Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Dat vraag ik me dus af.... Ik heb het ding nog niet lang genoeg om dat te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:56
Dit is de link :

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=140019685795

Hij is gisteren opgestuurd dus als ik hem binnen heb zal ik het wel
even testen en jullie laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb hem zojuist ook maar besteld. Ik ga binnenkort op vakantie en een beetje extra levensduur is nooit weg... Maar ik ben wel benieuwd wanneer je hem krijgt dus het zou prettig zijn als je iets liet weten! :)

edit>> vandaag al een een bevestiging gehad dat de batterij geshipped is... Dat is erg snel!! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Darth Malak op 19-08-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
voor de batterij zou 3 tot 9 dagen levertijd zijn,
dus ik verwacht hem begin volgende week binnen te hebben.
(hoop ik ook, anders ben ik net met vakantie)

Laat het dan wel even weten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik ben net terug van mijn 2 weken vakantie. Kreeg mijn Noreve hoesje niet binnen voordat ik weg ging, maar dit lag aan het feit dat deze dus speciaal gemaakt moest worden. Nahja, ging er ook niet van uit eigenlijk.
Moet wel zeggen dat de post niet echt zachtzinnig is, maar gelukkig geen beschadigingen gevonden.
Perfect hoesje:
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g59/arunia/DSC00249.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g59/arunia/DSC00251.jpg
Alleen had ik verwacht dat er een riem clip op zou zitten, wat bij dit hoesje dan weer niet het geval is. Er zit een standaard op waarmee je hem overeind kan zetten:
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g59/arunia/DSC00250.jpg

Al met al ben ik er heel blij mee.
Het is overigens de beige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat was nu uiteindelijk dan de levertijd. Dus van het moment van bestellen/betalen tot het moment van leveren?? Leuk hoesje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
2 weken.
Dit werd mij ook verteld over de mail aangezien deze speciaal gemaakt moest worden.
Zwart zullen ze redelijk op voorraad hebben, maar de andere kleuren daarentegen niet.

Overigens zijn alle lichte kleuren redelijk "besmettelijk", dus worden snel vuil.

Nu zit ik verder te lezen en heb ik het idee dat de vraag niet voor mij was, maar zo niet dan toch. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 21-08-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb mijn hoesje toch al bijna een jaar en nog geen vlekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Arunia schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:10:
2 weken.
Dit werd mij ook verteld over de mail aangezien deze speciaal gemaakt moest worden.
Zwart zullen ze redelijk op voorraad hebben, maar de andere kleuren daarentegen niet.

Overigens zijn alle lichte kleuren redelijk "besmettelijk", dus worden snel vuil.

Nu zit ik verder te lezen en heb ik het idee dat de vraag niet voor mij was, maar zo niet dan toch. :+
Jawel, de vraag was voor jou! :) Thx voor de info... nu ff terugzoeken naar de url, ga ik een zwarte bestellen!

Edit>> nu vraag ik me af of die hoesjes ook geschikt zijn voor de 80 gig versie MET een 5200 mha battery... iemand ervaring daarmee?

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 21-08-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
psst:
www.noreve.nl

Als de 80GB versie met accu niet dikker is dan de standaard 40 of 80Gb versie, dan past die wel.
Ik weet wel dat de 30GB versie minder dik is.
Een milimeter of 2 zou denk ik nog wel moeten passen, maar ja. Zeker weten doe ik het niet. Zit niet erg veel rekvermogen in. Anders kun je ze even mailen om te vragen hoe en wat. Misschien kunnen ze wel regelen dat hij ietsjes groter wordt gemaakt zodat de Gmini 80GB met dikke accu er wel in past. Vragen kan altijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 21-08-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien_psi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
oke .... ik heb het ding gekocht ... heerlijk ... en tot mijn verbazing moest ik naar de dixons voor de laagste prijs........ hij is zo ....fijn..... en mijn collega's zijn te jaloers.

ik heb ook bij NewMP3technology een hoop meuk besteld...
2 extra accu's (voor die lange vluchten met je schoonouders)
fm zendertje met jack voor in de auto (daar is nl geen aansluiting voor) ben benieuwd naar de kwaliteit.
usb naar dc ladertje
hoesje..... ik ben niet zo tevreden met het hoesje (net iets te losjes) en neig nu toch nog die van noreve te kopen .... die voldoet nl aan alles..... behalve dat hij geen riemclip heeft ... AAAARCH!! 8)7 "why? oh cruel world!!!"
ik weet nu niet meer welke de betere is.
heeft iemand de archos afstandsbediening geprobeert?

"For every task, There's a perfect tool." - Jihl Nabaat, FFXIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Je bedoeld deze afstandsbediening?
Afbeeldingslocatie: http://getyourtech.biz/images/archos%20gmini%20remote.jpg

Dat schijnt niet echt een goed ding te zijn met bovendien snel kabelbreuk. Ik ken iemand die hem heeft en die past ook op mijn mp3 speler (gmini 220) en ik vond de knoppen ook niet van al te beste kwaliteit.
Ik denk niet dat het zijn geld waard is. :)
Zijn er nou dan hoesjes die zo stevig zijn als die Nerovo's alleen dan wel met een riemclip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb in dit topic goede dingen gelezen over deze van NewMP3technology.

Bij Noreve en Covertec viel me sowieso op dat ze bij PMP's (Archos AV500/Gmini, Cowon A2, Creative Zen Vision) geen riemclip meer hebben. Wellicht dat de druk op het hoesje te groot bij zulke modellen en er daarom geen riemclip bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De AB geeft inderdaad snel een kabelbreuk (zelf ook last van gehad). Verder is het gewoon plastic rommel wat opzich zn werk wel doet. Als je echt niet zonder kunt doe je er goed aan om er eentje te bestellen, maar verwacht geen kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb de A/B ook en tot zover geen problemen nog. Maar ja, wat wil je als je hem net 2 weken hebt.
Ikzelf vond dat ik hem nodig had omdat ik absoluut geen zin heb om iedere keer de speler uit m'n jaszak te halen. Daarnaast op vakantie heeft de Archos dmv deze bediening en een cassette bandje (zo een met een draad eraan) aan mijn autoradio gehangen. Ideaal!
Ik zal wel zien hoe snel ik kabelbreuk krijg, denk dat mijn schoonvader het ook wel weer kan repareren mits buiten de garantie en aan de kant van de A/B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien_psi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Oke ... AB is dus van de baan. nu moet ik beslissen of ik zonder die riembevestiging kan leven....
Aangezien de besturing niet toegankelijk is als het hoesje dicht is zou het denk ik geen kwaad kunnen dat hij dan ook niet aan je riem hangt......

\edit
toch maar besteld... even afwachten of het wat is
\edit

[ Voor 11% gewijzigd door Damien_psi op 22-08-2006 14:29 ]

"For every task, There's a perfect tool." - Jihl Nabaat, FFXIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

sideburn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:42:
voor de batterij zou 3 tot 9 dagen levertijd zijn,
dus ik verwacht hem begin volgende week binnen te hebben.
(hoop ik ook, anders ben ik net met vakantie)

Laat het dan wel even weten,
Gisteren een mail gehad van e-bay dat het item verwijderd is omdat deze in strijd was met verschillende richtlijnen van e-bay... Maar afvragen of we nog iets zien van dat betaalde geld... :( Ook al heeft hij een mail gestuurd dat de accut verstuurd is... maar ja, wat zegt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zeer tevreden met m'n gmini :P

En net ook maar zo'n hoes/tasje besteld.
(sorry guido :D )

Alleen jammer dat WMV niet altijd ondersteund wordt... en dat de divxencoder het niet kan omzetten.

Maarja, verder zeer tevreden.

Beeld 9/10
Geluid 7/10 (met boxen of koptelefoon 8/10)
Bedieningsgemak 8/10
Kleine extra's 8/10 (bijv. wallpaper mogelijkheid, font instellingen, "themes" e.d.)

_/-\o_

Alleen jammer dat er nu net een opvolger uit is...die 604.
Nouja... volgend jaar weer belastingteruggave :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De 604 zal aanzienlijk steviger geprijsd zijn en met dit soort gadgets is er nooit een goed moment om ze te kopen. Gewoon de maanden erna niet na opvolgers/prijzen kijjken! :)

edit>>>damn... gmini 500 80 gig via dixons.nl voor 299,== hmm... 68,= euro in 2 weken is wel erg veel... ik ga hem maar eens terugbrengen naar dixons en ze confronteren met dit verschil.

[ Voor 35% gewijzigd door Darth Malak op 23-08-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Stevig geprijsd? Nee hoor, dat valt erg mee. De nieuwe PMP's van Archos zijn erg scherp geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
Darth Malak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:30:
De 604 zal aanzienlijk steviger geprijsd zijn en met dit soort gadgets is er nooit een goed moment om ze te kopen. Gewoon de maanden erna niet na opvolgers/prijzen kijjken! :)

edit>>>damn... gmini 500 80 gig via dixons.nl voor 299,== hmm... 68,= euro in 2 weken is wel erg veel... ik ga hem maar eens terugbrengen naar dixons en ze confronteren met dit verschil.
Gister is de de postbode geweest om hem af te geven, was niet thuis dus zal hem vandaag
ophalen.

Zal dixons ook eens bellen, dit is wel erg snel afgeprijsd. En nu zijn de 80gb en de 40gb even duur ???

[ Voor 17% gewijzigd door sideburn948 op 23-08-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Vind het ook geen stijl dat ie nu ineens voor 299 euro verkrijgbaar is... Gewoon schandalig... Hier maak je geen vrienden mee... Hou ons aub op de hoogte als je terug naar Dixons geweest bent, kunnen we allemaal het verschil in eurootjes terug eisen mocht je succes hebben daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
En er staat nog niks op de site van Archos. Ik was een aantal maanden geleden, toen er nog alleen maar een 40GB versie was, bij Dixons. Toen vroeg ik of het ook mogelijk was om de HD te verwisselen (niet dat zo'n dixons verkoper dat kan weten tuurlijk :P ) en toen zei die dat hij het ook niet wist, maar even later kwam de 80GB versie. >:)
Volgens mij zijn ze gewoon door mij op het idee gekomen om er een grotere HD in te gooien die niet door Archos erin gezet is en wel gewoon blijkt te werken.
Ja bedank me maar hoor. :+ :+

Blijft een super mooie prijs voor zo'n speler met zoveel ruimte.
Die ga ik binnenkort zeker bestellen. _/-\o_

Iemand die al heeft getest hoelang die precies met films doet als het beeldscherm op volledige sterkte staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ToolRules schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:32:
Vind het ook geen stijl dat ie nu ineens voor 299 euro verkrijgbaar is... Gewoon schandalig... Hier maak je geen vrienden mee... Hou ons aub op de hoogte als je terug naar Dixons geweest bent, kunnen we allemaal het verschil in eurootjes terug eisen mocht je succes hebben daar!
Gewoon een aanbieding lijkt me. Sja, dan kun je nogal eens achter het net vissen. Daar kunnen zij ook niet veel aan doen lijkt me, dan kun je nooit eens iets in de aanbieding gooien.

Het is wel een geweldige prijs voor een speler met 80GB. Dat maakt hem nu ook bijzonder geschikt als imagetank voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
RoD schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:08:
[...]

Gewoon een aanbieding lijkt me. Sja, dan kun je nogal eens achter het net vissen. Daar kunnen zij ook niet veel aan doen lijkt me, dan kun je nooit eens iets in de aanbieding gooien.

Het is wel een geweldige prijs voor een speler met 80GB. Dat maakt hem nu ook bijzonder geschikt als imagetank voor foto's.
Ja het is idd een aanbieding, maar 3 weken geleden was het ook al een aanbieding! Hij was via de webwinkel 20 euro goedkoper dan in de winkel, en nu doen ze er nog een keer 50 euro af...
Khoop dat ze dit ook onredelijk vinden voor diegenen die hem in de laatste 3 weken gekocht hebben zodat wij deze 50 euro ook terug kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ToolRules schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:44:
[...]

Ja het is idd een aanbieding, maar 3 weken geleden was het ook al een aanbieding! Hij was via de webwinkel 20 euro goedkoper dan in de winkel, en nu doen ze er nog een keer 50 euro af...
En dat is verboden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
Verboden is het niet, netjes is iets anders...
Trouwens als jij bij bv. Hema wat koopt en de week daarna gooien ze het in de aanbieding, krijg je wel mooi het verschil in eurootjes terugbetaald... zou ook netjes zijn van Dixons als ze dit zouden doen... Ik weet het, tblijft een mooie speler, ook voor 350 euro... daar zal je me niet over horen...
Kwil niet moeilijk doen over die 50 euro, maar als ik ze 'terug' kan krijgen ga ik dat wel proberen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
Kun je op de Gmini 500 nu foto's bekijken terwijl je naar muziek luistert? En kun je kiezen uit verschillende transitions als je een slideshow bekijkt? Duurt het lang voordat hij een grote foto opent? (zoals op mijn oude Gmini 400) Alvast bedankt voor de antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ToolRules schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:04:
[...]

Verboden is het niet, netjes is iets anders...
Trouwens als jij bij bv. Hema wat koopt en de week daarna gooien ze het in de aanbieding, krijg je wel mooi het verschil in eurootjes terugbetaald... zou ook netjes zijn van Dixons als ze dit zouden doen... Ik weet het, tblijft een mooie speler, ook voor 350 euro... daar zal je me niet over horen...
Kwil niet moeilijk doen over die 50 euro, maar als ik ze 'terug' kan krijgen ga ik dat wel proberen... :P
Tsja, netjes.. dat is het wel ja. Maar imo hoeven ze dat absoluut niet te doen. Een aanbieding komt nou eenmaal op een bepaald moment, dus er zullen altijd mensen zijn die dan "teveel" betaald hebben. Maargoed, dit gaat wel erg offtopic zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
Vandaag contact gehad met de dixons.

Had zelf de 40 gb versie in de winkel gehaald voor 299,-
Vond die 68 euro extra net te veel van het goede.

Na het bellen met het filiaal en de klachtenlijn, kwamen ze met
een top actie. _/-\o_
Ik had dit zelf niet verwacht maar als je zo een aanbieding ziet
3 werkdagen na dat je hem gekocht hebt krijg je toch altijd een gevoel van heb ik dat nou weer. |:(

Maar zonder kosten (en omdat ik op vakantie ga maandag) hebben ze hem kosteloos
in de winkel omgeruild voor de 80 gb versie. Andere optie was terugbrengen geld terugkrijgen
en dan op internet een nieuwe bestellen.

Vandaag ook de 5200 Mah batterij opgehaald die is aan het opladen. Zodra hij vol is zal ik
wel kijken hoelang hij meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Cinner schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:17:
Kun je op de Gmini 500 nu foto's bekijken terwijl je naar muziek luistert? En kun je kiezen uit verschillende transitions als je een slideshow bekijkt? Duurt het lang voordat hij een grote foto opent? (zoals op mijn oude Gmini 400) Alvast bedankt voor de antwoorden ;)
Nee op de eerste vraag en nee op de andere vraag. Geen transitions en geen muziek tijdens foto's... :( Erg teleurstellend moet ik zeggen..

En ja, het duurt lang voordat hij een foto opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als je ze resized dan valt het erg mee. Grote foto's duren wel lang om te openen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
Hmm, dan begint die nieuwe 604 er steeds beter uit te zien. Thanks voor de antwoorden!

• sideburn948
sideburn schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:53:
Vandaag ook de 5200 Mah batterij opgehaald die is aan het opladen. Zodra hij vol is zal ik
wel kijken hoelang hij meegaat.
Tijd voor batterij : Video, met contrast van het scherm op 2 (diverse films) 8 uur en 30 minuten

Niet verkeerd en voldoende voor mij (met de originele batterij kan ik meer dan 12 uur video kijken)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

RoD schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:37:
Als je ze resized dan valt het erg mee. Grote foto's duren wel lang om te openen ja.
Hoe resize je ze op je Archos?? Oftewel, meestal zullen de foto's dus de gewone grootte hebben als je ze van je camera aftrekt...Ik neem aan dat niemand ze gaat resizen zodat ze er op je TV bagger uitzien.

edit>> van Dixons hoef je in ieder geval niks te verwachten. Wat een ballentoko... Probeer mij eens glashelder uit te leggen hoe het aan de klant te verkopen is dat er 68 euro verschil zit in 1 en hetzelfde product bij Dixons.. Webwinkel of geen webwinkel.. Die toko hier doet in ieder geval niks voor me. Meteen de laatste aanschaf bij Dixons geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door Darth Malak op 24-08-2006 17:16 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een tv heeft een lage resolutie, 720x576 geloof ik. Dus groter heeft al geen zin. Op de Archos resizen kan inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
RoD schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:37:
En hoe lang duurt het om een 16 KB bmp te openen? Ik ben namelijk bezig om een progje te maken die een txt bestand converteert naar een x aantal bmp bestanden, die kunnen dan met de foto viewer als ebook geopend worden...

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
16KB stelt helemaal niets voor. Bij mij opent hij mijn eos350d foto's redelijk snel (á 3,5MB).
Denk tussen de 1 en 3 seconden.
Bij 16KB is dat dus niet meer noemenswaardig. Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat de HDD regelmatig stopt, dus dat is eigenlijk de langste tijd die je moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

RoD schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:58:
Een tv heeft een lage resolutie, 720x576 geloof ik. Dus groter heeft al geen zin. Op de Archos resizen kan inderdaad niet.
Tuurlijk wel... Je hangt je Archos toch ook aan andere PC's om bij familie e.d. foto's te laten zien of ze daar achter te laten. Dat doe je toch niet in een zwaar matige kwaliteit.

In vergelijking: mijn Canon S3 IS is VEEL sneller met het openen van de originele foto's en bij Canon zijn ze er wel in geslaagd om transitions op te nemen in de software. Iets wat Archos kennelijk vergeten is...

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 25-08-2006 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met dit Beestje icm MacosX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Bij de specificaties staat dat er minimaal een G3 met Mac OS v10.2.4 benodigd is, dus dat gaat wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Darth Malak schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:01:
[...]

Tuurlijk wel... Je hangt je Archos toch ook aan andere PC's om bij familie e.d. foto's te laten zien of ze daar achter te laten. Dat doe je toch niet in een zwaar matige kwaliteit.

In vergelijking: mijn Canon S3 IS is VEEL sneller met het openen van de originele foto's en bij Canon zijn ze er wel in geslaagd om transitions op te nemen in de software. Iets wat Archos kennelijk vergeten is...
Jij had het over tv, nu heb je het ineens over de pc. Als je ze op de tv wilt laten zien, zou ik ze resizen. Als je ze op de pc wilt laten zien, laat ze dan voor wat ze zijn, want dan maakt het ook niet uit of het lang duurt om ze te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Laat maar, volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal..

Anyway, zojuist mijn bootleg 5200mha batterij opgehaald van het postkantoor. Rechtstreeks uit Honk Kong. Duidelijk immitate met een zilveren achterkant. Hij is nu aan het opladen. Hopelijk lijdt deze niet aan spontaan ontploffingsgevaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
Darth Malak schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:23:
Laat maar, volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal..

Anyway, zojuist mijn bootleg 5200mha batterij opgehaald van het postkantoor. Rechtstreeks uit Honk Kong. Duidelijk immitate met een zilveren achterkant. Hij is nu aan het opladen. Hopelijk lijdt deze niet aan spontaan ontploffingsgevaar. ;)
Hij doet het lekker hoor, nu weer opgeladen en haal de 10 uur video,

Laat even weten hoeveel je haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb hem zojuist 2x een 2 uur film laten spelen. Hij is nu met een 3 uur film bezig.

Na de 2 films was er 1 blokje verdwenen. Maar volgens mij halen dit soort accu's pas hun maximale rendement na een keer of 3 volledig laden dus ga ik het volgende week nog een keer proberen.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Vraag me trouwens af wat de prijs is van de officiele 5200 mha Archos batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Darth Malak schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:47:

Na de 2 films was er 1 blokje verdwenen. Maar volgens mij halen dit soort accu's pas hun maximale rendement na een keer of 3 volledig laden dus ga ik het volgende week nog een keer proberen.
Dat klopt.
Maar dat klinkt erg goed zeg :o Wat een capaciteit. Ga(an) je/jullie audio ook nog testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
Audio testen wordt een langdurige zaak :) maar neem hem mee op vakantie
dus laat dan nog wel even weten hoe het beviel.

Archos zelf heeft alleen een triple battery en die kost 149 euro 8)

Vond dit zelf een betere optie,

Hij is trouwens weer te krijgen op e-bay ( http://stores.ebay.nl/SINO-BATTERY )
moet zeggen voor die 32 euro ben ik er blij mee.

Heeft iemand hier ook een tip voor een fm transmitter. (er zijn er zoveel te krijgen)

[ Voor 10% gewijzigd door sideburn948 op 26-08-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hij heeft nu op de 5200 mha batterij na 1x laden (en ik verwacht dus dat de kwaliteit nog beter wordt), 2x een film van 2 uur afgespeeld met LCD op 1 (midden) en 1 film van 3 uur. Hij is nu nog een film van 2 uur aan het spelen. Ik verwacht dat hij daar er wel ergens mee op zal houden.

Maar no way dat ik dat haal met mijn originele batterij! Erg tevreden zover dus. Volgende week zal ik hem wel eens non-stop mp3's laten spelen. Verder ga ik hem nog testen met het kopieeren van grote hoeveelheden data. Weet ik precies wat ik kan verwachten als ik op vakantie ben.

En wat de voorgaande poster zegt: ik heb hem dus ook van sino. Wordt in een envelop vanuit hong-kong met een zwik postzegels verstuurd. Het is immitatie maar zover ben ik dik tevreden. Voor die 30 euro kun je het "risico" wel lopen. :) Vorige week vrijdag ofzo besteld. Zaterdag is hij verstuurd en woensdag ofzo had ik hem binnen.

Update:

Na de 1e keer laden ging de 5200 mha SIO batterij ~ 12 uur mee. 12 uur waarin 3x een 2 uur durende film is afgespeeld en 2x een 3 uur durende film. Net voor de 3 uur van de laatste film was het over. Ik denk dat van deze 12 uur eigenlijk ongeveer een uur afgehaald moet worden aangezien er tijdens het spelen van de films niet gestopt is en normaal gesproken gaat er tijdens het browsen en starten/stoppen tijdens een film natuurlijk ook energie verloren.

[ Voor 55% gewijzigd door Darth Malak op 26-08-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het valt me helaas wel op dat er na enige tijd gebruik praktisch geen enkele film zonder conversie speelt op de Archos. Bij de een zowel geen geluid en geen beeld en bij de ander weer perfect beeld maar geen geluid. En dit terwijl de codec gewoon XVID is..... Divx hetzelfde verhaal, bijna niets speelt af. Van de pak hem beet 100 verschillende die ik geprobeert heb speelt ongeveer 10% af.

Erg jammer. Het blijft een leuk apparaat maar wordt op die manier toch wel een heel erg dure exterene harddisk.

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 27-08-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
Wat een apparáát!

Toch even een vraagj: Ik heb met Matroska files, en ik wil deze graag omzetten om te werken met de AG500. Ik heb op het internet een doosje programma's gevonden, (Virtual Dub, MKVExtract { de GUi versie, een Wizard versie, libiconv en Iriverter) maar ik kom er niet uit. Het is error na error.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik subtitles en audio streams kan selecteren,w aarna ik voor de AG500 avi filetjes krijg?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Misschien handig om te weten welke errors?

Ik heb trouwens in het Gmini 400/402 topic een stukje geschreven over video coderen met VirtualDub. Het is bedoeld voor de Gmini 40x serie, maar voldoet ook wel voor de Gmini 500.

[ Voor 68% gewijzigd door RoD op 27-08-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het is een leuk apparaat ja maar ik ben echt van mening dat de ondersteuning van videoformaten erg onder de maat is. Het is nu niet meer een externe harddisk met een schermpje... Maar nogmaals, een leuk apparaat. Alleen niet voor 368 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind het een behoorlijk nette prijs voor zon type speler, als je kijkt naar wat vergelijkbare spelers kosten. Ok, je hebt de ZVM, maar dat is een van de weinigen, en heeft maar 30GB.
Al komen er nu wel meer spelers die meerdere codecs ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Maar je kunt ze allemaal toch wel omzetten zodat ze het wel doen?
Ik snap dat je dat niet fijn vind, maar ik wil even weten of het dan wel altijd werkt. Het omzetten van m'n films vind ik geen probleem als ik zo'n ding koop omdat ik toch een dual core ding heb waar ik dan op de andere core nog genoeg andere dingen kan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat denk je zelf, dat een ondersteunde codec soms wel, soms niet werkt? :P Elke film is af te spelen op de Gmini 500, met wat codeerwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
RoD schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:43:
Misschien handig om te weten welke errors?

Ik heb trouwens in het Gmini 400/402 topic een stukje geschreven over video coderen met VirtualDub. Het is bedoeld voor de Gmini 40x serie, maar voldoet ook wel voor de Gmini 500.
Waar moet ik beginnen?

Ik heb Shakugan No Shana. Een mkv file met een h264 video gedeelte en een ogg aiduio gedeelte. Hierbij meoten er ook nog SSa of SRT subs ingebakken worden.

Ik krijg bij het openen van de mkv of h264 een file type error. "Cannot detect file type of {file}"

Ik probeer een h264 to avi convertor te vinden, maar da's zo makkelijk nog niet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
Darth Malak schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:00:Het is een leuk apparaat ja maar ik ben echt van mening dat de ondersteuning van videoformaten erg onder de maat is. Het is nu niet meer een externe harddisk met een schermpje... Maar nogmaals, een leuk apparaat. Alleen niet voor 368 euro.
Als je in de markt gaat kijken wat er te koop is zal je niet snel iets vergelijkbaar vinden met
een harde schijf van 80 gb en met de 5200mah batterij een speelduur van 11 a 12 uur video of
meer dan 30 uur muziek.. Nu heb ik mazzel gehad met dixons maar ik kan me voorstellen dat
je baalt dat je 368 betaald hebt. Heb je geprobeerd het nummer van de dixons klantenservice te
bellen? Duurt wel 40 minuten voor je iemand spreekt maar voor mij had het een goed resultaat.

Het omzetten vind ik niet echt probleem. Zet hem voor het naar bed gaan aan en de volgende
morgen zijn ze klaar. Meeste duren een minuut of 8 om om te zetten en een DVD duurt
ongeveer 45 minuten. Gebruik meestal Xilisoft MP4 Converter en ben nog niets tegen gekomen
wat hij niet slikte.

Moet zeggen dat ik toch heel tevreden er mee ben. Zoals met alles zijn er genoeg dingen voor
verbetering vatbaar. Bijv zoeken naar MP3 zoals in winamp,
batterijduur aangeven met een resterende tijd hoeveel is een blokje ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Die 5200mha batterij is er 1 die ik extra heb bijgekocht, dit is niet de standaard batterij. De standaard batterij gaat denk ik ~ 5 uur mee. Ik ga dixons misschien nog wel bellen maar voor mij hebben ze in ieder geval afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
Darth Malak schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:12:
Die 5200mha batterij is er 1 die ik extra heb bijgekocht, dit is niet de standaard batterij. De standaard batterij gaat denk ik ~ 5 uur mee. Ik ga dixons misschien nog wel bellen maar voor mij hebben ze in ieder geval afgedaan.
Heb zelf ook die batterij erbij gekocht, zou gewoon de klantenservice bellen en dan 40 minuten
wachten. Was snel geregeld. Kon 40 gb kosteloos omwisselen voor 80 gb. Had ik ook nooit
verwacht maar je weet het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
coptician schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:26:
[...]

Waar moet ik beginnen?

Ik heb Shakugan No Shana. Een mkv file met een h264 video gedeelte en een ogg aiduio gedeelte. Hierbij meoten er ook nog SSa of SRT subs ingebakken worden.

Ik krijg bij het openen van de mkv of h264 een file type error. "Cannot detect file type of {file}"

Ik probeer een h264 to avi convertor te vinden, maar da's zo makkelijk nog niet.
Zorg ervoor dat je de juiste codecs hebt, en gebruik VirtualDub. Zoals ik al eerder zei, er staat een stukje over in het Gmini 400/402 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

sideburn schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:52:
[...]

Heb zelf ook die batterij erbij gekocht, zou gewoon de klantenservice bellen en dan 40 minuten
wachten. Was snel geregeld. Kon 40 gb kosteloos omwisselen voor 80 gb. Had ik ook nooit
verwacht maar je weet het maar nooit.
Tja, probleem is alleen dat ik de 80gb versie al heb... Ennne... heb jij via web-only bij dixons gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
Darth Malak schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:05:
[...]

Tja, probleem is alleen dat ik de 80gb versie al heb... Ennne... heb jij via web-only bij dixons gekocht?
Nee ik had de 40 gb gekocht bij een filiaal voor 299 en toen zag ik de aanbieding voor
de 80 gb op de site. Eerste optie was om de 40 terug te brengen en de 80 te bestellen via
internet. Maar aangezien ik zo op vakantie ga had dat weinig zin.

Toen effe gebeld en klacht ingediend en was het zo geregeld, omgeruild in filiaal en de 80gb voor 299. Was binnen een half uurtje geregeld (toen ik ze eenmaal aan de telefoon had)
Zou er toch een telefoontje aan wagen (is gratis nummer 0800- nog wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een opsomming (gevonden) van de mogelijke videocodecs?
Dan hoef ik niet iedere keer steekproefsgewijs te gaan coderen en testen.

Bijgeleverde software zal namelijk niet gaan werken op mijn Mac ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kijk gewoon in de specs? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:00
Heb vandaag de Gmini 500 (80GB) binnen gekregen, via dixons.nl.

Erg mooi apparaatje, maar er heeft zich een dilemma voorgedaan. Van de tig video's die ik erop probeer te zetten, zijn er iets van 4 gelukt (dat zijn wmv's). Ik heb geconverteerd met de software die erbij zat, maar dat werkte ook niet. Ik heb een video die er al op stond, gekopieerd naar mijn eigen harde schijf en toen weer terug proberen te plaatsen op de Gmini. Maar zelfs toen werd toen de fout aangegeven, dat dit bestand niet kan worden afgespeeld. Dus ja, wat zie ik nou gigantisch over het hoofd? Wat doe ik fout? HELP ME! :'(

Ook heb ik nog een aantal andere video's erop gezet, maar daar zit geen geluid bij en die spelen in slowmotion af (terwijl de speed gewoon op normaal staat). Hoe kan ik dat oplossen? 8)7

Alvast bedankt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt dit eens met VirtualDub proberen:
1. Ga naar file --> Open video file.
2. Ga naar video --> Compression (of ctrl+P) en selecteer de Xvid codec.
3. Klik op configure, en zet profile op Simple @ L3 en selecteer single pass. Met de nieuwe firmware is het mogelijk om B-frames af te spelen, dus kun je hem ook op AS @ level 3 zetten, wat de beeldkwaliteit ten goede komt.
4. Ga naar audio en selecteer full processing mode, ga daarna naar compression.
5. Selecteer een audio codec: MP3 (liefst de Lame codec) of WAV ADPCM. bij WAV ADPCM loopt het nagenoeg altijd synchroon, maar kost het wel meer ruimte.
6. Coderen maar.
Stap 3 mag je overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Heb pocketdifXencoder gedownload, werkt ideaal! Nu doen de video's het...maar blijf het raar vinden dat heeeeel veel video's ge-encode moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat klopt ja, het meeste werkt niet zonder recoden... Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Nou is het natuurlijk oo zo dat er +/- 10.000 verschillende codecs gebruikt worden. Vaak als je iets download ben je 3 dagen bezig om de juiste codec te vinden.

Ik vind het prima zo. Met de moderne computers is het omzetten zo gebeurt. En of je nu 1 minuut moet wachten tijdens het uploaden of 6 minuten met omzetten erbij...boeiend...

Divx native onderstuening had leuk geweest, voor de rest... jammer.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Valt wel mee.... Er zijn hooguit 3 of 4 codecs in gebruik van de films die je tegenkomt via nieuwsgroepen e.d.

Dus een beetje overdreven, 10.000...

En alles wat ik download speelt meteen af op mijn PC en ik ben zeker geen dagen bezig een codec te zoeken. Het meeste is in divx of xvid formaat. Echter bijna niets speelt af op de Archos. Gewoon een bagger ondersteuning dus.

En "zo" is het zeker niet gebeurt. Omzetten van een 1 1/2 uur durende film duurt ongeveer 1 of 2 uur. Omzetten van een DVD duurt ongeveer 6 of 7 uur. Tel daarbij op het overige wachten en de fun van ff een filmpje kijken wordt een stuk minder.

Dus ff je feiten op een rijtje zetten graag...

[ Voor 14% gewijzigd door Darth Malak op 30-08-2006 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Darth Malak schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:59:
Valt wel mee.... Er zijn hooguit 3 of 4 codecs in gebruik van de films die je tegenkomt via nieuwsgroepen e.d.

Dus een beetje overdreven, 10.000...

En alles wat ik download speelt meteen af op mijn PC en ik ben zeker geen dagen bezig een codec te zoeken. Het meeste is in divx of xvid formaat. Echter bijna niets speelt af op de Archos. Gewoon een bagger ondersteuning dus.

En "zo" is het zeker niet gebeurt. Omzetten van een 1 1/2 uur durende film duurt op mij systeempje met Xilisoft DVD ripper Platinum, ongeveer 1 of 2 uur. Omzetten van een DVD duurt ongeveer 6 of 7 uur. Tel daarbij op het overige wachten en de fun van ff een filmpje kijken wordt een stuk minder.

Dus ff je feiten op een rijtje zetten graag...
Mmhh, dan weet ik niet wat jij doet of voor programma's gebruikt. Maar dit zijn tijden die ik niet ken :?
Rippen van een 7. 62GB DVD ( Toto in Amsterdam ) naar AVI voor de Archos duurt ongeveer 1 uur 15 minuten. Dit varieerd natuurlijk al sje bijv. 320 bit geluid wil hebben of maar 128bit bijv. Omzeten in een ander formaat duurt ongeveer even lang.
En Divx etc. omzetten voor je ze upload???
Lekker een filmpje in Divx formaat downloaden, synchroniseren via WM10 en klaar is klara. Geen 7 uur omtoveren. WM10 maakt er zelf een afspeelbaar bestand van voor de Archos.

Dus volgens mij doe je iets niet helemaal goed.

Edit:

Net even de nieuwste Prison Break erop gezet ( 350MB download in Divx formaat ) Downloaden, in je WM10 gooien, syncen en spelen maar. Totaal buiten het downloaden Mischien 2 minuten...

Edit 2:

Oude erop Prison Break erop gegooid, 350Mb in Xvid formaat. Werkt perfect, idem dito.

Dus kennelijk had ik mijn feitjes wel degelijk op een rijtje staan....

[ Voor 15% gewijzigd door Shaggy op 30-08-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hier stond iets... 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Shaggy op 30-08-2006 19:08 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nee volgens mij niet...... hoe jij 1 1/2 uur haalt voor het volledig recoden van een film weet ik niet, ik ken je systeem specs ook niet. De mijne zijn niet al te slecht een film volledig recoden duurt toch echt ff iets langer dan een uurtje ofzo.

MIJN ervaring is dat 90% niet speelt na het downloaden. Dat jij een andere ervaring heb is prima voor jou.

[ Voor 18% gewijzigd door Darth Malak op 31-08-2006 09:14 ]

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Darth Malak schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:13:
Nee volgens mij niet...... hoe jij 1 1/2 uur haalt voor het volledig recoden van een film weet ik niet, ik ken je systeem specs ook niet. De mijne zijn niet al te slecht een film volledig recoden duurt toch echt ff iets langer dan een uurtje ofzo.

MIJN ervaring is dat 90% niet speelt na het downloaden. Dat jij een andere ervaring heb is prima voor jou.
Mijn specs staan in m'n sig. en zijn ouder als die van jou. Dus zal er toch in de gebruikte software iets zitten.
Ik ben niet bekend met nieuwsgroepen downloads en eventueel omzetten daarvan, maar mijn files ( torrent ) zijn kant en klaar en worden in een keer geupload naar de Archos.

Maar als je encoden echt zo lang duurt zou ik toch eens ander software gaan proberen lijkt me.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het hangt er ook vanaf in wat voor instellingen je recode. Het is niet puur afhankelijk van je specs. Beetje zinloos dus om hierover te discussiëren want het is voor iedereen toch weer anders. Feit is dat dit nou eenmaal de codecs zijn die ondersteund worden, wat je bij aankoop wist.

• -DG-
Kijk eens naar PocketDivxEncoder.
Dat heb ik een aantal keren gebruikt om films om te zetten naar formaat zodat het op mijn smartphone speelde en ook een keer om een aantal films om te zetten zodat het op een oude laptop speelde. (kon maximaal 320x240 vloeiend afspelen) Toen had ik altijd een fps van 120 met omzetten, en duurde een film van 2 uur maximaal 25 min. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 31-08-2006 13:52 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kijk, dat gaat dus ook sneller. Als jij maar in een resolutie van 320x240 codeert, gaat het een stuk sneller :)

• -DG-
RoD schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:52:
Kijk, dat gaat dus ook sneller. Als jij maar in een resolutie van 320x240 codeert, gaat het een stuk sneller :)
Nou heb ik net dus even om te proberen naar 480x270 ofzo gecodeerd en dat ging niet langzamer.

• coptician
ik kan nu eindelijk het hele gebeuren omzetten. Dus, hier is mijn volgende vraag: Hoe krijg ik de subs ingebakken? Ik heb een Virtual Dub filter er voor, maar die is ERG brak. Hij displayt niet goed met mijn wide-screen (lees: Zo'n beetje gangbaar) formaat.

PocketDivxEncoder = goed

To note: De 30 gb versie van de Archos Gmini en de AV500 zijn dunner omdat er een 1.8" hdd in zit. Hierdoor is er naast de hdd ook nog ruimte voor een battery (hence de reden dat er speciale G530 batterijen zijn) en daardoor is het design dunner te maken.

[ Voor 31% gewijzigd door coptician op 31-08-2006 22:18 ]

Verwijderd

Snap er niks van dat jullie allemaal zoveel moeten ecoden...

Ik kijk bijna al m'n series op m'n gmini (lost/sopranos/alias/friends/prisonbreak/invasion/the shield)
Verder ook veel films, zolang het divx of xvid is en geen ac3 formaat audio bevat speelt hij alles goed af.

Ik heb mn speler nu al een half jaar ofzo en nog nooit iets 'moeten' encoden. :S

Misschien beetje beter kijken wat je dowload? ;)

• coptician
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:44:
Snap er niks van dat jullie allemaal zoveel moeten ecoden...

Ik kijk bijna al m'n series op m'n gmini (lost/sopranos/alias/friends/prisonbreak/invasion/the shield)
Verder ook veel films, zolang het divx of xvid is en geen ac3 formaat audio bevat speelt hij alles goed af.

Ik heb mn speler nu al een half jaar ofzo en nog nooit iets 'moeten' encoden. :S

Misschien beetje beter kijken wat je dowload? ;)
Vind voor mij maar avi versies van:

- Mai Hime Ik bedoelde andere series, dacht dat deze ook gedubd was. Serial Experiments Lain is bijvoorbeeld een ogm.
- Shakugan No Shana
- Outlaw Star

Natuurlijk moet ik encoden, ik kijk namelijk naar dingen met multiple streams. Engels en Japans, met of zonder subs.

Happy?

[ Voor 7% gewijzigd door coptician op 31-08-2006 22:26 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

-DG- schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:51:
Kijk eens naar PocketDivxEncoder.
Dat heb ik een aantal keren gebruikt om films om te zetten naar formaat zodat het op mijn smartphone speelde en ook een keer om een aantal films om te zetten zodat het op een oude laptop speelde. (kon maximaal 320x240 vloeiend afspelen) Toen had ik altijd een fps van 120 met omzetten, en duurde een film van 2 uur maximaal 25 min. ;)
Ik gebruik deze al! :)

Trouwens, dat van die voorgaande opmerking over het slepen naar mediaplayer en dat het daarna zou werken.. Mediaplayer doet niks anders met die files als ze naar je archos kopieeren. Als een avi geen geluid afspeelt zonder het syncen met MP dan doet ie het ook niet met.... Ik gebruik trouwens die bloat software van een MP zoiezo nooit maar voor de gein heb ik het een keer geprobeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Darth Malak op 31-08-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,
ik heb sinds gisteren de gmini 500 80GB binnengekregen.

Ik heb hem direct geprobeerd aan te sluiten op mijn TV met de bijgeleverde tv kabeltjes (rood, geel en wit). Ik heb het TV knopje bovenop ingedrukt gehouden, zodat het beeld wordt verplaatst van de gmini 500 naar de TV. Hij geeft echter geen beeld, zowel av1 en av2 geprobeerd, maar geen beeld. De tv geeft wel een soort trillend beeld dat hij een signaal ontvangt, maar niet weet wat hij hiermee aan moet.
Ik heb vanmorgen de firmware geupdate op mn werk, maar nog niet kunnen testen op de tv.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

mvg
destoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Andere tv geprobeerd? Staat hij wel op Pal? (en kan je tv toevallig geen NTSC aan)

offtopic:
Welkom op GoT, en groeten hoeft hier niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen andere TV geprobeerd nog.

ik weet niet of mijn TV NTSC ondersteund, moet ik nog nakijken.
zou het aan de firmware kunnen liggen die er standaard opzit? Ik heb het net geupdate, dus mogelijk doet hij het straks wel.

De standaard filmpjes die meegeleverd zijn heb ik geprobeerd af te spelen op de TV, dat zal wel PAL zijn, lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die filmpjes werken dus wel? :? Ik bedoelde trouwens dat je de speler op Pal moet zetten, en niet de filmpjes.. filmpjes kun je niet op Pal of Ntsc zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filmpjes werken op de speler wel. Hoe zet je de speler op PAL dan? ik ben nog echt een noob op dit gebied hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gevonden hoe je je speler op PAL zet
- display screen setup
- display
- TV standaard: met pijltjes toetsen op PAL (europe) zetten

bedankt voor de hulp anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Er zit ook een knop boven op de archos om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:04:
filmpjes werken op de speler wel. Hoe zet je de speler op PAL dan? ik ben nog echt een noob op dit gebied hoor.
Handleiding gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knopje heb ik ingedrukt, zoals al in een eerdere post beschreven.
nieuwe firmware heeft niet geholpen.
zodra je het knopje indrukt wordt het beeld zwart op de speler, maar beeld op TV verschijnt niet.
Het enige wat te zien is, is een egaal blauw beeld zoals je die ziet als je de stekkers aansluit en nog geen signaal stuurt
op AV2 op samsung televisie bibbert het beeld dus wel, alsof hij een signaal binnenkrijgt.

instelling op de archos gmini 500 staat op PAL (europe), dus dat is goed. Deze stond eerst op NTSC.

Wie helpt me er doorheen?

alvast bedankt
destoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:19:
knopje heb ik ingedrukt, zoals al in een eerdere post beschreven.
nieuwe firmware heeft niet geholpen.
zodra je het knopje indrukt wordt het beeld zwart op de speler, maar beeld op TV verschijnt niet.
Het enige wat te zien is, is een egaal blauw beeld zoals je die ziet als je de stekkers aansluit en nog geen signaal stuurt
op AV2 op samsung televisie bibbert het beeld dus wel, alsof hij een signaal binnenkrijgt.

instelling op de archos gmini 500 staat op PAL (europe), dus dat is goed. Deze stond eerst op NTSC.

Wie helpt me er doorheen?

alvast bedankt
destoot
Probeer eens een andere tv, wellicht dat het tv out signaal van je Gmini naar de kloten is. Wellicht dat de AV kabel stuk is, maar een andere tv proberen lijkt me eerst wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Trouwens gisteren ook mijn noreve hoesje binnengekregen. Hij past wel niet helemaal vanwege de 5200mha batterij maar zit nog steeds goed genoeg! Top kwaliteit en een aanrader! Erg snelle e-mail reacties trouwens op een aantal vragen die ik had over aflevering.. In shopservey zouden ze bovenaan staan voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Darth Malak schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:38:
Trouwens gisteren ook mijn noreve hoesje binnengekregen. Hij past wel niet helemaal vanwege de 5200mha batterij maar zit nog steeds goed genoeg! Top kwaliteit en een aanrader! Erg snelle e-mail reacties trouwens op een aantal vragen die ik had over aflevering.. In shopservey zouden ze bovenaan staan voor mij. :)
Is die 5200mAh batterij dikker dan? En hoe dik wordt je hele speler dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tja, ik heb hem niet opgemeten maar de 5200mha is zeker wel wat dikker dan de standaard batterij. Ik zou zeggen een half keer zo dik... (de helft van de originele batterij bedoel ik, dus 1 1/2x de originele). Het hoesje past nog wel en aangezien het leer nog wel iets uitzet is het geen probleem. Hij zit na een dag al een stuk beter! :)

Maar een echte aanrader, die zwaardere batterij....

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 02-09-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het jammerlijke trouwens aan pocketdivxencoder is dat hij niet multithreaded is of in ieder geval slechts 1 core gebruikt op dual core machines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Haal je TV van RGB-Scart af en zet hem op Composite of zo. Tenminste, als je hem zo hebt aan staan.

Dit was voor mij in een hotel ook een probleem, maar daan kon ik de Tv niet omzetten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
aaargh! wat gebeurt me nou! mn gmini500 scherm ging ergens tegenaan.. en nu zit er een dikke grote ruit in :'( ik baal als een stekker.. hoop dat ik hier een vervanging voor kan krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als je hem verzekerd hebt wel en je hebt een goed verhaal.. Als je hem niet verzekerd hebt, heb je denk ik pech.

[ Voor 30% gewijzigd door Darth Malak op 04-09-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Even een vraagje aan alle andere gmini bezitters. Ik heb nu ongeveer een weekje de 80GB versie (gekocht via dixons.nl) en ik begin me nu echt heel erg te irriteren aan het geluid v/d adapter. Elke keer als ik de gmini eraan koppel begint ie zo'n soort hoog gepiep uit te stoten en op den duur is dat best vervelend. Heeft iemand anders hier ook last van en hoort dat zo?

Verder heb ik ook iets anders opgemerkt bij mij. Er zit toch zo'n soort plastic beschermlaag over het scherm heen, dat zit een beetje scheef op mijn gmini. Je kunt rechtsboven en linksonder in het hoekje namelijk de rand van die beschermlaag zien (en voelen met je nagel). Ik heb hem al teruggebracht naar de Dixons waar mij verteld werd dat dit normaal was. Ik heb toen naar het model in de vitrine gekeken en daarbij was het al helemaal erg aangezien daar het beschermlaagje aan alle vier de zijden ''open'' lag. Ik heb gevraagd of ze achter nog andere hadden liggen zodat ik even daar naar kon kijken maar die komen blijkbaar a.s. woensdag pas weer binnen dus dan ga ik woensdag weer langs. Ik heb even een foto genomen om goed duidelijk te kunnen maken wat ik nou bedoel (http://img485.imageshack.us/img485/145/dsc005582zy2.jpg). Ook hier heb ik dus de vraag of iemand anders hier ook last van heeft (zo ja, wat heb je eraan gedaan) of dat het heel normaal is ofzo..

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast