Asus P5WD2 series ervaringen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Matched: e
Ik snap niet waarom jullie allemaal een p5w gaan zitten bestellen terwijl er duidelijk bijstaat dat ze geen CONROE ondersteunen, iig staat die er niet bij.

Tis allemaal een beetje onduidelijk maar goed, als je niet zo leet bent dan zou ik bijvoorbeeld een Asus P5B suggeren.

Dat deze p5w boardjes ver overclocken is wel nice hoor maaruh Ik heb liever dat ik mijn komputer in eerste instantie gewoon kan opstarten.. P5B deluxe dus...

Enne wees niet bang dat ze niet verder gaan dan 400 mhz FSB.. nieuwe P5B bios kan al tot 500 dus...

:o

[ Voor 10% gewijzigd door Arsenius op 07-08-2006 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 16:40

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik ging er ook bijna in tuinen door de P5WDG2-WS te willen nemen, maar toch maar de Professional genomen. Same deal .. mogelijk komt er een nieuwere revisie die de Conroe wel ondersteunt, maar aan de andere kant ... waarom is er anders de Professional? Zoveel verschil zit er al niet tussen!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-09 12:44
Matched: p5wd2, e
Arsenius schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 03:04:
Ik snap niet waarom jullie allemaal een p5w gaan zitten bestellen terwijl er duidelijk bijstaat dat ze geen CONROE ondersteunen, iig staat die er niet bij.
Ik denk omdat in het topic van ondersteunende conroe moederborden de P5WD2-E duidelijk in het rijtje stond. Althans ik toch . Ik had mss beter even op de asus site kunne checken daar heb je gelijk in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibfranky schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:38:[...]
Ik denk omdat in het topic van ondersteunende conroe moederborden de P5WD2-E duidelijk in het rijtje stond. Althans ik toch . Ik had mss beter even op de asus site kunne checken daar heb je gelijk in ;)
Praktisch gezien ondersteund de nieuwe revisie van dit moederbord de Conroe wel. Daarom zal het wel in het rijtje in de eerste post staan. Maar daar heb je niet zo veel aan als je het moederbord nergens kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: premium, p5wd2, e
'K had het eigenlijk al verwacht, maar ik ben ook een beetje koppig. Wanneer ik de Conroe in de P5WD2 E-Premium druk wil ik zelf zien wat ie doet.
Of moet ik scha aan één van beiden verwachten? Daar heb ik natuurlijk geen belang bij, maar wil graag in een topic vertellen hoe dit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:11:
[...]

Praktisch gezien ondersteund de nieuwe revisie van dit moederbord de Conroe wel. Daarom zal het wel in het rijtje in de eerste post staan. Maar daar heb je niet zo veel aan als je het moederbord nergens kunt kopen.
Plus, om je Mobo die nieuwe bios revisie te kunnen geven moet je in eerste instantie zeg maar de computer kunnen laten opstarten incl bootscreen enzo.. Wat dus niet het geval is..

Ding moet gehotflashed worden en daarmee moet je maar net geluk hebben of alles past en zo. Iets waar ik persoonlijk geen zin in heb met zulke nieuwe (dure) hardware. :)

Ik heb liever iets dat gewoon meteen werkt.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 07-08-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik wil me morgen deze hardware halen. Het Asus Mainbord kost in Duitsland 188 euro, maar zijn er nog problemen met de Conroe oid i.c.m. dit mainboard?

- Radeon X1900XT 512MB Sapphire LiteRetail
- 2048MB PC2-6400 (2x1024MB) GSkill Extreme (F2-6400PHU2-2GBNS)
- Asus P5WD2-E Premium
- CPU Intel Core 2 Duo E6600 Conroe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik meen dat de vraag langs kwam hoe de Intel 975 chipset nou z'n 16 lanes verdeeld over twee pci-express sloten. Nou zodra je het tweede slot gebruikt gaan er automatisch 8 lanes naar dat slot en blijven voor het eerste slot nog 8 over.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/975_diagram.jpg

Ik heb bijv in m'n eerste slot een XFX 7600GS en in m'n tweede een Promise EX8350 raid controller (Asus P5W DH Deluxe). Deze heeft eigenlijk maar 4 lanes nodig, maar krijgt er dus 8. Werkt overigens prima, behalve dan dat ik niet de Promise en de ICH7R in raid modus samen kan gebruiken (is een bekend probleem en had ik ook met m'n vorige bord, zie dit forum).

Diegene die een pci-x of pci-e raid controller willen gaan gebruiken icm de ICH7R in raid modus, wil ik dan ook vragen wanneer zij een "knipperende cursor" krijgen bij het booten dit even vermelden hier.

[ Voor 18% gewijzigd door Dukey op 11-08-2006 09:10 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:38:
Ik wil me morgen deze hardware halen. Het Asus Mainbord kost in Duitsland 188 euro, maar zijn er nog problemen met de Conroe oid i.c.m. dit mainboard?

- Radeon X1900XT 512MB Sapphire LiteRetail
- 2048MB PC2-6400 (2x1024MB) GSkill Extreme (F2-6400PHU2-2GBNS)
- Asus P5WD2-E Premium
- CPU Intel Core 2 Duo E6600 Conroe
Als je dit topic goed had gelezen dan zou je weten dat een Conroe niet gaat werkenop een P5WD2-E prem. moederbord die je op dit moment in de winkel kunt kopen.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05-2008
Wel laat, maar hier idem dito.
Laatste bios. Hauppauge 150mce, 500 dualtv mce, xfx nvtv dual... niks werkt.
Nu de single xfx nvtv voor 25 euro bij Alternate en werken! :-)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 09:22:
Heb hem hier ook sinds een paar dagen,draait op zich goed.
Maar met geen mogelijkheid krijg ik een tv kaart geinstaleerd.
Ik heb een hauppage pvr150 mce en pinnacle pctv rave geprobeerd,geen van beide wil,verschillende pci sloten geprobeerd,noppe.
Tijdens het booten loopt hij vast na de ide driver die in beeld komt.
Ik heb net de bios erop van ik meen 0709.
De kaarten doen het wel heb ze getest in een ander pc.

pentium d940
asus p5wd2 premium
club3d geforce 7900gtx 512 pci-e
Corsair TWIN2X 1024A-6400 1024 MB 2x
2x samsumg 160gb sata2
1x wd 300gb sata2

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Ik heb m'n P5WDG2 WS Pro binnen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a682c22db991c6070b21ab335a9a6b10/thumb.jpg

Meteen maar even AS5 onder de heatsinks van de chipsets gedaan. Dit bleek minder noodzakelijk te zijn dan bij m'n P5W DH Dlx mobo. Daar zat tussen de southbridge en de heatsink meer een harde 'koek' dan pasta, hier was 't iig nog smeuig.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6807b6a7f0dcd337c8c82c0070cf4ad9/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/30bed0f9d23e8ed87f69f95868164424/thumb.jpg
Blijkt trouwens geen overbodige handeling geweest te zijn: de temps van deze 2 (SouthBridge en PCI-X) chipsets lopen aardig op bij m'n testopstelling zonder extra airflow: SB = Mobo temp sensor: > 45 graden, PCI-X: > 55 graden. De NB wordt niet warmer dan 50 graden.
Ik weet dat dit op zich geen kwaad kan, voorlopig toch maar even een 12cm fan er overheen laten blazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Ik heb zelf de P5WD2- E Premium. Ik snap alleen het probleem met die marvell chip niet helemaal. Kun je nu wel of geen raid0 op het bordje draaien? Ik raak voornamelijk verward door dit stukje text: Maar wil je op dit moment "2 RAID" arrays hebben dan moet je nu niet voor dit moederbord kiezen.

Trust me, never trust trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dat stukje tekst is achterhaald!! Op de P5WDG2-WS Professional heb ik de Marvel chip werkende met RAID 0 en 1 .. helaas geen RAID 5 .. máár het werkt! Zie hieronder! B)

Me 2 !! Zie click-able sig voor pics van mijn test rig!!!! :*)

preview:

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/thumbnails/pics%20291.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/thumbnails/pics%20278.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/thumbnails/pics%20279.jpg

Ben momenteel druk aan het benchmarken en de eerste resultaten zijn binnen .. in het kort:

ICH7R non-RAID 1x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
75 MB/s transferrate
230 MB/s burst

ICH7R RAID 0 2x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
115 MB/s transferrate
320 MB/s burst

ICH7R RAID 0 3x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
145 MB/s transferrate
320 MB/s burst

De burst lijkt wel een limiet van het één of't ander ... ook lijk je bij meer dan 2 schijven tegen een barriëre aan te lopen. Zal zometeen RAID 0 met 4 schijven testen, maar verwacht geen performance toename.

Hierna ga ik RAID 5 testen met 3 en 4 schijven (mijn uiteindelijke doel)

Wat betreft de Marvell chip, RAID 0 en 1 werken prima, d.w.z. het doet wat het suggereert te doen, maar de performance is nog neit ideaal!

Marvell non-RAID 1x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
75 MB/s transferrate
230 MB/s burst

Marvell RAID 0 2x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
110 MB/s transferrate
/me 35 MB/s read :?
320 MB/s burst oid, moet ik nog ff controleren.

Ik fotografeer iedere benchmark, dus fouten hierboven voorbehouden en zodra ik klaar ben zal ik wel wat plaatjes posten met de harde feiten! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-09-2006 21:17 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Dus raid hoort wel te werken op de marvell van de P5WD2-E Premium. Nu heb ik een noob vraag, als ik raid aan wil sluiten en ik wil het niet via die marvell chip doen moet ik de S-ATA stekkers dan in de S-ATA poorten of in de Raid poorten in het moederbord?

Trust me, never trust trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alle poorten zijn RAID poorten :)

Wel staan er aanwijzingen in de gebruikershandleiding wat ASUS voorstelt. Bijvoorbeeld bij de Intel moet de te booten schijf in SATA 1 of 2 (de rode poorten). Voor de Marvel maakt het denk ik niet uit. Die zijn afaik gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn Stacker STC-T01 ontvangen en het Asus P5W-DH bord. Nu zou ik dat bord eventueel ondersteboven hangen in de stacker. Dus aan de andere kant zodat de CPU onderaan hangt. Maar nu vraag ik me af of de heathpipe hier wel tegen kan. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat dat geen enkel verschil maakt hoe die geplaatst wordt, maar ik heb geen zin om dat bordje kapot te maken of problemen mee te hebben.

Wat is trouwens de snelste controller om mijn 2 150Gig raptors aan te hangen? Uiteraard in RAID 0.

De CPU komt pas deze week binnen, maar ik ben me al aan het voorbereiden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:00:
Ik heb gisteren mijn Stacker STC-T01 ontvangen en het Asus P5W-DH bord. Nu zou ik dat bord eventueel ondersteboven hangen in de stacker. Dus aan de andere kant zodat de CPU onderaan hangt. Maar nu vraag ik me af of de heathpipe hier wel tegen kan. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat dat geen enkel verschil maakt hoe die geplaatst wordt, maar ik heb geen zin om dat bordje kapot te maken of problemen mee te hebben.

Wat is trouwens de snelste controller om mijn 2 150Gig raptors aan te hangen? Uiteraard in RAID 0.

De CPU komt pas deze week binnen, maar ik ben me al aan het voorbereiden :9
Deze thread gaat over de P5WD2(-E) series... die hebben geen heatpipe zoals de P5W-DH.

De snelste controller is de onboard Intel controller. Een stripesize van 16K geeft bij mij de beste resultaten.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Geen heatpipe? De P5WDG2-WS Professional wel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/thumbnails/pics%20039.jpg

De Intel controller doet het met RAID 0 heel erg goed, maar RAID 5 gaat eigenlijk nergens over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alle Intel ICH7r RAID 0 en 5 benchmarks uitgewerkt in een grafiek:

Result.xls

blad 1 = tabel
blad 2 = grafiek (excl. Marvell)

/me nu alles in me nieuwe Cooler Master Stacker inbouwen gaat :)

update pics: assemblage

[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-09-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
ing._Buttje schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:11:

Dat stukje tekst is achterhaald!! Op de P5WDG2-WS Professional heb ik de Marvel chip werkende met RAID 0 en 1 .. helaas geen RAID 5 .. máár het werkt! Zie hieronder! B)

[...]

Me 2 !! Zie click-able sig voor pics van mijn test rig!!!! :*)

preview:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben momenteel druk aan het benchmarken en de eerste resultaten zijn binnen .. in het kort:

ICH7R non-RAID 1x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
75 MB/s transferrate
230 MB/s burst

ICH7R RAID 0 2x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
115 MB/s transferrate
320 MB/s burst

ICH7R RAID 0 3x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
145 MB/s transferrate
320 MB/s burst

De burst lijkt wel een limiet van het één of't ander ... ook lijk je bij meer dan 2 schijven tegen een barriëre aan te lopen. Zal zometeen RAID 0 met 4 schijven testen, maar verwacht geen performance toename.

Wat betreft de Marvell chip, RAID 0 en 1 werken prima, d.w.z. het doet wat het suggereert te doen, maar de performance is nog neit ideaal!

Marvell non-RAID 1x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
75 MB/s transferrate
230 MB/s burst

Marvell RAID 0 2x Maxtor DiamondMax 10 320 GB SATAII 7200rpm 16MB cache en NCQ
110 MB/s transferrate
/me 35 MB/s read :?
320 MB/s burst oid, moet ik nog ff controleren.

Ik fotografeer iedere benchmark, dus fouten hierboven voorbehouden en zodra ik klaar ben zal ik wel wat plaatjes posten met de harde feiten! :)
Zou je mij willen uitleggen hoe je de marvell aan de gang hebt gekregen?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:11:

Heeft er iemand ervaring met de Marvell controller en boot disks?

ik gebruik ook het nieuwe WS-pro bord, is mijn eerste bord van asus (gebruik al jaren Intel borden wegens de fantastische ondersteuning) en moet zeggen dat de documentatie en ondersteuning volledig ondermaats zijn.
Ik wil de INTEL RAID met 4 disks gebruiken en moet daarom ofwel een ide bootdisk gebruiken ofwel op de Marvell controller vertrouwen voor mijn boot disk.
Is er trouwens al iemand in geslaagd om Win XP te installeren op een disk van de marvell controller?
Met een USB floppy blijkt het alvast niet te lukken, na de F6 procedure vraagt win voor de tweede keer naar de drivers op floppy, maar herkent het station plots niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
KingNothing schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:39:
Hier nog een bezitter van de ASUS P5WD2-E Premium. Worked straight out of the box :)
Ik heb een weekje of 2 geleden de bios geupdate naar de laatste van de Asus site (Geen idee meer welke het nou was). Alles werkt perfect en oc-en gaat ook prima. Een superbord
Hier nog een trotse bezitter van de ASUS P5WD2 Premium. :) Ik heb die Yukon al heel vroeg uitgezet. Machine bleef maar freezen met die Marvell enabled. Nu loopt het als een zonnetje. De P5WD2 series zijn mi.i. buitegewoon stabiele moederboards.

Heb nu net een Commanndo bord gekocht. Daar zit ook zo'n Marvell in. Die zal ik ook gewoon disablen. Ik heb nog een mooi Intel Gigabyte kaartje liggen dat ik er wel in doe.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mushjkin schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:19:
[...]

Zou je mij willen uitleggen hoe je de marvell aan de gang hebt gekregen?
Hmm .. beetje laat maar okay :D

Gewoon, de driver installeren. Ik vond wel 2 verschillen in de drivers en welke nu precies waar vandaan komt weet ik niet, maar met de ene ziet hij mijn RAID 1 (mirror) als 2 identieke maar individuele schijven .. maar zodra ik de andere driver laad worden ze ineens weer samengevoegd als 1 schijf. Pas dus hiermee op dat je in het eerste geval niet ineens op 1 schijf gaat zitten kloten .. dan zijn ze niet meer gelijk! (waarschijnlijk krijg je dan een vraag welke van de 2 gecloned moet worden naar de andere o.i.d.)

Indien gewenst wil ik ze wel uppen.

ff wat anders, normaliter als je deze borden overclocked, dan zou bij een crash de default waarden geladen moeten worden .. nah dat doet ie soms dus niet. Gister, bij wijze van 'grap' de FSB eens ff opgeschroefd van (standaard 266) 320 naar 388 voor een overclock naar 3.5 GHz.

Bij het resetten bleef het beeld zwart en na het standaard opstart geratel van een harde schijf bleef alles verder in rust. De fan van mijn grafische kaart werd ook niet omlaag geregeld en loeide vol door. :X

Okay, reset denk je dan .. noppes. Okay, 5 secs power ingedrukt houden dan maar - reset .. noppes! Uiteindelijk kap er af, graka eruit, batterij losgewipt en CLRTC jumper op clear cmos pinnen gehouden ... weer terug, batterij er op, graka er in, rebooten, noppes!!!!!! :(

^ dit nog wel 3x gedaan met steeds langere tijd voor het resetten van de CLRTC ... maar geen verschil!

Ik heb nu al 2x bijna wanhopig nieuw geheugen willen kopen om dan dat maar uit te kunnen sluiten, maar door slechte timing ('s avonds) ging dat dan niet. Stomweg de volgende dag weer eens naïef op de power button gedrukt en verdomt ... dan doet hij het weer !!!!!!! *O*

Iemand ervaring met zoiets onnozels? }:O

Verwijderd

Hoewel dit draadje al wat ouder is heb ik toch nog even een vraag...

Ik heb deze mobo gekregen van een vriend (hele aardig vriend) en na alles aan- en in elkaar te hebben gezet wil hij niet opstarten... (dus aan en uitknop indrukken en helemaal niks, geen eens een poging tot) Natuurlijk dacht ik dat het aan mij lag maar ik heb volgens mij alles goed aangesloten... 100x gecheckt...

De standbye power-led staat ook gewoon aan, wat mij de indruk geeft dat het mobo gewoon onder stroom staat. Toen ik de specs las zag ik dat de voeding een minimale output moet hebben van 400W, hoewel mijn voeding een output geeft van 350W leek me dat in eerste instantie geen probleem. (ook na aanleiding van een aantal posts op GoT)

Is dit nu toch de bottleneck? Ik heb de volgende zaken aangesloten:

2x HD's
2x 1Gb Geheugen
1x Geforce 8500GT
1x Geluidskaart
1x Ethernet

Ik heb ook al de HD's en de grafische kaart los gehaald maar nog steeds geen geluk...
Dit is mijn eerste keer dat ik een machine bouw, zie ik wat over het hoofd?

Alvast bedankt

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat voor processor heb je? C2D gaat niet werken, kijk anders even op de Asus website welke processoren je bord aankan. (en wat voor bord heb je precies)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Sorry voor de incomplete informatie...

Mobo: Asus P5WDG2-WS
CPU: Intel Pentium D920+ (dual core)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Hmm aangezien je aangeeft voor het eerst een systeem te hebben gebouwd kunnen er een paar bgeinnersfoutjes zijn. Haal het moederbord eens uit de kast om kortsluitingsproblemen uit te sluiten, vervolgens alles weer aansluiten en starten. Ten tweede heb je de powerbutton goed aangesloten volgens het boekje? Je kunt de pinnetjes ook kortsluiten met een schroefje als je de button van de behuizing niet vertrouwd. Probeer ook met zo min mogelijk (dus geen hardeschijven of dvd-roms eraan, één geheugenstripje) eens op te starten. Zie de FAQ's voor verdere suggesties.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 27-09-2007 22:15 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat zou heel goed kunnen. Ik denk dat ik dat maar ga proberen...
Ik heb de "truuk" met het schroefje ook al geprobeerd maar dat werkt ook allemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer tijd gehad om verder naar mijn machine te kijken...
Ik had ondertussen een nieuwe voeding besteld omdat dit volgens mij toch het probleem was.

Dit bleek dus toch de oplossing, ik heb er nu een antec 430v voeding erin zetten en de machine snort weer lekker...

Echter loop ik toch weer tegen een ander dingetje aan...

Het moederbord heeft keurige SATA aansluitingen dus ik heb ook twee SATA disks gekocht maar deze worden helemaal niet herkent in zowel de windows setup als windows zelf. (Ik draai nu op mijn oude IDE schijfjes... De BIOS worden ze wel herkend..

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
Pagina: 1 2 3 Laatste