Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een LOL release van "24" gekeken zonder problemen
Geen hercodering nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:34:
Ik heb net een LOL release van "24" gekeken zonder problemen
Geen hercodering nodig.
Dit is geweldig nieuws :) Ik krijg het gevoel dat LOL alles met dezelfde settings encodeert, wat voor mij mooi uit komt.

Met mijn huidige iPod ben ik al snel 10 minuten kwijt aan het encoderen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:41:
[...]

Dit is geweldig nieuws :) Ik krijg het gevoel dat LOL alles met dezelfde settings encodeert, wat voor mij mooi uit komt.

Met mijn huidige iPod ben ik al snel 10 minuten kwijt aan het encoderen :{
Op het schermpje heb ik geen problemen. Als ik het wil zien op de tv dan heb ik soms problemen dat het geluid wat achterloopt. Met mijn mooie post eerder leg ik precies uit hoe je dat goed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 23:12
Sinds gisteren heb ik ook de Gmini 500 en ik ben onder de indruk van de mogelijkheden... :)

Wat ik wel eigenaardig vind is dat wanneer ik avi bestanden via de "windows" manier wil kopieren naar de gmini 500 krijg ik de melding dat het apparaat dit bestand niet ondersteund en vervolgens krijg ik alleen nog maar de mogelijkheid de copy te annuleren. :'(

Doe ik hetzelfde als de gmini500 is ingesteld op "harddirve" dan is er geen probleem, en de archos speelt het avi bestand dan ook probleemloos af.... 8)7

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efwee
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Goede service van Dixons (in Zeist) _/-\o_

Mijn via dixons.nl gekochte Gmini500 had een fel groene 'hot' pixel, storend in het midden van de bovenste helft van het beeld. 8)7

Woensdag ontvangen, donderdag hemelvaart, vrijdag naar Dixons hier in het dorp: zonder problemen werd hij omgeruild. En ik kon even kijken of deze geen pixelproblemen had. Dat mag wel even gemeld worden vind ik.

Zag trouwens dat ie nu in de winkel ook 299 kostte...

eFWee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
bij de v&d kost ie ook nog 299,-- vandaag gekocht daar. Wat een beauty van een schermpje zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexelgt schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:22:
[...]

Ja, natuurlijk is dat de oplossing. Was zo onder de indruk van het scherpe beeld van de Gmini500, dat ik daar niet aan dacht. Had de v1.5.10 en 1.5.12 deze week al gedownload en op de PC staan, maar simpelweg in mijn opwinding niet meer aan gedacht.

Dank zij je tip, dus wel. Met v1.5.10 deed 'ie het nog niet, maar met v1.5.12 wèl gelukkig!

Thanx! ! !
Ik heb ook een Canon EOS 350D. Het eerste wat ik heb gedaan nadat ik mijn Archos had uitgepakt, is het updaten van de firware. Heb nu dus v1.5.12. Maar ik krijg nog steeds de foutmelding "This Device is not supported. If your device allows it, try another usb setting." als ik mijn Canon 350D aansluit.

Ik kopieer mijn foto's altijd van een aparte kaartlezer naar de computer, dus het kan best zijn dat de instelling van de Canon 350D verkeerd is. Als ik in het menu kijk onder "communicatie" kan ik alleen kiezen voor 'print/ppt' of 'PC verbinding'. Hij staat op PC verbinding', wat mij de juiste setting lijkt.

Ik heb zelfs de firmware van de Canon geupdate naar 1.03, omdat er bij de Release notes werd vermeld "Improves reliability in communication when using some CF cards.". Dat heeft ook niet geholpen.

Als ik de camera op mijn PC aansluit (waar nog geen Canon software op staat) wordt hij niet als 'Mass Storage Device' herkend. Maar misschien hoort hij dat ook niet te doen? Kan dat niet opmaken uit de handleiding van de Canon.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen, of wat ik misschien verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:53:
[...]

Ik heb ook een Canon EOS 350D. Het eerste wat ik heb gedaan nadat ik mijn Archos had uitgepakt, is het updaten van de firware. Heb nu dus v1.5.12. Maar ik krijg nog steeds de foutmelding "This Device is not supported. If your device allows it, try another usb setting." als ik mijn Canon 350D aansluit.

Ik kopieer mijn foto's altijd van een aparte kaartlezer naar de computer, dus het kan best zijn dat de instelling van de Canon 350D verkeerd is. Als ik in het menu kijk onder "communicatie" kan ik alleen kiezen voor 'print/ppt' of 'PC verbinding'. Hij staat op PC verbinding', wat mij de juiste setting lijkt.

Ik heb zelfs de firmware van de Canon geupdate naar 1.03, omdat er bij de Release notes werd vermeld "Improves reliability in communication when using some CF cards.". Dat heeft ook niet geholpen.

Als ik de camera op mijn PC aansluit (waar nog geen Canon software op staat) wordt hij niet als 'Mass Storage Device' herkend. Maar misschien hoort hij dat ook niet te doen? Kan dat niet opmaken uit de handleiding van de Canon.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen, of wat ik misschien verkeerd doe?
Je zit BIJNA op het goede spoor! Je Canon moet je op Print/PTP zetten, en dan werkt het wel.
(bij mij tenminste...)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Heb vandaag het nylon hoesje (€ 25) van NewMP3Technology binnen gekregen, voor m'n Gmini 500. Die zou ik niemand aanraden voor dit apparaatje:
- plastic venster zit er LOS in!
- de randen van het nylon zijn zo breed, dat je <NAAR RECHTS> met de multiknop bijna niet kunt kiezen.

Zonde!

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Had je beter voor het Noreve hoesje kunnen gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

RoD schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:09:
Had je beter voor het Noreve hoesje kunnen gaan dus.
Wellicht wel.

Ik vind het overigens waardeloos dat die nylon hoesjes bij NewMP3Technologys ook voor de Gmini500 verkocht worden. Naar mijn idee zijn ze daar niet geschikt voor.
Heb er dan ook een negatieve review voor gemaakt. Moet nog zien dat die geplaatst word.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de 500 en een Creative zen:M
Ik kan geen vergelijkigs reviews vinden dus dat schiet al niet op. een Ipod is niks voor me dus dat valt ook al af.

Ik gerbuik hem voornamelijk voor in bed voor het slapen gaan, en wil gewoon goede muziek hebben, en somige concerten van DVD o0p dat ding lijkt me geweldig. ( jammer dat je hem niet kan aansluiten op een WLAN voor internet gebruik... toch? )

Maar het is wel een erg mooi app die Archos 500, zeker gezien de schermgrootte en de 40GB...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Vision:M ondersteund meer formaten en is kleiner, dat is het voordeel van de Vision:M. Aangezien je em in bed gebruikt zou de grootte opzich niet veel uit moeten maken (moet je zelf weten natuurlijk). Als je er geen probleem mee hebt om alles om te zetten naar mpeg4 (en dat lijkt me niet als je toch de dvd's nog moet rippen) dan lijkt de Gmini 500 met zn 40GB en zn grotere scherm én de betere prijs de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn iPod 5G verkopen en misschien een Gmini500 kopen, 'nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb het lederen hoesje van NewMP3Technology besteld en ontvangen.
Maar de Gmini500 past daar niet goed in, ik heb ze gemaild en ik kan het hoesje terug sturen.
Ze hebben ondertussen hun website aangepast.

Kan iemand mij vertellen of je met het hoesje van noreve je koptelefoontje kan aansluiten als het hoesje dicht is?

Vision13 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb zelf deze daar gehaald. Volgens mij is die van Noreve bijna hetzelfde, in dat geval kun je alles normaal aansluiten. De bovenkant is helemaal open.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
- Access to basic functions (multiple openings on the leather)
Staat erbij. Bij mijn Gmini 400 hoesje stond dit ook en kon ik ook gewoon de koptelefoon aansluiten. Je kunt ze altijd even mailen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali,

Ik heb de zelfde, vindt jij dat tie goed sluit?Bij mijn hoesje staat er behoorlijk spanning op de sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Vision13,

Ik heb ook die van newMP3technologie. Ja, er staat wel wat spanning op de sluiting, maar hij werkt toch wel goed. De riemclip zit nog het meeste in de weg bij het sluiten bij mij. Maar bevalt toch erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het antwoord wat ik heb gehad na mijn klacht.

Hi, I'm terribly sorry about this. We just found out the case you bought is indeed a little too small for the Gmini500 model, so we have just modified our descriptions. You can of course send it back to us, and we will either replace it for free (we have another case that does fit perfectly), or issue a refund. Just tell me what you prefer.

Ik heb ook nog eens op de website van Noreve gekeken, maar volgens mij heeft deze case geen openingen voor je koptelefoon.
Dus als deze case gesloten is kun je je koptelefoon niet aansluiten, maar verder ziet de case erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad, maar ze zeggen wel dat je de basisfuncties kunt gebruiken met de case. Beetje tegenstrijdig dus.
Goeie service in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag in bezit van Gmini 500 (Dixon), vooral gekocht om mijn foto bestanden in over te zetten. Kopieren van zowel camera als PC gaat meer dan bijzonder makkelijk.
Toch ondervind ik een zeer groot nadeel en misschien kan iemand me daarbij verder helpen.

De voorbeeld foto's die Archos in de Gmini heeft staan zijn volledig uitgelijnd en maken dus gebruik van het volledige beeldscherm (DE reden dat ik gekozen heb voor deze Gmini 500). Mijn eigen foto's hebben zowel rechts als links een zwarte streep van 1 cm. Erg irritant omdat de foto's zo uiteraard veel kleiner zijn dan ik had verwacht. Ik heb reeds geprobeerd om foto's van verschillende grootte en verschillende resoluties te loaden maar ik hou het probleem.

Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm dat komt toch gewoon doordat foto's en 't beeldscherm niet dezelfde verhoudingen hebben. Dus logisch dat je 2 zwarte randen hebt (anders zou er een deel van je foto buiten 't beeld vallen of klopt de aspect-ratio verhouding niet meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:45:
uhm dat komt toch gewoon doordat foto's en 't beeldscherm niet dezelfde verhoudingen hebben. Dus logisch dat je 2 zwarte randen hebt (anders zou er een deel van je foto buiten 't beeld vallen of klopt de aspect-ratio verhouding niet meer.)
Nou of de aspect ratio verhouding niet klopt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de foto's die voorgeprogrammeerd zijn door Archos perfect beeldvullend zijn en de foto's die ik zelf erop zet niet. Om geheel volledig te zijn; digitale foto's worden verkleind weergegeven en ik heb er 1 ingescande foto opgezet (analoge foto->scan->opgeslagen->overgezet op de Gmini) welke wel beeldvullend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:57:
Nou of de aspect ratio verhouding niet klopt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de foto's die voorgeprogrammeerd zijn door Archos perfect beeldvullend zijn en de foto's die ik zelf erop zet niet.
Er zijn inderdaad weinig tot geen camera's die 16:9 zijn.
(edit:)
De fotos die Archos er zelf op heeft gezet zijn uitsnedes van andere fotos. (Of stock 16:9 fotos)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer! Maar erg bedankt voor jullie reakties, had gehoopt dat er via een of ander slimmigheidje een oplossing voor zou zijn maar dat is dus helaas niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Probeer eens het volgende proggie;
http://www.freeimagebrowser.com/resize/

Dat moet je probleem volgens mij oplossen.

Vision13 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:37:
Probeer eens het volgende proggie;
http://www.freeimagebrowser.com/resize/

Dat moet je probleem volgens mij oplossen.
Wat zou dat oplossen bij het gebruik van PlienPlien doet dan? Hij zet namelijk direct fotos over van camera naar archos ..
Ik denk dat PlienPlien's missie niet is 'hoe krijg ik de fotos kosten wat het kost fullscreen'
Anders kan hij natuurlijk ook gewoon 1x op 'zoom in' drukken
Dan vult hij het scherm ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BuZz,

Ik begreep dat PlienPlien zowel van camera als van de pc foto's overzet.

Natuurlijk kun je de zoom knop gebruiken, maar daar heb je in de presentatie mode weinig aan.
Ik probeerde slechts te helpen.

Vision13 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:15:
Ik begreep dat PlienPlien zowel van camera als van de pc foto's overzet.
Oh , ik dacht dat hij/zij dat alleen als test had gedaan .. nouja w/e :P
www.irfanview.com is btw een handiger resize appje imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei , trouwens

Net ontdekt hoe ik langs mn enige interface irritatie kan komen
Probleem wat ik had , was dat je niet een directory kan spelen , alleen als je _in_ een directory met mp3s staat , maar niet recursive een directory spelen
Maar dit kan dus wel , door de playlist editor te openen
Dan kan je gewoon een directory helemaal (recursive dus) in een playlist proppen

Ik ben helemaal blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Dit apparaatje vorige week ook gehaald (Dixons).
Ben er echt heel erg blij mee. Natuurlijk meteen filmpjes opgezet.
En het werkt super!

Nu heb ik wel gemerkt dat wanneer ik hem in m'n binnenzak heb zitten, en hij staat gewoon uit het weleens voorkomt dat hij aan staat ineens. Dit is nu 2x gebeurd. Denk dat er toch druk op het knopje staat waardoor hij in is gegaan.
Daarnaast is het me 1 keer gebeurd dat hij ineens op speaker gaat terwijl hij op toetsenslot staat.
Ik heb hem meteen geupgrade naar de laatste firmware versie (toen ik hem net kreeg) aangezien ik een EOS 350d heb en dat de voornaamste reden was om voor deze speler te kiezen (Anders was het de Cowon iAudio X5L geweest).
Denk dat ik toch maar eens een hoesje voor de speler ga halen, een soort van PDA achtig hoesje.

Daarnaast wel regelmatig meegemaakt dat video's niet worden afgespeeld. Denk dat ik toch redelijk exotisch spul heb. Dus met de Archos converter (front-end) alles omgezet en nu speelt het wel goed af. Ook de video's die haperden e.d.

Voor de rest absoluut niets te klagen over de speler. Ben er echt heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:19:
Daarnaast is het me 1 keer gebeurd dat hij ineens op speaker gaat terwijl hij op toetsenslot staat.
Terwijl je mp3s aan het luisteren was? Of wanneer ... kijken of ik het kan reproduceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Meer toen ik de speler uit mijn binnenzak haalde.
Ik weet dat ik hem op toetsenslot heb gezet, maar kan me eigenlijk niet herinneren of hij daarna nog op slot stond.
Het was tijdens het luisteren van mp3's. Het kan natuurlijk ook zijn dat het door een aantal omstandigheden toevallig gebeurde dat hij van het slot af ging en daarna naar speaker (een kans van 1 op een miljoen en ik heb altijd van dat soort wazige dingen, maar denk niet dat hij kapot is).
Tot op heden heb ik het niet meer meegemaakt.

Weet iemand eigenlijk wat de resolutie is waarop de Gmini500 de plaatjes die in mp3tjes zitten laat zien? AlbumArt heet het geloof ik. Ben namelijk nu bezig mijn volledige mp3 database (ook alle CD's) om te zetten naar mp3 en daarmee meteen de ID3v2 tags goed in te vullen met informatie die ik relevant vind en daarbij meteen plaatjes van CD covers bij toe te voegen (Met oog op de MediaCenter PC). In de handleiding kan ik het niet vinden namelijk.

Nog wel iets grappigs meegemaakt, aangezien ik een beetje snel op de knoppen druk af en toe. Wilde namelijk de talen weten waarin de speler ingesteld kon worden, maar tijdens de Chinese talen e.d. moet hij laden. Maar aangezien ik dus erg snel op die knoppen drukte liep hij vast. Op dat moment had ik graag gewilt dat er een harde reset of power off op dat ding zat.
Gelukkig kreeg ik het voor elkaar om hem uit te krijgen toen ik de voeding (hij was aan het laden) eruit trok. Overigens werkte de 15sec reset ook niet. Ben wel een stuk rustiger geworden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:45:
Tot op heden heb ik het niet meer meegemaakt.
Hehe , nou dan ga ik niet op zoek om het te reproduceren :D
Weet iemand eigenlijk wat de resolutie is waarop de Gmini500 de plaatjes die in mp3tjes zitten laat zien? AlbumArt heet het geloof ik.
Ik zou geloven dat het onafhankelijk van device is , aangezien het gewoon een id3v2 tag is..
Het volgende mp3tje heeft er 1 die goed weergegeven wordt :
http://micromusic.net/mic..._Space_by_Interkosmos.mp3
(creative commons)
Maar aangezien ik dus erg snel op die knoppen drukte liep hij vast.
Haha, ja het lukte mij om hem te laten hangen door HEEL SNEL op de knoppen te drukken , dus doe het ook maar wat rustiger sindsdien

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 15:34 . Reden: ff wat kleiner gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor die ID3v2 picture tag gebruik ik ID3tag-it.
Overigens kon ik met dat programma niet het plaatje zien dat in dat mp3tje stond.

Maar daarnaast liet de Gmini 500 hem weer wel zien.
Nou ja, die van mij zijn ook zichtbaar, dus daar hoef ik dan ook niet moeilijk voor te doen (had gehoopt dat ik gewoon die plaatjes in die map kon plaatsen, maar heb ze uiteindelijk gewoon in het mp3tje laten zetten. Is misschien zelfs beter ook wanneer ik de mp3tjes in een andere map zou zetten per ongeluk.
Het ging me ook meer om de maat van het plaatje zodat ik ze van te voren al de juiste maat kan geven. Ik gok er dan ook eigenlijk op dat ID3tag-it dit zelf wel doet.

Zometeen alweer naar huis en dan lekker in de metro een aflevering Buffy kijken (wel wat screentearing, maar ja. Heb hem dan ook op PAL formaat geconverteerd). Geluid loopt alleen niet helemaal synchroon. Ligt overigens aan de conversie software. The Corrs Unplugged loopt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:55:
Het ging me ook meer om de maat van het plaatje zodat ik ze van te voren al de juiste maat kan geven. Ik gok er dan ook eigenlijk op dat ID3tag-it dit zelf wel doet.
Ik zit net te lezen op http://www.id3.org/id3v2.4.0-frames.txt , en daar staat geen vaste maat of aspect ratio voor het plaatje. (behalve dat ze per stuk onder de 16MB moeten zijn)
Daarnaast staat er dat er 15 plaatjes met een mp3 mee mogen komen , en dat het aan de player ligt welke getoond wordt.
Zie 4.14 op http://www.id3.org/id3v2.4.0-frames.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Aha, dus dan wordt het gewoon de album covers ergens vandaan halen en dan maar gokken welke maat ik ze mee geef en deze dan gewoon voor alles aan hou.. Bedankt voor de link in iedergeval, daar ga ik nog eventjes mee spelen.

Het kost wel even werk om alles goed te krijgen.
Ben al een aantal keer aanpassingen gemaakt omdat ik toch dingen met een hoofdletter wilde en andere dingen weer niet. Maar ja, uiteindelijk heb ik een standaard voor mezelf waarmee ik verder ga.

De speler houdt het nog steeds goed alhoewel hij het toch moeilijk heeft om mijn Buffy aflevering geconverteerd naar PAL formaat af te spelen.
Daarentegen heb ik het probleem met de conversie van The Corrs unplugged weer niet.
Maar ja, die loopt dan ook synchroon, dus denk dat er meer aan de hand is.
Toch maar eens die buffy aflevering door de converter van Archos zelf gooien. Kijken wat hij er van bakt.

/edit:

Ik zie net dat elk van de 15 plaatjes een eigen functie heeft.
Bijvoorbeeld Front cover, Back Cover, Lead Singer, Other.
Ikzelf gebruik eigenlijk de eerste alleen, maar als je helemaal uitgebreid wilt werken dan kun je alles toevoegen. Denk dat de gemiddelde speler gewoon de eerste pakt. (De archos pakt in iedergeval de plaatjes wel, dus dat probleem is in iedergeval opgelost.)

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 07-06-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat id3v2 heeft wat rare dingen , zoals een type plaatje voor licht gekleurde vissen :S
Voor de rest mooi supported

Zeg , ben ik de enige , of werkt bij iedereen de volumeknoppen nog in locked mode?
Is er iemand die me ervan kan overtuigen dat dat handig is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me zeggen of de afstandbediening van de archos 400 (oftewel Archos FM Remote Control) ook past en werkt op de G500? Ik zit met een op sterven na dode G400 en zou deze wel willen vervangen voor de G500, en - alsdan - de remote behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De volumeknoppen werken bij mij ook gewoon in Locked modus.
Dit is in principe heel erg handig aangezien dat het geen is wat je bijvoorbeeld wel zou willen kunnen besturen terwijl je Gmini op locked modus staat.
In iedergeval zie ik er wel heil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

/me Shaggy heeft een 500 gekregen vanmorgen voor zijn 31ste verjaardag :)

Alleen ben ik nu nog 3 dagen bezig met muziek, foto's en films erop te zetten :P Damn, ik haat luxe problemen...hehehe

Maar echt een mooi apparaatje hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
3 dagen bezig? Dat kopieeren gaat echt snel hoor. Ik denk dat je in 30 tot 60 minuten wel klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hehe, idd hoor werkt perfect. Alleen nog een leuk/makkelijk freeware tooltje voor mijn dvd's en VIDEO_TS files op .AVI formaat te krijgen.
Heb alleen maar directe rips op mijn computer staan ( audio/video TS ) en dat werkt niet. ( dvd Shrink )

Iemand een tipje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Auto Gordian Knot? Werkt erg goed hier. Overigens staat er ook een tooltje op je Gmini die handig is voor conversies (AutoGK heeft hem ook nodig dacht ik): VirtualDub. Geen vervanging voor AutoGK, maar als ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
CloneDVD mobile is wat ik zelf gebruik, maar het komt bij sommige DVD's voor dat het geluid niet helemaal synchroon loopt. Dan is het de vraag hoe iritant dit dan weer is.
Zelf vind ik overigens de CloneDVD met AnyDVD een super combinatie, maar dat is weer wat anders. Zal ook voor mezelf eens kijken naar dat programma wat net genoemd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:24:
CloneDVD mobile is wat ik zelf gebruik, maar het komt bij sommige DVD's voor dat het geluid niet helemaal synchroon loopt. Dan is het de vraag hoe iritant dit dan weer is.
Zelf vind ik overigens de CloneDVD met AnyDVD een super combinatie, maar dat is weer wat anders. Zal ook voor mezelf eens kijken naar dat programma wat net genoemd werd.
Ik ken CloneDVD niet, maar het is belangrijk om bij geluid CBR te kiezen en niet VBR. Dan moet het wel goed zijn.

Ik heb tevens uit gezocht wat de beste resolutie is voor de plaatjes die gebruikt worden bij de MP3. Alleen weet ik helaas formaat even niet, als ik thuis kom dan zal ik dit even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:25:
[...]

Ik ken CloneDVD niet, maar het is belangrijk om bij geluid CBR te kiezen en niet VBR. Dan moet het wel goed zijn.

Ik heb tevens uit gezocht wat de beste resolutie is voor de plaatjes die gebruikt worden bij de MP3. Alleen weet ik helaas formaat even niet, als ik thuis kom dan zal ik dit even posten.
Volgens mij kun je bij CloneDVD mobile (is voor pocket apparaten speciaal en ook de AV/Gmini 500) niet uit CBR of VBR kiezen. Daarnaast doet bijvoorbeeld The Corrs - Unplugged het wel, maar Buffy Seizoen 2 Disc 1 Episode 1 het niet. Het ligt ook niet aan de Gmini aangezien het bestand op de computer ook niet goed afspeelt.

Ik zou echt heel erg blij zijn als je mij kunt vertellen wat de maat van het plaatje moet zijn. Dit doe ik namelijk liever van te voren via Photoshop dan dat de software het gaat doen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:10:
[...]
Ik zou echt heel erg blij zijn als je mij kunt vertellen wat de maat van het plaatje moet zijn. Dit doe ik namelijk liever van te voren via Photoshop dan dat de software het gaat doen voor mij.
Ik heb voor je gekeken en ik gebruik 200x200. Dan zien de afbeeldingen het mooist uit. Ik heb ook hoger en lager resoluties geprobeerd maar dan zien ze er minder uit.
Ik zoek altijd op Amazon naar de covers, daar hebben ze de meeste wel staan:
http://www.amazon.com/exe...b%5Fm/002-0286302-1508839

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Super! Thanks!
Ga meteen alles op 200x200 zetten en dan even de tag opnieuw instellen.
Ik heb er een aantal waarbij er een border ineens aan de zijkant zit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
shaggy8675 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:06:
Hehe, idd hoor werkt perfect. Alleen nog een leuk/makkelijk freeware tooltje voor mijn dvd's en VIDEO_TS files op .AVI formaat te krijgen.
Heb alleen maar directe rips op mijn computer staan ( audio/video TS ) en dat werkt niet. ( dvd Shrink )

Iemand een tipje?
Probeer pocketdivxencoder eens. Dit programma heeft de juiste settings voor de gmini 500 al voorgeprgrammeerd staan evenals vele andere formaten. Dit werkt echt perfect en retesnel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dvd over te zetten gebruik ik Xilisoft dvd ripper.
www.xilisoft.com

vision13 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:54:
Om dvd over te zetten gebruik ik Xilisoft dvd ripper.
www.xilisoft.com

vision13 8)
Bedankt voor je tip. Dit werkt idd erg fijn en toch best snel. Ik had in het begin moeilijkheden om de AVI's op de 500 te zetten, maar toen ik het via synchonize in WM10 probeerde werkte alles in 1 keer.

Echt perfect, en goed beeld hoor :)

Veranderen jullie nog iets aan je resoluties voor dvd rips? Draai nu de rips op 480x272 is iets anders mischien aan te bevelen, of is dit afdoende genoeg? ( gezien het breedbeeld scherm van de 500 )

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggy op 09-06-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede gebruikers,

ik heb sinds zaterdag ook een gmini 500
leuk ding maar ik krijg er geen films op.

op een dvd staan vob bestanden die ik om moet zetten naar divx.
met welk programma kan ik dit doen, liefst geen shareware

alvast bedankt

groet, Peter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Met Auto Gordian Knot (AutoGK) gaat dat goed. Je moet de bestanden wel eerst rippen vanaf de DVD. Dat kun je bijvoorbeeld met DVD Decrypter doen. Voor conversies zou ik VirtualDub gebruiken, wat ook op je GMini staat, in de software installatie map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
[quote]Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:33:
op een dvd staan vob bestanden die ik om moet zetten naar divx.
met welk programma kan ik dit doen, liefst geen shareware
quote]

Met alle repect, maar er worden op deze pagina, al 3 programma's aangedragen waarmee dit eenvoudig te doen is (lezen is ook een kunst B) ). Maar voor alle volledigheid zal ik ze nog een keer voor je op noemen:
  1. AutoGK
  • Pocketdivxencoder
  • Xilisoft DVD ripper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
En je bent VirtualDub nog vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere programma's gebruikt. Eerder in dit topic heb ik een handleiding geschreven met download links. Dit gaf bij mij het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken ook een Gmini 500, en ik ben er erg blij mee. Ik heb alleen 1 probleem, ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
Toen ik hem net had, heb ik binnen de map Pictures een nieuwe map aangemaakt, genaamd Foto's, waarin ik allemaal foto's vanaf mijn computer heb gezet (ook weer onderverdeeld in mappen). Later heb ik op vakantie mijn Gmini als opslag gebruikt, en foto's vanaf mijn camera (een Olympus SP500) erop gezet. Deze kwamen terecht in de map Pictures, dus zeg maar op dezelfde plek/ naast de map Foto's.
Vervolgens wilde ik thuis de foto's die ik er vanaf mijn camera op had gezet, op mijn computer zetten, maar ik kan ze niet vinden!! Wel de map 'Pictures', en als ik daarop klik, zie ik de map 'Foto's', maar nergens zijn mijn foto's die ik er vanaf de camera op had gezet terug te vinden.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en de oplossing weet... ik snap er helemaal niets van!

Alvast bedankt!!
Sanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:42:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken ook een Gmini 500, en ik ben er erg blij mee. Ik heb alleen 1 probleem, ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
Toen ik hem net had, heb ik binnen de map Pictures een nieuwe map aangemaakt, genaamd Foto's, waarin ik allemaal foto's vanaf mijn computer heb gezet (ook weer onderverdeeld in mappen). Later heb ik op vakantie mijn Gmini als opslag gebruikt, en foto's vanaf mijn camera (een Olympus SP500) erop gezet. Deze kwamen terecht in de map Pictures, dus zeg maar op dezelfde plek/ naast de map Foto's.
Vervolgens wilde ik thuis de foto's die ik er vanaf mijn camera op had gezet, op mijn computer zetten, maar ik kan ze niet vinden!! Wel de map 'Pictures', en als ik daarop klik, zie ik de map 'Foto's', maar nergens zijn mijn foto's die ik er vanaf de camera op had gezet terug te vinden.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en de oplossing weet... ik snap er helemaal niets van!

Alvast bedankt!!
Sanne
Welkom op GOT :P .

Misschien helpt het om in windows -als je hem hebt aangesloten via de usb kabel- een schijf-check te doen (rechtermuisknop schijf > properties > tools > error checking > check now).
Of anders met een disk recovery programma proberen om de data terug te krijgen. Deze bijvoorbeeld. :)

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 16-06-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Op de Dixons site zag ik net een 80GB versie voor 368 euro staan! Ziet er zeer interessant uit, ga 'm over een week halen denk ik (salaris binnen ;)).

Heeft iemand anders al ervaring met de 80GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Thunk schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:11:
Op de Dixons site zag ik net een 80GB versie voor 368 euro staan! Ziet er zeer interessant uit, ga 'm over een week halen denk ik (salaris binnen ;)).

Heeft iemand anders al ervaring met de 80GB versie?
80GB voor dat geld, geweldig. :P
Post even je ervaring als je hem een tijdje hebt. :D
Vooral qua batterij, vraag me namelijk af of die even lang meegaat als de 40 GB versie.

Dat ding ga ik dan waarschijnlijk ook kopen, als ik een keertje geld heb. dus dat duurt nog wel ff. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij de specs staat dat ie even dik en even zwaar is als de 40GB versie. :o Als dat klopt dan zou dat wel erg netjes zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bestaat er geen 80gb versie
wel een 30gb en een 40gb.

Dit lijkt mij een foutje van Dixons
(Zie www.archos.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik had gehoord dat er wel een 80GB versie aan zat te komen. Maar wel raar dat hij dan niet eerst op de Archos site verschijnt. Wie weet komt het nog.. Maargoed, kan natuurlijk net zo goed een fout zijn.
Mailtje naar Dixons wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
De 40GB versie staat ook op de Dixons site hoor.
En die is 328 euro.

Deze staat er bij voor 368 met een duidelijk plaatje "NIEUW" erbij, dus 't lijkt me gewoon een nieuwe versie ;)... natuurlijk ook geen geld, 40GB meer voor een meerprijs van 40 euro!

[ Voor 31% gewijzigd door Thunk op 17-06-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sinds afgelopen week iets heel raars.
Het begon toen de Archos een keertje traag opstarte en dat bij het overschakelen van het opstart schermpje naar het menu een kleine glitch merkbaar was in het onderste gedeelte van het scherm.
Daarna wanneer ik muziek wil starten, duurt het even voordat de muziek begint (een minuut) waarbij het scherm geleidelijk de tekst weer opnieuw opbouwt. Dit gaat nog eventjes door zodra de muziek daadwerkelijk begint, waarna de Archos weer gewoon snel is.
Mocht het scherm op zwart geen wanneer hij met het opbouwen bezig is, dan is het halve scherm glitched en het bovenste gedeelte geeft het gehele scherm weer, maar dan platgedrukt.

Sinds vandaag als ik de Archos aan sluit op de pc (heb het op meerdere geprobeert met verschillende kabels), dan kan ik geen verkenner of mijn computer openen aangezien dan mijn computer hangt. Overigens wanneer ik de kabel los trek van de Archos, dan gaat mijn computer weer verder.

Ik heb net de Archos geformatteerd, maar dit haalde niets uit. Overigens zijn wel de standaard bestanden weg (misschien dat die nog ergens te halen zijn).
Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Ik heb hem in mijn jaszak zitten als ik weg ga en ben er eigenlijk heel zuinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
ok, er zit hier een huisgenoot langs me met een nieuwe Gmini500 (sweet), hij kon hem thuis wel aansluiten op zn pc, daar werd hij ook herkend.
Maar hier op zijn eigen computer (en op die van mij) word hij wel door windows gezien maar zegt ie dat hij geen software kan vinden om hem te installeren.
We hebben de usb software van archos zelf geprobeerd maar dit werkt niet (hij heeft btw ook de nieuwste firmware)...
Strange strange... wie heeft een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51
ixl85 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:26:
ok, er zit hier een huisgenoot langs me met een nieuwe Gmini500 (sweet), hij kon hem thuis wel aansluiten op zn pc, daar werd hij ook herkend.
Maar hier op zijn eigen computer (en op die van mij) word hij wel door windows gezien maar zegt ie dat hij geen software kan vinden om hem te installeren.
We hebben de usb software van archos zelf geprobeerd maar dit werkt niet (hij heeft btw ook de nieuwste firmware)...
Welke windows versie? Zet anders de USB port van de Archos niet op "Windows Device" maar op "Hard Drive".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Waarschijnlijk is de Windows Media Player niet nieuw genoeg. Probeer die te updaten, maar doe liever wat Vimana zegt, dat is veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Vimana schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:16:
[...]

Welke windows versie? Zet anders de USB port van de Archos niet op "Windows Device" maar op "Hard Drive".
That did the trick for him ;)

Misschien een goede voor de starpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
ixl85 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:26:
Heb je een usb poort aan de voorkant van de kast gebruikt?
Probeer dan eens 1tje aan de achterkant die gewoon op het moederbord zit.
Ik heb namelijk ditzelfde met mijn Gmini220 op 4 computers meegemaakt dat die bij de usb poorten aan de voorkant niet wordt herkend, en achter wel gewoon.
Ik denk dat het iets te maken heeft met dat zo'n harddisc mp3 ding iets meer stroom van de usb poorten vraagt dan een standaard usb memorystickje ofso. :)

edit: ik zie dat er al een oplossing is. maar misschien toch nuttig om dit te weten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 19-06-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff het internet afgespit om een Gmini 30GB versie te zoeken. Deze is met 1.8cm een stuk minder diep dan de 40GB (2.4cm). Weten jullie misschien nog een site, waar die nog rédelijk geprijsd is?

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag maar op aanraden van Archos (Nou ja, als alle opties die ze gaven niet werkten) terug naar de winkel.
De opties waren Chkdsk of Scandisk, formatteren, firmware upgrade.
Grappig genoeg heb ik in mijn mail al deze dingen wel genoemd, maar daar hebben we het even niet over. Geen van deze dingen werkten of kon ik niet doen aangezien hij mijn computer laat hangen wanneer ik deze aansluit.
Dus hopen dat ik hem kan ruilen voor een andere en dat ze hem uberhaupt op voorraad hebben.

Ik ben net terug geweest naar de Dixons, waarbij ik naar een andere lokatie moest ivm verbouwing.
Overigens volgens die gozer moest hij opgestuurt worden (en dat na 20 dagen!).
Bij de andere lokatie alleen gezegd dat ik doorverwezen ben en daar hebben ze besloten me een nieuwe te geven. Met de gebruikelijke garantie BS folders enzo aangezien ik nu wel kon zien dat hij snel stuk ging. Lekkere onzin dit (alhoewel de garantie ook geldt voor diefstal en val schade door eigen schuld).
Maar ok, nu maar even uitproberen of deze wel werkt.

Ik heb de 80GB versie gezien bij de dixons. De doos in iedergeval waarop gewoon een sticker (zelfde als de 40GB sticker) zit met 80GB editie.

[ Voor 42% gewijzigd door Arunia op 20-06-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Aangezien het bijgeleverde hoesje van de Archos werkelijk te triest voor woorden is :( , heb ik een covertec lederen hoes besteld. Ik heb hem zojuist ontvangen, dus hier is een kleine review. :) Deze kost 39 euro, en ik moet zeggen, hij is zijn geld waard.

Enige nadeel is dat niet alle hoeken beschermd zijn, en dat is nou juist net het eerste punt waar de archos geraakt worden als je hem laat kletteren. Beetje suf dus van de fabrikant... |:(

Verder zit er ook geen uitsparing aan de bovenkant voor de koptelefoon aansluiting, maar dit is vrij eenvoudig zelf te maken. Verder een prima hoesje van goede kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Laatst online: 08-09 19:15
Volgens mij bestaat de 80GB ook niet

[ Voor 83% gewijzigd door JorisBos op 20-06-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Even een vraagje.

Ik heb een flink aantal muziek videoclips die ik op de 500 wil zetten. Lukt ook prima. Aleen wil ik ze appart in een map zetten, zodat ze niet tussen films en video's komen te staan.

en laat dat nou juist hetgeen zijn wat me niet lukt. Ik kan losse mappen aanmaken etc. importeren. Maar ik kan de clips niet importeren in de nieuw aangemaakte maps "videoclips" met WM10, of knippen/copiëren in Windows.

Iemand een tipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
liemjordi schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:38:
Volgens mij bestaat de 80GB ook niet
Ze hebben om de site van dixons een ding van 40GB staan voor €329,- en een ding van 80GB voor €348,-.
Bij die laatste staat heel groot NIEUW!! bij, en die andere hadden ze eerst ook al.
Waarom zou die dan niet bestaan? :?
Ik denk niet dat zo'n bedrijf als Dixons daar zo'n fout over maakt. ;) http://dixons.nl/De_online_winkel/ZoekResultaat/xp/shop/default.aspx?searchquery=gmini%2b500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:09:
Net ff het internet afgespit om een Gmini 30GB versie te zoeken. Deze is met 1.8cm een stuk minder diep dan de 40GB (2.4cm). Weten jullie misschien nog een site, waar die nog rédelijk geprijsd is?

Bij voorbaat dank :)
Lager dan €374 vind ik hem niet. Veel te duur (en bovendien niet op voorraad). Dan kun je beter een paar tientjes bijleggen voor een AV500 (vanaf €404, hoewel de tent niet zo'n goede reacties krijg in de ShopSurvey of de dikte op de koop toe nemen en de 40GB een stuk goedkoper bestellen bij dixons of archosonline.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Laatst online: 08-09 19:15
-DG- schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:46:
[...]

Ze hebben om de site van dixons een ding van 40GB staan voor €329,- en een ding van 80GB voor €348,-.
Bij die laatste staat heel groot NIEUW!! bij, en die andere hadden ze eerst ook al.
Waarom zou die dan niet bestaan? :?
Ik denk niet dat zo'n bedrijf als Dixons daar zo'n fout over maakt. ;) http://dixons.nl/De_online_winkel/ZoekResultaat/xp/shop/default.aspx?searchquery=gmini%2b500
Dit zag ik ook idd, maar op bijvoorbeeld archos.com staat er niks over
Als ie wel bestaat is dat natuurlijk een prachtige aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:08:
[...]

Lager dan €374 vind ik hem niet. Veel te duur (en bovendien niet op voorraad). Dan kun je beter een paar tientjes bijleggen voor een AV500 (vanaf €404, hoewel de tent niet zo'n goede reacties krijg in de ShopSurvey of de dikte op de koop toe nemen en de 40GB een stuk goedkoper bestellen bij dixons of archosonline.nl.
Thanx voor de moeite. Ik denk dat ik voor de 80GB ga die ze bij Dixons in de reclame hebben. Wel ideaal dat je daar met Ideal kan betalen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ligt het nu aan mij, of lezen jullie m'n post niet.
Ik heb bij de Dixons de doos met een sticker die veel lijkt op de 40GB sticker op de doos gezien van de 80GB versie. Het kan zijn dat ze gewoon de schijven vervangen voor een andere en dan een andere sticker erop plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Da's dan vreemd Arunia.
Op de site van Dixons staat dat het een WEB-ONLY aanbieding betreft.. en dat dit item niet in de winkels te verkrijgen is (er wordt wel support in de winkels geleverd indien benodigd).

[ Voor 3% gewijzigd door Thunk op 21-06-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat zie je verkeerd. Op de website staat dat deze standaard 368 euro kost, maar wanneer je hem via internet besteld, dan kost deze 348 euro.
Ditzelfde hebben ze namelijk ook met de PSP gigapack voor 250 euro wanneer je deze online koopt bij Dixons.

Dus in de winkel is de 80GB Gmini 500 ook gewoon te koop, maar dan voor 368 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Ah okay. Maar wat bedoel je dan met die sticker? Dat deze over die van de 40GB heen is geplakt, en dat ze dus zelf die 80GB hdd's hebben ingebouwd? oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nee, de sticker ziet er ongeveer hetzelfde uit als de 40 GB versie.
Wat ik bedoelde was dat er misschien een kans is dat ze bij Dixons zelf een upgrade hebben gedaan naar 80GB. Maar dat is gewoon een theorie die ik in m'n hoofd heb.
Alhoewel ik hem op een aantal duitse sites via google ook ben tegengekomen.

Met die sticker bedoel ik dat het er wel origineel uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Goed, wie mailt er even naar Dixons? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Hehe, ik geloof echt niet dat een retailer zoals Dixons zelf gefabriceerde spullen verkoopt onder een andere merknaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
jij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben nog even bezig geweest met de Album Art.
Het is me eindelijk gelukt om deze zichtbaar op m'n Gmini 500 af te spelen.
Er waren namelijk een aantal albums die geen album art weer gaven.
Dit lag niet aan de mp3tjes, maar aan het feit dat de Gmini of waarschijnlijk elke Archos geen progressive jpg kan laten zien.
Ik heb ze allemaal door Photoshop heen gegooid en ze op 200x200 gezet met 72dpi waarna ik ze heb opgeslagen zonder progressive (Opslaan voor web om ze ook zo kleine mogelijk te maken).
Nu zijn ze wel allemaal zichtbaar.
Overigens kon ik in de faq op de Archos site nog vinden dat ze aanraden om 128x128 te nemen zodat de album art goed wordt weergegeven op alle Archos spelers.
Nu vraag ik me af of dit er dan nog mooi uit ziet wanneer je de album art op 128x128 zet en dan op je media center laat zien. Dit zodat ik namelijk geen slechte kwaliteit heb op alle verschillende apparaten.
Nahja, ik heb ze op 128x128 geprobeert met een zwarte rand, maar dan mis je aan de linker en bovenkant de rond zelf wanneer je de art op je Gmini afspeelt. Nog maar eens kijken wat de exacte resolutie van de Gmini500 is.

Toevoeging:
199x198 geeft voor mij alleen rechtsonder dat er een zwarte pixel niet zichtbaar is.
Denk dat het gewoon simpeler is om het plaatje erin te zetten met 200x200 zonder de zwarte balk. Denk dat bijvoorbeeld Windows MCE wel een vakje eromheen geeft.
Overigens wanneer je naar 198x198 pixels gaat, dan krijg je hetzelfde probleem als 200x200.

Daarnaast heb ik m'n album art een border gegeven van 1 pixel zodat ze afgescheiden zijn van de rest van het beeld van de speler. Overigens ziet dit er bijzonder slecht uit op de Archos, maar dat komt waarschijnlijk omdat deze het plaatje probeert down te scalen naar 128x128.
Als ik klaar ben, ga ik voor mezelf maar eens een guide schrijven zodat ik zowel de Album Art als de ID3V2 tags en de file namen overal op dezelfde manier in elkaar zet.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 23-06-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik ben bezig om een aantal demo's van het spel Enemy Territory op de 500 te zetten. Alles gaat gewoon zoals het hoort ( Mpeg 4 etc. ), alleen kan ik ze niet afspelen. Dan geeft hij de melding: Cannot play video! Image size to big.

Wie weet hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
De resolutie is blijkbaar te groot. Even door VirtualDub heen halen en het formaat verkleinen. Beste is om dan even op te zoeken wat het formaat van het scherm is, zodat hij daar precies op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De scherm resolutie is 272 hoog bij 480 lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Maar hij kan hogere resoluties aan bij het afspelen. Vooral als je je video's nog op de tv af wilt spelen is het misschien handiger om de resolutie wat hoger te hebben. Wat precies de maximumresolutie is weet ik niet, maar moet wel in de specs te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik speel er wel dingen op af van 640 bij 480, dus dat ie groter aan kan is zeker. Volgens de site van archos zijn dit de specs:
MPEG-42 SP with B-Frames with stereo sound. Near DVD quality up to 720x480 @ 30 f/s (NTSC), 720x576 @ 25 f/s (PAL), AVI file format. WMV9 (including protected files) up to 352x288 @ 30 f/s, and 800 KBit/s.
Blijkbaar is 720x480 het hoogst (of 720x576 bij PAL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Nou, hij bevalt steeds beter.

Bedankt voor de tips hierboven. Ik heb nu alles perfect werkend. Echt een goed apparaatje hoor _/-\o_

Nu alleen nog een goede koptelefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Shaggy op 28-06-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk de Noreve hoesje besteld. Kost wel 50 euro maar dan heb je ook iets. Hoop dat het niet al te lang duurt, want ik wil hem graag nu mee nemen in de trein. Ik ben nu bang dat hij beschadigd raakt, daarom de Noreve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ga binnenkort ook dat Noreve hoesje bestellen. Kon zo even niet vinden of je je hoofdtelefoon er ook nog op kon aansluiten wanneer het hoesje dicht was.
Daarnaast nog eens een keer de afstandsbediening bestellen. Voor diegene die het 402 model heeft, deze zijn gelijk. Volgens mij stond dat namelijk bij accessoires op de Archos site.
Iemand nog een idee waar ik deze zo goedkoop mogelijk kan vinden? mp3man.nl heeft ze, maar vaak niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoi allemaal,

Ik durf dit eigenlijk niet goed te vragen omdat jullie zo'n strenge huisregelement hebben...
Maar hopelijk zijn de mods vandaag in een goede bui en mag ik blijven leven.

Oke ik heb dus de Gmini 500, de 80GB versie. Nu werkt hij gewoon prima dus dat is mooi. Enkel wil ik mijn collectie simpsons overzetten. Het gaat hier om zo'n 16GB aan avi bestanden dus converteren is een hoop werk. Nu dacht ik je kan ze overzetten maar hij wilt ze niet openen.

Details:
Resolution: 512x384, Codec: MPG4
Bitrate 687kb/s
Audio (MP3): 160kb/s, 48000hz, Stereo

Nu heb ik er eentje laten converteren met hun programma en daar geeft hij de volgende details:
Bitrate 791kb/s

Dus mij lijkt het dat het gewoon dezelfde bestanden zijn enkel dat de geconverteerde een hogere bitrate heeft. Dus zou hij die andere .avi's niet ook gewoon moeten kunnen afspelen? Ik heb al de nieuwste firmware erop gezet maar dat werkt ook niet. Iemand enig idee wat de snelste manier is om het werkende te krijgen? Want ze allemaal coderen gaat enorm veel werk kosten ben ik bang.

Windows: XP
Verbinding: Hard Drive, niet via WMP

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Tsurany schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:58:
Hoi allemaal,

Ik durf dit eigenlijk niet goed te vragen omdat jullie zo'n strenge huisregelement hebben...
Maar hopelijk zijn de mods vandaag in een goede bui en mag ik blijven leven.

Oke ik heb dus de Gmini 500, de 80GB versie. Nu werkt hij gewoon prima dus dat is mooi. Enkel wil ik mijn collectie simpsons overzetten. Het gaat hier om zo'n 16GB aan avi bestanden dus converteren is een hoop werk. Nu dacht ik je kan ze overzetten maar hij wilt ze niet openen.

Details:
Bitrate 687kb/s

Nu heb ik er eentje laten converteren met hun programma en daar geeft hij de volgende details:
Bitrate 791kb/s

Dus mij lijkt het dat het gewoon dezelfde bestanden zijn enkel dat de geconverteerde een hogere bitrate heeft. Dus zou hij die andere .avi's niet ook gewoon moeten kunnen afspelen? Ik heb al de nieuwste firmware erop gezet maar dat werkt ook niet. Iemand enig idee wat de snelste manier is om het werkende te krijgen? Want ze allemaal coderen gaat enorm veel werk kosten ben ik bang.

Windows: XP
Verbinding: Hard Drive, niet via WMP
Probeer het voor de gein eens met WMP 10 en laat dan eens horen wat ie wel of niet doet.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast