Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het Archos Gmini 500 topic
Afbeeldingslocatie: http://img482.imageshack.us/img482/2666/gmini500facecustom1rf.png

Omdat er wat meer interesse lijkt te komen voor deze opvolger van de Gmini 40x serie, dacht ik dat het wel handig was om er maar eens een topic over te starten :)
De Gmini 500 is een portable video player. Waar de Gmini serie eerst nog de nadruk had op het mp3-gedeelte, lijkt deze speler echt gemaakt voor video. Op het grote scherm is het erg comfortabel video kijken.
Deze speler lijkt heel erg op de AV500, ook van Archos. Opvallendste verschillen zijn het verschil in dikte (de Gmini 500 is dikker) en de AV500 kan video opnemen. Je zou dus kunnen zeggen dat de Gmini 500 een "mindere" versie is van de AV500. Echter, de prijs van de Gmini 500 is erg gunstig ten opzichte van de AV500 en andere PMP's. Nadeel van deze Archos speler is dat er maar weinig formaten ondersteund worden. Tegenwoordig zijn er al redelijk wat PMP's te vinden die meerdere videoformaten ondersteunen. De Gmini 500 ondersteunt alleen mpeg4 video. Ook op het muziekgebied is het niet flitsend. Audioformaten die worden ondersteund zijn mp3, wma en wav. Al zal dit voldoende zijn voor de gemiddelde gebruiker.
Ondanks dat er niet zoveel formaten worden ondersteund, is de Gmini 500 best een aardige speler. Scherp geprijsd, mooi scherm, met de kwaliteit die van Archos verwacht kan worden.
Specs

Capacity:
30 GB* Hard drive and 40 GB* Hard drive
store up to 130 hours of video, 15,000 songs or 300,000 photos (30GB)
Store up to 160 hours of video, 20,000 songs or 400,000 photos (40GB)
Display: 4" LCD 480x272 pixels, 262 000 colours and TV output.
Video playback: MPEG-42 SP with B-Frames with stereo sound. Near DVD quality up to 720x480 @ 30 f/s (NTSC), 720x576 @ 25 f/s (PAL), AVI file format. WMV9 (including protected files) up to 352x288 @ 30 f/s, and 800 KBit/s.
Music recording: From an analog source (with optional adapter) in stereo sound in WAV (PCM & ADPCM) format or with voice recorder.
Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (including protected WMA files), WAV (PCM & ADPCM).
Photo viewer: JPEG (except progressives) or BMP.
Download photos from computer through USB 2.0 port.
Transfer photos from digital camera through USB Host port.
AV connections: Earphones / Audio & Video line out.
Speaker: Built-in speaker.
Built-in microphone.
Interfaces: USB 2.0 high-speed device, compatible USB 1.1, PC & Mac. USB Host port compatible Mass Storage Device.
Battery life: Up to 15 hours for music. Up to 5 hours for video on built-in LCD.
Removable battery (additional battery optional).
Scalability: Download firmware updates from www.archos.com
Minimum system requirements: • Minimum computer configuration:
PC with Windows® ME, or 2000, and USB 2.0 port. Macintosh®; G3 with MAC OS v10.2.4 or higher, Macintosh® G3 and USB 2.0 port.
• Minimum configuration for Playsforsure™ content:
PC with Windows® XP SP1 or higher operating system, Windows Media® Player 10 or higher, and USB 2.0 port.
Power source: Internal: rechargeable Lithium-Ion Battery.
External: AC charger/adapter.
Dimensions: For 30 GB* model approx.: 7.6 x 12.4 x 1.8 cm - 3 x 4.9 x 0.7 "
For 40 GB* model approx.: 7.6 x 12.4 x 2.4 cm - 3" x 4.9 x 1."
Weight: For 30 GB* model: 255 g - 8.99 oz
For 40 GB* model: 315 g - 11.2 oz
Package includes: Gmini 500, audio/video cables, USB 2.0 cable, USB host adapter, AC adapter & charger, stereo headphones, protective pouch, user guide.
Pics

Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/9609/gmini50036uk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/7798/gmini50011yh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/774/gmini50049yj.jpg
Links

Productpage
• Nieuwste Firmware
Accesoires
Meerdere linkjes worden nog toegevoegd
Reviews

Mp3locator (Bablefish)
PCMweb
Lord Percy

Productsurvey
Overige

Deze TS is gemaakt door RoD Opmerkingen of toevoegingen op deze TS mogen gemaild worden naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 03-12-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Deze pak ik even mee. Ik zal de TS voortdurend updaten, er is nog niet zo gek veel te vinden over deze speler. Hij is niet geweldig populair volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dat apparaat eigenlijk dikker dan de AV500? Als de HD hetzelfde is (beide 30GB) moet er dus nog wat anders 'anders' zijn :). Iemand enig idee, want lijkt me niet voor de hand liggend dat het apparaat dikker wordt gemaakt zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vraag het me zelf ook af. De enige reden die ik kan verzinnen is dat er een dikkere (en dus misschien goedkopere?) hdd in zit om de prijs te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja was ook een beetje waar ik aan zat te denken, maar veel van die formaten zijn standaard... Andere optie leek me dat de ene specs 40GB Gmini horen (dus niet een 30GB) en de ander specs van een 30GB AV. Lijkt me trouwens niet heel erg voor de handliggend maar je weet maar nooit :). Of heeeeel misschien de gebruikte accu maar ja of ie dan zoveel dikker moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ze zijn toch beide even dik? In ieder geval volgens de site wel, beide versies zijn bij 30Gig 1,8 cm of zie ik dat verkeerd?
En deze kan toch ook wmv files afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de handleiding van mijn gmini500 (40gig) staat dat de 30 gig versie dunner is.

Dus in de 30 gig. versie zit dezelfde schijf als in de av500.

De av500 met 100 gig is echter wel weer net zo dik als deze gmini..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
HIDMAN-X schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:28:
Ze zijn toch beide even dik? In ieder geval volgens de site wel, beide versies zijn bij 30Gig 1,8 cm of zie ik dat verkeerd?
En deze kan toch ook wmv files afspelen?
Kijk eens in de specs, die staan er niet voor niks :P De 30GB is inderdaad dunner. Ik denk dat de 40GB een schijf heeft met 2 platters waardoor die een stuk dikker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

RoD schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:15:
[...]

Kijk eens in de specs, die staan er niet voor niks :P De 30GB is inderdaad dunner. Ik denk dat de 40GB een schijf heeft met 2 platters waardoor die een stuk dikker is.
:?

De wordt hierboven gesteld dat de 30Gigs niet hetzelfde zijn, terwijl ze dat wel zijn, wie moet dan in de specs kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik bedoelde dat de 30GB dunner is dan de 40GB, en daarmee even dik als de AV500, was niet erg duidelijk nee.
En of de speler WMV ondersteunt kun je gewoon in de specs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD heb jij zo'n apparaat? Zo ja zit er software bij om films ed. te coderen/rippen of moet je daar nog ff voor zoeken op Inet. En als er proggie(s) bij zitten werken die een beetje (makkelijk te bedienen en redelijke kwaliteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb geen Gmini 500, maar een Gmini 400. Archos kennende zit er gewoon weer videocoderingssoftware bij. Die software werkt bijzonder makkelijk, je klikt een paar dingen aan en hij doet de rest voor je.
Mocht je er niet uitkomen staat er altijd een videocoderingstutorial in het Gmini 400/402 topic. Die leidt je stap voor stap door het proces, het is echt niet moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, zal dat topic ook eens door bladeren eens kijken of ik er uit kan komen. Staat daar ook nog iets over duur van film codering? Kan me voorstellen dat het wel een paar minuutjes duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat hangt van de grootte van het videobestand af en de gebruikte processor onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb er zo eentje. Er zit inderdaad software bij, die je moet gebruiken om hele exotische MPEG formaten te converteren. In veel gevallen heb je dat echter niet echt nodig. Het progje werkt wel gemakkelijk. Je kunt hem ook downloaden op de Archos site om hem even uit te proberen. Hij heet MPEG4 translator dacht ik. Hij maakt zelf gebruik van Virtual Dub.

Wel handig om te weten is dat het ding dus geen AAC ondersteund, wat veel gebruikt wordt voor films. In dat geval moet je converteren naar MP3, wat op mijn machine (AMD643200+ & 1GB mem.) pakweg 10 minuten duurt. Het vertalen duurt hier ongeveer 25 min.

[ Voor 27% gewijzigd door Michali op 06-03-2006 17:07 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kickje

Een Review!
Jammer genoeg wel gebablefished uit het Russisch, maargoed... grote lijnen zullen wel te begrijpen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik ben er ook wel tevreden mee, maar ik heb alleen een paar probleempjes. Zo wordt het scherm af en toe voor de helft negatief als hij uit de slaap stand komt. Verder lijkt hij af en toe vast te lopen als ik muziek aan het luisteren ben en ik het geluid wat zachter wilt zetten. Er vreemd, het lijkt wel alsof hij reageert op de aanwezigheid van mijn hand bij de knopjes, want het gebeurt ook als ik ze nog niet eens aangeraakt heb. Ik ga dit wel laten fixen overigens, lijkt me wel binnen de garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vastlopen? Bedoel je toevallig dat je speler dan vertraagt reageert als je het geluid harder of zachter zet? Hier heb ik bij mijn Gmini 400 ook last van soms. Wat bedoel je trouwens dat het scherm voor de helft negatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Nee, hij stopt dan gewoon met spelen. Ik kan wel gewoon alles bedienen, maar hij weigert dan nog te spelen. Ik moet hem dan eerst uit en aan zetten voordat hij weer verder gaat. En als ik wat muziek aan het luisteren ben en het scherm is uitgegaan, als ik kan op een van de knopjes druk waardoor hij weer aan gaat, dan zijn alle kleuren heel soms aan de rechter kant, precies vanaf het midden, negatief. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik had een paar vraagjes over dit ding:

Er zit toch een standaard 2.5" laptop HD in? Zal die dan ook werken met een 100 GiB laptop schijf (misschien als je hem cloned)? :9
Dat zou wel lekker zijn. :9~

Is het geluid van goede kwaliteit? En zit er ook een equalizer op?

Mooi ding voor die prijs in iedergeval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Er zit inderdaad een laptop schijf in. In die review die RoD post hierboven zie je dat ook. In die van mij zit een Hitachi schijf trouwens, geen Toshiba. Ik heb echter geen idee of er ook een 100GB schijf in gaat, maar dat ga ik ook niet proberen :P 40GB is echt wel genoeg voor mij. Het geluid is verder wel goed. En er zit een 3 bands eq op en een extra bass boost.

Afgezien van die kleine probleempjes die ik hierboven post, die wel gefixt gaan worden, ben ik er erg tevreden mee. Ik heb al een paar keer films ermee gekeken waarbij ik hem direct aansloot op de scart van een tv. Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt er best een andere hdd in zetten, echter ben je dan wel je garantie kwijt. Je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de afmetingen hetzelfde zijn. Ik weet niet hoeveel platters de schijf heeft die in de Gmini zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
RoD schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:07:
Je kunt er best een andere hdd in zetten, echter ben je dan wel je garantie kwijt. Je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de afmetingen hetzelfde zijn. Ik weet niet hoeveel platters de schijf heeft die in de Gmini zit..
Ja dat er een andere in kan snap ik nog wel, maar werkt die dan ook? :P

Michali ook bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat Archos "t besturignssysteem zodanig beveiligd heeft dat het niet te clonen is oid. Ze hebben het wel al voor elkaar gekregen bij de oudere Jukebox modellen om de boel te kraken. Bij de gmini's dus "nog" niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
-DG- schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:18:
[...]

Ja dat er een andere in kan snap ik nog wel, maar werkt die dan ook? :P

Michali ook bedankt ;)
Normaal gesproken werkt dat gewoon, maar ik lees net hierboven dat Archos het OS misschien daarvoor beveiligd heeft. Als dat niet zo is kan er gewoon een nieuwe in. Dan hoef je em alleen te formatteren en firmware erop te laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed dat ik dit topic vond!
was er bijna ingetrapt!!!!!

in de Metro krant van 31 maart staat een advertentie van de V&D (prijzencircus) over de Gmini 500!
Ik dacht dat dit dezelfde was als ik die bij de media markt zag. Ook stond in de advertentie dat het .avi afspeelt!!!!

bijna 300 eurotjes kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Gmini 500! gisteren gekocht bij V&D. En ik ben er zeer tevreden over. Ik was eerst bang dat ik veel filmpjes moest overzetten. Maar ik heb Southpark, Prisonbreak, Bleach en Idol (voor mijn vriendin :P ) gekeken op de tv. Ik hoefde niets om te zetten. Ik denk dat met films dit wel moet, maar ik kijk vooral tv programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:18:
Ik heb de Gmini 500! gisteren gekocht bij V&D. En ik ben er zeer tevreden over. Ik was eerst bang dat ik veel filmpjes moest overzetten. Maar ik heb Southpark, Prisonbreak, Bleach en Idol (voor mijn vriendin :P ) gekeken op de tv. Ik hoefde niets om te zetten. Ik denk dat met films dit wel moet, maar ik kijk vooral tv programma's.
Hoeveel kost die daar nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is hij nu 299, maar dat is dus alleen in prijzencircus weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:10:
goed dat ik dit topic vond!
was er bijna ingetrapt!!!!!

in de Metro krant van 31 maart staat een advertentie van de V&D (prijzencircus) over de Gmini 500!
Ik dacht dat dit dezelfde was als ik die bij de media markt zag. Ook stond in de advertentie dat het .avi afspeelt!!!!

bijna 300 eurotjes kwijt!
Is dat erg dan? Waar was je bijna 'ingetrapt' dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:13:
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat Archos "t besturignssysteem zodanig beveiligd heeft dat het niet te clonen is oid. Ze hebben het wel al voor elkaar gekregen bij de oudere Jukebox modellen om de boel te kraken. Bij de gmini's dus "nog" niet :(
Je had in het AV500 topic geplaatst dat je toch zou proberen of zo'n andere schijf werkt? Heb je dat dan al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee want zoals ik dus al zei:

Archos heeft het OS beveiligd en dat valt dus "nog"niet te clonen. Zolang ik het OS nog niet kan klonen heeft het ook nog geen zin dit te proberen :S..... Het is even wachten tot dat die beveilging gekraakt is. Dan is het zonder meer goed te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wellicht dat het op dezelfde manier kan als de Gmini 40x en de de Archos AV3x0.
Je zou ns op Archopen kunnen vragen of er interesse is in het proberen te hacken van de Gmini 500. De kans is niet echt groot dat ze er ook daadwerkelijk mee bezig gaan (aangezien ze nogal druk zijn daar) maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik zal eens kijken of ze dat willen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook een gekocht bij de V&D voor 299 euro. Ik moet zeggen, hij bevalt me prima. Hij werkt uitstekend als imagetank voor de Canon Ixus50 en de Canon Eos 350d. Ook bevalt hij uitstekend in de bus naar mijn werk en voor de kinderen achterin de auto als mediaplayer. Het beeld is erg helder. Vooraf maakte ik me wat zorgen over de ogenschijnlijk lage resolutie (480 x 272 pixels), maar dat is geen enkel probleem. Ik twijfelde tussen de GMINI 500 en de toch wel veel duurdere Creative Zen Vision. Die heeft een aanmerkelijk hogere resolutie (640 x 480 pixels), maar een dof beeld en een veel slechtere kijkhoek. Als je naast elkaar zet dan springt de GMINI er gewoon uit door het prettigere beeld. Ook mist de Zen de USB host functie. De meeste Divx films kun je gewoon kijken op de GMINI, alleen die met AC3 audio gaven geen geluid. Helaas moet ik wel eerst mijn Mediacenter tv opnamen omzetten van DVR-MS naar Mpg. Tijdrovend, maar verder simpel.

Resumerend de grootste voordelen:
- Goedkoop t.o.v. de concurrentie
- USB host functie
- Prettig scherm
- Snelle bestandsuitwisseling
- Voeding is ook op 110 volt te gebruiken

Grootste nadelen:
- Slechte interne speaker (koptelefoongeluid is wel prima)
- Geen pdf of doc viewer
- Geen DVR-MS ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste Divx films kun je gewoon kijken op de GMINI, alleen die met AC3 audio gaven geen geluid.
wat???
kan je nu wel of geen avi erop kijken????
in de advertentie van de V&D stond van wel, maar de topicstarter zegt dat je moet omzetten naar .mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Kan wel. Je kunt er ook DivX en XviD mee kijken. Je moet alleen wel het geluid naar MP3 formaat omzetten, maar dat is zo gedaan. De extensie maakt geen reet uit overigens. avi bestanden hebben meestal een mpeg 4 codering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je moet ook omzetten naar mpeg4, alleen die bestanden hebben de extensie .avi. Bestanden met de extensie .mpg of .wmv moet je eerst omzetten naar mpeg4 waardoor ze de extensie .avi krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Wat maakt de extensie nou weer uit? mpg bestanden hebben duidelijk een mpep codering. avi kan dat hebben, maar hoeft niet persé. Ik kan een mpeg gecodeert bestand ook .blaat extensie geven, dan is het nog steeds een mpeg bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei. Hij speelt bijna alle avi bestanden af. Ik heb Prison Break, Southpark, Simpson, Bleach, Lost en een paar andere getest en die doen het allemaal gewoon goed. Waar je problemen mee kunt krijgen zijn films, omdat die bijna allemaal AC3 audio hebben. Die moet je dus omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Michali schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:30:
Wat maakt de extensie nou weer uit? mpg bestanden hebben duidelijk een mpep codering. avi kan dat hebben, maar hoeft niet persé. Ik kan een mpeg gecodeert bestand ook .blaat extensie geven, dan is het nog steeds een mpeg bestand.
Het maakt niks uit, maar ik probeerde alleen even uit te leggen dat als je videobestanden naar mpeg4 codeert hij er .avi bestanden van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Je kunt hem ook anders noemen als je wilt. ;) Het gaat wel een beetje offtopic verder, belangrijk om te weten is dat het ding MPEG4 simple profile (de meeste MPEG4 bestanden zijn dat) afspeelt, en DivX en XviD ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de archos site dat er twee firmware upgrades zijn, maar ik kan nergens vinden wat de wijzigingen zijn hierbij. Iemand ervaring?
___
sorry, net gevonden, niet goed gekeken!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 21:16 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Michali schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:50:
Je kunt hem ook anders noemen als je wilt. ;) Het gaat wel een beetje offtopic verder, belangrijk om te weten is dat het ding MPEG4 simple profile (de meeste MPEG4 bestanden zijn dat) afspeelt, en DivX en XviD ondersteund.
Dat weet ik. Echter, mijn antwoord was gericht naar degene die de vraag stelde of de speler nou ook .avi files kan afspelen. Daarom probeerde ik het even simpel uit te leggen. :) .avi is niet eens een codec :P

Meer ontopic: Volgens mij ondersteunt de speler niet alleen simple profile. Volgens mij zijn alle spelers vanaf de Gmini 400 geupgrade zodat ze ook advanced profile ondersteunen.

Heb overigens de nieuwste firmware even in de TS gezet :)

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 10-04-2006 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nog een handige etui om de Gmini 500 in op te bergen, want het meegeleverde zakje vind ik niet handig. Ik zag deze http://www.pixmania.nl/nl...etui-tradition-zwar.html#
Iemand ervaring met deze of een ander hoesje?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een Noreve case! :9 Bij Noreve kun je er vanuit gaan dat het een kwaliteitshoesje is (betaal je ook voor :X )
Ik heb een soortgelijk hoesje voor mn Gmini 400 en ik moet zeggen dat hij ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij een winkel waar ze Noreve etuis verkopen? En dan bedoel ik een "echte" winkel, niet een internetwinkel. Ik wil hem eerst eens even vasthouden en passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb nog nooit van een "echte" winkel gehoord die die hoesjes verkoopt. Weet alleen dat ze de hoesjes op hun site verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb ook zo'n vergelijkbaar hoesje, maar dan bij newmp3technology.com gehaald. Voldoet erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:20:
Ik heb ook zo'n vergelijkbaar hoesje, maar dan bij newmp3technology.com gehaald. Voldoet erg goed.
Heb je een leren hoesje gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ja, deze. Iets goedkoper dan de Noreve, maar die ziet er wel iets netter uit zo te zien. Verschilt verder niet zo veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel pakketje gekocht met een auto en usb laad snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk :9 Hoe bevalt het USB laad ding? Ik heb gehoord dat hij niet altijd werkt omdat je moederboard er raar van kan gaan doen, omdat zon speler een hoog amperage heeft.

Wordt tijd om die site ns in de TS te zetten, ze hebben een boel leuke accesoires :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het besteld maar nog niet binnen. Ik zal mijn ervaringen met je delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje een subjectieve vraag, maar misschien kan een van jullie hier een gokje wagen :)

Ik zat me af te vragen of het nog een beetje relaxt film kijken op dit apparaat is? Zijn de ondertitelingen nog te lezen op dit formaat scherm, ook als je bijvoorbeeld in een vliegtuig of trein zit (beweging van het voertuig)? Hoe lang gaat de accu mee als je film kijkt (theoretisch duur die fabrikant opgeeft is meestal verre weg van reeel ;))? En is een accu makkelijk te vervangen en wat kosten die dingen?

Verder begreep ik dat de Gmini 500 USB Host functionaliteit heeft maar dat Canon camera's hier slecht mee functioneren (ik meende te begrijpen dat het aan Canon lag). Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ondertitelingen zijn prima te lezen. Ik kan ze zelfs op mijn Gmini 400 nog prima lezen. Of je echt films van 2 uur wilt kijken laat ik aan jou over, maar een aflevering van The Simpsons oid is prima te doen. Videoclips zijn ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat dus wel een beetje om films. Ik zat me af te vragen in hoeverre het makkelijk is om een Gmini 500 mee op reis te nemen. Op lange vluchten is het wel lekker om een film te kunnen kijken, maar dan moet je wel 1,5 of 2 uur naar zo'n ding kunnen kijken zonder gek te worden ;)

Het scherm lijkt me wat klein, maar aan de andere kant hoef je verder geen andere zooi meer mee te nemen want je kan er ook muziek op luisteren en je foto's er op parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat films er prima op te kijken zijn. 1,5 tot 2 uur is zeker uit te houden. Wat me vooral opvalt is dat invallend licht in de bus of de trein het beeld niet onleesbaar maakt. Bij mijn laptop is dat wel anders. Met ondertitelingen heb ik geen ervaring, ik kijk eigenlijk al het engels en duits zonder ondertitels. Ik weet eigenlijk ook niet of hij wel ondertitels ondersteunt? De kijkhoek is ook erg goed naar links, rechts en naar boven. Gek genoeg minder goed naar beneden. De kinderen vinden het zelfs geen probleem er met zijn drieën een film op te kijken. De speaker is dan eigenlijk de bottleneck, die kan niet echt hard. Maar met een koptelefoon heb je daar geen last van.
De accu levensduur is wel iets lager in de praktijk dan opgegeven door de fabrikant. Ik haal denk ik zo'n 4,5 uur, waarbij ik het scherm voortdurend aan heb staan (alleen video kijken).
De USB host functie werkt prima bij zowel een canon ixus50 als een canon eos 350d. Het lastigste daarbij is dat hij de hele mappenstructuur kopieert, alles in één map zetten zou handiger zijn mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hij ondersteunt geen ondertitelingen, maar die kun je er inbakken mbv VirtualDub + plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:16:
Hij ondersteunt geen ondertitelingen, maar die kun je er inbakken mbv VirtualDub + plugin.
Ja zoiets dacht ik al, maar al die moeite is niet echt nodig. Misschien bij een franse of spaanse film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:56:
Het gaat dus wel een beetje om films. Ik zat me af te vragen in hoeverre het makkelijk is om een Gmini 500 mee op reis te nemen. Op lange vluchten is het wel lekker om een film te kunnen kijken, maar dan moet je wel 1,5 of 2 uur naar zo'n ding kunnen kijken zonder gek te worden ;)

Het scherm lijkt me wat klein, maar aan de andere kant hoef je verder geen andere zooi meer mee te nemen want je kan er ook muziek op luisteren en je foto's er op parkeren.
Over films kijken op zo'n klein scherm, ik heb een Motorola MPx200 (gsm) waar ik divxjes op kan kijken, die een even groot scherm heeft als een gmini400. Ik kan daar redelijk goed een complete film op zien hoewijl je wel een beetje scheel moet kijken door zo'n klein scherm, maar ik vind het zeker te doen.
Dat scherm is iets van 2.2 inch met een resolutie van 220x176, terwijl de gmini500 een 4 inch scherm heeft met een resolutie van 480x272. Daarmee heb je een schermopppervlakte van minstens 3 keer zo groot en ook nog breedbeeld, dus dat is (voor mij) zeker wel te doen, maar dat is dus misschien persoonlijk.
En anders moet je kijken naar de Archos av700, heeft een 7 inch scherm. 8)
Afbeeldingslocatie: http://img.ferra.ru/pubimages/76891.jpg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de archos AV700 wel eens in het echt gezien? Erg flets en streperig beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 10:52:
Heb je de archos AV700 wel eens in het echt gezien? Erg flets en streperig beeld!
Nee ik heb hem nooit echt gezien, maar wel gehoord dat het beeld van de av500 (die dus ook in de Gmini 500 zit) véél mooier is. :) Ik zou die av700 ook nooit kopen. :P Kun je trouwens beter op een UMPC wachten. Heb je ook 7 inch maar veel mooier beeld, touchscreen, en echt OS (dus veel meer programmas), wifi enz.. :9
Zal over een poosje namelijk ongeveer even duur zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zo kun je natuurlijk altijd wel blijven wachten. Het is nog maar de vraag wanneer die dingen tegen redelijke prijzen beschikbaar zullen zijn en wat op dat moment de prijzen zijn van de AV700 en dat soort type spelers.
Maargoed, genoeg offtopic zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34

Piggen

Lekker bakkie

Binnen afzienbare tijd is er ook een 80GB versie te verwachten.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 07:18:
Leuk :9 Hoe bevalt het USB laad ding? Ik heb gehoord dat hij niet altijd werkt omdat je moederboard er raar van kan gaan doen, omdat zon speler een hoog amperage heeft.

Wordt tijd om die site ns in de TS te zetten, ze hebben een boel leuke accesoires :)
Ik heb het hoesje en het USB laadsnoer binnen. Het hoesje is (bijna) perfect, alleen de riemclip op de achterkant is overbodig wat mij betreft. Het apparaatje gaat er wat lastig in, het is allemaal vrij krap, maar daardoor zit hij uiteindelijk heel strak en stevig. En véél handiger onderweg dan het bijgeleverde vilten zakje.
Het USB laadsnoer werkt op één laptop (een Dell Lattitude D610) prima, op een andere (oude) laptop (Toshiba Satellite Pro 6100) werkt hij niet.
Levering ook prima, na 5 dagen waren de spullen binnen, in een envelop die door de brievenbus kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hmm, op een oude laptop werkt hij dus niet... Ik hoop dat dat aan de leeftijd van de laptop ligt :P Ik heb ook interesse in zon laadsnoer. Heb je toevallig nog de mogelijkheid om het ding op andere pc's/laptops te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Gmini500 net 'gekocht'. Mijn Gmini400 was kapot binnen de garantie. Maar die hadden ze uiteraard niet meer bij de Dixons. Dus kreeg ik de dagwaarde en mocht ik een nieuw artikel uitzoeken.
En die dagwaarde was 296 euro! (belachelijk veel, heb hem een jaar geleden gekocht voor +-350). Dus de keuze, een Ipod Video 30 Gig, Creative Vision 30 Gig en de Gmini 500 40 Gig. Meer hadden ze niet. Ben toch maar voor de Gmini500 gegaan. Joekel van een ding, zeker de 40 gig versie, maar het scherm is onmogelijk scherp. Ben er tot nu toe zeer tevreden over.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even een meldinkje....

Na een jaar lang zeer tevreden een gmini400 te hebben gebruikt de overstap gemaakt naar de gmini500.

Eerste indruk? WOUW wat een scherm. Echt een stuk scherper in verhouding met de 400. De interface is wat geupdate, maar werkt nog net zo lekker.

Wat me ook opviel was de tv-out knop. ideaal!

Waar ik met de gmini400 wel eens last van had, dat de film niet vloeiend op de tv afspeelde, heb ik met dezelfde filmpjes nog niet kunnen ontdekken op de 500. (geconverteerde divx via pocket divx encoder).

Verder moet ik er nog wat meer mee spelen, maar mijn eerste conclusie: een echte aanrader. waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hoe is de overstap qua grootte van de Gmini 400 naar de 500? Gmini 400 is een erg mooi klein dingetje, en de 500 is toch wel een beetje lomp imo, heb je daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je stopt die 500 inderdaad niet zomaar even in je binnenzak (maar het past wel), dat is inderdaad waar. Toch vind ik hem niet echt lomp.

De 500 is in ieder geval minder geschikt bij sporten etc.
Voor in de trein, thuis, op werk vind ik het een perfect aparaat. Zelfs op de mountain bike, maar dan zit de speler in een tas aan mijn zadel.

Grootste minpunt voor mij is het ontbreken van het compact flash slot. Die gebruikte ik altijd om de foto's van mijn digitale camera over te pompen. Er zit weliswaar usb host functionaliteit op, maar ik heb de indruk dat dat langzamer gaat....en ik heb op dat moment zowel de camera als de speler aan. Dat kost accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 2 maanden mijn 500, en hij bevalt goed. Alles filmpjes die ik erop afspeel hoeven niet eerst omgezet te worden. Hier was ik wel bang voor. Hij is helaas wel een paar keer vast gelopen als ik het via de TV afspeel. Ook merk ik dat via de tv het geluid iets achter loopt. Hebben meer hier last van? En er misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:49:
Je stopt die 500 inderdaad niet zomaar even in je binnenzak (maar het past wel), dat is inderdaad waar. Toch vind ik hem niet echt lomp.

De 500 is in ieder geval minder geschikt bij sporten etc.
Voor in de trein, thuis, op werk vind ik het een perfect aparaat. Zelfs op de mountain bike, maar dan zit de speler in een tas aan mijn zadel.

Grootste minpunt voor mij is het ontbreken van het compact flash slot. Die gebruikte ik altijd om de foto's van mijn digitale camera over te pompen. Er zit weliswaar usb host functionaliteit op, maar ik heb de indruk dat dat langzamer gaat....en ik heb op dat moment zowel de camera als de speler aan. Dat kost accu.
De USB Host is volgens mij 1.1 dus dat is niet erg snel inderdaad.
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:34:
Heb nu 2 maanden mijn 500, en hij bevalt goed. Alles filmpjes die ik erop afspeel hoeven niet eerst omgezet te worden. Hier was ik wel bang voor. Hij is helaas wel een paar keer vast gelopen als ik het via de TV afspeel. Ook merk ik dat via de tv het geluid iets achter loopt. Hebben meer hier last van? En er misschien een oplossing voor?
Weet je zeker dat ze op je Gmini wel synchroon lopen? Ik zou in ieder geval even een andere audiocodec proberen in het videobestand. Bij de vorige Gmini serie was dit vaak de oplossing om audio en beeld synchroon te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]RoD schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:45:
[...]

[...]

Volgens archos:

USB 2.0 high-speed device, compatible USB 1.1, PC & Mac.
USB Host port compatible Mass Storage Device.

zie ook: http://www.archos.com/pro...ml?country=global&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:34:
Het verschilt per film, heb ik gemerkt. Je kan het wellicht helemaal hercoderen naar een andere codec, maar of het die moeite waard is? Ik vind van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:09:

Volgens archos:

Dat gaat over de de gewone USB poort die de Gmini 500 met de pc verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:09:
RoD schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:45:
[...]

[...]

Volgens archos:

Nee, hij is USB 2.0, met deze tekst bedoelen ze dat je óók USB 1.1 apparaten aan kan sluiten (downwards compatible zeg maar). Ik vind hem ook behoorlijk rap. Misschien dat de USB aansluiting naar de PC iets sneller is dan de USB host aansluiting, maar zeker veel sneller dan USB 1.1.

Wat ik wel soms heb is dat als ik in de verkenner twee films na elkaar naar de speler "versleep", de snelheid gigantisch inzakt. Als je de twee films tegelijk selecteert en dan naar de speler kopieert gaat het veel sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:44:
[...]

Het verschilt per film, heb ik gemerkt. Je kan het wellicht helemaal hercoderen naar een andere codec, maar of het die moeite waard is? Ik vind van niet.
Het is inderdaad niet die moeite waard voor series. Op mijn kleine schermpje loopt het wel goed, dus alleen op TV loopt ie niet altijd syncroon. Na ja, maar aan wennen. Verder een pracht dingetje. Ik moet er alleen nog een hoesje bij kopen.
Iemand ervaring met Covertec Leather Case Archos AV500/Gmini 500?
http://mp3.direqt.nl/product-show/23255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor een paar euro meer heb je een Noreve hoesje. Die maken echt geweldige hoesjes :9 Geweldige afwerking en bescherming.
Als er iets mee is sturen ze ook zo een nieuwe op. Ik had een vlekje op mijne toen ik em kreeg (ik kan mierenneuken :P ) en ter compensatie stuurden ze me een nieuwe op, en mocht ik het hoesje met het vlekje houden _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Mijn hoesje van newmp3technology.com voldoet ook erg goed overigens (zelfde model als de Noreve trouwens). Lijkt mij wel beter dan degene in de pagina hierboven, dus ik zou gewoon een van die 2 halen.

[ Voor 44% gewijzigd door Michali op 08-05-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn post een aantal berichten terug vroeg ik mij iets af.

Het gaat om het gebruik van de usb-host
Zou ik daar een externe usb card reader op aan kunnen sluiten?

Wat ik weet van card readers is dat er card readers zijn die meteen alle drives mappen (zonder dat er een stick of sd of compact flash inzit). Hoe zou de gmini daar mee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Kijk eens wat Archos.com zegt:
The Gmini 500 has a USB Host Port enabling you to copy, share, connect and transfer files directly from other powered mass storage devices such as digital cameras4, card readers, USB keys, and powered portable hard drives. Play back directly any compatible contents on the external hard drive connected to your Gmini 500 (no data transfer needed). The Gmini 500 also features a high-speed USB 2.0 interface to connect your device to your PC or Mac and easily transfer contents. Additionnally, the TV output will allow you to enjoy photos and movies on any external screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Juist.

Eigenlijk alles wat als mass storage device wordt gezien op je pc, werkt op de Gmini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de handleiding, sectie 11.3:
De Gmini™ 500 is uitgerust met een USB host-poort. Met deze poort en de USB Host-adapterkabel kunt u
USB MSC-apparatuur (Mass Storage Class) aansluiten op uw Gmini™ 500 en bestanden van die apparaten
overbrengen naar uw Gmini™ 500. Tegenwoordig zijn vele camera’s van het type MSC. Zo kunt u uw camera
vaak rechtstreeks aansluiten op de USB Host-poort van de Gmini™ 500 en uw foto’s kopiëren met de ARCHOSbrowser.
Indien u geen camera heeft van het type MSC, kunt u een USB-kaartlezer gebruiken en deze aansluiten
op de USB host-poort van de Gmini™ 500 (via de USB host-adapterkabel). Indien ten slotte geen enkele van
deze oplossingen voor u van toepassing is, kunt u altijd de foto’s kopiëren naar uw computer en ze dan van uw
computer kopiëren naar de aangesloten Gmini™ 500.
Maar ik kan nergens terug vinden dat de gmini ook met meerdere drive mappings overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:45:
[...]

Weet je zeker dat ze op je Gmini wel synchroon lopen? Ik zou in ieder geval even een andere audiocodec proberen in het videobestand. Bij de vorige Gmini serie was dit vaak de oplossing om audio en beeld synchroon te laten lopen.
Ik ben weer eens bezig geweest met het synchroon lopen en heb een eenvoudige oplossing gevonden.

Met virtualdub (gratis hier te downloaden: http://www.virtualdub.org/) is het zeer eenvoudig.
1. Open AVI
2. Kies Direct Stream copy bij Video
3. Kies Full Processing mode bij Audio
4. Kies daarna Compression bij Audio, en kies voor MP3 en dan een kwaliteit. (Kies wel een CBR,dat werkt beter).
5. Kies daarna voor Save as AVI in File dit duurt een paar minuten.

Avi is nu goed om zonder synchroon prolemen te bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is ook ongeveer de oplossing die ik aangaf ;)
In het Gmini 400/402 topic staat trouwens nog een uitgebreidere tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:35:
Dat is ook ongeveer de oplossing die ik aangaf ;)
In het Gmini 400/402 topic staat trouwens nog een uitgebreidere tutorial.
Ja bedankt voor dat, ik wist niet dat het zo simpel kon zijn en snel :) Ik heb je tevens een email gestuurd over je hoesje met vlekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:20:
Ik heb een heel pakketje gekocht met een auto en usb laad snoer.
Gebruik de coupon code JBMMFR voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voor het omzetten van dvd naar Divx al een guide gebruikt die stond bij het Gmini400 topic. Ik vond de kwaliteit alleen nogal slecht.
Na wat uitzoeken heb ik nu veel betere resultaten gehaald. Ik heb hieronder een kleine guide gemaakt waar jullie hopelijk iets aan hebben:

------------------------------------

Ik ga er vanuit dat je de dvd al hebt geripped met dvd decrypter of een ander programma.

Installeer Divx Codec 5.0.5 (http://www.oldversion.com...521c0cae1a7549b3b21a5f60b)
Installeer DVDx 2.2 (http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=25254)

Klik op "File" -> "Open DVD root"
En Selecteer de DVD die reeds op je harddisk staat.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dheinsman/DVD1.jpg

Als onderstaand scherm niet automatisch verschijnt, klik dan op "Settings" -> "Input Settings"
Neem onderstaand over:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dheinsman/DVD2.jpg
Druk op "OK"

Klik op "Settings" -> "Output Settings"
Neem onderstaand over:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dheinsman/DVD3.jpg
Druk hierna op "Audio Lame"
en stel in bij "Bitrate" 160 (Verder is alles standaard goed)
Druk op "OK"
Druk op "Whole"
Druk hierna op "Pass 1 settings"
Een Divx scherm verschijnt.
Je veranderd hier één ding: "Encoding Bitrate" wordt 1000
Druk op "Apply"

Onder het beeld staan icoontjes:

Ga naar het mapje met het pijltje erin (Select Destination).
Selecteer hier waar je de film wilt opslaan.

Je kunt nu starten door op het "record" icoontje te drukken.

Nu even wachten....

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
^^ Nette walkthrough :)

Er is nieuwe firmware voor dit spelertje
Klik
New features / Improvements:

Bug fix:
- Videoplayer: fix play back some WMV files
Voor de mensen die nog hoop hebben dat dit apparaat gehacked wordt zou ik deze update niet aanraden. Bij de Gmini 402/402CC werkt de hack dmv .wmv files die crashen. Dit zou bij deze firmware opgelost moeten zijn.
Misschien iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

RoD schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:09:
Voor een paar euro meer heb je een Noreve hoesje. Die maken echt geweldige hoesjes :9 Geweldige afwerking en bescherming.
Als er iets mee is sturen ze ook zo een nieuwe op. Ik had een vlekje op mijne toen ik em kreeg (ik kan mierenneuken :P ) en ter compensatie stuurden ze me een nieuwe op, en mocht ik het hoesje met het vlekje houden _O_
Vraag over het Noreve-hoesje: zit er op de voorkant (als je hem openklapt) nog transparant plastic voor het scherm van je Archos500, of is dat hele vlak, een "open vlak"? Is op de plaatjes niet goed te zien.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
De variant van newmp3technology.com heeft een open voorkant, dus ik verwacht dat die van Noreve dat ook zo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wvexelgt schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:20:
[...]

Vraag over het Noreve-hoesje: zit er op de voorkant (als je hem openklapt) nog transparant plastic voor het scherm van je Archos500, of is dat hele vlak, een "open vlak"? Is op de plaatjes niet goed te zien.
Mijn Gmini400 hoesje heeft er plastic voor. Om het zeker te weten moet je ze even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Michali schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:36:
De variant van newmp3technology.com heeft een open voorkant, dus ik verwacht dat die van Noreve dat ook zo heeft.
Dat vind ik wel jammer. Denk dat ik dan toch voor de (goedkope) nylon-variant ga van NewMP3.
Ik ben van plan om mijn Gmini 500 mee te nemen naar het strand, en heb dan toch liever dat de voorkant is afgedekt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lees mijn post hierboven eens :P Ik zou toch eerst even mailen.
Overigens denk ik niet dat het van belang is dat het scherm is afgedekt als je naar het strand gaat. Die zandkorrels komen daar wel tussen en bekrassen alsnog je scherm.

[ Voor 58% gewijzigd door RoD op 21-05-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:13:
Ik vind dat films er prima op te kijken zijn. 1,5 tot 2 uur is zeker uit te houden. Wat me vooral opvalt is dat invallend licht in de bus of de trein het beeld niet onleesbaar maakt. Bij mijn laptop is dat wel anders. Met ondertitelingen heb ik geen ervaring, ik kijk eigenlijk al het engels en duits zonder ondertitels. Ik weet eigenlijk ook niet of hij wel ondertitels ondersteunt? De kijkhoek is ook erg goed naar links, rechts en naar boven. Gek genoeg minder goed naar beneden. De kinderen vinden het zelfs geen probleem er met zijn drieën een film op te kijken. De speaker is dan eigenlijk de bottleneck, die kan niet echt hard. Maar met een koptelefoon heb je daar geen last van.
De accu levensduur is wel iets lager in de praktijk dan opgegeven door de fabrikant. Ik haal denk ik zo'n 4,5 uur, waarbij ik het scherm voortdurend aan heb staan (alleen video kijken).
De USB host functie werkt prima bij zowel een canon ixus50 als een canon eos 350d. Het lastigste daarbij is dat hij de hele mappenstructuur kopieert, alles in één map zetten zou handiger zijn mijns inziens.
Dus bij jou werkt de USB Host met jouw eos 350D? Ik heb de mijne net aangesloten, en dan zegt hij: "device not supported..." ??? Doe ik iets niet goed, misschien, dan??
:r

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Firmware geupdate naar de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

RoD schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:29:
Firmware geupdate naar de laatste versie?
Ja, natuurlijk is dat de oplossing. Was zo onder de indruk van het scherpe beeld van de Gmini500, dat ik daar niet aan dacht. Had de v1.5.10 en 1.5.12 deze week al gedownload en op de PC staan, maar simpelweg in mijn opwinding niet meer aan gedacht.

Dank zij je tip, dus wel. Met v1.5.10 deed 'ie het nog niet, maar met v1.5.12 wèl gelukkig!

Thanx! ! !

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet exact of ik het hier mag vragen, maar heeft iemand ervaring met de HDTV rips van de releasegroep "LOL" ? Werken deze direct, of moeten deze geëncodeerd worden naar het juiste formaat?

If so, hoe lang gaat dat duren met een 20 minuten durende tv-serie? Voor mijn pocket-pc gaat dit soms zelfs binnen een minuut omdat het XviD > XviD is, is dat hier dan ook hetzelfde?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Ik heb ff een vraagje aan de bezitters van dit mooie apparaat.

Ik ben van plan om de Archos te gaan kopen, hij is nu bij Dixons ook in de aanbieding voor 299 euro.

Mijn vraag is echter omdat ik eigenlijk alleen maar naar mixen luister die dus vaak een uur duren, dat als je de Archos uit doet dat hij dan verder gaat waar je bent gebleven voordat je hem uitzette.

Ik had ook een Archos AV 120 en als ik die uitzette, onthoudde hij dat dus niet en moest ik weer opnieuw beginnen met luisteren, nou weet ik wel dat je zo'n mix in stukken kan hakken maar dat vind ik dan weer zo'n gedoe, vooral omdat je dan de kans hebt dat als hij naar een ander nummer gaat er een kleine stop in zit en dat is natuurlijk niet lekker luisteren in een mix.

Alvast bedankt.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast