Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb dat nu geprobeerd, ik voeg hem toe aan de lijst om te synchroniseren en dan druk ik op beginnen. Dan geeft hij aan kopieren en na een halve minuut ongeveer staat hij er op maar hij wilt hem alsnog niet afspelen.

Oke ik heb dus net wat andere films erop gezet zoals Pure Pwnage en Gundam Seed Destiny en dat werkt wel gewoon prima.
Dit zegt MPC over de Simpsons:
Video: DivX 3 512x384 29.97fps [Video]
Audio: MPEG Audio Layer 3 48000Hz stereo 160Kbps [Audio]
Dus dan moet het toch gewoon kunnen?
Trouwens hoe werkt dat met WMP10? Want hij synchroniseert ook zo .rm video's terwijl die niet afspeelbaar zijn, filterd hij dat niet dan?

Iemand die anders een programma kent dat het niet erg vind om 446 bestanden te coderen naar het goede formaat enzo zonder dat er user input nodig is?

[ Voor 62% gewijzigd door Tsurany op 29-06-2006 23:16 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Misschien is het de verkeerde DivX versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:36:
Ik heb dat nu geprobeerd, ik voeg hem toe aan de lijst om te synchroniseren en dan druk ik op beginnen. Dan geeft hij aan kopieren en na een halve minuut ongeveer staat hij er op maar hij wilt hem alsnog niet afspelen.

Oke ik heb dus net wat andere films erop gezet zoals Pure Pwnage en Gundam Seed Destiny en dat werkt wel gewoon prima.
Dit zegt MPC over de Simpsons:
Video: DivX 3 512x384 29.97fps [Video]
Audio: MPEG Audio Layer 3 48000Hz stereo 160Kbps [Audio]
Dus dan moet het toch gewoon kunnen?
Trouwens hoe werkt dat met WMP10? Want hij synchroniseert ook zo .rm video's terwijl die niet afspeelbaar zijn, filterd hij dat niet dan?

Iemand die anders een programma kent dat het niet erg vind om 446 bestanden te coderen naar het goede formaat enzo zonder dat er user input nodig is?
Je moet het niet laten synchroniseren met WMP, in de optie menu van je Gmini moet je hem instellen als harde schijf. Dan kun je gewoon je bestanden op je Gmini zetten zonder dat hij ze wil converteren. Je moet dan gewoon je Simpsons afleveringen kunnen zien. Tot nu toe lukt het mij om alle tv shows te bekijken via mijn Gmini. Alleen met sommige films moet je het geluid om zetten om ze dan volgens mij AC3 gebruiken, wat de Gmini niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 08:24:
[...]

Je moet het niet laten synchroniseren met WMP, in de optie menu van je Gmini moet je hem instellen als harde schijf. Dan kun je gewoon je bestanden op je Gmini zetten zonder dat hij ze wil converteren. Je moet dan gewoon je Simpsons afleveringen kunnen zien. Tot nu toe lukt het mij om alle tv shows te bekijken via mijn Gmini. Alleen met sommige films moet je het geluid om zetten om ze dan volgens mij AC3 gebruiken, wat de Gmini niet ondersteund.
Sorry sweety maar dat is precies wat ik in mijn eerste post ook schrijf, ik zet ze over via hard drive mode en dan speelt hij ze ook niet af. Mijn Southpark afleveringen (de niet .rm) en mijn Gundam Seed afleveringen die pakt hij wel gewoon.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:14:
[...]

Sorry sweety maar dat is precies wat ik in mijn eerste post ook schrijf, ik zet ze over via hard drive mode en dan speelt hij ze ook niet af. Mijn Southpark afleveringen (de niet .rm) en mijn Gundam Seed afleveringen die pakt hij wel gewoon.
Ok dear, dan ligt het dus gewoon aan je filmpjes. Gewoon omzetten. Zijn verschillende programma's voor en wordt in meerdere posts hier uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 23:12
Wat is nou eigenlijk de beste resolutie als je films op zowel op het scherm van de archos af wil spelen, als op de TV? Het is dan wel belangrijk dat het er ook op de TV nog een beetje christelijk uit ziet natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ TheKillerBean: Ik doe het nu met Pocket DivX Encoder, schijnt wel goed te werken, 2 uur voor 13 bestanden, avondje aan laten staan en het moet wel gelukt zijn.

@ NetVista: Voor 1 film kan je volgens mij het beste hun programma gebruiken want daarmee kan je prioriteit op TV zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 23:12
Ik zet de films ook om met pocketdivxencoder en dan altijd op de preset voor de archos gmini en dit geeft inderdaad een fantastisch beeld, zowel op de archos als op de tv. aanradertje dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Noreve hoesje is ook vrijdag binnen gekomen. Ging lekker snel ik had hem woensdag avond besteld en vrijdag dus binnen gekregen. Hoesje past perfect en ziet er ook mooi uit. Maar het is natuurlijk ook een Noreve hoesje :) Als er interesse is kan ik er wel foto's van maken van elke hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Graag foto's van het Noreve hoesje!
Ik heb net de 80GB versie binnen, en ben nu al helemaal verliefd. Wat een scherm <3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:22:
Mijn Noreve hoesje is ook vrijdag binnen gekomen. Ging lekker snel ik had hem woensdag avond besteld en vrijdag dus binnen gekregen. Hoesje past perfect en ziet er ook mooi uit. Maar het is natuurlijk ook een Noreve hoesje :) Als er interesse is kan ik er wel foto's van maken van elke hoek.
Ja ik!
Wil hem namelijk ook gaan bestellen, maar vroeg me af of je hem kan gebruiken wanneer je hoofdtelefoon er in zit. Ik gebruik de Gmini nog steeds grootendeels voor het beluisteren van muziek in de metro. Binnenkort naast het hoesje ga ik dan ook de afstandsbediening halen.
dus, is er plaats vrij om je hoofdtelefoon er in te houden? Of is het zo dat alleen er een uitsparing is voor de hoofdtelefoon, maar dat je dan het hoesje open moet houden?

Graag als je wilt natuurlijk, zou ik foto's van het gedeelte waar de aansluitingen op de gmini zitten.
Dat is dus de andere kant als waar ze er op de site van Noreve foto's van hebben gemaakt. Ben namelijk benieuwd naar de uitsparingen.
Thanks alvast. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik zal meerdere foto's maken :) Ik zal dit vanavond doen, op dit moment zit ik op werk.

EDIT:

Zoals beloofd hier zijn de foto's. Als er meer moeten komen dan hoor ik het graag:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4527/noreve/0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4527/noreve/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4527/noreve/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4527/noreve/3.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Perfect!
Die uitsparingen zijn precies de reden die ik zocht.
Thanks voor de super duidelijke foto's. _/-\o_
Volgende maand meteen dit hoesje bestellen zodat ik mijn Gmini mee kan nemen op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dik is de 80 gb versie? Net zo dik als de 40 (2,4 cm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 03:08:
Hoe dik is de 80 gb versie? Net zo dik als de 40 (2,4 cm)?
Zo stond het wel in de specs van Dixons ja. Dus als dat klopt is de 80GB versie even dik. Er staat nog steeds niks op de Archos site dus dat is de enige bron van informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Weet iemand hoe en of het mogelijk is om als de speler aan de adapter hangt, het display gewoon te laten uitgaan na een aantal seconden?

Ik lig in bed te luisteren, en dan gaat het display altijd snel uit, maar als ie moet opladen dan blijft het ingeschakeld. Is hier iets aan te doen.
Hij geeft nogal veel licht in een donkere slaapkamer. 8)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De 100GB versie van de AV500 is net zo dik als de 40GB versie van de Gmini500, dus ga er maar van uit dat de 80GB Gmini 500 ook gewoon net zo dik is als de 40GB.

Als hij bij mij aan de lader ligt, druk ik 1x het kruisje in waardoor het scherm uit gaat, maar ik weet niet of hij dat ook doet als je hem nog gebruikt met muziek.
Ga naar "Display setup screen".
Ga daar naar "Power".
Onder "DC-Power operation" vind je de optie "backlight off".
Deze staat nu als het goed is op "never".
Je kunt hem van 10 tot 90 seconden zetten per stappen van 10seconden.
Denk dat dit je probleem oplost.

Ik ga volgende maand zowel de hoofdtelefoon halen als het Noreve hoesje. Weet alleen nog niet welke kleur ik het Noreve hoesje wil hebben. Denk gewoon zwart, maar de andere kleuren zijn ook wel stoer.

Toevoeging voor de TS:
ftp://support.archos.com/
De Archos ftp site waar je de spullen terug kunt halen wanneer je je Archos apparaat hebt geformateerd. Geen idee of de achtergrondjes er ook op staan. Kan het namelijk nu even niet controleren.

[ Voor 55% gewijzigd door Arunia op 10-07-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Gmini 500 80 gig gekocht, wat een prachtig apparaat. :P
En gelijk ook een tasje en extra accu besteld bij NewMP3technology, ben benieuwd of dit tasje past bij de 80 gig versie.

Ik heb een probleem met de Windows Media Player 10.
Sinds ik ben begonnen met films synchroniseren kan ik geen films verwijderen uit de mediabibliotheek.
Ik kies Nieuwe afspeellijst of lijst verwijderen, maar wat ik ook doe, iedere keer als ik begin met synchroniseren duiken ineens weer al die oude films op en staan ze in de synchronisatielijst. Vaak ook bovenaan, en de films die ik wil synchroniseren staan er ergens tussen. heel irritant.
Ik heb al die films meerdere keren uit de mediabibliotheek verwijderd, maar ze blijven opduiken.
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al opgelost, ik moest alleen de optie automatisch synchroniseren uitzetten. 8)7

Toen ik bezig was om een en ander uit te zoeken heb ik blijkbaar iets aangevinkt en daarna verwijderde de Media Player al mijn video's! |:(
Ik heb het snel gestopt maar toen waren er al zo'n 20 films weggegooid. Knap balen.
Ik heb nu spijt dat ik de gesynchroniseerde films niet op mijn harde schijf heb gezet. Ga ik vanaf nu zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit hier ook eventjes te kijken of de gmini 500 wat voor mij is: het lijkt me een handig spelertje, maar zit wel met een grote dvd-collectie hier (heb verder geen avi's enzo op de pc staan: alleen maar dvd's op de plank ;) ).

Ik moet dus een programma hebben waarmee ik snel, gemakkelijk en het liefst zonder omwegen (van dvd gelijk naar het goede formaat) kan converteren.

Ik ben nu CloneDVD Mobile, in dit topic al eerder genoemd, aan het proberen (ik heb altijd goede ervaringen gehad met de software van Slysoft), maar ik heb dus geen gmini 500 tot mijn beschikking om te testen.
Het converteren gaat in ieder geval vrij snel (hij is nu nog bezig, maar doet er in totaal een half uurtje over om een complete film om te zetten).
Gaat het afspelen van de videofiles (door CloneDVD Mobile) goed op de gmini 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Als je hem downloadt en installeert, dan zie je dat de Gmini 500 standaard ondersteund wordt door het programma. Je hoeft alleen te kiezen voor welk apparaat je wilt converten en dan doet ie de rest voor je. Ik weet alleen niet zeker of je hiermee direct vanaf je DVD kunt werken. Waarschijnlijk moet je de bestanden eerst van je DVD afhalen met DVD Decrypter oid. Als je er met dit programmatje niet uitkomt, dan kun je ook met Auto Gordian Knot goed werken. Daarmee kun je ook verschillende jobs instellen, zodat je films 1 voor 1 geconvert worden. Gewoon XviD (of DivX eventueel) als formaat kiezen en MP3 voor het geluid. Dat is wel belangrijk.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De oudere versie van CloneDVD (maand geleden geloof ik) gaf wel het probleem dat de audio van sommige DVD's niet synchroon liepen. De laatste versie heb ik nog niet uitgeprobeert, maar ik zou zelf ook voor CloneDVD Mobile gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De film die ik heb omgezet ziet er qua kwaliteit goed uit, alleen zijn de kleuren veel donkerder dan het origineel op de dvd. Is het mogelijk om dit te verbeteren, zodat je toch het originele beeld krijgt? Hebben jullie daar met andere programma's ook last van?

Overigens krijg ik bij de meeste dvd's een foutmelding van Analogue Protection System (APS): wat kan ik hier aan doen? (het zoeken naar een APS Remover levert namelijk niet veel op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Maak gebruik van de software van SlySoft genaamd AnyDVD, deze haalt voor zover ik weet alle beveiligingen eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zit ik alleen nog met het probleem van de beeldkwaliteit: het beeld is wel scherp, maar het is gewoon een stuk donkerder geworden dan het origineel.

Weet iemand hier wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of kun je op de gmini zelf de brightness enzo instellen als het beeld te donker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ja,

je kunt het tijdens het spelen van een filmpje doen:
Tijdens het afspelen van een filmpje ga je naar het menutje en kies je de onderste optie "video settings".
Daar kies je de 1 na onderste optie uit en kun je het de lichtsterkte 1 stap hoger zetten of 1 stap lager. Neem aan dat die van jou standaard op 1 staat.

De andere mogelijkheid is:
In het start menu waar je "video", "music" e.d. kunt kiezen ga je dmv de 3 kleine knopjes naar "Display setup screen".
Daar ga je naar "Display" en hier kies je dan de onderste optie.
Simpel.

volgende week maandag het hoesje bestellen voor de Gmini500 van Noreve.
Meteen ook bij mp3shop.nl de afstandsbesturing halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het lederen tasje en de extra batterij al binnen een week in huis, lang leve newMP3technology.com.
Het tasje is gemaakt voor de AV 500, er staat bij: "For the AV 500 only." Maar ja, een domvarken luistert niet, he? En het tasje past perfect! :+ Ook al is de GMini bijna een centimeter dikker.
Gewoon bestellen dus, het is onder de 40 euri en ziet er heel goed uit.
En voor de duidelijkheid, er zit geen plastic schermpje over het beeldscherm met dit tasje.
Wel 2 mooie pootjes aan de achterkant waardoor je je Archos gemakkelijk in een fijne hoek op tafel plaatst, net een fotolijstje.

Ik heb ook heel veel DVD's.
Ik gebruik DVD Decryper (gratis te downloaden bij www.download.com) om ze op mijn harde schijf te zetten, en dan gebruik ik DaVideo van G Data om het te converteren naar MPG of WMV. DaVideo heb ik voor 39 euri bij de Dixon gekocht een jaar geleden. Het werkt perfect en ik kan er van alles mee instellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke accesoires zitten er nu precies bij de archos gmini 500..? Misschien domme vraag maar volgens mij zitter er amper/geen accesoires bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry blijkbaar stond het niet onder accesoires (wel een logische plek/naam lijk me trouwens) maar onder package included... B) noob B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Begin deze week het Noreve hoesje besteld voor m'n Gmini 500.
Kon pas de volgende dag betalen, maar heb nog geen mailtje van ze dat ze m'n geld hebben ontvangen. Ik hoop dat het alsnog volgende week geleverd kan worden anders heb ik het hoesje niet voordat ik op vakantie ga. Maar ja, zie het wel.
Mijn Gmini houdt het overigens ontzettend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij mij werd het Noreve hoesje erg snel geleverd. Binnen een week zou je hem toch wel moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen ff de 80 gb versie halen maar weet iemand nog een winkel waar hij beter geprijsd is dan bij dixons... (348 euro)...

En kun je eigenlijk ebooks of word bestanden ermee bekijken? Of komt er daar een emulator voor? Ik zag dat dit wel het geval is bij de gmini 402..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor de 500 serie zijn voorzover ik weet nog niet van dat soort apps beschikbaar. Of het ooit nog komt is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he ik wil graag even weten wat de beste manier is om vanaf een gewone dvd de film op je archos te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Zou wel willen dat we hem ook als routeplanner konden gebruiken. Zo in theorie toch moeten kunnen. Ik bedoel er zit USB op voor GPS. HDD voor alle kaarten etc.

Ach ja, wie weet ooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 20:39:
Bij mij werd het Noreve hoesje erg snel geleverd. Binnen een week zou je hem toch wel moeten hebben :)
Bij mij werd het ook snel geleverd. Ik had het dinsdag avond besteld, en donderdag ochtend binnen :) Lekker snel dus. Ik heb hem wel met mijn CC betaald, misschien maakt dat wat uit. Hoesje bevalt me nog steeds erg goed, ik neem hem nu veel meer mee. Deed ik eerst niet omdat ik bang was dat de scherm beschadigd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
shaggy8675 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 00:54:
Zou wel willen dat we hem ook als routeplanner konden gebruiken. Zo in theorie toch moeten kunnen. Ik bedoel er zit USB op voor GPS. HDD voor alle kaarten etc.

Ach ja, wie weet ooit ;)
Ik weet het niet... Dan zou de firmware ontzettend veranderd moeten worden, en dan is het nog maar de vraag of de processor er sterk genoeg voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het domme 120Mhz processortje uit mijn mobiele telefoon kan al in enkele seconde een fietsroute van 40km berekenen, ik weet net exact wat voor processor hier in zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mja ik heb dan ook geen idee wat je er voor nodig hebt :P Grootste probleem zal wel softwarematig zijn.
Geloof dat er een ARM10 processor in zat. Weet het niet zeker.
Edit: Hmm, dan is de processor in ieder geval snel genoeg. :+

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 30-07-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als fanaat anti-apple strijder heb je vast wel van de megaherz-myth gehoord? :+

Als het video's af kan spelen kan het prima navigeren. Zo kan mijn telefoon weer geen XviD files van 640*480 afspelen :D

Alhoewel dat weer vanwege de GPU is

edit

In de plannen spreekt Archos van een unieke mediaspeler met een harde schijf van maximaal 160GB, GPS en een docking station waarmee video kan worden opgenomen van onder meer tv in mpeg4. Ook wordt de toekomstige PMP van Archos voorzien van WiFi en een internetbrowser. Het wordt mogelijk om te e-mailen en om muziek en video (Video On Demand) te downloaden (tegen betaling). Een leuke feauture is dat je de speler kunt aansluiten op een tv en dan op het tv-beeldscherm kunt internetten.
Tof!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat zit er natuurlijk wel aan te komen :) Ze hadden besloten de PMA serie niet verder te ontwikkelen en met wat nieuws bezig te gaan. Dit zal wel het resultaat zijn.
Maar nu weer ontopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tot op heden nog steeds niets gehoord van Noreve.
Ik heb het maandag besteld, maar kon pas de volgende dag digitaal overschrijven.
Het is wel van de Postbank naar degene waar zij bij zitten (geen ABN/Rabo of PB i.i.g.).
Ik ga ze zometeen even een mail sturen om te vragen of ze m'n geld al hebben gekregen.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik geen zwart hoesje heb besteld. Maar lijkt me toch dat ze
terugkoppeling moeten geven wanneer ze het geld hebben (dat zeggen ze op de site).
Nahja, moet toch ook nog wachten tot de afstandsbediening weer op voorraad is bij mp3shop.nl.

Net mailtje over het Noreve hoesje gekregen dat de aanvraag voor het hoesje op 26 juli al naar het attelier is gestuurd en dat de levertijd zo'n 2 weken bedraagd.
Dit betekent dat het voor mij nu nieuw gemaakt wordt. Ik ga er dan ook vanuit dat ze bijvoorbeeld de zwarte op voorraad hebben en andere kleuren standaard. Nahja, dan zie ik deze in iedergeval niet meer voor mijn vakantie, maar dat geeft niets.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 31-07-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag een Gmini 500 40 gig willen kopen, maar ik woon in België en ik weet hier geen winkel dat die hier verkoopt, precies dat ze hier niets willen hebben van archos :(
ik zou dan naar Dixons in Maastricht willen rijden morgen, maar zouden ze die daar op stock hebben? kan ik die mailen of bellen om dit te vragen of hoe moet ik dit doen?
alvast bedankt,

Linus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShuttlePower schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:33:
ik zou graag een Gmini 500 40 gig willen kopen, maar ik woon in België en ik weet hier geen winkel dat die hier verkoopt, precies dat ze hier niets willen hebben van archos :(
ik zou dan naar Dixons in Maastricht willen rijden morgen, maar zouden ze die daar op stock hebben? kan ik die mailen of bellen om dit te vragen of hoe moet ik dit doen?
alvast bedankt,

Linus
Tsja het is toch makkelijk en eenvoudig om te bellen. Je belt ze, je vraagt of ze hem hebben. Zo ja, if ze hem dan achteruit kunnen houden. En dan haal je hem op.
of... Je kan ook online bestellen en het laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ze leveren niet naar België ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
In Maastricht hebben ze er 2:
Dixons
Grote staat 50
6211CX
tel: 0031 43-3210204

Dixons
Brusselse Poort 61
6216CG
tel: 0031 43-3440100

Beide open tot 18:00 uur.
Gewoon bellen en vragen of ze hem nog hebben, zo niet bel je de volgende op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:20:
Auto Gordian Knot? Werkt erg goed hier. Overigens staat er ook een tooltje op je Gmini die handig is voor conversies (AutoGK heeft hem ook nodig dacht ik): VirtualDub. Geen vervanging voor AutoGK, maar als ondersteuning.
Ik krijg na mijn 4 bestanden in de video ts map omte zetten met auto gordian knot en virtual dub
van elk van die 4 bestanden 2 video filmpjes namelijk windows movie en dvd movie welke moet ik er nou neerzetten en hoe moet ik 1 geluid bestandje over al die dingen verdelen:S:S

edit: ook duurde het omzetten erg lang wel een paar uur....
edit: :slepen: jullie je bestanden, muziek en video ook gewoon naar je gmini 500

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nu al drie dagen, de Archos Gmini 500 80 Gig!!! :9

Vorige week donderdag via internet bij Dixons besteld, maandag in huis (lees: werk). :)
Goede service!

Het eerste dat opvalt is het heldere scherm!
Super kwaliteit, zeer scherp en helder.

Voor het gemak toch wat minpuntjes:
- Leest geen losse .SRT bestanden, wat ik toch wel bijzonder wenselijk vind.
- Het opberg zakje is wat magertjes waardoor je meteen verplicht bent om een goede opberg tas aan te schaffen.
- De navigatie gebeurt middels toetsen, was handiger geweest als er bijv. een soort van joystick alá psp op zat.
- Opladen via USB-kabel moet je bestellen, zit er niet standaard bij.
- Het ingebouwde speakertje laat te wensen over. (oordopjes wel weer retestrak geluid)

Voor de rest top apparaat!!

Gisteren meteen mijn Konika Minolta 5D aangesloten, werd meteen herkend en ik kon 1 op 1 de foto's op de Archos bekijken, GEWELDIG!
Nu heb ik dus bijna 50 Gig over om foto's op te slaan. Nix geen gehannes met geheugen kaartjes. 8)

Zelf twijfelde ik eerst tussen een Ipod 40 gig en dit apparaat maar ben uiteindelijk door mede dit topic overgegaan op de Archos en heb echt geen seconde spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:29:
Ik heb 'm nu al drie dagen, de Archos Gmini 500 80 Gig!!! :9

Vorige week donderdag via internet bij Dixons besteld, maandag in huis (lees: werk). :)
Goede service!

Het eerste dat opvalt is het heldere scherm!
Super kwaliteit, zeer scherp en helder.

Voor het gemak toch wat minpuntjes:
- Leest geen losse .SRT bestanden, wat ik toch wel bijzonder wenselijk vind.
- Het opberg zakje is wat magertjes waardoor je meteen verplicht bent om een goede opberg tas aan te schaffen.
- De navigatie gebeurt middels toetsen, was handiger geweest als er bijv. een soort van joystick alá psp op zat.
- Opladen via USB-kabel moet je bestellen, zit er niet standaard bij.
- Het ingebouwde speakertje laat te wensen over. (oordopjes wel weer retestrak geluid)

Voor de rest top apparaat!!

Gisteren meteen mijn Konika Minolta 5D aangesloten, werd meteen herkend en ik kon 1 op 1 de foto's op de Archos bekijken, GEWELDIG!
Nu heb ik dus bijna 50 Gig over om foto's op te slaan. Nix geen gehannes met geheugen kaartjes. 8)

Zelf twijfelde ik eerst tussen een Ipod 40 gig en dit apparaat maar ben uiteindelijk door mede dit topic overgegaan op de Archos en heb echt geen seconde spijt!
Ik heb hem nu al 4 dagen en ben het helemaal met het bovenste eens alleen films erop zetten lukt nog niet zie post hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:51:
[...]

Ik heb hem nu al 4 dagen en ben het helemaal met het bovenste eens alleen films erop zetten lukt nog niet zie post hierboven...
Ik heb voor de zekerheid heel even met de helpdesk van Archos gebelt om te vragen hoe dat nou zit met .SRT bestanden.
Hij: "Srt bestanden???" :Z

Kortom: er is mij aangeraden om PocketDivxencoder te gebruiken en daar zit inderdaad ook de mogelijkheid om ondertiteling bij de DivX te plakken (zoals al reeds eerder vermeld in dit topic). Ben benieuwd!

Edit: het is inderdaad gelukt, nog geen half uurtje per film, wat ik overigens zeer redelijk vind.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 09:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ga het proberen.. :9
edit: het is gelukt! wat een prachtig programma zeker een aanrader! pocketdivxencoder!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je met de PocketDivxencoder converteren direct vanaf een DVD? Of vanaf een DVD die op de harde schijf is gezet met DVD Decrypter?
Kortom, wat kun je er precies mee?

Ik heb al meer dan 100 films op mijn speler gezet met behulp van DVD Decrypter (zet een DVD op je harde schijf en omzeilt de kopieerbeveiliging) en DaVideo van G Data, een programma dat DVD's converteert naar WMA of MPG en nog een paar formaten.
Dat werkt perfect en een film is uiteindelijk tussen de 300 en 700 MB.
Hoe zit dat met PocketDivxencoder? Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Google anders gewoon even, genoeg informatie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:35:
Kun je met de PocketDivxencoder converteren direct vanaf een DVD? Of vanaf een DVD die op de harde schijf is gezet met DVD Decrypter?
Kortom, wat kun je er precies mee?

Ik heb al meer dan 100 films op mijn speler gezet met behulp van DVD Decrypter (zet een DVD op je harde schijf en omzeilt de kopieerbeveiliging) en DaVideo van G Data, een programma dat DVD's converteert naar WMA of MPG en nog een paar formaten.
Dat werkt perfect en een film is uiteindelijk tussen de 300 en 700 MB.
Hoe zit dat met PocketDivxencoder? Ik ben heel benieuwd.
Helaas, dat kan dit proggie niet... :/

Wat ik overigens opmerkelijk vind is dat als ik de oplader in mijn Archos prak, hij spontaan aan springt. Het ledje bij ON blijft altijd branden. Ook als ik 'm uit zet blijft ON branden.
Hebben meer mensen dit of moet ik een stevig gesprek met Dixons aan gaan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 07:47:
[...]

Helaas, dat kan dit proggie niet... :/

Wat ik overigens opmerkelijk vind is dat als ik de oplader in mijn Archos prak, hij spontaan aan springt. Het ledje bij ON blijft altijd branden. Ook als ik 'm uit zet blijft ON branden.
Hebben meer mensen dit of moet ik een stevig gesprek met Dixons aan gaan? >:)
dat heb ik ook ja, geen idee of dat zo hoort. Blijft natuurlijk wel een beetje vaag dat je dan eraan moet denken om hem weer uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Heb maar eens een keer een review geschreven: http://tweakers.net/productsurvey/survey/2932

Stond er nog geen op van de Gmini 500. Bij deze, was wel leuk om eens te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
shaggy8675 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:35:
Heb maar eens een keer een review geschreven: http://tweakers.net/productsurvey/survey/2932

Stond er nog geen op van de Gmini 500. Bij deze, was wel leuk om eens te doen :)
De resolutie van het scherm is 480x272, geen 720x480.
Dat is het maximale wat die kan afspelen, wat volgens mij via de tv-out wel weer kan.
Maar het scherm zelf is in iedergeval "maar" 480x272 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

-DG- schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:47:
[...]

De resolutie van het scherm is 480x272, geen 720x480.
Dat is het maximale wat die kan afspelen, wat volgens mij via de tv-out wel weer kan.
Maar het scherm zelf is in iedergeval "maar" 480x272 :) .
Foutje hehe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een een paar weken terug zo archos Gmini 500 gekocht maarre zo handig als ik ben heb ik hem in de badkamer op de grond laten vallen en nu doet hij letterlijk niks meer. hij gaat aan en zegt dan zo iets van dat hij de harddisk hard drive niet kan lezen. en hij kan ook niet meer formatteren en de computer herkent hem niet meer. maar nu zat ik te denken dat ik er dan maar een andere harddisk in laat zetten. de vraag is alleen of hij het dan gewoon doet en of de hard disk /drive die er nu in zit niet beveiligd is? :? en of iemand mischien al een x de hard disk/drive heeft verwisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:02:
Ik heb ff een een paar weken terug zo archos Gmini 500 gekocht maarre zo handig als ik ben heb ik hem in de badkamer op de grond laten vallen en nu doet hij letterlijk niks meer. hij gaat aan en zegt dan zo iets van dat hij de harddisk hard drive niet kan lezen. en hij kan ook niet meer formatteren en de computer herkent hem niet meer. maar nu zat ik te denken dat ik er dan maar een andere harddisk in laat zetten. de vraag is alleen of hij het dan gewoon doet en of de hard disk /drive die er nu in zit niet beveiligd is? :? en of iemand mischien al een x de hard disk/drive heeft verwisseld?
Laat hem gewoon gratis repareren, je hebt toch nog garantie. Zolang er niks te zien is aan je archos, als ie gewoon nog in goede staat is, moet je gewoon even langs dichtsbijzijnde Dixons winkel gaan. Alleen als je hem daar of op "www.dixons.nl" gekocht heb natuurlijk. Zij vullen een formulier voor je in, zonder te vragen waarom ie het niet meer doet. Dan sturen ze het op naar Archos (fabriek), dan heb je 'm in ongeveer 3 weken weer terug (iig in mijn geval toen mn beeldscherm opeens wit bleef nadat iemand er per ongeluk op was gaan zitten :/)
Het lijkt me dat dan alles goed komt, je kan het iig proberen.

Dit was niet helemaal het antwoord op je vraag :P
Maar misschien heb ik je op ander idee gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je hebt geen garantie als je hem laat vallen. Als je zelf schade toebrengen aan een apparaat ben je je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu de standaard kabel om de Archos op de TV aan te sluiten. Maar zijn hier ook langere en betere kabels voor te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zullen vast wel verlengkabels zijn die je kunt gebruiken. Of er andere kabels werken weet ik niet. Ik denk van wel, maar ik zou het niet met zekerheid durven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:26:
Je hebt geen garantie als je hem laat vallen. Als je zelf schade toebrengen aan een apparaat ben je je garantie kwijt.
Als ze er niet naar vragen? waarom niet dan
en al zouden ze het vragen..
- ten eerste: dixons boeit het niks: het kost hun geen geld, archos repareert gratis
- ten tweede: je kan altijd iets anders verzinnen
als het apparaat gewoon in goede staat is; kan niemand je iets maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:10:
[...]

Als ze er niet naar vragen? waarom niet dan
en al zouden ze het vragen..
- ten eerste: dixons boeit het niks: het kost hun geen geld, archos repareert gratis
- ten tweede: je kan altijd iets anders verzinnen
als het apparaat gewoon in goede staat is; kan niemand je iets maken
Ze hebben wel manieren om er achter te komen dat hij is gevallen. Het heeft ook niks met Dixons te maken, maar met Archos, die stuur de speler terug, rekent onderzoekskosten, en die verhaalt Dixons terug op jou.
Iets anders verzinnen is gewoon fraude plegen.

Tuurlijk heb je de kans dat ze er niet moeilijk over doen en hem gewoon repareren. Maar als de hdd kapot is neem ik aan dat ze hem eerst onderzoeken op wat voor schade het precies is voordat ze hem repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik heb een muziek DVD omgezet naar AVI. Het afspelen op de Gmini 500 80Gig is geen probleem. Mijn vraag is: Kan ik deze nu ook afspelen zonder beeld? Ik gebruik em op mijn werk en hoef daar dus geen beeld bij te hebben. Geluid is meer als voldoende! Ik kan op het knopje TV/LCD drukken en dan gaat het scherm uit, maar dan gaat er een rood led-je branden... Bij het afspelen van een MP3, schakelt het scherm zich wel automatisch uit.
Iemand een oplossing hiervoor? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

ToolRules schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:30:
Ik heb een muziek DVD omgezet naar AVI. Het afspelen op de Gmini 500 80Gig is geen probleem. Mijn vraag is: Kan ik deze nu ook afspelen zonder beeld? Ik gebruik em op mijn werk en hoef daar dus geen beeld bij te hebben. Geluid is meer als voldoende! Ik kan op het knopje TV/LCD drukken en dan gaat het scherm uit, maar dan gaat er een rood led-je branden... Bij het afspelen van een MP3, schakelt het scherm zich wel automatisch uit.
Dat "probleempje" heb ik idd ook. En weet ook nog geen andere oplosing...

Iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Weet iemand of er een ook dergelijke gadget is die wel ondertitels ondersteunt en ook een breedbeeldscherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ToolRules schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:30:
Ik ken het apparaatje niet, maar bij een TV kun je gewoon het contrast en de helderheid omlaag zetten en dan zie je ook niks. Is dat een optie? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

De mogelijkheid om zoals bij de I-pod een usb apparaatje aan te suiten dat je muziek uitzend op je autoradio. Er is wel een cassette uitvoering, maar wie heeft er hedendaags nog een cassette in de auto...
zo'n FM-zendertje werk niet via usb maar gewoon via de line-out/koptelefoonuitgang. Hetzelfde apparaatje kun je dus prima bij de Archos gebruiken. Ze bestaan trouwens al jaren, al lang voor dat de ipod bestond.

[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 08-08-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

j-w schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:24:
Weet iemand of er een ook dergelijke gadget is die wel ondertitels ondersteunt en ook een breedbeeldscherm heeft.
Met een programma als PocketDivxencoder kun je ook gewoon de ondertitel in het filmbestand bakken.
Als je dat te ingewikkeld of te veel moeite vindt: De Cowon A2, bijvoorbeeld, ondersteunt wel aparte ondertitels, om je vraag te beantwoorden. Is wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
j-w schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:28:
[...]

[...]

zo'n FM-zendertje werk niet via usb maar gewoon via de line-out/koptelefoonuitgang. Hetzelfde apparaatje kun je dus prima bij de Archos gebruiken. Ze bestaan trouwens al jaren, al lang voor dat de ipod bestond.
Ik heb een autoradio waar ik door middel van een tulpstekker elke willekeurige MP3 speler aan kan koppelen. Autoradio op AUX zetten en je speelt je muziek probleemloos af!
Voorwaarde: autoradio met een Line In...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
The_Eagle schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:27:
[...]

Ik ken het apparaatje niet, maar bij een TV kun je gewoon het contrast en de helderheid omlaag zetten en dan zie je ook niks. Is dat een optie? :)
Een optie is het niet, tgaat vooral om het besparen van de accu. Heb namelijk niet zoveel zin om die elke 6 uur op te gaan laden omdat het schermpje voor noppes aan staat...
Kweet trouwens ook niet indien het scherm uit te schakelen is, hoelang je dan met een volle accu kan tov het afspelen van alleen maar MP3 muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ToolRules schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:47:
[...]

Een optie is het niet, tgaat vooral om het besparen van de accu. Heb namelijk niet zoveel zin om die elke 6 uur op te gaan laden omdat het schermpje voor noppes aan staat...
Kweet trouwens ook niet indien het scherm uit te schakelen is, hoelang je dan met een volle accu kan tov het afspelen van alleen maar MP3 muziek...
In de specs staat gewoon hoe lang een volle batterij meegaat. Archos geeft vaak wel een goede indicatie. Puur mp3 afspelen en niks skippen maakt wel dat hij de batterijduur ongeveer haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb straks de Gmini 500 (80gig) gehaald..

Kom ik erachter dat hij niet eens in staat is om de filmpjes van mijn Canon S3 IS af te spelen!! :(

Dit zijn gewoon MJPG files... Al zo oud als de steentijd....

Iemand een idee om dit op te lossen???

Anders gaat ie morgen nog terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Michali schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:48:
Kan wel. Je kunt er ook DivX en XviD mee kijken. Je moet alleen wel het geluid naar MP3 formaat omzetten, maar dat is zo gedaan. De extensie maakt geen reet uit overigens. avi bestanden hebben meestal een mpeg 4 codering.
Des te vreemder dat hij de filmpjes van canon niet aankan... :( Volgens mij bestaat MJPG toch al langer dan een paar jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 10-08-2006 08:20 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja en? Hij ondersteund het gewoon niet, het maakt echt niet uit hoe lang de codec al bestaat hoor :P MJPG is geen populair formaat, er zijn maar weinig spelers die dit ondersteunen. Het is logisch dat fabrikanten gaan voor populaire codecs. Je had trouwens ook gewoon naar de ondersteunde formaten kunnen kijken en kunnen zien dat MJPG niet ondersteund wordt.

Edit: Even wat bugs uit de TS gefix0red en wat links toegevoegd :)

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 10-08-2006 09:05 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Lijkt me toch dat Canon niet achtelijk is... Beter gezegd: dat Archos niet achtelijk is. Ze positioneren deze gadget op de markt voor mensen die mobiel hun audio/video mee willen nemen EN hun camera leeg willen trekken.. Kennelijk niet dus en is het inderdaad nog een volkomen onvolwassen product.

Hoeveel mensen hebben een Canon camera denk je? Wat voor een logica zie jij dan in het niet ondersteunen van een nog steeds veelgebruikte codec? Dus een beetje bullshit wat je aan het verkondigen bent.
RoD schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 08:58:
Ja en? Hij ondersteund het gewoon niet, het maakt echt niet uit hoe lang de codec al bestaat hoor :P MJPG is geen populair formaat, er zijn maar weinig spelers die dit ondersteunen. Het is logisch dat fabrikanten gaan voor populaire codecs. Je had trouwens ook gewoon naar de ondersteunde formaten kunnen kijken en kunnen zien dat MJPG niet ondersteund wordt.

Edit: Even wat bugs uit de TS gefix0red en wat links toegevoegd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 10-08-2006 11:37 ]

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Weinig bullshit. Bij portable video denk ik persoonlijk aan aan een serie of film in DivX-formaat of vergelijkbaar, niet aan een vakantiefilmpje van een paar minuten, gemaakt met een digitale camera. De USB-host is ook in de eerste plaats bedoeld om foto's over te zetten en te bekijken, niet voor video. Het zou leuk voor jou zijn als hij het kon afspelen, maar weinig mensen zullen het verder als een gemis zien.

MJPG is ook gewoon een inefficient formaat, dus niemand zal daar z'n media naar converten. Weinig reden voor Archos om het te ondersteunen dus.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

MPmad schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:10:
Weinig bullshit. Bij portable video denk ik persoonlijk aan aan een serie of film in DivX-formaat of vergelijkbaar, niet aan een vakantiefilmpje van een paar minuten, gemaakt met een digitale camera. De USB-host is ook in de eerste plaats bedoeld om foto's over te zetten en te bekijken, niet voor video. Het zou leuk voor jou zijn als hij het kon afspelen, maar weinig mensen zullen het verder als een gemis zien.

MJPG is ook gewoon een inefficient formaat, dus niemand zal daar z'n media naar converten. Weinig reden voor Archos om het te ondersteunen dus.
Volgens mij heb je het toch niet helemaal goed gelezen. 1 van de kenmerken (en waar mee geadverteerd) wordt is het feit dat een digitale camera direct gekoppeld kan worden. Het heeft niets met converteren NAAR te maken. MJPG is zo'n simpel formaat dat het gemakkelijk ondersteund zou kunnen worden. Dit zou de 500 enorm veel waardevoller maken.

Dat het inneficient is zal wel maar Canon kiest er bij zijn nieuwste camera's wel voor. Niet zo gek dus dat een apparaat ook gericht op het gebruik i.c.m. een digitale camera ook die formaten zou ondersteunen.

En filmpjes van een paar minuten zal wel meevallen... Bijv. de S3 IS heeft dusdanige goede kwaliteit dat het echt wel wat meer als enkele minuten zal zijn. Je moet deze niet vergelijken met een axxx...

Maar goed, belangrijkste doel voor mij is de foto's van van cam kunnen aftrekken...

Maar ik zie dat deze apparaten nog steeds in de kinderschoenen staan dus misschien verwacht ik er nog teveel van...

[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 10-08-2006 13:46 ]

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Met converten bedoelde ik ook het thuis converten van een DVD naar een bepaald formaat. Dat soort video zal veruit het meest op de Gmini afgespeeld worden. Aangezien niemand z'n films naar MJPG zal converten, was de nood voor Archos kennelijk niet zo hoog om het te ondersteunen.

Volgens jou een gemiste kans, maar ik denk dat er verder vrijwel niemand mee zal zitten.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Okay, maar het lijkt me logisch dat mensen als ze hun camera leegtrekken ook graag hun creaties willen bewonderen.

En converten gaat inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat zullen ze zeker wel willen ja, maar je kunt altijd wel features toe blijven voegen. Deze speler heeft al veel features voor wat hij moet kosten. Op dit gebied zul je ook altijd incompatibiliteit tegenkomen. Er is nog geen enkele speler die perfect is, en die zal ook nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat klopt ja... In ieder geval eruuug handig om 80 gig bij je hebben tijdens je vakantie en de mogelijkheid om eigengekozen films te kijken i.p.v het standaard vliegtuig spul... Alhoewel, 't is maar de vraag of de Archos nog mee het vliegtuig mee mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik geloof het niet nee. Maargoed, dat komt wel weer. Jammer voor diegenen die met de Gmini op vakantie willen, want daarvoor is ie wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

RoD schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:07:
Ik geloof het niet nee. Maargoed, dat komt wel weer. Jammer voor diegenen die met de Gmini op vakantie willen, want daarvoor is ie wel ideaal.
volgens mij mag je -zolang je niet van de UK naar de USA vliegt-, vooorlopig, nog gewoon electronica meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja precies.... hopelijk veranderd er inderdaad niets met het vliegen van schiphol naar de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op zich een manier gevonden om het beeldscherm uit te schakelen tijdens het afspelen.
Je kunt namelijk het filmpje aanzetten en kiezen om om te schakelen naar TV output (het knopje indrukken dus). Hierdoor kun je wel spoelen enz enz en spaar je dus accu :-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kost tv out modus geen extra stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Archos heeft 2 nieuwe spelers. De Archos 404 en de 604. Lijken me geupdate versies van de Gmini 500 en de AV500. Leuke specs. Zie hier
Waardige opvolgers lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
Ik gebruik PocketDivxEncoder om DVD's (vooral muziek DVD's) om te zetten naar AVI en zodoende af te kunnen spelen op mijn 500. Nu kan ik de ene DVD wel makkelijk omzetten en de andere DVD lukt me totaal niet?!? Wat zou hier de reden van kunnen zijn en hoe kan ik dit omzeilen dat ik toch elke DVD op mijn 500 kan plaatsen? Ik kies altijd het (eerst grote) VOB bestand (groter dan 1 Gig)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

RoD schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:58:
Archos heeft 2 nieuwe spelers. De Archos 404 en de 604. Lijken me geupdate versies van de Gmini 500 en de AV500. Leuke specs. Zie hier
Waardige opvolgers lijkt me :)
Ik zou het niet kunnen zeggen... Ik versta geen frans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Oh, ik vind woorden zoals "wifi" en "camcorder" niet echt moeilijk naar het Nederlands te vertalen ;) Specs zijn ook gewoon te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Lolbroek.... :)

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:56
Sinds gisteren heb ik hem ook binnen.

Vind het een top apparaatje, aangezien ik vaak weg ben voor mijn werk
naar het buitenland zal dit voor de nodige afleiding zorgen.

Een aantal mensen hoorde ik over de batterij tijd.
Zelf heb ik op e-bay een 5200mah batterij besteld.
Hierdoor zou je 2,5 keer langer er mee moeten kunnen rondlopen
in vergelijking met de originele batterij. En dat voor 32 euro.

Als er intresse voor is laat ik nog wel even weten hoe de batterij bevalt.

Verwijderd

sideburn schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:16:

Klinkt interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

sideburn schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:16:

Ja, ik heb interesse, heb je een linkje???

Ik vind het trouwens erg jammer dat iedereen die iets zegt over de batterijduur, er niet bij vermeld hoe hoog het contrast staat van de LCD. Dit is n.l. van doorslaggevend belang voor de batterijduur. Ik vermoed n.l. dat die 4 a 5 uur spelen van een film alleen gehaald wordt op de laagste contrast stand.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
En hoe lang gaat die batterij dan mee op z'n hoogste stand bij video's?
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast