Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:00
Niemand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Nope, garantie gevalletje mischien? Gewoon ff naar laten kijken denk ik.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Hmm, ok, bedankt! Daarom wou ik ook graag een reactie van iemand anders want dan wist ik zeker of het wel of niet zo hoorde. Zal morgen nog wel laten weten wat ik bij de Dixons te horen krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:51:
Goedemiddag,
ik heb sinds gisteren de gmini 500 80GB binnengekregen.

Ik heb hem direct geprobeerd aan te sluiten op mijn TV met de bijgeleverde tv kabeltjes (rood, geel en wit). Ik heb het TV knopje bovenop ingedrukt gehouden, zodat het beeld wordt verplaatst van de gmini 500 naar de TV. Hij geeft echter geen beeld, zowel av1 en av2 geprobeerd, maar geen beeld. De tv geeft wel een soort trillend beeld dat hij een signaal ontvangt, maar niet weet wat hij hiermee aan moet.
Ik heb vanmorgen de firmware geupdate op mn werk, maar nog niet kunnen testen op de tv.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

mvg
destoot
Ik heb hetzelfde met mn Gmini 40GB, heb contact gehad met Archos, zij gaven aan dat het een hardware probleem is en dat ik m moet opsturen. Zij hebben een 'ticket' aangemaakt bij TNT, en daar probeer ik nu contact te krijgen om de archos verstuurd te krijgen. Als je de archos in NL hebt gehaald, kan je heb waarschijnlijk gewoon naar de winkel terugbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:25
Nu dat je het zegt, zie ik ook een randje zitten.
Links en onder aan het scherm. Bij mij kan het niet voelen met m'n nagel, maar het is ook niet echt iritant.

Het piepen van je adapter wanneer je de Archos aan sluit om op te laden, lijkt mij meer een gevalletje van een spoel die gaat trillen. Dit is op te lossen door de wikkelingen weer vast te lijmen.
Overigens bij garantie gewoon lekker terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope... Op het eerste gezicht niets te zien. Ik moet ook zeggen dat ik verder geen problemen ga (of wil) zoeken ;) . Adapter maakt volgens mij niet echt veel geluid. Het geluid van mijn computer komt er in ieder geval ruimschoots bovenuit! Ken het probleem wel trouwens. Heb het zelf met de adapter van mijn nokia.

Verder nog even een vraagje welke ik op het forum niet direct kon vinden. Ik heb al een hele zooi muziek op het apparaat staan en zou graag de plaatjes van de albums zien. Nu staat er al heel veel muziek op mijn computer en heb ik daarvoor al een keer alle hoesjes erbij gezocht (als ik via Media Player van Windows muziek rip gaat het vaak automatisch). Hoe krijg ik de hoesjes nu te zien als de Archos muziek speelt? Het leek me gewoon ala windows dat je een Jpg-file in de map met de mp3's gooit, maar dat werkt niet...

N.B. Wellicht handig om te weten dat ik de muziek gewoon via verkenner sleep en dus niet synchroniseer met Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Daar zijn programma'tjes voor. Is al veel vaker besproken, niet in dit topic, maar wel in dit subforum. Doe es een search zou ik zeggen :)

Verwijderd

Weet iemand waar ik een Noreve hoes kan kopen in de winkels?
Webwinkels duren te lang, ik heb tot en met zaterdag!

• Moejo
Moejo schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:17:
Zal morgen nog wel laten weten wat ik bij de Dixons te horen krijg..
Ben gisteren even langsgegaan en alle andere gmini's (ze hadden er twee nieuw binnen gekregen) hadden precies hetzelfde, dus ze konden verder ook niets anders doen dan mij mijn geld teruggeven. Dat heb ik niet geaccepteerd omdat ik het zo'n fijn ding vind, dus nu heeft die verkoper er een aantekening van gemaakt (op de kassabon) en kan ik gewoon terug mocht er later nog iets aan de hand zijn met het scherm (maar hij zei dat ie geen problemen verwachtte).

Het is eigenlijk ook niet echt heel opvallend of irritant ofzo, maar ik wou gewoon even zeker weten dat het niet een productiefout of iets dergelijks was. Wonder boven wonder is ook mijn adapter gestopt met piepen. Hij doet het nu alleen als ik de gmini eraan verbind, maar dan sterft het gepiep 10 seconden later vanzelf weg, dus dat is ook geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem direct geprobeerd aan te sluiten op mijn TV met de bijgeleverde tv kabeltjes (rood, geel en wit). Ik heb het TV knopje bovenop ingedrukt gehouden, zodat het beeld wordt verplaatst van de gmini 500 naar de TV. Hij geeft echter geen beeld, zowel av1 en av2 geprobeerd, maar geen beeld. De tv geeft wel een soort trillend beeld dat hij een signaal ontvangt, maar niet weet wat hij hiermee aan moet.
Ik heb vanmorgen de firmware geupdate op mn werk, maar nog niet kunnen testen op de tv.
Had ik ook... totdat vriendlief even het snoertje loshaalde (uit de gmini) en er weer in stak... ik had de laatste milimeter niet doorgeklikt! Met je koptelefoon merk je dat niet omdat ie zonder de laatste milimeter al stereo geluid geeft. Het laatste "derde klikje" is kennelijk het "video signaal", zeg maar.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:26:
[...]

Nope... Op het eerste gezicht niets te zien. Ik moet ook zeggen dat ik verder geen problemen ga (of wil) zoeken ;) . Adapter maakt volgens mij niet echt veel geluid. Het geluid van mijn computer komt er in ieder geval ruimschoots bovenuit! Ken het probleem wel trouwens. Heb het zelf met de adapter van mijn nokia.

Verder nog even een vraagje welke ik op het forum niet direct kon vinden. Ik heb al een hele zooi muziek op het apparaat staan en zou graag de plaatjes van de albums zien. Nu staat er al heel veel muziek op mijn computer en heb ik daarvoor al een keer alle hoesjes erbij gezocht (als ik via Media Player van Windows muziek rip gaat het vaak automatisch). Hoe krijg ik de hoesjes nu te zien als de Archos muziek speelt? Het leek me gewoon ala windows dat je een Jpg-file in de map met de mp3's gooit, maar dat werkt niet...

N.B. Wellicht handig om te weten dat ik de muziek gewoon via verkenner sleep en dus niet synchroniseer met Media Player.
Ik weet hoe dat moet.
Ik gebruik voor de ID3-tags het programma ID3-tagit.
Hiermee kun je album art toevoegen (je moet zelf even kijken naar hoe het programma werkt, maar het is vrij simpel) aan het mp3 bestand. Het is mogelijk om de hele directory te selecteren en dan in 1 keer ieder mp3tje in die directory dat plaatje mee te geven.
Zorg er voor dat je jpg bestanden niet progressive zijn, dus in Photoshop bij opslaan voor web het vinkje progressive uit laten staan. Staat het aan, dan zul je het nooit van je leven zien!
Ik heb van alles en nog wat geprobeert toendertijd, maar dit is voor mij de enigste werkende oplossing waarbij ik het zowel op de Archos Gmini 500, de Ipod Nano van m'n vriendin, WinAmp (met albumlist plugin), WMP en hopelijk straks via de media center pc te zien zal krijgen. Als je toch al je ID3 tags in wilt stellen, dit programma werkt echt goed. Zowel ID3 tag v1 als v2 (v2 nodig voor Album art). Het is ook mogelijk om na het invullen van de tags je mp3 naam te laten veranderen in een aantal onderdelen van je tag, maar dat zul je denk ik wel snel uitgevonden hebben.
Overigens is dit niet het enige programma om dit mee te doen, maar het doet z'n werk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest even snel een case hebben, ik bestel de noreve nog, maar ik vertrek maandag morgen al, dus snel een noodoplossing gekocht in het dorp hier:

Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/high/35629-2054.jpg

Het zit er eigenlijk super mooi in! Het zit er snug omheen en het aansluiting van de koptelefoon blijft vrij, beeldscherm goed beschermd... en dat voor 6 euro!
Aan de achterkant een riemlus die met een zware drukknop los te halen is.

Nadeel: je kan natuurlijk niet kijken met dat hoesje, het is nu meer een reisbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:38:
Ik moest even snel een case hebben, ik bestel de noreve nog, maar ik vertrek maandag morgen al, dus snel een noodoplossing gekocht in het dorp hier:

[afbeelding]

Het zit er eigenlijk super mooi in! Het zit er snug omheen en het aansluiting van de koptelefoon blijft vrij, beeldscherm goed beschermd... en dat voor 6 euro!
Aan de achterkant een riemlus die met een zware drukknop los te halen is.

Nadeel: je kan natuurlijk niet kijken met dat hoesje, het is nu meer een reisbescherming.
Waar heb je die gekocht dan? en dan bedoel ik niet "hier in het dorp", maar welke winkel. :P

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 09-09-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij de Mediamarkt heb je bulten van dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:53:
[...]

Waar heb je die gekocht dan? en dan bedoel ik niet "hier in het dorp", maar welke winkel. :P
Deze bij de Halfords, maar inderdaad je kan ze bijna overal wel kopen. Case Logic Slip PDA geloof ik. Ook hebben we een mini jack splittertje gekocht (bij de HandyMan) , kunnen samen in het vliegtuig kijken/luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:12:
[...]

Ik weet hoe dat moet.
uitleg....
Bedankt voor je antwoord. Ik ga aan de slag...

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoeveel volt de Gmini500 lader doorgeeft aan de archos? Ik ben mn lader nl kwijt en heb wel een generieke adapte gekocht met een stekker die past, maar weet niet op hoeveel volt ik m moet zetten... of hoeveel amperetjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is tussen de AV500 en de Gmini 500, behalve het grote prijsverschil?

EDIT: Heb het inmiddels zelf gedeeltelijk (denk ik ontdekt): De AV500 kan wel via tv opnemen, en de Gmini500 niet. Toch? :P

Heb gelijk nog even wat andere vraagjes:

Ik heb begrepen dat je de speler kan syncen met windows media player, maar ik ben daar niet zo weg van. Kan het ook met winamp (eventueel met een plugin ofzo), of kan je ook gewoon de speler als externe harddisk gebruiken en dan de mappen met mp3 erop zetten? (voor films kan ik WMP gewoon gebruiken.)

Ik heb op internet nog niet echt veel andere forums gezien voor de Gmini500 (behalve deze dan).
Is er een soort groot forum of website voor deze speler?

Ik wilde trouwens eerst de Creative zen vision:M kopen, maar toen ik in de mediamarkt eventjes met de Cowon A2 heb gespeeld, vond ik dat toch een veel fijner apparaat. De prijs viel alleen nog wat tegen (488 voor de 40 gb versie), en deze speler lijkt me eigenlijk net zo goed (heb er ook even mee gespeeld in de Mediamarkt), dus ik denk dat dit mijn nieuwe speler wordt :)

Alvast bedankt.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien_psi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Oke ... Gmini 500 vraag voor gevorderden.
ik heb de gmini 500 dus ... de 40 gig versie.... als je nu op vakantie zou gaan waar je meer dan 40 gig aan vids zou willen meenemen... wat dan....
ik dacht.... neem een externe HD mee waar je halverwege de vakantie de tweede lading films op kan zetten.

dus ik heb een aantal externe HD's getest via het usb host principe van de aansluiting voor de digitale camera's. (dus zonder tussenkomst van de pc)

ik was een beetje verbaast dat de externe HD's niet werkten. behalve een andere Gmini 500 (mijn collega was ook erg enthousiast :P ) en een externe HD van Freecom (tevens mediaplayer)
maar lacie en tokkiewokkkie merken gaven geen goede connectie met mijn gmini. heeft iemand anders een aantal types van externe HD's geprobeert erop aan te sluiten? zo ja? welke en wat was het resultaat.
ik snap nl niet helemaal wat het verschil is tussen een externe HD en een externe digitale camera. zal wel en windows driver iets zijn.

"For every task, There's a perfect tool." - Jihl Nabaat, FFXIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien_psi
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:55:
Kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is tussen de AV500 en de Gmini 500, behalve het grote prijsverschil?

EDIT: Heb het inmiddels zelf gedeeltelijk (denk ik ontdekt): De AV500 kan wel via tv opnemen, en de Gmini500 niet. Toch? :P

Heb gelijk nog even wat andere vraagjes:

Ik heb begrepen dat je de speler kan syncen met windows media player, maar ik ben daar niet zo weg van. Kan het ook met winamp (eventueel met een plugin ofzo), of kan je ook gewoon de speler als externe harddisk gebruiken en dan de mappen met mp3 erop zetten? (voor films kan ik WMP gewoon gebruiken.)

Ik heb op internet nog niet echt veel andere forums gezien voor de Gmini500 (behalve deze dan).
Is er een soort groot forum of website voor deze speler?

Ik wilde trouwens eerst de Creative zen vision:M kopen, maar toen ik in de mediamarkt eventjes met de Cowon A2 heb gespeeld, vond ik dat toch een veel fijner apparaat. De prijs viel alleen nog wat tegen (488 voor de 40 gb versie), en deze speler lijkt me eigenlijk net zo goed (heb er ook even mee gespeeld in de Mediamarkt), dus ik denk dat dit mijn nieuwe speler wordt :)

Alvast bedankt.
Ja. je kan hem gewoon als externe HD aansluiten en je bestanden overzetten. sterker nog ... dat doet iedereen. (moet je wel eerst de juiste instelling aanzetten)

dit is het beste forum wat ik tot nu toe heb gevonden voor dit ding

Koop deze maar. echt waar voor je geld. De AV is niet nodig als je geen TV wil opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Damien_psi schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:54:
Oke ... Gmini 500 vraag voor gevorderden.
ik heb de gmini 500 dus ... de 40 gig versie.... als je nu op vakantie zou gaan waar je meer dan 40 gig aan vids zou willen meenemen... wat dan....
ik dacht.... neem een externe HD mee waar je halverwege de vakantie de tweede lading films op kan zetten.

dus ik heb een aantal externe HD's getest via het usb host principe van de aansluiting voor de digitale camera's. (dus zonder tussenkomst van de pc)

ik was een beetje verbaast dat de externe HD's niet werkten. behalve een andere Gmini 500 (mijn collega was ook erg enthousiast :P ) en een externe HD van Freecom (tevens mediaplayer)
maar lacie en tokkiewokkkie merken gaven geen goede connectie met mijn gmini. heeft iemand anders een aantal types van externe HD's geprobeert erop aan te sluiten? zo ja? welke en wat was het resultaat.
ik snap nl niet helemaal wat het verschil is tussen een externe HD en een externe digitale camera. zal wel en windows driver iets zijn.
Ik denk dat het verschil zit in het feit dat de Gmini niet genoeg stroom leverd via de usb poort. Je moet dan dus waarschijnlijk een externe HD vinden met een andere stroombron (adapter ofzo) dan via usb.

Maar anders kun je ook in de vakantie je Gmini500 en je externe HD aan een pc in een internetwinkel verbinden en daar alles overzetten. In frankrijk kosten dat zo'n 3 euro/uur en binnen een uur moet je toch wel 40GB overgezet hebben. :) Kun je ondertussen lekker GoT doorlezen en mail chekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:11:
Kan iemand me vertellen hoeveel volt de Gmini500 lader doorgeeft aan de archos? Ik ben mn lader nl kwijt en heb wel een generieke adapte gekocht met een stekker die past, maar weet niet op hoeveel volt ik m moet zetten... of hoeveel amperetjes..
Better late than never...

Input: 100V-240V~
50-60Hz/0.3A
Output: 5V
1.6A

Buitenmantel= -
Kern= +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Er viel me trouwens iets op.

Ik lag laatst te luisteren naar een film die ik erop had gezet, en wat schetste mijn verbazing. Komt een auto van rechts aanrijden, en waar hoor ik hem verschijnen... Juist ja, links dus...

Ik heb mijn originele oordopje goed in, en het blijkt dat alles wat ik erop heb gezet met beeld/geluid het links/recht omdraaid.
Iemand meer dit gemerkt?

Ohh, de oordopjes geven een prima geluid zoals bekend, maar ik zoek eigenlijk het echte in-ear model zoals dit: Afbeeldingslocatie: http://www.theistore.com/images/products/shure/e4c_pic.jpg
Maar wel met dezelfde of beter geluidskwaliteid dan de originele. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
shaggy8675 schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:34:
Er viel me trouwens iets op.

Ik lag laatst te luisteren naar een film die ik erop had gezet, en wat schetste mijn verbazing. Komt een auto van rechts aanrijden, en waar hoor ik hem verschijnen... Juist ja, links dus...

Ik heb mijn originele oordopje goed in, en het blijkt dat alles wat ik erop heb gezet met beeld/geluid het links/recht omdraaid.
Iemand meer dit gemerkt?

Ohh, de oordopjes geven een prima geluid zoals bekend, maar ik zoek eigenlijk het echte in-ear model zoals dit: [afbeelding]
Maar wel met dezelfde of beter geluidskwaliteid dan de originele. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb een gmini220 (binnen kort gaat die weg voor de 500 :P ) en daar zitten volgens mij de zelfde oordopjes bij als bij de gmini 500. Ik heb zelf andere gekocht (had die al voordat ik die mp3 speler had maargoed..) voor ongeveer 30 euro. Die kwamen volgens een aantal reviews en een topic op GoT het beste eruit voor die prijs. Dat is de Creative EP-630. Deze klinken echt stukken beter dan die standaard archos dingen, hoewijl je er wel aan moet wennen.
Die e4's die je noemt zullen nog beter klinken maar zijn dacht ik rond de 200 dollar. Qua prijs en geluid kan ik die EP-630 van Creative in iedergeval heel erg [img]aanraden.http://www.torget.se/images/pris2/02/77/27749-1.jpeg[/img]
Kijk ook eens in dit topic wat over goede oordopjes gaat.http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1147592//

Verder nog, is het geluid met mp3's wel goed? Qua links-rechts... Probeer daarvoor even een mp3tje met een links en een rechtse toon zodat je precies weet wat wat is. (die zal ik je even emailen)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Heb het geprobeerd, en het geluid zit idd verkeerd om. Links is rechts, en andersom.

Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer eens andere oordopjes. Als die hetzelfde probleem geven, stuur dan je Gmini terug voor garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien_psi schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:58:
[...]

Ja. je kan hem gewoon als externe HD aansluiten en je bestanden overzetten. sterker nog ... dat doet iedereen. (moet je wel eerst de juiste instelling aanzetten)

dit is het beste forum wat ik tot nu toe heb gevonden voor dit ding

Koop deze maar. echt waar voor je geld. De AV is niet nodig als je geen TV wil opnemen.
Bedankt. Het leek mij wel leuk om op te nemen van TV, maar om voor die ene optie nou weer een hoop euro's extra te betalen...
Is er niet een hack of zoiets, zodat je toch kan opnemen van je TV? (Ik las ergens dat je wel kon opnemen, maar dat je het dan eerst moest converteren op je pc ofzoiets. Leek me eigenlijk een beetje onlogisch, maargoed misschien weten jullie er meer van :).

Ik heb hem vandaag bij dixons.nl besteld. 299 is een erg aangenaam prijsje. Ik heb nog geen andere media-speler gezien die zelfs maar in de buurt komt van die prijs (met een 80 gb schijf).
Dinsdag komt hij als het goed is binnen, dus nu wordt het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien_psi
-DG- schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:26:
[...]

Ik denk dat het verschil zit in het feit dat de Gmini niet genoeg stroom leverd via de usb poort. Je moet dan dus waarschijnlijk een externe HD vinden met een andere stroombron (adapter ofzo) dan via usb.

Maar anders kun je ook in de vakantie je Gmini500 en je externe HD aan een pc in een internetwinkel verbinden en daar alles overzetten. In frankrijk kosten dat zo'n 3 euro/uur en binnen een uur moet je toch wel 40GB overgezet hebben. :) Kun je ondertussen lekker GoT doorlezen en mail chekken. :P
Ik heb alleen maar externe HD's geprobeert die wel aparte stroom adapter nodig hebben. alleen maar toch werkte helaas de ene wel en de andere niet. het enige wat ik me kan voorstellen is dat freecom en de archos hardware echt driverloos met usb host principe om weten te gaan ... maar ik moet het zeker weten anders moet ik op de gok een externe HD van freecom kopen. en da's nogal een gok.

En internet cafe heb ik niet op een hotel kamer. het moet toch te doen zijn zonder tussenkomst van de pc?

kan iemand die de hardware heeft een experimentje doen met zijn archos en een powered externe HD? en mij zijn bevindingen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien_psi
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:08:
[...]

Bedankt. Het leek mij wel leuk om op te nemen van TV, maar om voor die ene optie nou weer een hoop euro's extra te betalen...
Is er niet een hack of zoiets, zodat je toch kan opnemen van je TV? (Ik las ergens dat je wel kon opnemen, maar dat je het dan eerst moest converteren op je pc ofzoiets. Leek me eigenlijk een beetje onlogisch, maargoed misschien weten jullie er meer van :).

Ik heb hem vandaag bij dixons.nl besteld. 299 is een erg aangenaam prijsje. Ik heb nog geen andere media-speler gezien die zelfs maar in de buurt komt van die prijs (met een 80 gb schijf).
Dinsdag komt hij als het goed is binnen, dus nu wordt het afwachten.
helaas is het hardware matig geregeld dat je kan opnemen van de TV. er zit wel een geluid opname mogelijkheid op maar de ingebouwde mic vond ik niet zo goed. het schijnt dat de speciale aansluiting (naast de jack) wel een aansluiting is voor een microfoon maar daar zou ik niet in investeren als ik jou was ... tenzij je lange interviews op de archos zou willen opnemen.

Verwijderd

Heb hem gisteren binnengekregen, en ik moet zeggen dat ik het een erg fijne speler vindt.
De beeldkwaliteit is prachtig. Heb er gelijk wat films op gezet, en 3 van de 4 pakte hij meteen.
Heb er vanochtend al een gekeken, en het is prima uit te houden om een hele film erop te kijken.
Het mp3-scherm is ook goed gevuld met alle informatie die je maar nodig hebt.
Er zijn wel een paar dingen die nog beter konden, zoals een hold-knop, of een percentage-meter om te zien hoever hij is met opladen, en foto's kijken terwijl je naar muziek luistert, maar misschien ben ik nu aan het mierenneuken :P
Ben over het algemeen erg tevreden over deze speler.

Ik heb echter nog wel een paar vragen: Als ik een album afspeel, kan ik dan instellen dat als het album afgelopen is, dat hij dan een ander album afspeelt (die ik dan kies terwijl het 1e album speelt)?
Tot nu toe is het mij wel gelukt om een album te queuen, maar dat 2e album speelde dan af nadat het huidige nummer was afgelopen. Dus niet nadat het hele album was afgelopen.
Misschien is dit wel mogelijk door middel van een playlist ofzo?

Ik kreeg een foutmelding toen ik een .wmv bestand erop zette, dat de speler geen WMV8 ondersteund. Maar ik heb de nieuwste firmware erop gezet, en daar stond bij dat WMV9 ondersteund werd. Zou het niet logisch zijn dat WMV8 ook ondersteund wordt?
EDIT: Nu nog een paar keer geprobeerd met andere .wmv bestanden en die werken ook niet...

Alvast bedankt :)

EDIT: Nog 1 ding: Ik heb de speler al een paar keer aan de pc gehangen en weer losgekoppeld, maar bij het loskoppelen kon ik de speler niet veilig verwijderen. (Het icoontje was nergens te vinden)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 15:26 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Eh, je moet hem eerst veilig verwijderen, en dan pas loskoppelen. Anders heeft het immers ook geen zin. Of deed je dat ook? Verder gebruik ik eigenlijk nooit veilig verwijderen. Gewoon kijken of er geen dataoverdracht meer plaatsvindt, en dan kan er weinig misgaan.

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Als je Gmini is ingesteld als Windows Device, kun je em niet eens veilig ontkoppelen, en dat is ook niet nodig en trek je de USB kabel gewoon uit de Gmini op het moment dat de data overdracht is afgerond. Stel je em in als Hard Drive, dan moet je em wel veilig ontkoppelen.

• -DG-
ToolRules schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:41:
Als je Gmini is ingesteld als Windows Device, kun je em niet eens veilig ontkoppelen, en dat is ook niet nodig en trek je de USB kabel gewoon uit de Gmini op het moment dat de data overdracht is afgerond. Stel je em in als Hard Drive, dan moet je em wel veilig ontkoppelen.
Waar kun je dat instellen eigenlijk?

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Veranderen van Windows Device naar Hard Drive en omgekeerd:
Display setup screen, dan System en dan kun je bij USB port schakelen tussen Windows Device en Hard Drive...

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Thunk schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:18:
aaargh! wat gebeurt me nou! mn gmini500 scherm ging ergens tegenaan.. en nu zit er een dikke grote ruit in :'( ik baal als een stekker.. hoop dat ik hier een vervanging voor kan krijgen :(
reparatie gaat zo'n 150 euro kosten :( godverrrr... had 'm dus eerst 2 weken uitgeprobeerd.. kon na 10 dagen geen garantie meer afsluiten vertelden ze bij de dixons.. bust het schermpje anderhalve maand later |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunk schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:53:
[...]

reparatie gaat zo'n 150 euro kosten :( godverrrr... had 'm dus eerst 2 weken uitgeprobeerd.. kon na 10 dagen geen garantie meer afsluiten vertelden ze bij de dixons.. bust het schermpje anderhalve maand later |:(
Euh, stootte jij 'm kapot of iemand anders... bij iemand anders kan je er verzekeringswerk van maken. Aansprakelijkheisverzekering van derden zou je dan kunnen aanspreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
ik heb geen idee.. hij zat in dat dunne 'etuitje' van archos wat er bij geleverd werd, en dan in mn schooltas.. ik kwam thuis en er zat een ruit in het scherm.. :( kan niet vertellen wat er is gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
ToolRules schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:00:
Veranderen van Windows Device naar Hard Drive en omgekeerd:
Display setup screen, dan System en dan kun je bij USB port schakelen tussen Windows Device en Hard Drive...
Oh dat is op je archos en niet in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
-DG- schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:00:
[...]

Oh dat is op je archos en niet in windows?
Staat dit uberhaubt niet in de handleiding?

Verwijderd

Thunk schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:55:
ik heb geen idee.. hij zat in dat dunne 'etuitje' van archos wat er bij geleverd werd, en dan in mn schooltas.. ik kwam thuis en er zat een ruit in het scherm.. :( kan niet vertellen wat er is gebeurd..
Ai, dan houdt het op denk ik.

• -DG-
RoD schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:02:
[...]

Staat dit uberhaubt niet in de handleiding?
Ja het staat wel in de handleiding zie ik. http://www.archos.com/support/download/manuals/EN_Gmini500_v13.pdf
Dacht dat het iets in windows was wat voor meer USB apparaten geldt.
Heb m'n Gmini500 btw nog niet hoor. ;) Deze week als het goed is..hoop ik.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Archos nu eigenlijk gestopt met het updaten van de firmware?
Ik zag op de site dat de 'nieuwste' firmware alweer uit mei 2006 dateerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Als er volgens Archos niets meer te verbeteren valt, zullen ze ook geen reden zien om firmware-updates uit te brengen. Simpel.
Ze zullen het momenteel ook druk hebben met de Generation 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luitjes,

Archos Gmini 500 gekocht. De video-conversie maagt die ik ben, dacht ik dat het omzetten van DVD's net zoiets was als het omzetten van audio CD naar MP3. Inmiddels begrijp ik dat dat veel lastiger is. Wie kan me aan de definitief meest eenvoudige methode helpen voor het omzetten naar DVD's naar Divx voor mijn Archos? Mijn dank zal groot en eeuwigdurend zijn.

Wit hondje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:11:
Luitjes,

Archos Gmini 500 gekocht. De video-conversie maagt die ik ben, dacht ik dat het omzetten van DVD's net zoiets was als het omzetten van audio CD naar MP3. Inmiddels begrijp ik dat dat veel lastiger is. Wie kan me aan de definitief meest eenvoudige methode helpen voor het omzetten naar DVD's naar Divx voor mijn Archos? Mijn dank zal groot en eeuwigdurend zijn.

Wit hondje
Welkom op GoT :)

Download DVD ripper platinum Geef aan dat je een bestand wil maken voor de Archos Gmini en voila keurig compact AVI bestand voor je Gmini.
Je kan snel en simpel aangeven zaken zoals ondertitels, geluidskwaliteit etc.

En is ie omgezet, dan uploaden met WM10 werkt erg snel, perfect en n00b proof. Zelfs ik snap het :)

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggy op 25-09-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben alvast even aan de gang gegaan met Dr.Divx. Hij staat nou al haast vier uur te stampen op een DVD. Nog 10 minuten en dan weet ik of het gelukt is. Als het niet gelukt is ga ik even kijken naar het programma dat jij noemt. Dank!

Wit hondje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjoo, de platinum ripper ziet er goed uit maar kost wel $45,--. Is er een ergens een patch? Ik begrijp dat je met platinum ripper gewoon rechtstreeks van DVD naar Divx voor de Gmini 500 kunt. Dus geen aparte programma's meer voor rippen, video en audio conversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:37:
Tjoo, de platinum ripper ziet er goed uit maar kost wel $45,--. Is er een ergens een patch? Ik begrijp dat je met platinum ripper gewoon rechtstreeks van DVD naar Divx voor de Gmini 500 kunt. Dus geen aparte programma's meer voor rippen, video en audio conversie?
Op GoT gaan we niet vragen om een patch of wat dan ook, dat hoort bij warez. ;) Bovendien mag je eigenlijk niet een een topic kicken binnen 24 uur, maar moet je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop gebruiken. ;)
Verder hoeft ook niet je naam onder elk bericht hoor, die staat al aan de linker kant van je bericht. :)
Dat je het even weet en niet meteen een (tijdelijke) ban uitlokt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door -DG- op 25-09-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:37:
Als je dit progje gebruikt hoef je hem niet eerst over te zetten naar Divx. Hij ript een gemiddlde DVD naar Archos formaat in 1 tot 2 uur.

Geef me anders maar even een mailtje/MSN leg ik je haarfijn uit hoe of wat de mogelijkheden zijn, kan je zelf kijken of het interesant genoeg is voor jouw om aan te schaffen of iets anders te gebruiken. Vervuilen we tevens dit topic niet te veel.

[ Voor 11% gewijzigd door Shaggy op 25-09-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
In het Archos Gmini 400/402 topic staat een tutorial om DVD's om te zetten naar iets wat werkt voor de Gmini 400/402. Dat gaat ook werken op de Gmini 500, dus die tutorial (en programma) kun je gebruiken.

• -DG-
Jeeej, krijg morgen eindelijk mijn Gmini 500 :P :D .
Dat wou ik even melden :> .

Verwijderd

Gefeliciteerd! Het is een erg fijn apparaat (heb hem een week in huis).
Alle .avi bestanden die ik tot nu toe gedownload heb, werken perfect.
En ik had het een tijdje geleden over .wmv bestanden die hij niet wilde afspelen, maar die heb ik nu geconvert met windows media player 10, en nu werken ze ook gewoon.

Het gebeurde me trouwens pas dat ik aan het fietsen was, en de gmini zat in mijn broekzak, netjes op hold, en toen ging hij opeens uit. Er was nog genoeg batterij-leven, want ik had hem net opgeladen. Daarna kon ik hem gewoon weer aanzetten, maar het lijkt me sterk dat door het fietsen precies die knoppen aan gingen waardoor hij uit de hold mode ging, en toen uit.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Altijd grappig mensen die maar blijven beweren dat hij zo'n beetje alles afspeeld... De tegenwoordig gebruikte audio codecs hoeven maar 1 miniem verschil in encoding te hebben en je hebt geen geluid. Hetzelfde voor de video codecs.

Precies volgens instructie encoded bestanden ja, die speelt hij prima af en een handjevol andere standaarden.. Het is mij al te vaak voorgekomen dat er of geen geluid was of dat hij gewoon wijgerde hem af te spelen om nog te geloven in fabeltjes.

Hij heeft trouwens wel perfect dienst gedaan op mijn vakantie alleen nog steeds te belachelijk voor woorden dat ik de met mijn Canon s3 is gemaakte filmpjes niet afspeelt. :(

De 5200mha batterij heeft het ruimschoot volgens verwachting uitgehouden. De standaardbatterij heb ik bijna niet eens gebruikt want die is te snel leeg als je geen oplaadmogelijkheden hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 27-09-2006 21:49 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hij speelt dan ook absoluut niet alles af. Alleen specifiek een paar Mpeg 4 files en WMV9 bestanden. Dat zijn maar heel weinig codecs.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Pcies.. Jammer dat fabrikanten nog zo weinig doen aan ontwikkeling en firmwares...Hoe moeilijk is het om zo'n beetje de simpelste codec die er is te ondersteunen??: MJPG.. Nou ja, aangezien de laatste firmware al heel erg oud is verwacht ik er weinig van.

[ Voor 94% gewijzigd door Darth Malak op 27-09-2006 22:41 ]

Verwijderd

Ik zei dat alle .avi bestanden die ik gedownload had werkten. Niet dat alle .avi bestanden werken...

Ik heb trouwens wel een heel klein probleempje: Sommige ID3-tags leest hij niet of slecht af.
Ik heb mijn files getagged met Mediamonkey, en daarin klopt alles. In Winamp zie ik ook staat artist - title, maar de speler zelf ziet sommige tags dus helemaal niet (tot nu toe is dat nog maar bij 1 of 2 albums, maar ik wil niet dat dit meer voorkomt...)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb wel vaker problemen met tags gehoord met Mediamonkey. Probeer eens een ander programma zoals Tag&Rename.

• -DG-
Jeeej ik heb hem!! :*) :*) .
Eerste wat opvalt: wat een super mooi beeld! :9~
Later meer ervaringen. ;)

Meteen een vraagje:
Als je de keys locked, kun je dan ook de volume keys locken? En zoja hoe?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het scherm is inderdaad superstrak!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Volume keys kun je niet locken voor zover ik weet. Zo kun je toch altijd je volume wat lager zetten.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nadeel vind ik wel dat er geen echte equalizer op zit. Op m'n gmini 220 zit een 5 band EQ en dan krijg je toch al snel een stuk beter geluid. Alleen bass en treble is in mijn ogen veel te weinig. :|

Verder doet bij mij 80% van de video's die ik erop gezet heb het gewoon goed. Daar ben ik wel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tja, jammer van die equalizer... Ik zie het inmiddels gewoon als een externe harddisk met een scherm zonder veel fratsen. Wel een bijzonder prijzige harddisk maar over het algemeen heb ik er al veel plezier van gehad. De toekomst zal ongetwijfeld mediaplayers brengen die wel upgradable zijn qua codec support e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het grote probleem bij Archos is inderdaad dat er geen fatsoenlijke equaliser op zit. Ik snap ook niet waarom ze daar mee doorgaan. Elke low budget speler heeft tegenwoordig een equaliser. Gelukkig is er prima geluid uit te krijgen.

• -DG-
RoD schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:06:
Het grote probleem bij Archos is inderdaad dat er geen fatsoenlijke equaliser op zit. Ik snap ook niet waarom ze daar mee doorgaan. Elke low budget speler heeft tegenwoordig een equaliser. Gelukkig is er prima geluid uit te krijgen.
De gmini 220 had dus wel een EQ. Maar in de modellen daarna hebben ze dat inderdaad niet. :(
Ik vind zelf het geluid daardoor heelaas iets minder dan de gmini 220. Desalniettemin ben ik er erg blij mee hoor. :)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het valt me wel op dat bij sommige nummers zelfs bij een 192 bitrate de basses meteen overbelast zijn. Het maakt niet uit wat voor een koptelefoon eraan hangt (beide zeer goede sennheizers). Waarschijnlijk een probleem met de mp3 decoder. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Darth Malak schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:10:
Het valt me wel op dat bij sommige nummers zelfs bij een 192 bitrate de basses meteen overbelast zijn. Het maakt niet uit wat voor een koptelefoon eraan hangt (beide zeer goede sennheizers). Waarschijnlijk een probleem met de mp3 decoder. Jammer.
Wat noem jij overbelast? Is het echt duidelijk, of alleen als je kritisch luistert? Ik heb deze speler ook eens beluistert met mijn Koss KSC75 doppen (erg goede bass) en ik kreeg er prima geluid uit. Wellicht dat het probleem bij de speler ligt? Of ben je gewoon audiofiel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Darth Malak schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:10:
Ik snap helemaal wat je bedoeld.
Ik luister naar bijvoorbeeld Nightwish op 192kb/s, maar daar kraken de bass tonen ook heel erg.
Wilde hier al een nieuwe hoofdtelefoon voor aanschaffen, maar dat doet dus niet veel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Wat is eigenlijk het verschil tussen Bass en Bass Boost?

Ik heb mijn instellingen alsvolgt trouwens: Bass Boost 0, Bass -4, Treble -2.
Hierdoor hou ik mooier mid over en klinkt het goed met m'n Creative EP-630's.
Afbeeldingslocatie: http://www.torget.se/images/pris2/02/77/27749-1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Arunia schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:48:
[...]

Ik snap helemaal wat je bedoeld.
Ik luister naar bijvoorbeeld Nightwish op 192kb/s, maar daar kraken de bass tonen ook heel erg.
Wilde hier al een nieuwe hoofdtelefoon voor aanschaffen, maar dat doet dus niet veel dan.
Nee, het probleem is zeker niet de koptelefoon. Het is vrij raar. Het kan ook te maken hebben met de manier waarop die nummers geencodeerd zijn dus misschien zijn gewoon de nummers vrij brak. Redelijke bass kan hij zeker aan want bij andere nummers is de weergave wel goed.

En op die andere vraag: bass boost geeft gewoon een extra boost over de normale bas regeling. Net zoals je die ook op de normale gettoblasters of andere apparatuur hebt. Versterkt gewoon de bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:54:
[...]

Wat noem jij overbelast? Is het echt duidelijk, of alleen als je kritisch luistert? Ik heb deze speler ook eens beluistert met mijn Koss KSC75 doppen (erg goede bass) en ik kreeg er prima geluid uit. Wellicht dat het probleem bij de speler ligt? Of ben je gewoon audiofiel? :P
Nee, echt overbelast bij een laag volume. Sterke vervorming en ploppend geluid dus. Nogmaals, dit is bij een aantal nummers het geval en waarschijnlijk zijn gewoon die slecht geconverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:11:
Luitjes,

Wit hondje
Op pagina drie staat een handleiding die ik het gescreven met freeware. Makkelijk en goede resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat heb ik dus ook, ik heb het idee dat dit komt door de VBR die tegenwoordig veel gebruikt wordt. Maar daarentegen heb ik er dan weer absoluut geen last van bij het afspelen op de PC.\
Ikzelf heb MP3tjes liever op CBR dan op VBR aangezien de bitrate kan variëren van bijvoorbeeld 64kb/s tot 192kb/s of andere waardes. Zie het nut er niet van in voor die paar KB die je ermee verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
  • Laatst online: 14-06-2024
Download DVD ripper platinum Geef aan dat je een bestand wil maken voor de Archos Gmini en voila keurig compact AVI bestand voor je Gmini.
Je kan snel en simpel aangeven zaken zoals ondertitels, geluidskwaliteit etc.

En is ie omgezet, dan uploaden met WM10 werkt erg snel, perfect en n00b proof. Zelfs ik snap het :)
Eén vraag hierover, ben je nu verplicht om via WM10 te uploaden ?
Stom genoeg heb ik maar 1 keer geprobeerd via WM10 te uploaden, maar dat ging niet echt lekker, die synchronisatie, nu ik copieer altijd via de normale harddisk functie (extra drive in Windows).
8)

[ Voor 9% gewijzigd door dunster op 02-10-2006 15:20 ]

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee hoor, waarom zou dat nu ineens wel moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
  • Laatst online: 14-06-2024
RoD schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:46:
Nee hoor, waarom zou dat nu ineens wel moeten?
Die indruk had ik, omdat WM10 een automatische conversie doet zodra je gaat uploaden.
8)

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
dunster schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:56:
[...]

Die indruk had ik, omdat WM10 een automatische conversie doet zodra je gaat uploaden.
8)
Je converteert nu dus met een programma, dus je hebt niks met WMP te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

dunster schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:56:
[...]

8)
WMP10 doet geen automatische conversie... In fact, WM10 doet niets met je files anders dan ze proberen naar je archos te kopieeren (wat trouwens meestal mislukt omdat een of ander bestandstype weer niet wordt herkend).

De gemakkelijkste manier: gewoon als externe drive aan je PC hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Bij Dixons is ie nu nog maar € 279,00 :|
klik
ben voor 20 euro genaaid dus (ik heb hem net een week).

Mijnes heeft trouwens af en toe wat moeite met de "naar rechts" knop van de grote vierknops knop.
Afhankelijk van hoe je met je vinger er op drukt.
Bijvoorbeeld bij het browsen van fotos dan gaat ie met de "naar rechts"-knop in plaats van naar de volgende foto, de foto 90 graden draaien, heeel irritant.

Heeft iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
WhatTheFuck schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:41:
Bij Dixons is ie nu nog maar € 279,00 :|
klik
ben voor 20 euro genaaid dus (ik heb hem net een week).

Mijnes heeft trouwens af en toe wat moeite met de "naar rechts" knop van de grote vierknops knop.
Afhankelijk van hoe je met je vinger er op drukt.
Bijvoorbeeld bij het browsen van fotos dan gaat ie met de "naar rechts"-knop in plaats van naar de volgende foto, de foto 90 graden draaien, heeel irritant.

Heeft iemand anders ook dit probleem?
gvd, ik ook :S .
Iemand anders had dat laatst toch ook? dat je hem dan nog net terug zou kunnen brengen maar ook meteen 20 euro terug kon krijgen? Hoe deed je dat?
heb het al gevonden. ;)
Kga ze morgen eens bellen, want webdingen mag je toch volgens de wet binnen 10 dagen je geld voor terug krijgen. ;) Daarna weer een nieuwe kopen. :P Ofzo.. nog maar even kijken wat ze daar aan de telefoon vertellen.

[ Voor 12% gewijzigd door -DG- op 03-10-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Hmm, heb mijn gmini nu iets meer dan een maand, ik denk dat dat te lang is om nog terug te gaan naar de Dixons, niet? O-) Maar ja, het was wel te verwachten eigenlijk, ze bleven maar zakken in prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Wat hebben ze je verteld -DG- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieter
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb de Gmini 500 nu 2 maanden met alle tevredenheid, maar ik heb wel wat probleempjes gehad met de AVI's(allemaal 2 seconden audio sync fouten), ik heb net divxpocketencoder geprobeert op een bestandje dat niet helemaal werkte en die doet het nu redelijk(paar ms ernaast, niet erg storend). Maar bestaat er al een nieuwe(gehackte/gemodde) firmware die meer mogelijk maakt(equaliser, native DivX support, meer mogelijkheden).

=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nou.. eigenlijk nog niks, aangezien ik deze week elke keer na 6 uur thuis ben. :|
Verder denk ik toch niet dat het zou gaan lukken en voor de 20 euro laat ik het ook maar.

Ben in ieder geval erg tevreden met het ding, enige nadeel is dat die wat groter en wat kwetsbaarder is dan de gemiddelde mp3 speler, maar daar krijg je dan ook weer een heleboel voor terug. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Subwoofie schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:00:
Heb de Gmini na het lezen van dit topic online besteld bij Dixons. Krijg hem morgen. Yes! :*)
Congrats, is een mooi dingetje hoor. Zeker als ie nu nog maar 279 euro is. (hij is 80GB!).

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. (wordt nog gelukkiger als ik die 20 euro nog terug krijg :) )
Het is in ieder geval een top apparaat. Ik kan nu mooi Family Guy kijken in de trein :*) => ik blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

-DG- schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:31:
[...]

Nou.. eigenlijk nog niks, aangezien ik deze week elke keer na 6 uur thuis ben. :|
Verder denk ik toch niet dat het zou gaan lukken en voor de 20 euro laat ik het ook maar.

Ben in ieder geval erg tevreden met het ding, enige nadeel is dat die wat groter en wat kwetsbaarder is dan de gemiddelde mp3 speler, maar daar krijg je dan ook weer een heleboel voor terug. :D
Ik heb ze vannochtend gebeld. Er werd mij verteld dat ik de bon kon inscannen en naar info@dixons.nl mailen en dan "zouden ze me tegemoet komen".

Wat dat betekend weet ik niet, maar ik heb goede hoop dat ik nog wel iets terug krijg.......
Dus gewoon bonnetje scannen en mailen. Wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Eigelijk leuk om te zien dat je 80GB nu al hebt voor veel minder dan 300 euro. Daar kan Apple en Creative een puntje aan zuigen, zeker als je kijkt wat je ervoor terug krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

shaggy8675 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 01:12:
Eigelijk leuk om te zien dat je 80GB nu al hebt voor veel minder dan 300 euro. Daar kan Apple en Creative een puntje aan zuigen, zeker als je kijkt wat je ervoor terug krijgt :)
Ja, echt leuk... die %#$&^%*( prijsdalingen nu terwijl er jaren daarvoor nauwelijks prijsdalingen waren.

Ik heb er nog een maandje geleden 369,= euro voor betaald... :( En ja, gaat doodleuk vertellen: leuk! Grapjas. |:(

Apple is zoiezo geen concurrent. Als je ziet wat je bij apple betaald voor alle accesoires en dat je voor bijna elke functie een accesoire nodig hebt. Begrijp ik niet waarom iedereen in het iPOD verhaal trapt. Creative kon al moeilijk de kop boven water houden. Eerlijk gezegd vermoed ik dat Creative niet al te lang meer actief zal zijn op de mediaplayer markt.

[ Voor 25% gewijzigd door Darth Malak op 06-10-2006 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
WhatTheFuck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:52:
[...]

Ik heb ze vannochtend gebeld. Er werd mij verteld dat ik de bon kon inscannen en naar info@dixons.nl mailen en dan "zouden ze me tegemoet komen".

Wat dat betekend weet ik niet, maar ik heb goede hoop dat ik nog wel iets terug krijg.......
Dus gewoon bonnetje scannen en mailen. Wie weet :)
Oke heel mooi, ik hoef vandaag pas wat later naar school dus ik ga ze zo even bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Darth Malak schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:18:
[...]

Ja, echt leuk... die %#$&^%*( prijsdalingen nu terwijl er jaren daarvoor nauwelijks prijsdalingen waren.

Ik heb er nog een maandje geleden 369,= euro voor betaald... :( En ja, gaat doodleuk vertellen: leuk! Grapjas. |:(
Tja, dat weet je als je een relatief nieuw iets koopt. Pas als er iets nieuws, anders of meer concurerend op de markt komt zakken de prijzen. Niet meer dan normaal.

/me Shaggy mompeld iets over verkeerde been uit bed...
Leuk, idd.
Ik heb hem ook verkregen en daarop kwam net de nieuwe 80GB versie uit, en de maand daarop gingen de prijzen weer verder naar beneden. Dat is idd leuk voor alle potentiële kopers. En voor ons was dat gewoon pech.
Als je vandaag iets koopt is het morgen achterhaald, goedkoper of beter dat is zo, en zal altijd zo blijven. Achteraf zeuren is makkelijk maar het is onze eigen schuld. Hadden we een dag langer gewacht was ie mischien 5 cent goedkoper. Nou boeiend. Pech hebben en doorgaan met leven, als ik over 25Euro mezelf nog druk moet maken...
Apple is zoiezo geen concurrent. Als je ziet wat je bij apple betaald voor alle accesoires en dat je voor bijna elke functie een accesoire nodig hebt. Begrijp ik niet waarom iedereen in het iPOD verhaal trapt. Creative kon al moeilijk de kop boven water houden. Eerlijk gezegd vermoed ik dat Creative niet al te lang meer actief zal zijn op de mediaplayer markt.
Volkomen mee eens. Ok het design/formaat van Apple oid kan mensen mischien meer aanspreken maar voor de rest... Er zijn veel andere en soms betere concurenten dan alleen Apple, Creative of wat nog meer zei.

Het zal wel een hogere "Bling" factor hebben zo'n WC-Pod... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Shaggy op 06-10-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik loop al een tijdje mee dus ik weet echt wel hoe het werkt.... maakt het er niet minder klote door.

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 07-10-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Vandaag apparaatje aangeschaft. Leuk ding!!

Een vraag: ik probeer via de meegeleverde kabel een filmpje af te spelen op de TV. Nu krijg ik heel slecht beeld. Blauw en bibberend. Niet te kijken dus.
Weet iemand waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je em wel op PAL staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Probeer eens een andere ingang op je tv. Bij mij werkt de ene ook niet en de andere wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het kan ook aan je kabel liggen, misschien is die wat brak. Maar probeer eerst eens een andere ingang en desnoods een andere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 tv's geprobeerd. En heb op mijn ene tv 4 ext-ingangen geprobeerd. Niks. Kabel is net nieuw uit de verpakking, daar kan het niet aan liggen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tuurlijk wel. Het kan gewoon een foutje in de productie zijn. Aangezien het niet aan de ingang of de tv ligt lijkt het me logische dat het of de speler zelf of het kabeltje is. Wat ik zou doen is em gewoon RMA sturen, dus in zijn geheel. Het is een beetje lastig uit te zoeken waar het precies aan ligt zonder een ander kabeltje te moeten kopen.
Tenzij je dat liever hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatTheFuck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:42:
[...]

Congrats, is een mooi dingetje hoor. Zeker als ie nu nog maar 279 euro is. (hij is 80GB!).

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. (wordt nog gelukkiger als ik die 20 euro nog terug krijg :) )
Het is in ieder geval een top apparaat. Ik kan nu mooi Family Guy kijken in de trein :*) => ik blij :)
Op vrijdag stond TPG voor de deur met mijn Gmini. Het is inderdaad een geweldig apparaat. Heb gelijk al mijn foto's vanaf 2000 erop gezet en nog ontzettend veel ruimte over voor nog meer foto's.
Mijn advies wie hem nog niet heeft: KOPEN.

(btw What The Fuck heb je je €20,- nog terug gehad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Beetje magere onderbouwing om iemand te overtuigen om deze speler te kopen :P Elke hddspeler met een redelijke capaciteit biedt voldoende ruimte voor foto's en al je muziek (mits je geen enorme collecties hebt).
Wat vind je bijvoorbeeld van de audio/videokwaliteit en de stevigheid/bediening van het apparaat? :)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast