Toon posts:

[xbox] Xbox media center - Deel V Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:
  • 19.945 views sinds 30-01-2008

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:55

Harrie

NederVlaming

Cool al die postieve reacties te lezen :) Ik heb trouwens gezien dat het 3voor12 script inmiddels ook op de site van xbmcscripts.com is gekomen, dus voorstaan ook gewoon via de script installer te installeren.

@Bigfoot87, gave achtergrond heb je aan het uitzendinggemist script gegeven. Komt die van een vorige versie of heb je die zelf gemaakt? Zou ik die erbij mogen voegen? Misschien kan je hem mailen dan naar me, adres staat in mijn profiel.

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Harrie schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:44:
@Bigfoot87, gave achtergrond heb je aan het uitzendinggemist script gegeven. Komt die van een vorige versie of heb je die zelf gemaakt? Zou ik die erbij mogen voegen? Misschien kan je hem mailen dan naar me, adres staat in mijn profiel.
Als het goed is heb je de achtergrond binnen, ik heb hem zelf gemaakt.
Zal binnekort eens kijken of ik nog een mooiere variant maken kan.

[Voor 5% gewijzigd door Bigfoot87 op 09-10-2006 00:12]

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 02:25

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Timlog schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:43:
Ik heb de laatste tijd veel last van dat mijn xbox films niet meer goed afspeeld. Het lijkt wel alsof hij de video coding niet meer aankan. Als veel beweging is, dan veranderd het in een diashow. Ik heb regelmatig de mediacenter geupdate, maar het hielp allemaal niets :'(
Daarnaast kan ik sommige video's niet doorspoelen/terugspoelen.
Iemand ideeen?
Heb ik ook last van bij sommige films. Waarschijnlijk zijn ze slecht gecodeerd. Op pc heb ik meestal geen problemen , soms zegt mplayer dat de avi wat fouten bevat.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Timlog schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:43:
Ik heb de laatste tijd veel last van dat mijn xbox films niet meer goed afspeeld. Het lijkt wel alsof hij de video coding niet meer aankan. Als veel beweging is, dan veranderd het in een diashow. Ik heb regelmatig de mediacenter geupdate, maar het hielp allemaal niets :'(
Daarnaast kan ik sommige video's niet doorspoelen/terugspoelen.
Iemand ideeen?
Speel je ze via een netwerk? Of staan ze op de HDD op een CD/DVD? In het eerste geval kan er iets in je netwerk niet goed zitten, als ze op CD/DVD staan, kan die CD/DVD mss beschadigd of vuil zijn. Wanneer ze op de HDD staan zou ik eens kijken of je Xbox niet te warm wordt, ik kan me goed voorstellen dat dat de performance van het apparaat negatief beinvloed.

• Pat!
  • Laatst online: 03-03 16:09

Pat!

Dell is een lief meisje

Harrie schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:43:
Het is mij al wel gelukt een script te maken wat deze streams van uitzending gemist speelt:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/rss Dus maar een zeer beperkt aanbod.
Is hier interesse voor? Dan wil ik er nog wel wat tijd in steken, het is nu nog niet helemaal af.
Wil je het al proberen dan staat ie hier
Natuurlijk is dit maar een zeer beperkt aantal streams tegenover het huge aanbod wat op de site staat. Als ik na het weekend nog eens tijd heb zal ik kijken of het niet mogelijk is om alle streams van de sites beschikbaar te maken. Ik weet niet precies waar het struikelpunt lag bij bakman, maar mss kan hij wat met deze code?
Geweldig Harry, jij bent dus de man waar ik al een tijdje naar zocht. Heb Bakman bijna gesmeekt, maar die liep idd. tegen dingen aan die veel tijd gingen kosten. Moet jer er maar voor over hebben. Je hebt mij (en mijn lief) in ieder geval al erg blij gemaakt met het feit dat je met het script bezig bent...

tnx man!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23

Gaitman

The Real One

OK, Ik zit nu bij iemand op te passen en heb mijn Xbox met XBMC mee. Echter staat deze nu op NTSC terwijl de TV hier alleen PAL aan kan.

Ik heb verder alleen de afstandbediening mee en dus geen controller. Hoe kan ik nu toch na PAL switchen de optie staat niet in XBMC :-(

• Bigfoot87
Gaitman schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:39:
OK, Ik zit nu bij iemand op te passen en heb mijn Xbox met XBMC mee. Echter staat deze nu op NTSC terwijl de TV hier alleen PAL aan kan.

Ik heb verder alleen de afstandbediening mee en dus geen controller. Hoe kan ik nu toch na PAL switchen de optie staat niet in XBMC :-(
Ga via de file explorer naar je C en zoek xboxdash.xbe (even uit mn hoofd, kan ook anders heten) op.
Start dit programma en je zit weer in het orginele dashboard waar je je videomodus in kunt stellen :)
Zou moeten lukken lijkt mij.... :)

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 09:11
Niks dan lof voor de poging om uitzendinggemist weer aan de gang te krijgen. Zet hem op
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://specs.tweak.to/6635

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Omdat veel mensen enthousiast reageren op het uitzending gemist script, en ik zelf nog niet helemaal content was met het beperkte aanbod vanuit de rss file, ben ik verder gaan werken.
Hier even een preview, het is nog niet helemaal af:
http://www.student.tue.nl/N/c.t.philippi/preview_uitzendinggemist.jpg
Op deze shot zie je de streams van deze pagina: http://www.uitzendinggemi...item=dag&dag=2&sort=datum
Ik moet nog even kijken hoe ze het beste gesorteerd kunnen worden, ik heb ze nu gesorteerd staan op datum.
Het gaat allemaal de goede kant uit, en ik hoop het script deze week nog af te maken.

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Bigfoot87 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:43:
[...]

Ga via de file explorer naar je C en zoek xboxdash.xbe (even uit mn hoofd, kan ook anders heten) op.
Start dit programma en je zit weer in het orginele dashboard waar je je videomodus in kunt stellen :)
Zou moeten lukken lijkt mij.... :)
Ik heb het inmiddels al zo ver verkl**t dat ik in een niet nader te noemen menu kom waar ik de afstandbediening niet kan gebruiken :-(

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:49
Harrie, ik houd het script in de gaten!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Harrie schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:08:
Het gaat allemaal de goede kant uit, en ik hoop het script deze week nog af te maken.
_/-\o_ , meer heb ik eigenlijk niet over te zeggen. :) Ik kijk uit naar de uitgebreidere versie.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:25
Omdat veel mensen enthousiast reageren op het uitzending gemist script, en ik zelf nog niet helemaal content was met het beperkte aanbod vanuit de rss file, ben ik verder gaan werken.
[afbeelding]
Op deze shot zie je de streams van deze pagina: http://www.uitzendinggemi...item=dag&dag=2&sort=datum
Ik moet nog even kijken hoe ze het beste gesorteerd kunnen worden, ik heb ze nu gesorteerd staan op datum.
geweldig :) bedankt voor alle moeite.

• Gaitman

Gaitman

The Real One

[afbeelding]
Ziet er goed uit!!!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 14:56

Maverick2001

Whatever

Allemaal erg goed nieuws dat iemand weer tijd steekt in het Uitzending gemist script _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

Nu heb ik wel 1 probleem (ook bij het 3voor12 script). XBMC geeft aan dat het RSS bestand wordt gedownload.. maar vervolgens gebeurt er helemaal nix. Ook na een half uur wachten staat dit er nog steeds. De Xbox loopt niet vast (kan namelijk wel terugkeren naar een ander menu).

Choose Booze

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb sindskort ook een XBOX + XBMC

Even wat vragen :

1. Hoe kan ik nou het beste dvd's bekijken als ik geen grote hardeschijf heb. Ik heb de standaard hardeschijf dus als ik het goed heb kan ik er niet eens 1 dvd op kwijt aangezien ik maar 4gb ruimte heb.

- Windows share maken van de G: schijf (gemount met daemon tools)
- 3rd party programma gebruiken (cc nog wat?)
- Windows Media connect gebruiken en de films map sharen met alle iso's in mappen.

De laatste oplossing lijkt mij het beste aangezien dit nu al perfect werkt voor mijn muziek. Dan hoef ik ook niet elke keer een iso te mounten op de G: schijf. Maar helaas werkt het niet als ik de films map "deel" met media connect. Ik druk op video's/folders en dan opent hij deze niet. Waarschijnlijk omdat de functie my video's geen iso's/mappen met video_ts kan lezen?

2. Ik gebruik media connect zoals hierboven beschreven, werkt goed, maar kan ik voor mijn muziek hier een directe link leggen? Dat ik niet elke keer --> search for UPNP servers--> server --> mijn muziek etc hoef te doen? Of kan ik hier toch beter een share voor maken?

3.Ik heb een softmod (heeft iemand anders voor mij gedaan). Kan ik hier zo een andere hardeschijf in zetten? Ik heb wel voldoende kennis van hardware etc, kan ik zelf de xbox open schroeven, hardeschijf ghosten en vervolgens over zetten op een nieuw exemplaar? Of werkt dat niet?

4. Ik heb een aantal backups van mijn spellen op iso, kan ik deze gewoon uploaden naar de GAMES map via ftp? Kan ik deze dan zonder shortcuts of dergelijke vinden in XBMC?

5. Ik heb de xbox nu als volgt aan gesloten --> gele,rode,witte tulp kabels naar een scart verloop die vervolgens op een scart aansluiting zit op de lcd televisie. Aangezien ik nog nooit een andere aansluiting heb gezien vraag ik me af of een andere aansluiting kabel veel verbetering brengt? Kan ik deze nog gewoon aanschaffen via xbox webshops?

Mijn LCD televisie heeft ook een DVI/VGA aansluiting, SVIDEO en eventueel ook een hdmi aanslutiing geloof ik. Zit er veel verschil tussen de verschillende aansluitingen?

Ik heb in iedere geval al een VGA kabel vanaf de tv lopen, hier zou ik dus alleen nog een verloop voor de xbox moeten aanschaffen.Of kan ik beter kijken naar een hdmi kabel/aansluiting?

[Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 10-10-2006 12:26]

Mijn V&A

Anoniem: 50683

Audi-Addict schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:17:
1. Hoe kan ik nou het beste dvd's bekijken als ik geen grote hardeschijf heb. Ik heb de standaard hardeschijf dus als ik het goed heb kan ik er niet eens 1 dvd op kwijt aangezien ik maar 4gb ruimte heb.
imo: Gewoon share aanmaken op je windows bak en kijken, waarom zou je de ISO mounten? XBMC kan toch direct iso's uitlezen?

• megamuch
  • Laatst online: 04-02 22:03

megamuch

Tring Tring!

@Audi-addict:

Ik heb gewoon een smb share naar m'n windows machine. C:\divx en e:\divx. Ik gooi daar al m'n films in en benader ze zo via m'n xbox. Makkelijkste oplossing imho.

Voor muziek precies hetzelfde. Smb share naar d:\mp3 en gaan.

softmodden weet ik zelf niets van sorry.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:33

Even wat vragen :

1. Hoe kan ik nou het beste dvd's bekijken als ik geen grote hardeschijf heb.
Mmmm, de Xbox heeft een DVD speler...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Even wat vragen :

3.Ik heb een softmod (heeft iemand anders voor mij gedaan). Kan ik hier zo een andere hardeschijf in zetten? Ik heb wel voldoende kennis van hardware etc, kan ik zelf de xbox open schroeven, hardeschijf ghosten en vervolgens over zetten op een nieuw exemplaar? Of werkt dat niet?
HD kan je niet zomaar ghosten en vervangen, hier zijn tutorials voor te vinden.

4. Ik heb een aantal backups van mijn spellen op iso, kan ik deze gewoon uploaden naar de GAMES map via ftp? Kan ik deze dan zonder shortcuts of dergelijke vinden in XBMC?
check het programma Qwix eens

5. Ik heb de xbox nu als volgt aan gesloten --> gele,rode,witte tulp kabels naar een scart verloop die vervolgens op een scart aansluiting zit op de lcd televisie. Aangezien ik nog nooit een andere aansluiting heb gezien vraag ik me af of een andere aansluiting kabel veel verbetering brengt? Kan ik deze nog gewoon aanschaffen via xbox webshops?
Als je component aansluiting hebt op je scherm kan je het aansluiten met een speciale component hd kabel, beste beeldkwaliteit

• Workaholic
  • Niet online
Bedankt voor de info!

Ik stap toch maar over op de shares ipv windows media connect.

Heb het .xml bestand gevonden, ga nu maar is aan de slag :).

[Voor 46% gewijzigd door Workaholic op 10-10-2006 12:46]

Mijn V&A

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:47
xboxmediacenter.xml doet het voor je
openen met een xml-editor, niet met kladblok

Waar ik zelf last van heb:
Het afspelen van mp3-tjes van 2 uur via een iTunes share zorgt ervoor dat XBMC vastloopt.
Niet echt bevorderlijk, dus nu sluit ik elke keer m'n iPod aan op de stereo, maar ik doe het liever via XBMC.

[Voor 96% gewijzigd door Murcielago op 10-10-2006 12:48]

PSN: djmurcielago

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 08:43
Murcielago schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:46:
xboxmediacenter.xml doet het voor je
openen met een xml-editor, niet met kladblok

Waar ik zelf last van heb:
Het afspelen van mp3-tjes van 2 uur via een iTunes share zorgt ervoor dat XBMC vastloopt.
Niet echt bevorderlijk, dus nu sluit ik elke keer m'n iPod aan op de stereo, maar ik doe het liever via XBMC.
xboxmediacenter.xml bestaat niet eens meer
je loopt achter ;).

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Maverick2001 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:38:
Allemaal erg goed nieuws dat iemand weer tijd steekt in het Uitzending gemist script _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

Nu heb ik wel 1 probleem (ook bij het 3voor12 script). XBMC geeft aan dat het RSS bestand wordt gedownload.. maar vervolgens gebeurt er helemaal nix. Ook na een half uur wachten staat dit er nog steeds. De Xbox loopt niet vast (kan namelijk wel terugkeren naar een ander menu).
In beide script wordt er vanuit gegaan dat het openen van de rss file gelukt is. Indien dit niet het geval is, komt het inderdaad in een soort van endless loop terecht. Ik heb dit probleem soms ook gezien. Het is waarschijnlijk envoudig op te lossen, heb hier echter nog niet veel andacht aan besteed, omdat ik eerst het globale concept heb uitgewerkt. De volgende stap is de error handling, die nu nog niet optimaal is.
Maar doet hij dit elke keer als je het script start? Want normaliter zou er maar sporadisch iets mis mogen gaan met het openen van de rss file.

• Workaholic
  • Niet online
Alles werkt nu perfect, dvd images gaan goed.

VIDEO TS mappen gaat echter wat minder zoals al eerder beschreven in dit topic door andere gebruikers. Dat is weer jammer, moet ik me vriendin weer leren dat ze .ifo moet aanclicken. Hoop dat ze hier nog wat op vinden ipv handmatig het bestand elke keer aan te clicken.

Weet iemand waar ik de namen van het eerste menu aan kan passen? Dus my video's, my programs etc? Moet ik hiervoor in de skin zelf zijn of kan ik een xml bestand aanpassen? In sources.xml kan ik wel de namen aanpassen maar dat is voor de submenu's en niet het eerste menu.

Mijn V&A

• Bigfoot87
Audi-Addict schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:54:

VIDEO TS mappen gaat echter wat minder zoals al eerder beschreven in dit topic door andere gebruikers. Dat is weer jammer, moet ik me vriendin weer leren dat ze .ifo moet aanclicken. Hoop dat ze hier nog wat op vinden ipv handmatig het bestand elke keer aan te clicken.

Weet iemand waar ik de namen van het eerste menu aan kan passen? Dus my video's, my programs etc? Moet ik hiervoor in de skin zelf zijn of kan ik een xml bestand aanpassen? In sources.xml kan ik wel de namen aanpassen maar dat is voor de submenu's en niet het eerste menu.
Dit kun je aanpassen in Includes.xml, ik heb bijvoorveeld Programma's veranderd in Spellen. :)

• m3gA
  • Laatst online: 05-06 15:25
Audi-Addict schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:54:

Handiger met Video_TS mappen is gewoon play te drukken op de bovenliggende map..werkt meestal een stuk beter.

• Maverick2001

Maverick2001

Whatever

Harrie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:04:
[...]

In beide script wordt er vanuit gegaan dat het openen van de rss file gelukt is. Indien dit niet het geval is, komt het inderdaad in een soort van endless loop terecht. Ik heb dit probleem soms ook gezien. Het is waarschijnlijk envoudig op te lossen, heb hier echter nog niet veel andacht aan besteed, omdat ik eerst het globale concept heb uitgewerkt. De volgende stap is de error handling, die nu nog niet optimaal is.
Maar doet hij dit elke keer als je het script start? Want normaliter zou er maar sporadisch iets mis mogen gaan met het openen van de rss file.
Misschien domme vraag maar ik hoef toch zelf die rss file niet in de map met het script te zetten?...

Choose Booze

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Maverick2001 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:09:
[...]

Misschien domme vraag maar ik hoef toch zelf die rss file niet in de map met het script te zetten?...
Nee, de xbox download deze van internet. Dus je xbox moet wel internet toegang hebben.
Maar dat heeft hij waarschijnlijk wel, aangezien je script installeert om streams van internet te spelen.

[Voor 14% gewijzigd door Harrie op 10-10-2006 14:13]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:47
Kaspers schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:01:
[...]

xboxmediacenter.xml bestaat niet eens meer
je loopt achter ;).
welke versie is nu een beetje goed dan? ik wil de mijne wel es aanpassen
is dat veel moeite?
misschien weer tijd voor een nieuw topic? kan gelijk de FAQ worden aangepast

[Voor 12% gewijzigd door Murcielago op 10-10-2006 14:14]

PSN: djmurcielago

• Bigfoot87
Misschien een beetje off-topic maar ik wilde The clapper gebruiken om mijn Xbox te modden..

Filmpje

Maar helaas is dit apparaatje niet in Nederland te koop, iemand alternatieven?
Ik wil dus graag mijn Xbox van afstand kunnen opstarten.

• Workaholic
  • Niet online
Een nieuw topic zou wel een goed idee zijn, zaken in de topicstart werken grotendeels niet of zijn niet voor de huidige XBMC versie.

Ik wil graag een script onder programma's zetten, kan ik hier in sources.xml gewoon een <path> & bookmark link maken? Dit werkt namelijk niet, doe ik wat verkeerd of moet dit anders? De script lijst is namelijk zo groot dat ik liever wat vaak gebruikte scripts onder progamma's zet.

Verder kan ik met deze Project M. Skin volgens mij geen knoppen aanpassen aangezien het hier om image bestanden gaat? Klopt dit?

Zit er een CTRL ALT DEL mogelijkheid in XBMC? Hij wil namelijk wel is vsat lopen in een spel of tijdens een script. Hierna moet ik handmatig de xbox uitzetten en weer aan. Ik heb in het topic gekeken, maar de knoppen combinaties werken niet bij mij.. Ik heb XBMC 2.0

Als laatste vraag, is het makkelijk om een .py bestand te maken met een aantal internet radio streams? Of kan ik heir beter een script voor pakken? Ik hoef er namelijk maar een paar en wil deze kunnen selecteren via Programma's --> Radio Zenders --> Kies een radio zender.

[Voor 68% gewijzigd door Workaholic op 10-10-2006 15:14]

Mijn V&A

• Bigfoot87
Audi-Addict schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:45:Is het makkelijk om een .py bestand te maken met een aantal internet radio streams? Of kan ik heir beter een script voor pakken? Ik hoef er namelijk maar een paar en wil deze kunnen selecteren via Programma's --> Radio Zenders --> Kies een radio zender.
Ik heb er een heel aantal, kan ze wel een keer updaten en posten als er intresse is.
http://img245.imageshack.us/img245/6373/screenshot001vz2.jpg

[Voor 35% gewijzigd door Bigfoot87 op 10-10-2006 15:06]

• Kaspers
Bigfoot87 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:40:
Misschien een beetje off-topic maar ik wilde The clapper gebruiken om mijn Xbox te modden..

Filmpje

Maar helaas is dit apparaatje niet in Nederland te koop, iemand alternatieven?
Ik wil dus graag mijn Xbox van afstand kunnen opstarten.
Jazeker:

Xecuter 3 in combinatie met de X3 IR Mod,
hiermee kun je je xbox opstarten met een compatible afstandsbediening, bijvoorbeeld de orginele.

• Bigfoot87
Kaspers schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:06:
[...]

Jazeker:

Xecuter 3 in combinatie met de X3 IR Mod,
hiermee kun je je xbox opstarten met een compatible afstandsbediening, bijvoorbeeld de orginele.
Ja dat klopt, maar ik heb geen Xecuter 3 maar een Xecuter 2....

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 15:03

DeFeCt

je wéét toch

CodeIT schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:18:
[...]

Dat staat als het goed is in de language files. Als je een "Find in files" doet op "My Programs" zou je deze moeten vinden.

Edit: ben vandaag niet de beroerdste. In de map XBMC staat een map language files. In deze map staan de directorys van alle talen. Kies de directory van de taal die je gebruikt (in jouw geval English) en bewerk het bestandje strings.xml.
Je kunt deze regel dan editen:
code:
1
<string id="0">My Programs</string>
late reactie, maar niet minder gemeend... enorm veel dank!

Flickr

• Anoniem: 175356
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Modbreak:Daar hebben we V&A voor, alleen gaan we geen illegale zut verhandelen. ;)

[Voor 71% gewijzigd door pasta op 11-10-2006 03:05]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik mis mijn ouwe xbox wel hoor, de nieuwe (360) valt eigenlijk zwaar tegen :|

• Anoniem: 175356
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Modbreak:Nee

[Voor 93% gewijzigd door pasta op 11-10-2006 03:03]

• Workaholic
  • Niet online
Audi-Addict schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:45:

Ik wil graag een script onder programma's zetten, kan ik hier in sources.xml gewoon een <path> & bookmark link maken? Dit werkt namelijk niet, doe ik wat verkeerd of moet dit anders? De script lijst is namelijk zo groot dat ik liever wat vaak gebruikte scripts onder progamma's zet.
.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Bigfoot87 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:05:
[...]

Ik heb er een heel aantal, kan ze wel een keer updaten en posten als er intresse is.
[afbeelding]
Ziet er goed uit! Kun je mij die mailen? Mail adres staat in mijn profiel.

Mijn V&A

• Maverick2001

Maverick2001

Whatever

Harrie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

Nee, de xbox download deze van internet. Dus je xbox moet wel internet toegang hebben.
Maar dat heeft hij waarschijnlijk wel, aangezien je script installeert om streams van internet te spelen.
Ja zit zeker op internet en dat werkt verder ook prima. Heb uitzending gemist altijd prima werkend gehad.

Choose Booze

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 10:46
vraagje tussendoor...

hoe kan ik zorgen dat xmbc 2.0 als dashboard opstart? Met een oudere versie kon je iets veranderen in het evoxdash.xbe en xboxmediacenter.xml. De laatste is er echter niet meer in de laatste versie. Iemand suggesties?

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Anoniem: 175356 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:28:
mag je hem hier wel te koop aanbieden/?? of is dat ook uit den boze?
Dat is dus uit den boze.
Dingen verkopen via GoT hoort al niet, dat hoort in vraag en aanbod. Het verkopen van een omgebouwde xbox mag al helemaal niet en zeker niet icm illegale spellen. Verwijder de inhoud van je post dus even als je wilt. :)

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 15:40
We hebben bijna alweer 60 pagina's aan nieuwe informatie en het wordt daardoor erg onoverzichtelijk.

Kan er niet beter een deel VI komen, zodat het weer een stuk overzichtelijker wordt met alle nieuwe ontwikkelingen die op al deze pagina's worden beschreven? :)

• Stampre
Zucht @josskp, zorg dat je ergens een T3ch build van xbmc vandaan haalt, lees de readme (goh waarom heet dat ding toch zo ;) ) en dan is alles duidelijk. Als je een linkje ofzo naar website wil dan moet je maar een andere manier om GoT heen zoeken, zie ook Policy: Alle regels die op het forum gelden #warez ;)

[Voor 16% gewijzigd door pasta op 11-10-2006 02:57]

• Kaspers
Djerique schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:05:
We hebben bijna alweer 60 pagina's aan nieuwe informatie en het wordt daardoor erg onoverzichtelijk.

Kan er niet beter een deel VI komen, zodat het weer een stuk overzichtelijker wordt met alle nieuwe ontwikkelingen die op al deze pagina's worden beschreven? :)
Zet je je pagelimit toch wat hoger >:).

• Bigfoot87
Ik heb de zenders geupdate, je kunt ze HIER downloaden.

De volgende radiozenders zijn beschikbaar:

Hitzradio (populairste Shoutcast station)
100%NL
Arrow Jazz FM
Bright FM
Caz!
Juize FM
Qmusic
Radio 1
Radio 2
Radio 3 (3FM)
Radio 4
Radio 5 (747AM)
Radio 538
Radio Donna
Radio Gelderland
RTL FM (Internetzender, niet meer in de ether)
Skyradio
Slam! FM
Veronica FM

Plaats de mappen MP3 en Radio in de Music folder op je E of F schijf en genieten maar ;)
Mocht er een stream niet werken of heb je opmerkingen dan hoor ik het wel :)

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 10:46
Stampre schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:09:
Zucht @josskp, zorg dat je ergens een T3ch build van xbmc vandaan haalt, lees de readme (goh waarom heet dat ding toch zo ;) ) en dan is alles duidelijk. *knip*
Sorry vergeten te vermelden, het gaat over een Softmod. Wordt niet behandeld in de readme, echter geven ze een verwijzing naar een oud topic ;

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=406656

Deze manier werkt dus niet (meer)

[Voor 10% gewijzigd door pasta op 11-10-2006 02:59]

• Workaholic
  • Niet online
Bigfoot87 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:15:
Ik heb de zenders geupdate, je kunt ze HIER downloaden.

De volgende radiozenders zijn beschikbaar:

Hitzradio (populairste Shoutcast station)
100%NL
Arrow Jazz FM
Bright FM
Caz!
Juize FM
Qmusic
Radio 1
Radio 2
Radio 3 (3FM)
Radio 4
Radio 5 (747AM)
Radio 538
Radio Donna
Radio Gelderland
RTL FM (Internetzender, niet meer in de ether)
Skyradio
Slam! FM
Veronica FM

Plaats de mappen MP3 en Radio in de Music folder op je E of F schijf en genieten maar ;)
Mocht er een stream niet werken of heb je opmerkingen dan hoor ik het wel :)
Thanks! Klopt het dat het cachen erg lang duurt? Ik heb dit bij alle radio zenders, bijna een minuut tot 2 minuten soms. Daarna werkt het wel perfect.

Mijn V&A

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Audi-Addict schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:45:
[...]

Thanks! Klopt het dat het cachen erg lang duurt? Ik heb dit bij alle radio zenders, bijna een minuut tot 2 minuten soms. Daarna werkt het wel perfect.
Zo uit mijn hoofd moet het wel mogelijk zijn dat je voor audio wat minder cache instelt. Standaard zal het dacht ik op 256kb staan, dus dat moet zo binnen zijn. Natuurlijk hangt het ook een beetje van streamserver af.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Bigfoot87
Audi-Addict schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:45:
[...]

Ja dat klopt, op de pc merk je daar bijna niks van maar op de Xbox duurt het altijd een eeuwigheid...

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Bigfoot87 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:58:
[...]

Ja dat klopt, op de pc merk je daar bijna niks van maar op de Xbox duurt het altijd een eeuwigheid...
Je kan je cache size voor onbekende formaten van internet kleiner zetten, op bijvoorbeeld 512kB, dan is dit aanzienlijk korter, en de cache is voldoende groot voor audio.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 12:08
Jk_W schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:15:
[...]Speel je ze via een netwerk? Of staan ze op de HDD op een CD/DVD? In het eerste geval kan er iets in je netwerk niet goed zitten, als ze op CD/DVD staan, kan die CD/DVD mss beschadigd of vuil zijn. Wanneer ze op de HDD staan zou ik eens kijken of je Xbox niet te warm wordt, ik kan me goed voorstellen dat dat de performance van het apparaat negatief beinvloed.
Ik speel ze gewoon af via de HD van de xbox. Op de PC werken ze goed. Ook als ik ze opnieuw erop zet help het niet.
Qua warmte valt het alleszins mee, niet merkbaar verschillend met die in m'n pc (die overigens toch wel vrij warm worden).
Overigens merk ik op dat het vooral .mkv bestanden zijn waar de xbox moeite mee heeft.

[Voor 5% gewijzigd door Pkunk op 10-10-2006 18:35]

Hallo met Tim

• Bigfoot87
Harrie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:23:
[...]

Je kan je cache size voor onbekende formaten van internet kleiner zetten, op bijvoorbeeld 512kB, dan is dit aanzienlijk korter, en de cache is voldoende groot voor audio.
Jep ik heb toevallig net de cache op 256 gezet en voila!
Probleem verholpen :*)
Toch bedankt voor je reactie :)

• Workaholic
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe ik scripts van XBMC onder een submenu zet?

Dus home--> my program's-->Scripts-->favo scripts

Ik heb dit al proberen te doen via sources.xml met path/bookmark zoals met de smb links, maar dit lukt niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Ik moet nu elke keer met de witte knop zo mijn scripts opzoeken en die lijst is behoorlijk groot. Ik zou graag tvgids bijvoorbeeld onder programma's willen hebben.

Ook heb ik nog even naar de webserver gekeken. Echt super functie! Ik kan nu vanaf mijn pc audio/muziek afspelen in de huiskamer zonder naar mijn xbox te lopen.

Ik kon alleen geen knop vinden voor o.a de volume, maar ik heb dit met behulp van google toch uitgevonden. Je kunt er een hoop mee met handmatige commando's. Voor meer info zie hier

Misschien wel leuk om een keer een simpel VB scriptje te maken voor het sturen van bepaalde commando's naar de xbox. Ik heb nu in iedere geval al een batch programma gemaakt voor het uitschakelen van mijn xbox elke avond.

[Voor 42% gewijzigd door Workaholic op 10-10-2006 20:36]

Mijn V&A

Anoniem: 1416

Soortgelijke vraag als Audi-Addict ... Hoe kan je het 'script-menu' in het hoofdscherm (dus rechtsonder) uitbreiden met andere scripts?

@Audi-Addict: Ik snap niet hoe je scripts onder "My Programs" start?!??!

• Workaholic
  • Niet online
Anoniem: 1416 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:19:
Soortgelijke vraag als Audi-Addict ... Hoe kan je het 'script-menu' in het hoofdscherm (dus rechtsonder) uitbreiden met andere scripts?

Check de startpost :).

http://www.xbmcscripts.com/

Hier kun je de scripts downloaden en vervoglens uploaden naar je scripts map op je xbox. En voila klaar. Zelf gebruik ik de XBMC script downloader tool, hiermee kun je op de xbox zelf scripts downloaden zonder een computer. Zoek maar even, hij staat ook op die site.

Je kunt scripts ook nog niet starten onder my programs, dat wil ik juist voor elkaar krijgen maar weet niet welk xml bestand ik daarvoor moet hebben.

Mijn V&A

• CodeIT
  • Laatst online: 17:04

CodeIT

Code IT

Audi-Addict schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:32:
Ik kon alleen geen knop vinden voor o.a de volume, maar ik heb dit met behulp van google toch uitgevonden. Je kunt er een hoop mee met handmatige commando's. Voor meer info zie hier

Misschien wel leuk om een keer een simpel VB scriptje te maken voor het sturen van bepaalde commando's naar de xbox. Ik heb nu in iedere geval al een batch programma gemaakt voor het uitschakelen van mijn xbox elke avond.
Er is al iemand die zoiets heeft gedaan. Hier staan er enkele: http://sourceforge.net/pr...d=87054&package_id=198866

[Voor 7% gewijzigd door CodeIT op 10-10-2006 21:31]

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Anoniem: 1416 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:19:

Door het toe te voegen aan het bestand DialogSubmenu.xml in je skin folder, in mijn geval is dat XBMC/Skin/Project Mayhem III/PAL/

• Stampre
Vroeger was er een tooltje om zelf tbn files te maken. Bestaat deze nog? wil mijn radiostations van een logo voorzien nl

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 15:40
Niet dubbelposten aub ;)

[Voor 90% gewijzigd door pasta op 11-10-2006 03:00]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 12:50

pasta

Ondertitel

Djerique schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:05:

Het wordt inderdaad eens tijd dat dit topic op slot gaat, de TS komt uit maart. Ik ga het topic ook sluiten, iemand mag ikbensander even vragen of hij een nieuw topic opent of diegene een nieuw topic mag openen. :)

Signature

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee