[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 26.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-07-2023
hey

gisteren winxp64 geinstalleerd,
het werkt goed, en ben blij dat ik mijn 4e gb ook kan gebruiken nu, maar met de driver ondersteuning ben ik minder blij

vooral mijn wireless LAN kaartje krijg ik niet aan de praat
na een middag en ochtennd googlen ben ik nog geen stap verder,
ook de vista x64 driver van mijn WLAN kaart doet het niet

hier de gegevens
TP-link WN550G/551G
en het is de 551G

hebben jullie nog ideeen hoe ik het aan de praat kan krijgen,
bijvoorbeeld via een lankabel aan windows update hangen oid?

ik vind het ook raar want linux 64bit had zelf al een driver gevonden, zonder online te gaan.

bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat het merk, TP-Link? Nog nooit van gehoord, dus ik vind het niet zo vreemd dat ie de driver niet kan vinden. Wat voor chipset zit er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:31
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:01:
Is dat het merk, TP-Link? Nog nooit van gehoord, dus ik vind het niet zo vreemd dat ie de driver niet kan vinden. Wat voor chipset zit er op?
http://www.tp-link.com/support/download.asp

TP Link is een erg grote Aziatische OEM. Vele bekende merken laten daar hun producten produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Weet iemand de levenduur van XP64...?

Eind dit jaar gaat XP er helemaal uit (retail is er al uit) maar omdat XP64 een beetje een buitenbeentje is vroeg ik mij af of die nog blijft...?

Over een tijdje wil ik mijn volle 4GB ram eens gaan benutten, heb nu 3GB in iedere PC maar wil dit omzetten naar 1PC met 4GB en de andere PC met 2GB, maar ik ben niet zo happy over Vista.

Ook zit ik er een beetje mee dat XP64 alleen OEM is en geen retail.
Is de OEM policy bij XP64 het zelfde of mag je die wel van PC wisselen...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:21:
Weet iemand de levenduur van XP64...?

Eind dit jaar gaat XP er helemaal uit (retail is er al uit) maar omdat XP64 een beetje een buitenbeentje is vroeg ik mij af of die nog blijft...?
Net zo lang als Server 2003 x64 SP2, want dat schijnt hetzelfde te zijn als XP x64 SP2.

En zonder in allerlei details te treden: reken er maar op dat dit OS nog zeker een jaar of 4 support krijgt van MS. Dit is i.i.g. het OS dat ik nog heel lang ga gebruiken, want het bevalt perfect.

Wikipedia: Windows XP

Lifecycle Supported Service Packs

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zoek een driver voor SB Live! Value voor XP64/Intel. Ik google al een uur. Alle links zijn down. PlanetAMD64 rapt erover maar heeft ze niet. Softpedia en alle mirrors stoppen na 600k down te loaden. Wie kan me helpen?

Ik zoek geloof ik drivers-amd64-010405.zip. Deze wordt genoemd en gelinkt in deel 1 van dit topic, maar die links zijn ook down.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al in de SP gekeken? Daar staan verschillende x64 Creative drivers...

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Niet letterlijk, maar ik heb wel gesearched. Nog steeds of no avail, maar ik heb inmiddels de (aardig oude) SBLive PC64 Beta 2.03.0005.exe gevonden en geinstalleerd. Werkt prima, maar audioHQ en SurroundMixer zijn er niet meer. Weet niet waarom, maar dan download je gewoon LiveDrvPack x86.exe en die open je met WinRAR oid, en dan heb je:
\Audio\Surmix2\Setup.exe
en
\Audio\AudioHQ\Setup.exe

32 bit apps en 64 bit drivers, werkt prima.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welke NVIDIA driver gebruiken jullie onder x64? Heb van de week XP x64 geïnstalleerd na een geheugen upgrade naar 4 GB. Vervolgens 177.79 geïnstalleerd voor 64 bits XP, maar in Crysis heb ik last van flinke flikkeringen en een flink verlies van snelheid naar gelang ik aan het spelen ben. Draai dan trouwens wel de 64bits versie.

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
hey iedereen,

Ik heb een probleempje met een driver, ik heb al zitten zoeken, en een topic geopend op de officiele polar site, maar ik geraak niet verder.

probleem:

Ik krijg mijn irda dongle niet aan het werk in windows xp, ik vind er geen enkele werkende driver voor. en hij werkt dus blijkbaar ook niet plug and play...

hebben jullie enige ideetjes?

het gaat over deze dongle

linkje

als je meer informatie wenst, just shoot 8)

if it is not broken, don't fix it!

Verwijderd

Polar IrDA USB 2.0 Adapter does not have drivers for Vista. Polar IrDA USB 2.0 Adapter can use general IrDA drivers which are built-in to Vista on both the 32-bit and 64-bit platforms.
Probeer de driver uit Vista dus eens!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:58:
[...]

Probeer de driver uit Vista dus eens!
werkt niet, of ik doe het niet goed, dat kan natuurlijk ook :)

ik heb deze afgehaald, manueel geprobeerd ( rechts klikken op dat inf bestand, install), via "de windows found new hardware installer", en de directory aanduiden. En via het setup bestand dat in de folder van de windows vista 64 staat.

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk 64 bits Java uit (versie 6 update 12).

Zie Java website voor download.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, en eindelijk is er ook eens wat voordeel te bemerken met x64. In een 64 bits browser is deze tool:

http://www.alpertron.com.ar/ECM.HTM

exact 2x zo snel als in een 32 bits browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40

Pierre

Van nature lui!

Gisteren na veel gedonder met Vista, eindelijk de 64 bits versie van XP op mijn gloednieuwe pc gezet, draait als een zonnetje.

Echter na de installatie kreeg ik zoals te verwachten een hoop update's die geinstalleerd moesten worden, is er een servicepack die los te downloaden is (zoals bij XP 32 bits) zodat ik die eventueel kan slipstreamen.

Heb al wel gezocht maar kan het niet vinden, alvast bedankt

Beetje vroeg, en nog dichte ogen, bedankt voor je hulp 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 27-02-2009 10:03 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, het zou wel handig zijn om de boel eens te updaten.
Iedereen praat hier de laatste tijd over Vista 64bit, en niet XP 64bit.

Bovendien mag de TS ook wel een update hebben, WinRAR staat op 3.50. Die versie is middeleeuws ! 8)7
We zitten nu aan de 3.80.

Maar verder wel een interessant topic !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nee hoor, Vista stinkt. XP64 voor en na wat mij betreft.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik ben in ieder geval helemaal om, geen Vista voor mij, XP64 draait soepel en snel

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP x64 werkt echt prima. Veel mensen zitten altijd te zeuren over MS, maar ze hebben die Wow64 implementatie echt perfect gedaan. Er is echt geen enkel nadeel om 32 bits apps te draaien t.o.v. een 32 bits OS.

Waar ik me dus echt over verbaas is dat niet meer mensen dit OS draaien. Als je bijvoorbeeld hier kijkt (even Windows version uitklappen):

http://store.steampowered.com/hwsurvey

dan zie je dat maar 1.0% XP x64 gebruikt (en dan tel ik 2003 x64 nog mee).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik wil ook trouwens een game uit het windows 98 tijdperk te draaien, ik heb compatibility al op windows 98/windows ME gezet in de snelkoppeling naar de .exe toe, alleen hij vertikt het op alle manieren.
Is er een andere oplossing voor om het toch aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een 16 bits game? Dan gaat het namelijk niet werken. Virtuele machine is dan de enige oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Het betreft Grand Prix 4, ik denk zelf dat het een 32 bits game is, maar dat weet ik niet zeker. Ik zal een kijken naar VM van Microsoft of raad je iets anders aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Pierre61 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:36:
Het betreft Grand Prix 4, ik denk zelf dat het een 32 bits game is, maar dat weet ik niet zeker. Ik zal een kijken naar VM van Microsoft of raad je iets anders aan
Microsoft Virtual Machine, en daar een Windows 95/98/ME versie op installeren.
Of je gebruikt VMware Server (gratis).

Probeer ook eens wat te experimenteren met DOS snelkoppelingen, 256 kleuren, Windows 95 compatibiliy, etc.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze?

Wikipedia: Grand Prix 4

Zal wel 32 bits zijn i.d.d. (gezien game uit 2002 komt). Hier kan je meer info vinden over andere problemen in x64:

http://www.google.com/sea...d+Prix+4"+x64&btnG=Search

Goede (en gratis) progjes voor VM's zijn:

- Sun VirtualBox
- MS Virtual PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:28
Gewoon runnen in dosbox, moet vast lukken. Dosbox draait op 64bit Windows en kan 16bit applicaties runnen. Kost waarschijnlijk aardig wat performance, maar dat hebben die apps toch totaal niet nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een interessante pagina van MS over 64-bit:

http://www.microsoft.com/...atform/64bit/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit het juiste topic is 8)7 anders mn excuses !

Ik ga binnenkort een nieuw systeempje kopen
Moederbord : (DKA790GX Platinum (AMD 790GX))
CPU: Phenom™ II X4 940 Black Edition
Geheugen: 4 GB DDR2-1066 Dominator EPP Kit

Mn vraag is welke versie van windows kan ik het beste gaan gebruiken, zover is mij afgeraden om Vista te gebruiken ivm slechte driver support voor 64 bit etc ?!
Dus dan kom ik op XP terecht, maar welke XP ?! 32 of 64 bit.
Het is de bedoelling dat het een gaming pc wordt, dus als iemand mij kan helpen zou ik erg blij zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:51

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:46:

Mn vraag is welke versie van windows kan ik het beste gaan gebruiken, zover is mij afgeraden om Vista te gebruiken ivm slechte driver support voor 64 bit etc ?!
Het is de bedoelling dat het een gaming pc wordt, dus als iemand mij kan helpen zou ik erg blij zijn :*)
Slechte driver support? Wellicht in het begin, maar alle courante hardware heeft vandaag de dag fatsoenlijke 64-bits drivers. Ik heb zelf ook Vista x64, ik draai allerlei games -waaronder ook de nieuwsten zoals RA3, Tomb Raider Underworld, HAWX, etc- en dat gaat top!

XP 64-bit is trouwens slechter qua driverondersteuning dan Vista 64-bit, omdat Vista 64-bit wèl algemeen beschikbaar is voor consumenten. XP 64-bit was nooit echt beschikbaar voor consumenten, waardoor de noodzaak tot driverontwikkeling op een laag pitje staat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Het lijk er op in mijn ogen dat Vista x64 tegenwoordig perfect word ondersteund. Ik heb hier meerdere machines draaien met deze software en ik heb nooit problemen gehad om drivers te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:15:
[...]
XP 64-bit is trouwens slechter qua driverondersteuning dan Vista 64-bit, omdat Vista 64-bit wèl algemeen beschikbaar is voor consumenten. XP 64-bit was nooit echt beschikbaar voor consumenten, waardoor de noodzaak tot driverontwikkeling op een laag pitje staat.
Aan de andere kant wordt Server 2003 x64 wel veel gebruikt. XP x64 en 2003 x64 hebben behoorlijk veel gemeen, ze delen zelfs hetzelfde servicepack.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spone schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:10:
Aan de andere kant wordt Server 2003 x64 wel veel gebruikt. XP x64 en 2003 x64 hebben behoorlijk veel gemeen, ze delen zelfs hetzelfde servicepack.
Dat is dus precies de reden waarom driversupport van XP x64 wellicht beter is (afgezien van een budget scanner of printer) van van Vista x64.

Dat driverprobleem is m.i. altijd enorm opgeblazen, voor hardware die na de introductie van x64 XP / 2003 is uitgekomen is altijd een driver. Dus als je hardware jonger is dan 5 jaar gaat het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 20-09 02:23
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:46:

Vista, er vanuit gaande dat je er ook een videokaart in frot die bij de rest van het systeem past. Tenzij je liever geen DX10 ondersteuning wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Wat dan vervolgens wél weer jammer is, is dat Microsofts eigen programma-aanbod niet altijd even goed met XP x64 omgaat. Zo weigert Windows Live Messenger te installeren via die (debiele) installer, een losse .msi gaat wel uitstekend. Of bijvoorbeeld Windows Media Player maakt geen toolbar in de taakbalk aan, omdat het WMP-pakket 32-bit is en de taakbalk 64-bit, en dat dus niet combineert. Workaround is om de 32-bit versie van de shell te pakken en dan werkt het wel, maar toch is het een gemiste kans.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spone schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:08:
Wat dan vervolgens wél weer jammer is, is dat Microsofts eigen programma-aanbod niet altijd even goed met XP x64 omgaat.
Het klopt misschien dat een aantal zaken nog niet helemaal naar behoren functioneert, maar ik vind juist dat MS enorm veel moeite doet om zaken in x64 te doen. Van bijna alle tooltjes is een x64 variant, terwijl het ook prima met x32 zou werken (neem bijvoorbeeld IE).

Veel 3e partijen profiteren, door alleen 32 bits programma's uit te brengen, van de enorm goede x32 compatibiliteit die MS gecreeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerShell 1.0 voor XP x64 sinds vandaag beschikbaar via WU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:51:
XP x64 werkt echt prima. Veel mensen zitten altijd te zeuren over MS, maar ze hebben die Wow64 implementatie echt perfect gedaan. Er is echt geen enkel nadeel om 32 bits apps te draaien t.o.v. een 32 bits OS.

Waar ik me dus echt over verbaas is dat niet meer mensen dit OS draaien. Als je bijvoorbeeld hier kijkt (even Windows version uitklappen):

dan zie je dat maar 1.0% XP x64 gebruikt (en dan tel ik 2003 x64 nog mee).
Loop jij maar eens een computer winkel in en probeer daar XP 64bit te kopen, jammer hebben ze niet.
Bestel maar een leuke computer bij dell/whatever, optie voor xp: ja optie voor xp 64bit, nee jammer.
Van die 1.0% gebruikt waarschijnlijk 0.9% het niet eens legaal. (90% gezien over het 1% geheel natuurlijk :P )

Het is nooit gepromoot (ja 1x door MS toen het net uit was, kon je xp 32bit om laten ruilen voor xp 64bit).
Zelf vind ik het ook een erg fijn OS, drivers zijn er ook vollop voor tegenwoordig, alleen zijn er nog wel eens spellen/applicaties die lopen te bitchen omdat ze zogenaamd niet compatible zijn, dit is meestal te omzeilen omdat ze eigenlijk er gewoon perfect op werken.

Sowieso wordt 64bit nog steeds niet gepromoot terwijl het zo onderhand wel echt nodig is, we naderen het eind het 32bit tijdperk alleen al doordat er maar 4GB geadresseerd kan worden voor alle hardware.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjtristan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 01:59:
Loop jij maar eens een computer winkel in en probeer daar XP 64bit te kopen, jammer hebben ze niet.
Bestel maar een leuke computer bij dell/whatever, optie voor xp: ja optie voor xp 64bit, nee jammer.
Je mag toch gewoon upgraden vanaf een 32 bits XP Pro?

Dus die licentie gebruiken, een CD'tje van XP x64 is vast wel te downloaden op de MS site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 02:17:
[...]

Je mag toch gewoon upgraden vanaf een 32 bits XP Pro?

Dus die licentie gebruiken, een CD'tje van XP x64 is vast wel te downloaden op de MS site...
Jammer genoeg werkt dit alleen bij Vista, bij XP zijn het 2 verschillende licenties. (en dus ook andere keys, bij vista werken ze bij beide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

spone schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:08:
Wat dan vervolgens wél weer jammer is, is dat Microsofts eigen programma-aanbod niet altijd even goed met XP x64 omgaat. Zo weigert Windows Live Messenger te installeren via die (debiele) installer, een losse .msi gaat wel uitstekend. Of bijvoorbeeld Windows Media Player maakt geen toolbar in de taakbalk aan, omdat het WMP-pakket 32-bit is en de taakbalk 64-bit, en dat dus niet combineert. Workaround is om de 32-bit versie van de shell te pakken en dan werkt het wel, maar toch is het een gemiste kans.
Dit is allemaal gefixed in Vista, maar ik ben het wel met je eens hoor ;) Verder zit ik eigenlijk te wachten op WIndows 7 64 bit... ik wil de snelheid die ik nu heb met XP x64 Professional, en de features van Vista (DX 10 etc).

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:02:
ik wil de snelheid die ik nu heb met XP x64 Professional, en de features van Vista (DX 10 etc).
Volgens mij is er, naast DX10/11 en afgezien van een flitsende GUI (waar ik persoonlijk geen behoefte aan heb) tot nu toe weinig "etc" bekend. In het begin zal de ondersteuning van 3e partij software ook matig zijn. Pas na een jaar (bij SP1 ofzo) lijkt het me nuttig om over te stappen (zag je ook bij XP en Vista).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens met Steam dat deze niet verschijnt als ik hem op automatisch opstarten met Windows zet. De "service" draait dan wel maar de interface is er niet.

Ligt dit aan XP x64?

(m.a.w. anderen met x64 hier ook last van?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 12:29 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Is er meer van hauppauge te krijgen qua tvkaart, dan de pvr150-500? Ik ben inde markt voor een HVR ik dacht aan de 3000, maar zo te zien zijn daar geen xp64 stuurprogramma's voor, maar ik kan me vergissen.

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:34:
Is er meer van hauppauge te krijgen qua tvkaart, dan de pvr150-500?
Daar is toch gewoon een XP x64 driver voor?

http://drivers.softpedia....ver-2043241083-beta.shtml

• Sjah
Duh, dat las ik al in de topicstart. Ik heb de pvr 150 niet, maar de pci-fm en daar is niks voor. Mijn vraag was of er drivers voor de hvr3000 zijn, of een andere HVR, zo te zien niet.

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Vervelend dat er nog steeds geen 64bit Flash bestaat... maar er is goed nieuws
Adobe is working on Flash Player support for 64-bit platforms as part of our ongoing commitment to the cross-platform compatibility of Flash Player. We expect to provide native support for 64-bit platforms in an upcoming release of Flash Player following Flash Player 10.
http://kb2.adobe.com/cps/000/6b3af6c9.html

Iemand een ideetje hoe ver ze zijn gevorderd met die nieuwe Flash? Is er al een beta ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door YoG op 20-08-2009 17:53 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Verwijderd

In ieder geval vanaf vandaag een 64-bit WinRAR:

meuk: WinRAR 3.90

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:34:
In ieder geval vanaf vandaag een 64-bit WinRAR:

meuk: WinRAR 3.90
Een 64-bits WinRAR is er anders toch al een tijdje hoor :)

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:58:
Een 64-bits WinRAR is er anders toch al een tijdje hoor :)
Als jij vanaf gisteren een tijdje noemt klopt dat.

Version 3.90

1. WinRAR version for Windows x64 is available. If you use
Windows x64, it is strongly recommended to install 64 bit
WinRAR version. It provides a higher performance and better
shell integration than 32 bit version.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:08:
[...]

Als jij vanaf gisteren een tijdje noemt klopt dat.

Version 3.90

1. WinRAR version for Windows x64 is available. If you use
Windows x64, it is strongly recommended to install 64 bit
WinRAR version. It provides a higher performance and better
shell integration than 32 bit version.
Als je de (bij mij probleemloos functionerende) bètaversies niet meetelt, OK dan heb je gelijk :)

Er zijn al langere tijd bètaversis van 3.90 dus ik draai het al een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ook een 64-bit versie van Chrome :)

http://blog.internetnews....ome-gets-64-bit-vers.html

• JB
  • Laatst online: 20:27

JB

Cédric roelt!

Kent iemand nog meer FTP clients voor x64 behalve Null FTP client en Smart FTP? Kan niet echt iets fatsoenlijks vinden

Mijn boefje is liev!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Filezilla

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

FlashFXP werkt hier prima op xp64

Is er hier iemand bij wie de Asus programmas (zoals EPU 6-engine, AI Suite) wél werken?? Ik heb al veel versies geprobeerd maar geen van allen laten zich instelleren.. dan krijg ik de melding "This is not supported by your model" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook andere versies geprobeerd (bijv. voor Server 2003)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Nope, dan krijg ik dit weer
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/whkzyr.jpg

Epu 6-engine heb ik bij 2003-X64 niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
De TS is alweer van 3 jaar geleden. Bij software staat Photoshop CS4 er niet bij, die is ook 64bit. Vraag me af of niemand dit onderwerp meer boeit. Is een algemeen Xp/7/Vista 64bit topic geen idee? Of een 64 bit software topic. Heb op planet amd64 gekeken op het forum, volgens mij staat daar ook niet echt een uitputtende lijst, het lijkt wel of dit niemand meer interesseert, 32 bit software loopt toch wel. Bij Winrar scheelt het toch met uitpakken, uitpakken ipv 1.50 nu 1.18 (minuten).

Zag verder dat Newsleecher 64 bit versie ook weleens kan komen binnen half jaar. Verder komt 64bit flash bij versie 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:55:
Is een algemeen Xp/7/Vista 64bit topic geen idee? Of een 64 bit software topic.
Lijkt me een uitstekend idee, alhoewel bijna alle software goed loopt op x64 (door wow64). Drivers is een ander verhaal natuurlijk.

XP x64 is i.i.g. een zwaar ondergewaardeerd OS, alhoewel ik niet uitsluit dat het de laatste 2 jaar nog een behoorlijke sprong (voorwaarts) in hoeveelheid gebruikers heeft gemaakt (zijn weinig/geen goede statistieken over, althans niet openbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:31:
[...]

in hoeveelheid gebruikers heeft gemaakt (zijn weinig/geen goede statistieken over, althans niet openbaar).
Xp64, dat heb ik zien staan bij Net applications, maar ik zie het nu niet meer staan. Zij meten browseraandeel zoals je wel weet denk ik, en dus zien ze ook OS-aandeel van de surfers. Daar stond een keer W2003 bij, dat moet xp64 zijn lijkt me. Aandeel: 0.3% ,herinner ik me hopelijk goed, niet echt slecht vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Steam hardware survey zegt er ook wat over:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o5HODOXtb0r65hJTgH415apV/full.png

Vraag me trouwens af hoe ze dan onderscheid kunnen maken tussen XP x64 en 2003 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa dat is wel een bepaalde doelgroep, waaronder veel early adopters zitten vermoed ik, dat zie je ook aan het hoge percentage 7 64 bit gebruikers. Zou weleens willen zien hoeveel van de Vista gebruikers op 64bit zitten, ik denk nog geen 25% wereldwijd. Ms zal die cijfers best wel hebben lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik het gedoe nu een beetje zat ben en ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie stel ik hier toch maar even mijn probleem.
Na lang dubben toch maar besloten XP64 te gaan proberen. Het is geen nieuwe bak en daarom wil ik er het onderste qua performance uit persen, met name bij programma's als Photoshop en Premiere Pro. Vista komt er bij mij niet in, te veel irritante dingetjes en het OS kost zelf al te veel resources (en 7 dus ook).

Alles vrij makkelijk geinstalleerd, zelfs voor m'n 4 jaar oude onboard geluid waren er netjes drivers beschikbaar (na enig zoeken), evenals voor mijn 5 jaar oude videokaart. Whoop. Voor de printer lijkt geen officiele driver voor beschikbaar te zijn maar ik heb nu een beta gevonden. Nog niet getest though.

Maar toen kwam ik bij de drivers voor m'n PCI wireless LAN ontvanger. Ik had 'm (Icidu cheap ass 54g) vrij recentelijk gekocht en het installatieprogramma bleef de drivers maar in de x86 map gooien, dus blijkbaar waren er geen 64 bit drivers. Ook nergens te vinden op internet. De winkel deed niet moeilijk over omruilen dus vandaag de tweede PCI-kaart geprobeerd (Sitecom 300N Wireless PCI card XR). Die leek netjes te installeren, het network utilityprogramma detecteerde ook de aanwezige netwerken wel maar wilde daar met geen mogelijkheid een verbinden mee maken. Ik bellen met de Sitecom hotline; XP64 wordt niet ondersteund en daar hebben zij ook geen oplossing voor.

Een bijkomend probleem is dat al die fabrikanten slecht vermelden of XP64 nou ondersteund wordt of niet. Vaak melden ze iets als 'Windows 2000, XP en Vista (32 en 64 bit)' waarbij onduidelijk is welke versie van wat nou precies supported is, of ze melden het gewoon helemaal niet. Ik ben er nu inmiddels achter dat dat dus meestal betekent dat het alleen om Windows XP 32 bit gaat. Ik heb her en der rondgevraagd naar PCI kaarten die wel gewoon zouden moeten werken (want die ik nu geprobeerd heb zou naar verluid ook moeten werken) maar niemand weet een beter antwoord te verzinnen dan het maar gewoon te proberen.

Ik kan me niet voorstellen dat XP64 gebruikers geen Wireless PCI kaarten in hun computer gebruiken. Zijn er hier mensen die uit ervaring kunnen vertellen welke optie wel werkt (die graag nog te koop is)?

---
Nog iets anders; XP64 detecteert maar 2,75 van m'n 3 Gb RAM, precies evenveel als onder 32 bits XP. Nou heb ik de FAQ er nog eens op nageslagen wat je nodig hebt om 3 of 4 Gb te kunnen benutten:

i) 64bits OS
ii) x86 CPU met 64bits instructieset
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen)
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten)
v) 4GB geheugen installeren

Ik heb een Intel 915P (Grantsdale) chipset. Voor zover ik kan ontdekken support die geen remapping, dus dat zou betekenen dat ik daarom geen 3 Gb zie? Dan nog lijkt 2,75 me een beetje weinig, aangezien ik veel meldingen van andere mensen zie die 3,2 van hun 4 Gb kunnen zien. Ik heb alle reepjes afzonderlijk getest (ook met Memtest) en dan komen ze allemaal netjes aan hun grootte, maar samen komen ze niet verder dan 2,75 Gb. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:45:
Nog iets anders; XP64 detecteert maar 2,75 van m'n 3 Gb RAM, precies evenveel als onder 32 bits XP. Nou heb ik de FAQ er nog eens op nageslagen wat je nodig hebt om 3 of 4 Gb te kunnen benutten: ...
Heb je een onboard graka die wat geheugen opsnoept?

En over die niet ondersteunde drivers. Bij het goedkoopste spul zal het i.d.d. wel eens voorkomen dat XP x64 niet ondersteund wordt. Die paar tientjes (extra) zijn toch ook wel te doen om even een fatsoenlijk kaartje te kopen waarvan je weet dat ie het wel gewoon doet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:56:
Heb je een onboard graka die wat geheugen opsnoept?
Nope, gewoon een GeForce 6600 met 256 MB eigen geheugen. Geen dikke kaart, maar hij zou dus ook geen geheugen weg moeten snoepen. Volgens mij zitten er ook geen mogelijkheden op die kaart RAM geheugen te sharen ofzo.

Everest maakt er ook 2,75 GB van.
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:56:
En over die niet ondersteunde drivers. Bij het goedkoopste spul zal het i.d.d. wel eens voorkomen dat XP x64 niet ondersteund wordt. Die paar tientjes (extra) zijn toch ook wel te doen om even een fatsoenlijk kaartje te kopen waarvan je weet dat ie het wel gewoon doet?
Ik had eerst een cheap ass Icidu 54G kaartje (15 euro), daarvan kan je inderdaad verwachten dat XP x64 niet ondersteund wordt. Nu heb ik dan een Sitecom 300N Wireless PCI card XR (40 euro) wat al een stuk fatsoenlijker kaartje (recent protocol e.d.) is en waarbij ik toch ook wel XP x64 support verwachtte (zou naar verluid ook zo zijn). Ik heb uiteindelijk de Sitecom hotline gebeld en het blijkt dat Sitecom dus helemaal geen XP x64 support, op geen van hun producten, hoe duur of goedkoop ook.

Ik snap dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten, zeker bij een wat minder mainstream OS als XP x64, maar ik krijg nu het idee dat er gewoon nauwelijks supported wireless PCI kaarten zijn. Ik heb nu een kaartje van 40 euro geprobeerd (die ik gelukkig nog mag ruilen) en als het moet wil ik er ook wel 60 euro aan uitgeven, maar dan moet het wel werken. Dat is toch geen onredelijk laag bedrag?
Het helpt ook niet echt dat fabrikanten dus compleet onduidelijk zijn in hun specificaties, vaak melden ze alleen iets als 'geschikt voor Windows 2000, XP en Vista' waarbij dan wel duidelijk is dat voor Vista de 32 en 64 bit versie ondersteund wordt, maar compleet onduidelijk is welke versies van XP ze bedoelen (en het dus vaak alleen 32 bits XP blijkt te zijn).

Edit: Na een beetje spitten lijken de PCI kaarten die gebaseerd zijn op Ralink chips wel x64 compatible te zijn. Op http://ralink.rapla.net/ staat een compatibiliteitslijst waarmee ik misschien een werkende 54G kaart kan vinden. Het liefst zou ik er gelijk een N protocol kaart ingooien, dan hoef ik er tot m'n volgende PC niets meer aan te doen. Weet iemand daar meer van?

Verwijderd

Hehe, eindelijk, ik heb 'm aan de praat gekregen. Het blijkt dat veel Ralink (OEM fabrikant) chipsets compatible zijn met x64 en dan specifiek ook met XP x64. De WL-181 (XR) blijkt dus zo'n Ralink chip (RT2800P) te bevatten, dus ik ben maar eens gaan kijken op de Ralink website. Daar staan tal van generieke drivers op maar die voor de chipset van mij kon ik er niet tussen ontdekken. Uiteindelijk heb ik 'm via een Engelse website kunnen downloaden en voor zover ik kan ontdekken werkt alles zoals het hoort.
Misschien dat alleen de XR (extended range) technologie niet werkt omdat het drivers waren voor dezelfde kaart maar dan zonder XR technologie. Als het blijft werken zoals het nu werkt heb ik daar geen problemen mee, misschien ga ik nog eens op zoek naar de drivers met XR. Zelfs de Wireless Utility is vrijwel exact hetzelfde als die van Sitecom, met het verschil dat deze wél werkt.

Lekkere support van Sitecom dus. De kaart werkt prima op XP x64, alleen zijn ze te belabberd om de juiste driver (die al gewoon geschreven is) mee te leveren of zelfs online te zetten. Mocht iemand de werkende drivers voor XP x64 voor een Sitecom 300N wireless PCI card XR (WL-181 XR) nodig hebben wil ik ze best even online gooien.

Blijft alleen het mysterie van het verdwijnende geheugen over :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ik heb onder andere aan de hand van dit topic een systeem aangeschaft;
Samsung 1TB
Samsung S223B
Antec Three Hundred
AMD Phenom II X4 945
Kingston 4GB
Corsair HX 450W
Asus M4A78-EM
Radeon 4890 SC-Edition

Is het verstandig om hier XP Pro striped version op te installeren? Of is XP 64b het overwegen waard? Ik weet dat ik van de 4GB maar ongeveer 2,7GB overhoudt om mee te werken, maar dat lijkt mij toch meer dan genoeg of niet? En is dit probleem er niet met de 64B versie? Kan je dan wel gewoon 4GB RAM en 1GB VGA-RAM gebruiken?

Ik wil liever niet naar Vista, ben nooit een fan geweest van dat OS, dus ik twijfel eigenlijk tussen XP/XP64/W7 RC/Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Xp64 zou ik wel doen, als je geen setbacks hebt. En anders W7 RTM, over anderhalve maand is die te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:17:
En is dit probleem er niet met de 64B versie? Kan je dan wel gewoon 4GB RAM en 1GB VGA-RAM gebruiken?
Er is absoluut geen enkel probleem met XP x64. Het heeft zelfs meer features van XP Pro (x32) en het is ook nog eens sneller.

Dat van die problemen komt uit de periode rond 2005 toen het net geintroduceerd werd. Blijkbaar blijft zoiets lang hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:17:
Is het verstandig om hier XP Pro striped version op te installeren? Of is XP 64b het overwegen waard? Ik weet dat ik van de 4GB maar ongeveer 2,7GB overhoudt om mee te werken, maar dat lijkt mij toch meer dan genoeg of niet? En is dit probleem er niet met de 64B versie? Kan je dan wel gewoon 4GB RAM en 1GB VGA-RAM gebruiken?

Ik wil liever niet naar Vista, ben nooit een fan geweest van dat OS, dus ik twijfel eigenlijk tussen XP/XP64/W7 RC/Vista
Ik heb na enig twijfelen dan toch de stap gemaakt van XP professional naar XP x64, ik ben net klaar met alles installeren. Ik moet wel zeggen, de bak waarop ik het geïnstalleerd heb is niet zo heel nieuw meer (voor mij wel, een P4 3,2 GHz met multithreading en EM64T en 3 GB RAM). De hoofdoverweging voor mij was dat ik het uiterste uit mijn hardware wil halen door gebruikt te maken van de EM64T mogelijkheden van mijn processor, waarbij ik hoop dat de winst vooral in de toepassingen ligt waarbij je het nodig hebt zoals Photoshop en Premiere Pro (edit: Premiere Pro draait blijkbaar gewoon x86, Photoshop 64 draait heel fijn). Daarom dus de keuze voor XP x64 in plaats van pro.

Vista werkt, maar vind ik op een of andere manier toch iets minder prettig werken. Bovendien telt voor mij het feit dat Vista met gelijke hardware minder loopt (met name op het gebied van RAM heeft het volgens mij meer nodig voor gelijke prestaties). Daarom geen Vista voor mij.
Windows 7 zou nog een optie zijn, maar dat heeft ook meer overhead dan XP (in de laatste benchmarks die ik heb gezien althans, misschien verbeterd dat nog). Als ik 7 nog kon downloaden van Microsoft zou ik misschien een test draaien op een tweede harde schijf, maar ook het idee dat ik in maart weer opnieuw kan beginnen is voor mij niet aantrekkelijk. De kans is reëel dat ik op mijn volgende nieuwe PC wel Windows 7 ga draaien, als ik dan nog niet over ben naar Ubuntu of een variant daarvan waarvan ik binnenkort ga testen of het al een volledige vervanging is voor Windows.
Mijn keuze heeft er deels ook mee te maken dat ik nog twee XP x64 cdtjes had liggen en Windows Vista of 7 niet, al had ik die waarschijnlijk toch wel gekocht als ik echt dat dat het een betere oplossing zou zijn.

Ik moet zeggen, voorlopig bevalt XP x64 wel. Het voelt strak en soepel en misschien zelfs nog wel iets lekkerder dan XP pro, alhoewel dat de impact van een verse install zou kunnen zijn. De drivers waren allemaal redelijk tot goed te vinden, inclusief die van m'n vijf jaar oude videokaart en 4 jaar oude onboard sound. Alleen m'n WLAN kaart leverde echt problemen op; eerst een goedkope geprobeerd (Icidu cheap ass 54G) die gewoonweg niet gesupport werd, daarna een duurdere Sitecom die in eerste instantie leek te werken (installeerde wel maar wilde hoe dan ook geen connectie maken). Sitecom bleek x64 dus ook niet te ondersteunen maar ik heb de kaart uiteindelijk aan de praat gekregen met generieke drivers voor de gebruikte chipset (Ralink chipset, dat merk doet het schijnbaar ook vaak onder x64).
Soms zijn er dus geen officiële drivers maar vaak dan wel generieke en betadrivers die ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

XP64 draait hier ook nog steeds heel goed. Ik evaar zeker wel een snelheidsverschil t.o.v. 32bit. Helemaal met invloedrijke programmas (zoals browser, winrar, antivirus) het gaat allemaal net wat soepeler.
Alleen, het eerste dat mij opviel was dat de muiscursor een beetje hapert bij hoge ram/cpu-belasting. Dit heb ik nooit gehad bij een 32-bits XP.
Hebben meer mensen dit? Ik heb een nogal basic MS Intellimouse Optical

Voor de rest draait al mijn hardware prima, met uitzondering van mijn 3Com TPO-900b NIC.. gelukkig had ik nog een onboard-nic.
Die 3Com was sowieso aan vervanging toe, is bijna 10 jaar oud.. destijds nog van a2000 gekregen bij een kabel-abo

[ Voor 14% gewijzigd door YoG op 05-09-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:34:
XP64 draait hier ook nog steeds heel goed. Ik evaar zeker wel een snelheidsverschil t.o.v. 32bit. Helemaal met invloedrijke programmas (zoals browser, winrar, antivirus) het gaat allemaal net wat soepeler.
Heb je dan 64 bits versies van die programma's of ook gewoon 32 bit? Want dat zijn nou net de programma's waarvan ik 32 bits versies draai. Van Winrar is er nu een 64 bits versie beschikbaar, dat weet ik, maar van m'n antivirus niet (Panda Internet Security), en ik hoor dat Flash in combinatie met een 64 bits browser niet werkt (en dat is mijn ervaring ook in Explorer 64, voor zover ik dat gedraaid heb). Dat is voor mij een goede reden om Firefox 32 te blijven draaien, maar ik ben benieuwd hoe anderen dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, 64 bit browsing is nog steeds iet van de toekomst. En mijn Avira AV is ook 32bits. Enige waar ik 64 biots voordeel van merk is Winrar 64 bits, die is sneller, maarja bij mij pakt NewsLeecher altijd uit. Verder is er niks waarvan ik het 64 bits voordeel zie, photoshop gebruik ik niet om maar wat te noemen. Of noem me wat games waar duidelijk 64 bits aanwezig is... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 06-09-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:32:
Verder is er niks waarvan ik het 64 bits voordeel zie, photoshop gebruik ik niet om maar wat te noemen. Of noem me wat games waar duidelijk 64 bits aanwezig is... :P
Ik gebruik dan wel Photoshop en ik heb het idee dat 'ie bij grote selecties iets soepeler loopt (heb 32 bits ook geprobeerd) maar dat zou ook volledig te wijten kunnen zijn aan het placebo effect. Kan mij het ook schelen, als ik zelf maar geloof dat het soepeler werkt heb ik de winst al binnen :D Bovendien zou het in m'n achterhoofd blijven knagen dat ik de EM64T capaciteiten niet gebruik, want elke procent winst is er een (soms is principieel zijn een hobby op zich :p) .

Viel me wel een beetje tegen dat Adobe hoog van de toren blaast dat Premiere Pro geoptimaliseerd is voor 64-bits systemen en dat er dan gewoon een 32-bits versie geïnstalleerd wordt. Maargoed, Premiere Pro zal ik toch relatief weinig gaan gebruiken, dan liever Photoshop. Ik baal er meer van dat Photoshop m'n GPU niet kan gebruiken voor hardwareacceleratie, maar misschien los is dat nog op met een nieuwe GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
Hoe zit het dan eigenlijk met applicaties die SP3 vereisen normaal gezien? aangezien 64bit maar tot SP2 gaat toch?

Ben aan het denken of voor windows 7 pro RTM 64bit te gaan of voor windows xp 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:45:
Maar toen kwam ik bij de drivers voor m'n PCI wireless LAN ontvanger. Ik had 'm (Icidu cheap ass 54g) vrij recentelijk gekocht en het installatieprogramma bleef de drivers maar in de x86 map gooien, dus blijkbaar waren er geen 64 bit drivers. Ook nergens te vinden op internet. De winkel deed niet moeilijk over omruilen dus vandaag de tweede PCI-kaart geprobeerd (Sitecom 300N Wireless PCI card XR). Die leek netjes te installeren, het network utilityprogramma detecteerde ook de aanwezige netwerken wel maar wilde daar met geen mogelijkheid een verbinden mee maken. Ik bellen met de Sitecom hotline; XP64 wordt niet ondersteund en daar hebben zij ook geen oplossing voor.

Een bijkomend probleem is dat al die fabrikanten slecht vermelden of XP64 nou ondersteund wordt of niet. Vaak melden ze iets als 'Windows 2000, XP en Vista (32 en 64 bit)' waarbij onduidelijk is welke versie van wat nou precies supported is, of ze melden het gewoon helemaal niet. Ik ben er nu inmiddels achter dat dat dus meestal betekent dat het alleen om Windows XP 32 bit gaat. Ik heb her en der rondgevraagd naar PCI kaarten die wel gewoon zouden moeten werken (want die ik nu geprobeerd heb zou naar verluid ook moeten werken) maar niemand weet een beter antwoord te verzinnen dan het maar gewoon te proberen.

Ik kan me niet voorstellen dat XP64 gebruikers geen Wireless PCI kaarten in hun computer gebruiken. Zijn er hier mensen die uit ervaring kunnen vertellen welke optie wel werkt (die graag nog te koop is)?
Je moet ook niet kijken naar de fabrikant van de kaart, maar van de "chip" die op de kaart zit.
Op veel wireless pci kaarten zit namelijk een Ralink rt2500 chip, hiervoor zijn gewoon xp 64bit drivers te vinden.
Nog een voorbeeldje was dat ik webcam drivers (voor win2000) voor mn webcam zocht, de fabrikant van mijn laptop had ze niet. (cam was integrated)
Toen ging ik bij de fabrikant van de webcam kijken, deze drivers ondersteunde win2000 ook niet.
Maar nu komt het leuke, Lenovo gebruikte dezelfde webcam een aantal van hun laptops, welke dus wel support had voor win2000, hierdoor kon ik dus toch die webcam gebruiken.

Zo zie je maar weer dat je verder moet kijken dan dat je neus lang is als je naar drivers zoekt voor een verouderd/niet veel gebruikt OS.
Sweex drivers werkte voor mijn conceptronic wireless pci kaart en andersom :).
Ik bijna wel zeker dat je goede drivers kan vinden voor je Wireless pci kaart, vogel gewoon even uit welke chip de kaart echt gebruikt ;). (dit kan door op de chip kijken of naar device id's zoeken e.d.)
Wie zoekt zal vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:03:
Hoe zit het dan eigenlijk met applicaties die SP3 vereisen normaal gezien? aangezien 64bit maar tot SP2 gaat toch?
Dat zit goed want XP x32 heeft niets te maken met XP x64 (dus de respectievelijke SP2's ook niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:40:
[...]

Dat zit goed want XP x32 heeft niets te maken met XP x64 (dus de respectievelijke SP2's ook niet).
Inderdaad, het is gebaseerd op een andere kernel dus zijn de SP's vergelijkbaar met die van server2003 en niet xp 32bit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjtristan schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:24:
Zo zie je maar weer dat je verder moet kijken dan dat je neus lang is als je naar drivers zoekt voor een verouderd/niet veel gebruikt OS.
Sweex drivers werkte voor mijn conceptronic wireless pci kaart en andersom :).
Ik bijna wel zeker dat je goede drivers kan vinden voor je Wireless pci kaart, vogel gewoon even uit welke chip de kaart echt gebruikt ;). (dit kan door op de chip kijken of naar device id's zoeken e.d.)
Wie zoekt zal vinden!
Ja, als je naar boven leest zie je dat ik mijn detectivehoed ook al op had gezet. Het was voor mij even een stukje steile leercurve maar toen ik alles aan het werk had was ik ook best trots op mijzelf dat ik de boel aan de praat had gekregen :) (mijn begrip van het hoe en wat van computers is ook enorm gegroeid, een leuke bijkomstigheid) Het enige is dat ik nu waarschijnlijk de XR functionaliteit van m'n wireless card niet kan gebruiken omdat het drivers zijn van een model zonder XR, maar goed, daar kan ik wel mee leven. Misschien dat ik voor de sport nog eens een keer drivers ga opsporen die dat ook hebben, maar voorlopig vind ik het wel prima zo want het werkt allemaal best.
Als je eenmaal de smaak te pakken hebt en snapt hoe je moet zoeken gaat het allemaal ineens niet zo moeilijk meer. Je moet inderdaad even goed op zoek in de internetjungle naar de juiste bestandjes :D

Het hielp trouwens wel heel erg dat ik de wireless card in een winkel (MyCom) had gekocht die niet moeilijk deed over ruilen omdat er geen ondersteuning was of ik die niet kon vinden, anders wordt het toch wel een minder leuke hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerden: hier kan je hem (blijkbaar nog gewoon) kopen:

http://www.g2play.net/sto...ion-Digital-Download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een enorme schop :)

Iemand heeft mij gevraagd om XP 64 op 3 pc's te installeren. Het zijn machines met 12GB en er draait software op die helaas niet werkt op nieuwere Windows versies.

Hij heeft 3 retail Windows XP gekocht, maar daar zit alleen 32bit in. Kan ik nu een willekeurige X64 ISO downloaden en die keys gebruiken? Of heeft XP x64 zijn eigen keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 20-09 02:23
Die heeft, in tegenstelling tot Vista en 7, haar eigen keys helaas.

Werkt die software niet in XP mode onder 7? Ben zelf blij verrast door die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toendertijd 2 maal XP gekocht, waarbij de 32-bits versie netjes met de 64-bits versie gebundeld zat. Ze wilden die laatste geloof ik erg graag pushen, want alles had gewoon eigen keys.

Het is natuurlijk handiger om ook daadwerkelijk 64-bits te kopen als je dat nodig hebt, nu moet je toch weer een gemankeerde oplossing gaan verzinnen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste