nog wel eens te laag kunt zakken in spanning. Als ik m'n vcore op auto zet, dan heb ik nergens last van en is ie zo stabiel als een huis.
Ik zou zoiezo de AMD drivers installeren, omdat ze meer regelen dan alleen CnQ. Mocht CnQ niet werken (onstabiel), dan zet je gewoon je power management niet op minimal zodat je cpu niet teruggeklokt wordt. Waarschijnlijk blijft je pc gewoon stabiel en heb je alleen maar voordelen van CnQ: Minder warmte en minder energie gebruik (scheelt een paar tientjes per jaar bij mij). Met temperatuur geregelde ventilatoren heb je ook nog eens minder herrie. Ik zou het wel weten
Ik gebruik het zelf ook niet, vind dat de pc er maar traag van wordt (sommige spellen zijn berekend op volle snelheid en in de menu's, waar de CPU nauwelijks gebruikt wordt, lopen dingen dus nogal traag) en die rekening is toch voor mn oudersMaximilian schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:47:
[...]
Maar waarvoor gebruik je CnQ? Ik bedoel, om me CPU koel te houden heb ik zo'n ding met een fannetje wat aan blijft staan.
Eventually, als je een 1/2 uur aan het gamen bent slaatie toch naar de temps die hij werkelijk gebruikt... en daarvoor heb ik nou juist een dikkere koeler
En stroom verbruik is nou ook niet echt een issue bij mij
edit:
Vreemde boel daar bij Agnitum. Waarom die beta niet startte? Omdat ie nog niet voor x64 geschikt is, zal pas in de volgende beta (onbekende release date) zijn. Nou ja, ik hoor het iig via de mail wanneer ie er is
[ Voor 12% gewijzigd door The__Virus op 28-03-2006 16:28 ]
Owkeejwwillem schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:41:
[...]
Np.
Blaat... "niet helemaal standaard is (*kuch* 278 MHz)" ... nog meer blaat

How? Ik heb een x2 die gaat met vcore niet hoger dan 1.5v dus ik kom niet hoger dan 265
HT staat wel gewoon op 5x bij mij
Dit is meer voor het overkloktopic, maar ik heb een 3000+ venice, dat was één van de goedkoopste uit de reeks en kan je procentueel gezien belachelijk ver overklokken op 1,5v. Dat heb ik dus ook gedaan met een hele stille, goedkope maar toch kolossale luchtkoeler met heatpipes van Arctic. Die koeler draait nu op 5V op een cpu met een temperatuur van 29 idle (door CnQ) en 45 stressed en draait dus 1,8@2,5GHz.Maximilian schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:37:
[...]
Owkeej![]()
How? Ik heb een x2 die gaat met vcore niet hoger dan 1.5v dus ik kom niet hoger dan 265
HT staat wel gewoon op 5x bij mijalles blijft netjes 40C
chip zelfs 31C
Een x2 overklokt lastiger vanwege de extra hitte van de 2e core en 10% overklokken levert meer extra MHz'en op dan wanneer je mijn cpu 10% overklokt. Daarom lijkt mijn overklok heftiger, maar zal het elkaar niet veel ontlopen gok ik zo. Btw, een te hoge HT is niet gezond. 5x 265 = 1325MHz. Ten eerste veroorzaakt dat onstabiliteit en ten tweede is het trager dan 1000MHz. Maar dit gaat echt veel te ontopic. Zoek maar eens in het die-hard overklok topic en op Google voor benchmarks met de verschillende HT snelheden
Aangifteprogramma werkt onder x64 prima. Een los hulpprogrammatje van de belastingdienst om je pensioentekort te berekenen (lijfrente2006.exe) werkt niet. Geeft een error over erkeerde architectuur. Ik denk dat ze het 16 bit hebben gecompileerd of zo.

Nog 1 laatste offtopic:
Het loopt als een zonnetje, als ik mijn HT lager zet dan 5x dan merk ik dat echt heel erg.
Mobo kan 2000 hebben als ik het boekje goed heb gelezen

wow waar komt die rooie balk vandaan?
[ Voor 8% gewijzigd door Maximilian op 29-03-2006 00:33 ]
Ik heb hem ook op 5x staan, maar er zit een bug in dit bord, want als ik in Windows met Everest check, staat ie soms op 4x en soms zelfs op 3x! Als ik hem op 4x zet hetzelfde verhaal, alleen op 3x blijft ie wel staan. Maar 3x wordt pas interessant bij een 300+ HTT snelheid en dan start mijn moederbord niet meer op, ondanks enorme dividers etc
[ Voor 78% gewijzigd door The__Virus op 29-03-2006 07:20 ]
Ik krijg een foutmelding dat het alleen kan worden geinstalleerd op windows 2000, en op windows xp 32 bit.
Laurens
NIS 2006 heeft geen x64 ondersteuning en de enige die daar wel voor kan zorgen is de fabrikant. Misschien komt het wel goed uit dat nis 2006 niet werkt, nu heb je de kans om iets veel beters te installerenlvrijn schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:37:
Weet iemand hoe ik NIS 2006 aan het werk krijg?
Ik krijg een foutmelding dat het alleen kan worden geinstalleerd op windows 2000, en op windows xp 32 bit.
Laurens
Ben onderhands maar terug gegaan naar x86 pro..
Laurens
Nu heb ik dit zonet geprobeerd en inderdaad!
De standaard BJC-8000 x64 drivers die bij windows zitten geleverd werken ook, dus is misschien een tip voor meer mensen die problemen hebben met hun Canon printers.
Zo, nu m'n scanner nog

Ja, m'n LiDE80 staat stof te vergaren

Misschien is er een soortgelijke truc voor de (blijkbaar volgens Canon zelf "niet professionele"

Ik kan ook nergens in windows nog vinden waar ik kan activeren.
Het is een 180 dagen trial, dus die moet wel langer dan 30 dagen kunnen werken. Iemand een idee?
gekeken, maar staat er niet bijThe__Virus schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:27:
Start Menu -> Programs -> Accessories -> System Tools -> Activate Windows.
Dit file staat in de system32 map onder "oobe", uitgevoerd en het lijkt te werken.The__Virus schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:04:
Vreemd. Zoek dan eens msoobe.exe en voer het uit met /A als parameter (dus msoobe.exe /A). Dat is wat die snelkoppeling doet
.
Hij geeft aan dat windows al geactiveerd is.
Heeft mijn Highpoint Rocket 133 toch weer pech
Ben bang dat die nooit uit gaat komen tbh.
Maar gelukkig hebben bijna alle moederborden tegenwoordig raid geintegreerd, zodat je geen losse pci kaart meer nodig hebt. Voor die moederborden zijn bijna allemaal x64 drivers beschikbaargabiballetje schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:17:
Highpoint heeft nog maar 1 driver voor x64 zo te zien....
[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 06-04-2006 14:31 ]
Verwijderd
probleem is dat deze onboard controllers geen mem en battery backup hebben. Foutje en je systeem ligt genadeloos op zijn kont. Die losse (dure) kaarten hebben wel ram en battery.wwillem schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:31:
[...]
Maar gelukkig hebben bijna alle moederborden tegenwoordig raid geintegreerd, zodat je geen losse pci kaart meer nodig hebt. Voor die moederborden zijn bijna allemaal x64 drivers beschikbaar.
[rml][ XP64] Highpoint Rocket 133 IDE non-RAID Win XPx64 Drivers[/rml]gabiballetje schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:17:
Highpoint heeft nog maar 1 driver voor x64 zo te zien....
Ik post een reply met een jaar oud topic van een ander forum waar die driver zo te downloaden is. Raar dat je dat zelf nie gevonden hebt
[ Voor 54% gewijzigd door The__Virus op 06-04-2006 15:55 ]
Ik heb laatst Windows XP 64-bit geïnstalleerd. Nu had ik gisteren mijn webcammetje nodig dus wilde die installeren. (logitech quickcam) Nu bleek dat er geen drivers voor zijn?!
Kan iemand mij misschien vertellen of die drivers er nog aan komen of dat deze helemaal niet gemaakt worden? Of bestaan er misschien al onofficiële of beta drivers?
Ja lekker!
Ik hecht er iig weinig waarde aan, aangezien ik het ding toch niet gebruik.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik kan niet snel iets vinden over de verschillen in modernere games.
Ik speel al een tijdje Oblivion onder winxp x64 en aangezien dat behoorlijk zwaar is vraag ik me af of het beter zou draaien met xp x86.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Algemeen geldt: Voor niet x64 geoptimaliseerde spellen is er nauwelijks verschil (+ / - paar procent) tussen x64 en de gewone windows. Onder x64 zal elk spel meer geheugen gebruiken. Dus als je heel weinig geheugen hebt (512MB of minder) dan zou ik overwegen zware spellen onder de ouderwetse Windows te draaien.rajackar schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:46:
Hoe verhoudt de performance van games zich eigenlijk tussen x86 en x64?
Ik kan niet snel iets vinden over de verschillen in modernere games.
Ik speel al een tijdje Oblivion onder winxp x64 en aangezien dat behoorlijk zwaar is vraag ik me af of het beter zou draaien met xp x86.
Voor Oblivion verwacht ik geen verschil. Je kunt eens lief aan de developers vragen of er nog een x64 optimalisatie patch uit komt
Fijn..... Dan ga ik maar eens kijken of er al andere cammetjes te koop zijn met x64 drivers. Ik koop dus zeker geen Logitech spul meer.The__Virus schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:15:
Verwacht maar dat je die niet aan de praat krijgt, iig niet totdat Vista er is. Logitech maakt alleen drivers voor x64 voor hun nieuwste producten of zeer populaire producten...
Ja lekker!
Ik denk niet dat je zo 1-2-3 een webcam met x64 drivers zult vinden. Puur omdat webcams voornamelijk voor consumentengebruik zijn en de fabrikanten gaan er bijna allemaal vanuit dat x64 enkel zakelijk/professioneel wordt gebruikt. Het is iig onzin om het Logitech aan te rekenen, zij zijn niet anders dan anderen op dit gebied.Pronk schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:32:
[...]
Fijn..... Dan ga ik maar eens kijken of er al andere cammetjes te koop zijn met x64 drivers. Ik koop dus zeker geen Logitech spul meer.
Wat mij meteen opviel is dat de processor temperatuur constant iets lager is en het CPU gebruik met alle draaiende programma's zonder dat ik actief er achter zit is constant ook iets minder dan met XP32. Dit zal wel met elkaar te maken hebben.
Wel staan een aantal programma's die 64-bit compatibel zijn nog steeds met *32 aangeduidt. Dit bijvoorbeeld bij de lochitech setpoint drivers waar ik een setpoint.exe en een setpoint32.exe zie waar dan achter de laatste een *32 staat. Dit is bijvoorbeeld ook het geval bij deamon tools en NOD32 die beiden 64 bit horen te zijn. Is dit normaal? Zelfs achter display.dll staat *32.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Mijn lochitech webcam heeft dus (nog) geen support, maar toen ik een beetje rond ging surfen zie ik toch dat Creative voor de meeste modellen 64-bit drivers heeft. Dat is opzich goed nieuws en de reden dat ik dus binnenkort sinds heel lang weer een Creative product gebruik.Wildfire schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:42:
[...]
Ik denk niet dat je zo 1-2-3 een webcam met x64 drivers zult vinden. Puur omdat webcams voornamelijk voor consumentengebruik zijn en de fabrikanten gaan er bijna allemaal vanuit dat x64 enkel zakelijk/professioneel wordt gebruikt. Het is iig onzin om het Logitech aan te rekenen, zij zijn niet anders dan anderen op dit gebied.
Is maar een theorie, ik heb echt geen flauw idee...
Dit is normaal. De *32 wordt veroorzaakt doordat een gedeelte van het programma nog in 32-bit code is geschreven. In de toekomst moet alles in 64-bit worden geschreven, zodat je geen *32 meer ziet.kiddyl schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:08:
Wel staan een aantal programma's die 64-bit compatibel zijn nog steeds met *32 aangeduidt. Dit bijvoorbeeld bij de lochitech setpoint drivers waar ik een setpoint.exe en een setpoint32.exe zie waar dan achter de laatste een *32 staat. Dit is bijvoorbeeld ook het geval bij deamon tools en NOD32 die beiden 64 bit horen te zijn. Is dit normaal? Zelfs achter display.dll staat *32.
Als voorbeeld Daemon tools: De graphische user interface (GUI) is geschreven in 32-bit code, maar de bijbehorende driver om je virtuele cdrom aan te sturen is netjes in 64-bit code geschreven. Daarom zie je bij het uitvoeren van Daemontools nog steeds *32 in je task manager. Zelfde geldt voor Logitech Setpoint
VIA Hyperion Pro64 drivers Version 5.08A
misschien dat ik eroverheen heb gekeken, kan dan sorry dat ik het als nog vraag.
hoe zit het met gamen op win 64 xp.
is dat een vooruitgang?
beetje specs overmijn pc
proc winchester core amd 64 3500
ms k8neo platiunum nforc3
kingstone 2x 512 mb
asus ax800 pro 256 mb
ik hoop dat ik wat meer info krijg?
alvast bedankt
toch overheen gekeken

[ Voor 6% gewijzigd door Offens1490 op 09-04-2006 15:37 ]
AnimeAdicted
Verwijderd
Verder over een paar posts terug: Ik heb 0,0 problemen gehad met drivers voor X64.
Zou je je bevindingen hier willen posten? Ik ga een andere scanner aanschaffen om mijn LiDE 80 te vervangen en ik wil ook een webcam gaan kopen.Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:22:
Ik krijg mijn logitech cam ook niet aan de praat dus heb ik die maar teruggehangen aan de laptop met XP32.. Creative zou dus wel X64 bieden? Gaik eens uitzoeken en dan waarschijnlijk een creative cammetje aanschaffen.
Verder werkt x64 inderdaad probleemloos.
Duh...kiddyl schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:01:
Kijk maar op de website van Creative. Voor al hun huidige webcams hebben ze X64 drivers. Dit in tegenstelling tot Logitech.....

Ik kijk zelf wel even ja
Lol dat heb ik pagina's ver doorzocht maar ik kan het echt niet vinden hoor...The__Virus schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:54:
Ach als de stroom uitvalt bij zo'n ding heb je nog de bestanden die in het RAM van die kaart stonden bewaard en bij onboard RAID niet, maar de gegevens waar je mee bezig was, ben je waarschijnlijk toch wel kwijt.
[...]
[rml][ XP64] Highpoint Rocket 133 IDE non-RAID Win XPx64 Drivers[/rml]
Ik post een reply met een jaar oud topic van een ander forum waar die driver zo te downloaden is. Raar dat je dat zelf nie gevonden hebt.
EN, ik moet het ook kant en klaar hebben, want ik heb verder nergens de ballen verstand van.
Wat heb ik aan 2003 64 bit in XP 64 ?
[ Voor 4% gewijzigd door gabiballetje op 14-04-2006 10:04 ]
En die link in jouw topic:
http://www.highpoint-tech.com/USA/bios_rr133.htm
Daar staat toch bovenaan gewoon direct de x64 driver?
[ Voor 39% gewijzigd door The__Virus op 14-04-2006 13:20 ]
Al iemand die het is gelukt om er mobility drivers van te maken of kant en klare X64 mobility drivers weet?

Iemand enig idee?
57696520646974206c65657374206973206e657264
Als dat het niet is moet je eens proberen alle schijven te ontkoppelen als je er meerdere hebt zodat je alleen de HD waar het op moet en een cd/dvd drive hebt.
[ Voor 52% gewijzigd door kiddyl op 15-04-2006 23:24 ]
Heheh, dat is ook precies wat ik net heb gedaan. Alleen m'n raid0 array aangekoppeld, maar dan nog hetzelfde. Toen een nieuwe partitie erop gemaakt met NTFS van 45GB.kiddyl schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:23:
Dit soort meldingen krijg je als je te veel overklokt of brak geheugen hebt.
Als dat het niet is moet je eens proberen alle schijven te ontkoppelen als je er meerdere hebt zodat je alleen de HD waar het op moet en een cd/dvd drive hebt.
Hierna ging installeren weer prima, maar na een reboot wil hij niet echt verder:

Kan Win x64 sowieso wel op FAT32 ??
Het zou ook nog aan mn drivers kunnen liggen, ik moest er voor Xp 32 bits maarliefst 3 laden voordat het werkte.. in x64 kan ik er maar 2 laden.. (ik heb een dfi lanparty ultra-d met 2x 74gb raptors in raid0).
Probeer even naar fouten te zoeken met memtest86. Als je geen fouten vind dan is het een driver probleem. Op zo'n dfi lanparty bord zit toch een nforce4 ultra chipset? Als het goed is kan je dan de nieuwste drivers gebruiken van nvidia. Nu vermoed ik dat je dat al gedaan hebt, dus ik vroeg mij af welke versie van de drivers je hebt gebruikt.Sluuut schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:11:
[...]
Heheh, dat is ook precies wat ik net heb gedaan. Alleen m'n raid0 array aangekoppeld, maar dan nog hetzelfde. Toen een nieuwe partitie erop gemaakt met NTFS van 45GB.
Hierna ging installeren weer prima, maar na een reboot wil hij niet echt verder:
[afbeelding]
Kan Win x64 sowieso wel op FAT32 ??
Het zou ook nog aan mn drivers kunnen liggen, ik moest er voor Xp 32 bits maarliefst 3 laden voordat het werkte.. in x64 kan ik er maar 2 laden.. (ik heb een dfi lanparty ultra-d met 2x 74gb raptors in raid0).
DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59
[ Voor 139% gewijzigd door dr snuggles op 16-04-2006 12:40 ]
Die van DFI's website, want je moest er 2/3 laden en volgens mij staat er maar 1 op de nVidia website.. Hij heeft inderdaad een ultra chipset.wwillem schreef op zondag 16 april 2006 @ 09:56:
[...]
Probeer even naar fouten te zoeken met memtest86. Als je geen fouten vind dan is het een driver probleem. Op zo'n dfi lanparty bord zit toch een nforce4 ultra chipset? Als het goed is kan je dan de nieuwste drivers gebruiken van nvidia. Nu vermoed ik dat je dat al gedaan hebt, dus ik vroeg mij af welke versie van de drivers je hebt gebruikt.
Laatste BIOS staat erop.Psylocke schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:45:
Heb je ook al je BIOS geupdate? Ik had dit niet gedaan, hierdoor kreeg ik ook vage errors na de installatie.
Edit: Op de nVidia site kan ik alleen een driver pack van 32 mb vinden voor x64.. geen losse drivers? Als ik die extract kan ik hiervandaan die drivers halen:
C:\NVIDIA\nForceWinXP64\6.69\IDE\WinXP\sataraid
Ga ik nu ff proberen met die
[ Voor 15% gewijzigd door Sluuut op 16-04-2006 13:08 ]

Kun je nog eens op een rijtje zetten wat je precies hebt gedaan. Sommige dingen in je verhaal begrijp ik namelijk niet. Niet vergeten memtest te runnen hè!Sluuut schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:59:
Zelfs nog recovery gedaan en daarin fixmbr/fixboot en opnieuw ntdlr + ntloader.exe van de win64 cd gekopieerd naar de c: schijf.. maar nog steeds hetzelfde resultaat.. i don't get it anymore!
Ooit had ik XP x64 draaiend op deze machine (ASRock 939Dual-SATA2, AMD64 3200+, Asus Geforce 6800 AGP), maar nu wil het echt niet meer lukken. Eerste poging: laatste SATAII controllers laden van floppy, setup ging prima, drivers installeren, alles prima... Tijdens windows update een bluescreen NTFS_FILE_SYSTEM, en sindsdien nooit meer x64 in kunnen komen. Niets werkte meer.
Tweede poging: Windows Setup ging prima, updaten ook, nieuwste (nVidia) drivers geinstalleerd. Ik start een 3D game: Niets dan kleurrijk dansende dingen over m'n scherm. 3Dmark crasht. Niets aan Direct3D werkte. Na het experimenteren met verschillende nVidia drivers en BIOS is mijn x64 aangeland in een oneindige reboot loop. Hier krijg ik 'm niet meer uit, weer formatteren en terug naar XP32.
Hoe kan het nou dat het een aantal maanden terug wel gewerkt heeft
Hier stond een dode link.
Het word inderdaad teveel troep hier, heb er een nieuw topic voor aangemaakt gezien dit topic er imo niet voor bedoelt is om 10 pagina's aan 1 probleem te gaan spenderen...:wwillem schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:00:
[...]
Kun je nog eens op een rijtje zetten wat je precies hebt gedaan. Sommige dingen in je verhaal begrijp ik namelijk niet. Niet vergeten memtest te runnen hè!
[rml][ XP64] Boot niet[/rml]
OMFG... boot.ini was verkeerd geschreven door Windows. Er stond;Sluuut schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:59:
[...]
Het word inderdaad teveel troep hier, heb er een nieuw topic voor aangemaakt gezien dit topic er imo niet voor bedoelt is om 10 pagina's aan 1 probleem te gaan spenderen...:
[rml][ XP64] Boot niet[/rml]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
Maar moest; multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS zijn.
Waarschijnlijk deed Windows dit omdat er 2 schijven in zitten in Raid0 en daarom denkt hij dat het op schijf2 word geschreven ofzo?! Lekker logisch allemaal, maar iig opgelost!
Hebben andere mensen met raid0 dit ook gehad? Want Windows 32 bits heeft dit probleem niet, dus het lijkt mij toch raid0 + winxp64 afhankelijk te zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door Sluuut op 17-04-2006 00:17 ]
In de topic start staat voor Ultramon een verkeerde link, hij is gewoon te downloaden:
http://www.realtimesoft.com/files/UltraMon26en_x64.msi
Verder staat de HighPoint-Tech Rocketraid 133 er nog niet bij. De x64 driver is hier te downloaden:
http://www.highpoint-tech...Win/hpt3xx-win64-0620.zip
Verwijderd
http://supporten.terratec...req=viewsdownload&sid=396
Terratec Aureon 7.1 Space
http://supporten.terratec...req=viewsdownload&sid=398
Terratec Aureon 7.1 Universe
http://supporten.terratec...req=viewsdownload&sid=399
Nouja ik wil dus binnenkort met de dual xeon ook ff de 64 bits windows bekijken en deed wat vooronderzoek, en kwam deze hierboven tegen, stonden nog niet in de lijst
Deze driver deed the trick
Na installatie DScaler erop zetten en tv kijken maar
(misschien ook iets voor startpost?)
Wow, dit is wel heel apart, in Windows Xp 32 bits heeft m'n TV kaart constant 100% cpu nodig, in XP 64 bits is dit 3% ?! Hoe bedoel je de Pinnacle drivers zuigen
[ Voor 25% gewijzigd door Sluuut op 17-04-2006 16:38 ]
Anyway, nu heb ik NOD32 geinstalleerd.. maar die gooit m dan onder 'Program Files (x86)'. Dat betekent dus dat ie niet gebruik maakt van 64bit?
Het lukt me trouwens niet om Flash onder de 64-bits versies van firefox en IE te installeren.. bij de 32-bits versie is er no problems.
[ Voor 21% gewijzigd door Mordeth op 17-04-2006 20:38 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Via regedit naar de volgende map gaan:Bolk schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:25:
Omdat sommige installers zo gaar zijn dat ze x64 in (x86) installeren, x86 in normale x64, en sommige zelfs in beide mappen. Ik hecht waarde aan overzicht, that's all.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
ThnxMaZeS schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:52:
[...]
Via regedit naar de volgende map gaan:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Ik ben net weer eens aan het prutsen met x64, maar de beschikbaarheid van alles valt me toch nog ietwat tegen. Houdt de PC wel schoner, that's a fact ;)!
[ Voor 17% gewijzigd door storeman op 19-04-2006 08:31 ]
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Over het algemeen doen weinig fabrikanten helaas mee, daar heb je helemaal gelijk in.
www.planetamd64.com zag ik volgens mij nog niet in de startpost.. Zeer nuttige site
Veel programma's zijn ook niet helemaal 64 bits, maar hebben alleen een 64 bits driver. Nero bijvoorbeeld. Deze horen dan ook in x86 thuis. Maar goed, er zitten ook wel wat brakke installers tussen. Ik verbaas me er desondanks nog wel over hoe vaak een installer goed doorheeft dat hij in (x86) moet installeren en niet gewoon hardcoded naar "C:\Program Files" gaat.Bolk schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:25:
Omdat sommige installers zo gaar zijn dat ze x64 in (x86) installeren, x86 in normale x64, en sommige zelfs in beide mappen. Ik hecht waarde aan overzicht, that's all.
Ik denkt dat dat heel makkelijk is, gewoon de default program files installation dir veranderen naar C:\program files (x86). Als er vantevoren word gechecked door Windows of het 64bits is of niet dat het dan in de normale program files word weggeschreven..jvo schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:18:
[...]
Veel programma's zijn ook niet helemaal 64 bits, maar hebben alleen een 64 bits driver. Nero bijvoorbeeld. Deze horen dan ook in x86 thuis. Maar goed, er zitten ook wel wat brakke installers tussen. Ik verbaas me er desondanks nog wel over hoe vaak een installer goed doorheeft dat hij in (x86) moet installeren en niet gewoon hardcoded naar "C:\Program Files" gaat.
Kun je een voorbeeld programma noemen?Bolk schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:25:
Omdat sommige installers zo gaar zijn dat ze x64 in (x86) installeren, x86 in normale x64, en sommige zelfs in beide mappen.
Ik draai nu meer dan een half jaar Windows XP x64 en heb alleen gehad dat Adobe Creative Suite 2 standaard niet installeren wilde, omdat hij C:\Program Files(x86)\Adobe\... een verkeerd karakter zag, maar daar was wel een workaround voor.
Eindelijk een officiele Konica Minolta Magicolor 2400W printer driver:
http://crm01.konicaminolt...rid=41256849005CE173&sub=
Pff, dat is alweer een hele tijd geleden. Ik heb die regvalue's aangepast zonder resultaat, bovendien doet iedere installer het weer op z'n eigen manier, dus ik pas nu standaard de paden aan.Speed_Sheep schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:31:
[...]
Kun je een voorbeeld programma noemen?
Ik draai nu meer dan een half jaar Windows XP x64 en heb alleen gehad dat Adobe Creative Suite 2 standaard niet installeren wilde, omdat hij C:\Program Files(x86)\Adobe\... een verkeerd karakter zag, maar daar was wel een workaround voor.
Eindelijk een officiele Konica Minolta Magicolor 2400W printer driver:
http://crm01.konicaminolt...rid=41256849005CE173&sub=
Bijzonder. Bij mij gaan alle x86 programma's netjes in de x86 program files directory en de 64-bit programma's in de gewone program files directory. Heb je echt geen voorbeeld van een programma wat zich verkeerd installeerde?Bolk schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 23:23:
[...]
Pff, dat is alweer een hele tijd geleden. Ik heb die regvalue's aangepast zonder resultaat, bovendien doet iedere installer het weer op z'n eigen manier, dus ik pas nu standaard de paden aan.
Had je het in het register veranderd of de variable van Windows %Program Files% ?Bolk schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 23:23:
[...]
Pff, dat is alweer een hele tijd geleden. Ik heb die regvalue's aangepast zonder resultaat, bovendien doet iedere installer het weer op z'n eigen manier, dus ik pas nu standaard de paden aan.
@wwillem, de processor driver van AMD doet het verkeerd bij mij. Die gaat naar x86 ipv 64.
Inderdaad! Grappig dat het juist bij de Amd 64 driver fout gaatBolk schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:58:
In het register vond ik 2 verwijzigingen naar Program Files (x86). Beide veranderd, heeft niets uitgehaald.
@wwillem, de processor driver van AMD doet het verkeerd bij mij. Die gaat naar x86 ipv 64.
Wilde vanmiddag m'n Sony Cybershot DSC-P100 in m'n pc pluggen om wat foto's er van af te halen, komt Windows met de mededeling dat hij drivers moet installeren.
Vervolgens kon hij natuurlijk niks vinden, en op de site van Sony staan er ook geen (tenminste, niet de x64 drivers)
Ik heb ook geen externe kaartlezer, en ben niet echt van plan om dat te gaan kopen...
Edit: Ik lees net dat hij dus niet werkt onder x64..
[ Voor 41% gewijzigd door Sluuut op 28-04-2006 22:12 ]
Ligt er een beetje aan. Volgens mij heb je ook niet echt WIA nodig. De camera moet zich aanmelden als externe opslag, dan werkt het verder prima. WIA is er om specifiek grafisch materiaal op te halen volgens mij. (Als in, vanaf photoshop een foto laten nemen door de camera. Dus vooral voor scanners en webcams.) De meeste nieuwe fototoestellen ondersteunen dat wel. Ik ben gelukkig gezegend met een ixus 55 en een nokia 6230i, die zich beide PNP als externe schijf aanmelden. Dit maakt het gebruik van x64 wel een stuk aangenamer, want drivers zijn niet of nauwelijks te vinden.The__Virus schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:06:
Die camera ondersteund geen PNP, een universeel protocol zodat hij standaard door WIA wordt herkend?
Ik dacht dat Sony camera's sowieso PNP ondersteunden..
Ik gebruik zelf af en toe IoFTPD ook, en het werkt hier prima. Ik gebruik IoFTPD Professional 0.5.8.5r.Sluuut schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:10:
Weet iemand of iOFTPD werkt onder Windows Xp 64?
Edit: Ik lees net dat hij dus niet werkt onder x64..
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik had gelezen dat je geen dirs kan aanmaken, dat hij dan vastloopt?FnF schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:25:
[...]
Ik gebruik zelf af en toe IoFTPD ook, en het werkt hier prima. Ik gebruik IoFTPD Professional 0.5.8.5r.
Verwijderd
Ach, directories zijn toch overschat imoSluuut schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:53:
[...]
Ik had gelezen dat je geen dirs kan aanmaken, dat hij dan vastloopt?
http://prdownloads.source...-5.3.2_final.zip?download