[xbox] Xbox media center - Deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 23.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Heb je een box die boot met xbmc? En een chip? En doe je ook dit wanneer je de boel update:

Plaats de default.xbe en XboxMediaCenter.xml in de root directory van C. Hernoem de default.xbe naar evoxdash.xbe als je een bios hebt die deze als default start, of hernoem hem naar xboxdash.xbe . (en verander de al bestaande xboxdash.xbe naar msxboxdash.xbe, niet simpelweg verwijderen dus!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
Anoniem: 45950 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 06:42:
Plaats de default.xbe en XboxMediaCenter.xml in de root directory van C. Hernoem de default.xbe naar evoxdash.xbe als je een bios hebt die deze als default start, of hernoem hem naar xboxdash.xbe . (en verander de al bestaande xboxdash.xbe naar msxboxdash.xbe, niet simpelweg verwijderen dus!)
Ik begrijp eruit dat je hiermee je xbox kan opstarten met XBMC 8)

Maar als ik de stappen volg zoals ze hierboven zijn omschreven, dan lukt dat niet,
start hij gewoon op in Slayer evox v+3935 menu ... :?

Ik heb dus precies uitgevoerd wat hierboven vermeld staat, maar wat doe ik dan verkeerd, want het lijkt me wel makkelijk direkt opstarten in XBMC ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb op het moment het probleem dat album informatie niet helemaal meer werkt. Hij haalt wel de lijst op met albums, als ik er echter 1 selecteer gaat hij gewoon weer terug naar het folder overzicht. Is hier iets in gewijzigd? Heb al tijden de versie niet veranderd, hiervoor werkte dit wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

pvdlaan schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:27:
[...]

Ik begrijp eruit dat je hiermee je xbox kan opstarten met XBMC 8)

Maar als ik de stappen volg zoals ze hierboven zijn omschreven, dan lukt dat niet,
start hij gewoon op in Slayer evox v+3935 menu ... :?

Ik heb dus precies uitgevoerd wat hierboven vermeld staat, maar wat doe ik dan verkeerd, want het lijkt me wel makkelijk direkt opstarten in XBMC ...
Bij mij werkte het door de bestanden niet op de C driver maar op de F drive te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15
Ik vroeg me af, ik weet dat je voor 720p een HDkit nodig hebt enzo, maar nu heb ik zelf wel een breedbeeld tv,. maar dit zorgt natuurlijk voor wat uitgerekt beeld. Nu kan ik dat wel bijstellen, maar bijvoorbeeld een pixel aspect ratio van 1 komt op het beeld niet overeen met 1. kan ik niet op een bepaalde manier instellen dat hij rekening houdt met mijn breedbeeld als ik die ratio's instel, waardoor dat klopt? (hoop dat duidelijk is wat ik vraag)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137840

Als ik info aanvraag over een album, dan krijg ik gewoon het scherm te zien met de beoordeling, tracks en tekst over de cd. Wil ik deze hierna nog een keer opvragen, dan gaat ie m weer via internet opzoeken. Hij slaat de gegevens op de een of andere manier niet op. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16010

Walkman schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:12:
Ik heb op het moment het probleem dat album informatie niet helemaal meer werkt. Hij haalt wel de lijst op met albums, als ik er echter 1 selecteer gaat hij gewoon weer terug naar het folder overzicht. Is hier iets in gewijzigd? Heb al tijden de versie niet veranderd, hiervoor werkte dit wel....
Dat heb ik ook met de laatste t3ch build. Vorige maand was het nog goed. Ik zal wel even gaan neuzen op de fora van xbox-scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-06 06:54

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 45950 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 06:42:
Heb je een box die boot met xbmc? En een chip? En doe je ook dit wanneer je de boel update:

Ja, ja, en allemaal gedaan inderdaad.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 00:36
Maverick schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:03:
Ik vroeg me af, ik weet dat je voor 720p een HDkit nodig hebt enzo, maar nu heb ik zelf wel een breedbeeld tv,. maar dit zorgt natuurlijk voor wat uitgerekt beeld. Nu kan ik dat wel bijstellen, maar bijvoorbeeld een pixel aspect ratio van 1 komt op het beeld niet overeen met 1. kan ik niet op een bepaalde manier instellen dat hij rekening houdt met mijn breedbeeld als ik die ratio's instel, waardoor dat klopt? (hoop dat duidelijk is wat ik vraag)
Heb je in xbmc je beeld op 16:9 gezet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
brehloi schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:11:
Volgens mij is het wel een idee om in de topicstart te zetten hoe je streams kan toevoegen:
  1. Maak een nieuw tekstbestand aan.
  2. Plaats hierin de url van de stream.
  3. Sla het bestand op met de extensie "strm".
  4. Plaats het bestand op de xbox.
Laatste aflevering Koefnoen:
mms://streams3.omroep.nl/tv/avro/koefnoen/bb.laatste.asf

Nb: Sommige streams cachen voortdurend, terwijl de verbinding het probleem niet kan zijn. (Bij pc ernaast geen problemen.) Is het iemand bekend waar dit aan kan liggen?
Ik heb een hoop radiostations in dit soort strm bestanden gezet, maar in welke directory zet ik die nou vervolgens en hoe roep ik ze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 14:15
Fire69 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:21:
[...]

Heb je in xbmc je beeld op 16:9 gezet? :?
ik kan alleen kiezen uit auto en pal4:3

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martdj schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:59:
[...]

Ik heb een hoop radiostations in dit soort strm bestanden gezet, maar in welke directory zet ik die nou vervolgens en hoe roep ik ze aan?
\f\music...

en dan vervolgens naar music gaan in je xbmc, ff naar je \f\music browsen en de .strm opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Weet iemand hoe ik XBMC meteen kan draaien als ik mijn xbox aanzet? de vorige keer dat ik dat probeerde werkte mijn xbox niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 19-05 10:12
Anoniem: 99190 schreef op maandag 17 april 2006 @ 08:27:
Weet iemand hoe ik XBMC meteen kan draaien als ik mijn xbox aanzet? de vorige keer dat ik dat probeerde werkte mijn xbox niet meer
Ik heb het laatst volgens onderstaande methode gedaan ...

En dan ipv C:\ F:\ gebruikt en het werkt perfect 8)
wist niet dat het zo makkelijk zou gaan.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190 schreef op maandag 17 april 2006 @ 08:27:
openingspost staat het precies beschreven... Zijn twee methodes, 1 voor chip en 1 voor softmod... met chip kan er weinig fout gaan, xbmc opstarten als default met softmod zit iets meer risico aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 14:27
Ik wil een xbox 360 gaan kopen dit ziet er goed uit.

Maar heb één vraag ken ik een backup van de standaard xbox software maken??
Zodat als er problemen zijn en hij moet terug dat ze niet zien er mee geknoeid is.

En is in de toekomst mogelijk om pc games te kunnen spelen opde Xbox 360????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Evertt schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:54:
Ik wil een xbox 360 gaan kopen dit ziet er goed uit.

Maar heb één vraag ken ik een backup van de standaard xbox software maken??
Zodat als er problemen zijn en hij moet terug dat ze niet zien er mee geknoeid is.

En is in de toekomst mogelijk om pc games te kunnen spelen opde Xbox 360????
** ERROR ** Dat gaat niet werken !!! Je moet de oude X-Box hebben hiervoor ;)

En PC Games op de 360 lijkt me sterk ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
pvdlaan schreef op maandag 17 april 2006 @ 08:49:
[...]

Ik heb het laatst volgens onderstaande methode gedaan ...

En dan ipv C:\ F:\ gebruikt en het werkt perfect 8)
wist niet dat het zo makkelijk zou gaan.
ik heb eens in die xml gekeken maar wat zou je dan moeten veranderen? ik zie nergens verwijzigingen naar scripts oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meeste builds houden er tegenwoordig rekening mee dat zooi zowel als F of als G zou moeten kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 20-06 14:27
nero355 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:58:
[...]

** ERROR ** Dat gaat niet werken !!! Je moet de oude X-Box hebben hiervoor ;)

En PC Games op de 360 lijkt me sterk ...
Ik dacht dat het ook kon op de 360.

Komt dit ook voor de xbox 360???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Evertt schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:15:
Ik dacht dat het ook kon op de 360.

Komt dit ook voor de xbox 360???
De 360 heeft een eigen soort Windows MCE iets maar XBMC is veel uitgebreider en zolang de 360 niet 100% gekraakt is komt er geen XBMC360 oid ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

m3gA schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:20:
[...]

ik heb eens in die xml gekeken maar wat zou je dan moeten veranderen? ik zie nergens verwijzigingen naar scripts oid?
Bijna bovenaan (volgens mij de eerste instelling) is al een verwijzing naar je home path;
ik geloof tussen <home></home> tags. Daar moet je dan F:\apps\xbmc\ oid zetten,

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Heeft niemand trouwens een pakketje .strm files ofzo staan met leuke streams? Graag mailen naar thijs (at) ospeldijk (punt) nl aub! ;) Of kan ik ze ergens downloaden?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetzel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
ik heb het forum nagezocht maar heb niks kunnen vinden voor mijn probleem:

als ik met DVD2Xbox een film op m'n harde schijf (f) zet dan heb ik geen flauw idee welke file ik moet selecteren om de hele film in 1 keer af te kunnen spelen in Xbox Media Center. Ik zie een hele boel .iso en .vob files staan maar deze spelen steeds een enkel stukje af. Iemand enig idee wat ik fout doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik heb trouwens nog even gekeken op xbox-scene voor het probleem met de thumbnails en albuminformatie.....meerdere mensen hebben het probleem, zowel met oude als nieuwe versies....waarschijnlijk is er dus iets veranderd aan de site waar deze info vandaan gehaald wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:06
FaceDown schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:16:
Heeft niemand trouwens een pakketje .strm files ofzo staan met leuke streams? Graag mailen naar thijs (at) ospeldijk (punt) nl aub! ;) Of kan ik ze ergens downloaden?
Je kunt nog altijd mijn radiostations downloaden. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Laatst online: 23-03 18:56
Wetzel schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:27:
ik heb het forum nagezocht maar heb niks kunnen vinden voor mijn probleem:

als ik met DVD2Xbox een film op m'n harde schijf (f) zet dan heb ik geen flauw idee welke file ik moet selecteren om de hele film in 1 keer af te kunnen spelen in Xbox Media Center. Ik zie een hele boel .iso en .vob files staan maar deze spelen steeds een enkel stukje af. Iemand enig idee wat ik fout doe ?
de .ifo selecteren. dan kom je in het dvd menu. Hier kan je de subs selecteren en gewoon op play drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetzel
Cougar schreef op woensdag 19 april 2006 @ 00:16:
[...]

de .ifo selecteren. dan kom je in het dvd menu. Hier kan je de subs selecteren en gewoon op play drukken :)
probleem is dat ik meerdere ifo heb staan waaronder vts.ifo en video.ifo heb ze allebei geprobeerd maar stopt na het afspelen van dat bestandje. Moet ik niet iets samenvoegen o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bigfoot87 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 00:08:
[...]

Je kunt nog altijd mijn radiostations downloaden. :)
Thanks! Die had ik ook nog niet. Nog iemand een leuk pakketje video-streams??

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wetzel schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:41:
[...]

probleem is dat ik meerdere ifo heb staan waaronder vts.ifo en video.ifo heb ze allebei geprobeerd maar stopt na het afspelen van dat bestandje. Moet ik niet iets samenvoegen o.i.d. ?
Heb je wel een recente versie van XBMC?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Laatst online: 18-06 23:00
Kan iemand me helpen...ik heb de 17.04.06 T3CH build van XBMC, ik kan verbinding maken met m'n computer via SMB netwerk, ik kan trailers bekijken, scripts runnen en ik krijg rss feed...Ik krijg echter met geen mogelijkheid de shoutcast500 gedownload, hij zegt dat het downloaden van de streamlijst mislukt is omdat ie geen verbinding kan maken met de netwerkserver... Wat moet ik veranderen om 'm weer aan de praat te krijgen (eerder deed ie 't wel gewoon)?

Tweede vraag: hoe krijg ik die rss streams van de multi-rss reader zodat ze onderaan in beeld verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
FaceDown schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:59:
[...]

Bijna bovenaan (volgens mij de eerste instelling) is al een verwijzing naar je home path;
ik geloof tussen <home></home> tags. Daar moet je dan F:\apps\xbmc\ oid zetten,
dankje ik zal thuis eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 18:50
Hatseflatse schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:21:
Kan iemand me helpen...ik heb de 17.04.06 T3CH build van XBMC, ik kan verbinding maken met m'n computer via SMB netwerk, ik kan trailers bekijken, scripts runnen en ik krijg rss feed...Ik krijg echter met geen mogelijkheid de shoutcast500 gedownload, hij zegt dat het downloaden van de streamlijst mislukt is omdat ie geen verbinding kan maken met de netwerkserver... Wat moet ik veranderen om 'm weer aan de praat te krijgen (eerder deed ie 't wel gewoon)?
Same here, shoutcast heeft bij mij nog gewerkt met de 28 maart 06 versie. Shoutcast werkt in alle versies die in april zijn gemaakt niet meer. Dat zijn dus ook de 10.04.06 en de 12.04.06 releases.

[ Voor 22% gewijzigd door yamahabest op 20-04-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetzel
FaceDown schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:15:
[...]

Heb je wel een recente versie van XBMC?
heb 'm vorig jaar zomer laten ombouwen...dus dikke kans dat dat niet zo is....maar kan dat het probleem zijn. Is niet iets wat ik vergeet in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wetzel schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:00:
[...]

heb 'm vorig jaar zomer laten ombouwen...dus dikke kans dat dat niet zo is....maar kan dat het probleem zijn. Is niet iets wat ik vergeet in te stellen ?
XBMC wordt continu verbeterd en ik weet dat het afspelen van DVD's vanaf de harddisk niet altijd erin heeft gezeten dus wellicht dat het met jouw versie nog niet goed werkt. Overigens gebruik ik de functie nooit.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

yamahabest schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:31:
[...]

Same here, shoutcast heeft bij mij nog gewerkt met de 28 maart 06 versie. Shoutcast werkt in alle versies die in april zijn gemaakt niet meer. Dat zijn dus ook de 10.04.06 en de 12.04.06 releases.
Hier ook idd, al weet ik niet of het sinds mn upgrade naar 'april' is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 20-06 07:24

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb bij veel films zwarte balken aan de zijkant en dat de mensen in de film er heel smal uitzien.

Heb al geprobeerd mer strech 16:9 enz maar veranderd niks...

hoe krijg ik dat in godsnaam goed? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 22:09
settings -> my videos -> video calibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 20-06 07:24

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dat werkte dus ook niet.. heb dat al 100x goed gezet..

Nu XBMC van t3ch erop gegooid en heb nu balken aan de boven en onderkant lol
Maar de mensen zijn iig niet meer zo smal !

btw die video calibration die heb ik dus precies in de hoeken van de tv staan.
Om die balken weg te krijgen moet ik ze dus verder dan de tv-rand zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 14:23
Floris-K schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:22:
Dat werkte dus ook niet.. heb dat al 100x goed gezet..

Nu XBMC van t3ch erop gegooid en heb nu balken aan de boven en onderkant lol
Maar de mensen zijn iig niet meer zo smal !

btw die video calibration die heb ik dus precies in de hoeken van de tv staan.
Om die balken weg te krijgen moet ik ze dus verder dan de tv-rand zetten?
Je kunt bij de video opties ook nog ergens een optie aan zetten om de zwarte balken weg te laten halen. Weet ff zo niet waar die zit. Volgens mij bij het afspelen van de video op het eerst scherm van de video opties. Aan de calibration hoef je dus niks te veranderen als deze eenmaal goed staat.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
"auto switch to widescreen" is dat. Bij de videocalibratie is het onderdeel waar je het "vierkantje" (aspect ratio) moet calibreren belangrijker dan die hoeken die je moet instellen. Het beste kan je een fil aanzetten en tijdens het afspelen van de film je video calibreren. Dan zie je pas echt goed wat binnen/buiten beeld valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

@face down

heb je hier wat aan:
http://www.homemedia.fr/l...echarger-XBMC-Stream.html

Excellent pack complet (zip) contenant des liens vers :
- 300 TV
- 2500 Videos
- 3000 Radios
aux formats real, wmv, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetzel
FaceDown schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:07:
[...]

XBMC wordt continu verbeterd en ik weet dat het afspelen van DVD's vanaf de harddisk niet altijd erin heeft gezeten dus wellicht dat het met jouw versie nog niet goed werkt. Overigens gebruik ik de functie nooit.
het gekke is dat het bij sommige films wel gewoon werkt...anyway bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 12:33

Gaitman

The Real One

Anoniem: 156697 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:44:
@face down

heb je hier wat aan:

- 300 TV
- 2500 Videos
- 3000 Radios
Van die link kan ik niks downloaden heb je toevallig een mirror?
Je mag het ook naar mijn sturen Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/70301/FFFFFF/000000/1 dan zet ik het op mijn space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik kan 'm ook niet downloaden :/

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 12:33

Gaitman

The Real One

Ik heb zojuist een wat oudere versie gevonden van 9 april 2005

LINKS:
http://www.xbox-inf.org/download-file-776.html
http://richard.boisson.free.fr/Pack_Stream.rar

Als iemand een nieuwere versie heeft GRAAG! :)

Je mag het ook naar mijn sturen Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/70301/FFFFFF/000000/1 dan zet ik het op mijn space

[ Voor 27% gewijzigd door Gaitman op 25-04-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Weet iemand of de IR receivers voor de afstandsbediening ook los te krijgen zijn? Liefst koop ik niet overnieuw een hele package....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Draaien er mensen hier op 720p? Sinds ik dat heb ingesteld zijn die ISOnogwa-lettertypes voor de ondertiteling onleesbaar klein. Als ik bijv Arial pak is het opgelost maar dat lettertype vind ik minder mooi. Is er in de laatste builds misschien een oplossing voor?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 12:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik kan gewoon lettertype grootte kiezen :?

[ Voor 5% gewijzigd door FlyEragon op 25-04-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik ook, en voor true type fonts als Arial werkt dat ook perfect. Maar sinds ik in 720p draai kan ik die iso-lettertypes niet meer fatsoenlijk laten zien, ook al kies ik de maximale lettergrootte. Toen ik in 540p draaide was het geen probleem.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 18:50
Anoniem: 156697 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:44:
@face down

heb je hier wat aan:

- 300 TV
- 2500 Videos
- 3000 Radios
Het schijnt dat het probleem met shoutcast op 22 april is gefixt en die fix zal dus vanzelf in de volgende release van T3CH verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Niet echt een XBMC probleem maar ik probeer het hier toch even: Sinds ik een RGB Scart kabel heb springt mijn beeld standaard naar 16:9 (ook al bij het booten) - in het xbox system menu staat de tv gewoon nog op standaard. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Het is vervelend als ik de tv steeds handmatig terug op 4:3 moet zetten (mijn gamecube heeft hier geen last van met een RGB Scartkabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Staat het ook in het MS-dashboard nog op 4:3?
FaceDown schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:47:
Ik ook, en voor true type fonts als Arial werkt dat ook perfect. Maar sinds ik in 720p draai kan ik die iso-lettertypes niet meer fatsoenlijk laten zien, ook al kies ik de maximale lettergrootte. Toen ik in 540p draaide was het geen probleem.
Probeer het eens met de Resize vobsubs, 150% kiezen of zo? :?

[ Voor 83% gewijzigd door Fire69 op 26-04-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Fire69 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:32:
Staat het ook in het MS-dashboard nog op 4:3?
ja daarom vind ik het zo raar.. kan het aan de kabel zelf liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Welk formaat moeten die subtitles hebben om ze te vinden? Hij vind geen .srt en geen .sub, ook niet handmatig. Kun je bovendien dat zoeken naar subtitles uitzetten, het duurt nu forever om even een afleveringetje Family Guy te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zouden jullie (bezitters van een Xbox met XBox MC) nu nog een klasieke Xbox kopen als je er geen had, of zouden jullie kijken naar een Xbox 360? Het gaat me voornamelijk om de multimediatoepassingen (al zal ik er vast ook wel spelletjes op gaan spelen "omdat het kan")

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik heb laatst een tweede gekocht, volgens mij biedt de 360 nog niet dezelfde mogelijkheden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
m3gA schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:01:
[...]

ja daarom vind ik het zo raar.. kan het aan de kabel zelf liggen?
Denk het niet. Is het een originele ms-kabel?
Anoniem: 26590 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:06:
Welk formaat moeten die subtitles hebben om ze te vinden? Hij vind geen .srt en geen .sub, ook niet handmatig. Kun je bovendien dat zoeken naar subtitles uitzetten, het duurt nu forever om even een afleveringetje Family Guy te starten.
.srt - .sub - .sub/.idx - ... You name it, hij speelt it ( :P )
Ook niet echt normaal dat het zoeken zo lang duurt.
Marzman schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:07:
Zouden jullie (bezitters van een Xbox met XBox MC) nu nog een klasieke Xbox kopen als je er geen had, of zouden jullie kijken naar een Xbox 360? Het gaat me voornamelijk om de multimediatoepassingen (al zal ik er vast ook wel spelletjes op gaan spelen "omdat het kan")
Yep, zeker en vast! Prachtig ding, en een X360 kan je momenteel alleen maar mee gamen (zonder rare omwegen via XP MCE te moeten maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Fire69 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:08:
[...]

Denk het niet. Is het een originele ms-kabel?
las op wikipedia dat het voltage op een bepaalde pin aangeeft of het breedbeeld of 4:3 formaat is. Denk dat er dan op de xbox iets fout staat

kabel is van joytech

http://www.dixons.nl/De_o...+set.7039957/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Kan iemand me uitleggen waar ik die streampack op de xbox zet?

[ Voor 19% gewijzigd door kyddil op 26-04-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Fire69 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:08:
[...]

.srt - .sub - .sub/.idx - ... You name it, hij speelt it ( :P )
Ook niet echt normaal dat het zoeken zo lang duurt.
Hij pakt ze toch echt niet. Hij moet ze streamen vanaf de PC (film en subs). Bovendien werkt het op de PC zelf wel gewoon met Vobsub. Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Update: ik heb eens even goed naar mijn server-software gekeken op de PC en blijkt dat hij ook alleen de AVI's pakt in de share. Dus even naar andere server software geswitched die wel andere bestanden meedeelt. Werkt hartstikke goed die ondertiteling.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 26590 op 27-04-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 11:28
FaceDown schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:50:
Draaien er mensen hier op 720p? Sinds ik dat heb ingesteld zijn die ISOnogwa-lettertypes voor de ondertiteling onleesbaar klein. Als ik bijv Arial pak is het opgelost maar dat lettertype vind ik minder mooi. Is er in de laatste builds misschien een oplossing voor?
Het mediacenter ziet er prachtig uit op 720p maar films (divx, res +- 640x350) hebben bij mij door de upscaling zichtbare diagonale lijnen van rechtsboven naar linksbeneden. Op 1080i hetzelfde probleem, op 480p ziet het er het beste uit (geen lijnen). Het zou mooi zijn als je voor de verschillende media kon kiezen welke hd-resolutie er uitgestuurd moet worden. Bijv DVDs upscalen naar 720p, divx naar 480p en fotos naar 1080i of 720p, maar dit is volgens mij niet mogelijk.
Ik gebruik een Philips 32PF5321 LCD tv die component aangesloten is, iemand andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 10:31

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ik lees veel tegenstijdige berichten over het afspelen van DVD's.
Sommigen zeggen dat het geen probleem is, anderen zeggen dat DVD's afspelen toch nog niet optimaal werkt met XBMC.
Nu wil ik een xbox met XBMC gebruiken om vanaf mijn 100 Mbit netwerk DVD's te streamen, is dit nu probleemloos mogelijk of krijg ik waarschijnlijk gestotter?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

BigSurf schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:35:
[...]

Het mediacenter ziet er prachtig uit op 720p maar films (divx, res +- 640x350) hebben bij mij door de upscaling zichtbare diagonale lijnen van rechtsboven naar linksbeneden. Op 1080i hetzelfde probleem, op 480p ziet het er het beste uit (geen lijnen). Het zou mooi zijn als je voor de verschillende media kon kiezen welke hd-resolutie er uitgestuurd moet worden. Bijv DVDs upscalen naar 720p, divx naar 480p en fotos naar 1080i of 720p, maar dit is volgens mij niet mogelijk.
Ik gebruik een Philips 32PF5321 LCD tv die component aangesloten is, iemand andere ervaringen?
Heb je wel een goede componentkabel? Ik heb op 720p nergens last van. De 720 lijnen worden door mijn projector overigens wel gedownscaled omdat ie 800x600 is. Beeld ziet er desondanks perfect uit (1.80m breed).
Of misschien een of andere instelling die je op je TV moet wijzigen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
FUBAR schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:54:
Sommigen zeggen dat het geen probleem is, anderen zeggen dat DVD's afspelen toch nog niet optimaal werkt met XBMC.
Nu wil ik een xbox met XBMC gebruiken om vanaf mijn 100 Mbit netwerk DVD's te streamen, is dit nu probleemloos mogelijk of krijg ik waarschijnlijk gestotter?
Mijn setup: Server met shares -> netwerk -> xbox
Als ik op mijn server een ISO zet van een DVD dan kan de XBOX die zo afspelen.
Ik heb nog nooit gestotter gemerkt. ( Alleen maar getest of dat werkte en 2 keer zo een film gekeken) normaal gebruik ik gewoon mijn dvd speler maar dat is meer omdat de xbox toch nog wat geluid ( ventilatortje ) maakt dat me stoort tijdens een film kijken. ( Ventilator al op laagste stand gezet in xbmc )

Maar het kan dus prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb dezelfde setup maar gebruik die enkel voor muziek/divx/foto's.
Dvd's speel ik gewoon via de drive en ik moet zeggen, 9 keer op 10 gebruik ik het ms-dash omdat het gewoon niet goed gaat.
Niet beeldvullend, geen geluid via tv EN surround, aan't einde van de film blijft hij soms minutenlang hangen voor hij terug naar de menu gaat...
Maar als je wil test ik het wel even via het netwerk, als het zo wel goed gaat, zou het voor jou in principe geen probleem zijn om xbmc ervoor te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 11:28
FaceDown schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:02:
[...]

Heb je wel een goede componentkabel? Ik heb op 720p nergens last van. De 720 lijnen worden door mijn projector overigens wel gedownscaled omdat ie 800x600 is. Beeld ziet er desondanks perfect uit (1.80m breed).
Of misschien een of andere instelling die je op je TV moet wijzigen?
Ik heb een dubbel afgeschermde compont kabel en het mediacenter in 720p bevat die strepen niet, ook fotos die ik bekijk in 720p bevatten die lijnen niet dus het is geen kabel probleem. Voorlopig draai ik wel in 480p..., films doe ik toch het meeste mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

@ gerbens

hebben film en onderttiel wil precies dezelfdenaam

dus : goed.avi goed.srt let goed op ,hoofdletters ,puntjes, spaties
xbmc is hier erg gevoelig voor

@bigsurf
ik heb ook die philips ik zie nergens geen strepen op 720p (divx)
alleen zwarte balken kunnen nog wel eens van dikte schelen
ik heb verder nog geen test gedaan op 1080i ook niet met dvd
dat moet ik nog doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Nogmaals, ik heb die streampack gedownload voor mijn xbox, alleen hoe voeg ik ze allemaal op mijn xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

kyddil schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:57:
Nogmaals, ik heb die streampack gedownload voor mijn xbox, alleen hoe voeg ik ze allemaal op mijn xbox?
Gewoon ergens neerzetten en via 'my files' erheen bladeren en aanklikken. Moeilijker is het niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 09:14
FUBAR schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:54:
Ik speel al mijn films en series via het netwerk. Series zijn avi en films DVD Iso's of gewoon de video_ts map. Ik heb hier nooit problemen mee, alles werkt zonder haperingen. (zelfs als de server bezig is met unrarren / quickparren).

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Uiteindelijk is die streampack gelukt, nou probeer ik LIVE TV maar 95% van de streams werkt niet.. :(

vraag me af of je al http://mediahopper.com/portal.htm via xbox kan zien..

[ Voor 208% gewijzigd door kyddil op 27-04-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

BigSurf schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:35:
[...]
Het zou mooi zijn als je voor de verschillende media kon kiezen welke hd-resolutie er uitgestuurd moet worden. Bijv DVDs upscalen naar 720p, divx naar 480p en fotos naar 1080i of 720p, maar dit is volgens mij niet mogelijk.
dit is niet mogelijk omdat het (normaliter) gewoon uitstekend werkt, dus waarom een optie inbouwen om een zeldzaam probleem te omzeilen ?
Alles scaled hier perfect naar 720p, ook exotische formaten.
Uiteindelijk is die streampack gelukt, nou probeer ik LIVE TV maar 95% van de streams werkt niet..

vraag me af of je al http://mediahopper.com/portal.htm via xbox kan zien..
ja dat kan met webmediabrowser

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 27-04-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

(zelfs als de server bezig is met unrarren / quickparren).
voor xbmc hoef je niet te unrarren, die leest direct uit .rar's (incl. iso's en TS folders) ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 27-04-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 09:14
Anoniem: 34095 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:49:
[...]

voor xbmc hoef je niet te unrarren, die leest direct uit .rar's (incl. iso's en TS folders) ;)
Weet ik :) en da's ultiem, want het scheelt nogal wat schijfruimte en tijd, maar ninan is zo lief om alle door middel van nzb's gedownloade archieven automatisch uit te pakken :P

[ Voor 9% gewijzigd door messi op 27-04-2006 21:25 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Kun je spellen ook direct als ISO draaien eigenlijk of moet je die wel eerst uitpakken?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 10:31

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Fire69 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:35:
Ik heb dezelfde setup maar gebruik die enkel voor muziek/divx/foto's.
Dvd's speel ik gewoon via de drive en ik moet zeggen, 9 keer op 10 gebruik ik het ms-dash omdat het gewoon niet goed gaat.
Niet beeldvullend, geen geluid via tv EN surround, aan't einde van de film blijft hij soms minutenlang hangen voor hij terug naar de menu gaat...
Maar als je wil test ik het wel even via het netwerk, als het zo wel goed gaat, zou het voor jou in principe geen probleem zijn om xbmc ervoor te gebruiken :)
Tnx, maar ik kon me niet meer inhouden dus ik verwacht mijn nieuwe 'aangepaste' Xbox begin volgende week :)

Ik laat wel even weten of het werkt.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Ik heb xbmc geupdate naar tech's build van 21 april, en opeens werken heel veel scripts niet meer, heeft iemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
Ik heb net de XBMC-CVS_2006-04-27-T3CH build erop gezet, meer mensen die ineens geen achtergrond meer hebben in het menu, alleen knoppen?

Nog een vraag: wat moet je met die RENAME_ME.xbe doen?

Laatste vraag (had ik al eerder gesteld maar nog geen antwoord op...): hoe kun je de rss feeds van de multiRSS onderaan in beeld krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
FaceDown schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:50:
Kun je spellen ook direct als ISO draaien eigenlijk of moet je die wel eerst uitpakken?
Nope, kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 14:23
FaceDown schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:50:
Kan idd niet. De functionaliteit om iso's te lezen zit namelijk in XBMC en spellen draaien buiten XBMC om. Hierdoor is het dus ook niet mogelijk om bijvoorbeeld spellen streaming te draaien vanaf je comp via het netwerk.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
kyddil schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 02:09:
Ik heb xbmc geupdate naar tech's build van 21 april, en opeens werken heel veel scripts niet meer, heeft iemand anders dit probleem?
ik heb nu de t3ch versie van 27 april en weer werken 99% van de scripts niet... Ik heb gasgiver zijn versie ook geprobeerd van 19 april en daar werken veel scripts ook niet meer :/ Scripts werkten eerst bij mij wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Moet je even de changelog checken.
Daar staat dus in dat het heel waarschijnlijk is dat de scripts niet meer werken omdat ze een Python-update gedaan hebben. ;)
Hatseflatse schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:42:
Ik heb net de XBMC-CVS_2006-04-27-T3CH build erop gezet, meer mensen die ineens geen achtergrond meer hebben in het menu, alleen knoppen?

Laatste vraag (had ik al eerder gesteld maar nog geen antwoord op...): hoe kun je de rss feeds van de multiRSS onderaan in beeld krijgen?
1. Waarschijnlijk gebruik je een <2.0-skin. :)

2. Die moet je renamen naar waar je xbox (chip/softmod) van opstart, bv. evoxdash.xbe.
Dit is enkel nodig als je xbmc als dashboard wil gebruiken natuurlijk, anders maak je er maar gewoon default.xbe van of zo.
3. geen idee

[ Voor 70% gewijzigd door Fire69 op 28-04-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Zoals vele anderen ben ik aan het wachten op de MC360 skin van Blackbolt. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of dit standaard gaat werken of dat er allerlei enge updates en andere dingen moeten gebeuren?

Ik dacht iets gelezen te hebben over XBox MediaCenter 2.0 waar tie op zou draaien, maar die lijkt nog niet uit te zijn volgens de site.

Kan iemand mij het nadeel vertellen als ik XboxMediaCenter als Dashboard zou gebruiken? Ik kan er maar een verzinnen en dat is dat ik met EvoX een spel kan starten nadat ik het dashboard geladen heb, dus hoef niet de Xbox opnieuw op te starten.

[ Voor 50% gewijzigd door Bart© op 28-04-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Fire69 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:38:
Moet je even de changelog checken.
Daar staat dus in dat het heel waarschijnlijk is dat de scripts niet meer werken omdat ze een Python-update gedaan hebben. ;)
:( , dat wordt dan wachten totdat ze hun scripts updaten... ;(

Nog een vraag, ik wil graag internet tv kijken via de xbox, ik heb nu allemaal mms:// linkjes alleen hoe en waar voeg ik ze toe?

[ Voor 17% gewijzigd door kyddil op 28-04-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bart_NL schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:44:
Zoals vele anderen ben ik aan het wachten op de MC360 skin van Blackbolt. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of dit standaard gaat werken of dat er allerlei enge updates en andere dingen moeten gebeuren?

Ik dacht iets gelezen te hebben over XBox MediaCenter 2.0 waar tie op zou draaien, maar die lijkt nog niet uit te zijn volgens de site.

Kan iemand mij het nadeel vertellen als ik XboxMediaCenter als Dashboard zou gebruiken? Ik kan er maar een verzinnen en dat is dat ik met EvoX een spel kan starten nadat ik het dashboard geladen heb, dus hoef niet de Xbox opnieuw op te starten.
Ik zit ook met smart op die skin te wachten, maar ik vrees dat ik daarna toch terug zal gaan naar de gewone Project Mayhem :)

Volgens mij zijn er helemaal geen nadelen aan XBMC als dashboard! :P
Met XBMC kan je ook gewoon een spel starten hoor, het dient niet alleen voor films en muziek.
Er is onlangs zelfs de mogelijkheid bijgekomen om trainers te gebruiken, wat vroeger enkel mogelijk was met Evox. Gooi Evox er dus maar gewoon af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Fire69 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:03:
[...]

Ik zit ook met smart op die skin te wachten, maar ik vrees dat ik daarna toch terug zal gaan naar de gewone Project Mayhem :)

Volgens mij zijn er helemaal geen nadelen aan XBMC als dashboard! :P
Met XBMC kan je ook gewoon een spel starten hoor, het dient niet alleen voor films en muziek.
Er is onlangs zelfs de mogelijkheid bijgekomen om trainers te gebruiken, wat vroeger enkel mogelijk was met Evox. Gooi Evox er dus maar gewoon af :+
Hoe start je een spel vanaf DVD dan terwijl XBMC al geladen is? Ik zie wel een CD-plaatje rechts-boven verschijnen maar dat is het dan ook wel, ik moet de XBox volgens mij echt rebooten om het spel dan te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
cd-plaatje rechts boven!? :?
Zeker van dat je niet in Avalaunch zit, ipv XMBC :D
Normaal start hij het gewoon uit zichzelf.
Je kan ook even in de opties naar de Auto-play gaan kijken of die niet uitstaat.
Als die uitstaat, moet je nog steeds in het hoofdscherm (met de default PMIII-skin) rechtsonder een pijltje krijgen dat je kan selecteren om whatever er op een ingevoerde cd/dvd staat te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Gisteravond ook eindelijk m'n HD kabel binnengekregen, meteen aangesloten en dat ziet er echt goed uit, enige spel dat ik heb dat 720p doet gelijk geprobeerd (Amped 2) en je ziet echt heel veel verschil. Daarna ook maar even Sin City erin gegooid en daar merk je toch ook wel heel veel verschil. Ben er wel heel erg tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
ik wil graag internet tv kijken via de xbox, ik heb nu allemaal mms:// linkjes alleen hoe en waar voeg ik ze toe?
De link kun je gewoon in een Kladblok document plakken, en vervolgens het Kladblok-document opslaan als een .strm bestand.

Dat heb ik bijvoorbeeld ook gedaan met mijn radiostreams.
Strm bestanden hoef je niet in een bepaalde map te plaatsen. suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Bart_NL schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:44:

Als de skin uit komt moet hij op de laatste build van XBMC kunnen draaien.
Ik wacht er ook al maanden op, het duurt wel erg lang. :|

EDIT:

Ik zie net op de website van xbmc dat de linksbox integratie er ook aan komt _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Bigfoot87 op 28-04-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Fire69 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:38:

[...]

2. Die moet je renamen naar waar je xbox (chip/softmod) van opstart, bv. evoxdash.xbe.
Dit is enkel nodig als je xbmc als dashboard wil gebruiken natuurlijk, anders maak je er maar gewoon default.xbe van of zo.

[...]
Ik heb die RENAME_ME.XBE ook een keer gerenamed en toen bootte XBMC helemaal niet meer. Kon ik met m'n rescue disc aan de slag.
Ik rename altijd de DEFAULT.XBE naar EVOXDASH.XBE, zodat mijn bios netjes XBMC laadt na het booten. Natuurlijk bevindt diezelfde DEFAULT.XBE zich ook gewoon in (bij mij) F:\APPS\XBMC\.

[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 28-04-2006 15:29 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bigfoot87 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:24:
[...]

EDIT:

Ik zie net op de website van xbmc dat de linksbox integratie er ook aan komt _/-\o_
Dat is wel erg gaaf, ook al is het pas na 2.0. Weet iemand wanneer die gepland staat?

Hopelijk doen ze wel iets aan die verschrikkelijke interface. Dat was toch linksbox, waar alle letters in de verschillende uithoeken van het scherm verschenen, of zit ik er nou helemaal naast?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
FaceDown schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:46:
[...]

Dat is wel erg gaaf, ook al is het pas na 2.0. Weet iemand wanneer die gepland staat?

Hopelijk doen ze wel iets aan die verschrikkelijke interface. Dat was toch linksbox, waar alle letters in de verschillende uithoeken van het scherm verschenen, of zit ik er nou helemaal naast?
Nee je zit er niet naast :P

Ik heb al eens een screen gezien van de linkboks intergratie en daar werd het gewone XBMC toetsenbord gebruikt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Fire69 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:25:
cd-plaatje rechts boven!? :?
Zeker van dat je niet in Avalaunch zit, ipv XMBC :D
Normaal start hij het gewoon uit zichzelf.
Je kan ook even in de opties naar de Auto-play gaan kijken of die niet uitstaat.
Als die uitstaat, moet je nog steeds in het hoofdscherm (met de default PMIII-skin) rechtsonder een pijltje krijgen dat je kan selecteren om whatever er op een ingevoerde cd/dvd staat te starten.
Woops, ik haal inderdaad twee dingen door elkaar.. Maar ik moet beter gaan kijken denk ik, want ik heb nog nooit een pijltje rechts onder gezien als ik een DVD in de drive stop. Alleen de gele en rode knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bigfoot87 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:50:
[...]

Nee je zit er niet naast :P

Ik heb al eens een screen gezien van de linkboks intergratie en daar werd het gewone XBMC toetsenbord gebruikt 8)
Vet! Dan wordt het tijd om een draadloos USB toetsenbordje aan de xbox te gaan hangen. Werkt dat nu al met XBMC trouwens?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Iemand enig id waarom de changelog is blijven steken op 30-03-2006?

EDIT:
Vet! Dan wordt het tijd om een draadloos USB toetsenbordje aan de xbox te gaan hangen. Werkt dat nu al met XBMC trouwens?
Ja dat werkt :)

Moet je wel eerst een verloopstukje (4e van onderen) hebben.

[ Voor 72% gewijzigd door Bigfoot87 op 28-04-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bigfoot87 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:11:
Iemand enig id waarom de changelog is blijven steken op 30-03-2006?
.
Ze doen nu volgens mij alleen bugfixes, de ontwikkeling van nieuwe features ligt daardoor even stil. Hoewel je fixes ook op de changelog zou kunnen vermelden natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Roamor schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:25:
[...]

Ze doen nu volgens mij alleen bugfixes, de ontwikkeling van nieuwe features ligt daardoor even stil. Hoewel je fixes ook op de changelog zou kunnen vermelden natuurlijk. :)
Normaal gesproken werd dat dus ook altijd gedaan. Daarom vond ik het vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
[quote]Hatseflatse schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:42:

quote]

Ik ben er inmiddels achter dat m'n tweede vraag het antwoord is op m'n eerste vraag. Die RENAME_ME.xbe moest ik hernoemen naar (in mijn geval) de evoxdash.xbe op de c root van m'n xbox. Nu start XBMC gewoon weer bij het opstarten van de XBOX met achtergronden (i.p.v. alleen de iconen).
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.