Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:08:
Ik heb een probleem met het afspelen van videobestanden op mijn archos gmini 500. Ik heb het geconverteerd met de mpg4 translator van Archos zelf (waar ik virtualdub voor heb gedwonload). Ik denk dat ik de verkeerde mogelijkheid bij de modellen heb gekozen, maar ik heb er zelf niet zo veel verstand van. Hij speelt op mijn archos wel audio af maar ik zie geen beeld. Weet iemand hier een oplossing voor??
Probeer mijn tutorial met aangepaste Videora Converter eens: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is ook een deel van het probleem: van de helft van die dingen weet ik niet wat het is en waar ik het moet opzoeken......, maar wat zou ik moeten instellen als ik bijvoorbeeld super gebruik, zodat hij gewoon op mijn archos afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Niet. Super moet je niet gebruiken. Ik zou zeggen probeer het eerst eens met alle beschikbare informatie in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Post anders daar nog eventuele dingen die niet lukken. Als je echter het topic en de stappen goed volgt moet het prima lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ok. Maar weet je wat de maximale fps, maximale bitrate, maximale resolutie enz is voor de Gmini 500? enz, en welke audiocodec wordt onderstuend door de gmini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:20:
oh ok. Maar weet je wat de maximale fps, maximale bitrate, maximale resolutie enz is voor de Gmini 500? enz, en welke audiocodec wordt onderstuend door de gmini?
Dat staat gewoon in de topicstart.
Video playback: MPEG-42 SP with B-Frames with stereo sound. Near DVD quality up to 720x480 @ 30 f/s (NTSC), 720x576 @ 25 f/s (PAL), AVI file format. WMV9 (including protected files) up to 352x288 @ 30 f/s, and 800 KBit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu met virtualdub bezig, maar bij de compression keuzes staat geen xvid codec. Als ik voor divX kies krijg ik een ander beeldje waar ik niks van begrijp. Ik gebruik nu de versie 1.6,17, want de 15 versie kon ik nietmeer downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met mijn probleem?

Ik heb nu ongeveer twee weken de Gmini 500,
De eerste keren dat ik hem oplaadde ging alles goed maar nu is de accu helemaal leeg (denk ik) en wil die niet eens meer beginnen met opladen en blijft die hangen bij het begin scherm van de Gmini.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Accu eruit halen heb ik al geprobeerd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je em per ongeluk helemaal leeg laten lopen of ging dit vanzelf? In het laatste geval, gewoon garantie claimen, want dan heb je een rotte batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het zelf heb gedaan want ik was muziek luisteren toen de batterij bijna leeg was en de volgende ochtend ging ik hem opladen en wou die dit niet :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat zou toch niet moeten kunnen. Alleen als je de batterij compleet leegspeelt (Dus zodra de speler uitvalt, constant weer proberen aan te zetten om alles uit de batterij te halen) zou de batterij niet meer oplaadbaar moeten kunnen zijn. Ik gok dat je een brakke batterij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik dvd ripper van imtoo http://www.imtoo.com/dvd-ripper-platinum.html en dat gaat perfect. Je hoeft alleen maar aan te geven welk soort kanaal van je geluid wilt engels frans of nl wat je wilt horen van de en de ondertiteling en dan gewoon rippen. Je kan ook nog je bitrate aangeven hoe de kwaliteit moet zijn. Maar ik vind het gewoon kinderspel en voor mij is het de eerste keer. Dus dat wilt wat zeggen.

Alleen zoek ik nog een goed muziek programma buiten windowows media speler. Want als ik vanuit de wms muziek laat overzetten naar m'n archos gmini 500 en ik kies op mijn speler album dan staat alles op de volgorde van het alfabet en niet zoals op de cd zelf. Dus als daar iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag. Want ik heb geen zin om op de speler zelf nog playlisten te gaan aanmaken.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Cyberrocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elflord.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 19:44

Elflord.

Jong geleerd, snel vergeten

Heb vandaag mijn Gmini500 40gb opgehaald bij de Dixons in Den Haag (€209 web-only).

Was van plan om de extra verzekering van €60 erbij te nemen. Maar bij de Dixons werd verteld dat ze die niet meer aanbieden. In plaats hiervan kun je voor €6 per maand je laten verzekeren.

Dit kost dus 3.5x zo veel! Zwaar balen |:(

I see A tunnel at the end of the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, inderdaad :?

Dan wordt het wel een beetje duur als je daar 6 euro per maand voor moet dokken....

Gelukkig heb ik die van mij nog voor die 60 euro verzekerd (3 jaar lang geen gezeur :) )

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Het word tijd voor een nieuwe firmware.

Een paar maanden geleden had ik problemen met bepaalde gedownloade divx films, maar ik liep al een jaar rond met de standaard firmware. Tien had ik 5.12 (ofoziets) er opgezet...(momenteel nog steeds de nieuwste). Maar nu wil ik anime gaan bekijken maar sommige speelt ie helemaal niet af.

en in het geval van BLEACH speelt ie alleen de eerste 3 seconden en gaat daarna weer naar het index menu. Word dit ding nog wel "onderhouden" ?.. die update is al wat gedateerd.

Litebit.eu voorraad check :).

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Archos is nu met de Gen. 4 bezig, ik denk dat je nieuwe firmware wel kunt vergeten. Als er bepaalde Divx films niet werken zou ik toch eens kijken wat de precieze specificaties van de bestanden zijn die niet werken.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

gen4.... die dingen zijn nog bagerder als deze.... altans die ik gezien heb... kleiner scherm... daar maak je jezelf volgens mij niet gelieverder op. Ik vind dit scherm perfect...

Ach... moet ik maar gaan hercoderen met die software die er bij zat...

Litebit.eu voorraad check :).

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
BLACKfm schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:32:
gen4.... die dingen zijn nog bagerder als deze.... altans die ik gezien heb... kleiner scherm... daar maak je jezelf volgens mij niet gelieverder op. Ik vind dit scherm perfect...
Beetje rare onderbouwing. Kleiner scherm = slechter? :? Verder hebben de 504 en 604 een _groter_ scherm dan de Gmini 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Volgens mij was het algemeen bekend dat de 500 een betere kwaliteit scherm had dan de nieuwe types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Darth Malak schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:28:
Volgens mij was het algemeen bekend dat de 500 een betere kwaliteit scherm had dan de nieuwe types.
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnekort ook de Gmini500 kopen en na het lezen van dit topic twijfel ik er zeker niet meer over. Ik heb alleen een vraag: speelt de Gmini ook ondertiteling af? Ik heb veel series op dvd en ondertiteling daarbij zou zeer handig zijn.

ps. weet iemand of de helmet cam ook werkt op de gmini 500? Op de archos site kan ik er niks over vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Nee de Gmini500 heeft geen ondersteuning voor ondertiteling. Wel kun je ze erin bakken met programma's als pocketdivxencoder, maar dat duurt weer eventjes voor elke dvd.

Als je dat toch persee wilt moet je zoeken naar een andere PMP. (sommige kunnen dat nml wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ok tnx dan ga ik wel even stoeien met dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Overigens is de keus in spelers die wél ondertitelingen ondersteunen zéér beperkt. Voor een tutorial betreffende het inbakken van subs zou je eens naar Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt! ga ik meteen doen als ik terug ben van stage morgen

weten jullie overigens of de helmet cam ook op de Gmini 500 werkt? op de 404 en 504 wel maar over de gmini 500 kan ik niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Voor de helmet cam heb je een ding nodig die kan opnemen. Er is er 1 voor de av500 serie en voor de x04 serie. Op de Gmini500 werkt die niet. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nee, maar volgens mij was dat zo'n beetje de consensus in het begin toen de nieuwe types er waren.
RoD schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:57:
[...]

Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Darth Malak schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:24:
Nee, maar volgens mij was dat zo'n beetje de consensus in het begin toen de nieuwe types er waren.

[...]
Ik kan me er ook heel vaag iets van herinneren, maar weet niet waarom. In ieder geval heb ik beide spelers gezien en kon nou niet zeggen dat de x04 spelers slechter waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dan zal het wel niet veel uitmaken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik nog een vraag over de albumhoesjes weergave op de gmini500.

Als ik zelf mp3 download zonder albumhoesje en ik zet het albumhoesje met een tag prog. zelf erbij dan zie ik hem wel in de windows media player, maar niet op de gmini500. Ik gebruik wmp 11 windows vista. Want als ik andere mp3 incl. albumhoesje download en erop zet dan ziet hij hem wel op de gmini500.

Programma tag = mp3tag. Of weten jullie nog een betere freeware of wat dan ook wat ik kan gebruiken.

Moet ik nog iets anders instellen voor m'n albumhoesje zodat ik hem ook op m'n gmini500 kan zien ?

Als iemand mij hier nog mee kan helpen dan heb ik alles aan het werken zoals ik het wil hebben.

Alvast bedankt voor de hulp.

Cyberrocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer anders eens Mediamonkey voor de album arts. Wellicht dat dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:30:
Ik wil binnekort ook de Gmini500 kopen en na het lezen van dit topic twijfel ik er zeker niet meer over. Ik heb alleen een vraag: speelt de Gmini ook ondertiteling af? Ik heb veel series op dvd en ondertiteling daarbij zou zeer handig zijn.

ps. weet iemand of de helmet cam ook werkt op de gmini 500? Op de archos site kan ik er niks over vinden.
Ik gebruik dvd ripper van imtoo http://www.imtoo.com/dvd-ripper-platinum.html en dat gaat perfect en daar kan je ook gewoon je ondertiteling en dan op je gmini500 film met ondertiteling afspelen, want ik heb al 9 films erop staan met ondertitleling.

Cyberrocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:44:
Ik ga het vanavond thuis proberen.

Alvast bedankt voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:43:
Nu heb ik nog een vraag over de albumhoesjes weergave op de gmini500.

Als ik zelf mp3 download zonder albumhoesje en ik zet het albumhoesje met een tag prog. zelf erbij dan zie ik hem wel in de windows media player, maar niet op de gmini500. Ik gebruik wmp 11 windows vista. Want als ik andere mp3 incl. albumhoesje download en erop zet dan ziet hij hem wel op de gmini500.

Programma tag = mp3tag. Of weten jullie nog een betere freeware of wat dan ook wat ik kan gebruiken.

Moet ik nog iets anders instellen voor m'n albumhoesje zodat ik hem ook op m'n gmini500 kan zien ?

Als iemand mij hier nog mee kan helpen dan heb ik alles aan het werken zoals ik het wil hebben.

Alvast bedankt voor de hulp.

Cyberrocks.
Heb je toevallig progressive jpg's gebruikt voor die plaatjes? Die werken nml niet op de Gmini 500.
Dat zijn die jpg plaatjes waarvan je eerst heel slecht ziet wat het plaatje is en als die aan het laden is het steeds scherper wordt (zie je op sommige websites wel). Jpg plaatjes die regel voor regel laden zegmaar, van boven naar beneden dus, die moeten wel werken.

Ik had er een heel makkelijk programma voor, maar ik ben helaas de naam kwijt. Heb het ook niet meer op m'n pc staan. Als je wat zoekt naar dat soort programma's vind je wel wat. Ik had hier op GoT wat rond gezocht en die kwam vaak voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:44:
Het is gelukt !!!!

Wat ik als volgende gedaan heb is gewoon het mapje met m'n mp3's erin en incl. cdcover gekopieerd naar m'n speler vanuit windows verkenner. En vanuit mediamonkey heb ik op m'n speler de cover toeggevoegt aan m'n mp3. Ik heb wel nog via photoshop m'n covers verkleint naar 250kb en als jpeg opgeslagen. Dus nu heb ik alles aan het werken.

Cyberrocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

Ik ben op zoek naar een image tank. Heb nu een gmini 400. Is iets aan de kleine kant en foto's kijken is heel lastig hier op. Het gaat ontzettend traag. Zag nu de gmini 500 voor een goede prijs, maar ik vraag me af of hier op een goede manier foto's op te bekijken zijn. Kun je er snel mee door foto's heen bladeren (bij de gmini 400 komt een foto heel traag tevoorschijn) en eventueel ook inzoomen?

Groet,

Harald

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Je kunt inzoomen en draaien ja. Bladeren door de foto's gaat niet super snel maar ook niet te langzaam.

Ik heb even getimed. Telkens als je de foto ziet op volgende drukken, en dan kwam ik bij 20 3mp foto's uit op 48 sec. Ongeveer 2.4 sec per foto dus.

Maar misschien is het ook de moeite waard om naar de x04 serie van archos te kijken. Die kan namelijk de foto's in een boel tumbnails weergeven. Dat kan de gmini 500 niet (ja een paar onder elkaar naast de browser)

Op deze manier dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com.cn/604/dim.gif

Verder heeft die ook overgangen tussen de foto's met een slideshow. Dat heeft de gmini niet, daar is het zwart tussen het wisselen van foto. (de gmini heeft trouwens wel een slideshow optie)

Misschien zou je dan ook naar de 404 kunnen kijken, die heeft een 4:3 scherm wat gebruikelijk is voor foto's van gewone digitale camera's (dslr's uitgezonderd). Die is wat minder breed en dik, maar die extra schermruimte heb je toch niet nodig en qua opslag lijkt mij 30gig ook wel genoeg voor foto's.

Van de andere kant is die wel iets duurder. Rond de 280 op dit moment.

[ Voor 41% gewijzigd door -DG- op 01-03-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mijn gmini 400 doet 2 minuten en 4 seconden over 20 foto's. Dan heb ik het wel over foto's van 6mp rond de 3mb groot. Gebruik veel DSLR dus ik heb liever breedbeeld en daarbij ook in raw dus 40 of 80 gb geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke, bedenk wel dat hij alleen jpg foto's kan weergeven. Dus mocht je ze achteraf nog willen bekijken dan moet je in raw+jpg schieten. Dan is 80 GB geen overbodige luxe nee.
Ik zal vanmiddag even kijken met een paar 6mp foto's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja,

Ben wel benieuwd. Ik schiet altijd raw en jpeg eigenlijk. Maar ook de jpeg bestanden zijn redelijk groot. Dus snelheid van kijken is wel van belang. Aan de andere kant, 180 euro is niet veel natuurlijk voor dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik heb een aantal plaatjes vergroot naar 6mp en even gekeken. Die 20 afbeeldingen waren in totaal 105 mb dus iets meer dan 5 MB per stuk gemiddeld. De tijd was 62 sec voor 20 foto's. Gemiddeld dus 3 sec per foto van 5 MB.

Die 3mp foto's waren trouwens gemiddeld 3.4 mb/foto.

Al met al zal het dus minstens 2 keer zo snel zijn als op jouw gmini 402. ;)
En ook een belangerijk punt, een stuk betere kwaliteit. Het beeldscherm van m'n smartphone is hetzelfde als die van de gmini 402 qua resolutie en grootte, maar ik moet er niet aan denken om daar 6mp foto's op te kijken.

Die 180 euro is voor de 40gig versie neem ik aan?
Zeker geen verkeerde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag (hoop dat ik die op de goeie plaats en op de goeie manier stel - zo niet - sorry!). Ik heb de ARCHOS Gmini 500 gekocht. Vooral op foto's te bekijken en op te slaan. Maar ik zou ook graag TEKSTEN lezen (.doc .txt of .pdf).
Weet iemand of dat kan. Zo niet - weet iemand een prog om teksten te converteren in een serie jpg's?

Dank voor de hulp
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gebruik Google eens, ik ken geen programma's, maar krijg via Google zat hits. Heeft trouwens ook verder met je de Gmini te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik heb dat wel een keer bij een pdf ding gedaan. Daar kwamen iets van 100 jpgtjes uit en dat werkte prima. Tuurlijk ziet het er niet zo scherp uit als echt tekst, maar dan moest je maar een 604 kopen.
Er zijn dus inderdaad van die converters voor. Zoals RoD al zegt kun je die wel met google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Bij de Dixons is de Gmini 500 nog maar 199 euro. Lijkt me geen slechte keuze als het je puur om films kijken gaat en het opnemen van TV niet gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
-DG- schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:51:
maar dan moest je maar een 604 kopen.
Kan je vertellen dat pdf'jes lezen op een x04 niet fijn werkt, duurt te lang om een pagina in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Enkele problemen van de Gmini 500:

- Soms stopt de speler volledig, speelt hij geen muziek meer af, reset helpt dan
- Vage 'rechterkant inversed colours' probleem, scherm uit/aan
- Titel-zoekmodus: Meerde songs met zelfde titel? Geeft er maar een weer
- Vage artifacts in video, 604 heeft het niet

Ben al met al niet echt blij meer met het apparaat.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

coptician schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:27:

- Soms stopt de speler volledig, speelt hij geen muziek meer af, reset helpt dan

Alles heeft zijn voors en zijn tegens natuurlijk.

Mijn enigste probleem is af en toe: Vage 'rechterkant inversed colours' probleem, scherm uit/aan
En dat de accu aan het sterven is helaas :(

Maar ik denk dat je voor de huidige prijs een erg leuk stukje techniek en kwaliteit binnen haalt, waar de concurentie geen antwoord op heeft.

40Gb, flink breedbeeld scherm van goede kwaliteid ( lees: beter dan ipod! ) prima geluid etc.
En dat voor maar €199 euro... Daar heb je net een ipod Nano 4GB voor...leuk, maar ja...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
coptician schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:27:

1e nooit gehad.
2e heel af en toe.
3e gebruik ik niet. Ik heb gewoon alles in mappen van artiest/cd staan
4e denk dat ik wel weet wat je bedoeld, heb ik bij sommige video's.

Maar ik ben er gelukkig nog wel blij mee. :)
Jazzle schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:43:
[...]

Kan je vertellen dat pdf'jes lezen op een x04 niet fijn werkt, duurt te lang om een pagina in te laden.
Oke dat had ik nog niet gehoord.
shaggy8675 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:39:
[...]

Mijn enigste probleem is af en toe: Vage 'rechterkant inversed colours' probleem, scherm uit/aan
En dat de accu aan het sterven is helaas :(

Maar ik denk dat je voor de huidige prijs een erg leuk stukje techniek en kwaliteit binnen haalt, waar de concurentie geen antwoord op heeft.

40Gb, flink breedbeeld scherm van goede kwaliteid ( lees: beter dan ipod! ) prima geluid etc.
En dat voor maar €199 euro... Daar heb je net een ipod Nano 4GB voor...leuk, maar ja...
Qua batterij is het misschien wel handig om zo'n grotere batterij van ebay te halen nu die nog makkelijk te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
shaggy8675 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:39:
[...]

Zeker, maar een paar daarvan zijn voor mij toch wel deal-breaker geworden. Binnenkort maar eens kijken wat ik kan regelen om een 604/604 Wifi te bemachtigen, veel en dan ook veel beter apparaat. Voor mij koste het ding ook 300 euro, scheelt dus niet veel met een 604.

Anyway, blij dat sommige mensen wel blij ermee zijn, vind het ook wel een goed bedrijf, dat Archos.

PS: 604 is MOOI...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,
Ik ben sinds vorige week ook trotse eigenaar van zo'n leuk speeltje...

Nu vroeg ik mij af, als ik op vakantie ga, is het best handig een extra accu te kopen.

Is het verstandig om een niet-originele accu te gebruiken, en dan eventueel eentje van 5200mAh?

Er zullen vast wel mensen zijn met ervaringen hiermee. Is het veilig? Of kun je toch beter een duurdere, zwakkere maar originele accu kopen?

Greetz, Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Als je in dit topic terug had gelezen, dan had je geweten dat heel veel mensen dit hoe dan ook al aanraden. Dus ja, zou gewoon voor zo'n grotere niet originele gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Inderdaad... er is al veel over te lezen maar ik kan me voorstellen dat hij niet 22 threads gaat doorlezen.

Ikzelf heb voor mijn vakantie naar de VS een 5200mha via Sino (hong-kong) gekocht. Een 1 1/2 week vorodat ik ging besteld dus maar de vraag of hij op tijd was... Dat was hijn. Verder geen enkel probleem ermee. Speelduur is meer dan verdubbeld en verder alles okay dus. Ik kan nu niet meer zonder die zware batterij. Een absolute must.

En dat voor 35,=... mocht hij een probleem geven kun je nog prima een 2e aanschaffen.. is volgens mij dan nog steeds voordeliger dan 1x het origineel.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 13-03-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Mwoah, met de zoekfunctie bovenaan de pagina kom je al een heel eind bijvoorbeeld door "5200" als zoek optie in te geven, wordt elke post met 5200 erin weergegeven. Dat voor een aantal pagina's in dit enkele topic valt toch wel heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds drie dagen een Archos Gmini 500, en wil heel graag proberen om er een film op te zetten, maar ik snap het gewoon niet. In de beschrijving lees ik toch dat je avi bestanden moet kunnen bekijken, of lees ik het nou verkeerd? Ik heb een avi film op mijn Gmini gezet maar kan het dus niet afkijken, ook een Mpeg kan ik niet afkijken..... Heeft het iets met de instellingen te maken, of moeten het andere bestanden zijn, en hoe kan ik ze dan "Simpel", omzetten....naar het juiste bestand....

Wie o wie wil mij helpen, want ik wil het ik wil het ik wil het !!!!

Groetjes van My (randa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
.avi is een container voor audio en video. Het kan verschillende audio en videocodecs bevatten. De speler kan .avi files spelen, maar dan wel diegene die ge-encodeerd zijn met een Mpeg-42 codec icm mp3/wav audiocodec.
Dit betekent eigenlijk dat je er zeker van moet zijn welke audio/videocodec er gebruikt wordt in de videofile en deze vergelijken met wat er ondersteund wordt.
Tips, trucs en eventuele vragen over het codeerproces van video's voor je speler kun je in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs vinden :)

Oh, en nog welkom op GoT trouwens :w

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 14-03-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:05:
Ik heb sinds drie dagen een Archos Gmini 500, en wil heel graag proberen om er een film op te zetten, maar ik snap het gewoon niet. In de beschrijving lees ik toch dat je avi bestanden moet kunnen bekijken, of lees ik het nou verkeerd? Ik heb een avi film op mijn Gmini gezet maar kan het adus niet afkijken, ook een Mpeg kan ik niet afkijken..... Heeft het iets met de instellingen te maken, of moeten het andere bestanden zijn, en hoe kan ik ze dan "Simpel", omzetten....naar het juiste bestand....

Wie o wie wil mij helpen, want ik wil het ik wil het ik wil het !!!!

Groetjes van My (randa)
Welkom op GoT. *O*

Kijk eens naar PocketDivxEncoder.
Makkelijk programma waarmee je ze om kunt zetten. Selecteer als je het programma opstart de Palm Tungsten T3 (de middelste) en zet de video quality op 30 en audio quality op 6. Dan op direct encoding. :)

Kun je ze trouwens wel openen op de archos? Welke foutmelding krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand nog een 5200 mAh batterij uit Hong Kong oid bestellen, misschien kan er samen besteld worden? Ik heb namelijk ook interesse, alleen totaal geen ervaring met Ebay (en dus zeker niet een product uit Hong Kong ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik hier iets over het hoofd?

Ik twijfel tussen de Archos Gmini 500 en de Zen vision:M . Beiden staan ongeveer op dezelfde prijs (200 en 220 euro), maar:

Archos: + USB host, groter scherm, 40 GB ipv 30 GB bij de Zen

Creative: + beter geluid, meerdere formaten (maakt me nu niet echt uit) en FM-radio/organizer/wekker (spreekt me wel aan, eigenlijk) en playlists als "top rated" en "minst beluisterd" enz

Is dit eigenlijk het grote verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Archos ondersteund ook nog UMS, imo ook een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:24:
Verder begreep ik dat de Gmini 500 USB Host functionaliteit heeft maar dat Canon camera's hier slecht mee functioneren (ik meende te begrijpen dat het aan Canon lag). Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Ik heb een Archos gekocht omdat ik er vanuit ging dat ik met de usb host functie alles van mijn digitale camera kon veiligstellen op de interne harddisk. Vandaag binnen gekregen, de laatste firmware geïnstalleerd en meteen geprobeerd, maar het lukt niet!? 8)7

Mijn camera (Fuji E550) wordt door mijn computer(s) keurig herkend als USB Mass Storage, nooit problemen mee gehad. Maar verbonden met de Archos ziet die wel een camera, maar na lang wachten krijg ik een "device error" melding. Als ik de Fuji op PictBrigde-modus zet lijkt het iets beter te gaan, maar dan zie ik geen avi-filmpjes. Ook op de computer, is eigenlijk ook wel logisch want je kunt geen filmpjes printen.

Heeft iemand een oplossing? Ligt het aan de camera of aan de Archos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Gebruik anders gewoon een klein cardreadertje, dat werkt meestal ook nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
-DG- schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:04:
Gebruik anders gewoon een klein cardreadertje, dat werkt meestal ook nog sneller.
Je hebt gelijkt, werkt als een speer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:00:
De Archos ondersteund ook nog UMS, imo ook een groot voordeel.
Zen vision:M ondersteunt ook (deels) UMS, dus dat valt nog mee. (maar je hebt gelijk, is een belangrijk punt!)

Ik wou nog even naar jullie ervaringen polsen wat betreft:

- geluidskwaliteit (in vergelijking tot een -creative- die toch een dijk van een naam heeft qua geluid)
- Er zit geen organizer/wekker/FM-radio op de Archos?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Geluidskwaliteit is redelijk... goed genoeg voor zo'n apparaat. Alleen een equilizer ontbreekt en verder inderdaad geen organizer/calendar/wekker/fm-radio, whatever....

Gewoon een videospeler als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Gewoon je Archos als harddisk instellen en dan zou het moeten werken. Verder is de tip voor het gebruiken van een cardreader ook een goeie.

Zo heb ik het tijdens mijn vakantie ook gedaan... Maar dat het snel gaat kan ik sterk ontkennen. Het gaat n.l. bagger traag.
krullenbol schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:50:
[...]

Ik heb een Archos gekocht omdat ik er vanuit ging dat ik met de usb host functie alles van mijn digitale camera kon veiligstellen op de interne harddisk. Vandaag binnen gekregen, de laatste firmware geïnstalleerd en meteen geprobeerd, maar het lukt niet!? 8)7

Mijn camera (Fuji E550) wordt door mijn computer(s) keurig herkend als USB Mass Storage, nooit problemen mee gehad. Maar verbonden met de Archos ziet die wel een camera, maar na lang wachten krijg ik een "device error" melding. Als ik de Fuji op PictBrigde-modus zet lijkt het iets beter te gaan, maar dan zie ik geen avi-filmpjes. Ook op de computer, is eigenlijk ook wel logisch want je kunt geen filmpjes printen.

Heeft iemand een oplossing? Ligt het aan de camera of aan de Archos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Even een tip voor iedereen, laat hem niet op het beton vallen. :X :(
Heb het vandaag "geprobeerd" met als gevolg dat de harde schijf loopt te tikken en de behuizing naar de klote is. ;( Gelukkig is het scherm nog helemaal perfect en gaat die ook nog aan, alleen zeurt die dat hij niks van de harde schijf kan lezen.
Op de harde schijf staat gelukkig maar 1 ding waarvan het jammer is dat ik die nu mis, voor de rest is staat alles ook op m'n pc.

Ik ben wel blij dat ik die extra garantie heb. :D Wordt alles tenminste vergoed. Ik ga zo straks waarschijnlijk nog even naar de Dixons. Heeft iemand een idee hoe lang ik hem dan kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Misschien dat je direct een nieuwe meekrijgt? Ik weet niet hoe het zit daar met die extra garantie van de Dixons... Mijn ervaring met Archos is dat het niet zo gek lang duurt, maar je moet wel in weken denken, en niet in dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:52:
Even een tip voor iedereen, laat hem niet op het beton vallen. :X :(
Hmm, jammer: was ik eigenlijk net van plan. Misschien dan toch maar stenen of asfalt gebruiken dan :+

Maargoed, gelukkig heb je een verzekering afgesloten (heb ik ook gedaan en heb er nog geen gebruik van hoeven maken.

Ik neem aan dat je speler verder nog verzekerd blijft (dat je hem gerust nog eens kunt uitproberen op stenen of asfalt? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Toen ik hem verzekerd had heb ik dat nog gevraagt, ik mag hem hierna nog vaker op de grond laten vallen. :P

Morgen zal ik langs de Dixons gaan, dat kwam er vandaag niet meer van.

Gelukkig kan ik hem wel even missen aangezien ik m'n vorige mp3 speler nog heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Archos GMINI 500 te kopen met een harde schijf van 80gb bij de dixons voor ongeveer 300 euro. Ik wil hem ook gebruiken om mee naar school te nemen en daar muziek te luisteren. Is dit een goed idee of moet ik een andere PMP kopen. Zo ja? Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:34:
Ik ben van plan een Archos GMINI 500 te kopen met een harde schijf van 80gb bij de dixons voor ongeveer 300 euro. Ik wil hem ook gebruiken om mee naar school te nemen en daar muziek te luisteren. Is dit een goed idee of moet ik een andere PMP kopen. Zo ja? Welke?
Geen eisen.. geen budget... hier kunnen we echt niks mee. Hoevee wil je ongeveer uitgeven? Wat zijn je _specifieke_ eisen? Welke voordelen zie je in de Gmini 500? Welke alternatieven zie je? Welke voordelen/nadelen hebben deze alternatieven? Heb je de DAP.db doorzocht? Heb je de ervaringen hier op GoT doorgelezen? Heb je reviews gelezen?

Mocht je er echt niet uitkomen, maak dan even je eigen topic. Als je twijfelt tussen spelers hoort dat namelijk niet hier thuis, hier gaat het alleen om ervaringen met de Gmini 500. Vragen over de Gmini 500 kun je hier dus prima stellen :)

Even over de Gmini 500 in het algemeen. De Gmini 500 is een budget PMP. Voldoet ie qua eisen aan wat jij in een PMP zoekt, dan is het een hele goede keus. Ding is simpel, maar doet zn werk. Echter, als je een ding zoekt wat erg portable is dan kan de Gmini 500 wel eens tegenvallen, het is nogal een fors ding. Dus als je een speler zoekt die makkelijk en comfortabel in je broekzak zit, ben je hier aan het verkeerde adres.

Kwalitatief is deze speler prima in orde, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Echter, mocht je een paar specifieke eisen hebben, kan het zijn dat deze speler ze niet heeft, maar daar valt zo dus weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Als je 80Gb wilt hebben is ongeveer de enige andere waar je aan kunt denken de Archos 504 80Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zat misschien te denken aan een i-pod maar ik vind de capaciteit te weinig en ik vind het over het algemeen een saaie speler. Weinig functies en te klein beeldscherm. De alternatieven zijn de andere spelers van Archos zoals de 604 of de 404 of de zen vision van Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zat misschien te denken aan een i-pod maar ik vind de capaciteit te weinig en ik vind het over het algemeen een saaie speler. Weinig functies en te klein beeldscherm. De alternatieven zijn de andere spelers van Archos zoals de 604 of de 404 of de zen vision van Creative. Het liefst rond de 300 a 350 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Bedenk eerst of je wel echt films wil gaan kijken op zo'n speler. Als je dat niet gaat doen kun je veeeel beter een compacter model nemen, want dit ding doe je niet zo in je broekzak bijvoorbeeld.
Als je alleen muziekclips oid. wil zien op zo'n ding dan kun je beter voor iets als een Zen Vision :M gaan. :)
Daar is een 60GB versie van voor iets van 300 euro.

Of misschien een IAudio X5 60GB die 50 euro meer kost, deze schijnt erg goede geluidskwaliteit te hebben.

Dus, vertel eerst eens wat je ermee wilt.

[ Voor 26% gewijzigd door -DG- op 24-03-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Of lees RoD in "[HDD] Het Archos Gmini 500 topic" nog eens door... Hier hebben we nog vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt dus nog even denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand an wel wat de compacste versie van de Archos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Compactste versie? :? Je bedoelt welke van de 30/40.80GB versie het kleinst is? Degene met de kleinste hdd is iets minder dik, maar dat is ook logisch.

Als je trouwens iets toe te voegen hebt aan je post, gebruik dan even de edit knop, dan hoef je niet 2x achter elkaar te posten :)

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 24-03-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Er is nog een Archos 204 met 20GB voor 180 euro.
Maar wees echt eens wat duidelijker, zo kan niemand er wat mee. :S

[ Voor 32% gewijzigd door -DG- op 24-03-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Klopt, maar de 204 is dus een totaal andere speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
RoD schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:39:
Klopt, maar de 204 is dus een totaal andere speler :)
Ja, maar die is wel compacter. Als je alleen muziek wil spelen en genoeg ruimte wilt hebben is dat misschien nog wel een goed spelertje, maar ik weet dus ook niet wat hij wil. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mijn eisen:
Capaciteit: 30 gb of meer
Beeldscherm: rond de 3.5 en 4.5 inch
Videos: zo veel mogelijk formaten
Muziek: zo veel mogelijk formaten
Prijs: 250 - 350 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:18:
Oke mijn eisen:
Capaciteit: 30 gb of meer
Beeldscherm: rond de 3.5 en 4.5 inch
Videos: zo veel mogelijk formaten
Muziek: zo veel mogelijk formaten
Prijs: 250 - 350 euro
DAP.db
Deze vraag hoort hier niet thuis, het gaat hier om de Archos Gmini 500.

Tip: Doe even wat onderzoek (zie bovenstaande link) ga reviews lezen, lees ervaringen hier op GoT, en maak je keuze. Kom je er dan nog niet uit, maak dan even een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog even een linkje naar kieskeurig.nl waar een aantal PMP's op staan.

Maar zoals al door andere forumleden aangegeven: doe zelf even moeite om te kijken welke speler het beste bij je past. Indien je vragen hebt over de Gmini500, kun je ze hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke maar de reden dat ik mijn eisen gaf was omdat mensen daar om vroegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Neenee, jij begon met: "Is dit een goed idee of moet ik een andere PMP kopen. Zo ja? Welke?"
Dat hoort hier eigenlijk al niet thuis.
Niet dat het mij zo heel erg veel uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dudes ... ik kan de Gmini 500 van 80 GB voor 255 € kopen, maar ik zit echt serieus te twijfelen wat betreft de batterijduur en effe "for the record" : Ik doe niet aan eBay/PayPal/whatever toestanden ;)

Ik heb nou een Samsung Y70 van 20 GB en die kan zo'n 10 dagen a 2 uur per dag mee en daar ben ik super tevreden over voor de 249 € die ik ervoor heb betaald, maar ik wil "nog meer" dus toen ik laatst een Dixons krantje zag waarin de Archos voor 329 € stond zat ik heel erg te twijfelen...

Dag later ofzo zat een collega met een iPod van 80 GB "boeiend te doen" (Vrouwen... blijkt weer eens dat ze alleen naar looks van producten kijken :+ ) en een andere collega (Ook een vrouw alleen dan met wat meer verstand :D ) keek mij zo aan en vroeg iets in de trant van "Wat zou jij kopen ?"

Dus ik begin een heel verhaal over Samsung, Archos, iAudio, Creative >>>>>> Apple meuk >:) Waarna zij zegt : "Hey de man van collega #3 in Frankrijk is getrouwd met persoontje #1 die bij Archos werkt !! Ik vraag wel effe wat prijzen :Y) "

Priceless moment daarna : Collega met iPod heeft al door "Kut heb het verkeerde product gekocht" en kijkt mij aan van 'Moest dat nou persee ?? Heb dat ding net' :/ " }> Muwhahahaha :*)

Kortom : Doen of niet en moet ik anders wat accessoires prijsjes laten sturen voor de accu's of andere "Must have" dingen ??

* nero355 heeft trouwens heel het Topic gelezen ... brr :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Doen of niet doen blijft toch heel persoonlijk. Als deze speler alles heeft wat jij in een speler wilt, dan is het gewoon een erg goede koop door het zachte prijsje. Ook zijn er nog maar weinig spelers met 80GB, dus je keus is sowieso al gelimiteerd. Als je dan een dergelijke PMP zoekt dan doe je met de Gmini 500 wel een goed(kop)e keus.
Ik zou in ieder geval geen reden zien om het ding niet te kopen als je vindt dat ie genoeg features heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Als alleen die accu je tegen houdt zou ik het gewoon doen. ;)
Als je 2 uurtjes per dag dat ding gebruikt waarvan de helft video houdt die het minstens 3 dagen vol. Zo vervelend is het toch ook niet om hem 's nachts even aan de lader te hangen?

Ben overigens gister naar de Dixons geweest, krijg als het goed is in iets van 4 weken bericht. :)

[ Voor 17% gewijzigd door -DG- op 25-03-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
En ik heb hem terug.
Harde schijf is vervangen en een schroefje terug gedaan. :)

Alleen de behuizing is niet vervangen. :/ En ook het vooruitspoel knopje wat niet meer ingedrukt kan worden niet. Die knop doet het welliswaar nog wel, maar je voelt geen klik meer.

Denk dat ik de behuizing maar wat bij vijl en aanstip met een stift.

Of ik gooi hem nu nog een keer van een echt hoogte op de grond, dan krijg ik tenminste een helemaal nieuwe. :+
Of ik laat hem jatten. Moesten ze hem maar helemaal repareren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
-DG- schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:01:
En ik heb hem terug.
Harde schijf is vervangen en een schroefje terug gedaan. :)

Alleen de behuizing is niet vervangen. :/ En ook het vooruitspoel knopje wat niet meer ingedrukt kan worden niet. Die knop doet het welliswaar nog wel, maar je voelt geen klik meer.

Denk dat ik de behuizing maar wat bij vijl en aanstip met een stift.

Of ik gooi hem nu nog een keer van een echt hoogte op de grond, dan krijg ik tenminste een helemaal nieuwe. :+
Of ik laat hem jatten. Moesten ze hem maar helemaal repareren. ;)
Tsja Dixons kan er vrij weinig aan doen dat Archos em niet helemaal goed gerepareerd heeft. Je zou Archos hier eens over kunnen bellen/mailen. Misschien willen ze je uit coulance wel een leuk voorstel doen (lees: een nieuwe geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiwa729
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hoi
hoeveel kost de (nieuw)
Archos Gmini 500 (40 GB)
en de Archos Gmini 500 (80 GB)
is dit een goeie prijs voor de Archos Gmini 500 (40 GB) 160 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Goed idee RoD. Zal binnenkort eens bellen met Archos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shiwa729 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:17:
hoi
hoeveel kost de (nieuw)
Archos Gmini 500 (40 GB)
en de Archos Gmini 500 (80 GB)
is dit een goeie prijs voor de Archos Gmini 500 (40 GB) 160 euro
Zou je de volgende keer iets duidelijker willen zijn met een vraag?

Volgens mij wordt de Gmini500 helemaal niet meer verkocht: ik kon geen webshops meer vinden via de pricewatch of kieskeurig.nl en ook Dixons en Chear hebben um niet meer op de site staan. Ik weet niet of ze in de winkel nog te verkrijgen zijn, maar ik vrees het ergste. Alleen op de site van Archos zelf, maar daar is de 40GB versie voor een belachelijk hoge prijs (349 euro). Verder nog bij "The offer of the week" een Gmini500 30GB voor 199 euro: weinig GB's, maar wel een dunner jasje ;)

Die 160 euro voor de 40GB versie, bedoel je hiermee een tweede hands Archos? De prijs van een nieuwe Gmini500 40GB is in ieder geval onder de 200 euro gedaald (leuke actie van Dixons 8) ), dus dan is 160 euro niet echt goedkoop voor tweede hands. Belangrijk is wel om te weten of er een verzekering bij zit: dan is 160 euro niet veel (de prijzen van de verzekering zijn van 60 euro voor 3 jaar naar iets van een tientje per maand gestegen geloof ik, hoewel ik dat laatste niet precies weet: heb hem nog gewoon voor de 60 euro verzekerd :9~ ).
Van de 80GB versie is de prijs op zijn laagst 249 euro geweest (Dixons....).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiwa729
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bedankt voor je antwoord :)
dan denk ik dat ik tog maar een andere ga zoeken +- 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Bedankt voor je antwoord trouwens, (volgens mij had ik dat al gedaan, maar zie het hier nergens meer terug). Het lukt inderdaad dankzij jouw antwoord, maar mijn vraag is, kan ik die instellingen ook hoger doen?? Jij zegt video op 30 en audio op 6,maar dan wordt de film wel minder mooi...
Is het niet zo, hoe hoger je hem zet hoe mooier de kwaliteit is???? Maar wel meer ruimte in beslag neemt??? Of speelt hij hem dan niet af...??

Ik hoop dat je me een antwoord kunt geven..

Groetjes van Myranda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oh hij speelt hem dan wel gewoon af hoor.
Ik heb nog even getest. Het verschil tussen 30 (500kb/s) en 80 (1200kb/s) zie je nog wel. Tussen 50 (780kb/s) en 80 (1200kb/s) zag ik echter geen verschil en dan weet ik al goed waar ik op moet letten.
Als je gewoon aan het kijken bent zal ergens tussen de 30 en 50 dus wel prima zijn voor video. :)

Verder is 6 (96kb/s stereo) voor audio tijdens de video prima kwaliteit, hoger ga je met zo'n aparaat tijdens een film -met waarschijnlijk geen oordopjes van een paar honderd euro- toch niet horen.

Overigens: de versie 30/6 was 43mb, de versie 50/6 was 62mb, de versie 80/9 was 95mb. Allemaal de eerste 10 min. van de film. :)

Er is trouwens een nieuwere versie van het programma waarbij je ook de Archos Gmini500/AV500 kunt kiezen. Dan wordt de resolutie ook helemaal goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens iemand gelukt om een externe HD op de Archos aan te sluiten zonder tussenkomst van een pc? Zelf heb ik het vandaag geprobeerd met een 3,5" externe HD waar een losse voeding bijzat. De Archos vond de schijf wel, maar het verbinden lukte niet (er kwam een error): geen mogelijkheid tot bestandsoverdracht dus.

Misschien is het mogelijk om een 2,5" externe HD te gebruiken: deze schijven werken op 5V en +/- 1 A. De stroomsterkte is wel hoog, maar het voltage voldoet in ieder geval wel (de host functie heeft 5V). Waarschijnlijk heb ik volgende week of de week daarna de mogelijkheid om het met een 2,5" schijfje te testen.

Het mooiste lijkt me nog dat er iemand is waar de Archos wél verbinding maakt met een 3,5" externe HD: deze zijn over het algemeen een stuk goedkoper en hebben een grotere capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Op m'n werk hebben ze twee externe schijven, daar heb ik er 1tje ooit al eens mee geprobeerd en die werkte niet, maar die ander zal ik binnenkort nog eens testen.
Mail anders Archos eens erover en vraag bij welke ze het wel moeten doen.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast