Ik heb net een LOL release van "24" gekeken zonder problemen
Geen hercodering nodig.
Geen hercodering nodig.
Verwijderd
Dit is geweldig nieuwsVerwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:34:
Ik heb net een LOL release van "24" gekeken zonder problemen
Geen hercodering nodig.
Verwijderd
Op het schermpje heb ik geen problemen. Als ik het wil zien op de tv dan heb ik soms problemen dat het geluid wat achterloopt. Met mijn mooie post eerder leg ik precies uit hoe je dat goed krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:41:
[...]
Dit is geweldig nieuwsIk krijg het gevoel dat LOL alles met dezelfde settings encodeert, wat voor mij mooi uit komt.
Met mijn huidige iPod ben ik al snel 10 minuten kwijt aan het encoderen
eFWee
Verwijderd
Ik heb ook een Canon EOS 350D. Het eerste wat ik heb gedaan nadat ik mijn Archos had uitgepakt, is het updaten van de firware. Heb nu dus v1.5.12. Maar ik krijg nog steeds de foutmelding "This Device is not supported. If your device allows it, try another usb setting." als ik mijn Canon 350D aansluit.wvexelgt schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:22:
[...]
Ja, natuurlijk is dat de oplossing. Was zo onder de indruk van het scherpe beeld van de Gmini500, dat ik daar niet aan dacht. Had de v1.5.10 en 1.5.12 deze week al gedownload en op de PC staan, maar simpelweg in mijn opwinding niet meer aan gedacht.
Dank zij je tip, dus wel. Met v1.5.10 deed 'ie het nog niet, maar met v1.5.12 wèl gelukkig!
Thanx! ! !
Je zit BIJNA op het goede spoor! Je Canon moet je op Print/PTP zetten, en dan werkt het wel.Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:53:
[...]
Ik heb ook een Canon EOS 350D. Het eerste wat ik heb gedaan nadat ik mijn Archos had uitgepakt, is het updaten van de firware. Heb nu dus v1.5.12. Maar ik krijg nog steeds de foutmelding "This Device is not supported. If your device allows it, try another usb setting." als ik mijn Canon 350D aansluit.
Ik kopieer mijn foto's altijd van een aparte kaartlezer naar de computer, dus het kan best zijn dat de instelling van de Canon 350D verkeerd is. Als ik in het menu kijk onder "communicatie" kan ik alleen kiezen voor 'print/ppt' of 'PC verbinding'. Hij staat op PC verbinding', wat mij de juiste setting lijkt.
Ik heb zelfs de firmware van de Canon geupdate naar 1.03, omdat er bij de Release notes werd vermeld "Improves reliability in communication when using some CF cards.". Dat heeft ook niet geholpen.
Als ik de camera op mijn PC aansluit (waar nog geen Canon software op staat) wordt hij niet als 'Mass Storage Device' herkend. Maar misschien hoort hij dat ook niet te doen? Kan dat niet opmaken uit de handleiding van de Canon.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen, of wat ik misschien verkeerd doe?
Samsung S23 Ultra 256GB
Samsung S23 Ultra 256GB
Wellicht wel.RoD schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:09:
Had je beter voor het Noreve hoesje kunnen gaan dus.
Samsung S23 Ultra 256GB
Making an ass of myself since the 70's
Verwijderd
Staat erbij. Bij mijn Gmini 400 hoesje stond dit ook en kon ik ook gewoon de koptelefoon aansluiten. Je kunt ze altijd even mailen voor de zekerheid.- Access to basic functions (multiple openings on the leather)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nou of de aspect ratio verhouding niet klopt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de foto's die voorgeprogrammeerd zijn door Archos perfect beeldvullend zijn en de foto's die ik zelf erop zet niet. Om geheel volledig te zijn; digitale foto's worden verkleind weergegeven en ik heb er 1 ingescande foto opgezet (analoge foto->scan->opgeslagen->overgezet op de Gmini) welke wel beeldvullend is.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:45:
uhm dat komt toch gewoon doordat foto's en 't beeldscherm niet dezelfde verhoudingen hebben. Dus logisch dat je 2 zwarte randen hebt (anders zou er een deel van je foto buiten 't beeld vallen of klopt de aspect-ratio verhouding niet meer.)
Verwijderd
Er zijn inderdaad weinig tot geen camera's die 16:9 zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:57:
Nou of de aspect ratio verhouding niet klopt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de foto's die voorgeprogrammeerd zijn door Archos perfect beeldvullend zijn en de foto's die ik zelf erop zet niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 23:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Wat zou dat oplossen bij het gebruik van PlienPlien doet dan? Hij zet namelijk direct fotos over van camera naar archos ..Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:37:
Probeer eens het volgende proggie;
http://www.freeimagebrowser.com/resize/
Dat moet je probleem volgens mij oplossen.
Verwijderd
Verwijderd
Oh , ik dacht dat hij/zij dat alleen als test had gedaan .. nouja w/eVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:15:
Ik begreep dat PlienPlien zowel van camera als van de pc foto's overzet.
Verwijderd
Verwijderd
Terwijl je mp3s aan het luisteren was? Of wanneer ... kijken of ik het kan reproduceren..NielsOveres schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:19:
Daarnaast is het me 1 keer gebeurd dat hij ineens op speaker gaat terwijl hij op toetsenslot staat.
Verwijderd
Hehe , nou dan ga ik niet op zoek om het te reproducerenNielsOveres schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:45:
Tot op heden heb ik het niet meer meegemaakt.
Ik zou geloven dat het onafhankelijk van device is , aangezien het gewoon een id3v2 tag is..NielsOveres schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:45:
Weet iemand eigenlijk wat de resolutie is waarop de Gmini500 de plaatjes die in mp3tjes zitten laat zien? AlbumArt heet het geloof ik.
Haha, ja het lukte mij om hem te laten hangen door HEEL SNEL op de knoppen te drukken , dus doe het ook maar wat rustiger sindsdienNielsOveres schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:45:
Maar aangezien ik dus erg snel op die knoppen drukte liep hij vast.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 15:34 . Reden: ff wat kleiner gemaakt ]
Verwijderd
Ik zit net te lezen op http://www.id3.org/id3v2.4.0-frames.txt , en daar staat geen vaste maat of aspect ratio voor het plaatje. (behalve dat ze per stuk onder de 16MB moeten zijn)NielsOveres schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:55:
Het ging me ook meer om de maat van het plaatje zodat ik ze van te voren al de juiste maat kan geven. Ik gok er dan ook eigenlijk op dat ID3tag-it dit zelf wel doet.
[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 07-06-2006 11:14 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik ken CloneDVD niet, maar het is belangrijk om bij geluid CBR te kiezen en niet VBR. Dan moet het wel goed zijn.Arunia schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:24:
CloneDVD mobile is wat ik zelf gebruik, maar het komt bij sommige DVD's voor dat het geluid niet helemaal synchroon loopt. Dan is het de vraag hoe iritant dit dan weer is.
Zelf vind ik overigens de CloneDVD met AnyDVD een super combinatie, maar dat is weer wat anders. Zal ook voor mezelf eens kijken naar dat programma wat net genoemd werd.
Volgens mij kun je bij CloneDVD mobile (is voor pocket apparaten speciaal en ook de AV/Gmini 500) niet uit CBR of VBR kiezen. Daarnaast doet bijvoorbeeld The Corrs - Unplugged het wel, maar Buffy Seizoen 2 Disc 1 Episode 1 het niet. Het ligt ook niet aan de Gmini aangezien het bestand op de computer ook niet goed afspeelt.Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:25:
[...]
Ik ken CloneDVD niet, maar het is belangrijk om bij geluid CBR te kiezen en niet VBR. Dan moet het wel goed zijn.
Ik heb tevens uit gezocht wat de beste resolutie is voor de plaatjes die gebruikt worden bij de MP3. Alleen weet ik helaas formaat even niet, als ik thuis kom dan zal ik dit even posten.
Verwijderd
Ik heb voor je gekeken en ik gebruik 200x200. Dan zien de afbeeldingen het mooist uit. Ik heb ook hoger en lager resoluties geprobeerd maar dan zien ze er minder uit.Arunia schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:10:
[...]
Ik zou echt heel erg blij zijn als je mij kunt vertellen wat de maat van het plaatje moet zijn. Dit doe ik namelijk liever van te voren via Photoshop dan dat de software het gaat doen voor mij.
Probeer pocketdivxencoder eens. Dit programma heeft de juiste settings voor de gmini 500 al voorgeprgrammeerd staan evenals vele andere formaten. Dit werkt echt perfect en retesnel!shaggy8675 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:06:
Hehe, idd hoor werkt perfect. Alleen nog een leuk/makkelijk freeware tooltje voor mijn dvd's en VIDEO_TS files op .AVI formaat te krijgen.
Heb alleen maar directe rips op mijn computer staan ( audio/video TS ) en dat werkt niet. ( dvd Shrink )
Iemand een tipje?
Bedankt voor je tip. Dit werkt idd erg fijn en toch best snel. Ik had in het begin moeilijkheden om de AVI's op de 500 te zetten, maar toen ik het via synchonize in WM10 probeerde werkte alles in 1 keer.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:54:
Om dvd over te zetten gebruik ik Xilisoft dvd ripper.
www.xilisoft.com
vision13
[ Voor 4% gewijzigd door Shaggy op 09-06-2006 23:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Welkom op GOTVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:42:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar weken ook een Gmini 500, en ik ben er erg blij mee. Ik heb alleen 1 probleem, ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
Toen ik hem net had, heb ik binnen de map Pictures een nieuwe map aangemaakt, genaamd Foto's, waarin ik allemaal foto's vanaf mijn computer heb gezet (ook weer onderverdeeld in mappen). Later heb ik op vakantie mijn Gmini als opslag gebruikt, en foto's vanaf mijn camera (een Olympus SP500) erop gezet. Deze kwamen terecht in de map Pictures, dus zeg maar op dezelfde plek/ naast de map Foto's.
Vervolgens wilde ik thuis de foto's die ik er vanaf mijn camera op had gezet, op mijn computer zetten, maar ik kan ze niet vinden!! Wel de map 'Pictures', en als ik daarop klik, zie ik de map 'Foto's', maar nergens zijn mijn foto's die ik er vanaf de camera op had gezet terug te vinden.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en de oplossing weet... ik snap er helemaal niets van!
Alvast bedankt!!
Sanne
[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 16-06-2006 09:33 ]
80GB voor dat geld, geweldig.Thunk schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:11:
Op de Dixons site zag ik net een 80GB versie voor 368 euro staan! Ziet er zeer interessant uit, ga 'm over een week halen denk ik (salaris binnen).
Heeft iemand anders al ervaring met de 80GB versie?
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Thunk op 17-06-2006 12:54 ]
Welke windows versie? Zet anders de USB port van de Archos niet op "Windows Device" maar op "Hard Drive".ixl85 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:26:
ok, er zit hier een huisgenoot langs me met een nieuwe Gmini500 (sweet), hij kon hem thuis wel aansluiten op zn pc, daar werd hij ook herkend.
Maar hier op zijn eigen computer (en op die van mij) word hij wel door windows gezien maar zegt ie dat hij geen software kan vinden om hem te installeren.
We hebben de usb software van archos zelf geprobeerd maar dit werkt niet (hij heeft btw ook de nieuwste firmware)...
Strange strange... wie heeft een id?
That did the trick for himVimana schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:16:
[...]
Welke windows versie? Zet anders de USB port van de Archos niet op "Windows Device" maar op "Hard Drive".
Heb je een usb poort aan de voorkant van de kast gebruikt?ixl85 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:26:
ok, er zit hier een huisgenoot langs me met een nieuwe Gmini500 (sweet), hij kon hem thuis wel aansluiten op zn pc, daar werd hij ook herkend.
Maar hier op zijn eigen computer (en op die van mij) word hij wel door windows gezien maar zegt ie dat hij geen software kan vinden om hem te installeren.
We hebben de usb software van archos zelf geprobeerd maar dit werkt niet (hij heeft btw ook de nieuwste firmware)...
Strange strange... wie heeft een id?
[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 19-06-2006 21:53 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 23:09 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Arunia op 20-06-2006 13:48 ]
[ Voor 83% gewijzigd door JorisBos op 20-06-2006 18:40 ]
Ze hebben om de site van dixons een ding van 40GB staan voor €329,- en een ding van 80GB voor €348,-.liemjordi schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:38:
Volgens mij bestaat de 80GB ook niet
Lager dan €374 vind ik hem niet. Veel te duur (en bovendien niet op voorraad). Dan kun je beter een paar tientjes bijleggen voor een AV500 (vanaf €404, hoewel de tent niet zo'n goede reacties krijg in de ShopSurvey of de dikte op de koop toe nemen en de 40GB een stuk goedkoper bestellen bij dixons of archosonline.nl.Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:09:
Net ff het internet afgespit om een Gmini 30GB versie te zoeken. Deze is met 1.8cm een stuk minder diep dan de 40GB (2.4cm). Weten jullie misschien nog een site, waar die nog rédelijk geprijsd is?
Bij voorbaat dank
Dit zag ik ook idd, maar op bijvoorbeeld archos.com staat er niks over-DG- schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:46:
[...]
Ze hebben om de site van dixons een ding van 40GB staan voor €329,- en een ding van 80GB voor €348,-.
Bij die laatste staat heel groot NIEUW!! bij, en die andere hadden ze eerst ook al.
Waarom zou die dan niet bestaan?![]()
Ik denk niet dat zo'n bedrijf als Dixons daar zo'n fout over maakt.http://dixons.nl/De_online_winkel/ZoekResultaat/xp/shop/default.aspx?searchquery=gmini%2b500
Verwijderd
Thanx voor de moeite. Ik denk dat ik voor de 80GB ga die ze bij Dixons in de reclame hebben. Wel ideaal dat je daar met Ideal kan betalenMPmad schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:08:
[...]
Lager dan €374 vind ik hem niet. Veel te duur (en bovendien niet op voorraad). Dan kun je beter een paar tientjes bijleggen voor een AV500 (vanaf €404, hoewel de tent niet zo'n goede reacties krijg in de ShopSurvey of de dikte op de koop toe nemen en de 40GB een stuk goedkoper bestellen bij dixons of archosonline.nl.
[ Voor 3% gewijzigd door Thunk op 21-06-2006 09:47 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 23-06-2006 10:18 ]
Blijkbaar is 720x480 het hoogst (of 720x576 bij PAL).MPEG-42 SP with B-Frames with stereo sound. Near DVD quality up to 720x480 @ 30 f/s (NTSC), 720x576 @ 25 f/s (PAL), AVI file format. WMV9 (including protected files) up to 352x288 @ 30 f/s, and 800 KBit/s.
[ Voor 13% gewijzigd door Shaggy op 28-06-2006 20:20 ]
Verwijderd
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Probeer het voor de gein eens met WMP 10 en laat dan eens horen wat ie wel of niet doet.Tsurany schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:58:
Hoi allemaal,
Ik durf dit eigenlijk niet goed te vragen omdat jullie zo'n strenge huisregelement hebben...
Maar hopelijk zijn de mods vandaag in een goede bui en mag ik blijven leven.
Oke ik heb dus de Gmini 500, de 80GB versie. Nu werkt hij gewoon prima dus dat is mooi. Enkel wil ik mijn collectie simpsons overzetten. Het gaat hier om zo'n 16GB aan avi bestanden dus converteren is een hoop werk. Nu dacht ik je kan ze overzetten maar hij wilt ze niet openen.
Details:
Resolution: 512x384, Codec: MPG4
Bitrate 687kb/s
Audio (MP3): 160kb/s, 48000hz, Stereo
Nu heb ik er eentje laten converteren met hun programma en daar geeft hij de volgende details:
Resolution: 512x384, Codec: MPG4
Bitrate 791kb/s
Audio (MP3): 160kb/s, 48000hz, Stereo
Dus mij lijkt het dat het gewoon dezelfde bestanden zijn enkel dat de geconverteerde een hogere bitrate heeft. Dus zou hij die andere .avi's niet ook gewoon moeten kunnen afspelen? Ik heb al de nieuwste firmware erop gezet maar dat werkt ook niet. Iemand enig idee wat de snelste manier is om het werkende te krijgen? Want ze allemaal coderen gaat enorm veel werk kosten ben ik bang.
Windows: XP
Verbinding: Hard Drive, niet via WMP
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq