DVD Drive? Sinds ik mn auto install disc heb gedraait en mn games heb gebackupped heb ik die niet meer gebruikt. Dus die gaat er uit, met desnoods een nood-aansluiting aan de achterkant voor een externe optie.
ik denk dat hij die eruit laat en alles streamt vanaf netwerk of HD.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
laat maar
[Voor 100% gewijzigd door tinpo op 26-09-2006 20:52]
They call it a "Royale" with cheese!
Anoniem: 190776
He beste mensen, ik ben Mark- Woon in Delfzijl (Noord Groningen). Heb al twee jaar mijn XBOX (gemod), en kwam eigenlijk laatst pas achter de super coole feature van XBMC!!! (DOM).
Het is een leuk stuk software en er is veel over te vinden, heb momenteel de laatste versie erop staan met een 360skin, ik zie overal mensen die scripts toevoegen, en live stream vanaf internet.
Ik heb wel webradio tussen mijn instellingen staan, dit werkt wel. Maar er staat ook iets bij van trailer movies, en je schijnt ook allen nederlandse radio zenders toe te kunnen voegen??
Wie heeft hier ervaring mee? Wie is bereid om me hier een betje ondersteuning in te geven?
Alvast bedankt, groeten Mark.
Het is een leuk stuk software en er is veel over te vinden, heb momenteel de laatste versie erop staan met een 360skin, ik zie overal mensen die scripts toevoegen, en live stream vanaf internet.
Ik heb wel webradio tussen mijn instellingen staan, dit werkt wel. Maar er staat ook iets bij van trailer movies, en je schijnt ook allen nederlandse radio zenders toe te kunnen voegen??
Wie heeft hier ervaring mee? Wie is bereid om me hier een betje ondersteuning in te geven?
Foei Lircky18, dat wil zeggen dat je 2 jaar je gemodde box enkel hebt gebruikt om illegale spellen te spelen! 

Anoniem: 190776 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:17:
He beste mensen, ik ben Mark- Woon in Delfzijl (Noord Groningen). Heb al twee jaar mijn XBOX (gemod), en kwam eigenlijk laatst pas achter de super coole feature van XBMC!!! (DOM).
Je geeft zelf al aan dat er veel informatie over XBMC te vinden is. Lees dit zelf dan ook door voordat je got als helpdesk gaat gebruiken. Over de vragen die je stelt is zonder veel moeite genoeg info (o.a. in dit Topic) te vinden. Ook is het slim om als XBMC beginneling de Project Mayhem III skin te gebruiken i.p.v. de 360 skin.FAQ: Algemene gedragsregels (Netiquette)
Het is hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zelf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Bedank voor jullie reply's, als ik de antwoorden had gevonden dan had ik ze niet gesteld, maar als jullie me er geen antwoorden op willen / kunnen geven..... nou ja dan niet. En ik vraag het alleen maar en dan krijg je gelijk weer die hele load over je heen van regels dit regels dat......ik vraag alleen kom op man, gelukkig lees ik ook nog een normale post.... nou hoop dat ik als nog misschien een beetje feed back zou kunnen krijgen, zou er fijn zijn.
de groenten
de groenten
Anoniem: 88352
Hoe kan ik zien welke versie van XBMC ik heb? In de 'docs'-directory staat o.a. dit bestand. En waar kan ik zien wat de laatste versie is? Op xboxmediacenter.de staat een versie uit 2004.
Je bent duidelijk nieuw hier.Anoniem: 190776 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:41:
Bedank voor jullie reply's, als ik de antwoorden had gevonden dan had ik ze niet gesteld, maar als jullie me er geen antwoorden op willen / kunnen geven..... nou ja dan niet. En ik vraag het alleen maar en dan krijg je gelijk weer die hele load over je heen van regels dit regels dat......ik vraag alleen kom op man, gelukkig lees ik ook nog een normale post.... nou hoop dat ik als nog misschien een beetje feed back zou kunnen krijgen, zou er fijn zijn.
de groenten

Ivm je vragen:
- De trailers werken met het Quickbrowser-script. In de nfo van de laatste T3CH-release staat dat de Apple-site (van waar de trailers dus komen) aangepast is, zodat het script niet meer werkt

- Web-radio kan je toevoegen door in een tekst-bestandje de url te zetten en dit te saven als <naam>.strm. Dit kan je dan in xbmc openen en dan connecteert hij naar de stream.
Zo, nu kan je effe verder hopelijk.

Ga naar het main-screen en druk op je remote op de knop Info. Met de controller is het de witte knop (dacht ik, dat ben ik niet 100% zeker Disclaimer voor ik Kaspers weer op mijn nek krijgAnoniem: 88352 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:57:
Hoe kan ik zien welke versie van XBMC ik heb? In de 'docs'-directory staat o.a. dit bestand. En waar kan ik zien wat de laatste versie is? Op xboxmediacenter.de staat een versie uit 2004.

[Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 27-09-2006 10:12]
Kijk dat zijn dinge waar ik iig iets mee kan, hartelijk dank daarvoor. Ik zal een beetje gaan pielen en zal wat gerichtere vragen gaan stellen. Hoop dat ik jullie ooit eens een dienst kan terug bewijzen.
ja ok. Dat begrijp ik, maar ik ben gewoon benieuwd wat er allemaal voor nieuwe features in versie 2.0 zitten. En aangezien de ontwikkeling van de MC360-skin behoorlijk rap is gegaan (en dat zelfs in de vrije tijd van maar enkele personen) vroeg ik me af waarom het zo lang duurde voordat XBMC naar versie 2 getild wordt. Leuke bijkomstigheid is dat MC360 waarschijnlijk ook naar Final versie 1.0 gaat als XBMC naar 2.0 gaat.Fire69 schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:26:
[...]
Zelfs al komt morgen 2.0 uit, dan ga je nog steeds T3CH's mogen installeren, want het gaat gewoon verder zoals met de 1.1 hoor
[Voor 8% gewijzigd door Bart© op 27-09-2006 10:22]
Ik zal je straks mijn rekeningnummer DM'en.Anoniem: 190776 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:16:
Kijk dat zijn dinge waar ik iig iets mee kan, hartelijk dank daarvoor. Ik zal een beetje gaan pielen en zal wat gerichtere vragen gaan stellen. Hoop dat ik jullie ooit eens een dienst kan terug bewijzen.

Nieuwe features? Niks, noppes, nada.Bart_NL schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:21:
[...]
ja ok. Dat begrijp ik, maar ik ben gewoon benieuwd wat er allemaal voor nieuwe features in versie 2.0 zitten. En aangezien de ontwikkeling van de MC360-skin behoorlijk rap is gegaan (en dat zelfs in de vrije tijd van maar enkele personen) vroeg ik me af waarom het zo lang duurde voordat XBMC naar versie 2 getild wordt. Leuke bijkomstigheid is dat MC360 waarschijnlijk ook naar Final versie 1.0 gaat als XBMC naar 2.0 gaat.

XBMC zit in een feature-freeze, met andere woorden, ze zijn nu gewoon zwaar aan het bug-bashen en ook wat aan de structuur aan het pielen om allen wat gestroomlijnder te krijgen. Maar extra dingen worden er niet meer ingestopt.
Eens alles in orde lijkt voor hun, wordt 2.0 gereleased. Dan pas gaan ze verder met features toevoegen.
Ik hoop ook dat het niet te lang meer duurt, hoewel ik niet direct een feature weet waar ik echt zit op te wachten, het is al redelijk perfect nu.

MC360 is "maar" een skin, dat kan je dus qua ontwikkeltijd echt niet vergelijk met XBMC, waar eigenlijk al jaren aan gewerkt wordt.
[Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 27-09-2006 10:31]
Ik was in de veronderstelling dat ze een feature freeze hanteren zolang het nog versie 1.1 is. Tis inderdaad net wat je zegt, als er alleen maar bugfixes in versie 2.0 zitten dan is dat dus ook helemaal niet spannend, zouden ze het ook 1.2 ofzo kunnen noemen.Fire69 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:30:
Nieuwe features? Niks, noppes, nada.
XBMC zit in een feature-freeze, met andere woorden, ze zijn nu gewoon zwaar aan het bug-bashen en ook wat aan de structuur aan het pielen om allen wat gestroomlijnder te krijgen. Maar extra dingen worden er niet meer ingestopt.
Eens alles in orde lijkt voor hun, wordt 2.0 gereleased. Dan pas gaan ze verder met features toevoegen.
Ik hoop ook dat het niet te lang meer duurt, hoewel ik niet direct een feature weet waar ik echt zit op te wachten, het is al redelijk perfect nu.
MC360 is "maar" een skin, dat kan je dus qua ontwikkeltijd echt niet vergelijk met XBMC, waar eigenlijk al jaren aan gewerkt wordt.
Tja, als je ziet wat ze sinds de 1.1 final allemaal al verander hebben...
Ze hadden ook iedere maand een nieuwe final kunnen maken en telkens met .1 verhogen, dan hadden ze nu ook al aan 2.0 gezeten.
't is maar een nummer hé, het zijn de features die tellen.
Ze hadden ook iedere maand een nieuwe final kunnen maken en telkens met .1 verhogen, dan hadden ze nu ook al aan 2.0 gezeten.

't is maar een nummer hé, het zijn de features die tellen.

[Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 27-09-2006 11:50]
Hoe start ik een .PY bestand.
En waar haal ik python van daan en hoe installeer ik dat?
En waar haal ik python van daan en hoe installeer ik dat?
Python zit standaard in XBMC. Gewoon via de file-manager starten.
Dit is echt wel basiswerk hoor. Don't push your luck.
Dit is echt wel basiswerk hoor. Don't push your luck.

He d'r is een dude bezig met een scrippie ter vervanging van de geliefde UitzendingGemist-script. Net een nieuw scrippy gedowned met de Xbox script installer. 'DutchTV v.01 beta'
Ziet er nu al mooi uit. Ok het zijn de links uit dutchstream (statische oude links) maar hij voegt ook nieuwe toe. Zo staan de uitzendingen van Koefnoen er bijv. al op.
Weet niet wie die gast is maar een buiging voor hem. tnx man!
Pat
Ziet er nu al mooi uit. Ok het zijn de links uit dutchstream (statische oude links) maar hij voegt ook nieuwe toe. Zo staan de uitzendingen van Koefnoen er bijv. al op.
Pat
Geef die 'dude' dan ook even wat creditsPat! schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:47:
He d'r is een dude bezig met een scrippie ter vervanging van de geliefde UitzendingGemist-script. Net een nieuw scrippy gedowned met de Xbox script installer. 'DutchTV v.01 beta'

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| DutchTV version 0.1 beta by Rocco (roccojanse at msn.com) http://www.roccojanse.nl DutchTV: - New version of Dutch Television Streams, they changed the base of the original website. This version should work. - Changed the layout, reformatted programlist, corrected the Urls, it is now possible to choose [RM] RealMedia or [WM] Windows Media cleaned the script a bit and added a 'latest additions' section. Based on many scripts: - Dutchstream script by BaKMaN edited by Belle - Gamespotplus script by jsd |
[Voor 14% gewijzigd door DeOS op 28-09-2006 07:53]
He goedemorgen, ik gisteren avond, het script gebeuren gevonden, kreeg iig de tv gids voor me en dutch web radio, dus dat lukt me opzich aardig. Alleen start je dat vanuit je file manager (bestands beheer), is er een mogelijkheid om dat onder te brengen in applicaties met een icoontje?
Misschien met xbe shortcut maker (is te vinden in dit topic) een shortcut maken naar het python script? Heb het zelf nog niet geprobeerd iid geval. En anders zul je xml files moeten gaan editen.Anoniem: 190776 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:44:
He goedemorgen, ik gisteren avond, het script gebeuren gevonden, kreeg iig de tv gids voor me en dutch web radio, dus dat lukt me opzich aardig. Alleen start je dat vanuit je file manager (bestands beheer), is er een mogelijkheid om dat onder te brengen in applicaties met een icoontje?
Volgens mij is het niet mogelijk een shortcut naar een python script te maken m.b.v. xbe shortcut maker.
Maak gewoon een tag aan die je script launcht, it isn't that hard..
Maak gewoon een tag aan die je script launcht, it isn't that hard..
Is het correct om bij het upscalen van DVD's naar 720p/1080i ook de optie "Play PAL videos at NTSC rates" aan te zetten? Want ik het het idee dat mijn DVD's zonder deze optie soms even 'hikken'.
Zou goed kunnen, aangezien je je xbox in ntsc moet zetten voordat je hem in HD kan zetten.
Probeer het eens zou ik zeggen.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Waarom moeilijk doen om iets te realiseren dat al bestaat. Als je in XBMC rechtsonderin kijkt zie je daar 2 knopjes, 1 is om je xbox uit te zetten & kijk maar eens waar die andere voor dientDeOS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:13:
[...]
Misschien met xbe shortcut maker (is te vinden in dit topic) een shortcut maken naar het python script? Heb het zelf nog niet geprobeerd iid geval. En anders zul je xml files moeten gaan editen.

Hij heeft de 360 skin.Phoolie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:52:
[...]
Waarom moeilijk doen om iets te realiseren dat al bestaat. Als je in XBMC rechtsonderin kijkt zie je daar 2 knopjes, 1 is om je xbox uit te zetten & kijk maar eens waar die andere voor dient
Anoniem: 191095
de MC360 Beta 0.98748 18th September 2006 skin loopt bij mij vast op de media blade --> video's. Is dit bij meer mensen zo??? MC360 1.0 loopt wel soepel!
Heb vandaag geupgrade naar de laatste t3ch release van 24/09/06.
Maar nu spelen wmv's niet meer af, ik krijg gewoon een grijs beeld en de audio van het filmpje.
Vaak loopt ie daarna vast.
Ben ik de enige met dit probleem?
Maar nu spelen wmv's niet meer af, ik krijg gewoon een grijs beeld en de audio van het filmpje.
Vaak loopt ie daarna vast.
Ben ik de enige met dit probleem?
Gezocht maar niet gevonden.. is er een manier om My Programs te veranderen in My Games?
Ik wist niet dat er een XBMC topic was op GOT! Wil allereerst natuurlijk zeggen dat XBMC een van het mooiste stukje free software ooit is! Het is werkelijk geniaal goed.
Ik heb wel wat last van sommige xvid's die niet meer goed afspelen! Als ik ze doorspoel gaat de HD heel hard ratelen (lijkt wel te cachen) en framerate is 2fps! Ik moet de film dan afzetten. Ligt dat aan de codecs of iets anders? (Is xbox met softmod).
Ik heb de XBMC x360 look al getest omdat deze wat recenter is maar doet juist hetzelfde bij die films. Op Pc spelen ze goed af.
XboxMediaCenter (XBMC) 2.0.0 Final Pointrelease T3CH build is uit.
Ik heb wel wat last van sommige xvid's die niet meer goed afspelen! Als ik ze doorspoel gaat de HD heel hard ratelen (lijkt wel te cachen) en framerate is 2fps! Ik moet de film dan afzetten. Ligt dat aan de codecs of iets anders? (Is xbox met softmod).
Ik heb de XBMC x360 look al getest omdat deze wat recenter is maar doet juist hetzelfde bij die films. Op Pc spelen ze goed af.
XboxMediaCenter (XBMC) 2.0.0 Final Pointrelease T3CH build is uit.
[Voor 12% gewijzigd door multipasser op 30-09-2006 01:56]
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Nou in die 2.0 release zit opeens geen nederlands meer.
Weet iemand hoe dat zit was de dutch translation nog niet af?
...
wat zijn de verschillen met de 2.0.0 versie als met de 24-09-06 versie?
This is a complete snapshot of what is in CVS at the time
the build was compiled, with just a few small additions:
+ Killarny & Nuka1195 & Pikes AppleMovieTrailers (AMT) 0.91 (scripts: Apple Movie Trailers)
+ BritneysPAIRSs ~110 choosen Milkdrop presets (visualisations: MD - BPs Selection)
+ EnderW's XBMCScripts Installer 1.0 SCRIPT (scripts: XBMCScripts)
+ Codecs for mplayer (system\players\mplayer\codecs\:*)
the build was compiled, with just a few small additions:
+ Killarny & Nuka1195 & Pikes AppleMovieTrailers (AMT) 0.91 (scripts: Apple Movie Trailers)
+ BritneysPAIRSs ~110 choosen Milkdrop presets (visualisations: MD - BPs Selection)
+ EnderW's XBMCScripts Installer 1.0 SCRIPT (scripts: XBMCScripts)
+ Codecs for mplayer (system\players\mplayer\codecs\:*)
Ik heb gewoon de Dutch language files van de vorige build in de map languages gezet. Dat werkt prima tot nog toe. Die files zijn onveranderd.Xe0n schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:40:
Nou in die 2.0 release zit opeens geen nederlands meer.
Ik heb vandaag die 2.0 release erop gezet alleen nu staat er bij my programs niet meer mijn spellen die ik op de HDD heb staan. Ik vind ze nog wel terug bij Apps --> HDD loader en kan ze vanuit daar wel spelen....hoe krijg/maak ik een link zodat ze weer bij programma's cq. mijn games staan...
Alvast bedankt!!!
Alvast bedankt!!!
ik weet het inmiddels.....Anoniem: 191095 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:35:
Ik heb vandaag die 2.0 release erop gezet alleen nu staat er bij my programs niet meer mijn spellen die ik op de HDD heb staan. Ik vind ze nog wel terug bij Apps --> HDD loader en kan ze vanuit daar wel spelen....hoe krijg/maak ik een link zodat ze weer bij programma's cq. mijn games staan...
Alvast bedankt!!!

Hier een nieuwe eigenaar van een genodde xbox sinds een uurtje of 3 vanmiddag. Ik heb hem gekocht van een gastje die hem ook al van iemand anders had en hij wist niet hoe die gemod is. Is er een makkelijke manier om hier achter te komen behalve openschroeven 
Ik kom net ergens dit tegen:
Phy. Location \blablabla\evodash.xbe
Dit houdt in dat ik een Evolution-X chip erin heb zitten

[Voor 20% gewijzigd door Copycat op 30-09-2006 18:47]
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Zojuist de 2.0 versie erop gezet, maarre wat zijn de vernieuwingen precies? Ik kan niet echt wat anders vinden. Nietemin ziet het er weer strak uit. Iemand al wat uitgevogeld?
http://specs.tweak.to/6635
Vernieuwingen die ik tegen ben gekomen zijn een nieuwe visualisatie en ondersteuning voor usb sticks/ mp3 spelers. Maar de echte venieuwingen moeten nog komen natuurlijk. Ik kijk vooral uit naar de intergratie met Linkboks (webbrowser)Stampre schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:52:
Zojuist de 2.0 versie erop gezet, maarre wat zijn de vernieuwingen precies? Ik kan niet echt wat anders vinden. Nietemin ziet het er weer strak uit. Iemand al wat uitgevogeld?
Nee, dat is het dashboard wat geladen wordt na het opstarten, maar dat zegt volgens mij niets over welke chip erin zit. ik heb bijvoorbeeld een DuoX2 lite en kan ook prima evolution x installeren als dashboard. Ik weet niet hoe je wel kan zien hoe je xbox gemod is. Wat je zou kunnen proberen is je xbox inschakelen met bijvoorbeeld de eject knop, of door de powerknop langer vast te houden. Modchips schakelen dan de mod uit, terwijl een softmod niet uitgeschakelt wordt. Misschien kan je op zo'n manier onderscheid maken?Copycat schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:36:
Hier een nieuwe eigenaar van een genodde xbox sinds een uurtje of 3 vanmiddag. Ik heb hem gekocht van een gastje die hem ook al van iemand anders had en hij wist niet hoe die gemod is. Is er een makkelijke manier om hier achter te komen behalve openschroeven
Beide manieren geen succes. Dus een softmod of zijn er ook modchips die niet uitschakelenHarrie schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:22:
[...]
Nee, dat is het dashboard wat geladen wordt na het opstarten, maar dat zegt volgens mij niets over welke chip erin zit. ik heb bijvoorbeeld een DuoX2 lite en kan ook prima evolution x installeren als dashboard. Ik weet niet hoe je wel kan zien hoe je xbox gemod is. Wat je zou kunnen proberen is je xbox inschakelen met bijvoorbeeld de eject knop, of door de powerknop langer vast te houden. Modchips schakelen dan de mod uit, terwijl een softmod niet uitgeschakelt wordt. Misschien kan je op zo'n manier onderscheid maken?

En is er ergens ook een overzicht van die verschillende dashboards

Nee dat is je dashboard.Copycat schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:36:
Evolotions-X is helemaal geen chip.
Maak je xbox eens open zou ik zeggen,
en maak eens een foto, en post deze hier.
(dit is trouwens best wel offtopic)
Gewoon XBMC erop klappen, mis je niksCopycat schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:40:
En is er ergens ook een overzicht van die verschillende dashboardsLiefst met plaatjes erbij.

[Voor 18% gewijzigd door Kaspers op 30-09-2006 21:47]
Ik heb er een usb stick aangehangen maar die ziet tie niet of moet ik wat instellen? ik gebruik smartxx overigens.
Misschien kan iedereen proberen zijn reacties in dit topic ontopic te houden? Dit topic gaat niet over modchips en niet over modden. Ook het uitwisselen van XBMC- releasenames geen verstandig idee aangezien deze binaries zich nog altijd in een grijs gebied bevinden
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
In principe zijn er ook bijna geen vernieuwingen. Het is gewoon zo dat ze gezegd hebben: "Nou, deze release lijkt ons wel stabiel genoeg, laten we hem maar gewoon 2.0 noemen!"Stampre schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:52:

Nu pas gaan ze opnieuw feature-requests beginnen inbouwen, dus de vernieuwingen zitten er nog aan te komen

* The nonstandard 'FAT' build will come with everything that's in the SLIM build (except the BritneysPAIRS milkdrop presets, but you get a +8000 megapack instead) and some extra stuff:Phoolie schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:59:
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de FAT & de SLIM-FIXED versie?
Skins:
+MC360 v0.99b by Team Blackbolt
+Project Mayhem 1 - 2.0 version by Jezz_X
+Project Mayhem II - 2.0 version by SmokeHead
Scripts:
+LaunchBrowser v1.9 by Flash
+myTV by BigBellyBilly
+Poker Timer II by Nuka1195
+XBMCLyrics_guibuilder by EnderW & Smuto
+Youtube 1.7a by Donno
Visualisations:
+milkDrop MegaPack (8265 presets)
Extras: (_extras folder)
+1800~ or so dupechecked Game trainers (no need to unzip before xferring to xbox).
+Some Game thumbnails (3D)
Bron: Xbox-Scene.com
Ik heb net een 80GB harddisk die ik nog had liggen in mijn Xbox gezet.
Ging veel makkelijker als ik verwacht had. Echt relaxed om spellen vanaf de harddisk te kunnen starten.

Ik heb me vanavond even bezig gehouden met het aanpassen van het dutch radio streams script. Ik was ermee begonnen om het script dezelfde look te geven als de project mayhem III skin, want de oorspronkelijke background vond ik niet zo mooi. Toen ik toch bezig was heb ik meteen even alle streams van nederland.fm erin gezet en getest. Ik vind het zelf al een hele verbetering tov van het orgineel, wat ik al veel gebruikte. Mensen met interesse kunnen hem hier downloaden: Klik!
Misschien dat ik later de gegevens van de streams in een aparte file zet, zodat het gemakkelijker editten is.
Misschien dat ik later de gegevens van de streams in een aparte file zet, zodat het gemakkelijker editten is.
Goed bezig! Weet je heel toevallig of het ook mogelijk is om de streams van 3VOOR12 op de xbox te gebruiken?
Op het eerste gezicht zijn het gewoon wmp en real audio streams. Dus ik vermoed dat het wel zou kunnen, als je de volledige stream url's uit de page source kan halen. Ik zal er vanavond eventjes naar kijken, ik zit nu op mijn stage.smeerbartje schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:50:
Goed bezig! Weet je heel toevallig of het ook mogelijk is om de streams van 3VOOR12 op de xbox te gebruiken?
volgens mij werkt dat gewoon.Anoniem: 29173 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:28:
Weet iemand hoe het zit met audio ondersteuning voor 3GP files?
ik probeer het nog een keer....DeFeCt schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 01:16:
Gezocht maar niet gevonden.. is er een manier om My Programs te veranderen in My Games?

Nou na veel gelezen te hebben en 1 1/2 dag gekloot hier met het netwerk.Hele netwerk naar de stront terwijl er gewoon een kabel brak in de router zat
begin ik het eindelijk een beetje door te krijgen.
Xboxje hangt nu mooi aan het net, kan media streamen vanaf m'n Pc's en een beetje gepielt met die scripts.
Heb ik een vraagje: ik heb een extra XBMC geinstalleerd als test met XBMC360 skin. Deze staat in een
"XBMC(test)" folder oid. Kan ik deze nou gewoon veilig deleten of moet ik nog andere stunts uithalen

Xboxje hangt nu mooi aan het net, kan media streamen vanaf m'n Pc's en een beetje gepielt met die scripts.
Heb ik een vraagje: ik heb een extra XBMC geinstalleerd als test met XBMC360 skin. Deze staat in een
"XBMC(test)" folder oid. Kan ik deze nou gewoon veilig deleten of moet ik nog andere stunts uithalen

Dat staat als het goed is in de language files. Als je een "Find in files" doet op "My Programs" zou je deze moeten vinden.
Edit: ben vandaag niet de beroerdste. In de map XBMC staat een map language files. In deze map staan de directorys van alle talen. Kies de directory van de taal die je gebruikt (in jouw geval English) en bewerk het bestandje strings.xml.
Je kunt deze regel dan editen:
code:
1
| <string id="0">My Programs</string> |
[Voor 36% gewijzigd door CodeIT op 02-10-2006 19:22]
Het was alweer even geleden dat ik mijn xbox xbmc had geupdate. blijkbaar iets niet goedgedaan.
heb xbmc als dash. na xbox logo start hij nu niet meer door, geen foutmelding, gewoon zwart scherm maar met IP niet te bereiken om te herstellen.
Is een hardwaremod.(chip met zo'n roze X)
Hoe kan ik me box nu reanimeren????
heb xbmc als dash. na xbox logo start hij nu niet meer door, geen foutmelding, gewoon zwart scherm maar met IP niet te bereiken om te herstellen.
Is een hardwaremod.(chip met zo'n roze X)
Hoe kan ik me box nu reanimeren????
xbmc op een CDRW of DVD zetten
xbox boot altijd eerst van dVD
Gewoon het archief als hij in E:/apps/xmbc op een lege cdrw/dvd pleuren en dat boot dan gewoon???multipasser schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:02:
xbmc op een CDRW of DVD zetten
Het is inderdaad mogelijk. Ik heb uitgezocht hoe het zou moeten werken. Het globale idee is er, ben nu net begonnen met het schrijven van het script. Maar omdat python nog helemaal nieuw voor mij is, is het zelf maken iets ingewikkelder dan het editten van een bestaand script. Maar ik zie dit meer als mooie reden om het te leren, vind het leuk om te maken. Er zijn trouwens best een hoop streams op die 3voor12 site, vooral de dj sets vind ik wel gaaf.smeerbartje schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:50:
"wel gaaf" is een understatement
Houd ons op de hoogte van je script!

Gewoon XBMC extracten en op een dvd gooien.phenomic schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:10:
[...]
Gewoon het archief als hij in E:/apps/xmbc op een lege cdrw/dvd pleuren en dat boot dan gewoon???
Default.xbe moet in de root van de DVD staan.
Gebruik DVDRW's.
Heb nu een maandje een omgebouwde Xbox. Ben erg tevreden, alleen wel wat kleine erbeterpunten
- Hij maakt wel veel geluid. Zal toch een stillere fan (of is het de HD?) nodig hebben. Weet iemand een makkelijke oplossing?
- Jammer genoeg kan de Samsung drive alleen DVD-R lezen. Laat ik door die heffingen een jaar geleden zijn overgegaan op DVD+R. Wordt dus weer terugschakelen en de DVD-tjes in Duitsland bestellen
-Hij start op met Evolution dash. Blijk ik dus nooit te gebruiken. Is er een mogelijkheid om met een simpele ingreep direct met XBMC te starten.
-Ben er nog niet achter hoe ik de TV Gids / filmtotaal kan starten/zien vanuit XMBC. Ik heb ze geupload naar de scripts folder, maar wat nu?
- Hij maakt wel veel geluid. Zal toch een stillere fan (of is het de HD?) nodig hebben. Weet iemand een makkelijke oplossing?
- Jammer genoeg kan de Samsung drive alleen DVD-R lezen. Laat ik door die heffingen een jaar geleden zijn overgegaan op DVD+R. Wordt dus weer terugschakelen en de DVD-tjes in Duitsland bestellen
-Hij start op met Evolution dash. Blijk ik dus nooit te gebruiken. Is er een mogelijkheid om met een simpele ingreep direct met XBMC te starten.
-Ben er nog niet achter hoe ik de TV Gids / filmtotaal kan starten/zien vanuit XMBC. Ik heb ze geupload naar de scripts folder, maar wat nu?
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
Lees de OPxoun schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:23:
Heb nu een maandje een omgebouwde Xbox. Ben erg tevreden, alleen wel wat kleine erbeterpunten
Dit is inmiddels draadje nummer V, voor de stille fan moet je gewoon even zoeken, is al zoveel over geschreven, ook voor evox dash lees eens het topic door. Scriptjes kun je starten door rechtsonderin naast de uit knop het script menu te openen, naar de betreffende map te gaan en dan het .py bestand te selecterenxoun schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:23:
Uhm ik zei toch CD/RW ?Fire69 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:49:
Niet bij alle drives. Mijn Samsung doet geen CD. Enkel RW.
Nou okee voor jou schrijf ik het zo: CD-RW

Het is inderdaad algemeen bekend dat burned CD-R's slecht te lezen zijn, Audio CD's zijn verder geen probleem.
Anoniem: 171759
heeft nog iemand het probleem dat bij de 2.0 TECH build (FAT editie) het switchen tussen fullscreen video/visualisation en het menu zeker 3/4 seconden duurt (ook op het einde van een film of op stop drukken, duurt het zolang om terug naar het menu te komen).
Ik ben vanavond weer even bezig gegaan. Ik heb nu een werkend script wat de de rss file van de 3voor12 DJ streams in leest en daar de titels en steam info uit haalt. Nadeel alleen is dat in de rss file alleen de 25 laatst toegevoegde streams staan, terwijl er op de site > 1600 streams staan. Toch een beetje jammer. Mijn idee van het gebruiken van de rss file is toch niet zo ideaal. Naja, kan in ieder geval al de 25 laatst toegevoegde streams spelen.smeerbartje schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 02:31:
"wel gaaf" is een understatementHoud ons op de hoogte van je script!
Jammer dat het script "UitzendingGemist V1" (ge-installeerd vanuit XBMC middels XBMCscripts) het in versie 2.0.0 ook niet meer doet hier. Sterker nog: ik krijg alleen de tekst "Nederland [123]" te zien en na wat willekeurige buttons mag de Xbox uit en weer aan...
Iemand een idee? Of als het wel zou moeten werken: wat is de truuk?

Iemand een idee? Of als het wel zou moeten werken: wat is de truuk?
This is my sick nature.
Anoniem: 1416
Uitzendinggemist doet het al een hele tijd niet meer. Ik voeg sindsdien handmatig nieuwe streams toe. Het is niet ideaal, maar het werkt wel. Klik hier
Gr Jasper
Gr Jasper
Bij mij willen verschillende versies ook verschillend reageren op mijn smb workgroups. Bijvoorbeeld de laatste versie 2.0.0 kan geen verbinding maken, terwijl een eerdere versie met gemak al mijn werkgroepen en pc's kan vinden. Hebben meer hier last van? Is er een simpele verklaring voor? Beide krijgen dmv dhcp een ip toegwezen.
Duidelijk.Anoniem: 1416 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:53:
Uitzendinggemist doet het al een hele tijd niet meer.
Die link bevat spaties en los daarvan: de domeinnaam is (slechts) geregistreerd. 'k Kom uit bij XS4ALL... Oeps! Te vroeg gejankt! Ik heb inmiddels de ZIP-file met streams.Ik voeg sindsdien handmatig nieuwe streams toe. Het is niet ideaal, maar het werkt wel. Klik hier
Waar zou ik die streams in XBMC moeten toevoegen?
[Voor 12% gewijzigd door hbokh op 03-10-2006 23:48. Reden: Zwaar aangepakt]
This is my sick nature.
Wanneer ik de Xbox aangezet, komt deze in eht bios menu. Is het mogelijk om de xbox/config zo aan te passen, dat deze automatisch naar de XBMC start ?
1. Koop een brander die booktype-setting ondersteundxoun schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:23:
[...]
[...]
2. Zet in Nero dat hij moet branden als DVD-ROM
Done

Mja, sorry, dacht dat je CD en RW bedoelde, my bad.Kaspers schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:23:
[...]
Uhm ik zei toch CD/RW ?
Nou okee voor jou schrijf ik het zo: CD-RW.
Het is inderdaad algemeen bekend dat burned CD-R's slecht te lezen zijn, Audio CD's zijn verder geen probleem.

Als je in het menu van je chip uitkomt, zal je het daar moeten regelen dat hij doorstart naar xbmc.Anoniem: 44298 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 07:37:
Wanneer ik de Xbox aangezet, komt deze in eht bios menu. Is het mogelijk om de xbox/config zo aan te passen, dat deze automatisch naar de XBMC start ?
Lees je handleiding effe, zou ik zeggen

Die heb ik gelezen, echter staat daar geen duidelijk omschrijving in. Tevens weet ik vanuit het verleden, dat er nog iets "apart" gedaan moest worden om dit goed te krijgen.
Dat iets "apart" zal toch echt via je chip geregeld moeten worden.
En daar mogen we je hier niet mee helpen.
En daar mogen we je hier niet mee helpen.

Ik heb flink in dit topic gezocht, maar kan er niks over vinden... Heeft iemand hier ervaring met een tv tuner in de PC en het MyTV script?
linkje naar XBMC forum
Hiermee schijn je via een tvgids op je xbox (bij de laatste FAT build al standaard geinstalleerd) commando's naar je pc te kunnen versturen om zo tv opnames vanaf je xbox te schedulen en weer terug te kijken (terug kijken kan dan via MyTV of gewoon via je video menu als je daar de juiste share hebt toegvoegd)
Dit lijkt me wel heel erg relax, komt het steeds meer in de buurt van een winXP MCE. alleen zonder time shifting.
Ik ben wel van plan dit te gaan proberen, maar moet hiervoor nog een tuner kaart kopen.
Dus, is er hier toevallig iemand die dit al werkend heeft? of misschien iemand die een Hauppauge kaartje heeft en die dit wil/kan testen?
Hauppauge kaarten schijnen hiervoor geschikt te zijn omdat die de windows scheduler gebruiken, welke in dit geval door een XBMC gemaakt en naar de pc verstuurd worden. een bat bestandje kijkt dan weer elke minuut of er weer wat aan de windows scheduler moet worden toegevoegd
linkje naar XBMC forum
Hiermee schijn je via een tvgids op je xbox (bij de laatste FAT build al standaard geinstalleerd) commando's naar je pc te kunnen versturen om zo tv opnames vanaf je xbox te schedulen en weer terug te kijken (terug kijken kan dan via MyTV of gewoon via je video menu als je daar de juiste share hebt toegvoegd)
Dit lijkt me wel heel erg relax, komt het steeds meer in de buurt van een winXP MCE. alleen zonder time shifting.
Ik ben wel van plan dit te gaan proberen, maar moet hiervoor nog een tuner kaart kopen.
Dus, is er hier toevallig iemand die dit al werkend heeft? of misschien iemand die een Hauppauge kaartje heeft en die dit wil/kan testen?
Hauppauge kaarten schijnen hiervoor geschikt te zijn omdat die de windows scheduler gebruiken, welke in dit geval door een XBMC gemaakt en naar de pc verstuurd worden. een bat bestandje kijkt dan weer elke minuut of er weer wat aan de windows scheduler moet worden toegevoegd
Klinkt interresant, heb geloof ik nog wel ergens een Haupage kaartje liggen. Zodra ik me pc weer aan de praat heb zal ik het eens testen.Prulleman schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:08:
Ik heb flink in dit topic gezocht, maar kan er niks over vinden... Heeft iemand hier ervaring met een tv tuner in de PC en het MyTV script?
linkje naar XBMC forum
MooiPhoolie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:50:
[...]
Klinkt interresant, heb geloof ik nog wel ergens een Haupage kaartje liggen. Zodra ik me pc weer aan de praat heb zal ik het eens testen.

ben ook nog even verder gaan zoeken of er nog meer mogelijkheden zijn en je schijnt ook de MCE extender software vanuit XBMC te kunnen starten (als je de install dvd hebt .... of de files op je HDD zet). Je zou dan een MCE PC volledig kunnen gebruiken vanaf je XBOX.
maar...
volgens mij kunnen er de volgende problemen zijn:
werkt XBOX MCE extender software wel met een dvd kit remote?
werkt het goed op een pal xbox (extender is volgens mij alleen in the US verkrijgbaar en dus NTSC)?
Mijn ccx stream werkt opeens niet meer..als ik op de xbox de xbmp share probeer te openen geeft hij meteen aan dat hij hem niet kan vinden. Maar ik kan wel bladeren naar de pc via de werkgroep. CCX Stream is opnieuw geinstalleerd (en de service draait) en XBMC is geupdate (ook de xml files opnieuw aangepast en geupload) maar hij doet het nog steeds niet.. iemand een idee?
[Voor 3% gewijzigd door m3gA op 05-10-2006 09:35]
Dit werkt perfect ik heb dit al geprobeerd. je moet de mce bestanden van de cd kopieren naar de xbox hd en dan de xbe file starten. Vervolgens voer je de stappen uit die gevraag worden. Je moet natuurlijk wel Windows MCE op je pc hebben staanen je xbox moet je om zetten naar NTSC omdat de extender niet verkrijgbaar is in het PAL gebied. Maar als je een HDTV hebt staat je xbox toch al op NTSCPrulleman schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:19:
[...]
Mooi
ben ook nog even verder gaan zoeken of er nog meer mogelijkheden zijn en je schijnt ook de MCE extender software vanuit XBMC te kunnen starten (als je de install dvd hebt .... of de files op je HDD zet). Je zou dan een MCE PC volledig kunnen gebruiken vanaf je XBOX.
maar...
volgens mij kunnen er de volgende problemen zijn:
werkt XBOX MCE extender software wel met een dvd kit remote?
werkt het goed op een pal xbox (extender is volgens mij alleen in the US verkrijgbaar en dus NTSC)?

Dus, je hebt alleen de software nodig, de orginele extender remote hoef je niet te hebben? en met een gechipte xbox en een normale tv kan je altijd NTSC draaien?The D schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:56:
[...]
Dit werkt perfect ik heb dit al geprobeerd. je moet de mce bestanden van de cd kopieren naar de xbox hd en dan de xbe file starten. Vervolgens voer je de stappen uit die gevraag worden. Je moet natuurlijk wel Windows MCE op je pc hebben staanen je xbox moet je om zetten naar NTSC omdat de extender niet verkrijgbaar is in het PAL gebied. Maar als je een HDTV hebt staat je xbox toch al op NTSC
Ja, daar neemt men Enigmah Video Switcher voorPrulleman schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:52:
en met een gechipte xbox en een normale tv kan je altijd NTSC draaien?

Nav een vraag in dit topic ben ik bezig gegaan aan het maken van een script om streams van de 3voor12 website te spelen in xmbc. Voor de mensen die de site van 3voor12 niet kennen, hier staan allemaal streams op van DJ sets maar ook concert registraties van grote festivals. Door het gebruik van rss-feeds is de content altijd op to date, maar gelimiteerd tot de 25 nieuwste items per categorie.
Mensen die het eens willen proberen kunnen hem hier downloaden. Ik hoor graag wat jullie er van vinden!
Mensen die het eens willen proberen kunnen hem hier downloaden. Ik hoor graag wat jullie er van vinden!
Wat jullie ervan vinden? Op wikipedia staat wat ik van jou vind! Fuckin' shit! Eindelijk die DJ-sets op m'n xbox!Harrie schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:48:
Nav een vraag in dit topic ben ik bezig gegaan aan het maken van een script om streams van de 3voor12 website te spelen in xmbc. Voor de mensen die de site van 3voor12 niet kennen, hier staan allemaal streams op van DJ sets maar ook concert registraties van grote festivals. Door het gebruik van rss-feeds is de content altijd op to date, maar gelimiteerd tot de 25 nieuwste items per categorie.
Anoniem: 181995
@deviant
Helemaal te gek die links van uitzending gemist, maar kan je ook vertellen hoe je dat doet?
Helemaal te gek die links van uitzending gemist, maar kan je ook vertellen hoe je dat doet?
Het is mij al wel gelukt een script te maken wat deze streams van uitzending gemist speelt:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/rss Dus maar een zeer beperkt aanbod.
Is hier interesse voor? Dan wil ik er nog wel wat tijd in steken, het is nu nog niet helemaal af.
Wil je het al proberen dan staat ie hier
Natuurlijk is dit maar een zeer beperkt aantal streams tegenover het huge aanbod wat op de site staat. Als ik na het weekend nog eens tijd heb zal ik kijken of het niet mogelijk is om alle streams van de sites beschikbaar te maken. Ik weet niet precies waar het struikelpunt lag bij bakman, maar mss kan hij wat met deze code?
Is hier interesse voor? Dan wil ik er nog wel wat tijd in steken, het is nu nog niet helemaal af.
Natuurlijk is dit maar een zeer beperkt aantal streams tegenover het huge aanbod wat op de site staat. Als ik na het weekend nog eens tijd heb zal ik kijken of het niet mogelijk is om alle streams van de sites beschikbaar te maken. Ik weet niet precies waar het struikelpunt lag bij bakman, maar mss kan hij wat met deze code?
Idd! Top feature! Hardstikke mooi... HAd hem er meteen opgezet en het werkt perfect!smeerbartje schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:23:
[...]
Wat jullie ervan vinden? Op wikipedia staat wat ik van jou vind! Fuckin' shit! Eindelijk die DJ-sets op m'n xbox!
Tijd voor een nieuw deel?
We zitten inmiddels al bij pagina 56

We zitten inmiddels al bij pagina 56

ga het meteen proberenHarrie schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:43:
Het is mij al wel gelukt een script te maken wat deze streams van uitzending gemist speelt:

Echt gaaf dat Uitzendinggemist script!
Bedankt Harrie!

Anoniem: 1416
@4815162342
De streams hebben in essentie bijna allemaal dezelfde opmaak. Hieronder zie je twee voorbeelden. Alle programma's zijn of voorbeeld 1 of voorbeeld 2.
mms://streams3.omroep.nl/tv/vara/zembla/bb.20060910.asf
mms://streams.omroep.nl/t...2006-2007/bb.20060912.asf
Deze streams copy/paste je dan in een tekstbestand welke je opslaat als *.strm
XBMC weet dat deze *.strm streams zijn. De truc is dus ze te plaatsen in de video/movies folder van XBMC. Dan nog klikken en dan werkt het...
Als er nog vragen hoor ik het graag!
Gr Jasper
===
@Harrie: Goed bezig. Ga zo door!!!
De streams hebben in essentie bijna allemaal dezelfde opmaak. Hieronder zie je twee voorbeelden. Alle programma's zijn of voorbeeld 1 of voorbeeld 2.
mms://streams3.omroep.nl/tv/vara/zembla/bb.20060910.asf
mms://streams.omroep.nl/t...2006-2007/bb.20060912.asf
Deze streams copy/paste je dan in een tekstbestand welke je opslaat als *.strm
XBMC weet dat deze *.strm streams zijn. De truc is dus ze te plaatsen in de video/movies folder van XBMC. Dan nog klikken en dan werkt het...
Als er nog vragen hoor ik het graag!
Gr Jasper
===
@Harrie: Goed bezig. Ga zo door!!!
Anoniem: 181995
@deviant
Bedankt!
Ik plakte de link van de media-player direct in een strm bestand
vb http://cgi.omroep.nl/cgi-...n/delamas/bb.20061006.asf
,maar als ik hem een beetje aanpast doet die het inderdaad wel
Nogmaals bedankt!
Had ook nog een idee voor een script van de ANWB verkeersinformatie. Ik ben zelf niet zo handig met scripts (ja ik heb het geprobeerd), misschien dat iemand het hier eenvoudig in elkaar kan flansen.
Op http://www.anwb.nl/verkee...ituatie_rotterdam.nl.html staat het plaatje met verkeersinfo (r'dam in dit geval). Dit plaatje wijzigt van naam elke keer dat die geupdate wordt.
Iemand een idee hoe dit in een mooi scripje te verwerken?
Bedankt!
Ik plakte de link van de media-player direct in een strm bestand
vb http://cgi.omroep.nl/cgi-...n/delamas/bb.20061006.asf
,maar als ik hem een beetje aanpast doet die het inderdaad wel
Nogmaals bedankt!
Had ook nog een idee voor een script van de ANWB verkeersinformatie. Ik ben zelf niet zo handig met scripts (ja ik heb het geprobeerd), misschien dat iemand het hier eenvoudig in elkaar kan flansen.
Op http://www.anwb.nl/verkee...ituatie_rotterdam.nl.html staat het plaatje met verkeersinfo (r'dam in dit geval). Dit plaatje wijzigt van naam elke keer dat die geupdate wordt.
Iemand een idee hoe dit in een mooi scripje te verwerken?
Ik heb de laatste tijd veel last van dat mijn xbox films niet meer goed afspeeld. Het lijkt wel alsof hij de video coding niet meer aankan. Als veel beweging is, dan veranderd het in een diashow. Ik heb regelmatig de mediacenter geupdate, maar het hielp allemaal niets 
Daarnaast kan ik sommige video's niet doorspoelen/terugspoelen.
Iemand ideeen?

Daarnaast kan ik sommige video's niet doorspoelen/terugspoelen.
Iemand ideeen?
[Voor 73% gewijzigd door Pkunk op 08-10-2006 18:51]
Hallo met Tim
Dit topic is gesloten.