Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
RoD schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:52:
[...]

Je krijgt er toch gewoon een beltclip bij?
Ik kocht het hoesje eigenlijk met het idee dat je hem aan je riem kon doen.
Niet dus. De achterkant heeft de mogelijkheid om hem als standaard neer te zetten.
Ach, ik heb ermee leren leven omdat het echt een super hoesje is (kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Mijn hoesje voor de Gmini 400 heeft de mogelijkheid om hem als standaard neer te zetten, en een beltclip. Vind het raar dat ze bij de nieuwere hoesjes ineens geen beltclip meer doen... Terwijl de prijs gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort de Archos Gmini 500 80 GB Versie te kopen. Nu heeft mijn buurjongen dezelfde, maar dan van 40 GB. Nu het probleem:

Zodra ik de mp3 van mijn buurjongen op onze pc aansluitte, was er geen probleem. De computer vond het apparaatje gewoon in verkenner en Deze Computer.

Sinds ik windows opnieuw heb geinstalleerd, doet hij het ineens niet meer. Zodra ik hem aansluit, geeft hij wel aan dat hij em vind, maar kan ik hem slechts openen in Windows Media Player en Winamp. Als ik verkenner open, is er geen spoor van het apparaatje. Als ik em aansluit komt er linksonderin zelfs een wolkje van MTP Media Player, maar daar kan ik ook niks mee.

Conclusie: De computer vind hem, maar ik kan hem in Verkenner niet selecteren.

Alle USB Aansluitingen heb ik geprobeerd. Nu denk ik dat het aan de drivers kan liggen van de USB? Heeft iemand hier misschien een werkende link voor, zodat ik de drivers kan updaten? En heeft iemand anders anders een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Want ik twijfel nu wel of ik dit apparaatje moet kopen!

MvG,

Sjoerd Heida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:00:
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort de Archos Gmini 500 80 GB Versie te kopen. Nu heeft mijn buurjongen dezelfde, maar dan van 40 GB. Nu het probleem:

Zodra ik de mp3 van mijn buurjongen op onze pc aansluitte, was er geen probleem. De computer vond het apparaatje gewoon in verkenner en Deze Computer.

Sinds ik windows opnieuw heb geinstalleerd, doet hij het ineens niet meer. Zodra ik hem aansluit, geeft hij wel aan dat hij em vind, maar kan ik hem slechts openen in Windows Media Player en Winamp. Als ik verkenner open, is er geen spoor van het apparaatje. Als ik em aansluit komt er linksonderin zelfs een wolkje van MTP Media Player, maar daar kan ik ook niks mee.

Conclusie: De computer vind hem, maar ik kan hem in Verkenner niet selecteren.

Alle USB Aansluitingen heb ik geprobeerd. Nu denk ik dat het aan de drivers kan liggen van de USB? Heeft iemand hier misschien een werkende link voor, zodat ik de drivers kan updaten? En heeft iemand anders anders een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Want ik twijfel nu wel of ik dit apparaatje moet kopen!

MvG,

Sjoerd Heida
Welkom op GoT. :P

Waarschijnlijk kun je op de site van je moederbord (ik neem aan dat daar je usb poorten op zitten) de nieuwe usb of chipset drivers downloaden.
Wij kunnen zo natuurlijk niet ruiken wat voor moederbord je hebt. :>

edit: ik zie nu dat je hem alleen in winamp of WMP kunt openen, dus dan ligt het inderdaad aan het volgende:
Heb je de archos gmini 500 wel op "Hard Drive" staan en niet op "Windows Device"? Dat kun je bij systeemopties veranderen (op de gmini). Anders wordt die ook niet als externe harde schijf herkend.

Verder groeten we niet op GoT. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 31-10-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

RoD schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:52:
[...]

Je krijgt er toch gewoon een beltclip bij?
Nee, niet bij het noreve hoesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:19:
[...]

Waarschijnlijk kun je op de site van je moederbord (ik neem aan dat daar je usb poorten op zitten) de nieuwe usb of chipset drivers downloaden.

edit: ik zie nu dat je hem alleen in winamp of WMP kunt openen, dus dan ligt het inderdaad aan het volgende:
Heb je de archos gmini 500 wel op "Hard Drive" staan en niet op "Windows Device"? Dat kun je bij systeemopties veranderen (op de gmini). Anders wordt die ook niet als externe harde schijf herkend.

Hallo,

Bedankt :P

Ik ga het meteen proberen. Maar zou dit niet betekenen dat hij op geen van de PC's zou moeten werken? Dit is namelijk niet het geval, hij werkt alleen niet op deze PC, op elke andere PC werkt hij prima.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de Archos.
Elke keer als ik de speler opstart, worden alle instellingen gereset, en moet de ARC library weer opnieuw gecheckt worden (dit duur ongeveer 3 minuten).
Alle bestanden, muziek, films, foto's staan er nog op, maar als ik bijvoorbeeld een achtergrond instel en de speler weer aan en uit zet is alles weer gereset, en is er weer de standaard achtergrond.
Ook lijkt het alsof er geen gebruik meer gemaakt wordt van de ID3 tag.
Als ik naar Music ga, dan zie ik gewoon alle mappen en bestanden, zoals je ziet als je klikt op browse.
De ID3 tags zijn er nog wel gewoon, want als ik op info klik bij een mp3tje, dan zie ik dat alle tags nog in orde zijn.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de firmware opnieuw updaten (ik runde al de nieuwste firmware) en de speler in hard drive mode zetten en foutcontrole te doen, maar het probleem is er nog steeds.

EDIT: Probleem opgelost 8) , enkele minuten na het posten van dit bericht.
Ik heb een paar bestandjes weggehaald in de harddrive mode (iets met system en wmpinfo ofzo). Ik vermoedde al dat er een paar corrupt waren, en heb ze gewoon verwijderd.
Als het fout ging had ik de HDD gewoon kunnen formatteren.
Met mijn oude mp3speler heb ik dit ook best vaak gehad, en toen heb ik ook steeds de systeem bestandjes verwijderd, dus ik dacht: waarom zou het hier niet werken.
Hij maakt ze dus gewoon zelf weer aan (of in ieder geval zorgt hij ervoor dat hij het weer normaal doet).
Ben blij dat hij het weer goed doet :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:26:
Ik heb een probleem met de Archos.
Elke keer als ik de speler opstart, worden alle instellingen gereset, en moet de ARC library weer opnieuw gecheckt worden (dit duur ongeveer 3 minuten).
Alle bestanden, muziek, films, foto's staan er nog op, maar als ik bijvoorbeeld een achtergrond instel en de speler weer aan en uit zet is alles weer gereset, en is er weer de standaard achtergrond.
Ook lijkt het alsof er geen gebruik meer gemaakt wordt van de ID3 tag.
Als ik naar Music ga, dan zie ik gewoon alle mappen en bestanden, zoals je ziet als je klikt op browse.
De ID3 tags zijn er nog wel gewoon, want als ik op info klik bij een mp3tje, dan zie ik dat alle tags nog in orde zijn.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de firmware opnieuw updaten (ik runde al de nieuwste firmware) en de speler in hard drive mode zetten en foutcontrole te doen, maar het probleem is er nog steeds.
Dit heb ik ooit met mn archos gmini220 ook gehad, dat hij elke keer met opstarten terug ging naar default instellingen. Toen heb ik alles gebackupt naar m'n pc en de HD van de archos geformatteerd en de fireware er weer opzetten. Daarna deed die het weer goed. :) Denk dat dit hetzelfde geval is.
Ken ook iemand met een gmini 402 die dat ook gehad heeft. Beetje slecht van Archos. :|
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:07:
[...]
Hallo,

Bedankt :P

Ik ga het meteen proberen. Maar zou dit niet betekenen dat hij op geen van de PC's zou moeten werken? Dit is namelijk niet het geval, hij werkt alleen niet op deze PC, op elke andere PC werkt hij prima.

Gr.
Geen idee, probeer het in iedergeval even. :)
Verder hoef je dus geen "Hallo" en "Gr." op GoT te gebruiken ;) Zie het 3e punt in deze FAQ.

[ Voor 16% gewijzigd door -DG- op 01-11-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Slecht van Archos? Dat zijn gewoon individuele gevallen zoals je dat bij elk merk wel ziet. Er is verder geen sprake van dat er nou een bepaald percentage van hun spelers aan een bug lijdt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
RoD schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:36:
Slecht van Archos? Dat zijn gewoon individuele gevallen zoals je dat bij elk merk wel ziet. Er is verder geen sprake van dat er nou een bepaald percentage van hun spelers aan een bug lijdt oid.
Nee oke, maar wel toevallig de enige 2 mensen die ik IRL ken die een Archos hebben (ik en die vriend van mij.) hebben dat gehad. Maar het klopt dat alle merken wel iets hebben, en ik ben zeker blij met Archos anders zou ik er niet 2 spelers van hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik snap iets niet.
Ik heb in albums buiten de artiesten met hun desbetreffende nummers ook foto's van de cd cover staan. Nu pakt hij de ene wel en de andere niet?
Formaat is hetzelfde, allebei JPG en toch pakt bij verschillende albums toch niet de bijbehorende foto?

Iemand ervaring mee gehad?

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
shaggy8675 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:04:
Ik snap iets niet.
Ik heb in albums buiten de artiesten met hun desbetreffende nummers ook foto's van de cd cover staan. Nu pakt hij de ene wel en de andere niet?
Formaat is hetzelfde, allebei JPG en toch pakt bij verschillende albums toch niet de bijbehorende foto?

Iemand ervaring mee gehad?
Is niet de ene progressieve jpg en de andere dat andere? even kwijt hoe het heet..
Verschil is dat de ene van boven naar beneden laad en de andere van blokkerig naar duidelijk laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Nee, snap er niks van.
Ik heb covers van dvd's erin staan die werken perfect, cd, Jimmie Sommerville, cover werkt perfect... Zet nu net Frankie goes to Hollywood erin, met cover en hij pakt hem gewoon niet? Heb een nieuwe cover opgezocht en erop gezet, ook niks... erg vaag...

Edit:

Lees nu in de handleiding: bij cover pic van een album "Als het bestand deze data-tag bevat" ?

Kan dit iets zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Shaggy op 01-11-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
shaggy8675 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:22:
Nee, snap er niks van.
Ik heb covers van dvd's erin staan die werken perfect, cd, Jimmie Sommerville, cover werkt perfect... Zet nu net Frankie goes to Hollywood erin, met cover en hij pakt hem gewoon niet? Heb een nieuwe cover opgezocht en erop gezet, ook niks... erg vaag...
Heb je wel de plaatjes in de id-3 tags van de mp3tjes gezet en niet alleen in de map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik denk dat ik het heb gevonden. Als ik het via WM10 doe en laat syncen werkt het wel. Ik zetter eerst de nummers er handmatig op en dan pakte hij de covers niet...raar, maar ja ik snap hem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:19:
[...]

Het werkt! Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Iemand nog een programma waarmee de images fatsoenlijk in mp3-tjes kunnen worden ingebakken? Het lijkt alsof niets werkt, hij slikt helemaal niets wat ik probeer.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
coptician schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:55:
Iemand nog een programma waarmee de images fatsoenlijk in mp3-tjes kunnen worden ingebakken? Het lijkt alsof niets werkt, hij slikt helemaal niets wat ik probeer.
Hier is genoeg over op GoT te vinden, maar vooruit... Zoek eens naar het programma "Album Cover Art Downloader." Werkt super makkelijk en snel en haalt de covers van internet af. Ik was zo'n 3 uur bezig om 30GB muziek van covers te voorzien op mn gmini 500, dus dat valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Probeer eens Tag&Rename!
Ik had ook altijd problemen om het JPGtje te tonen op de Archos... Tag&Rename pakt altijd!
Probeer ook al je JPGs op 200x200 te resizen en zorg ervoor (bv via PhotoShop) dat de JPG
afbeelding niet progressive is... dat is nl. ook van belang...
Je hoeft de JPG niet in de map bij de MP3s te plaatsen, maar doe dit in een aparte map en
zet daar alle JPGs bij elkaar in de juiste resolutie etc. Is erg overzichtelijk en het werkt gewoon
op bovenstaande manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf gebruik ID3 Tag-it3.0
Dit omdat ik zoiezo bijna alle tags invul en meteen de bestandsnamen wijzig.

En ja, grootste probleem zal de progressive optie van Photoshop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb mijn Gmini 500 80GB eergister binnen gehad. Top aparaat (moest wel WM11 instaleren voordat ie em vond) maar nu was de rechter kan van me scherm ff een andere kleur. (negatief ofzo vaag) Is tot nu toe maar 1 x gebeurd maar hebben hier meer mensen last van gehad (had hier op GOT wel wat gelezen maar daarna geen oplossing meer etc) en eventueel een oorzaak???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb het ook weleens een paar keer gehad.
Daarna is mijn Archos stuk gegaan. Overigens heb ik het met mijn nieuwe ook eens gehad.
Denk dus dat het niet met elkaar te maken had.
Bij mij was het overigens onder en boven waarbij een deel negatief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
0Burner0 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:12:
Ik heb mijn Gmini 500 80GB eergister binnen gehad. Top aparaat (moest wel WM11 instaleren voordat ie em vond) maar nu was de rechter kan van me scherm ff een andere kleur. (negatief ofzo vaag) Is tot nu toe maar 1 x gebeurd maar hebben hier meer mensen last van gehad (had hier op GOT wel wat gelezen maar daarna geen oplossing meer etc) en eventueel een oorzaak???
Ja, heb ik 1 keer gehad op de fiets toen het album af was gelopen, en ik weer een andere aan wou zetten. Was een paar dagen geleden. Had er toen geen tijd om aandacht aan te besteden, maar eenmaal thuis deed die het weer helemaal gewoon. :?
Bij mij was 1/3e van het scherm, aan de kant van de knoppen (links dus) negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Ik maak het ook geregeld mee. Gewoon display uit/aan zetten, en het is weer goed.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:36:
Ik maak het ook geregeld mee. Gewoon display uit/aan zetten, en het is weer goed.
Het gebeurt mij ook af en toe, maar als je hem dus even op tv (external) zet, en weer terug doet hij het gewoon weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Oh dus dat is wel een BUG nou ja ben blij dat het nooit blijfend is dan moet ik er maar mee leren leven. Voor de rest top lekker in de trein kijken naar MI3 en nieuwe seizoen van shield :)

Oh ja nog een vraagje.
Zit er standaart een screen protector op?? Ik zie volgens mij wel iets zitten maar durf er niet aan te pulleken. (ik bedoel natuurlijk niet het plasticje met de plaatjes er op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nee, er zit buiten het kleine velletje met de plaatjes, geen screenprotector op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
0Burner0 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:52:
Oh dus dat is wel een BUG nou ja ben blij dat het nooit blijfend is dan moet ik er maar mee leren leven. Voor de rest top lekker in de trein kijken naar MI3 en nieuwe seizoen van shield :)

Oh ja nog een vraagje.
Zit er standaart een screen protector op?? Ik zie volgens mij wel iets zitten maar durf er niet aan te pulleken. (ik bedoel natuurlijk niet het plasticje met de plaatjes er op)
Inderdaad, lekker series kijken tijdens het openbaar vervoer is geweldig.

Nee, er zit niks op. Je kan wel een screenprotector bestellen, maar ik kan met zo'n ding niet overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
Bij mijn exemplaar welke ik eind maart bij Dixons online gekocht heb zat wel degelijk gelijk een screenprotector :P op. Samen met een standaard lcd beschermer. Het is duidelijk te zien dat het een screenprotector is, aan de zijkanten van het scherm zie je een halve mm geen protector zitten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zou je met deze kabel video op kunnen nemen op je Archos Gmini 500 en daarop ook afspelen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren ook mijn GMini500 80 GB binnengekregen!

Super apparaat! Heb er gelijk al m'n zooi op gezet en kan nu lekker films kijken in de bus/trein. Verder is de geluidskwaliteit top!

Heb alleen 1 probleem, zodra ik hem probeer op de TV aan te sluiten, lijkt het alsof de TV een hogere resolutie gebruikt. Alles is heel groot en het past niet op het scherm. Verder is het hele beeld in zwart-wit en heel slechte kwaliteit.Heeft iemand dit ook gehad en weet iemand hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 09:03:
Heb gisteren ook mijn GMini500 80 GB binnengekregen!

Super apparaat! Heb er gelijk al m'n zooi op gezet en kan nu lekker films kijken in de bus/trein. Verder is de geluidskwaliteit top!

Heb alleen 1 probleem, zodra ik hem probeer op de TV aan te sluiten, lijkt het alsof de TV een hogere resolutie gebruikt. Alles is heel groot en het past niet op het scherm. Verder is het hele beeld in zwart-wit en heel slechte kwaliteit.Heeft iemand dit ook gehad en weet iemand hoe dit op te lossen is?
Heb je hem wel in PAL staan en niet NTSC? Probeer ook eens een andere ingang op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
falconxp schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:17:
Bij mijn exemplaar welke ik eind maart bij Dixons online gekocht heb zat wel degelijk gelijk een screenprotector :P op. Samen met een standaard lcd beschermer. Het is duidelijk te zien dat het een screenprotector is, aan de zijkanten van het scherm zie je een halve mm geen protector zitten .
Zie je wel dat ik wat zag zitten. 8)7 8)7
THNX voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ook bij dixons gekocht en geen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:04:
Zou je met deze kabel video op kunnen nemen op je Archos Gmini 500 en daarop ook afspelen?
Lijkt me niet. Op die site staat bij ondersteunde apparaten de Gmini 500 NIET genoemd.
En dan nog, je hebt andere firmware/software nodig om te kunnen recorden van video.
Maar je kunt natuurlijk altijd proberen of je met die kabel + AV 500 firmware (heeft iemand al getest of die werkt?) wel kunt opnemen.

EDIT: Heb pas geprobeerd om met een line-in op te nemen via een mixer, maar dit lukte niet. Er kwam geen geluid door. Ik zag op diezelfde site dat ze een preamp verkochten. Heb ik die nodig om via de Gmini op te kunnen nemen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ben toch benieuwd...

Staat daar echt als Archos Gmini 500 accesoires met de volgende beschrijving:
Allows both recording from any video source and video playback using the special AV Cable and Plug included, it is very slim easy to carry and no other power source is needed for its operation, perfect for traveling!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Je kunt met zo'n ding waar 2 mini jacks in zitten inderdaad geluid opnemen. Dan zet je hem op line in en dan werkt het gewoon.
Video opnemen kan sowieso niet met de firmware van de gmini 500.
Denk zelf dat het eigenlijk nog wel met de gmini kan, qua hardware, maar ze zullen er wel een beveiliging op hebben gezet bij archos zodat je niet zomaar de av500 firmware erop kunt zetten.

Zal het eens een keer proberen.
Nee werkt inderdaad niet. Zegt iets van bad update file. :| Jammer, anders was het wel een erg goedkope DVR. :9
Nu maar wachten tot iemand hem gaat hacken. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door -DG- op 05-11-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:01:
[...]

Heb je hem wel in PAL staan en niet NTSC? Probeer ook eens een andere ingang op de tv.
Geen idee, ik zal het proberen.

Op de andere TV doet hij het wel, maar ook hier lijkt het alsof hij een te lage resolutie gebruikt.

Ik gebruikt btw. het bindingsaansluiting van m'n Xbox, als scartkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

-DG- schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:00:
Nee werkt inderdaad niet. Zegt iets van bad update file. :| Jammer, anders was het wel een erg goedkope DVR. :9
Haha jammer, mijn droom ook weer vervlogen ;)

Dan ga ik toch voor de Archos 404 denk ik...
Ik wil eigenlijk de 404 camcorder maar die is nergens te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:54:
[...]

Haha jammer, mijn droom ook weer vervlogen ;)

Dan ga ik toch voor de Archos 404 denk ik...
Ik wil eigenlijk de 404 camcorder maar die is nergens te krijgen :X
http://www.kieskeurig.nl/...&q=archos+and+404&pcode=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Kans is klein. De gmini500 en av500 zijn al zolang op de markt en het is nog steeds niet gebeurt......
-DG- schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:00:
Je kunt met zo'n ding waar 2 mini jacks in zitten inderdaad geluid opnemen. Dan zet je hem op line in en dan werkt het gewoon.
Video opnemen kan sowieso niet met de firmware van de gmini 500.
Denk zelf dat het eigenlijk nog wel met de gmini kan, qua hardware, maar ze zullen er wel een beveiliging op hebben gezet bij archos zodat je niet zomaar de av500 firmware erop kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor de Gmini 400 wordt ook nog steeds nieuwe software uitgebracht, dus het is opzich wel mogelijk. Ik meende dat archopen.org zich niet alleen op de Gmini 40x serie concentreert, maar ook naar andere Archos spelers kijkt. Wie weet, maar de kans is inderdaad niet erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm ik zie niks hoor!
mp3shop.nl is de enige met volledige info en daar kost die 350,-
Helaas is die daar dus niet op voorraad en ' komt binnenkort' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De gmini 500 is gewoon abandoned door archos op het moment dat ze hem uitbrachten.... De ondersteuning van vooral audio codecs is lachwekkend. Spijtig dat ik me dat van te voren niet heb gerealiseerd of geweten heb anders was hij er bij mij nooit ingekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Darth Malak schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:22:
De gmini 500 is gewoon abandoned door archos op het moment dat ze hem uitbrachten.... De ondersteuning van vooral audio codecs is lachwekkend. Spijtig dat ik me dat van te voren niet heb gerealiseerd of geweten heb anders was hij er bij mij nooit ingekomen.
Klopt wel, maar alleen audio omzetten van een divx filmpje kost nou ook weer niet zoveel tijd. Bij mij gaat dat met > 300fps, dus heb je een film van 2 uur al binnen 10 min. gedaan.
Ik heb overigens met 90% van de films die je overal vandaan kunt plukken geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Heeft iemand hier trouwens een Playstation Portable (PSP)?
Wil je dan even naar de voedingsadapter van de PSP kijken en die vergelijken met die van de archos?

Dat ze alletwee op 5 volt werken weet ik al, maar ik moet even weten of de plug even groot is (dikte van de plug en de diameter van het gat) en of het ook + aan de punt is en - aan de buitenkant is.
Dus precies dit tekeningetje op de adapter:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/DC%20adapter%20gmini500.jpg

Ik wil namelijk zo'n car/usb voeding kopen via ebay, en dat is nogal veel goedkoper voor de psp.
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://images.marketworks.com/hi/68/67656/PSP_USB_Charger1.jpg

edit: De polen ben ik al achter gekomen via een plaatje op internet, die kloppen.
Nu alleen de plug nog. :P
Anyone?

[ Voor 17% gewijzigd door -DG- op 08-11-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bij mij rond de 70 fps... (kijk ff naar mijn specs, zo slecht zijn ze niet)...

En het gaat niet om het werk... Het gaat om het gemak.. Zo'n apparaat moet gewoon plug en play en met play van de media zijn.... 90% van de media die ik ergens vandaan plukt speelt niet. Of helemaal niet, of zonder geluid.
-DG- schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:14:
[...]

Klopt wel, maar alleen audio omzetten van een divx filmpje kost nou ook weer niet zoveel tijd. Bij mij gaat dat met > 300fps, dus heb je een film van 2 uur al binnen 10 min. gedaan.
Ik heb overigens met 90% van de films die je overal vandaan kunt plukken geen enkel probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 09-11-2006 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Darth Malak schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:07:
Bij mij rond de 70 fps... (kijk ff naar mijn specs, zo slecht zijn ze niet)...

En het gaat niet om het werk... Het gaat om het gemak.. Zo'n apparaat moet gewoon plug en play en met play van de media zijn.... 90% van de media die ik ergens vandaan plukt speelt niet. Of helemaal niet, of zonder geluid.

[...]
Waarschijnlijk codeer je dan ook de video opnieuw. Kijk eens naar VirtualDub. Daar kun je instellen dat je de video gewoon gekopieerd wordt van het origineel (direct stream copy), en je audio naar mp3 omgezet wordt. (full processing mode)
Dit werkt tuurlijk alleen bij filmpjes waarvan het beeld het wel doet en het geluid niet.
Kijk ook eens naar Gspot codec information.
Met dat programmatje kun je zien wat voor codecs voor video en audio gebruikt worden en weet je altijd van de voren of die wel of niet gaat werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja, ik ken al die zaken al en doe dat al.. :) En daar zie ik dus dat 90% niet werkt en bij het proberen zie ik hetzelfde.

Komt er dus eigenlijk op neer dat je uit veiligheidsoverweging alles gewoon opnieuw moet encoden tenzij je er zoveel moeite voor wilt doen dat je iedere keer een gig overpompt om vervolgens te merken dat het niet werkt en het dan alsnog te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 19:04
Ik heb nu ook een Gmini500 80GB versie aangeschaft. Ik vroeg me af hoe lang nu het opladen duurt van de accu. Ik heb de Gmini nu de gehele nacht (>8uur) al aan de oplader gehangen en de batterij is nog steeds niet vol. Nog steeds branden de lampen ON en CHG continu. Volgens de handleiding gaat het CHG lampje knipperen als de accu vol is .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Batterij opladen... hmm.. ik schat zo'n 4 a 5 uur. Als je je Gmini start geeft hij wel aan dat hij aan het opladen is?? (zie het batterijmetertje)...

En klopt, CHG ledje moet inderdaad knipperen als hij vol is... De eerste keer zou het misschien extra lang kunnen duren maar meer dan 8 uur?!... hmm... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Meer dan 8 uur is belachelijk lang. Dat kan nooit goed zijn. Kijk eens of ie dat de volgende keer dat ie leeg is weer doet. Dan lijkt me dat er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk slecht voor de batterij als je hem meteen uit de doos even probeert (half uurtje ofzo) en daarna pas oplaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Nou de lader heeft er sinds gisteren avond de hele tijd aangehangen. Ben net thuis, de gmini laat een volle batterij zien .. de CHG lampje echter knippert nog steeds niet .... Tja denk dat ik hem maar ga gebruiken en zien of die het nou wel of niet lang uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja (theorie)
.
.
Zal niet veel uitmaken (praktijk)

Maar het is wel belangrijk hem z.s.m. volledig op te laden en eigenlijk een keer of 3 volledig te ontladen en weer te laden.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:27:
Is het eigenlijk slecht voor de batterij als je hem meteen uit de doos even probeert (half uurtje ofzo) en daarna pas oplaadt?

[ Voor 26% gewijzigd door Darth Malak op 11-11-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
@ Darth Malak:
Zou je plieees je berichten na een quote willen doen. :P Doet ongeveer iedereen hier op GoT en leest een stuk makkelijker omdat je dan meteen ziet waarop je reageert. Tnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Is er al iets van een firmware hack voor de archos ??? Of extra software er voor?
Ben te vreden maar zou leuk zijn als je je eigen (desktop) kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt toch een achtergrond instellen? Of bedoelde je dat niet. Voorzover ik weet is er op Archopen.org wel naar gekeken, maar nog niks concreets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Je kunt inderdaad alle afbeeldingen die op je Gmini 500 staan als achtergrond instellen. Verder kun je ook nog de kleuren instellen en of er een randje om je letters komt. Lijkt me wel genoeg voor een mp3 speler. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf zou ook wel willen dat je per onderdeel een achtergrond kunt instellen.
Dat is leuk om dingen te ontwerpen.
Ik heb al eens zitten kijken naar die openarchos, maar daar staat niet bij of het op de 500 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

0Burner0 schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:59:
Is er al iets van een firmware hack voor de archos ??? Of extra software er voor?
Ben te vreden maar zou leuk zijn als je je eigen (desktop) kan aanpassen
Nee en die komt er ook echt niet meer... De laatste officiele firmware is al bijna een jaar uit en Archos laat ons verder gewoon barten en 3rd party is er nog steeds niet... die zullen zich wel eerder gaan bezighouden met de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De een wil het ervoor....
-DG- schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:37:
@ Darth Malak:
Zou je plieees je berichten na een quote willen doen. :P Doet ongeveer iedereen hier op GoT en leest een stuk makkelijker omdat je dan meteen ziet waarop je reageert. Tnx ;)
De ander wil het erachter....

Daarom heb ik een tijd geleden besloten het gewoon af te wisselen... snappie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 13 november 2006 @ 08:55:
Ikzelf zou ook wel willen dat je per onderdeel een achtergrond kunt instellen.
Dat is leuk om dingen te ontwerpen.
Ik heb al eens zitten kijken naar die openarchos, maar daar staat niet bij of het op de 500 werkt.
Dat doet het ook niet. Ik zei alleen dat ze er naar gekeken hadden :P Wat er dus niet op wijst dat ze al iets gevonden hebben om em te hacken. Er moet ook maar net een exploit zijn die ze kunnen gebruiken.
De Gmini 400 had dat dus wel O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Darth Malak schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:21:
De een wil het ervoor....

[...]

De ander wil het erachter....

Daarom heb ik een tijd geleden besloten het gewoon af te wisselen... snappie?!
Snap ik, maar meer dan 95% van de quotes op GoT worden erna gedaan, vandaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
De exploit voor de Gmini 400 laat in ieder geval mijn 500 crashen, dat is 1 ding wat zeker is. Echter is de 500 van binnen erg anders, geloof ik.

Vergeet het maar, er komt waarschijnlijk geen nieuwe fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een crash is goed, daar begon het met de Gmini 400 ook mee. Je laat op de een of andere manier iets crashen, waarna je de beveiliging in de firmware omzeilt.
Maargoed, dat is allemaal wel illegaal enzo, dus ik laat het verder maar aan anderen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist ook een gmini 500 bestelt, heb het hier wat door gelezen en heb het nu al een jaar volgehouden met gmini 400 waarvan het scherm en de harddisk me te klein werden, dan is die aanbieding bij de dixons echt een uitkomst! maar ik had een paar vragen aangezien een aantal mensen hier veel accessoires hebben gekocht.

die case van noreve die word bij de mp3 shop (enige plek waar je hem kan kopen ?) in 2 soorten verkocht.

http://www.mp3shop.nl/pro...os-av500-30-gb-black.html
en de
http://www.mp3shop.nl/pro...s-av500-100-gb-black.html

maar ik wil wel dat hij der mooi strak omheen zit maar weer niet word afgeknelt
ik heb wel de dikste van de 2 formaten die der zijn.. kan iemand mij hierbij helpen welke ik zou moeten nemen of zijn ze gewoon exact het zelfde

en hoeveel dikker maakt deze bescherming hem eigenlijk ?

en wie heeft er ervaring met de extra batterij van rond de 40 euro,
past die ook in dat tasje der bij of is die batterij echt heel dik. en hoelang doet hij over het opladen? is het een vervanger of gwoon een extra batterij pack wat je er tegen aan doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:53:
.....

die case van noreve die word bij de mp3 shop (enige plek waar je hem kan kopen ?) in 2 soorten verkocht.

.......
bij noreve kun je hem ook bestellen. Kun je ze zelfs in verschillende kleuren krijgen

http://www.noreve.com/bra...i_500_40Gb_Tradition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:53:
ik heb zojuist ook een gmini 500 bestelt, heb het hier wat door gelezen en heb het nu al een jaar volgehouden met gmini 400 waarvan het scherm en de harddisk me te klein werden, dan is die aanbieding bij de dixons echt een uitkomst! maar ik had een paar vragen aangezien een aantal mensen hier veel accessoires hebben gekocht.

http://www.mp3shop.nl/pro...os-av500-30-gb-black.html
en de
http://www.mp3shop.nl/pro...s-av500-100-gb-black.html

maar ik wil wel dat hij der mooi strak omheen zit maar weer niet word afgeknelt
ik heb wel de dikste van de 2 formaten die der zijn.. kan iemand mij hierbij helpen welke ik zou moeten nemen of zijn ze gewoon exact het zelfde

en hoeveel dikker maakt deze bescherming hem eigenlijk ?

en wie heeft er ervaring met de extra batterij van rond de 40 euro,
past die ook in dat tasje der bij of is die batterij echt heel dik. en hoelang doet hij over het opladen? is het een vervanger of gwoon een extra batterij pack wat je er tegen aan doet ?
Ik heb in Tokyo (of was het Honk Kong) een 5200mha voor rond de 35 besteld (lees eerdere posts)... Bevalt perfect. De Gmini wordt er zeker dikker van waardoor mijn noreve hoejse er behoorlijk strak omheen zit, zelfs iets klemt.. Maar niet teveel..

Noreve hoesje trouwens ook direct bij noreve gekocht wat ook zeer aan te raden is... je bent n.l. goedkoper uit en de service is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Hoi, ik heb na lange tijd weer eens iets onverklaarbaars met de Gmini500.
Inmiddels heb ik de speler gevuld met 40GB aan mp3s. Tot op heden 0,0
problemen gehad met het 'Taggen' van alle bestanden. Maar plots deze
week de volgende situatie... Ik plaats 10 nieuwe mp3cd's op de speler en
hij gooit de gehele trackvolgorde door elkaar. Meestal begint ie nu bij nummer
10, 11, 12 en dan gaat ie verder met nummer 1 enz. Op de speler zie je dan
bij info dat de tracknummers in de '60' liggen... :-|
Heel raar dus... ik heb al met verschillende Tag programma's geprobeerd, maar
telkens hetzelfde probleem.
Iemand dit ook al meegemaakt?

Voor alle duidelijkheid; de mp3's die er al op staan laat ie met rust, daar is alles
gewoon goed bij!

[ Voor 7% gewijzigd door ToolRules op 15-11-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier eigenlijk ervaring met de batterij van newmp3technolgy ?

ik wou eigenlijk het verschil weten tussen

http://cgi.ebay.com/5200m...86541QQrdZ1QQcmdZViewItem

en

http://www.newmp3technology.com/mb5100trip.htm

en zijn der nog meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:31:
heeft iemand hier eigenlijk ervaring met de batterij van newmp3technolgy ?

ik wou eigenlijk het verschil weten tussen

http://cgi.ebay.com/5200m...86541QQrdZ1QQcmdZViewItem

en

http://www.newmp3technology.com/mb5100trip.htm

en zijn der nog meer ?
Het enige wat ik erover kan zeggen dat dat van "triple" bullshit is... Ik heb die 5200mha en haal max ~12 uur non-stop (dus zonder browsen ertussendoor, LCD brightness in het midden).

Die van MP3tech is gewoon veel duurder dan die van Sino... Van die van Sino weet ik in ieder geval dat ie goed werkt. Geen ervaring met die imitatie van mp3.xxxx...

• 0Burner0
Weet iemand een snelle manier om je *.srt bestandjes en divx bestanden samen te voegen (heb geen zin om elke film helemaal op nieuw te codere) ) Of is er ook een manier dat de GMINI 500 (80GB) wel met srt of andere ondertitel bestandje om kan gaan??

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat zal toch met coderen moeten gebeuren. Die ondertitelingen komen er niet vanzelf in. Maar als je codeert naar een bestand met exact dezelfde codecs en instellingen als het bronbestand zal het wel redelijk snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
RoD schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:23:
Dat zal toch met coderen moeten gebeuren. Die ondertitelingen komen er niet vanzelf in. Maar als je codeert naar een bestand met exact dezelfde codecs en instellingen als het bronbestand zal het wel redelijk snel gaan.
Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand nog een goeie converter? voor video files

en gebruikt er hier iemand anders nog Super? das een redelijk goeie converter

maar als ik bestand naar divx toen converter met mp3 geluid 25 frames dat doet hij het echt heel traag afspelen en geluid begint na tijdje te haperen als ik hem afspeel op me gmini500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Ik gebruik: ImTOO MP4 Video Converter v3.1.8

Het kan vrijwel alles inlezen en via het kiezen van het archos profiel kun je eenvoudig converten.
Een film omzetten duurt ongeveer een uurtje. PM me voor meer "informatie" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb een videotutorial geschreven, lees die eens door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er hier eigenlijk allemaal ervaringen met de afstandsbediening van de gmini 500 en is dat gewoon zeg maar soort van verleng kabel ?

en hoeveel mm dikker maakt de sino batterij de gmini ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:28:
wie heeft er hier eigenlijk allemaal ervaringen met de afstandsbediening van de gmini 500 en is dat gewoon zeg maar soort van verleng kabel ?

en hoeveel mm dikker maakt de sino batterij de gmini ?
De afstandsbediening voor de gmini 500 is vrijwel hetzelfde als die van de gmini400 en ik ken iemand die dat ding heeft. Maar dat schijnt maar een slecht ding te zijn.
Slechte knoppen, snel kabelbreuk, voelt niet stevig aan enz. (wat ik ook van meerdere sites heb gehoort).
Je kunt inderdaad je koptelefoon in die afstandsbediening doen zodat je kabel ook wat langer wordt, maar voor het geld wat die kost is die het niet waard in ieder geval.

De sino batterij was volgens mij anderhalf keer zo dik als de originele. Dat was wat Darth Malak ergens in dit topic zei tenmiste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Nou mijn Archos500-80GB heeft het niet lang uitgehouden, 2 uur om precies te zijn. Het duurde wel minimaal 48 uur om te laden, en dan was de batterij nog niet vol. De leverancier kon de fout niet vinden. Ik heb contact gezocht met Archos en ik moet zeggen dat het een goede service is tot op heden. Probleem gemeld, binnen 24 uur stond TNT voor de deur om de Archos op te halen. Ik kan nu via de Archos Website zien dat de fout gevonden is. Keurig hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
-DG- schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:15:
[...]

De afstandsbediening voor de gmini 500 is vrijwel hetzelfde als die van de gmini400 en ik ken iemand die dat ding heeft. Maar dat schijnt maar een slecht ding te zijn.
Slechte knoppen, snel kabelbreuk, voelt niet stevig aan enz. (wat ik ook van meerdere sites heb gehoort).
Je kunt inderdaad je koptelefoon in die afstandsbediening doen zodat je kabel ook wat langer wordt, maar voor het geld wat die kost is die het niet waard in ieder geval.

De sino batterij was volgens mij anderhalf keer zo dik als de originele. Dat was wat Darth Malak ergens in dit topic zei tenmiste. ;)
Ik heb de A/B van Archos, en tot op heden nog geen probleem gehad.
Ik ga er dan ook heel subtiel mee om.
Wel moet ik zeggen dat sinds kort het geluid kraakt, maar ik moet eigenlijk nog uittesten of dit door het snoer van de A/B komt of door m'n hoofdtelefoon.

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn eerste pmp te kopen. Ik twijfel tussen de creative zen vision en Archos gmini 500. Bij dixons is de 80gb gmini 500 goedkoper dan de 40gb. Mijn bezwaar tegen de gmini is dat hij nogal zwaar en lomp lijkt in tegenstelling tot de zen vision (strak design). Ik vind op de dixons site dat de gmini 80 gb even dik is als de 40gb. Klopt dit? Ik wil namelijk dat hij nog wel in mijn zak past in tegenstelling tot een psp. Van welk merk kan je nu het beste een pmp kopen qua ondersteuning, hulp en garantie. De cowon a2 lijkt me ook erg goed, maar moeilijk te verkrijgen.

• -DG-
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:22:
Ik ben van plan om mijn eerste pmp te kopen. Ik twijfel tussen de creative zen vision en Archos gmini 500. Bij dixons is de 80gb gmini 500 goedkoper dan de 40gb. Mijn bezwaar tegen de gmini is dat hij nogal zwaar en lomp lijkt in tegenstelling tot de zen vision (strak design). Ik vind op de dixons site dat de gmini 80 gb even dik is als de 40gb. Klopt dit? Ik wil namelijk dat hij nog wel in mijn zak past in tegenstelling tot een psp. Van welk merk kan je nu het beste een pmp kopen qua ondersteuning, hulp en garantie. De cowon a2 lijkt me ook erg goed, maar moeilijk te verkrijgen.
De gmini500 van 80GB is even dik als die van 40GB.
Ga eens bij de lokale Dixons langs, daar hebben ze wel zo'n ding in de vitrine die je even vast mag houden en in je broekzak mag stoppen om te kijken hoe groot die is.
Persoonlijk zou ik hem nooit in mijn broekzak stoppen omdat ik wil dat het scherm helemaal krasvrij blijft. Ik heb dan ook altijd een hoesje er omheen.

• Arunia
Diegenen die de Noreve hoesjes via Noreve.com hebben besteld, hebben jullie deze al binnen en zo ja, hoe lang duurde dit en zo nee, hoe lang ben je nu al aan het wachten.
Ik wil er namelijk één voor m'n telefoon bestellen, maar dan is het wel handig om te weten hoelang dit daar duurt. Coolblue heeft alleen maar zwart, en ik wil dus gewoon weer een beige.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bij mij duurde het ongeveer een 1 1/2 week maar ik kreeg meteen na bestelling keurig een mailtje dat er wat vertraging was aangezien ze 0 voorraad hadden.

Wat e-mails over en weer... prima service en snel antwoord. Ook mooi net op tijd binnen voor mijn vakantie.

Verwijderd

Ik overweeg de aanschaf van dit apparaat Archos Gmini500.
Heb nog geen ervaring met pod/vodcast vandaar mijn vraagje.
Kun je de Archos ook met i-tunes (of een ander prog) synchroniseren en speelt hij ook de vodcast bestanden af zonder dat je die eerst moet converteren?

Verder zal ik veel klassieke muziek erop willen luisteren, is de geluidskwaliteit daarvoor goed genoeg? Ik las dat hij geen equalizer heeft, nou hoeft dat eigenlijk ook niet als de basis goed is, maar is daarvoor geen andere software te installeren?

Verder lijkt de prijs kwaliteit verhouding mij wel ok, nu bij dixons erg scherp.
Vooral vanwege het grote scherm i.verg.m ipod of zen vision M.

Alvast bedankt.
Kappie

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De Archos speelt vodcast niet af zover ik weet. Verder zul je heel veel moeten converteren aangezien de aanwezige codec support vrij bellaberd is.

Nee, er is geen andere software op de gmini te installerern. Geluidskwaliteit is redelijk. Als je een beetje audiofiel bent zul je er echter niet tevreden mee zijn.. E.e.a. natuurlijk afhankelijk van welke koptelefoon je er aan gaat hangen (zelf gebruik ik een goede sennheizer).. De standaard in-ears zijn zeer matig.

Qua prijs/kwaliteit nog steeds verruit de betere van de iPOD waar je alleen al 200 euro aan accesoires moet bijtellen voordat hij iets kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Darth Malak op 23-11-2006 13:22 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik wil bij deze toch even de loftrompet opsteken voor Dixons... Ik heb in augustus de gmini500 voor 369,= gekocht in een filliaal. Aangezien na enkele dagen deze zo enorm afgeprijsd werd naar zelf 300 euro heb ik een klacht/vraag ingediend bij Dixons.

Het heeft lang geduurd maar vandaag heb ik een envelop ontvangen van Dixons met daarin 5 waardebonnen t.w.v. 75,=!!! Ik kan alleen maar zeggen; dat noem ik superservice en klantvriendelijk!

TOP!!! :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
5 waardebonnen van elk 75 euro? Of samen 75 euro?

Verder is Dixons een ideale plek om deze speler te kopen ja :)

Verwijderd

Ha, net naar dixons geweest. Moet toch wel zeggen dat gmini 500 nog zwaarder en groter is dan verwacht. Ook al verschilt in de specs het formaat niet veel van de zen vision en gmini 500. Nu ik ze naast elkaar heb gezien, maakt het behoorlijk wat uit. De verkoper raadde persoonlijk de zen vision aan. Creative zou een betrouwbaarder en solider merk zijn dan archos. Archos was volgens hem een beetje goedkoop merk met goedkopere hardware. Is dit zo? Heb nu toch zo mijn twijfel over kwaliteit van archos ook nadat ik het internet heb afspeurd.
Ik koop denk ik daarom de zen vision. Bij dixons.nl 280. Dit nog goedkoper dan een ipod video

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:41:
Ha, net naar dixons geweest. Moet toch wel zeggen dat gmini 500 nog zwaarder en groter is dan verwacht. Ook al verschilt in de specs het formaat niet veel van de zen vision en gmini 500. Nu ik ze naast elkaar heb gezien, maakt het behoorlijk wat uit. De verkoper raadde persoonlijk de zen vision aan. Creative zou een betrouwbaarder en solider merk zijn dan archos. Archos was volgens hem een beetje goedkoop merk met goedkopere hardware. Is dit zo? Heb nu toch zo mijn twijfel over kwaliteit van archos ook nadat ik het internet heb afspeurd.
Ik koop denk ik daarom de zen vision. Bij dixons.nl 280. Dit nog goedkoper dan een ipod video
Wat een onzin zeg |:( Dat slaat helemaal nergens op. Archos staat érg goed bekend op het PMPgebied. De Gmini500 is meer bedoeld als budgetspeler, maar het is nog steeds een kwaliteitsspeler. Om Archos een goedkoop merk te noemen met goedkope hardware slaat helemaal nergens op.
Ik vind persoonlijk dat Archos betere PMP's maakt dan Creative, kijk maar naar de Gen.4 serie van Archos, stuk voor stuk topspelers.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:17:
offtopic:
5 waardebonnen van elk 75 euro? Of samen 75 euro?

Verder is Dixons een ideale plek om deze speler te kopen ja :)
LOL... nee samen 75 euro natuurlijk hahaha....

Ik sluit me trouwens volledig aan bij ROD... wat een onzin verkoopt die verkoper... waarschijnlijk iemand die net komt kijken. De Archos is degelijk en absoluut bestand tegen een stoot... Altijd in mijn tas gehad tijdens het backpacken in de VS. En dat ging niet altijd soepel! :)

[ Voor 32% gewijzigd door Darth Malak op 23-11-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mijn naam is sammyboy.
heb een vraag over de gmini 500 pocket multimedia centre 80 gb.
zou er mischien wel een pocket windows systeem op kunnen,zoals bij de pocket hp pda.
heb deze apperaat nog niet zo lang,ben er wel tevreden over.
graag hier eens wat uitleg over,alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:10:
hallo mijn naam is sammyboy.
heb een vraag over de gmini 500 pocket multimedia centre 80 gb.
zou er mischien wel een pocket windows systeem op kunnen,zoals bij de pocket hp pda.
heb deze apperaat nog niet zo lang,ben er wel tevreden over.
graag hier eens wat uitleg over,alvast bedankt.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Darth Malak schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:42:
Ik wil bij deze toch even de loftrompet opsteken voor Dixons... Ik heb in augustus de gmini500 voor 369,= gekocht in een filliaal. Aangezien na enkele dagen deze zo enorm afgeprijsd werd naar zelf 300 euro heb ik een klacht/vraag ingediend bij Dixons.

Het heeft lang geduurd maar vandaag heb ik een envelop ontvangen van Dixons met daarin 5 waardebonnen t.w.v. 75,=!!! Ik kan alleen maar zeggen; dat noem ik superservice en klantvriendelijk!

TOP!!! :)
Zou je die brief die je hebt gestuurd aan Dixons even kunnen mailen naar thunk [at] live.com ?
Mij is precies hetzelfde overkomen (en het is bij jou succesvol gebleken ;))

Mijn Archos is ook na 3 weken kapot gegaan :( barst in het scherm, had m nog niet 'extra' laten verzekeren... reparatie is 200 euro nu |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:21:
Nee, er is geen andere software op de gmini te installerern. Geluidskwaliteit is redelijk. Als je een beetje audiofiel bent zul je er echter niet tevreden mee zijn.. E.e.a. natuurlijk afhankelijk van welke koptelefoon je er aan gaat hangen (zelf gebruik ik een goede sennheizer).. De standaard in-ears zijn zeer matig.

Qua prijs/kwaliteit nog steeds verruit de betere van de iPOD waar je alleen al 200 euro aan accesoires moet bijtellen voordat hij iets kan.
Geen equalizer dus kennelijk...jammer.
Maar begrijp ik nu uit eerdere posts dat er wel een paar presets op zitten?
Ik kan er nergens iets over vinden.

>>>
Inmiddels toch gevonden: in de manual (wie had dat gedacht ;) )
Hier dus:http://www.archos.com/support/download/manuals/NL_Gmini500_v13.pdf

Geen echte equalizer, maar trebble - bass en bassboost functie.
Is voor mij wel genoeg denk ik, andere instellingen vervormen het geluid toch vaak onacceptabel.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Thunk schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:50:
[...]

Zou je die brief die je hebt gestuurd aan Dixons even kunnen mailen naar thunk [at] live.com ?
Mij is precies hetzelfde overkomen (en het is bij jou succesvol gebleken ;))

Mijn Archos is ook na 3 weken kapot gegaan :( barst in het scherm, had m nog niet 'extra' laten verzekeren... reparatie is 200 euro nu |:(
Er is niets bijzonders aan die brief. Ik heb gewoon gesteld dat ik het vrij "vervelend" vond dat kort nadat ik 369,= had uitgegeven, gebleken was dat hij tot 329,= in prijs was verlaagd. Bij mijn eigen Dixons verstiging kreeg ik geen voet aan de grond terwijl duidelijk op diverse fora is gebleken dat diverse mensen in verschillende Dixons fillialen goed geholpen zijn door gratis de 80gb variant te krijgen terwijl ze bijv. de 40gig versie hadden aangeschaft. Dit heb ik ook vermeld.

Het was trouwens een e-mail, geen brief. 3 maanden later zijn we er nu eindelijk uit en is Dixons erg vriendelijk geweest. :) In mijn ogen een absoluut voorbeeld hoe je zo'n zaak ook kunt afhandelen. Het feit dat ze niet reageren op e-mail neem ik dan maar voor lief.

[ Voor 23% gewijzigd door Darth Malak op 27-11-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik vind Thunk z'n verhaal wel anders...? Zijn Archos is namelijk kapot
en hij wil daarom 'n brief sturen terwijl Darth Malak 'n brief om 't prijsverschil stuurde..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Inderdaad... gewoon garantieverhaal....
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast