Waarschijnlijk omdat dat zijn router is?
Anoniem: 116039
hij heeft geen router
je moet de gateway op xbox en pc allebei hetzelfde hebben, allebei het ip adres van je modem volgens mij.
je moet de gateway op xbox en pc allebei hetzelfde hebben, allebei het ip adres van je modem volgens mij.
Gewoon smb://ip/shareAnoniem: 45950 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:02:
[...]
Hoe fix ik dat? Ik heb gewoon een share op mn pc staan, verder geen username of pw...
Dat zou moeten werken als je permissions op Everyone staan.
Kende ik nog niet, mijn dank is grootBever schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 00:29:
http://webradio.tagvof.nl/
misschien is ie al bekend maar hier een lijst met allemaal audio streams
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Die heeft hij niet zoals je had kunnen lezen, als hij die wel een had was het niet nodig geweest om een extra netwerkkaart in zijn PC te proppen en ICS te gebruiken....PnD schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:58:
Waarschijnlijk omdat dat zijn router is?
Inderdaad, vandaar mijn vraag ookAnoniem: 116039 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 00:29:
hij heeft geen router
nee helemaal bedraad ik heb het zo:
modem -> router -> 3 pc's
router -> hub -> 2 pc's(waaronder ik nu opzit)
Ik heb dus wel een router, maar aangezien die boven is en mijn xbox beneden heb ik dus een extra netwerkkaartje gekocht. Dat mijn pc verder aan moet staan is geen probleem,. ik wil eerst dat het werkt
Trailers doen het ondertussen ook al. Nog 1 vraagje: Waar kan ik muziek luisteren van de radio?(dus per station). ik kan nu alleen de top 50 shoutcasts krijgen.
Maar moet ik ook nog poorten forwarden ofzo?
[ Voor 63% gewijzigd door Perzikvrucht op 28-03-2006 15:19 ]
Ik wil m'n XBOX gaan verplaatsen naar een andere, wat dus ook betekent dat ik er een nieuwe tv voor moet hebben. Nu lijkt me de Samsung 940 MW wel iets (is een monitor die daarnaast ook een TV tuner heeft), maar hij heeft geen scart aansluiting en alleen het volgende:
1 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
1 x DVI-D - 24-pens digitale DVI
1 x S-video-ingang
1 x composietvideo-ingang
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de XBOX op een van deze ingangen aan te sluiten of moet ik dan toch maar naar een "echte TV" kijken?
1 x S-video-ingang
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de XBOX op een van deze ingangen aan te sluiten of moet ik dan toch maar naar een "echte TV" kijken?
Je Xbox is prima op de S-video ingang aan te sluitenWalkman schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:09:
Ik wil m'n XBOX gaan verplaatsen naar een andere, wat dus ook betekent dat ik er een nieuwe tv voor moet hebben. Nu lijkt me de Samsung 940 MW wel iets (is een monitor die daarnaast ook een TV tuner heeft), maar hij heeft geen scart aansluiting en alleen het volgende:
1 x S-video-ingang
Zat net te denken...maar composietvideo moet ook trouwens lukken (ben niet zo thuis in de termen)....denk dat het 'm dan wel zal worden
Iemand een antwoord op deze wel ontopic vraag?FaceDown schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:56:
Heeft iemand een korte uitleg over dat launchbrowser gebeuren? Ik heb namelijk de nieuwste XBMC erop gezet, en daar zou ie in moeten zitten, maar ik heb geen idee hoe ik de clips af kan spelen.
Groetjes, FaceDown.
S-Video is VEEL beter dan composiet. VGA is nog veel beter dus als het effe kan koop je een verloopkabel waarmee je je Xbox op VGA aansluit. Check bijv www.lik-sang.com. Composiet gebruik je alleen als er echt geen andere oplossing is.Walkman schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:18:
Zat net te denken...maar composietvideo moet ook trouwens lukken (ben niet zo thuis in de termen)....denk dat het 'm dan wel zal worden
Groetjes, FaceDown.
Het zal wel niet, maar past deze kabel van de 360 toevallig op de xbox (bij m'n playstation kan ik de kabel nl. van m'n ps2 ook gebruiken)?:FaceDown schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:43:
[...]
S-Video is VEEL beter dan composiet. VGA is nog veel beter dus als het effe kan koop je een verloopkabel waarmee je je Xbox op VGA aansluit. Check bijv www.lik-sang.com. Composiet gebruik je alleen als er echt geen andere oplossing is.
http://www.futurezone.nl/...tail.asp?cdprodukt=156907
Xlink kai werkt!! maar nu loop ik tegen een andere probleem aan. ik kan op de xbox een server kiezen en spel etc. Alleen wanneer ik dan het spel opstart en naar systemlink ga, zegt xlink kai op de pc: Er is een fout gevonden bla bla, en dan kan ik niet verzenden klikken of rapport verzenden. Bij elke spel doet ie dit, hoe kan ik dit oplossen?
En nog iets, hoe kan ik radio luisteren, ik kan het niet vinden, ik kan alleen shoutcasts en trailers en weerbericht vinden.
En nog iets, hoe kan ik radio luisteren, ik kan het niet vinden, ik kan alleen shoutcasts en trailers en weerbericht vinden.
Anoniem: 45950
Openingspostmatsume schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:12:
ik bedoel niet dat hetniet werkt, maar waar kan ik de radiostations vinden?? dus waar moet ik heen om alle radio stations te zien? ik breid hem zelf wel uit
matsume schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:29:
[...]
nee helemaal bedraad ik heb het zo:
modem -> router -> 3 pc's
router -> hub -> 2 pc's(waaronder ik nu opzit)
Ik heb dus wel een router, maar aangezien die boven is en mijn xbox beneden heb ik dus een extra netwerkkaartje gekocht. Dat mijn pc verder aan moet staan is geen probleem,. ik wil eerst dat het werkt
Waarom hang je niet een extra switch/hub aan de kabel die nu je PC in gaat en verdeel ej op deze manier je verbinding?
Aangezien ik hier ff geen normale utp kabel heb, en wel een crosskabel.Schweino schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:27:
[...]
![]()
Waarom hang je niet een extra switch/hub aan de kabel die nu je PC in gaat en verdeel ej op deze manier je verbinding?
Maar zoals ik al eerder zei, alles werkt, behalve dus een deel van xLink kai, en de radio(weet niet waar ik die kan vinden).
Over xLink kai, draaien hier mensen ook de versie die je nu van de site kan downloaden? en kunnen jullie wel normaal online?
Vroeg me af of er ook iemand is die z'n xbox in high definition heeft draaien....binnenkort met m'n LCD wordt dit een interessante optie en ben benieuwd of je er veel verschil mee merkt (bij games, maar ook bij bv. films)?
Anoniem: 34095
ik draai in 720p en dat ziet er super uit, voor games hoef je het niet te doen aangezien er maar een handjevol games zijn die HD kunnen draaien, maar voor films werkt het wel goed. Ik ben zeer tevree iig.Walkman schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:29:
Vroeg me af of er ook iemand is die z'n xbox in high definition heeft draaien....binnenkort met m'n LCD wordt dit een interessante optie en ben benieuwd of je er veel verschil mee merkt (bij games, maar ook bij bv. films)?
Ja, ik zag een lijst op http://www.hdtvarcade.com/xboxlist.htm staan, maar ben toch wel benieuwd om daar eens een game van te proberen, gewoon om het te zien hoe dat er uit ziet...en denk dat je ook met 480p al iets verschil zal merken....Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:54:
[...]
ik draai in 720p en dat ziet er super uit, voor games hoef je het niet te doen aangezien er maar een handjevol games zijn die HD kunnen draaien, maar voor films werkt het wel goed. Ik ben zeer tevree iig.
Amped 2 in 720p is een wereld van verschil! XBMC in 720p ook, zeker als je "upscale movies to GUI resolution" aanzet, dan kijk je je DivX-jes ook in 720p
[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 28-03-2006 23:57 ]
Nog maar eens; heeft iemand ervaring met het gebruik van launchbrowser in XBMC; hoe werkt dit?
Groetjes, FaceDown.
Ik draai mijn X-box in 720 op een Hitachi TX-100 beamer.
Eerste wat meteen opvalt is de haarscherpe ondertiteling. Als je in normale resolutie projecteert, dan wordt de ondertiteling erg groot en blokkerig.
Enige nadeel is het constant switchen tussen PAL-NTSC.
(Ik heb ook een PAL-tv, voor "normaal" gebruik.)
Voor games kan je beter een X360 nemen.
Eerste wat meteen opvalt is de haarscherpe ondertiteling. Als je in normale resolutie projecteert, dan wordt de ondertiteling erg groot en blokkerig.
Enige nadeel is het constant switchen tussen PAL-NTSC.
(Ik heb ook een PAL-tv, voor "normaal" gebruik.)
Voor games kan je beter een X360 nemen.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Heb je het nou over ondertiteling bij DVD's of bij Divx? Volgens mij kun je beide instellen qua grootte. Bij Divx lukt me dit prima (kun je lettergrootte kiezen), maar bij Vobsub size (percentage kiezen) zie ik geen verschil. Misschien dat iemand anders dit wel voor mekaar heeft?
Groetjes, FaceDown.
Vobsub size werkt alleen bij vobsubs 
idx/sub formaat dus
idx/sub formaat dus
oh het werkt alSchweino schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:22:
Ja, ik kan prima online met Kai.
xLink kai werkt nu dus perfect.
Maar ik heb nog steeds een vraag, waar kan ik radio luisteren? ik kan alleen shoutcasts vinden. Of moet ik iets toevoegen in een bestandje?
[ Voor 45% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-03-2006 16:13 ]
Anoniem: 172035
iemand ?Anoniem: 172035 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:55:
Hallo,
Weet iemand hoe ik automatisch een audio stream kan laten opstarten via xbmc tijden
het opstarten ?
Zodat ik in principe kan luisteren naar men favorite stream zonder men Tv te moeten aanzetten !
iemand ???
en hoe wou je het geluid doen dan, dat gaat toch ook via je tv?
iemand trouwens nog ervaring met emulators i.c.m. de xbox? lijkt me wel lekker old school, ipv te moeten spelen op je pc
iemand trouwens nog ervaring met emulators i.c.m. de xbox? lijkt me wel lekker old school, ipv te moeten spelen op je pc
Compromises are for the weak
Uiteraard, er zijn van zo'n beetje iedere spelconsole wel emulators te vinden.Tha_Butcha schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:08:
en hoe wou je het geluid doen dan, dat gaat toch ook via je tv?
Toen ik auto installer deluxe 3.0 (cd voor installeren van je xbox) downloadde zaten op die cd al bijna alle emulators.
Kijk een beetje rond op xbox communities en je vindt er genoeg.
Mario kart op de xbox is tofJaeger schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:35:
[...]
Uiteraard, er zijn van zo'n beetje iedere spelconsole wel emulators te vinden.
Toen ik auto installer deluxe 3.0 (cd voor installeren van je xbox) downloadde zaten op die cd al bijna alle emulators.
Kijk een beetje rond op xbox communities en je vindt er genoeg.
Anoniem: 156697
@krissie
misschien kun je hetvolgende proberen
startup video script downloaden
en aanpassen:
import xbmc
# By Golfi
# version 1.0
file = 'q:\\scripts\\StartUpVideo\\jouw favoriete zender hier
xbmc.Player().play(file)
xbmc.executebuiltin('XBMC.ActivateWindow(0)')
misschien kun je hetvolgende proberen
startup video script downloaden
en aanpassen:
import xbmc
# By Golfi
# version 1.0
file = 'q:\\scripts\\StartUpVideo\\jouw favoriete zender hier
xbmc.Player().play(file)
xbmc.executebuiltin('XBMC.ActivateWindow(0)')
iemand?oh het werkt al.. ik moest een netwerk kaart kiezen, ik mocht dus niet Autodectect kiezen.
xLink kai werkt nu dus perfect.
Maar ik heb nog steeds een vraag, waar kan ik radio luisteren? ik kan alleen shoutcasts vinden. Of moet ik iets toevoegen in een bestandje?
Even terzijde, bij de Mediamarkt Den Haag nog t/m 2 april een xbox (incl 1 controller) voor 99 euro...
Ook in Rotterdam ?? Dan ga ik even langs !!BigSurf schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:01:
Even terzijde, bij de Mediamarkt Den Haag nog t/m 2 april een xbox (incl 1 controller) voor 99 euro...
Zit al een tijdje na te denken om speciaal voor XBMC een X-Box aan te schaffen, maar ik heb zoveel vragen die ik hier niet mag stellen dat ik nog steeds eigenlijk twijfel ... best jammer soms
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Voor die andere vragen moet je op xbox-scene zijn.
Je twijfel zal dan wel snel weg zijn.
Ofwel kijk je maar even op Marktplaats, voor 25€ is je probleem ook opgelost
Je twijfel zal dan wel snel weg zijn.
Ofwel kijk je maar even op Marktplaats, voor 25€ is je probleem ook opgelost
Nee, alleen Den Haag:nero355 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:05:
[...]
Ook in Rotterdam ?? Dan ga ik even langs !!
Zit al een tijdje na te denken om speciaal voor XBMC een X-Box aan te schaffen, maar ik heb zoveel vragen die ik hier niet mag stellen dat ik nog steeds eigenlijk twijfel ... best jammer soms
http://www.mediamarkt.nl/...store_flash/83/index.php3
Bladzijde 4 van de actiefolder. Vanmiddag lagen er nog een stuk of tien, weet niet of ze nog wat achter de hand hebben.
Weet iemand nou al hoe die python scripts werken en die launchbrowser? Ze zaten bij de release die ik geinstalleerd heb maar ik kan ze nergens vinden..

Groetjes, FaceDown.
Weet iemand ergens een gameshop die de HD kabel nog verkoopt? Ben in Rotterdam al langs 2 gameshops geweest....geen van beide hadden ze....
Ff rechtsonderaan naar je xbmc gaan en dan op more scripts drukken... dan scriptje selecteren en de .py openenFaceDown schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:54:
Weet iemand nou al hoe die python scripts werken en die launchbrowser? Ze zaten bij de release die ik geinstalleerd heb maar ik kan ze nergens vinden..
Wat heb je nou precies aan zo'n kabel, en wat voor tv moet je daar voor hebben?Walkman schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:25:
Weet iemand ergens een gameshop die de HD kabel nog verkoopt? Ben in Rotterdam al langs 2 gameshops geweest....geen van beide hadden ze....
Die heb je nodig om gebruik te kunnen maken van de progressive modes van de xbox (tot 1080i). Je hebt er zo ver als ik weet een HD Ready toestel voor nodig....Anoniem: 45950 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:10:
[...]
Wat heb je nou precies aan zo'n kabel, en wat voor tv moet je daar voor hebben?
Ik heb er net eentje op ebay gekocht voor 16 euro (incl verzendkosten) heb nog geen hd(ready) tv maar heb ik deze alvast. Je hebt twee soorten kabels. Eentje met kastje waar je ook een optische uitgang voor geluid hebt en eentje met alleen tulpjes voor component:Walkman schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:25:
http://cgi.ebay.nl/XBox-H...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
en
http://cgi.ebay.nl/XBOX-L...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
Hee die heb ik ook gekocht (is trouwens niet officieel MS)! Alleen wacht ik al bijna 2 weken. De verkoper zegt dat shipping 3 tot 4 weken kan durenBigSurf schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:32:
[...]
Ik heb er net eentje op ebay gekocht voor 16 euro (incl verzendkosten) heb nog geen hd(ready) tv maar heb ik deze alvast. Je hebt twee soorten kabels. Eentje met kastje waar je ook een optische uitgang voor geluid hebt en eentje met alleen tulpjes voor component:
http://cgi.ebay.nl/XBox-H...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
en
http://cgi.ebay.nl/XBOX-L...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Maar goed hopelijk is ie beter dan het andere third party ding wat ik heb gekocht met ongeveer alle aansluitingen op 1 kastje. Deze gaf een nare reflectie op de componentuitgang. Een ander apparaat (dvd-speler) gaf deze reflectie niet. Wel heb ik al gezien dat de beeldkwaliteit veeeeeel beter wordt tov composiet. Vooral progressief naar DVD kijken en spellen in 480p zijn een genot.
[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 31-03-2006 23:04 ]
Groetjes, FaceDown.
@bigsurf en facedown
wat is het verschil met zo'n kabel/kastje
prijs is ongeveer gelijk
http://cgi.ebay.com/Xbox-...41015QQrdZ1QQcmdZViewItem
prijs is ongeveer gelijk
Nog niet binnen maar is ook pas op 30 maart geshipped, normaal heb ik spullen uit de US tussen de 1 en 2 weken.FaceDown schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:02:
[...]
Hee die heb ik ook gekocht (is trouwens niet officieel MS)! Alleen wacht ik al bijna 2 weken. De verkoper zegt dat shipping 3 tot 4 weken kan durenHeb jij 'm toevallig al? Na hoe lang?
Maar goed hopelijk is ie beter dan het andere third party ding wat ik heb gekocht met ongeveer alle aansluitingen op 1 kastje. Deze gaf een nare reflectie op de componentuitgang. Een ander apparaat (dvd-speler) gaf deze reflectie niet. Wel heb ik al gezien dat de beeldkwaliteit veeeeeel beter wordt tov composiet. Vooral progressief naar DVD kijken en spellen in 480p zijn een genot.
Op die met het kastje zit dus ook een digitale (optische) uitgang net als op de Europese advanced scart kabel. Je moet er alleen nog zelf tulpsnoertjes bij kopen zo te zien om de component aan te sluiten.Anoniem: 156697 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:41:
@bigsurf en facedown
prijs is ongeveer gelijk
@bigsurf
oké bedankt
ik heb wel een hd ready maar geen kabel
even vraagje nog ik zie op het plaatje 2 rode 1 witte 1 blauwe 1 groene
ik heb achterop mijn tv gekeken dvi serv u er zit van alles op maar geen blauw en groen
alleen rood-geel-wit
zijn die andere misschien voor audio
oké bedankt
ik heb wel een hd ready maar geen kabel
even vraagje nog ik zie op het plaatje 2 rode 1 witte 1 blauwe 1 groene
ik heb achterop mijn tv gekeken dvi serv u er zit van alles op maar geen blauw en groen
alleen rood-geel-wit
zijn die andere misschien voor audio
Het enige verschil is volgens mij dat de ene 'male' connectoren heeft en de andere female en dat de ene optisch audio out heeft en de andere niet.Anoniem: 156697 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:41:
@bigsurf en facedown
prijs is ongeveer gelijk
Ik heb juist female nodig omdat ik een 10 meter lange componentkabel heb. Nou kan er altijd wel een koppelstukje tussen maar je moet altijd proberen het aantal verbindingen te beperken.
=edit=
Ik heb 'm toevallig vandaag binnen gekregen (de MS-lookalike, met female connectoren) en hij werkt perfect! Veel beter dan 't ding wat ik eerst had!
[ Voor 47% gewijzigd door FaceDown op 01-04-2006 16:12 ]
Groetjes, FaceDown.
@facedown
ik heb nog een vraagje over de kabel
blauw-rood-groen zijn voor de kleuren
zijn die andere 2 voor audio moet je weer een speciale kabel hebben voor audio
mijn tv heeft nl. maar 1 kabel voor hdtv ---> audio in
en hoe is het resultaat met de nieuwe kabel
b.v.d.
ik heb nog een vraagje over de kabel
blauw-rood-groen zijn voor de kleuren
zijn die andere 2 voor audio moet je weer een speciale kabel hebben voor audio
mijn tv heeft nl. maar 1 kabel voor hdtv ---> audio in
en hoe is het resultaat met de nieuwe kabel
b.v.d.
Audio gaat via een aparte kabel inderdaad. Ofwel via rood-wit tulp (op elke tv aan te sluiten, eventueel via scart-adapter, dus scart naar tulp) ofwel via optisch (deze gebruik ik naar m'n receiver toe, voor Dolby Digital / DTS).
Mijn Xbox zit op een beamer maar het verschil tussen component en composiet is echt levensgroot, kwa scherpte, kleuren etc. Het verschil met RGB-scart zul je minder goed zien denk ik.
Mijn Xbox zit op een beamer maar het verschil tussen component en composiet is echt levensgroot, kwa scherpte, kleuren etc. Het verschil met RGB-scart zul je minder goed zien denk ik.
Groetjes, FaceDown.
Ik heb gehoord dat die third party kabels bagger zijn.
Ik heb dat kastje van MS zelf en had nog een componentkabel liggen en het beeld is echt geweldig..heb geluid optisch aangesloten..
Verschil met RGB scart is ook gigantisch..
Ik heb dat kastje van MS zelf en had nog een componentkabel liggen en het beeld is echt geweldig..heb geluid optisch aangesloten..
Verschil met RGB scart is ook gigantisch..
Hij is dus niet bagger. De kabel van een ander type (third party) was wel bagger. Overigens kon ik de officiele MS kabel nergens meer vinden. Ben wel blij achteraf want deze is net zo goed voor veel minder geld.
Ik heb die Launchbrowser gedownload en geinstalleerd (python script) nu. Alleen het werkt niet echt. Ik krijg wel het scherm met de knoppen en soms een lijstje met clips, maar als ik er een aanklik dan komt er 'getting media info' of zoiets te staan en dan blijft ie hangen. Ook wanneer ik op cancel druk blijft ie daarop hangen vervolgens. Xbox uit-aan is de enige oplossing.
Ik heb Launchbrowser gedownload en in de apps\xbmc\scripts map gepleurd. Is dit niet goed?
Filmpjes via stupidmovies.com werken weer wel, en audiostreams via internet weer niet. Ligt het misschien aan de release die ik heb (paar weken oud)?
Ik heb die Launchbrowser gedownload en geinstalleerd (python script) nu. Alleen het werkt niet echt. Ik krijg wel het scherm met de knoppen en soms een lijstje met clips, maar als ik er een aanklik dan komt er 'getting media info' of zoiets te staan en dan blijft ie hangen. Ook wanneer ik op cancel druk blijft ie daarop hangen vervolgens. Xbox uit-aan is de enige oplossing.
Ik heb Launchbrowser gedownload en in de apps\xbmc\scripts map gepleurd. Is dit niet goed?
Filmpjes via stupidmovies.com werken weer wel, en audiostreams via internet weer niet. Ligt het misschien aan de release die ik heb (paar weken oud)?
[ Voor 60% gewijzigd door FaceDown op 03-04-2006 09:59 ]
Groetjes, FaceDown.
@facedown
ik had ook problemen met diverse scripts
werkte niet etc etc.
na het inbouwen van een nieuwe harde schijf met t3ch xbmc
loopt alles weer als een zonnetje met scripts die ik heb
mijn conclusie is ergens worden instellingen vastgehouden of de build die ik eerst had werkte niet goed (sorry schweino)
ik had ook problemen met diverse scripts
werkte niet etc etc.
na het inbouwen van een nieuwe harde schijf met t3ch xbmc
loopt alles weer als een zonnetje met scripts die ik heb
mijn conclusie is ergens worden instellingen vastgehouden of de build die ik eerst had werkte niet goed (sorry schweino)
Dan zal ik eens een nieuwe build proberen. Zit de mogelijkheid om Python scripts te draaien standaard in de t3ch builds? Of zit dat tegenwoordig in alle builds?
Groetjes, FaceDown.
@facedown
in de t3ch builds zit een scriptupdater das echt heel handig
dan kan je de scripts binnenhalen die je wil hebben
Die heb ik, dus dan zal ik toch wel de t3ch build hebben. Es kijken of ik de nieuwste kan scoren dan en of dat mijn problemen oplost.
Groetjes, FaceDown.
Voor de overige mensen die niet de build hebben en ook niet willen gebruikenAnoniem: 156697 schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:48:
@facedown
http://www.xbmcscripts.com/scriptservice/
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik ben de controller van m'n xbox op m'n slaapkamer kwijt en weet nu niet meer hoe ik via xbmc het volume van de muziek harder of zachter kan zetten...
Normaal ging dat altijd door het rechterjoystickie omhoog of omlaag te doen, maar hoe doe ik dit met de (standaard ms) afstandsbediening? Ik heb al een hele tijd zitten klooien, maar kom er nu echt niet meer uit...
Normaal ging dat altijd door het rechterjoystickie omhoog of omlaag te doen, maar hoe doe ik dit met de (standaard ms) afstandsbediening? Ik heb al een hele tijd zitten klooien, maar kom er nu echt niet meer uit...
ff lezen in de startpost scorpion303
http://manual.xboxmediace...wakka=KeyMappingXML&v=lwh
hierboven staat de uitleg
http://manual.xboxmediace...wakka=KeyMappingXML&v=lwh
hierboven staat de uitleg
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 156697 op 05-04-2006 14:48 ]
die kutpythonscripts doen het niet 
nou de nieuwste versie van xbmc geinstalleerd, en nou draait de installer niet eens meer. Ook launchbrower blijft hangen zodra ik een clip aanklik.

nou de nieuwste versie van xbmc geinstalleerd, en nou draait de installer niet eens meer. Ook launchbrower blijft hangen zodra ik een clip aanklik.
Groetjes, FaceDown.
Zijn er overigens nog lieden die gebruik maken van de build die ik elke avond online zet? Als dit niet meer het geval is kan mijn pc ook weer eens uit 's nachts namelijk ;-)
Ik maak wel gebruik van je build, maar voor mij hoef je dit niet elke avond te doen.Schweino schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:55:
Zijn er overigens nog lieden die gebruik maken van de build die ik elke avond online zet? Als dit niet meer het geval is kan mijn pc ook weer eens uit 's nachts namelijk ;-)
Ik vind 1x in de week genoeg bijvoorbeeld.
Als je gewoon 1 dag per week de download beschikbaar is dat al voldoende. Er komen zoveel nieuwe updates dat je er gek van zou worden als je elke dag je xbmc updateSchweino schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:55:

Bedankt voor de builds btw
1x in de week lijkt mij ook zat, ik download em ongeveer 1x per maand
De laatste is van een hele tijd geleden.
Toen heb ik voor jouw build gekozen omdat alles er standaard in zat.
Dat is nu geloof ik niet meer het geval. Kan je niet nog eens zo'n build maken?
Toen heb ik voor jouw build gekozen omdat alles er standaard in zat.
Dat is nu geloof ik niet meer het geval. Kan je niet nog eens zo'n build maken?
Nog steeds het probleem met launchbrowser. Ook shoutcast top 500 streams werken niet. Blijft op 'opening.. <url>' staan, hoewel de streamlijst wel wordt weergegeven.
Ook het weer werkt, en de rss feeds komen in beeld. De internetverbinding is dus OKE. Ik heb XBMC al helemaal opnieuw erop gegooid en de cache mappen in E:\UDATA en E:\TDATA gewist. Iemand ANY idea???
Ook het weer werkt, en de rss feeds komen in beeld. De internetverbinding is dus OKE. Ik heb XBMC al helemaal opnieuw erop gegooid en de cache mappen in E:\UDATA en E:\TDATA gewist. Iemand ANY idea???
Groetjes, FaceDown.
Settings -> My Videos -> Player -> 4e optie van bovenAnoniem: 156697 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:03:
@Schweino
"upscale movies to GUI resolution" aanzet, dan kijk je je DivX-jes ook in 720p
waar zit deze instelling
@facedown
Als je XBMC op een andere plaats dan "standaard" staat
dan is het vaak noodzakelijk paden aan te passen in XML of INI files.
"Standaard" paden voor XBMC zijn E:\APPS\XBMC, E:\XBMC, F:\APPS\XBMC, F:\XBMC
XBMC zelf mapped bovenstaande standaard directory om naar Q:\
Kan iemand mij vertellen hoe (knoppencombo?) ik vanuit een game, opgestart via XBMC, weer terug kan komen in het menu, zonder de Xbox opnieuw te hoeven opstarten? Ik heb al in dit topic gezocht en op Google, maar kan niet echt vinden wat ik zoek. Bedankt alvast.
Met mijn chip is het start - select - ltrig - rtrigRoamor schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:03:
Kan iemand mij vertellen hoe (knoppencombo?) ik vanuit een game, opgestart via XBMC, weer terug kan komen in het menu, zonder de Xbox opnieuw te hoeven opstarten? Ik heb al in dit topic gezocht en op Google, maar kan niet echt vinden wat ik zoek. Bedankt alvast.
tegelijk
iemand toevallig enig idee, wat er kapot is als ik me xbox start dan knippert de led van het knopje, maar hij geeft geen beeld 
iemand dit ook al es gehad?
iemand dit ook al es gehad?
Bij die van mij is het linker trigger, rechter trigger, select knop en rechter zwarte knop, ook tegelijkRoamor schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:03:
Kan iemand me een kleine workaround geven hoe ik een gebackupte dvd (VIDEO TS_MAP met hierin de ifo's e.d.) kan afspelen op mijn xbox.
Ik krijg het echt niet voor elkaar..
Ik krijg het echt niet voor elkaar..
Anoniem: 45950 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:23:
[...]
Met mijn chip is het start - select - ltrig - rtrig
tegelijk
Bij mij is het Start - Back - LTrigger - RTriggerWalkman schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:40:
[...]
Bij die van mij is het linker trigger, rechter trigger, select knop en rechter zwarte knop, ook tegelijk
Maar dan reboot je xbox alsnog, je kan gewoon niet uit een game terugkeren naar XBMC.
Met de XBOX360 kan dat wel (maar dan niet naar XBMC
Ok, bedankt voor jullie reacties, ik zal het vanavond eens proberen.
@fire69, dus je komt niet onder die reboot uit? Wel jammer, want dit wilde ik juist omzeilen. Hopelijke komt dat ooit nog als feature beschikbaar, zou wel prettig zijn.
@fire69, dus je komt niet onder die reboot uit? Wel jammer, want dit wilde ik juist omzeilen. Hopelijke komt dat ooit nog als feature beschikbaar, zou wel prettig zijn.
Dat komt niet want de Xbox heeft te weinig geheugen om het geheugenvretende XBMC vast te houden.Roamor schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:18:
Ok, bedankt voor jullie reacties, ik zal het vanavond eens proberen.![]()
Groetjes, FaceDown.
Hij staat in F:\APPS\XBMC maar toch nog die problemen..Anoniem: 156697 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:51:
@facedown
De script installer runt overigens helemaal niet meer bij mij
[ Voor 29% gewijzigd door FaceDown op 06-04-2006 15:13 ]
Groetjes, FaceDown.
hm bij mij is die optie grijs en niet te selecteren.... enig idee hoe te activeren?Schweino schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:29:
[...]
Settings -> My Videos -> Player -> 4e optie van boven
Dit wilde ik dus al heel lang:
Video's van Google video bekijken op Xbmc.
Je kunt hier het script vinden
Volgens mij is het wel een idee om in de topicstart te zetten hoe je streams kan toevoegen:
mms://streams3.omroep.nl/tv/avro/koefnoen/bb.laatste.asf
Nb: Sommige streams cachen voortdurend, terwijl de verbinding het probleem niet kan zijn. (Bij pc ernaast geen problemen.) Is het iemand bekend waar dit aan kan liggen?
- Maak een nieuw tekstbestand aan.
- Plaats hierin de url van de stream.
- Sla het bestand op met de extensie "strm".
- Plaats het bestand op de xbox.
mms://streams3.omroep.nl/tv/avro/koefnoen/bb.laatste.asf
Nb: Sommige streams cachen voortdurend, terwijl de verbinding het probleem niet kan zijn. (Bij pc ernaast geen problemen.) Is het iemand bekend waar dit aan kan liggen?
[ Voor 4% gewijzigd door brehloi op 06-04-2006 22:13 ]
Heb je xbmc wel in 720p/1080i draaien?freekweb schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:56:
[...]
hm bij mij is die optie grijs en niet te selecteren.... enig idee hoe te activeren?
Ja, cool scriptje... alleen jammer dat je niet kunt zoeken in dat script...Bigfoot87 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:29:
Dit wilde ik dus al heel lang:
Streams willen hier niet ffs.. zou het aan m'n (brakke) router kunnen liggen? Het is voor mij onverklaarbaar dat er wel internetverkeer mogelijk is (weather, rss) maar geen audio- en videostreams. Ik heb zo niet ff de mogelijkheid om m'n xbox rechtstreeks aan chellomodem te hangen (ivm registratie MAC).
Groetjes, FaceDown.
@face down
ik heb precies hetzelfde gehad ik denk dat je moet het moet zoeken in een config file
misschien word er ergens anders een config file aangemaakt ( c:\??) Q:??
het probleem verdween toen ik de harde schijf heb vervangen
dus zodoende denk ik dat er ergens een file staat die settings vasthoud
ik heb precies hetzelfde gehad ik denk dat je moet het moet zoeken in een config file
Ik had een klein vraagje: waar kan ik die radiostations toevoegen? Ik had bijvoorbeeld SlamFM toegevoegd aan de music bookmarks in XboxMediaCenter.xml, maar dat werkt niet. Iemand een suggestie?
PS: is er ook al een skin die compatible is met de meest nieuwe versie van XBMC (1 april 2006)..
PS: is er ook al een skin die compatible is met de meest nieuwe versie van XBMC (1 april 2006)..
's nachts download ik je build nooit. Als je pctje tot een uur of 10 aan blijft staan, ben ik al heel blij en zoals de anderen ook al zeiden, vaker dan 1x per week download ik je build niet.Schweino schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:55:
Wat een gekkenwerk.. hoe kan ik die file nou ooit vinden?? Ik heb er nog niks over gelezen namelijk. De Q:\ is volgens mij alleen een mapping naar de XBMC-map als ik het goed begrepen heb. Verder staat er in C:\ inderdaad een config file, maar dat is precies dezelfde (kopie) van de XML in de XBMC-map dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt me.Anoniem: 156697 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:13:
@face down
Ik lees op xbox-scene trouwens een thread dat ie bij meer mensen niet meer werkt, de launchbrowser. Werkt ie hier nog bij iemand?
Blijft natuurlijk raar dat de shoutcasts ook niet meer werken bij mij...
[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 07-04-2006 14:43 ]
Groetjes, FaceDown.
moet je dat weer ergens anders aanzetten dan? of moet ik de xbox anders gaan aansluiten?
Anoniem: 16010
Dat is genoeg voorbij gekomen. Je Xbox moet NTSC zijn (zoek op enigmah), je moet een HD kit hebben en je moet het enablen in het MS dash. Daarna pas in XBMC. Lees het topic eens doorfreekweb schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:38:
[...]
moet je dat weer ergens anders aanzetten dan? of moet ik de xbox anders gaan aansluiten?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16010 op 08-04-2006 14:13 ]
Ik probeer erachter te komen hoe ik in het submenu een item kan maken om een CD te rippen.
Ik vind het nu een beetje omslachtig om eerst naar Music te gaan, dan naar de DVD speler en dan in het contextmenu kiezen voor CD Kopiëren. Dat moet toch sneller kunnen.
Ik ben tot nu toe het volgende tegengekomen in MymusicSongs.xml van de HDeeMC2005 skin:
Er staat wel een ID (11), maar er is verder geen actie aan deze knop gekoppeld in deze file. Het ID is ook slechts uniek per XML file en niet global. Weet iemand waar ik kan vinden welke actie er aan deze knop is gekoppeld?
In het lijstje van Built-in Functions van de manual kom ik ook niks tegen over het rippen van CD's.
http://manual.xboxmediace...a=BuiltInFunctions&v=1bwl
[edit]
Hmm, het is hard coded in het contextmenu.
In GUIWindowsMusicSongs.cpp staat:
#define CONTROL_BTNRIP 11
En verderop:
Nu eens kijken of je met zo'n python script ook die functies aan kan roepen, maar dat zal wel niet
Ik vind het nu een beetje omslachtig om eerst naar Music te gaan, dan naar de DVD speler en dan in het contextmenu kiezen voor CD Kopiëren. Dat moet toch sneller kunnen.
Ik ben tot nu toe het volgende tegengekomen in MymusicSongs.xml van de HDeeMC2005 skin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <control> <description>Rip CDDA Button</description> <type>button</type> <id>11</id> <posY>400</posY> <label>600</label> <onleft>50</onleft> <onright>50</onright> <onup>10</onup> <ondown>2</ondown> </control> |
Er staat wel een ID (11), maar er is verder geen actie aan deze knop gekoppeld in deze file. Het ID is ook slechts uniek per XML file en niet global. Weet iemand waar ik kan vinden welke actie er aan deze knop is gekoppeld?
In het lijstje van Built-in Functions van de manual kom ik ook niks tegen over het rippen van CD's.
http://manual.xboxmediace...a=BuiltInFunctions&v=1bwl
[edit]
Hmm, het is hard coded in het contextmenu.
In GUIWindowsMusicSongs.cpp staat:
#define CONTROL_BTNRIP 11
En verderop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| else if (iControl == CONTROL_BTNRIP) { CCdInfo *pCdInfo = CDetectDVDMedia::GetCdInfo(); if (CDetectDVDMedia::IsDiscInDrive() && pCdInfo && pCdInfo->IsAudio(1)) { if (!CUtil::IsCDDA(g_application.CurrentFile())) { CCDDARipper ripper; ripper.RipCD(); } |
Nu eens kijken of je met zo'n python script ook die functies aan kan roepen, maar dat zal wel niet
[ Voor 47% gewijzigd door Wouter op 08-04-2006 17:03 ]
Moest het enige troost zijn, bij mij werkt die LaunchBrowser ook niet.FaceDown schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:28:
[...]
Wat een gekkenwerk.. hoe kan ik die file nou ooit vinden?? Ik heb er nog niks over gelezen namelijk. De Q:\ is volgens mij alleen een mapping naar de XBMC-map als ik het goed begrepen heb. Verder staat er in C:\ inderdaad een config file, maar dat is precies dezelfde (kopie) van de XML in de XBMC-map dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt me.
Ik lees op xbox-scene trouwens een thread dat ie bij meer mensen niet meer werkt, de launchbrowser. Werkt ie hier nog bij iemand?
Blijft natuurlijk raar dat de shoutcasts ook niet meer werken bij mij...
Shoutcasts daarentegen werkt wel gewoon...
Raar maar waar: Launch Browser doet het! Ik heb een nieuwe versie van T3CH gedownload. Als ik 'country' op Germany zet en ik ga gewoon zoeken op artiest dan spelen de meeste clips wel af. Als ik de 'top clips' kies dan doen ze het niet om een of andere reden, misschien te druk op de server ofzo.
Toch werken de python scipts niet helemaal naar behoren; ik moet Launch Browser steevast 2 keer aanklikken. De eerste keer gebeurt er niks.
En de script installer doet het helemaal niet (deed het ooit wel). Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Ik heb dus een nieuwe XBMC map erop gezet; xml helemaal ingesteld, UDATA en TDATA mappen weggegooid (tenminste die 08face-mappen).
Toch werken de python scipts niet helemaal naar behoren; ik moet Launch Browser steevast 2 keer aanklikken. De eerste keer gebeurt er niks.
En de script installer doet het helemaal niet (deed het ooit wel). Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Ik heb dus een nieuwe XBMC map erop gezet; xml helemaal ingesteld, UDATA en TDATA mappen weggegooid (tenminste die 08face-mappen).
Groetjes, FaceDown.
Jep, doe ik elke keer. Ik heb het een paar keer niet gedaan, maar toen werd alles opeens retetraag, alsof het cpugebruik naar 100% ging ofzo. Ik snap er niks van; ik vervang voor zover ik weet alles, maar toch lijkt er nog ergens iets van instellingen te blijven hangen
Groetjes, FaceDown.
Dit topic is gesloten.