Asus P5WD2 series ervaringen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Matched: premium, p5wd2, e
P5WD2 SERIES topic

Dit topic is destijds gestart voor het ASUS P5WD2-E premium moederbord. Gaandeweg is het een plek geworden waar ook vergelijkbare borden als de P5WD2 (voorloper) en de P5WDG2-WS en onlangs de P5WDG2 WS prof. besproken worden.

CORE DUO 2 - conroe compatibiliteit -> NIET DUS

Er was hoop dat de originele P5WD2-E premium en de P5WDG2-WS d.m.v. een BIOS update geschikt zouden worden voor de nieuwe Core 2 Duo processoren. Dat is niet het geval. Het is dan wel zo dat de Intel 975 chipset geschikt is voor de Core 2 Duo, echter zijn deze moederborden niet voorzien van een juiste versie van de VRM (het stukje elektronica het voltage voor de processor regelt).
  • Naar het schijnt rollen er in Taiwan/China nieuwere revisies van de band die wel geschikt zijn voor de Core 2 Duo. Of en wanneer deze in Nederland komen is mij onbekend.
  • Het zou gaan om revisie 1.03G! (zie het C2D moederbord topic

P5WD2-E premium

Indien de Tweakers-crew voor de Best Buy Guide van Maart 2006 weer kiest voor een Intel processor dan zal men naar mijn overtuiging dit mobo adviseren voor het Workstation. Ik zal hieronder uitleggen waarom ik dat vind.
  • En we weten inmiddels dat de redactie het tijd vond om weer eens een AMD configuratie te adviseren. Waar helemaal niets mis mee is :)
Overigens kun je voor een volledige beschrijving van dit mobo het review van Anandtech lezen. Of de uitgebreide review die VR-zone enige tijd geleden online heeft gezet. Daar staat in detail wat het mobo allemaal kan. Moet ik daar iets aan toevoegen? Nou vooruit dan.....:)

Overigens als je dit bord overweegt dan moet je ook serieus kijken naar de workstation variant. Deze is E 50,00 duurder maar heeft wel 2x PCI-X + 2x PCI en daardoor kun je nog 4 legacy PCI kaarten aansluiten of gebruik maken van PCI-X RAID controller(s). Nadeel van dat bord vond ik dat er nog maar 1x PATA IDE onboard was. Anandtech heeft hier sectie op dit bord uitgevoerd.
  • Naar het schijnt heeft de P5WDG2-WS ook het voordeel dat de Marvell RAID chip gewoon werkt -> lees vooral verder!
    -UPDATE 05-03-06-> inmiddels is bekend dat de Marvell RAID chip ook niet werkt op de P5WDG2-WS
Waarom heb ik voor dit mobo gekozen:
  • 2x PCI-e 16x + 3 PCI
    De indeling van de PCI-E en PCI sloten is beter dan bij de voorloper van dit bordje (Asus P5WD2). Door de plaatsing van de PCI sloten aan de buitenkant van het bord en niet tussen de 2 PCI-e sloten, zoals bij de voorloper is het ook bij een crosfire-opstelling mogelijk om minimaal 2 PCI sloten te gebruiken (TV-kaart en afzonderlijke soundkaart)
  • WHO NEEDS MORE DISKS:
    Met 8 SATA aansluitingen heb je op het gebied van opslag alle uitbreidingsmogelijkheden die je maar wenst.
  • NIEUWSTE CHIPSET
    Waarom de Intel 955X chipset gebruiken als er een nieuwere 975X beschikbaar is :)
Diverse punten die verder interessant zijn:

SATA:
Zoals tegenwoordig ieder moederbord zijn er meerdere SATA poorten. De Intel chipset heeft er standaard 4 die d.m.v. de matrix technology in RAID 0,1 en 5 gebruikt kunnen worden. Asus vond dat blijkbaar niet genoeg en heeft tevens een Marvell chip op het bord geplakt waardoor er nog eens 4 extra SATA-poorten beschikbaar zijn.

To be Marvelled or not!
Asus geeft in zijn productinfo aan dat ook de Marvell 88SE6141SATA chip RAID ondersteuning biedt. Helaas blijkt die belofte nog niet ingelost te worden. Op de support fora van ASUS wordt daar behoorlijk over geklaagd. Naar de oorzaak kan ik alleen maar gissen en of er een oplossing komt is helemaal koffiedik kijken. Op basis van mijn ervaring met eerdere high-end ASUS moederborden heb ik er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Maar wil je op dit moment 2 RAID arrays hebben dan moet je nu niet voor dit moederbord kiezen.

E-SATA
What the heck is this. Sata is inmiddels bekend maar wat betekend het voorvoegsel E- Enhanced, Experience?? NOPE => external. Zie hier voor extra uitleg.
Deze E-sata poort biedt volgens de ASUS handleiding ondersteuning voor port multipliers. Maar voorlopig moet je die nog met een vergrootglas zoeken en als je ze al vindt dan zijn ze peperduur. Buiten dat biedt de standaard aardig wat mogelijkheden zo zou het volgens Asus mogelijk zijn om 16 schijven via deze E-Sata aansluiting aan het mobo te hangen.
Er is een kleine catch. Als je de E-sata poort op het back-panel wilt gebruiken dan moet je een van de interne Sata-poorten van de Marvell chip opofferen. Elektrisch wordt er nl. een wissel omgezet. Hieruit zou je kunnen concluderen dat ook de interne SATA poorten van de Marvell chip ondersteuning hebben voor port multipliers. Dat geeft uitzicht op gigantische arrays (4x16 disks). Maar laat ASUS nu eerst maar eens de RAID functionaliteit herstellen :) .
Het in- en uitschakelen van E-sata kan in het BIOS worden geregeld.

PERFORMANCE:
processor en memory
Ik heb dit bord samen met een Intel D940 net een weekje in gebruik en kan nog niet veel zeggen over de performance. Ik ga geen processor en memory benchmarks leveren daarvoor kun bijv. op de eerder genoemde pagina's van Anandtech kijken. Mijn interesse ligt meer bij de diskperformance.
disk performance
De Tweakers Storage benchmark is natuurlijk de bijbel op dit gebied maar hij is zo veelomvattend dat de resultaten moeilijk te lezen zijn. Ook het samenstellen van deze benchmarks kost zo godvergeten veel tijd dat ik de lof daarvoor graag bij de T.net benchOp laat :) .
Voor mijzelf heb ik een aardige graadmeter voor de performance van het storage systeem. Ik gebruik nl. al jaren Norton Ghost voor de installatie van systemen en tijdelijk backuppen harde schijven. Dit ASUS moederbord heeft een nieuw snelheidrecord neergezet. Tijdens het disk-to-disk kopieren over de ICH7 SATA controller wordt 2.750 Gb. per minuut rondgepompt.
  • Ter vergelijking:
    Mijn vorige mobo (ASUS PC-DL met intel 875X) kon over de ICH ongeveer 1.2 Gb. p.m. rondpompen. Natuurlijk worden deze resultaten sterk beïnvloed door de gebruikte harde schijven. In deze 2 voorbeelden heb ik de WD Raptor 150 en een WD 160Gb. SATA RAID gebruikt.
Bij oudere (Athlon) moederborden wordt ik al gelukkig als het storagesysteem 600 Mb. p.m. overgooit.
RAID performance
Intel heeft voor de 4 SATA poorten aan de ICH7 ondersteuning voor RAID 0,1,5 en 10 toegevoegd. RAID 0,1 en 10 vergen weinig computerpower en performen gewoon goed genoeg. Op de RAID 5 optie heb ik mijn inmiddels zéér betrouwbare Ghost test losgelaten. Ik heb 4x WD 160 RAID schijven ingezet en vervolgens een 80 Gb. schijf gekloond. Het resultaat: de chipset kon maar liefst 50 Mb. per minuut naar de array schrijven. Dat is een factor 50 langzamer dan het hierboven aangehaalde record. Mijn god ik heb nog diverse 10 jaar oude schijven liggen die waarschijnlijk sneller zijn.
  • [i] Helemaal eerlijk is deze vergelijking niet. Ghost maakt geen gebruik van optimalisaties die in de drivers ingebakken zijn. Als je de schijf onder Windows/Linux gebruikt is de performance redelijk. Maar wil je serieus RAID5 gebruiken dan kun je beter een afzonderlijke controller met hardware engine aanschaffen. En dat hoeft echt geen Areca te zijn. [/i]
WINDOWS INSTALLATIE(s):
Het moederbord bevat veel moderne componenten en dat heeft tot gevolg dat een originele installatie CD van Windows XP niet gebruikt kan worden. De installatie crasht gewoon en je komt niet verder. Je zult dan eerst SP2 moeten slipstreamen en daarbij tevens de drivers integreren. Daar had ik nog niet mee te maken gehad maar even GooLang leven nLite".

De installatie van Windows 2003 ging zonder problemen.
Het is mij nog niet gelukt om Windows 98 op dit moederbord te installeren en ik zou ook eerlijk gezegd niet weten waarom ik dat zou willen....

Maar het hoeft niet altijd problemen te geven :)
Dit moederbord moet mijn nieuwe werkstation worden waarop ik programmeer, knoei in fotosoep en ook nog wat VirtualPC werk verricht. Er zijn ruim 100 applicaties geïnstalleerd. En ik zag als een berg op tegen het opnieuw installeren. Meestal geeft het overzetten van Windows van het ene moederbord naar het andere grote problemen omdat de drivers niet compatibel zijn. Je moet dan een in-place herinstallatie uitvoeren met alle nadelen die eraan verbonden zijn.
Het blijkt echter dat de 875X en de 975X chipsets zoveel op elkaar lijken dat ik mijn harde schijf gewoon kon overzetten. Vervolgens startte Windows zonder fouten op. Nadat ik mij had aangemeld komt uiteraard de hardware wizzard te voorschijn die alle onbekende hardware wil gaan installeren maar dat is niet meer dan normaal, toch. Ook komt de registratiechecker van Microsoft zich meldden omdat er toch wel erg veel veranderd is en of ik mij maar even opnieuw wil laten verifiëren (binnen 3 dagen). LOL onlangs stond op de frontpage een artikel waaruit ik opmaak dat ik eigenlijk een nieuwe Windows licentie moet aanschaffen (OK, OK ik heb MSDN dus hier heb ik weinig last van). Maar moederborden zijn voor de gewone gebruikerd sindsdien dus € 100,00 duurder gewoorden :( .

LET THERE BE SOUND!
AC 97, HD audio, het is allemaal aanwezig, maarrrrrr....arghhh
Als ik voor het eerst een nieuw bord aansluit ben ik pas gerust als ik iets op het beeldscherm zie verschijnen. Als ik niets zie dan verwacht ik beep, beep.....
Natuurlijk heb ik dan het geheugen niet goed aangedrukt of zit de videokaart niet correct in het slot. Zie ik niets en hoor ik niets dan slaat de paniek toe. En daar laat Asus met zijn WD5WD2-E een steek vallen. Uit schaamteloze kostenbesparing van wel E 0,20 heeft men géén onboard beeper geplaatst. Op de printplaat kun je precies zien waar deze component moet zitten, maar daar heb ik niets aan.

Nitpicking? Ik dacht het wel }> Maar van een bord in deze prijsklasse mag je een dergelijke feature verwachten (al heb je hem wellicht maar 2x nodig).

Verder is het allemaal leuk en aardig dat Asus een HD-compatibele Realtek chip onboard plaatst. Als je met geluid iets meer wilt dan afspelen heb je er weinig tot niets aan. Je zult een afzonderlijke soundkaart moeten plaatsen met ondersteuning van ASIO etc.

GAMERS BEWARE:
Intel heeft de 975X chipset zo ingericht dat ATI's crossfire zonder problemen werkt. Volgens Intel zou de chipset ook in staat zijn om nVidia's SLI te ondersteunen. Echter schijnt nVidia te hebben aangegeven dat er geen driverondersteuning voor SLI komt op een intel chipset. Enig commercieel denken kan nVidia niet ontzegd worden. SLI houdt men liever exclusief voor hun nForce chipsets.

UPDATE:
  • 07-08-06 Info over C2D support toegevoegd
  • 07-03-06 Er is een nieuw BIOS beschikbaar 0402 lees verder

[ Voor 16% gewijzigd door jwpmzijl op 07-08-2006 00:34 . Reden: Update topicstart ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31

nFo

Matched: e
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/floppyimage/asusp5wd2e/raid.jpg

Welcome to the Marvell 88SE6141 Madness. })

1: Een RAID controller wat geen RAID ondersteund, de boot rom laat je ook geen Raid instellen. :?
2: De IDE poort werkt wel, maar als je dan Windows XP Pro SP2 of Windows Server 2003 wil installeren gaat de eerste fase wel goed, maar na de reboot krijg je tijdens de laadscherm van windows een mooi blauw scherm met een vage fout code.
Stop: 0x0000007B ( 0xF7C46528,0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000 )
Met zowel driver: 0.5.2 en: 1.0.0.3 :(
3: Cd-rom / Dvd-rom spelers wordt niet ondersteund, oke het staat in de handleiding.

De Sata 2 poorten heb ik nog niet getest.
Maar dit is het eerste mainboard met deze marvell raid chip, dus nog erg nieuw.
Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Bios: 0302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Inderdaad is de Marvell stunt van Asus bij alle gebruikers zwaar op de maag gevallen. Op de fora van Asus wordt daar de nodige aandacht aan besteed. Het is nu gewoon wachten tot Asus en Marvell het BIOS hebben herschreven zodat e.e.a. wel werkt.

Overigens heb ik zelf het in een bepaalde situatie wel voor elkaar gekregen om de CD-rom spelers aan de Marvel Chip te hangen. Maar ik heb de benodigde instellingen niet genoteerd.

BTW, Bios versie 0302 zou volgens de changelog alleen een oplossing bieden voor het booten met een USB toetsenbord aangesloten. Het viel mij op dat ook het BIOS van de Marvell chip geupdate wordt van 0.1.13 naar 0.2.22

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Matched: p5wd2, e
jwpmzijl schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:56:
Inderdaad is de Marvell stunt van Asus bij alle gebruikers zwaar op de maag gevallen. Op de fora van Asus wordt daar de nodige aandacht aan besteed. Het is nu gewoon wachten tot Asus en Marvell het BIOS hebben herschreven zodat e.e.a. wel werkt.

Overigens heb ik zelf het in een bepaalde situatie wel voor elkaar gekregen om de CD-rom spelers aan de Marvel Chip te hangen. Maar ik heb de benodigde instellingen niet genoteerd.

BTW, Bios versie 0302 zou volgens de changelog alleen een oplossing bieden voor het booten met een USB toetsenbord aangesloten. Het viel mij op dat ook het BIOS van de Marvell chip geupdate wordt van 0.1.13 naar 0.2.22
Het schijnt te werken met een oude bios en driver: 1.0.0.3
http://www.vrforums.com/s...&page=4&highlight=P5WD2-E
http://www.vrforums.com/showthread.php?t=50886
Ik zal het morgen is proberen met bios: 0114 en 0206.
En werkt die Sata 2 poorten goed ?

Ik las dacht ik ook iets van: Accusys tijdens het booten ?
http://www.accusys.com.tw/

En ik las net iets interessants in het japans:
Hier de brakke vertaling:
http://www.google.com/tra...air=ja%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Vraag 3: Being to apply 6141 RAID Driver of the Marvell, it does, but you cannot use the RAID. Being to have recognized it does, the HDD but.

Antwoord 3: You cannot utilize the Marvell 88SE6141 which is loaded onto this product as a RAID controller.
Presently only as a usual IDE/SATA controller it becomes utilization.

Furthermore, in the future release, you can point the driver of the version where it can become also the RAID utilization the schedule which there is.

Dus RAID wordt er later toegevoegd ? :?

[ Voor 31% gewijzigd door nFo op 04-03-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ga dit topic in de gaten houden.

Zelf heb ik ook een pc die draait met dit moederbord.

http://tweakers.net/gallery/sys/180

Voorlopig ben ik tevreden alhoewel ik nog niet echt heel uitgebreid getest heb, ik heb het vooral gekozen op basis van enkele reviews.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Tomsworld schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:56:
Ik ga dit topic in de gaten houden.

Zelf heb ik ook een pc die draait met dit moederbord.

http://tweakers.net/gallery/sys/180

Voorlopig ben ik tevreden alhoewel ik nog niet echt heel uitgebreid getest heb, ik heb het vooral gekozen op basis van enkele reviews.
Op de marvell chip na, is het heel mooi bordje. :9~
Maar tot op heden heb je niks aan die marvell raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:07
dit bord is echt super geil... en misschien ook de reden dat ik voor de pentium d ga ip van de x2 :D
(intel bevalt me te goed).

volgens mij heeft deze nog een ich controller toch? dan zal het raid gebeuren van die marvel me een worst wezen... 2 schijven in raid 0 voor windows enzo. voor data schijven heb ik geen behoefte aan raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@Sharkzor, inderdaad heeft dit bord ook nog de ICH7 op de Southbridge die perfect voor RAID kan zorgen. Ik heb daar afgelopen week wat mee lopen testen en de Intel Matrix RAID software doet precies wat je ervan mag verwachten.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:07
jwpmzijl schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:37:
@Sharkzor, inderdaad heeft dit bord ook nog de ICH7 op de Southbridge die perfect voor RAID kan zorgen. Ik heb daar afgelopen week wat mee lopen testen en de Intel Matrix RAID software doet precies wat je ervan mag verwachten.
zou deze ook gelijk schijven van de ICH5 overpakken? dat vind ik toch wel een groot voordeel als ik niet 400gb hoef te backuppen tenopzichte van een amd plank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ik heb het net nog even getest met bios 0114 en driver: 1.0.0.3
De rode IDE aansluiting, één harde schijf aangesloten.
Bios: De marvell raid aan en de bootrom aan.

Windows XP Pro SP2 instal is gelukt, maar blijft soms vast zitten.
En als het start, gaat het erg traag.
( 0.2.11 )
===========================================
Bios update naar: 0206
Blijft ook af en toe vastzitten en start ook traag op, wel iets sneller.
( 0.2.13 )
===========================================
Bios update naar: 0302
Windows xp start snel op en geen vastlopers meer. :)
Maar als je windows xp probeert te installeren met deze bios gaat het dus fout.
Het rare is wel dat windows steeds vraagt om de driver, maar het werkt wel goed verder.
( 0.2.22 )
Ook nog: Driver: 0.5.2 geprobeert, maar het zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Naar het schijnt heeft de P5WDG2-WS ook het voordeel dat de Marvell RAID chip gewoon werkt
Ik ben in bezit van dit board maar de Marvel RAID werkt niet je kunt hem aan zetten in de bios maar de marvel bios kom je niet in.
ook de lan werkt niet lekker als je de driver van de cd installeerd is de kans groot dat je de 2de lan niet meer aan krijgt. alleen de beta driver van de site werkt het wel..maar die werkt weer niet lekker met de drivers op de cd.

met de P5WD2 Premium kreeg ik ook foutmelding Stop: 0x0000007B bij install van xp.
op RAID1. die heb ik aan de praat gekregen om hem eerst te installeren via ATA met alle drivers en updates daarna met ghost een image gemaakt en terug gezet op de array

[ Voor 23% gewijzigd door Slux op 05-03-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@Markmg,
Ja ik had inmiddels op de fora van Asus ook gelezen dat de Marvell controller ook niet werkt op de P5WDG2-WS (ik pas de startpost aan). Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat Asus op de productpagina van dit bord aangeeft dat RAID pas met een upcoming BIOS+ drivers mogelijk wordt.

@NFO
Ik heb mijn installatie van WinXP gedaan met BIOS 0206 ik kan daarom niet bevestigen of het installeren bij mij ook problemen zou geven

@Sharkzor
Ik heb geen MoBo met een ICH5 chip. Ik kan daarom geen antwoord geven op jouw vraag.
BTW, die 400 Gig zal wel niet helemaal volstaan met belangrijke data, maar ik hoop wel dat je toch enige vorm van backup hebt voor die dingen die je echt niet kunt missen :)

Update 07-03-06: Oeps foutje, het blijkt dat IDE controller die in de canterwood 875 chipset welke op mijn PC-DL moederbord zit van het type ICH5 is. In dat geval kan ik dus bevestigen dat Windows zal booten. Daarbij is wel van belang dat je de IDE instellingen gelijk houdt (dus gebruikte je op het oude moederbord de IDE chip in RAID modus dan moet je dat op het nieuwe moederbord ook doen -> i.v.m. het feit dat daarvoor verschillende drivers geïnstalleerd moeten worden)

[ Voor 26% gewijzigd door jwpmzijl op 07-03-2006 00:19 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Er is een nieuw BIOS beschikbaar voor dit moederbord. Het is versie 0402 en is gedateerd op 03-03-06 (heet van de naald dus). Het staat nog niet op de downloadpagina's van Asus. Echter een van de bezoekers van de Asus forum heeft het rechtstreeks van de Asus helpdesk ontvangen. Hij was zo vriendelijk om deze versie on-line te publiceren. Je kunt het hier downloaden.

Na de download moet je de extensie .txt verwijderen. Vervolgens kun je m.b.v. Asus update het BIOS flashen.

Ik heb het nieuwe BIOS zojuist geïnstalleerd en het driver reïnstal probleem is verholpen. Ik ga nu verder met het testen van de andere issues. Meer hierover op een later tijdstip.

DISCLAIMER:
Ik kan geen enkele garantie geven dat dit BIOS ook op jouw PC goed werkt. Ben je onzeker in dit soort zaken wacht dan tot Asus het nieuwe BIOS officieel publiceert.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

markmg schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:22:
Naar het schijnt heeft de P5WDG2-WS ook het voordeel dat de Marvell RAID chip gewoon werkt
Ik ben in bezit van dit board maar de Marvel RAID werkt niet je kunt hem aan zetten in de bios maar de marvel bios kom je niet in.
ook de lan werkt niet lekker als je de driver van de cd installeerd is de kans groot dat je de 2de lan niet meer aan krijgt. alleen de beta driver van de site werkt het wel..maar die werkt weer niet lekker met de drivers op de cd.

met de P5WD2 Premium kreeg ik ook foutmelding Stop: 0x0000007B bij install van xp.
op RAID1. die heb ik aan de praat gekregen om hem eerst te installeren via ATA met alle drivers en updates daarna met ghost een image gemaakt en terug gezet op de array
markmg: ik heb hier ook een P5WDG2-WS en ik heb met de betadriver (CPA tool) en de nieuwste Marvell LAN drivers (bij Marvell weggeplukt) nu twee werkende LAN poorten op mijn bord. That is...voor zover ik kan beoordelen. Heb mijn BIOS ook geflasht naar de 0401 versie (had nog de 0301 draaien) en dat maakt voor dat verhaal in mijn geval niet veel uit. Lijkt hier dus prima te werken allemaal. Zal voor de grap eens proberen om de Marvell RAID BIOS binnen te komen...

momentje...even sjekken...

Nee...dat lijkt inderdaad niet te lukken...dus dan toch maar wachten tot ASUS dat op gaat lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dexter op 07-03-2006 15:36 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

jwpmzijl schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:26:
Er is een nieuw BIOS beschikbaar voor dit moederbord. Het is versie 0402 en is gedateerd op 03-03-06 (heet van de naald dus). Het staat nog niet op de downloadpagina's van Asus. Echter een van de bezoekers van de Asus forum heeft het rechtstreeks van de Asus helpdesk ontvangen. Hij was zo vriendelijk om deze versie on-line te publiceren. Je kunt het hier downloaden.

Na de download moet je de extensie .txt verwijderen. Vervolgens kun je m.b.v. Asus update het BIOS flashen.

Ik heb het nieuwe BIOS zojuist geïnstalleerd en het driver reïnstal probleem is verholpen. Ik ga nu verder met het testen van de andere issues. Meer hierover op een later tijdstip.

DISCLAIMER:
Ik kan geen enkele garantie geven dat dit BIOS ook op jouw PC goed werkt. Ben je onzeker in dit soort zaken wacht dan tot Asus het nieuwe BIOS officieel publiceert.
Kun je die bios even mailen of ergens anders uploaden, want die link werkt niet. :/
Het is al gedownload,maar ging extreem traag.
Ik maak wel even een mirror. :)
Het gaat nu wel weer snel, ga het straks is even testen.

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 07-03-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Inmiddels heeft Asus de nieuwe versie online gezet. Daarbij betreft het versienummer 0401 en dat is een andere versie dan het eerder in dit topic genoemde bios (0403).

Hoe dan ook bij een versie installatie geeft versie 0401 bij mij geen grote problemen meer. Natuurlijk kan de Marvell chip nog steeds niet met RAID functies gebruikt worden (daarvoor is een driverupdate en utilityupdate nodig).

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb dit boardje ook al een aantal weken en ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad (ook niet met het installeren van Windows :D). Lekker stabiel en de chipset (& CPU) worden ook niet al te warm. :)

Heeft iemand trouwens al ervaring met een 2e videokaart (crossfire)? Ik krijg morgen namelijk als het goed is mijn 2e ATI kaartje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Die 0401 werkt wel goed. :)
Nog geen Raid functies op de marvell maar komt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dexter schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:24:
[...]

markmg: ik heb hier ook een P5WDG2-WS en ik heb met de betadriver (CPA tool) en de nieuwste Marvell LAN drivers (bij Marvell weggeplukt) nu twee werkende LAN poorten op mijn bord. That is...voor zover ik kan beoordelen. Heb mijn BIOS ook geflasht naar de 0401 versie (had nog de 0301 draaien) en dat maakt voor dat verhaal in mijn geval niet veel uit. Lijkt hier dus prima te werken allemaal. Zal voor de grap eens proberen om de Marvell RAID BIOS binnen te komen...

momentje...even sjekken...

Nee...dat lijkt inderdaad niet te lukken...dus dan toch maar wachten tot ASUS dat op gaat lossen.
ik had /heb LAN nu ook werkend met die CPA drivers zonder de drivers van de cd en marvell, alleen heb ik nu al 2 keer gehad met een boot de LAN's weg zijn 8)7
in de bios staat nog iets over test lan maar die kan ik niet op enabled zetten
Hoeveel lan verbindingen staan er bij jou onder netwerk instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

markmg schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 07:59:
[...]

ik had /heb LAN nu ook werkend met die CPA drivers zonder de drivers van de cd en marvell, alleen heb ik nu al 2 keer gehad met een boot de LAN's weg zijn 8)7
in de bios staat nog iets over test lan maar die kan ik niet op enabled zetten
Hoeveel lan verbindingen staan er bij jou onder netwerk instellingen ?
Ik heb hier staan:

- LAN-verbinding poort 1 op Port A of Generic Marvell Yukon Chipset based Ethernet Controller
- LAN-verbinding poort 2 op Port B of Generic Marvell Yukon Chipset based Ethernet Controller
- LAN-verbinding poort controller op Generic Marvell Yukon Chipset based Ethernet Controller

Dat is dus met CPA-betadriver en gebruik van de Marvell 8.49.2.3 drivers (van de site van Marvell geplukt)

Kun je wat met deze info?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Hé wij gaan nu 2 verschillende producten bespreken P5WD2-E premium en P5WD2-WS. Ik vind het prima want beide moederborden hebben heel wat met elkaar gemeen. Ik zal een van modjes vragen om de topic-titel aan te passen

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Lijkt me op zich nog niet eens zo'n gek plan. Wat je al zegt...de borden zijn behoorlijk vergelijkbaar met elkaar en ik denk dat er van beide borden niet heel veel bezitters hier op GoT rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hier nog een bezitter van de ASUS P5WD2-E Premium. Worked straight out of the box :)
Ik heb een weekje of 2 geleden de bios geupdate naar de laatste van de Asus site (Geen idee meer welke het nou was). Alles werkt perfect en oc-en gaat ook prima. Een superbord

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 13:07

Shaidar

Heb sinds kort dit bordje ook - ter vervanging van m'n P5WD2 ... Volledige specs zijn hier: http://www.damn.be/weblog/index.php/specs/

Alleen krijg ik die Marvell chip niet aan de praat - of liever gezegd, de 200GB en 250GB PATA Maxtor schijven die ik er correct op aangesloten heb.

Als ik de Marvel chip disable in de BIOS draait m'n machine als een poepje, niets op aan te merken.

Als ik de Marvell chip enable, en de SATA Bootrom op disable zet (want ik heb er 2 PATA schijven op aangesloten) wilt m'n XP niet opstarten. Pas als ik hem disable in de BIOS wil m'n XP verder opstarten.
Ik draai BIOS versie 401 ...

Iemand nog een idee?

Ik moet wel zeggen dat deze windows al een motherboardchange en een videocardchange overleeft heeft, misschien heeft het daar iets mee te maken, alhoewel dat het rete-stabiel draait ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Is bij jullie het onboard sound ook zo verrott ?
Nogal veel ruis, ook met de laatste driver. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nee helemaal niet, werkt hier eigenlijk juist super. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@nFo
Sorry, ik heb geen ervaring met onboard sound, die is uitgeschakeld. Ik heb nl. een Terratec 24/96 (al wat ouder maar de break-out box is voor mij onmisbaar :)

@Shaidar
Die Marvell chip zorgt voor heel wat ellende. Ik heb zelf de ervaring dat als je de bootROM van de Marvell inschakeld je zonder al te veel problemen PATA-schijven kunt gebruiken. Zet ik de bootrom uit dan wordt mijn PATA schijf ook niet herkend. Ik draai overigens BIOS 0403 (welke niet officieel gelanceerd is door Asus)

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Zou je die naar mij kunnen gooien? Ik heb hier wel een bestandje [savefile]060307051906_P5WD2-E-ASUS-Premium-0403.ROM van 1MB groot, maar helemaal riskeer ik het toch niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

FF1987 schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:29:
Nee helemaal niet, werkt hier eigenlijk juist super. :o
jwpmzijl schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:03:
@nFo
Sorry, ik heb geen ervaring met onboard sound, die is uitgeschakeld. Ik heb nl. een Terratec 24/96 (al wat ouder maar de break-out box is voor mij onmisbaar :)
Was met een hoofdtelefoon.
Zal wel even verder kijken, installeren gaat ook traag. :/
Dus ik vervang de IDE kabel wel even, systeem start traag.

[ Voor 34% gewijzigd door nFo op 10-04-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb een Asus P5WD2 (non-premium) en had deze gekocht vanwege de dual-core ondersteuning en de twee pci-express sloten (waarvan de tweede pci-e 4x is). Het nieuwere bord Asus P5WD2-E heeft wel 2x pci-e 16x en een pic-e 4x slot maar deze is max 2x..... Heb je dus net niks aan imho. Dat tweede pci-e wordt daarbij 8x en halveert zo het eerste pci-e slot z'n bandbreedte, ook niet wenselijk.

Ik kan vermelden dat een Promise EX8350 pci-e 4x Sata Raid controller prima werkt in m'n tweede pci-e 16x slot. Echter werkt het niet samen met de ICH7R in Raid modus (wel in IDE modus). De pc start op en laat bios zien, bios van de ICH7R, bios van de Promise maar blijft daarna hangen met een knipperende cursor alsof hij niet weet waarvan hij moet opstarten (bootvolgorde staat goed).

Wellicht dat een bios-update dit een keer verhelpt, maar ik heb der geen last van omdat m'n hd's inmiddels zijn verhuist natuurlijk ;).

Voordeel van de non-premium is dat hij geen extra raid-controller, fire-wire en andere EXTRA zooi heeft die ik niet gebruik. Nadeel is dat de onboard geluidskaart geen ondersteuning heeft voor Dolby Digital Live (ik was een beetje verwend bij m'n vorige Asus P5GDC Deluxe).

Voor de toekomst hoop ik dat een simpele biosupgrade er voor zorgt dat ik een Conroe kan draaien...."wishfull thinking" waarschijnlijk :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 10-04-2006 13:01 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Neuh, ik denk het wel dat dat verhaal met die Conroe wel in orde komt .... Asus kennende eerst brakke ondersteuning, en daarna betere ondersteuning met een bug-fix BIOS release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
shaidar schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:53:
Neuh, ik denk het wel dat dat verhaal met die Conroe wel in orde komt .... Asus kennende eerst brakke ondersteuning, en daarna betere ondersteuning met een bug-fix BIOS release :)
Zie mijn eerdere post in dit draadje voor 0403
Ik heb hem van deze link gedownload....

[ Voor 5% gewijzigd door jwpmzijl op 10-04-2006 22:04 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

jwpmzijl schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:03:
[...]

Zie mijn eerdere post in dit draadje voor 0403
Ik heb hem van deze link gedownload....
Misschien mis ik iets, maar ik weet niet wat je nou bedoeld met je berichtje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Even tussendoor, is er al iemand die de P5WD2 met 2x1024MB DDR2-800 aan de praat heeft gekregen.
Volgens Asus is er native support, maar OCZ danwel HyperX plankjes leveren bij mij allebei een niet-bootend moederbord op.

edit:
Edit: Blijkbaar kan het aan bios liggen

[ Voor 11% gewijzigd door chemmie op 11-04-2006 16:59 ]

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

chemmie schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:02:
Even tussendoor, is er al iemand die de P5WD2 met 2x1024MB DDR2-800 aan de praat heeft gekregen.
Volgens Asus is er native support, maar OCZ danwel HyperX plankjes leveren bij mij allebei een niet-bootend moederbord op.

edit:
Edit: Blijkbaar kan het aan bios liggen
Bij mij werkt wel 2x 1024mb DDR2-533 van Corsair value-select op 667 snelheid.

Overigens heeft het niet echt nut om alleen je geheugen op 200mhz (DDR2-800) te draaien of overclock daarbij je cpu? Misschien dat daar ergens het probleem zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Dukey op 12-04-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik krijg die Marvell Controller niet aan de praat ...

- 2x 120GB SATA1 Maxtors zijn aangesloten op SATA1 en SATA2 van de ICH7r
- Deze draaien een RAID0 array
- M'n Plextor PX708a is aangesloten op de primary master van de ICH7r, de slave is leeg en gedisabled in de BIOS.
- Ik heb een Maxtor PATA 200GB en een Maxtor PATA 250GB via een 80aderige flatcable aan de rode IDE stekker van de Marvell controller hangen. Alle andere SATA stekkers zijn onbewoond.

Die 200GB en 250GB krijg ik niet aan de praat ... als ik ze aansluit, en ik zet de Marvell controller aan in de BIOS (enabled - 4th sata port internal - bootrom disabled) dan start m'n windows XP SP2 (al de laatste drivers) niet op, hij hangt bij het bootscreen.

Ik heb al BIOS versie 401 en 403 geprobeerd, zelfde resultaat
Bootrom enabled disabled voor de Marvell controller, zelfde resultaat
1 schijf aangesloten (200GB of 250GB), master of slave, zelfde resultaat
Maxter/slave of Cable select jumper op die 200GB en 250GB veranderd, zelfde resultaat

Die 2 schijven werken zonder problemen als ik ze op de PATA poort aansluit van de ICH7r, en dus de Plextor afkoppel ...

Ik wist dat die Marvell controller brak was, maar had gedacht dat dat alleen op het raid gedeelte sloeg ... blijkbaar wil ie in gewone IDE PATA mode ook niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@Shaidar
Waarschijnlijk een probleem met jouw drivers. Je moet versie 1.0.0.3 van Marvell driver hebben en dan mogen er geen restanten achterblijven van eerdere drivers. De drivers die op de CD van Asus staan werken in ieder geval niet......

Probeer het eens op een kale install van WinXP als het dan wel werkt dan weet je dat het een driverprobleem is :)

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
er is een nieuwe BIOS uit _/-\o_
Jammer dat het weer een BETA moet zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_sonic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05-2006
Ik zit met een serieus probleem met mijn Asus P5WD2-E bord (met een Pentium D 930 CPU). Ik gebruik onboard sound samen met een Logitech speakerset Z-5500 Digital.

Uiteraard gebruik ik de functie van de Realtek chip om Dolby Digital Live encoding te doen. Mijn set is namelijk aangesloten via een COAX kabel (zou eventueel optisch kunnen maar had geen kabel liggen).

Deze setup werkt prima, maar met een paar nadelen :
-In Windows XP is er met de DDL optie een constante CPU load van ongeveer 25% op 1 core. Uiteraard niet weinig en ben nogal teleurgesteld dat dit niet hardwarematig kan :'(
-In Windows Server 2003 R2 x64 (waarschijnlijk ook in XP x64) is de CPU load zelfs 60% tot 90% op 1 core, en dan nog enkel als er geen geluiden worden gespeeld ! Op het moment dat je iets afspeelt valt die CPU load terug naar de 10% die het waarschijnlijk normaal moet zijn. Eens de playback van geluid stopt, komt de walgelijke zware CPU load wel terug |:(

Probleem is nu dat ik die Server 2003 R2 x64 zal blijven gebruiken als main OS, dus ik wil de DDL ook daar gebruiken voor games en zo. Op zich geen probleem, de load is normaal tijdens gebruik met audio output (zoals in een game of tijdens spelen van muziek). Maar als ik niks afspeel zit ik met een CPU load op 1 core die echt wel niet door de beugel kan.
Zelfs met de nieuwste drivers van Realtek of die van Asus is het probleem blijvend. Heb ook eens de nieuwe beta bios 0405 van vandaag gebruikt, maar in de 2003 Server x64 is de belasting echt wel te gek.

Een test is makkelijk te doen :
-Zet je DDL encoding aan, en gebruik dus een speakerconfig van 5.1
-speel een geluid af (de CPU load zal redelijk zijn)
-stop het geluid en wacht een paar seconden, terwijl je de CPU in de gaten houdt.

Heeft hier nog iemand last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Djoekie schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:27:
[...]

Bij mij werkt wel 2x 1024mb DDR2-533 van Corsair value-select op 667 snelheid.

Overigens heeft het niet echt nut om alleen je geheugen op 200mhz (DDR2-800) te draaien of overclock daarbij je cpu? Misschien dat daar ergens het probleem zit.
Probleem zit 'm dus in de bios, die kan blijkbaar niet met een Pentium D overweg.
Bord wordt teruggestuurd om een biosflash te ondergaan en dan zou alles opgelost moeten zijn :)

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

chemmie schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:24:
[...]

Probleem zit 'm dus in de bios, die kan blijkbaar niet met een Pentium D overweg.
Bord wordt teruggestuurd om een biosflash te ondergaan en dan zou alles opgelost moeten zijn :)
Ik heb hetzelfde gehad met een Celeron 330J en een Asus P5GDC deluxe moederbord. Werkte niet, gebeurde totaal niks. Bleek ook bios niet "hoog" genoeg, flashen met een P4 540 en toen werkte het prima.

Overigens was het mijn eigen fout, het werkte eerst namelijk wel. Ineens vroeg de pc naar de Asus cd om de bios opnieuw te flashen na een bepaalde fout (Is een feature van Asus) en dat bleek dus een te lage versie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
pff, goed dat je even meldt dat de intel chips geen SLI ondersteuning biedden, had ik die bijna gekocht, en 2 7900GTX en...... hmmm... dan maar ATI kaarten, wel behoorlijk een brok duurder moet ik zeggen, je hebt er een crossfire master voor nodig?? en die zijn duurder dan een "slave" ??

balen zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Jah, net een hele nieuwe XP geinstalleerd met alle zo recent mogelijke drivers, en die Marvell Controller werkt wéér niet. Nu is dat niet zo'n groot probleem, maar dan had ik evengoed op m'n oude Windows kunnen verdertokkelen ...

Eens even die 405bios proberen, misschien levert dat nog wat op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Bios 0501 heeft mijn "ich7r werkt niet met Promise Raid Controller samen" probleem opgelost ;) .
Draai nu voor te proberen 64bit windows en na wat driver perikelen rondom de HD audio geluidskaart draait het prima bij mij. Een paar programma's zijn 64bit native maar de rest (32bit) werkt prima. Voordelen? Geen kunnen ontdekken eigenlijk, werkt hetzelfde allemaal, maar tis wel leuk om te vertellen dat je het werkend hebt :+ .
eigenwijsje schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:10:
pff, goed dat je even meldt dat de intel chips geen SLI ondersteuning biedden, had ik die bijna gekocht, en 2 7900GTX en...... hmmm... dan maar ATI kaarten, wel behoorlijk een brok duurder moet ik zeggen, je hebt er een crossfire master voor nodig?? en die zijn duurder dan een "slave" ??

balen zeg.....
Kunnen ze wel hoor zover als ik weet. Je moet alleen even goed opletten welke je pakt. De P5WD2 kan namelijk op het tweede PCI-E 16x slot maar maximaal 4x geven (eerste blijft altijd 16x). Bij de P5WD2-E kun je splitten naar 2 sloten van 8x. Ik heb zelfs bij mijn P5WD2 een sli bruggetje gekregen :+ . Verder moet je wel een aangepaste driver hebben om idd het te kunnen gebruiken uiteraard.

[ Voor 109% gewijzigd door Dukey op 16-04-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

En waar vind je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Hmm, in dit topic lopen de reakties over de P5WD2 en de P5WD2-E uit elkaar. Djoekie spreekt ongetwijfeld of de P5WD2.......:)

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Hier ook een gebruiker van het P5WD2-E bord. Ook problemen met een Maxtor 250 GB 16 MB cache schijf aan de Marvell PATA controller. Ik heb het probleem per mail aan Maxtor voorgelegd. Hopelijk sturen ze een nieuwe firmware. Verder ben ik erg tevreden !

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Aan Maxtor? Of bedoel je Asus? Of Marvell? Ik heb al een paar draadjes geopend in het Asus support forum, maar daar zitten blijkbaar ook geen kenners ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Ik heb de support form op de site van Maxtor ingevuld.
De harddisk werkt perfect op andere controllers zoals de ICH5R en VIA (Epia).

De laatste Asus BIOS heeft het ook niet opgelost, dus het wordt afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Zelfs met BIOS 405 wil die Marvell Controller echt niet werken ... steeds hetzelfde probleem, XP locks up during bootscreen :/

Dan nog maar wat wachten tot de volgende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Ik gebruik zelf al tijden de PATA aansluiting van de Marvell chip. Al een 10-tal verschillende PATA schijven zonder problemen kunnen gebruiken. Maar daar zat géén recente Maxtor schijf bij.

P5WD2E-premium, Win XP pro SP2, BIOS 0403, driver 1.0.0.3, Marvell SATA BIOS enabled
Booten doe ik vanaf de ICHR7 (3 SATA disks) en mijn CD/DVD hangen aan de PATA van de Southbridge

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

jwpmzijl schreef op woensdag 19 april 2006 @ 00:16:
Ik gebruik zelf al tijden de PATA aansluiting van de Marvell chip. Al een 10-tal verschillende PATA schijven zonder problemen kunnen gebruiken. Maar daar zat géén recente Maxtor schijf bij.

P5WD2E-premium, Win XP pro SP2, BIOS 0403, driver 1.0.0.3, Marvell SATA BIOS enabled
Booten doe ik vanaf de ICHR7 (3 SATA disks) en mijn CD/DVD hangen aan de PATA van de Southbridge
Oh. Mmm. Dan zal ik het eens richting Maxtor gaan zoeken, bedankt voor de informatie :)
Heb je een RAID array op die 3 ICH7r disken? Ik ben van plan m'n PATA's weg te doen, en 4 SATA's te kopen om die dan in RAID0 te zetten ... of RAID10 als ik veel zin heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Ik heb nog een handigheidje ontdekt in de BIOS van de P5WD2-E... De FSB kan je direct numeriek intypen. Je hoeft dus niet met + en - de hele lijst door te scrollen.

Wat voor mij nieuw is is dat met dit bord je PC helemaal uitgaat bij een harde of softe reset. Zou dat een soort beta iets zijn ? Hadden de oudere BIOSsen dat ook ? Ik gebruik beta BIOS 0405...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173229

Bij mij gaat het bord ook helemaal uit, maar dit gebeurd pas nadat ik boven een bepaalde waarde kom met overklokken ( resp. 3,5 Ghz).
Na het uit en weer aangaan boot hij gewoon naar windows xp, en loopt prima stabiel daar.
Heb zelf het idee dat omdat hij zover overklokt wordt hij meer power nodig heeft, heb voltages ook iets verhoogd maar dat maakt niet uit. Overklok failure ook nooit gezien met dit bord. Voeding is een Enermax Liberty 620W dus daar ligt het probleem zeker niet.
Heb de laatste beta bios erop maar merk op dit gebied geen verschil.
Meerdere met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

nFo schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:42:
[...]

[...]

Was met een hoofdtelefoon.
Zal wel even verder kijken, installeren gaat ook traag. :/
Dus ik vervang de IDE kabel wel even, systeem start traag.
Is opgelost met een nieuwe ide kabel, geluid klinkt nu goed.
Van de week ga ik nog even een: 661 ES testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:38
Anoniem: 173229 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:45:
Bij mij gaat het bord ook helemaal uit, maar dit gebeurd pas nadat ik boven een bepaalde waarde kom met overklokken ( resp. 3,5 Ghz).
Na het uit en weer aangaan boot hij gewoon naar windows xp, en loopt prima stabiel daar.
Heb zelf het idee dat omdat hij zover overklokt wordt hij meer power nodig heeft, heb voltages ook iets verhoogd maar dat maakt niet uit. Overklok failure ook nooit gezien met dit bord. Voeding is een Enermax Liberty 620W dus daar ligt het probleem zeker niet.
Heb de laatste beta bios erop maar merk op dit gebied geen verschil.
Meerdere met dit probleem ?
Ik heb hetzelfde probleem, het lijkt me trouwens niet goed voor de harde schijven.. uit en 1 sec later weer aan. Gebruik ook de laatste bios. (0709) :)

Verder loopt hij perfect stabiel op 267 FSB. Ook met prime en rosette no problems.

[ Voor 5% gewijzigd door Intronic op 24-04-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
nFo schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:20:
[...]
Lache.
Ik heb hier een 920 op 4.2GHz, 4.5GHz gaat ook lekker op 1.6 Volt. Dit is op waterkoeling maar als het meezit krijg ik volgende week een custom made phasechange koeling. I cant wait >:)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:38
Het helemaal uitgaan bij opnieuw opstarten gebeurt vanaf 250 fsb, dus ik laat hem maar lekker draaien op 249 dan.. lekker is dat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Intronic schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:14:
Het helemaal uitgaan bij opnieuw opstarten gebeurt vanaf 250 fsb, dus ik laat hem maar lekker draaien op 249 dan.. lekker is dat |:(
Mij boeit het eerlijk gezegt niet daarom draait het zaakje bij mij op 300 fsb
>:)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Yup, same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je laat hem gewoon uitvallen met een reboot ?
Lijkt me niet erg goed voor de hardware toch ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Iemand enig idee wat er met de BETA-BIOS 5.11 voor de P5WDG2-WS veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Anoniem: 173229 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:27:
Wat is dat eigelijk, een "reboot"? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dexter schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:55:
Iemand enig idee wat er met de BETA-BIOS 5.11 voor de P5WDG2-WS veranderd is?
Marvell RAID werkt nu voor de rest weinig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ok, thnx, dan hoef ik niet te updaten vooralsnog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Anoniem: 173229 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:27:
Ja ik weet het, vroeg of laat gaat het spul eraan bij mij. Lekker boeiend verder
:|

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Ik heb het idee dat het geheel uitschakelen bij een reboot wel goed is als je bezig bent met overclocken. Zo reset je hardware echt allemaal waardoor je altijd vanaf scratch begint met je nieuwe instellingen. Ik vind het alleen voor mijn harde schijven iets minder. Volgens mij is er een goede kans dat het bij nieuwere BIOSsen niet meer voorkomt.

Ik heb daarnet ook even gebeld met Maxtor aangezien ik geen reactie heb gekregen op het door mij ingevulde webformuliertje. Ze gaan me terugbellen/mailen. Als ik meer weet lezen jullie het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Ik ben momenteel aan het uitkijken voor een nieuw systeem. En aangezien ik zeker 3 PCI sloten nodig heb (liefst zelfs 4 maar dat is niet meer mogelijk :( ) en geen lasgtige fannetjes wil op het moederbord vallen vrijwel alle AMD's weg. Ik hoor hier echter vrij veel problemen met de marvell chip.

Mijn config zou zijn

P5WD2-E Premium (uiteraard)
Intel D 950
2GB ram
Passief gekoelde VGA met 2 DVI uitgangen (nog op zoek naar de juiste)
Haupauge PVR 350
Audigy platinum EX
Belkin pre N wirless network

en 5 HD's
1 WD raptor 150GB
2 Maxtor diamondmax 10 200 GB SATA
1 Samsung 250GB pata
1 WD 320 GB pata

De schijven zullen in eerste instantie niet in RAID werken. Het kan echter wel zijn dat ik een extra Raptor koop en die in een raid 0 zet :P

Lijkt dit moederbord een goede keuze? PC wordt hoofdzakelijk gebruikt voor videobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ook overwegen om 2 SATA2 schijven in een Raid 0 config te plaatsen.
Dit vanwege het feit dat dit goedkoper is dan 1 raptor en het minder geluid produceert.

Voor videobewerking is dit moederbord zeker een prima keuze, ondanks de klachten die er zijn werkt dit bord echt wel lekker.

Daarnaast is het misschien nog wel de moeite voor je om even te wachten met aanschaf van cpu, er komt namelijk een major price drop aan voor de Pentium D. 8)
Dit gaat tussen nu en een maand gebeuren en het prijsverschil zal aanzienlijk worden :Y)

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 173229 op 27-04-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173229 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:56:
Je kan ook overwegen om 2 SATA2 schijven in een Raid 0 config te plaatsen.
Dit vanwege het feit dat dit goedkoper is dan 1 raptor en het minder geluid produceert.

Voor videobewerking is dit moederbord zeker een prima keuze, ondanks de klachten die er zijn werkt dit bord echt wel lekker.

Daarnaast is het misschien nog wel de moeite voor je om even te wachten met aanschaf van cpu, er komt namelijk een major price drop aan voor de Pentium D. 8)
Dit gaat tussen nu en een maand gebeuren en het prijsverschil zal aanzienlijk worden :Y)
Bedankt voor de tips. De HD's heb ik reeds, en het geluid van de raptor ben je snel gewoon. Zoals steeds met PC onderdelen als je wacht wordt het goedkoper. En wat je net gekocht hebt is de dag later 10% goedkoper, maar ondertussen heb je geen vooruitgang :9 Ik ben nog een koper aan het zoeken voor de huidige config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Zéér tevreden van dit moederbord, retestabiel en screaming fast ...

Alleen kan ik niet begrijpen waarom ze die ITE controller buitengekieperd hebben, en vervangen door die Marvel POS ... spijtig, anders was het een 10 op 10 geweest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb de P5WD2 Premium/ WiFi-TV Edition (Intel 955X chipset) en ik ben er zeer tevreden mee.
Ik had wel een paar weken kunnen wachten op de P5WD2-E Premium, maar die heeft wat minder mogelijkheden voor mij (oudere harde schijven mee kunnen nemen, ik heb nu 2 IDE poorten (4 schijven) in plaats van 4 SATA poorten), en de TV/WiFi kaart leek mij wel handig (hoewel ik er alleen TV mee kijk, geen draadloze netwerken in de buurt :X)

Ik heb de 2 reepjes van de Corsair TWIN2X1024A-6400 (2x 512MB dus) er in zitten, deze zomer gaat het tweede duo er bij, samen met een snellere cpu (zit nu met een 3GHz 530J, was kostenbesparing) :9

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

*kuch* Mijn weekend is goed :)

Op Elitebastards lees ik " NVIDIA ForceWare 84.43 allows SLI on Intel 975x chipsets?"

Dat klinkt goed! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149444

Heb hem hier ook sinds een paar dagen,draait op zich goed.
Maar met geen mogelijkheid krijg ik een tv kaart geinstaleerd.
Ik heb een hauppage pvr150 mce en pinnacle pctv rave geprobeerd,geen van beide wil,verschillende pci sloten geprobeerd,noppe.
Tijdens het booten loopt hij vast na de ide driver die in beeld komt.
Ik heb net de bios erop van ik meen 0709.
De kaarten doen het wel heb ze getest in een ander pc.

pentium d940
asus p5wd2 premium
club3d geforce 7900gtx 512 pci-e
Corsair TWIN2X 1024A-6400 1024 MB 2x
2x samsumg 160gb sata2
1x wd 300gb sata2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

shaidar schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:55:
*kuch* Mijn weekend is goed :)

Op Elitebastards lees ik " NVIDIA ForceWare 84.43 allows SLI on Intel 975x chipsets?"

Dat klinkt goed! :))
Nu nog voor de 955x, Asus zal niet voor niets zo'n bruggetje bij dat moederbord leveren.

BIOS 0709 is ook uit voor de P5WD2 Premium, jammer dat er niet veel info bij staat, enkel dat er nieuwe CPU's ondersteund worden, maar ik zag wel dat mijn PC6400 geheugen nu in 1x goed herkend wordt.

Ik ben het updaten van BIOS'en niet gewend, zat een partij te schelden tot ik mij bedacht dat ik de schijven in RAID had staan, nu werkt alles weer als een zonnetje. (had niet de SATA schijven als RAID ingesteld in de BIOS)

[ Voor 20% gewijzigd door Resistor op 29-04-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149444 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 09:22:
Heb hem hier ook sinds een paar dagen,draait op zich goed.
Maar met geen mogelijkheid krijg ik een tv kaart geinstaleerd.
Ik heb een hauppage pvr150 mce en pinnacle pctv rave geprobeerd,geen van beide wil,verschillende pci sloten geprobeerd,noppe.
Tijdens het booten loopt hij vast na de ide driver die in beeld komt.
Ik heb net de bios erop van ik meen 0709.
De kaarten doen het wel heb ze getest in een ander pc.
Lap, ik heb nog niets besteld omdat de borden in België nog niet leverbaar blijken te zijn. Mijn PVR350 is noodzakelijk voor de videobewerking. Die in een andere pc steken is geen mogelijkheid. Het zou niet leuk zijn dan ook die kaart te moeten vervangen.

Hou me op de hoogte als je het in orde zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Anoniem: 97447 schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:22:
[...]

Lap, ik heb nog niets besteld omdat de borden in België nog niet leverbaar blijken te zijn. Mijn PVR350 is noodzakelijk voor de videobewerking. Die in een andere pc steken is geen mogelijkheid. Het zou niet leuk zijn dan ook die kaart te moeten vervangen.

Hou me op de hoogte als je het in orde zou krijgen.
Ik heb een PVR500MCE, PVR350 en een PVR250. Heb ze allemaal werkend gehad. Is dus een specifiek gevalletje.

(heb dus een Asus P5WD2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het mischien een instelling in de bios?
Ik heb hier niks in veranderd.
Het enigste wat ik veranderd heb is de sata op raid gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Anoniem: 149444 schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:23:
Is het mischien een instelling in de bios?
Ik heb hier niks in veranderd.
Het enigste wat ik veranderd heb is de sata op raid gezet.
Nope, het enigste wat je nog zou kunnen proberen is andere PCI kaarten erin doen en kijken of ie dat wel slikt. En ik zou ook nog eens proberen ZONDER de coax aan te sluiten of dat een verschil geeft (heb namelijk zelf een PVR500MCE om zeep geholpen omdat er vreemd spanningsverschil optrad...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke probleem is getackled.
Ik heb de 2e raid controller uitgezet(p5wd2 premium).
Hij liep ook vast op het moment dat deze geladen werd.
Ik had ook nog een mail gestuurd naar Asus,ik kreeg hier het volgende antwoord.

Goedemorgen

Het klopt inderdaad dat uw pc niet opstart wegens u tvkaart. Er zijn meerdere problemen bekend over deze kaart, we zijn in onderzoek of dit een compatible probleem is. Als u de kaart uit uw pc haalt, start uw pc inderdaad weer gewoon op.

Hierbij hoop ik u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groeten,

Asus TSD Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149444 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:44:
Oke probleem is getackled.
Ik heb de 2e raid controller uitgezet(p5wd2 premium).
Hij liep ook vast op het moment dat deze geladen werd.
Ik had ook nog een mail gestuurd naar Asus,ik kreeg hier het volgende antwoord.

Goedemorgen

Het klopt inderdaad dat uw pc niet opstart wegens u tvkaart. Er zijn meerdere problemen bekend over deze kaart, we zijn in onderzoek of dit een compatible probleem is. Als u de kaart uit uw pc haalt, start uw pc inderdaad weer gewoon op.

Hierbij hoop ik u voldoende te hebben ingelicht.

Asus TSD Team.
Wat een dom antwoord. Ze hadden even goed kunnen zeggen:

Geachte,

Indien u geen problemen wilt met uw pc kan u deze best wegdoen of niet aanzetten

Asus TSD Team.

Maar kom, ze zijn er mee bezig. Dat is al een begin. :P

Als je de 2de raidcontroller uitschakeld werkt je TV kaart dan wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97447 op 02-05-2006 17:12 . Reden: moet eerst nadenken en pas dan op versturen drukken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Naar welk email had je dat gestuurd? 'k ga ze ook eens mailen voor die POS Marvell controller ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad als ik de (zeg maar) 2e raidcontroller,uitzet dan werkt de kaart wel.
Het dus ook geen probleem wat zich voordoet met alleen de hauppage maar ook met de pinnacle pctv rave.

Ik heb de mail gewoon via support gestuurd naar asus nederland.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 149444 op 03-05-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Matched: premium, e
Ik heb ook wat probleempjes met mijn TV kaarten, zij het dat ze grotendeels gewoon werken. Het beeld bevriest alleen na een tijdje. Het betreft een DVB-S en een DVB-C kaart van de Technotrend Premium lijn. Het uitzetten van de Marvell controller biedt helaas geen oplossing. Iemand anders problemen met overlays ? Trouwens nog steeds geen respons van Maxtor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149444 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:20:
Inderdaad als ik de (zeg maar) 2e raidcontroller,uitzet dan werkt de kaart wel.
Het dus ook geen probleem wat zich voordoet met alleen de hauppage maar ook met de pinnacle pctv rave.

Ik heb de mail gewoon via support gestuurd naar asus nederland.
Maar dus in mijn situatie als ik een DVD rom, DVD writer en 2 pata schijven wil gebruiken moet ik de 2de raidcontroller aanschakelen? Dat zijn juist mijn nieuwste schijven 8)7

Dus is de de Marvell® 88SE6141 SATA/ATA controller is wederom de boosdoener?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 97447 op 04-05-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist,hij doet het inderdaad na de bios update.
Alleen werkt de "de rest"niet".
Ps had het ook met een usb pci kaart geprobeerd,zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
nFo schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:28:
Is bij jullie het onboard sound ook zo verrott ?
Nogal veel ruis, ook met de laatste driver. :/
wat verwacht je van ac97 HD audio?
dat is gewoon de grootste troep die er is, ik heb nog NOOIT en dan ook nooit een mobo gehad
met realtek audio zonder ruis, het kan gewoon niet.
mocht je een optische ingang op je versterker hebben gebruik die dan, wellicht is dat zonder ruis;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb met mijn Premium absoluut geen last van ruis, mits ik de volumeregeling voor de cd-speler op 'dempen' zet, dat kabeltje pikt wat ruis op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Resistor schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:54:
Ik heb met mijn Premium absoluut geen last van ruis, mits ik de volumeregeling voor de cd-speler op 'dempen' zet, dat kabeltje pikt wat ruis op.
Gebruik je nog een kabel om de audio door te lussen van een cd-rom :/ ? Tegenwoordig in moderne besturingssytemen gaat dat via IDE hoor :+ .

Ik heb geen last van ruis, maar ik heb dan ook een coax lopen van de SPDIF uitgang naar m'n Kenwood receiver.

[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 05-05-2006 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geluid is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Er is een nieuw BIOS voor de P5WD2-E Premium versie 0501. Zoals gebruikelijk is er géén changelog er het moet een behoorlijk aantal wijzigingen zijn omdat de vorige versie 0405 was.
Ik ga het testen

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Misschien zijn de Marvell problemen wel aangepakt... bedankt voor het delen van het goede nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Ik kan nu in ieder geval in het Marvell Bios komen om een RAID array aan te maken. Ik heb alleen even geen schijven om dit te testen :)

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

IRCfreAk schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:15:
[...]

wat verwacht je van ac97 HD audio?
dat is gewoon de grootste troep die er is, ik heb nog NOOIT en dan ook nooit een mobo gehad
met realtek audio zonder ruis, het kan gewoon niet.
mocht je een optische ingang op je versterker hebben gebruik die dan, wellicht is dat zonder ruis;)
nFo schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:20:
[...]

Is opgelost met een nieuwe ide kabel, geluid klinkt nu goed.
jwpmzijl schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:43:
Ik kan nu in ieder geval in het Marvell Bios komen om een RAID array aan te maken. Ik heb alleen even geen schijven om dit te testen :)
Mooi, heeft wel lang geduurd.

[ Voor 54% gewijzigd door nFo op 06-05-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Nope, zelfs met die nieuwste BIOS versie krijg ik die Marvell controller niet aan de praat met Maxtor DiamondMax 9 en 10 schijven, wel PATA ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Trouwens, het enige verschil dat ik kan opmerken is het icoontje van Intel als je opstart ... voor de rest is nagenoeg alles hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Op de website van Asus staat: support new cpu's. :? Conroe ?
Want op de cpu lijst zie ik niks nieuws staan: http://support.asus.com/c...s&model=P5WD2-E%20Premium

Bij de P5WDG2-WS zag ik ook een nieuwe bios 0513 en driver staan: Marvell 88SE6141 RAID Driver V1.0.2.14

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 07-05-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Gaat het niet over de nieuwe Pentium D modellen? C1 stepping en D 960 en D965 modellen?

Thnx voor de tip over de WS-updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij mijn moederbord (P5WD2 Premium, i955) zie ik inderdaad de D960 er bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ik heb de FSB is even zitten testen: 435 dat gaat lekker. :)

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/4659/435fsb3tx.png
P5WD2-E Premium
Dexter schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:15:
Gaat het niet over de nieuwe Pentium D modellen? C1 stepping en D 960 en D965 modellen?

Thnx voor de tip over de WS-updates.
Stepping C1 was bij bios: 0405.

[ Voor 65% gewijzigd door nFo op 07-05-2006 15:13 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste