Ik wil een brief sturen en een klacht combineren. De reparatie is ontzettend duur (200 euro)... terwijl ik 'm net 3 weken in huis had, en in die periode was ook de prijs bij Dixons net met 40 euro was verlaagd. Ik ga even kijken wat ik er van ga maken.
Ik denk dat je weinig kans maakt als je een kapotte Gmini hebt wat jou "schuld" is.Thunk schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:13:
Ik wil een brief sturen en een klacht combineren. De reparatie is ontzettend duur (200 euro)... terwijl ik 'm net 3 weken in huis had, en in die periode was ook de prijs bij Dixons net met 40 euro was verlaagd. Ik ga even kijken wat ik er van ga maken.
Verwijderd
Ik heb de gmini nu zo'n 2 maanden, en tot nu toe werkt hij perfect.Maar ik vroeg mij af of je er een externe microfoon in kunt pluggen? Is wel gemakkelijk met kleine interviews.
Ja dat kan. Dan moet je zo'n dingetje hebben:Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:19:
Ik heb de gmini nu zo'n 2 maanden, en tot nu toe werkt hij perfect.Maar ik vroeg mij af of je er een externe microfoon in kunt pluggen? Is wel gemakkelijk met kleine interviews.

Kost 10 euro bij archos.
Daar zitten twee mini jack contra's in. 1 voor koptelefoon uit en 1 voor mic. in.
[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 29-11-2006 21:32 ]
Zonder kan ook, maar dan is het signaal heel slecht geloof ik. Dat dingetje versterkt het. Krijg je die er trouwens niet gewoon bij?
Bij de Gmini 40x serie kreeg je die er gewoon bij in ieder geval. Het wordt ook steeds minder wat ze erbij leveren

Zonder kan inderdaad ook met de ingebouwde mic. Dat ding krijg je er tegenwoordig inderdaad niet meer standaard bij.RoD schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:14:
Zonder kan ook, maar dan is het signaal heel slecht geloof ik. Dat dingetje versterkt het. Krijg je die er trouwens niet gewoon bij?Bij de Gmini 40x serie kreeg je die er gewoon bij in ieder geval. Het wordt ook steeds minder wat ze erbij leveren
Verwijderd
Ik heb sinds een twee dagen een Gmini 500 met 80gig.
Gekozen voor de Gmini omdat die ruim goedkoper is dan de 504 en opnemen van de TV is niet mijn prioriteit.
Gisteren zag ik dat het schermpje beschadigd was. Vanochtend mee terug gegaan naar Dixons en zonder enige discussie kreeg ik een andere mee. Prima service.
Gekozen voor de Gmini omdat die ruim goedkoper is dan de 504 en opnemen van de TV is niet mijn prioriteit.
Gisteren zag ik dat het schermpje beschadigd was. Vanochtend mee terug gegaan naar Dixons en zonder enige discussie kreeg ik een andere mee. Prima service.
Goed om te horen maar dan heb je wel veel geluk gehad.
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:03:
Ik heb sinds een twee dagen een Gmini 500 met 80gig.
Verwijderd
Ik ga vandaag de Gmini500 80GB ophalen bij Dixons: ze zijn bereid deze voor 279 euro te verkopen (is eigenlijk alleen Web-Only aanbieding)
Hoewel ik zelf gelukkig nog geen ervaring heb met dode pixels, controleer ik wel altijd eventjes in de winkel of een nieuw apparaat dode pixels heeft. Het enige probleem is dus dat het niet zo goed is voor de batterij, maar kun je ook de batterij loskoppelen en de speler (zonder batterij) aan het lichtnet koppelen? Bij laptops is het namelijk niet aan te raden, maar het zou bij de Archos misschien geen kwaad kunnen om hem 2 minuutjes aan te hebben.
Hoewel ik zelf gelukkig nog geen ervaring heb met dode pixels, controleer ik wel altijd eventjes in de winkel of een nieuw apparaat dode pixels heeft. Het enige probleem is dus dat het niet zo goed is voor de batterij, maar kun je ook de batterij loskoppelen en de speler (zonder batterij) aan het lichtnet koppelen? Bij laptops is het namelijk niet aan te raden, maar het zou bij de Archos misschien geen kwaad kunnen om hem 2 minuutjes aan te hebben.
Ach dat maakt helemaal niks uit, bovendien doet die het niet met alleen de voeding.Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:14:
Ik ga vandaag de Gmini500 80GB ophalen bij Dixons: ze zijn bereid deze voor 279 euro te verkopen (is eigenlijk alleen Web-Only aanbieding)![]()
Maar als je hem echt wil testen daarop, neem dan een usb stickje mee met een paar .jpg bestanden van 1 kleur (480x272). Die kun je dan met de usb host functie meteen openen en ze fullscreen bekijken.
Verwijderd
Er zit een speciaal kabeltje bij voor de USB Host functie? Dus eentje van Mini-USB (op de Archos) naar een USB-poort (USB device)?
Dit gebruik ik zelf ook altijd bij de aankoop van laptops en tft-schermen. Je kunt heel makkelijk met paint een paar jpeg bestanden maken met de kleuren wit, zwart, rood, blauw en geel. Werkt altijd: je kunt zo zelfs dode of hyperactieve subpixels makkelijk zien
Dit gebruik ik zelf ook altijd bij de aankoop van laptops en tft-schermen. Je kunt heel makkelijk met paint een paar jpeg bestanden maken met de kleuren wit, zwart, rood, blauw en geel. Werkt altijd: je kunt zo zelfs dode of hyperactieve subpixels makkelijk zien
Verwijderd
Ik heb inderdaad zo'n "dingetje", maar de opnamen die ik met mijn losse microfoon maak zijn erg beroerd. Het lijkt me stug dat het dingetje het signaal kan versterken. Voorlopig doet de ingebouwde microfoon het beter-DG- schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:31:
[...]
Ja dat kan. Dan moet je zo'n dingetje hebben:
[afbeelding]
Kost 10 euro bij archos.
Daar zitten twee mini jack contra's in. 1 voor koptelefoon uit en 1 voor mic. in.Heb zelf nog zo'n ding van een gmini220 en dat werkt prima voor het opnemen.
Verwijderd
Ik heb gister mijn Archos Gmini500 opgehaald bij Dixons in Meppel
De klantvriendlijkheid vind ik in 1 woord: TOP! De man die mij hielp was ontzettend aardig en behulpzaam. Ik heb de speler voor 279 euro gekocht (web-only aanbieding), terwijl hij normaal gesproken in de winkel 329 is. Even controleren op dode pixels was helemaal geen probleem. Ik heb er ook gelijk voor 60 euro een verzekering voor 3 jaar bijzitten
Video's omzetten is geen probleem. Ik gebruik zelf het programma CloneDVD Mobile, alleen is meegeripte ondertitel niet bij elke film even goed of pakt het programma hem helemaal niet.
Imtoo Ripper Platinum is ook een erg goed programma, maar doet er veel langer over dan CloneDVD Mobile.
Voor gewone mediabestanden om te zetten gebruik ik PocketDivxEncoder: ontzettend goed programma, alleen zijn de subtitles (als je die erbij voegt en vast laat zetten) erg groot in het uitvoerbestand. De letters nemen soms de helft van het beeld in beslag
Ik heb al geprobeerd om de lettergrootte te veranderen door het .srt bestand om te zetten naar .ssa met een converter. Dit heeft echter geen invloed.
Iemand hier een oplossing voor? (door nog wel PocketDivxEncoder te gebruiken)
De klantvriendlijkheid vind ik in 1 woord: TOP! De man die mij hielp was ontzettend aardig en behulpzaam. Ik heb de speler voor 279 euro gekocht (web-only aanbieding), terwijl hij normaal gesproken in de winkel 329 is. Even controleren op dode pixels was helemaal geen probleem. Ik heb er ook gelijk voor 60 euro een verzekering voor 3 jaar bijzitten
Video's omzetten is geen probleem. Ik gebruik zelf het programma CloneDVD Mobile, alleen is meegeripte ondertitel niet bij elke film even goed of pakt het programma hem helemaal niet.
Imtoo Ripper Platinum is ook een erg goed programma, maar doet er veel langer over dan CloneDVD Mobile.
Voor gewone mediabestanden om te zetten gebruik ik PocketDivxEncoder: ontzettend goed programma, alleen zijn de subtitles (als je die erbij voegt en vast laat zetten) erg groot in het uitvoerbestand. De letters nemen soms de helft van het beeld in beslag
Ik heb al geprobeerd om de lettergrootte te veranderen door het .srt bestand om te zetten naar .ssa met een converter. Dit heeft echter geen invloed.
Iemand hier een oplossing voor? (door nog wel PocketDivxEncoder te gebruiken)
Verwijderd
Hi,
Sinds 3 maanden heb ik een Archos Gmini gekocht. Werkte perfect!!
Sinds 3 weken krijg ik aan de lopende band read errors. Zodra ik een mp3 of avi afspeel, stopt deze steeds (begin of in de file).
Ik heb een format gedaan via de archos, via fat32format, maar dat helpt niet. Chkdsk /R of Format x /FS:FAT32 werkt niet.
Is mijn disk nu al naar de %^##% of kan ik dit zelf verhelpen??
Sinds 3 maanden heb ik een Archos Gmini gekocht. Werkte perfect!!
Sinds 3 weken krijg ik aan de lopende band read errors. Zodra ik een mp3 of avi afspeel, stopt deze steeds (begin of in de file).
Ik heb een format gedaan via de archos, via fat32format, maar dat helpt niet. Chkdsk /R of Format x /FS:FAT32 werkt niet.
Is mijn disk nu al naar de %^##% of kan ik dit zelf verhelpen??
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan binnenkort een pmp te kopen. Echter zit ik erg te twijfelen tussen de gmini 500 (80GB) of eentje van de 4de generatie, de 504 (80GB) of 604. Waar ik vooral een beetje bang voor ben is dat je veel geld moet uit geven om alles te kunnen met een 504/604 wat je met een 500 standaard al kan (afspelen op de tv, overzetten van foto's vanaf je camera) klopt dit? Tevens heb ik gehoord dat het scherm van de nieuwe serie minder is als dat van de 500.
Ik vind zelf dat het scherm van de nieuwste serie niet minder is. Ik heb ze beide gezien, maar kon nou niet zeggen dat die van de nieuwste serie minder is. Wat er bij de speler standaard geleverd wordt kun je op de site van Archos lezen, of je kunt even in het Gen. 4 topic kijken.
Verwijderd
Ik zat eergister nog met hetzelfde dilemma: ik zat ook te twijfelen tussen de Gmini500 80GB en een 4th Generation Archos speler.
Zelf heb ik gister de Archos Gmini500 80GB opgehaald bij de Dixons in Meppel (zie mijn post hierboven). Ik ben er tot nu toe zeeer (geen typfout
) tevreden mee.
Wees er wel op bedacht dat je ook bij de Gmini500 voor 279 euro niet klaar bent: het is verstandig om een verzekering af te sluiten van 60 euro. Hiermee is je speler voor 3 jaar tegen diefstal en schade verzekerd. Het grote 4" scherm is namelijk wel een zwak punt en kan gemakkelijk kapot. Eerder in dit topic was er al iemand die 150 euro reparatie moest betalen ivm een defect scherm (en helaas voor hem niet verzekerd).
Daarnaast is het aan te raden om een goed hoesje te kopen: als je je speler toch veel wilt meenemen (daarvoor is hij portable toch?) dan kun je eigenlijk niet zonder hoesje. Het bijgeleverde vilte zakje stelt namelijk niks voor. Een goed hoesje is volgens medetweakers die van Noreve. Ik ben dan ook van plan die ook te kopen: je betaald er wel 42 euro voor, maar dan heb je ook wel een goede hoes.
Zelf heb ik gister de Archos Gmini500 80GB opgehaald bij de Dixons in Meppel (zie mijn post hierboven). Ik ben er tot nu toe zeeer (geen typfout
Wees er wel op bedacht dat je ook bij de Gmini500 voor 279 euro niet klaar bent: het is verstandig om een verzekering af te sluiten van 60 euro. Hiermee is je speler voor 3 jaar tegen diefstal en schade verzekerd. Het grote 4" scherm is namelijk wel een zwak punt en kan gemakkelijk kapot. Eerder in dit topic was er al iemand die 150 euro reparatie moest betalen ivm een defect scherm (en helaas voor hem niet verzekerd).
Daarnaast is het aan te raden om een goed hoesje te kopen: als je je speler toch veel wilt meenemen (daarvoor is hij portable toch?) dan kun je eigenlijk niet zonder hoesje. Het bijgeleverde vilte zakje stelt namelijk niks voor. Een goed hoesje is volgens medetweakers die van Noreve. Ik ben dan ook van plan die ook te kopen: je betaald er wel 42 euro voor, maar dan heb je ook wel een goede hoes.
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring mee om foto's over te zetten van een digitale camera naar de archos gmini 500 80gb? En is dit makkelijk uit te voeren.
Als je fotocamera ondersteund wordt is dit niet moeilijk.
Verwijderd
Hoe weet ik of het ondersteund wordt bij mijn camera (ixus 750 canon)
Kan het ook vanaf een cardreader om te foto's te uploaden?
Gewoon je bijgeleverde USB kabbeltjes eraan prikken, aanzetten zoals je normaal naar de computer upload en klaar is klara. Erg simpel en werkt prima.
Making an ass of myself since the 70's
Je kunt ook die hoes van Case Logic bij halfords kopen:

Past die echt perfect in, is stevig en kost een stuk minder dan een Noreve.
Kostte mij iets minder dan 8 euro dacht ik.
Enige nadeel is dat je het scherm niet kunt zien zoals bij de Noreve, maar deze heeft dan weer een ding om hem aan je riem te maken.
Bijna alle plug en play camera's en cardreaders doen het gewoon hoor.Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:04:
Hoe weet ik of het ondersteund wordt bij mijn camera (ixus 750 canon)
[ Voor 24% gewijzigd door -DG- op 03-12-2006 19:17 ]
Tja. case-logic of Noreve,
Net zoiets als de vergelijking tussen een Trabant en Ferrari.... Voor beide heb je kopers.
Ik weet trouwens bijna zeker dat die case logic niet groot genoeg is als je een extra zware batterij in je archos hebt zitten. Verder vind ik het erg jammer dat mensen een apparaat van dik 300 euro in een slap lelijk hoesje van 8 euro gaan doen.
Net zoiets als de vergelijking tussen een Trabant en Ferrari.... Voor beide heb je kopers.
Ik weet trouwens bijna zeker dat die case logic niet groot genoeg is als je een extra zware batterij in je archos hebt zitten. Verder vind ik het erg jammer dat mensen een apparaat van dik 300 euro in een slap lelijk hoesje van 8 euro gaan doen.
Die case van Noreve is in ieder geval geen slechte keus. Dat hoesje is kwaliteit, en beschermt je speler perfect. Ideaal ding. Kost wat, maar je hebt ook wat, en waarschijnlijk voorkom je ook "wat"
Ik weet niet waar dat "slap" op slaat hoor.Darth Malak schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:16:
Tja. case-logic of Noreve,
Oke, bedankt voor je info, maar zou jij me misschien kunnen vertellen waarom je uiteindelijk toch voor de 500 hebt gekozen?Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:22:
Ik zat eergister nog met hetzelfde dilemma: ik zat ook te twijfelen tussen de Gmini500 80GB en een 4th Generation Archos speler.
Zelf heb ik gister de Archos Gmini500 80GB opgehaald bij de Dixons in Meppel (zie mijn post hierboven). Ik ben er tot nu toe zeeer (geen typfout) tevreden mee.
Verwijderd
Ik heb sinds 2 weken ook de Gmini500 (80GB) en ben er zeer over te spreken. Was eerst ook aan het twijfelen tussen de gmini 500 en de 604. In eerste instantie ging mijn interesse uit naar de 604 totdat ik in de winkel aankwam. Hier werd mij verteld dat er totaal niets bij de 604 geleverd werd en dat alles een accosoire is daarbij. Daarbij heeft de 604 geen gewone aansluitingen meer en ben je verplicht alles via de docking connector of docking station te doen die echt niet goedkoop zijn. Daardoor is mijn keuze gevallen op de gmini 500 waarbij je nog gewoon een kabeltje krijgt met normale plug zodat je gebruik kunt maken van de video en audio out. Het enige nadeeltje vind ik dat ze het plugje voor audio opnemen niet erbij leveren. Dit plugje heb ik nu via achos online besteld waar het €10,- kost. Opzich geen probleem was het niet dat hier nog €9,- verzendkosten bovenop komen. Wat het geheel op €19,- brengt voor zo'n klein dingetje. Dan zie ik liever €10,- meer op de prijs waarbij dan wel het plugje er al bij zit.
Verwijderd
Maar dat plugje voor audio opnemen hebben een heleboel mensen weer niet nodig: als ze zulk soort dingen er allemaal bij zouden doen, dan zou de speler ook weer duurder worden.
@vincent84
Ik heb voor de Gmini500 gekozen, omdat deze weer een stuk goedkoper is dan de 604 (504 vond ik eigenlijk al niks, omdat deze ongeveer even dik is als de Gmini500, geen WMV ondersteunt en een iets 'minder goed' schermpje zou hebben --> kon ik beter voor de Gmini500 gaan). De 604 heeft daarnaast minder schijfruimte en zou ook een 'minder goed' schermpje hebben. De 604 Wifi had als enigste voordeel voor mij dat het een touch screen heeft, want ik heb hier geen Acces Point.
De doorslag gaf toen een vriend van me zijn Archos Gmini500 40GB even mee naar mijn huis nam, waar ik het uitgebreid kon testen.
Nog een opmerking over de dikte: de dikte valt op zich wel mee. Hij komt lomper over op de site van Archos (bij die verschillende views) dan dat hij in werkelijkheid is. Zeker als je bedenkt dat de extra milimeters zorgen voor een extra schijfruimte van 50GB (vergelijking tussen de dunnere 30GB spelers en de Gmini500 80GB).
@vincent84
Ik heb voor de Gmini500 gekozen, omdat deze weer een stuk goedkoper is dan de 604 (504 vond ik eigenlijk al niks, omdat deze ongeveer even dik is als de Gmini500, geen WMV ondersteunt en een iets 'minder goed' schermpje zou hebben --> kon ik beter voor de Gmini500 gaan). De 604 heeft daarnaast minder schijfruimte en zou ook een 'minder goed' schermpje hebben. De 604 Wifi had als enigste voordeel voor mij dat het een touch screen heeft, want ik heb hier geen Acces Point.
De doorslag gaf toen een vriend van me zijn Archos Gmini500 40GB even mee naar mijn huis nam, waar ik het uitgebreid kon testen.
Nog een opmerking over de dikte: de dikte valt op zich wel mee. Hij komt lomper over op de site van Archos (bij die verschillende views) dan dat hij in werkelijkheid is. Zeker als je bedenkt dat de extra milimeters zorgen voor een extra schijfruimte van 50GB (vergelijking tussen de dunnere 30GB spelers en de Gmini500 80GB).
Ik kan niks toevoegen aan mijn vorige post. Als jij het woord 'slap' niet begrijpt kan ik je het onmogelijk doen begrijpen. Ik zal nog 1 poging wagen:-DG- schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:29:
[...]
Ik weet niet waar dat "slap" op slaat hoor.Bovendien past die extra batterij prima erbij. (Teminste, die dikte kan er nog wel bij)
Noreve = kwaliteit, degelijkheid, stevigheid
Case logic = cheap, slap en beschermt niet voldoende
Maar als ik jou hiermee tegen de borst stuit (misschien ben je een case logic fan) moet je dit gewoon niet lezen. Zoals ik al zei: voor ieder is er een koper. Ik ben in ieder geval 110% tevreden met mijn Noreve. Ik geef dus graag een paar tientjes meer uit voor een apparaat van 369,=.
[ Voor 4% gewijzigd door Darth Malak op 04-12-2006 10:20 ]
Ik denk zelf dat de case van Caselogic prima zal beschermen. Echter het is nogal een lomp geval. Ik heb zelf ook wel eens zo'n hoesje gehad. Beschermde prima, maar erg onhandig in gebruik. Als je het hoesje alleen gebruikt om het ding mee te vervoeren en bij gebruik het apparaat uit z'n hoesje haalt is het een prima keus.
Verwijderd
Nog een keer mijn vraag: heeft iemand ervaring met een microfoon via de line in (met adapter)?
Alvast dank voor een reactie.
Nee kijk, wat ik bedoel is dat jij zo maar wat zegt en je dat ding nooit in je handen hebt gehad. Ik weet zeker dat die goed genoeg beschermd en hij is niet zo slap als die lijkt. En dat ik een case logic fan ben of wat dan ook slaat tuurlijk ook helemaal nergens op.Darth Malak schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:17:
[...]
Ik kan niks toevoegen aan mijn vorige post. Als jij het woord 'slap' niet begrijpt kan ik je het onmogelijk doen begrijpen. Ik zal nog 1 poging wagen:
Noreve = kwaliteit, degelijkheid, stevigheid
Case logic = cheap, slap en beschermt niet voldoende
Maar als ik jou hiermee tegen de borst stuit (misschien ben je een case logic fan) moet je dit gewoon niet lezen. Zoals ik al zei: voor ieder is er een koper. Ik ben in ieder geval 110% tevreden met mijn Noreve. Ik geef dus graag een paar tientjes meer uit voor een apparaat van 369,=.

Die Noreve zal vast beter zijn dan die Case Logic, maar echt niet zoveel als jij denkt hoor. Verder heeft deze een riemklem wat ook een reden was voor mij om hem te kopen. Dat heeft die Noreve niet en dan wordt het voor mij op de fiets toch een stuk lastiger om hem mee te nemen. Wat ik alleen wil zeggen is dat het voor het geld echt een prima hoesje is.
Ik zal het zo even na kijken, ik heb wel een cd speler er op aangesloten en dat werkte prima, maar een microfoon heeft volgens mij veel minder volume. Ik kom er nog op terug.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:20:
Nog een keer mijn vraag: heeft iemand ervaring met een microfoon via de line in (met adapter)?
Grow up kid... Als jij het nodig vind om dit (-DG- schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:51:
[...]
Nee kijk, wat ik bedoel is dat jij zo maar wat zegt en je dat ding nooit in je handen hebt gehad. Ik weet zeker dat die goed genoeg beschermd en hij is niet zo slap als die lijkt. En dat ik een case logic fan ben of wat dan ook slaat tuurlijk ook helemaal nergens op.![]()
Die Noreve zal vast beter zijn dan die Case Logic, maar echt niet zoveel als jij denkt hoor. Verder heeft deze een riemklem wat ook een reden was voor mij om hem te kopen. Dat heeft die Noreve niet en dan wordt het voor mij op de fiets toch een stuk lastiger om hem mee te nemen. Wat ik alleen wil zeggen is dat het voor het geld echt een prima hoesje is.![]()
[...]
Ik zal het zo even na kijken, ik heb wel een cd speler er op aangesloten en dat werkte prima, maar een microfoon heeft volgens mij veel minder volume. Ik kom er nog op terug.

Misschien omdat jij zegt dat die dikke batterij er niet in past terwijl dat wel het geval is?Darth Malak schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:04:
[...]
Grow up kid... Als jij het nodig vind om dit () soort icoontjes te moeten gaan gebruiken dan zijn we uitgepraat. Hoe weet jij nu wat ik allemaal in mijn handen heb gehad?
Maar oke, we zijn uitgepraat.
Verwijderd
Heb sindskort deze mp3 speler gekocht....bevalt me zeeer goed, ik heb alleen 1 probleem 
Sommige films en concerten speelt hij wel af, maar dan alleen het beeld. Ik krijg er geen geluid bij. Is dit een bekend probleem en valt dit op te lossen?
Sommige films en concerten speelt hij wel af, maar dan alleen het beeld. Ik krijg er geen geluid bij. Is dit een bekend probleem en valt dit op te lossen?
Waarschijnlijk is de audiocodec in de desbetreffende video niet ondersteund. Die zul je naar mp3 of .wav moeten converteren.
Verwijderd
Een filmpje naar mp3 of wav...? zie je het voor je.
edit: o alleen de audio...hoe doe je dat?
edit: o alleen de audio...hoe doe je dat?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 19:24 ]
Nee de audiocodec in de video moet je converteren, de video zelf hoef je niks mee te doen.
Edit: je zag het zelf dus ook al
En voor converteren ed heb ik een videocoderingstutorial geschreven
Kun je zo even met VirtualDub doen.
Edit: je zag het zelf dus ook al
[ Voor 55% gewijzigd door RoD op 04-12-2006 19:25 ]
Is inderdaad zoals RoD zegt de audio codec die gebruikt wordt. Waarschijnlijk is het een film met AC-3 geluid die je om moet zetten naar mp3. Dat kan heel makkelijk met VirtualDub (dat programma staat op de Gmini500).Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:08:
Heb sindskort deze mp3 speler gekocht....bevalt me zeeer goed, ik heb alleen 1 probleem
Video moet je op "Direct stream copy" zetten en Audio op "Full processing mode" met de compression op mp3. Vervolgens "Save as AVI". Zijn ook wel tutorials van te vinden.
edit: Die tutorial die RoD heeft gemaakt kun je inderdaad gebruiken, maar Video hoef je niet overnieuw te coderen als dat al gewoon werkt. (daarom kun je hem op "Direct stream copy" zetten.)
[ Voor 11% gewijzigd door -DG- op 04-12-2006 19:28 ]
Verwijderd
Jullie heerschen (K)
Opdatum: Ik krijg telkens dezelfde foutmelding: No audio decompressor could be found to decompress the source audio format (source format tag: 2000)
wtf
Opdatum: Ik krijg telkens dezelfde foutmelding: No audio decompressor could be found to decompress the source audio format (source format tag: 2000)
wtf
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 20:11 ]
Probeer de (nieuwste) firmware eens opnieuw te installeren. En wanneer krijg je die melding? Als je mp3tjes opent?Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:03:
Jullie heerschen (K)
wtf
http://www.archos.com/support/download/firmware/gmini500/1.5.12/UPDATE_Gmini500.AOS
Verwijderd
Ga ik doen...ik krijg de foutmelding op de computer moge dat duidelijk zijn.-DG- schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:57:
[...]
Probeer de (nieuwste) firmware eens opnieuw te installeren. En wanneer krijg je die melding? Als je mp3tjes opent?
http://www.archos.com/support/download/firmware/gmini500/1.5.12/UPDATE_Gmini500.AOS
Ik krijg de foutmelding zodra ik op F7 druk.
Weet je zeker dat je de juiste codecs op je pc hebt geinstalleerd? Zie ook mijn tutorial
Je moet namelijk niet alleen de AC3 filter hebben, maar ook de AC3 decompressor. Even Googlen voor een link naar een download.
[ Voor 41% gewijzigd door RoD op 04-12-2006 22:18 ]
Verwijderd
Eureka!RoD schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:17:
Weet je zeker dat je de juiste codecs op je pc hebt geinstalleerd? Zie ook mijn tutorialJe moet namelijk niet alleen de AC3 filter hebben, maar ook de AC3 decompressor. Even Googlen voor een link naar een download.
Hij is nu bezig =P
Hartstikke bedankt voor de hulp allebei.
Ohzo.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:15:
[...]
Ga ik doen...ik krijg de foutmelding op de computer moge dat duidelijk zijn.
Ik krijg de foutmelding zodra ik op F7 druk.
Heb je trouwens een "lame mp3" encoder? Daarmee kun je veel hogere kwaliteit instellen dan de standaard mp3 encoder (die ging bij mij maar tot 52kb/s ofzo).
Verwijderd
Nou ik heb het ff geprobeerd en de kwaliteit is prima. Ik heb em op Lame Mp3 gezet als dat is wat je bedoelde?? Gewoon 192 kbs gekozen, maar ik kon hem tot 320 kbs kiezen.
Nogmaals bedankt RoD en -DG-
Nogmaals bedankt RoD en -DG-
Ja dat bedoelde hij. Lame is de ideale mp3 encoder voor dit soort dingen
En graag gedaan
En graag gedaan
Verwijderd
Misschien nog wel interessant voor de mensen die de Gmini500 40/80GB te dik vinden: op Archos.com kun je nu de Gmini500 30GB (in een slanke behuizing) kopen icm de fm radio/afstandsbediening voor maar 250,99 euro
http://www.archos.com/sto...l.html?country=nl&lang=en
http://www.archos.com/sto...l.html?country=nl&lang=en
Die afstandsbediening is overigens van lage kwaliteit. Plastic baggerding. Maar handig qua functionaliteit. Als je hem niet nodig hebt is hij het ook niet waard.
Verwijderd
Maar omdat ie er gratis (nouwja, voor 1 euro) bijgeleverd wordt, kun je er natuurlijk niks van zeggen. Dat de prijs nu op 250 euro zit voor zo'n mediaplayer is natuurlijk erg mooi: zo heeft Archos in feite de complete PMP markt bezet: goedkope (maar toch erg goede) spelers en de duurdere (en luxere) spelers.
De goedkoopste PMP is volgens kieskeurig.nl de Lenco XEMIO-1020 (kost 199 euro), maar deze heeft een kleinere harde schijf en een slechter en kleiner beeldscherm (om over de rest nog maar te zwijgen
). Verder heb je voor onder de 250 euro de al wat oudere Zen Portable Mediacenter van Creative (voor 217 euro). Maar dan is de Archos Gmini500 van 30GB een veeeel betere speler, voor die paar extra tientjes.
De goedkoopste PMP is volgens kieskeurig.nl de Lenco XEMIO-1020 (kost 199 euro), maar deze heeft een kleinere harde schijf en een slechter en kleiner beeldscherm (om over de rest nog maar te zwijgen

Dat je hem er gratis bijkrijgt is natuurlijk nooit wegVerwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:14:
Maar omdat ie er gratis (nouwja, voor 1 euro) bijgeleverd wordt, kun je er natuurlijk niks van zeggen. Dat de prijs nu op 250 euro zit voor zo'n mediaplayer is natuurlijk erg mooi: zo heeft Archos in feite de complete PMP markt bezet: goedkope (maar toch erg goede) spelers en de duurdere (en luxere) spelers.
Verwijderd
Ik wil nu toch wel even een hoesje bestellen voor mijn Archos.
Ik heb de Case Logic hoes van de Halfords gezien: de speler past er goed in en valt er niet uit. Alleen heb ik zo mijn bedenkingen over de bescherming van het beeldscherm. Er zit niet echt iets hards (alleen iets van een soort karton ofzo) in zodat het scherm heel blijf als er iets op drukt. Hoe is dit bij de Noreve geregeld? Is de voorkant, die het scherm afdekt, wel hard zodat het scherm onder geen voorwaarde kapot gaat als er iets in een tas tegenaan drukt?
Ik ben best bereid om 43 euro voor een hoes te betalen, alleen als het scherm niet beter wordt beschermd dan bij een goedkope hoes van 8 euro, dan is dat natuurlijk wel zonde.
Ik heb de Case Logic hoes van de Halfords gezien: de speler past er goed in en valt er niet uit. Alleen heb ik zo mijn bedenkingen over de bescherming van het beeldscherm. Er zit niet echt iets hards (alleen iets van een soort karton ofzo) in zodat het scherm heel blijf als er iets op drukt. Hoe is dit bij de Noreve geregeld? Is de voorkant, die het scherm afdekt, wel hard zodat het scherm onder geen voorwaarde kapot gaat als er iets in een tas tegenaan drukt?
Ik ben best bereid om 43 euro voor een hoes te betalen, alleen als het scherm niet beter wordt beschermd dan bij een goedkope hoes van 8 euro, dan is dat natuurlijk wel zonde.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 19:21 ]
Als je maar hard genoeg drukt, kan alles kapot. Maar Noreve heeft volgens mij inderdaad een soort bescherming voor het scherm. Als ik aan mijn hoesje voel dan is het gedeelte wat over het scherm heen zit (het flapje) gevuld met een redelijk stevig en buigzaam stuk "karton". Wat het precies voor spul is weet ik niet, het voelt in ieder geval goed beschermend aan. Het zal niet alles beschermen, maar het scheelt absoluut.
Verwijderd
Maar ik neem aan dat je het nu over het hoesje van je Gmini402 hebt? Het schermoppervlak daarvan is beduidend minder dan de Gmini500, dus misschien zit die bescherming ook wel wat anders inelkaar.
Iemand die de hoes van Noreve voor de Gmini500 heeft? Is de 'flap' voor het scherm stevig?
Iemand die de hoes van Noreve voor de Gmini500 heeft? Is de 'flap' voor het scherm stevig?
Ja, die is erg stevig. Denk dat je je daar ook absoluut geen zorgen over hoeft te maken. Er zit een verdikking op de plek waar je schermpje zit, dus dat komt wel goed.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:00:
Maar ik neem aan dat je het nu over het hoesje van je Gmini402 hebt? Het schermoppervlak daarvan is beduidend minder dan de Gmini500, dus misschien zit die bescherming ook wel wat anders inelkaar.
Ja, dat heb ik dus ook. Die hoesjes zijn in principe gelijk. Zelfde type bescherming. Scherm is inderdaad groter, maar het flapje beschermd gewoon goed. Blijft natuurlijk dat de kans op een kapot scherm gewoon groter is met een groter scherm.
Volgens mij biedt dixons ook een 3 jaar garantie+/verzekering aan en die dekt een kapot scherm ook. Voor de 20 euro per jaar was het voor mij een reden om die sowieso af te sluiten. Maar das ff een andere discussie natuurlijk.
Verwijderd
Heb ik uiteraard gedaan
20 euro per jaar is niks vergeleken met de 150 euro die je moet dokken als je scherm kapot is. Desondanks wil ik wel graag een goede bescherming voor men speler, zodat ik hem overal mee naar toe kan nemen.
Vind het trouwens opzich wel een gave regeling van Dixons: hij wordt (kosteloos: daar is de garantie voor) gerepareerd als het scherm kapot is. Mocht je met dode pixels zitten ofzo iets, dan kun je gewoon terug naar de winkel. Mochten ze zeggen dat het niet onder de garantie valt, dan laat je hem gewoon voor hun ogen vallen
--> dat valt wel onder de garantie 
slechte gedachte
20 euro per jaar is niks vergeleken met de 150 euro die je moet dokken als je scherm kapot is. Desondanks wil ik wel graag een goede bescherming voor men speler, zodat ik hem overal mee naar toe kan nemen.
Vind het trouwens opzich wel een gave regeling van Dixons: hij wordt (kosteloos: daar is de garantie voor) gerepareerd als het scherm kapot is. Mocht je met dode pixels zitten ofzo iets, dan kun je gewoon terug naar de winkel. Mochten ze zeggen dat het niet onder de garantie valt, dan laat je hem gewoon voor hun ogen vallen
slechte gedachte
Zo te zien gaat de discussie over een hoes voor de speler nog wel ff verder...
Ik heb voor een andere oplossing gekozen; elke dag gaat de speler in mijn rugzak en
gaat dus overal mee naar toe... Ik heb zo'n harde silvercase voor de PSP gekocht...
De case is wat groter dan de speler, maar hij is nu wel prima beschermd!!!
Kan geen afbeelding vinden op internet, maar heb em zelf gehaald bij V&D en dacht
dat die tussen de 10 en 15 euro kostte...
Ik heb voor een andere oplossing gekozen; elke dag gaat de speler in mijn rugzak en
gaat dus overal mee naar toe... Ik heb zo'n harde silvercase voor de PSP gekocht...
Kan geen afbeelding vinden op internet, maar heb em zelf gehaald bij V&D en dacht
smashmyarchos.com anyone?Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:43:
Heb ik uiteraard gedaan![]()
Vind het trouwens opzich wel een gave regeling van Dixons: hij wordt (kosteloos: daar is de garantie voor) gerepareerd als het scherm kapot is. Mocht je met dode pixels zitten ofzo iets, dan kun je gewoon terug naar de winkel. Mochten ze zeggen dat het niet onder de garantie valt, dan laat je hem gewoon voor hun ogen vallen--> dat valt wel onder de garantie
slechte gedachte![]()
Ik heb het voor mijn speler niet gedaan, maar dat was omdat ze het me gewoon opdrongen nadat mijn eerste speler crashte en niets meer deed. In het begin was het nog, tja kan gebeuren. Jij bent de eerste. Waarna het daarna overging op: "je kunt nog een verzekering afsluiten, want je ziet nu dat zo'n ding niet echt sterk is. WTF? Zat er echt over te denken om die loser over de toonbank heen te sleuren. Niet gedaan aangezien ik mijn speler nieuwe speler nog niet in mijn handen had.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:43:
Vind het trouwens opzich wel een gave regeling van Dixons: hij wordt (kosteloos: daar is de garantie voor) gerepareerd als het scherm kapot is. Mocht je met dode pixels zitten ofzo iets, dan kun je gewoon terug naar de winkel. Mochten ze zeggen dat het niet onder de garantie valt, dan laat je hem gewoon voor hun ogen vallen--> dat valt wel onder de garantie
slechte gedachte![]()
Overigens daarvoor bij onze Dixons (niet diegene waar ik die van mij ging ruilen) mijn vriendin aangeraden om het wel te doen nadat ik de verkoper gevraagd had of je er gewoon mee kon gaan voetballen en hem dan nog mocht ruilen wanneer de speler stuk was. Ja was het antwoord (overigens ging het hier om een Ipod Nano en de garantie van Apple zelf).
Overigens zal die speler in iedergeval het termijn van de niet genomen garantie overleven, daar zorg ik dan wel voor.
LOL!!!Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:43:
Heb ik uiteraard gedaan![]()
slechte gedachte![]()

Voor vervoer is zoiets ook best handig. Echter, als je het apparaat ook wilt gebruiken is het niet echt handig. Maargoed, dat hangt maar net van je eisen af. Puur voor vervoer is een hoesje van Norève een beetje zonde.ToolRules schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:27:
Zo te zien gaat de discussie over een hoes voor de speler nog wel ff verder...![]()
Nee, daar hebben ze de iPod voor uitgevonden
Wat is dat voor onzin dat het zo'n ding niet echt sterk is? Wat heeft een crash te maken met de stevigheid van de speler? Niet erg netjes van Dixons om je zo een verzekering aan te smeren.Arunia schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:41:
[...]
Ik heb het voor mijn speler niet gedaan, maar dat was omdat ze het me gewoon opdrongen nadat mijn eerste speler crashte en niets meer deed. In het begin was het nog, tja kan gebeuren. Jij bent de eerste. Waarna het daarna overging op: "je kunt nog een verzekering afsluiten, want je ziet nu dat zo'n ding niet echt sterk is. WTF? Zat er echt over te denken om die loser over de toonbank heen te sleuren. Niet gedaan aangezien ik mijn speler nieuwe speler nog niet in mijn handen had.
Overigens daarvoor bij onze Dixons (niet diegene waar ik die van mij ging ruilen) mijn vriendin aangeraden om het wel te doen nadat ik de verkoper gevraagd had of je er gewoon mee kon gaan voetballen en hem dan nog mocht ruilen wanneer de speler stuk was. Ja was het antwoord (overigens ging het hier om een Ipod Nano en de garantie van Apple zelf).
Overigens zal die speler in iedergeval het termijn van de niet genomen garantie overleven, daar zorg ik dan wel voor.
Verwijderd
Een kapot schermpje valt normaal gesproken niet onder de garantie van Archos, dus ik vind het juist erg netjes van Dixons dat je hem daarvoor kunt laten verzekeren.
Er was hier al eerder iemand met een kapot scherm, waarvan de reparatiekosten 150 euro waren. Als je hem in die 3 jaar één keer laat vallen of hij wordt gejat, dan heb je al behoorlijk veel voordeel van je verzekering
Hoewel ik zelf erg zuinig ben op zulk soort apparaten, heb ik hem toch afgesloten: je gaat er dan gewoon wat minder gestressed mee om (niet overdreven voorzichtig doen omdat het scherm kapot kan gaan). Het brengt gewoon een stukje rust voor tijdens het vervoeren
Er was hier al eerder iemand met een kapot scherm, waarvan de reparatiekosten 150 euro waren. Als je hem in die 3 jaar één keer laat vallen of hij wordt gejat, dan heb je al behoorlijk veel voordeel van je verzekering
Hoewel ik zelf erg zuinig ben op zulk soort apparaten, heb ik hem toch afgesloten: je gaat er dan gewoon wat minder gestressed mee om (niet overdreven voorzichtig doen omdat het scherm kapot kan gaan). Het brengt gewoon een stukje rust voor tijdens het vervoeren
Het ging mij om het feit dat er bij een crash een extra verzekering aangeraden werd omdat "je ziet dat het apparaat niet stevig is".Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:32:
Een kapot schermpje valt normaal gesproken niet onder de garantie van Archos, dus ik vind het juist erg netjes van Dixons dat je hem daarvoor kunt laten verzekeren.
An sich is die verzekering natuurlijk geen slecht idee. Opzich vind ik het zelf ook wel verstandig zo'n verzekering te nemen, maar om bovengenoemde reden vind ik nogal misleidend.Er was hier al eerder iemand met een kapot scherm, waarvan de reparatiekosten 150 euro waren. Als je hem in die 3 jaar één keer laat vallen of hij wordt gejat, dan heb je al behoorlijk veel voordeel van je verzekering![]()
Dat was dus mijn gedachte ook al.RoD schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:18:
Wat is dat voor onzin dat het zo'n ding niet echt sterk is? Wat heeft een crash te maken met de stevigheid van de speler? Niet erg netjes van Dixons om je zo een verzekering aan te smeren.
Het was wel zo dat ik 2 weken later alsnog kon laten verzekeren, maar dan heb ik er zo de P in dat dat voor mij niet hoeft (ook had ik daar even geen geld voor). Daarbij komt nog dat het gewoon een lulletje rozenwater was, zo'n overdreven blij figuur wat echt tevreden met zichzelf is. Ach ja, denk toch niet dat die Archos zo snel stuk zal gaan (buiten de garantie dingen om).
Verwijderd
Sja, dat is natuurlijk wel een vreemde en klantonvriendelijke manier om iemand een verzekering aan te smeren.
Verwijderd
Ben van plan om binnekort de Gmini 500 80GB aan te schaffen (online actie van dixons voor 249,- euro)
Iemand nog advies wat voor accecoire(s) ik erbij moet kopen wat wel handig is voor de bescherming oid.?
mvg
Iemand nog advies wat voor accecoire(s) ik erbij moet kopen wat wel handig is voor de bescherming oid.?
mvg
Noreve hoesje en e.v.t. een extra zware 5200 mha batterij via e-bay (sino)... De laatste kost ~ 30,= en het hoesje 45,=Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:40:
Ben van plan om binnekort de Gmini 500 80GB aan te schaffen (online actie van dixons voor 249,- euro)
mvg
[ Voor 14% gewijzigd door Darth Malak op 17-12-2006 00:48 ]
En niet te vergeten goede oordopjes.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:40:
mvg
Inderdaad... want wat er standaard bijzit is misschien okay voor een 80'jarige met een gehoorapparaat. Geldt zo'n beetje voor 80% van het aanbod.
[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 17-12-2006 10:39 ]
Je moet niks. Wat wil je zelf? Een hoesje kan, zoals Darth Malak al zegt, echter je kunt ook een goedkopere nemen. Andere oordopjes natuurlijk, als je goede kwaliteit geluid wilt. Maar misschien ben je al tevreden met de standaardoordopjes (al lijkt me dat niet).Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:40:
mvg
Verwijderd
Oke ik heb em bestelt met een ander setje oordopjes erbij.
Ik wil alvast wat films downloaden, moet ik deze in divx/xvid/wmv formaat downloaden of kan ik ze ook als dvd bestanden downloaden en converteren oid? mvg
Ik wil alvast wat films downloaden, moet ik deze in divx/xvid/wmv formaat downloaden of kan ik ze ook als dvd bestanden downloaden en converteren oid? mvg
Wat je wilt... De archos is wel heel erg kieskeurig over het bestandsformaat. Gebruik daarom gewoon pocketdivxencoder en dan komt het wel goed.
En verder is het proberen. Ik heb slechte ervaringen met films die ik download... Zo'n 80% speelt hij niet zonder eerst te converteren. Misschien heb jij meer geluk.
En verder is het proberen. Ik heb slechte ervaringen met films die ik download... Zo'n 80% speelt hij niet zonder eerst te converteren. Misschien heb jij meer geluk.
Kijk eens naar mijn videocoderingstutorialVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:22:
Oke ik heb em bestelt met een ander setje oordopjes erbij.
offtopic:
Bij vragen gaarne even een DM of een mail doen, hier past het niet echt
DVD rippen zou ie moeten kunnen ja, al ben ik de feature persoonlijk nog niet tegengekomen... ik zal em eerst wel even uit de tutorial halen tot ik het zeker weet
Edit: Volgens mij kan ie juist een dvd encoden en niet decoden... foutje dus.
Bij vragen gaarne even een DM of een mail doen, hier past het niet echt
Edit: Volgens mij kan ie juist een dvd encoden en niet decoden... foutje dus.
[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 18-12-2006 16:45 ]
Verwijderd
Zelf gebruik ik voor het rippen van dvd's CloneDVD Mobile: werkt perfect en het duurt minder lang dan bij de software van Imtoo.
CloneDVD Mobile heeft alleen af en toe wel een beetje ruzie met de subtitles: ze worden niet helemaal strak weergegeven, maar daar heb ik persoonlijk geen last van: ik bekijk ze vaak zonder subs.
CloneDVD Mobile heeft alleen af en toe wel een beetje ruzie met de subtitles: ze worden niet helemaal strak weergegeven, maar daar heb ik persoonlijk geen last van: ik bekijk ze vaak zonder subs.
Verwijderd
Als ik met PocketDivxEncoder een DVD'tje importeer, en deze omzet krijg ik een .avi bestand, maar met een divx compressie. Als ik hem dan sleep naar me 'videos' map, krijg ik een error. Doe ik het met clonedvdmobile, dan maakt hij er een mpeg2 bestand van.. kan ik zo'n bestand er wel opgooien?
Probeer het? Het zal in ieder geval niet afgespeeld worden.
Verwijderd
hmmm ja ik kan wel eeuwig gaan prutsen, maar ik neem aan dat jij weet hoe het moet? beetje support kan dan geen kwaad
Ik neem aan dat je het met MTP probeert? Doe eens UMS. Dan kun je alles er op gooien. Of wilde je dat niet weten? Dit is overigens wel erg basic?
Of wil je de file converten naar een werkend formaat?
Kijk dan hier even. Maar dat was dus ook al gepost.
Of wil je de file converten naar een werkend formaat?
[ Voor 49% gewijzigd door RoD op 19-12-2006 18:40 ]
Verwijderd
die tutorial heb ik pas 100x doorgelezen hoor
Heb nu in totaal 1 video op me gmini staat.
Een film, was eerst een VLC bestand, omgezet met Super©
Probeer nu hetzelfde met een dvd bestand
Heb nu in totaal 1 video op me gmini staat.
Een film, was eerst een VLC bestand, omgezet met Super©
Probeer nu hetzelfde met een dvd bestand
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 19:06 ]
Als je nou even specifiek aangeeft wat er niet goed gaat.... Als het over video converten gaat mag je me ook even een DM sturen, zodat het hier over de Gmini 500 kan blijven gaan
Verwijderd
Voor clonedvd mobile moet je wel eventjes de goede speler aanklikken: bij Archos, AV/PMA/Gmini (400, 500, 700). Zo krijg je automatisch een bestandsformaat wat de Archos prima afspeelt. Soms is het nog wel even handig om het beeld en geluid te synchroniseren met pocketdivxencoder.
Of dit bij oudere versies ook zo is weet ik niet, maar bij de laatste versies in ieder geval wel.
Of dit bij oudere versies ook zo is weet ik niet, maar bij de laatste versies in ieder geval wel.
Verwijderd
ik heb me archos 500 80GB bij de dixons vandaan nog geen 3 maanden en hij geeft nu al reading errors, het vast lopen voor dat hij ook maar begonnen is aan een bestand te openen. vast te lopen als ik hem van de computer verwijder. en als ik hem aansluit op PC zegt hij dat ik hem moet formatteren. koppel ik hem los heb ik hem geformateert sluit ik hem weer aan op me pc zegt de pc dat ik hem nog steeds moet formatteren.
dat is natuurlijk wel weer onwijs balen... heeft iemand hier al ervaring mee? en zou het kunnen komen door verkeerde stroom dat hij hem zo flipt want ik heb er zown 5200 Mh batterij voor gekocht uit hong kong.
dat is natuurlijk wel weer onwijs balen... heeft iemand hier al ervaring mee? en zou het kunnen komen door verkeerde stroom dat hij hem zo flipt want ik heb er zown 5200 Mh batterij voor gekocht uit hong kong.
Heb je hem in je speler al geformateerd?Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:38:
ik heb me archos 500 80GB bij de dixons vandaan nog geen 3 maanden en hij geeft nu al reading errors, het vast lopen voor dat hij ook maar begonnen is aan een bestand te openen. vast te lopen als ik hem van de computer verwijder. en als ik hem aansluit op PC zegt hij dat ik hem moet formatteren. koppel ik hem los heb ik hem geformateert sluit ik hem weer aan op me pc zegt de pc dat ik hem nog steeds moet formatteren.
Nee, heeft niets met de voeding te maken volgens mij... Gebruik zelf al sinds het begin diezelfde batterij en geen problemen.
Hang je hem aan je PC als speler of als externe harddisk? Als het de eerste is, even omzetten naar de 2e setting en opnieuw formateren.
Hang je hem aan je PC als speler of als externe harddisk? Als het de eerste is, even omzetten naar de 2e setting en opnieuw formateren.
Probeer inderdaad eens een format. Scan daarna je hdd eens op errors ed, dan zou je gauw genoeg moeten zien of er echt wat mis is met de hdd. Als dat het geval is kun je maar het beste teruggaan met je speler want dat is iets waar je zelf niks aan kunt doen.
Verwijderd
*kick
sinds vandaag kan ik niet meer poepen
onee, nee het gaat om een probleem met mijn archos gmini 500.
Vandaag sloot ik hem weer eens aan, en toen ging WMP hem synchroniseren (wat ik niet wist) en toen stond dat kreng half vol. Ik wilde die troep erafgooien, ging allemaal heel sloom. Loopt ie weer vast, trek ik de kabel eruit en sluit ik hem weer aan. Opeens zijn alle mappen leeg, nou ik dat ding formatteren want er kwam toch niets meer van. Oke nu heb ik nog wat mapjes over (intot 15-18 mb zoiets)
Info
Music
Video
Pictures
en een WMPinfo bestand.
Mappen zijn allemaal leeg, ook als ik me ding aanzet geeft ie een wit-grijze achtergrond. Wat moet ik nu doen? heb em morgen nodig dankje kusjah
sinds vandaag kan ik niet meer poepen
onee, nee het gaat om een probleem met mijn archos gmini 500.
Vandaag sloot ik hem weer eens aan, en toen ging WMP hem synchroniseren (wat ik niet wist) en toen stond dat kreng half vol. Ik wilde die troep erafgooien, ging allemaal heel sloom. Loopt ie weer vast, trek ik de kabel eruit en sluit ik hem weer aan. Opeens zijn alle mappen leeg, nou ik dat ding formatteren want er kwam toch niets meer van. Oke nu heb ik nog wat mapjes over (intot 15-18 mb zoiets)
Info
Music
Video
Pictures
en een WMPinfo bestand.
Mappen zijn allemaal leeg, ook als ik me ding aanzet geeft ie een wit-grijze achtergrond. Wat moet ik nu doen? heb em morgen nodig dankje kusjah
Ergens terug in één van mijn posts staat de ftp server van Archos.
Hier kun je alle mappen die je nodig hebt downloaden inclusief de achtergronden die tijdens een format verwijderd worden. Ik heb toendertijd die vraag ook aan Archos gesteld en kreeg de link naar de ftp server.
ftp://support.archos.com/Gmini500/
@hierboven, dat is het probleem niet. Wat hij nu ziet is de default achtergrond.
Hij moet gewoon hierboven op de link klikken en al die mappen volledig downloaden en op de root van de Archos zetten.
Instellingen weer terug zetten en volgens mij de frimware weer opnieuw (alhoewel dat nog wel mee zal vallen).
Hier kun je alle mappen die je nodig hebt downloaden inclusief de achtergronden die tijdens een format verwijderd worden. Ik heb toendertijd die vraag ook aan Archos gesteld en kreeg de link naar de ftp server.
ftp://support.archos.com/Gmini500/
@hierboven, dat is het probleem niet. Wat hij nu ziet is de default achtergrond.
Hij moet gewoon hierboven op de link klikken en al die mappen volledig downloaden en op de root van de Archos zetten.
Instellingen weer terug zetten en volgens mij de frimware weer opnieuw (alhoewel dat nog wel mee zal vallen).
[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 08-02-2007 20:48 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen zaterdag de Archos Gmini 500 40 Gb gekocht en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Het werk allemaal perfect ook kwa films, muziek en foto's. Nu heb ik alleen de vraag als ik s'avonds muziek ga luisteren voor het slapen wil ik hem zo instellen dat hij na een half uur helemaal uit gaat dat kon ik zo bij m'n vorige creative mp3 speler instellen. Want als ik in slaap valt blijft de speler door spelen en dat wil ik natuulijk niet. Hoe of waar kan ik dat instellen op mijn Gmini 500.
Nog een vraag als ik via windos media player een playlist maakt op de pc en ik laat hem synchroniseren dan zie alles in de album staan, maar ik zie geen playlist in de playlist staan op de speler zelf. Enig idee hoe dat kan ? Of moet ik daar nog iets anders voor doen ?
Alvast bedankt.
Cyberrocks.
Ik heb afgelopen zaterdag de Archos Gmini 500 40 Gb gekocht en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Het werk allemaal perfect ook kwa films, muziek en foto's. Nu heb ik alleen de vraag als ik s'avonds muziek ga luisteren voor het slapen wil ik hem zo instellen dat hij na een half uur helemaal uit gaat dat kon ik zo bij m'n vorige creative mp3 speler instellen. Want als ik in slaap valt blijft de speler door spelen en dat wil ik natuulijk niet. Hoe of waar kan ik dat instellen op mijn Gmini 500.
Nog een vraag als ik via windos media player een playlist maakt op de pc en ik laat hem synchroniseren dan zie alles in de album staan, maar ik zie geen playlist in de playlist staan op de speler zelf. Enig idee hoe dat kan ? Of moet ik daar nog iets anders voor doen ?
Alvast bedankt.
Cyberrocks.
Kan niet.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:38:
Hallo allemaal,
Laat hij dat niet zien? Die playlist moet toch ergens opgeslagen worden? Waar staat ie dan?
Een playlist maak je gewoon op je Archos... Maak een playlist die ongeveer
30 minuten duurt en als alles nummer daaruit afgespeeld zijn, zal de speler
zich binnen een paar minuten uitschakelen.
Meer info in de handleiding over hoe je een playlist maakt!
30 minuten duurt en als alles nummer daaruit afgespeeld zijn, zal de speler
zich binnen een paar minuten uitschakelen.
Meer info in de handleiding over hoe je een playlist maakt!
Verwijderd
Ik heb een probleem met het afspelen van videobestanden op mijn archos gmini 500. Ik heb het geconverteerd met de mpg4 translator van Archos zelf (waar ik virtualdub voor heb gedwonload). Ik denk dat ik de verkeerde mogelijkheid bij de modellen heb gekozen, maar ik heb er zelf niet zo veel verstand van. Hij speelt op mijn archos wel audio af maar ik zie geen beeld. Weet iemand hier een oplossing voor??
Beschrijf even precies wat voor videobestanden het zijn. Dus, codec, container, bitrate, resolutie en dat soort dingen. Wat voor instellingen gebruik je verder?
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast