[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 26.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 09:29:
Nadat ik IE 7 had geinstalleerd, heb ik gewoon op www.adobe.nl "get flashplayer" gekozen, niks geen problemen... hij doet het gewoon bij mij hoor.
Bij werkt het absoluut niet. In de 32 bit versie wel maar in 64 bit nog steeds niet.
Weet iemand hier hoe het staat met de x64 versie van Gnash. Ik heb er naar gezocht maar niets gevonden...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn er tweakers die onder x64 wel eens de volgende foutmelding krijgen:
code:
1
2
3
STOP 0x000000D1 (parameter1, parameter2, parameter3, parameter4)
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Filename: tcpip.sys

Volgens de GoT faq is dit een software probleem. Volgens de Microsoft Knowlegde Base komt dit doordat een netwerkinstelling wordt veranderd en er een bepaalde actie wordt uitgevoerd die voor een BSOD zorgt. Bij mij is het meestal vlak na het opnieuw opstarten. Vlak voor dat de pc uitging, is het maximum aantal tcp/ip verbindingen bereikt. Misschien heeft dit er iets mee te maken.

De belangrijkste vraag is echter: Hoe los je dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Voor de mensen die PHPx64 draaien. Versie 5.2.0 is beschikbaar (al sinds 5 november):
http://www.fusionxlan.com/PHPx64.php

Verwijderd

VLC Video Lan Player. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knight-Rider
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 19:19
Hallo allemaal.
Is het al verstandig Windows XP X64 te instaleren.
Nu X64 al een tijdje uit is wilde ik hem ook eens proberen, nu ik ook een 64 bit processor heb.
Zijn alle programma's nu ook in x64 te instaleren ?
Ik ga het in ieder geval proberen op een apparte schijf en ik zie wel of al mijn programma's die ik
altijd gebruik ook werken onder Win Xp X64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Alles wat ik doe onder x86 kan ik nu ook onder x64, dus voor mij zijn er in ieder geval geen limitaties meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zometeen graag windows xp x64 installeren maar ik heb een draadloze verbinding voor internet via een Levelone WNC-0301USB adapter. Helaas kan ik hier geen 64 bit driver voor vinden!
Is dit op een of andere manier op te lossen of moet ik dan speciaal voor windows x64 een ander adapter kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

dr snuggles schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:45:
Zijn er tweakers die onder x64 wel eens de volgende foutmelding krijgen:
code:
1
2
3
STOP 0x000000D1 (parameter1, parameter2, parameter3, parameter4)
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Filename: tcpip.sys

Volgens de GoT faq is dit een software probleem. Volgens de Microsoft Knowlegde Base komt dit doordat een netwerkinstelling wordt veranderd en er een bepaalde actie wordt uitgevoerd die voor een BSOD zorgt. Bij mij is het meestal vlak na het opnieuw opstarten. Vlak voor dat de pc uitging, is het maximum aantal tcp/ip verbindingen bereikt. Misschien heeft dit er iets mee te maken.

De belangrijkste vraag is echter: Hoe los je dit op?
Heb deze foutmelding volgens mij gisteren opgelost door de drivers van mijn Marvell Yukon te updaten. De versie op de CD van het moederbord (PL5D2) was uit 2005 ergens.

Maar bij mij verschilde de blauwe schermen ook nog wel eens; ntfs.sys, kernel32.exe, stop 0007, stop 0008 etc.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knight-Rider
  • Laatst online: 27-08 19:19
Kaspers schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:44:
Alles wat ik doe onder x86 kan ik nu ook onder x64, dus voor mij zijn er in ieder geval geen limitaties meer..
Nou ik kom er toch nog wat tegen die niet werken onder x64.
Zoals O&O Defrag e.c.t
Nu XP x64 al dik een jaar bestaat en dan nog programma updates komen waar nog steeds geen x64 support voor is.
Had ik wel verwacht dat die programmas die nu nog niet draaien op x64 al wel gedacht hadden om het te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Beste Tweakers, ik heb mij helemaal een ongeluk gezocht naar dit antwoord, zowel op GoT als op Google, als microsoft Knowledgebase, Forums, you name it..

Ik heb een heel specifiek probleem met XP 64 en een Nforce3 mobo, zo ongeveer alles geprobeerd wat ik kon vinden
Wanneer ik windows xp pro 64 bit installeer, (ik heb meerdere beta builds, en release versies geprobeerd) dan krijg ik een BSOD bij het "finding and installing additional hardware/IDE drivers" gedeelte van de install, hieronder leg ik uit met welke hardware combinaties en oplossingen ik het geprobeerd heb.

De precieze adressen en melding weet ik niet zo uit mn hoofd, maar het geeft niet aan welke driver er niet geladen kan worden O.I.D.

Ik heb een AMD64 3700 SanDi
2048 OCZ gold 4400 (hetzelfde gehad met 1 gig twinmos 3500)
IDE ATA (normale flatcable zooi) 80 GB Maxtor en 200 GB Samsung, op beide geprobeerd
X800 pro flashed naar xt (ook in pro periode geprobeerd)
SB Audigy zs (ook met een sb live 5.1 gehad)
en een DFI NForce 3 250 GB mobo
PSU is ThermalTake Xaser purepower 480W

Vista 64 en XP 32 installeren zonder problemen, ook heb ik geprobeerd met F6 de RAID en IDE drivers te installeren van nforce, allemaal zonder effect.. ik heb echt géén idee meer hoe ik het werkend kan krijgen, terwijl ik toch graag gebruik wi maken van mn 64 bit cputje.. vista 64 loopt heel erg lekker en stabiel, maar ik kan geen geluid eruit krijgen, dus dan liever xp.
(óf iemand wil me helpen aan een driver die mijn geluidskaart wél herkent in vista.. maar dat zal best moeilijk worden)
Het lijkt mij dat er dus iets met de standaard nforce IDE drivers van windows is waardoor het niet zo lekker loopt.. maar hoe is dat te omzeilen? :(

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Knight-Rider schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:17:
Zoals O&O Defrag e.c.t
Nu XP x64 al dik een jaar bestaat en dan nog programma updates komen waar nog steeds geen x64 support voor is.
Had ik wel verwacht dat die programmas die nu nog niet draaien op x64 al wel gedacht hadden om het te updaten.
Soms moet je gewoon alternatieven zoeken, je kunt wel lekker wachten op x64 updates, maar als de fabrikant van dat stukje software daar geen goud in ziet, schiet je niks op.

Alternatieven voor een defragmentatieprogramma zijn er genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 16:52

tweakraiser

I have such sites to show you

Zeau, net XP Pro x64 geinstalled.

Wat een verademing... Photoshop (CS2) is duidelijk een stuk sneller en voelt gewoon goed aan, dat is meestal zo bij een "verse installatie" , maar toch.

ik stuit alleen op een probleem bij tiny firewall x64, ik kom simpel weg niet in windows na dat ik deze firewall geinstalled heb. Ik draai nu Ghostwall, maar dat is niet echt de "je van het" firewall.

Iemand suggesties voor een goede firewall, liefst native x64 natuurlijk :P.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Windows Firewall

Doet wat hij moet doen IMO, netjes een pop-up als een programma access wil e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Ik installeer Nforce 6.25 (win64) voor de moederborddrivers. Dit zijn Nforce4 drivers. Misschien zijn er ondertussen weer nieuwe Nforce 4 drivers uit, die kan je dan ook proberen.

This nForce WinXP 64-bit driver package contains the below components:
Audio driver version 4.55
Audio utility version 4.50
Ethernet NRM driver version 4.52
Network management tools version 4.52
GART driver version 4.34
SMBus driver version 4.45
Installer version 4.58
WinXP IDE 2.7 driver version 4.68

Ik heb ook een Nforce 3 en alles werkt naar behoren. Heb 7 (en soms meer) harde schijven eraan hangen, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28
Knight-Rider schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:17:
[...]
Zoals O&O Defrag e.c.t
Als je op http://www.oo-software.com/en/products/oodefrag/ kijkt, dan zie je dat O&O Defrag gewoon 64 bit support. Draait bij mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Rainmaker schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:12:
[...]

Heb deze foutmelding volgens mij gisteren opgelost door de drivers van mijn Marvell Yukon te updaten. De versie op de CD van het moederbord (PL5D2) was uit 2005 ergens.

Maar bij mij verschilde de blauwe schermen ook nog wel eens; ntfs.sys, kernel32.exe, stop 0007, stop 0008 etc.
Ik quote mezelf even :)

Probleem is nog niet helemaal opgelost. Ik krijg KERNEL_STACK_IN_PAGE_ERROR 0x000007. Error in ntfs.sys. Nu blijft de foutmelding in ieder geval iedere keer hetzelfde.

Lijkt wel minder geworden sinds de update van de drivers, maar na ongeveer een uur of wat krijg ik een blauw scherm. Ook het uitschakelen van het realtek control center lijkt een paar minuten te schelen. Ik kan de volledige dump wel een keer posten, als het iemand interesseert, of iemand hier weet hoe hij / zij dit moet lezen.

dr snuggles: wat voor (verdachte) hardware? Bij mij:
Realtek onboard audio (CS4244 uit mn hoofd)
ITE 8211 IDE controller
Marvell Yukon onboard netwerk kaart

Schijven hangen allemaal aan de IDE controller (SATA controller wordt niet gebruikt). Schijf is in de 64bit setup van Windows geformateerd). 2 Maxtor DiamondMax 10 schijven; 200 en 250 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Rainmaker schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:13:
[...]

Probleem is nog niet helemaal opgelost. Ik krijg KERNEL_STACK_IN_PAGE_ERROR 0x000007. Error in ntfs.sys. Nu blijft de foutmelding in ieder geval iedere keer hetzelfde.

Lijkt wel minder geworden sinds de update van de drivers, maar na ongeveer een uur of wat krijg ik een blauw scherm. Ook het uitschakelen van het realtek control center lijkt een paar minuten te schelen. Ik kan de volledige dump wel een keer posten, als het iemand interesseert, of iemand hier weet hoe hij / zij dit moet lezen.

<knip>

Schijven hangen allemaal aan de IDE controller (SATA controller wordt niet gebruikt). Schijf is in de 64bit setup van Windows geformateerd). 2 Maxtor DiamondMax 10 schijven; 200 en 250 GB
Na een berg googlen en een herinstalatie ben ik erachter:

Herinstalatie helpt NIET
De STOP fout KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR (0x000007A) geeft aan dat er een fout is opgetreden in het lezen van de swap file. Windows verwacht iets, maar krijgt niets.
De 2e parameter achter de stop (de stop error staat in formaat STOP <code> (<paramater1>, <parameter2>, <parameter3>, <parameter4>)) gaf bij mij 0x000002A, wat zou betekenen dat Windows de swap niet kan lezen omdat de harde schijf niet meer gedetecteerd wordt.

Meerdere checkdisks / virusscans leverde niets op. Dit liet me wederom vermoeden dat er iets mis was met mijn befaamde IT8211F IDE controller.

Ik heb nu de driver van de IT8212 gedownload en geïnstaleerd en heb gisteren de computer 3 uur laten draaien, zonder STOP fout.

Dus: gebruik je een ITE8211F controller onder X64, gebruik dan de driver voor de IT8212 (te vinden op www.ite.com.tw). Het apparaat komt verkeerd in apparaatbeheer, maar het werkt prima.

offtopic:
Toch grappig; onder linux heb je alleen de 821x driver, die zowel op de 8211 als de 8212 werkt. Ben benieuwd waarom ze in Windows dan 2 drivers uitbrengen en vooral, waarom deze verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rainmaker op 26-11-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11
Even wat updates voor de startpost die ik tegen kwam:

Nieuwe url voor Process Explorer: http://www.microsoft.com/...eads/ProcessExplorer.mspx

En de link naar de amd64 driver tabel klopt niet: http://00.html/?redir=IEGFC07

Wat het wel moet zijn weet ik helaas ook niet, maar de TS ongetwijfeld wel.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offensive1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06-2022
Is iemand al tegen gekomen met Windows XP 64 bit dat als je dvds afspeelt dat de pc dan na het afsluiten van desbetreffende programma (powerdvd, windows mediaplayer 10, Powercinema) helemaal bevriest. Dat ctrl + alt + delete niet meer werkt, muis niet en hij schrijft ook geen logs weg daardoor.
Mocht iemand het tegengekomen zijn is er een oplossing voor want dit is het enigste wat ik niet aan de praat heb gekregen.

Edit: Ik heb het zelf al gevonden, me audio drivers schijnen het probleem te verzorgen.

[ Voor 9% gewijzigd door offensive1985 op 01-12-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

tweakraiser schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:30:
Zeau, net XP Pro x64 geinstalled.

Wat een verademing... Photoshop (CS2) is duidelijk een stuk sneller en voelt gewoon goed aan, dat is meestal zo bij een "verse installatie" , maar toch.

ik stuit alleen op een probleem bij tiny firewall x64, ik kom simpel weg niet in windows na dat ik deze firewall geinstalled heb. Ik draai nu Ghostwall, maar dat is niet echt de "je van het" firewall.

Iemand suggesties voor een goede firewall, liefst native x64 natuurlijk :P.
Avast al geprobeerd?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Gebruik Outpost van Agnitum (www.agnitum.com), verreweg de beste firewall die er is IMO. Ben er beta tester van en ben er meer dan tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Laatst online: 20-09 16:52

tweakraiser

I have such sites to show you

The__Virus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:16:
Gebruik Outpost van Agnitum (www.agnitum.com), verreweg de beste firewall die er is IMO. Ben er beta tester van en ben er meer dan tevreden over!
Goed plan, ik ga het proberen.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offensive1985
Heeft iemand nog ouwe x64 bit realtek drivers want de nieuwe drivers zijn volgens mij niet helemaal goed getest door realtek want telkens als ik een dvd afspeel zowel op x64 als op 32 bit slaat me pc vast na het afsluiten van powerdvd en dat is dus met versie 3.95. Dus heeft iemand bijvoorbeeld nog versie 3.79 want daarvan weet ik zeker dat ze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offensive1985 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:30:
Heeft iemand nog ouwe x64 bit realtek drivers want de nieuwe drivers zijn volgens mij niet helemaal goed getest door realtek want telkens als ik een dvd afspeel zowel op x64 als op 32 bit slaat me pc vast na het afsluiten van powerdvd en dat is dus met versie 3.95. Dus heeft iemand bijvoorbeeld nog versie 3.79 want daarvan weet ik zeker dat ze werken.
Hoeveel seconden denk je zelf dat het kost om deze te vinden?

Ik denk minder dan 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offensive1985
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:39:
[...]

Hoeveel seconden denk je zelf dat het kost om deze te vinden?

Ik denk minder dan 10...
Bedankt voor je nuttige reactie dacht dat ik hier wel normale reacties zou krijgen maar zo te zien zitten er nog steeds rotte appels tussen zoals jij :X. Maar goed ik zoek zelf dan wel gewoon verder als er dan toch geen normale reactie kan komen of hulp geboden wordt.

[ Voor 55% gewijzigd door offensive1985 op 02-12-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11
offensive1985 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:46:
[...]
Bedankt voor je nuttige reactie dacht dat ik hier wel normale reacties zou krijgen maar zo te zien zitten er nog steeds rotte appels tussen zoals jij :X. Maar goed ik zoek zelf dan wel gewoon verder als er dan toch geen normale reactie kan komen of hulp geboden wordt.
Nou...nou..nou....ff rustig jah. Heb je al via filesharing programma's op AP_A379(.exe) gezocht? Via google is hij redelijk moeilijk te vinden iid geval. Bijna alle mirrors zijn down waar AP_A379.exe op staat.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

offensive1985 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:46:
[...]
Mocht je hem zelf vinden post ook hier de link ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Iemand al xp64 op een P5B Deluxe draaien? Ik heb wat problemen met de HD audio driver. Asus heeft wel een driver maar die wil niet instaleren omdat er iets anders mist?

EDIT, het antwoord is: Windows Update! (die heeft een update voor de HD AUU audio driver)

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 12-01-2007 11:37 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet ik als noob met straks een nieuwe 64x2 3800+je
niet aan een nieuwe os beginnen :)

Was benieuwd of het veel verschil zou uitmaken. Maar voor het standaard werk voldoet xp normaal wel lees ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 23:16
Dit topic word niet meer bijgewerkt lijkt het ?

Wel jammer want ik heb gisteren de overstap gemaakt naar xp64 .

Mischien een beetje laat maar ja ik ben niet echt een beta tester :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Heb een probeer versie van O&O Defrag Pro 8.6.2336 gehaald maar die zecht dat hij niet op XP64 kan worden geinstalleerd .

De op heeft hem wel in het lijstje staan van programmas die op 64 moeten werken zo wat doe ik niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt in het algemeen je overstap?
Ik sta namelijk op het punt op over te stappen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Probeer anders even versie 8.5, want die is wel x64 compatible.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

Ik maak mij echt zeer veel zorgen om hardware support.
Een driver voor een 64-bit OS moet blijkbaar ook 64-bit zijn.
Kan het echt niet geemuleerd worden ofzo?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Dat valt wel mee. Voor de meeste hardware is er x64 supported drivers. Ook wat betreft software zie ik steeds meer releases die ook onder xp64 draaien, helaas is dit wel nog vrij mager. Zie bijv. Antivirus- en firewall-progs die onder xp64 kunnen draaien. Hoop dat daar nog wel verbetering in komt, want ben zeker nog lang niet van plan om Vista aan te schaffen. Aangezien dat nog geen vooruitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Is driver support in Vista x64 wel beter geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:22
Ik hoop eigenlijk dat Vista drivers ook nuttig zijn voor XP64.. iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 22:29
Vista heeft een ander driver systeem, dit gaat waarschijnlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:26:
Hoe bevalt in het algemeen je overstap?
Ik sta namelijk op het punt op over te stappen :).
Primma :)

Het draait als een speer en alle drivers zijn er ook .
En ik ontdek net dat windows update iets nieuws heeft gevonden .

Service Pack 2 for Windows XP Professional, x64 Edition

Hij is het nu aan het installeren : Is wel 350 mb maar gaat gewoon via windows update .

Hoe dan ook het draait als een speer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 16:25
ScuL schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:39:
Ik hoop eigenlijk dat Vista drivers ook nuttig zijn voor XP64.. iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
De Vista x64 drivers voor mijn microsoft wireless bleutooth muis en keyboard werken als een zonnetje op XP x64 !
IntelliType Pro en IntelliPoint, zie http://www.microsoft.com/...andkeyboard/Download.mspx

Mogelijk is er dus wel voordeel te behalen met de Vista x64 drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Heb tot nu toe 2 groote problemen gehad in XP64 .

1 .
Kaspersky anti-virus installeerd een driver die echt je hele internet blockeerd en overhoop gooit .
Maar ook goed nieuws :) Je moet hem gewoon even disabellen en alles werkt weer .

Je kunt hem vinden onder je LOCAL AREA CONECTION PRPERTIES >>>------>

Driver naam : Kaspersky anti-virus NDIS Filter

2.
Na een nieuwe instal van XP64 gaat het wel een tijdje goed maar dan ineens staan er uitroeptekens bij al mijn cd rom spelers.
Het maakt ook niet uit of ik er nu een andere in doe of er 1 bij inzet of verwijder het probleem blijft .

De melding is :
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Nadat ik De complete installatie van DivX Pro 6.5 for Windows heb verwijderd zijn ineens mijn CD ROM Spelers weer terug !

De oplossing is :) Doe een custum instal en Installeer alleen de DivX 6.5 Codec en laat de rest weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Ik snap niet wat iedereen moeilijk doet over die drivers, ik heb een nieuwe pc gekocht en hierbij gewoon xp64 geinstalleerd en qua drivers en dergelijke heb ik totaal geen problemen gehad..
het enige is, is dat ie zo af en toe eens even een seconde hangt ofzo, heel vreemd is dat en dan vraagtie ook vaak om meer virtual memory terwijl ik er 2gb geheugen in heb zitten, vraag me af waar dit aan ligt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Da-WiZZy0n schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 01:12:
Ik snap niet wat iedereen moeilijk doet over die drivers, ik heb een nieuwe pc gekocht en hierbij gewoon xp64 geinstalleerd en qua drivers en dergelijke heb ik totaal geen problemen gehad..
het enige is, is dat ie zo af en toe eens even een seconde hangt ofzo, heel vreemd is dat en dan vraagtie ook vaak om meer virtual memory terwijl ik er 2gb geheugen in heb zitten, vraag me af waar dit aan ligt :s
Mischien moet je een swapfile/pagefile aan doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
mmxmmx schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 01:18:
[...]

Mischien moet je een swapfile/pagefile aan doen .
dat IS toch het virtueel geheugen? dat staat nu op system managed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb ook maar even SP2 geinstalleerd. Merk nu niet echt een verschil.
Weet iemand wat de verbeteringen zijn in SP2 of is het gewoon zooi patches?

Edit: het is hier te vinden maar ik zie er niet veel boeiends tussen staan...

[ Voor 34% gewijzigd door Deddiekoel op 17-03-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 19:36
ik bookmark even...mn school is eindelijk aangesloten voor MSDN 8) dus ik ga nu ook XP64 draaien.
hoe zit dat met games zoals CNC3 en stalker en FM06 ? moet je daar een apparte 64bit versie voor hebben of past die zichzelf aan aan je besturingssysteem. :z

[ Voor 44% gewijzigd door FDMK op 11-04-2007 11:39 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Je kunt alle games gewoon spelen op XP64, in elk geval CnC3 en S.T.A.L.K.E.R. kan ik je verzekeren dat ze onder XP64 draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hoe is de driver support voor Vista x64 eigenlijk? Is die even goed als voor x32 of slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Heb het idee dat daar geen tot weinig verschil tussen zit. Maar deze vraag zou je eigenlijk beter in de Vista topic moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Hoewel ik nog altijd niet mijn 'oude' webcam aan de praat heb :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 19:36
welke webcam heb je ? logitech messenger oid..want die heb ik ook en ik gebruik m voor de mic die erop zit. Daar hangt mn overstap nu even op.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Ja ik heb ook een nieuwe webcam moeten kopen :)
Alle webcams van logitech werken op XP64 voor zo ver ik weet .

Heeft iemand deze driver al geprobeerd ?

10109-xp-64bit-[Guru3D.com]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
10109-xp-64bit-[Guru3D.com] lijken mij net 100 punten trager in 3D Mark 2005 Ten opzichte van : 10095-xp64-[Guru3D.com]

Maar de 10109-xp-64bit-[Guru3D.com] zijn wel WHQL tja .

O ja en ze zijn niet voor de 8800 .
Ze werken iniedergeval goed tot nu toe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29
ik heb nu windows xp x64 pro. in het engels
en nu wil ik via ebay een multi user interface pakket kopen (2e hands)
maar is er een x86 versie en een x64 of is 1 version for all ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
MUI is toch dat je Windows in een andere taal krijgt? Voor x64 is die er in elk geval niet in het Nederlands! Daar is wat verwarring over geweest en hij leek te bestaan op de website van microsoft, maar dit was niet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie krijgt bij z'n succesvolle x64 installatie incl SP2 installatie plots na enige tijd de volgende error wanneer je probeert om windows update te draaien ?!

-Windows Update has encountered an error and cannot display the requested page.

(Let op ik heb ALLE oplossingen voor x86 XP geprobeert die op Tweakers.net te vinden zijn (en dat zijn er nogal wat..)
Tevens ben ik nu al vanaf 8 uur vanavond bezig en begin ik wanhopig te worden..
Dit probleem had ik namelijk een maand geleden ook al en "toevallig" dat ik een clean install moest doen omdat er hardware problemen waren.
En verdomd het gedoe is weer terug...
Let op !! er staat bij mij géén error code ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te lezen: maar waar is die workaround dan? Zit zelf te dubben om over te stappen op xp pro 64-bits maar kan nergens vinden hoe ik CS 2.3 aan de praat kan krijgen. Graag meer info.
Speed_Sheep schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:31:
[...]

Kun je een voorbeeld programma noemen?

Ik draai nu meer dan een half jaar Windows XP x64 en heb alleen gehad dat Adobe Creative Suite 2 standaard niet installeren wilde, omdat hij C:\Program Files(x86)\Adobe\... een verkeerd karakter zag, maar daar was wel een workaround voor.

Eindelijk een officiele Konica Minolta Magicolor 2400W printer driver:
http://crm01.konicaminolt...rid=41256849005CE173&sub=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 16:29
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:07:
Leuk om te lezen: maar waar is die workaround dan? Zit zelf te dubben om over te stappen op xp pro 64-bits maar kan nergens vinden hoe ik CS 2.3 aan de praat kan krijgen. Graag meer info.
3 seconden op google, en gevonden :)
Je moet gewoon de directory waarnaar je CS2 installeert veranderen in C:\Progra~2\Adobe\...
Of je kan ook CS3 kopen (wat ze natuurlijk liever hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm lui'tjes hoe herinstalleer ik de standaard geïnstalleerde audio codes die bij een voltooide installatie van 64bit XP aanwezig zijn ?!!
Ik had geluid gelazer met F.E.A.R en heb toen o.a Microsoft ADPCM Audio Codec en IMA ADPCM Audio Codec verwijderd.
Maar het herinstalleren van de mmdriver.inf in system32 lukt niet onder het mom van niet compatible :S
Nu heb ik op zich helemaal geen audio problemen door het ontbreken van de bewuste codecs mede dankzij Ace Mega codecs pack ?!
Maar toch wie het weet mag het zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:26

Pronk

Koffie?

Vraagje: Ik wil een bluetooth USB dongle gaan kopen. Gaat dat altijd goed met WinXP x64? Of moet ik dan een specifiek merk en type dongle kopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Pronk op 13-06-2007 09:42 ]

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef die topic een schop

*trap

Ik heb naast mijn Vista Home Premium 32-bits een aparte partitie aangemaakt om de Windows XP 64-bitter te testen en ik kwam hierop uit:

1. Alle drivers voor mijn hardware was veel werk. Wat een klus om enkel de Catalyst te downloaden :) Derest uit de doos herkent.

De nieuwste Catalyst 7.6 werkt goed met de 64-bitter. Wel eerst de laatste updates van dotnet downloaden.

Het verschil tussen UT2004 in Windows Vista of UT2004 onder X64 mét de 64-bits patch van UT2004. Een wereld van verschil en het spel loopt nu sinds lange tijd op de hoogst mogelijke settings -vloeiend-

Nu het spel Lord of the Rings met The Battle for middle-earth II. Ik moest een DX9 bibliotheek in de Windows/system directory zetten eer het spel wilde opstarten, maar verder loopt ook dit spel heel goed.

Het gata om d3dx9_27.dll de 32-bits versie

Aquamark wilde helemaal niet opstarten en derst moet ik nog installeren want zo ver ben ik nog niet :)

Qua geheugenverbruik is het vergelijkbaar met Vista 32-bits, alleen werk je hier met 64-bits software...

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07265/Knipsel.PNG

Even een game gespeeld >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net over gestapt van Windows XP 32bit naar 64bit, aangezien ik 4GB ram heb. Alleen nu zit ik met een probleem, mijn microfoon functie werkt in geen enkel programma. Ik heb Ventrilo 2.1, Skype en zelfs de Windows Recorder geprobeerd, maar ik krijg er geen geluid uit. Nu vroeg ik me af of dit een bekend probleem is met Winxp 64?

Ik gebruik een SB X-FI Fatality en heb de nieuwste drivers geinstalleerd.
Uiteraard staat in de volume panel, onder recording de microfoon geselecteerd en op max volume...
Als ik onder Playback de microfoon ook aan zet hoor ik me zelf echter wel, de microfoon werkt en is dus goed aangesloten...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er sowieso iemand waarbij zijn microfoon wel werkt onder XP 64 bit? En heb je toevallig ook een X-Fi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 01:48:
Wie van jullie krijgt bij z'n succesvolle x64 installatie incl SP2 installatie plots na enige tijd de volgende error wanneer je probeert om windows update te draaien ?!

-Windows Update has encountered an error and cannot display the requested page.

(Let op ik heb ALLE oplossingen voor x86 XP geprobeert die op Tweakers.net te vinden zijn (en dat zijn er nogal wat..)
Tevens ben ik nu al vanaf 8 uur vanavond bezig en begin ik wanhopig te worden..
Dit probleem had ik namelijk een maand geleden ook al en "toevallig" dat ik een clean install moest doen omdat er hardware problemen waren.
En verdomd het gedoe is weer terug...
Let op !! er staat bij mij géén error code ..
Autopatcher :+

Gaat perfect hier

PS: Autopatcher is niet illegaal en de Juni release voor X64 staat er al en de Softpedia mirror is vlug.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ben jij hier inmiddels al wat verder mee? Want ik draai nu ook vista 32-bit. En zit eigenlijk te denken om terug te gaan naar xp. Alleen is er veel performance winst in de x64 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die microfoon met de X-fi, een kwestie van ff goochelen.
Hij doet het wel, geloof me.

Sinds kort is er een nieuwe Windows XP X64 driver via windows update.
Eindelijk. Tot kort niet op de site van Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe windowsinstallatie, XP x64 sinds 13 maart.
DC-com foutmelding. Ws sinds SP2, voor die tijd niet.
Gewoon de aanwijzingen volgen en de locale service uitzetten.
Geen foutmelding meer en draait gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Is er uberhaupt nog iets waarvoor nog geen 64bit support is in WIndows XP?

Alle nieuwe programma's, tools, drivers, etc. zijn verkrijgbaar in zowel de 32 als 64 bit versie. Of de 32 bit versie werkt zonder problemen.

Wellicht dat er geen ondersteuning is qua drivers voor verouderde hardware.

Sinds juli 2007 is er ook bijna niets meer gepost in dit topic.

Even iets anders: Tegen de tijd dat ServicePack 3 voor Windows XP uitkomt. Komt deze dan ook voor de 64 bit variant? Dat lijkt me erg intressant omdat ik gehoord heb dat SP3 een snelheidswinst boekt t.o.v. SP2 van ongeveer 10%.

Zelf werk ik nog steeds met dit OS, 64bit. Lijkt sneller te werken dan de normale XP. Ook qua virussen en spyware etc heb ik het idee dat dit een stuk veiliger is. Zeker omdat ik geen anti-shit gebruik. (Heel af en toe scan ik eens met hitman pro en mcafee antivirus maar tot op heden nog geen besmetting gehad).

Binnenkort krijg ik een nieuw systeem met daarop Windows Vista voor de DX10 ondersteuning (games). Als second boot blijf ik dan XP 64 bit gebruiken, dus ik hoop op een SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Laatst online: 18-09 10:56
Alle trust drivers als je het echt wilt weten :P

Verder is inderdaad het meeste recente al gesupport.

En Frets on Fire helaas neit :(

[ Voor 14% gewijzigd door luccie op 07-12-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Uuhm dat van SP3 is niet echt van toepassing. Leuk dat het sneller wordt, maar x64 is niet echt XP, maar meer Server 2003. Daarom hoeft die winst niet per se haalbaar te zijn bij x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Ik vraag me ook af of er dan een SP3 voor x64 uit komt, die Service Packs zijn namelijk gelijk met de SP's van Windows 2003 (wat The__Virus al zegt) zou wel leuk zijn, nóg meer snelheidswinst. Ik heb recent weet x64 opnieuw geinstalleerd op mijn pc, SP2 geintegreerd, en ik vind nog steeds dat mijn pc sneller lijkt onder x64 dan onder x86.

Verder merk ik niet zo veel.

p.s. weet iemand of er een nieuwe 64bit build is van Firefox?? of is dat nog steeds alleen die Deer Park Alpha 1.6 release?
ukhum, waar een beetje google al niet goed voor is: Mozilla for Windows x64 platform

[ Voor 11% gewijzigd door zyberteq op 16-12-2007 18:09 . Reden: antwoord gevonden :P ]

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk dat de evt. SP3 voor x64 dan iig nog lang niet uitkomt. SP2 is immers pas in maart dit jaar nog uitgebracht. Dus voor x64 zal dat pas 2009 oid worden, mocht er een SP komen. Ik hoop dan wel dat ze die nieuwe functies als losse download aanbieden. Bijv. die verbeterde network manager lijkt me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ik zit ook alweer een tijdje onder XP x64 nu, omdat ik 4GB heb en omdat ik onder Vista x64 dat gezeik van die signed drivers niet wil hebben. Proggies als Rivatuner en allerlei andere low-level dingetjes die ik gebruik doen het daa niet.

XP x64 dus. Alles draait als een speer, maar nu installeer ik net Far Cry en dat start dus gewoon niet op? Dubbelklikken op de exe levert even een extra proces op, maar dan gebeurt er verder niets....

Ik heb de AMD64-patch geinstalleerd, maar die zit op 1.32, terwijl de 32-bits versie op 1.4 zit. Is er ergens een nieuwere versie van die AMD64-patch? Ik kan hem niet vinden iig.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.3.2.0053 is volgens de amd site de laatste versie hiervan, is september dit jaar uit gekomen..

http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Da's een processor-driver. Ik bedoel de Far Cry AMD64-patch ;)
Heb zelf een C2D en die 1.32 versie werkt op zich prima, maar ik vroeg me af of er ook een 1.4 versie van was.

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Hoe zit het tegenwoordig met windows XP 64 bit op het gebied van programma's & drivers compatibility? Is hele tijd geleden dat ik XP 64 bit heb gedraaid en toen was het niet geweldig met de compatibility. Hoop echt dat het nu beter is ivm met een nieuwe computer waar ik 4gb in wil gaan stoppen...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb het sinds een paar weken ook weer geinstalleerd (vista beviel me niet helemaal) en ik ben eigenlijk niet echt tegen problemen aangelopen. Wel van te voren even checken of voor je hardware drivers zijn natuurlijk. Maar programma's en games draaien allemaal prima (tenminste, wat ik draai).

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

zyberteq schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:03:
p.s. weet iemand of er een nieuwe 64bit build is van Firefox?? of is dat nog steeds alleen die Deer Park Alpha 1.6 release?
ukhum, waar een beetje google al niet goed voor is: Mozilla for Windows x64 platform
Er is iig geen x64 versie door de makers zelf uitgebracht, wat best wel een gemis is. Die communitybuilds willen geloof ik ook niet echt lekker werken met codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Palomar schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:44:
Heb het sinds een paar weken ook weer geinstalleerd (vista beviel me niet helemaal) en ik ben eigenlijk niet echt tegen problemen aangelopen. Wel van te voren even checken of voor je hardware drivers zijn natuurlijk. Maar programma's en games draaien allemaal prima (tenminste, wat ik draai).
Dat klinkt goed... gaan we gewoon voor XP x64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VirtualDub 1.8.0 AMD64 alweer beschikbaar :)

http://www.techpowerup.co...irtualDub-1.8.0-AMD64.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me toch af of er inmiddels niet meer mensen naar XP x64 overstappen vanwege de extreem lage geheugenprijzen en dus meer mensen die 4 GB of meer in hun compu stoppen (ik zou in dat geval i.i.g. geen 32 bits OS meer draaien).

Als ik even wat zoek lijkt het er i.i.g. op dat het OS nog steeds nauwelijks gebruikt wordt. Bijvoorbeeld hier:

http://boincstats.com/stats/host_os_stats.php?pr=bo&st=0

staat een lijst met iets van 3 mln gebruikers waarvan er dus maar 10.000 XP x64 gebruiken. En waarschijnlijk is deze groep ook nog eens niet helemaal representatief omdat het toch om iets meer gevorderde gebruikers gaat.

Ik ben zelf een jaar geleden teruggegaan naar 32-bit XP omdat mijn 2 computers met x64 een "VIA IDE update" te verwerken kregen en er beide daarna spontaan mee ophielden (Windows niet meer te herstellen). Maar ga het nu dus weer proberen vanwege nieuwe compu.

Zijn er hier nog mensen die recentelijk overgestapt zijn en het goed danwel minder goed bevalt? Wat mij i.i.g. destijds opviel was dat programma's voor x64 doorgaans langzamer liepen dan dezelfde programma's voor 32-bit. Hopen dat dat inmiddels opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Ik had laatst een nieuwe computer gekocht (of beter gezegd samengesteld voor iemand uit de familie en geïnstalleerd) en dus ook 4gb geheugen erin gezet dus aan de slag gegaan met xp x64. Ben toen echter paar dagen later weer overgestapt omdat iTunes niet werkte, de printer wou niet goed geïnstalleerd worden (ook al waren er 64bit drivers en software beschikbaar), was best omslachtig om de draadloze netwerk adapter aan de praat te krijgen maar dat werkte wel dus mag ik eigenlijk niet over klagen. En er waren heel veel problemen met allerlei programma's die niet 100% goed functioneerde.

Na het installeren van de 32 bit versie al deze problemen en probleempjes niet meer gezien. Nu is het natuurlijk zo dat het er net aan licht welke hardware je hebt en welke software je gebruikt en kan het misschien juist wel heel goed uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

maxjuh schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:17:
Ik had laatst een nieuwe computer gekocht (of beter gezegd samengesteld voor iemand uit de familie en geïnstalleerd) en dus ook 4gb geheugen erin gezet dus aan de slag gegaan met xp x64. Ben toen echter paar dagen later weer overgestapt omdat iTunes niet werkte, de printer wou niet goed geïnstalleerd worden (ook al waren er 64bit drivers en software beschikbaar), was best omslachtig om de draadloze netwerk adapter aan de praat te krijgen maar dat werkte wel dus mag ik eigenlijk niet over klagen. En er waren heel veel problemen met allerlei programma's die niet 100% goed functioneerde.

Na het installeren van de 32 bit versie al deze problemen en probleempjes niet meer gezien. Nu is het natuurlijk zo dat het er net aan licht welke hardware je hebt en welke software je gebruikt en kan het misschien juist wel heel goed uitpakken.
Excuse my rudeness; maar sommige dingen moet je gewoon vantevoren uitzoeken. Dan weet je dus ook dat er een speciale x64 versie is van iTunes (die niet standaard gedownload wordt). 32 bit versie werkt trouwens ook zonder problemen, maar native 64 bit draaien is toch koning. Daarnaast heb ik nog geen enkel programma gezien wat ik voorheen gebruikte wat ik nu niet meer aan de praat krijg met x64 (dan heb ik het niet over drivers, dat is gewoon uitzoekwerk).

PS; Voor de studenten onder ons die gebruik maken van Surfspot, als je daar de Engelse versie van Windows XP besteld krijg je 2 licenties; 32 bit en 64 bit. En dat voor ongeveer 25 euro :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:31
Ik zit erover na te denken om op Vista 64b + SP1 over te stappen. Specs zijn MB met Intel P35 chipset + Q6600 + 4GB + 1TB HDD, dus hier verwacht ik geen problemen mee. Ik draai al ruim een jaar Vista 32b. Nu vraag ik me af of er een 'test' programma is om te testen of alle huidige hardware / drivers / programma's die ik nu draai 64b compatible zijn. Dus zeg maar net als dat MS programma om onder XP te testen of je Hwardware Vista Compatile is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
SgtStrider schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:24:
[...]

Excuse my rudeness; maar sommige dingen moet je gewoon vantevoren uitzoeken. Dan weet je dus ook dat er een speciale x64 versie is van iTunes (die niet standaard gedownload wordt). 32 bit versie werkt trouwens ook zonder problemen, maar native 64 bit draaien is toch koning. Daarnaast heb ik nog geen enkel programma gezien wat ik voorheen gebruikte wat ik nu niet meer aan de praat krijg met x64 (dan heb ik het niet over drivers, dat is gewoon uitzoekwerk).

PS; Voor de studenten onder ons die gebruik maken van Surfspot, als je daar de Engelse versie van Windows XP besteld krijg je 2 licenties; 32 bit en 64 bit. En dat voor ongeveer 25 euro :P
Een x64 versie van Vista zover ik weet en niet voor XP. Vind het heel knap dat jij de 32bit versie van iTunes goed werkend krijgt op XP want dat is mij na heel veel zoeken niet gelukt en werd als advies gegeven om een alternatief programma te gebruiken. En JA!! ik heb toen ook goed van te voren uitgezocht of de drivers beschikbaar waren etc maar dat sommige programma's dan toch niet 100% goed willen werken en dan op XP vlekkeloos blijken te werken is het voor mij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Voor mensen die willen overstappen gewoon proberen, gebruik het al jaren en doet het goed.
Voor een firewall gebruik ik nu Comodo firewall pro, die doet het voorlopig nog goed met behoorlijk wat instellingen waar ik nog mee bezig ben.
Voor de rest werkt alles gewoon goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

maxjuh schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:20:
[...]

Een x64 versie van Vista zover ik weet en niet voor XP. Vind het heel knap dat jij de 32bit versie van iTunes goed werkend krijgt op XP want dat is mij na heel veel zoeken niet gelukt en werd als advies gegeven om een alternatief programma te gebruiken. En JA!! ik heb toen ook goed van te voren uitgezocht of de drivers beschikbaar waren etc maar dat sommige programma's dan toch niet 100% goed willen werken en dan op XP vlekkeloos blijken te werken is het voor mij duidelijk.
Zelfs de 64-bit versie voor Vista is eigenlijk gewoon 32-bit. Heb hem zojuist even geinstalleerd onder mijn Vista x64 (de iTunes64Setup) en hij installeert gewoon in de x86 Program Files en ook krijg je iTunes.exe *32 te zien in Task Manager.

Afijn, het is wel degelijk mogelijk om iTunes 7.6 'x64' aan de praat te krijgen onder XP x64. Ik heb deze guide gebruikt en het werkt prima. :)

Is eigenlijk bedoeld om een iPhone werkend te krijgen, maar dat gedeelte mag je overslaan als je zo'n ding niet hebt.

SgtStrider: jij hebt dus wel een 'native' x64 iTunes als ik het goed begrijp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik gebruik nu sinds vorige week xp x64 ivm nieuwe pc met 4gig ram, tot nu toe niet echt veel te klagen, sommige dingetjes werken niet zoals mijn scanner en de software voor mijn logitech internet navigator, maarja dat wist ik van tevoren al dat daar geen x64 drivers voor waren :( . Itunes werkt hier gewoon zonder problemen :S Enige echte irritante wat ik heb ondervonden is dat er geen flash is voor de 64bit versie van IE7 :@

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
Ik gebruik al een tijdje Windows 64bit.

Alleen er zijn een paar punten waar ik me aan stoor. Ik weet niet of dit nu aan mij ligt of niet?

Maar ik heb wellus te maken als ik een nieuw spel installeer of een programma en vervolgens de computer moet opnieuw moet opstarten. Dan is er 7 van de 10 keer gebruikt gemaakt van systeem herstel en staan sommige icoontjes weer terug op zijn plaats.

Heb ook wellus voor de fun eens systeem herstel uitgeschakeld maar dan krijg je heel mooi een bluescreen

Ik zou 1,2,3, niet weten of dit nu aan mijn drivers liggen of niet.
Ik ben nu niet thuis maar ik heb een m2n e SLI bord. Deze maakt gebruik van Nforce 5. Maar als je een post hier en daar leest vertellen sommige mensen dat je nforce 470 drivers moet gebruiken. Hoe zit dit eigenlijk ? en hebben meerdere mensen dit probleem ook ? of be nik weer eens de eenigste 8)

Edit:
Welke drivers zouden jullie instaleren als je windows xp 64bit heb met de volgende specs
AMD6000+x2
M2NE SLI (nforce 5 en geluid onboard :) )
8600GTS

[ Voor 8% gewijzigd door Killertjuh op 03-04-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Ik ben op zoek naar de win xp x64 driver voor de Terratec Space 7.1. (terratec heeft hem niet meer online staan).

Zag dat o.a. gebruiker *RSchellhorn* hem in combinatie met x64 gebruikte.

Indien iemand hem heeft en kan delen, ben ik je dankbaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 20-09 02:23
Deze?

Even op hun FTP browsen. Ze staan overigens onder het mapje Beta, dus de kans is wel aanwezig dat het een beta driver is (joh? ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
The Realone schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:28:
Deze?

Even op hun FTP browsen. Ze staan overigens onder het mapje Beta, dus de kans is wel aanwezig dat het een beta driver is (joh? ;) ).
Thanks ja, die bedoelde ik! Irritant dat ze die ftp link niet bij de driversectie hebben staan.. hij werkt iig prima onder x64!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Sinds gisteren ook de troste eigenaar van Vista 64bits, en nu wil ik software installeren (Checkpoint SecureClient) om zo op me werk te kunnen inloggen, maar dit werkt niet.

Nu zag ik op de checkpoint site al dat er nog geen software pakket is voor de 64bit versie (komt pas Q3) maar is er / weet iemand een mogelijkheid om bijvoorbeeld de 32bit versie van secureclient aan de praat te krijgen op 64bit system

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Hallo, omdat de driver nog niet in de lijst staat, post ik het hier even.
Ik heb een Creative webcam NX Pro.
Op de site van Creative staat geen driver/oplossing om dit onder windows vista x64 te draaien.

Onder x32 werkte het wel.
Is er dan een mogelijkheid om het alsnog te installeren?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

nee ga ik doen vanavond! :) thnx

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai sinds een paar maanden XP x64 met veel plezier.

Ik heb alleen de laatste tijd dat er wel eens de 64-bits versie van IE geopend wordt als ik een link in een nieuw window open (dit is irritant vanwege het ontbreken van flash). Mijn uitgangspunt (van waaruit de link geopend wordt) is wel gewoon 32-bits IE. Gaat om versie 6 trouwens.

Wie heeft dit ook ervaren en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Ik draai sinds een paar dagen Win Xp64. Ben zeer tevreden,hij loopt als een trein, maar ik heb alleen 1 probleem: krijg de Realtek audio driver niet geinstalleerd. Iemand hier een oplossing voor?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens via Windows Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Het is gelukt. Moest de kb901105 downloaden via Windows update. Bedankt grizzlybeer. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door timbry op 30-07-2008 00:28 ]

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste